ik heb in 1994 een AMD 468DX-40 gekocht bij de vobis hier in rotterdam...
de monitor is al drie keer kapot geweest (maar doet het nu na drie keer repareren nog wel @ 800*600/60Hz)
ik heb zelf een keer het geheugen van 4 MB willen uitbreiden naar 8 MB, helaas was ik nog niet zo handig en de SIMM banken moesten schuin en vrij hardhandig gevuld worden met die chippies... Dus toen maakte ik een SIMM slot kapot
de pc werkte toen in het geheel niet meer
Ik ermee terug naar de Vobis (die superstore op de goudsesingel in r'dam)... "Ja meneer, die is kapot... U moet maar in de winkel gaan kijken voor een nieuwe PC, want deze is niet meer te maken!"
Kosten diagnose: Hfl. 55,00 incl BTW
Ik denk: "pleurt op!

" en ik ga met die systeemkast naar DES op de Nieuwe binnenweg (was toendertijd nog een computer dump handeltje)
Staat daar zo'n dikke kerel bij de TD, met zweet op z'n kop en een holster om met allemaal schroevendraaiers etc
Ik leg het probleem uit en die kerel pakt een schroevendraaier, kijkt even en jetst die in me moederbord!
Toen vlogen er _ONGELOGEN_ stukjes ijzer in de rondte...
hij plugt de computer in op een monitor, power etc en het ding draait gewoon weer!
Wat bleek nou: ik had bij het plaatsen van die SIMMetjes de contactpuntjes in verbinding gebracht met elkaar en die maakte sluiting
Maargoed... het apparaat werkte weer voor de som van Hfl. 50,00
IK WEER TERUG NAAR VOBIS
die kerel was _not amused_
enfin, na een beetje dreigen met ombudsman enzo kreeg ik mijn geld terug van de diagnose van Vobis, van DES, PLUS dat ik een waardebon kreeg twv 100 piekkies!
Dus een wijze levensles:
wil je een PC kopen, ga dan _niet_ naar vobis