Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149075

MaximusTG schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:04:
Als je em aanzet, staat er dan dit (slechte foto van internet:) ?

[afbeelding]

Zo nee, wat dan wel.
Ja daar wel, confusing hoe iedereen er over denkt... maar dank je... niet opgemerkt.
Touchdomex schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:10:
[...]

Status 7 is weg te halen door updater in de rom aan te passen. Dit moet je alleen doen als je voor 100% weet wat voor rom je hebt. Het kan wel maar het is niet aan te raden. Ik moest het doen met mijn Xperia SP. Alleen dat is een vrij lompe manier om te flashen...
Hoe bedoel je link ? Ik heb er net een updater van een S3 op gezet... kan gewoon weer terug naar een andere updater hoor met Heimdall

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 149075 op 15-01-2014 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:27

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Anoniem: 149075 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:23:
[...]

Ja daar wel, confusing hoe iedereen er over denkt... maar dank je... niet opgemerkt.

[...]

Hoe bedoel je link ? Ik heb er net een updater van een S3 op gezet... kan gewoon weer terug naar een andere updater hoor met Heimdall
Met status 7 oplossing haal je de beveilingscheck weg als je gaat flashen via je bootloader. Je kan dus alles flashen echter ook dus sneller het verkeerde.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149075

Touchdomex schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 15:17:
[...]

Met status 7 oplossing haal je de beveilingscheck weg als je gaat flashen via je bootloader. Je kan dus alles flashen echter ook dus sneller het verkeerde.
Dus gewoon eruit halen...
Touchdomex schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 15:17:
[...]

Dus gewoon eruit halen...

edit:

Not steeds een error... draai nu KitKat nightly very stable :)

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 149075 op 15-01-2014 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-03 09:49
Beste samsung tweakers,

Mijn broer heeft sinds kort deze telefoon maar hij klaagt over de traagheid van het apparaat (hij zit op 2.3). Nu wil ik hem helpen door er een custom rom op te gooien. Echter weet ik uit ervaring dat het vinden van de nieuwste/beste ROM een flink uitzoek werk is. En dit topic is enorm groot. daarom mijn vraag aan jullie:

Ik zoek voor hem een rom die kwa snelheid/batterij en ram het beste is. (Hij is zelf niet technisch en uitgebreide overclock mogelijkheden of customalisation is neit nodig. Het moet vooral stable zijn)

Mocht een van jullie me kunnen helpen, dankjewel!

Is het rooten van deze phone eigenlijk lastig? (zit nu op mn werk, dus kan me niet echt inlezen)

[ Voor 12% gewijzigd door FloggingHank op 16-01-2014 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:41
FloggingHank schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 13:32:
Beste samsung tweakers,

Mijn broer heeft sinds kort deze telefoon maar hij klaagt over de traagheid van het apparaat (hij zit op 2.3). Nu wil ik hem helpen door er een custom rom op te gooien. Echter weet ik uit ervaring dat het vinden van de nieuwste/beste ROM een flink uitzoek werk is. En dit topic is enorm groot. daarom mijn vraag aan jullie:

Ik zoek voor hem een rom die kwa snelheid/batterij en ram het beste is. (Hij is zelf niet technisch en uitgebreide overclock mogelijkheden of customalisation is neit nodig. Het moet vooral stable zijn)

Mocht een van jullie me kunnen helpen, dankjewel!

Is het rooten van deze phone eigenlijk lastig? (zit nu op mn werk, dus kan me niet echt inlezen)
Mackay rom is een lekkere rom.

Root verkrijg je door een custom kernel te installeren via ODIN. Zodra je dat gedaan hebt kan je een rom flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
Dacuuu schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 14:16:
[...]

Mackay rom is een lekkere rom.

Root verkrijg je door een custom kernel te installeren via ODIN. Zodra je dat gedaan hebt kan je een rom flashen.
Hey tnx voor je reply! Is Kitkat niet overkill voor dit device? Zijn er dan geen dingen die niet/half werken ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:36
FloggingHank schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 14:22:
[...]

Hey tnx voor je reply! Is Kitkat niet overkill voor dit device? Zijn er dan geen dingen die niet/half werken ofzo?
Een nieuwere android versie heeft vaak meer optimalisaties, beveiligingsproblemen etc.

zo draait 4.2.2 met cyanogenmod draait prima op mijn sgs, met andere/snellere roms zal het een nieuwere android versie ook geen probleem zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door ikbenerniet op 16-01-2014 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
FloggingHank schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 14:22:
[...]

Werkt 100% hoor. Geen bugs en of andere rare dingen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SP4G
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-12-2015
Vandaag deze custom rom geflashed.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2529461

Deze rom is gebaseerd op cynanogenmod/CM 11.

KitKat 4.4 Draait prima op de s1. Ik had eerst een stock 2.3.3 en nu ik 4.4 heb is mijn mobiel opeens 10x sneller. Echt de moeite waard om te flashen dus.

Veel opties die je mobiel nog fijner in gebruik maken. Apps laden nu eindelijk normaal (3.3 was echt één grote ramp.)

Houdt rekening met een paar bugs:
Streaming werkt niet
Recorden in 720p werkt niet
Front camera kan geen foto's maken. (dev. zei dat dat 20 mb ram zou kosten dus wat dat betreft geen ramp)

Door deze kernel te flashen was recorden in 720p gefixt en youtube filmpjes doen het nu ook. Twitch streams doen het niet.
rootaxbox.no-ip.org/kasper_h/kernels/KK/Mackay_kernel_0.609_twrp_CMC-signed.zip

EDIT:
Als je in de Mackay Options Laag RAM aanvinkt. Dan wordt er meer RAM toegekend aan je apps en minder aan de rest. Daardoor werkt de twitch app wel!

[ Voor 21% gewijzigd door SP4G op 20-02-2014 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 513032

Sinds net de I9000 in mijn bezit en meteen MIUI 4.2.7 (android 4.2.2) op geflashed. Iemand enig idee wat hiervoor een goede custom kernel is?

Never mind, heb een goede gevonden.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 513032 op 22-02-2014 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:30
Vanmorgen een andere ROM CM11 geprobeerd en sindsdien niets dan 403 errors in de playstore :?
Verschillende ROM's geprobeerd en de oude CM10.1 ook , tips via google, data en cache legen van oa google playstore deden ook niets.

Iemand ideeën?

@Yssworks
Hoe bevalt die en welke kernel heb je?

[ Voor 9% gewijzigd door Mutatie op 25-02-2014 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 513032

Mutatie schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 09:53:
Vanmorgen een andere ROM CM11 geprobeerd en sindsdien niets dan 403 errors in de playstore :?
Verschillende ROM's geprobeerd en de oude CM10.1 ook , tips via google, data en cache legen van oa google playstore deden ook niets.

Iemand ideeën?

@Yssworks
Hoe bevalt die en welke kernel heb je?
Ik ben geswitched naar Mackey Omnirom met Mihome launcher. Het was redelijk traag en haast niet te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Ik draai nu zelf CM10.2 met een win8 launcher, erg lekker tot zover :)
Ik heb dit toestel nu 3,5 jaar, ontelbaar keer vd trap gevallen, asvalt van dichtbij gezien, nooit een hoesje gebruikt, de bezel is helemaal rot maar nu pas mn eerste kras op het scherm en hij komt nog steeds mee en werkt vlekkeloos, al word het wel een beetje tijd voor een upgrade.

[ Voor 76% gewijzigd door Mutatie op 26-02-2014 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
Mutatie schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 21:18:
Ik draai nu zelf CM10.2 met een win8 launcher, erg lekker tot zover :)
Ik heb dit toestel nu 3,5 jaar, ontelbaar keer vd trap gevallen, asvalt van dichtbij gezien, nooit een hoesje gebruikt, de bezel is helemaal rot maar nu pas mn eerste kras op het scherm en hij komt nog steeds mee en werkt vlekkeloos, al word het wel een beetje tijd voor een upgrade.
same here, alleen de eerste paar weken wel een hoesje + beschermfolie gehad 8)7

Ik heb ook wel een paar schrikmomentjes gehad bij het laten vallen op tegels en eigenlijk zijn alleen aan de zijkanten beschadigingen.

Verder wel wat irritaties:
- al 2 jaar een "rondje" op het scherm gebrand, vermoedelijk van oververhitte accu tijdens zwaar gebruik + opladen, onder bepaalde omstandigheden valt dit wel op. Dit was alleen nog met android 2.2, welke regelmatig meldde dat de batterij te warm werd. Dit heb ik met CM 10+ nog niet gezien.
- langzaam browsen op het internet (wil nog het best met Dolphin). Iets zwaardere pagina's duren gewoon lang
- het niet zonder lag kunnen spelen van 720p+ videos, welke alleen MX Player nog redelijk weet af te spelen met wat haperingen en geluidsuitval. Welke telefoon kan nou wel een bepaalde kwaliteit opnemen, maar kan deze vervolgens niet afspelen???
- beschadigd glas bij de camera, waardoor alle foto's extreem wazig zijn.

Verder valt het me wel op dat de USB aansluiting nog in perfecte conditie is, terwijl ik toch echt verwachtte dat (het klepje van) de opladeraansluiting een zwak punt zou zijn. Ook de batterij haalt het na al die jaren nog steeds de hele dag vol, maar ik heb tussendoor ook even een chinese dikkere accu gehad.

De SGS is zijn geld echt meer dan waard geweest, maar die gaat komend zomer toch ingewisseld worden door een nieuwe vlaggenschip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Hetzelfde hier idd, alleen nooit meldingen van hitte gehad, en dan draai ik hem de laatste tijd op 1200mhz.
De eerste weken had ik ook een mooi hoesje, lekker haha.
Met vlekkeloos bedoel ik alles werkt en geen vastlopers of reboots e.d, wel is hij echt traag onderhand natuurlijk. Games speel ik er eigenlijk niet op maar de nieuwe zijn natuurlijk not done. Het toetsenbord en andere zaken zijn wel wat ingebrand maar het scherm is nog altijd fijner dan de meeste huidige budget telefoons. Het glaasje voor de lens is hiet ook helemaal bekrast, wel een desig fout dat dat heel iets uitsteekt ipv andersom maar het verbaasd me dat mn foto's nog aardig zijn
Ik heb nog niet een echte vervanger op het oog, het zal een samsung of sony worden maar ook niet te groot, dit formaat vind ik prima.

Al met al een prachtig toestel dit :)

[ Voor 15% gewijzigd door Mutatie op 27-02-2014 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SP4G
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-12-2015
Dacuuu schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 18:41:
[...]

Werkt 100% hoor. Geen bugs en of andere rare dingen :P
Ik heb zelf last van crashes van apps. Niet heel frequent maar ze gebeuren zo nu en dan. Bijv. als ik op twitch een stream wil bekijken dan crashed de app weleens. Of als ik in Apollo bij "Alle Nummers" heel snel met het scrolbalkje heen en weer scrol. En de front camera werkt ook niet. Welke kernel gebruik jij? Wellicht zit daar het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Op dit moment heb ik Mackay_ROM_2.99_Final gesintalleerd, echter begint dit nu na +- een jaar heel erg traag te worden. Veel vastlopers, apps die niet willen laden en soms spontaan uitvallen, touchscreen die soms weigert en toetsenbord die verdwijnt. Kortom, ik irriteer me dagelijks :9

Ik vroeg mij af welke rom nu booming is zonder al te veel errors na verloop van tijd. Heeft iemand ervaring met een rom die al +- een jaar probleemloos draait oid?

[ Voor 13% gewijzigd door AOC op 08-08-2014 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-05 01:29

TNW

Aangezien ik wat teveel tijd heb en mijn telefoon (GT-I9070)met de stock Jelly Bean af en toe tijdelijk hing maar eens een custom Kitkat ROM geflashed, zowel Cyanogenmod als Carbon. Beiden waren loeitraag en weigerden om een of andere reden mijn sim card te unlocken. Uiteindelijk maar weer Jelly Bean teruggeflashd.

Ik heb een beetje het idee dat de makers van custom ROMs meer gaan voor een opstartende Android dan een ROM welke echt werkt en weinig bugs bevat.

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Eindelijk na 4(?) jaar opzoek naar een andere telefoon. De i9000 met Cyanogen werd enorm traag, twee apps open was de max. Toch nog even een andere ROM geladen om te testen. CyanAOSP KK. Het toestel vliegt weer. Wat een fantastisch toestel was dit, maar toch wordt het tijd voor nieuw. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-06 11:46

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Hoi,

Ik heb onlangs i9000 met Kies naar 2.3.6 geüpdatet.
Weet iemand hoe je zo iets het beste kan rooten (welk programma)?
En verder zie ik dat jullie CM (cyanogenmod), SlimBean, Odin en Semaphore noemen.
Ik wil gewoon een stabiele versie naar minimaal 4.0 of hoger. Dus CM 10.1 of iets anders.

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Wat wil je rooten? Gewoon flashen met odin en die tutorials volgen. Vervolgens vanuit de bootloader alles erin klappen. CM 10 is goed maar je moet eventjes willen weten wat je wil.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Touchdomex schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 21:05:
Wat wil je rooten? Gewoon flashen met odin en die tutorials volgen. Vervolgens vanuit de bootloader alles erin klappen. CM 10 is goed maar je moet eventjes willen weten wat je wil.
Voordat je het een onofficiële upgradet (flasht) moet je toch eerst rooten? :)
Ik wil gewoon een stabiele versie naar minimaal 4.0 of hoger. Dus CM 10.1 of iets anders.
Is dit niet duidelijk genoeg?

Laten nou zeggen dat ik er apps bijvoorbeeld Google Earth en Clash of Clans op wil draaien.
Daar is dus minimaal 4.0 of hoger nodig. Eentje met 4.1.2 mag ook, want de identieke Nexus S draait officieel op 4.1.2. Dus het zou ook probleemloos op een GT-i9000 moeten draaien.

Alleen is het voor mij niet duidelijk waarin CM verschilt van Semaphore en SlimBean en zo verder.

Hier een hele lijst:
http://www.android.gs/update/samsung-galaxy-s-i9000/

Ja, ik weet dat je als Tweaker zelf eerst moet uit zoeken op wat de antwoord op je vraag, voordat je met een vraag komt. :X

[ Voor 3% gewijzigd door MedionAkoya op 02-09-2014 21:19 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Het is alleen de vraag of die apps goed gaan draaien ook al heb je een nieuwere androidversie ;)

Het makkelijkste en meest safe is gewoon CM11 de laatste builds. Vooral omdat KitKat meer geoptimaliseerd is voor wat tragere hardware. Daar zijn ook genoeg tutorials voor. Mocht je over die specifieke tutorials vragen hebben kun je die weer gerust hier neerzetten maar kom eerst met wat concrete voorbeelden.

Semaphore kan overigens ook gewoon prima net als slimbean. Als het eigenlijk maar KitKat is. Dat is echt meer voorkeur dan dat er serieus verschillen zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Touchdomex op 02-09-2014 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Wat je het beste kan doen

-Android 2.3.6 flashen met Odin
-CF-ROOT flashen met Odin
-Elke custom rom kunnen installeren die je maar wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Touchdomex schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 21:29:
Het is alleen de vraag of die apps goed gaan draaien ook al heb je een nieuwere androidversie ;)

Het makkelijkste en meest safe is gewoon CM11 de laatste builds. Vooral omdat KitKat meer geoptimaliseerd is voor wat tragere hardware. Daar zijn ook genoeg tutorials voor. Mocht je over die specifieke tutorials vragen hebben kun je die weer gerust hier neerzetten maar kom eerst met wat concrete voorbeelden.

Semaphore kan overigens ook gewoon prima net als slimbean. Als het eigenlijk maar KitKat is. Dat is echt meer voorkeur dan dat er serieus verschillen zijn.
Ik zag in een forum, dat Mackay erg populair is, maar CM klinkt mij bekender in mijn oren.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2591721

Dan een thread over hoe je KitKat gebruikt op i9000, zo blijk dat er beter geen gebruik gemaakt kan worden van ART maar wel van Dalvik.

Eigenlijk gaat het mij niet om de extra functionaliteiten, maar om het feit dat Samsung GT-i9000 niet verder gaat dan 2.3.6 en daardoor niet alle hedendaagse apps daarop werken. De Google Play laat mij niet toe om bijvoorbeeld Clash of Clans te installeren. En een ander reden is dat ik heb gehoord dat de schil (touchwiz) van Samsung het hele telefoon trager maakt.

En erger nog, dat ding heeft bij Nenamark2 en Antutu, soft reboots. Wat een pruttelefoon dan. :(
Nog onstabieler dan een Samsung Gio.

Dus eigenlijk een wil ik een standaard Android schil, net als de Nexus 10 die ik als tablet gebruikt. ;)

Trein?

• FloggingHank
Hoi mensen, klein vraagje: ik heb deze telefoon tijdelijk van mn werk omdat mn HTC gefixed moet worden. Maar ik ben na 1 dag die samsung schil al helemaal zat. wat een bloatware.

Heb TS doorgelezen maar deze ging gelijk vrij diep in details waardoor ik eigenlijk met 2 makkelijke vragen blijf zitten:

1. Is deze telefoon snel/gemakkelijk te rooten/unlocken om er een nieuwe rom op te zetten? Bij mn HTC m7 had het allemaal nogal wat voet in de aarde en wil afwegen of dat nu voor die 1,5 week dat ik de samsung heb zin heeft.

2. Wat is de 'beste' rom volgens jullie? Zoek vooral stabiliteit en snelheid. Moet gewoon zonder lag kunnen browsen, whatsappen, mailen en spotify kunnen gebruiken.

tnx alvast!

• ikbenerniet
FloggingHank schreef op donderdag 11 september 2014 @ 18:56:
Hoi mensen, klein vraagje: ik heb deze telefoon tijdelijk van mn werk omdat mn HTC gefixed moet worden. Maar ik ben na 1 dag die samsung schil al helemaal zat. wat een bloatware.

Heb TS doorgelezen maar deze ging gelijk vrij diep in details waardoor ik eigenlijk met 2 makkelijke vragen blijf zitten:

1. Is deze telefoon snel/gemakkelijk te rooten/unlocken om er een nieuwe rom op te zetten? Bij mn HTC m7 had het allemaal nogal wat voet in de aarde en wil afwegen of dat nu voor die 1,5 week dat ik de samsung heb zin heeft.

2. Wat is de 'beste' rom volgens jullie? Zoek vooral stabiliteit en snelheid. Moet gewoon zonder lag kunnen browsen, whatsappen, mailen en spotify kunnen gebruiken.

tnx alvast!
1. Z4root werkte een lange tijd geleden bij mij. kwestie van apps buiten de play store toe staan, installeren en met een enkele klik rooten.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=833953
meer root info: http://androidforums.com/...ll-things-root-guide.html

2. Cyanogenmod beviel mij prima, is stabiel en biedt regelmatig updates aan. Heb geen ervaringen met andere roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
ikbenerniet schreef op donderdag 11 september 2014 @ 19:16:
[...]

1. Z4root werkte een lange tijd geleden bij mij. kwestie van apps buiten de play store toe staan, installeren en met een enkele klik rooten.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=833953
meer root info: http://androidforums.com/...ll-things-root-guide.html

2. Cyanogenmod beviel mij prima, is stabiel en biedt regelmatig updates aan. Heb geen ervaringen met andere roms.
Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamje
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-04-2020
Goeiedag,

Ik ben op zoek naar iemand die mij kan helpen met het volgende: ik heb een Galaxy S die niet meer wil opstarten voorbij het Galaxy S-scherm. Ik kan nog wel in recovery komen en in download, maar ik krijg geen verbinding met de computer (ook niet na aanschaf nieuwe USB-kabel en installeren van de juiste drivers). Is het dan nog mogelijk een custom ROM te installeren vanaf een SD? Zou ook lukken direct vanaf een USB-stick met een otg-kabel?

En zo ja: is er een versie van Cyanogenmod voor de I9000? Ik kan alleen maar versies vinden voor nieuwe Galaxy's.

Groet,
Lamje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-06 23:34
Of er een versie van Cyanogenmod voor de I9000 is? Volgens mij is er zelfs nog nooit een CM versie niet voor de I9000 uitgekomen.
Hier kun je de downloads vinden: https://download.cyanogenmod.org/?device=galaxysmtd
En in dit topic kun je kijken voor het flashen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2526478

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeijers
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
Heb mijn oude S flink laten opknappen door een Avatar ROM met Android 4.1.2 Jelly Bean te installeren.
Compleet recept zo op internet te vinden . Geheel werkt supersnel. Ik sta werkelijk verbaasd.
Galaxy S I9000 Gets Updated to Android 4.1.2 Jelly Bean with Avatar ROM [How to install]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:04

epic_gram

undercover moderator

het wordt pas traag zodra je die google apps erop installeerd. Dus dat doe ik vooral nooit meer :D

Zonder gapps gaat alles inderdaad als een trein :)

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:52
Hier Cynangonmod 4.4.4 (m12). Minimum aantal apps staan er nog op + CPU op 1,2GHz zorgt ervoor dat er nog mee te leven valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Als je een telefoon hebt met CM11 en je wilt terug naar stock, kan dat dan met deze instructies (Odin)?

http://www.sammobile.com/...000XWJW5_I9000XENJV6_XEN/

Edit: Al gevonden.

[ Voor 5% gewijzigd door Stefan22 op 08-07-2015 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Weet iemand of er voor de i9000 een ROM beschikbaar is waarin de stagefright bug is opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Dark0z schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 16:20:
Weet iemand of er voor de i9000 een ROM beschikbaar is waarin de stagefright bug is opgelost?
https://download.cyanogen...nightly&device=galaxysmtd

Zo te zien is de laatste Cyanogenmod van deze maand. Zit vermoedelijk wel normaal de stagefright patch in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Kan iemand bovenstaande aanname verifiëren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:26

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Ik heb een nog zere mooie galaxy s1 mogen ontvangen, met een recentere CYANOGEN mod erop, deze loopt, als hij al opstart, continue te zeuren over google processes die stoppen, en er amper mee valt te werken, als ik hem reset en niet aanmeld lijkt hij wat minder te crashen maar nog altijd is bv de cam niet te benaderen, wat is de makkelijkste manier om er een standaard versie of anders een andere rom op te flashen, via een pc verbonden, of met een bestandje via de sd ofzo?

Niet echt heel bekend met die dingen, maar mss wel een leuk projectje om er wat meer bekend mee te raken, iemand die wat tips of handige urls heeft? _/-\o_

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:24
Wat is de nieuwste ROM die nog soepel loopt? Ik ga mijn Galaxy S maar eens verkopen na een lange tijd in de kast te hebben gelegen en nadat mijn moeder er een tijd gebruik van heeft gemaakt.

Ik las dat iemand Kitkat gebruikte, maar dat dat eigenlijk al niet soepel was.
SAiN ONeZ schreef op donderdag 03 december 2015 @ 15:43:
Ik heb een nog zere mooie galaxy s1 mogen ontvangen, met een recentere CYANOGEN mod erop, deze loopt, als hij al opstart, continue te zeuren over google processes die stoppen, en er amper mee valt te werken, als ik hem reset en niet aanmeld lijkt hij wat minder te crashen maar nog altijd is bv de cam niet te benaderen, wat is de makkelijkste manier om er een standaard versie of anders een andere rom op te flashen, via een pc verbonden, of met een bestandje via de sd ofzo?

Niet echt heel bekend met die dingen, maar mss wel een leuk projectje om er wat meer bekend mee te raken, iemand die wat tips of handige urls heeft? _/-\o_
Je kan de originele software met Odin flashen. Zie ook de TS

[ Voor 59% gewijzigd door HaTe op 03-12-2015 16:38 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Thx, daar was ik indd al aan het snuffelen, dat is wel het simpelste om uit te sluiten, kunnen dergelijke meldingen ook vanuit hardware defecten voortkomen of is dit iets typisch software?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
SAiN ONeZ schreef op donderdag 03 december 2015 @ 16:41:
Thx, daar was ik indd al aan het snuffelen, dat is wel het simpelste om uit te sluiten, kunnen dergelijke meldingen ook vanuit hardware defecten voortkomen of is dit iets typisch software?
Dat is enkel toe te schrijven aan de software. Misschien zijn de google apps niet compatible. Je kan proberen om Cyanogenmod opnieuw te flashen met daarbij een gapps die zeker wel compatible is. Waarschijnlijk kan je gewoon slimgapps of opengapps pakken :)

[ Voor 17% gewijzigd door HaTe op 03-12-2015 16:56 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

HaTe schreef op donderdag 03 december 2015 @ 16:56:
[...]

Dat is enkel toe te schrijven aan de software. Misschien zijn de google apps niet compatible. Je kan proberen om Cyanogenmod opnieuw te flashen met daarbij een gapps die zeker wel compatible is. Waarschijnlijk kan je gewoon slimgapps of opengapps pakken :)
Hoewel ik eerder wel in een recovery zat waar ik cache kon clearen en ook een factory reset kon uitvoeren zonder succes krijg ik nu enkel met HOME vol down en power on een gele driehoek met een android die puin stort met downloading.. eronder met Do not turn off Target!!!

Maar hier lijkt weinig in te gebeuren, terwijl hij na normaal starten nog wel gewoon cyanogen mod tracht te laden, maar vooral daar ook in blijft hangen?

[ Voor 30% gewijzigd door SAiN ONeZ op 03-12-2015 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
SAiN ONeZ schreef op donderdag 03 december 2015 @ 17:22:
[...]

Hoewel ik eerder wel in een recovery zat waar ik cache kon clearen en ook een factory reset kon uitvoeren zonder succes krijg ik nu enkel met HOME vol down en power on een gele driehoek met een android die puin stort met downloading.. eronder met Do not turn off Target!!!

Maar hier lijkt weinig in te gebeuren, terwijl hij na normaal starten nog wel gewoon cyanogen mod tracht te laden, maar vooral daar ook in blijft hangen?
Je hebt de verkeerde knop combinatie, lees nog eens goed de TS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Zodra ik hem in die downloadmodus zet, HOME-vol down-POWER krijg ik dus dat download screen, en als ik bij PDA de juiste tar file laad en ik druk op start (ik zie nog altijd dat gele downloading.. op me scherm) geeft ODIN <OSM> All threads completed. (succeed 0 / failed 0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:29
srry, kan weg

[ Voor 108% gewijzigd door scofield op 10-12-2015 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hijlko.roosjen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-05 11:55
Ik heb een Galaxy S GT-i9000 op de kop getikt. Om een beetje mee te spelen eigenlijk want ik heb een iPhone 5s van mijn werk.
Toen ik de Galaxy S GT-i9000 kreeg was die nog voorzien van de standaard ROM (Gingerbread). Er zat een keurige rubberen hoes omheen en er zat een screenprotector op. Keurig netjes allemaal en dat voor 25 euro.
Ik heb met een aantal verschillende ROM's gestoeid van 4.1, 4.2, 4.4.4, 5.1 t/m 6.01
Bij 5.1 en 6.01 kreeg ik ook steeds meldingen dat bepaalde onderdelen niet werkten of gestopt waren.
De meest stabiele ROM is bij mij de Mackay_Rom_4.99_Final gebleken en heeft Android 4.4.4
i9000XXJVT smalbandversie, kernel 3.0.101-g618f44e. Builddatum 16-12-2014. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:27

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

hijlko.roosjen schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:25:
Ik heb een Galaxy S GT-i9000 op de kop getikt. Om een beetje mee te spelen eigenlijk want ik heb een iPhone 5s van mijn werk.
Toen ik de Galaxy S GT-i9000 kreeg was die nog voorzien van de standaard ROM (Gingerbread). Er zat een keurige rubberen hoes omheen en er zat een screenprotector op. Keurig netjes allemaal en dat voor 25 euro.
Ik heb met een aantal verschillende ROM's gestoeid van 4.1, 4.2, 4.4.4, 5.1 t/m 6.01
Bij 5.1 en 6.01 kreeg ik ook steeds meldingen dat bepaalde onderdelen niet werkten of gestopt waren.
De meest stabiele ROM is bij mij de Mackay_Rom_4.99_Final gebleken en heeft Android 4.4.4
i9000XXJVT smalbandversie, kernel 3.0.101-g618f44e. Builddatum 16-12-2014. Werkt prima.
Ik draai al enkele jaren slimroms, waarvan de laatste jaar SlimKat. Draait perfect (en ik gebruik deze telefoon nog steeds als dagelijkse telefoon). Als je een iets snellere build wilt kun je hier mogelijk nog naar kijken. (Houd er rekening mee, dat je dan ook de Semaphore KK S-kernel moet gaan draaien).

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Oops, nu dan toch mijn I9000 gesloopt na 5 jaar trouwe dienst.

Heeft iemand nog een toestel liggen waar hij van af wilt? Het gaat mij voornamelijk om de moederbord. De mijne heb ik per ongeluk gesloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-06 23:34
Waterkoker schreef op zondag 17 april 2016 @ 13:49:
Oops, nu dan toch mijn I9000 gesloopt na 5 jaar trouwe dienst.

Heeft iemand nog een toestel liggen waar hij van af wilt? Het gaat mij voornamelijk om de moederbord. De mijne heb ik per ongeluk gesloopt.
Ik heb ergens volgens mij dit modelletje nog liggen, pm me anders even als je geïnteresseerd bent.
Pagina: 1 ... 131 132 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in dit topic.