zijn er al ergens gratis kaarten te vinden?
Nog niet gezien, ik denk dat die actie vorig jaar wat te goed liep.
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Alle zoomabonnees krijgt er één gratis aanstaande vrijdag toegestuurd. Heb al kaarten besteld, maar ja, kan ik nog eens iemand uitnodigen
.
Een Japanse buikschuiver dussssWijnands schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 07:27:
[...]
WTF is een bami racer? Net zoiets als de pizza koerier?
Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen
Iemand nog interesse in een ticket?
[ Voor 46% gewijzigd door Aardwolf op 26-11-2010 11:47 ]
Ligt er aan hoeveel je er ook nog bij krijgt? Indien dat nul Euro is skip ik "dit jaar" maarmarcel87 schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 11:46:
Nickname does not reflect reality
Pick me, pick me!marcel87 schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 11:46:
Als ik een ticket kan krijgen, graag!
Dan wil ik wel even gaan kijken...
Dan wil ik wel even gaan kijken...
Verwijderd
Ik ga met 3 personen, moet nog even kaarten regelen. Via Canon kon ik geloof ik wat doen, eens even zien.
Ok, heb de gratis kaart net gehad, maar heb al 2 kaarten gekocht (heb je als je te vroeg koopt haha)
DM maar voor kaart, dan krijg je hem direct van me via de mail!
Tot morgen!
DM maar voor kaart, dan krijg je hem direct van me via de mail!
Tot morgen!
Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
Ik ben benieuwd hoe de beurs van het weekend is. Ik moet zelf werken voor Nikon, en de lay-out van hun ruimte ziet er goed uit! Vooral waar ze de workshops geven.
zijn er al beurs aanbiedingen gespot?
Vorig jaar waren er wat studio flitsers erg goedkoop op de beurs en dat is iets waar ik wel wat mee kan
.
Vorig jaar waren er wat studio flitsers erg goedkoop op de beurs en dat is iets waar ik wel wat mee kan
In het krantje van Kamera Express staat wel een boel dingen afgeprijsd. Ik heb even voor jou gekeken in het krantje:
- Falcon Eyes SS110F (set) van 199 voor 155 euro
- Falcon Eyes SS150F (set) van 249 voor 179 euro
- Falcon Eyes SSFK-3150B (grote set) van 499 voor 399 euro
- ProLine Studio Apollo 300/300 kit van 499 voor 369 euro
- Falcon Eyes UR-48S van 39,99 voor 19,95 euro
Dat was een selectie en de omschrijving is niet helemaal compleet, maar goed dan heb je globaal een indruk. En staan ook nog vele gewone flitsers in, maar ik neem aan dat je dat niet bedoeld.
Hier nog iets van cameruNU.nl: http://www.cameranu.nl/index.php?view=content&id=294
Dat was een selectie en de omschrijving is niet helemaal compleet, maar goed dan heb je globaal een indruk. En staan ook nog vele gewone flitsers in, maar ik neem aan dat je dat niet bedoeld.
Hier nog iets van cameruNU.nl: http://www.cameranu.nl/index.php?view=content&id=294
[ Voor 6% gewijzigd door Aardwolf op 26-11-2010 23:26 ]
thanksmarcel87 schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 22:33:
In het krantje van Kamera Express staat wel een boel dingen afgeprijsd. Ik heb even voor jou gekeken in het krantje:
thanks though!
* JAMF gaat morgen toch maar even kijken
Voornamelijk door de sinterklaasactie van Zoom (met zijn 2en voor €10 kan je tenslotte geen buil aan vallen)
Eens kijken of een EF 50mm f/1,8 II nog een paar € goedkoper kan.
Misschien een aanbieding van een flitser 430 EX II of als er echt gestunt wordt een 580EXII
Ik heb nu een ouwe 380EX en vind het lastig dat de kop niet kan roteren (wel tilt - geen swivel)
Als er een aanbieding is van een Sigma 30mm F1.4 EX DC HSM zal ik die ook eens passen.
(note to self : focus chart meenemen)
Heb nog niet kunnen vinden of er ook een papierwinkel is op de beurs, maar ik wil nog wel wat laser-geschikt satin en glossy papier hebben
Voornamelijk door de sinterklaasactie van Zoom (met zijn 2en voor €10 kan je tenslotte geen buil aan vallen)
Eens kijken of een EF 50mm f/1,8 II nog een paar € goedkoper kan.
Misschien een aanbieding van een flitser 430 EX II of als er echt gestunt wordt een 580EXII
Ik heb nu een ouwe 380EX en vind het lastig dat de kop niet kan roteren (wel tilt - geen swivel)
Als er een aanbieding is van een Sigma 30mm F1.4 EX DC HSM zal ik die ook eens passen.
(note to self : focus chart meenemen)
Heb nog niet kunnen vinden of er ook een papierwinkel is op de beurs, maar ik wil nog wel wat laser-geschikt satin en glossy papier hebben
als mensen mooie aanbiedingen hier een beetje willen blijven posten 
Als de aanbieding strak genoeg is, voor het spul dat ik nodig heb, kan ik er zo even heen rijden.
(nou ja, moet vanuit groningen komen, maar vorig jaar waren mijn flitsers ruim 200 euro goedkoper op de beurs dan waar ik ze voor kocht...dus dan kan het wel uit)
Als de aanbieding strak genoeg is, voor het spul dat ik nodig heb, kan ik er zo even heen rijden.
(nou ja, moet vanuit groningen komen, maar vorig jaar waren mijn flitsers ruim 200 euro goedkoper op de beurs dan waar ik ze voor kocht...dus dan kan het wel uit)
Tijdens de zoom experience is de spyder express 50 euro.
Ben weer terug, was om 11 uur binnen en om half 2 weer buiten
. Mijn vader en ik vonden het behoorlijk ruk! WTF is met al die modellen en fotograverende mensen daar, staan alleen maar gruwelijk in de weg. Het leek wel 1 grote persconferentie.
Spyder express gekocht maar, KE was de enige met een beetje fatsoenlijke stand. Maar het maakt niet uit, nu weet ik in elk geval elk jaar vanaf nu waarom ik er niet heen moet gaan
Spyder express gekocht maar, KE was de enige met een beetje fatsoenlijke stand. Maar het maakt niet uit, nu weet ik in elk geval elk jaar vanaf nu waarom ik er niet heen moet gaan
[ Voor 8% gewijzigd door Makkelijk op 27-11-2010 16:10 ]
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
eerdere hints in dit topic waren niet aangekomen dat de beurs toch niet zo leuk is?Makkelijk schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 16:09:
Ben weer terug, was om 11 uur binnen en om half 2 weer buiten. Mijn vader en ik vonden het behoorlijk ruk! WTF is met al die modellen en fotograverende mensen daar, staan alleen maar gruwelijk in de weg. Het leek wel 1 grote persconferentie.
Fotosg heeft dit jaar dus geen aanbiedingen van linkstar spul?angel00008 schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 16:20:
ach zit er nog steeds beurs is wel appart maar daar kwam ik dan ook niet voor.
wel wat aanbiedingen gezien en dingen waarvan ik denk ''goh'' daar kan je wat mee.
leuk bonus puntje is dat vriendin aan aan de beurs een betaalde opdracht heeft gekregen
Ik oordeel altijd liever zelf.:PNomad schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 16:16:
[...]
eerdere hints in dit topic waren niet aangekomen dat de beurs toch niet zo leuk is?
Ach, niet leuk, niet leuk... zo lang je met auto van de baas, een kaartje van een tientje en lage verwachtingen er naar toegaat. Heb me wel vermaakt hoor. Ook een Spyder3 gekocht voor 50 euro, voor dat bedrag kun je niet zonder
en wat los spul zoals een goedkoop cardreadertje voor bij m'n laptop, een CF opbergdoosje, etc. Spul wat je normaal gesproken niet bestelt ivm de bezorgkosten zeg maar. Oh, en nog een abbo genomen op de ZOOM voor 27,50 (10 nummers incl. fototasje). Om door te bladeren bij de open haard.
Als je er naartoe gaat met het idee de Nederlandse Photokina te gaan bezoeken kan het wat tegenvallen idd.
.
Als je er naartoe gaat met het idee de Nederlandse Photokina te gaan bezoeken kan het wat tegenvallen idd.
Ook ik had het snel gezien vandaag, was wel veel beter als vorig jaar qua opzet en ruimte. Heb naar aanleiding van de workshop bij Nomad nog een 2e reportage flitser gekocht (430ex II) leuk voor naast mijn 580ex II. CameraNL had deze in de aanbieding voor 189, was voor zover ik heb gezien de goedkoopste. bij KE wassie namelijk 199. Scheelt toch weer 10 euro 
@ JAMF, cameranl zou ik dus heen gaan voor je flitsertje.
@ makkelijk, helaas heb ik je niet zien lopen man, anders hadden we nog even bij kunnen ouwehoeren...
Enne ik snap je gevoel wat jij en je pa hadden, ik had het dit jaar ook sterk. Mijn maatje en ik stonden bij die marilyn monroe imitatie te schieten, komt er een vent van bijna 2 meter gewoon pal voor ons staan, die had schijt aan alles en iedereen. Helaas is dit de gewoonte van al die gasten daarzo, ik weet niet wat dat is hoor...
Iedereen keek ook de gear uit je handen, of denigrerend zo van " oh hij heeft tamron pfff" of iets dergelijks. Man wat moest ik me soms in houden bij dat soort lui!!!
Voor mij dus echt NOOIT meer Zoom exp.
@ JAMF, cameranl zou ik dus heen gaan voor je flitsertje.
@ makkelijk, helaas heb ik je niet zien lopen man, anders hadden we nog even bij kunnen ouwehoeren...
Enne ik snap je gevoel wat jij en je pa hadden, ik had het dit jaar ook sterk. Mijn maatje en ik stonden bij die marilyn monroe imitatie te schieten, komt er een vent van bijna 2 meter gewoon pal voor ons staan, die had schijt aan alles en iedereen. Helaas is dit de gewoonte van al die gasten daarzo, ik weet niet wat dat is hoor...
Iedereen keek ook de gear uit je handen, of denigrerend zo van " oh hij heeft tamron pfff" of iets dergelijks. Man wat moest ik me soms in houden bij dat soort lui!!!
Voor mij dus echt NOOIT meer Zoom exp.
Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
Ah, ik kan 2 conclusie's trekken
1. Op de d300 schroef ik lekker m'n 18-55.
2. De Meindl bergschoenen gaan aan, als ik daar "per ongeluk" mee op iemand z'n tenen sta komt dat duidelijk over.
1. Op de d300 schroef ik lekker m'n 18-55.
2. De Meindl bergschoenen gaan aan, als ik daar "per ongeluk" mee op iemand z'n tenen sta komt dat duidelijk over.
In het begin had ik zo iets van wat een jokers, al die lenzen voor op ieders buik. Onderweg naar de jaarbeurs al eentje met twee camera's gezien.
Later iets minder van aangetrokken. Foto's maken vond ik eigenlijk nog wel het leukste. Gewoon een beetje volhouden sta op een gegeven moment vanzelf vooraan.
Ik zag trouwens een een 70-200 2.8L II voor iets van 1300-1400 in de aanbieding staan. Dat leek me wel een heel erg scherpe prijs.
Later iets minder van aangetrokken. Foto's maken vond ik eigenlijk nog wel het leukste. Gewoon een beetje volhouden sta op een gegeven moment vanzelf vooraan.
Ik zag trouwens een een 70-200 2.8L II voor iets van 1300-1400 in de aanbieding staan. Dat leek me wel een heel erg scherpe prijs.
Ik ben ook vandaag geweest. Al met al viel het me niet tegen. Zoals hier ook al eerder is gezegd, als je met lage verwachtingen er heen gaat, gewoon voor de lol en een entreekaartje van 10 euro, dan kan je er geen buil aan vallen.
Ik heb net als jip_86 ook die 70-200L IS USM mark II voor 1370 geloof ik ergens gezien. Volgens mij was dat bij fotovideoboom ofzo. Ik vond heel eerlijk gezegd de KE stand erg tegenvallen. Het was druk en alles wat werd aangeboden stond achter op stellingen, je kon er weinig zelf uit proberen zonder zelf te pakken en te doen. Ook was daar dezelfde 70-200L IS USM mark II een stuk duurder!!!!, namelijk van 2300 voor 1795 euro of zoiets. Pfff, als je in de PW kijkt dan is dat de normale winkelprijs van cameraNU.nl!
*mompelt: afzetters....*
Ook nog even specifiek naar de EIZO stand gelopen. Helaas was hier een catwalk en liep iedereen wat foto's te schieten. De schermen waren er, maar iedereen was gefocust op die jonge deerntjes
. Volgens mij gaan een boel (oude) mannen straks ruzie krijgen met hun vrouw.... haha
. Ook jammer vond ik dat bij de schermen alleen wat algemene info stond en niet zo zeer specs qua soort paneel etc. Ik begreep hierdoor het doel van EIZO op de beurs niet echt.
Voor de rest vond ik eigenlijk alles wel geinig en ook de moeite waard. Ik heb er geen spijt van en het was een leuk dagje uit.
BTW: ik heb nog steeds een ticket over, als iemand hem nog wil, DM me maar!!!!
Ik heb net als jip_86 ook die 70-200L IS USM mark II voor 1370 geloof ik ergens gezien. Volgens mij was dat bij fotovideoboom ofzo. Ik vond heel eerlijk gezegd de KE stand erg tegenvallen. Het was druk en alles wat werd aangeboden stond achter op stellingen, je kon er weinig zelf uit proberen zonder zelf te pakken en te doen. Ook was daar dezelfde 70-200L IS USM mark II een stuk duurder!!!!, namelijk van 2300 voor 1795 euro of zoiets. Pfff, als je in de PW kijkt dan is dat de normale winkelprijs van cameraNU.nl!
Ook nog even specifiek naar de EIZO stand gelopen. Helaas was hier een catwalk en liep iedereen wat foto's te schieten. De schermen waren er, maar iedereen was gefocust op die jonge deerntjes
Voor de rest vond ik eigenlijk alles wel geinig en ook de moeite waard. Ik heb er geen spijt van en het was een leuk dagje uit.
70-200 2.8IS II....voor zo weinig...zou het ja bijna gaan kriebelen. Dat is ex-btw een goede 1100 euro.marcel87 schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 21:07:
Ik ben ook vandaag geweest. Al met al viel het me niet tegen. Zoals hier ook al eerder is gezegd, als je met lage verwachtingen er heen gaat, gewoon voor de lol en een entreekaartje van 10 euro, dan kan je er geen buil aan vallen.
Tis dat ik eigenlijk helemaal niet zit te wachten op zo'n zware dobber qua gewicht.
Man, gewoon omdat hij zo goedkoop is ga ik er nog serieus over nadenken ook, terwijl ik de 2.8 versie had en weg gedaan heb om het gewicht...
Verwijderd
70-200 2.8IS II voor die prijs? Dat is wel heel erg aantrekkelijk, en dan met de extenders die ik hier al heb liggen.
Misschien toch mijn 70-200 f4 binnenkort in de verkoop doen, kriebels, kriebels
Weet je toevallig wat de prijs van de 300 mm f4 IS is bij fotovideoboom?
Misschien toch mijn 70-200 f4 binnenkort in de verkoop doen, kriebels, kriebels
Weet je toevallig wat de prijs van de 300 mm f4 IS is bij fotovideoboom?
Da's inderdaad een hele nette prijs, maar dat heb ik even niet beschikbaar. 
Niet dat ik over de Mark I wat te klagen heb...
Niet dat ik over de Mark I wat te klagen heb...
Ja ik vond het ook erg aantrekkelijk, maar om nou even zo'n inmens groot bedrag even voor de lol uit te geven op een dergelijke beurs vind ik te veel van het goede.
Ik zal zo eens kijken in de folder van fotovideoboom, althans ik neem aan dat jij, ExTrEmE22343, dit bedoelt van de prijs op de beurs?
Ik zal zo eens kijken in de folder van fotovideoboom, althans ik neem aan dat jij, ExTrEmE22343, dit bedoelt van de prijs op de beurs?
Verwijderd
Ja inderdaad de beurs folder bedoel ik.marcel87 schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 22:38:
Ja ik vond het ook erg aantrekkelijk, maar om nou even zo'n inmens groot bedrag even voor de lol uit te geven op een dergelijke beurs vind ik te veel van het goede.
Nikon had het trouwens wel goed voor elkaar met dat theater. Alleen jammer dat de techniek faalde in de ochtend. Zorgde wel weer voor wat lol met de mede Canonians 
In de middag nog Joe Mc Nally gezien, maar dat word snel vrij technisch. Als er schermen van 6x3 meter bij komen en 3-4 flitsers met allerhande reflectieschermen dan houd het voor de doorsnee foto fan wel op. Ben daar dan ook maar weg gegaan.
In de middag nog Joe Mc Nally gezien, maar dat word snel vrij technisch. Als er schermen van 6x3 meter bij komen en 3-4 flitsers met allerhande reflectieschermen dan houd het voor de doorsnee foto fan wel op. Ben daar dan ook maar weg gegaan.
Hm, ik heb het nog even nagekeken voor jullie (beter laat dan nooit).
De EF 70-200L f/2.8 IS USM mark II is bij fotovideoboom afgeprijsd tot 1399,- euro.
De EF 300L f/4 IS USM staat bij fotovideoboom er niet in. Helaas... Wel zijn er overall veel statieven in de aanbieding en onder andere ook Sandisk geheugenkaarten, viel mij op.
De EF 70-200L f/2.8 IS USM mark II is bij fotovideoboom afgeprijsd tot 1399,- euro.
De EF 300L f/4 IS USM staat bij fotovideoboom er niet in. Helaas... Wel zijn er overall veel statieven in de aanbieding en onder andere ook Sandisk geheugenkaarten, viel mij op.
Ik ben nu eigenlijk nog wel benieuwd wie nu de vriendin van angel00008 is

pricewatch: Canon EF 135mm f/2L USMNomad schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 21:36:
[...]
70-200 2.8IS II....voor zo weinig...zou het ja bijna gaan kriebelen. Dat is ex-btw een goede 1100 euro.
Tis dat ik eigenlijk helemaal niet zit te wachten op zo'n zware dobber qua gewicht.
Man, gewoon omdat hij zo goedkoop is ga ik er nog serieus over nadenken ook, terwijl ik de 2.8 versie had en weg gedaan heb om het gewicht...
700 ex btw, hoog geprezen en niet lomp zwaar
Ja heb ik wel eens naar gekeken inderdaadNeOTheMaTriXM schreef op zondag 28 november 2010 @ 13:30:
[...]
pricewatch: Canon EF 135mm f/2L USM
700 ex btw, hoog geprezen en niet lomp zwaar
Of het nu in de studio is of op locatie, voorbij 85mm kom ik zelden. Een enkele poseerfoto op een bruiloft als uitzondering.
Verwijderd
Helemaal happy, een 70-200L f/2.8 IS USM mark II voor 1399 euro gekocht bij fotovideobooms op de beurs.
Voor de rest vond het beurs wel ruimer qua opzet dan voorgaande jaren.
Voor de rest vond het beurs wel ruimer qua opzet dan voorgaande jaren.
Net terug van de beurs.
Nog mazzel gehad met parkeerkaart - Bij het afrekenen vroeg een medewerker me te testen of de pin-sleuf goed gerepareerd was, dit was niet zo en kreeg ik een gratis uitrijkaart twv 9€
Dat maakt de dag nog een beetje goed samen met de sinterklaasactie van Zoom.
Kansloze beurs -weinig geen spannende aanbiedingen op de zaken waar ik naar op zoek was, tenzij je €3 boven de pricewatch van een EF 50 1,8 II een SPETTERENDE beursaanbieding vindt.
Vond het jammer dat wacom (o.i.d.) niet vertegenwoordigd was met een goede demostand / workshop met tekentabletjes.
Modellen stonden er chagerijnig en compleet murw geflitst bij en de compensatiedrang van de gemiddelde beursbezoeker (hoe kleiner de løl - hoe groter de de lens ) was weer goed te zien.
Het credo : een gouden hamer maakt nog geen goede timmerman werd gelukkig ook weer goed tentoongespreid:
Grote camera's met kleine typenummers, L-glas en dan op de [A] stand knippen of je leven ervanafhangt
Mooiste #fail - Camera in portretstand , flitser met omnibouce - en dan alleen de tilt gebruiken, zodat je tegen de rug van 1 van de 250 andere 'fotografen' staat te omnibouncen...
Al met al had de beurs een goede prijs/kwaliteit verhouding - maar alleen vanwege het feit dat het me €10 entree, €4 koffie en thee en een ritje Utrecht v.v. heeft gekost voor twee personen....
Nog mazzel gehad met parkeerkaart - Bij het afrekenen vroeg een medewerker me te testen of de pin-sleuf goed gerepareerd was, dit was niet zo en kreeg ik een gratis uitrijkaart twv 9€
Dat maakt de dag nog een beetje goed samen met de sinterklaasactie van Zoom.
Kansloze beurs -weinig geen spannende aanbiedingen op de zaken waar ik naar op zoek was, tenzij je €3 boven de pricewatch van een EF 50 1,8 II een SPETTERENDE beursaanbieding vindt.
Vond het jammer dat wacom (o.i.d.) niet vertegenwoordigd was met een goede demostand / workshop met tekentabletjes.
Modellen stonden er chagerijnig en compleet murw geflitst bij en de compensatiedrang van de gemiddelde beursbezoeker (hoe kleiner de løl - hoe groter de de lens ) was weer goed te zien.
Het credo : een gouden hamer maakt nog geen goede timmerman werd gelukkig ook weer goed tentoongespreid:
Grote camera's met kleine typenummers, L-glas en dan op de [A] stand knippen of je leven ervanafhangt
Mooiste #fail - Camera in portretstand , flitser met omnibouce - en dan alleen de tilt gebruiken, zodat je tegen de rug van 1 van de 250 andere 'fotografen' staat te omnibouncen...

Al met al had de beurs een goede prijs/kwaliteit verhouding - maar alleen vanwege het feit dat het me €10 entree, €4 koffie en thee en een ritje Utrecht v.v. heeft gekost voor twee personen....
De nifty fifty is qua prijs natuurlijk ook niet echt veel meer af te halen.
Wel priceless was de blik van een kerel toen een eye-fi kaartje niet werkte in zijn 1D. Kon die weer zijn tas in waar nog een andere camera in zat
Wel priceless was de blik van een kerel toen een eye-fi kaartje niet werkte in zijn 1D. Kon die weer zijn tas in waar nog een andere camera in zat
Al die patsers hebben ook Canon hÚ, ik zou toch bijna overstappen naar pentax ;f
@ jip_86 een van de bovenste 4 meiden
toevallig heeft ze daar een opdracht gekregen voor de fashion week in januari, dus het is wel weer een beetje het waard geweest..
moet wel zeggen van alle shows was ke gewoon jammer met de verhoging voor de modellen en de bijhorende metalen balken bij, Eizo was het echt fenomenaal
toevallig heeft ze daar een opdracht gekregen voor de fashion week in januari, dus het is wel weer een beetje het waard geweest..
moet wel zeggen van alle shows was ke gewoon jammer met de verhoging voor de modellen en de bijhorende metalen balken bij, Eizo was het echt fenomenaal
Gefeliciteerd met je aankoop! Nog wel even laten weten hoe hij bevalt straksVerwijderd schreef op zondag 28 november 2010 @ 14:23:
Helemaal happy, een 70-200L f/2.8 IS USM mark II voor 1399 euro gekocht bij fotovideobooms op de beurs.
KNIP
Wij willen helemaal niet weten dat je dit bij iedereen gecontroleerd hebt. Ik proef toch wel erg veel jaloezie in dit topic.JAMF schreef op zondag 28 november 2010 @ 15:34:
Die 70-200 klinkt als een koopje, mijn MKI heeft indertijd een stuk meer gekost.
This footer is intentionally left blank
Deze week maar even langs de winkel van Boom
is toch maar 500m vanaf mijn huis
kan ik direct kijken of mijn 50mm 1.8 binnen is en misschien wel even geld uitgeven als ze die beursaanbeiding nog even "verlengen"
Ik vond het een best leuke beurs eigenlijk
Het was best druk, maar minder druk dan ik had verwacht. En de show van Joe McNally was leuk gedaan, duurde ook iets van een uur en 15 minuten ofzo.
En om 17:00 nog maar even een Spyder 3 Express voor €50 gekocht, voor die prijs vond ik het wel leuk om gelijk mee te nemen
En om 17:00 nog maar even een Spyder 3 Express voor €50 gekocht, voor die prijs vond ik het wel leuk om gelijk mee te nemen
The devil is in the details.
Heb inderdaad niet gevoeld of de modellen al beurs warenajhaverkamp schreef op zondag 28 november 2010 @ 18:59:
[...]
Wij willen helemaal niet weten dat je dit bij iedereen gecontroleerd hebt. Ik proef toch wel erg veel jaloezie in dit topic.
Die 70-200 klinkt als een koopje, mijn MKI heeft indertijd een stuk meer gekost.

Misschien verkeerd geformuleerd: Hoe groter de lens - hoe kleiner de løl waarschijnlijk zal zijn...
* JAMF heeft geen meetlatje meegenomen
[ Voor 6% gewijzigd door JAMF op 28-11-2010 19:56 ]
Ik snap 't gemopper ook niet. OK, je kon een hoop 40+'ers zien die met hun grootste lens en flitser over de beursvloer liepen. Moeten ze zelf weten. En ja, lekker flitsen bij modellen die al heel aardig uitgelicht staan heeft ook geen zin nee.
Maar goed, ik miste Tokina en Wacom. Lekker even bij sigma en nikon staan te kletsen en proberen. Me suf staan lachen om het flitsvee bij canon. Genoten van Joe McNally. Me verbaast over het niveau bij Adobe, dat ligt meestal een stuk hoger.
Zelf niks gekocht, stond heel erg in de verleiding bij cameraxl die de 150-500 voor weinig had maar ja wil liever op m'n gemak een goeie uitzoeken

Maar goed, ik miste Tokina en Wacom. Lekker even bij sigma en nikon staan te kletsen en proberen. Me suf staan lachen om het flitsvee bij canon. Genoten van Joe McNally. Me verbaast over het niveau bij Adobe, dat ligt meestal een stuk hoger.
Zelf niks gekocht, stond heel erg in de verleiding bij cameraxl die de 150-500 voor weinig had maar ja wil liever op m'n gemak een goeie uitzoeken
Ik heb er ook niet zo'n probleem mee gehad. Je komt er tenslotte voor jezelf. Vind het ook nog wel leuk om een beetje tussen die mensen door te werken om een leuke foto te maken. Ik zou persfotograaf nog wel leuk vinden denk ik 
Niettemin waren er toch wel stereotypes te onderscheiden:
Niettemin waren er toch wel stereotypes te onderscheiden:
- de ik moet wat compenseren types > grote telelens
- de oudere hobbyist > compactcamera al dan niet met gorillapod er aan ter decoratie
- de 'ik ben pro' > hij draagt de camera, zij de tas
De huisvrouw met hobby. Heel fanatiek bezig met een instapspiegelreflex maar wel met een nette lens en flitser.
Ik heb hier wel van zitten genieten:

Joe McNally demo 2 by j_wijnands, on Flickr
OK, je weet 't allemaal wel en het overgrote deel wat je niet weet kan je prima beredeneren maar Joe weet 't op een leuke, lekker overtrokken Amerikaanse manier, heel toegankelijk te brengen.
Ik heb hier wel van zitten genieten:

Joe McNally demo 2 by j_wijnands, on Flickr
OK, je weet 't allemaal wel en het overgrote deel wat je niet weet kan je prima beredeneren maar Joe weet 't op een leuke, lekker overtrokken Amerikaanse manier, heel toegankelijk te brengen.
[ Voor 71% gewijzigd door Wijnands op 28-11-2010 20:31 ]
Thx voor de tip, op de website van KE staat ie ook voor €50 en geen verzendkosten. Binnenkort wat vergrotingen bestellen, dan is het wel zo fijn als de kleuren goed overeenkomen met m'n schermMute schreef op zondag 28 november 2010 @ 19:23:
Agh, photokina vind ik als consument ook niet super bijzonder om te bezoeken hoorServor schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 16:34:
Als je er naartoe gaat met het idee de Nederlandse Photokina te gaan bezoeken kan het wat tegenvallen idd..
Veel imo intressante dingen zitten achter de deurtjes waar de normale consument niet mag komen.
Zoals olympus insider info, wat er gaat gebeuren met ze, hoe het met die E5 zit qua levering, etc etc etc
Wat ik er heb geleerd is;
Eet niet de dag van te voren, want ik eet en drink daar ontzettend veel.
Ben nog nooit op de zoombeurs geweest overigens, maar photokina was wel erg intressant vond ik qua studiozooi. Heel veel was uitgestald, van alle grote merken wel. Alleen ook daar; irritante mensjes met camera's.
Iemand die er is geweest?
Profoto stand, een gast stond daar met een Phase One de godsganselijke dag hetzelfde model te fotograferen ( letterlijk de hele dag, om 11 uur die hal ingestapt, om 5 uur kwam ik er weer, en stond die gast nog steeds z'n sluiter te verkloten ) Incl mooie ''assistent'' die de foto's achter een 30" eizo schermpje zat te beoordelen.
Nope, ik kan niet echt zeggen dat ik met ontzettend veel liefde naar beurzen ga
[ Voor 5% gewijzigd door Zuurstok op 28-11-2010 21:19 ]
Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.
jip_86 schreef op zondag 28 november 2010 @ 20:22:
Ik heb er ook niet zo'n probleem mee gehad. Je komt er tenslotte voor jezelf. Vind het ook nog wel leuk om een beetje tussen die mensen door te werken om een leuke foto te maken. Ik zou persfotograaf nog wel leuk vinden denk ik
Niettemin waren er toch wel stereotypes te onderscheiden:aanvullingen welkom
- de ik moet wat compenseren types > grote telelens
- de oudere hobbyist > compactcamera al dan niet met gorillapod er aan ter decoratie
- de 'ik ben pro' > hij draagt de camera, zij de tas
- De carambole bouncer > omnibounce + getilt en geswivelled terwijl er geen muur of plafond in de nabijheid is
- Het wannabee model > Wie heeft Hollands Next Topmodel nodig als je ook op de Zoom-experience kan staan
- Het andere wannabee model > Als er veel foto's van je gemaakt worden, moet je wel een goed model zijn.
- De commerciële > Als de prijs op het kaartje groot genoeg geschreven is, lijkt het goedkoper dan die van de buren
- De begrijpende workshop'leraar' > Ze zijn toch te stom om zelfs maar Irfanview te snappen, dus waarom de diepte in met Lightroom
- De rij-staander > KØT .... ik had deze keer toch zelf boterhammetjes mee moeten nemen
- Het kuddedier > Hier is het druk, daar moet ik bij zijn (en dan in de rij voor de snacktent terechtkomen
bij de 'rij-staanders')
- De 'Top gear' > oeh een auto ... gauw elke mm² vastleggen
[ Voor 13% gewijzigd door JAMF op 28-11-2010 22:00 . Reden: aangevuld ]
Zie nu pas, zoekende naar andere reacties, dit topicje
Misschien uit HCC-nostalgie hier heengegaan. Voor 1 keertje leuk. Ruime opzet, wel grappige zaken om te kijken. Vooral het gevoel rond te kunnen lopen met je camera zonder eeuwige commentaar van vrouw en (schoon)familie
Maar inderdaad, extreem veel te lange zoomlenzen d'r bij. Prijzen waar niet echt ideaal, maar publiek was gemiddeld ook geen lowpricehunting tweaker
Wat een 3D-tv presentatie van Panasonic of een Premiere Elements-verhaal van Adobe er deden, tja... Workshops vond ik te langdradig, en die portfoliobeoordelingen kon ik m'n ogen niet bij openhouden.
Maar zag er geen zure gezichten zoals bij de HCC, dat het tegenviel de laatste jaren.
Wat impressies. Gezien geschetste bezoekersprofielen hiervoor denk ik voor iedereen z'n smaak wat

Misschien uit HCC-nostalgie hier heengegaan. Voor 1 keertje leuk. Ruime opzet, wel grappige zaken om te kijken. Vooral het gevoel rond te kunnen lopen met je camera zonder eeuwige commentaar van vrouw en (schoon)familie
Wat een 3D-tv presentatie van Panasonic of een Premiere Elements-verhaal van Adobe er deden, tja... Workshops vond ik te langdradig, en die portfoliobeoordelingen kon ik m'n ogen niet bij openhouden.
Maar zag er geen zure gezichten zoals bij de HCC, dat het tegenviel de laatste jaren.
Wat impressies. Gezien geschetste bezoekersprofielen hiervoor denk ik voor iedereen z'n smaak wat

[ Voor 31% gewijzigd door tweaktubbie op 28-11-2010 22:43 ]
'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'
Drie keer flitsen en de batterijen zijn leeg. Meteen op de beurs maar een paar betere batterijen aanschaffen. Goud geld verdienen zo.JAMF schreef op zondag 28 november 2010 @ 21:49:
[...][...]
- De carambole bouncer > omnibounce + getilt en geswivelled terwijl er geen muur of plafond in de nabijheid is
[...]
Het ergste is dat die mensen ook nog eens vlak bij staan te flitsen en een SB-800 die dan gebruikt wordt doet toch best pijn aan je ogen op vol vermogen......
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
Verwijderd
Ik ben ook blij met mijn Spyder3Express. Zag dat anderen hier deze koop al hadden gedaan, maar ben doordat ik het hier las oplettend de beurs over gelopen en kwam het inderdaad tegen.
Monitor van mijn MBP staat toch wel erg koel ingesteld... Nu niet meer dus.
Monitor van mijn MBP staat toch wel erg koel ingesteld... Nu niet meer dus.
Ja klopt idd, veel van die modellen keken soms ook best chagrijnig. Mijn mede-beursbezoeker vroeg zich wel een paar keer af waarom ze dat toch deden, maar ja op dat moment was het ook zot met al die n00bs die fel zaten in te flitsen, waarna vervolgens de foto alsnog mislukt was en het nog een keer moest. Arme modellen dus.... 
Wat ik verder achteraf ook best miste was een stand van Wacom, wat hierboven ook al wat vaker is gemeld. Ik ben namelijk nog opzoek naar een Intuos 4 op A5 formaat en wilde deze hier eens bekijken.
Wat ik verder achteraf ook best miste was een stand van Wacom, wat hierboven ook al wat vaker is gemeld. Ik ben namelijk nog opzoek naar een Intuos 4 op A5 formaat en wilde deze hier eens bekijken.
[ Voor 23% gewijzigd door Aardwolf op 29-11-2010 10:21 ]
Is de Ibood aanbieding niks voor je?
This footer is intentionally left blank
Nee, ik moet niet zo'n *** dingajhaverkamp schreef op maandag 29 november 2010 @ 11:22:
Is de Ibood aanbieding niks voor je?
Dat vond ik ook wat vreemd. OK, een van die winkels had wat "modellen" met heel armetierige belichting maar op de grotere stands stond er prima licht op en dan toch flitsen. ...marcel87 schreef op maandag 29 november 2010 @ 10:20:
Ja klopt idd, veel van die modellen keken soms ook best chagrijnig. Mijn mede-beursbezoeker vroeg zich wel een paar keer af waarom ze dat toch deden, maar ja op dat moment was het ook zot met al die n00bs die fel zaten in te flitsen, waarna vervolgens de foto alsnog mislukt was en het nog een keer moest. Arme modellen dus....

Mag er nog iets van de claim van 'Digitale Fotografie & Video' blijven staan?tweaktubbie schreef op zondag 28 november 2010 @ 22:40:
Wat een 3D-tv presentatie van Panasonic of een Premiere Elements-verhaal van Adobe er deden, tja...
En eerlijk gezegd word ik ook niet echt gelukkig van Premiere Elements als enige pakket. Het is niet zoals Lightroom een pakket dat echt goed is en bij de beste drie pakketten zit. Het is gewoon één van de pakketten in het goedkopere segment en absoluut niet iets waar je per se echt goed naar hebt hoeven kijken.
Maar op zich heb ik mij wel vermaakt. Het was even zoeken, maar uiteindelijk vond ik, opnieuw bij Canon, wel iemand waarmee ik een tijdje leuk kon ouwehoeren over video. Voor de rest heeft de beurs voor allerhande soorten emoties bij mij gezorgd.
Het kuddedier > Hier is het druk, daar moet ik bij zijn daar moeten 'modellen' zijn
Ik zou mij toch wat ongemakkelijk voelen om uitgebreid foto's te lopen maken. Daarnaast maakten sommigen er een compleet fotografeer je rot festijn van, waarbij alles dat maar op een vrouw lijkt op de foto ging, of ze nu bij de beurs hoorde of niet
Overigens ook wel aardig, die dame met haar SD kaartjes met WiFi. Gaat ze aan een ieder vragen of ze willen kijken hoe geweldig het werkt terwijl de aangesproken dame of heer met een SLR om de nek liep waarvan je gewoon kon weten dat er een CF kaart in moet. En die hebben ze dan weer niet
Van dezelfde categorie vond ik Nikon overigens. Ook daarbij viel mijn mond toch wel een beetje open van verbazing. Nu snap ik dat er op deze beurzen uitzendkrachten worden ingezet (doorgaans vrouwen die er een beetje leuk uit zien en wel voor camera.nl willen rondlopen met flyers en tasjes), maar bij Nikon stonden ze folders te bewaken ofzo. Wat ze ook deden, ze konden je in geen enkel opzicht helpen. Iets verderop had je dan de mensen die er wat vanaf moesten weten, maar de behulpzaamheid was ver te zoeken. En tot slot kom je dan iets tegen waarbij ze de camera uit elkaar halen en heel precies dingetjes in de camera aan het doen waren. Wie heeft een stofvrije omgeving nodig?
Ach ja, was wel weer eens aardig om te zien en ik heb toch een paar leuke gesprekjes gehad, maar misschien was dat Sinterklaasfeest toch wel iets interessanter.
Was er op zondag aan het begin van de middag, gewoon in m'n eentje (had het Sint kaartje van Donnie gekregen, thanks!
) omdat vriendin wat anders te doen had en ik ook niet het idee had dat het leuk zou zijn om echt iemand die niet zo met fotografie bezig is een hele dag mee te nemen. M'n vriendin zou het echt een uurtje leuk gevonden hebben gok ik..
Anyway, me op zich wel vermaakt. Even wat inhoudelijk over de workshops die ik gezien heb:
- Canon workflow, was meer een demonstratie van DPP.. en de fantastische grote printer, die een plugin heeft waardoor je geen zorgen meer hebt over het hele kleurbeheer. Leuk verhaal, maar wie heeft er nou zo'n printer? Geen uitleg voor een kleinere printer, geen echte nuttige diepgang dus helaas.. Wel 2 printjes 40x60 laten afdrukken, waarbij de Pro Print Consultant van Canon vroeg of hij één van m'n foto's (de bovenste) af en toe mocht gebruiken bij demo's van de printer, best een compliment!
- Strobist, was bijna 15 minuten te laat (door het wachten op de printjes) en heb me vervolgens zitten verbazen, dat er nog eigenlijk niets verteld was.. dus maar weggelopen. Het was echt een beginpunt, als je al wat met strobist doet of het topic hier hebt gelezen, heb je er echt 0,0 aan. Geen diepgang, beetje jammer weer...
- vervolgens naar Adobe, daar gevraagd wat er over LR3 werd besproken.. presentator reageerde lichtelijk geïrriteerd, maar hij zou er heel snel doorheen gaan en ook de uitgebreidere opties bespreken. Gok maar genomen en inderdaad, een hele hoop wist ik al, maar toch wat kleine dingetjes gezien die ik zelf nog niet ontdekt had, omdat ik ook nog geen enkele documentatie heb gelezen behalve het topic hier.
- Iemand bij de Eizo color mangement workshop geweest? Achteraf was die waarschijnlijk beter dan die van Canon, tussen de reclame voor Eizo door natuurlijk.
- Joe McNally gezien, erg grappig en qua strobisten natuurlijk wel wat inspiratie op gedaan. Hoewel hij met z'n SB's natuurlijk heel anders werkt (doordat dan TTL altijd werkt) dan ik doe. Nog een handje geschud ook
Nu verder met de grappen, een aantal observaties:
- heel veel prutsers met dure apparatuur de domste dingen zien doen
- kan iemand me vertellen waarom je een 580EX2 hebt, maar nog wel met een oude 18-55 schiet?
- een aantal keer voor lui langs gelopen die met 20 man helemaal "los" gingen op modellen (oa KE) en ik zo dus hun foto's "verpestte" Had die modellen niet eens gezien, zo niet interessant vond ik dat (sorry Albert) voelde me bijna schuldig (nou echt bijna).
- denk dat ik de enige was die alleen een body bij had
- en ook de enige was die geen foto op z'n CF er bij had aan het einde van de dag
- denk dat ik een handel in zonnekappen ga beginnen, zoveel mensen zonder gezien, daar is echt goud geld mee te verdienen!
Tenslotte, ik kwam deze vent nog tegen, daar zat ik achter bij Adobe
Anyway, me op zich wel vermaakt. Even wat inhoudelijk over de workshops die ik gezien heb:
- Canon workflow, was meer een demonstratie van DPP.. en de fantastische grote printer, die een plugin heeft waardoor je geen zorgen meer hebt over het hele kleurbeheer. Leuk verhaal, maar wie heeft er nou zo'n printer? Geen uitleg voor een kleinere printer, geen echte nuttige diepgang dus helaas.. Wel 2 printjes 40x60 laten afdrukken, waarbij de Pro Print Consultant van Canon vroeg of hij één van m'n foto's (de bovenste) af en toe mocht gebruiken bij demo's van de printer, best een compliment!
- Strobist, was bijna 15 minuten te laat (door het wachten op de printjes) en heb me vervolgens zitten verbazen, dat er nog eigenlijk niets verteld was.. dus maar weggelopen. Het was echt een beginpunt, als je al wat met strobist doet of het topic hier hebt gelezen, heb je er echt 0,0 aan. Geen diepgang, beetje jammer weer...
- vervolgens naar Adobe, daar gevraagd wat er over LR3 werd besproken.. presentator reageerde lichtelijk geïrriteerd, maar hij zou er heel snel doorheen gaan en ook de uitgebreidere opties bespreken. Gok maar genomen en inderdaad, een hele hoop wist ik al, maar toch wat kleine dingetjes gezien die ik zelf nog niet ontdekt had, omdat ik ook nog geen enkele documentatie heb gelezen behalve het topic hier.
- Iemand bij de Eizo color mangement workshop geweest? Achteraf was die waarschijnlijk beter dan die van Canon, tussen de reclame voor Eizo door natuurlijk.
- Joe McNally gezien, erg grappig en qua strobisten natuurlijk wel wat inspiratie op gedaan. Hoewel hij met z'n SB's natuurlijk heel anders werkt (doordat dan TTL altijd werkt) dan ik doe. Nog een handje geschud ook
Nu verder met de grappen, een aantal observaties:
- heel veel prutsers met dure apparatuur de domste dingen zien doen
- kan iemand me vertellen waarom je een 580EX2 hebt, maar nog wel met een oude 18-55 schiet?
- een aantal keer voor lui langs gelopen die met 20 man helemaal "los" gingen op modellen (oa KE) en ik zo dus hun foto's "verpestte" Had die modellen niet eens gezien, zo niet interessant vond ik dat (sorry Albert) voelde me bijna schuldig (nou echt bijna).
- denk dat ik de enige was die alleen een body bij had
- en ook de enige was die geen foto op z'n CF er bij had aan het einde van de dag
- denk dat ik een handel in zonnekappen ga beginnen, zoveel mensen zonder gezien, daar is echt goud geld mee te verdienen!
Tenslotte, ik kwam deze vent nog tegen, daar zat ik achter bij Adobe

[ Voor 5% gewijzigd door Wouter87 op 29-11-2010 17:28 ]
Dat spul zag ik ook staan ja. Leek eerst wel interssant maar zie nu net dat de geotagging informatie via WPS komt en daar heb ik in de vrije natuur helemaal geen bal aan.Dadona schreef op maandag 29 november 2010 @ 16:01:
Overigens ook wel aardig, die dame met haar SD kaartjes met WiFi. Gaat ze aan een ieder vragen of ze willen kijken hoe geweldig het werkt terwijl de aangesproken dame of heer met een SLR om de nek liep waarvan je gewoon kon weten dat er een CF kaart in moet. En die hebben ze dan weer niet
Ik heb juist bij Nikon na even wachten wel een paar aanspreekbare en behulpzame mensen met verstand van zaken gesproken. Ik was juist een stuk minder onder de indruk van het tweetal achter de Sigma showtafel.Van dezelfde categorie vond ik Nikon overigens. Ook daarbij viel mijn mond toch wel een beetje open van verbazing. Nu snap ik dat er op deze beurzen uitzendkrachten worden ingezet (doorgaans vrouwen die er een beetje leuk uit zien en wel voor camera.nl willen rondlopen met flyers en tasjes), maar bij Nikon stonden ze folders te bewaken ofzo. Wat ze ook deden, ze konden je in geen enkel opzicht helpen. Iets verderop had je dan de mensen die er wat vanaf moesten weten, maar de behulpzaamheid was ver te zoeken. En tot slot kom je dan iets tegen waarbij ze de camera uit elkaar halen en heel precies dingetjes in de camera aan het doen waren. Wie heeft een stofvrije omgeving nodig?
Dat repareren onsite.. tja... is ook een beetje showen natuurlijk, zullen heus geen echte reparatie's doen neem ik. Heb vorig jaar met een van die lui een praatje gemaakt terwijl 'ie zonder te kijken een D3 in elkaar schroefde.
omdat een mooie en goed belichte foto die 90% scherp is en ietsje meer flare heeft mooier is dan een slecht en lelijk belichte foto die 100% scherp is en absoluut geen flare heeft?Wouter87 schreef op maandag 29 november 2010 @ 17:25:
Licht --> Gear.
offtopic:
niet dat het gros op de ZOOM weten hoe ze mooi en goed moeten belichten ( iets met omni's ) maar gewoon gesproken
niet dat het gros op de ZOOM weten hoe ze mooi en goed moeten belichten ( iets met omni's ) maar gewoon gesproken
Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.
Het lijkt wel alsof een deel van de Tweakers net zo'n behoefte heeft aan compensatie als de Zoom Experience bezoekers die zij van compensatie betichten. Al je iemand verkeerd om ziet gaan met zijn of haar gear, spreek die persoon d'r op aan. Misschien leert die persoon daar nog van. Sommige komen naar zo'n beurs om te leren, andere om te showen. Over 't algemeen wil je toch ook wat opsteken van GOT, of is er net zo'n grotere behoefte om te laten zien dat je hier op Tweakers een grotere hebt (maar dan in de vorm van 'kennis').
@BobF, eensch, maar mijn punt was inderdaad meer, dat die lui normaal gesproken totaal geen winst uit een 580 boven een 430 halen, dan kan je toch beter je kitlensje iets upgraden lijkt mij..
Vond de Nikon stand wel indrukwekkend, allerlei D3"s die aan dikke teletoeters hingen, bij Canon zaten er geen body's aan vast. Wel vond ik dat zowel Canon als Nikon een wat magere stand had qua gewone apparatuur, om nou in de rij te staan om een 60D en 15-85 te bekijken en te voelen? Nikon had duidelijk ook meer cash uitgetrokken om zich te laten zien, dat theater zag er echt strak uit.
Ook hoorde ik dat Nikon iets had georganiseerd voor NPS leden, jammer dat er niets was voor Canon CPS leden.. al is het alleen maar om de nieuwe contactpersoon Berend eens een keer de hand te schudden..
Vond de Nikon stand wel indrukwekkend, allerlei D3"s die aan dikke teletoeters hingen, bij Canon zaten er geen body's aan vast. Wel vond ik dat zowel Canon als Nikon een wat magere stand had qua gewone apparatuur, om nou in de rij te staan om een 60D en 15-85 te bekijken en te voelen? Nikon had duidelijk ook meer cash uitgetrokken om zich te laten zien, dat theater zag er echt strak uit.
Ook hoorde ik dat Nikon iets had georganiseerd voor NPS leden, jammer dat er niets was voor Canon CPS leden.. al is het alleen maar om de nieuwe contactpersoon Berend eens een keer de hand te schudden..
Tsja voor een 60D en 15-85 kan je ook naar de lokale foto/electrogigant inderdaad. Zonder wachtrij.
Offtopic: ik denk dat ik die Berend ken trouwens. Maar ik heb dan weer geen Canon :-(
Offtopic: ik denk dat ik die Berend ken trouwens. Maar ik heb dan weer geen Canon :-(
Interessant punt wat eigenlijk, naar mijn mening, een aparte discussie rechtvaardigd. Zelf doe ik het heel sporadisch en dan krijg ik meestal zoiets terug van "ja maar dat doet 'ie automatisch". Heeft iemand anders daar betere ervaringen mee?wilmundo schreef op maandag 29 november 2010 @ 20:22:
Het lijkt wel alsof een deel van de Tweakers net zo'n behoefte heeft aan compensatie als de Zoom Experience bezoekers die zij van compensatie betichten. Al je iemand verkeerd om ziet gaan met zijn of haar gear, spreek die persoon d'r op aan. Misschien leert die persoon daar nog van. Sommige komen naar zo'n beurs om te leren, andere om te showen. Over 't algemeen wil je toch ook wat opsteken van GOT, of is er net zo'n grotere behoefte om te laten zien dat je hier op Tweakers een grotere hebt (maar dan in de vorm van 'kennis').
Hmm ja, maar ik had er gewoon wat meer van verwacht. Je wil toch als fabrikant dat de mensen je producten kunnen zien en proberen op z'n beurs lijkt me? Nu heb ik volgens mij geen Canon beet gehad. Er zit hier wel een Saturn, maar daar zitten geen accu's in de camera, dus dan kan je alweer niets zien.. en eerlijk gezegd staan daar ook alleen maar de absolute consumenten modellen, ohja en een 1DIV, maar weer geen 5DII en 7D, die leveren ze op bestelling, ook de meer geavanceerde Nikons hebben ze niet staan.
Eens met Wijnands, ik doe niet lullig als iemand graag wat wil leren, maar ik denk niet dat het aan zou komen. Daarnaast is 't niet mijn taak dat iedereen z'n spullen leert gebruiken, mag hopen dat als je dergelijke bedragen uitgeeft, je toch wel zelf wat weet, of er in ieder geval zelf mee aan de slag gaat om er beter mee te werken..
Eens met Wijnands, ik doe niet lullig als iemand graag wat wil leren, maar ik denk niet dat het aan zou komen. Daarnaast is 't niet mijn taak dat iedereen z'n spullen leert gebruiken, mag hopen dat als je dergelijke bedragen uitgeeft, je toch wel zelf wat weet, of er in ieder geval zelf mee aan de slag gaat om er beter mee te werken..
De meeste mensen willen volgens mij daar helemaal niet aangesproken worden op het verkeerde gebruik van hun aparatuur. Dus ik ga het ook niet doen.
Als mensen daarentegen mij iets vragen over mijn aparatuur dan neem ik ruim de tijd voor ze.
Ik heb bv bij de Apenheul gehad dat mensen me vroegen over de better beamer op mijn 580EXII en dan neem ik de tijd om uit te leggen en te laten zien waarvoor ik dat ding heb.
Bij die ene keer dat ik bij de Zoom experience was, was het ook wel handig icm de 800 5.6 L.
Grappige was dat de twee Canon mannen die bij die 800 stonden dat ding nog nooit gezien hadden. Wel even leuk mee gepraat.
Maar ik ga echt niet iemand vertellen dat met een omniboucen naar boven bouncen in de jaarbeurs niet echt helpt.
En ik ga het zeker een professionele (duurbetaalde) fotograaf niet vertellen die onze directeur in een hal van drie verdiepingen hoog op die manier fotografeert. (terwijl er een spierwitte muur twee meter rechts van 'm staat)
Als mensen daarentegen mij iets vragen over mijn aparatuur dan neem ik ruim de tijd voor ze.
Ik heb bv bij de Apenheul gehad dat mensen me vroegen over de better beamer op mijn 580EXII en dan neem ik de tijd om uit te leggen en te laten zien waarvoor ik dat ding heb.
Bij die ene keer dat ik bij de Zoom experience was, was het ook wel handig icm de 800 5.6 L.
Grappige was dat de twee Canon mannen die bij die 800 stonden dat ding nog nooit gezien hadden. Wel even leuk mee gepraat.
Maar ik ga echt niet iemand vertellen dat met een omniboucen naar boven bouncen in de jaarbeurs niet echt helpt.
En ik ga het zeker een professionele (duurbetaalde) fotograaf niet vertellen die onze directeur in een hal van drie verdiepingen hoog op die manier fotografeert. (terwijl er een spierwitte muur twee meter rechts van 'm staat)
Als we het toch over aparte flitsoplossingen gaan hebben. Zag ook nog een gast die een hele aparte oplossing gebouwd had. Off shoe flitser met een trigger. Daarop een soort omnibounce van ongeveer 1 meter. Beetje te vergelijken met die ringflitsers die je op je flitser kan hangen om je flitslicht vanaf je lens te weerkaatsen maar dan recht als een soort balk. Door de trigger vrij flexibel te richten. Of het functioneel was qua resultaat op de foto weet ik niet, maar zag er wel cool uit.
[ Voor 12% gewijzigd door jip_86 op 29-11-2010 22:53 ]
Mag ik jou binnenkort 's via de dm uithoren over die beamer?
Laten we voorop stellen dat het merendeel van de mensen er inderdaad niet op zit te wachten om van een ander te horen wat zij verkeerd doen. Het is een kwestie van perceptie. Als je een ander erop wijst, laat je zien hoe het ook anders kan. De een ziet dat als ongewenste kritiek, de ander ziet het als welkome feedback.
Ik begrijp goed dat het onbegonnen werk om iedereen van feedback te voorzien. Dat is ook niet de bedoeling van m'n reactie. Verder denk ik dat het ook leerzaam kan zijn om anderen aan het werk te zien. Over het algemeen dwingt dat je om na te denken over je eigen technieken en knowhow. Wouter merkte op dat het niet zijn taak is dat een ander z'n apparatuur leert kennen. Anderen ridiculiseren op internet is toch ook niet onze taak (niet de suggestie wekkend dat jij je daar schuldig aan maakt)? Zelf vind ik het nogal makkelijk om (relatief anoniem) op internet af te geven op anderen, of anderen te bekritiseren.
Ook moeten we een ding niet vergeten. Voordat we konden rennen, hebben we eerst moeten leren lopen (cliche, ik weet het). Het kan zijn dat die persoon die z'n omnibounce nu verkeerd richt, jou over een tijdje in je gezicht uitlacht met je ervaring en kunde. Dan doet hij niets anders als sommige andere Tweakers. Het punt dat ik wil maken, is dat we allemaal nog aan het leren zijn. Het enige verschil is dat de leercurve van de een wat steiler verloopt dan die van de ander.
Ik begrijp goed dat het onbegonnen werk om iedereen van feedback te voorzien. Dat is ook niet de bedoeling van m'n reactie. Verder denk ik dat het ook leerzaam kan zijn om anderen aan het werk te zien. Over het algemeen dwingt dat je om na te denken over je eigen technieken en knowhow. Wouter merkte op dat het niet zijn taak is dat een ander z'n apparatuur leert kennen. Anderen ridiculiseren op internet is toch ook niet onze taak (niet de suggestie wekkend dat jij je daar schuldig aan maakt)? Zelf vind ik het nogal makkelijk om (relatief anoniem) op internet af te geven op anderen, of anderen te bekritiseren.
Ook moeten we een ding niet vergeten. Voordat we konden rennen, hebben we eerst moeten leren lopen (cliche, ik weet het). Het kan zijn dat die persoon die z'n omnibounce nu verkeerd richt, jou over een tijdje in je gezicht uitlacht met je ervaring en kunde. Dan doet hij niets anders als sommige andere Tweakers. Het punt dat ik wil maken, is dat we allemaal nog aan het leren zijn. Het enige verschil is dat de leercurve van de een wat steiler verloopt dan die van de ander.
Wouter87 schreef op maandag 29 november 2010 @ 17:25:
What are you stupid.. red eye flash is twice
[ Voor 8% gewijzigd door ReseTTim op 29-11-2010 23:24 ]
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
@ willmundo: ik vind dat je echt een goed punt daar hebt uitgelegd. Zo voel ik dat ook en ik merk soms op T.net dat men dan gewoon reageert op bepaalde mensen van "jij weet toch niets" of "jij doet het zwaar verkeerd". Dat vind ik altijd erg jammer. Ik denk dat het komt doordat veel vragen in één topic vaak een paar keer wordt gesteld en als je die al twee keer hebt uitgelegd, je dan de derde keer ook zoiets hebt van: "Flikker maar op en zoek maar beter". Toch vind ik dat onrechtvaardig naar een ander toe, die zich eigenlijk van geen kwaad bewust ter verrijking van eigen kennis die vraag stelt. Ik bedoel ben je het zat om telkens op een zelfde soort vraag antwoord te geven, laat het dan, trek het je niet aan, want er zijn nog genoeg andere tweakers die het kunnen overnemen en voor hun een eerste antwoord kunnen geven.
Dit is dan een voorbeeld van hoe ik het soms op T.net ervaar en/of zie gebeuren, maar op een dergelijke beurs is dat waarschijnlijk precies hetzelfde. Als je er aan ergert, waarom ga je het dan niet uit de weg of probeer er op een normale manier wat aan te verbeteren. Iedereen blij!
Dit is dan een voorbeeld van hoe ik het soms op T.net ervaar en/of zie gebeuren, maar op een dergelijke beurs is dat waarschijnlijk precies hetzelfde. Als je er aan ergert, waarom ga je het dan niet uit de weg of probeer er op een normale manier wat aan te verbeteren. Iedereen blij!
Poeslieve "ik ben te lui/stom om te googlen" vragen lijken mij niet iets voor tweakers, dan moet je maar naar startpagina of zoom.nl gaan. Kracht hier vind ik juist dat er een team zit wat niet kinderachtig is met de delete knop en de slotjes.marcel87 schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 03:26:
@ willmundo: ik vind dat je echt een goed punt daar hebt uitgelegd. Zo voel ik dat ook en ik merk soms op T.net dat men dan gewoon reageert op bepaalde mensen van "jij weet toch niets" of "jij doet het zwaar verkeerd". Dat vind ik altijd erg jammer. Ik denk dat het komt doordat veel vragen in één topic vaak een paar keer wordt gesteld en als je die al twee keer hebt uitgelegd, je dan de derde keer ook zoiets hebt van: "Flikker maar op en zoek maar beter". Toch vind ik dat onrechtvaardig naar een ander toe, die zich eigenlijk van geen kwaad bewust ter verrijking van eigen kennis die vraag stelt. Ik bedoel ben je het zat om telkens op een zelfde soort vraag antwoord te geven, laat het dan, trek het je niet aan, want er zijn nog genoeg andere tweakers die het kunnen overnemen en voor hun een eerste antwoord kunnen geven
Of je ergert je niet, ik vermaak me kostelijk met die sukkels bezig te zienDit is dan een voorbeeld van hoe ik het soms op T.net ervaar en/of zie gebeuren, maar op een dergelijke beurs is dat waarschijnlijk precies hetzelfde. Als je er aan ergert, waarom ga je het dan niet uit de weg of probeer er op een normale manier wat aan te verbeteren. Iedereen blij!
Ergeren is het niet, meer plaatsvervangende schaamte, dat iemand die mijn maandsalaris aan gear om zijn nek heeft hangen (da's nog niet bijzonder - zit nog ruim onder Balkendende (Rutte)- norm) en daarmee waarschijnlijk lelijkere foto's maakt, dan een dronken puber met een IPhone..
Ik weet 't : objectief , maar het ziet eruit als een Q7 aanschaffen , terwijl je alleen naar de Aldi op en neer rijdt.
Zie een paar posts hierboven - Een gouden hamer, maakt nog geen goede timmerman
Ik weet 't : objectief , maar het ziet eruit als een Q7 aanschaffen , terwijl je alleen naar de Aldi op en neer rijdt.
Wuh, waarom zou je daar nu plaatsvervangende schaamte voor hebben, het zorgt er voor dat de producten goedkoper worden.. Fijn toch? Die zoombeurs is perfect voor dat soort consumenten, ben je er niet een van, ga dan lekker iets anders doen.
|>
hehe ach waar ik woon (bergen NH) rijden de rijke stinkerds van de eeuwige laan met hun porsche's ferrari's x5 RR Phantoms vrolijk naar de aldi hoor ? intereseerd ze geen fuck hoe denk je dat ze die auto's betalenJAMF schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 08:27:
Ergeren is het niet, meer plaatsvervangende schaamte, dat iemand die mijn maandsalaris aan gear om zijn nek heeft hangen (da's nog niet bijzonder - zit nog ruim onder Balkendende (Rutte)- norm) en daarmee waarschijnlijk lelijkere foto's maakt, dan een dronken puber met een IPhone..
ach ik was er ook en zag ook de omnibouncertjes omhoog staan, net zoals hierboven ik maak me er niet druk om als zij plezier hebben in foto's maken dan is dat toch mooi ? dat ze hun pensioengeld aan dure spullen uitgeven so what ? houd de economie in stand
heb me prima vermaakt en kan me ook de reacties van de mensen hier begrijpen maar jongens.. relax...
Ik ervaar dat helemaal niet zo en al zeker niet in FG. Vroeger was het in andere forums soms zo maar daar is tegen opgetreden. Kritiek moet via reports en niet in het topic zelf. De mensen die denigrerend en arrogant doen, doen dat waarschijnlijk overal en op tweakers is het geen bijzonder hoog percentage mensen.marcel87 schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 03:26:
@ willmundo: ik vind dat je echt een goed punt daar hebt uitgelegd. Zo voel ik dat ook en ik merk soms op T.net dat men dan gewoon reageert op bepaalde mensen van "jij weet toch niets" of "jij doet het zwaar verkeerd". Dat vind ik altijd erg jammer.
Feit blijft dat Zoom beurs elk jaar weer tot dezelfde discussie hier lijdt
Gelukkig was er tussen het model en de fotografen altijd lekker veel loopruimte
Uiteraard.Wijnands schreef op maandag 29 november 2010 @ 22:52:
Mag ik jou binnenkort 's via de dm uithoren over die beamer?
Maar anderen willen het wellicht ook wel horen, dus wat mij betreft net zo lief in het forum, dan kunnen anderen het ook lezen.
Misschien een topic over "nuttige flash gadgets" ?
Zeker allemaal van die mensen die perse een prime moeten gebruiken en daardoor ver af moesten staanMakkelijk schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 09:39:
Gelukkig was er tussen het model en de fotografen altijd lekker veel loopruimte![]()
![]()
(om het vuurtje nog ff wat aan te wakkeren...)
Verwijderd
Ik heb het ook naar mijn zin gehad. Ben lekker wezen neuzen en toch wel op zoek naar leuke koopjes. Niet veel gekocht dus maar wel even gekeken bij Strobist Workshop, Joe Mc Nally en de RC autootjes. Dat vond ik toch wel leuk hoe die dingen van de "ramp" zo naast de baan neer kletterden. Leverde een beetje actie op.
De modellen vond ik niet zo interessant maar dat is persoonlijk. Was namelijk ook niet mijn directe doel, maar maak je inderdaad eens minder druk om anderen en geniet zelf gewoon van de dingen die jij leuk vindt.
De modellen vond ik niet zo interessant maar dat is persoonlijk. Was namelijk ook niet mijn directe doel, maar maak je inderdaad eens minder druk om anderen en geniet zelf gewoon van de dingen die jij leuk vindt.
Hmm tja Zoom ...
Dit was mijn 2e keer .. vorige x was 2 of 3 jaar geleden? Toen was het NOG minder .. ook qua koopjes
Vond het nu wel iets meer qua koopjes, maar niet echt zo van yeah.
Wederom weer een leger van mannekes die de modellen stalken. Nu ik er toch over heb ... "modellen" ... vond het ook weer niet zo van .. nou die wil ik wel fotograferen.
De bodypaint afdeling was DRUK! ... why? I don't know .. oee ja tittie hier en daar ... als ze nou mooi waren ... zucht.
Zo zag ik studioscherm met 2 "modellen" met wat babyvet .. Alsof je je nichtje staat te fotograferen.
Ik hoorde van een maat van me, die was naar photokina geweest, daar had je tenminste modellen van Playboy kwaliteit (of zelfs van Playboy zelf), kijk die wil je graag fotograferen. Die wil je ook graag op je site zetten.
Heb helaas Joe McNally gemist
. Hoe was hij?
Wat ik vooral miste waren de volgende zaken
1) DLSR Video
Ik zag geen enkele stand/winkel die gewoon een speciaal hoekje had voor video.
Je kan zeggen wat je wil, video in de DLSR wereld is er en gaat niet weg.
Ik als verkoper zou er op inspringen, laat werkende producten zien.
Zo kan een vb 7D fotograaf toch de opties zien wat er mogelijk is op gebied van video en misschien ook gelijk kopen.
Zag misschien 2 producten gerelateerd aan dslr video prominent uitgelicht.
2) Strobist
zucht .. nog steeeds geen aandacht voor strobist zaken/artikelen (Ja Joe McNally was er gelukkig).
Er komen best beginnende fotografen met een strak budget. Net zoals bij punt 1, snap ik niet waarom verkopers daar niet op inspringen.
Zet een strobist hoekje op, laat zien wat er mogelijk is met vb kleine flitsers, welke softboxen/snoots etc zijn er. Hang er een koopje aanvast.
Ik zag vb bij Linkstar hoekje een strobist softbox ergens verstopt, zonde toch? Ik hoop dat volgende keer ook David Hobby komt.
3) Beurs koopjes
Sorry maar, de prijzen ... nou nou ... soms tot ong 20 euro korting! toe maar, not to shabby
nou dat was mijn zoom "experience"
Dit was mijn 2e keer .. vorige x was 2 of 3 jaar geleden? Toen was het NOG minder .. ook qua koopjes
Vond het nu wel iets meer qua koopjes, maar niet echt zo van yeah.
Wederom weer een leger van mannekes die de modellen stalken. Nu ik er toch over heb ... "modellen" ... vond het ook weer niet zo van .. nou die wil ik wel fotograferen.
De bodypaint afdeling was DRUK! ... why? I don't know .. oee ja tittie hier en daar ... als ze nou mooi waren ... zucht.
Zo zag ik studioscherm met 2 "modellen" met wat babyvet .. Alsof je je nichtje staat te fotograferen.
Ik hoorde van een maat van me, die was naar photokina geweest, daar had je tenminste modellen van Playboy kwaliteit (of zelfs van Playboy zelf), kijk die wil je graag fotograferen. Die wil je ook graag op je site zetten.
Heb helaas Joe McNally gemist
Wat ik vooral miste waren de volgende zaken
1) DLSR Video
Zo kan een vb 7D fotograaf toch de opties zien wat er mogelijk is op gebied van video en misschien ook gelijk kopen.
2) Strobist
zucht .. nog steeeds geen aandacht voor strobist zaken/artikelen (Ja Joe McNally was er gelukkig).
Er komen best beginnende fotografen met een strak budget. Net zoals bij punt 1, snap ik niet waarom verkopers daar niet op inspringen.
Zet een strobist hoekje op, laat zien wat er mogelijk is met vb kleine flitsers, welke softboxen/snoots etc zijn er. Hang er een koopje aanvast.
Ik zag vb bij Linkstar hoekje een strobist softbox ergens verstopt, zonde toch? Ik hoop dat volgende keer ook David Hobby komt.
3) Beurs koopjes
Sorry maar, de prijzen ... nou nou ... soms tot ong 20 euro korting! toe maar, not to shabby
nou dat was mijn zoom "experience"
Canon had er één prominenter dan prominent uitgelicht. Ze hadden daar een nagenoeg complete DSLR opstelling staan met schouldermount, Rode microfoon, enz. De LCD Viewfinder Loupe was er alleen in de haast niet goed opgezet. Maar ja, zoals daar ook al werd aangegeven, het is een dure bezigheid. Als je echt wat wil heb je namelijk zo een opstelling rondom je Mark II (of wat dan ook) die veel duurder is dan de body zelf.thalyric schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 10:26:
1) DLSR Video
Dat is toch inmiddels wel bekend, een beurs is tegenwoordig niet echt meer voor de super koopjes. Op zich ook weer een prettige gedachte aangezien je dus bij webshops nu standaard niet teveel betaalt. Maar er waren wel degelijk nog wat leuke aanbiedingen hoor. Vijftig euro daar, tachtig euro daar, mits het bedrag maar hoog genoeg is. Maar iedere vorm van korting is leuk meegenomen.3) Beurs koopjes
lol .. ik stond toen ergens links bij de kassajip_86 schreef op zondag 28 november 2010 @ 11:20:
Ik ben nu eigenlijk nog wel benieuwd wie nu de vriendin van angel00008 is
[afbeelding]
Ik begrijp je punt zeker, dat is het niet. Maar T.net zit zo vol kennis en af en toe merk ik dat beginners hier echt enorm worden teruggestoten. Dat vind ik gewoon jammer en dat was ook direct mijn punt. Meer niet, minder ook niet.Wijnands schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 06:56:
[...]
Poeslieve "ik ben te lui/stom om te googlen" vragen lijken mij niet iets voor tweakers, dan moet je maar naar startpagina of zoom.nl gaan. Kracht hier vind ik juist dat er een team zit wat niet kinderachtig is met de delete knop en de slotjes.
Edit: Ik bedoel hier gewoon GoT in het algemeen, niet FGA of specifiek een ander topic!
Ja idd, als je veel spullen wilt kopen die normaal iets van 150 euro kosten en er gaat dan 20 euro per ding af, dat is toch weer mooi 10% per product en ik denk dat je dat echt wel merkt in je portemonnee uiteindelijk. Een goed voorbeeld van die koopjes waren die 70-200L IS USM mark II voor 1399 euro en bijv. die spyder 3 express en/of elite, die bijna voor 50% waren afgeprijsd. Je moest er wel voor zoeken, maar ze waren er wel, die koopjes.Dadona schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 13:11:
[...]
Dat is toch inmiddels wel bekend, een beurs is tegenwoordig niet echt meer voor de super koopjes. Op zich ook weer een prettige gedachte aangezien je dus bij webshops nu standaard niet teveel betaalt. Maar er waren wel degelijk nog wat leuke aanbiedingen hoor. Vijftig euro daar, tachtig euro daar, mits het bedrag maar hoog genoeg is. Maar iedere vorm van korting is leuk meegenomen.
[ Voor 46% gewijzigd door Aardwolf op 30-11-2010 16:14 ]
in mijn wereld is 10% van 150 geen 20 ?marcel87 schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 15:31:
Ja idd, als je veel spullen wilt kopen die normaal iets van 150 euro kosten en er gaat dan 20 euro per ding af, dat is toch weer mooi 10% per product.
Ze verkochten ook al geen rekenmachientjes op de zoombeurs
Sommige ventjes waren er wel vroeg bij:

Early Birdy by Marco Hordijk, on Flickr
Eigenlijk de enige foto die ik enigszins leuk/uniek vond

Early Birdy by Marco Hordijk, on Flickr
Eigenlijk de enige foto die ik enigszins leuk/uniek vond
The devil is in the details.
en de leukste grap aan die foto?
Dat kind houdt z'n camera beter vast dan menig ''fotograaf'' daar, van wat ik op foto's heb gezien
Dat kind houdt z'n camera beter vast dan menig ''fotograaf'' daar, van wat ik op foto's heb gezien
Nondeju, zeiken is ook een vak hé. Het was maar een voorbeeld en wilde daarin niet mierenneuken over een paar afrondingsgetalletjes. Het gaat toch om het principe en niet of het nou wel of niet klopt. Shit man.
Nou voor jou even dan, jij ook blij:
20 euries van 150 is 13,333333333333333333333333%. Is dat nauwkeurig genoeg voor jou?
@ JAMF: en zelf kan je het antwoord ook niet geven of wat? Ik geloof dat in de V&A nog wel een TI 84 Plus stond, mss is dat wat voor je, kan je de volgende keer een wat nuttiger bijdrage leveren
@ Sirocco: Hahahaha, die bepaal je zelf dan maar. Ik zal het voor jou even zo schrijven: 13 1/3 % dan komen ze vanzelf
Ontopic maar weer:
Ik zag ook toen een paar van die kinders rondhuppelen met zo'n dSLR. Alsof je er niet vroeg genoeg mee kunt beginnen. Het leek wel grappig in elk geval.
[ Voor 34% gewijzigd door Aardwolf op 01-12-2010 00:14 ]
hahah wat een baas!
Dat word later ook zo'n gearslet/zoombeurs-cliche
EDIT:
@marcel87: nee, ik denk dat je nog een paar decimalen vergeet voor extra nauwkeurigheid
Dat word later ook zo'n gearslet/zoombeurs-cliche
EDIT:
@marcel87: nee, ik denk dat je nog een paar decimalen vergeet voor extra nauwkeurigheid

[ Voor 42% gewijzigd door Scirocco op 01-12-2010 00:06 ]
Het ziet er in ieder geval uit alsof hij er serieus mee bezig is. Loopt ook niemand in de weg zo
Verwijderd
Geen L glas, dat is dan weer jammer... ;-)Mute schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 23:55:
Sommige ventjes waren er wel vroeg bij:
Zo! Wat een zuurpruimen hier! Of zou het een bepaalde vorm van frustratie zijn? Ik ben zelf voor het eerst op de beurs geweest (met een vrijkaartje van Nikon, dat dan weer wel) en heb me er prima vermaakt. Ik ben een eenvoudige man met fotografie als hobby. Nu dacht ik altijd dat fotografie een gevoel was. Kennelijk heb ik het mis als ik dit topic zo lees. Dan ben ik eigenlijk van een minderwaardig soort omdat ik de beurs best leuk vond. Ach, ik lig er niet wakker van. 't Is maar net hoe je het bekijkt, net als met het maken van een foto.
Ik vond 't ook best leuk. Enige echte kritiek die ik heb, naast het missen van bepaalde merken, is dat ik de kaarten voor de volle prijs eigenlijk te duur vind
Ik ben ook voor het eerst op de beurs geweest en ik vond het op zich wel leuk.
Naar aanleiding van dit topic heb ik mijn camera thuis gelaten (ik zocht toch geen nieuwe lens) en daar was ik ook wel blij om toen ik zag wie er zoal wat stonden te fotograferen. Daar voel ik me niet echt prettig tussen en een camera leidt af van waar ik eigenlijk voor kom: rondneuzen en nieuwe ideeën opdoen. Fotograferen doe ik wel buiten een hal.
Ik heb 3 workshops gevolgd. Strobist, Photoshop Elements en Lightroom 3. Op zich wel ok voor een echte beginner maar met name strobist vond ik aan de magere kant. Die presentatie op het scherm leek eruit te zien alsof die met Powerpoint 1995 was gemaakt. Niet bijster anno nu. Daarnaast was de info wel héél erg voor de beginner. Totaal geen nieuwe dingen en alleen maar gepraat over een externe flitser zonder veel voorbeeldfoto's. De workshops van Adobe vond ik wel ok, wel wat nieuwe dingen gezien die ik nog niet wist (mede door het gebrek van een goed boek die ik nog aan moet schaffen)
Voor de rest wat koopjes gespeurd maar de hand op de knip gehouden.
Al met al een best leuke ervaring maar niet voor ieder jaar. Eens per 3 jaar een keer neuzen is vaak genoeg.
Naar aanleiding van dit topic heb ik mijn camera thuis gelaten (ik zocht toch geen nieuwe lens) en daar was ik ook wel blij om toen ik zag wie er zoal wat stonden te fotograferen. Daar voel ik me niet echt prettig tussen en een camera leidt af van waar ik eigenlijk voor kom: rondneuzen en nieuwe ideeën opdoen. Fotograferen doe ik wel buiten een hal.
Ik heb 3 workshops gevolgd. Strobist, Photoshop Elements en Lightroom 3. Op zich wel ok voor een echte beginner maar met name strobist vond ik aan de magere kant. Die presentatie op het scherm leek eruit te zien alsof die met Powerpoint 1995 was gemaakt. Niet bijster anno nu. Daarnaast was de info wel héél erg voor de beginner. Totaal geen nieuwe dingen en alleen maar gepraat over een externe flitser zonder veel voorbeeldfoto's. De workshops van Adobe vond ik wel ok, wel wat nieuwe dingen gezien die ik nog niet wist (mede door het gebrek van een goed boek die ik nog aan moet schaffen)
Voor de rest wat koopjes gespeurd maar de hand op de knip gehouden.
Al met al een best leuke ervaring maar niet voor ieder jaar. Eens per 3 jaar een keer neuzen is vaak genoeg.