Toon posts:

Zoom Experience 2010

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Wijnands
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 25-09 22:05
Dit jaar op 27 en 28 november is het weer de zoom experience.

Beide dagen kun je van 10.00 tot 17.00 weer in de jaarbeurs de enige consumentenbeurs voor fotografie in Nederland bezoeken.

Zoom abonnees betalen 10 euro, niet-abonnees betalen 15 euro in de voorverkoop. Aan de deur is de prijs 20 euro voor iedereen. Kaarten bestellen via http://www.zoomexperience.nl/toegangskaarten/

Ook dit jaar is het weer hal 8 en 9 van de jaarbeurs zoals je hier op de plattegrond kunt zien. http://zoomexperience.nl/plattegrond/ZE_2010_Plattegrond.pdf

Wat highlights uit het programma:

Nikon:
10:45 - 12:00 Klaas-Jan van der Weij
12:20 - 13:35 Jim Brandenburg
13:55 - 15:10 Henk van Kooten
15:30 - 16:45 Joe McNally

Canon:
In het Canon Theater zullen de hele dag door verschillende unieke shows en optredens plaatsvinden. De optredens zullen worden afgewisseld met presentaties van vooraanstaande fotografen zoals: Brigitte Vincken, Pim Ras en Frits van Eldik.

Adobe
Nog geen programma

Ikzelf ben er vorig jaar geweest en vond het her en der erg druk. Wel leuk om bij Nikon wat duur glaswerk in het echt te zien, helaas wel in een heel donkere stand. De mannen van de reparatieafdeling waren erg indrukwekkend, een D3 uit elkaar halen terwijl je mij aankijkt en een gesprek voert vond ik wel stoer.

Tokina had een leuke stand met een model en het hele assortiment om uit te proberen.

Meer informatie over vorig jaar in het 2009 topic.
zoom experience '09

[Voor 5% gewijzigd door Wijnands op 01-11-2010 14:47]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• ThunderNet
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 21:59
Ik had idd al een uitnodiging liggen van Nikon om 's avonds naar het buffet + borrel te gaan waar Henk van Kooten en Joe McNally beiden zullen spreken.

Joe McNally is trouwens absoluut aan te raden :) geweldige kerel, onwijs aardig.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Wijnands
Ik heb 'm met reden vet gemaakt in het programma. :) Denk dat het zinnig is om ruim van te voren een plekje te zoeken in het nikon theater, zo groot was dat vorig jaar nou ook weer niet.

Ik hoop ook vrijkaarten te bemachtigen, wie weet...

• Nickeyboy
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 25-09 18:22
Ik ga ook weer! :) Sta namelijk weer op een stand.

• Wijnands
Oh? Welke?

• Aardwolf
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 21-09 00:50
Ik heb ook kaarten besteld, tis mijn eerste keer en verwacht er wel wat van. Al vind ik het jammer dat het Canon theater dit jaar een wat vaag programma heeft (lees: ongeveer geen programma heeft). Dat verklaard misschien ook wel de grote van het theater op de plattegrond. Jammer dit, zijn er dan zoveel Nikon mensen die er komen?

Gelukkig zijn er nog genoeg andere dingen te zien, waarmee ik me wel kan vermaken.

• neevedr
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 26-09 15:47

neevedr

Dat was ik niet!

Volgens [1] kunnen er genoeg mensen in het Nikon theater plaatsnemen:
Nikon zal ook aanwezig zijn op de komende Zoom Experience 2010. Als onderdeel van haar “I AM” campagne, zal Nikon een arena hosten met plaats voor maar liefst 700 man, waar 4 bekende fotografen workshops zullen geven.
[1] http://www.fotoapparatuur...oom-experience-2010/6598/

• Nickeyboy
Bij Fotovideo Boom, stond ik vorig jaar. Had nog wel een mede-tweaker ontmoet.

• Brad Pitt
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 25-09 21:06
marcel87 schreef op maandag 01 november 2010 @ 14:56:
Ik heb ook kaarten besteld, tis mijn eerste keer en verwacht er wel wat van.
Ben érg benieuwd wat je er van gaat vinden. Al zou de entree gratis zijn ga ik al niet meer (i.v.m. mood management).
Gelukkig zijn er nog genoeg andere dingen te zien, waarmee ik me wel kan vermaken.
Ja dat dácht ik initieel ook. Al zullen er ook legio mensen zijn die het helemaal ge-wel-dig vinden hoor :)

Nickname does not reflect reality

• mjtdevries
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 30-08 14:21
Tja, terug kijkend naar die ene keer dat ik geweest ben was het enige dat de moeite waard was de mogelijkheid om wat fotos te schieten met een 800mm 5.6 L op mijn eigen body.

Maar al het goedkopere L glas dat Canon heeft staan kun je ook gewoon in een goede winkel uitproberen. (als je serieus interesse hebt...)

Als er sprekers zijn die je geweldig vind dan kan dat de moeite waard zijn, maar ga je alleen voor een spreker dat geld uitgeven?
Verder vond ik het allemaal best wel tegen vallen.

• sapphire
  • Laatst online: 20:26

sapphire

Die-hard pruts0r

Na de horror verhalen van vorig jaar sla ik lekker over :)

Gabriël ITX

• mennovanw
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 22:31

mennovanw

Canon? You can!

Nickeyboy schreef op maandag 01 november 2010 @ 16:08:
Bij Fotovideo Boom, stond ik vorig jaar. Had nog wel een mede-tweaker ontmoet.
En die medetweaker was ik ;)

Ik sta er dit jaar waarschijnlijk niet vanwege een carrièremove (dat zou dan mijn allerlaatste werkdag zijn bij mijn welbekende fotoboertje -> de zondag). Ik ben bijna klaar met de studie en ga weer eens wat anders doen na bijna 10 jaar retail.

edit: heb overigens ook niet de behoefte om onder vrijwillige titel langs te komen zeilen: heb nou 3 van die zoombeurzen gewerkt en het is altijd hetzelfde. Onwijs druk, niveau laag. Ik passeer.

[Voor 20% gewijzigd door mennovanw op 01-11-2010 17:26]

EF: 11-24L, 17-TSE, 35LII, 50L F1.0, 50 Planar, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 24-70L, 100-500L
Voigt: 15, 20, 35, 40, 50, 90
Een hele berg klassiek Canon spul in alle mounts

• Nickeyboy
Jep dat is waar! :)
Dan wens ik je alvast veel succes met je nieuwe baan!

• Richard!
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 08-09 13:36
Na de positieve reacties van vrienden van 2008 in 2009 ook gegaan en gelijk de laatste keer ook..

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

• Nomad
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 23:24

Nomad

a.k.a. Martijn

Ik ga elk jaar heen. Ik neem dan al mijn camera spullen mee ook. Daar heb ik de grootste rugzak voor nodig die ik heb. Laatste keer had ik zelfs een assistent nodig, die de studioflitsers mee nam naar de beurs. Op die manier wist ik zeker dat ik de grootste had van iedereen, wat me zelfvertrouwen gaf.
Ja het was een mooie dag en heb nog met mijn 100-400 een model gefotografeerd wat aan de andere kant van de beurs stond te poseren en dat terwijl ik op een terrasje zat een hamburger naar binnen te werken.

Goed, dat is hoe ik over die beurs denk, maar dat ben ik :+.

Op een serieuze toon hebben ze daar soms aanbiedingen die heel prettig zijn. Zo waren de flitsers die ik gebruik in mijn studio daar 33%! goedkoper dan wat ik er voor betaald had.

Kortom, als je nog een monitor-calibratie-tool nodig hebt, of een statief of studioflitsers...strobist accessoires e.d., dan kan het wel een beurs zijn die geld oplevert ipv kost.
Maar om er heen te gaan om slechts te kijken en plezier te hebben, nee.

Zakelijke fotografie: portretten en marketing

• Daan_
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 21:20

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Richard! schreef op maandag 01 november 2010 @ 17:57:
Na de positieve reacties van vrienden van 2008 in 2009 ook gegaan en gelijk de laatste keer ook..
Mij ook niet meer gezien. Vond de opzet nog al teleurstellend. Maar als je iets zoekt dan kun je nog wel eens tegen leuke aanbieding aan lopen. Om daar een kaartje voor te kopen ? Nah Nee ;-)

Mijn plekje op het web -_- MTB routes Reichswald & Fotografie blog

• mennovanw
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 22:31

mennovanw

Canon? You can!

Nomad schreef op maandag 01 november 2010 @ 18:04:
Ik ga elk jaar heen. Ik neem dan al mijn camera spullen mee ook. Daar heb ik de grootste rugzak voor nodig die ik heb. Laatste keer had ik zelfs een assistent nodig, die de studioflitsers mee nam naar de beurs. Op die manier wist ik zeker dat ik de grootste had van iedereen, wat me zelfvertrouwen gaf.
Ja het was een mooie dag en heb nog met mijn 100-400 een model gefotografeerd wat aan de andere kant van de beurs stond te poseren en dat terwijl ik op een terrasje zat een hamburger naar binnen te werken.
Ha ha je verwoord mijn exacte gevoel over 90% van de bierbuikige proleten die op zo'n beurs rond schuimen.. Hoe treffend ;)
Op een serieuze toon hebben ze daar soms aanbiedingen die heel prettig zijn. Zo waren de flitsers die ik gebruik in mijn studio daar 33%! goedkoper dan wat ik er voor betaald had.
Vind het meevallen qua mazzeltjes. I.i.g. heeft mijn fotowinkeltje dezelfde aanbiedingen in de winkel als op de beurs (tijdens de beursdagen dan uiteraard). Hoef je jezelf niet van je sokken te laten lopen op zo'n beurs ook.
Maar om er heen te gaan om slechts te kijken en plezier te hebben, nee.
Ik vind het dus echt een drama die Zoombeurs die goed de kwaliteit van het blad EN hun lezers weerspiegelt..

EF: 11-24L, 17-TSE, 35LII, 50L F1.0, 50 Planar, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 24-70L, 100-500L
Voigt: 15, 20, 35, 40, 50, 90
Een hele berg klassiek Canon spul in alle mounts

• Terryb47
  • Laatst online: 31-08 16:36
mennovanw schreef op maandag 01 november 2010 @ 18:24:

Ik vind het dus echt een drama die Zoombeurs die goed de kwaliteit van het blad EN hun lezers weerspiegelt..
zometeen word je zo nog in elkaar gebeukt dmv een stel gratis statieven >:)

2009 was m'n eerste Zoombeurs, had me best vermaakt omdat ik me nergens op had verheugd. Dit jaar zal ik de beurs niet meemaken, zit momenteel aan de andere kant van de wereld..(man wat vliegt de tijd zeg, is het inmiddels niet alweer een jaar geleden dat we in Pernis stonden in die verschrikkelijke kou?)

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

• Nickeyboy
Ik ben zelf 1x geweest al bezoeker, maar ik had een vrijkaartje.
De andere keer was vorige jaar en stond ik op een stand, maar voor een dagje uit zou ik zeker niet gaan!

• Aardwolf
Nondeju wat een negatieve reacties allemaal..... ;)

@ mennovanw:
Ik vind het dus echt een drama die Zoombeurs die goed de kwaliteit van het blad EN hun lezers weerspiegelt.
Wat bedoel je hier nou weer mee? Zo erg is dat blad toch ook weer niet? Je moet ergens iets leren denk ik dan als beginner zijnde? En dan bedoel ik niet eens echt mezelf, maar ook anderen.

• the mod man
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 23:07

the mod man

iets van beeldmaker

Nomad schreef op maandag 01 november 2010 @ 18:04:
Ik wil wel assistent spelen 8)

I can't wait to shoot!

• Aardwolf
haha, ik ook wel. Nou Nomad, met twee assistenten ga je er wel komen denk ik :P .

• simon
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 20:39
:')

maar zoom is wel uber sucky sucky hoor. ik heb er ooits een gratis jaarabo opgehad, echt vrolijk werd ik er niet van, het is wel leuk dat er enorme groep amateurs is die zich verenigt, maar zoom heeft iets pretentieus, dat dig ik niet echt.
De mannen van de reparatieafdeling waren erg indrukwekkend, een D3 uit elkaar halen terwijl je mij aankijkt en een gesprek voert vond ik wel stoer.
ik haal een AK47 uit elkaar terwijl ik je in je ogen aan kijk :p

[Voor 31% gewijzigd door simon op 01-11-2010 22:37]

|>

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

marcel87 schreef op maandag 01 november 2010 @ 21:11:
Nondeju wat een negatieve reacties allemaal..... ;)

@ mennovanw:

[...]

Wat bedoel je hier nou weer mee? Zo erg is dat blad toch ook weer niet? Je moet ergens iets leren denk ik dan als beginner zijnde? En dan bedoel ik niet eens echt mezelf, maar ook anderen.
dat ligt er aan, als je een masterclas nachtfotografie leest dan doe ik dat in de hoop iets op te steken....maarja als de gouden tips uit het artikel zijn: gebruik een statief, gebruik een remote en gebruik mirror lockup dan heb ik het snel gehad :|
Overigens altijd erg kunnen genieten van de plaatjes uit het blad hoor :)

Gabriël ITX

• Makkelijk
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 00:09

Makkelijk

Ik zie het nut ook niet

Mirror lockup ben ik toch vergeten bij de den haag meeting :D

Wielrenner; Mountainbiker; Softwarebouwer; Kaasvreter; Franziskanerdrinker.
..und Snowboard und Schnee <3

• Neron
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 08-03-2018
Joh, als het niveau je te laag is, ga je toch lekker niet.

Ik ga lekker wel, en ik hoop dat ik voor die tijd nog ergens gratis of voordelig kaartjes kan kopen. Ik maak er een gezellige dag van en ga jagen op wat koopjes. Je weet maar nooit.

• Donnie
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 04-08 19:10

Donnie

AKA DonCorleone

Tja, het is best leuk om even wat plaatjes te schieten bij de fashion runway ook, als je tussen de mensen door komt ;)

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

• DickCAH
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 04-12-2013

DickCAH

Het antwoord is 42

Neron schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 09:19:

Ik ga lekker wel, en ik hoop dat ik voor die tijd nog ergens gratis of voordelig kaartjes kan kopen. Ik maak er een gezellige dag van en ga jagen op wat koopjes. Je weet maar nooit.
Als het forum van Zoom maar enige indicatie is van het niveau van de beurs.... Dan sla ik wel weer over. Als ik gratis kaartjes krijg... Nu ja, dan wil ik wellicht nog overwegen om te overwegen.... Dan neem ik wel mijn oude D50 met 18-70 mee, zodat iedereen mij gelijk uitlacht. Dan ga ik ondertussen wel op zoek naar koopjes, terwijl de rest over de grond rolt...

Blad heb ik twee keer gelezen. Er staan best mooie foto's in, maar je moet het blad vooral niet lezen voor de interviews zeg maar... Aan de andere kant, als je alleen plaatjes wilt kijken, kan je beter de national geographic doorbladeren.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Neron schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 09:19:

Daar gaat het niet eens om, maar heb je de topics op diverse fora van vorig jaar gelezen....?
Verschillenden mensen die met kapotte/beschadigde lenzen/cam thuis kwamen om dat het zo'n grote mierenhoop was en iedereen zich er lekker doorheen drukte.
Mensen die een foto stonden te maken bij een demo en gewoon opzij/omvergeduwd werden door andere omdat die er ook bij wilde. En dan? Dan heb je een foto van één of ander model waar op exact dat zelfde moment nog 500 man een plaatje van schoot, waarvan je de helft kunt weggooien omdat die zelfde 500man in het wildeweg staat te flitsen.

Heeft allemaal vrij weinig met niveau te maken maar gewoon domme mensen.... :X (uitzonderingen daargelaten op die beurs :) )
offtopic:
Iets met mensen die al een half jaar met een 1DIII schieten en tegen standhouders komen klagen dat ze last hebben van zwarte randjes op de foto met een Sigma 18-200 voor EF-S terwijl er tig man in de rij staan om wat te kopen 8)7
Meest geniale verhaal van 2009, hé Menno ;)

Gabriël ITX

• Wijnands
Qua foto's heb ik me vorig jaar bij Tokina prima vermaakt.

Lekker even gekletst, paar dingen in het echt kunnen proberen die je in de winkel niet snel tegenkomt en dit geschoten.

Tokina 50-135mm f/2.8 AT-X 535 PRO DX @50mm by j_wijnands, on Flickr

Wat het publiek betreft, ja er zit een zekere hoeveelheid "kijk mij 'ns de grootste bierbuik/lens hebben" tussen. Dat zijn nou eenmaal ook mensen die op hun manier lol beleven aan de hobby.

Het blad zelf, ik vind het een beetje vreemd soms. Niveau van de artikelen wisselt enorm, van heel basic tot wel interessant, kwaliteit van het werk van de lezers wat ze publiceren vind ik regelmatig erg sterk.

• Markie
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 21:16

Markie

Voorheen BBE

Ik heb geen L-lens, dan hoor je er toch niet thuis?
Ben d'r nog nooit geweest, maar wat ik me nog kan herinneren van de reacties van vorig jaar is dat het erg druk was, inhoudelijk weinig diepgang had en er ontzettend veel gearsletten rondliepen.

Misschien bedreigd/ten onder gegaan aan het eigen succes?

[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]

• Wijnands
Nee, zo simpel is het denk ik niet. Veel van ons zijn niet echt doelgroep. Net zoals dat vroeger met de HCC ook zo was.

Wel denk ik, afgaand op wat ik vorig jaar heb gezien, dat de beurs toen echt ruimer opgezet had moeten worden.

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

Het is veel ruimer opgezet dit jaar, vorig jaar hadden ze 1 hal, nu 2!

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

• DickCAH
  • Laatst online: 04-12-2013

DickCAH

Het antwoord is 42

1 hal tegen 2 hallen zegt helemaal niets. Ik ken in het jaarbeursgebouw ook de bovenzalen. Die zijn echt niet groot uitgevallen. Hal 8 en 9 samen is volgens mij ook een stukje kleiner dan hal 1 of is dat nu hal 2?

(Er was een tijd dat ik echt de weg kende in het jaarbeurscomplex, maar dat is eventjes geleden zeg maar....)

• Wijnands
Wat ik me herinner was het vorig jaar hal 7 en nu dus 8 en 9. Dat zou betekenen dat het iets ruimer is opgezet:
http://www.jaarbeursutrec...ute.aspx?ID=7&TID=5&PGO=0

• Xcalibur
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 25-09 23:21
Ik kreeg gisteren de Zoom binnen, met een aparte folder van Kamera Express erbij voor de aanbiedingen op de beurs. Zo op het eerste gezicht zag ik er niet veel spannends in staan, of heb ik gewoon niet goed gekeken?

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

geen idee, kijkt zo lastig zonder die filder ;)

Gabriël ITX

• Wijnands
Marges zijn natuurlijk niet zo heel dik bij dat soort winkels die het puur van volume moeten hebben. Vorig jaar hadden ze een apart stuk op de website met de zoom aanbiedingen.

• JP_S
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22:24
voor mij ook geen zoom experience meer, ben de eerste keer geweest en heb het afgelopen jaar geprobeerd, maar heb de hoop definitief opgegeven.

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

• Wijnands
Ik ga toch kijken, de kaarten zijn binnen, we gaan op zondag, enige wat we nog moeten doen is even kibbelen met welke auto we gaan.

• RJ
  • Laatst online: 08-04 21:30
OK, wisselende ervaringen dus. Maar mijn vraag: ik wil gewoon eens kijken bij Nikon en Tokina bijvoorbeeld puur om die lenzen eens vast te hebben en wat meer info over te krijgen.

Misschien een leuke aanbieding voor een SB-600 of soortgelijke flitser vinden.
Verder nog een fatsoenlijke fotorugzak tegen een leuke prijs.

Is Zoom dan wel of niet een goede plek? (ga zondag zoals het er nu naar uitziet)

Geniet maar tweak met mate

• Xcalibur
  • Laatst online: 25-09 23:21
Ik zoek inderdaad ook een flitser, maar de prijzen in de folder van KE waren hetzelfde als in de Pricewatch voor zover ik gezien heb....

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

• Wijnands
RJ schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 12:50:
OK, wisselende ervaringen dus. Maar mijn vraag: ik wil gewoon eens kijken bij Nikon en Tokina bijvoorbeeld puur om die lenzen eens vast te hebben en wat meer info over te krijgen.
Dat was vorig jaar heel aardig te doen. Helaas had nikon de probeerafdeling in een donker hoekje van de stand en kon je niet goed even wat te schieten opzoeken. Tokina had het, zoals je in de foto hierboven kan zien, veel beter geregeld.
Misschien een leuke aanbieding voor een SB-600 of soortgelijke flitser vinden.
Voor de nikon verwacht ik niks maar misschien dat je een van die nieuwe chinese merken (zoals nissin) wel een koopje kan vinden
Verder nog een fatsoenlijke fotorugzak tegen een leuke prijs.
Fatsoenlijk weet ik niet maar vorig jaar werd er wel wat met tassen gestunt.
Is Zoom dan wel of niet een goede plek? (ga zondag zoals het er nu naar uitziet)
Redelijk goed denk ik, gebaseerd op mijn ervaringen vorig jaar

• Aardwolf
Ik ga in ieder geval zaterdag met mijn neef eens kijken. Inderdaad veel wisselende ervaringen hier, maar toch is dat volgens mij persoonlijk hoe je daar tegen aan kan kijken en in hoeverre je al thuis bent in de fotografie (die je interesseert). Natuurlijk is het als je al 3 keer bent geweest, misschien een beetje van het is altijd hetzelfde ***, maar ja, ook dat is weer per persoon verschillend.

Ik ga mooi zaterdag en laat me dan volledig verrassen.

• Makkelijk

Makkelijk

Ik zie het nut ook niet

Ik ga zaterdag ook even met mijn vader kijken. Zoals hij zei: je kan wel oordelen maar je kunt ook gewoon gaan en kijken wat je er zelf van vind. Ik ben benieuwd!

• JAMF
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 20:27

JAMF

010 the number of the best

Wijnands schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 13:51:
[...]
[knip] e een van die nieuwe chinese merken (zoals nissin) wel een koopje kan vinden

[...]
Nissin ?? dat zijn toch remklauwen van Bami-racers ??

Kan me niet voorstellen dat één fabriek zulke diverse spullen maakt

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

• PowerUp
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 26-09 11:24
Misschien een andere Nissin, of het is zo'n bedrijf als Hyundai of Yamaha (Edit: zie nu pas je icon :P) die alles maken :)

[Voor 7% gewijzigd door PowerUp op 22-11-2010 22:15]

Sony A6500 || Sigma 8-16 f/4.5-5.6 || Sony 16-70 f/4 OSS || CZ 24 f/1.8 || CZ 55 f/1.8 || Sony 55-210 f/4.5-6.3 OSS

• Deathchant
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 21:59

Deathchant

Don't intend. Do!

ik ga dit keer niet meer. Ik ben in 2009 geweest (1e keer) en vond het echt een te hoog patsgehalte hebben

Canon: 6D | 16-35 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP | 135 APO

• jip_86
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 26-09 12:03
Ik ga er wel heen zaterdag. Dit moet je toch een keer ervaren hebben volgens mij :P
Is het aan te raden om een L lens te huren of zou ik zonder ook binnen mogen? :+

• ReseTTim
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 22-09 10:29

ReseTTim

Chocolate addicted

jip_86 schreef op maandag 22 november 2010 @ 23:19:
Ik ga er wel heen zaterdag. Dit moet je toch een keer ervaren hebben volgens mij :P
Is het aan te raden om een L lens te huren of zou ik zonder ook binnen mogen? :+
als je gaat.. neem zo min mogelijk mee zou ik haast zeggen.. body + 1 lens.. meer niet :P tis een hoop gesleep.. owja wellicht wat drinken + eten mee ;) , eten @beurs == duuuur

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Wijnands
JAMF schreef op maandag 22 november 2010 @ 22:09:
[...]

Nissin ?? dat zijn toch remklauwen van Bami-racers ??
WTF is een bami racer? Net zoiets als de pizza koerier?

• -DarkShadow-
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
ReseTTim schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 00:58:
[...]

als je gaat.. neem zo min mogelijk mee zou ik haast zeggen.. body + 1 lens.. meer niet :P tis een hoop gesleep.. owja wellicht wat drinken + eten mee ;) , eten @beurs == duuuur
Inderdaad neem je eigen eten en drinken mee. Vorig jaar stond de rij voor de Unox worsten over de halve beursvloer.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

• Nomad

Nomad

a.k.a. Martijn

Ik zou eerder geheel geen camera meenemen. Geen gesleep, je hoeft er niet om te denken etc. Je gaat toch niets moois schieten daar.

• baquelappe
  • Laatst online: 10-09 22:48
Nomad schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 10:52:
Ik zou eerder geheel geen camera meenemen. Geen gesleep, je hoeft er niet om te denken etc. Je gaat toch niets moois schieten daar.
Daarnaast is de kans dat je iets kan schieten krankzinnig klein. De paar meisjes die er rond lopen worden belaagd door contact gestoorde mannetjes, incl. bollende broek en een in de http://www.imaging-resource.com/PRODS/C885/ZICON1.JPG vast geroeste camera. Inderdaad gewoon niets mee nemen, dan neem je vanzelf meer tijd om alles rustig te bekijken, beet te pakken en te proberen. :)

• Aardwolf
Maar als je bijvoorbeeld een objectief wilt uit proberen, dan is het toch lijkt me wel fijn dat je je eigen vertrouwde body bij je hebt?

• Wijnands
Vind ik wel en, om eerlijk te zijn, zo slecht vind ik m'n foto's van dat tokina model nou ook weer niet. Ik zal waarschijnlijk niet de hele tas meenemen maar een body en de 18-55 gaat wel mee denk ik.

Klein tipje, als je lenzen wilt proberen neem een extra body dop en achterdop mee als je die hebt en zet iets van een herkenningsstipje op je doppen

• mjtdevries
  • Laatst online: 30-08 14:21
De keer dat ik er was zaten er geen bodies aan de lenzen vast. Dus als je die wilde proberen moest je wel een eigen body meenemen.

(erg leuk om een keer een 800mm 5.6 te proberen. Grappig is dat vrijwel niemand dat deed, terwijl er wel een rij stond bij de 100-400 en 70-200, terwijl er genoeg fotozaken zijn waar je die kunt proberen)

• Koeitje
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 21:31

Koeitje

Back-up tiems now?

marcel87 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 12:42:
Maar als je bijvoorbeeld een objectief wilt uit proberen, dan is het toch lijkt me wel fijn dat je je eigen vertrouwde body bij je hebt?
Die kan je bij je lokale fotozaak ook uitproberen, behalve de echt extreme objectieven.

• Aardwolf
1.) Ik heb geen lokale fotoboer die al dat spul er zo heeft liggen dat ik het erop kan klikken om te testen;
2.) De fotoboer waarbij dat zou kunnen moet ik eerst dik 35 km (enkel) rijden;
3.) Als je toch naar een fotobeurs gaat, waarom dan niet combineren;
4.) Het zal wel aan mij liggen dat het mij handig lijkt om wel je body+lens mee te nemen.

• Nomad

Nomad

a.k.a. Martijn

Als je lenzen wil proberen zou ik ook een body meenemen inderdaad, maar ik ging er niet vanuit dat je dat wilde. Ik zou er zelf heen gaan als uitje, beetje over fotografie praten, de nieuwe spulletjes bekijken en misschien is er een aanbieding waar ik wat aan heb. Daarna lekker uit eten met degenen waar je mee heen ging en je maakt er een dagje uit van.
Wat heb je er aan om een lens te proberen en er 5 foto's mee te schieten? Die 5 foto's op iso1600 (zo veel licht is daar niet) wordt ik niet zoveel wijzer van. En die 800mm is fijn om mee te nemen naar de veluwe, maar in zo'n hal kan je er ook net niets mee.

Zodoende mijn advies om geen cam mee te nemen, hoef je nergens om te denken en kan je gewoon zonder gesleep beetje rondlopen en praten.

• Aardwolf
Ja ok, als je het met die achterliggende gedachte bekijkt, dan kan ik me voorstellen waarom je niets mee zult nemen. Maar ik denk dat ik toch wel iets meeneem, voor het geval dat. Ik ga niet alles meenemen hoor, dat vind ik teveel gesleep en het moet immers wel leuk blijven ;).

• AjDuLion
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 25-09 13:39
ik ga dit jaar heen met camera puur en alleen omdat mijn vriendin de kans kreeg om voor KE de catwalk te lopen..

hou mn hart vast met alle full auto mensen die er gaan staan en staan te geilen op iedereen maargoed dat hoort erbij.

probeer wat leuke foto's van haar te maken voor haar portfolio en we zien verder wel wat workshops bekijken en zien hoe of wat.

waarschuw vast :+ voordat je de KE meisjes gaat ''keuren'' :+

* angel00008 maakt het verder niks uit zij heeft er plezier in en daar gaat het om.

Facebook - Twitter - Renderbeast- Twitch.tv - PSN

• ThomasW
  • Laatst online: 25-09 11:26
Die mensen die daar op 'full auto' (hoe durven ze eigenlijk) foto's maken hebben tenminste een leuke dag...

Neem lekker je camera mee als je dat wilt, ga lenzen uitproberen, vecht om een plaatsje bij de KE catwalk, maak geile foto's van de vriendin van angel00008 en hang ze boven je bed, krijg een stijve van de ef300 2.8 die naast je staat, doe wat je wilt maar maak er gewoon een leuke dag van.

• Nomad

Nomad

a.k.a. Martijn

Ik heb veel samengewerkt met het modellenbureau dat vorig jaar de catwalk runde en het is heel wisselend wat daar aan "modellen" liep. Niets ten nadele van je vriendin, daar ga ik niets over zeggen.
Het overgrote merendeel van de "modellen" van vorige zoom experience (waar ik aanwezig was ja :P) kon mijn god echt niet lopen of poseren.

Ik ben benieuwd naar de training en voorbereiding die je vriendin heeft gekregen, of dat ze al ervaren was in het lopen.

• AjDuLion
Nomad schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 16:01:
Ik heb veel samengewerkt met het modellenbureau dat vorig jaar de catwalk runde en het is heel wisselend wat daar aan "modellen" liep. Niets ten nadele van je vriendin, daar ga ik niets over zeggen.
Het overgrote merendeel van de "modellen" van vorige zoom experience (waar ik aanwezig was ja :P) kon mijn god echt niet lopen of poseren.

Ik ben benieuwd naar de training en voorbereiding die je vriendin heeft gekregen, of dat ze al ervaren was in het lopen.
oh daar kan ik je nu al uit de dromen halen :+ voorbereiding is nul ze heeft gelukkig zelf al wat ervaring maar denk dat het net zoals vorig jaar drama zal zijn ;)

ach vergeet niet dat het voor die meiden net zo is als voor de fotografen het is leuk en zolang ze er plezier in hebben is het goed.

zo heb ik 2 weken terug met een model gewerkt die jus dit dit soort dingen hekelde omdat het meestal op tfp basis is of dat je hooguit 50 euro kreeg voor een hele dag werk (ke doet dus tftp basis) vraag me af hoe ze dat gaan doen en of er iemand van ke is die foto's gaat maken maargoed.

model zei dan ook dat juist dit soort dingen aan de ene kant voor nieuwe modellen heel erg handig zijn maar voor de modellen die verder zijn drama is omdat het niets oplevert en het vaak tijdsverspilling is (omdat ze bij andere catwalks wel goed betaald krijgen)

ach voor de een is het leuk de ander vind er niks aan

en over full auto het maakt me echt niets uit iedereen doet zijn ding ik heb de meest mooie foto's gezien op auto stand als je er blij mee bent prima.

* angel00008 schiet vaak zat nog eens op av/tv uit luiheid niks mis mee

edit : zie hieronder :+

• Wijnands
tftp? Trivial File Transfer Protocol? :?

• Nomad

Nomad

a.k.a. Martijn

Wijnands schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 16:16:
tftp? Trivial File Transfer Protocol? :?
TFP of TFCD: Time for pictures en Time for CD.
Ofwel, model geeft de fotograaf tijd om te fotograferen en de fotograaf geeft als tegenprestatie de foto's.

Ofwel, gratis beide kanten op en beiden mogen het gebruiken voor hen portfolio.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

angel00008 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 16:12:
[...]

* angel00008 schiet vaak zat nog eens op av/tv uit luiheid niks mis mee
Dus? Alsof heel GoT op M schiet :p

ik heb ook niets tegen de eco stand ( copyright G-Tus) zolang mensen daar bewust voor kiezen om whatever voor reden dan ook. Alleen mensen die een dure camera kopen en dan denken dat ze onwijs goed zijn en verder eigenlijk niet verder komen dan de ecostand omdat ze euhmmm......dom/lui/zichzelf geniaal vinden/ect. (doorhalen wat niet van toepassing is :p ) vind ik een beetje zielig. Maargoed eigenlijk nu al teveel energie eraan verspilt door het typen van deze post.....als k zelf maar plezier heb in wat ik doe...
Maar waar het eigenlijk op neerkomt is dat er dus massa's mensen zijn die een dSLR kopen nooit verder komen dan standje auto en zichzelf dan gaan verhuren als "professionele fotograaf" en zo in feite de markt verkloten voor de echte pro's omdat mensen het vreemd vinden dat een echte goede fotograaf XXX euro vraagt voor een shoot terwijl ome Joop met zijn dSLR het voor de helft doet.
Maar das een andere discussie....had ik de mensen die gaan al een fijne dag gewenst? Fijne dag mensen, have fun d:)b

ow enne Wijnands, neej zo slecht is je foto van de tokina stand niet hoor :) alleen jammer dat er nog x-honderd vergelijkbare staan/stonden in de zoom gallery :>

[Voor 6% gewijzigd door sapphire op 23-11-2010 17:19]

Gabriël ITX

• ReseTTim
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 22-09 10:29

ReseTTim

Chocolate addicted

afgelopen jaar heb ik wel op mijn D50 een 400mm f4.0 gehad :P , lens nam alleen een snoekduik wanneer ik hem loskoppelde van mijn body :X :P

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Aardwolf
ThomasW schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 15:57:
Neem lekker je camera mee als je dat wilt, ga lenzen uitproberen, vecht om een plaatsje bij de KE catwalk, maak geile foto's van de vriendin van angel00008 en hang ze boven je bed, krijg een stijve van de ef300 2.8 die naast je staat, doe wat je wilt maar maak er gewoon een leuke dag van.
Hm, krijg me toch opeens goede ideeën hier... ;) :9
sapphire schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 17:17:
Maar das een andere discussie....had ik de mensen die gaan al een fijne dag gewenst? Fijne dag mensen, have fun d:)b
Thnx, we laten ons verrassen!

• Makkelijk

Makkelijk

Ik zie het nut ook niet

@angel00008 @sapphire ik vindt constant M schieten echt iets voor n00bs (behalve indien strobist/nacht/etc). Koop dan gewoon een oude Pentor TL ofzo :P

Ik neem mn body gewoon mee met fisheye ofzo er op, kan ik elke dag plezier mee hebben :D

• Neron
zijn er al ergens gratis kaarten te vinden?

• Wijnands
Nog niet gezien, ik denk dat die actie vorig jaar wat te goed liep.

• Aardwolf
Alle zoomabonnees krijgt er één gratis aanstaande vrijdag toegestuurd. Heb al kaarten besteld, maar ja, kan ik nog eens iemand uitnodigen :P.

• JAMF

JAMF

Wijnands schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 07:27:
[...]

WTF is een bami racer? Net zoiets als de pizza koerier?
Een Japanse buikschuiver dussss

• Aardwolf
Iemand nog interesse in een ticket?

[Voor 46% gewijzigd door Aardwolf op 26-11-2010 11:47]

• Brad Pitt
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 25-09 21:06
marcel87 schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 11:46:
Ligt er aan hoeveel je er ook nog bij krijgt? Indien dat nul Euro is skip ik "dit jaar" maar ;)

Nickname does not reflect reality

• Aardwolf
Wat wil je erbij krijgen dan? Een koekje? :9

• neevedr
  • Laatst online: 26-09 15:47

neevedr

Dat was ik niet!

marcel87 schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 11:46:
Pick me, pick me!

• Wouter87
  • Laatst online: 16-09 23:36
Als ik een ticket kan krijgen, graag!
Dan wil ik wel even gaan kijken...

• Neron
Ik ga met 3 personen, moet nog even kaarten regelen. Via Canon kon ik geloof ik wat doen, eens even zien.

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

Ok, heb de gratis kaart net gehad, maar heb al 2 kaarten gekocht (heb je als je te vroeg koopt haha)

DM maar voor kaart, dan krijg je hem direct van me via de mail!

Tot morgen!

• matz
  • Laatst online: 20:45
Ik ben benieuwd hoe de beurs van het weekend is. Ik moet zelf werken voor Nikon, en de lay-out van hun ruimte ziet er goed uit! Vooral waar ze de workshops geven.

• Nomad

Nomad

a.k.a. Martijn

zijn er al beurs aanbiedingen gespot?

Vorig jaar waren er wat studio flitsers erg goedkoop op de beurs en dat is iets waar ik wel wat mee kan :).

• Aardwolf
In het krantje van Kamera Express staat wel een boel dingen afgeprijsd. Ik heb even voor jou gekeken in het krantje:
- Falcon Eyes SS110F (set) van 199 voor 155 euro
- Falcon Eyes SS150F (set) van 249 voor 179 euro
- Falcon Eyes SSFK-3150B (grote set) van 499 voor 399 euro
- ProLine Studio Apollo 300/300 kit van 499 voor 369 euro
- Falcon Eyes UR-48S van 39,99 voor 19,95 euro

Dat was een selectie en de omschrijving is niet helemaal compleet, maar goed dan heb je globaal een indruk. En staan ook nog vele gewone flitsers in, maar ik neem aan dat je dat niet bedoeld.

Hier nog iets van cameruNU.nl: http://www.cameranu.nl/index.php?view=content&id=294

[Voor 6% gewijzigd door Aardwolf op 26-11-2010 23:26]

• Nomad

Nomad

a.k.a. Martijn

marcel87 schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 22:33:
In het krantje van Kamera Express staat wel een boel dingen afgeprijsd. Ik heb even voor jou gekeken in het krantje:
- Falcon Eyes SS110F (set) van 199 voor 155 euro
- Falcon Eyes SS150F (set) van 249 voor 179 euro
- Falcon Eyes SSFK-3150B (grote set) van 499 voor 399 euro
- ProLine Studio Apollo 300/300 kit van 499 voor 369 euro
- Falcon Eyes UR-48S van 39,99 voor 19,95 euro

Dat was een selectie en de omschrijving is niet helemaal compleet, maar goed dan heb je globaal een indruk. En staan ook nog vele gewone flitsers in, maar ik neem aan dat je dat niet bedoeld.

Hier nog iets van cameruNU.nl: http://www.cameranu.nl/index.php?view=content&id=294
thanks :), maar ik zoek meer linkstar of bowens, vanwege de s-vatting waar ik nu gebruik van maak.
thanks though!

• JAMF

JAMF

* JAMF gaat morgen toch maar even kijken
Voornamelijk door de sinterklaasactie van Zoom (met zijn 2en voor €10 kan je tenslotte geen buil aan vallen)

Eens kijken of een EF 50mm f/1,8 II nog een paar € goedkoper kan.

Misschien een aanbieding van een flitser 430 EX II of als er echt gestunt wordt een 580EXII
Ik heb nu een ouwe 380EX en vind het lastig dat de kop niet kan roteren (wel tilt - geen swivel)

Als er een aanbieding is van een Sigma 30mm F1.4 EX DC HSM zal ik die ook eens passen.
(note to self : focus chart meenemen)

Heb nog niet kunnen vinden of er ook een papierwinkel is op de beurs, maar ik wil nog wel wat laser-geschikt satin en glossy papier hebben

• Nomad

Nomad

a.k.a. Martijn

als mensen mooie aanbiedingen hier een beetje willen blijven posten :)
Als de aanbieding strak genoeg is, voor het spul dat ik nodig heb, kan ik er zo even heen rijden.
(nou ja, moet vanuit groningen komen, maar vorig jaar waren mijn flitsers ruim 200 euro goedkoper op de beurs dan waar ik ze voor kocht...dus dan kan het wel uit)

• Zwegertje
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 18-05 10:06
Tijdens de zoom experience is de spyder express 50 euro. :)

• Makkelijk

Makkelijk

Ik zie het nut ook niet

Ben weer terug, was om 11 uur binnen en om half 2 weer buiten :). Mijn vader en ik vonden het behoorlijk ruk! WTF is met al die modellen en fotograverende mensen daar, staan alleen maar gruwelijk in de weg. Het leek wel 1 grote persconferentie.

Spyder express gekocht maar, KE was de enige met een beetje fatsoenlijke stand. Maar het maakt niet uit, nu weet ik in elk geval elk jaar vanaf nu waarom ik er niet heen moet gaan :)

[Voor 8% gewijzigd door Makkelijk op 27-11-2010 16:10]

• Nomad

Nomad

a.k.a. Martijn

Makkelijk schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 16:09:
Ben weer terug, was om 11 uur binnen en om half 2 weer buiten :). Mijn vader en ik vonden het behoorlijk ruk! WTF is met al die modellen en fotograverende mensen daar, staan alleen maar gruwelijk in de weg. Het leek wel 1 grote persconferentie.

Spyder express gekocht maar, KE was de enige met een beetje fatsoenlijke stand. Maar het maakt niet uit, nu weet ik in elk geval elk jaar vanaf nu waarom ik er niet heen moet gaan :)
eerdere hints in dit topic waren niet aangekomen dat de beurs toch niet zo leuk is? :+

• AjDuLion
ach zit er nog steeds beurs is wel appart maar daar kwam ik dan ook niet voor.

wel wat aanbiedingen gezien en dingen waarvan ik denk ''goh'' daar kan je wat mee.

leuk bonus puntje is dat vriendin aan aan de beurs een betaalde opdracht heeft gekregen :)

• Nomad

Nomad

a.k.a. Martijn

angel00008 schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 16:20:
ach zit er nog steeds beurs is wel appart maar daar kwam ik dan ook niet voor.

wel wat aanbiedingen gezien en dingen waarvan ik denk ''goh'' daar kan je wat mee.

leuk bonus puntje is dat vriendin aan aan de beurs een betaalde opdracht heeft gekregen :)
Fotosg heeft dit jaar dus geen aanbiedingen van linkstar spul? :)

• Makkelijk

Makkelijk

Ik zie het nut ook niet

Nomad schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 16:16:
[...]

eerdere hints in dit topic waren niet aangekomen dat de beurs toch niet zo leuk is? :+
Ik oordeel altijd liever zelf.:P

• Servor
  • Registratie: november 1999
  • Niet online
Ach, niet leuk, niet leuk... zo lang je met auto van de baas, een kaartje van een tientje en lage verwachtingen er naar toegaat. Heb me wel vermaakt hoor. Ook een Spyder3 gekocht voor 50 euro, voor dat bedrag kun je niet zonder ;) en wat los spul zoals een goedkoop cardreadertje voor bij m'n laptop, een CF opbergdoosje, etc. Spul wat je normaal gesproken niet bestelt ivm de bezorgkosten zeg maar. Oh, en nog een abbo genomen op de ZOOM voor 27,50 (10 nummers incl. fototasje). Om door te bladeren bij de open haard.

Als je er naartoe gaat met het idee de Nederlandse Photokina te gaan bezoeken kan het wat tegenvallen idd. ;).

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

Ook ik had het snel gezien vandaag, was wel veel beter als vorig jaar qua opzet en ruimte. Heb naar aanleiding van de workshop bij Nomad nog een 2e reportage flitser gekocht (430ex II) leuk voor naast mijn 580ex II. CameraNL had deze in de aanbieding voor 189, was voor zover ik heb gezien de goedkoopste. bij KE wassie namelijk 199. Scheelt toch weer 10 euro ;)

@ JAMF, cameranl zou ik dus heen gaan voor je flitsertje.

@ makkelijk, helaas heb ik je niet zien lopen man, anders hadden we nog even bij kunnen ouwehoeren...
Enne ik snap je gevoel wat jij en je pa hadden, ik had het dit jaar ook sterk. Mijn maatje en ik stonden bij die marilyn monroe imitatie te schieten, komt er een vent van bijna 2 meter gewoon pal voor ons staan, die had schijt aan alles en iedereen. Helaas is dit de gewoonte van al die gasten daarzo, ik weet niet wat dat is hoor...

Iedereen keek ook de gear uit je handen, of denigrerend zo van " oh hij heeft tamron pfff" of iets dergelijks. Man wat moest ik me soms in houden bij dat soort lui!!!

Voor mij dus echt NOOIT meer Zoom exp. :(

• Wijnands
Ah, ik kan 2 conclusie's trekken

1. Op de d300 schroef ik lekker m'n 18-55. :P
2. De Meindl bergschoenen gaan aan, als ik daar "per ongeluk" mee op iemand z'n tenen sta komt dat duidelijk over.

• jip_86
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 26-09 12:03
In het begin had ik zo iets van wat een jokers, al die lenzen voor op ieders buik. Onderweg naar de jaarbeurs al eentje met twee camera's gezien.
Later iets minder van aangetrokken. Foto's maken vond ik eigenlijk nog wel het leukste. Gewoon een beetje volhouden sta op een gegeven moment vanzelf vooraan.
Ik zag trouwens een een 70-200 2.8L II voor iets van 1300-1400 in de aanbieding staan. Dat leek me wel een heel erg scherpe prijs.

• Aardwolf
Ik ben ook vandaag geweest. Al met al viel het me niet tegen. Zoals hier ook al eerder is gezegd, als je met lage verwachtingen er heen gaat, gewoon voor de lol en een entreekaartje van 10 euro, dan kan je er geen buil aan vallen.

Ik heb net als jip_86 ook die 70-200L IS USM mark II voor 1370 geloof ik ergens gezien. Volgens mij was dat bij fotovideoboom ofzo. Ik vond heel eerlijk gezegd de KE stand erg tegenvallen. Het was druk en alles wat werd aangeboden stond achter op stellingen, je kon er weinig zelf uit proberen zonder zelf te pakken en te doen. Ook was daar dezelfde 70-200L IS USM mark II een stuk duurder!!!!, namelijk van 2300 voor 1795 euro of zoiets. Pfff, als je in de PW kijkt dan is dat de normale winkelprijs van cameraNU.nl!
*mompelt: afzetters....*

Ook nog even specifiek naar de EIZO stand gelopen. Helaas was hier een catwalk en liep iedereen wat foto's te schieten. De schermen waren er, maar iedereen was gefocust op die jonge deerntjes :P . Volgens mij gaan een boel (oude) mannen straks ruzie krijgen met hun vrouw.... haha :9. Ook jammer vond ik dat bij de schermen alleen wat algemene info stond en niet zo zeer specs qua soort paneel etc. Ik begreep hierdoor het doel van EIZO op de beurs niet echt.

Voor de rest vond ik eigenlijk alles wel geinig en ook de moeite waard. Ik heb er geen spijt van en het was een leuk dagje uit.

BTW: ik heb nog steeds een ticket over, als iemand hem nog wil, DM me maar!!!!

• Nomad

Nomad

a.k.a. Martijn

marcel87 schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 21:07:
Ik ben ook vandaag geweest. Al met al viel het me niet tegen. Zoals hier ook al eerder is gezegd, als je met lage verwachtingen er heen gaat, gewoon voor de lol en een entreekaartje van 10 euro, dan kan je er geen buil aan vallen.

Ik heb net als jip_86 ook die 70-200L IS USM mark II voor 1370 geloof ik ergens gezien. Volgens mij was dat bij fotovideoboom ofzo. Ik vond heel eerlijk gezegd de KE stand erg tegenvallen. Het was druk en alles wat werd aangeboden stond achter op stellingen, je kon er weinig zelf uit proberen zonder zelf te pakken en te doen. Ook was daar dezelfde 70-200L IS USM mark II een stuk duurder!!!!, namelijk van 2300 voor 1795 euro of zoiets. Pfff, als je in de PW kijkt dan is dat de normale winkelprijs van cameraNU.nl!
*mompelt: afzetters....*

BTW: ik heb nog steeds een ticket over, als iemand hem nog wil, DM me maar!!!!
70-200 2.8IS II....voor zo weinig...zou het ja bijna gaan kriebelen. Dat is ex-btw een goede 1100 euro.
Tis dat ik eigenlijk helemaal niet zit te wachten op zo'n zware dobber qua gewicht.

Man, gewoon omdat hij zo goedkoop is ga ik er nog serieus over nadenken ook, terwijl ik de 2.8 versie had en weg gedaan heb om het gewicht...

Pagina: 1 2 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee