bolapp?
Denk dattie de Bol.com app bedoelt.
- Touchdomex
- Registratie: April 2005
- Laatst online: 07:45
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Poke of the QueenSlow
:strip_exif()/u/142128/rocking%2520ziltoid.gif?f=community)
Geen matches
Jawel hoor, zoek eventjes in TB. Ik haal vaak genoeg apps wegsmeijers schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 09:42:
heb toestel geroot en TB pro geïnstalleerd..kan ik nog die vermaledijde Bolapp nog niet verwijderen..?
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
zou toch zweren dat het me niet lukte met TB maar inderdaad zie Bol.com niet meer ...
bedankt voor het meedenken...;-)
bedankt voor het meedenken...;-)
Verwijderd
Geen matches
http://review.cyanogenmod.com/#/c/20968/
http://review.cyanogenmod.com/#/c/20970/

Zo maar vast zelf proberen te builden, kijken of ik m erin krijg.
FM Radio it is
FM Radio it is
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Geen matches
CM10 is dit al voor?Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 09:18:
http://review.cyanogenmod.com/#/c/20968/
FM Radio it is
Ik heb net ook jelly bean op mijn SGS gekwakt alleen de market geeft vage errors en de standaard fixes werken niet
Straks maar opnieuw proberen
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
ik voel me een hele piet, na de laatste CWM geflashed te hebben , geroot en setCPU en Titanium Backup naar mijn wensen te hebben ingesteld...maar nog over één ding wil ik graag absolute zekerheid.
als ik een custom rom flash kan dat altijd over een bestaande rom heen worden uitgevoerd.
waar of niet waar?
2.3.6 / I9000XXJW4 / 2.6.35.7-I9000XXJW4-CL1043937 hardcore@speedmod #k17-2 / GBXWJW5
als ik een custom rom flash kan dat altijd over een bestaande rom heen worden uitgevoerd.
waar of niet waar?
2.3.6 / I9000XXJW4 / 2.6.35.7-I9000XXJW4-CL1043937 hardcore@speedmod #k17-2 / GBXWJW5
Ik had op mijn Galaxy de Cyanogenmod geinstalleerd. Nu dacht ik zo slim te zijn om via Odin de originele firmware te installeren. Dit is gelukt maar nu blijft mijn telefoon in een loop zitten als ik deze aanzet.
Ik heb de originele firmware van www.sammobile.com gehaald maar ik denk dat dit verkeerd is gegaan in Odin. Daar heb ik namelijk de .tar file geladen in de bootloader sectie van Odin. Kan ik hier nog wat aan doen of is mijn telefoon gebricked?
Ik heb de originele firmware van www.sammobile.com gehaald maar ik denk dat dit verkeerd is gegaan in Odin. Daar heb ik namelijk de .tar file geladen in de bootloader sectie van Odin. Kan ik hier nog wat aan doen of is mijn telefoon gebricked?
Iemand die hier antwoord op weet?Bor de Wollef schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 01:33:
Ik heb net Semaphore_2.7.4 geflashed via Odin. Is het nog raadzaam daar een ext4 speedfix mee te doen? Welke apk heb ik dan nodig bij 2.6.35.7 Semaphore_2.7.4?
Gedaan via deze guide trouwens: http://www.androidworld.n...ten-samsung-galaxy-s.html
[ Voor 16% gewijzigd door Bor op 14-08-2012 12:36 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Verwijderd
Geen matches
Dus niet, dat wordt zelf builden voor CM10Touchdomex schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 09:23:
[...]
CM10 is dit al voor?![]()
Ik heb net ook jelly bean op mijn SGS gekwakt alleen de market geeft vage errors en de standaard fixes werken niet![]()
Straks maar opnieuw proberen
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Geen matches
Geen zin inVerwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 12:40:
[...]
Dus niet, dat wordt zelf builden voor CM10.
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Geen matches
Ach ja nog steeds is mijn SGS leuker dan mijn Arc S... Ook al loopt de Arc S beterVerwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:17:
Laat het wel even weten whehe
** EDIT** Paniek bericht, had zelf weer ergens de originele firmware gevonden
[ Voor 89% gewijzigd door Jackazz op 14-08-2012 16:07 ]
gut wat een problemen...op eens...
Bor de Wolf zit er geen CWM op je toestel? daar kun je mee speedfixen.
Bor de Wolf zit er geen CWM op je toestel? daar kun je mee speedfixen.
naar mijn bescheiden mening kun je nu met Odin gewoon flashen wanneer je teostel in de download mode is te krijgen...Jackazz schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 15:59:
Heren ik heb een probleem en hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Ik wilde flashen naar de JB versie van SlimICS maar er is iets niet goed gegaan. Mijn telefoon komt nu eigenlijk niet meer verder dan de downloadmodes maar volgens mij zijn mijn partities niet meer goed om te herstellen.
Wat kan ik nu het beste doen?
Was een paniekreactiesmeijers schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 16:07:
[...]
naar mijn bescheiden mening kun je nu met Odin gewoon flashen wanneer je teostel in de download mode is te krijgen...
Ik heb nu sinds een dag of 5 CM9 op mijn telefoon staan en het werkt tot nu toe nog goed.
Hij lijkt ook sneller dan de Darky 10.? die ik erop heb gehad. Kan ook komen door mijn manier van flashen natuurlijk. Ik zet een rom op het interne geheugen en installeer hem via de 3 knoppen manier.
Heb al eens een hele avond zitten knoeien om hem weer aan de praat te krijgen. (blijft een leuke hobby)
Alleen heb ik ook nog even een vraag. In de Darky rom zit een launcher waarbij je door de programma's kan scrollen van boven naar beneden. Bij CM9 gaat dat van links naar rechts per pagina. Hoe heette die launcher die bij Darky zat? En ik kan mijn oude agenda items niet meer terugzien in mijn agenda, waar kan ik instellen dat ik alle items weer kan zien. Als ik in Gmail inlog op de pc staat alles er nog wel.
Hij lijkt ook sneller dan de Darky 10.? die ik erop heb gehad. Kan ook komen door mijn manier van flashen natuurlijk. Ik zet een rom op het interne geheugen en installeer hem via de 3 knoppen manier.
Heb al eens een hele avond zitten knoeien om hem weer aan de praat te krijgen. (blijft een leuke hobby)
Alleen heb ik ook nog even een vraag. In de Darky rom zit een launcher waarbij je door de programma's kan scrollen van boven naar beneden. Bij CM9 gaat dat van links naar rechts per pagina. Hoe heette die launcher die bij Darky zat? En ik kan mijn oude agenda items niet meer terugzien in mijn agenda, waar kan ik instellen dat ik alle items weer kan zien. Als ik in Gmail inlog op de pc staat alles er nog wel.
Ik probeer de originele firmware pack met de 3 bestanden van Kalua te downloaden maar deze link doet het niet meer. Kan ik nog ergens deze originele firmware downloaden waar deze 3 bestanden inzitten?
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Matched: firmware
Jelly Bean draait als een tiet \o/
Je bedoelt de echt originele firmware? en in 3 files. Alleen moet je hem nog eventjes updaten zodat je de laatste versie hebt want het is volgens mij een 2.2Count_B schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 21:32:
Ik probeer de originele firmware pack met de 3 bestanden van Kalua te downloaden maar deze link doet het niet meer. Kan ik nog ergens deze originele firmware downloaden waar deze 3 bestanden inzitten?
Ik bedoel inderdaad de orginele firmware. Ik wou namelijk met Odin de Galaxy terug flashen naar de originele firmware maar toen heb ik per ongeluk de .tar file in de bootloader ipv de PDA sectie van Odin gedaan en nu blijft mijn galaxy in een opstartloop hangen. Of is een betere manier om dit probleem te verhelpen?Touchdomex schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 21:38:
Jelly Bean draait als een tiet \o/
[...]
Je bedoelt de echt originele firmware? en in 3 files. Alleen moet je hem nog eventjes updaten zodat je de laatste versie hebt want het is volgens mij een 2.2
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Matched: firmware, galaxy
Als je toch aan het flashen bent ga maar inderdaad dan vanaf het begin bezigCount_B schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 21:50:
[...]
Ik bedoel inderdaad de orginele firmware. Ik wou namelijk met Odin de Galaxy terug flashen naar de originele firmware maar toen heb ik per ongeluk de .tar file in de bootloader ipv de PDA sectie van Odin gedaan en nu blijft mijn galaxy in een opstartloop hangen. Of is een betere manier om dit probleem te verhelpen?
Als je wel nog steeds in download mode kan komen
Yep dat lukt nog! Dus enig idee waar ik de originele firmware kan downloaden? Want als ik bv op www.samfirmware.com kijk en daar een firmware download, dan heb ik maar 1 bestand ipv 3 zoals in de topicstart beschreven...Touchdomex schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 21:59:
[...]
Als je toch aan het flashen bent ga maar inderdaad dan vanaf het begin bezigdus ja dan is het makkelijkste om alles overnieuw te doen.
Als je wel nog steeds in download mode kan komen
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Matched: firmware
Moet je de wat oudere zoeken. Ik kan vanavond niet meer zoeken maar morgenochtend kan ik wel die oude online zetten. Dus netjes met 3 bestanden. Ik had destijds ook al wat ruzie met die enkele bestanden.Count_B schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 22:07:
[...]
Yep dat lukt nog! Dus enig idee waar ik de originele firmware kan downloaden? Want als ik bv op www.samfirmware.com kijk en daar een firmware download, dan heb ik maar 1 bestand ipv 3 zoals in de topicstart beschreven...
even een reload:
ik voel me een hele piet, na de laatste CWM geflashed te hebben , geroot en setCPU en Titanium Backup naar mijn wensen te hebben ingesteld...maar nog over één ding wil ik graag absolute zekerheid.
waar of niet waar?
waar of niet waar?
Even de handel wipen ( data, cache en nog 1 onder advanced) en daarna installeren is wat ik telkens doe en dat werkt nog steeds.smeijers schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 23:59:
even een reload:
waar of niet waar?
Dalvik cache moet dat zijn volgens mij. Zit ook nog apart onder advanced.
Die system wipe ken ik zo niet, iig nog niet gebruikt.
Kan 'm ook zo niet vinden in recovery.
In het kort nog even :
wipe data/factory reset
wipe cache and dalvik cache (doe de laatste ook nog in advanced)
en meer doe ik niet.
[ Voor 18% gewijzigd door MAB The Frisian op 16-08-2012 10:35 ]
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Geen matches
systemMAB The Frisian schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 09:48:
[...]
Even de handel wipen ( data, cache en nog 1 onder advanced) en daarna installeren is wat ik telkens doe en dat werkt nog steeds.
Meestal staat het ook in de handleiding van de betreffende custom rom dus dat wijst zichzelf wel.
Verwijderd
Geen matches
Precies, data en cache = gewoon een factory reset (samen) maar system is vaak de
key als je van ROM- naar ROM switcht, maar dat staat inderdaad altijd wel vermeld.
key als je van ROM- naar ROM switcht, maar dat staat inderdaad altijd wel vermeld.
Verwijderd
Geen matches
Ik gebruik best vaak Swype maar er is toch iets wat heel irritant is.
Als ik bijvoorbeeld wil swypen: "ook", dan krijg ik altijd "ok", en zo zijn er nog een aantal irritante woordjes.
Hoe gaan jullie daarmee om?
Als ik bijvoorbeeld wil swypen: "ook", dan krijg ik altijd "ok", en zo zijn er nog een aantal irritante woordjes.
Rondom de O een rondje maken tijdens het swipen...Dan pakt die hem dubbelVerwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 16:06:
Ik gebruik best vaak Swype maar er is toch iets wat heel irritant is.

Double Letters
Swype usually knows if you want a double letter in a word without your doing anything special, but you can help Swype recognize you want a double letter by scribbling slightly or making a loop on the letter. For example, to get the "ll" in "hello", scribble (or make a loop) on the "l" key.
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
klein vraagje:
in CWM kan ik een nadroid backup maken.
daarnaast het ik Titanium Backup hoe werkt dat samen? Is het geen overkill?
2.3.6. / CWM / root /
in CWM kan ik een nadroid backup maken.
daarnaast het ik Titanium Backup hoe werkt dat samen? Is het geen overkill?
2.3.6. / CWM / root /
Nee, allebei gebruiken is prima. Een nandroid backup van een (goed functionerende) rom is altijd handig om te hebben. Mocht je telefoon er ineens mee ophouden, kun je deze gebruiken om het weer te laten werken. Titanium Backup is ook handig, omdat je hiermee je apps en andere gegevens kan backuppen. Bij het flashen van een nieuwe rom kun je je apps hiermee herstellen.
bedankt ! @crispo
gooi er nog een vraagje tegenaan: data files omzetten naar EXT4 ; ligt het aan mijn waarneming dat ik de snelheidswinst niet of nauwelijks bemerk? Ik begrijp dat je nog meer versnellingsfuncties kunt inzetten door meer bv. system (?) files om te zetten naar EXT4 met CWM; levert dat nog snelheidswinst op?
2.3.6. /
gooi er nog een vraagje tegenaan: data files omzetten naar EXT4 ; ligt het aan mijn waarneming dat ik de snelheidswinst niet of nauwelijks bemerk? Ik begrijp dat je nog meer versnellingsfuncties kunt inzetten door meer bv. system (?) files om te zetten naar EXT4 met CWM; levert dat nog snelheidswinst op?
2.3.6. /
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Geen matches
https://plus.google.com/1...3781522/posts/3gjXR6AoSa2
Dat ik dit nog mag meemaken
Support voor de SGS1 met CM10!
Dat ik dit nog mag meemaken
Support voor de SGS1 met CM10!
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Geen matches
Stiekem ben jij ook wel blij
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Geen matches
Ik wil er stiekem meer hebben. Stuk of 3 uiteindelijk. Vooral omdat ik ze wil harvesten en alles. Ze kunnen stiekem zoals de ontwikkeling gaat makkelijk een jaar meeVerwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 22:56:
Hahahaha, ben inderdaad best wel blij.
Die SGS'jes gaan zeker ook blijven

OF NOG MEER SGS
[ Voor 13% gewijzigd door Touchdomex op 17-08-2012 23:01 ]
Eigenlijk ben ik nu heel tevreden met de laatste CM9 versie die ik heb geïnstalleerd ongeveer een week voordat de stable uit kwam.
(Ik heb wel problemen om Elemental, dat ik gekocht heb, goed te draaien, omdat de animaties na het clearen van een level helemaal verstrooit beeld geven)
Misschien dat ik CM10 eens probeer als ik er mensen er enthousiast over zie reageren. In ieder geval wel heel fijn te zien dat onze SGS nog lang niet EOL is dankzij de helden van het CM-team!
(Ik heb wel problemen om Elemental, dat ik gekocht heb, goed te draaien, omdat de animaties na het clearen van een level helemaal verstrooit beeld geven)
Misschien dat ik CM10 eens probeer als ik er mensen er enthousiast over zie reageren. In ieder geval wel heel fijn te zien dat onze SGS nog lang niet EOL is dankzij de helden van het CM-team!
Yippie kayak, other buckets!
Nice, de vorige alpha, 814 volgens mij, draait echt als een trein.
klopt mijn redenering: ( lijkt me wel..., maar voor de zekerheid..)
als ik met CWM een factory reset doe moet ik als ik verder bij dezelfde rom blijf weer rooten
en backuppen?
als ik met CWM een factory reset doe moet ik als ik verder bij dezelfde rom blijf weer rooten
en backuppen?
Ik heb zelf geen Galaxy, dus ik heb geen ervaring met welke van de costum ROMS dan ook. Zodoende de vraag; welke van de gebruikers ROMS is het best qua ervaring en batterij?
Ik ben zelf altijd erg tevreden over Cyanogen, maar is soms nogal wat traag of omslachtig (te veel opties), voor dit doel. MIUI lijkt me erg gaaf, maar ik weet niet of deze te moeilijk zal zijn voor een technobeet? Ook kan ik niks vinden over het accuverbruik, kan iemand me hier wat meer over vertellen?
Ik ben zelf altijd erg tevreden over Cyanogen, maar is soms nogal wat traag of omslachtig (te veel opties), voor dit doel. MIUI lijkt me erg gaaf, maar ik weet niet of deze te moeilijk zal zijn voor een technobeet? Ook kan ik niks vinden over het accuverbruik, kan iemand me hier wat meer over vertellen?
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Matched: galaxy
CM9. Extra opties valt erg mee in vergelijking met stock Android en je hebt gewoon de meest geoptimaliseerde rom die je maar kan krijgen. Alles is zo uitgebreid getest ondertussen dat het een fatsoenlijk iets is om mee te werken. Sinds ICS en nu vooral met JB is stock Android echt fijn om te gebruiken.Ashen Shugar schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 23:10:
Ik heb zelf geen Galaxy, dus ik heb geen ervaring met welke van de costum ROMS dan ook. Zodoende de vraag; welke van de gebruikers ROMS is het best qua ervaring en batterij?
Gebruik momenteel Slim ICS icm Icy Glitch en dat is lekker snel en simpel, meer hoeft ook niet.
ik wil de laatste darky v11 ics op mijn SGS installeren.
wat zijn de ervaringen? ik zit momenteel op 2.3.3 / root / cwm
wat zijn de ervaringen? ik zit momenteel op 2.3.3 / root / cwm
......
zoals hierboven gemeld wil ik overstappen op de laatste Darky.
voorlopig is de reden hiervoor dat ik op dit moment last heb van lag bij de wisseling van app screen en home screen en het scrollen langs de verschillende pagina's. heb al teen en ander geprobeerd om dit euvel op te lossen: caches wipen bv. maar mag niet baten. EXT4 heb ik ook toegepast.
bij het gewone gebruik van apps en browsen gaat het best wel snel; alleen dat wisselen van de schermen is storend.
iemand enig idee?
zoals hierboven gemeld wil ik overstappen op de laatste Darky.
voorlopig is de reden hiervoor dat ik op dit moment last heb van lag bij de wisseling van app screen en home screen en het scrollen langs de verschillende pagina's. heb al teen en ander geprobeerd om dit euvel op te lossen: caches wipen bv. maar mag niet baten. EXT4 heb ik ook toegepast.
bij het gewone gebruik van apps en browsen gaat het best wel snel; alleen dat wisselen van de schermen is storend.
iemand enig idee?
Ik was net overgegaan naar CM10, werkte erg goed en was best tevreden, totdat ik er achter kwam dat ik opeens ruimte tekort kwam en zag dat de data partitie maar 450MB is!
Wie heeft dat verzonnen? CM9 werkte toch ook goed met de indeling? (al dan niet met datafix)
Wie heeft dat verzonnen? CM9 werkte toch ook goed met de indeling? (al dan niet met datafix)
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Verwijderd
Geen matches
Here's what I'm going to do: Swap /system and /data, and also decrease the size of /cache so you get ~400MB for /data itself. Every dalvik cache will be moved onto /system (as if /system is ever formatted, the dalvik cache can be easily regenerated and no data is lost), saving more space for /data.
This will however, require a full wipe on all devices and when that time comes, there'll be a warning on the download link.
zijn er er nog ingevoerde geesten die zich over de noob vragen ontfermen?
of is dit forum een aflopende zaak?
ik moet nog een jaartje met SGS vooruit!
of is dit forum een aflopende zaak?
ik moet nog een jaartje met SGS vooruit!
Noob vragen worden vaak overgeslagen, er wordt verwacht dat je zelf enig leeswerk verricht. Maar ik wil best een poging wagen hoor. Wat wilde je allemaal weten?
Ervaring met Darky? Heel lang geleden maar de laatste rom in ieder geval niet. Problemen met homescreen kan liggen aan de launcher die je gebruikt, probeer eens een andere en kijk of dat scheelt.
Technische vragen mbt ext4 ga ik me niet aan wagen, maar daar zou ik me als ik jou was ook helemaal niet aan wagen. Neem gewoon een veelgebruikte rom van XDA en ga daar verder niet aan rommelen. Die roms zijn gemaakt door mensen met meer verstand ervan dus over het algemeen beter dan wat je zelf kan bereiken. Ik draai zelf de laatste nightly van CM9, je kunt ook prima de stable version nemen, die hoort goed te draaien. Meer vragen?
Ervaring met Darky? Heel lang geleden maar de laatste rom in ieder geval niet. Problemen met homescreen kan liggen aan de launcher die je gebruikt, probeer eens een andere en kijk of dat scheelt.
Technische vragen mbt ext4 ga ik me niet aan wagen, maar daar zou ik me als ik jou was ook helemaal niet aan wagen. Neem gewoon een veelgebruikte rom van XDA en ga daar verder niet aan rommelen. Die roms zijn gemaakt door mensen met meer verstand ervan dus over het algemeen beter dan wat je zelf kan bereiken. Ik draai zelf de laatste nightly van CM9, je kunt ook prima de stable version nemen, die hoort goed te draaien. Meer vragen?
bedankt voor je antwoorden.
ik mag zeggen dat ik me afgelopen tijd behoorlijk "ingelezen" heb, maar soms zijn er toch nog van die kleine onzekerheden die je graag opgelost ziet. Noob is ook gemeld als relativering, omdat naast mijn (noob) vragen er ook amderen zijn...
ik nijg na al de info naar CM7 stable in combinatie met de GB stock rom , of inderdaad CM9 stable ; ik begreep dat voor de laatste de NL versie er (nog?) niet is, en dat ICS toch nog aanleiding geeft tot lag en andere ongemakken.
ik mag zeggen dat ik me afgelopen tijd behoorlijk "ingelezen" heb, maar soms zijn er toch nog van die kleine onzekerheden die je graag opgelost ziet. Noob is ook gemeld als relativering, omdat naast mijn (noob) vragen er ook amderen zijn...
ik nijg na al de info naar CM7 stable in combinatie met de GB stock rom , of inderdaad CM9 stable ; ik begreep dat voor de laatste de NL versie er (nog?) niet is, en dat ICS toch nog aanleiding geeft tot lag en andere ongemakken.
CM is in het nederlands, zowel 7 als 9 en 10.
Draai zelf CM10 nightly, draait erg goed en snel.
Draai zelf CM10 nightly, draait erg goed en snel.
dat scheelt !!! ( in mijn geval ) een andere launcher i.p.v. de TW launcher:==> launcher pro ;
Vandaag upgrade naar CM10 nightly 20120820 gedaan vanaf CM9 (full wipe), echter na een tijdje is mijn data verbinding ermee gestopt (vodafone netwerk), modem is ZSJPG. Het heeft eerst dus wel gewerkt, heb nog flink wat apps uit de store gehaald.
Iemand hier ervaring mee?
EDIT: Never mind, vodafone schijnt er weer (eens) uit te liggen.
[ Voor 11% gewijzigd door Sikkek op 21-08-2012 11:58 . Reden: Vodafone storing ]
Awesome, hebben
Same here.Sikkek schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:53:
Vandaag upgrade naar CM10 nightly 20120820 gedaan vanaf CM9 (full wipe), echter na een tijdje is mijn data verbinding ermee gestopt (vodafone netwerk), modem is ZSJPG. Het heeft eerst dus wel gewerkt, heb nog flink wat apps uit de store gehaald.
@HetRatje: volgens mij had ik jou iets horen zeggen over CM10 en FM radio, was dat nou gelukt? Kan er niks meer over terugvinden in de changelogs. Ik zit nl. te twijfelen om CM9 in te ruilen voor CM10 en dit zou zeker het laatste zetje zijn.
Ik had FM radio op CM10 met Spirit FM light.crispo schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 08:37:
@HetRatje: volgens mij had ik jou iets horen zeggen over CM10 en FM radio, was dat nou gelukt? Kan er niks meer over terugvinden in de changelogs. Ik zit nl. te twijfelen om CM9 in te ruilen voor CM10 en dit zou zeker het laatste zetje zijn.
Google Play: Spirit FM Light
Ben gisteren teruggegaan naar CM9 aangezien CM10 erg begon te laggen na een aantal dagen.
Ok, dit is dus een nieuwe versie van Spirit FM? Eentje die er al wat beter uitziet dan de eerste versie die ik wel geprobeerd heb maar bij mij niet werkte en bovendien lelijk was.
Maar het zit dus (nog) niet standaard ingebouwd in CM10? Dat was eigenlijk mijn vraag.
edit: heb Spirit FM geprobeerd op CM9 en het werkt gewoon prima! Interface ziet er nu ook degelijk uit.
Maar het zit dus (nog) niet standaard ingebouwd in CM10? Dat was eigenlijk mijn vraag.
edit: heb Spirit FM geprobeerd op CM9 en het werkt gewoon prima! Interface ziet er nu ook degelijk uit.
[ Voor 16% gewijzigd door crispo op 22-08-2012 10:43 . Reden: Spirit FM ]
Welke versie van CM10 had je er op staan dan?kavorka schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 09:11:
[...]
Ben gisteren teruggegaan naar CM9 aangezien CM10 erg begon te laggen na een aantal dagen.
Ik hoor alleen maar goede verhalen over de versie van 20120820.
Behalve dan dat er minder opslag voor apps is in ruil voor snelheid. (andere partitionering)
BTW: 20120822 staat nu ook online.
Verwijderd
Geen matches
Nee, Spirit gebruik ik niet, dat vind ik ruk, dus zag een entry in de Git staan voor eencrispo schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 08:37:
radio, die ik wilde implementeren, maar net laptop reinstalled (vanwege een SSD) en
moet de builder weer opzetten, maar laat ik vanavond wel weten. Als het lukt zet ik 'm
op mijn repository en zal ik je link in DM sturen. Wil wil wil een goede radio hebben
Zit in ieder geval niet standaard in CM10 (nog) en Pawitp heeft gezegd dat het er ook
niet in zou komen, althans niet onder zijn buildings
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2012 12:58 ]
Hmm... Veel gedoe deze vakantie met CM10 pre-alpha. GPS no work en 3G af en toe eruit.
Nog leuke mods afgelopen 2 weken uitgekomen? (JB)
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
heb je enig idee waar dt gemod(der) aan ligt?F.West98 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 22:33:
Hmm... Veel gedoe deze vakantie met CM10 pre-alpha. GPS no work en 3G af en toe eruit.
heb je wel een full wipe gedaan voordat je overstapte?
Ik beluister ook goede verhalen van/over CM 10...
Van CM9 -> CM10 geen wipe, tussendoor toch wel omdat hij niets meer deed.
Gedoe is omdat het een pre-alpha van eind juli is. Geen zin om up te graden
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Ik zit zelf ook nog op CM10 van 08/08. Vandaag toch maar even de nieuwste nightly erop zetten (met wipe), omdat ik toch wel wat problemen heb. En hij is erg traag als ik em niet elke dag reboot.F.West98 schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 15:33:
Van CM9 -> CM10 geen wipe, tussendoor toch wel omdat hij niets meer deed.
Ik laat vanavond of morgen wel even horen of ie beter draait.
Mijn ervaring met de nightly van gister is dat dit de meeste smoothe rom is tot nu toe dit ism met de semphore kernel.
CM10? Ik draai hem nu ook weer een dag, heb een heleboel apps op de SD kaart staan (de games en alle apps groter dan 15MB zo'n beetje), maar ik vind hem wel aardig veel laggen..Langras schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 16:26:
Mijn ervaring met de nightly van gister is dat dit de meeste smoothe rom is tot nu toe dit ism met de semphore kernel.
Het spel Temple Run is eigenlijk onmogelijk om te spelen..
Maar ik kijk het nog even aan, misschien dat het nog beter wordt.
edit:
Ik draai nu Mackey ROM en die lijkt toch wel een stukje sneller, waarschijnlijk door de kernel die meer RAM vrijmaakt of door de SmartAssV2 governer.
[ Voor 18% gewijzigd door HaTe op 25-08-2012 19:50 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Net ook de laatste CM10 nightly erop gezet, maar krijg nu een IMEI waarschuwing.. Hierna ook nog Mackay ROM geflashed. Nog steeds dezelfde warning..HaTe schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 16:52:
[...]
edit:
Ik draai nu Mackey ROM en die lijkt toch wel een stukje sneller, waarschijnlijk door de kernel die meer RAM vrijmaakt of door de SmartAssV2 governer.
En in Mackay is m'n Google Account ineens niet meer toegevoegd.. en ook niet meer mogelijk om een Google Account toe te voegen

edit: Mackay ROM draait verder super soepel
Ben nu aan het bedenken of het handig is om even opnieuw te beginnen bij 2.2.1 --> 2.3.6 --> 4.0 (CM9) en dan opnieuw Mackay ROM te flashen.. mmh..
[ Voor 15% gewijzigd door Twinkie89 op 25-08-2012 21:55 ]
Verwijderd
Geen matches
Als je gewoon even een backup maakt van je EFS map kan ik je er zo doorheen
loodsen om het terug te krijgen
.
loodsen om het terug te krijgen
Ik heb wel 10 backups staan van m'n EFS, bij elke flash krijg je zowat een nieuwe =PVerwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 21:57:
Als je gewoon even een backup maakt van je EFS map kan ik je er zo doorheen
loodsen om het terug te krijgen.
Het vreemde is dat m'n IMEI nummer niet leeg is onder "About". Er staat wel een getal van zo'n 15 tekens. En ik ben twee uur geleden ook nog gebeld, toen ik nog op CM10 zat
edit: eerst ff Gapps opnieuw flashen, mss fixed dat het een en ander.
[ Voor 6% gewijzigd door Twinkie89 op 25-08-2012 22:09 ]
Yep !Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 22:14:
Ja, maar je hebt waarschijnlijk wel een IMEI met 00000 op het einde, of?
Een korte handleiding hoe ik 't fix zou welkom zijn
Verwijderd
Geen matches
Ok, nou let op, pak even een EFS folder van een paar flashings terug, haal daar de nv_data.bin uit en
de nv_data.bin.md5 en kopieer deze naar de root van je SD (internal storage).
Doe dan het volgende:
Ga naar de Terminal Emulator
SU [enter]
cp /sdcard/nv_data.bin /EFS/nv_data.bin [enter]
rm -rf /EFS/nv_data.bin.md5 [enter]
herstart je SGS
nog een keer de Emulator
SU [enter] chown 1001:1001 /EFS/nv_data.bin [enter]
Tadaaaaaaaaa
Doe dan het volgende:
SU [enter]
herstart je SGS
nog een keer de Emulator
Tadaaaaaaaaa
Ik heb weer een IMEI vol getalletjes, bedankt !Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 22:23:
Ok, nou let op, pak even een EFS folder van een paar flashings terug, haal daar de nv_data.bin uit en
Doe dan het volgende:
SU [enter]
herstart je SGS
nog een keer de Emulator
Tadaaaaaaaaa
(duurde even voordat ik doorhad dat EFS niet in hoofdletters getyped hoefde te worden)
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Geen matches
Held dat het wel perfect te fixen is dus
Ik draai nu Hellybean (van de Devil kernel) en ik denk dat ik daar voorlopig bij blijf. Sneller dan de CM10 en Mackey en de partitie-layout is perfect. Grote /data/data EN /data partitie 
edit: Ik zie zelfs dat ik met deze ROM 12% meer punten haal dan op CM9 (ook met Devil kernel) met Antutu benchmark. Na het overclocken naar 1300Mhz haal ik zelfs 3655 punten
erg netjes
edit: Ik zie zelfs dat ik met deze ROM 12% meer punten haal dan op CM9 (ook met Devil kernel) met Antutu benchmark. Na het overclocken naar 1300Mhz haal ik zelfs 3655 punten
[ Voor 39% gewijzigd door HaTe op 26-08-2012 19:39 ]
Wat is op dit moment de meest stabiele rom die ook goed blijft werken na een paar weken?
Ik wil weer een poging tot flashen wagen nadat het vorige keer niet helemaal goed afliep omdat ik mijn imei kwijt was. Inmiddels weer backups gemaakt en klaar voor de volgende poging.
Alvast bedankt voor de input.
Ik wil weer een poging tot flashen wagen nadat het vorige keer niet helemaal goed afliep omdat ik mijn imei kwijt was. Inmiddels weer backups gemaakt en klaar voor de volgende poging.
Alvast bedankt voor de input.
Ik heb nu CM9 geprobeerd en Blueberry. Bij die laatste stabiliteitsproblemen, dus maar weer naar CM9 gegaan. Vind ik voor dagelijks gebruik beter dan de Samsung stock ooit was. Vooral qua stabiliteit en betrouwbaarheid. in 3 weken heb ik 1 freeze gehad zodat ik mijn telefoon moest resetten.
Op den duur wil ik misschien naar CM10 gaan, maar daar wacht ik nu in ieder geval even mee.
Op den duur wil ik misschien naar CM10 gaan, maar daar wacht ik nu in ieder geval even mee.
Yippie kayak, other buckets!
Bedoel je dan met Slim ICS of is dit geen stabiele rom?Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 09:50:
IMEI probleem mag niet meer voor komen, dus geef het een kans zou ik zeggen
Betreffende het IMEI probleem. Ik draai nu CM10 van 23-8-2012. Als ik #06# krijg ik "Verbindingsprobleem of ongeldige MMI-code. Als ik vanaf mijn andere telefoon bel gaat mijn Galaxy S wel over. SMS versturen en ontvangen gaat ook prima. In de settings van CM10 kan ik wel het correcte IMEI nummer achterhalen.
Is dit op te lossen door terug te gaan naar de stock rom en vervolgens de laatste nightly build te installeren? Of kan ik mijn telefoon zo blijven gebruiken.
Is dit op te lossen door terug te gaan naar de stock rom en vervolgens de laatste nightly build te installeren? Of kan ik mijn telefoon zo blijven gebruiken.
I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs
Verwijderd
Geen matches
Hierboven heb ik ergens een goede 1-2-3 gemaakt hoe dit te herstellen (of je probeert het meteen
met de build van vandaag want daar is het IMEI probleem in gefixed).
met de build van vandaag want daar is het IMEI probleem in gefixed).
Die 1-2-3 had ik al geprobeerd. Ik kreeg namelijk bij het opstarten van de telefoon al een IMEI melding. Na die 1-2-3 was die melding weg. Alleen bij uitvoeren van #06# krijg ik de melding. Ik zal de build van vandaag eens proberen.
I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Die code werkt niet in CM9, er is waarschijnlijk niets mis met je IMEI. Maar je kan voor de zekerheid even kijken in settings - about phone - status (instellingen - over de telefoon - status) en kijken wat voor IMEI daar staat.
Het IMEI nummer in het status scherm van mijn telefoon is dezelfde als die op de sticker staat die achter de batterij geplakt is. Het lijkt dus allemaal te kloppen ook nog na het installeren van de laatste nightly build van cm10.
Hallo,
Op dit moment heb ik voor een vriendin van mij een Galaxy S weten te bemachtigen omdat haar oude telefoon kapot is gegaan. Nu wil ik de telefoon voorzien van CM9. Klopt het dat je met Superoneclick alleen het toestel maar hoeft te rooten, om vervolgens CMW erop te zetten en zo custom roms te laden? Bij de S2 en S3 moet je eerst kernels gaan flashen waar Root bij in zit gebakken.
Op dit moment heb ik voor een vriendin van mij een Galaxy S weten te bemachtigen omdat haar oude telefoon kapot is gegaan. Nu wil ik de telefoon voorzien van CM9. Klopt het dat je met Superoneclick alleen het toestel maar hoeft te rooten, om vervolgens CMW erop te zetten en zo custom roms te laden? Bij de S2 en S3 moet je eerst kernels gaan flashen waar Root bij in zit gebakken.
[ Voor 3% gewijzigd door Possible op 27-08-2012 20:37 ]
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Matched: galaxy, rooten
Mooiste methode is om inderdaad de kernels te flashen en vanuit daar te flashen. Beste resultaat en niet lastig als je het toch al weet van de S2/S3Possible schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 20:37:
Hallo,
Op dit moment heb ik voor een vriendin van mij een Galaxy S weten te bemachtigen omdat haar oude telefoon kapot is gegaan. Nu wil ik de telefoon voorzien van CM9. Klopt het dat je met Superoneclick alleen het toestel maar hoeft te rooten, om vervolgens CMW erop te zetten? Bij de S2 en S3 moet je eerst kernels gaan flashen waar Root bij in zit gebakken.
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Geen matches
De meeste kernels die je van XDA trekt wel ja. Er zijn zelfs roms die je flasht met instant CWM. Dus dan hoef je niets meer te doen. Moet je maar eventjes daar wat rondzoeken. Is meer dan genoeg te vinden.Possible schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 20:49:
Yups inderdaad. Hebben de meeste kernels al een ingebakken custom recovery ?
Moet dat niet zijn *#06# ? Ik krijg dan wel mijn imei nummer te zien.Arethusa schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 10:32:
Die 1-2-3 had ik al geprobeerd. Ik kreeg namelijk bij het opstarten van de telefoon al een IMEI melding. Na die 1-2-3 was die melding weg. Alleen bij uitvoeren van #06# krijg ik de melding. Ik zal de build van vandaag eens proberen.
Of bedoelen jullie wat anders.
Ik gebruik CM9. build 20120810
- Mystic Spirit
- Registratie: December 2003
- Laatst online: 21-09 18:41
PSN: mr_mysticspirit
Geen matches
Een tijdje terug is het flashen een aantal maal mislukt en heb ik de SGS twee keer laten reparen (met garantie). Ik heb niet meer durven flashen, maar ben nu toch wel weer een beetje klaar met de stock rom en bloed kruipt waar het niet gaan kan.
Ik heb het vermoeden dat mijn interne opslag (en dan met name daar waar de kernel staat) bad sectors heeft. De eerste keer dat het mis ging was het gewoon via CWM switchen naar een andere rom, dus er kwam verder geen externe bron aan te pas. Daarna heb ik met USB en odin nooit meer een volledige flash van de kernel kunnen doen. Probleem was iedere keer dat hij de kernel niet goed flashte en je dus niet verder kwam dan het ding in download modus zetten.
Iemand een idee of het slecht flash geheugen kan zijn en hoe ik dat het beste kan checken en badsectors kan laten markeren en onbruikbaar maken?
Ik heb het vermoeden dat mijn interne opslag (en dan met name daar waar de kernel staat) bad sectors heeft. De eerste keer dat het mis ging was het gewoon via CWM switchen naar een andere rom, dus er kwam verder geen externe bron aan te pas. Daarna heb ik met USB en odin nooit meer een volledige flash van de kernel kunnen doen. Probleem was iedere keer dat hij de kernel niet goed flashte en je dus niet verder kwam dan het ding in download modus zetten.
Iemand een idee of het slecht flash geheugen kan zijn en hoe ik dat het beste kan checken en badsectors kan laten markeren en onbruikbaar maken?
Je kon dus nog wel in Download modus komen, maar bij het flashen met Odin ging het dan steeds mis?
Vraagje.
Ik heb m'n SGS nu al 4 weken geleden geflashed naar CM9 rc2, omdat 2.3.6 van samsung steeds bleef crashen en laggen.
CM9 werkt perfect, ok 4 á 5 crashes, maar veel beter dan de stock troep genaamd 2.3.6
Er zijn echter een paar dingen die ik mis.
De samsung notitie app, ik kan zo 1 2 3 niet meer bij m'n oude notieties
Misschien de stock camera app en de interactieve achtergronden..
Bij het selecteren van de achtergrond word er ook rekening gehouden met het veranderen van landscape naar portrait mode, ook al gebeurd dit in realiteit niet, hoe zorg ik dat dit bij het selecteren ook verdwijnt?
Ik heb m'n SGS nu al 4 weken geleden geflashed naar CM9 rc2, omdat 2.3.6 van samsung steeds bleef crashen en laggen.
CM9 werkt perfect, ok 4 á 5 crashes, maar veel beter dan de stock troep genaamd 2.3.6
Er zijn echter een paar dingen die ik mis.
De samsung notitie app, ik kan zo 1 2 3 niet meer bij m'n oude notieties
Misschien de stock camera app en de interactieve achtergronden..
Bij het selecteren van de achtergrond word er ook rekening gehouden met het veranderen van landscape naar portrait mode, ook al gebeurd dit in realiteit niet, hoe zorg ik dat dit bij het selecteren ook verdwijnt?
Let op:
Problemen met KIES horen in dit topic.
Problemen met KIES horen in dit topic.