Toon posts:

Monitor Tool

Pagina: 1
Acties:
  • 490 views

Onderwerpen

• JayTea
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 24-11-2010
Hallo,

Ik moet voor mijn bedrijf een network tool uitzoeken, de situatie is:

Op onze ICT afdeling willen wij bijv. een monitor aan de muur hebben hangen die voor ons een lijstje (overzicht) displayed met bijv. de servers (vmware esx, windows servers etc.) Lijnen, routers, switches, sites. En daar de status van. Dus bijv. als iemand ons belt en zegt in onze vesteging den bosch of wat dan ook doet ons netwerk moeilijk, en wij dat dan snel kunnen controleren. Ook zou natuurlijk fijn zijn dat het tooltje ons zelf op de hoogte houd via mail of sms. Ik heb best wel een tijdje hieraan besteed en ben zelfs naar Tooling event beurs geweest maar werd daar niet wijzer van. Graag dat die ook intern loopt (dus dat wij de tool op onze eigen server kunnen runnen).

Dus inprincipe een monitor tool 24/7 die voor ons ingestelde devices bijv. de uptime down time of wat dan ook geeft.

Als iemand hier een idee voor heeft of een goed alternatief hoor ik het graag.
Wat het belangrijkste is, is wat het tooltje kan monitoren de rest ben ik vrij flexibel in.

Mvg,
Jeroen T

• tc982
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 23-09 10:03
Dus dan google je , en krijg je te zien :

Nagios, Kaseya, Big Brother, HP Openview, GFI NSM, GFI MAX, Hobbit, OpManager, MOM ( System Center operation Manager nu denk ik !?), Netmon, etc...

Dus "Take your pick" en zie wat goed voor jou is. Dat is allemaal maar heel open nu...

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• MADG0BLIN
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 24-09 19:14
Hier is op tweakers en internet al zoveel over geschreven.. :) Misschien wat zoeken en weten wat je eisen zijn, dan kom je al een heel eind. ;)

Hier wat topics van de afgelopen maanden:

Netwerkonderzoek tool voor een server
welke monitoringapplicatie voor heel netwerk
Web based server monitoring
[Nagios] Ervaringen, scripts en tips

• _Arthur
  • Registratie: juli 2001
  • Nu online
En dan nog maar 1: [Thema Topic] Monitoring

• JayTea
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 24-11-2010
Bedankt mensen :) ik zal het eens doorneuzen. Als iemand nog een uitblinker heeft aan de hand van mijn eisen hoor ik dat nog graag.

Mvg,
Jeroen T

• Fanatix
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 08:12
JayTea schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 10:30:
Bedankt mensen :) ik zal het eens doorneuzen. Als iemand nog een uitblinker heeft aan de hand van mijn eisen hoor ik dat nog graag.

Mvg,
Jeroen T
Je geeft niet echt concrete eisen.
Wil je een out of the box pakket?
Op welk platform moet het draaien?
Wat mag het kosten?
Of ben je bereid om zelf een hoop dingen te configureren en jezelf te verdiepen in SNMP?

Met andere woorden, ga voor jezelf eerst eens echt goed na wat de applicatie exact moet doen.
Zet dit eens onder elkaar en ga met de aangegeven tips op onderzoek uit.

En ben je er dan nog niet uit open je een topic, met de issue's die je dan nog hebt
Dat maakt het voor jezelf en voor iedereen een stuk makkelijker! :)

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

• alt-92
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

^^

daarom dus:
lees Serversoftware en Windows Servers - Beleid door want enige eigen inzet willen we wel graag zien.
En da's hier niet echt het geval helaas.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee