Afgelopen dagen heb ik een uitgebreide analyse gehouden over de batterijduur van JVK, en dan met Darky's 10rc3 in het bijzonder. De uitslagen zijn erg goed en heb nu een duidelijk beeld van de batterydrain van JVK
Ik zal beginnen met de procedure die er aan vooraf ging, en dat is een schaamteloze copy-paste van wat ik eerder heb gepost

:
Zondagnacht heb ik mijn batterij he-le-maal leeg laten gaan, tot het moment dat het toestel niet meer aan ging. Vervolgens helemaal opgeladen tot 100% (toestel uit), recovery mode opgestart en battery stats gereset. Daarna weer uit zetten en opnieuw aan de oplader tot het toestel er achter komt dat de batterij 100% geladen is.
Vervolgens ben ik de telefoon gaan gebruiken met de volgende services:
- Wifi aan (met sleeppolicy op screen off), 2g aan thuis
- Wifi uit, 3g aan on the road
- continu sync van Google apps
- elke uur sync van Facebook
- elke 3 uur sync Twitter
- automatische schermverlichting
- stock cpu instellingen
- No Led uit
Mijn gebruik is beperkt/matig geweest in deze dagen. Beperkt/matig wil bij mij zeggen:
- mail lezen bij binnenkomst, zelden beantwoorden
- iedere 2 uur even Nu.nl app checken (5 minuten per keer)
- 2 -3 x per dag Facebook/Twitter updates lezen (5 minuten per keer)
- 1 - 2 x per dag t.net / andere sites lezen (10-15 minuten per keer)
- 5 - 7 talkberichten versturen/ontvangen
- 1 - 2 x per dag bellen (5 minuten)
- 1 x per dag Androidworld app lezen (10 minuten)
Na de telefoon afgelopen maandagochtend om 05.00 uur in gebruik te hebben genomen met 100% batterij is deze gedropt tot 10% woensdagavond 18.00 uur. Dat wil dus zeggen:
Na 61 uur is 90% van de batterij verbruikt
Dit is een serieuze verbetering ivm eerdere
firmwares waarbij ik met ditzelfde gebruik ongeveer anderhalf - en met persen net wel/net niet 2 dagen kon halen. Het valt op dat vooral de idle time veel minder verbruikt. Ik denk in te schatten dat ik nu met heavy usage makkelijk een volle dag kan trekken waar ik dat eerst niet kon redden.