Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KoenBud schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 21:25:

Ik doe het voor nu af als een (heel vervelend) incident en ga vanaf komende weekend zo snel mogelijk een tweede server erbij zetten.
Hoe kun je überhaupt een dergelijke dienst aanbieden als je maar vanaf één locatie monitort?

Volgens mij zou je een dergelijk systeem het best met een oneven aantal servers (dus 3 of meer) werken bij verschillende netwerken/providers. Elk laat je meten en bij een onregelmatigheid laat je de monitoringsystemen samen een "vote" uitbrengen over de status van een gemonitord systeem.

Als er een meerderheid van de monitoringservers vindt dat er iets aan de hand is met het andere systeem, dan is dat reden voor een alarm. Als een bepaalde monitoringserver te vaak afwijkt van de meerderheid, is er reden om aan te nemen dat het in het netwerk van die monitoringserver iets niet klopt en de server niet meer mee te nemen bij het voten, of met een kleinere stem.

Eventueel kun je nog gebruikmaken van een veto. Als 4 servers niet meer kunnen pingen en 1 nog wel, dan kun je ervoor kiezen de status van een alarm/error te verlagen naar een warning.

Zomaar wat ideetjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenBud
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-09 07:17
alt-92 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 16:57:
[...]
Ik heb hierboven al aangegeven dat er een LUA bug in deze applicatie zit die wat mij betreft onnodig is en voortkomt uit een 'if it works for me then that's fine' houding.
Bedoel je dat de logs en settings in program files geschreven worden? Daar heb ik voor gekozen omdat de instellingen anders in All Users geschreven worden, dat vind ik ook niet logisch. Ik kan de agent installeren op XP, 2003, 2008, Vista en 7 als ik als admin ingelogd ben. Ik zie niet echt wat de bug is :) Ik wil er wel graag meer over weten...

[ Voor 3% gewijzigd door KoenBud op 25-05-2011 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Hoezo? %AppData% is gewoon gelinked aan de specifieke users? Je zou met de installatie eventueel kunnen kiezen voor een only for me of all users optie?

Punt is dat je in bijvoorbeeld zakelijk omgevingen wel admin-rechten hebt om te installeren, maar zeer beperkte rechten (lees: niet ;)) om zaken weg te schrijven als gebruiker in de program files :)

[ Voor 38% gewijzigd door BtM909 op 25-05-2011 23:12 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

KoenBud schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 21:35:
[...]

Bedoel je dat de logs en settings in program files geschreven worden? Daar heb ik voor gekozen omdat de instellingen anders in All Users geschreven worden, dat vind ik ook niet logisch.
Wat jij logisch vind of niet heeft niks met Windows Software Design Guidelines te maken.
http://itexpertvoice.com/home/windows-7-development-gotchas/

[ Voor 7% gewijzigd door alt-92 op 27-05-2011 19:49 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er goed uit, ik heb me gelijk aangemeld voor de beta!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven_Vdb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-09 09:14
Heb me tijdje geleden ook aangemeld voor beta.
Maar nog geen reactie ontvangen. Ligt het project stil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Sven_Vdb schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 20:17:
Zeker niet :) Ben dagelijks met Koen in contact over nieuwe versies, updates en aanpassingen. Hij zal het druk hebben denk ik!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Sven_Vdb schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 20:17:
Waar kan ik me aanmelden om te testen? :)

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Kan op de site, maar die lijkt op dit moment down.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
BtM909 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 11:40:
Kan op de site, maar die lijkt op dit moment down.
Is hier niet down :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven_Vdb
Hier is hij toch ook down hoor.
Is je cache wel leeg. :)

Heeft het precies heel druk, ik heb nog geen reactie mogen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenBud
Was even erg druk met een aantal performance updates. Inmiddels draait alles een stuk stabieler/sneller in een klein cluster.

Alle uitnodigingen zijn weer verstuurd en worden nu weer binnen 24 uur beantwoord!

Btm909, Sven, de voorpagina was inderdaad even down, maar de monitoring dienst/service zelf werkte wel. Vandaar de verwarring met DennusB, hij keek naar zijn account, die wel up was.

[ Voor 3% gewijzigd door KoenBud op 21-06-2011 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven_Vdb
Zou het kunnen dat je bij de rules geen exceptions kan aanmaken?

Ik klik op de knop, maar er gebeurd niets.
Heb het in chrome getest. Nadien ook in IE. Maar er gebeurd niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 15:08
Sven_Vdb schreef op zondag 26 juni 2011 @ 23:08:

Zelfde probleem hier, dus kan wel kloppen dat het niet werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenBud
Sven_Vdb schreef op zondag 26 juni 2011 @ 23:08:

Thanks, er blijkt een bugje in te zitten. Hij toont nu wel, maar er wordt niets gedaan met de rule. Ik ga er naar kijken.

Edit: Is opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenBud
Ik ben inmiddels druk bezig met de mobiele webapplicatie. Zodra die af is ga ik de lijst met alle aangevraagde features doornemen en geleidelijk extra features toevoegen.

Afbeeldingslocatie: https://serverimpulse.com/img/webapp.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven_Vdb
KoenBud schreef op maandag 27 juni 2011 @ 13:50:
[...]

Thanks, er blijkt een bugje in te zitten. Hij toont nu wel, maar er wordt niets gedaan met de rule. Ik ga er naar kijken.

Edit: Is opgelost :)
Inderdaad, je kan weer een rule toevoegen. :)
Mobile ziet er ook al goed uit.

PS: Check je google talk account eens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenBud
Sven_Vdb schreef op maandag 27 juni 2011 @ 23:20:
[...]

Inderdaad, je kan weer een rule toevoegen. :)
Mobile ziet er ook al goed uit.

PS: Check je google talk account eens. :)
Yes, ik heb je toegevoegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochananas
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-10-2024
ik zie in de screenshots (https://serverimpulse.com/screenshots) al als laatste dat je een nieuwe event rule kan opgeven: Rule: Event watcher
Deze optie zie ik niet. Een nieuwe service wel. Komt dit nog, of is het een bugje dat ik em niet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reboot
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-07 22:18
Ziet er heel mooie software uit.

Een beetje zoals prtg monitor?(http://www.paessler.com/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenBud
Jochananas schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 14:55:
ik zie in de screenshots (https://serverimpulse.com/screenshots) al als laatste dat je een nieuwe event rule kan opgeven: Rule: Event watcher
Deze optie zie ik niet. Een nieuwe service wel. Komt dit nog, of is het een bugje dat ik em niet heb.
Die feature is nog niet klaar. Het is geen bug dat je hem dus niet ziet :)
Reboot schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 15:04:
Ziet er heel mooie software uit.

Een beetje zoals prtg monitor?(http://www.paessler.com/)
Niet helemaal. Bij prtg draait de monitoring server (die het netwerk monitored) lokaal in het netwerk. Bij Server Impulse draait de monitoring server op het web (in de cloud zegmaar) en hoef je die zelf niet te installeren/beheren.
Server Impulse is ook simpeler kwa opzet. Makkelijker in gebruik, maar wel wat minder uigebreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 21:50
Ik heb vanmiddag een mailtje voor een account gekregen (dank :) ). Mocht je hulp nodig hebben bij het testen van de mobiele webapp dan hoor ik dat graag.

Verder heb ik als wens de mogelijkheid om of overall of op een enkele machine bepaalde alerts te kunnen negeren (of auto-acknowledgen). Sommige events komen nu eenmaal voor op een server en hoeven geen probleem te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenBud
ParaNoiMia schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 18:03:
Ik heb vanmiddag een mailtje voor een account gekregen (dank :) ). Mocht je hulp nodig hebben bij het testen van de mobiele webapp dan hoor ik dat graag.

Verder heb ik als wens de mogelijkheid om of overall of op een enkele machine bepaalde alerts te kunnen negeren (of auto-acknowledgen). Sommige events komen nu eenmaal voor op een server en hoeven geen probleem te zijn.
Bedankt voor het aanmelden :)

Je kunt rules uitzetten via de Rules tab op de server-pagina. Klik bij de rule die je wilt uitzetten op [edit] en klik op de knop ON/OFF.

De mobile web interface staat voor aankomende maandag online. Als je met je mobiele apparaat naar je dashboard gaat dan wordt de mobiele pagina getoond.
Ik heb er voor gekozen om hem redelijk simpel te lanceren en daarna features uit de gewone web interface toe te voegen. Ik merk zelf dat ik veel behoefte heb om onderweg in elk geval de status en de alerts te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
KoenBud schreef op maandag 18 juli 2011 @ 12:34:
[...]

Bedankt voor het aanmelden :)

Je kunt rules uitzetten via de Rules tab op de server-pagina. Klik bij de rule die je wilt uitzetten op [edit] en klik op de knop ON/OFF.
Ik doel op het niet meer tonen van een bepaald Event. Ik noem maar iets, als iemand op een TS inlogt vanaf thuis maakt het mij niet uit dat de printerdrivers niet aanwezig zijn. Deze meldingen zie je wel in de eventlog terug als warnings. Deze events zou ik eruit willen filteren. Het zou mooi zijn als je dit in 1x voor al je servers zou kunnen doen of per server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenBud
ParaNoiMia schreef op maandag 18 juli 2011 @ 13:04:
[...]

Ik doel op het niet meer tonen van een bepaald Event. Ik noem maar iets, als iemand op een TS inlogt vanaf thuis maakt het mij niet uit dat de printerdrivers niet aanwezig zijn. Deze meldingen zie je wel in de eventlog terug als warnings. Deze events zou ik eruit willen filteren. Het zou mooi zijn als je dit in 1x voor al je servers zou kunnen doen of per server.
Dat zou inderdaad wel een goede feature zijn, op de Event Logs tab per event een knop om geen alerts meer te versturen voor die event.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
KoenBud schreef op maandag 18 juli 2011 @ 13:12:
[...]

Dat zou inderdaad wel een goede feature zijn, op de Event Logs tab per event een knop om geen alerts meer te versturen voor die event.
En een doorklikje vanuit messages naar de events van de machine ipv naar de machine zou handig zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenBud
ParaNoiMia schreef op maandag 18 juli 2011 @ 14:43:
[...]

En een doorklikje vanuit messages naar de events van de machine ipv naar de machine zou handig zijn
Goed idee, dat komt in de volgende versie. Die probeer ik aankomende zaterdag klaar te hebben (en online te zetten).

[ Voor 3% gewijzigd door KoenBud op 19-07-2011 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 15:08
Misschien een idee om dat Welcome Started venster ook weg te halen of per account te regelen, nu word het per computer geregeld, vrij irritant als je meerdere servers aan het toevoegen bent.

Is het trouwens misschien ook een idee dat er een pagina komt met Instellingen zoals deze nu is maar een totaal overzicht van alle servers waarin je meteen 10 servers kan 'instellen' ?

[ Voor 33% gewijzigd door webgangster op 24-07-2011 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 22:50
zo, practisch 4 maanden later ben ik benieuwd naar de ontwikkeling. De site is nog in de lucht en ik zie een 'officieel' beta traject. Hoe sta je ervoor en hoe groot is de kans dat je product uiteindelijk live gaat en echt in de markt gezet kan worden?

groenten! :)

discogs

Pagina: 1 2 Laatste