Slechte usability nieuwe imageviewer

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Wiethoofd schreef op zondag 07 november 2010 @ 00:30:
Ik had het inderdaad logischer gevonden als de thumb van de actieve afbeelding in het midden stond en op het moment dat je je muis links of rechts van de thumb neerzet de rest van de thumbs (naast de 2 a 3 die er al staan) omhoogkomen zoals nu ook het geval is, maar dan dus zonder de boel te verplaatsen.
Dat zou inderdaad een heel stuk beter zijn.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-06 16:21

Electrowolf

Mod met Liefde!

crisp schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 23:41:
[...]

Hier sluit ik me bij aan; dat klinkt misschien gefrustreerd maar met alleen klaaggezang bereik je gewoonweg niets. We zien graag gefundeerde reacties en concrete suggesties voor verbetering; dat de huidige situatie nog niet optimaal is is ons al bekend dus dat hoeft niet tot in den treure hier herhaald te worden...
Zie dan mijn vorige reactie, het lijkt er op dat bij het ontwerp standaard laptopresoluties en touchpads niet mee zijn genomen als mogelijke configuratie. Hoe zit dit?

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:19

crisp

Devver

Pixelated

Electrowolf schreef op zondag 07 november 2010 @ 13:50:
[...]

Zie dan mijn vorige reactie, het lijkt er op dat bij het ontwerp standaard laptopresoluties en touchpads niet mee zijn genomen als mogelijke configuratie. Hoe zit dit?
crisp schreef op donderdag 04 november 2010 @ 16:38:
[...]

Te zien aan je screenshot heb je een netbook of in ieder geval een display met een behoorlijk lage verticale resolutie; de 'thumbs' vallen dan relatief gezien inderdaad erg groot uit. Ik kan wel kijken of ik dat wat meer afhankelijk van de schermresolutie kan maken.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-06 22:28

Wiethoofd

Broadcast TOM

Imageviewer met grote afbeelding Te grote afbeeldingen worden ook nog niet automatisch iets naar beneden geschaald:
V&A aangeboden: Philips Cineos LCD 82cm heeft een grote afbeelding er bij en op een 1024px reso (netjes de helft van m'n scherm) komt de afbeelding over de sluitknop heen, verklein ik het scherm nog verder naar 875px dan staat ie ineens weer onder de sluitknop. Ook zit er een raar blokje linksbovenin de linkerbovenhoek... Screenie bijgevoegd voor 't probleem.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nog steeds geen commentaar op mijn klacht over een trage verbinding icm met deze imageviewer. Al die hippe dingen gebeuren helemaal niet. Ik laad alleen voor niets bergen onzinnige bytes die ik niet wil zien en alleen mijn systeem ophangen.

De oude imageviewer was duidelijk. Je zag de thumbails en kon zelf beoordelen welke je wilde zien. Perfecte oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274613

crisp schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 10:00:
[...]

ergo: eigenlijk zou er een manier moeten zijn om een afbeelding altijd 'helemaal' te kunnen bekijken?

Opslaan op je pc is overigens niet nodig hoor, rechter muisknop en 'View Image' (sorry, ik gebruik een Engelstalige Firefox) werk ook ;)
ja, precies.

In ieder geval moet je balk waar nu de advertentie instaat buiten de foto staan en niet eroverheen.
Ook vind ik de tumbnails erg vervelend, als ik van foto wil wisselen gebruik ik alleen de pijltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

crisp schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 12:18:
[...]

Nee, de modernste (niet-beta) browsers die beschikbaar zijn zijn Opera 10.6 (juli 2010), Chrome 7 (oktober 2010) en Safari 5 (juni 2010). Firefox 3.6 is al gedateerd (januari 2010 - versie 4 had eigenlijk al uit moeten zijn) en IE8 liep technisch gezien al achter op de rest toen deze gereleased werd medio 2009.

Maar zoals gezegd: ik bekijk het vanuit een technisch oogpunt en kijk daarbij niet naar de merkjes ;) Uiteraard speelt er voor een gebruiker meer mee dan alleen techniek en snelheid bij een browser.

Wat overigens heel opvallend was was het feit dat IE7 en Firefox 3.5 beide sneller waren dan respectievelijk IE8 en Firefox 3.6.
Als je dan naar de browserstatistieken van T.net kijkt, betekent het dus dat de meerderheid van de bezoekers een stotterende image-viewer ervaart, als ik ervan uit mag gaan dat van de 72% IE- & FF-gebruikers de meesten IE8 en FF3.6 gebruiken. Of valt dat mee? Is dat ook in het achterhoofd gehouden tijdens de realisatie, of ging het inderdaad gewoon om het testen van nieuwe technologie en de gebruikersresponse?

As a sidenote, dit is natuurlijk wel dé perfecte reclame-uiting voor IE9: als het bij de meeste mensen zo hapert dan gaan meer mensen proberen of IE9 daar iets aan kan veranderen. ;) Beetje flauw, maar hee, Microsoft zal vast niet gaan klagen dat het zo uitpakt. :P

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

TerraGuy schreef op maandag 08 november 2010 @ 22:39:
[...]

Als je dan naar de browserstatistieken van T.net kijkt, betekent het dus dat de meerderheid van de bezoekers een stotterende image-viewer ervaart, als ik ervan uit mag gaan dat van de 72% IE- & FF-gebruikers de meesten IE8 en FF3.6 gebruiken. Of valt dat mee?
Dat valt denk ik best wel mee; het gaat om de combinatie van een trage(re) browser met verouderde/minder snelle hardware. Hier op een 6/7-jaar oude P4 2.8Ghz (volgens mij nog een Northwood met HT) doet Firefox 3.6 het nog aardig (IE8 is wel merkbaar trager).
Is dat ook in het achterhoofd gehouden tijdens de realisatie, of ging het inderdaad gewoon om het testen van nieuwe technologie en de gebruikersresponse?
Performance is wel iets waar ik op getest heb, ik had op dat moment echter alleen IE7 voorhanden en die blijkt dus beter te performen dan IE8 op gelijke hardware :P Tevens hebben we een testronde binnen de crew gehad waar performance niet als grote issue naar boven is gekomen.

Maar anyway; we zijn bezig met verbeteringen en een optionele alternatieve thumbbar (vergelijkbaar met de oude). Ik heb deze week weer wat 'lucht' in mijn schema dus hopelijk kunnen we dat nu snel realiseren :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Hm, hier draait het met FF3.6 op een C2D 3,0GHz niet erg lekker. In IE8 al iets beter, maar nog steeds schokkerig. Bij mijn netbook met FF3.6 is het helemaal een diashow (pun intended :P).

Nu ja, ben benieuwd wat de verbeteringen op zullen leveren. :)

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 342551

Het idee achter de nieuwe viewer is goed, alleen kan er iets meer rekeninig met kleine netbook schermpjes worden gehouden.
Je ziet als je iets te laag zit met je muis opeens heel veel thumbnail en weinig plaatje. Muis omhoog dan zit ie in het plaatje...
Verder is het een mooi ding.
FF voor de duidelijkheid plaatje
ik draai overigens de laatste beta chrome op een ubuntu netbook (1005PE)

Een oplossing zou zijn om de thumbnails op de zijkant te plaatsen, en dan zonder uitvergroting, als ik ze groter wil zien klik ik er wel op.

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 342551 op 09-11-2010 00:10 . Reden: duidelijkheid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Anoniem: 342551 schreef op maandag 08 november 2010 @ 23:31:
Het idee achter de nieuwe viewer is goed, alleen kan er iets meer rekeninig met kleine netbook schermpjes worden gehouden.
Je ziet als je iets te laag zit met je muis opeens heel veel thumbnail en weinig plaatje. Muis omhoog dan zit ie in het plaatje...
Verder is het een mooi ding.
Voor netbooks (of in ieder geval displays met een lage verticale resolutie) willen we de thumbs sowieso kleiner (minder hoog) gaan weergeven :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

En dat laatste heb ik zojuist al aangepast; op displays met een lage verticale resolutie krijg je nu ook kleinere thumbs. Bijvoorbeeld op een netbook met een resolutie van 1024x768 zijn de thumbs nu nog maximaal 160 pixels hoog in plaats van 224.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-06 21:45
En mensen met een hogere resolutie moeten maar genoegen nemen met maar de helft van de plaatjes zien? :+

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MTR1lShxG1m4lJPtXxIK0GCt/full.jpg

Ik browse in een window van 1200x1200 en nog zie ik minstens een kwart van de onderkant van het plaatje niet...

Is het niet gewoon mogelijk om in te stellen dat je géén thumbnails in die viewer wilt? Want die thumbnails zie je in de nieuwsberichten/reviews zelf al en je hebt die blokjes onderin om te zien waar je zit.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Mute schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 11:51:
En mensen met een hogere resolutie moeten maar genoegen nemen met maar de helft van de plaatjes zien? :+
Die hebben meer ruimte om hun muiscursor te parkeren zodat de thumbviewer uit beeld verdwijnt ;)
Is het niet gewoon mogelijk om in te stellen dat je géén thumbnails in die viewer wilt? Want die thumbnails zie je in de nieuwsberichten/reviews zelf al en je hebt die blokjes onderin om te zien waar je zit.
Ik denk dat de thumbnails an sich voor veel mensen wel handig zijn, maar dat het meer gaat om de presentatie daarvan...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zou het niet mogelijk zijn om de thumbnails onder de foto te laten zien in plaats van die erover heen te schuiven? Zo kun je altijd de foto's en thumbnails zien, zonder dat ze elkaar in de weg zitten. Nu moet je wachten tot de thumb verdwijnt, als je een aantal foto's wil zien dan voelt zoiets gewoon traag aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
crisp schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 12:31:
[...]

Ik denk dat de thumbnails an sich voor veel mensen wel handig zijn, maar dat het meer gaat om de presentatie daarvan...
Mij kunnen die thumbnails eerlijk gezegd wel gestolen worden, dus ergens (in de viewer zelf maybe?) een knopje met 'toon/verberg thumbnails' (en dat die instelling ook onthouden wordt) zou ik erg waarderen. Zat ruimte voor zo'n knopje, links of rechts van de < [ ] [ ] [ ] > kan het makkelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Hahn op 09-11-2010 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Terw_Dan schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 12:59:
Zou het niet mogelijk zijn om de thumbnails onder de foto te laten zien in plaats van die erover heen te schuiven? Zo kun je altijd de foto's en thumbnails zien, zonder dat ze elkaar in de weg zitten. Nu moet je wachten tot de thumb verdwijnt, als je een aantal foto's wil zien dan voelt zoiets gewoon traag aan.
Dan zou ik wel heel ver van het ontwerp gaan afwijken, ik denk dat dat op dit moment helaas geen optie is. We kunnen wel kijken of we de ruimte nog iets beter kunnen gebruiken door als de grootte van een afbeelding het toelaat en er nog ruimte boven beschikbaar is de afbeelding iets hoger te plaatsen zodat er minder 'overlap' is.

De alternatieve thumbbar wil ik wel altijd onder de grote afbeeldingen plaatsen. Of ik daar ook nog een gehele 'verberg'-optie in kan maken moet ik nog even bekijken.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274613

misschien een mogelijkheid om te kiezen wat je wilt?

Of een balk met tumbnails of alleen pijltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLuX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-11-2022
die image viewer laat bij konqueror enkel steeds het eerste plaatje zien... ook al klik je op volgende.
dan verspringt het plaatje naar rechts maar wel hetzelfde plaatje nog steeds.

aan de reclame die er bij staat dat Tweakers tegenwoordig optimized is voor IE9 heb ik weinig aangezien IE9 niet eens voor mijn OS beschikbaar is.

wellicht is het handig om voor mensen zonder IE9 de orginele image viewer te laden?

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

GiLuX schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 15:06:
die image viewer laat bij konqueror enkel steeds het eerste plaatje zien... ook al klik je op volgende.
dan verspringt het plaatje naar rechts maar wel hetzelfde plaatje nog steeds.

aan de reclame die er bij staat dat Tweakers tegenwoordig optimized is voor IE9 heb ik weinig aangezien IE9 niet eens voor mijn OS beschikbaar is.

wellicht is het handig om voor mensen zonder IE9 de orginele image viewer te laden?
Het 'IE9 optimized' is marketingpraat, de imageviewer zou gewoon in alle moderne browsers moeten werken. Als dat in Konqueror niet het geval is dan zou dat kunnen duiden op een bug in Konqueror. Werkt het in een andere browser wel goed op jouw systeem?

[ Voor 3% gewijzigd door crisp op 09-11-2010 15:13 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:27
Mute schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 11:51:

[afbeelding]

Ik browse in een window van 1200x1200 en nog zie ik minstens een kwart van de onderkant van het plaatje niet...

Dat nieuwstopic met die plaatjes waren voor mij de directe aanleiding om er wat over te posten, maar toen bleek dat dit topic al bestond :)

Ik ben het eens met het gene wat Mute zegt. Ik browse op 1600x900 en wil in 1 keer het plaatje zien, en niet bedenken dat ik daarvoor mijn muis naar de zijkant van het scherm moet bewegen om vervolgens even te wachten.

Daarnaast merkte ik bij dat topic (met 3 plaatjes) dat ik veel moeite moest doen om het tweede plaatje te bekijken! Als je erop wilt klikken rent het plaatje van je weg! 8)7

Nieuwe features = geweldig! Maar het moet wel nuttig/gebruiksvriendelijk/usable blijven.
Mijn inziens heeft dit dan ook absoluut geen raakvlakken met "het wennen aan een nieuw logo".

edit: dit nieuwstopic: nieuws: Samsung brengt Android-toestel met twee displays uit

[ Voor 6% gewijzigd door Maarten21 op 09-11-2010 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tech-no-logical
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-05 22:08
crisp schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 11:45:
En dat laatste heb ik zojuist al aangepast; op displays met een lage verticale resolutie krijg je nu ook kleinere thumbs. Bijvoorbeeld op een netbook met een resolutie van 1024x768 zijn de thumbs nu nog maximaal 160 pixels hoog in plaats van 224.
ik heb het even getest (in IE, in m'n default browser is-ie nog steeds disabled), maar zelfs bij fullscreen browsen zijn ze m.i. nog steeds te groot. ik trigger de omhoog komende overlay nog steeds veel te makkelijk : iets onder de helft van de beschikbare ruimte komen met de muis en hij komt al omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:15

Aganim

I have a cunning plan..

Ik zou graag de roep om een lichtere variant van de imageviewer ondersteunen.

Op mijn desktop draait hij prima; E6600 met Opera 10.63.
Op mijn laptop @ lichtnet ook geen problemen. Wederom Opera 10.63, Intel Core 2 Duo Mobile T9600. Het gaat om een Thinkpad W500 van net een jaar oud.

Echter, wanneer ik op de accu draai is de imageviewer een drama. Traag als dikke str*nt door een trechter.. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat ik voor één website mijn processorsnelheid omhoog moet gaan schroeven? Daar stopcontacten in de trein en op school niet overal voorhanden zijn, wordt ik daar toch niet echt dolgelukkig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Ik vind het helemaal niks, deze nieuwe viewer, op mijn HTC Desire is dit zo goed als onwerkbaar, vooral omdat de backtoets niet meer werkt om terug te keren naar de orginele pagina.

Ik snap dat het leuk is om achter een zak geld aan te rennen voor een nieuwe imageviewer, maar als je voor iets nieuws gaat moet het op zn minst beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik vind het ook gewoon Kwalitatief Uitermate Teleurstellend. Ik werk 40 uur per week met IE7 of FF3.6 en daar werkt het gewoon slecht op. Zal misschien aan de pc liggen, maar mij word nu geen keuze gegeven en ik moet maar slikken met deze viewer te werken. Valt me tegen van een site zoals Tweakers.net

Thuis gaat het al iets beter. Draai daar oa. IE9 maar ook FF3.6. Mij gaat het gewoon om het principe dat ik de hele viewer niks vind. Het uiterlijk staat me niet aan en de werking ervan evenmin. Is natuurlijk persoonlijk maar ik ben niet de enigste.

En het marketing praatje van Microsoft IE9 valt me gewoon tegen. Weet niet hoeveel geld Tweakers.net hiervoor krijgt maar het is je rauwste onzin. Hoop dat Tweakers.net hier een volgende keer toch wel meer over nadenkt (UX).

Waar ik op hoop in de nabije toekomst (asap) is een keuze welke viewer je wilt gebruiken. Ik hou helemaal niet carrousels, het lijkt wel een iTunes Albumart viewer.

Misschien een idee voor een poll op de FP naar de mening van de gebruikers? Die zijn tenslotte diegenen die het gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Beta schreef op woensdag 10 november 2010 @ 17:04:
Misschien een idee voor een poll op de FP naar de mening van de gebruikers? Die zijn tenslotte diegenen die het gebruiken.
En wat denk je dan met die poll te bereiken? Het is niet dat de oude imageviewer ineens weer terugkomt. De mening over de nieuwe is is allang bekend als je dit topic even doorbladert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

crisp schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 13:08:
[...]

Dan zou ik wel heel ver van het ontwerp gaan afwijken, ik denk dat dat op dit moment helaas geen optie is.
Dat is jammer. Het is vrij vervelend als je navigatie over sitecontent heenschuift, die 2 zou ik graag gescheiden willen zien. Bij het menu bovenin is het niet zo heel erg dat het uitklapt. Daar heb je duidelijk afgebakende knoppen en dat werkt soepel en zodra je ook maar 1px buiten de knop zit verdwijnt het ding gewoon.
Bij de viewer is dat dus niet zo, waardoor je ineens weer die thumbs voor je neus hebt zitten. Dat was fijn bij de oude (ook al had die geen vaste grootte), dan had je je navigatie in elk geval duidelijk aangegeven en dat mis ik nu echt, want het is nu volstrekt onduidelijk wanneer je die popup krijgt. Ik kan eigenlijk geen plek bedenken waarbij dit nou wel fijn werkt (ook in mediaplayers is het soms vrij hinderlijk, hoewel je die meestal fullscreen draait en weinig tot geen interactie hebt, dus dan valt het mee), dus het zou zeker handig zijn als die thumbs een eind naar beneden kunnen gaan zodat je in ieder geval een duidelijk afgebakend stuk hebt voor de navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Terw_Dan schreef op woensdag 10 november 2010 @ 17:13:
[...]

Dat is jammer. Het is vrij vervelend als je navigatie over sitecontent heenschuift, die 2 zou ik graag gescheiden willen zien. Bij het menu bovenin is het niet zo heel erg dat het uitklapt. Daar heb je duidelijk afgebakende knoppen en dat werkt soepel en zodra je ook maar 1px buiten de knop zit verdwijnt het ding gewoon.
Bij de viewer is dat dus niet zo, waardoor je ineens weer die thumbs voor je neus hebt zitten. Dat was fijn bij de oude (ook al had die geen vaste grootte), dan had je je navigatie in elk geval duidelijk aangegeven en dat mis ik nu echt, want het is nu volstrekt onduidelijk wanneer je die popup krijgt. Ik kan eigenlijk geen plek bedenken waarbij dit nou wel fijn werkt (ook in mediaplayers is het soms vrij hinderlijk, hoewel je die meestal fullscreen draait en weinig tot geen interactie hebt, dus dan valt het mee), dus het zou zeker handig zijn als die thumbs een eind naar beneden kunnen gaan zodat je in ieder geval een duidelijk afgebakend stuk hebt voor de navigatie.
Note dat ik het daar over de carrousel had, en niet over de alternatieve thumbviewer die momenteel in ontwikkeling is; daarvoor grijp ik wel deels terug op de weergave van de oude imageviewer ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Beta schreef op woensdag 10 november 2010 @ 17:04:
[...]
En het marketing praatje van Microsoft IE9 valt me gewoon tegen. Weet niet hoeveel geld Tweakers.net hiervoor krijgt maar het is je rauwste onzin. Hoop dat Tweakers.net hier een volgende keer toch wel meer over nadenkt (UX).
* crisp wijst nog even op crisp in "Slechte usability nieuwe imageviewer"

Gaarne constructieve bijdragen, en lees ook even de draad voor je blaat: er wordt al aan gewerkt...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

crisp schreef op woensdag 10 november 2010 @ 17:24:
[...]

Note dat ik het daar over de carrousel had, en niet over de alternatieve thumbviewer die momenteel in ontwikkeling is; daarvoor grijp ik wel deels terug op de weergave van de oude imageviewer ;)
Ok, dat klinkt goed in elk geval. Ik ben benieuwd :)

• - peter -
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-06 19:31
Ik moet ook even kwijt dat ik de oude imageviewer heel erg mis. Nu wil ik een aantal plaatjes bekijken bij een nieuwsbericht en erger ik me zo kapot dat ik dan de gallery sluit. Usability is erg slecht.

• Eonfge
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-11-2022
Op last van wegmodden zal ik me niet uitlaten over de sponsoring van door Microsoft. Ik ga er vanuit dat de meeste lezers zeer capabel zijn om hun eigen ingeving te geven aan deze imageviewer. Met de juiste add-on (firefox) en CTRL+SHIFT+V krijg je het venster dat je nodig hebt.

Toch vindt ik het een smakeloos onding. Hij is irritant in de bediening (ook op cintecs met touch bediening!) en hij voegt niks toe aan de omgeving. laat er snel een nieuwe komen. En voor wie het nog niet op viel, in Firefox 4.0 beta doet hij het ook perfect, al is dat niet bepaald een zegen.

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:45
De nieuwe image vieuwer is voor de een misschien een super ding omdat het zo mooi gelikt eruit ziet en voor de ander (waar ikzelf ook bijhoor) is het een irritant ding.

Omdat de meningen sterk zijn verdeeld is het dan niet mogelijk om een thema keuze te laten maken? Bij het ene thema krijgt de gebruiker het een en bij het andere thema krijg de gebruiker het ander.

De cpu load is btw ook een stuk hoger merk ik.. Oude pc vind dit minder leuk...

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Cave_Boy schreef op donderdag 11 november 2010 @ 18:33:
[...]
Omdat de meningen sterk zijn verdeeld is het dan niet mogelijk om een thema keuze te laten maken? Bij het ene thema krijgt de gebruiker het een en bij het andere thema krijg de gebruiker het ander.
[...]
Ja, daar zijn we dus al mee bezig, nog even geduld aub. Punt is dat ik het moet combineren met andere zaken die anders ook weer blijven liggen...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visitor.q
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-06 14:08
Ook ik kwam hier terecht na me gruwelijk te ergeren aan de carrousel die over de plaatjes heen ligt. En mijn resolutie is best hoog, maar ik zie gewoon geen reet van die plaatjes tenzij ik mijn muis een duw geef. Leuk dat MS eindelijk ook html5 ondersteunt, maar dit lijkt me niet de manier om het te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janderk
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06 20:43
Voorstel:
Voeg een optie toe zodat de gebruiker kan kiezen of hij de dynamische carrousel of de oude viewer wil gebruiken.

De oude viewer bestaat al en een optie toevoegen om de oude viewer te kunnen gebruiken kost vast minder tijd dan het ontwikkelen van een weer een nieuwe viewer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-06 16:21

Electrowolf

Mod met Liefde!

Die quote ging geheel niet over mijn reactie, ik heb namelijk ook geen screenshot geplaatst. Zoals ik mijn post vermelde draai ik een standaard resolutie van 1377x768 wat mijn inziens een redelijk normale resolutie is. Tevens heb ik beschreven wat het verschil in usability tussen toen en nu is op z'n resolutie, iets waar jullie denk ik wel wat mee kunnen ;-).

Zie ook Electrowolf in "Slechte usability nieuwe imageviewer".

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Electrowolf schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 14:29:
[...]

Die quote ging geheel niet over mijn reactie, ik heb namelijk ook geen screenshot geplaatst.
Het ging om de usability bij lage verticale resoluties, en 768 vind ik behoorlijk laag. Ik heb inmiddels al een fix gemaakt die de thumbs verkleint bij dergelijke resoluties.
Zoals ik mijn post vermelde draai ik een standaard resolutie van 1377x768 wat mijn inziens een redelijk normale resolutie is.
Mja, jij vind het een normale resolutie, ik vind het karig; mijn 7 jaar oude laptop heeft al een hogere verticale resolutie. Maar goed, die hele hype naar breedbeeld formaat is aan mij dan ook niet besteed, daar wil ik nog wel eens een blogpost aan wijden ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blorgg
  • Niet online
De vorige image viewer was ook niet alles. Belangrijkste euvel was toch wel dat de elementen van de interface van plaats veranderden afhankelijk van de afmetingen van de getoonde afbeeldingen.

Hier een paar dingen die ik graag zou zien in een nieuwe viewer.

De image viewer een meer vaste grootte geven. Eventueel afhankelijk van alle images in een gallery zodat de elementen op hun plek blijven staan.

De thumbs onder, niet over, de afbeelding. Wanneer je op een 'volgende' thumb klikt zou de thumb van de dan volgende afbeelding op dezelfde plek moeten komen. Je hoeft dan je muis niet te bewegen om weer de volgende thumb aan te klikken.

Links en rechts naast de thumbs, of afbeelding als je thumbs uitzet, een pijl vorige/volgende.

Een optie om naar een volgende/vorige gallery binnen een artikel te springen. Vaak staan afbeeldingen per pagina in een gallery voor de viewer. Met veel artikelen wordt er wel een gallery pagina gegeven, maar direct vanuit de viewer zou ook handig zijn.

Optie voor high-res versie van foto's. Veel plaatjes zien er wat klein uit op 2560x1600.

Optie voor 2 of meer afbeeldingen naast elkaar, benut de breedbeeld resoluties van moderne schermen eens wat meer :)

Optie om afbeeldingen op het zwarte canvast te 'plakken' zodat je er een andere afbeelding naast kunt zetten ter vergelijking. Wederom, benut brede schermen.

Goede performance. Core i7 920 op 3.33GHz, 295GTX met Firefox 3.6 is echt niet vooruit te branden. Als ik gehaper en gestotter wilde zou ik het wel op een Atom proberen ;)

Verder, ga vooral door met vernieuwen. Ook als dat betekend dat er soms een iets minder geslaagd resultaat uit komt. Dan weet je wat je niet wilt hebben, en kun je de volgende versie een sprong vooruit helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:00
crisp schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 16:13:
[...]

Het ging om de usability bij lage verticale resoluties, en 768 vind ik behoorlijk laag. Ik heb inmiddels al een fix gemaakt die de thumbs verkleint bij dergelijke resoluties.

[...]

Mja, jij vind het een normale resolutie, ik vind het karig; mijn 7 jaar oude laptop heeft al een hogere verticale resolutie. Maar goed, die hele hype naar breedbeeld formaat is aan mij dan ook niet besteed, daar wil ik nog wel eens een blogpost aan wijden ;)
Ik krijg een beetje het idee dat je die thumbs die over de afbeeldingen vallen koste wat kost wilt houden. Dit terwijl vrijwel iedereen hier het er over eens is dat die dingen niet zouden moeten overlappen met het plaatje dat je bekijkt. heel leuk dat fade/schuif effect, maar der is geen hond die het praktisch vind. Dat ze groot zijn is niet eens zo heel erg, als ze maar niet in de weg zitten.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Jeroen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-06 21:12

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Ik post ook maar even om mijn mening te laten horen, ook al heb ik niet het hele topic gelezen en heb ik ook geen tips voor een oplossing:

Ik erger me vanaf het begin al aan dit ding, het is de meest vervelende imageviewer die ik ooit heb gebruikt. De thumbs zitten in de weg, er zitten geen (duidelijke) next/prev knoppen, en als je op een thumb probeert te klikken gaat hij voor je cursor uit de weg. De standaard imageviewers die elke andere site gebruikt zijn vele malen fijner, in ieder geval voor mij in mijn browser. Ook de oude werkte wat mij betreft prima, daar heb ik nooit problemen mee gehad.

tl;dr weg ermee.

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Even doorverwijzing naar een ander topic: Daniel in "Reclame in de nieuwe imageviewer"

En deze:
crisp schreef op donderdag 18 november 2010 @ 15:23:
Inmiddels staat er een update van de imageviewer online met keuze-mogelijkheid voor een 'classic' thumbviewer.

Er zal hier dus nog wel verder aan getweaked gaan worden, maar het leek me wel handig om in ieder geval deze optie alvast aan te bieden :)

Intentionally left blank

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:45

D4NG3R

kiwi

:)

De viewer: :Y
De thumbnails: :N

De thumbnails zijn echt bloedirritant.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Hahn
Top d:)b

Alleen geeft de classic altijd een (horizontale) scrollbalk, zelfs al zijn er maar een paar thumbnails en kan je dus niet scrollen.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

De viewer is echt een stuk beter, het vreet niet standaard 100% van m'n CPU en zorgt er niet langer voor dat m'n hele browser hangt.

Maar is het niet mogelijk die thumbnails onder het zwarte kader te hangen zodat ze niet over het plaatje staan, want nu is er geen manier om het hele plaatje te zien zonder het te vergroten (en dat wil ik lang niet altijd doen). Op het moment dat de viewer die 126px kleiner wordt en er dus een vaste ruimte onderin is voor de thumbs dan zou het perfect zijn.

[edit]
sterker nog, het zijn nog geen eens 60px die je minder ruimte hoeft te geven als je de thumbs niet over het plaatje wil laten gaan.

[ Voor 12% gewijzigd door TERW_DAN op 18-11-2010 15:45 ]

• Maverick
  • Laatst online: 11:00
classic viewer is een stuk beter :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Terw_Dan schreef op donderdag 18 november 2010 @ 15:41:
De viewer is echt een stuk beter, het vreet niet standaard 100% van m'n CPU en zorgt er niet langer voor dat m'n hele browser hangt.

Maar is het niet mogelijk die thumbnails onder het zwarte kader te hangen zodat ze niet over het plaatje staan, want nu is er geen manier om het hele plaatje te zien zonder het te vergroten (en dat wil ik lang niet altijd doen). Op het moment dat de viewer die 126px kleiner wordt en er dus een vaste ruimte onderin is voor de thumbs dan zou het perfect zijn.

[edit]
sterker nog, het zijn nog geen eens 60px die je minder ruimte hoeft te geven als je de thumbs niet over het plaatje wil laten gaan.
Dat is helemaal afhankelijk van de grootte van de afbeelding lijkt me? Sommigen passen er wel in z'n geheel boven, anderen niet. In de 'classic' view liggen de thumbnails iig niet over de afbeelding hoor...

Intentionally left blank

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

crisp schreef op donderdag 18 november 2010 @ 15:53:
[...]

Dat is helemaal afhankelijk van de grootte van de afbeelding lijkt me? Sommigen passen er wel in z'n geheel boven, anderen niet. In de 'classic' view liggen de thumbnails iig niet over de afbeelding hoor...
Het lijkt me dat de thumbbar toch even groot is, ongeacht de grootte van het plaatje?De thumbbar ligt hier in elk geval wel over het plaatje, en die krijg je alleen weg door het ding op ware grootte te laten zien (wat niet handig is op het moment dat je een lage(re) reso draait.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/93rcPd05nCsuNVh2ddYeEG9x/medium.jpg

Als de thumbbar 60px naar onder zou staan (of het verkleinde plaatje dus 60px kleiner zou zijn) dan zie je het hele plaatje zonder dat de thumbbar eroverheen schuift.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Terw_Dan schreef op donderdag 18 november 2010 @ 16:13:
[...]

Het lijkt me dat de thumbbar toch even groot is, ongeacht de grootte van het plaatje?De thumbbar ligt hier in elk geval wel over het plaatje, en die krijg je alleen weg door het ding op ware grootte te laten zien (wat niet handig is op het moment dat je een lage(re) reso draait.

[afbeelding]

Als de thumbbar 60px naar onder zou staan (of het verkleinde plaatje dus 60px kleiner zou zijn) dan zie je het hele plaatje zonder dat de thumbbar eroverheen schuift.
Da's dan een bugje - blijkbaar alleen in IE < 9 :P

Intentionally left blank

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Even gecheckt in FF, dat werkt wel.
In FF werkt het in elk geval zoals ik het graag zie, geen trage animaties die er niet toe doen, maar gewoon een snelle en simpele viewer die het systeem niet vertraagt :)

• QkE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-06 18:12

QkE

In your face Gnagna

Dat deze thread niet mateloos populair is komt waarschijnlijk doordat weinig mensen weten dat hij bestaat.

Wat was er mis met de oude viewer? Een beetje vreemd om een IE9 showcase hier neer te kwakken. Is Tweakers niet meer in staat om zelf een mooie in elkaar te zetten?

Een poll lijkt me eigenlijk wel een heel goed idee.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

QkE schreef op donderdag 18 november 2010 @ 16:37:
Dat deze thread niet mateloos populair is komt waarschijnlijk doordat weinig mensen weten dat hij bestaat.

Wat was er mis met de oude viewer? Een beetje vreemd om een IE9 showcase hier neer te kwakken. Is Tweakers niet meer in staat om zelf een mooie in elkaar te zetten?

Een poll lijkt me eigenlijk wel een heel goed idee.
Dit topic is ook niet bedoelt voor algemene discussie over (het nut van) de nieuwe viewer (die we overigens geheel zelf gebouwd hebben), daarvoor kan je terecht in plan: Tweakers.net experimenteert met html 5 of Reclame in de nieuwe imageviewer.

Ik heb ook geen idee wat je met een poll zou willen bereiken, maar dat mag je op 1 van bovengenoemde plekken uitleggen ;)

Intentionally left blank

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Terw_Dan schreef op donderdag 18 november 2010 @ 16:36:
Even gecheckt in FF, dat werkt wel.
In FF werkt het in elk geval zoals ik het graag zie, geen trage animaties die er niet toe doen, maar gewoon een snelle en simpele viewer die het systeem niet vertraagt :)
Ik zal vanavond of morgen wel even kijken waarom IE het hier nu weer niet goed doet ;)

Intentionally left blank

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:49

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

crisp schreef op donderdag 04 november 2010 @ 16:38:
[Phyxion: animaties zijn lineair]
Kan je dat zelf ook wat beter uitleggen of heb je die term enkel ergens opgepikt?
.oisyn in 'plan: Tweakers.net experimenteert met html 5'. Beetje flauwe opmerking, niet?

[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 18-11-2010 16:48 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Booster
  • Laatst online: 29-05 13:12

Booster

Superuser

Fijn, de klassieke versie voelt al een stuk beter aan :)

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-05 13:41

mux

99% efficient!

Heel goed :) Hoe wordt dit opgeslagen, in een koekje of in userinstellingen? maw: als ik straks van computer wissel, moet ik dan weer schelden?

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

• n0valyfe
  • Laatst online: 25-03 11:38
Eindelijk een topic over die image viewer. Ik snap niet dat niemand van de tweakers redactie, waarvan ik denk dat het allemaal verstandige mensen zijn, inziet dat het op niets trekt. Probeer maar eens op de volgende afbeelding te klikken op de slideshow onder de afbeelding. Dat lukt u niet zonder de muis onmiddellijk terug naar het midden te bewegen. Tegenwoordig ben ik net een shooter aan het spelen als ik naar de volgende afbeelding wil gaan :(

Edit:

Ik heb de indruk dat het erger is bij een klein aantal afbeelding dan bij een groot aantal afbeelding. Ben net de afbeeldingen van L.A. Noire aan het bekijken en daar ergerde ik mij er niet aan. Echter bij een advertentie met 3 afbeelding kon ik amper op de afbeeldingen klikken.

[ Voor 24% gewijzigd door n0valyfe op 18-11-2010 20:48 ]

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 17:31
ssj3gohan schreef op donderdag 18 november 2010 @ 17:45:
Heel goed :) Hoe wordt dit opgeslagen, in een koekje of in userinstellingen? maw: als ik straks van computer wissel, moet ik dan weer schelden?
eventjes op "classic" klikken ga jij van schelden?...

ja, daag.

• mux

mux

99% efficient!

Combinatie van factoren:
- Alle programma's die ik veel gebruik (en websites waar ik veel kom) hebben set&forget-instellingen
- De imageviewer is een piece of *#@%
- Ik kom de imageviewer vrij vaak tegen
- Ik zit op veel verschillende computers
- de programmeurs (vast&vrijwillig) van tweakers.net staan hoog bij mij aangeschreven

Als er één onderdeel van tweakers een set&forget-optie zou moeten hebben om weg te gaan en nooit meer terug te komen, is het dit wel (op dit moment, over een paar maanden is het vast wel iets anders). Bovendien is dit feestje nu al bijna 3 weken aan de gang, terwijl bijna alle andere kleine bugs (de originele imageviewercode is toch niet weggegooid?) werkelijk binnen no-time worden geplet.

Dus ja, als ik iets tegenkom wat vrijwel door iedereen slechter of i.i.g. niet beter wordt gevonden dan de voorgaande oplossing, en het is ofwel niet te fiksen, of het moet telkens als ik op tweakers kom op een andere computer opnieuw gefikst worden, dan ga ik schelden. De bug dat mededelingen telkens opnieuw moesten worden weggeklikt was ook binnen uren verholpen. De takeover-bugs waren binnen no-time verholpen.

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:58
ssj3gohan schreef op donderdag 18 november 2010 @ 21:10:
Combinatie van factoren:
- Alle programma's die ik veel gebruik (en websites waar ik veel kom) hebben set&forget-instellingen
(···)
De bug dat mededelingen telkens opnieuw moesten worden weggeklikt was ook binnen uren verholpen. De takeover-bugs waren binnen no-time verholpen.
offtopic:
Deze week moest ik anders toch op elke PC de mededeling over 'Website van het jaar' wegklikken. :(

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Nee, niet flauw. Uiteraard had ik jouw reactie in de .plan in het achterhoofd en is het dus logisch dat ik napraterij vermoed bij een dergelijke one-liner zonder verdere argumentatie of onderbouwing ;)

Meer inhoudelijk over easeing: zeker voor het omhoog/omlaag bewegen van de thumbnails zou dat het effect zeker mooier maken, maar atm heeft het bij mij geen hoge prioriteit...

Intentionally left blank

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

ssj3gohan schreef op donderdag 18 november 2010 @ 21:10:
[...]
Als er één onderdeel van tweakers een set&forget-optie zou moeten hebben om weg te gaan en nooit meer terug te komen, is het dit wel (op dit moment, over een paar maanden is het vast wel iets anders).
Op dit moment is het enkel nog een sessie-based pref (geen extra cookie, maar wel gekoppelt aan je sessie dus en niet aan je userprofile). Eerder vandaag ben ik daar ook al op ingegaan; het is wel onze wens om dergelijke settings ook op user-niveau instelbaar te maken, maar technisch biedt ons systeem daar nog geen goede mogelijkheden toe en is het ook niet triviaal om dat aan te passen.
Bovendien is dit feestje nu al bijna 3 weken aan de gang, terwijl bijna alle andere kleine bugs (de originele imageviewercode is toch niet weggegooid?) werkelijk binnen no-time worden geplet.
Volgens mij blijft er over het algemeen (helaas) meer open staan dan dat er daadwerkelijk opgelost wordt, dat heeft deels te maken met het feit dat onze mankracht gewoon beperkt is en deels met tijd die gespendeerd wordt aan andere zaken die achter de schermen spelen. Ik zij inderdaad de gek die af en toe in m'n vrije tijd nog wel eens wat bugjes op wil lossen, maar ik denk niet dat ik verantwoording verschuldigd ben aan wie dan ook over de keuzes die ik daarin maak. Dat ik de afgelopen dagen ziek ben geweest heeft overigens ook niet meegeholpen aan de bespoediging van deze fix...
Dus ja, als ik iets tegenkom wat vrijwel door iedereen slechter of i.i.g. niet beter wordt gevonden dan de voorgaande oplossing, en het is ofwel niet te fiksen, of het moet telkens als ik op tweakers kom op een andere computer opnieuw gefikst worden, dan ga ik schelden. De bug dat mededelingen telkens opnieuw moesten worden weggeklikt was ook binnen uren verholpen.
Er is niets gewijzigd aan de mededelingen, die zijn nog steeds cookie-based. Je opwinden over kleinigheden kan ik overigens niet aanraden, da's meestal slecht voor je gezondheid ;)
De takeover-bugs waren binnen no-time verholpen.
Zeker bij de eerste takeover was een deel te wijten aan de uiting zelf en is dat opgelost door het reclamebureau. De meeste tijd die ik daaraan heb besteed ging toen af van mijn nachtrust. Daarna hebben we een API ontwikkeld om bepaalde problemen te voorkomen (wat gezien de ervaringen met latere takeovers goed gelukt is)...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:32

Laguna

Connaisseur

Classic _/-\o_

Dat er meerdere topics aan gewijd zijn en ik nog geen enkele positieve reactie heb gelezen over de "fancy" imageviewer zegt genoeg lijkt mij.

Ik geef zelf dan ook de voorkeur aan statische websites als het informatieve websites betreft. Beweging wekt dan veelal irritatie op bij mij, vooral bij een gallery waarbij je gewoon direct op de volgende thumbnail wilt kunnen klikken en niet eerst een zwevende bewegende gallery te zien krijgt, alvorens je naar de volgende thumbnail kunt navigeren.

Less is more.

[ Voor 53% gewijzigd door Laguna op 19-11-2010 11:19 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:50

Cyphax

Moderator LNX
Ik vind het toch wel weer erg stijlvol dat de classic-link is toegevoegd. Ik vind de vorige viewer ook echt fijner werken; ik heb op diverse PC's de nieuwe viewer geprobeerd, maar hij blijft teveel haperen om fijn te werken. Het is nog steeds Firefox allemaal, maar als het daar niet soepel op loopt is de browsermarkt nog niet klaar voor de viewer (vind ik althans). Het systeem met de scrollbalk en thumbnails gescheiden van de afbeeldingen werkt uberhaupt wat prettiger dan thumbnails die over de afbeelding zelf komen te staan.

Maargoed, mensen, bedankt voor het classic-linkje. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

crisp schreef op donderdag 18 november 2010 @ 23:07:
[...]

Er is niets gewijzigd aan de mededelingen, die zijn nog steeds cookie-based. Je opwinden over kleinigheden kan ik overigens niet aanraden, da's meestal slecht voor je gezondheid ;)
Ik weet niet wat het is, maar ik kan zo moeilijk boos blijven op jou. Je bent zo lief! Misschien is het je avatar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Kan nog steeds aan getuned worden.

Afbeeldingslocatie: http://img571.imageshack.us/img571/6972/vreemdruimtegebruik.jpg

Waarom zou je een plaatje precies in het midden zetten. Dan krijg je een overlap, terwijl je bovenin nog genoeg ruimte hebt? (Nog meer als de zwart ongebruikte balken boven en onder ook zou opofferen. )

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Het is ook trouwens onlogisch behaviour om de thumb van de afbeelding die je in de viewer hebt staan groter weer te geven dan thumbs die je op dat moment niet in de viewer bekijkt. Deze zou imho juist kleiner moeten zijn omdat de grote versie er namelijk al achter staat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-03 09:33

_Thanatos_

Ja, en kaal

Volgens mij blijft er over het algemeen (helaas) meer open staan dan dat er daadwerkelijk opgelost wordt, dat heeft deels te maken met het feit dat onze mankracht gewoon beperkt is en deels met tijd die gespendeerd wordt aan andere zaken die achter de schermen spelen. Ik zij inderdaad de gek die af en toe in m'n vrije tijd nog wel eens wat bugjes op wil lossen, maar ik denk niet dat ik verantwoording verschuldigd ben aan wie dan ook over de keuzes die ik daarin maak. Dat ik de afgelopen dagen ziek ben geweest heeft overigens ook niet meegeholpen aan de bespoediging van deze fix...
Volgens mij is het al vaker gezegd: de vorige viewer was gewoon uitstekend. Alles aan de vorige versie was gewoon beter: hij was sneller, thumbnails waren altijd klikbaar, je kon op de hoofdafbeelding klikken, hij had mooie grote next/previous knoppen, hij was niet groter dan noodzakelijk.

Het enige voordeel aan de nieuwe is een voordeel voor t.net zelf: geld krijgen van MS, omdat er een logo in staat. Nou sorry hoor, plak die dan in de oude en je bent *klaar*.

Mankracht vind ik niet zo'n sterk argument als je allerlei andere bugs wel kunt oplossen die veel ingewikkelder zijn dan even een vorige versie van een javascript-filetje opzoeken.

Wel goed om te horen dat je weer beter bent ;)

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Die vorige was ook niet alles hoor. Verspringende groottes en controls waren soms best hinderlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florholvoet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-06 18:56

florholvoet

aka F0x.be

Ik vind de fancy imageviewer ook zeer ongebruiksvriendelijk, en ik ben blij dat je nu ook terug de klassieke kunt gebruiken.

Het viel me van in het begin op dat deze echt niet alles was, gelukkig is het nu opgelost, waarvoor dank!

Luxury travel on a budget - https://jumpseat.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-03 09:33

_Thanatos_

Ja, en kaal

Ik vind de fancy imageviewer ook zeer ongebruiksvriendelijk, en ik ben blij dat je nu ook terug de klassieke kunt gebruiken.
Ik moest ff zoeken waar dat zit. Het is dus een linkje in de viewer zelf, terwijl ik zat te zoeken in m'n profiel/account/instellingen/dingesen.

Mooie tussenoplossing.

[ Voor 4% gewijzigd door _Thanatos_ op 28-11-2010 04:27 ]

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-06 10:41

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

De classic-link is fijn, maar daar wil ik ook niet naar terug, aangezien de daar verspringende vorige-/volgendeknoppen ook irritant zijn.

Waar ik met het meest aan erger met de nieuwe viewer is het volgende:
Als je op een plaatje klikt krijg je meteen onderin de balk met alle enorme(!) previews te zien.
Die balk verdwijnt echter niet altijd vanzelf; als je cursor op dat moment bijvoorbeeld buiten het afbeeldingsveld is, blijven de previews staan.
Ik moet dan dus eerst met mijn muis over de afbeelding bewegen voordat ik de afbeelding in zijn geheel kan zien, terwijl ik gewoon enkel en alleen het plaatje waarop ik klikte wil zien, niet 5 enorme previews (waarvan de preview van de op dit moment bekeken afbeelding ook nog het grootst is) die het zicht op de bewuste afbeelding belemmeren.
Pas op het moment dat ik vanuit de viewer een ander plaatje wil zien, wil ik die balk hebben, niet andersom.

Misschien is dat al eerder gezegd, maar ik had geen tijd en zin om 7 pagina's terug te lezen. Soit.

[ Voor 6% gewijzigd door Ghost Dog op 28-11-2010 23:19 ]

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ghost Dog schreef op zondag 28 november 2010 @ 23:18:
De classic-link is fijn, maar daar wil ik ook niet naar terug, aangezien de daar verspringende vorige-/volgendeknoppen ook irritant zijn.
In de huidige 'classic'-weergave verspringen die juist niet meer ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
Fijn dat de classic view er weer is. :)
Wat me wel opvalt is dat als je de laatste foto in een serie hebt bekeken en dan nog een keer klikt op de "volgende" knop je dan niet automatisch naar de eerste foto van de serie gaat. Dit was in de oude imageviwer wel zo.
Ik vind het zelf niet zo erg, het was slechts een dingetje dat me opviel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 04-06 16:46

Bosmonster

*zucht*

Terw_Dan schreef op woensdag 24 november 2010 @ 20:23:
Die vorige was ook niet alles hoor. Verspringende groottes en controls waren soms best hinderlijk.
Idd, maar dat was wel een oplosbaar probleem.

Daarom ben ik redelijk gecharmeerd van de nieuwe gecombineerde oplossing. Nieuwe layout, maar met oude thumbnails.
Joen schreef op maandag 29 november 2010 @ 00:08:
Fijn dat de classic view er weer is. :)
Wat me wel opvalt is dat als je de laatste foto in een serie hebt bekeken en dan nog een keer klikt op de "volgende" knop je dan niet automatisch naar de eerste foto van de serie gaat. Dit was in de oude imageviwer wel zo.
Ik vind het zelf niet zo erg, het was slechts een dingetje dat me opviel.
Dat heeft ook zo z'n nadelen. Ik zat vaak genoeg door de afbeeldingen heen te klikken zonder door te hebben dat ie alweer bij het begin was. Het is op zich wel fijn om te weten dat je aan het einde bent.

De fancy versie overigens is nog wel te verbeteren door de animaties wat te versnellen (en eventueel een wat minder lineaire easing te gebruiken). Met name het in- en uitschuiven van de afbeeldingen gaat behoorlijk traag en lineair.

Als laatste zou ik nog willen voorstellen om scrollwheel support in te bouwen om door de afbeeldingen heen te navigeren.

[ Voor 60% gewijzigd door Bosmonster op 29-11-2010 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Laatst online: 07-06 17:10

PromWarMachine

Forsaken Archer

Dat is een heel stuk beter. Bedankt heren.

Ik bekeek de afbeeldingen niet meer, vanwege irritatie van de fancy viewer. Blij dat ik weer met plezier plaatjes mag kijken.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMaI
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-02 09:56
er gaat nog wel één dingetje fout bij de classic image viewer, de horizontale scrollbalk staat er namelijk standaard bij, ook als dat niet noodzakelijk is.
Dit kan simpel opgelost worden door bij de thumbView div overflow-x:scroll te vervangen door: overflow-x:auto

echo c > /proc/sysrq-trigger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 347253

Ik <3 de nieuwe imageviewer, ziet er mooi uit en werkt net zo makkelijk. IE9 gun ik de kans nog niet, maarja ik zie de hele dag al Ads en de meeste daarvan niet op tweakers.net. Dus die ene Ad kan er wel bij toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrueChaoZ
  • Laatst online: 16-08-2023
Wiethoofd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 17:13:
Het is ook trouwens onlogisch behaviour om de thumb van de afbeelding die je in de viewer hebt staan groter weer te geven dan thumbs die je op dat moment niet in de viewer bekijkt. Deze zou imho juist kleiner moeten zijn omdat de grote versie er namelijk al achter staat....
Dit vind ik een hele goede opmerking, maar er is nog weinig aandacht aangegeven. Dat zou inderdaad veel logischer zijn, en meteen ook weer een stuk ruimte opleveren voor het beter kijken naar het geselecteerde plaatje met de image slider omhoog. Misschien kunnen jullie hier wat mee voor een toekomstige versie.

En enorm bedankt voor het toevoegen van de classic functionaliteit, het werkt zo weer een stuk prettiger :)
Pagina: 1 2 Laatste