Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████
- Touchdomex
- Registratie: April 2005
- Nu online
Poke of the QueenSlow
:strip_exif()/u/142128/crop61d6a55b5804f_cropped.webp?f=community)
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
dus ik moet kiezen: of android 4.x of radio?Touchdomex schreef op zondag 09 juni 2013 @ 15:22:
Radio gaat ook nooit komen. Zit afaik verweven in het framework van Samsung dus alles wat je kan doen is samsungbased firmwares. Alleen dat is allemaal Gingerbread.
Opzich heb ik alleen soms last van lag, zou ik dan android 4.x moeten nemen om alles te fixen?
Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████
- Touchdomex
- Nu online
Poke of the QueenSlow
4.1 op 1200Mhz zou dan het prettigste zijn eigenlijk. CM10.0 kun je dan proberen. Persoonlijke ervaringen met 4.2.x zijn niet super. Draait snel sluggish en dat heeft 4.1 nog niet.epic_gram schreef op zondag 09 juni 2013 @ 15:26:
[...]
dus ik moet kiezen: of android 4.x of radio?
Opzich heb ik alleen soms last van lag, zou ik dan android 4.x moeten nemen om alles te fixen?
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Als ik mijn radio mis kan ik toch altijd gewoon weer de standaard software terugzetten?
- Touchdomex
- Nu online
Poke of the QueenSlow
Ja hoor. Alleen moet je er wel rekening mee houden dat op 1200Mhz hij niet zuinig meer isepic_gram schreef op zondag 09 juni 2013 @ 16:35:
Oke, dan denk ik dat ik toch maar voor android 4.1 op 1200MHz ga
Als ik mijn radio mis kan ik toch altijd gewoon weer de standaard software terugzetten?
Je zou Spirit FM kunnen proberen, dat doet het op mijn SGS2 perfect icm CM, dus wellicht ook bij jou op je SGS1.epic_gram schreef op zondag 09 juni 2013 @ 15:21:
[...]
nogsteeds niet? Ik luister wel vaak radio op de fiets enzo, dus die wil ik wel houden eigenlijk.
Ik doe drie dingen met mn telefoon:
1. whatsapp
2. mp3-tjes
3. radio
Yippie kayak, other buckets!
- Touchdomex
- Nu online
Poke of the QueenSlow
Werkt maar is niet een ideale app en is vrij vaak instabiel. Dat is wel altijd jammer.jmk schreef op zondag 09 juni 2013 @ 20:21:
[...]
Je zou Spirit FM kunnen proberen, dat doet het op mijn SGS2 perfect icm CM, dus wellicht ook bij jou op je SGS1.
Ik heb geen enkele problemen met Spirit FM, al zit ik wel op een wat oudere versie, die van begin februari. De versie van begin maart werkt bij mij ook niet echt lekker.Touchdomex schreef op zondag 09 juni 2013 @ 20:22:
[...]
Werkt maar is niet een ideale app en is vrij vaak instabiel. Dat is wel altijd jammer.
Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.
- Touchdomex
- Nu online
Poke of the QueenSlow
Dat bedoel ik dusBrainpower schreef op zondag 09 juni 2013 @ 20:52:
[...]
Ik heb geen enkele problemen met Spirit FM, al zit ik wel op een wat oudere versie, die van begin februari. De versie van begin maart werkt bij mij ook niet echt lekker.
Yippie kayak, other buckets!
Ik ga donderdag of vrijdag even wat proberen, ik heb voor die tijd niet zoveel tijd helaasch. In ieder geval iedereen heel erg bedankt voor de uitleg alvast!
Ik heb 10.1 RC5 er ook opgezet. Ik had dacht ik 10.0. Installeren was geen probleem. Heb hem over 10.0 heen gezet. Burobladen zijn gewoon overgenomen, geinstalleerde app's stonder er ook nog op.barcawinner schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 22:36:
Zojuist Cyanogenmod 10.1 RC5 (gister gereleased) erop gezet.
Ben benieuwd of die een beetje stabiel is..
Enige probleem is dat Google play niet meer werkt. Kan geen Google account meer aanmaken. Kan dus geen agenda of contactpersonen meer synchroniseren.
Als ik klik op account toevoegen zegt de telefoon "whatsapp account is al aangemaakt" of iets van gelijke strekking.
Heb ook al een andere gapps geinstalleerd maar dat werkt niet.
Iemand hier ook met dezelfde problemen?
Heb wel cache en Dalvik cache gewist. Geen totale wipe uitgevoerd.
Edit:
Opgelost. Kwestie van juiste gapps installeren.
Voor wie het ook wil proberen, hier word het 1 en ander netjes uitgelegd.
[ Voor 10% gewijzigd door mike123 op 11-06-2013 22:14 ]
Ik vind het niet zo'n nette uitleg. Ze beginnen met vertellen dat je CM kan installeren op je S1, maar dat je eerst moet rooten. Vervolgens sturen ze je naar een handleiding waarin wordt uitgelegd hoe je moet een hele serie telefoons en tablets kan rooten _behalve_ de S1mike123 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 21:27:
Voor wie het ook wil proberen, hier word het 1 en ander netjes uitgelegd.
Ik krijg het werkelijk niet voor elkaar de mijne te rooten. Tientallen handleidingen de elkaar deels tegenspreken en dingen als oneclick werken niet. Die stopt bij stap 7. Als je dan in het topic dat over oneclick gaat daar over een vraag stelt, dan krijg je een hele serie mensen die zeggen dat dat bij hen ook fout gaat maar geen enkel echt antwoord van hoe dat dan moet worden opgeost
Ga je op zoek naar andere mogelijkheden dan loop je er tegen aan dat de dingen die je moet downloaden om het te kunnen, verwijderd zijn wegens 'copyright' redenen
[ Voor 8% gewijzigd door Ortep op 14-06-2013 09:27 ]
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Meer is het niet. De logische tussenstappen kan je zelf verzinnen. Rooten is niet nodig voor het flashen met Odin.
[ Voor 11% gewijzigd door HaTe op 14-06-2013 10:02 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Grijns...zoals ik al zei...weer een andere methode. Iedereen spreekt elkaar tegen. Volgens de methode van Mike moest je eerst rooten.HaTe schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 10:01:
Het is heel simpel, flash eerst een aangepaste kernel met Odin, daar zit Cwm recovery in. Vervolgens flash je Cyanogen via recovery.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Alle methodes komen er op neer dat je CWM recovery erop zet, en van daaruit Cyanogenmod installeert.
Of je nu eerst root, en vanuit je bestaande ROM CWM erop zet, of dat je een aangepaste kernel flasht waar het al bij zit is net persoonlijke voorkeur.
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
edit: ik heb geen pitfile gebruikt, had dat wel gemoeten?
edit2: ik word helemaal gek, ik zet mn oude firmware er weer op
[ Voor 30% gewijzigd door epic_gram op 14-06-2013 16:48 ]
Je kunt 2.3.6 Gingerbread erop zetten, maar als je CM 10.1 aan het flashen was, heb je wel gelezen dat er een bootloop kan ontstaan en dat je de handelingen nog een keer moet herhalen, om CM 10.1 er goed op te krijgen. Maar ik weet niet precies welke firmware je erop had staan en waar je naar toe wilt. sorry.epic_gram schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 14:52:
ik heb nu mijn telefoon via odin geroot, alleen hij start niet meer op... Kan het kloppen dat hij heel lang in het zwarte opstartscherm blijft hangen?
edit: ik heb geen pitfile gebruikt, had dat wel gemoeten?
edit2: ik word helemaal gek, ik zet mn oude firmware er weer op
Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic
Nee ik was nog helemaal niet aan het flashen, ik was alleen nog maar bezig met de root. Ik heb nu firmware 2.3.3 erop staan weer. Touchdomex adviseerde CM 10.0 dus die wilde ik erop zetten.Embryo1 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 23:18:
[...]
Je kunt 2.3.6 Gingerbread erop zetten, maar als je CM 10.1 aan het flashen was, heb je wel gelezen dat er een bootloop kan ontstaan en dat je de handelingen nog een keer moet herhalen, om CM 10.1 er goed op te krijgen. Maar ik weet niet precies welke firmware je erop had staan en waar je naar toe wilt. sorry.
http://www.androidworld.n...w5-2-3-6-via-odin-nl.htmlepic_gram schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 16:17:
[...]
Nee ik was nog helemaal niet aan het flashen, ik was alleen nog maar bezig met de root. Ik heb nu firmware 2.3.3 erop staan weer. Touchdomex adviseerde CM 10.0 dus die wilde ik erop zetten.
Volg deze Howto en 2.3.6 staat op je toestel. Kijk vandaar uit verder. Om dan bv. je toestel te rooten kun je
Semaphore 2.7.4 sc. tar downloaden
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1112908
Je moet dan weer via Odin in de download modus gaan en deze .tar in de PDA ruimte plaatsen.
Verder niets veranderen in Odin en starten. Je toestel heeft dan root, nadat je evt. superuser uit de playstore hebt gedownload.
Van hier uit kun je verder naar een evt. Custom rom.
Let op, dat je goed leest en de stappen volgt. Zoals al eerder is aangegeven, kan je toestel in een bootloop komen, als je naar de 10.1 gaat. Je moet dan opnieuw via CWM de zip file installeren.
Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic
Oke, ik zal het binnenkort (denk donderdag of vrijdag) opnieuw proberen. Hartelijk bedankt!Embryo1 schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 22:18:
[...]
http://www.androidworld.n...w5-2-3-6-via-odin-nl.html
Volg deze Howto en 2.3.6 staat op je toestel. Kijk vandaar uit verder. Om dan bv. je toestel te rooten kun je
Semaphore 2.7.4 sc. tar downloaden
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1112908
Je moet dan weer via Odin in de download modus gaan en deze .tar in de PDA ruimte plaatsen.
Verder niets veranderen in Odin en starten. Je toestel heeft dan root, nadat je evt. superuser uit de playstore hebt gedownload.
Van hier uit kun je verder naar een evt. Custom rom.
Let op, dat je goed leest en de stappen volgt. Zoals al eerder is aangegeven, kan je toestel in een bootloop komen, als je naar de 10.1 gaat. Je moet dan opnieuw via CWM de zip file installeren.
Momenteel mackay erop zitten maar op een 4/5m afstand -76dBm en kan koffie zetten voordat ie een pagina geladen heeft.
De THL W8+ van de vrouw heeft echt nergens last van en vliegt door de pagina's heen.
Heb gelezen dat de kernel verantwoordelijk is voor het wifi signaal en nu dus Semaphore 2.9.26s geflashed.
Is dat juist ?
En welk modem is in Nederland het beste ?
[ Voor 23% gewijzigd door MAB The Frisian op 20-06-2013 20:28 ]
Zeker niet met WiFi . De pagina's worden idd snel ingeladen ook bij mij.
Mijn WIFI signaal sterkte op 4 meter is -62dBm en dat gaat gewoon "snel"
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
I9000XXJVT. En op 4 meter geeft Wifi analyzer aan -57dBm.
Pagina''s laden ook vlot.
het syncen, updaten van bep. apps e.d. Anders kan het nooit zo lang duren, terwijl anderen S1 draaien als een tierelier.
En hangt m'n wifi analyzer signaal af van de drukte op de lijn ?
En ik laat gmail wel syncen maar de apps worden pas bijgewerkt als ik daar opdracht toe geef.
Daarnaast draaien Comodo en Fasterfix. Zou toch niet teveel moeten zijn.
[ Voor 56% gewijzigd door MAB The Frisian op 24-06-2013 00:29 ]
en daarna Slim-galaxysmtd-4.2.2.build.6-OFFICIAL met gabs erop gezet. Nu werkt dit wel maar word men sim kaart niet herken.
Ik vermoed dus een probleem met die efs folder (heb een backup gemaakt). Iemand die me wat wegwijs kan maken hoe ik dit best terugzet?
edit: terugflashen naar een vorige stock rom bracht soelaas. Heb nu cyagonmod 10.0 r5.
Wel heb ik nog volgend probleem (wss niet mod specifier maar eerder samsung specifiek).
Normaal tether ik mijn 3g in de trein naar men tablet met men gsm (wifi tethering). Dit ging perfect met mijn oude wildifre. Met samsung lijkt men tablet geen connectie te kunnen maken. Iemand een idee hoe dit komt?
[ Voor 36% gewijzigd door unrealbe op 25-06-2013 08:03 ]
Anoniem: 497309
Omdat los van dit probleem mijn telefoon niet eerder zo goed werkte (stabiel, geen lag zoals heel erg bij meerdere geprobeerde CM's, goede batterijtijd) vraag ik me af of er een oplossing is zonder factory reset of reflash. Bijvoorbeeld door alleen cache of Dalvik via CWM te wissen.
Het liefst flash (en de hele rompslomp daarbij) ik pas weer als er een nieuwe stable 4.2.2 Slim Bean-rom is. Want veel te grote performance voordeel vergeleken CM's tot nu toe in mijn geval.
Alvast dank,
Julian
Ps. mijn huidige rom is: Slim Bean 4.2.1 stable 1.0 OFFICIAL.
Via CWM cache partititie & dalvik gewist. En vervolgens de nieuwste Semaphore kernel (v 292.26 zip via CWM) geflashed. Bij de eerste boot ging Dalvik de apps opnieuw optimaliseren en probleem weg. Google Play heeft net zonder problemen op interne SD gelokaliseerde apps geupdate en ik heb zonder problemen een game op sd gedeïnstallleerd.
Wat is het toch nog steeds een lekkere telefoon. Hij werkt soepeler dan de S3 van mijn broer met de nieuwste Samsung firmware. Zal ongetwijfeld door Touchwiz komen.
Komende week de nieuwe Nexus 7 kopen, met als het goed is o.a. quadcore snaldragon 600 en full hd ips lcd (1980x1200). Ik heb zelf liever high end 7" tablet dan smartphone. Voor mij voldoet mijn S1 nog helemaal prima. Wel met nieuwe Polarcell-batterij (1800mAh, slechts €12,60 via eBay) overigens.
Groet
baseband version: I9000BUJP5
Kernel version: 3.0.17 semaphore_ICS_1.2.5s
build: v11,0 Black edition
iemand die dit probleem ook heeft (eventueel een oplossing?)
De S1 is echt een geweldig toestel gebleken de afgelopen 3 jaar. Nu hopen dat de S4 net zolang mee kan.
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
Waarom zet je er niet gewoon Cyanogenmod 10.1 (Android 4.2.2) op?kendo schreef op zondag 30 juni 2013 @ 14:59:
Mijn I9000 S1 is weer terug op I9000XWJW1. Morgen krijgt ie namelijk een nieuwe eigenaar. Sinds vorige week ben ik in het bezit van I9505 S4.
De S1 is echt een geweldig toestel gebleken de afgelopen 3 jaar. Nu hopen dat de S4 net zolang mee kan.
Maar de volgende eigenaar is niet iemand die veel met opties gaat spelen. De telefoon moet gewoon altijd werken. En dat doet ie met de stock rom.
Het is dan fijn voor de nieuwe eigenaar als de laatste Ned. firmware erop staat. Hier o.a. te vinden:kendo schreef op zondag 30 juni 2013 @ 21:35:
Ik heb een hele tijd met Cyanogenmod 10.1(nightlies) gespeeld. Maar ik vind CM10.1 niet stabiel(officiële nog niet geprobeerd) Dan liever Mackay rom.
Maar de volgende eigenaar is niet iemand die veel met opties gaat spelen. De telefoon moet gewoon altijd werken. En dat doet ie met de stock rom.
http://www.androidworld.n...w5-236-via-odin-nlbe.html
Heb nu ook een Huawei G615 en die heeft 4 balkjes op wifi terwijl de SGS met moeite twee toonde.MAB The Frisian schreef op zondag 23 juni 2013 @ 22:41:
Heb nu een telfort modem ipv voorheen een Fritzbox. Misschien dat dat debet is aan de verminderde signaalsterkte ?
En hangt m'n wifi analyzer signaal af van de drukte op de lijn ?
En ik laat gmail wel syncen maar de apps worden pas bijgewerkt als ik daar opdracht toe geef.
Daarnaast draaien Comodo en Fasterfix. Zou toch niet teveel moeten zijn.
De ROM/Kernel combi is dus duidelijk niet denderend.
Na het flashen van de laatste Semaphore-kernel (3.0) is dat bij mij in ieder geval opgelost. Batterijtijd is nu erg goed en bijna geen hittevorming. Moest alleen Wifi PM Fast aanvinken in Semaphore Manager om zonder onderbreking audio en video stabiel te kunnen streamen vanaf nas op i9000 met ArmAmp en Diceplayer in lockscreen modus.
CM 10.0 stable destijds precies hetzelfde. CM werd pas acceptabel na in gebruikname Semaphore-kernel.
Toch kan ik niet wachten op Slim Bean stable gebaseerd op Android 4.2.2. Tot nu toe wereld van verschil met CM.
Welke versie heb je er opgezet en waar heb je hem vandaan gehaald, als ik vragen mag?Anoniem: 497309 schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 16:29:
CM 10.1.2 stable was verschrikkelijk. Stabiel en vlot echter tijdens gebruik een giga batterijslurper en de telefoon werd ook steeds heel erg heet.
Na het flashen van de laatste Semaphore-kernel (3.0) is dat bij mij in ieder geval opgelost. Batterijtijd is nu erg goed en bijna geen hittevorming. Moest alleen Wifi PM Fast aanvinken in Semaphore Manager om zonder onderbreking audio en video stabiel te kunnen streamen vanaf nas op i9000 met ArmAmp en Diceplayer in lockscreen modus.
CM 10.0 stable destijds precies hetzelfde. CM werd pas acceptabel na in gebruikname Semaphore-kernel.
Toch kan ik niet wachten op Slim Bean stable gebaseerd op Android 4.2.2. Tot nu toe wereld van verschil met CM.
Ik zou graag ook Slim Bean op mijn Galaxy S GT-i9000 zetten.
Er staat nu nog een custom ROM Gingerbread 2.3.3 met Voodoo Lagfix (ext4 indeling) op.Als ik naar recovery ga zie ik dat hij ClockWorkMod Recovery 2.5.1.3 draait.
Het is al 2 jaar terug dat ik voor t laatst een ROM heb geflashed dus ik heb nog wel wat vragen:
Kan ik van deze versie naar een stabiele versie van Slim Bean 4.2.2 flashen via ClockWorkMod of moet ik eerst een tussenstap maken via CyanogenMod en zo ja welke versie?
Kan ik gewoon flashen met deze lagfix of moet ik dat eerst ongedaan maken (terug naar RFS indeling dus)?
Bij voorbaat dank,
Volume + of - Home en Power combinatie werkt niet.
Ik vind overal wel handleidingen en linkjes met bestanden maar die zijn allemaal down. Of ik kom ergens bij een of andere ilivid website ofzo daar kan ik ook niks mee, zelf dat stomme spam programma gedownload maar daarmee kan ik alsnog niks downloaden...
Zoek dan een odin-flashable rom met root, en ga van daar naar CM10.
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Ik kom nu wel in volume + recovery 2MaximusTG schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 18:37:
Als je niet in download-mode of recovery-mode kan komen zou ik dat toch eerst fixen voor je aan het flashen gaat. Dat kan met een USB-jig.
Zoek dan een odin-flashable rom met root, en ga van daar naar CM10.
En heb root voor elkaar gekregen.
Odin heb ik idd, zal eens kijken naar een goede rom.
Het is gelukt, heb nu de 4.2.2 Slim Bean rom er op staan.MaximusTG schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 19:00:
je kunt ook proberen of je nu rom manager uit de play store kan installeren en vandaar uit CWM. Dan vanuit CWM CM10.
Te gekke functies, waaronder een functie die ik nog niet kende, die ook heel erg cool is: The Real Dark Slim. Menu's en lichte achtergronden (bijv. van o.a. Play Store) zijn pikzwart als dat aanstaat. Hopelijk is dat ook op de binnenkort aan te schaffen nieuwe Nexus 7 op reguliere Android te implementeren. Het verwijderen van die functie vanaf Android 4.x viel me destijds al zwaar.
Zo veel zwart zou natuurlijk voor een amoled-scherm heel veel accugebruik kunnen schelen. Volgens specificaties (wiki,etc.) heeft de i9000 ook een Amoled. Maar is dat wel zo? Hiervoor had ik een Wave met Amoled. Dat beeld was echt heel anders dan mijn i9000. Lijkt meer LCD de i9000. Misschien kan ik de verpakking en handleiding van mijn i9000 nog vinden op zolder.
De firmware ban Slim Bean is in ieder geval hier te downloaden: http://slimroms.net/index...ewcategory/402-galaxysmtd . De Galaxy S i9000 heet daar 'galaxysmtd', mocht dat enigszins onduidelijk zijn.
Ik heb ook eens een blauwe maandag slimbean op mijn Galaxy s gehad, maar al die zwarte schermen vond ik juist niksAnoniem: 497309 schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 12:34:
Sinds gisteren draai ik Slim Bean 4.2.2 Build 8 (final stable). Eigenlijk te vroeg om te oordelen, maar nu al een verademing vergeleken CM 10.1.2 Stable incl.Semaphore kernel (zoals in het verleden ook al in het geval van CM 10.0 Stable het in gebruik nemen van Slim Bean een verademing was. Heel erg soepel en batterij gaat minder op snel tijdens het gebruiken van het apparaat. Dat was bij CM 10.1.2 een stuk energieslurpender. (Ik heb het hier niet over energiegebruik tijdens slaapstand, kan dat nog niet beoordelen).
Te gekke functies, waaronder een functie die ik nog niet kende, die ook heel erg cool is: The Real Dark Slim. Menu's en lichte achtergronden (bijv. van o.a. Play Store) zijn pikzwart als dat aanstaat. Hopelijk is dat ook op de binnenkort aan te schaffen nieuwe Nexus 7 op reguliere Android te implementeren. Het verwijderen van die functie vanaf Android 4.x viel me destijds al zwaar.
De Galaxy S heeft een Super Amoled scherm(geïntegreerde digitizer)Zo veel zwart zou natuurlijk voor een amoled-scherm heel veel accugebruik kunnen schelen. Volgens specificaties (wiki,etc.) heeft de i9000 ook een Amoled. Maar is dat wel zo? Hiervoor had ik een Wave met Amoled. Dat beeld was echt heel anders dan mijn i9000. Lijkt meer LCD de i9000. Misschien kan ik de verpakking en handleiding van mijn i9000 nog vinden op zolder.
Is het trouwens nog steeds zo omslachtig om Slim bean te installeren? je moest volgens mij eerst een CM versie installeren, dan een oudere slimbean alvorens je de laatste versie er op kon zetten.De firmware ban Slim Bean is in ieder geval hier te downloaden: http://slimroms.net/index...ewcategory/402-galaxysmtd . De Galaxy S i9000 heet daar 'galaxysmtd', mocht dat enigszins onduidelijk zijn.
Ik heb hier sinds kort weer 2x i9000 liggen, dus kan ik weer wat ROM's flashen.
Die zwarte schermen kun je in instellingen heel gemakkelijk aan/uit vinken.
Dan zal het vast Amoled zijn. Alleen op die Wave met 100 procent zeker Amoled en dezelfde resolutie leek het beeld anders, zelfs iets beter. Die (flop qua os Bada)-)telefoon had hetzelfde bouwjaar als i9000.
Eerst CM-versie (vanaf 9/ICS of 10/JB ?) had geloof ik te maken met partitionering. Aangezien ik van CM 10 af kwam, kon ik direct Slim Bean flashen. Maar het flashen gaat net zo eenvoudig via recovery als een CM flashen. Wel wordt geadviseerd om (incl.factory reset, wipe cache & Dalvik) /system te formatteren, zodat er zeker geen CM-leftovers in /system blijven zitten. (het flashen formatteert ook /system, maar backupt tijdelijk ook wel eens delen die teruggeplaatst worden.)
Zelf ben ik nooit Imei kwijtgeraakt, maar maak voor de zekerheid een kopie van Efs-folder. Als je je imei kwijtraakt moet je anders (geloof ik) weer eerst van vooraf aan eerst de officiële stock GB 2.3.x rom van Samsung installeren om Imei terug te krijgen.
En zoals ik eerder in andere post vermeldde. Bij mij werden stable Cyanogenmod 10.0 en 10.1 pas acceptabel qua batterij met andere in mijn geval Semaphore kernel heel gemakkelijk te flashen via recovery. Slim Bean heeft al die kernel.
- Touchdomex
- Nu online
Poke of the QueenSlow
Alleen is de Bada een 3.3 inch scherm en de Galaxy S een 4 inch schermAnoniem: 497309 schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 14:16:
@Kendo 13:06
Die zwarte schermen kun je in instellingen heel gemakkelijk aan/uit vinken.
Dan zal het vast Amoled zijn. Alleen op die Wave met 100 procent zeker Amoled en dezelfde resolutie leek het beeld anders, zelfs iets beter. Die (flop qua os Bada)-)telefoon had hetzelfde bouwjaar als i9000.
Nu wil men gsm niet voorbij het cyanogenmod beginscherm gaan, hij blijft laden.
Dan maar wipe data/cache/kalvin/format system gedaan en opnieuw geprobeerd maar helaas nog steeds hetzelfde.
Any help?
update: Ok nogmaals alles wipen en opnieuw installeren hielp, wel een pain in the ass voor alles opnieuw in te stellen
[ Voor 12% gewijzigd door unrealbe op 21-08-2013 08:42 ]
Wat een verademing, niet te geloven gewoon!
Behalve de mooie gui gaat alles weer ongelofelijk soepel en sneller, zelfs m'n gps software (copilot) gaat sneller (hiervoor was deze nogal schokkerig).
Ondertussen de cpu snelheid op 1200Mhz gezet, hopelijk gaat de batterij niet te snel leeg.
1 vraagje: op de inerne sd kaart staat nu de cyanogenmod- en gapps zip files, mogen deze weg gehaald worden? Of blijven deze nodig om in geval van een crash oid. deze terug te plaatsen?
Kan je verwijderen in principe, het zou handig kunnen zijn om het opnieuw te installeren maar volgens mij werkt een factory reset vanuit het menu net zo goed.jastas schreef op maandag 16 september 2013 @ 11:19:
1 vraagje: op de inerne sd kaart staat nu de cyanogenmod- en gapps zip files, mogen deze weg gehaald worden? Of blijven deze nodig om in geval van een crash oid. deze terug te plaatsen?
Na een tijdje verschillende dingen geprobeerd te hebben, heb ik nu dezelfde batterijduur als met CM 7.2. De telefoon gaat met normaal gebruik makkelijk 2 dagen mee. Met licht gebruik langer.
Mijn gouden combinatie was uiteindelijk:
- De officiële CM 10.1.2 build
- Semaphore 3.0 kernel (en dan via de app de governor op 'smartassv2' zetten en deep idle mode aanzetten)
- JVU modem
Eerst zat ik nog te twijfelen om een nieuwe telefoon te kopen, maar na dit gevonden te hebben is dat echt nergens meer voor nodig, ook al is dit beestje 3 jaar oud
[ Voor 3% gewijzigd door Atomius op 27-09-2013 12:46 ]
Ik heb nu al 3 jaar de s1 nu met slimbean 2.9 en gearkernel, en loopt geweldig, maar na 3 jaar wil je wel eens wat anders, maar wil niet zo groot als de S3 en S4, dus dacht ik aan de S4 mini.
Maar is dat eigenlijk wel de moeite waard t.o.v de S1 die wij nu hebben?
Alles werkt perfect op de S1 voor mij maar tja... soms wil je wel eens wat anders alleen moet t wel de moeite waard zijn....wat denken jullie?
reviews: Samsung Galaxy S4 Mini: een kleine ommezwaai
- Touchdomex
- Nu online
Poke of the QueenSlow
Ik wil eigenlijk geen Samsung meer. Ik heb nu Sony en dat bevalt eigenlijk meer. Behalve AMOLED dat mis je wel soms. Ze moeten wel met een heel goed toestel komen wat zich netjes houdt aan de standaarden van Google (onscreen buttons.... DOE HET SAMSUNG/HTC DOE HET! ) voordat ik weer terug ga.iefie schreef op zondag 22 september 2013 @ 11:51:
heb ik gelezen maar wil meer gebruikersreviews horen die van de S1 zijn overgestapt..
Vooral omdat ik een hekel heb gekregen aan Touchwiz. Heb dat eigenlijk in totaal maar 2 dagen alles gehad en daarna gaan romswappen.
- Touchdomex
- Nu online
Poke of the QueenSlow
Probleem is dat je de rest van de looks nog steeds hebt die komen van Touchwizz af.iefie schreef op zondag 22 september 2013 @ 12:17:
klopt ik heb ook holo launcher hd plus, die zou dan ook op de s4 mini komen
Vandaar dat ik voor het grootste deel ook Cyanogenmod/MIUI heb gedraaid. Nooit Touchwizz dus.
Anoniem: 513032
[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 513032 op 25-09-2013 18:49 ]
Semaphore altijd goed.
Beste batterij is op stock.
Toen ik Symaphore op CM 10.1.3 installeerde, deed de telefoon bijna niets meer (soft brick). Kon gelukkig nog in de Download mode komen, om zo met Odin de standaard Android versie er weer op te zetten.
[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 513032 op 26-09-2013 13:13 ]
Er staat CM 10.1.13 op. En ook een full-wipe met deze is al gedaan. Maar geen effect. Hoe zou ik kunnen testen of de interne SD nog werkt.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Je kunt hem ook overclocken tot 1.2Ghz, dit is standaard beschikbaar in Cyanogenmod. NIet erg veel verschil, maar wel iets sneller.Cyberpope schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 21:12:
Pfffft... Ik geloof dat hij echt aan vervanging toe begint te komen. Hij is tegenwoordig erg traag, heel veel FC en hij wil zijn ringtoon niet meer vasthouden. Noch op de interne SD of de extern SD. Hij valt terug naar onbekende ringtone.
Er staat CM 10.1.13 op. En ook een full-wipe met deze is al gedaan. Maar geen effect. Hoe zou ik kunnen testen of de interne SD nog werkt.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Ik dacht: Ik ga Cyanogenmod op mijn Galaxy S zetten; 8 uur later, ~3 kernels, 5 firmware's en de eerste 8 pagina's van google op alle mogelijke termen later:
Kan inmiddels in no-time nieuwe kernels/recovery's/firmwares installeren, maar bereik met het vodafone netwerk: ho maar.
Ik heb op mijn originele firmware het volgende nog gezien
"i9070XXLQE". Echter dit blijkt de versie van de firmware te zijn, en niet de regio. Volgens deze website is VDF de juiste regio (voor zover ik kan ontcijferen) maar hier krijg ik niets voor gevonden.
Kan iemand mij vertellen waar mijn fout zit?
Of me een versie pm'en / linken met een willekeurige WERKENDE firmware waarmee het vodafone nl netwerk gewoon werkt? >.> Wat mij part is het android 0.1, als ik maar bereik heb =P
[edit]
Huidige Cynanogen mod gegevens, allicht dat ze helpen:
Model number
GT-I9070
Android version
4.3.1
Base band version
I9070DXLD1
Cyanogenmod veersion
10.2-20131025
SELinux status
disabled
Nu de interessantere:
Status:
Network: Unknown
Signal strenght -95dBM 9 asu
Mobile network type: unkown
service state: radio off
roaming: not roaming
my phonenumber: unknown
imei: ga ik hier niet neerzetten
imei sv: 01
serial numbeR: unknown
[ Voor 23% gewijzigd door Ijstheefles op 08-12-2013 02:29 ]
Edit:
IMEI Issue : Flash a stock version of Android for your device: GB 2.3.6 (JVU, or other) that will restore your IMEI Then you can backup the /EFS folder.
[ Voor 26% gewijzigd door Dacuuu op 08-12-2013 08:13 ]
- Touchdomex
- Nu online
Poke of the QueenSlow
Galaxy S Advance is dat.Cyberpope schreef op zondag 08 december 2013 @ 08:03:
Heb je nu een galaxy S (i9000) of een i9070 (de plus geloof ik is dat toch??). Want als je een i9000 hebt, moet je niet de i9070 firmware erop zetten...
i9001 is de Galaxy S Plus.
- Touchdomex
- Nu online
Poke of the QueenSlow
Oeh nee maar bedankt voor de waarschuwing
Ik ga het eens op mijn telefoon knallen
Ik heb CM11 (eerste nightly) + Semaphore KitKat 4.3 kernel en de batterij lijkt sneller leeg te gaan.
De problemen met te weinig RAM zijn nu wel opgelost, ik kan meerdere zware apps tegelijk draaien zonder dat er 1 wordt uitgegooid.
En dan de mackay rom: [KK 4.4][ROM]Mackay ROM 4.1.1
- Touchdomex
- Nu online
Poke of the QueenSlow
Verdorie
Denk dat ik eens overnieuw ga flashen alles
[ Voor 16% gewijzigd door Touchdomex op 08-12-2013 11:43 ]
Probleem daarmee is dat ik geen stock android 2.3.6 gevonden krijg die werkt.. 95% van de links linken naar hotfile (die er uit ligt) of leiden naar hele betrouwbare .exe's of 404'en.Dacuuu schreef op zondag 08 december 2013 @ 08:06:
Als de custom rom wel start. Maar je geen netwerk krijgt is waarschijnlijkmje EFS folder kapot. Resultaat: corrupt imei nr. Ik verwacht dat je geen backup hebt van je EFS map. Probeer eens stock firmware te flashen met 3 bestaden.
Edit:
IMEI Issue : Flash a stock version of Android for your device: GB 2.3.6 (JVU, or other) that will restore your IMEI Then you can backup the /EFS folder.
Ideas?
Staat gewoon een link in de TS: http://www.mediafire.com/..._XEN_1_20120118160631.zipIjstheefles schreef op zondag 08 december 2013 @ 12:56:
[...]
Probleem daarmee is dat ik geen stock android 2.3.6 gevonden krijg die werkt.. 95% van de links linken naar hotfile (die er uit ligt) of leiden naar hele betrouwbare .exe's of 404'en.
Ideas?
...
Die heb ik al geprobeerd - Resulteert in oneindige reboots.Dacuuu schreef op zondag 08 december 2013 @ 13:18:
Gebruik de link van iceM. Als je er helemaal niet uitkomt en de tranen je over wangen rollen. Dan kan ik morgen wel helpen met flashen van een ROM.
SamMobile heeft erg veel roms, Sam is DE site voor stock roms.
[edit] Holy <krachterm>, ik dacht weer es veel te moeilijk. Alles even opnieuw gelezen en was in nog geen 15 minuten klaar. Telefoon werkt weer (met stock 2.3 android dus. ). Inclusief bereik :-)
[ Voor 33% gewijzigd door Ijstheefles op 08-12-2013 22:01 ]
Voor degenen die CM11 draaien, is het al een verbetering tov CM10.1 of kan ik beter nog even wachten?
Lezen is de kern. Niet lezen = fouten maken. En heb je het 1 x goed gelezen? NOG EEN KEER LEZEN? Heb je dat ook gedaan? NOG EEN KEER LEZEN. Dan pas flashen of dingen doen. Want volgens mij had je nog nooit van een EFS backup gehoord, als ik je berichten hier las. En bij vrij veel roms staat het toch in de tekst "make efs backup bla bla" Niets tegen jou persoonlijk. Maar het zou jammer zijn door kleine foutjes een telefoon te bricken.Ijstheefles schreef op zondag 08 december 2013 @ 17:10:
[...]
Die heb ik al geprobeerd - Resulteert in oneindige reboots.
[edit] Holy <krachterm>, ik dacht weer es veel te moeilijk. Alles even opnieuw gelezen en was in nog geen 15 minuten klaar. Telefoon werkt weer (met stock 2.3 android dus. ). Inclusief bereik :-)
Binnenkort keer flashen. Wacht nog een week of 2, of misschie in het nieuwe jaar.crispo schreef op maandag 09 december 2013 @ 16:37:
Mooi, na 2 maanden radiostilte weer volop beweging in dit topic!
Voor degenen die CM11 draaien, is het al een verbetering tov CM10.1 of kan ik beter nog even wachten?
[ Voor 18% gewijzigd door Dacuuu op 09-12-2013 16:45 ]
Anoniem: 149075
Ik heb eindelijk mijn Galaxy S i9000GS geroot met een OSX app die wel werkt, alleen ik heb gekeken naar welke roms ik kan installeren, ik heb CM10-11 geprobeerd alleen heb ik wat issues met deze ROMS die op zich prachtig zijn.
Het blijkt dat je een GT (internationale) versie moet hebben, maar welke versie is dan geschikt/stabiel voor een GS ? Ik draaide nog 2.3.6 en dat was echt baggertraag, 4.3 is opzich lekker snel!
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Ik heb een GS inderdaad.HaTe schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 23:54:
De i9000 is de internationale versie. Dit is de Galaxy S (=GS?)
Ik dacht dat een GT internationaal was... heb nu een niet volledig bruikbare telefoon en CM 10.1 of .2 wil niet installeren, beide dezelfde error... vandaar dat ik me dat afvroeg qua versie.
Dus ik zou gewoon vrolijk een CM 10.2 moeten kunnen draaien ?HaTe schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 00:15:
Er bestaat geen GT, de volledige productcode is GT-I9000. Dit is de Samsung Galaxy S, ook wel eens afgekorte tot SGS of Samsung GS
De foutmelding moet ik even nakijken maar zowel 10.1 en 10.2 hebben dit probleem, die lijken super stabiel.
Het lijkt erop dat ik een andere kernel nodig heb en deze eerst moet laden, dan wel de recovery loader dingassert failed: getprop("ro.product.device") =="galaxys2" || getprop("ro.build.product") =="galaxys2" || getprop("ro.product.board") =="galaxys2" ||getprop("ro.product.device") =="GT-I9100" || getprop("ro.build.product") =="GT-I9100" || getprop("ro.product.board") =="GT-I9100" ||getprop("ro.product.device") =="GT-I9100M" || getprop("ro.build.product") =="GT-I9100M" || getprop("ro.product.board") =="GT-I9100M" ||getprop("ro.product.device") =="GT-I9100T" || getprop("ro.build.product") =="GT-I9100T" || getprop("ro.product.board") =="GT-I9100T"
E:Error in /sdcard/update-cm-7.1.0-GalaxyS2-signed.zip
(Status 7)
Installation aborted.
Wat is stabiel voor een Galaxy S, ik kom zoveel nieuwere en vooral S2's tegen dat ik niet kan uitvinden wat passend is voor een S (9000)
Ik heb de CwM-Based Recovery v 6.0.4.6HaTe schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 10:58:
Heb je wel de goede recovery geïnstalleerd? Lees het topic op XDA goed door.
Dit lijkt me voor 11, voor 10 zie ik een ClockWordMod 6.0.2.3 gebruikt worden welke ik voor de I9000 zo 1,2,3 niet zie.
http://download.cyanogenmod.org/?device=galaxysmtd
download dan de versie die je wil (bv 10.2 stable). Zet die op het geheugen van je telefoon.
Download de google-apps (neem aan dat je die wil). Deze versie; http://goo.im/gapps/gapps-jb-20130813-signed.zip is voor de 10.2 stable.
Zet die ook op je geheugen.
Kies install zip from sd in CWM, eerst 10.2 dan de gapps.
Voor de zekerheid kan je dan nog een factory reset doen en je cache wissen, en nog een keer de twee zips installeren. Maar goed. Je snapt het idee hopelijk.
Dat heb ik ook gedaan, al een aantal keer zelfs maar de 10.2 komt toch echt met die error melding zoals hier boven maar dan galaxys als devicenaam.MaximusTG schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 13:12:
Je gaat hierheen;
http://download.cyanogenmod.org/?device=galaxysmtd
download dan de versie die je wil (bv 10.2 stable). Zet die op het geheugen van je telefoon.
Download de google-apps (neem aan dat je die wil). Deze versie; http://goo.im/gapps/gapps-jb-20130813-signed.zip is voor de 10.2 stable.
Zet die ook op je geheugen.
Kies install zip from sd in CWM, eerst 10.2 dan de gapps.
Voor de zekerheid kan je dan nog een factory reset doen en je cache wissen, en nog een keer de twee zips installeren. Maar goed. Je snapt het idee hopelijk.
Dat vind ik vreemd
- Touchdomex
- Nu online
Poke of the QueenSlow
Ik heb hier boven al aangegeven dat ik geen GT heb (ik had dat namelijk ook gevonden), dat werd echter bestreden gezien ieder toestel internationaal zou moeten zijn volgens die reactie.Touchdomex schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:00:
Zoek status 7 eens op google opDan kun je genoeg vinden. Als je daadwerkelijk de juiste telefoon hebt dat het een GT-i9000 is.
Ik betwijfel het, wat zijn mijn opties want 2.3.6 was echt een ramp.

Zo nee, wat dan wel.
- Touchdomex
- Nu online
Poke of the QueenSlow
Status 7 is weg te halen door updater in de rom aan te passen. Dit moet je alleen doen als je voor 100% weet wat voor rom je hebt. Het kan wel maar het is niet aan te raden. Ik moest het doen met mijn Xperia SP. Alleen dat is een vrij lompe manier om te flashen...Anoniem: 149075 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:03:
[...]
Ik heb hier boven al aangegeven dat ik geen GT heb (ik had dat namelijk ook gevonden), dat werd echter bestreden gezien ieder toestel internationaal zou moeten zijn volgens die reactie.
Ik betwijfel het, wat zijn mijn opties want 2.3.6 was echt een ramp.
Problemen met KIES horen in dit topic.