Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 13:16

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Dit weekend opnieuw een verse CM9 nightly (niet de CM7 ;) ) volledige install gedaan (Ik had een volledige restore via TB gedaan een week eerder en die liep niet super) en met de Go Launcher EX, draait super op het ogenblik. Dus o.a. factory reset e.d.

Een kleine FC voor FolderOrganizer, maar dat lijkt me repareerbaar.
code:
1
android.database.sqlite.SQLiteException: Can't upgrade read-only database from version 0 to 32: /data/data/com.android.browser/databases/browser2.db

Wat me echter stoort, ik had TB backup teruggezet van Bankieren (ING) en Rabo, maar beide wilde niet inloggen zonder mezelf opnieuw aan te melden. Zou dat ook gebeuren bij een soft-upgrade van CM9 nightlies?
Anders ga ik niet zo vaak upgraden namelijk, dat is mega-irritant.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackazz
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-08-2021
Simpel vraagje tussendoor. Is er op XDA ook een officieel topic voor de Nigthly ROM's waar ook een changelog wordt weergeven?

En voor de Galnet? Wil die misschien ook wel ff proberen aangezien jullie zo enthousiast zijn :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Jackazz schreef op maandag 23 april 2012 @ 09:07:
Simpel vraagje tussendoor. Is er op XDA ook een officieel topic voor de Nigthly ROM's waar ook een changelog wordt weergeven?

En voor de Galnet? Wil die misschien ook wel ff proberen aangezien jullie zo enthousiast zijn :-)
Galnet sowieso op de website. Die is goed te vinden.
Aapzak schreef op maandag 23 april 2012 @ 09:01:
Ik heb Galnet even bekeken, heel even.

Dat komt eigenlijk door bluetooth. Zodra ik die aanzette had ik meteen foutmeldingen over filetransfers of weet ik veel wat.
Ik moest ook mijn APNs zelf aanmaken.

Dat zijn van die kleine dingetjes waar ik op afknap. Ik heb het filmen nieteens getest. Het werd gisteren al wat later en ik zag op dat moment veel meer in het terugzetten van een Nandroid backup dan mijn nieuwe install fixen. Wellicht probeer ik het later nog een keer, als ik me verveel ofzo.

Is Galnet overigens al gepatcht voor bigmem? Dus 1.0.1s doet het goed , inclusief 720p filmen?
Galnet pakt mijn APN's al tijden goed mee. Voordat hij alleen ging deed die het al bij mij gewoon. Welke provider heb je? Dus al een erg lange tijd pakt hij ze gewoon mee.

Dat bigmem ligt toch alleen aan de kernel die je erop zet? Dat zou daar dus aan vast hangen. Aangezien ik glitch heb zegt dat niets voor mij maar weet wel dat Galnet + Glitch @ 1300 extreem snel is!

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
imdos schreef op maandag 23 april 2012 @ 09:05:

Wat me echter stoort, ik had TB backup teruggezet van Bankieren (ING) en Rabo, maar beide wilde niet inloggen zonder mezelf opnieuw aan te melden. Zou dat ook gebeuren bij een soft-upgrade van CM9 nightlies?
Na een wipe en backup restore via TB zal de ING app niet werken, ik denk dat er bepaalde data encrypt wordt opgeslagen, en met een wipe veranderd je sleutel?

In ieder geval als je gewoon een nieuwe nightly flasht blijft die wel gewoon werken, doe het zovaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is Galnet overigens al gepatcht voor bigmem? Dus 1.0.1s doet het goed , inclusief 720p filmen?
Ja, en geen probleem met 720P op Semaphore. APN en Bluetooth werkt "out of the box"..
Misschien ligt het aan je flash-kwaliteiten.. :P Voor MIUI is een extra aandachtspuntje: Mount&Storage>format system. Buiten wipe/restore factory, wipe cache partition en Lippols cleaning scriptje... ;)
TripleQ schreef op maandag 23 april 2012 @ 09:25:
[...]

Na een wipe en backup restore via TB zal de ING app niet werken, ik denk dat er bepaalde data encrypt wordt opgeslagen, en met een wipe veranderd je sleutel?

In ieder geval als je gewoon een nieuwe nightly flasht blijft die wel gewoon werken, doe het zovaak
Klopt, ING app behoud zijn encrypt niet met een (nieuwe) flash. Nu ben ik niet dol op ING bankieren op mobiel. Draai het wel op m'n Ipad veilig achter m'n eigen netwerk.. :+

[ Voor 40% gewijzigd door silitek op 23-04-2012 09:35 ]

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'Nieuwe' nighlty heeft een ingebakken 'switcher' voor de SDcard:
You'll have the option to use your microSD card as /sdcard in Settings -> Storage -> Menu -> Storage configuration. Android by default (as HTC started it) uses the microSD card as /sdcard and internal memory as /emmc. Samsung came along and uses internal memory as /sdcard and microSD as /sdcard/external_sd. We need to standardize in CyanogenMod, so starting with this nightly, we follow the standard HTC has set, but we also give users the option to swap them if they want. When it comes to Samsung devices, users expect internal SD as /sdcard by default, to the setting is set to swapped as default.

TL;DR: Nothing changes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 11:20:
'Nieuwe' nighlty heeft een ingebakken 'switcher' voor de SDcard:

[...]
Cool!!..interne Sd als emmc zie ik wel zitten. Alles op een snelle Micro SD met swap file. :9 .
SGS vintage gaat dan nog sneller!!. Man, waar houdt het op :D

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 14:18

Aapzak

Your genuine OS hopper

imdos schreef op maandag 23 april 2012 @ 09:05:
Dit weekend opnieuw een verse CM9 nightly (niet de CM7 ;) ) volledige install gedaan (Ik had een volledige restore via TB gedaan een week eerder en die liep niet super) en met de Go Launcher EX, draait super op het ogenblik. Dus o.a. factory reset e.d.

Een kleine FC voor FolderOrganizer, maar dat lijkt me repareerbaar.
code:
1
android.database.sqlite.SQLiteException: Can't upgrade read-only database from version 0 to 32: /data/data/com.android.browser/databases/browser2.db

Voor Rabo kan ik je vertellen dat het gewoon nog zou moeten werken. Zet anders nog een keer de data terug.

PSN ID: Aapzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak

Aapzak

Your genuine OS hopper

Touchdomex schreef op maandag 23 april 2012 @ 09:11:
[...]
Galnet pakt mijn APN's al tijden goed mee. Voordat hij alleen ging deed die het al bij mij gewoon. Welke provider heb je? Dus al een erg lange tijd pakt hij ze gewoon mee.
[...]
Ik zit op tele2, niet elke rom heeft daar de correcte APN entries voor. Ik kan het wle terugzetten maar moet ik wel internet hebben. Ik heb weleens ergens zonder andere devices gezeten en kwam dus niet meer online.

Andere oplossing is natuurlijk om een APN Backup/Restore beschikbaar te houden voor het geval dat ....

[ Voor 18% gewijzigd door Aapzak op 23-04-2012 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, had ik toen ook met Tele2, nu op HollandsNieuwe, ach 1 seconde werk om
de APN zelf even in te tikken, hup 1,2,3 en klaar :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak

Aapzak

Your genuine OS hopper

Een serial flasher kent dat natuurlijk uit zijn hoofd maar ik probeer te minderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak

Aapzak

Your genuine OS hopper

silitek schreef op maandag 23 april 2012 @ 09:29:
[...]
Ja, en geen probleem met 720P op Semaphore. APN en Bluetooth werkt "out of the box"..
Misschien ligt het aan je flash-kwaliteiten.. :P Voor MIUI is een extra aandachtspuntje: Mount&Storage>format system. Buiten wipe/restore factory, wipe cache partition en Lippols cleaning scriptje... ;)
[...]
Volgens mij ben ik best een aardige flasher hoor :) , alhoewel ik dat aandachtspuntje niet kende.
Is het trouwens niet zo dat het kernel cleaning script cache al voor je wipet? Dat zie ik wel altijd langskomen.

Ik zal het dadelijk nog een kans geven en eens goed kijken naar die BT error (en googlen), ik kan me nu niet goed herinneren wat het precies was, wel dat hij mij bleef naggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-08 15:42
Bij mij ging de flash van MIUI ook niet 100% geloof ik, alle google apps FCed. Nog een keer geflashed, zelfde probleem. Toen maar gewoon Gapps 317 er over geflashed, en nu werkt hij goed :P

Benieuwd naar battery usage, zal wel wat minder zijn dan op CM9 gok ik.

Overigens vind ik Go Launcher Ex echt vreselijk, wat een bloatware zit daar bij...

Dus toch maar weer terug naar Nova Launcher denk ik. Tenzij iemand nog andere suggesties heeft?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak

Aapzak

Your genuine OS hopper

heeft iemand een linkje naar de nieuwe google apps voor CM9? Ze staan namelijk niet hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:12
Ik zie ze wel staan hoor! Dit is hem:

http://cmw.22aaf3.com/gapps/gapps-ics-20120317-signed.zip

Is voor CM9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak

Aapzak

Your genuine OS hopper

Ja, die ken ik wel maar op xda-developers heeft men het over een nieuwe versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleTo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-07 10:32
Kijk en oordeel zelf:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KFCJw.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door DoubleTo op 23-04-2012 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak

Aapzak

Your genuine OS hopper

Dat ziet er niet zo heel slecht uit. Is dat Galnet + semaphore?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleTo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-07 10:32
Nee; ik gebruik Devil kernel 0.72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak

Aapzak

Your genuine OS hopper

Galnet issues:
volgens mij is er wat mis met de hele bluetooth implementatie. Sowieso krijg ik meldingen dat bluetooth sharing niet goed werkt (boeit me niet maar de popups zijn irritant). Daarnaast werkt a2dp niet, ik hoor geen audio over mijn headset.

APN settings ken ik inmiddels uit mijn hoofd, dat is geen issue meer. Toch heb ik het idee dat WeUI beter werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak

Aapzak

Your genuine OS hopper

Aapzak schreef op maandag 23 april 2012 @ 17:33:
Nevermind ... GooManager op WeUI ontdekte nieuwe gapps-ics-20120422 en is het gaan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aapzak schreef op maandag 23 april 2012 @ 17:33:
App downloaden = altijd laatste versie
http://goo.im/devs/s0updev/gooinsideme

#edit had je laatste post nog niet gezien (in WeUI zit het standaard maar
ook een aanrader voor mensen die op andere ROMs zitten)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2012 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert.H
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:39
Ik zit sinds vanochtend met een raar probleem. Nadat mijn SGS1 (weer eens) was vastgelopen had ik de batterij eruit gehaald op opnieuw opgestart. De telefoon kwam toen in een opstart loop terecht. Vervelend; helaas had ik toen geen tijd om ernaar te kijken en ben er net weer even verder mee gegaan.

Ik heb een tijdje geleden een custom rom geïnstalleerd (vandaar dat die regelmatig crasht). Dus ik verwachtte dat dát het probleem nu ook wel zou oplossen. Echter dat is nog steeds niet het geval. Ik heb nu deze versie geïnstalleerd: http://www.theandroidsoul...s-i9000-to-android-2-3-5/ incl. 512 pit. Daarnaast heb ik ook nog wat andere versies geprobeerd; maar niets werkte.

Uiteraard heb ik ook de cache en user data verschillende keren verwijderd. Dat geeft geen problemen (het verwijderen) maar op het moment van het opstarten krijg ik de foutmelding "E: Failed to moun /data". Zoeken op deze term levert weinig nuttigs op. Het klinkt alsof de interne disk niet kan worden gevonden of worden beschreven (terwijl hij dus wel kan worden gewist).

Heeft iemand een vergelijkbaar probleem gehad + oplossing? Ik kom er namelijk niet echt uit (ben ook absoluut geen expert op dit gebied, al mijn kennis is vergaard in de afgelopen paar uur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geert.H schreef op maandag 23 april 2012 @ 19:24:
Ik zit sinds vanochtend met een raar probleem. Nadat mijn SGS1 (weer eens) was vastgelopen had ik de batterij eruit gehaald op opnieuw opgestart. De telefoon kwam toen in een opstart loop terecht. Vervelend; helaas had ik toen geen tijd om ernaar te kijken en ben er net weer even verder mee gegaan.

Ik heb een tijdje geleden een custom rom geïnstalleerd (vandaar dat die regelmatig crasht). Dus ik verwachtte dat dát het probleem nu ook wel zou oplossen. Echter dat is nog steeds niet het geval. Ik heb nu deze versie geïnstalleerd: http://www.theandroidsoul...s-i9000-to-android-2-3-5/ incl. 512 pit. Daarnaast heb ik ook nog wat andere versies geprobeerd; maar niets werkte.

Uiteraard heb ik ook de cache en user data verschillende keren verwijderd. Dat geeft geen problemen (het verwijderen) maar op het moment van het opstarten krijg ik de foutmelding "E: Failed to moun /data". Zoeken op deze term levert weinig nuttigs op. Het klinkt alsof de interne disk niet kan worden gevonden of worden beschreven (terwijl hij dus wel kan worden gewist).

Heeft iemand een vergelijkbaar probleem gehad + oplossing? Ik kom er namelijk niet echt uit (ben ook absoluut geen expert op dit gebied, al mijn kennis is vergaard in de afgelopen paar uur).
Opnieuw stock firmware met Odin te flashen..mount/data isseu's los je het beste dan op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert.H
silitek schreef op maandag 23 april 2012 @ 20:58:
[...]

Opnieuw stock firmware met Odin te flashen..mount/data isseu's los je het beste dan op.
Goed idee; ik wilde net ook posten dat ik op zoek was naar oudere versies. Echter het probleem is dat alle bestanden dan niet meer bestaan. Dus ik vind de gerelateerde posts wel; maar de bestanden bestaan niet meer. Daarvoor wellicht nog een tip?

(vb: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1449762)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Terug naar de nieuwe CM9 ben benieuwd hoe de switcher emmc/Sdcard werkt!.
Gapps -ics-20120422 erop en nog stock verder.

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/1znr58k.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geert.H schreef op maandag 23 april 2012 @ 21:02:
[...]

Goed idee; ik wilde net ook posten dat ik op zoek was naar oudere versies. Echter het probleem is dat alle bestanden dan niet meer bestaan. Dus ik vind de gerelateerde posts wel; maar de bestanden bestaan niet meer. Daarvoor wellicht nog een tip?

(vb: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1449762)
Tuurlijk!!..hier moet je zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert.H
Held! Daar ga ik mee aan de slag!
Nog wel een vraagje; http://forum.xda-develope...hp?p=14273114&postcount=2 hier staat een enorme lijst voor Europe. Welke moet ik kiezen? Ik heb helaas geen werkende phone meer om te kijken wat erop stond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geert.H schreef op maandag 23 april 2012 @ 21:12:
Held! Daar ga ik mee aan de slag!
Nog wel een vraagje; http://forum.xda-develope...hp?p=14273114&postcount=2 hier staat een enorme lijst voor Europe. Welke moet ik kiezen? Ik heb helaas geen werkende phone meer om te kijken wat erop stond...
Maak niet uit je begint compleet nieuw met volledige wipe..
Doe deze maar :)
Gingerbread 2.3.6
Europe
PDA/Modem/CSC:

XWJW5/XDJV1/OXXJVC/Sbl ((MultiCSC): Download (142 MB) (Build date: Tue Mar 20 17:12:18 KST 2012)
(MultiCSC: AUT, COS, CYV, EUR, IRD, KOR, MOZ, ONE, ORS, SUN, TPH, TRG, VDH, XEH, XEO, XEZ, XFA, XFC, XFE, XFM)

[ Voor 3% gewijzigd door silitek op 23-04-2012 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak

Aapzak

Your genuine OS hopper

silitek schreef op maandag 23 april 2012 @ 21:04:

[afbeelding]
Zelf ook de laatste cm9 nightly geinstalleerd + gapps van gisteren.

Ziet er bij jou weer prachtig uit hoor ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert.H
silitek schreef op maandag 23 april 2012 @ 21:18:

Maak niet uit je begint compleet nieuw met volledige wipe..
Doe deze maar :)
Gingerbread 2.3.6
Europe
PDA/Modem/CSC:

XWJW5/XDJV1/OXXJVC/Sbl ((MultiCSC): Download (142 MB) (Build date: Tue Mar 20 17:12:18 KST 2012)
(MultiCSC: AUT, COS, CYV, EUR, IRD, KOR, MOZ, ONE, ORS, SUN, TPH, TRG, VDH, XEH, XEO, XEZ, XFA, XFC, XFE, XFM)
Ik heb je suggestie overgenomen; gaf helaas dezelfde error. Daarna heb ik ook nog fory 2.2.1 geprobeerd en froyo 2.2. De laatste twee gaven een andere foutmelding (als in: dat nu andere files niet konden worden gemount).

Ik ga even verder vanuit de froyo foutmelding; kijken of ik daarmee verder kom. Het lijkt erop alsof ik een los programma moet mounten die de boel weer op orde maakt (lekke vaag ;)). Hierbij nog de foutmelding, mocht er iemand willen meedenken.
code:
1
2
3
4
5
6
Your storage is not prepared yet. Ples use UI menu for format an reboot actions.
Delete file failed
cache wipe failed
E: can't moint /dev/block/mmcblk0p2 (invalid argument)
E: copy_data_default_apk: can't mount DBDATA
Your storage is not prepared yet. Ples use UI menu for format an reboot actions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geert.H schreef op maandag 23 april 2012 @ 22:11:
[...]

Ik heb je suggestie overgenomen; gaf helaas dezelfde error. Daarna heb ik ook nog fory 2.2.1 geprobeerd en froyo 2.2. De laatste twee gaven een andere foutmelding (als in: dat nu andere files niet konden worden gemount).

Ik ga even verder vanuit de froyo foutmelding; kijken of ik daarmee verder kom. Het lijkt erop alsof ik een los programma moet mounten die de boel weer op orde maakt (lekke vaag ;)). Hierbij nog de foutmelding, mocht er iemand willen meedenken.
code:
1
2
3
4
5
6
Delete file failed
cache wipe failed
E: can't moint /dev/block/mmcblk0p2 (invalid argument)
E: copy_data_default_apk: can't mount DBDATA
Semi-bricked phone :+ ..hier een Vid work around how to fix..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahahaha, toevallig, ik heb nu ook een bricked phone te pakken weer :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert.H
Verwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 22:33:
Hahahaha, toevallig, ik heb nu ook een bricked phone te pakken weer :+.
Dikke lol ;) het enige grote nadeel is dat ik niets met linux heb. Dus bovenstaande video is voor mij acabedabra... O ja, en kan niet op mijn sd card komen omdat ik de adapter daarvoor kwijt ben. Ik denk dat het tijd wordt om wat hulptroepen in te gaan schakelen; dit gaat boven mijn pet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geert.H schreef op maandag 23 april 2012 @ 22:38:
[...]

Dikke lol ;) het enige grote nadeel is dat ik niets met linux heb. Dus bovenstaande video is voor mij acabedabra... O ja, en kan niet op mijn sd card komen omdat ik de adapter daarvoor kwijt ben. Ik denk dat het tijd wordt om wat hulptroepen in te gaan schakelen; dit gaat boven mijn pet :)
Kijk eens of je hier uitkomt!!.. ;)
Haal ook eens je externe SDcard eruit..

[ Voor 3% gewijzigd door silitek op 23-04-2012 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert.H
silitek schreef op maandag 23 april 2012 @ 22:39:
[...]

Kijk eens of je hier uitkomt!!.. ;)
Was hem net aan het proberen. Snapte er eerst niet zoveel van (de topic starter heeft nogal last van gebrekkig engels...). Maar het werkt!!!!!

_/-\o_
Super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geert.H schreef op maandag 23 april 2012 @ 22:43:
[...]

Was hem net aan het proberen. Snapte er eerst niet zoveel van (de topic starter heeft nogal last van gebrekkig engels...). Maar het werkt!!!!!

_/-\o_
Super!
;) ..mooi weer een super phone werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert.H
ai ai... toch helaas nog niet helemaal werkend.
Hoewel de telefoon nu verder komt dan eerst (hij toont nu ook de start animatie + geluidje) blijft hij vervolgens daar hangen. Bij het opstarten in recovery mode, toont hij nog steeds dezelfde error...

Ik heb het wel even gehad eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chubbchubb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-03-2021

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

Gisteren mijn telefoon ook helemaal over de zeik gehad, moest ook weer via Odin een stock flashen.

Heeft iemand een idee waarom Blue Infinitum 2.8 theme niet samenwerkt met de laatste CM9 nightly van 22 april, midnight kernel 143 en laatste gapps? Hij blijft steeds hangen in de bootanimation (blauw mannetje met 3 bolletjes eronder).

Powered by: blond bier

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chubbchubb schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 07:57:
Gisteren mijn telefoon ook helemaal over de zeik gehad, moest ook weer via Odin een stock flashen.

Heeft iemand een idee waarom Blue Infinitum 2.8 theme niet samenwerkt met de laatste CM9 nightly van 22 april, midnight kernel 143 en laatste gapps? Hij blijft steeds hangen in de bootanimation (blauw mannetje met 3 bolletjes eronder).
Als het is goed kun je infinitum originele backup restoren in cwm.kernel zou moeten werken.
Desnoods nogmaals in cwm semaphore 1.0.1s flashen.

ben altijd voorzichtig met deze theme's die je framework aanpassen....beetje trickie
Geert.H schreef op maandag 23 april 2012 @ 23:28:
ai ai... toch helaas nog niet helemaal werkend.
Hoewel de telefoon nu verder komt dan eerst (hij toont nu ook de start animatie + geluidje) blijft hij vervolgens daar hangen. Bij het opstarten in recovery mode, toont hij nog steeds dezelfde error...

Ik heb het wel even gehad eerst.
Zolang je nog in DL mode kunt komen is er nog hoop.. ;)
Je interne geheugen is fuck't up heb nog een begrijpelijk herstel optie voor je..
Volg deze handleiding nog eens..
Succes

[ Voor 31% gewijzigd door silitek op 24-04-2012 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chubbchubb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-03-2021

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

silitek schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 08:02:
[...]

Als het is goed kun je infinitum originele backup restoren in cwm.kernel zou moeten werken.
Desnoods nogmaals in cwm semaphore 1.0.1s flashen.

ben altijd voorzichtig met deze theme's die je framework aanpassen....beetje trickie

[...]
Mja, ik had het blijkbaar zo bont gemaakt dat ik ook in CWM niets meer kon, enige optie was in de download mode stock flashen en daarna weer CM9. Voordeel is wel een cleane telefoon. Het leukste aan die blue infinitum vond ik nog de inverted apps, dus waarschijnlijk die maar eens zo installeren zonder het hele theme.

Powered by: blond bier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert.H
Mocht er nog iemand zijn met goede ideeën; misschien helpt de volgende info:
Ik heb drie versie geprobeerd te installeren, allemaal gaven ze (ongeveer) dezelfde fout die erop neer komt dat er bepaalde data niet kan worden gemount.

Ik heb de volgende versies geïnstalleerd: GT_I9000_XWJW5_XDJV1_OXXJVC_Sbl (Gingerbread 2.3.6) & GT_I9000_XWJSD_XXJPY_OXXJS6_Sbl (Froyo 2.1.1) & GT_I9000_XWJPH_XXJPP_OXXJPA (Froyo 2.2).

Dit heb ik zowel meerdere keer mét en zonder pit + repartitie gedaan. De PIT versie die ik gebruik is 512, ik begreep dat dat de meest stabiele versie is om te gebruiken.

Om het probleem te verhelpen heb ik nu ook deze oplossing geprobeerd (met en zonder externe SD card). Deze oplossing is nog iets te ingewikkeld voor mij; daarvoor moet ik dan wat externe hulp inschakelen.

Mocht iemand nog een ideeën hebben, dan hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisterenavond heb ik zelf ook een probleem gehad, toen heb ik dit geflashed:

- http://www.hotfile.com/dl..._I9000OXAJW4_XEU.zip.html
- Hierna een CF root kernel geflashed
- Eenmaal laten starten
- CM7 geflashed
- CM9

Good to go! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak

Aapzak

Your genuine OS hopper

Geert.H schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 09:50:
Mocht er nog iemand zijn met goede ideeën; misschien helpt de volgende info:
Ik heb drie versie geprobeerd te installeren, allemaal gaven ze (ongeveer) dezelfde fout die erop neer komt dat er bepaalde data niet kan worden gemount.

Ik heb de volgende versies geïnstalleerd: GT_I9000_XWJW5_XDJV1_OXXJVC_Sbl (Gingerbread 2.3.6) & GT_I9000_XWJSD_XXJPY_OXXJS6_Sbl (Froyo 2.1.1) & GT_I9000_XWJPH_XXJPP_OXXJPA (Froyo 2.2).

Dit heb ik zowel meerdere keer mét en zonder pit + repartitie gedaan. De PIT versie die ik gebruik is 512, ik begreep dat dat de meest stabiele versie is om te gebruiken.

Om het probleem te verhelpen heb ik nu ook deze oplossing geprobeerd (met en zonder externe SD card). Deze oplossing is nog iets te ingewikkeld voor mij; daarvoor moet ik dan wat externe hulp inschakelen.

Mocht iemand nog een ideeën hebben, dan hoor ik het graag!
Hoe kan dat nou he? Ik snap dat niet. Als je repartition doet en je bootloaders overschrijft blijft er toch maar heel weinig over van je bestaande setup.
Ik heb vroeger weleens gehad dat hij bleef mekkeren over een filesysteem dat niet bestond of beschrijfbaar was. Met een hele oude Samsung ROM kreeg ik dat dan wel recht gezet. Van daar kon ik dan wel weer verder. ( kan ff niet meer vinden welke rom dat was, ik denk dat het een Froyo rom was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aapzak schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 11:20:
[...]

Hoe kan dat nou he? Ik snap dat niet. Als je repartition doet en je bootloaders overschrijft blijft er toch maar heel weinig over van je bestaande setup.
Ik heb vroeger weleens gehad dat hij bleef mekkeren over een filesysteem dat niet bestond of beschrijfbaar was. Met een hele oude Samsung ROM kreeg ik dat dan wel recht gezet. Van daar kon ik dan wel weer verder. ( kan ff niet meer vinden welke rom dat was, ik denk dat het een Froyo rom was)
Interne SD mank is wel op te lossen door 2 specifieke roms. 9 van de 10 met de zelfde problemen hebben baat.

@Geert wel even op zoek gaan naar de roms maar dit zou het probleem moeten oplossen. ;)

Edit: korte versie:

Go to Download Mode and flash ROM XWJM8 with pit512 and Re-Partition,after flash XXJPM with pit803 and without Re-Partition-this help
Edit: lees ook even hier en hier

[ Voor 31% gewijzigd door silitek op 24-04-2012 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak

Aapzak

Your genuine OS hopper

silitek schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:20:
[...]

Interne SD mank is wel op te lossen door 2 specifieke roms. 9 van de 10 met de zelfde problemen hebben baat.

@Geert wel even op zoek gaan naar de roms maar dit zou het probleem moeten oplossen. ;)

Go to Download Mode and flash ROM XWJM8 with pit512 and Re-Partition,after flash XXJPM with pit803 and without Re-Partition-this help
Ik denk dat het inderdaad XWJM8 is waarmee ik bij mij dat soort problemen heb opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert.H
silitek schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:20:
[...]

Helaas... de eerste optie lukt niet. Heb verschillende pogingen ondernomen; maar hij blijft moeilijk doen. Dan maar de soldeerbout oplossing, als laatste mogelijkheid :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geert.H schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 17:26:
[...]

Helaas... de eerste optie lukt niet. Heb verschillende pogingen ondernomen; maar hij blijft moeilijk doen. Dan maar de soldeerbout oplossing, als laatste mogelijkheid :/
Geert,

Had je enige vorm van lagfix draaien? voordat je ging flashen met odin.
Als dat het geval was probeer eens alleen the kernel van de lagfix maker te flashen.
In het geval van voodoo lagfix maak een bestand /sdcard/Voodoo/disable-lagfix aan.
Start opnieuw op en kijk of hij de lagfix disabled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-09 15:18
Geert.H schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 17:26:
[...]

Ik heb je verhaal niet gelezen. Maar probeer eens een 3 bestands firmware te flashen + repartition pit 512. Zelf had ik meer succes met 3 bestands firmware dan met bestanden met 1 bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert.H
@lownoise2
Nope, helemaal niets. Ik heb ondertussen de hele boel meerdere malen opnieuw geflashed met verschillende roms (varierend van froyo tot gingerbread). Met en zonder pit indeling. Dat beantwoord ook direct de vraag van dacuuu, heb dus regelmatig een 3 bestands firmware geprobeerd, helaas zonder resultaat.

Moet ik er wel bij zeggen dat ik geen kennis van dit al had, totdat mijn telefoon crashte. Dus het zou zo maar eens kunnen dat ik iets heel doms doe / over het hoofd zie.

Bedankt in ieder geval voor de input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

O-) CM9 nightly loopt nu zeer fijn, geen FC van de browser en FolderOrganizer (lang leve TB en wipe data :X ) :)

Nog een ding dat ik graag zou willen zien: bluetooth in mijn power menu

Ik heb al in midnight control, CMsettings en settings gekeken, maar kan het niet vinden. Is er een app voor, of wordt het dan zelf een theme hack / framework mod, zo ja, hoe werkt dat :?

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Geert.H schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 19:20:
@lownoise2
Nope, helemaal niets. Ik heb ondertussen de hele boel meerdere malen opnieuw geflashed met verschillende roms (varierend van froyo tot gingerbread). Met en zonder pit indeling. Dat beantwoord ook direct de vraag van dacuuu, heb dus regelmatig een 3 bestands firmware geprobeerd, helaas zonder resultaat.

Moet ik er wel bij zeggen dat ik geen kennis van dit al had, totdat mijn telefoon crashte. Dus het zou zo maar eens kunnen dat ik iets heel doms doe / over het hoofd zie.

Bedankt in ieder geval voor de input!
Misschien dat dit nog kan werken :? Uit ICS door HetRatje.

Zet je i9000 in Download mode en download dit:
FixRecovery.tar.md5

Zet het in Odin als PDA en vink auto-reboot uit

Hierna kun je weer in CWM komen en je Nandroid, nieuwe kernel of andere ICS ROM installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
* Scipionyx draait WeUI inmiddels ook al een tijdje naar volle tevredenheid :)

Draai v0.9 trouwens nog. Binnenkort maar weer 's updaten. Wie draait er nog meer WeUI? (Toch 't mooie van Android; m'n i9000 voelt aan alsof het een nieuw toestel is :z )

Vraagje: wie heeft er moeite om de externe SD-kaart aan te spreken? (In mijn geval een 16GB Sandisk MicroSDHC)
Las ergens dat veel ICS-roms moeite hebben met een externe SD.

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Galnet heeft een update uitgegeven voor de bluetooth problemen *O*

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@geert,

Probeer inderdaad zoals imdos voorstelt cm9 te installeren.
Deze gooit je hele partitie tabel van je telefoon om.
Mocht dat werken dan weten we in iedergeval dat je interne sdcard nog goed is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scipionyx schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 20:10:
* Scipionyx draait WeUI inmiddels ook al een tijdje naar volle tevredenheid :)

Draai v0.9 trouwens nog. Binnenkort maar weer 's updaten. Wie draait er nog meer WeUI? (Toch 't mooie van Android; m'n i9000 voelt aan alsof het een nieuw toestel is :z )
* Meldt zich *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak

Aapzak

Your genuine OS hopper

Jullie proberen mij weer te verleiden MIUI te installeren he ...

moet .. weerstand .. bieden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Aapzak schreef op woensdag 25 april 2012 @ 09:21:
Jullie proberen mij weer te verleiden MIUI te installeren he ...

moet .. weerstand .. bieden ...
MIUI

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sumr2oLb3obMqvMzFbnHyYzT/medium.png

Mijn oude ding nog O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 18:41

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Hier ook nog een redelijk tevreden WeUI gebruiker, maar wil egenlijk even de boel cleanen en een fresh WeUI install doen of eens Galnet te proberen. Is het dan ook handig om Lippols cleanscript te gebruiken? Ik heb namelijk redelijk wat FC's nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan, hoeft niet, ik doe altijd bij een clean install:

- Wipe cache
- Factory Reset
- mount & storage > format boot
- mount & storage > format system
- flash ROM
- flash GApps
- flash kernel [optioneel]
- fix permissions

en dan zit je sowieso goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Galnet + Glitch + overclock werkt hier met een polarcell rond de 20 tot 24 uur. Niet bijster lang maar prima genoeg voor een dag. Alleen mijn deep sleep doet het niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvo
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06:03
Tot 3x toe ging er iets mis tijdens het flashen naar CM9:
Een spontane reset tijdens flashen in CWM... daarna in bootloop... in (een door CM9 nieuwere) recovery dan nog eens proberen... en dan zelfs geen recovery meer hebben. 8)7
Maar goed, download-mode to the rescue.

Uiteindelijk eerst een ICS kernel geflashed (Semaphore) en meteen daarna CM9 flashen.
Op de één of andere manier maakte dat een verschil.

CM9 werkt tot nu toe prima en de user-interface loopt wat mij betreft lekker soepel!!
(Vandaag de batterij eens in de gaten houden... )
silitek schreef op maandag 23 april 2012 @ 21:04:

[afbeelding]
@silitek:
Eigenlijk had ik verwacht dat de wallpaper en widgets in je screenshot stock waren, maar ik vind het deze niet terug.
Welke wallpaper en widgets heb je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2012 @ 10:04:
Kan, hoeft niet, ik doe altijd bij een clean install:

- Wipe cache
- Factory Reset
- mount & storage > format boot
- mount & storage > format system
- flash ROM
- flash GApps
- flash kernel [optioneel]
- fix permissions

en dan zit je sowieso goed!
Die volgorde houd ik ook altijd aan, maar begin me dan toch af te vragen waarom ik die FC's houd.... Misschien maar eens updaten naar 1.0. Ik zit nu nog op 0.98.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Corvo schreef op woensdag 25 april 2012 @ 10:51:

@silitek:
Eigenlijk had ik verwacht dat de wallpaper en widgets in je screenshot stock waren, maar ik vind het deze niet terug.
Welke wallpaper en widgets heb je gebruikt?
Wallpaper moet ik je schuldig blijven, kan hem zo 1,2,3 niet vinden meer maar widgets Beautiful widget met BlueBerry_slice_HD.
Uiteraard de prachtige BobClockD3 en SiMi clock battery.

Color code ICS:
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/qqad0m.png

Semaphore kernel Only voor CM9 1.1.0... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjentjuh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09-2023
Heb voor het eerst een custom rom geïnstalleerd... Erg simpel vond ik het, heb nu CM9 erop (niet die van team...)

Het vreemde is echter dat het toetsenbord blijft trillen als ik het aanraak ondanks dat ik dat volgens mij bij geluid heb uitgezet... Iemand enig idee hoe dat kan?

Heb ook de rom manager gekocht alleen daar zie ik de ZSJGP (zo uit het hoofd) modem niet bij staan... Moet je die op een andere manier verkrijgen?

Ook vind ik hem nog niet echt snel... Heb het stappen plan gevolgd hoe het in de topic start staat kan ik nog iets meer doen?

Voor de rest ziet het er erg gaaf uit! Ben behoorlijk tevreden... Alleen stock rom 2.3.6 + semaphore + ext4 vond ik sneller aanvoelen... Maar goed heb het ook nog maar net :)

PunlArjen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
arjentjuh schreef op woensdag 25 april 2012 @ 20:13:
Heb voor het eerst een custom rom geïnstalleerd... Erg simpel vond ik het, heb nu CM9 erop (niet die van team...)

Het vreemde is echter dat het toetsenbord blijft trillen als ik het aanraak ondanks dat ik dat volgens mij bij geluid heb uitgezet... Iemand enig idee hoe dat kan?

Heb ook de rom manager gekocht alleen daar zie ik de ZSJGP (zo uit het hoofd) modem niet bij staan... Moet je die op een andere manier verkrijgen?

Ook vind ik hem nog niet echt snel... Heb het stappen plan gevolgd hoe het in de topic start staat kan ik nog iets meer doen?

Voor de rest ziet het er erg gaaf uit! Ben behoorlijk tevreden... Alleen stock rom 2.3.6 + semaphore + ext4 vond ik sneller aanvoelen... Maar goed heb het ook nog maar net :)
ZSJPG flashen in Cwm.
Waarom niet de rom van teamhacksung??..de andere variante zijn leuk maar minder ;)

Als je deze setup aanhoud wandelt het rondjes om vele rommetje..qua snelheid. :P

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2h377nc.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos_M
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 07:15

Jos_M

aka jos_jalla aka josti

Ik heb ook deze combi draaien, maar dan met de nieuwste nightly...echt zalig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostp1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-09 16:41
Ik krijg de laatste tijd veel klachten over de geluidskwaliteit van mijn SGS tijdens telefoongesprekken.
Ik draai I9000ZSJPG en de CM9 nightly van 12 april met standaard kernel.
Hebben meer mensen hier last van? Nog tips wat ik kan doen?
Is dit iets wat beinvloed wordt door de rom, het modem of de kernel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joostp1 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 21:35:
Ik krijg de laatste tijd veel klachten over de geluidskwaliteit van mijn SGS tijdens telefoongesprekken.
Ik draai I9000ZSJPG en de CM9 nightly van 12 april met standaard kernel.
Hebben meer mensen hier last van? Nog tips wat ik kan doen?
Is dit iets wat beinvloed wordt door de rom, het modem of de kernel?
Geen last van..misschien update naar de laatste nightly een optie.
Deze is weer om te smullen!!..

Edit: hehe nieuw launcher ssLauncher met heel veel optie's..

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/42kiu.png Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2eghdeo.png

[ Voor 12% gewijzigd door silitek op 26-04-2012 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjentjuh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09-2023
silitek schreef op woensdag 25 april 2012 @ 20:30:
[...]

ZSJPG flashen in Cwm.
Waarom niet de rom van teamhacksung??..de andere variante zijn leuk maar minder ;)

Als je deze setup aanhoud wandelt het rondjes om vele rommetje..qua snelheid. :P

[afbeelding]
Bedankt voor de link maar als ik hem installeer geeft hij installation aborted aan... Al 2x gedownload.
Enig idee?

Update
Heb hem inmiddels van http://cyanogenmod.nl/files/#2 gehaald deze werkt prima! :9~

[ Voor 8% gewijzigd door arjentjuh op 26-04-2012 09:51 ]

PunlArjen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IIsnickerII
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-06 14:41

IIsnickerII

Docent Software Dev

Hoihoi! Ik heb een vraagje. Ik weet zeker dat hij hier al een keer eerder langsgekomen is, maar ik kan niets vinden en ik ben na een paar weken klooien ten einde raad.

Mijn SGS heeft de Black Screen Two Lights brick opgelopen na hem geroot te hebben. Eerst werke hij prima, en toen na een tijdje dat ik hem in mijn broekzak had zitten en ik even wou checken hoe laat het was trof ik hem zo aan. Ik ben dus gelijk bezig geweest met de recovery modus. Hier heb ik mijn Internal SD kaart geformatteerd en de Cashe geleegd. Dit bleek niet voldoende.

Daarna ben ik gaan proberen om de firmware opnieuw te installeren, maar ik kwam niet in de downloadmodus en moest dus een JIG kopen. Nadat die binnen was ging alles redelijk makkelijk en heb ik de firmware door middel van Odin erop kunnen flashen. Echer bleef hij bij het samsung logo lang laden, en reboote daarna opnieuw. Dit was een eindeloos process dus ben ik andere firmwares gaan proberen.

Na vrijwel alle mogelijke firmwares geprobeerd te hebben geef ik het op. Of hij boot helemaal niet (crasht zelfs bij het charging screen), of hij boot in recovery modus, of hij blijft hangen bij het SGS logo en reboot daarna. Ik heb dus nog geen werkende firmware kunnen vinden.

Ik heb een Standaard SGS besteld bij T-Mobile rond april-mei 2011. Kan iemand mij misschien vertellen wat ik eventueel nog meer zou kunnen proberen. Ik wil graag van mijn oude Nokia af en deze weer gebruiken. Alvast bedankt!

Kast: Cooler Master Q330L V2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU Cooler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MEM: Corsair Vengeance 2x 16GB @ 6000MHz | GPU: XFX Speedster MERC 6800XT | SSD: Samsung 980 PRO 1TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IIsnickerII schreef op donderdag 26 april 2012 @ 11:19:
Hoihoi! Ik heb een vraagje. Ik weet zeker dat hij hier al een keer eerder langsgekomen is, maar ik kan niets vinden en ik ben na een paar weken klooien ten einde raad.

Mijn SGS heeft de Black Screen Two Lights brick opgelopen na hem geroot te hebben. Eerst werke hij prima, en toen na een tijdje dat ik hem in mijn broekzak had zitten en ik even wou checken hoe laat het was trof ik hem zo aan. Ik ben dus gelijk bezig geweest met de recovery modus. Hier heb ik mijn Internal SD kaart geformatteerd en de Cashe geleegd. Dit bleek niet voldoende.

Daarna ben ik gaan proberen om de firmware opnieuw te installeren, maar ik kwam niet in de downloadmodus en moest dus een JIG kopen. Nadat die binnen was ging alles redelijk makkelijk en heb ik de firmware door middel van Odin erop kunnen flashen. Echer bleef hij bij het samsung logo lang laden, en reboote daarna opnieuw. Dit was een eindeloos process dus ben ik andere firmwares gaan proberen.

Na vrijwel alle mogelijke firmwares geprobeerd te hebben geef ik het op. Of hij boot helemaal niet (crasht zelfs bij het charging screen), of hij boot in recovery modus, of hij blijft hangen bij het SGS logo en reboot daarna. Ik heb dus nog geen werkende firmware kunnen vinden.

Ik heb een Standaard SGS besteld bij T-Mobile rond april-mei 2011. Kan iemand mij misschien vertellen wat ik eventueel nog meer zou kunnen proberen. Ik wil graag van mijn oude Nokia af en deze weer gebruiken. Alvast bedankt!
Niet opgeven ;) ...ik heb een firmware I9000XWJW1 naar m'n dropbox geupload. Probeer deze eens. re-partition aan vinken niet vergeten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IIsnickerII

IIsnickerII

Docent Software Dev

De link wijst door naar de home/public folder van het account waar je op in logt, ik krijg dus mijn eigen folder te zien. :)

Kast: Cooler Master Q330L V2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU Cooler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MEM: Corsair Vengeance 2x 16GB @ 6000MHz | GPU: XFX Speedster MERC 6800XT | SSD: Samsung 980 PRO 1TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 10:40
I9000XWJW1, is dat de laatste Nederlandse firmware? HIER ook te vinden. Wachtwoord: samfirmware.com

[ Voor 1% gewijzigd door crispo op 26-04-2012 15:34 . Reden: "ook" ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
silitek schreef op woensdag 25 april 2012 @ 20:30:
[...]

ZSJPG flashen in Cwm.

[afbeelding]
Kan ik over meepraten, voelt toch weer aan alsof het net weer een stapje vloeiender is en sneller.

Even een vraagje tussendoor, omdat ik een complete wipe heb gedaan ben ik alles kwijt. Hoe stel je ook alweer in dat de touchkeys oplichten wanneer je een SMS/Gtalk/Whatsapp/Email ontvangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IIsnickerII schreef op donderdag 26 april 2012 @ 14:28:
De link wijst door naar de home/public folder van het account waar je op in logt, ik krijg dus mijn eigen folder te zien. :)
Yep..sorry mijn fout. maar de link crispo is hem ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:45
Bestaat er een tooltje om simpel te m'n sgs (2.3.6) te rooten?

Ik gebruik de stock rom naar volle tevredenheid maar zou toch enkele apps willen deleten. Dus kan dit ook zonder een custom kernel te flashen? Superoneclick heb ik al geprobeerd maar die blijft telkens hangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Draai nu stock rom + root en lagfix. Lekker old skool :) Kan ik met die lagfix aan gewoon een ics rom installeren? (team)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crispo schreef op donderdag 26 april 2012 @ 15:34:
I9000XWJW1, is dat de laatste Nederlandse firmware? HIER ook te vinden. Wachtwoord: samfirmware.com
JW5 is de laatste versie dit is JV6 voor XEN en KPN (ja de porvider)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 20:25:
[...]

JW5 is de laatste versie dit is JV6 voor XEN en KPN (ja de porvider)
Ja, JV6 voor XEN ideale rom voor diegene met flash problemen. Werkt in de regel direct ;)
Lambo LP670 SV schreef op donderdag 26 april 2012 @ 20:25:
Bestaat er een tooltje om simpel te m'n sgs (2.3.6) te rooten?

Ik gebruik de stock rom naar volle tevredenheid maar zou toch enkele apps willen deleten. Dus kan dit ook zonder een custom kernel te flashen? Superoneclick heb ik al geprobeerd maar die blijft telkens hangen..
Z4Root...is er.
Maar beter een root kernel via odin flashen..
Dacuuu schreef op donderdag 26 april 2012 @ 20:25:
Draai nu stock rom + root en lagfix. Lekker old skool :) Kan ik met die lagfix aan gewoon een ics rom installeren? (team)
Ik zou de lagfix uitschakelen voor de zekerheid.. ;)

[ Voor 63% gewijzigd door silitek op 26-04-2012 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
silitek schreef op donderdag 26 april 2012 @ 20:38:
[...]

Ja, JV6 voor XEN ideale rom voor diegene met flash problemen. Werkt in de regel direct ;)

[...]

Z4Root...is er.
Maar beter een root kernel via odin flashen..

[...]

Ik zou de lagfix uitschakelen voor de zekerheid.. ;)
Is voor mij een stock rom + 512 pit flashen niet sneller? dat kan geloof ik met de lagfix aan en heb erna meteen een schone rom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dacuuu schreef op donderdag 26 april 2012 @ 20:57:
[...]

Is voor mij een stock rom + 512 pit flashen niet sneller? dat kan geloof ik met de lagfix aan en heb erna meteen een schone rom :)
Starten vanaf 0-punt is dat zeker een optie... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
silitek schreef op donderdag 26 april 2012 @ 20:59:
[...]

Starten vanaf 0-punt is dat zeker een optie... :)
Meteen de SD kaart leeg gooien. Ben dan meteen van alle onnodige mapjes af enzo. Heb wel het idee dat na het flashen van een stock rom, de telefoon gewoon langzamer is geworden vergeleken met een half jaar terug.

Edit: I9000XWJW1_I9000XENJV5_XEN is ouder dan I9000XWJW5_I9000XENJV6_XEN toch?

[ Voor 9% gewijzigd door Dacuuu op 26-04-2012 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dacuuu schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:00:
[...]

Meteen de SD kaart leeg gooien. Ben dan meteen van alle onnodige mapjes af enzo. Heb wel het idee dat na het flashen van een stock rom, de telefoon gewoon langzamer is geworden vergeleken met een half jaar terug.
Dat is gevoelsmatig :+ ..je hardware is nog steeds van dezelfde kwaliteit.
;)

Ja, maar beide roms zijn prima als springplank naar ICS..

[ Voor 6% gewijzigd door silitek op 26-04-2012 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
silitek schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:07:
[...]

Dat is gevoelsmatig :+ ..je hardware is nog steeds van dezelfde kwaliteit.
;)

Ja, maar beide roms zijn prima als springplank naar ICS..
Dat dacht ik ook :9 Weet je misschien het antwoord op mijn vorige vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dacuuu schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:10:
[...]

Dat dacht ik ook :9 Weet je misschien het antwoord op mijn vorige vraag?

Ja, maar beide roms zijn prima als springplank naar ICS.. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
silitek schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:12:
[...]

Ja, maar beide roms zijn prima als springplank naar ICS.. :*)
Thnx:) ik heb ze zo allebei. de JW1 had ik al.. I9000XWJW5_I9000XENJV6_XEN is bijna binnen. Welke CF root is daar voor geschikt? ben daar altijd in de war mee :9 CF ROOT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackazz
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-08-2021
Simpele vraag voor de verandering. Doe je dit via de Recovery modus?
Nog nooit een andere modem geflashed namelijk :-)

[ Voor 11% gewijzigd door Jackazz op 26-04-2012 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Jackazz schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:58:
[...]

Simpele vraag voor de verandering. Doe je dit via de Recovery modus?
Nog nooit een andere modem geflashed namelijk :-)
Ja modem gewoon flashen met CWM = flashen via recovery net als je een rom flasht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IIsnickerII

IIsnickerII

Docent Software Dev

Met alleen deze firmware kom ik er helaas niet. Weer een hoop unable to mount errors bij de recovery screen. Ik neem aan dat ik dan idd ook een bootloader / modem / csc moet mounten. Maar ik heb er nu al zo ontiegelijk veel geprobeerd dat ik geen enkel idee meer heb welke ik nodig heb. Kan iemand mij ook de goede bestanden van de bootloader / modem en csc aanwijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dacuuu schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:16:
[...]

Thnx:) ik heb ze zo allebei. de JW1 had ik al.. I9000XWJW5_I9000XENJV6_XEN is bijna binnen. Welke CF root is daar voor geschikt? ben daar altijd in de war mee :9 CF ROOT topic
Gebruik nooit CF-root. Op JW1 gebruik ik altijd Semaphore_2.5.0.tar...(Odin)
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak

Aapzak

Your genuine OS hopper

silitek schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 08:39:
[...]

Gebruik nooit CF-root. Op JW1 gebruik ik altijd Semaphore_2.5.0.tar...(Odin)
;)
CF-root is prima. Dat is een rooted kernel met verder niet zo gek veel tweaks. Als je toch door wilt naar iets anders is het precies wat je nodig hebt. Veel van die tweaked kernels zijn gebasseerd op cf-root.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Aapzak schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 09:10:
[...]

CF-root is prima. Dat is een rooted kernel met verder niet zo gek veel tweaks. Als je toch door wilt naar iets anders is het precies wat je nodig hebt. Veel van die tweaked kernels zijn gebasseerd op cf-root.
Volgens mij bedoeld silitek dat hij nooit CF root gebruikt, maar je leest de zin snel als van "je moet nooit CF root gebruiken" maar volgens mij bedoeld hij "ik gebruik nooit geen CF root"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak

Aapzak

Your genuine OS hopper

dat denk ik ook :)

maar ik wilde de originele vraag beantwoorden met dat het een prima oplossing is en dat je niet verder hoeft te zoeken naar een andere kernel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dacuuu schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 09:20:
[...]

Volgens mij bedoeld silitek dat hij nooit CF root gebruikt, maar je leest de zin snel als van "je moet nooit CF root gebruiken" maar volgens mij bedoeld hij "ik gebruik nooit geen CF root"
;) ...ben een nieuwe rom aan het testen IMM76I. gebaseerd op GNEXUS STOCK ROM.
kom later terug met screenshot o.a..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Ik snap er geen worst van. Ik flash eerst: GT_I9000_XWJVH_XXJVO_NEEJV3_Sbl (Android 2.3.3) Hier kom ik gewoon in het android menu. Erna flash ik I9000XWJW5_I9000XENJV6_XEN en dan kom ik in een boot loop...

Zal het aan de SBL liggen?

Edit: Hmz. nog een keer flash gedaan van I9000XWJW5_I9000XENJV6_XEN en nu werkt het wel. raar.

Edit2: Deze staat er nu op: update-cm-9-20120425-NIGHTLY-galaxysmtd-signed
Heb daarbij deze geflasht: gapps-ics-20120422-signed. Na de google apps flash weer een cach clean gedaan enzo. Maar ik zie nergens gmail ofzo..

[ Voor 47% gewijzigd door Dacuuu op 27-04-2012 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IIsnickerII

IIsnickerII

Docent Software Dev

Ik ben allang blij als ik een combinatie van bestanden kan vinden die mijn SGS het weer laten doen.
Ik gebruik dus dat bestand dat mij aangewezen is (I9000XWJW5_I9000XENJV6_XEN) in PDA, en ik gebruik momenteel het 512 .pit bestand.
Enig idee wat ik zou kunnen gebruken voor modem en clc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Galnet vanochtend kapot gegaan hier :+

Weer op CM9. Nu eens twijfelen over die Galaxy S Feature Pack + rooted kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[4.0.4 IMM76I][ROM] EliteV11.0 Beta GNEXUS STOCK ROM

Ik zou zeggen doen..KF1 modem nog niet helemaal overtuigt, valt niet tegen tot zover.
Prachtige UI en nieuw framework..zeer snel, OTA toevoegingen werken. alleen rom install maar nodig dus.

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/fnacrp.png Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/4vnzf8.png

Wallpaper

[ Voor 6% gewijzigd door silitek op 27-04-2012 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
silitek schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 11:12:
[4.0.4 IMM76I][ROM] EliteV11.0 Beta GNEXUS STOCK ROM

Ik zou zeggen doen..KF1 modem nog niet helemaal overtuigt, valt niet tegen tot zover.
Prachtige UI en nieuw framework..zeer snel, OTA toevoegingen werken. alleen rom install maar nodig dus.

[afbeelding] [afbeelding]
Ik heb net Team CM geïnstalleerd . Kom jij hier mee aan :9

Is het ZSJPG zoveel beter voor ons nederlanders? Anders flash ik die even :P

[ Voor 5% gewijzigd door Dacuuu op 27-04-2012 11:22 ]

Pagina: 1 ... 112 ... 132 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in dit topic.