Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
Als je echt officieel wil draaien dan zou je denk ik nog even moeten wachten totdat samsung hem officieel vrijgeeftPatrick1990 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 17:17:
@ silitek
Sorry man maar van wat je daar hebt neergezet snap ik echt niets... en kheb mn phone gewoon origineel, niks geroot enzo (how the hell dat zou moeten weet ik ook niet) maar ik draai het liefst gewoon mn SGS op 2.3.3 official release zeg maar...
Samsung Flip 7
Stock JVK (2.3.3) Kan alleen in Odin...in de start topic staat een handleiding. Rom haal je op samfirmware.com.Patrick1990 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 17:17:
@ silitek
Sorry man maar van wat je daar hebt neergezet snap ik echt niets... en kheb mn phone gewoon origineel, niks geroot enzo (how the hell dat zou moeten weet ik ook niet) maar ik draai het liefst gewoon mn SGS op 2.3.3 official release zeg maar...
of wachten dat de release door KIES geduwd word...idd^^
[ Voor 5% gewijzigd door silitek op 01-04-2011 17:22 ]
Tubes....It's what make music music!
........of moet ik nu nog die darky kernel flashen

[ Voor 34% gewijzigd door dave1972 op 01-04-2011 17:34 ]
Samsung Flip 7
Bedankt voor de vele tips die je op dit forum brengt..!
Dat is darky10kernel..die is goed. Ben eruit ligt aan launcher zie ik.dave1972 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 17:29:
@ silitek..........kernelversie 2.6.35.7-I9000XXJVK-CL75655
Pak Zeam (launcher) maar eens..blurry icons weg.
Altijd bereid om nuttige tips en aanvulling te geven....thommy86 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 17:32:
Welkom Mede-auteur..!! Silitek..!
Bedankt voor de vele tips die je op dit forum brengt..!
[ Voor 32% gewijzigd door silitek op 01-04-2011 17:38 ]
Ik heb vorige week een Samsung Galaxy S meegebracht uit de US. Nu heb ik deze inmiddels kunnen unlocken, maar het zou uiteraard leuk zijn mocht ik hem ook in het nederlands kunnen krijgen.
Nu heb ik al enkele dagen zitten zoeken welke ROM ik hiervoor zou moeten gebruiken, maar alle rom's die ik vind zijn voor de i9000-versie. De juiste typebenaming van de mijne is T959V (T-mobile vibrant met Froyo v2.2.1 FROYO.VUVKB5). Weet iemand welke rom ik precies moet hebben?
more locale installeren uit de market, kun je als het goed is Nederlands selecteren.cyrixke schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 17:41:
Hallo,
Ik heb vorige week een Samsung Galaxy S meegebracht uit de US. Nu heb ik deze inmiddels kunnen unlocken, maar het zou uiteraard leuk zijn mocht ik hem ook in het nederlands kunnen krijgen.
Nu heb ik al enkele dagen zitten zoeken welke ROM ik hiervoor zou moeten gebruiken, maar alle rom's die ik vind zijn voor de i9000-versie. De juiste typebenaming van de mijne is T959V (T-mobile vibrant met Froyo v2.2.1 FROYO.VUVKB5). Weet iemand welke rom ik precies moet hebben?
yeszzz blur is gone...silitek schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 17:35:
[...]
Dat is darky10kernel..die is goed. Ben eruit ligt aan launcher zie ik.
Pak Zeam (launcher) maar eens..blurry icons weg.
[...]
Altijd bereid om nuttige tips en aanvulling te geven....
Samsung Flip 7
Je bezit een Vibrant variant. Misschien heb je hier wat aan:cyrixke schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 17:41:
Hallo,
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=973208
Heb ik intussen geïnstalleerd, en enkel een paar zaken komen nu in nederlands. Als ik dan voor de lol spaans probeer, wordt wél alles veranderd, inclusief spaanse tekstinvoer... In nederlands blijft mijn galaxy echter volledig engels.itarix schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 17:43:
[...]
more locale installeren uit de market, kun je als het goed is Nederlands selecteren.
Een keertje opnieuw opstarten?cyrixke schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 17:54:
[...]
Heb ik intussen geïnstalleerd, en enkel een paar zaken komen nu in nederlands. Als ik dan voor de lol spaans probeer, wordt wél alles veranderd, inclusief spaanse tekstinvoer... In nederlands blijft mijn galaxy echter volledig engels.
Bij mij gaat ie ook niet (altijd) gelijk naar engels als ik hem op engels zet.
Hmm, nee werkt ook niet...itarix schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 17:59:
[...]
Een keertje opnieuw opstarten?
Bij mij gaat ie ook niet (altijd) gelijk naar engels als ik hem op engels zet.
Samsung Flip 7
Dit wel.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=972836
Edit: wel Darky rom flashen of i9000.pack voor stock rom
[ Voor 11% gewijzigd door silitek op 01-04-2011 19:22 ]
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2011 21:32 ]
Kan wel, zou ik maar niet doen als ik jou was.Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 21:29:
Even een snel vraagje voor de zekerheid: Ik ben van Darky 9.5 naar 10.0 RC3 gegaan (dus van 2.2 naar 2.3.3), kan ik met titanium backup ook mijn system settings restoren?
Waarom niet? Dit heb ik altijd gedaan, zonder problemen.Pino112 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 22:16:
[...]
Kan wel, zou ik maar niet doen als ik jou was.
PSN ID = Jorco
Ook van 2.2 naar 2.3.3? Das heel anders he.Jorco schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 22:30:
[...]
Waarom niet? Dit heb ik altijd gedaan, zonder problemen.
Verwijderd
Dat was dus ook mijn idee. Heb het inmiddels allemaal maar handmatig gedaan, dus het probleem is voor mij niet meer van toepassing.
Heb nu wel een ander probleem: ik zie mijn apps niet meer in de market. Heb al geprobeerd om de gegevens van de market te wissen, heeft geen effect gehad. Iemand een tip om het op te lossen?
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2011 23:26 ]
enige wat ik dus minder vind is de batterij..
Dat is ook niet lang..!! met miui kan ik wel een dag vol houden.. maar veel whatsapp zou hem wel leeg trekken.. date sluipt batterij.. ik zou het gewoon proberen.. als het je niet bevalt.. kan je altijd terug toch..!SOEFuture schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 01:37:
Ik zit nu zelf nog op de nieuwste Froyo DocRom, maar zit eraan te denken om CM7 of MIUI te proberen. Het enige wat me echt tegenhoud is de batterijduur.. Over het algemeen hoor je dat die lager is. Kan iemand een indicatie geven van hoe veel lager die is vergeleken met een froyo rom? Ik doe nu zo'n 12 tot 16 uur met mijn telefoon met constant whatsapp berichten sturen. Net een schooldag dus!
Whatsapp is funest voor je batterij drain. Zo ook in Gingerbread maar minder dramatisch dan in CM7 en MIUI houden het max 24 uit.SOEFuture schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 01:37:
Ik zit nu zelf nog op de nieuwste Froyo DocRom, maar zit eraan te denken om CM7 of MIUI te proberen. Het enige wat me echt tegenhoud is de batterijduur.. Over het algemeen hoor je dat die lager is. Kan iemand een indicatie geven van hoe veel lager die is vergeleken met een froyo rom? Ik doe nu zo'n 12 tot 16 uur met mijn telefoon met constant whatsapp berichten sturen. Net een schooldag dus!
Nu halen deze roms niet het rendement van 2 a 3dagen.
Met JVK haal ik net de 3de dag... dat is enigszins acceptabel
Samsung Flip 7
WiFi slaapbeleid instellen dan verbruik je SG niets als je scherm uit is..dave1972 schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 08:51:
Vanmorgen toen ik wakker werd batterij totaal leeg vanaf gistermiddag 14.00 uur, met darky 10...wel continue met wifi aan en een hoop geklooi aan mn tel, dus denk dat de batterijduur wel acceptabel is.
thank yousilitek schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 09:00:
[...]
WiFi slaapbeleid instellen dan verbruik je SG niets als je scherm uit is..

[ Voor 19% gewijzigd door dave1972 op 02-04-2011 09:06 ]
Samsung Flip 7
Verwijderd
De batterijduur van CM7 is niet best. CM7 houd het niet meer dan een dagje uit. Wat wel geholpen heeft is het gebruik van een kernel met OC/UV mogelijkheid. 100 Mhz/-125mV ingesteld, maar het haalt het nog niet met de 'reguliere' custom Roms...SOEFuture schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 01:37:
btw. Ik neem de drain wel voor lief, voor mij is het geen issue. Ik ben meestal wel in de buurt van een stopcontact om bij te laden...
Verwijderd
Symlinking...
E:can't symlink/system/bin/cat
E:failure at line 77:
symlink toolbox SYSTEM:bin/cat
Installation arborted.
Hoe kan ik dit probleem oplossen? Het blijkt bij meerdere voor te komen.
Eerlijk gezegd heb ik alleen de neiging om wat nieuws te flashen omdat ik nieuwsgierig ben. Wat het meer te bieden heeft, hoe veel sneller het is.
Mijn huidige set-up (ext4) is al bloedsnel zonder enige vorm van lag, gps werkt en de rest natuurlijk ook. Dus in dat opzicht zou ik absoluut geen nieuwe firmware nodig hebben.
Ik hoor wel meer problemen met Darkyy ROM's tegenwoordig, vooral bij het installeren van themes. Ik zou iedereen dan ook adviseren de laatste Darkyy roms te vermijden. Dit baseer ik puur op de posts die ik tegenkom op XDA, ben zelf sinds Darkyy 8 overstapt naar DocRom dus heb geen persoonlijke ervaring met de nieuwere roms!
Vink in de darkyrom configurator live wallpapers en de fonts uit. Daarna kun je gewoon opnieuw proberen darky te installeren. Bij veel mensen lost dit het probleem op.
[ Voor 64% gewijzigd door yur400 op 02-04-2011 11:02 ]
Verwijderd
het werkt nog steeds nietyur400 schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 10:59:
@ nok3
Vink in de darkyrom configurator live wallpapers en de fonts uit. Daarna kun je gewoon opnieuw proberen darky te installeren. Bij veel mensen lost dit het probleem op.

Ik heb nu weer de stock 2.3.3. erop gezet. Kun je mij vertellen wat ik nu moet doen om het wel werkend te krijgen. Alvast bedankt
Daarna moet je in Darkyrom Configurator opties zoals live wallpapers uitvinken.
Nu kun je Darky via recovery installeren. Aanbevolen om alle data eerst te verwijderen d.m.v. wipe data.
Dit heeft niet alleen bij mij maar ook bij anderen gewerkt.
Ik hoop dat het je nu wel lukt.
btw. Ikzelf zit nu weer op stock 2.3.3. Darky 10 heeft, naar mijn mening, op het moment weinig meerwaarde.
[ Voor 14% gewijzigd door yur400 op 02-04-2011 11:48 ]
Verwijderd
hartstikke bedankt, het is gelukt!yur400 schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 11:46:
Nadat je de stock rom erop hebt gezet moet je de supercurio kernel flashen (Dark Core) met ODIN (pda)
Daarna moet je in Darkyrom Configurator opties zoals live wallpapers uitvinken.
Nu kun je Darky via recovery installeren. Aanbevolen om alle data eerst te verwijderen d.m.v. wipe data.
Dit heeft niet alleen bij mij maar ook bij anderen gewerkt.
Ik hoop dat het je nu wel lukt.
btw. Ikzelf zit nu weer op stock 2.3.3. Darky 10 heeft, naar mijn mening, op het moment weinig meerwaarde.
Verwijderd
Lockscreen aanpassen kun je volgens mij gewoon met een Applicatie hoorVerwijderd schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 14:04:
ik ben echt zeer te spreken over 10.0 rc3 van darky. Het is echt razendsnel, alleen het opstarten al! Internetten gaat heel vloeiend en het algemene gebruik is ook verbeterd. Er missen wel kleine dingen, zoals lockscreen aanpassen, maar goed dat zien we wel weer terug in de final versie.
Verwijderd
Mooi die goed onderbouwde redenaties altijd... Ik draai nu darky 9.5, na 9.3, 8.1 en 5.6, draait uitstekend.SOEFuture schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 10:58:
Whatsapp is inderdaad niet erg fijn voor je accuduur. Zonder whatsapp haal ik ook gemakkelijk 2 tot 3 dagen.
Eerlijk gezegd heb ik alleen de neiging om wat nieuws te flashen omdat ik nieuwsgierig ben. Wat het meer te bieden heeft, hoe veel sneller het is.
Mijn huidige set-up (ext4) is al bloedsnel zonder enige vorm van lag, gps werkt en de rest natuurlijk ook. Dus in dat opzicht zou ik absoluut geen nieuwe firmware nodig hebben.
Ik hoor wel meer problemen met Darkyy ROM's tegenwoordig, vooral bij het installeren van themes. Ik zou iedereen dan ook adviseren de laatste Darkyy roms te vermijden. Dit baseer ik puur op de posts die ik tegenkom op XDA, ben zelf sinds Darkyy 8 overstapt naar DocRom dus heb geen persoonlijke ervaring met de nieuwere roms!
Ik zeg er toch bij dat ik dit baseer op wat ik lees op het XDA forum. Over het algemeen hebben mensen die Darky gebruiken de meeste problemen met dingen niet niet gaan zoals het horen. Of dit aan de kwaliteit van de roms ligt of dat het aan de gebruikers die darky roms gebruiken weet ik niet. Ik geef alleen aan wat ik zie.Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 14:58:
[...]
Mooi die goed onderbouwde redenaties altijd... Ik draai nu darky 9.5, na 9.3, 8.1 en 5.6, draait uitstekend.
Maargoed, iedereen is vrij om de rom te gebruiken die hij zelf wilt, dat is het mooie aan android.
Verwijderd
Ik moet (ook) wel zeggen dat ik de extreme editions van darky slechter vind geworden na versie 8.0. Qua snelheid is het afgenomen lijkt het, voornamelijk tijdens het scrollen bij zwaardere webpagina's. Daarom bleef ik ook voor een lange tijd op darky 8.0 zitten, tot vandaag...10.0 is wel perfect weer.SOEFuture schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 15:19:
[...]
Ik zeg er toch bij dat ik dit baseer op wat ik lees op het XDA forum. Over het algemeen hebben mensen die Darky gebruiken de meeste problemen met dingen niet niet gaan zoals het horen. Of dit aan de kwaliteit van de roms ligt of dat het aan de gebruikers die darky roms gebruiken weet ik niet. Ik geef alleen aan wat ik zie.
Maargoed, iedereen is vrij om de rom te gebruiken die hij zelf wilt, dat is het mooie aan android.
Verwijderd
Ja klopt, alleen zit je dan vaak weer vast aan een achtergrond die daaraan gekoppeld is.Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 14:20:
[...]
Lockscreen aanpassen kun je volgens mij gewoon met een Applicatie hoordat zit volgens mij niet vast in het OS.
Die 10rc3 is echt al een hele mooie rom, en zoals darky zelf aangeeft is ie nog niet af.SOEFuture schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 15:19:
[...]
Ik zeg er toch bij dat ik dit baseer op wat ik lees op het XDA forum. Over het algemeen hebben mensen die Darky gebruiken de meeste problemen met dingen niet niet gaan zoals het horen. Of dit aan de kwaliteit van de roms ligt of dat het aan de gebruikers die darky roms gebruiken weet ik niet. Ik geef alleen aan wat ik zie.
Dat mensen problemen krijgen met het instaleren van de darky 10rc3 ligt toch echt aan de mensen zelf. Ze horen dat dat een goede rom is en ze proberen het meteen uit zonder eigenlijk te weten wat ze doen. Wanneer je sommige posts leest van hen op het darky-forum dan zijn ze ongeduldig / volgen de instructie niet goed / weten ze niet wat odin of CWM is / vragen hoe ze in download mode komen / begrijpen niet wat de robotgirl stem betekent / waarom voodoo sound niet werkt / waarom er geen theme op zit / ...
Echt hopeloos moet je je dan voelen wanneer je gewoon een goede rom maakt maar wel heel duidelijk erbij vermeldt dat het een beta is. Ook nog een installatie instructie opstelt die je met een beetje inspanning (wat van je verwacht mag worden wanneer je een beta installeert) makkelijk moet kunnen volgen. En vervolgens wordt er alleen maar geklaagd omdat ze de instructie niet volgen en niet weten wat ze doen.
Misschien kan Darky beter niet meer zo'n uitgebreide instructie geven voor een beta zodat niet iedereen zijn rom gaat 'uitproberen' en vervolgens problemen krijgt, dat dan meteen op XDA gooit en verwacht dat darky het maar persoonlijk komt oplossen.
Hij weet nu wel welke problemen mensen krijgen en kan daar rekening mee houden in de installatie procedure voor de final. Met een beetje moeite kom je ook zelf tot de oplossing voor problemen die zich voor kunnen doen (zoals bootloop - symlink error).
Powered by: blond bier
klopt als een bus ware het niet dat het onderhand wel een wirwar is aan turtorials, en wat bij wat kan enz enz..en bij sommigen is hun engels misschien niet echt je van het, waar je die personen dus niet op af mag rekenen, vaak is het zo ( heb het zelf ondervonden hier op dit forum) dat als men gewoon een simpele uitleg krijgt ze het WEL voor elkaar krijgen...en daar is dit forum denk ik ook voorChubbchubb schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 19:00:
[...]
Die 10rc3 is echt al een hele mooie rom, en zoals darky zelf aangeeft is ie nog niet af.
Dat mensen problemen krijgen met het instaleren van de darky 10rc3 ligt toch echt aan de mensen zelf. Ze horen dat dat een goede rom is en ze proberen het meteen uit zonder eigenlijk te weten wat ze doen. Wanneer je sommige posts leest van hen op het darky-forum dan zijn ze ongeduldig / volgen de instructie niet goed / weten ze niet wat odin of CWM is / vragen hoe ze in download mode komen / begrijpen niet wat de robotgirl stem betekent / waarom voodoo sound niet werkt / waarom er geen theme op zit / ...
Echt hopeloos moet je je dan voelen wanneer je gewoon een goede rom maakt maar wel heel duidelijk erbij vermeldt dat het een beta is. Ook nog een installatie instructie opstelt die je met een beetje inspanning (wat van je verwacht mag worden wanneer je een beta installeert) makkelijk moet kunnen volgen. En vervolgens wordt er alleen maar geklaagd omdat ze de instructie niet volgen en niet weten wat ze doen.
Misschien kan Darky beter niet meer zo'n uitgebreide instructie geven voor een beta zodat niet iedereen zijn rom gaat 'uitproberen' en vervolgens problemen krijgt, dat dan meteen op XDA gooit en verwacht dat darky het maar persoonlijk komt oplossen.
Hij weet nu wel welke problemen mensen krijgen en kan daar rekening mee houden in de installatie procedure voor de final. Met een beetje moeite kom je ook zelf tot de oplossing voor problemen die zich voor kunnen doen (zoals bootloop - symlink error).

Samsung Flip 7
follow @ twitter.com/ronnymes
Maar 2.2 via Kies gaat volgens mij niet lukken, aangezien die 2.2.1 aanbiedt..
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Ik weet dat wel, maar ik wil hem terug flashen voor mijn vriendin.. Zodat zij netjes via Kies kan updaten als 2.3.3 uitkomtHaTe schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 21:19:
Waarom via Kies als je weet hoe je met Odin of Heimdall kan flashen?
Maar 2.2 via Kies gaat volgens mij niet lukken, aangezien die 2.2.1 aanbiedt..
follow @ twitter.com/ronnymes
Nee. Aleen de Galaxy SVerwijderd schreef op zondag 03 april 2011 @ 09:47:
ik heb een vraagje kan je dit ook gebruiken op de Samsung Galaxy ace S5830
Verwijderd
Ik wil graag weer een custom rom op mijn galaxy zetten nu de officiële GB wel erg lang duurt.
Nu heb ik 1 probleem mijn telefoon laadt niet op als hij uit staat...
Nu komt dit volgens mij doordat ik deze handleiding heb gevolgd: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=884816 onder het 1e kopje.
Mijn telefoon rebootte daarna alleen niet.
Nu werkt alles naar behoren en opladen als de telefoon uitstaat plus de 3- button combo's werken prima.
Maar nu vraag ik me toch af of ik nu wel met een safe gevoel kan gaan flashen.
Bvd
Verwijderd
Blijft lastig hè, googelen... Typ voor de grap eens 'galaxy ace rom' in.Verwijderd schreef op zondag 03 april 2011 @ 10:53:
Weet iemand ook iets van de galaxy ace af over roms
OT: Wat een fijne rom is Darky's v10 RC3 zeg. Geen problemen met flashen gehad en hij is echt veel sneller dan de 2.2 roms. En alleen die Screen-off animatie is het al waard om het te flashen.
Verkeerde forum.... Kijk eens op Google of XDA.Verwijderd schreef op zondag 03 april 2011 @ 10:53:
Weet iemand ook iets van de galaxy ace af over roms
Verwijderd
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=993264Jay-v schreef op zondag 03 april 2011 @ 12:31:
[...]
Verkeerde forum.... Kijk eens op Google of XDA.
EDIT: Hij lijkt niet op te starten.... Terug flashen naar stock JVK dan maar.
EDIT2: Stock JVK boot weer, nog een keer doc proberen te flashen dan maar.....
EDIT3: Doc's is running...
BAH ik mis snelheid en de looks van CM7 nu al. Maar de batterij en Camera zijn helaas echt vervelende issue's voor mij. Zodra de camera 100% werkt op CM7 ga ik terug!
[ Voor 46% gewijzigd door Jay-v op 03-04-2011 14:46 ]
Ik draai toch nog steeds MIUI.. i.c.m. ADW launcher is dit echt goed te doen.. Vind de iponishe launcher niet zo mooi.. vandaar ADW.. dan hou je toch het android gevoel.. De rom is echt heel snel.. soepel en een hele hoop extra opties..Jay-v schreef op zondag 03 april 2011 @ 14:02:
Zooo dat booten van Doc's JVK beta met V1.3 duur lang zeg pfff. Wellicht komt dit door de Supercurio kernal. Anyway CM7 er af, batterij en camera is toch een gemis voor mij. Zodra dit goed functioneerd ga ik meteen weer terug.
EDIT: Hij lijkt niet op te starten.... Terug flashen naar stock JVK dan maar.
EDIT2: Stock JVK boot weer, nog een keer doc proberen te flashen dan maar.....
EDIT3: Doc's is running...
BAH ik mis snelheid en de looks van CM7 nu al. Maar de batterij en Camera zijn helaas echt vervelende issue's voor mij. Zodra de camera 100% werkt op CM7 ga ik terug!
batterij doe ik toch zeker een dag mee nu.. maar meer ook niet..! aanrader hoor..!
Ik naam aan dat de camera in MIUI ok van slechte kwaliteit is?thommy86 schreef op zondag 03 april 2011 @ 16:07:
[...]
Ik draai toch nog steeds MIUI.. i.c.m. ADW launcher is dit echt goed te doen.. Vind de iponishe launcher niet zo mooi.. vandaar ADW.. dan hou je toch het android gevoel.. De rom is echt heel snel.. soepel en een hele hoop extra opties..
batterij doe ik toch zeker een dag mee nu.. maar meer ook niet..! aanrader hoor..!
Is er trouwens geen voodoo sound / color voor JVK?
Edit: NVM, er zijn nog geen sources vrijgegeven door samsung...Daarom is er geen voodoo sound...
Hoop dat de sources er snel komen, vanaf dat moment kunnen we lekker CM7 draaien met alle improvements....
[ Voor 20% gewijzigd door Jay-v op 03-04-2011 17:26 ]
Is wel een voodoo lagfix voor JVK in Darky's kernel sound/color nog niet zit wel inmiddels op XEU CSC i.p.v.KORJay-v schreef op zondag 03 april 2011 @ 17:09:
[...]
Ik naam aan dat de camera in MIUI ok van slechte kwaliteit is?
Is er trouwens geen voodoo sound / color voor JVK?
Edit: NVM, er zijn nog geen sources vrijgegeven door samsung...Daarom is er geen voodoo sound...
Hoop dat de sources er snel komen, vanaf dat moment kunnen we lekker CM7 draaien met alle improvements....
Aardige theme voor de JVK
XXJVK Gingerbread Theme By Bezke
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=985053
Darky10 heden meest complete stabiele rom en dat voor een beta..
Daarna Cm7 indien alle bug issues werken
Edit: Navigon navi werkt niet op 2.3.3
Copilot wel maar het snelste is Ndrive-benelux i.c.m GPS Aids app uit de market 2seconden fix
[ Voor 8% gewijzigd door silitek op 03-04-2011 18:31 ]
Nu alleen over die batterijduur... die schijnt fantastisch te moeten zijn en daar keek ik dan ook behoorlijk naar uit. Dus wifi policy aangepast, 3G aan laten staan en weggelegd om te gaan pitten. Na 10 uur (heeeerlijk uitgeslapen
Wellicht dat de boosdoener No Led is, die ik gebruik bij voorlopige afwezigheid van BLN ondersteuning. Iemand ervaring met No Led en of dat de battery drain zo hard kan versterken op deze, zoals wordt gezegd, energiezuinige rom?
Als je Wifi policy op (als scherm uit staat) staatSilvin schreef op zondag 03 april 2011 @ 18:39:
Sinds gister Darky's 10rc3 er op gezet en moet inderdaad zeggen dat het een verdomd fijne rom is. Het installeren duurde even ivm met de symlink error (speedmodkernel werkte wel maar wilde graag de Darkykernel) maar uiteindelijke helemaal gelukt. Snel, stabiel en lekker AOSP-like.
Nu alleen over die batterijduur... die schijnt fantastisch te moeten zijn en daar keek ik dan ook behoorlijk naar uit. Dus wifi policy aangepast, 3G aan laten staan en weggelegd om te gaan pitten. Na 10 uur (heeeerlijk uitgeslapen) is de batterij met 30% ( ! ) gedaald. Dat vind ik voor idle eigenlijk nog best veel.
Wellicht dat de boosdoener No Led is, die ik gebruik bij voorlopige afwezigheid van BLN ondersteuning. Iemand ervaring met No Led en of dat de battery drain zo hard kan versterken op deze, zoals wordt gezegd, energiezuinige rom?
Verwijderd
Ik heb ook 10 uur geslapenSilvin schreef op zondag 03 april 2011 @ 18:39:
Sinds gister Darky's 10rc3 er op gezet en moet inderdaad zeggen dat het een verdomd fijne rom is. Het installeren duurde even ivm met de symlink error (speedmodkernel werkte wel maar wilde graag de Darkykernel) maar uiteindelijke helemaal gelukt. Snel, stabiel en lekker AOSP-like.
Nu alleen over die batterijduur... die schijnt fantastisch te moeten zijn en daar keek ik dan ook behoorlijk naar uit. Dus wifi policy aangepast, 3G aan laten staan en weggelegd om te gaan pitten. Na 10 uur (heeeerlijk uitgeslapen) is de batterij met 30% ( ! ) gedaald. Dat vind ik voor idle eigenlijk nog best veel.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2011 19:13 ]
Das knap....bij mij slurpt ie gewoon 26 procent leeg met wifi uitVerwijderd schreef op zondag 03 april 2011 @ 19:12:
[...]
Ik heb ook 10 uur geslapen.. maar er ging maar 1% batterij van af. Ik ben erg te spreken over de batterijduur van darky 10 rc3. Ik gebruik geen No Led of dergelijke. Wel wifi continu aangehad.
Samsung Flip 7
Verwijderd
dat is wel heel veel. Ik had dat nog niet eens met android 2.2. Ik vraag me nu wel af wat de oorzaak is van het verschil tussen batterijdrain.dave1972 schreef op zondag 03 april 2011 @ 19:29:
[...]
Das knap....bij mij slurpt ie gewoon 26 procent leeg met wifi uit
Ja, dat vraag ik me nu ook af. Batterij is nu nog op 5%. Laat 'm even helemaal leeg lopen en daarna weer een helemaal lekker vol laden. Dan testen zonder No Led.Verwijderd schreef op zondag 03 april 2011 @ 19:33:
[...]
dat is wel heel veel. Ik had dat nog niet eens met android 2.2. Ik vraag me nu wel af wat de oorzaak is van het verschil tussen batterijdrain.
Verwijderd
Volstaat het ook om stock te zijn en met rom manager cwm erop te hebben?
Toen supercurio kernel=gelukt
toen heb ik cf root 2.7 (cwm) erop gezet en daarna wilde ik Darky erop zetten maar dat doet hij dus niet meer.
Had ik eerst Darky erop moeten zetten en daarna evt de cf root?
Krijg nu dus please switch to Edify scripting (updater script and update- binary) to create working update zip packages.
iemand een idee?
[ Voor 14% gewijzigd door iefie op 03-04-2011 21:55 ]
Heb hem ook al twee keer helemaal opgeladen... en weet ook niet waarom die hem leeg trekt, maar goed die rom bevalt me prima dus hou hem zowiezo :-)Silvin schreef op zondag 03 april 2011 @ 19:44:
[...]
Ja, dat vraag ik me nu ook af. Batterij is nu nog op 5%. Laat 'm even helemaal leeg lopen en daarna weer een helemaal lekker vol laden. Dan testen zonder No Led.
Samsung Flip 7
Verkeerde volgorde...staat in de TS een handleiding van meiefie schreef op zondag 03 april 2011 @ 21:47:
mmmm wilde Darky 10 erop zetten dus jvk stock erop gezet=gelukt
Toen supercurio kernel=gelukt
toen heb ik cf root 2.7 (cwm) erop gezet en daarna wilde ik Darky erop zetten maar dat doet hij dus niet meer.
Had ik eerst Darky erop moeten zetten en daarna evt de cf root?
Krijg nu dus please switch to Edify scripting (updater script and update- binary) to create working update zip packages.
iemand een idee?
Met Odin speedmod.tar in PDA flashen...opnieuw beginneniefie schreef op zondag 03 april 2011 @ 22:03:
had geen cwm 3 moeten nemen las ik net, maar krijg cwm 2 er nu niet op via update.zip...
heb de speedmod ge odind zeg maar, maar daarna start telefoon niet meer op.
[ Voor 42% gewijzigd door iefie op 03-04-2011 22:26 ]
liever dat ze aangaan als ik een bericht heb:P
[ Voor 12% gewijzigd door hikhakhok op 03-04-2011 22:56 ]
Het is de bedoeling dat je na speedmod in recovery gaat om custom rom te flashen.iefie schreef op zondag 03 april 2011 @ 22:15:
ben al bezig, maar waarom niet de supercurio kernel?
heb de speedmod ge odind zeg maar, maar daarna start telefoon niet meer op.
Jep, standaard in JVK. Vooral vervelend als je in een donkere ruimte een filmpje kijkt. Zal met een custom kernel wel opgelost wordne denk ik.hikhakhok schreef op zondag 03 april 2011 @ 22:54:
staan de led lampjes bij jullie ook de hele tijd aan als het beeldscherm aanstaat? met darky rc3?
liever dat ze aangaan als ik een bericht heb:P
*NEW* ZSJPK v11 WIPEThis is the recommended version to use. Will wipe all user data
*NEW* ZSJPK v11 NO WIPEThis is NOT the recommended version to use. Will keep all user data
ZSJPJ v10 WIPEThis is the recommended version to use. Will wipe all user data
ZSJPJ v10 NO WIPEThis is NOT the recommended version to use. Will keep all user data
XWJS8 v9.9.5 WIPEThis is the recommended version to use. Will wipe all user data
XWJS8 v9.9.5 NO WIPEThis is NOT the recommended version to use. Will keep all user data
ZSJPG v9.9 WIPEThis is the recommended version to use. Will wipe all user data.
ZSJPG v9.9 NO WIPEThis is NOT the recommended version to use. Will keep all user data
Wipe betekend dat je begint met een schone rom, al je instellingen en geïnstalleerde programma's zijn weg. No wipe betekend dat je gegevens bewaard blijven...
Verwijderd
Is er al, moet je alleen naar CM7 toe schakelen.Cartman! schreef op zondag 03 april 2011 @ 11:35:
Als er BLN in 2.3.3 komt dan schakel ik over, ik kan echt niet zonder BLN...
Hier staat een duidelijk beschreven 'Nederlandstalige' versie:Verwijderd schreef op zondag 03 april 2011 @ 21:22:
Mensen in de instructie voor CM7 staat dat ik een kernel met cwm moet flashen?
Volstaat het ook om stock te zijn en met rom manager cwm erop te hebben?
http://www.androidworld.n...M+Cyanogenmod+installeren
Ik heb mn email via gmail, dus die hoefde geen backup, foto's gekopieerd, had al een efsbackup. Smsjes veilig gesteld. Userdata boeit me niet zo, dan maar een keer Angrybirds opnieuw.
Toen eerst in CWM de lagfix uitgezet, factory reset, wipe cache, wipe dalvik cache, waarna de Darky rom niet meer wou booten
Toen via Odin stock XXJVK geflasht. Gekeken of die goed bootte -> ja -> download mode en een custom kernel met CWM erop. Vervolgens via CWM de zip van de custom rom geinstalleerd. En die draait nu perfect! Moest alleen handmatig de APN invoeren.
Zoek nu nog een goed keyboard. Swiftkey vond ik wel handig, maar ik kan geen volledige versie kopen zonder creditcard. En die virtuele cards vind ik niet echt geweldig. Is relatief best duur en je geld heeft ook nog eens een houdbaarheidsdatum geloof ik?
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Ja true, maar ik wil geen CM7 vanwege de eerder genoemde problemen.Verwijderd schreef op maandag 04 april 2011 @ 08:21:
[...]
Is er al, moet je alleen naar CM7 toe schakelen.
Verwijderd
Miui werkt BLN ook.. CM7 heb ik er (vreemd genoeg) nog niet op gehad.. ben best tevreden met deze rom nu eigenlijk.. terwijl ik er in eerste instantie niet blij mee was.. nu ik adw er op heb werkt deze combo heel plezierig..!Cartman! schreef op maandag 04 april 2011 @ 11:04:
[...]
Ja true, maar ik wil geen CM7 vanwege de eerder genoemde problemen.
yeszz same problem hereVerwijderd schreef op maandag 04 april 2011 @ 11:25:
Ik word nog niet helemaal enthousiast van JVK, ik heb me net een uur verslapen om dat de batterij vannacht helemaal is gedraind van 40% naar 0%! (wifi altijd aan en uit als scherm uit gaat)

Samsung Flip 7
Verwijderd
Ok, dan begrijp ik hetCartman! schreef op maandag 04 april 2011 @ 11:04:
[...]
Ja true, maar ik wil geen CM7 vanwege de eerder genoemde problemen.
Dan wordt het nog even wachten, of die MIUI wat ik lees.
(is dat nou wat ofniet?)
Wat het met MIUI is, is dat het heel iphonish is.. en daar hou ik zelf gewoon niet van.. (anders koop ik wel een iphone) maar de opties die erin verwerkt zijn, zijn gewoon handig.. en makkelijk.. ik gebruik de uitgebreiden opties uit het notificatie menu echt vaak..Verwijderd schreef op maandag 04 april 2011 @ 13:13:
[...]
Ok, dan begrijp ik het.
Dan wordt het nog even wachten, of die MIUI wat ik lees.
(is dat nou wat ofniet?)
Themas zijn makkelijk aan te passen.. bij adw ook.. dus je kan alles toch zo mooi maken als je wilt..
Verwijderd
Grote kans dan dat er een app is die voorkomt dat je telefoon in slaapstand gaat want ik heb met stock deodexed JVK en DamianGTO kernel na genoeg geen verbruik met 3g aan en Wifi op slaapstand met scherm uit.
Tis een Release Candidate dus zou op zich stabiel mogen zijn. Hij is alleen dan weer niet gebaseerd op een officiele release. Hij zal ook niet 10 final worden zonder dat de final bij samsung er echt is.Verwijderd schreef op maandag 04 april 2011 @ 13:53:
Ik heb nu een paar dagen.darky.10.0 rc3 erop staan. Maar ik adviseer om deze toch nog even niet te installeren. Er zitten nog teveel bugs in en wordt soms ook wat traag. Ik weet dat het nog een beta versie is.. maar toch. Batterij wel nog steeds erg goed.
Ik zit op 9.5 en wacht nog wel even op de eerste stable 10.
Verwijderd
Wat voor bugs heb jij dan? Ik heb er namelijk nog geen een ontdekt in de paar dagen dat ik hem heb draaien. Ook qua snelheid vind ik het een enorme verbetering t.o.v. v9.5 en eerder.Verwijderd schreef op maandag 04 april 2011 @ 13:53:
Ik heb nu een paar dagen.darky.10.0 rc3 erop staan. Maar ik adviseer om deze toch nog even niet te installeren. Er zitten nog teveel bugs in en wordt soms ook wat traag. Ik weet dat het nog een beta versie is.. maar toch. Batterij wel nog steeds erg goed.
hmm dat zou kunnen maar enige app die bij mij aan is...althans aangemeld dat is ebuddy....dat is ook de enige die in mn taakbeheer staat, wifi idd uit als het scherm uit is, maar goed ik maak dr verder niet zo een probleem van. dan maar elke dag 1 of 2 keer ladenarnoutzw schreef op maandag 04 april 2011 @ 14:12:
[...]
Grote kans dan dat er een app is die voorkomt dat je telefoon in slaapstand gaat want ik heb met stock deodexed JVK en DamianGTO kernel na genoeg geen verbruik met 3g aan en Wifi op slaapstand met scherm uit.Dat zou je in je batterij gebruik moeten kunnen zien(als je op de grafiek klikt).
Samsung Flip 7
Verwijderd
Ik zie daar niks raars staan, er staan ook precies dezelfde apps op als ik met 2.2.1 had en die haalde minstens 2 dagen op een lading.arnoutzw schreef op maandag 04 april 2011 @ 14:12:
[...]
Grote kans dan dat er een app is die voorkomt dat je telefoon in slaapstand gaat want ik heb met stock deodexed JVK en DamianGTO kernel na genoeg geen verbruik met 3g aan en Wifi op slaapstand met scherm uit.Dat zou je in je batterij gebruik moeten kunnen zien(als je op de grafiek klikt).
Verwijderd
Clear! Ik hou d'r ook niet van, dan pak ik wel de andere apparaten, het moetthommy86 schreef op maandag 04 april 2011 @ 13:36:
[...]
Wat het met MIUI is, is dat het heel iphonish is.. en daar hou ik zelf gewoon niet van.. (anders koop ik wel een iphone) maar de opties die erin verwerkt zijn, zijn gewoon handig.. en makkelijk.. ik gebruik de uitgebreiden opties uit het notificatie menu echt vaak..
Themas zijn makkelijk aan te passen.. bij adw ook.. dus je kan alles toch zo mooi maken als je wilt..
wel Android-look-a-like zijn hè
keer proberen, klinkt / ziet er veelbelovend uit moet ik zeggen.
Verwijderd
Bedankt voor de handleiding!Verwijderd schreef op maandag 04 april 2011 @ 08:21:
[...]
[...]
Hier staat een duidelijk beschreven 'Nederlandstalige' versie:
http://www.androidworld.n...M+Cyanogenmod+installeren
Ik heb nog 1 vraag: Moet ik usb debugging aan terwijl ik flas met Odin?
En moet ik nog 1 van de bestanden uitpakken of iet dergelijks?
Verwijderd
als je je telefoon in DOWNLOAD MODUS zet.
Het uitpakken staat erin beschreven, laat me even weten WAT je nu al gedownload
en waar neer hebt gezet, dan kan ik wel zeggen of je dit correct hebt gedaan.
Verwijderd
Oh ja sorrry:$Verwijderd schreef op maandag 04 april 2011 @ 16:59:
Je hebt niks te maken met debugging aan / uit, gezien het feit dat dit geschiedt
als je je telefoon in DOWNLOAD MODUS zet.
Het uitpakken staat erin beschreven, laat me even weten WAT je nu al gedownload
en waar neer hebt gezet, dan kan ik wel zeggen of je dit correct hebt gedaan.
Ik heb alle files gedownload.
cm7-galaxy-initial-20110318 -op phone
cm7-galaxy-initial-kernel
galaxy-efsbackup -op phone
de gb apps -op phone
en de speedmod.tar -flashen met Odin
Sorry ik snap het uitpak gedeelte niet helemaal de rest is geen probleem:)
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2011 17:05 ]
Problemen met KIES horen in dit topic.