Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tower410
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 20:31
Geen matches
Ik zit nu nog op Darky 10.1 en die begint redelijk traag te worden. Wegens alle goede reacties zou ik dus over een paar dagen ook blueberry willen flashen. Is het dan genoeg om de CM9 install guide te volgen uit de TS en i.p.v. de CM9 zip de blueberry zip the flashen? Of moet ik eerst CM9 flashen en daarna blueberry? (gezien ik er nog geen ICS ROM op heb staan)

Dacht het ooit ergens gelezen te hebben dat dat recommended was, maar de guide heeft een aparte aanpak voor als je van ICS komt, dus weet nu niet zeker of het moet of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Req-
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-08 20:46
Geen matches
Tower410 schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 18:19:
Ik zit nu nog op Darky 10.1 en die begint redelijk traag te worden. Wegens alle goede reacties zou ik dus over een paar dagen ook blueberry willen flashen. Is het dan genoeg om de CM9 install guide te volgen uit de TS en i.p.v. de CM9 zip de blueberry zip the flashen? Of moet ik eerst CM9 flashen en daarna blueberry? (gezien ik er nog geen ICS ROM op heb staan)

Dacht het ooit ergens gelezen te hebben dat dat recommended was, maar de guide heeft een aparte aanpak voor als je van ICS komt, dus weet nu niet zeker of het moet of niet.
Nee maakt niets uit. Je kan gewoon direct de Blueberry zip flashen in CWM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tower410
Geen matches
Req- schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 19:30:
[...]

Nee maakt niets uit. Je kan gewoon direct de Blueberry zip flashen in CWM.
Ok ga ik dat doen binnenkort. Zal wel als een nieuwe telefoon aanvoelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:28

jmk

Geen matches
Ik wil ook eens die Blueberry flashen.

Als je van CM9 naar CM9 wil gaan is flashen heel makkelijk, gewoon .zip in interne SD zetten, en eventueel de bijpassende gapps voor de google dingen..

Nou heb ik dus gelezen dat er een nieuwe versie van CWM is, voor die installatie moet ik dat mijn phone koppelen aan de USB, dat doe ik liever niet als het niet nodig is.

Moet ik mijn CWM updaten voor blueberry?
En voor CM10 updates(voor in de toekomst)?

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twinkie89
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:52
Geen matches
iefie schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 17:28:
Hier ook erop gezet, ff wennen aan nova maar loopt goed tot nu toe.
Ik zal 'em morgen ook maar eventjes installeren. Maar dan wel met Apex launcher ipv Nova, toch iets fijner imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Req-
Geen matches
jmk schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 21:28:
Ik wil ook eens die Blueberry flashen.

Als je van CM9 naar CM9 wil gaan is flashen heel makkelijk, gewoon .zip in interne SD zetten, en eventueel de bijpassende gapps voor de google dingen..

Nou heb ik dus gelezen dat er een nieuwe versie van CWM is, voor die installatie moet ik dat mijn phone koppelen aan de USB, dat doe ik liever niet als het niet nodig is.

Moet ik mijn CWM updaten voor blueberry?
En voor CM10 updates(voor in de toekomst)?
Nee je hoeft je CWM niet te updaten. De gebruikte CWM zit namelijk al in de Rom. Wel moet je de rom 2x flashen omdat de rom een nieuwere versie van CWM installeert (Hij komt eerst in een bootloop. Boot dan in recovery en flash de rom opnieuw en reboot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.S.X
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-03-2024
Geen matches
Merkte de laatste tijd op dat DarkKnight 5.5 wat rommelig werd en vooral wat aan de trage kant, had dus besloten om er eens een nieuwe ROM op te gooien. Heb gekozen voor;
[ROM GNEXUS PORT] JRO03E 4.1.1 BETA 6.1 [official jelly bean stock rom] Die ga ik denk ik de komende dagen eens aan de tand voelen. Eerste indruk is vlot en vooral heel snel!

Update:
Of niet helemaal, na het terugzetten van mijn data kwam ik in lockscreen. Iedere keer als ik probeerde te unlocken rebooten de telefoon. Even nandroid terugzetten en vanavond maar eens even verder kijken.

[ Voor 23% gewijzigd door D.S.X op 27-07-2012 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-08 11:00
Geen matches
Blueberry voelt lekker aan. Wel ZSJPG ipv de standaard om te zien of die zuiniger/sneller is.

@ Req- : Yep, gewoon de zip-file op je sd plaatsen en installeren.
Bij mij is het trouwens altijd de external sd ipv internal zoals anderen altijd melden.

[ Voor 46% gewijzigd door MAB The Frisian op 27-07-2012 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Req-
Geen matches
MAB The Frisian schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 13:28:
Blueberry voelt lekker aan. Wel ZSJPG ipv de standaard om te zien of die zuiniger/sneller is.
Ik wil ook even een andere modem flashen maar heb dit nog niet gedaan op CM. Kan ik dit gewoon doen via CWM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
Geen matches
Req- schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 13:50:
[...]
Ik wil ook even een andere modem flashen maar heb dit nog niet gedaan op CM. Kan ik dit gewoon doen via CWM?
Yep,
de modem files zijn allemaal zip bestanden.
Gemakshalve hier een link waar je er veel kunt vinden. Jij moet de modems uit de ICS-CM versie hebben.
http://perka.zapto.org/

[ Voor 3% gewijzigd door Embryo1 op 27-07-2012 15:39 ]

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Geen matches
Waarom krijg ik bij het toevoegen van een telefoonnummer altijd de melding over het toevoegen aan een google-account ?

Dus de accounts verwijderd en dus ook direct m'n bladwijzers pleite. Zat ik dus niet op te wachten.
Heb nu toch wel m'n twijfels.

[ Voor 36% gewijzigd door MAB The Frisian op 27-07-2012 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoma666
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-07-2022
Geen matches
Embryo1 schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 15:39:
[...]

Yep,
de modem files zijn allemaal zip bestanden.
Gemakshalve hier een link waar je er veel kunt vinden. Jij moet de modems uit de ICS-CM versie hebben.
http://perka.zapto.org/
Mijn vriendin heeft op CM9 regelmatig problemen met opnemen van telefoon (ze hoort niet wat de tegenpartij zegt...)
Momenteel staat ze op de zsjpg modem, maar ik zou graat eens een andere proberen om te zien of dat er misschien wat mee te maken heeft.
Superbedankt voor de link, maar wat zou nou een goede CM9 modem zijn voor België? Ik kan zelfs het onderscheid tussen al dan niet ICS compatible modems maken in 't lijstje... (domme belg hé)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twinkie89
Geen matches
Yoma666 schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 15:59:
[...]
Mijn vriendin heeft op CM9 regelmatig problemen met opnemen van telefoon (ze hoort niet wat de tegenpartij zegt...)
Momenteel staat ze op de zsjpg modem, maar ik zou graat eens een andere proberen om te zien of dat er misschien wat mee te maken heeft.
Superbedankt voor de link, maar wat zou nou een goede CM9 modem zijn voor België? Ik kan zelfs het onderscheid tussen al dan niet ICS compatible modems maken in 't lijstje... (domme belg hé)
XXJVT of XXJVU zijn wel goed qua bereik maar niet voor je batterij duur.
KF1 is ook wel populair en vaak een goed alternatief bij problemen met ZSJPG
(in NL in ieder geval)

KF1 haal je hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1548815
Als die niet goed werkt zou ik JVT/JVU proberen van bovengenoemde site.
MAB The Frisian schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 15:43:
Waarom krijg ik bij het toevoegen van een telefoonnummer altijd de melding over het toevoegen aan een google-account ?

Dus de accounts verwijderd en dus ook direct m'n bladwijzers pleite. Zat ik dus niet op te wachten.
Heb nu toch wel m'n twijfels.
Je kunt het beste een Google account linken aan je telefoon, en ook direct telefoon nummers hieraan toevoegen. Handig als er iets mis gaat of als je een nieuwe ROM flashed. Dan verlies je niks van je contacten. Heb je overigens ook nog mooi de optie om via gmail alles vanaf de computer netjes op te schonen.

[ Voor 27% gewijzigd door Twinkie89 op 27-07-2012 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Geen matches
Twinkie89 schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 16:07:
[...]
Je kunt het beste een Google account linken aan je telefoon, en ook direct telefoon nummers hieraan toevoegen. Handig als er iets mis gaat of als je een nieuwe ROM flashed. Dan verlies je niks van je contacten. Heb je overigens ook nog mooi de optie om via gmail alles vanaf de computer netjes op te schonen.
M'n nummers staan allemaal op SIM en dat moet voldoende zijn als backup. En vwb het opschonen van gmail : als ik op m'n SGS de gelezen mailtjes verwijderd en ik start m'n pjoeter op komen ze daar alsnog binnen.
Nogal overbodig mi maar ja, is blijkbaar niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoma666
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-07-2022
Geen matches
Twinkie89 schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 16:07:
XXJVT of XXJVU zijn wel goed qua bereik maar niet voor je batterij duur.
KF1 is ook wel populair en vaak een goed alternatief bij problemen met ZSJPG
(in NL in ieder geval)

KF1 haal je hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1548815
Als die niet goed werkt zou ik JVT/JVU proberen van bovengenoemde site.
Superbedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
Geen matches
Overbodig bericht.

[ Voor 112% gewijzigd door Embryo1 op 27-07-2012 17:49 ]

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
Geen matches
MAB The Frisian schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 16:57:
[...]

M'n nummers staan allemaal op SIM en dat moet voldoende zijn als backup. En vwb het opschonen van gmail : als ik op m'n SGS de gelezen mailtjes verwijderd en ik start m'n pjoeter op komen ze daar alsnog binnen.
Nogal overbodig mi maar ja, is blijkbaar niet anders.
Alle contacten op alleen de sim, levert een probleem op bij een corrupte sim kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Geen matches
Embryo1 schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 17:35:
[...]

Alle contacten op alleen de sim, levert een probleem op bij een corrupte sim kaart.
Zou kunnen. Gebruik sinds 1996 een gsm maar zelf nog nooit problemen met m'n SIM gehad.

Bijdeweg : Vanuit de download map is een zip-file ook te installeren. Dus niet noodzakelijk op de se card te plaatsen.

[ Voor 17% gewijzigd door MAB The Frisian op 27-07-2012 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:11

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Geen matches
Het is geen V&A hier.

[ Voor 80% gewijzigd door janvanduschoten op 27-07-2012 23:38 ]

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
F.West98 schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 17:54:
F*ck.
Heeft iemand nog een scherm voor de SGS over? Is kapot gevallen.
Touch werkt nog wel, dus enkel een scherm nodig.
Nope, heb hier alleen 2 kapotte voor je liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph03nix80
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 16:31
Geen matches
Ik heb AOKP milestone 6
Nu heb ik de situatie dat ik een map op mn interne sdkaart heb. Mn externe sdkaart zit niet in mn telefoon.
Nu kan ik daar wel wat neerzetten, maar dan komt het dus gewoon op mn sdkaart en als ik mn externe in mn telefoon doe, dan kan ik die bereiken via \mnt\emmc\

volgens mij klopt er iets niet, maar ik weet dus niet wat. Hoe hoort het te zijn?
Ik heb al gezocht maar kan niets vinden waardoor ik niet zeker weet wat er aan de hand is en wat de oplossing zou kunnen zijn.

Het maakt me niet uit wat ik moet doen, want alles op mn telefoon kan weg, dan ben ik misschien ook gelijk van de oude mappen af, want ik weet niet of ik alles kan verwijderen van mn interne sdkaart voordat ik een nieuwe ROM installeer.

Gegevens:
AOKP milestone 6
Icyglitchy v14

Als iemend me tips kan geven of er meer info nodig is, hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:28

jmk

Geen matches
Req- schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 22:15:
[...]

Nee je hoeft je CWM niet te updaten. De gebruikte CWM zit namelijk al in de Rom. Wel moet je de rom 2x flashen omdat de rom een nieuwere versie van CWM installeert (Hij komt eerst in een bootloop. Boot dan in recovery en flash de rom opnieuw en reboot)
Ok bedankt voor het melden, dan weet ik dat ik niet lichtelijk hoef te paniekeren bij een bootloop. Geld dat trouwens voor zowel voor blueberry als cm10 dat automatisch updaten van CWM via de ROM's?

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Req-
Geen matches
jmk schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 23:55:
[...]

Ok bedankt voor het melden, dan weet ik dat ik niet lichtelijk hoef te paniekeren bij een bootloop. Geld dat trouwens voor zowel voor blueberry als cm10 dat automatisch updaten van CWM via de ROM's?
Ja volgens mij wel. Ik weet het niet 100% zeker hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iefie
  • Laatst online: 29-10-2021
Geen matches
blueberry vreet wel batterij helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Req-
Geen matches
iefie schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 21:23:
Dat is wel het enige nadeel. Het lijkt wel minder te zijn nadat ik een nieuwe modem + de nieuwste mackay kernel heb geflashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twinkie89
Geen matches
Req- schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 21:40:
[...]

Dat is wel het enige nadeel. Het lijkt wel minder te zijn nadat ik een nieuwe modem + de nieuwste mackay kernel heb geflashed.
Ik ben nog even met CM10 aan het spelen, maar uit ervaring weet ik dat de modem (JVT) erg veel power vreet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Req-
Geen matches
Twinkie89 schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 23:12:
[...]

Ik ben nog even met CM10 aan het spelen, maar uit ervaring weet ik dat de modem (JVT) erg veel power vreet..
Klopt ik heb ZSJPG er nu op en het lijkt minder te zijn. Binnenkort ook maar eens KF1 proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Geen matches
Paranoidandroid is erg interessant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Geen matches
F.West98 schreef op zondag 29 juli 2012 @ 00:20:
Paranoidandroid is erg interessant!
Wat is beste combo voor een goede gps ontvangst ?
Als ik maps wil gebruiken duurt het zolang voordat ie gps klaar heeft dat ik bijna thuis ben.

[ Voor 40% gewijzigd door MAB The Frisian op 29-07-2012 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 18:20

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Geen matches
Ik heb nu 2 dagen geleden de nieuwste nightly geflashed van CM9 (die van de 27e) en voor die tijd draaide ik op die van 7 juli, 13 juni en een nog vroegere versie.

Nu merk ik echter vrij regelmatig een FC, of een spontante reboot. Naast een regelmatig hangend proces. Verder vind ik hem ook sloom reageren. Heb nu de std. kernel nog die meegeleverd wordt, maar nog wel de ZSJPG modem.

Wat kan ik nu nog doen, behalve een verse install (i.p.v. upgrade) van een nieuwere CM9?

Anders ga ik misschien toch eens overwegen om terug te gaan naar 2.3 ofzo.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Geen matches
MAB The Frisian schreef op zondag 29 juli 2012 @ 08:54:
[...]

Wat is beste combo voor een goede gps ontvangst ?
Als ik maps wil gebruiken duurt het zolang voordat ie gps klaar heeft dat ik bijna thuis ben.
Ik heb atm een hele goede combi met CM10 alpha en ZSJPG modem. Binnen 1 minuut 20m nauwkeurig GPS signaal.

Overigens: Als je de route toch kent, waarom dan GPS nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Geen matches
F.West98 schreef op zondag 29 juli 2012 @ 23:50:
[...]

Ik heb atm een hele goede combi met CM10 alpha en ZSJPG modem. Binnen 1 minuut 20m nauwkeurig GPS signaal.

Heb nu blueberry icm zsjpg en dat schiet niet echt op.
Net fasterfix installed en krijg nu thuis vrijwel direct te zien waar ik ben.
Duurde anders ook langer.
Eens zien of dat daadwerkelijk helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twinkie89
Geen matches
imdos schreef op zondag 29 juli 2012 @ 21:29:
Ik heb nu 2 dagen geleden de nieuwste nightly geflashed van CM9 (die van de 27e) en voor die tijd draaide ik op die van 7 juli, 13 juni en een nog vroegere versie.

Nu merk ik echter vrij regelmatig een FC, of een spontante reboot. Naast een regelmatig hangend proces. Verder vind ik hem ook sloom reageren. Heb nu de std. kernel nog die meegeleverd wordt, maar nog wel de ZSJPG modem.

Wat kan ik nu nog doen, behalve een verse install (i.p.v. upgrade) van een nieuwere CM9?

Anders ga ik misschien toch eens overwegen om terug te gaan naar 2.3 ofzo.
Je zou in de recovery je cache kunnen clearen, maar ik ben bang dat je een wipe nodig hebt.
F.West98 schreef op zondag 29 juli 2012 @ 23:50:
[...]
Werkt CM10 bij jou wel helemaal goed? Ik kom vanaf een clean install (JW5, m'n RemICS was helemaal gecrashed), maar het ene moment lijkt alles soepel te draaien en het volgende is hij niet vooruit te branden. Bijv aan het browsen met met wifi loopt het soms bijna vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Geen matches
iefie schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 21:23:
CM9 vreet ook hard aan je batterij helaas, CM10 geen ervaring mee.
Draai nu al een poos Darky's rom en bevalt prima.
Accu gaat veel langer mee, zit rustig op een kleine 60% aan het einde van de dag.
CM9 was dan al op 15% en is in mijn geval stabieler dan welke CM9 ook.

Misschien als er een stable uitkomt dat ik weer terug ga, maar nu even niet.

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Geen matches
Twinkie89 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 00:05:
[...]
Je zou in de recovery je cache kunnen clearen, maar ik ben bang dat je een wipe nodig hebt.
[...]
Ik doe altijd braaf de cache clearen en fix permissions na elke nieuwe flash.

Dat wordt wipen dan maar :F

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Geen matches
Twinkie89 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 00:05:

[...]

Werkt CM10 bij jou wel helemaal goed? Ik kom vanaf een clean install (JW5, m'n RemICS was helemaal gecrashed), maar het ene moment lijkt alles soepel te draaien en het volgende is hij niet vooruit te branden. Bijv aan het browsen met met wifi loopt het soms bijna vast.
Ik browse niet vaak, maar als ik dat doe en er zijn veel plaatjes, dan is 'ie inderdaad niet vooruit te branden. Soms een spontane reboot :P
Verder werkt 't lekker snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Focus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 11:37
Matched: rooten
Wil binnenkort een keer helemaal opnieuw beginnen, is dit de beste volgorde (globaal)?

-met odin terug naar stock
-externe sd formarteren
-rooten
-cm9 erop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iefie
Geen matches
Oxellaar schreef op maandag 30 juli 2012 @ 07:48:
[...]

CM9 vreet ook hard aan je batterij helaas, CM10 geen ervaring mee.
Draai nu al een poos Darky's rom en bevalt prima.
Accu gaat veel langer mee, zit rustig op een kleine 60% aan het einde van de dag.
CM9 was dan al op 15% en is in mijn geval stabieler dan welke CM9 ook.

Misschien als er een stable uitkomt dat ik weer terug ga, maar nu even niet.
je bedoeld darky 10.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: galaxy, rooten
Focus schreef op maandag 30 juli 2012 @ 12:27:
Wil binnenkort een keer helemaal opnieuw beginnen, is dit de beste volgorde (globaal)?

-met odin terug naar stock
-externe sd formarteren
-rooten
-cm9 erop
Heb hier alles klaargezet: http://www.cyanogenmod.nl...10%2FSamsung%20Galaxy%20S

Mapje in STOCK ROM downloaden, stock flashen (PDA/phone/CSC/PIT).
Daarna CF Root in Odin flashen (zit ook in die package).

Vervolgens kun je CM9 (of CM10) flashen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Focus
  • Laatst online: 17-09 11:37
Matched: galaxy
Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2012 @ 13:07:
[...]

Heb hier alles klaargezet: http://www.cyanogenmod.nl...10%2FSamsung%20Galaxy%20S

Mapje in STOCK ROM downloaden, stock flashen (PDA/phone/CSC/PIT).
Daarna CF Root in Odin flashen (zit ook in die package).

Vervolgens kun je CM9 (of CM10) flashen ;).
Super bedankt man! Ik ga er vanavond of morgen mee aan de slag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Geen matches
iefie schreef op maandag 30 juli 2012 @ 12:54:
[...]

je bedoeld darky 10.2?
Ja idd 10.2.2 zonder TouchWiz

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Geen matches
Als ik ipv upgrade een full/clean install van CM9 wil doen vanwege FC's op mijn huidige CM9 install, moet ik dan ook faceunlock en die andere meuk flashen?

Volgens mij is het voldoende om te kiezen voor "Wipe data / factory reset" ipv alleen "Wipe cache partition".

Het zou toch te gek zijn als ik eerst terug moet naar stock en een volledige installatie te doen.

Die FC/reboots zijn in ieder geval te storend om goed te werken.

Dam mag ik zeker ook weer uitzoeken in hoeverre ik in TB app+data kan restoren of alleen app :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Laatst online: 06:25
Geen matches
Ik had wekenlang Slim ICS op mijn oudje. Enorm rap en goede batterijduur. Een paar dagen geflirt met CM10, maar vergeleken met Slim ICS is het echt een kwelling.

Ik raad dus iedereen hier Slim ICS aan, totdat Jellybean wat gepolijst wordt voor SGS1.

Wel Semaphore ICS 1.3.0s kernel en zsjpg modem flashen. In semaphore app deep idle en bigmem aanvinken om 399 mb aan ram te krijgen na reboot. Slim ICS heeft zelf geen Nederlandse taal, dat kan je oplossen door de multilanguage zip te flashen. http://db.tt/O2KraRn5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
imdos schreef op maandag 30 juli 2012 @ 13:35:
Als ik ipv upgrade een full/clean install van CM9 wil doen vanwege FC's op mijn huidige CM9 install, moet ik dan ook faceunlock en die andere meuk flashen?

Volgens mij is het voldoende om te kiezen voor "Wipe data / factory reset" ipv alleen "Wipe cache partition".
Ik doe altijd een format van alles (boot/system/data/etc), maar dat is best tricky. Begin
eerst maar met een normale FR, kijk dan nog maar een keer. En GApps hoeven ook
niet bij een FR, net als de modem, die blijven onaangetast, mits je het overschrijft met
een andere / nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twinkie89
Geen matches
F.West98 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 12:23:
[...]

Ik browse niet vaak, maar als ik dat doe en er zijn veel plaatjes, dan is 'ie inderdaad niet vooruit te branden. Soms een spontane reboot :P
Verder werkt 't lekker snel
Met een overclock naar 1200MHz werkt 't best aardig, alleen doet m'n gallery app moeilijk, blijft FC'en..
Moet wel zeggen dat die verbeterde notificaties en google now wel handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Dacht de eerste dag toen de OC naar 1200Mhz available was/is voor de stock CM10
ook dat het best werkte, maar de dag erop ging het behoorlijk laggen, zoals bij velen.

Dus lekker 1000Mhz gebruiken = minder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twinkie89
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2012 @ 21:49:
Dacht de eerste dag toen de OC naar 1200Mhz available was/is voor de stock CM10
ook dat het best werkte, maar de dag erop ging het behoorlijk laggen, zoals bij velen.

Dus lekker 1000Mhz gebruiken = minder problemen.
Heh, bedankt voor de tip.
Mss morgen toch maar even terug naar een ICS rommetje. Draait toch een stuk soepeler merk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Geen matches
baba420 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 13:35:
Ik had wekenlang Slim ICS op mijn oudje. Enorm rap en goede batterijduur. Een paar dagen geflirt met CM10, maar vergeleken met Slim ICS is het echt een kwelling.

Ik raad dus iedereen hier Slim ICS aan, totdat Jellybean wat gepolijst wordt voor SGS1.

Wel Semaphore ICS 1.3.0s kernel en zsjpg modem flashen. In semaphore app deep idle en bigmem aanvinken om 399 mb aan ram te krijgen na reboot. Slim ICS heeft zelf geen Nederlandse taal, dat kan je oplossen door de multilanguage zip te flashen. http://db.tt/O2KraRn5
Krijg niet alle instellingen in het Nederlands.
En kan m'n wifi ww niet intoetsen, krijg in het geheel geen tb te zien.
Maar weer terug naar Blueberry. Dus niet, blijf hangen in Slim en kom zelfs helemaal niet meer verder :(

Krijg de wereld aan "unknown" "can't mount" "can't open" te zien. iets met ext4 oid ?

De originele XWJW5 ( http://www.androidworld.n...w5-2-3-6-via-odin-nl.html ) erop geflikkerd maar pikt nu geen andere kernel (CF of Semaphore) meer om de een of andere reden. Blijft loopen.
Toch gelukt Blueberry draaiend te krijgen, soms enkele malen installeren.

[ Voor 27% gewijzigd door MAB The Frisian op 01-08-2012 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2012 @ 13:39:
[...]

Ik doe altijd een format van alles (boot/system/data/etc), maar dat is best tricky. Begin
eerst maar met een normale FR, kijk dan nog maar een keer. En GApps hoeven ook
niet bij een FR, net als de modem, die blijven onaangetast, mits je het overschrijft met
een andere / nieuwe.
So far so good. Nu al twee uurtjes op een schone CM9 (dus met factory reset) en redelijk snel alles terug kunnen zetten.

Het enige wat niet werkte was titaniumbackup installeren in CWM, had gekozen zip (als user app). Maar nadat ik dus CM9 had geflashed en daarna TB en opstart, zie ik geen TB als app. Iemand die weet waarom dat niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Req-
Geen matches
Hoe doen jullie dat met market links??

Heb mijn apps teruggezet maar hij ziet de apps niet in de Play Store. Heb TB al geprobeerd maar die crashed steeds als ik Market Doctor gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Geen matches
Req- schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 15:40:
Hoe doen jullie dat met market links??

Heb mijn apps teruggezet maar hij ziet de apps niet in de Play Store. Heb TB al geprobeerd maar die crashed steeds als ik Market Doctor gebruik.
Gewoon via restore van TB. Ik ondervind daarbij geen problemen. Heb je je (juiste) google account wel gelinked aan de store?

Toevallig omdat ik nu vandaag een wipe / factory reset had uitgevoerd met CWM kreeg ik de melding dat mijn Android ID gewijzigd was. Met de vraag om de nieuwe te behouden of terug te gaan naar de vorige. Dat uitgeveord en toen meteen een reboot. Echter ik hoefde daarna niet meer de ING en Rabobank opnieuw te authoriseren. Dat had ik in het begin wel. Verbeterde versie van TB, denk ik :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:01
:9 Ik heb een vraagje over de externe micro sd kaart. Die was altijd te inden onder external_sd met bv ef file Explorer. Als ik nu naar de map ga external_sd card dan zie ik alleen een map DCIM met 1 foto.
Ik zit toch wel goed te kijken? Ik maak gebruik van CM9. Galaxy SI
Of zit ik maar weer van alles te verzinnen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iefie
Geen matches
je moet met file explorer zoeken naar emmc.
dat is je externe sd kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
mike123 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 17:43:
:9 Ik heb een vraagje over de externe micro sd kaart. Die was altijd te inden onder external_sd met bv ef file Explorer. Als ik nu naar de map ga external_sd card dan zie ik alleen een map DCIM met 1 foto.
Ik zit toch wel goed te kijken? Ik maak gebruik van CM9. Galaxy SI
Of zit ik maar weer van alles te verzinnen. :9
Ik gebruik total commander om de handel te bewerken (even usb opslag in gebruik stellen) of install gedownloade files vanuit download.
Files die op de external sd staan heb ik daar zelf geplaatst.
DCIM staat bij mij niet op de external sd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Geen matches
iefie schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 19:11:
je moet met file explorer zoeken naar emmc.
dat is je externe sd kaart
Dank je wel, dat zocht ik. Ik heb hiervoor Darky gebruikt en daar was het volgens mij external_sd. Ik schrok namelijk al dat er niks meer op de kaart stond.
emmc = external multi media card ?
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Geen matches
MAB The Frisian schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 19:21:
[...]

Ik gebruik total commander om de handel te bewerken (even usb opslag in gebruik stellen) of install gedownloade files vanuit download.
Files die op de external sd staan heb ik daar zelf geplaatst.
DCIM staat bij mij niet op de external sd.
DCIM staat bij mij wel op de kaart. Daar gingen standaard mijn foto's die ik maakte naar toe namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Geen matches
mike123 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 20:33:
[...]

DCIM staat bij mij wel op de kaart. Daar gingen standaard mijn foto's die ik maakte naar toe namelijk.
Daar staan bij mij ook een "camera" en een "thumbnail" map in, maar DCIM is gewoon een map welke op m'n SGS tussen "data" en "download" en daaronder "external_sd" staat vermeld.

http://s1063.photobucket....ew&current=Screen02-1.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door MAB The Frisian op 03-08-2012 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Geen matches
MAB The Frisian schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 21:08:
[...]

Daar staan bij mij ook een "camera" en een "thumbnail" map in, maar DCIM is gewoon een map welke op m'n SGS tussen "data" en "download" en daaronder "external_sd" staat vermeld.

http://i1063.photobucket....503/mab58/th_Screen02.jpg

Moet 1280 bij 1024 zijn maar lijkt me onmogelijk.

http://s1063.photobucket....ew&current=Screen02-1.jpg
Die DCIM map is toen aangemaakt toen ik bij de instelling de standaard lokatie voor foto's heb aangepast naar de micro sd kaart.
De micro sd kaart kon ik eerst openen door op external_sd te klikken maar met de rom CM9 heet hij nu dus anders.
En external_sd was eerst de micro sd kaart met de Darky rom. Een sms backup proggramma kon geen backup meer vinden op /external_sd/backup.
Ik weet nu waar ik met CM9 mijn micro sd kan vinden dus ik ben weer blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tower410
Geen matches
Kak. Vandaag alles gebackupped om van mijn oude trage Darky ROM eindelijk eens naar ICS te upgraden. Wilde SlimICS uit gaan proberen, heeft mijn broertje ook en bevalt goed.

Eerst full whipe gedaan voor de zekerheid. Toen Semaphore kernel geflashed. Daarna SlimICS geflashed. Telefoon herstartte midden in de flash, nouja ok. Kwam nu in een bootloop. Leek nog niet zo erg, had ik vaker gehoord bij mensen die van GB naar ICS gingen. Dus weer terug naar CWM -> wilde weer gaan flashen. No files found kreeg ik als melding bij 'Choose zip from SD card'. :? Snapte ik niet, sdcard geremount, werkte nog steeds niet. Toen maar aan mijn pc gehangen en usb storage gemount. SD was helemaal leeg? Weird. Dus ik de zipjes weer op de SD gezet, en nog een keer geflashed. Ging goed dit keer, maar weer een bootloop. Kon nu ook niet meer CWM in. :/ Toen Semaphore maar met ODIN geflashed. Kreeg nu in ieder geval het bootscreen van Semaphore, dat had ik eerder niet gehad. Weer CWM in, SlimICS flashen, ging helemaal goed *O*

Dus ICS startte op, 'Encryption unsuccessful'. Whut? Op reset geklikt, gebeurde niks. Toen telefoon maar uitgezet. Rondgezocht op internet, en werd er niet echt blij van :/ Schijnt erg moeilijk te fixen zijn. Tot zover ICS voor mij -O-

Een van die oplossing was om /data te formatten. Heb ik gedaan, maar kon hierna niet meer CWM in. Heb toen een CWM fix gevonden en dat werkte, kan nu weer in een oude versie van CWM. Maar zodra ik de semaphore kernel flash kan ik er niet meer in.

Staan diverse 'oplossingen' op internet, maar ik kan /system niet formatten, /boot ook niet. Geven allebei errors. Andere oplossing moet je de SD voor partitioneren, krijg ik ook een error. Ik hoop dat ik mijn telefoon nog werkend ga krijgen :(

Mensen ervaringen met dit probleem?

EDIT: Heb deze guide gevolgd en hij doet weer dingen (wat een troep trouwens die stock ROM) Ik ga het gewoon nog een keer proberen.

EDIT2: Vraag me niet hoe, maar hij doet het nu *O* Terwijl overal waar je leest over die encryption error mensen hun telefoon niet meer aan de praat krijgen. Heb vanuit stock ROM alles opnieuw gedaan: CF-root, Rommanager, CWM, en toen voor de zekerheid via CM7 naar CM9 naar SlimICS. Flinke omweg maar ik ben er wel :) Geen idee wat er de eerste keer fout is gegaan.

[ Voor 20% gewijzigd door Tower410 op 03-08-2012 02:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Geen matches
Ik heb gisteren geprobeerd Slim ICS te flashen.
Dit ging allemaal prima, maar nu kan ik met geen mogelijkheid de APN toevoegen.
Heeft iemand anders dit probleem ook gehad?
Ik kan de apn gegevens niet opslaan.

Ook is mijn imei verdwenen.
Maar ik zal wel even zoeken of ik zelf kan vinden hoe ik dat terug zet. :'(

[ Voor 29% gewijzigd door Teletekst op 04-08-2012 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Req-
Geen matches
Teletekst schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 09:30:

De APN kun je weer gebruiken door waarschijnlijk de Vliegtuigmodus aan en uit te zetten. De IMEI zet je terug door de EFS map terug te zetten waar je hopelijk een backup van heb gemaakt.

[EDIT] Als je IMEI er niet is zal je APN ook niet werken.

[ Voor 4% gewijzigd door Req- op 04-08-2012 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-09 11:07
Matched: firmware, galaxy
Mijn vriendin heeft een Galaxy S. Nou ben ik zelf niet zo thuis in het flashen van Samsung Android toestellen.

Via KIES laatst 2.3.4 voor haar geïnstalleerd, dit was tevens de meest recente beschikbare firmware voor haar Galaxy. Nou loopt 2.3.4 bij haar erg veel vast waarna het toestel reboot. Zat zelf te denken om 2.3.6 te flashen.

Waar moet ik op letten als ik stock 2.3.6 wil gaan flashen? Is er ergens een stappenplan ofzo te vinden?

Had dit een tijdje terug gevonden :
[HowTo] Officiele XWJW5 (2.3.6) via Odin (NL/BE)

Kan ik hier wat mee ?

[ Voor 20% gewijzigd door agoNITE op 04-08-2012 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-09 21:48
Matched: firmware, galaxy
agoNITE schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 14:35:
Mijn vriendin heeft een Galaxy S. Nou ben ik zelf niet zo thuis in het flashen van Samsung Android toestellen.

Via KIES laatst 2.3.4 voor haar geïnstalleerd, dit was tevens de meest recente beschikbare firmware voor haar Galaxy. Nou loopt 2.3.4 bij haar erg veel vast waarna het toestel reboot. Zat zelf te denken om 2.3.6 te flashen.

Waar moet ik op letten als ik stock 2.3.6 wil gaan flashen? Is er ergens een stappenplan ofzo te vinden?

Had dit een tijdje terug gevonden :
[HowTo] Officiele XWJW5 (2.3.6) via Odin (NL/BE)

Kan ik hier wat mee ?
Daar kan je zeker wat mee. PRecies de stappen uitvoeren die daar vermeld worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Geen matches
Teletekst schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 09:30:

Probeer dit
1.install GB met Odin. (of https://www.dropbox.com/s...20recovery%20kit%20gb.zip)
2.Flash een semaphore kernel of andere met cwm met Odin. (LET op GB kernel)
3.Wipe Data en de Cache.
4.Installeer CM9 met CWM.
5.Wipe data en format systeem.
6.install Slim 4.2 & Slim Common voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Of handmatig je IMEI terugzetten, gaat even wat sneller, en iedereen heeft
natuurlijk een EFS backup map liggen *kuch*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Geen matches
Is er ook een oneclick-programma om de diverse modems te testen ?
Zoek een modem met goede GPS ontvangst, snel en zuinig.

Slim ICS nogmaals geprobeerd maar kan nog steeds m'n wifi ww niet invoeren dus volkomen nutteloos imo.

[ Voor 30% gewijzigd door MAB The Frisian op 06-08-2012 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Oneclick-programma om de modems te testen? Nee, wellicht kun je het thread doorlezen op
XDA van Silky_dude. Heb inmiddels e.e.a. hier nog bijgevoegd, volgens mij staan ze redelijk
allemaal bijelkaar: http://www.cyanogenmod.nl...xy%20S%2FModem%20%20Radio

Uit ervaring weet ik dat ZSJPG en KF1 goed zijn (voor mij in de Randstad, met GPS etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 08:44:
Oneclick-programma om de modems te testen? Nee, wellicht kun je het thread doorlezen op
XDA van Silky_dude. Heb inmiddels e.e.a. hier nog bijgevoegd, volgens mij staan ze redelijk
allemaal bijelkaar: http://www.cyanogenmod.nl...xy%20S%2FModem%20%20Radio

Uit ervaring weet ik dat ZSJPG en KF1 goed zijn (voor mij in de Randstad, met GPS etc)
Die link had ik al, maar daar staat verder voor zover ik kan zien geen kwaliteitsinfo bij.

Je kunt met geen mogelijkheid registreren bij XDA. Heb nog niet een volledig leesbare image verfication gezien daar. Meende dat ik al eens had geregd, maar nu weet ik weer waarom dat niet lukt.
Oeps, na het nog eens enkele tientallen malen te hebben geprobeerd heb ik eens goed gegokt.

Gebruik nu ZSJPG maar vind de GPS nog steeds pet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:46
Geen matches
Ik draai nu 2.3.3. met een andere kernel : 2.6.35.7, speedmod o.i.d.
Hij is dus al geroot en ik heb die CWM recovery enzo allemaal.

Nu is dat ding niet meer vooruit te branden en wil wat anders.

Wat raden jullie aan wat het meest op stock lijkt maar wel sneller is?

[ Voor 11% gewijzigd door wimpie007 op 09-08-2012 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
MAB The Frisian schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 10:16:
[...]

Die link had ik al, maar daar staat verder voor zover ik kan zien geen kwaliteitsinfo bij.
Er is ook geen kwaliteitsinfo voor nodig, of een modem goed werkt verschilt per telefoon, provider,
stad- streek en plek, dus dat kan niemand voor je bepalen en dien je zelf uit te zoeken.

Gewoon een paar pakken en om de dag- of 2 een andere proberen, kijken wat je signal strenght is,
of je een goede GPS lock krijgt en bovenal of je dataverbinding goed is (anders vreet het veel van je
accu weg natuurlijk).

En @Wimpie; wat wil je? Vasthouden aan de look- en feel van 'stock' 2.3.x of wil je wat anders gaan
proberen? Bij het eerste zou je gewoon Cyanogenmod 7.2 erop kunnen knallen, .ZIP'je in CWM dus
flashen en good to go, of je kunt voor CM9 / CM10 gaan. Alleen, wat bedoel je met stabiel? Want dat
kan voor een ieder hier nogal uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 13:49:
[...]

Er is ook geen kwaliteitsinfo voor nodig, of een modem goed werkt verschilt per telefoon, provider,
stad- streek en plek, dus dat kan niemand voor je bepalen en dien je zelf uit te zoeken.

Gewoon een paar pakken en om de dag- of 2 een andere proberen, kijken wat je signal strenght is,
of je een goede GPS lock krijgt en bovenal of je dataverbinding goed is (anders vreet het veel van je
accu weg natuurlijk).
Men zou dus een database kunnen maken met daarin toestel/ROM/woonplaats/modem oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Er is een zoekknop in het draadje van Silky_dude, zoeken op je naam provider + land en dan
vind je meestal wel de juiste modem ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeijers
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
Matched: firmware, rooten
laatste firmware via KIES proberen te downloaden- => bricked phone!
[was al een jaartje niet actief met modeleren van mijn phone; kennis zakt gauw weg...]
kon nog wel download mode in: via Odin laatste software 2.3.6 van Samsung geflashed ( XWJW5)
toestel werkt weer :) ; maar blijft vreemd dat het fout liep: enige verklaring hiervoor is dat én KIES geupdated moest én de software voor de SGS en dat KIES verslikt heeft...

Overigens wat een bagger aan You Tube filmpjes ( een enkele uitgezonderd ) over het updaten en flashen!

vraag welke kernel raden jullie me aan te flashen ; ik denk dat ik het toestel eerst moet gaan rooten hiervoor ook een tip graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert.H
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:42
Een paar maand geleden had ik problemen met mijn galaxy S1. Na wat onderzoek door mensen die er veel meer verstand van hebben dan ik bleek dat hoogstwaarschijnlijk mijn interne SD-card stuk is. Nu gaf die persoon aan dat de laatste reddingspoging die ik zou kunnen proberen is alles op de mijn externe SD-card te installeren.

Ik ben nu al een paar uur aan het zoeken, maar kom nog maar weinig tegen. Hebben mensen hier ervaring mee? Zo ja waar moet ik naar zoeken / kijken? Een duwtje in de goede richting zou erg fijn zijn!

edit:
Voor de goede orde: ik ben verder gegaan met de zoektocht waar ik was gebleven eerder in dit topic. Ik heb de clockworkmod geïnstalleerd. Helaas werkt dat ineens (tov de vorige keer) ook niet meer goed. Dus wellicht wordt het nu nog lastiger om het geheel te installeren op de sdcard.

De clockWorkMod wordt wel geïnstalleerd, en ik kan ook in het hoofdmenu komen. Maar alles wat ik daarna aanklik geeft een zwart scherm. Ik kom niet in een submenu's en kan geen factory / data wipe /resets uitvoeren.

Het doel is dus om de interne SD-card te omzeilen en alles te laten lopen via mijn externe SD-card.

[ Voor 34% gewijzigd door Geert.H op 07-08-2012 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Kijk anders even op XDA, daar vind je 100x meer dan hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Geen matches
Tot ziens vanaf hier Tweakers! Vanaf nu ben ik te vinden in de S3 gerelateerde topics :-) ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
Matched: firmware, galaxy, rooten
smeijers schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 12:00:
laatste firmware via KIES proberen te downloaden- => bricked phone!

vraag welke kernel raden jullie me aan te flashen ; ik denk dat ik het toestel eerst moet gaan rooten hiervoor ook een tip graag
Hier een paar linkjes.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1112908
De versie 2.7.4sc (standaard kleuren) draait stabiel.

http://www.androidworld.n...ten-samsung-galaxy-s.html

Hierin staat omschreven hoe je je kernel flasht, om zodoende root te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Even een vraagje, ik heb geprobeerd slimics te flashen op mn telefoon maar nu start hij niet meer op. Ik kan ook niet meer in de recovery komen.
Heeft iemand nog een flash bestand die via odin loopt waarbij ook CWM wordt geinstalleerd?
Ik loop overal te zoeken maar kan het niet vinden.

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir2002
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 09:14
Voor degenen die het nog niet wisten; CM9 alpha is uit. XDA stop met het CM9 project en heeft een final stable versie uitgebracht!!
Wat ik zoal lees is vooral positief... als ik binnenkort een avondje niks te doen heb ga ik ff updaten.

http://download.cyanogenmod.com/?type=stable&device=galaxysmtd

[ Voor 23% gewijzigd door Aegir2002 op 10-08-2012 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenx
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Kenx

Uchuujinsan

Matched: firmware
De aanbevolen manier is om via ODIN JVU (official) te installeren en daaroverheen CF-root, daarna kan je naar elke custom firmware via CWM update.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het zoals het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Aegir2002 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:14:
Voor degenen die het nog niet wisten; CM9 alpha is uit. XDA stop met het CM9 project en heeft een final stable versie uitgebracht!!
Wat ik zoal lees is vooral positief... als ik binnenkort een avondje niks te doen heb ga ik ff updaten.

http://download.cyanogenmod.com/?type=stable&device=galaxysmtd
Gaan ze nu alleen verder met CM10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir2002
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 09:14
Geen matches
Dacuuu schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:04:
[...]

Gaan ze nu alleen verder met CM10?
Volgens mij worden alleen nog belangrijke bugs aangepakt, maar is het de bedoeling dat zoveel mogelijk ontwikkelaars zich gaan richten op CM10.

http://www.cyanogenmod.com/blog/cyanogenmod-9-stable

[ Voor 17% gewijzigd door Aegir2002 op 10-08-2012 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Geen matches
Ik heb net Semaphore_2.7.4 geflashed via Odin. Is het nog raadzaam daar een ext4 speedfix mee te doen? Welke apk heb ik dan nodig bij 2.6.35.7 Semaphore_2.7.4?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik de openings post lees en gebruik voor mijn galaxy S 1
krijg ik niet de nieuwste software er op ivm linkjes die dood zijn :(
Iemand die kan helpen om een vrij lege android 4.0.... te vinden voor me _/-\o_

Bedoel als leeg zijnde dat ik de meeste aps zelf moet downloaden en dus zo min mogelijke zooi van anderen heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 02:09:
Als ik de openings post lees en gebruik voor mijn galaxy S 1
krijg ik niet de nieuwste software er op ivm linkjes die dood zijn :(
Iemand die kan helpen om een vrij lege android 4.0.... te vinden voor me _/-\o_

Bedoel als leeg zijnde dat ik de meeste aps zelf moet downloaden en dus zo min mogelijke zooi van anderen heb ;)
Slim ICS is volgens mij een kleine 4....
Kon zelf hiermee niet een ww invoeren om wifi te kunen gebruiken thuis maar dan kan uiteraard exemplarisch zijn.

http://www.slimroms.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ben er een tijdje uit geweest..

Wat zijn de favoriete JB roms op dit moment?

Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Niet online
Geen matches
Req- schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 12:49:
[...]

De APN kun je weer gebruiken door waarschijnlijk de Vliegtuigmodus aan en uit te zetten. De IMEI zet je terug door de EFS map terug te zetten waar je hopelijk een backup van heb gemaakt.

[EDIT] Als je IMEI er niet is zal je APN ook niet werken.
Sorry voor de late reactie. Was afgelopen week weg.
Ik heb voor nu even een restore gedaan met nandroid backup.

De imei was inderdaad ook verdwenen nadat ik de telefoon had geflashed.
Ik heb een backup van EFS map, dus er is hoop.
Ik kwam er alleen niet uit hoe ik dat terug moest zetten.
Dus voor nu even terug naar de oude situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@Whigga

SlimBeans, CM10, HellyBean (waarvan de middelste uiteraard altijd de voorkeur geniet ;)).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2012 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Niet online
Geen matches
benbaba schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 20:59:
[...]

Probeer dit
1.install GB met Odin. (of https://www.dropbox.com/s...20recovery%20kit%20gb.zip)
2.Flash een semaphore kernel of andere met cwm met Odin. (LET op GB kernel)
3.Wipe Data en de Cache.
4.Installeer CM9 met CWM.
5.Wipe data en format systeem.
6.install Slim 4.2 & Slim Common voor.
Ga ik binnenkort proberen.
Nu ben ik het even zat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Niet online
Geen matches
Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 21:30:
Of handmatig je IMEI terugzetten, gaat even wat sneller, en iedereen heeft
natuurlijk een EFS backup map liggen *kuch*
Toevallig wel. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Opeens kreeg ik deze melding:
com.sec.Android.app.twlauncher is onverwacht gestopt.
Ik kreeg hem onmogelijk weg dus heb toen: volume down + home button + power button ingedrukt.
Nu heb ik al 10 minuten een geel downloading scherm met do not turn off.

Komt dit nog goed :( ?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2012 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Geen matches
Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 23:38:
Opeens kreeg ik deze melding:
com.sec.Android.app.twlauncher is onverwacht gestopt.
Ik kreeg hem onmogelijk weg dus heb toen: volume down + home button + power button ingedrukt.
Nu heb ik al 10 minuten een geel downloading scherm met do not turn off.

Komt dit nog goed :( ?
De download mode is ook voor altijd. Je moet even de accu er uit halen,en opnieuw opstarten. Werkt dan nog niet. Dan ga je naar de recovery mode met de volume knop naarboven (ipv beneden voor de download modus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacuuu schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 23:50:
[...]

De download mode is ook voor altijd. Je moet even de accu er uit halen,en opnieuw opstarten. Werkt dan nog niet. Dan ga je naar de recovery mode met de volume knop naarboven (ipv beneden voor de download modus)
Door een of andere manier heb ik het downloading scherm weggekregen. Ik krijg nu wel weer de heletijd die melding van *** is onverwacht gestopt.
Ik ga nu met volume omhoog proberen.

edit:

Heb hem gereboot, maar nog steeds die foutmelding.
Ben nu een firmware update aan het uitvoeren via KIES. Ik had dit vanmiddag ook al gedaan, wat raar.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2012 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 13:54

ralfbosz

xm create bosz -c

Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 23:51:
[...]
Heb hem gereboot, maar nog steeds die foutmelding.
Ben nu een firmware update aan het uitvoeren via KIES. Ik had dit vanmiddag ook al gedaan, wat raar.
Je had in CWM even de caches moeten legen en de Dalvik misschien ook even...

rm -r *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 08:11:
Er is een zoekknop in het draadje van Silky_dude, zoeken op je naam provider + land en dan
vind je meestal wel de juiste modem ;).
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1158783

Show me the way :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:28
Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 12:03:
@Whigga

SlimBeans, CM10, HellyBean (waarvan de middelste uiteraard altijd de voorkeur geniet ;)).
Behalve als je een vroeg model Galaxy S hebt met langzaam NAND-geheugen. Dan kun je beter HellyBean pakken waar de snellere datadata-partitie nog inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Geen matches
Maar er is geen manier om erachter te komen wat je hebt toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleTo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-07 10:32
Geen matches
Wat is op dit moment de beste ICS rom? Heb de laatste tijd MIUI v4 gedraaid en ben daar, op de user interface na, erg ontevreden over. SlimICS v4.2 leek me wel wat, maar CM9 ziet er ook goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr Magic schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 15:17:
[...]

Behalve als je een vroeg model Galaxy S hebt met langzaam NAND-geheugen. Dan kun je beter HellyBean pakken waar de snellere datadata-partitie nog inzit.
Vind dit een beetje een fabel, vooralsnog. Ik bedoel, heb genoeg mensen (waaronder ondergetekende)
gezien waar de toesteldatum / code was af te lezen dat het mogelijk om oude NAND ging en niemand
iets kan vertellen of het nou wel- of niet oud was, omdat het snel gaat :). Dus, wie durft?

Tijdje terug de facts voor i/o op de SD online gezet in CM10 thread, de mensen met een lage i/o hebben
een 'oude' NAND, maar dat wil nog niks zeggen want het kan gewoon snel zijn / reageren namelijk.

http://forum.xda-develope...p=29287717&postcount=1607

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2012 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeijers
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
Geen matches
heb toestel geroot en TB pro geïnstalleerd..kan ik nog die vermaledijde Bolapp nog niet verwijderen..?
Pagina: 1 ... 122 ... 132 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in dit topic.