Ik weet niet of dit in zijn eigen topic mag, maar ik neem maar een poging.
Onlangs heb ik mijn Ati 3870 omgeruild voor een Ati 5770.
Op zich zag alles er netjes uit en was zeer tevreden tot ik mijn favoriete spel LOTR BFME2 opstartte.
In het spel en de expansion Return of the Witchking krijg ik random crashes.
In eerste instantie denk je aan het spel.
Deze opnieuw geïnstalleerd, zelfde gedrag.
Volgende stap was drivers (10.3 t/m 10.10) uitproberen, ook hetzelfde gedrag.
Dan eens kijken hoe de kaart zich houd met Futuremark Vantage, deze een avondje laten draaien en dat ging zonder problemen.
Oke, was toch toe aan een format, maar helaas ook na een clean install, hetzelfde gedrag.
Toe mijn oude 3870 erin gedaan, geen crashes, met dezelfde drivers.
De 5770 er weer in en weer crash.
Ook wat meer prik op de PCIe poort gezet, ergens gelezen, geen effect net als forced dx9.
Ik krijg dus de indruk dat die kaart iets niet goed doet, maar als die echt kapot zou zijn, dan lijkt het me niet dat ik Vantage kan draaien, maar als het spel gaar zou zijn, zou die het ook niet moeten doen op de 3870.
Iemand nog een idee?
FF een kleine edit op verzoek:
Specs, X38 Gigabyte ds5 socket 775 mobo, Intel Q9550, 4x2GB ddr2 geheugen, windows 7 op een SSD, SSD was ook een van de reden voor een clean install.
Ook op 2x2gb geheugen geprobeerd, maakte niet uit.
Het geheugen is prima in orde volgens memtest.
Onlangs heb ik mijn Ati 3870 omgeruild voor een Ati 5770.
Op zich zag alles er netjes uit en was zeer tevreden tot ik mijn favoriete spel LOTR BFME2 opstartte.
In het spel en de expansion Return of the Witchking krijg ik random crashes.
In eerste instantie denk je aan het spel.
Deze opnieuw geïnstalleerd, zelfde gedrag.
Volgende stap was drivers (10.3 t/m 10.10) uitproberen, ook hetzelfde gedrag.
Dan eens kijken hoe de kaart zich houd met Futuremark Vantage, deze een avondje laten draaien en dat ging zonder problemen.
Oke, was toch toe aan een format, maar helaas ook na een clean install, hetzelfde gedrag.
Toe mijn oude 3870 erin gedaan, geen crashes, met dezelfde drivers.
De 5770 er weer in en weer crash.
Ook wat meer prik op de PCIe poort gezet, ergens gelezen, geen effect net als forced dx9.
Ik krijg dus de indruk dat die kaart iets niet goed doet, maar als die echt kapot zou zijn, dan lijkt het me niet dat ik Vantage kan draaien, maar als het spel gaar zou zijn, zou die het ook niet moeten doen op de 3870.
Iemand nog een idee?
FF een kleine edit op verzoek:
Specs, X38 Gigabyte ds5 socket 775 mobo, Intel Q9550, 4x2GB ddr2 geheugen, windows 7 op een SSD, SSD was ook een van de reden voor een clean install.
Ook op 2x2gb geheugen geprobeerd, maakte niet uit.
Het geheugen is prima in orde volgens memtest.
[ Voor 11% gewijzigd door Rhodan op 09-11-2010 23:36 ]