Toon posts:

Ati 5770 probleem met BFME2

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Rhodan
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 21:04
Ik weet niet of dit in zijn eigen topic mag, maar ik neem maar een poging.
Onlangs heb ik mijn Ati 3870 omgeruild voor een Ati 5770.
Op zich zag alles er netjes uit en was zeer tevreden tot ik mijn favoriete spel LOTR BFME2 opstartte.
In het spel en de expansion Return of the Witchking krijg ik random crashes.
In eerste instantie denk je aan het spel.
Deze opnieuw geïnstalleerd, zelfde gedrag.
Volgende stap was drivers (10.3 t/m 10.10) uitproberen, ook hetzelfde gedrag.
Dan eens kijken hoe de kaart zich houd met Futuremark Vantage, deze een avondje laten draaien en dat ging zonder problemen.
Oke, was toch toe aan een format, maar helaas ook na een clean install, hetzelfde gedrag.
Toe mijn oude 3870 erin gedaan, geen crashes, met dezelfde drivers.
De 5770 er weer in en weer crash.
Ook wat meer prik op de PCIe poort gezet, ergens gelezen, geen effect net als forced dx9.
Ik krijg dus de indruk dat die kaart iets niet goed doet, maar als die echt kapot zou zijn, dan lijkt het me niet dat ik Vantage kan draaien, maar als het spel gaar zou zijn, zou die het ook niet moeten doen op de 3870.
Iemand nog een idee?
FF een kleine edit op verzoek:
Specs, X38 Gigabyte ds5 socket 775 mobo, Intel Q9550, 4x2GB ddr2 geheugen, windows 7 op een SSD, SSD was ook een van de reden voor een clean install.
Ook op 2x2gb geheugen geprobeerd, maakte niet uit.
Het geheugen is prima in orde volgens memtest.

[Voor 11% gewijzigd door Rhodan op 09-11-2010 23:36]

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

• Herman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 00:16
Zou je misschien de spec's van je PC inclusief OS in de TS willen zetten?

Heb je enkel in Return of te Witchking crashes of ook in andere games?

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• Rhodan
FF een edit gedaan :)
Ik heb voor de rest geen andere spellen, speel ook eigenlijk geen ander spel.
Maar dit zou ik nog eens kunnen proberen, maar Vantage geeft geen problemen.

• Nemesizz
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 20:31

Nemesizz

Untouchable

De crashes, alsin crash en weer in Windows, of crash en zwartscherm en je PC moeten resetten?

Een crash met zwart scherm heb ik namelijk gehad met m'n radeon 5770.
Benchmark als 3dmark kon ie wel gewoon draaien, maar games of game-benchmarks crashte de kaart keer op keer.
Heb toen vanalles getest (geheugen goed, hardeschijf goed, overklok uitgezet van CPU, fresh install) niks hielp. Totdat ik m'n voeding uitwisselde. M'n voeding was opzich ook niet kapot (een meer energie slurpende 8800 trok ie wel) maar de combinatie van die videokaart met die voeding ging niet samen.
Heb de voeding gewisseld met een andere PC van mij (een 550W gewisseld door een 430W van hetzelfde merk) en voila, problemen als sneeuw voor de zon verdwenen.

Nu hoeft het daar niet aan te liggen, maar je kan altijd proberen met een andere voeding te testen en kijken of die dan nog crashed. Want bij mij was de voeding het laatste waar ik aan dacht.

• Rhodan
Txs, ik kom dit berichten dus wel vaker tegen.
Staat voor het weekend op het programma.
Ik zou het wel vaag vinden, heb een Antec 500 watt true power en als ik de voltlijnen monitor dan blijft alles netjes.
Crash trouwens als crash back to desktop, maar ook al een keer gehad dat windows spontaan een reboot deed.

• Klaas09
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 11-12-2018
Dit is inderdaad bijna exact hetzelfde als mijn verhaal http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1433796
Ook betreft het hier de 5770. Iemand hier die hetzelfde probleem ooit heeft gehad?
Ik heb even gegoogled, en lees dat er wel wat meer rare problemen zijn met die kaart, en vaak op PC's met Windows 7 64 bit versie.
Die ik ook heb.

[Voor 3% gewijzigd door Klaas09 op 11-11-2010 01:33]

• Rhodan
Draai inderdaad ook win7 64bits.
Maar heb het een beetje gehad en ga morgen de 6870 halen en een anders psu.
Hoewel de mijne het absoluut zou moeten trekken, is die al 2 1/2 jaar oud.
En dan ga we van het weekend eens goed testen.

• Klaas09
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 11-12-2018
Ik heb trouwens meerdere malen gelezen op andere forums dat de kaart "te koud" zou zijn, hoe raar dat ook klinkt... Ik heb ook een extra dikke koelfan in me pc, en las dat iemand de standaart fan weer had ingebouwd, en toen was het probleem verholpen... Ik denk dat ik ook op zoek moet naar een nieuwe kaart, snap niks van dit gedoe...
Ik speel Call of duty 4, hoeft dus niet de beste te zijn, suggesties?

• Rhodan
Hmmm, te koud, zou weer iets nieuws zijn.
Maar dit is mijn eerste uit de 5000 serie en ook gelijk de laatste.
Morgen en het weekend ga ik testen met de 6870, heb hier wel betere hoop op.
De kaarten uit de 4000 serie is misschien ook een optie voor je, zijn al een poosje op de markt en daar hoor ik weinig problemen over.

• Rhodan
Oke, donderdag nieuwe spullen gehaald, een Enermax mod82 625 watt voeding en een Gigabyte 6870.
Vrijdag eerst de voeding vernieuwd en testen.
Had met de oude Antec Eartwatt 500 watt om de haverklap crashes op een bepaald skirmish level van LOTR BFME2.
Met de nieuwe voeding, level zonder problemen uit kunnen spelen.
De 500 watt had voldoende moeten zijn, maar was 2 1/2 jaar oud en schijnbaar slijt het harder als dat ik verwacht??
In ieder geval zaterdag ook de nieuwe 6870 ingebouwd en deze is toch echt een stuk vlotter.
En ik heb nog geen crash gehad.
In mijn geval bleek het dus inderdaad de voeding te zijn, hoewel ik dat wel heel vaag vind, Vantage draaide zonder problemen en het oude spel niet op de oude voeding.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee