Ik ben een web based monitoring tool voor Windows servers aan het ontwikkelen. Het idee is dat status informatie (cpu, memory, disks, events logs, updates, etc.) wordt weergegeven in een online dashboard en je een email of sms ontvangt als er iets fout gaat op de server.
Het werkt ongeveer zo:
Op iedere server wordt een agent geinstalleerd die iedere minuut een rapportage stuurt met de status info, events logs en updates die beschikbaar zijn naar JouwAccount.serverimpulse.com. Er is geen monitoring server meer nodig, die taak neem Server Impulse op zich.
Wat vinden jullie van dit concept? Je geeft een stukje privacy op, maar krijgt er een managed dienst voor terug, net zoiets als online backup.
Ik heb een filmpje gemaakt (zelf ingesproken
), die staat op http://www.serverimpulse.com. De dienst zelf is nog niet live, maar ik ben bijna klaar met de eerste testversie. Als je het leuk vinden om te helpen testen, laat het dan zeker even weten.
Het werkt ongeveer zo:
Op iedere server wordt een agent geinstalleerd die iedere minuut een rapportage stuurt met de status info, events logs en updates die beschikbaar zijn naar JouwAccount.serverimpulse.com. Er is geen monitoring server meer nodig, die taak neem Server Impulse op zich.
Wat vinden jullie van dit concept? Je geeft een stukje privacy op, maar krijgt er een managed dienst voor terug, net zoiets als online backup.
Ik heb een filmpje gemaakt (zelf ingesproken