_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
- Touchdomex
- Registratie: April 2005
- Nu online
Poke of the QueenSlow
:strip_exif()/u/142128/rocking%2520ziltoid.gif?f=community)
- Touchdomex
- Nu online
Poke of the QueenSlow
Alleen de Kernel is in principe genoeg. Maar dat moet wel met ODIN.zozamis schreef op maandag 26 december 2011 @ 22:24:
Ik moet dus voordat ik vanaf darky naar ICS RC1 kan gaan een CM7 rom flashen? (want dat is een MTD based rom) Dus als ik mintberry flash zit ik goed?
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
- Touchdomex
- Nu online
Poke of the QueenSlow
Je kan het proberen. Wie weet werkt het. Ik kan dat niet voor je geven.zozamis schreef op maandag 26 december 2011 @ 22:28:
Als ik nu mintberry flash, is het dan ook goed?
Touchdomex schreef op maandag 26 december 2011 @ 22:28:
[...]
Je kan het proberen. Wie weet werkt het. Ik kan dat niet voor je geven.
Hieruit interpeteer ik dat je dus bijvoorbeeld een mintberry rom moet flashen..If you are flashing to ICS for the first time.
----You should be able to flash this on top of just about anything, but some people report flashing over CM7 works better---
1. Flash any MTD based ROM (CM7/MIUI for example)
2. Reboot into recovery using button combos.
3. Flash MTD based ROM.
4. Wipe data/factory reset.
5. Wipe cache.
6. Flash RC1
7. Reboot.
[ Voor 6% gewijzigd door zozamis op 26-12-2011 22:35 ]
- Touchdomex
- Nu online
Poke of the QueenSlow
Waarom niet gewoon proberen en daarna kijken of het werkt of niet?zozamis schreef op maandag 26 december 2011 @ 22:33:
[...]
[...]
Hieruit interpeteer ik dat je dus bijvoorbeeld een mintberry rom moet flashen..
Verwijderd
De ICS ROMs zijn zeker nog experimenteel. Maar of het geschikt is voor dagelijks gebruik, hangt helemaal af van wat je daaronder verstaat.Touchdomex schreef op maandag 26 december 2011 @ 21:52:
[...]
Alles is er en alles werkt maar de ervaring is niet constant en gewoon vrij experimenteel. Als het vandaag werkt weet je niet wat er morgen mee is en overmorgen is al helemaal een zwart gat.
Als het vandaag werkt, werkt het morgen ook nog en wat vandaag werkt, werkt morgen ook niet. Er gaan niet zomaar ineens dingen stuk. Jou stelling klopt alleen als je elke nieuwe build gaat flashen. Nieuwe builds zijn zeer experimenteel en die kun je beter niet meteen flashen. Er zijn altijd anderen die dat wel doen en de rapporteren dan wel de bugs.
Build 9 (met gapps v5.3) van CM9 alpha is een goede stabiele ROM, zeker geschikt voor dagelijks gebruik. Tenzij je de radio of video recording wilt gebruiken.
Build 10 en 11 hebben wat meer FC-es, maar hebben wél videorecording en nog wat meer verbeteringen.
Maar, voordat iemand dit gaat flashen: LEES!
Er zijn grote discussies gaande op XDA over de vele nutteloze posts van users die niets gelezen hebben en allang bekende issues opvoeren, of vragen stellen die al in de OP beantwoord zijn.
- Touchdomex
- Nu online
Poke of the QueenSlow
Waarom is mijn ervaring in de afgelopen jaren flashen mijn genoemde resultaat. Zowel bij mijn Galaxy Spica als bij mijn Galaxy S met de laatste builds van experimentele versies altijd dit geneuzel. Geef het een paar dagen en je weet niet wat je over houd van prestaties die je had net na het flashen. Soms kan het een week zijn dat het stabiel werkt en de flash daarna kan het 3 dagen zijn en daarna weken stabiel en snel.Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 09:24:
[...]
De ICS ROMs zijn zeker nog experimenteel. Maar of het geschikt is voor dagelijks gebruik, hangt helemaal af van wat je daaronder verstaat.
Als het vandaag werkt, werkt het morgen ook nog en wat vandaag werkt, werkt morgen ook niet. Er gaan niet zomaar ineens dingen stuk. Jou stelling klopt alleen als je elke nieuwe build gaat flashen. Nieuwe builds zijn zeer experimenteel en die kun je beter niet meteen flashen. Er zijn altijd anderen die dat wel doen en de rapporteren dan wel de bugs.
Ik had laatst een kernel die zich na 3 dagen spontaan implodeerde waardoor het ding spontaan in een bootloop zat. Was erg vervelend want het was onze radio in de auto en we stonden vast in de file
Bruikbaar voor dagelijks gebruik vind ik dat het moet werken en that's it.
]
Gewoon wachten totdat de builds in een normale Beta gaan en dan kun je CM9 gewoon goed gebruiken.Build 9 (met gapps v5.3) van CM9 alpha is een goede stabiele ROM, zeker geschikt voor dagelijks gebruik. Tenzij je de radio of video recording wilt gebruiken.
Build 10 en 11 hebben wat meer FC-es, maar hebben wél videorecording en nog wat meer verbeteringen.
Maar, voordat iemand dit gaat flashen: LEES!
Er zijn grote discussies gaande op XDA over de vele nutteloze posts van users die niets gelezen hebben en allang bekende issues opvoeren, of vragen stellen die al in de OP beantwoord zijn.
Verwijderd
Dat is meestal ook mijn indruk, zelfs bij niet Custom ROMs. Mijn orginele SGS was vlak na aankoop best vlot, van lagfix had ik nog niet gehoord. Een paar weken later wist ik niet hoe snel ik de Voodoo lagfix moest installeren.Touchdomex schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 10:43:
[...]
Geef het een paar dagen en je weet niet wat je over houd van prestaties die je had net na het flashen
Toch vind ik op dit moment CM9 alpha erg prettig en vlot werken. Ik heb weinig FC gehad en de snelheid lijkt nog niet achteruit te gaan.
Overigens is dit geen garantie, want als je afgaat op de post in het betreffende topic op XDA is vrijwel iedere SGS uniek
Ik heb mijn telefoon geroot en wilde MIUI mintberry installeren.
Maar wanneer ik dit doe krijg ik de melding:
"signature verification failed"
Nu begrijp ik dat ik pas in de 3e recovery zit, terwijl ik om de ROM te installeren in de tweede moet zitten.
Hiervoor wil ik een van de bestanden uit deze link flashen (hier wordt een aantal keer in dit topic naar verwezen):
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=788108
Alleen wanneer ik dat doe via Odin. Blijft mijn SGS steeds vasthangen in het opstartscherm
(het allereerste scherm, witte letters: Galaxy S GT-I9000)
Hier kom ik hoe dan ook niet voorbij, ik kan nog wel bij de download- en recovery modus.
Waardoor ik dan steeds weer de standaard rom opnieuw kan flashen (zie: http://www.androidworld.n...ze-niet-meer-opstart.html)
Kan iemand mij helpen hoe ik toch in de 2e recovery kan komen.
Want ik kom er absoluut niet uit.
Als beginner zal ik waarschijnlijk heel wat domme dingen doen
Maar ik zit helemaal vast, dus wat hulp zou zeer welkom zijn
Let op, na de kernel flash, kan het best zijn dat je teleoon niet meer boot (tot in het OS), maar recovery zou wel moeten werken. (Dus niet download mode)
Even niets...
Welke Android versie heb je? (en welk type nr zeg maar?) Want je moet wel de GOEDE CF root flashen met odin. Als je zeker weet dat je de goede CF rom geflashed heb, maar je telefoon boot niet door. format dan gewoon alles in CWM. En knal erna meteen de custom rom er op.stevenjs schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 14:48:
Ik heb al een tijdje hier van alles gelezen, en als beginner wilde dan vandaag toch maar proberen zelf een custom ROM te gaan installeren. Maar ik kom er toch echt niet helemaal uit, en hoe ik ook zoek, ik kom uiteindelijk steeds in dit topic terecht. Maar dat biedt ook niet de oplossing.
Ik heb mijn telefoon geroot en wilde MIUI mintberry installeren.
Maar wanneer ik dit doe krijg ik de melding:
"signature verification failed"
Nu begrijp ik dat ik pas in de 3e recovery zit, terwijl ik om de ROM te installeren in de tweede moet zitten.
Hiervoor wil ik een van de bestanden uit deze link flashen (hier wordt een aantal keer in dit topic naar verwezen):
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=788108
Alleen wanneer ik dat doe via Odin. Blijft mijn SGS steeds vasthangen in het opstartscherm
(het allereerste scherm, witte letters: Galaxy S GT-I9000)
Hier kom ik hoe dan ook niet voorbij, ik kan nog wel bij de download- en recovery modus.
Waardoor ik dan steeds weer de standaard rom opnieuw kan flashen (zie: http://www.androidworld.n...ze-niet-meer-opstart.html)
Kan iemand mij helpen hoe ik toch in de 2e recovery kan komen.
Want ik kom er absoluut niet uit.
Als beginner zal ik waarschijnlijk heel wat domme dingen doen![]()
Maar ik zit helemaal vast, dus wat hulp zou zeer welkom zijn
Ik heb nu (weer) android 2.3.3 - XWJVH
Maar het zou inderdaad wel kunnen dat ik de verkeerde CF root heb gebruikt. (ik ben nu onderweg naar het 3e kerstdag diner, dus zal het morgen ochtend contoleren als ik verder ga...).
hoe weet ik zeker dat ik de goede heb?
Anders zal ik inderdaad proberen eerst CWM te flashen...
Maakt het uit welke?
Even niets...
Ik vond dit van een tijdje terug, maar werkt dit ook vanaf stock (en hoe precies ben ik ook nog niet uit)?:
Deze anders: http://www.c2s.co.nz/blog...-on-the-samsung-galaxy-s/?Touchdomex schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 00:58:
Als ik zo lees is Odin met een nette guide echt 10x fijner dan die guide die jij post en elke keer naar andere guides toelinkt. CWM is de methode die na odin gebruikt word en werkt perfect.
http://www.galnetmiui.co....with-working-External-SD)
Hier maar 4 stappen!
http://www.galnetmiui.co....-install-method-for-i9000
Hier ook als je netjes alles leest supersimpel en toepasbaar op elke rom!
Handje hulp iemand?
[ Voor 3% gewijzigd door Shapeshifter op 27-12-2011 17:58 ]
HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m
Bootloader "How to"..Shapeshifter schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 17:48:
Nu het definitief is dat ICS niet officieel komt dacht ik maar eens te beginnen aan een custom ROM en GalnetMiui sprak me wel aan. Ik zit dus nog op 2.3.3, niet geroot en geen lagfixes (Vodafone, simlockvrij). Ik begrijp dat ik eerst een nieuwe bootloader moet flashen voordat ik met MIUI aan de gang kan? Verder heb ik een .zip gedownload van hun website, maar ODIN heeft kennelijk andere bestanden nodig.
Ik vond dit van een tijdje terug, maar werkt dit ook vanaf stock (en hoe precies ben ik ook nog niet uit)?:
[...]
Deze anders: http://www.c2s.co.nz/blog...-on-the-samsung-galaxy-s/?
Handje hulp iemand?
De rest is relatief eenvoudig. Zorg altijd dat je custom rom al op je interne SD staat voor het geval geen boot.
Voor een juiste rom flash (custom) heb je nodig Root, 2de recovery en de juiste bootloader...
En veel lezen alles is al tig keer de revu gepasseerd!!..
Tubes....It's what make music music!
Toch nog een klein kansje?Shapeshifter schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 17:48:
Nu het definitief is dat ICS niet officieel komt dacht ik maar eens te beginnen aan een custom ROM en GalnetMiui sprak me wel aan.
http://www.xda-developers...laxy-s-and-tab-after-all/
De wijzen komen uit het Oosten!
Nu ziet WinAmp wel de muziek, maar speelt het niet af. SD-card eruit en erin lijkt wel even te helpen, maar dat lijkt me niet handig. MIUI muziek ziet nog steeds die muziek niet.
Ook streamen via WiFi gaat prut, hij kapt gewoon na een paar minuten met streamen. WiFi slaapbeleid is uitgezet.
Ik heb zelfs mijn bootloader gedowngrade naar Froyo en weer opnieuw geflashed zonder resultaat. Als het niet dit jaar nog werkt ga ik wel weer op een Samsung Firmware zitten (geroot natuurlijk).
rm -r *
- Touchdomex
- Nu online
Poke of the QueenSlow
[ Voor 11% gewijzigd door NoepZor op 28-12-2011 21:32 ]
- Touchdomex
- Nu online
Poke of the QueenSlow
Dit was ook al gemeld op XDA. Dit hoort zo. De rede waarom heb ik ook gelezen maar ben ik weer vergeten. Maar er is niks mis met jou versie of flash.Hoppa! schreef op donderdag 29 december 2011 @ 10:38:
Bizar. Net Mitberry 1.12.25 geflashed (de nieuwste, gedownload van XDA), kijk ik in instellingen --> over telefoon, geeft ie aan dat ik build 1.12.23 draai? Iemand anders op deze Mintberry die dit kan bevestigen?
`Touchdomex schreef op donderdag 29 december 2011 @ 01:57:
Werkt de andere combinatie wel? Dus recovery?
Je bedoelt de download mode? Momenteel zit ik in een batterijoplaadicoon loop via de USB

Okey, thanks. Ik kom niet zo vaak op XDA, dus had het nog niet meegekregen.Dacuuu schreef op donderdag 29 december 2011 @ 10:41:
[...]
Dit was ook al gemeld op XDA. Dit hoort zo. De rede waarom heb ik ook gelezen maar ben ik weer vergeten. Maar er is niks mis met jou versie of flash.
Nee..recovery mode is de bedoeling!!. Batterij eruit, volume up, home en powerknop.NoepZor schreef op donderdag 29 december 2011 @ 10:42:
[...]
`
Je bedoelt de download mode? Momenteel zit ik in een batterijoplaadicoon loop via de USBik heb hem nog niet in download mode gekregen.
Mocht je recovery (kunnen) komen een wipe/factory reset en kijken voor een boot.
- Touchdomex
- Nu online
Poke of the QueenSlow
Andere kant als je in downloadmode komt kun je ook alleen de kernel flashensilitek schreef op donderdag 29 december 2011 @ 10:47:
[...]
Nee..recovery mode is de bedoeling!!. Batterij eruit, volume up, home en powerknop.
Mocht je recovery (kunnen) komen een wipe/factory reset en kijken voor een boot.
Zijn er meer mensen die compatibiliteitsproblemen hebben met apps en Mintberry? Ik heb enkele apps op mijn telefoon staan die ik netjes gedownload heb uit de market maar hij zegt dat ze niet compatible zijn. Ook nieuwe apps die vind hij niet altijd terwijl ik een vorige build van mijn toestel wel terug kan vinden en daarop wil hij het wel installeren
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Wil heel graag deze app hebben op mijn telefoon en op mijn legend draait die wel prima maar niet op mijn galaxy S
Vreemd inderdaad hier met MintBerry geen enkle (Black) Market problemen. Ook AppBrain werkt uitstekend zo ook APK,s van m'n SD.Touchdomex schreef op donderdag 29 december 2011 @ 10:52:
[...]
Andere kant als je in downloadmode komt kun je ook alleen de kernel flashenHeb je alsnog weer een bootloader voor recovery.
Zijn er meer mensen die compatibiliteitsproblemen hebben met apps en Mintberry? Ik heb enkele apps op mijn telefoon staan die ik netjes gedownload heb uit de market maar hij zegt dat ze niet compatible zijn. Ook nieuwe apps die vind hij niet altijd terwijl ik een vorige build van mijn toestel wel terug kan vinden en daarop wil hij het wel installerenGecheckt met market.android.com
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Wil heel graag deze app hebben op mijn telefoon en op mijn legend draait die wel prima maar niet op mijn galaxy S
Nieuwe kernel via Odin in download is ook een prima oplossing..
Edit: App festival 2012 werkt gewoon goed!
[ Voor 2% gewijzigd door silitek op 29-12-2011 11:04 . Reden: toevoeging ]
Edit: Stock draait weer.
[ Voor 4% gewijzigd door NoepZor op 29-12-2011 11:16 ]
- Touchdomex
- Nu online
Poke of the QueenSlow
Ik ga dan denk ik zometeen maar eens overschakelen naar een kale ICS rom en kijken hoe dat werkt. Er is dan iets goed mis met mijn market of build.prop. Aangezien ik de market al opnieuw heb geinstalleerd vanaf versie 2.3.6 naar de huidige versie en ook de build.prop ziet er op het eerste oog prima uitsilitek schreef op donderdag 29 december 2011 @ 11:00:
[...]
Vreemd inderdaad hier met MintBerry geen enkle (Black) Market problemen. Ook AppBrain werkt uitstekend zo ook APK,s van m'n SD.
Nieuwe kernel via Odin in download is ook een prima oplossing..
Edit: App festival 2012 werkt gewoon goed!

Dat vemoeden kan weleens juist zijn..Update Market is het probleem. In ICS had ik hetzelfde "euvel" na een Market update BTW. Ook search problemen in Appbrain b.v. de boel was dusdanig gaar dat ik het niet meer goed kreeg.Touchdomex schreef op donderdag 29 december 2011 @ 11:16:
[...]
Ik ga dan denk ik zometeen maar eens overschakelen naar een kale ICS rom en kijken hoe dat werkt. Er is dan iets goed mis met mijn market of build.prop. Aangezien ik de market al opnieuw heb geinstalleerd vanaf versie 2.3.6 naar de huidige versie en ook de build.prop ziet er op het eerste oog prima uit
Mooi, en nu weer door naar customNoepZor schreef op donderdag 29 december 2011 @ 11:14:
Ben nu stock firmware aan het flashen met Odin, de clockworkmod deed het niet meer, kreeg geen menu bij vol up - home - power. Ik kreeg het witte Galaxy S logo en daarna het witte Galaxy S logo met een Android en een regenboog eronder (van OneCosmic), daarna resette hij weer en begon weer met een wit logo.
Edit: Stock draait weer.
[ Voor 27% gewijzigd door silitek op 29-12-2011 11:23 ]
- Touchdomex
- Nu online
Poke of the QueenSlow
Ik ga gewoon lomp alles proberen en de backup van de market in titanium verwijderen. Kan nooit kwaad want alles staat toch op de cloudsilitek schreef op donderdag 29 december 2011 @ 11:22:
[...]
Dat vemoeden kan weleens juist zijn..Update Market is het probleem. In ICS had ik hetzelfde "euvel" na een Market update BTW. Ook search problemen in Appbrain b.v. de boel was dusdanig gaar dat ik het niet meer goed kreeg.
Welke kan ik beter pakken. Onecosmic of Teamhacksung?
[ Voor 5% gewijzigd door Touchdomex op 29-12-2011 11:28 ]
Zou best nog eens kunnen werken...system apps verwijderen deinstall en weer opnieuw kan ook.Touchdomex schreef op donderdag 29 december 2011 @ 11:24:
[...]
Ik ga gewoon lomp alles proberen en de backup van de market in titanium verwijderen. Kan nooit kwaad want alles staat toch op de cloud
Onecosmic zou ik eerst proberen..
Verwijderd
Teamhacksung + GApps (misschien de GApps fix) + Glitch + GB bootloader + NStools =Touchdomex schreef op donderdag 29 december 2011 @ 11:24:
[...]
Flash on
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2011 11:55 ]
- Touchdomex
- Nu online
Poke of the QueenSlow
Hmm net gedaan en ik denk dat mijn agenda stuk is maar die gebruik ik toch deze week nietVerwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 11:52:
[...]
Teamhacksung + GApps (misschien de GApps fix) + Glitch + GB bootloader + NStools =![]()
Flash on
- Touchdomex
- Nu online
Poke of the QueenSlow
Hij is niet lelijk maar ook nog eens instabiel
[ Voor 30% gewijzigd door Touchdomex op 29-12-2011 13:54 ]
Verwijderd
Betreffende je agenda:
Google Apps Fixer will fix your problem with not being able to add Google Account or Calendar Sync, but will also reset your Google Apps data. Only flash if you're having problems.
- Touchdomex
- Nu online
Poke of the QueenSlow
Ja het werkt ondertussen weer maar nu is mijn muziek dus kapotVerwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 13:54:
Launcher kán inderdaad af en toe FC'en
Betreffende je agenda:
[...]
[ Voor 29% gewijzigd door Touchdomex op 29-12-2011 13:58 ]
Hehe ja inderdaad, is toch mijn oude telefoon
- Touchdomex
- Nu online
Poke of the QueenSlow
Lelijk maar werkt prima. Doet het tenminste. Alleen jammer dat de lockscreen player er niet mee werkt
- Touchdomex
- Nu online
Poke of the QueenSlow
Ik kan super snel audio afspelen en alles werkt soepelVerwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 14:35:
Nee, dat is nog wel het gemis! Maar zo kun je iig even vooruit..
- Touchdomex
- Nu online
Poke of the QueenSlow
Ik heb widgets erin gepropt en toen crashte die. Ik wou dingen verplaatsen met widgets en toen *poef* weer crash. Alleen met widgets voorlopig maar bij meer dingen die ik wil instellen is hij in het begin ook wel eens gecrashtVerwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 14:45:
Nja, ik heb er max. 1 of 2 FC's van. Doe je bepaalde handelingen?
[ Voor 92% gewijzigd door Strunkie op 29-12-2011 15:03 ]
^ Post is hierboven!
Verwijderd
Hmmm, vervelendTouchdomex schreef op donderdag 29 december 2011 @ 14:48:
[...]
Ik heb widgets erin gepropt en toen crashte die. Ik wou dingen verplaatsen met widgets en toen *poef* weer crash. Alleen met widgets voorlopig maar bij meer dingen die ik wil instellen is hij in het begin ook wel eens gecrasht
het gevoel dat alles lekker werkt op 4.0.3 an sich, maar goed
Touchdomex schreef op donderdag 29 december 2011 @ 14:48:
[...]
Ik heb widgets erin gepropt en toen crashte die. Ik wou dingen verplaatsen met widgets en toen *poef* weer crash. Alleen met widgets voorlopig maar bij meer dingen die ik wil instellen is hij in het begin ook wel eens gecrasht
Komt wel een betere versie t.z.t.. Intussen maar probleemloos op m'n MB
- Touchdomex
- Nu online
Poke of the QueenSlow
Ik merk nu dat het overal een beetje inzit. Morgen nog eventjes proberen en anders weer terug op mintberryVerwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 15:17:
Dit topic, dombo.
[...]
Hmmm, vervelend. Ik heb er zo weinig mogelijk widgets op/in, heb ook niet
het gevoel dat alles lekker werkt op 4.0.3 an sich, maar goed
- Touchdomex
- Nu online
Poke of the QueenSlow
Echt overal. Scheelt wel dat hij gewoon weer opnieuw opstart dus ik ben niets kwijt.Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 17:30:
Vaag, ik heb nergens last van. Klote dan. Specifieke dingen nog, of echt overal?
Anders straks nog de Onecosmic proberen maar denk dat ik gewoon voor MB ga. Het werkt allemaal en het werkt ook snel maar een launcher die om de haverklap crasht vind ik niet fijn

Ja, je mist aardig wat, dat bestand moet je niet openen, maar ongeopend op je SD-kaart zetten. Lees je eerst eens even in. Heb je al een custom rom?Skatespeare schreef op donderdag 29 december 2011 @ 15:57:
Mijn telefoon loopt een beetje traag de laatste tijd, dus nu wil ik de firmware flashen. Ik wil naar Mintberry dus ik heb de nieuwste versie van xda gehaald (hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1350763). Alleen als ik dat bestand open dan staat daar gewoon een compleet besturingssysteem en niet die bestanden die ik moet laden in Odin. Mis ik iets?
Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here
Het is gelukt inmiddels. Custom rom loopt als een zonnetjeblitzkrieg schreef op donderdag 29 december 2011 @ 18:02:
[...]
Ja, je mist aardig wat, dat bestand moet je niet openen, maar ongeopend op je SD-kaart zetten. Lees je eerst eens even in. Heb je al een custom rom?
Goed om te horen dat het gelukt is. :-)Skatespeare schreef op donderdag 29 december 2011 @ 18:09:
[...]
Het is gelukt inmiddels. Custom rom loopt als een zonnetje
Verwijderd
Fix permissions?Touchdomex schreef op donderdag 29 december 2011 @ 17:47:
[...]
Het werkt allemaal en het werkt ook snel maar een launcher die om de haverklap crasht vind ik niet fijn
- Touchdomex
- Nu online
Poke of the QueenSlow
Ga dat wel proberen zodra die straks weer weg valt
Ik heb op de telefoon van mijn vriendin de laatste stable versie van cyagenmod 7.1.0 geinstalleerd. Dit werkt software matig echt perfect alleen valt haar scherm gemiddeld 2x per week op zwart en gaat dan niet meer van zwart af totdat ze de accu uit de telefoon haalt. Wanneer dit gebeurt kan ze ook niet meer gebeld worden en de wekker gaat dan ook niet meer af. De aan uit knop van de telefoon reageert dan ook niet meer.
Kan ik dit op te lossen door bijvoorbeeld een andere radio te flashen? Ik heb zelf een HTC en daar wil een andere radio wel eens wonderen doen alleen de documentatie van samsung rom devvers schiet hierin toch wel iets tekort (of ik zoek met de verkeerde trefwoorden
Is er iemand die soortgelijke problemen heeft gehad of een idee heeft hoe ik dit op kan lossen?
Als ik het zo lees draait het niet echt "stabiel". Een leuk en goed alternatief is de MintBerry 1.12.25.
Wel stabiel en erg goed voor dagelijks gebruik.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1350763
Na gebruik van deze rom, wil je vriendin vermoedelijk niet anders meer en vraagt zij aan je waarom je dat niet eerder hebt gedaan.
Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic
Neo 3.0 / Neo ICS 3.0 kernel
FuguMod kopie met nog wat tweaks...
Verwijderd
Of gewoon de laatste nightly draaien, want stable is 'nu' gewoon oud enEmbryo1 schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 06:20:
[...]
Als ik het zo lees draait het niet echt "stabiel". Een leuk en goed alternatief is de MintBerry 1.12.25.
Na gebruik van deze rom, wil je vriendin vermoedelijk niet anders meer en vraagt zij aan je waarom je dat niet eerder hebt gedaan.
nightly draait op- en top (#181 van CM7).
Have fun!!..draaid als de brandweer. Cool
Edit: Geen FC's tot heden
changelog :
1.12.30 :
- New base : TeamHackSung build 11
- New kernel : Glitch v14 pré 3
- gapps v7.1 and face unlock v6
- CM Settings (alpha version)
- hosts up to date
- PerkaMod v1.4 with blue circle
- Trebuchet launcher up to date
- Deleted some apps
- MyICS Engine
- GPS optimised
- build.prop and updater script modified
[ Voor 50% gewijzigd door silitek op 30-12-2011 15:08 . Reden: toevoeging ]
- Touchdomex
- Nu online
Poke of the QueenSlow
Rom is netjes compleet, GPS razend snel, nooit eerder zo'n goede ontvangst (binnenshuis).
Tot heden loop ik nog nergens tegenaan. Glitch kernel sound isseu vrij deze keer.
Aangenaam positief verrast, vond de ICS-jes tot nu toe erg matig..
1 launcher FC gehad..best netjes, rom heeft bij mij ook wel wat te lijden
Edit: Indien dubbel agenda. gallery enz gewoon 1 delete....
[ Voor 6% gewijzigd door silitek op 30-12-2011 16:13 . Reden: toevoeging ]
Wellicht dat ik CyanogenMod een nieuwe kans geef als ik met die compiler zelf CM9 in elkaar kan knutselen.
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Voelt heel erg af, en heel solide. Batterij verbruik verschilt niet veel.
Helaas werkt de market sync niet. Onder CM7 kon ik na een reflash gewoon even syncen en had ik al mijn apps weer terug, dat is bij MIUI niet zo. (Van CM7 af dan, tussen MIUI en MIUI nog niet geprobeerd.)
Even niets...
Xiaomi 13T Pro
lol ben ff aan het lezen. De install van de rom:Embryo1 schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 06:20:
[...]
If you're coming from Cyanogenmod or Samsung firmware based ROM
- Download the ROM from here
- Reboot to recovery
- Wipe data/factory reset
- Flash downloaded zip
- only from samsung: Your phone will reboot and go into bootloop. That's normal. Press Power + Home + Vol Up for 10 seconds and you'll be into recovery
- Wipe data / factory reset
- Format /system
- Flash Mintberry again
- Reboot
Dat ga ik proberen dan hoef ik geen factory reset uit te voeren. Ik geef haar ook liever geen andere interface. Ze is hier net weer aan gewendVerwijderd schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 09:56:
[...]
Of gewoon de laatste nightly draaien, want stable is 'nu' gewoon oud en
nightly draait op- en top (#181 van CM7).
Tnx
Verwijderd
Ik kan nergens iets vinden van iemand die deze problemen ook heeft, terwijl ik van een clean wipe install kom.
Edit: Nm het is opgelost door nog een keer of 2 te flashen
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2011 18:03 ]
Verwijderd
@Geert Kijk eens 1 thread boven je vraagVerwijderd schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 17:57:
Ik heb alle stappen gevolgd om MintBerry te installeren, maar wat ik ook probeer hij blijft steeds hangen bij het Galaxy S Fugumod opstartlogo. Daar freezt de telefoon dan.
Ik kan nergens iets vinden van iemand die deze problemen ook heeft, terwijl ik van een clean wipe install kom.
Edit: Nm het is opgelost door nog een keer of 2 te flashen
Ik heb nu de cm_galaxysmtd_full-181 geflashed. Hopen dat hij nu niet meer in de standby blijft hangen.
- Touchdomex
- Nu online
Poke of the QueenSlow
Werkt erg soepel! Die dubbele dingen kan ik niet netjes verwijderen dus ga die straks maar freezen met Titanium of verwijderen maar ben daar nog niet uit. Muziekspeler is nog steeds lelijk als de nacht dus daar gaat wat anders voor gevonden worden maar voor de rest werkt prima. Tot nu toe maar 1 FC gehad en dat was door een lompe actie met het plaatsen en verwijderen van widgetssilitek schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 16:11:
[...]
Rom is netjes compleet, GPS razend snel, nooit eerder zo'n goede ontvangst (binnenshuis).
Tot heden loop ik nog nergens tegenaan. Glitch kernel sound isseu vrij deze keer.
Aangenaam positief verrast, vond de ICS-jes tot nu toe erg matig..
1 launcher FC gehad..best netjes, rom heeft bij mij ook wel wat te lijden
Edit: Indien dubbel agenda. gallery enz gewoon 1 delete....
- Touchdomex
- Nu online
Poke of the QueenSlow

- only from samsung: Your phone will reboot and go into bootloop. That's normal. Press Power + Home + Vol Up for 10 seconds and you'll be into recoveryTouchdomex schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 21:51:
Stom ding raakt na het updaten in een bootloopGeen ICS voor mij voorlopig. Ik ga voor GalnetMIUI 1.12.30. Ik ben benieuwd hoe dat nu is. Eerst telefoon eens helemaal opladen
![]()
werkt ook niet?
Verwijderd
En en en?OhMyGod schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 20:24:
[...]
@Geert Kijk eens 1 thread boven je vraag
Ik heb nu de cm_galaxysmtd_full-181 geflashed. Hopen dat hij nu niet meer in de standby blijft hangen.
- Touchdomex
- Nu online
Poke of the QueenSlow
Dan kom ik nog steeds niet uit die bootloop. Alleen een factory reset werkt en dat schiet dus niet op. Ik had dat al gelezenDark0z schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 22:35:
[...]
- only from samsung: Your phone will reboot and go into bootloop. That's normal. Press Power + Home + Vol Up for 10 seconds and you'll be into recovery
werkt ook niet?
Las ergens dat MIUI gewoon geen support heeft doordat in China geen FB toegestaan is, dat is dus niet erg handig. Nog geen goede 3e partij tool gevonden om te syncen
rm -r *
Verwijderd
Ik zit ook in de bootloop opeens. Heel gek. Voor mij is factory reset ook geen optie.Touchdomex schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 22:38:
[...]
Dan kom ik nog steeds niet uit die bootloop. Alleen een factory reset werkt en dat schiet dus niet op. Ik had dat al gelezen
Iemand een idee?
Contacten koppelen gaat perfect hoor! Je weet dank ik alleen niet hoe het werkt.. Je moet naar contact bewerken gaan en dan op menu drukken. Daar staat een optie om te linken.ralfbosz schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 09:53:
Wat wel jammer van MIUI en dus ook MintBerry is, is dat de FB-intergratie zo goed als weg is. Je kan via de FB-app wel sync aanzetten, maar het lijkt niet echt te werken. In contacts kun je niet mensen koppelen (zoals de orginele rom wel kan) en voor wat contacts zijn de foto's vervangen door hun Twitter account.
Las ergens dat MIUI gewoon geen support heeft doordat in China geen FB toegestaan is, dat is dus niet erg handig. Nog geen goede 3e partij tool gevondeni om te syncen.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Niks koppelen !!!
Sync staat wel aan, heel apart. Bij oude contacts staat de FB koppeling nog wel...
rm -r *
[CM7/MIUI/ICS][06.11.11] Modems + Bootloaders(MD5) Ook heb ik de modem van Samsung firmware 2.3.3 geprobeerd zonder resultaat.
Ik heb 2.3.3 in zijn geheel teruggezet en dan wordt mijn simkaart wel herkend.
Weet iemand welke modem ik kan proberen of een andere oplossing ?
edit: Ik heb de JPG file geprobeerd en het werkt !
[ Voor 3% gewijzigd door PlayBox op 31-12-2011 15:59 ]
Als ik naar contact wijzigen ga (niet het FB contact, want die kan je niet wijzigen), en ik dan op menu druk, kan ik kiezen uit Done, Revert, Delete, Join.ralfbosz schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 11:53:
Contacts, contact aanklikken, menu -> Contact wijzigen... En dan weer op menu klikken krijg ik alleen: Gereed / Niet Opslaan, Contact Persoon wissen en Delen.
Niks koppelen !!!
Sync staat wel aan, heel apart. Bij oude contacts staat de FB koppeling nog wel...
Bij Join kan ik gewoon een zelfde contact aanwijzen.
Wat is het probleem daarmee?
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Die join knop mis ik dus, dat is mis. Misschien omdat ik een NL-pack erover heb en die hebben "join" niet vertaald? En ik bedoel met contacts dus de app "contacts", niet contacts in de FB-app.HaTe schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 16:22:
[...]
Als ik naar contact wijzigen ga (niet het FB contact, want die kan je niet wijzigen), en ik dan op menu druk, kan ik kiezen uit Done, Revert, Delete, Join.
Bij Join kan ik gewoon een zelfde contact aanwijzen.
Wat is het probleem daarmee?
Wil diegene die de NL-pack voor MintBerry gemaakt heeft een betere vertaling voor "join" verzinnen. DELEN is iets anders dan het engelse "join" !!!
(dus opgelost, nu kijken of mijn foto geupdate wordt).
[ Voor 15% gewijzigd door ralfbosz op 31-12-2011 17:31 ]
rm -r *
Als ik naar Contacts, View Contact en dan menu knop indrukt, zie ik naast de Edit knop ook een Share knop.ralfbosz schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 17:26:
[...]
Die join knop mis ik dus, dat is mis. Misschien omdat ik een NL-pack erover heb en die hebben "join" niet vertaald? En ik bedoel met contacts dus de app "contacts", niet contacts in de FB-app.
Wil diegene die de NL-pack voor MintBerry gemaakt heeft een betere vertaling voor "join" verzinnen. DELEN is iets anders dan het engelse "join" !!!
(dus opgelost, nu kijken of mijn foto geupdate wordt).
Symbool is ook iets andere dan die van de Join.
Edit: Ik heb de NL-pack geinstalleerd en beiden zijn vertaald als "Delen". Ik snap je verwarring wel.
Overigens draait Mintberry heel lekker hier.
[ Voor 9% gewijzigd door PlayBox op 01-01-2012 10:53 ]
Nee MintBerry draait hier ook perfect, heb mijn MIUI muziek player probleem denk ik ook gevonden, ik moet de mappen opgeven waar mijn muziek staat. Alleen doordat ik altijd WinAmp hier de boel liet inrichten stond alles in superveel mappen (music/artist/album/song) en om nu al die mappen te selecteren (helaas geen select all). Besloten het om te gooien en alles naar /media/music te gooien (gelijk nieuwe mapPlayBox schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 19:44:
[...]
Als ik naar Contacts, View Contact en dan menu knop indrukt, zie ik naast de Edit knop ook een Share knop.
Symbool is ook iets andere dan die van de Join.
Edit: Ik heb de NL-pack geinstalleerd en beiden zijn vertaald als "Delen". Ik snap je verwarring wel.
Overigens draait Mintberry heel lekker hier.
SD is SLOOOOM.
Work-around: echo "20" > /proc/sys/vm/dirty_ratio (via een rooted terminal shell of adb).
Dat gaat een stuk sneller (tenminste voor class 2, sparen voor een snellere
WinAmp er trouwens ook af gegooid, die 'vrat' bij mij 35%, terwijl hij niet eens afspeelde. Dacht even dat de widget het was, maar ook zonder die zelfde usage. Dus daarom moest ik wel zoeken naar een MIUI oplossing
rm -r *
FC's vrije combinatie
2012 begint prima
Oppassen met NStools een zeer krachtig tool wat je wel moet weten"hoe of wat"

Edit:
Oke, geroot, terug bij ICS build 12. Heb alle stappen gedaan volgens de guide hier:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1363593
Echter heb ik nu een probleem dat ik eerder nog niet had. Ik heb geen mobiel netwerk bereik??? Kan dus niet bellen, smsen en internetten. Wel via wifi. Iemand enig idee waar het aan kan liggen?
Ik heb al:
Gereboot
2x opnieuw geflashed
Sim kaart opnieuw geplaatst

Goed, opgelost
[ Voor 53% gewijzigd door peakaboo op 02-01-2012 06:06 ]
[ Voor 5% gewijzigd door silitek op 01-01-2012 21:22 . Reden: Toevoeging ]
- Touchdomex
- Nu online
Poke of the QueenSlow
Iemand een idee waar dit vandaan komt?
Laat maar... NOOB-vraag.
[ Voor 4% gewijzigd door Hoppa! op 02-01-2012 16:58 ]
Verwijderd
naar wens gewoon de launcher gebruiken die JIJ wilt, getest (ik dan):
- LauncherPro
- ADW
- QQLauncher
- Trebuchet
edit: zitten in CM9 ook de CRT on/off animaties nog gewoon? Die vind ik nog steeds heel flashy
[ Voor 22% gewijzigd door Cartman! op 02-01-2012 17:16 ]
En Go Launcher niet vergetenVerwijderd schreef op maandag 02 januari 2012 @ 17:09:
Heb de vraag hier nog niet gezien, maar het antwoord is 'ja'. Je kunt
naar wens gewoon de launcher gebruiken die JIJ wilt, getest (ik dan):
- LauncherPro
- ADW
- QQLauncher
- Trebuchet
Verwijderd
Jep, zelf wel uitgezet (DEVELOPMENT) maar achCartman! schreef op maandag 02 januari 2012 @ 17:12:
edit: zitten in CM9 ook de CRT on/off animaties nog gewoon? Die vind ik nog steeds heel flashy
Zelf niet getest, dus dunno
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2012 17:42 ]
Problemen met KIES horen in dit topic.