Toon posts:

VOBIS wat een winkel zeg !!!

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.108 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ja vandaag naar vobis geweest voor een oom van me
die via het werk een pctje mag bestellen
alleen bij vobis dan wel
vandaag was er een voorstelling kon je pctje
bekijken
maar ja verkopers wisten er niet veel vanaf
geef jullie mening over dit pc en hoe zou jij die samen stellen volgens de folders

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~dannyhorsfield/vobis11.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~dannyhorsfield/vobis22.jpg

groeten

Verwijderd

je plaatje doet 't niet, zet ff je linkje er goed in!

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-01 11:51
Ik heb de afgelopen weken ook al gezeik met plaatjes gehost op geocities.com
:(

Eerder werkte het nog om ipv www.geocities.com/etc fp.geocities.com/etc te gebruiken maar ook dat werkt niet meer volgens mij.

Verwijderd

PLEASE KOOP NIET BIJ VOBIS please,,,,,,,,,,,, veeeeeeeeeels te duur en kwaliteit PC's die hebben ze niet CRAPPIE onderdelen... meestal CHEAP ass Geheugen en KUT MOBO's...... enne een kut videokaart en ook crappi monitoren.... zet desnoods je pc in elkaar bij GRAFICALL

Verwijderd

Topicstarter
Op Wednesday 14 March 2001 00:00 schreef -KOD- het volgende:
PLEASE KOOP NIET BIJ VOBIS please,,,,,,,,,,,, veeeeeeeeeels te duur en kwaliteit PC's die hebben ze niet CRAPPIE onderdelen... meestal CHEAP ass Geheugen en KUT MOBO's...... enne een kut videokaart en ook crappi monitoren.... zet desnoods je pc in elkaar bij GRAFICALL
Tja is niet voor mij dus ik kan daar niks over zeggen maar dank je voor de tip en ik krijg die k&t kl)(&^$%^^&&
pics niet erop even ergens anders neer zetten een momentje graag

• tjAb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-10-2025
mee eens...
vobis zuigt gewoon zwaar

Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear!

Verwijderd

JESUS ik ZIE NU JE PLAATJE WAT EEN PRIJZEN voor dat geld BOUW ik VOOR JOUW een SUPER PC met HEERLIJKE IIYAMA Monitor erbij nog en gratis Gekopieerde software :+

Verwijderd

Topicstarter
p.s. Heb je de mobo gezien
een asus cu4x :?:?:?
geen idee wat dat is zal wel de asus cuv4x moeten zijn

en ja hp heeft nieuwe branders de 128 speed branden wil ik wel hebben ;)

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Een vorig manager van mij kwam maar niet het Internet op met zijn nieuw Vobis-bak :'(
Ik opgetrommeld.
Hadden ze muis en intern modem op dezelfde interrupt zitten |:(
Surft lekker, zolang je maar niets doet :P

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

CRISIS moet je die prijzen eens zien en dan moet je nog een monitor apart kopen ook.

Ik zou aan je oom vragen of hij zijn werkgever niet kan overhalen het ergens anders vandaan te halen, want dit kan gewoon niet.

Verwijderd

Is Vobis een PC winkel dan:?

Verwijderd

het zal wel een PC prive projekt zijn.

en in de meeste gevallen mag je dan een compac uitkiezen , net als bij mijn bedrijf.

dan ga ik toch liever naar vobis.

ik heb gelukkig geen compac en ook niets van vobis.
ik geef liever wat meer geld uit voor iets goeds , dan maar zonder belastings voordeel.

• timothee
  • Laatst online: 04-01 18:36
dit zijn echt mega aso prijzen! ik zou of inderdaad vragen of het niet ergens anders kan of niet meedoen aan het project maar fijn zelf wat in elkaar knutselen.

• ReseTTim
  • Laatst online: 06-01 14:54

ReseTTim

Chocolate addicted

ik was laatst met m'n buren ff een aantal pc winkels langs aan het gaan om te kijken hoe duur alles een beetje is. dus wij d88 kom laten we voor de grap ff naar vobis gaan, nou je kunt lachen.

ZIPdrive normaal 175 daar 300
plextor 12x10x32 normaal 550 daar 700
128mb ram normaal 130 daar 200

tis een waardeloze winkel.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

DOE 1 DING INIEDERGEVAL NIET EN DAT IS BIJ DE VOBIS KOPEN STELLETJE AFZETTERS ZIJN DAT!!

sorry moest er ff uit :)

Verwijderd

Topicstarter
Tja das ook niks he dat surfen zonder muis
maar dit bakke krijg ik al bij de regenboog boor 2600 gulden
en hier durven ze dit te vragen
en die verkopers zijn ook niet zo erg slim
toen ik in de winkel was en een paar vragen stelde wisten ze niet waar ik het over had .
een paar simpele vragen over geheugen hd
en ja natuurlijk hoe ze erbij kwamen om een viper erin te stoppen
als mijn oom de 1 gig pakt
dan houd die viper alles op
minimaal toch in zo een systeempje een geforce 2mx erin
anders loopt die kreng toch niet

ach ja en aanpassingen wouden ze niet
zoals andere mobo of hd want 5400 toeren is ook niks met zo een systeempje
7200 toeren wouden ze ook niet erin stoppen

ach ja beste is zelf bouwen denk ik zo
maar ja moet me oom ook zelf weten he

wat zouden jullie doen met zo een aanbot ?????

Verwijderd

Topicstarter
Tja andere winkels heeft die al gevraagt
maar bedrijf wil het makkelijk houden en alleen naar vobis

baas krijgt zeker pctje gratis op deze manier

in het begin was er sprake van zelf kopen waar je zelf wou maar dat is heel snel verandert

jammer voor hem maar ook ik zou het niet kopen
alleen zit hij dan met het probleem geld
als hij deze pakt kan hij die afbetalen per maand
anders moet die alles in een keer neerlappen

dat is bij sommige families niet mogelijk

Verwijderd

kennis heb je bij vobis niet nodig.

bij mij in de straat werkt iemand daar.

voorheen monteerde hij banden bij euromaster.

• Arjan A
  • Laatst online: 09-01 15:07

Arjan A

Cenosillicafoob

Tja

'k Heb zelf ook eens een PC gekocht bij Vobis. Ook via een PC-Prive project. Dat was plm 2 jaar geleden. Ik zit nu nog achter dat ding, maar ik geloof dat er niet veel onderdelen meer origineel zjn. 't Geheugen heb ik verhuisd naar mijn Linux bak omdat-ie op lager FSB draait. Het mobo is gecrashed en de kast is te klein :'(
'k Heb dus nu een HD over want die past er niet in. Ik ga hem wel een keer in mijn Linux dingetje stoppen als die weer eens uit moet (uptime > 100 dagen rules >:))

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Het is toch onzin dat die pc bij Vobis gekocht moet worden? Volgens mij is elke werknemer vrij om bij een pc prive project te kopen waar hij maar wil. Als de werkgever toch een bepaalde zaak er door wil drukken, dan zullen ze wel poen van - in dit geval Vobis - krijgen....dit zaakje stinkt dus mensen!!!

Verwijderd

die keuze is vrij , maar niet elke ondernamer is berijd , om het hele bedrag voor alle werknemers in een keer te willen betalen.

daarom zoeken ze een zaak die gesprijde betaling heeft.

Verwijderd

WinME |:(

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 17:30

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Hmmm, lullig voor je oom dat daar je (nieuwe) pc vandaan moet komen :(

En leer eens typen / nederlands er staan veel fouten in je postings [rebel]

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-01 14:16
vobis heeft zeker geen slecht geheugen.
dane electronics zegt je dat wat?

en monitoren keus genoeg. van highscreen tot sony. ja highscreen is inderdaad niet jevanhet..

en asus cuv4x. kweenie hoor maar je moet tomshardware maar ff lezen wat tie er van vindt.

die folder is voor een pcprive project en dan heb je helaas beperkte keuze. vobis is wat prijzig achja...

edit:tiepfaut

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

btw er zijn wel andere computer winkels waar je in stappen kunt betalen. volgensmij is mycom zo eentje.

k mocht 2 jaar geleden voor 5000,- een computer uitkiezen via pcprive project.
was al 1000,- kwijt voor onze CTX 17" PRO710 (trinitron) btw ik mocht toen zelf kiezen waar we hem kochten. kheb hem toen bij mycom gekocht en later op een beurs nog een voodoo2 12mb gekocht.

btw hopelijk einde dit jaar of volgend jaar weer nieuwe pc, heb al zitten denken wat het wordt, may be een laptop van 5000 >:)>:).

[edit]
ontopic heel erg zelfs

als hij toch wat wil uitgeven voor een monitor koop de LG 795FT (17") heb er zelf ook over zitten na te denken maar ik koos voor iiyama :)

Verwijderd

Topicstarter
Tja ik kan hem niet tegen houden als hij die wil kopen afraden doe ik zoiezo

• Koelkasten
  • Laatst online: 16-12-2025

Koelkasten

har har koelkast op je knar

JUG :(

Vobis na een jaar toen mijn pa daar zijn pc verplicht moest kopen voor zijn werk dit verhaal :

Al toen dat ding er net was een vobis bak met p166 was hij slomer dan mijn p120 ook nooit sneller gekregen dan mijn p120 die in alle opzichten slechter was dan zijn p166 :r

Na een jaar ding verot op de helpdesk daar deden ze niks want hij was wel al 3 weken uit de garantie periode :r ze keken niet eens toen naar andere zaak en daar bleek mobo + cpu naar de donder

Vobis zout op met hun...

Sommige mensen....

Verwijderd

het enige waar de vobis goed voor is, is om eens hard te lachen!
je loopt die winkel binnen, en dan vraag je:
"ik kom irq's tekort! heb je er een paar voor me?"

je ziet die gozers dan kijken joh!!! dat is ZO mooi :?

of je zoekt een DMA kanaal, en dan ongeveer 20 cm lang, want groter past niet in je pc!!

voor de rest is de vobis bagger, heb het zowiezo nietop die kant-en-klaar meuk van dat soort winkels...

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-01 18:59

Mary Wana

keyboard nut

ja mijn quote zergy het al he , kan je veel beter eentje samen stellen desnoods helpen wij je wel , maar als je bij de vobis eentje koopt kun je veel beter je geld weg mieteren , of aan mij geven >:)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• kaspur
  • Niet online

kaspur

#1 typo matser /o/

ik kom net bij vobis terug :/ adverteren ze groots met 128 mb sdram, HEBBEN DIE EIKELS HET NIET OP VOORRAAD!!!

ze zijn hie in enschede niet voor niks van "megastore" naar klein kutwinkeltje gegaan eh :Z

ik zag twee beren fout parkeren....

Verwijderd

Topicstarter
nou het in elkaar zetten hoef niet jongens
dat lukt me zelf wel heb er tenslotte al weet ik hoeveel al gemaakt voor anderen
ik wou even jullie meningen weten en natuurlijk wat te lachen hebben over vobis

weet je wat het is je moet als je zelf bouwt
alles in een keer neer leggen

maar ja ik zal zo een ding nooit in mijn leven kopen trouwens heb ik ook niet nodig mijn systeempje loopt heel wat harder dan die vobis ooit kan waarmaken

maar toch fijn om even te kunnen lachen .....

was er heen geweest in de winkel was ook lachen

geen verkoper durfde meer te komen om met ons te lullen want
als ze deden stonden ze weer voor paal
als ze dingen eruit slaan wat gewoon weg niet kan kloppen
en dan in hun gezicht uitgelachen worden
vonden ze blijkbaar niet leuk

ach ja altijd geinig die pc prive projecten

als ik me het zo bekijk
je koopt dat ding je betaalt in eerste instantie te veel je krijgt belastings voordeel en je betaalt dan wat die eigenlijk kost maar nu komt het.....
je krijgt hem pas 2 maanden later dan dat die betaalt is dus systeem oud
en te veel betaalt want over 2 maanden kost die dat niet meer
zou je dezelfde systeem dan pas betalen ben je even veel kwijt als je hem direct daar koopt

slimme mensen die pc prive project maken
moet ik ook aan beginnen

JA als er mensen of bedrijven zijn die pc prive project willen kunnen bij mij
uit 3 systemen kiezen mail me als je/jullie intresse hebben .....

:):):):):)

• Tarin
  • Laatst online: 22:34

Tarin

Just plain weird.

Asus cuv4x.. tja.. die heb ik ook, maar hij bestaat in meerdere uitvoeringen.
ik heb dus maar 2 pci-slots en geen extra usb-poorten :(

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• JaymzHetfield
  • Laatst online: 19-04-2025
Als je nog harder wil lachen dan moet je naar Dixons gaan!

Metal up your ass

Verwijderd

Topicstarter
dixons mmmmm even vanmiddag maar eens daar hard gaan lachen
kijken hoe slim die zijn

• LoCuTuS2000
  • Laatst online: 20:28

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Op Wednesday 14 March 2001 01:35 schreef ReseTTim het volgende:
btw er zijn wel andere computer winkels waar je in stappen kunt betalen. volgensmij is mycom zo eentje.

k mocht 2 jaar geleden voor 5000,- een computer uitkiezen via pcprive project.
was al 1000,- kwijt voor onze CTX 17" PRO710 (trinitron) btw ik mocht toen zelf kiezen waar we hem kochten. kheb hem toen bij mycom gekocht en later op een beurs nog een voodoo2 12mb gekocht.

btw hopelijk einde dit jaar of volgend jaar weer nieuwe pc, heb al zitten denken wat het wordt, may be een laptop van 5000 >:)>:).

[edit]
ontopic heel erg zelfs

als hij toch wat wil uitgeven voor een monitor koop de LG 795FT (17") heb er zelf ook over zitten na te denken maar ik koos voor iiyama :)
Ik werk bij MyCom en op afbeteling is bij ons (helaas?) niet mogelijk, waarschijnlijk omdat dit administratief gezien heel veel werk is; wanbetalers etc. Ik zou zeggen dingen als cdromspeler en geheugen kun je erin laten zitten, de rest verpatsen en goeie spullen bij MyCom kopen :P Ik zou wel zo'n LG flatron scherm scoren, superkwaliteit en niet van die convergentielijnen als bij een iiyama of ctx

Verwijderd

Topicstarter
Tja VOBIS |:(

Verwijderd

Op Wednesday 14 March 2001 12:41 schreef Tarin het volgende:
Asus cuv4x.. tja.. die heb ik ook, maar hij bestaat in meerdere uitvoeringen.
ik heb dus maar 2 pci-slots en geen extra usb-poorten :(
2 pci sloten!? en geen usb!?
Damn! En ik dacht dat ik zo slecht af was met mijn oude compaq, die had maar 3 pcisloten...

Ohw en btw vobis!?

Niet doen!!! Mijn vriend heeft zijn computer bij de vobis vandaan... hij loopt alleen maar te vloeken en te schelden en dat kreng was nog hardstikke duur ook! ruim 2 keer zo duur als mijn compuutje, en de mijne is nog veel beter en sneller ook!
Als ik eerder op tweakers had geweest, had ik voor hem ook een mooi compuutje gebouwd...
Of ik had hem zelf laten bouwen, maar hij is nu ook van mening dat hij beter zijn eerstvolgende compuutje zelf kan bouwen ipv bij zo'n shitwinkel te kopen...
Dat ding is gewoon zwaar instabiel en dat voor die prijs!

Verwijderd

Ik heb +/- 5 jaar geleden mijn eerste PC gekocht bij Vobis (in Ede). was een 486 100Mhz. was +/- 3500,- of zo. was ik daar een week later in de winkel, beetje aan het rondneuzen in de boeken en de games. Komt zo'n vent naar me toe, zegt tie: "ALS JE NIKS KOOPT DAN GA JE MAAR WEG!!" ik ben dus inderdaad weg gegaan en ook NOOIT meer terug geweest. ECHT een BAGGER tent, die hele VOBIS keten. Ik heb van meerdere van die rare verhalen over VOBIS gehoord.

Dus raad hem aan om geen computer daar te kopen, ze zijn duur en de service is kut!

Verwijderd

Alleen bij Vobis! 128 speed HP brander!

IK :r VAN DEZE K@#$@@%@%@%%@%@%%%%@%^^&!!!! WINKEL!!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Heerlijk, da's 129 betalen voor 128 Mb bij Vobis.... Wat zou er aan de hand zijn???

• cappie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-05-2025

cappie

all lowercase

CrAPPIE ?!

Aspire to inspire before we expire | profiel | systeem

• Da_Imp
  • Laatst online: 13-11-2024

Da_Imp

Carpe Noctrum

Inderdaad! Koop niet bij Vobis... In het grijze onschuldige verleden had ik ook zogenaamd een "kwaliteits" highscreen PC. Tot ik elke maand naar de winkel terug kon omdat er vanalles aan mankeerde en zelf nog niet wist hoe je het op moest lossen. K moest er nog voor dokken ook omdat ik zelf de oorzaak was (terwijl de mensen bij Vobis zelf powercables afplakten met plakband waardoor en kortsluiting ontstond en mijn MoBo gefrituurd werd.) Maar nog even een voorbeeldje... Heb nu een Highscreen monitor, een jaartje of 2 pas, en hij is laatst gestorven omdat door een of andere vage reden de binnenkant geheel gesmolten is...
:?

If the world didn't suck we'd all fall off.

• ezwizard
  • Laatst online: 01-12-2025
1) Ik denk dat je een heel simpel rekensommetje moet maken... kijk wat het (door hem eventueel uitgekozen) systeem kost bij de Vobis, en kijk wat het dan ongeveer zou gaan kosten als het belastingvoordeel eraf is...(systeem van +/- 5000 piek kost je dan ongeveer 3000)

2) Daarnaast maak je een rekensommetje met wat het zou kosten als je een zelfde soort systeem (alleen met betere onderdelen/stabieler enz.) bij een ECHTE pc winkel zou kopen...

Ik denk dat hij dan waarschijnlijk tot de conclusie komt dat ie qua geld en kwaliteit veeeel beter af is met optie 2... maar ja dat weet jij zo ook wel, maar dan kan je hem het daadwerkelijk laten zien.. !!! :) :) :)

• Da_Imp

Da_Imp

Carpe Noctrum

Optie 3) Hoeveel zou het kosten om met eigen onderdelen via internet een PC in elkaar te draaien? Ook stabiel (Als je het goed doet) en _nog_ goedkopen *D

Verwijderd

Asus mobo, Viper vga en philips of LG monitoren crappi stuff? :?
Valt naar mijn mening nog wel mee voor een McDonalds onder de computerzaken. :9

Verwijderd

VOBIS
Voor Onzin Bij Iedere Service
Voor Overigens Bijster Idiote Spaartegoeden
Vooral Overmacht Bij Ingestorte Systemen
Vrij Ongemanieerde Bijzonder Infantiele Salesfiguren.

;) Rob

• ezwizard
Op Thursday 15 March 2001 12:57 schreef Da_Imp het volgende:
Optie 3) Hoeveel zou het kosten om met eigen onderdelen via internet een PC in elkaar te draaien? Ook stabiel (Als je het goed doet) en _nog_ goedkopen *D
Met eigen onderdelen een pc via internet in elkaar zetten :? :? :? ??? Dat mag je ff uit leggen...

Ik kan me voorstellen dat je met je eigen onderdelen (die je al hebt liggen) iets maakt, of via internet een pc besteld bij een leuk zaakje (alhoewel garantie en ff terug naar de zaak waar je hem kocht dan soms wat moeilijker wordt), maar jouw genoemde optie is niet echt duidelijk...

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:00
Compy: helemaal mee eens! Beetje ongenuanceerde verhalen hier. Alles is kut en zwaar duur. Vast, een groot bedrijf vindt het helemaal niet erg als elke klant terugkomt met problemen. Ze zijn ook heel duur, want zoals iedereen weet is er bijna geen concurrentie in computerland. |:(

Ik ben het er zeker mee eens dat ze af en toe troep verkopen, maar als je je systeem een beetje verstandig samenstelt is het helemaal zo gek nog niet, al heb je dan ook geen Highscreen onderdelen meer ;)

• Da_Imp

Da_Imp

Carpe Noctrum

Uhm ja... Nederlands != erg goed...
Wat ik dus bedoelde was zelf onderdelen bestellen via internet en dan een kast in elkaar zetten... Maar oude onderdelen gebruiken mag ook... :)

• ezwizard
Op Thursday 15 March 2001 13:06 schreef Da_Imp het volgende:
Uhm ja... Nederlands != erg goed...
Wat ik dus bedoelde was zelf onderdelen bestellen via internet en dan een kast in elkaar zetten... Maar oude onderdelen gebruiken mag ook... :)
all clear :)

Verwijderd

Bste optie blijft natuurlijk spullen kopen op internet, thuis af laten leveren en knutselen maar. Enige nadeel niet iedereen is zo goed in knutselen.

Voor 2x linkshandige
Ik ben zeer goedkoop, 200,- en ik knutsel de onderdelen in elkaar. ;)

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-12-2025
Mijn ervaring met Vobis is:

- Onklantvriendelijk
- Geen technische kennis
- Belachelijk duur
- Slechte service

Verwijderd

Op Thursday 15 March 2001 13:15 schreef Compy het volgende:
Bste optie blijft natuurlijk spullen kopen op internet, thuis af laten leveren en knutselen maar. Enige nadeel niet iedereen is zo goed in knutselen.

Voor 2x linkshandige
Ik ben zeer goedkoop, 200,- en ik knutsel de onderdelen in elkaar. ;)
Nou zeg... zelfs ik heb het nog voor elkaar gekregen een compuutje te bouwen, en dat terwijl ik een meisje ben :P;)
(sorry maar ben gewoon trots :P)

Verwijderd

Diegene die ervoor gezorgd heeft dat Vobis deze order krijgt strijkt gewoon een vette commissie op.
Ik weet van een geval waar die systeembeheerder 10% van de verkoopwaarde kreeg. Kassa!!!! B-)

Verwijderd

Squeek vindt dat Tweakerrrr een nice usericon heeft ;)

Verwijderd

Op Thursday 15 March 2001 13:34 schreef Llewella het volgende:

[..]

Nou zeg... zelfs ik heb het nog voor elkaar gekregen een compuutje te bouwen, en dat terwijl ik een meisje ben :P;)
En terecht 80% van de bevolking kan het niet dus mogen wij best trots zijn ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op Thursday 15 March 2001 13:34 schreef Llewella het volgende:

[..]

Tja dat is ook mogelijk alleen kan ik het zelf ook wel
maar je mag altijd even langs komen om het echt uit te leggen hoe en wat
en de truks die je gebruikt

kijk maar ook altijd welkom voor een bak koffie

groeten

Verwijderd

Mensen, Het toeval wil dat ik ook IT-manager ben, en ik ook een pc prive project moet organiseren voor ca. 50 werknemers. Bij welke instantie krijg ik 10%?????????!?!?! ff zonder gein, waar zouden jullie dat regelen?

ff typfoutje hersteld

• Tomatoman
  • Laatst online: 08-01 22:59

Tomatoman

Fulltime prutser

Ik heb een Iiyama A901HT (19") naast een LG 795FT (17") staan. De Iiyama is een mooie monitor, maar de LG is echt super!

Een goede grap mag vrienden kosten.

Verwijderd

Op Friday 16 March 2001 10:03 schreef arjo_kamp het volgende:
Mensen, Het toeval wil dat ik ook IT-manager ben, en ik ook een pc prive project moet organiseren voor ca. 50 werknemers. Bij welke instantie krijg ik 10%?????????!?!?! ff zonder gein, waar zouden jullie dat regelen?

ff typfoutje hersteld
En ga je die 10% verwerken in de prijs (korting)?

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06-2025

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

NORROD en FUNPRICE doen ook PC prive projecten....moet je es kijken hoeveel MEER PC je krijgt voor hetzelfde geld!!

Toch es met die baas praten lijkt mij

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Verwijderd

Op Wednesday 14 March 2001 01:21 schreef twiekert het volgende:

[..]

vobis heeft zeker geen slecht geheugen.
dane electronics zegt je dat wat?
heb laatst mijn ouwe vobis bak omgebouwd... geheugen mee naar nieuwe systeem.. is gewoon pc100 geheugen alleen het draait nu vrolijk mee met de PIII 733EB op 140MHz FSB...

verder is het ook allemaal wel leuk spul van ze.. maar ja.. de prijs... |:(

Verwijderd

Op Friday 16 March 2001 10:03 schreef arjo_kamp het volgende:

ff typfoutje hersteld
Wij (ik en mijn naaste collega) zijn hier op m'n werk ook gebombardeerd tot organisatoren van het PC-prive project. Na wat informeren willen wij het zo doen;
Laat elke medewerker zelf naar een winkel gaan en een systeem uitzoeken, deze moet dan voldoen aan een aantal voorwaarden (HD, CPU en memory). De bon van de winkel moet dan ingeleverd worden en dit wordt verrekend met het salaris.
Voordelen;
- Weinig administrative rompslomp.
- bij problemen zit de winkel om de hoek en komen ze niet met elk vraagje bij de IT manager. :9
- iedereen kan zijn eigen systeem kiezen en worden niet beperkt in hun keuze.
- ook de keuze van winkel is vrij (geen VOBIS :r ).

Suc6

• 3style
  • Laatst online: 29-12-2025

3style

...

Lijkt me een goed idee,
Nog een kleine toevoeging bij Vobis:

Kijk goed in je bak wanneer je een PC bij Vobis koopt. Een vriend van mij had destijds een PC met een Pentium processor gekocht die al overgeklokt bleek te zijn :(.
Daarnaast zijn ze puur gericht om de zooi maar te verkopen, met mooie praatjes waar de mensen die er niets van weten de dupe van zijn.

Maar goed er is al genoeg over gezegd, jammer alleen dat voornamelijk de tweakers dit lezen en niet de mensen die nog denken dat Vobis een goede zaak :r is.

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-01 09:29

bloasfist

Slot-A Crew

Mastermind, lache die trance versie van all your base are belong to us.
Gewoon met madtracker ofzo gedaan?

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

Vobis is echt zo'n winkel die niet een zo snel mogelijk goed gebalanceerd systeem samensteld. Maar een voor hun zo goedkoop mogelijk systeem dat heel snel LIJKT als je de kleine beetjes informatie hoort die ze geven.

• Elroy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-01 13:28

Elroy

Zelda!!!

Nou die floppy drive past mooi bij de kast
:r :r :r

Specs Computer

• Smirnoff
  • Laatst online: 09-01 17:17
Dit las ik denet in Nl.Hardware (sorry voor de lange tekst :)

Hierbij post ik het (het is niet van mij afkomstig!!)

Een consumenten berichtje.

Drie maanden nadat ik de fout maakte om bij Vobis in Amsterdam een computer to
kopen werkt het ding eindelijk. ICC - een bedrijf onafhankelijk van Vobis -
heeft er inmiddels een nieuw motherboard in gezet.

De onzin die men mij bij Vobis verkocht liep werkelijk de spuigaten uit. Onder
andere:

- "Als u er ook niet-standaard materiaal op aansluit is het geen wonder dat 'ie
het niet goed doet." (Het ging hier om een Key Tronic keyboard, dat ik
liever gebruik inplaats van wat Vobis leverde).

- Na in-shop "reparatie" die de problemen niet verholp: "We leveren er ook een
Microsoft Intellimouse bij, want inderdaad had de muis wat problemen." (De
mouse cursor sprong all kanten uit, behalve de goede). "Maar de muis moet
U ook niet te snel bewegen, want dat kan de machine niet bijhouden."
(Pentium III, 866 met 128MB RAM).

- "U heeft er software op geinstalleerd, en dan krijg je zulke problemen."
(Uhuh. Je neemt niet een 40MB hard drive om uitsluitend naar de default
screensaver te staren. Trouwens, zoals de mensen van ICC ook constateerden,
vertoonde de machine de problemen met alleen de door Vobis geinstalleerde
software).

Ik zal het hele verhaal hier niet neerzetten, maar ik heb inmiddels wel begrepen
dat ik niet de enige ben die Vobis niet meer zo ziet zitten.

*Ik* ben in ieder geval geen Vobis klant meer. Maar ze zijn nog niet van mij
af. Tenslotte heb ik na talloze telefoontjes met het Vobis hoofdkantoor nog
geen toezegging over het gratis verlengen van mijn garantie (voor de drie
maanden waarin in de computer niet kon gebruiken). Geen wonder, misschien, want
ik heb vernomen dat ze eigenlijk geen service contract meer hebben met ICC. Of
dat zo is, weet ik niet.

De reden waarom ik dit bericht plaats is eenvoudig. Ik ben ontevreden over de
manier waarop Vobis mijn heeft behandeld. Ik kreeg geen refund toen ik daarom
vroeg - ook niet nadat het bedrijf in de gelegenheid was gesteld de machine naar
behoren te repareren.

Aangezien de franchise houder mij verzekerde dat er op mijn machine slechts Dfl.
300 winst werd gemaakt, heb ik ten einde raad notabene schriftelijk aangeboden
het bedrag minus Dfl. 200 ("voor gemaakte kosten") terug te geven. Maar daar
had de franchise houder geen oren naar, aangezien ik dan "op elk
verjaardagsfeestje over Vobis zou klagen." Tja. Nu wacht ik dus niet op een
verjaardagsfeestje...

Ook wil ik mensen waarschuwen. Als je bij Vobis koopt wees er dan zeker van dat
je een schriftelijke garantie hebt. Volgens de zaak was de koopbon mijn
garantiebewijs, maar daar stonden geen leveringsvoorwaarden op. Vraag ook om
een *schriftelijke* "niet goed, geld terug" garantie. Kunnen ze je die niet
geven, koop dan ergens anders.

Tenslotte, ik heb ME en ben daarop voorgoed afgekeurd. Ik heb dan ook weinig
energie om Vobis via de rechter aan te pakken. Maar mocht er iemand zijn die
dat wel doet, ben ik bereid een verklaring af te leggen over mijn ervaringen met
Vobis.

Verwijderd

2 weken geleden is bij ons ook een pc-prive project begonnen bij het bedrijf van mijn pa. je raad het al. Je mocht alleen bij Vobis kopen. Ik heb de gok gewaagt
We kregen een folder met informatie opgestuurd.
Daarnaast was er een kijk avondgeorganiseerd. Daar was alles netjes gedemonstreerd.
Ik heb uiteindelijk besloten om toch maar de gok te wagen. Hier mijn ervaringen

Ik heb gekozen voor de :

Box PIII 1ghz pc
Asus cuv4x
Er zat een spire cooler op
128 mb (kon nog kiezen uit siemens en twinmos)
Diamond viper II z200 (Heb de cardexperd dual monitor met tv out geheugen 3.7 ns Meerprijs 100,-)
Sb live player
Standaard boxen (Heb de creative fps 1500 genomen ook meerprijs 100,-)
40 GB HD (Heb de 45 gb ibm genomen met een spire hd cooler +150,-)
15 monitor (heb de lg 795 FT + voor 500,- meer)
12 speed asus dvd speler met power dvd
modem toetsenbord muis en een surge protector
software win me workssuite word + 6 spellen oa nfs5 fifaa200 themepark world enz

De pc was 3399 en met de meerprijzen kwam ik op de 4200 gulden uit
Dit vond ik niet gek voor zon systeempje :p
De levertijd zou ongeveer 2 a 3 weken duren. Ik heb hem vandaag binnen gekregen. Alles was genstalleerd (wat me opviel dat bij de meeste drivers de nieuwste versie bijzat). Zelf word enzo was geinstaleerd.
En van de kwaliteit van de onderdelen die er inzitten is niks mis mee (het is niet voor de tweakers maar daar is vobis ook niet voor bedoeld. Eerder voor de families)

Ben er nu heel erg tevreden over

Ik weet niet precies om welk pc prive project het ging (begin van de topic) maar dit is een heel stuk goedkoper)

Ik heb nog even getwijfeld over een laptop de toshiba 1710 cds voor volgens mij 2700

Dus pc bij de vobis is niet per definitie slecht.
Trouwens dit was alleen een pc prive project in het hoge noorden

• wizzard
  • Laatst online: 01-05-2025
wat is een mobo (domme vraag maar wilt wel weten ) (idioot duur trouwens die computer maar goed wie ben ik !?

MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)

• Da_Imp

Da_Imp

Carpe Noctrum

Mobo = Moeder Board
:D

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:36
En wie weet wat leuke quotes van vobis personeel.
Kan alles neer zetten, lullen toch maar uit hun nek :P.
Vraag(voor lol) wat is verschil tussen dit FF-stuur en dan Non-ff-stuur. Wist het niet kon alleen vertellen dat het ff-stuur duurder was |:( (ok beetje overdreven maar wel ongeveer dat niveau)

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 10:02
Dit is ongeveer 2 jaar geleden gebeurd:

Mijn broer kocht een VooDoo kaart en zette deze in onze Pentium 166MMX van de vobis. Soms werd dan als je een spel startte het scherm zwart en kreeg de monitor geen signaal meer, een redelijk bekend probleem achteraf. Mijn broer d8 dat het pci-slot kapot was, omdat hij het (toevallig :?) wel in een ander slot deed. Gast bij de vobis geloofde mijn (toen 14-jarige) broer en bouwde een nieuw mobo in (nieuwer type met sd-ram ipv edo). Duurde tering lang!!! Die gast had naar later bleek ook da jumpersettings fout gezet, gewoon wat geprobeerd ofzo. Toen we naar een handleiding voor het mobo vroegen konden we die niet krijgen :(

• KiNgSiZZe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-07-2022
Op Friday 16 March 2001 19:33 schreef wizzard het volgende:
wat is een mobo (domme vraag maar wilt wel weten ) (idioot duur trouwens die computer maar goed wie ben ik !?
EN IK :?

As finishing touch god created the Dutch

Verwijderd

[edit]
ontopic heel erg zelfs

Inderdaad de LG is beter dan iiyama vind ik. Geen irri damplijntjes en een betere voeding...

• Life-is-party
  • Laatst online: 14-02-2023
Op Wednesday 14 March 2001 01:14 schreef HlpDsK het volgende:
WinME |:(
Help begin nou niet deze discussie. Bij de een (bij mij bv op 3 computers) draait WinME fantastisch. Andere beginnen er niet aan!

Acer TM661LMi - Intel Centrino 1,4 Ghz - 512mb ram - DVD-RW

Verwijderd

Op Wednesday 14 March 2001 01:19 schreef imdos het volgende:
Hmmm, lullig voor je oom dat daar je (nieuwe) pc vandaan moet komen :(

En leer eens typen / nederlands er staan veel fouten in je postings [rebel]
Leer JIJ eerst maar eens fatsoenlijk LEESTEKENS te gebruiken voordat je een ander gaat bekritiseren... :(

Verwijderd

Vinden Jullie hem duur
heb even op de norrod site een soortgelijke pc gemaakt

Cooler HDD Harddisk ƒ 40.00
Cooler FCPGA / Socket A ƒ 17.50
FDD Diskette station 3.5~/1.44 ƒ 45.00
Logitech Pilot+ OEM PS-2 ƒ 35.00
Samsung Syncmaster 700 IFT 17~ ƒ 860.00
BTC Multi media keyboard ƒ 55.00
56K6 E-tech intern Rockwell ƒ 75.00
Creative SB Live Player 1024 ƒ 150.00
128Mb SDram PC133 ƒ 115.00
HDD 40 Gb IDE UDMA 7200 rpm ƒ 445.00
DVD ROM 12x Speler ƒ 180.00
ASUS CUV4X-E VIA 694X FCPGA ƒ 315.00
Microsoft Windows Millenium NL ƒ 299.00
Microsoft Works Suite 2001 NL ƒ 179.00
ASUS V7100 Geforce2 MX ƒ 295.00
Creative Surround FPS1500 ƒ 180.00
Intel PIII 1GHz FCPGA 133MHz ƒ 815.00
Behuizing ATX Midi Lownoise ƒ 185.00

totaal van onderdelen: ƒ 4,285.50

Zitten een aantal verschilletjes is maar de basis is hetzelfde, Ze zijn dus bijde even duur.

Verwijderd

Topicstarter
Tja praten met de die gozer die dit heeft geregeld
gaat niet

zal wel eigen belang veel voordeel hebben als hij bij vobis pctje pakt(gratis voor hem)

ik kan me anders niet voorstellen tot bedrijven daar kopen

ach ja is ook niet voor mij dus wat maakt het uit

• WildOne
  • Laatst online: 08-01 09:12
Vobis is ruk met peren!!!!!!!!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:45
Op Thursday 15 March 2001 13:30 schreef Mastermind het volgende:
Mijn ervaring met Vobis is:

- Onklantvriendelijk
- Geen technische kennis
- Belachelijk duur
- Slechte service
Kan ik me helemaal bij aansluiten....

Naast deze argumenten zijn er legio andere argumenten waarom je NIET via PC prive een compu moet regelen....
Bijna altijd kost je dat een deel van je premies voor welke verzekering dan ook, maar als belangrijkste premies voor je pensioen.

Als je het doorekend betaal je minder premie, dat rendeert niet -> dus minder pensioen...
Is al door meerdere bedrijven op deze wijze afgekeurd.. Boeit voor hen niet, maar uiteindelijk betaal je, als werkenmer, de PC 2 of 3 keer terug.

Je hebt op korte termijn natuurlijk wel veel winst doordat je de pc goedkoper haalt.
Tenminste als je dat bij een bedrijf haalt dat goedkoper is... (NIET VOBIS dus)

NIET, ik zei NIET, bij VOBIS een PC halen..
Je betaalt dat dubbel en dwars terug met elke keer dat je er tijd in moet steken om iets te regelen wat door hen fout is gedaan.

Moraal, PC prive-project bij VOBIS |:( :( :'( :r :? ;)
om te janken, wat een bedrijf...

Ugh, ik heb gezegd.

If I agreed with you, we'd both be wrong.

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Op vrijdag 16 maart 2001 21:35 schreef RenevdVeen het volgende:

[..]

Inderdaad de LG is beter dan iiyama vind ik. Geen irri damplijntjes en een betere voeding...
dit bedoelde ik hiermee niet echt te vermelden. ik wou alleen vermelden dat als je een monitor neemt neem dan een LG want dan heb je iniedergeval een goede(en de beste uit dit rijtje).

ik zelf vind toch Iiyama mooier, alhoewel ik bij de aankoop toch zat te twijfelen tussen de LG 795ft en de Iiyama A702HT.

btw ben nu aan het sparen voor een Sony G500 (21" versie) kan hem gelukkig krijgen voor een prijs van de E500 :).

Verwijderd

.

Verwijderd

Topicstarter
Tja hoofd kantoor of niet
het komt van vobis af welke kantoor boeit niet

ik moet te veel betalen aan wie dan ook

het is toch geld afzetterij of niet dan ???

Verwijderd

Mja, vobis is wel duur maar zo slecht nou ook weer niet hoor : ik heb zelf nl. een vobis pc....
Alleen heb ik alles behalve kast,monitor,cd-rom en mobo
Opnieuw gekocht :)

Verwijderd

Koop aub NIET bij Vobis, dit is echt rommel en alleen maar problemen. :(
En als je ze nodig hebt hebt, proberen ze je ook nog een oor aan te naaien! :r
Bouw gewoon je eigen pc en je hebt er 10x meer plezier van !!! *D

Verwijderd

Je oom moet eens navragen bij de afdeling P&O of hij perse moet kopen bij Vobis. Een folder meesturen betekend niet automatisch dat de PC ook gekocht moet worden bij Vobis.

:+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+

Verwijderd

Ik werk zelf ook bij Vobis en ik wil even een aantal opmerkingen maken:

1) De kwaliteit van de onderdelen is de laatste tijd sterk verbeterd, de laatste tijd worden MSI mobo's geplaatst (die zijn imo toch behoorlijk goed). Nu worden Asus CU4X mobo's geplaatst en ik denk dat daar niet veel op aan te merken valt.

2) Het geheugen wisselt per bestelling/filiaal. Ik heb meegemaakt dat er bij ons Infineon, Dana Elec. in de kast lag, maar ook cheapo no-name PC133 geheugen dat je, zelfs op CAS-3, niet of bijna niet hoger kon laten draaien.

3) Zoals al gezegd is, is Vobis inderdaad duur. Dat komt dus door al genoemde reden. Als je dat niet bevalt, koop je toch elders?

4) Bij veel projecten (ook PC-Prive) worden images geïnstalleerd die de bedrijven zelf maken, deze zijn meestal echt kl#te en kunnen inderdaad problemen geven. Niks aan te doen, ga maar klagen bij je eigen bedrijf.

Zo ff my 2 cts. Natuurlijk, ik geef toe dat ik er zelf ook niet koop, maar denk je dat andere winkels zoveel beter zijn? Als je problemen hebt met je PC, is het gewoon altijd een geklooi om daar als leek vanaf te komen.

/me is blij dattie dat zelf allemaal wel kan fixen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 18 maart 2001 13:43 schreef mr_2 het volgende:
Je oom moet eens navragen bij de afdeling P&O of hij perse moet kopen bij Vobis. Een folder meesturen betekend niet automatisch dat de PC ook gekocht moet worden bij Vobis.

:+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+
jij werkt daar zeker ook he komt deze aanbieding je zo bekent voor ????

ach ja zal me ook een worst intreseren wat er ook gebeurd ik heb mijn pc al DUS...

Verwijderd

Ok, ik werk ook bij Vobis in de verkoop.
1. Vobis heeft weinig kennis: Natuurlijk zijn er verkopers(zoals ik ;)) die nog niet zoveel weten over PC`s en nog veel moeten leren en je hebt ook van die verkopers die een gemiddelde tweaker alle hoeken van het verbale veld laten zien. Zo is dat bij Vobis, Memo, Mycom en de rest van die shit. Het is gewoon dom en kortzichtig om de hele onderneming aan te rekenen dat een van de werknemers "weinig verstand" ervan heeft.
2. Vobis verkoopt alleen rommel: Luister jongens, Vobis is duur, ja. Maar rommel? Dus Geforce2 GTS, Geforce2 ULTRA, SB live 5.1 en Iyama monitoren zijn rommel? Volgens mij is het precies dezelfde shit die ze bij andere winkels verkopen en in systemen stoppen.
3. Vobis is duur: ja...mee eens. Maar je mag toch zelf bepalen waar je koopt?
4. Vobis slechte naam: Zodra een filiaal van Vobis de fout ingaat wordt dat de hele organisatie aangerekend, vreemd omdat bijna elke Vobis zelfstandig ondernemer is en haar eigen beleid en prijzen maakt. Alleen de naam hebben ze gemeen.

Zo, dat is eruit. Ik heb gewoon een tering-hekel aan mensen die zeggen dat iets kut is maarniet zeggen waarom!

• stylezzz
Op donderdag 22 maart 2001 17:20 schreef I.R.BaBoon het volgende:

4. Vobis slechte naam: Zodra een filiaal van Vobis de fout ingaat wordt dat de hele organisatie aangerekend, vreemd omdat bijna elke Vobis zelfstandig ondernemer is en haar eigen beleid en prijzen maakt. Alleen de naam hebben ze gemeen.
Hihi, en waarom zijn nu alle vobissen franchise geworden? Juist, omdat ze vorig jaar weer eens bijna over de kop gingen......>:)

Verwijderd

Op donderdag 22 maart 2001 20:17 schreef dominator het volgende:

[..]

Hihi, en waarom zijn nu alle vobissen franchise geworden? Juist, omdat ze vorig jaar weer eens bijna over de kop gingen......>:)
Hihi nu kunnen de filiaals dus alles zelf inkopen zodat de kwaliteit omhoog gaat kijk maar naar Vobis Den Bosch met infineon en hyundai geheugen.

O ja hiero bij Vobis DB werken trouwens vijf tweakers :)

Verwijderd

Nope 6!!!!!;)

Verwijderd

Yup! En wat kan het ieamnd schelen of ze over de kop waren of niet? Ze zijn er toch nog steeds? :)

Verwijderd

Wat is deze topic toch akelig stil geworden nadat mensen van de Vobis zelf reageerden :)
Waar zijn nu al die brulapen die schreeuwden dat Vobis kut is omdat de andere brulaap het voordeed? Huh? |:(

• stylezzz
Zucht....Tsjah, het feit dat ze al enkele keren zo goed als failliet zijn gegaan zegt natuurlijk wel iets over hoe gezond het bedrijf is.

En oh ja, ik denk dat de discussie wel zo'n beetje ten einde loopt hier. Vandaar dat er misschien niet meer zoveel gereageerd word.....

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Kep vanmiddag heerlijk Arita's gekocht bij Vobis, zullen prima branden denk ik...
20 piek per tien, daar loop ik dan nog wel een Vobis winkel voor in. Ook mijn printerkabel komt er vandaan. Ben ik nu geen echte tweaker meer, Ha ha :7

• Kvn
  • Laatst online: 08-01 16:24

Kvn

FF Origineel zijn : Vobiz suigt

Verwijderd

Topicstarter
Ach ja vobis je moet gewoon niet je handen vuil maken aan deze "winkel"

en die verkopers hier op tweakers nou ga voor een andere baan want je zit in de verkeerde winkel

Verwijderd

Kolere wat een kinderachtige zooi hier.
Je hoeft die Pc toch niet te kopen. Zo simpel is dat!!!
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.