Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
maar nu wil ik graag de bestanden van mijn telefoon halen! maar gaat zo lastig als beeldscherm niet doet. dus weet iemand nog een manier om dat voor elkaar te krijgen?
intussen blij eigenaar van een htc one x:)
Als het goed is kan je voor de optie kiezen dat je door de bestanden op je interne SD kaart kan bladeren.Count_B schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 11:40:
Ik heb zojuist mijn Galaxy S geroot en nu wil ik Cyanogenmod 7.2 erop gaan zetten. Ik gebruik hiervoor de guide en alles gaat goed totdat ik de bestanden op mijn telefoon ga zetten. De bestanden heb ik gekopieerd maar als ik vervolgens 'Choose .zip from sdcard' kies dan krijg ik de melding dat er geen bestanden zijn terwijl ik ze wel heb gekopieerd. Kan iemand mij zeggen wat ik verkeerd doe?
1. Dus eerst kies je "install zip from sdcard"
2. En dan "choose zip from sdcard"
3. Dan moet de dirs zien als "Android" "Backup" "DCIM" en een hele lijst, met onderaan jouw ZIP bestand met update. Zie jij helemaal niets en krijg je een error, dan klopt er iets niet.
4. Je kiest dan voor de cm7 zip die je hebt gedownload, en daarna nog een keer de gapps.zip
Yippie kayak, other buckets!
Stond USB debugging aan? If so, dan kan je met 'adb pull /sdcard/' (uit m'n hoofd) al je bestanden eraf halen.hikhakhok schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 16:45:
mijn samsung is dood:( beeldscherm doet het niet of heel even:( nadat ik nieuwe power knopje er heb op gesoldeerd, begon hij kuren te tonen en deed het beeldscherm in eens niet meer.
maar nu wil ik graag de bestanden van mijn telefoon halen! maar gaat zo lastig als beeldscherm niet doet. dus weet iemand nog een manier om dat voor elkaar te krijgen?
intussen blij eigenaar van een htc one x:)
Ik heb geen leuke ondertitel.
Klinkt als een probleem met het bestandssysteem format. Als dat op ext4 is gezet ooit, kan de stock firmware daar als ik het goed heb, niet mee overweg en dus ook niet mounten. Een ander probleem kan eventueel de bootmanager zijn. Ik weet dat deze voor ICS geüpdate moest worden, maar ik weet niet of deze manager backwards compatible is met GB.Anoniem: 57381 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 11:46:
Na 2 weken CM9 gedraait te hebben is mijn SGS-I er gisteren mee opgehouden... hij bleef rebooten. Pas na het laden van Clockwork kon ik weer in dat clockwork menu komen. Deze gaf allerlei fouten dat hij paden niet kon vinden. Mijn conclusie is dat de hele partitie weg is. Ik dus Odin gepakt, PID-512, KPN-2.3.6 firmware uit de OP en repartitiion aangefinkt in Odin. Start geklikt. Daar staat Odin nu al een hele poos mee zonder enige verandering... Hoe lang duurt dit normaal? Tips? Ik wil hem gewoon terug op stock 2.3.6. zetten nu eerst.
Edit:
Als ik re-partition niet aanvink dan gaat hij wel flashen en komt hji op PASS. Vervolgens herstart de SGS, komt er een scherm met allemaal tekst, gele letters maar ook rode. In rood staan allemaal foutmeldingen zoals: Can't mount /dbdata.
Re-partition zou eigenlijk altijd wel moeten werken. Probeer eens CM9 opnieuw te flashen met Odin.
Blijft het fout gaan, vrees ik dat het flash-geheugen van de telefoon defect is.
Met CM9 heb ik tegenwoordig verschillende profielen gekregen, waarmee o.a. wifi en bluetooth in en uitgeschakeld kunnen worden. Deze werkt veel beter dan elke profile-manager die ik tot nog toe heb geprobeerd, om 1 ding na. Het lijkt erop dat je op de telefoon zelf geen profiel-patroon kan aanmaken (bijv. op vaste dagen en tijdstippen voor het profiel "werk" kiezen).
Weet iemand of die mogelijk is? En als daar een externe app voor nodig is, welke dit goed kan?
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
CM9 is imo juist een hele verbetering t.o.v. CM7; vooral de browser werkt echt veel soepeler.robin007bond schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 14:57:
Is de nightly van CM 9.0 een beetje te doen qua snelheid e.d.? Of zou je dan toch bij 7.2 moeten blijven?
als je een standaard samsung firmware er over heen hebt gegooit, staat dat dan automatisch aan?thijsje66 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 23:16:
[...]
Stond USB debugging aan? If so, dan kan je met 'adb pull /sdcard/' (uit m'n hoofd) al je bestanden eraf halen.
zou iemand mischien een paar plaatjes van zijn recovery mode ofso kunnen sturen? of van een standaard samsung firmware, hoe ik massa opslag kan aan vinken? niet fijn, een beeldscherm dat niet werkt:(
Ik wil voor mijn vrouw een nieuwe custom rom erop zetten. Aangezien de telefoon toch vrij traag is. Ze heeft nu stock + root. Het is alweer een tijd geleden dat ik met deze telefoon getweakt heb. Hij was eerst van mij. Maar ik heb al een tijdje een S2 met custom rom.
Mijn vraag is eigenlijk welke ROM is tegenwoordig de beste om erop te zetten? Belangrijke punten zijn: stabiel, laag batterijverbruik (gelijkwaardig aan stock), snel en Nederlands.
Vroeger heb ik vaak Darky Rom erop gehad, maar die was niet altijd stabiel genoeg. Nog andere suggesties?
Bedankt!
- Touchdomex
- Registratie: April 2005
- Laatst online: 07:57
Poke of the QueenSlow
:strip_exif()/u/142128/crop631b29903353f.gif?f=community)
CM7 zou daarna volgen eigenlijk. De meest logische keuzes altijd voor dit soort doeleinden.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Met semaphore kernel kun je dacht ik wel FM radio draaien op CM9!Touchdomex schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 23:34:
CM9 zou ik als eerste zeggen maar die heeft geen radio en is nog niet 100% stabiel. Wel 96%![]()
CM7 zou daarna volgen eigenlijk. De meest logische keuzes altijd voor dit soort doeleinden.
96% is te weinigTouchdomex schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 23:34:
CM9 zou ik als eerste zeggen maar die heeft geen radio en is nog niet 100% stabiel. Wel 96%![]()
CM7 is dus stabiel, snel en batterijverbuik is goed. Is ie ook Nederlands?
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Alleen via SpiritFM maar dat moet je niet willen. Beter gewoon een stock app.WasMachinator schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 23:42:
[...]
Met semaphore kernel kun je dacht ik wel FM radio draaien op CM9!
Ja voor alles. Je moet mogelijk alleen nog een taalpakket erop zetten maar dat is zo gedaan.CypherMK schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 23:43:
[...]
96% is te weinig
CM7 is dus stabiel, snel en batterijverbuik is goed. Is ie ook Nederlands?
Ik ga nu zelf ook eventjes CM7.2 uitproberen. Hij ligt toch maar te liggen
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Anoniem: 433774
Ik ben ook op zoek naar een goede rom voor mijn broer. Hij belt vaak enz dus de batterijverbruik is de eerste prioriteit. Omdat ik zelf goede ervaring heb met cm 9 op mijn s2 wordt het een cm maar welke? Cm 9, cm7, of cm 7.2.
Anoniem: 286128
Redelijk simpele opmerking me dunkt. CM9 draait echt al >6 maanden gewoon
uitermate goed hier, die 4% laten mij echt totaal koud. Maar goed voor ieder wat
wils. Als je vraagt om een stabiele en zuinige ROM dan kan CM9 hier ook écht
wat in betekenen
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 286128 op 21-06-2012 07:57 ]
Ik kan het natuurlijk altijd proberen :-). Maar het blijft natuurlijk riskant als de vrouw gaat klagen :-). Waar kan ik de Nederlandse versie vinden?Anoniem: 286128 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 07:55:
[...]
Redelijk simpele opmerking me dunkt. CM9 draait echt al >6 maanden gewoon
uitermate goed hier, die 4% laten mij echt totaal koud. Maar goed voor ieder wat
wils. Als je vraagt om een stabiele en zuinige ROM dan kan CM9 hier ook écht
wat in betekenen.
Je kan nog een froyo rom proberen te flashen met de .512 pit file en repartition aan.Anoniem: 57381 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 09:57:
[...]
Ik hou het na een aanzienlijke hoeveelheid pogingen op flash defect. Bereik was ook al heel erg slecht geworden. Ik heb dus maar een SGS3 gehaald....
Nu CM7.2 uit is wilde ik die op mijn telefoon zetten. Hiervoor heb ik de aanwijzingen gevolgd die staat op deze pagina:
http://wiki.cyanogenmod.c...laxy_S:_Full_Update_Guide
Het probleem is nu dat wanneer ik de 7.2 zip file selecteer en wil installeren dat ik dan de foutmelding krijg:
assert failed: getprop("ro.product.device") == "galaxys" enz.
Ik wilde daarna de oude 7.1 er weer opzetten, maar daarbij krijg ik precies dezelfde foutmelding.
Van wat ik op fora lees zou ik terug moeten naar een stock rom en dan moeten upgraden. Heeft iemand dezelfde fout gehad en zonder weer terug naar stock te moeten dit probleem opgelost?
Ik heb nu 2 weken CM9 draaien, en mijn ervaring is dat hij zelfs stabieler is dan de stock-rom. Met een stock-rom had ik regelmatig spontane reboots, apps die compleet vast liepen, etc. Nu heb ik incidenteel een spontane reboot (meestal "kondigt" dit zichzelf al aan doordat het toestel ineens traag wordt).CypherMK schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 08:54:
[...]
Ik kan het natuurlijk altijd proberen :-). Maar het blijft natuurlijk riskant als de vrouw gaat klagen :-). Waar kan ik de Nederlandse versie vinden?
Op dit moment kan ik eigenlijk maar 1 min-punt bedenken, en dat is het ontbreken van een FM-radio. Zelfs Swype heb ik weer werkend.
Ik had had hetzelfde probleem zojuist. Ik wou mijn GS met ICS terugflashen naar stock aangezien ik morgen mijn S3 krijg en deze naar mijn vriendin gaat. Direct uit openingspost de laatste firmware gepakt. Wel PASS in Odin maar kreeg ook gele en rode letters met meerdere fouten. Een bootloop als gevolg.Anoniem: 57381 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 09:57:
[...]
Ik hou het na een aanzienlijke hoeveelheid pogingen op flash defect. Bereik was ook al heel erg slecht geworden. Ik heb dus maar een SGS3 gehaald....
Toen Froyo rom gedownload van XDA en die geflashed. Telefoon startte weer netjes op en deed het weer. Daarna doorgeflashed naar laatste Stock Gingerbread ROM van XDA. Alles werkt weer naar behoren!
Ik wil graag custom backlight levels instellen in het menu bij display, use custom. Dan kan je voor de verschillende levels van de lichtsensor instellen hoe licht het display moet zijn. Ik ben namelijk ontevreden over de brightness. Maar als ik in dat scherm iets aanpas en apply+save doe slaat hij het niet op. Als je dan terug gaat en opnieuw de custom levels bekijkt staan ze weer op de standaardwaarden.
Kan iemand dit bevestigen? Ik draai 20120524 nightly.
Permanent wintericon!
[ Voor 97% gewijzigd door Req- op 28-06-2012 14:55 ]
De Mediaserver en Exchange Server slaan op hol en gebruiken samen 60% van de batterij. Dan is de batterij in 3 uur leeg. Dus nu heb ik die twee via TB bevroren maar ik kan nu mijn mail dus niet meer bekijken
Iemand een oplossing?
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Wat voor rom en alles heb je? Leeftijd? instellingen?F.West98 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 21:51:
Ik heb nu wat problemen met de accu van de SGS met CM9.
De Mediaserver en Exchange Server slaan op hol en gebruiken samen 60% van de batterij. Dan is de batterij in 3 uur leeg. Dus nu heb ik die twee via TB bevroren maar ik kan nu mijn mail dus niet meer bekijken
Iemand een oplossing?

08 mei 2012 versie CM9 - IMM76D - ZSJPG modem
Ik wil geen nieuwere omdat Reloaded daar niet meer op werkt, een geweldige mod.
Verder MidNight ICS 202CM9 versie kernel.
Ik heb mail op push staan en de mediaserver slaat gewoon zomaar op hol. In vliegtuigmodus gaat de batterij wel goed, maar op 3G blijft het slecht, ook al staan beide dingen uit, de accuduur gaat er niet op vooruit...
Na 9u op accu en half uur opladen tussendoor nog 8% over, laatste anderhalf uur op vliegtuigmodus.
Voor uitschakelen dingen: Binnen 4 uur zo goed als leeg. Na uitschakeling en opladen tot ongeveer 30%, op vliegtuigmodus voor half uur en hij bleef voller lopen
Daarna vliegtuigmodus uit en in 1 uur op 12%. Vliegtuigmodus weer aan en sindsdien op 8%...
Notice:
Email deed gisteren ineens heel raar. De inbox bestond uit 5 berichten die helemaal het oudst zijn en als ik op ophalen drukte werd ie leeg, die 5, leeg, enz. Eeuwig door. Als je dan eenmaal alle berichten had was ie alsnog binnen 1 minuut weer weg. En elke minuut krijg je dan een melding dat er nieuwe mails zijn, terwijl die er allang waren maar die dus opnieuw opgehaald waren.
Verder nog even wat de accu gebruikte:
23% - Android-OS - ??? - 5m CPU tijd en 2u ingeschakeld houden. 200KB verkeer
21% - Exchange services - nu uit - 30m CPU tijd en 45min ingeschakeld houden. Dik 100MB (!!) verkeer (gelukkig genoeg over deze maand)
16% - Mediaserver - al eerder uit dan mail - 15m CPU en 30m ingeschakeld houden
11% - Muziek - 1,5 uur muziek luisteren - 8m CPU en 30m ingeschakeld houden
9% - Scherm - 30m aan op auto
Ik heb werkelijk waar geen idee wat er mis is
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Normaal houd ik het toch wel 13 uur uit, gewoon stock batterij van net geen jaar oud...Touchdomex schreef op zondag 24 juni 2012 @ 22:24:
Hoe is je batterij überhaupt?
edit:
Hij werd wel vreselijk warm ook tijdens het op hol slaan
edit2:
Hmm... WTF! Was net naar 7% gedaald, nu ineens weer 10%? Verder springt het beeld constant aan?
[ Voor 27% gewijzigd door F.West98 op 24-06-2012 22:46 ]
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
De rest werkt gewoon.
Iemand die dit bekend in de oren klinkt?
Misschien iets wipen?
Maar wat?
cache en dalvik had ik algedaan maar maakt niets uit.
Hopelijk wordt deze ook weer geport. Of is het einde van de i9000 in zicht?
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Afhankelijk hoeveel het verschilt van ICS. De SGS wordt nog steeds veel gebruikt en kan nog steeds prima mee. Vooral nu met het buttermeuk kan het prima gaan eigenlijk.mbr01 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 20:11:
nieuws: Google introduceert Android-versie 4.1 Jelly Bean
Hoe kan ik het makkelijk en goed terug naar de stockrom???
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Met of zonder behoud van je gegevens?Req- schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 14:55:
Zit op dit moment op CM7 en ik zou graag terug willen naar Stock vanwege irritante wifi-problemen. Nu heb ik een backup van de stockrom op CWM staan maar ik heb de Glitch kernel.
Hoe kan ik het makkelijk en goed terug naar de stockrom???
ik wil ff naar stock, dus ik een stock rom gedownload van samfirmware, maar die kan ik nergens in odin laden?
is 1 bestand en nergens paktie hem. wat doe ik fout
[ Voor 178% gewijzigd door iefie op 28-06-2012 21:11 ]
Hij zou in PDA moeten.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
MIUI Scotland kapt er mee zo te lezen op hun website.
Dat is best jammer, ik haalde met regelmaat daar de updates vandaan...
http://miuiscotland.co.uk/
Dear MIUI Scotland fans.
With the saddest regrets I'm having to close down, please let me take the time to thank everyone in the MIUI Community, including our fans who we are sure to miss.
I know that I've closed the site before and made a return, however this will be my final goodbye, as serious issues out with rom development have occurred.
Please let me explain further as I think you deserve to know the truth.
At the start of the year my daughter was sexually abused, and this has had dramatic impact on my ability to think clearly and also keep my mind focused on fixing roms and repairing issues.
It has also affected my health, both physically and mentally, and as such my time and effort for development is that of nil, and I don't think it is right to continue to push roms out when they could damage your handsets due to me missing something.
I know some will argue that I shouldn't go, and I've left people in the dark, however I have to say that I don't care, my daughter and my family are what is important to me.
I would recommend that if you are after the BEST experience and BEST support for MIUI that you visit either:
MIUI.US or MIUIANDROID.COM
Both these communities strive to maintain a high standard within the MIUI Community and both provide the roms weekly every Friday without delay!
I once again thank everyone for their support, help and understanding and hope that the friends I've gained will continue to be friends.
Take care everyone,
Mathew.
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Niet de eerste keer...wachten op z'n terugkomst dan maar. Of....-Skyhawk- schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 16:44:
Was dit al bekent?
MIUI Scotland kapt er mee zo te lezen op hun website.
Dat is best jammer, ik haalde met regelmaat daar de updates vandaan...
Take care everyone,
Mathew.[/i]
Tubes....It's what make music music!
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Ik denk hooguit dat hij een team verzameld en zelf af en toe wat devwerk gaat doen. Meer zou hij denk ik in zo'n situatie ook niet moeten willensilitek schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 16:47:
[...]
Niet de eerste keer...wachten op z'n terugkomst dan maar. Of....

- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Hij geeft zelf al 2 tips maar misschien dat Thommy86 iets zou weten alleen moet hij wel hier eventjes langskomen-Skyhawk- schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 16:53:
Wat moet deze verloren MIUI Scotland gebruiker nu gaan installeren? Was nogal enthousiast van deze builds.
Maakt mij opzich niet uit. Natuurlijk mooi als ik ze kan houden.
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
stock is dat met of zonder rootReq- schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 17:36:
[...]
Maakt mij opzich niet uit. Natuurlijk mooi als ik ze kan houden.
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
De vraag is wat wil je hebben daarna
Met root is het heel simpel titanium backup op je huidige install draaien, vervolgens je smsjes backuppen en daarna nieuwe rom met odin flashen of zelfs via CWM. Vervolgens als je weer root hebt alles terugzetten met titanium wat je nodig hebtdus niet alles! dan kan die namelijk wel eens goed op zijn bek gaan en daarna de SMSjes terug en klaar is Req-
Ja ok dus ik kan gewoon de backup via CWM flashen. Maar hoe zit dat dan met de kernel?? Heb namelijk Glitch en die is voor CM7.Touchdomex schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 19:54:
[...]
De vraag is wat wil je hebben daarnaJe gaat dus terug naar stock zonder root of met root.
Met root is het heel simpel titanium backup op je huidige install draaien, vervolgens je smsjes backuppen en daarna nieuwe rom met odin flashen of zelfs via CWM. Vervolgens als je weer root hebt alles terugzetten met titanium wat je nodig hebtdus niet alles! dan kan die namelijk wel eens goed op zijn bek gaan en daarna de SMSjes terug en klaar is Req-
Er is al een port. Onder wat voor steen leef jij?mbr01 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 20:11:
nieuws: Google introduceert Android-versie 4.1 Jelly Bean
Voor alle geinteresseerden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1747042
Vanavond een wipe gedaan en over cm9 heen gezet.
Moet zeggen dat hij beter lijkt te draaien als cm9.
Die was bij een wipe ook heerlijk vlot, maar na een aantal updaten werd hij toch was hakerig.
Dus dat zal bij Darky ook misschien nog komen.
Maar tot nu toe draait hij super goed.
Volgens mij weinig verschil met cm9, maar iig nog niet veel kunnen ontdekken.
Nederlandse taal zal nog wel komen binnenkort.
Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond
ik wil de telefoon terug zeten naar gingerbread voor de verkoop. ik heb de laatste firmware en pit file en flash ze met odin 1.3
ik krijg echter meldingen dat hij -dbdata niet kan mounten.
op het laatst geeft hij een melding dat hij een file voor kor csc niet kan accessen.
Als ik daarna reboot komt hij in een bootloop. Wat kan ik doen?
Xiaomi 13T Pro
http://snappybytes.blogsp...unt-dbdata-error-sgs.html
Als je nu een factory reset geeft blijven er wat gele letters voorbij komen. dit is bij een toestel wat niet geroot is geweest volgens mij niet zo.
Groeten Bram
Btje schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 20:14:
Hoi,
ik wil de telefoon terug zeten naar gingerbread voor de verkoop. ik heb de laatste firmware en pit file en flash ze met odin 1.3
ik krijg echter meldingen dat hij -dbdata niet kan mounten.
op het laatst geeft hij een melding dat hij een file voor kor csc niet kan accessen.
Als ik daarna reboot komt hij in een bootloop. Wat kan ik doen?
Xiaomi 13T Pro
Wil ik de nieuwe DarkyRom voor ICS gaan proberen, bootloopt hij :<
Jammer dit
heb cm9 er ff afgegooid.
Draai Darky nu een paar dagen en lijkt erop dat er een flinke accu drain in zit.Solictice schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 15:14:
Pfff
Wil ik de nieuwe DarkyRom voor ICS gaan proberen, bootloopt hij :<
Jammer dit
Jammer, want hij draait voor de rest prima.
Alleen is cm9 meer "af" er missen nog wat dingen.
Om te beginnen NL taal
Ik had em alsnog ff geprobeerd ja, maar haakte al snel af. Kon bijvoorbeeld power notification widget ding niet veranderen.Oxellaar schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 22:15:
[...]
Draai Darky nu een paar dagen en lijkt erop dat er een flinke accu drain in zit.
Jammer, want hij draait voor de rest prima.
Alleen is cm9 meer "af" er missen nog wat dingen.
Om te beginnen NL taal
Dus nu weer op CM9, alleen heb k last van random reboots :\ Afgelopen uur 4 reboots gehad.
Backup teruggezet maar dat leek eerst niet te werken na een paar herstarts. Telefoon meegenomen naar het werk en daar werkte 't ineens.
Enig idee wat dit kan zijn? Kan een partitie corrupt raken?
Random reboots heb ik nagenoeg bij elke cm9 last van, iets waar ik mij zelf flink aan kon ergeren.Solictice schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 12:08:
[...]
Ik had em alsnog ff geprobeerd ja, maar haakte al snel af. Kon bijvoorbeeld power notification widget ding niet veranderen.
Dus nu weer op CM9, alleen heb k last van random reboots :\ Afgelopen uur 4 reboots gehad.
Bij Darky nog niet gehad.
Maar daar mis ik de snelkoppelingen in het unlock screen.
En ik hou er gewoon van dat ik het percentage van de accu kan zien in de taakbalk, maar helaas.
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Doe je toch iets verkeerd ik heb nu al enkele weken ja toch zeker 2 tot 3 CM9 + Devil. De batterij is wat minder maar voor de rest echt nergens last van. Niet eens apps die traag werken of wat dan ook. Kernel draait op 1200 en de governer op lagfree.Oxellaar schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 21:05:
[...]
Random reboots heb ik nagenoeg bij elke cm9 last van, iets waar ik mij zelf flink aan kon ergeren.
Bij Darky nog niet gehad.
Maar daar mis ik de snelkoppelingen in het unlock screen.
En ik hou er gewoon van dat ik het percentage van de accu kan zien in de taakbalk, maar helaas.
Nu na 12 uur met normaal wat gebruik op 64% en dat is dus stiekem toch wel netjes te noemen.
Hopelijk heb ik straks hem niet meer nodig maar voorlopig nog ruzie met HTC dus ik geniet van deze combo.
edit:
Na testen: neh. Een beetje de tablet-UI naar mobile brengen, ik vind t niet geslaagd. Back to CM9
edit2:
Als ik in recovery kan komen...

Hij komt niet in recovery, hij laadt, is er 0,1sec en verdwijnt dan weer, en herstart normaal...
[ Voor 47% gewijzigd door F.West98 op 08-07-2012 16:30 ]
Hier ook zo een geval hoor, SGS van het eerste uur. Heeft na verloop van tijd altijd problemen, welke kernel dan ook. Traagheid, galery ineens leeg (tot een reboot), uitvallen, vastlopen.....alex3305 schreef op zondag 08 juli 2012 @ 23:35:
Argh, vrouwen... Mijn vriendin heeft dus ook een SGS. Best een leuk toestelletje en ook al vele roms gezien, alles van MIUI Gingerbread tot AOSP en CM9. Maar bij haar is het zo dat het toestel na enkele dagen of soms weken ineens heel traag wordt, vaak blijft hangen en gewoon instabiel is. Dit is eigenlijk al vanaf custom rom 1. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Behalve dat het eventueel haar schuld is(dat het vast is
).
Is gewoon een K** ding
Zit wel een kern van waarheid in.alex3305 schreef op zondag 08 juli 2012 @ 23:35:
Argh, vrouwen... Mijn vriendin heeft dus ook een SGS. Best een leuk toestelletje en ook al vele roms gezien, alles van MIUI Gingerbread tot AOSP en CM9. Maar bij haar is het zo dat het toestel na enkele dagen of soms weken ineens heel traag wordt, vaak blijft hangen en gewoon instabiel is. Dit is eigenlijk al vanaf custom rom 1. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Behalve dat het eventueel haar schuld is(dat het vast is
).
Met de std. kernel vond ik hem enigzins langzaam en kreeg ik zelfs een reboot, nu toch maar weer snel de laatste MNICS erop 2503-02 ofzo. Telefoon is nu weer een stuk sneller.
Ook nog geen fixed closes of reboot gezien, so far so good!
pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Er is er ook alweer eentje van vanochtendimdos schreef op maandag 09 juli 2012 @ 15:58:
Vandaag de laatste nieuwe nightly er maar weer eens opgezet (build date van gisterenavond laat) aangezien ik te vaak een hang kreeg met de vraag voor; Wait, close of report.
Met de std. kernel vond ik hem enigzins langzaam en kreeg ik zelfs een reboot, nu toch maar weer snel de laatste MNICS erop 2503-02 ofzo. Telefoon is nu weer een stuk sneller.
Ook nog geen fixed closes of reboot gezien, so far so good!
JTAG programmer gebruiken om i9000 tot leven te wekken
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
Ik gebruik de GS nog steeds als primary foon, anders had ik de eerste 4.1 port (@xda) wel een keer geflashed.
Heeft iemand hier dat al een keer gedaan?
Wat werkt er allemaal met JB op de SGS?. De SIII i.i.g nog geen Wifi b.v. nog niet geheel bruikbaar, zeg maar.PsycoHero schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 10:09:
...wat is het toch stil hier... iedereen aan het wachten op de Jelly Bean (4.1) roms?Ik in ieder geval wel!
Ik gebruik de GS nog steeds als primary foon, anders had ik de eerste 4.1 port (@xda) wel een keer geflashed.
Heeft iemand hier dat al een keer gedaan?
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Not working:silitek schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 10:49:
[...]
Wat werkt er allemaal met JB op de SGS?. De SIII i.i.g nog geen Wifi b.v. nog niet geheel bruikbaar, zeg maar.
-Bluetooth
-Call/SMS/Data
-GPS
-External SD
-Google Now
Valt dus wel mee. Alleen bellen is nog wat lastig maar zodra deze zijn opgelost is het bruikbaar genoeg voor mij
Uhm..ja, dat is bruikbaar. De oldtimer SGS kick nog steeds ass in developers world.Touchdomex schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 10:52:
[...]
Not working:
-Bluetooth
-Call/SMS/Data
-GPS
-External SD
-Google Now
Valt dus wel mee. Alleen bellen is nog wat lastig maar zodra deze zijn opgelost is het bruikbaar genoeg voor mij
Wederom een voorop loper
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Voordeel van echt elk stukje software en hardware wat bekend is hoe het werkt en wat de problemen zijn. Daarnaast het zusje van de SGS de Nexus S scheelt ook een enorme hoopsilitek schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 11:02:
[...]
Uhm..ja, dat is bruikbaar. De oldtimer SGS kick nog steeds ass in developers world.
Wederom een voorop loper
Klopt ook wel alles is intussen wel bekend. source codes, framework, UI. enzTouchdomex schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 11:03:
[...]
Voordeel van echt elk stukje software en hardware wat bekend is hoe het werkt en wat de problemen zijn. Daarnaast het zusje van de SGS de Nexus S scheelt ook een enorme hoop
Maakt developing een stuk aangenamer. Toch mooi dat de dev's door blijven met de SGSI
Nog lang niet uitgestorven
Ik probeer het eigenlijk zo lang mogelijk vol te houden met mijn SGS op mijn sim-only abo. Ik draai nu nog naar alle tevredenheid CM9 nightlies + MidNight kernel + allerhande launchers: Nova, ssLauncher, Launcher7, enz. Hij ziet er geen week hetzelfde uitsilitek schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 11:10:
[...]
Klopt ook wel alles is intussen wel bekend. source codes, framework, UI. enz
Maakt developing een stuk aangenamer. Toch mooi dat de dev's door blijven met de SGSI
Nog lang niet uitgestorven
Eigenlijk hoop ik dat het ding een keer zo hard kapot klettert dat ik wel een nieuwe foon MOET kopen, maar helaas... kreng overleeft tot nu toe nog steeds. Zelfs de klunzige handjes van mijn anderhalf jarige dochter.

Ik voorspel binnen 3 weken een volledig werkende 4.1 rom, met bel functie.
Hoop ik... 4.1 is zo awesome, zeker na al die vergelijk-met-siri filmpjesPsycoHero schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 11:47:
Wat ik persoonlijk nog beter zie:
Google Now/Voice search integratie in sociale netwerken. En Firefox enzo, niet enkel Chrome. In Firefox kunnen inloggen met je Google account. Voor de rest: awesome tot oneindigheidness
[ Voor 128% gewijzigd door Req- op 15-07-2012 08:51 ]
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Hopelijk draait het een week naar behoren want daarna mag hij met pensioen.
Alleen MIUI waarom ben ik zo verliefd op u
Sterker nog, deze week komt er een CM10 uitPsycoHero schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 11:47:
edit:
Vandaag nog
[ Voor 4% gewijzigd door F.West98 op 15-07-2012 22:44 ]
Anoniem: 359645
Ik heb een probleempje.
Een maat van mij heeft iets te vaak mijn patroon verkeerd gedaan...
Nu is mijn mobiel dus geblokkeerd.
Ik heb het juiste gmail account en wachtwoord (kan ermee inloggen op mijn pc), maar m'n telefoon blijft zeggen: 'Ongeldige gebruiksnaam of wachtwoord'.
Iemand die hier raad mee weet?
Anoniem: 286128
http://d-h.st/J6rZ500 schreef op zondag 15 juli 2012 @ 22:17:
Ik zoek me helemaal gek naar een originele firmware met losse bestanden ( dus CSC MODEM PDA en PIT). Alle links die ik tegenkom zijn dood. Weet iemand nog een link? Thankx!
Heb hier een kleine tut gemaakt, is het zó gevolgd stap- voor stap of?
http://www.androidworld.n...g+na+vergeten+patrooncode
Anoniem: 359645
Allereerst bedankt voor je snelle reactie.Anoniem: 286128 schreef op zondag 15 juli 2012 @ 23:00:
[...]
[...]
Heb hier een kleine tut gemaakt, is het zó gevolgd stap- voor stap of?
http://www.androidworld.n...g+na+vergeten+patrooncode
In jouw tut is het nog mogelijk om een patroon te tekenen, bij mij kan dat al niet meer..
Ik kom gelijk bij stap 5, dat je moet inloggen met een google account.
Dit kan ik echter op de een of andere reden niet, hij blijft zeggen: "Ongeldige gebruikersnaam of wachtwoord", terwijl ik op de computer wel kan inloggen met dezelfde email en hetzelfde wachtwoord..
http://forum.xda-develope...ad.php?t=1747042&page=220
Apart topic:
http://forum.xda-develope...read.php?t=1775169&page=1
3G, Wifi, GPS werkt. GNow nog niet zeker. Verder erg erg stabiel
Let op: Server is atm erg traag, mirrors komen
edit:
rom mirror: https://docs.google.com/open?id=0B7BXpLu8lIOManlnUGtRYXEtN0U
gapps jb mirror: https://docs.google.com/open?id=0B7Jl9OGl3-11M09LQ3BmejdYZ1E
superuser mirror: https://docs.google.com/open?id=0B7Jl9OGl3-11OF9CQ3otNUt2Y00
[ Voor 111% gewijzigd door F.West98 op 16-07-2012 00:18 ]
Voor degene die al 4.1 draaien, merken jullie de butter smoothness? Of profiteert ons oude foontje daar niet van...
Doe niet echt veel met het toestel behalve bellen, sms-en, mailen en surfen.
Zou graag willen weten welke Kernel en ROM men adviseert.
Let hierbij op kwaliteit ontvangst (zeker surfen) snelheid en accuduur, houd van kale maar wel gebruiksvriendelijke interface.
Heb al enkele dagen gesurft voor info maar als beginner kom je echt om in de verstrekte info en je kunt eigenlijk alleen iets beslissen als je bijna een expert bent.
Ook de verschillen tussen de diverse ROM's is een crime. http://alchemistar.blogsp...ustom-roms-list-1014.html
https://dl.dropbox.com/u/...emaphore_2.7.4c%20JW5.tar
Met deze deed de knop rechtsonder, die applicaties doet sluiten, het niet meer en dus onderstaande installed mbv Odin.
http://download.chainfire..._OXA_JW4-v4.4-CWM3RFS.zip
Welke kernel is het meest uniform/allround ?
Wifi moet het wel doen, zit vaak thuis en bij de kinderen op wifi te surfen. Camera niet vergeten.
Oeps, ook youtube, gmail, maps en navigatie gebruik ik. Al meer dan ik in eerste instantie dacht.
Hoef ook niet het allernieuwste oid, denk dat een GB-versie (oa. CM7) nog steeds wel voldoet.
Kan ik ook ergens de verschillende ROM's vergelijken ?
[ Voor 18% gewijzigd door MAB The Frisian op 16-07-2012 16:51 ]
AOKP, MIUI, Cyanogenmod 7 + Glitch kernel heb ik zelf gebruikt en hier was ik zeer tevreden over behalve mijn Wi-Fi die het niet goed deed. Ik zit nu op Stock + Semaphore en dat werkt eigenlijk ook wel goed.MAB The Frisian schreef op maandag 16 juli 2012 @ 14:53:
Heb op dit moment Firmwareversie 2.3.6, Kernel 2.6.35.7-I9000XXJW4-CL1043937se.infra@SEP-62 #2, Buld Gingerbread.XWJW5.
Doe niet echt veel met het toestel behalve bellen, sms-en, mailen en surfen.
Zou graag willen weten welke Kernel en ROM men adviseert.
Let hierbij op kwaliteit ontvangst (zeker surfen) snelheid en accuduur, houd van kale maar wel gebruiksvriendelijke interface.
Heb al enkele dagen gesurft voor info maar als beginner kom je echt om in de verstrekte info en je kunt eigenlijk alleen iets beslissen als je bijna een expert bent.
Ook de verschillen tussen de diverse ROM's is een crime.
https://dl.dropbox.com/u/...emaphore_2.7.4c%20JW5.tar
Met deze deed de knop rechtsonder, die applicaties doet sluiten, het niet meer en dus onderstaande installed mbv Odin.
http://download.chainfire..._OXA_JW4-v4.4-CWM3RFS.zip
Problemen met KIES horen in dit topic.