Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02:30

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik ga weer terug naar een stock ROM... Mijn telefoon wisselt tussen geniaal snel en onwerkbaar traag. Er is alleen geen pijl op te trekken wat het veroorzaakt.

Nog vervelender, als hij een reboot heeft gedaan, wordt het interne SD-geheugen lang niet altijd gekoppeld en m'n wifi weigert af en toe volledig dienst (alleen een reboot hersteld het).

Daarnaast wil SU maar niet onthouden welke apps ik toestemming heb gegeven, dus als ik iets open wat root-access nodig heeft, krijg ik toch welke keer weer die melding.

/datadata is het probleem niet, die is voor misschien 25% gevuld. Wat wel het probleem is, kan ik niet vinden, maar met een stock rom werkt de telefoon wel goed. En aangezien een betrouwbare telefoon mij meer waard is dan alle candy van Helly Bean, of welke andere ICS of JB versie ook, ga ik weer terug naar GB.

Wel jammer, want zowel ICS als JB hebben erg leuke functies t.o.v. GB...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:51

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

CM10 echt geen optie?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:16
deepbass909 schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 00:27:
Ik ga weer terug naar een stock ROM... Mijn telefoon wisselt tussen geniaal snel en onwerkbaar traag. Er is alleen geen pijl op te trekken wat het veroorzaakt.

Nog vervelender, als hij een reboot heeft gedaan, wordt het interne SD-geheugen lang niet altijd gekoppeld en m'n wifi weigert af en toe volledig dienst (alleen een reboot hersteld het).

Daarnaast wil SU maar niet onthouden welke apps ik toestemming heb gegeven, dus als ik iets open wat root-access nodig heeft, krijg ik toch welke keer weer die melding.

/datadata is het probleem niet, die is voor misschien 25% gevuld. Wat wel het probleem is, kan ik niet vinden, maar met een stock rom werkt de telefoon wel goed. En aangezien een betrouwbare telefoon mij meer waard is dan alle candy van Helly Bean, of welke andere ICS of JB versie ook, ga ik weer terug naar GB.

Wel jammer, want zowel ICS als JB hebben erg leuke functies t.o.v. GB...
Jij moet eens kijken naar een kernel cleaning script, dat loste voor mij een hoop snelheid problemen op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-07 23:06

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

Ik zit met een probleem bij het geschikt maken van SGS voor Cyanogenmod: De telefoon is ooit eerder geflasht en heeft Android versie 2.2.1. Hij wil met geen mogelijkheid in recovery of download mode, behalve via ADB Download. Vanaf dit punt heb ik "hardcore's Kernel with the ClockworkMod Recovery 2.5" geïnstalleerd zoals wordt beschreven in de Wiki van Cyanogenmod. Als ik hem nu aanzet dan krijg ik het opstartscherm, dan zwart, dan weer opstartscherm etc. Iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

PaPa schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 13:28:
Ik zit met een probleem bij het geschikt maken van SGS voor Cyanogenmod: De telefoon is ooit eerder geflasht en heeft Android versie 2.2.1. Hij wil met geen mogelijkheid in recovery of download mode, behalve via ADB Download. Vanaf dit punt heb ik "hardcore's Kernel with the ClockworkMod Recovery 2.5" geïnstalleerd zoals wordt beschreven in de Wiki van Cyanogenmod. Als ik hem nu aanzet dan krijg ik het opstartscherm, dan zwart, dan weer opstartscherm etc. Iemand nog een idee?
Waarom wil hij niet in downloadmode? Hoe doe je dat en wat probeer je?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPa

PaPa

Touchdomex schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 13:32:
[...]
Waarom wil hij niet in downloadmode? Hoe doe je dat en wat probeer je?
De 3 button combo werkt(e) niet dus zodoende download mode alleen mogelijk via ADB. Nu start de telefoon niet meer op dus kan ik ook niet via ADB in download mode...

edit
Tweaker onwaardig ik weet het maar ik heb er de tijd niet voor dus naar een lokale unlocker en die heeft me voor een paar tientjes uit de brand geholpen. Nu werken de 3 button combo's weer en draait CM9 tot zover naar behoren.

[ Voor 24% gewijzigd door PaPa op 28-09-2012 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-09 03:33

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik heb ook het SU problem. Hij onthoudt maar niet dat ik toestemming gaf. Ideeën?

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbm
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-09-2024

sbm

Is er wellicht iemand, in de buurt van Hilversum of Utrecht, die het leuk vindt om mij te helpen met het installeren van CM10 op mijn SGS en daar ook ervaring mee heeft?

Ik heb nog stock Gingerbread 2.3.6 maar wil graag naar JellyBean. Ik heb echter nog nooit iets met custom roms gedaan. Gezien de vele waarschuwingen die ik overal lees, ben ik wat huiverig om het zelf te doen. Ik heb al geprobeerd om mijn toestel te rooten, maar dat is tot op heden zonder succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-09 13:25
Mooi hoor dat Helly_Bean, maar mijn phone is aanzienlijk trager geworden dan bij 2.3.x van MIUI.
Ik kijk het nog een paar dagen aan, maar ik ga denk ik toch weer terug naar MIUI.

Misschien is de Galaxy S toch iets te "oud" voor Android 4.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:53
Jammer, CM10 is nu alweer een stuk minder snel... Waarom wordt het toch langzaam naar verloop van tijd :/ Ook slurpt hij VEEL batterij.

Misschien binnenkort dus weer naar HB.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelization
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-07 20:15
Draai nu Mackay en ging bij het flashen iets mis vanaf CM9, waardoor ik onder andere mijn gehele /efs folder kwijtraakte.
Wonder boven wonder ergens een duistere backup gevonden waardoor ik m'n IMEI etc. weer terug kreeg, werkend onder Mackay. Zeer tevreden en super snel.

Batterij lijkt wel wat harder te gaan bij zwaar gebruik maar is nog niet echt te beoordelen na 2 dagen gebruik. Alles beter dan CM10 in ieder geval en ook geen gezeur over /data(data) die weer te klein is (ARGH)

Mackay zorgt ervoor dat m'n SGSje nog eventjes meekan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:27
sbm schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 17:10:
Is er wellicht iemand, in de buurt van Hilversum of Utrecht, die het leuk vindt om mij te helpen met het installeren van CM10 op mijn SGS en daar ook ervaring mee heeft?

Ik heb nog stock Gingerbread 2.3.6 maar wil graag naar JellyBean. Ik heb echter nog nooit iets met custom roms gedaan. Gezien de vele waarschuwingen die ik overal lees, ben ik wat huiverig om het zelf te doen. Ik heb al geprobeerd om mijn toestel te rooten, maar dat is tot op heden zonder succes.
Ik woon in Utrecht en kan wel een middagje jou helpen. Jammer dat je DM uit is, anders had ik je een berichtje gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
Snelization schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 22:48:
Alles beter dan CM10 in ieder geval en ook geen gezeur over /data(data) die weer te klein is (ARGH)
Gebrek aan /datadata? Heb hem hier gewoon hoor..

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelization
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-07 20:15
HaTe schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 23:14:
[...]

Gebrek aan /datadata? Heb hem hier gewoon hoor..
Bedoelde ook dat er te weinig opslag is en je het gezeur krijgt van Low space en je vervolgens een van je dierbare apps moet gaan cleanen of uninstallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
Zelfs met de nieuwe partitie indeling? Meer dan 100 apps moet wel lukken nu :) En een paar grote apps op de SD is ook niet erg.

[ Voor 4% gewijzigd door HaTe op 28-09-2012 23:41 ]

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-09 13:50

Garrett

Watercooler

Iemand die kan helpen met modden van mijn Galaxy S camera.apk?
Ik ben er niet zo handig in, meer een hardware guy :P

I love watercooling

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:20
Galaxy S gekocht voor vriendin en gelijk voorzien van CM9.1.... hij loopt heerlijk maar hij is niet echt stabiel, veel spontane reboots... :-( ook ziet hij de SIM kaart niet (en in eerste instantie ook niet mijn wifi AP omdat die op kanaal 13 stond)..

Iemand een tip voor een goede daily ROM? Hij moet allereerst stabiel zijn, ICS 4 zou mooi zijn. Is wellicht CM9 een optie? Is die stabieler dan 9.1?

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:46

The Third Man

The Third Jellyfish

Ik ben van CM10 naar CM9.1 gegaan vanwege het probleem met de gallery/music library die niks 'zag'. Met 9.1 nog geen problemen gehad, al helemaal geen instabiliteit. Heb je wel fix permissions gedaan zoals aangeraden wordt? En ik neem aan een full wipe + clear cache + clear dalvik cache van tevoren?
Dat met wifi channel 13 herken ik ook niet, ik gebruik zelf ook channel 13 vanwege de 'drukte' op de 2,4 GHz band en mijn S zag hem gewoon meteen.

EDIT
wat ik trouwens wel anders heb gedaan in 9.1 omdat ik met 10 wel eens lagspikes en hoog batterijverbruik had:
- Facebook Messenger niet geinstalleerd
- Advanced Task Killer niet geïnstalleerd (nu helemaal geen kill app)
Hij loopt nu zelfs al zo'n 5 dagen constant aan zonder reboot en zonder vertraging. Best ok dus.

[ Voor 26% gewijzigd door The Third Man op 29-09-2012 15:51 ]

• Red devil
Lekkere Kwal schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 15:48:
Ik ben van CM10 naar CM9.1 gegaan vanwege het probleem met de gallery/music library die niks 'zag'. Met 9.1 nog geen problemen gehad, al helemaal geen instabiliteit. Heb je wel fix permissions gedaan zoals aangeraden wordt? En ik neem aan een full wipe + clear cache + clear dalvik cache van tevoren?
Dat met wifi channel 13 herken ik ook niet, ik gebruik zelf ook channel 13 vanwege de 'drukte' op de 2,4 GHz band en mijn S zag hem gewoon meteen.

EDIT
wat ik trouwens wel anders heb gedaan in 9.1 omdat ik met 10 wel eens lagspikes en hoog batterijverbruik had:
- Facebook Messenger niet geinstalleerd
- Advanced Task Killer niet geïnstalleerd (nu helemaal geen kill app)
Hij loopt nu zelfs al zo'n 5 dagen constant aan zonder reboot en zonder vertraging. Best ok dus.
Ah, fix permissions en de clear dalvik cache tip kende ik niet _/-\o_ , vanavond even proberen.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:46

The Third Man

The Third Jellyfish

• Red devil
Thanks, maar zonder voorgaande tips was ik met deze wiki niet echt wijzer geworden. :)

• deepbass909

deepbass909

Die draaide nog beroerder.
Toettoetdaan schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 09:27:
[...]

Jij moet eens kijken naar een kernel cleaning script, dat loste voor mij een hoop snelheid problemen op :)
Ook al lang getest. Het resultaat is zonder uitzondering telkens hetzelfde, hij draait een dag of 2 super snel en soepel, en begint daarna steeds vaker te hangen, trager te worden, forced closes, etc.
Terwijl 2.3.6 stock misschien initieel minder snel/soepel werkt, hij wel gelijk en stabiel blijft.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Red devil
OK alles met extra tips weer teruggezet, maar hij ziet nog steeds niet de tmobile SIM (ook niet mijn vodafone SIM). Beide SIM kaarten werken wel in andere telefoons (de vodafone in mijn S2, de tmobile ook in een Sony w810i). Enig idee hoe dit kan? Is het misschien een instelling met de telefoon? EU instellingen die missen?

• PaPa

PaPa

Ik heb gisteren nog CM9.1 stable erop gezet (nadat ik erachter kwam dat er een oude nightly van CM9.0 op stond) en alles draait super smooth tot zover.

• Red devil
Red devil schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 19:43:
OK alles met extra tips weer teruggezet, maar hij ziet nog steeds niet de tmobile SIM (ook niet mijn vodafone SIM). Beide SIM kaarten werken wel in andere telefoons (de vodafone in mijn S2, de tmobile ook in een Sony w810i). Enig idee hoe dit kan? Is het misschien een instelling met de telefoon? EU instellingen die missen?
Ok, IMEI en/of EFS stuff mist en dat komt ws terug als ik naar stock (GT-I9000_XEN_1_20120118160631.zip.enc2) ga. Gesaved op 8GB microSD en geprobeerd in te laden, echter, hij weigert de zip steeds (bad) terwijl hij met 7zip goed leek (kon hem testen en openen). Is dan de zip alsnog corrupt of pak ik de verkeerde stock ROM?

[edit]
mmmm heimdal-frontend zegt ook dat de Tar header contains an invalid file size, dus die file lijkt niet helemaal ok.

[ Voor 7% gewijzigd door Red devil op 29-09-2012 22:56 ]

• deepbass909

deepbass909

Red devil schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 21:57:
[...]

Ok, IMEI en/of EFS stuff mist en dat komt ws terug als ik naar stock (GT-I9000_XEN_1_20120118160631.zip.enc2) ga. Gesaved op 8GB microSD en geprobeerd in te laden, echter, hij weigert de zip steeds (bad) terwijl hij met 7zip goed leek (kon hem testen en openen). Is dan de zip alsnog corrupt of pak ik de verkeerde stock ROM?

[edit]
mmmm heimdal-frontend zegt ook dat de Tar header contains an invalid file size, dus die file lijkt niet helemaal ok.
Hoe probeer je hem te installeren? Het is geen installeble zip voor installatie via CWM namelijk, maar een gezipte ROM die je via Heimdall of Odin moet installeren.

Ik heb hem ook gedownload, kan hem gewoon openen, net als de .tar die erin zit. Daar staan de reguliere rom-bestanden.

• Red devil
deepbass909 schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 23:10:
[...]

Hoe probeer je hem te installeren? Het is geen installeble zip voor installatie via CWM namelijk, maar een gezipte ROM die je via Heimdall of Odin moet installeren.

Ik heb hem ook gedownload, kan hem gewoon openen, net als de .tar die erin zit. Daar staan de reguliere rom-bestanden.
hehe yes sorry n00b alert, shame on me, te simpel gedacht dus :) , heb nu tmobile versie van htttp://www.samfirmware.com/ gedownload en geflashed via odin alleen blijft dat kreng nu steeds rebooten. Dat laatste heb ik ergens eerder gezien, dus dat moet ook wel op te lossen zijn (sta open voor suggesties), nu eerst slapen ;w .

• Rafnold
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Ik heb deze guide gebruikt om terug te gaan naar stock.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1494493

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-09 13:50

Garrett

Watercooler

Red devil schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 23:39:
[...]

hehe yes sorry n00b alert, shame on me, te simpel gedacht dus :) , heb nu tmobile versie van htttp://www.samfirmware.com/ gedownload en geflashed via odin alleen blijft dat kreng nu steeds rebooten. Dat laatste heb ik ergens eerder gezien, dus dat moet ook wel op te lossen zijn (sta open voor suggesties), nu eerst slapen ;w .
Ik kan 'm wel voor je flashen naar stock 2.3.3, heb de bestanden hier op de pc staan.
Kan 'm daarna gelijk rooten als je wilt en dan kan je daarna elke custom rom erop gooien die je wilt :)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Garrett schreef op zondag 30 september 2012 @ 19:40:
[...]

Ik kan 'm wel voor je flashen naar stock 2.3.3, heb de bestanden hier op de pc staan.
Kan 'm daarna gelijk rooten als je wilt en dan kan je daarna elke custom rom erop gooien die je wilt :)
Goh das verrekte aardig van je. Maar ben ik er niet bijna? Ik heb ws een verkeerd bestand ((GT-I9000_XEN_1_20120118160631.zip.enc2), is het niet een kwestie van de goede rom en klaar? Of moet ik opnieuw rooten voor een clockwork installatie? Heb je toevallig de goede rom link (of naam) voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

deepbass909 schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 19:37:
[...]

Die draaide nog beroerder.

[...]

Ook al lang getest. Het resultaat is zonder uitzondering telkens hetzelfde, hij draait een dag of 2 super snel en soepel, en begint daarna steeds vaker te hangen, trager te worden, forced closes, etc.
Terwijl 2.3.6 stock misschien initieel minder snel/soepel werkt, hij wel gelijk en stabiel blijft.
Gisteren een nieuwe build van Helly Bean erop gezet, laatste versie van GAPPS en selectief de cache en data gewist van apps die problemen gaven. Samen met een wifi-fix (ik had namelijk weer last van wifi die maar niet wou inschakelen), en nu lijkt Helly Bean bij mij ineens wel goed te werken. Ik heb zelfs Flash werkend :) Iets wat formeel niet meer werkt onder JB.

Ik geef het dus toch nog een kans deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Red devil schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 23:39:
[...]

Deze downloaden, alles zit erin ;). Ook de root kernel.
Flashen in Odin en klaar is kees :D.

Link: http://cyanogenmod.nl/fil...laxy%20S/CM10/Stock%20ROM

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2012 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 10:27:
[...]

Deze downloaden, alles zit erin ;). Ook de root kernel.
Flashen in Odin en klaar is kees :D.

Link: http://cyanogenmod.nl/fil...laxy%20S/CM10/Stock%20ROM
Thanks! Ik heb verschillende files die ik kan matchen in odin:

PDA --> PDA_JW4.tar.md5
PHONE --> PHONE_JW4.tar.md5
CSC --> CSC_JW4.tar.md5

de PIT file staat in de PIT folder --> CSC_JW4.tar.md5

Dan houd ik nog 1 file over:
CF-Root-XX_OXA_JW4-v4.4-CWM3RFS.tar
als ik die google, dan kan ik deze file gebruiken om ClockworkMod Recovery erop te zetten en daarvoor moet ik de PDA optie gebruiken (dus ipv PDA_JW4.tar.md5 --> CF-Root-XX_OXA_JW4-v4.4-CWM3RFS.tar)

Wordt dat aanbevolen? Of is het beter eerst de originele PDA file te doen en daarna de CF-Root?

[edit] ha eerst de oiriginele geprobeerd en alles werkt weer joehoe! nu root PDA erop en dan weer naar 9.1 :-)

[ Voor 5% gewijzigd door Red devil op 01-10-2012 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerst die normale en als dat helemaal klaar is, eenmaal opgestart, daarna pas de CF-root doen :).

EDIT: je hebt t al ;)

En nu als een gek de ROM flashen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 20:26:
Eerst die normale en als dat helemaal klaar is, eenmaal opgestart, daarna pas de CF-root doen :).

EDIT: je hebt t al ;)

En nu als een gek de ROM flashen :+
Joehoe CM9.1 erop _/-\o_ hopelijk nu stabiel, iig lekker weer signaal :)
thanks all!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Hmmz, vandaag een nieuw probleempje ontdekt met Helly Bean... Ik had het vermoeden al, maar het is vandaag bevestigd... Mijn bluetooth carkit is onbruikbaar geworden... A2DP (Bluetooth audio) gaat perfect, ik kan op cd-kwaliteit muziek afspelen, maar telefoongespreken (die via een ander protocol gaan) klinken alsof ik op een kortegolf verbinding zit die maar net verbinding heeft... De andere kant is nauwelijks te verstaan en zij kunnen mij maar slecht verstaan...

In de instellingen kan ik niks vinden over bluetooth-audio, ook niet bij Voodoo-sound of Devil Manager... Wie heeft er hier een idee over? Ik wil namelijk wel mijn carkit kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deblaauwesigaar
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 22:37
Na 2 jaar darky gebruikt te hebben, vandaag de stoute schoenen aangetrokken en JellyBean http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1778526 geinstalleerd.
Incl. Gapps

Loopt beter dan ik gedacht had.

Nu wil ik deze kernel http://www.hellybean.com/jelly.html er overheen zetten, maar ik kom steeds terug in CWM. Doe ik reboot komt hij weer in CWM.
Ook als ik de batterij eruit haal.

Wil namelijk graag BLN gebruiken. De BLN uit de playstore werkt niet.

Kan iemand mij verder helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

BLN staat standaard aan toch? Of hebben ze dat eruit gesloopt? Dacht het niet.

Voor de rest waarom die andere kernel? Werkt stock niet genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deblaauwesigaar
Touchdomex schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 19:54:
BLN staat standaard aan toch? Of hebben ze dat eruit gesloopt? Dacht het niet.

Voor de rest waarom die andere kernel? Werkt stock niet genoeg?
hier de features 378, 390 and 402 Mb Ram available (selectable in kernel, no need for a patch (403 mb breaks 720p) only reboot required)
- SIO scheduler
- V(R) scheduler
- BFQ V4 I/O Scheduler
- Fiops I/O Scheduler
- init.d
- Voodoo Sound and CM9 Color Adjusment / Voodoo Color (VC version)
- Devil Idle
- BLN V9 (thx to mialwe)
- USB Host mode driver (for more information about this, and for saying thanks to the guy, who ported this for our phone, please visit this thread: http://forum.xda-developers.com/show....php?t=1450298 )
- Ezekeel's Live_Oc
- Ezekeel's Deep Idle V2
- Touchwake
- vibrator intensity control (by mialwe)
- BLX (Batterie Life Extender, I don't think we need it, but maybe one feels better by using it )
- backports from Linux 3.2 and 3.3
- Swap/Zram support
- Zcache, Cleancache and Frontswap
- Smooth_ui included to ondemand, conservative, smartass, lulzactive, lagfree and lazy governor (only one setting for activating/deactivating it in general)
- 3 cpu governor presets (smooth, normal, powersave) for ondemand, conservative, smartass, lulzactive, lagfree (only one setting for switching the mode in general)
- many other small features and improvements

Sowieso zat er in darky een beter gmail. Deze werkt niet echt prettig.

Ik heb wel bln met sms maar niet met een nieuwe e-mail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1842328

Probeer deze eens. Snel, stabiel en van Ned. bodem. Inmiddels is versie 1.3.5 te downloaden en de kernel ook van dezelfde maker is 0.76.
Van Samsung stock naar CM9 en dan deze rom erop flashen. Het kan zijn dat er enkele bootloops optreden, maar door opnieuw via CWM te flashen, los je dit op. Deze Mackay rom is nog door weinigen "ontdekt".

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
Ik had zelf problemen met Mackey kernel, namelijk dat hij soms niet wakker wilde worden. Zelfde met Devil kernel icm Mackey ROM.

Nu draai ik Mackey ROM met Semaphore kernel, wat gewoon de beste combinatie is :)

Devil kernel is ook merkbaar langzamer!

[ Voor 9% gewijzigd door HaTe op 06-10-2012 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Embryo1 schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 08:07:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1842328

Probeer deze eens. Snel, stabiel en van Ned. bodem. Inmiddels is versie 1.3.5 te downloaden en de kernel ook van dezelfde maker is 0.76.
Van Samsung stock naar CM9 en dan deze rom erop flashen. Het kan zijn dat er enkele bootloops optreden, maar door opnieuw via CWM te flashen, los je dit op. Deze Mackay rom is nog door weinigen "ontdekt".
Verder ook niet echt speciaal, wel heel goed (dat sowieso) maar het is gewoon stock CM10
met wat cherriepicks en de kernel heeft ie samengesteld uit componenten van DerTeufel.
Maar dat zegt meer over stock CM10 ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
HaTe schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 10:57:
Ik had zelf problemen met Mackey kernel, namelijk dat hij soms niet wakker wilde worden. Zelfde met Devil kernel icm Mackey ROM.

Nu draai ik Mackey ROM met Semaphore kernel, wat gewoon de beste combinatie is :)

Devil kernel is ook merkbaar langzamer!
Ik draai nu met de laatste versie 1.3.5, waarin ook de aangepaste "Mackay" kernel zit. Ondanks dat benchmarks niks zeggen, scoorde de stock versie, zonder overclocking o.i.d. in Antutu 3388.

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Laatst online: 14-09 20:44
Gebruik nu al een week of 2 deze http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1902777
Aanrader kwa snelheid en batt verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

deblaauwesigaar schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 19:52:
Na 2 jaar darky gebruikt te hebben, vandaag de stoute schoenen aangetrokken en JellyBean http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1778526 geinstalleerd.
Incl. Gapps

Loopt beter dan ik gedacht had.

Nu wil ik deze kernel http://www.hellybean.com/jelly.html er overheen zetten, maar ik kom steeds terug in CWM. Doe ik reboot komt hij weer in CWM.
Ook als ik de batterij eruit haal.

Wil namelijk graag BLN gebruiken. De BLN uit de playstore werkt niet.

Kan iemand mij verder helpen
Veel JB-roms moet je om de één of andere reden 2 keer flashen de eerste keer. Bovendien moet je altijd een fix-permissions doen.

BLN in de playstore is overigens alleen een frontend om de kernel opties in te stellen. Je hebt ten aller tijden een kernel met BLN-ondersteuning nodig.

Ik heb gisteravond de laatste nightly van HB erop gegooid, en ik blijf maar steeds tegen hetzelfde aan lopen... De eerste paar uur na het flashen is de telefoon razend snel, maar daarna begint hij weer te laggen...

Ik zit met nog een ander vervelend puntje... Ik gebruikte Waze voor m'n navigatie, maar met JellyBean schakelt die geen GPS in... Andere GPS-apps hebben dat probleem alleen niet en werkt de GPS wel gewoon.

Ik ga Mackey ook eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-09 12:32

jeka

Support your local club.

Ik heb slimbean 2.6 blijft een stuk sneller dan HB. Wordt ook wel langzamer na verloop van tijd maar niet zo erg als HB.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon je telefoon ff eens in de 2 dagen rebooten, proper memory management gebruiken (dmv Juwe Ram Manager bijvoorbeeld) en wat spelen met je OC/UV, kernel etc en je hebt een geen laggende telefoon m.i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Laatst online: 22-09 03:33

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik heb nog altijd een zeer snelle CM10 op mijn telefoon, oude paritieindeling. Heel soepel, eens in de paar dagen rebooten want leeg oid. Ook goede accu. Dik 15 uur op één accu (wifi uit).

Ik hoor voor SGS2 en -3 erg goede verhalen over SuperNexus. Komt die ook voor SGS1?

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik denk dat ik toch even blijf zitten op Helly Bean. De laatste Nightly doet het eigenlijk wel leuk. Ik had een probleem met de audiokwaliteit van mijn carkit, maar dat bleek te komen door een standaard boost van het geluid, die uit te schakelen is.
Alleen wil m'n bluetooth niet altijd auto-connecten met m'n carkit... Dat is wel een vervelend punt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eiland
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 23:58
Iemand ook problemen bij het gebruik van deep idle? Bij mij gaat mijn telfoon niet meer aan wanneer dit is ingeschakeld.

partitie al een keer opnieuw opgebouwd maar geen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
Langras schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 17:06:
Iemand ook problemen bij het gebruik van deep idle? Bij mij gaat mijn telfoon niet meer aan wanneer dit is ingeschakeld.

partitie al een keer opnieuw opgebouwd maar geen succes.
Ja, probleem had ik met Devil en Mackey kernel. Semaphore doet het wel goed.

Niet dat deep idle uberhaupt wat doet... ik heb nooit echt verschil gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deblaauwesigaar
ik draai naar tevredenheid jelly bean, android 4.1.1.

zoek alleen nog een werkende fm radio. Dus niet via internet maar echt FM
heb er diverse geprobeerd, krijg het niet werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

HaTe schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 17:31:
[...]

Ja, probleem had ik met Devil en Mackey kernel. Semaphore doet het wel goed.

Niet dat deep idle uberhaupt wat doet... ik heb nooit echt verschil gemerkt.
Bij mij werkt het wel, maar dan mag hij niet op automatic staan. Mijn telefoon is gewoon lekker vlot en wordt snel wakker.
Ik draai overigens de Devil-kernel (Helly Bean ROM). De accu-levensduur lijkt in ieder geval een stuk beter geworden.
deblaauwesigaar schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 21:46:
ik draai naar tevredenheid jelly bean, android 4.1.1.

zoek alleen nog een werkende fm radio. Dus niet via internet maar echt FM
heb er diverse geprobeerd, krijg het niet werkend.
SpiritFM is een optie, al heeft die wat vervelende bij-effecten... Zo werkt bij mij de speaker niet meer goed als SpiritFM draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Wie gebruikt er trouwens een bluetooth carkit en JellyBean? Sinds ik HellyBean erop heb staan, heb ik namelijk problemen met de carkit. Verbinden gaat prima, A2DP (audio over bluetooth) gaat ook prima, maar bellen via de carkit is sinds de update onmogelijk.

Zowel geluid van de mic als over de speakers is zwaar verstoort, waardoor een normaal gesprek niet te voeren is. Die gaat via het HSP-profiel (Headset profile), en die lijkt bij mij de fout in te gaan. Ik heb geprobeerd HFP (handsfree protocol, een geavanceerdere versie) te activeren in /system/etc/bluetooth/audio.conf, maar dan wil hij niet meer automatisch verbinden...

Dus enerzijds werkt bluetooth perfect (autoconnect, A2DP), maar juist het belangrijkste in de auto (HSP/HFP) werkt niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbm
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-09-2024

sbm

Ik heb sinds afgelopen week CM10 M2 op mijn i9000 geïnstalleerd staan. Qua snelheid en mogelijkheden ben ik zeer content, want het is een hele stap vooruit t.o.v. stock gingerbread 2.3.6.

Nu valt alleen mijn gsm en 3g signaal een beetje tegen. Ik zit bij KPN. Ik vraag me af of ik nog een specifiek modem moet installeren? Zo ja, waar vind ik die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
sbm schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 00:23:

Nu valt alleen mijn gsm en 3g signaal een beetje tegen. Ik zit bij KPN. Ik vraag me af of ik nog een specifiek modem moet installeren? Zo ja, waar vind ik die?
http://perka.zapto.org/ Samsung old stuff, ICS/CM modems
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1158783

Hier vind je nogal wat modem files.
XXJVT, ZSJPG, XXJVU en XXJW4, zijn " goede " modems. Je moet maar ff proberen welke het beste bevalt.
Installeren gaat via CWM.
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:02

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Ik heb via deze handleiding Cyanogenmod 9.1 stable geïnstalleerd.

Loopt erg soepel. Grootste ergernis aan de stock 2.3.6 is opgelost: de wifi verbinding valt niet meer weg. Ook de browser is veel sneller en het tabbladbeheer is makkelijker. Gelukkig werkt flash ook nog met deze versie van Android, aangezien ik mijn grafieken van zonnestroomopbrengst in flash heb gemaakt. Bluetooth verbinding met m'n auto werkt gelukkig ook probleemloos.

Wel jammer dat live TV met de Ziggo app niet werkt op een telefoon met root. Iemand daar nog een oplossing voor?

[ Voor 4% gewijzigd door antonboonstra op 20-10-2012 16:22 ]

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 21:46

NiMu83

AFCA

antonboonstra schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 16:20:
Wel jammer dat live TV met de Ziggo app niet werkt op een telefoon met root. Iemand daar nog een oplossing voor?
Van wat ik me weet te herinneren kun je dit oplossen door superuser even uit te zetten.

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-09 22:15

jmk

Ik had laatst voor de eerste keer cm10 geïnstalleerd: de nightly van 09-30.

Gisteravond via OTA geüpdatet naar de laatste M2 van cm10. Was in een kwartiertje gebeurd. Hoefde niets te veranderen of opnieuw in te stellen voor zover ik kon zien. Heel mooi!

Sinds ik cm10 op mijn SGS1 heb, heb ik ook een Nexus7, en gebruik mijn telefoon eigenlijk alleen nog voor communicatie. Daardoor gaat mijn batterij nu veel langer mee, 2 dagen haal ik nu best vaak. Ook geen rare dingen meer gehad zoals vastlopers.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra

antonboonstra

Brainpower schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 19:58:
[...]

Van wat ik me weet te herinneren kun je dit oplossen door superuser even uit te zetten.
Zojuist Superuser uitgeschakeld en de Ziggo App opnieuw geinstalleerd, maar krijg helaas nog steeds de melding...

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 21:46

NiMu83

AFCA

antonboonstra schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 11:39:
[...]

Zojuist Superuser uitgeschakeld en de Ziggo App opnieuw geinstalleerd, maar krijg helaas nog steeds de melding...
Je moet even tijdelijk unrooten met Superuser. Dat was volgens mij de oplossing. Zie:
http://www.androidworld.n...icm-root-cyanogenmod.html

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra

antonboonstra

Brainpower schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 13:32:
[...]
Je moet even tijdelijk unrooten met Superuser. Dat was volgens mij de oplossing. Zie:
http://www.androidworld.n...icm-root-cyanogenmod.html
Ik had de app Superuser er al op staan, maar kon daar niets vinden over tijdelijk unrooten. Maar met de app SuperSU kan dat wel. En daarmee werkt Ziggo live TV ook. Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:23
Hm ik heb zowel de cyanogenmod M2 als de laatste nightly geprobeerd, maar beide trekken in een paar uur mijn batterij leeg. Boosdoener volgens BatteryMix is com.android.email/com.android.exchange...
En dit terwijl ik nu push-mail uitgezet heb en het sync-interval op manual...
Iemand enig idee?
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-SsOAeFWD4co/UITyGmhAZqI/AAAAAAAAEGs/r72znqIWcLU/s800/Screenshot_2012-10-22-09-10-42.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:02
DRAFTER86 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 09:16:
Hm ik heb zowel de cyanogenmod M2 als de laatste nightly geprobeerd, maar beide trekken in een paar uur mijn batterij leeg. Boosdoener volgens BatteryMix is com.android.email/com.android.exchange...
En dit terwijl ik nu push-mail uitgezet heb en het sync-interval op manual...
Iemand enig idee?
[afbeelding]
Niet toevallig een instelling waardoor mail na installatie meteen je laatste 5000 mailtjes gaat downloaden?
Of je sync interval, die je op manual hebt gezet, met een hele korte interval staan?

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-09 20:57
Even een vraagje: Mijn moeder draait een nightly van cm9 (20120706) maar wil graag wat nieuws, is de laatste nightly van cm10 vergelijkbaar stabiel? En duurt bij jullie het downloaden van de laatste gapps ook zo verrekt lang?

Of is het beter om direct helly bean erop te knallen ipv CM10? (Ben er een tijdje uit geweest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-09 22:15

jmk

gabn88 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 18:32:
Even een vraagje: Mijn moeder draait een nightly van cm9 (20120706) maar wil graag wat nieuws, is de laatste nightly van cm10 vergelijkbaar stabiel? En duurt bij jullie het downloaden van de laatste gapps ook zo verrekt lang?

Of is het beter om direct helly bean erop te knallen ipv CM10? (Ben er een tijdje uit geweest)
Ik vind jellybean wel een hele fijne interface hebben tov ICS. Vooral de notificationbar is een stuk handiger in het gebruik. CM10 houd zich wat dat betreft redelijk aan de standaard google android+wat extra handige dingetjes.

Daarnaast heeft CM10 OTA updates, en heeft CM10 ook de M updates die stabieler zijn dan de nightlies, die ook al heel stabiel zijn.

Ik heb zelf geen behoefte aan iets anders dan CM10. maar dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken.
Wat ik wel merk is dat de SGS1 geen snelle telefoon is vergeleken met bijvoorbeeld mijn Nexus 7. Maar alles doet het. Als je moeder veel gamed en daarmee haar telefoon echt maxed, misschien een custom ROM niet het beste idee is.

offtopic: Google heeft in zijn cloud de max grootte van de contact-plaatjes vergroot naar HD. Dus als je even hi-res plaatjes upload op je desktop bij je google contacten, zie je ze ook heel scherp op je SGS/android device. Is nu al een paar weken zo. _/-\o_

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:09
Draai voor mijn vriendin de elitemovil ROM op mijn oude S1 en moet zeggen, werkt goed zeg! Alleen lijkt het alsof het bereik van de telefoon iets minder is. Welk modem zijn de beste ervaringen met Vodafone?

Kan natuurlijk wel wat heen en weer flashen, had ik ook gedaan als het mijn eigen telefoon was, maar is wat lastiger nu het de telefoon van mijn vriendin is. Enig advies zou fijn zijn.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-09 20:57
Koldur schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:17:
Draai voor mijn vriendin de elitemovil ROM op mijn oude S1 en moet zeggen, werkt goed zeg! Alleen lijkt het alsof het bereik van de telefoon iets minder is. Welk modem zijn de beste ervaringen met Vodafone?

Kan natuurlijk wel wat heen en weer flashen, had ik ook gedaan als het mijn eigen telefoon was, maar is wat lastiger nu het de telefoon van mijn vriendin is. Enig advies zou fijn zijn.
Ik had altijd ZSJPG, die beviel mij goed! (nu ook weer op mijn moeder CM10 + gapps loaded SGS geflashed, CM10 werkt echt nog als een speer op dit ding zeg!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
gabn88 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:39:
[...]

Ik had altijd ZSJPG, die beviel mij goed! (nu ook weer op mijn moeder CM10 + gapps loaded SGS geflashed, CM10 werkt echt nog als een speer op dit ding zeg!)
Daar heb ik wat aan! Ga het vanavond even flashen.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_master
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-09 11:31
deepbass909 schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 18:25:
Wie gebruikt er trouwens een bluetooth carkit en JellyBean? Sinds ik HellyBean erop heb staan, heb ik namelijk problemen met de carkit. Verbinden gaat prima, A2DP (audio over bluetooth) gaat ook prima, maar bellen via de carkit is sinds de update onmogelijk.

Zowel geluid van de mic als over de speakers is zwaar verstoort, waardoor een normaal gesprek niet te voeren is. Die gaat via het HSP-profiel (Headset profile), en die lijkt bij mij de fout in te gaan. Ik heb geprobeerd HFP (handsfree protocol, een geavanceerdere versie) te activeren in /system/etc/bluetooth/audio.conf, maar dan wil hij niet meer automatisch verbinden...

Dus enerzijds werkt bluetooth perfect (autoconnect, A2DP), maar juist het belangrijkste in de auto (HSP/HFP) werkt niet...
Ik draaide eerste CM9 en nu een 2-tal maanden CM10, al dan niet i.s.m. semaphore kernel, en heb nog nooit problemen gehad met m'n bluetooth carkit. Ik heb hiervoor een VW Mobridge module gekoppeld aan m'n RNS310. Zowel bellen als A2DP gaan vrij goed, enkel het lezen van m'n smsjes via de carkit wordt blijkbaar niet ondersteund. Hiervoor zou het MAP-protocol gebruikt worden, maar dit heb ik tot nu toe met geen enkele ROM aan de praat gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken Wood
  • Laatst online: 22-09 14:26
Beste tweakers,

Ik heb sinds kort een SGS en wil graag een andere ROM erop zetten. Er staat nu nog Froyo op, kun je nagaan ;). Nu heb ik me in dit en andere topics behoorlijk verdiept, maar ik zie eerlijk gezegd door de bomen het bos niet meer. Natuurlijk, iedereen heeft zijn voorkeuren en ervaringen, maar welke ROM raden jullie mij aan? Het belangrijkste vind ik dat de ROM stabiel is. Daarna komt snelheid en een beetje gunstige batterijduur is ook niet mis, maar ik was al gewend mijn telefoon vaak op te laden. Ik ben niet van plan honderden apps te installeren, en hoef niet allerlei tweaks/gadgets/widgets/opties enz. Oogsnoepgoed is bij mij ook niet het belangrijkst, volgens mij ziet elke ROM er wel prima uit.
Laatste vraag: zit de kernel in een ROM ingebakken of moet je die apart installeren/flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Ik durf je echt geen ROM aan te raden, wel kan ik ervaringen over de elitemovil ROM geven.
Over het kernel ingebakken verhaal, dit hangt af van de ROM welke je wil flashen.

Elitemovil RC14 werkt ontzettend goed op de SGS1 van mijn vriendin, ook batterijduur is vrij goed. Alles werkt en is stabiel, alleen heb ik problemen over SMSen gelezen, telefoon van mijn vriendin heeft daar dan weer geen last van.

Andere JB ROMs kan ik je niets over vertellen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-08 15:42
Ik zou beginnen met CM9 stable.

Als die bevalt kan je altijd door naar CM10, hoewel er daar nog geen stables van zijn.

Met ROMS van Cyanogenmod zit je vrijwel altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke modem gebruiken jullie op je SGS1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik wilde ook maar eens een custom rom (cm-10-20121011-EXPERIMENTAL-galaxysmtd-M2.zip) flashen, maar in de speedmod kernel krijg ik een fout als ik het zip-bestand wil flashen:
Installing update...
E:Error in /mnt/sdcard/update.zip
(Status 0)
Installation aborted

Wat doe ik fout? Ik volg de handleiding in de cyanogenmod-wiki (tenminste, dat geloof ik ;) )
..

Via 9.10 lijkt het te zijn gelukt.

[ Voor 5% gewijzigd door begintmeta op 26-10-2012 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 18:47:
Welke modem gebruiken jullie op je SGS1?
ZSJPG

KF1 is ook goed, alleen werkt 2G dan niet. Opzich geen probleem als je in een gebied woont met goede dekking, hier in Zeeland wilt 3g echter nog wel eens wegvallen en dan heb je dus niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik XXJVT, maar heb het gevoel dat het mijn telefoon een stuk minder batterij geeft.

ZSJPG is een goede voor t-mobile? Of KF1?

Hier in overijssel heb ik altijd wel 3g dus dat is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
Ik zou zeggen, probeer het uit:P

Zit zelf bij Vodafone, dus zou het niet weten hoe het bij Tmobile is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightWish1978
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-09 03:20
Help kan iemand mij helpen heb geprobeerd om darkrom 5.0 erop te zetten en kom in een bootloop terecht. heb al meerder keren proberen te flashen van die rom maar hij blijft bootloopen.
Toen maar naar download mode gegaan herkent mijn pc te telefoon niet meer wie weet wat ik nou nog kan doen.???

Kom nu ook opeens niet meer in recovery daar heeft ie ook al last van een bootloop..

[ Voor 14% gewijzigd door NightWish1978 op 26-10-2012 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
Bootloop = constant rebooten zonder dat je in recovery kom.

Anyway, Odin installeren, opstarten, downloadmodus aanzetten en connecten. Dan zou Odin hem moeten zien.
Zo niet moet je ff zoeken naar de Galaxy S usb drivers.

Dan kan je weer terug flashen naar een stock rom. (Laatste NL versie downloaden van sammobile.com en dan i9000 en Nederland selecteren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightWish1978
Helaas dat had ik al geprobeerd de usb drivers geïnstalleerd maar de pc blijft de melding geven usb apparaat wordt niet herkent
En in de recovery kom ik wel weer maar daar staat alleen de rom in die het nu dus niet doet.

Ik weet ook geen manier om direct van de externe sd card want die ziet die niet in recovery om daar vanaf een rom te installeren.

[ Voor 23% gewijzigd door NightWish1978 op 26-10-2012 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Weet iemand of de nieuwste Cyanogen(mod) 4.1.2 nog last heeft van [url=http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=34880]deze bug[/quote] (met betrekking tot het resetten van accounts van programma's die in /mnt/asec zijn geïnstalleerd)? Ik heb tegenstrijdige berichten gevonden over of het nou wel of niet in Android 4.1.2 is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightWish1978
NightWish1978 schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:18:
Helaas dat had ik al geprobeerd de usb drivers geïnstalleerd maar de pc blijft de melding geven usb apparaat wordt niet herkent
En in de recovery kom ik wel weer maar daar staat alleen de rom in die het nu dus niet doet.

Ik weet ook geen manier om direct van de externe sd card want die ziet die niet in recovery om daar vanaf een rom te installeren.
Ik weet nu wat ik fout gedaan heb ik heb per ongeluk een s3 rom proberen te flashen is dit nog ongedaan te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
NightWish1978 schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 10:42:
[...]

Ik weet nu wat ik fout gedaan heb ik heb per ongeluk een s3 rom proberen te flashen is dit nog ongedaan te krijgen.
Flashen via Odin lost dat op. Sorry, ik zag dat je telefoon niet meer herkend wordt door je PC.
Als je een MicroSD kaartje hebt en daarop een SGS1 ROM zet en deze in je SGS1 stopt kan je deze gewoon via de recovery flashen.

[ Voor 26% gewijzigd door Koldur op 27-10-2012 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightWish1978
Koldur schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 11:30:
[...]

Flashen via Odin lost dat op.
Alleen de pc geeft de melding onbekent usb apparaat ik ga het zometeen eens op een andere pc proberen of dat dan misschien wel werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightWish1978
Koldur schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 11:30:
[...]

Flashen via Odin lost dat op. Sorry, ik zag dat je telefoon niet meer herkend wordt door je PC.
Als je een MicroSD kaartje hebt en daarop een SGS1 ROM zet en deze in je SGS1 stopt kan je deze gewoon via de recovery flashen.
Ja dat had ik ook gedacht maar in recovery kom ik niet op de externe sd card helaas dit heb ik al geprobeerd

wel bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
NightWish1978 schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 11:32:
[...]

Ja dat had ik ook gedacht maar in recovery kom ik niet op de externe sd card helaas dit heb ik al geprobeerd

wel bedankt voor het meedenken.
Succes ermee, ik heb het ook een keer gehad dat ik de telefoon niet meer herkend kreeg in Windows (een ACE, ook verkeerde ROM geflashed) en heb het toen wel voor elkaar gekregen. Volgens mij door het uninstallen van KIES.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightWish1978
Koldur schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 11:34:
[...]

Succes ermee, ik heb het ook een keer gehad dat ik de telefoon niet meer herkend kreeg in Windows (een ACE, ook verkeerde ROM geflashed) en heb het toen wel voor elkaar gekregen. Volgens mij door het uninstallen van KIES.
Alleen heb ik kies niet op de pc staan heb altijd wel kunnen connecten via odin alleen nu niet na deze bad flash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
NightWish1978 schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 11:40:
[...]

Alleen heb ik kies niet op de pc staan heb altijd wel kunnen connecten via odin alleen nu niet na deze bad flash
Probeer dan eens KIES WEL te installeren, wie weet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightWish1978
Koldur schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 11:41:
[...]

Probeer dan eens KIES WEL te installeren, wie weet!
Helaas ook dit mag niet helpen ben bang dat mijn trouwe galaxy s zal moeten gaan vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightWish1978
NightWish1978 schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 17:48:
[...]

Helaas ook dit mag niet helpen ben bang dat mijn trouwe galaxy s zal moeten gaan vervangen.
Kan het zijn omdat ik de originele samsung data kabel niet gebruik dat daardoor mijn galaxy s niet herkent word??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
NightWish1978 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 10:32:
[...]

Kan het zijn omdat ik de originele samsung data kabel niet gebruik dat daardoor mijn galaxy s niet herkent word??
Het kan aan de kabel liggen, zorg ervoor dat je een goede kwaliteit (Samsung kabel valt daaronder ;) ) USB kabel gebruikt op een directe poort van je moederbord (achterkant van de PC en niet aan een voorkant USB poort, deze zijn vaak doorgelust en dit geeft vaak problemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Op de een of andere manier heb ik bij Cyanogenmod op mijn i9000 schijnbaar wel aanzienlijk minder opslagruimte ter beschikking (en het is even wennen aan de veranderde directorystructuur), verder bevalt M2 uitsteken moet ik zeggen, nog geen problemen opgemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 13:54

ralfbosz

xm create bosz -c

begintmeta schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 11:29:
Op de een of andere manier heb ik bij Cyanogenmod op mijn i9000 schijnbaar wel aanzienlijk minder opslagruimte ter beschikking (en het is even wennen aan de veranderde directorystructuur), verder bevalt M2 uitsteken moet ik zeggen, nog geen problemen opgemerkt.
Neem dan deze ROM: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1896472

Die heeft de data-partitie op de old-skool way, dat is dus niet zo snel als de CM10 oplossing, maar ja heb ik momenteel liever dan te weinig ruimte...

rm -r *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightWish1978
Koldur schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 10:40:
[...]

Het kan aan de kabel liggen, zorg ervoor dat je een goede kwaliteit (Samsung kabel valt daaronder ;) ) USB kabel gebruikt op een directe poort van je moederbord (achterkant van de PC en niet aan een voorkant USB poort, deze zijn vaak doorgelust en dit geeft vaak problemen).
Bedankt voor de tip dit zal ik morgen eens gaan proberen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightWish1978
Helaas zelfs met de originele kabel en op een directe poort mocht het niet baten dan maar de telefoon in onderdelen verkopen of zo dus als iemand interesse heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
NightWish1978 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 16:20:
Helaas zelfs met de originele kabel en op een directe poort mocht het niet baten dan maar de telefoon in onderdelen verkopen of zo dus als iemand interesse heeft
Ik geloof echt niet dat het onmogelijk is! Als je in Noord-Holland woont kan je bij me langskomen, dan moet het echt lukken. Ik heb nog nooit van een gebrickte SGS1 gehoord d.m.v. flashen zoals jij gedaan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightWish1978
Koldur schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 00:12:
[...]

Ik geloof echt niet dat het onmogelijk is! Als je in Noord-Holland woont kan je bij me langskomen, dan moet het echt lukken. Ik heb nog nooit van een gebrickte SGS1 gehoord d.m.v. flashen zoals jij gedaan hebt.
Heel erg bedankt voor het aanbod maar ik kom uit zuid limburg anders was ik zeker wel ff langsgekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
ralfbosz schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 11:55:
[...]

Neem dan deze ROM: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1896472

Die heeft de data-partitie op de old-skool way, dat is dus niet zo snel als de CM10 oplossing, maar ja heb ik momenteel liever dan te weinig ruimte...
Dank je voor de tip, voorlopig kan het nog wel zoals het is. Een ding wat me inmiddels aan Cyanogenmod 10 M2 is opgevallen: tov de stock-firmware hapert het geluid wat meer als andere processen CPU-tijd vragen. Ik ben ook benieuwd hoe de batterij het volhoudt in dagelijks gebruik, ik heb het idee dat het met het scherm veel aan iets minder lang is (maar ik had voor mijn doen het scherm echt buitenproportioneel veel aan gehad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donovan662
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-07 18:07
Ken Wood schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 19:01:
Beste tweakers,

Ik heb sinds kort een SGS en wil graag een andere ROM erop zetten. Er staat nu nog Froyo op, kun je nagaan ;). Nu heb ik me in dit en andere topics behoorlijk verdiept, maar ik zie eerlijk gezegd door de bomen het bos niet meer. Natuurlijk, iedereen heeft zijn voorkeuren en ervaringen, maar welke ROM raden jullie mij aan? Het belangrijkste vind ik dat de ROM stabiel is. Daarna komt snelheid en een beetje gunstige batterijduur is ook niet mis, maar ik was al gewend mijn telefoon vaak op te laden. Ik ben niet van plan honderden apps te installeren, en hoef niet allerlei tweaks/gadgets/widgets/opties enz. Oogsnoepgoed is bij mij ook niet het belangrijkst, volgens mij ziet elke ROM er wel prima uit.
Laatste vraag: zit de kernel in een ROM ingebakken of moet je die apart installeren/flashen?
Gebruik nu al een tijdje X-Bean 3.0 + Semaphore 2.5.0s. Draait hier soepel en stabiel.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1829256

Goed voor dagelijks gebruik
Pagina: 1 ... 126 ... 132 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in dit topic.