Was er op zondag aan het begin van de middag, gewoon in m'n eentje (had het Sint kaartje van Donnie gekregen, thanks!

) omdat vriendin wat anders te doen had en ik ook niet het idee had dat het leuk zou zijn om echt iemand die niet zo met fotografie bezig is een hele dag mee te nemen. M'n vriendin zou het echt een uurtje leuk gevonden hebben gok ik..
Anyway, me op zich wel vermaakt. Even wat inhoudelijk over de workshops die ik gezien heb:
- Canon workflow, was meer een demonstratie van DPP.. en de fantastische grote printer, die een plugin heeft waardoor je geen zorgen meer hebt over het hele kleurbeheer. Leuk verhaal, maar wie heeft er nou zo'n printer? Geen uitleg voor een kleinere printer, geen echte nuttige diepgang dus helaas.. Wel 2 printjes 40x60 laten afdrukken, waarbij de Pro Print Consultant van Canon vroeg of hij één van m'n foto's (
de bovenste) af en toe mocht gebruiken bij demo's van de printer, best een compliment!
- Strobist, was bijna 15 minuten te laat (door het wachten op de printjes) en heb me vervolgens zitten verbazen, dat er nog eigenlijk niets verteld was.. dus maar weggelopen. Het was echt een beginpunt, als je al wat met strobist doet of het topic hier hebt gelezen, heb je er echt 0,0 aan. Geen diepgang, beetje jammer weer...
- vervolgens naar Adobe, daar gevraagd wat er over LR3 werd besproken.. presentator reageerde lichtelijk geïrriteerd, maar hij zou er heel snel doorheen gaan en ook de uitgebreidere opties bespreken. Gok maar genomen en inderdaad, een hele hoop wist ik al, maar toch wat kleine dingetjes gezien die ik zelf nog niet ontdekt had, omdat ik ook nog geen enkele documentatie heb gelezen behalve het topic hier.
- Iemand bij de Eizo color mangement workshop geweest? Achteraf was die waarschijnlijk beter dan die van Canon, tussen de reclame voor Eizo door natuurlijk.
- Joe McNally gezien, erg grappig en qua strobisten natuurlijk wel wat inspiratie op gedaan. Hoewel hij met z'n SB's natuurlijk heel anders werkt (doordat dan TTL altijd werkt) dan ik doe. Nog een handje geschud ook
Nu verder met de grappen, een aantal observaties:
- heel veel prutsers met dure apparatuur de domste dingen zien doen
- kan iemand me vertellen waarom je een 580EX2 hebt, maar nog wel met een oude 18-55 schiet?
- een aantal keer voor lui langs gelopen die met 20 man helemaal "los" gingen op modellen (oa KE) en ik zo dus hun foto's "verpestte" Had die modellen niet eens gezien, zo niet interessant vond ik dat (sorry Albert) voelde me bijna schuldig (nou echt bijna).
- denk dat ik de enige was die alleen een body bij had
- en ook de enige was die geen foto op z'n CF er bij had aan het einde van de dag
- denk dat ik een handel in zonnekappen ga beginnen, zoveel mensen zonder gezien, daar is echt goud geld mee te verdienen!
Tenslotte, ik kwam deze vent nog tegen, daar zat ik achter bij Adobe
[
Voor 5% gewijzigd door
Wouter87 op 29-11-2010 17:28
]