[BBG aanschaf] Budget- / Basissysteem Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 7 ... 15 Laatste
Acties:
  • 58.153 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realstiner
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-06 20:16
-The_Mask- schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 20:10:
Zou je het ook in een wenslijstje kunnen plaatsen van Tweakers pricewatch en dan via RML generen het hier plaatsen, is wat makkelijker en overzichterlijker.
#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Blue 6Gb/s WD5000AAKX, 500GB€ 35,-€ 35,-
1Cooler Master Sileo 500€ 59,90€ 59,90
1AMD Athlon II X4 640€ 83,80€ 83,80
1Cooler Master Silent Pro M500€ 70,-€ 70,-
1OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 60GB€ 103,-€ 103,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/4G€ 33,38€ 33,38
1Gigabyte GA-880GMA-UD2H€ 79,59€ 79,59
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 464,67

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-06 00:00
Anoniem: 394150 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 22:21:
[...]

Om je vragen te beantwoorden:
Programma's zijn photoshop etc. die ik dus echt non-stop gebruik

1gb geheugen van videokaart, dacht ik nodig te hebben ivm snelheid. Wanneer dit niet nodig is graag advies.

groet,

Tom
Het lijkt me dat 1gb geheugen weinig invloed heeft bij programma's als photoshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-06 01:33
-The_Mask- schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 22:16:
Hoe moet ik al wat neerzetten? Hij heeft nog mijn vraag niet beantwoord van welk programma('s) hij gebruikt en waarom een videokaart van 1GB. En ik ben niet zo van onzin adviezen, liever namelijk geen advies dan een slecht advies. Er komt namelijk vanzelf één welke wel een goed advies kan geven.

Voorbeeld: als jij je auto naar de garage brengt wil je toch ook niet dat die zegt dat het beter is dat er een nieuwe motor in moet terwijl dit helemaal niet nodig is. Jij als iemand met weinig verstand van auto's neemt ook maar aan dat de de medewerkers van de garage weten wat ze doen en je niet even voor een paar duizend euro gaan oplichten.
Dit is niet oplichten, ik verdien er niet eens wat aan. Verder ontleent een snelle gpu zich goed voor fotobewerken. Gamen en fotobewerken verschillen niet zoveel van elkaar. Beide ontlenen zich goed voor parallelle berekeningen. Als je een gamepc neerzet en de gpu heeft OpenGL/CUDA, is het gelijk ook een fotobewerk-pc. Een HD6850 heeft natuurlijk OpenGL 4.1 waar Photoshop CS4, CS5 leuk gebruik van kunt maken.
http://kb2.adobe.com/cps/404/kb404898.html
Anoniem: 394150 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 22:21:

Om je vragen te beantwoorden:
Programma's zijn photoshop etc. die ik dus echt non-stop gebruik

1gb geheugen van videokaart, dacht ik nodig te hebben ivm snelheid. Wanneer dit niet nodig is graag advies.

groet,

Tom
1gb geheugen is niet snel, alleen groot. Hetzelfde als dat een gemiddelde 8GB usb-stick even rete traag is als een 4GB usb-stick. Voor snel geheugen moet je kijken naar de Bandbreedte Uitgedrukt in GB per seconde (GBps). Deze is afhankelijk van Mhz, gddr5/4/3 en bit bus. Gddr5 is bij hetzelfde aantal mhz en bitbus weer 2x zo snel als gddr3. Echter vertelt je bandbreedte niks over de vertraging(latency) die het oploopt voordat er dingen data wordt rondgestuurd.
Naast de bandbreedte is de snelheid van een videokaart ook afhankelijk van de berekeningen die het per seconde kan uitvoeren. Deze wordt uitgedrukt in Flops.. GigaFlops.. en tegenwoordig ook Teraflops, voor supercomputers zelfs Petaflops.

[ Voor 32% gewijzigd door bladerash op 03-02-2011 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 394150

Ik vroeg me af of er bij bovenstaand voorstel geen videokaart nodig is of wordt dat opgelost door de snelheid van die ssd kaart?
Zoals jullie zien ben ik een leek.
Bedankt voor jullie reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realstiner
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-06 20:16
Anoniem: 394150 schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 13:20:
[...]

Ik vroeg me af of er bij bovenstaand voorstel geen videokaart nodig is of wordt dat opgelost door de snelheid van die ssd kaart?
Zoals jullie zien ben ik een leek.
Bedankt voor jullie reacties
ik veronderstel dat mijn ma geen extra videokaart zal nodig hebben voor hetgeen ze maar doet... :P
een 1GB Graka instoppen heeft geen zin als ze enkel office toepassingen gebruikt.
Ik den dat het gebruik van de onboard van het mobo wel volstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 394150

realstiner schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 13:40:
[...]

ik veronderstel dat mijn ma geen extra videokaart zal nodig hebben voor hetgeen ze maar doet... :P
een 1GB Graka instoppen heeft geen zin als ze enkel office toepassingen gebruikt.
Ik den dat het gebruik van de onboard van het mobo wel volstaat...
Is dat voldoende voor de programmatuur die ik gebruik (Photoshop en andere beeldbewerkingsprogramma's)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-06 10:23
Anoniem: 394150 schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 14:40:
[...]

Is dat voldoende voor de programmatuur die ik gebruik (Photoshop en andere beeldbewerkingsprogramma's)?
Gebruik je die beroepsmatig of doe je alleen af-en-toe een vakantiefilmpje bewerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
Voor de weinigeisende pc zoekers:
Vandaag bij ibood instap pc voor 339euro. Low-end gaming is mogelijk op 1280x1024 met niet al te nieuwe spellen.. denk aan UT3,Command&Conquer3, Warcraft3.. ect.

http://www.ibood.com/nl/n...00_3GB_DDR3_en_500GB_HDD/

De goedkoopste op pricewatch is 425euro.. en ja, alle specs zijn hetzelfde. Scheelt toch 80 euro..

Meegeleverde softwares:
windows 7 HP
Adobe Photoshop Elements 8 NL volledige versie
Norton Internet Security (waarschijnlijk 30 dagen trial ofzo)
Nero 9 essentials NL
Microsoft Office 2010 starter

Is best te doen voor deze prijs met bijgeleverde softwares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rym
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-05 07:42

rym

Ik heb het basissysteem van de BBG aangeschaft (athlon X2 en asrock 880ghm) echter het systeem boot niet bij mij. als ik er power op zet dan flikkert de power led aan en uit en hoor je iets met regelmaat een geluidje maken (als "brrt, brrt, brrt"). Ik ben al mn kabels nagelopen maar hier was niks mis mee, geheugen zat er goed op, processor zat er goed op. Iemand enig idee? Overigens had ik bij het assembleren erg veel last van missende schroeven. De bijgeleverde schroeven waren voor mij veel te kort om het mobo goed aan de behuizing vast te schroeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik wil graag een PC upgraden om mijn (HD) filmpjes van onze kleine te kunnen bewerken.
Ik wil hiervoor Adobe Premiere CS5 gebruiken. Deze software kan gebruik maken van GPU versnelling met de zgn. Mercury engine. Mijn budget wil ik alleen graag zo beperkt mogelijk houden. Ik bewerk alleen incidenteel hobby-matig mijn filmpjes.
Ik zou graag van jullie willen weten of ik iets fout doe, of dat ik soms betere keuzes kan maken.

Hieronder volgt het lijstje en mijn overwegingen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Green WD10EARS, 1TB€ 47,68€ 47,68
1be quiet! Pure Power L7 430W€ 45,03€ 45,03
2Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 35,-€ 70,-
1Gigabyte GV-N240OC-1GI€ 85,-€ 85,-
1Asrock 880GMH/USB3 R2.0€ 63,84€ 63,84
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 395,35

Ik ga voor een WD schijf van 1TB: 1TB lijkt mij voldoende voor de hoeveelheid en omvang filmpjes die ik heb. WD heeft mijn voorkeur boven Samsung, gezien recente berichtgeving over bugs in de firmware van Samsung.

Een relatief goedkope 4-core lijkt mij wel even voldoende. Goede prijs/performance ratio. Premiere kan prima gebruik maken van meerdere cores.

De voeding is volgens mij voldoende voor de CPU en GPU. 80plus ook mooi meegenomen. Ditzelfde type staat ook in de meest recente budget BBG, maar dan met iets minder vermogen.

8GB geheugen. Daarmee is het moederbord vol. Maar moet voor thuisfilmpjes wel goed genoeg zijn, lijkt me. het geheugen staat op de QVL van het moederbord.

De videokaart is een GT240, niet officieel gesupport door Nvidia/Adobe maar schijnt wel te werken (door aanpassing van een tekst bestandje). Volgens diezelfde link is DDR5 belangrijk, en minimaal 1GB nodig. De kaart is lekker goedkoop. Het is alleen jammer dat de levertijd zo lang is.

Het moederbord heb ik uit de laatste budget BBG overgenomen. Erg fijn dat er 4 geheugenslots in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
rym schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 07:50:
Ik heb het basissysteem van de BBG aangeschaft (athlon X2 en asrock 880ghm) echter het systeem boot niet bij mij. als ik er power op zet dan flikkert de power led aan en uit en hoor je iets met regelmaat een geluidje maken (als "brrt, brrt, brrt"). Ik ben al mn kabels nagelopen maar hier was niks mis mee, geheugen zat er goed op, processor zat er goed op. Iemand enig idee? Overigens had ik bij het assembleren erg veel last van missende schroeven. De bijgeleverde schroeven waren voor mij veel te kort om het mobo goed aan de behuizing vast te schroeven?
Dus toen dacht je niet misschien doe ik wel iets verkeerd? Bijvoorbeeld zoals de onderkant direct op de behuizing te zetten waardoor de PC waarschijnlijk nu al stuk is?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-06 11:03
-The_Mask- schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 09:59:
[...]

Dus toen dacht je niet misschien doe ik wel iets verkeerd? Bijvoorbeeld zoals de onderkant direct op de behuizing te zetten waardoor de PC waarschijnlijk nu al stuk is?
Daar zat ik ook aan te denken. Klinkt inderdaad als kortsluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
KopjeThee schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 08:30:
Ik wil graag een PC upgraden om mijn (HD) filmpjes van onze kleine te kunnen bewerken.
Ik wil hiervoor Adobe Premiere CS5 gebruiken. Deze software kan gebruik maken van GPU versnelling met de zgn. Mercury engine. Mijn budget wil ik alleen graag zo beperkt mogelijk houden. Ik bewerk alleen incidenteel hobby-matig mijn filmpjes.
Ik zou graag van jullie willen weten of ik iets fout doe, of dat ik soms betere keuzes kan maken.

Hieronder volgt het lijstje en mijn overwegingen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Green WD10EARS, 1TB€ 47,68€ 47,68
1be quiet! Pure Power L7 430W€ 45,03€ 45,03
2Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 35,-€ 70,-
1Gigabyte GV-N240OC-1GI€ 85,-€ 85,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 395,35

Ik ga voor een WD schijf van 1TB: 1TB lijkt mij voldoende voor de hoeveelheid en omvang filmpjes die ik heb. WD heeft mijn voorkeur boven Samsung, gezien recente berichtgeving over bugs in de firmware van Samsung.

Een relatief goedkope 4-core lijkt mij wel even voldoende. Goede prijs/performance ratio. Premiere kan prima gebruik maken van meerdere cores.

De voeding is volgens mij voldoende voor de CPU en GPU. 80plus ook mooi meegenomen. Ditzelfde type staat ook in de meest recente budget BBG, maar dan met iets minder vermogen.

8GB geheugen. Daarmee is het moederbord vol. Maar moet voor thuisfilmpjes wel goed genoeg zijn, lijkt me. het geheugen staat op de QVL van het moederbord.

De videokaart is een GT240, niet officieel gesupport door Nvidia/Adobe maar schijnt wel te werken (door aanpassing van een tekst bestandje). Volgens diezelfde link is DDR5 belangrijk, en minimaal 1GB nodig. De kaart is lekker goedkoop. Het is alleen jammer dat de levertijd zo lang is.
Voor geheugen kan je beter 2x 4gb plankjes nemen. Dezelfde prestaties in dual channel, totaal ook 8GB, wel minder plankjes en dus zuiniger en je houdt 2 slots open voor eventueel upgrade in de toekomst.

Voor videokaart kan je beter kijken naar HD5670.. is sneller, zuiniger, goedkoper en wordt wel volledig gesupport door Adobe CS5 ivm OpenGL http://kb2.adobe.com/cps/404/kb404898.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
rym schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 07:50:
Overigens had ik bij het assembleren erg veel last van missende schroeven. De bijgeleverde schroeven waren voor mij veel te kort om het mobo goed aan de behuizing vast te schroeven?
Dat kan dus niet. Die gele boutjes moeten eerst in je behuizing geschroefd worden. Daarboven op komt je moederbord. Die kan je weer vast schroeven aan de gele boutjes, dan past het precies, niks te kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
bladerash schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 12:46:
[...]

Voor geheugen kan je beter 2x 4gb plankjes nemen. Dezelfde prestaties in dual channel, totaal ook 8GB, wel minder plankjes en dus zuiniger en je houdt 2 slots open voor eventueel upgrade in de toekomst.

Voor videokaart kan je beter kijken naar HD5670.. is sneller, zuiniger, goedkoper en wordt wel volledig gesupport door Adobe CS5 ivm OpenGL http://kb2.adobe.com/cps/404/kb404898.html
Het geheugen kan je gelijk in hebben, hoewel er op de qvl maar weinig 4gb geheugen voorkomt. Van kingston value alleen maar iets langzamer geheugen bijvoorbeeld. Twijfelgeval.

Wat betreft die videokaart: voor premiere pro hebben nvidia en adobe een soort geldklopperij contract gesloten. Dit is de lijst voor de mercury engine. Alleen de wat duurdere nvidia kaarten met genoeg cuda cores. de gt240 staat er niet op, maar kan wel functioneren. Andere kaarten dan nvidia sowieso niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnhijink
  • Laatst online: 16-06 16:19
Dank je voor je suggesties
ik heb er nu een iets andere opstelling van gemaakt en bewaar de grafische kaart als optie.

#ProductPrijsSubtotaal
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 16,99€ 16,99
1Nexus 92mm PWM Series Real Silent case fan, 92mm€ 4,34€ 4,34
1be quiet! Pure Power L7 350W€ 37,20€ 37,20
1OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 60GB€ 100,-€ 100,-
2Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/4G€ 33,38€ 66,76
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 372,93

Zoals je ziet een iets snellere processor (nog wel 95W). deze voeding heeft een pci-e aansluiting voor de eventuele upgrade als het nodig mocht blijken.
en ik miste nog een fan.

past mijn oude dvd brander op dit moederbord of heb ik de nieuwe sony nodig?
ik zie zo snel niet of de oude stekker op het moederbord past...

Als ik nu merk dat de cpu koeler te veel herrie maakt, is het dan eenvoudig de oude verwijderen en een betere plaatsen? TX3 bijvoorbeeld? of is het herplaatsen lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
KopjeThee schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 13:09:

Het geheugen kan je gelijk in hebben, hoewel er op de qvl maar weinig 4gb geheugen voorkomt. Van kingston value alleen maar iets langzamer geheugen bijvoorbeeld. Twijfelgeval.

Wat betreft die videokaart: voor premiere pro hebben nvidia en adobe een soort geldklopperij contract gesloten. Dit is de lijst voor de mercury engine. Alleen de wat duurdere nvidia kaarten met genoeg cuda cores. de gt240 staat er niet op, maar kan wel functioneren. Andere kaarten dan nvidia sowieso niet.
qualified vendor list hoef je niet zo nauw te nemen, kan wel meer op dan alleen dat. ddr3 geheugen is vrij universeel en 4gb is vrij nieuw, qvl wordt verder niet elke dag geupdated en daarom staat het nieuwere niet altijd tussen. Waarom alleen van kingston value, kijk ook naar andere. En veel van de na 2e helft 2010 geïntroduceerde 4gb geheugen maken gebruik van de nieuwe 30nm procede, 2gb geheugen niet.

Die ''contract'' staat verder alleen toe dat er alleen van de CUDA cores uit Quadro's gebruik gemaakt mag worden. Sowieso geen goedkope geforce en dus geen GT240, of je moet het zelf gaan open hacken. Of dat nou echt zoveel sneller is dan OpenGL weet ik niet, zou ik ook niet vanuit gaan. OpenGL is alleen opensource.

Op de lijst van systeemvereisten wordt duidelijk OpenGL aanbevolen.
http://www.adobe.com/nl/p...tercollection/systemreqs/
Voor Adobe premiere pro ook
http://www.adobe.com/nl/products/premiere/
Staat duidelijk bij: minstens OpenGL 2.0 wordt aanbevolen.
Alle AMD kaarten hebben verder OpenGL, waarom zou je een voorkeur hebben voor CUDA welke alleen beschikbaar is voor Quadro kaarten, met een GT240 zou je het zelf moeten open hacken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
bladerash schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 14:07:
[...]
qualified vendor list hoef je niet zo nauw te nemen, kan wel meer op dan alleen dat. ddr3 geheugen is vrij universeel en 4gb is vrij nieuw, qvl wordt verder niet elke dag geupdated en daarom staat het nieuwere niet altijd tussen. Waarom alleen van kingston value, kijk ook naar andere. En veel van de na 2e helft 2010 geïntroduceerde 4gb geheugen maken gebruik van de nieuwe 30nm procede, 2gb geheugen niet.

Die ''contract'' staat verder alleen toe dat er alleen van de CUDA cores uit Quadro's gebruik gemaakt mag worden. Sowieso geen goedkope geforce en dus geen GT240, of je moet het zelf gaan open hacken. Of dat nou echt zoveel sneller is dan OpenGL weet ik niet, zou ik ook niet vanuit gaan. OpenGL is alleen opensource.

Op de lijst van systeemvereisten wordt duidelijk OpenGL aanbevolen.
http://www.adobe.com/nl/p...tercollection/systemreqs/
Voor Adobe premiere pro ook
http://www.adobe.com/nl/products/premiere/
Staat duidelijk bij: minstens OpenGL 2.0 wordt aanbevolen.
Alle AMD kaarten hebben verder OpenGL, waarom zou je een voorkeur hebben voor CUDA welke alleen beschikbaar is voor Quadro kaarten, met een GT240 zou je het zelf moeten open hacken.
Wat betreft die qvl heb je wel gelijk, ander geheugen zou ook kunnen werken. Geheugen op qvl heeft bij mij een lichte (niet meer dan dat) voorkeur. Ik heb slechts 1 keer gehad dat het systeem echt niet stabiel wilde werken met ander geheugen. Die gok zou ik nog wel aandurven.

Wat betreft de "Mercury Playback Engine" (daar gaat het namelijk om) ben ik het niet met je eens.
Hier staat:
Adobe Premiere Pro CS5 requires a 64-bit operating system and works hand-in-hand with NVIDIA® CUDA™ technology. The Mercury Playback Engine uses NVIDIA GPU cards to provide a GPU-accelerated 32-bit color pipeline, and most popular effects have been rewritten to run on it — for example, effects like color correction, the Ultra keyer, and motion control all run in real time.
Dus specifiek Nvidia en Cuda. Opengl lijkt met de mercury functionaliteit weinig van doen te hebben. Het is de gpgpu techniek cuda waar het om draait. Dan is het uiteraard alleen voor nvidia gpu's beschikbaar.

Hier staat veel meer informatie over het gebruik van andere kaarten dan die door Adobe worden genoemd. De "hack" bestaat uit niets meer dan de naam van je GPU toevoegen aan het bestand "cuda_supported_cards.txt". Daar ben ik niet van onder de indruk.

Ik ben er wel van overtuigd dat hardware versnelling voor de mercury engine effect heeft. Zie bijvoorbeeld hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
KopjeThee schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 14:57:
Dus specifiek Nvidia en Cuda. Opengl lijkt met de mercury functionaliteit weinig van doen te hebben. Het is de gpgpu techniek cuda waar het om draait. Dan is het uiteraard alleen voor nvidia gpu's beschikbaar.

Hier staat veel meer informatie over het gebruik van andere kaarten dan die door Adobe worden genoemd. De "hack" bestaat uit niets meer dan de naam van je GPU toevoegen aan het bestand "cuda_supported_cards.txt". Daar ben ik niet van onder de indruk.

Ik ben er wel van overtuigd dat hardware versnelling voor de mercury engine effect heeft. Zie bijvoorbeeld hier.
OpenGL is ook een GPGPU techniek dat door adobe wordt ondersteund. CUDA erbij gaat ongetwijfeld sneller werken hoor, alleen je hebt met een GT240 een oud ding van anderhalf jaar geleden. De meest recente hardware updates ook ivm met CUDA zal hij wel niet meegekregen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
bladerash schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 15:23:
[...]

OpenGL is ook een GPGPU techniek dat door adobe wordt ondersteund. CUDA erbij gaat ongetwijfeld sneller werken hoor, alleen je hebt met een GT240 een oud ding van anderhalf jaar geleden. De meest recente hardware updates ook ivm met CUDA zal hij wel niet meegekregen hebben.
OpenGL is geen GPGPU. Het is namelijk niet "general purpose". OpenGL is gericht op de core-business van GPUs: computer graphics. Een techniek als Cuda maakt het mogelijk algoritmes uit te voeren op de GPU die niets met graphics te maken hebben.

Een GT240 is inderdaad niet het allernieuwste en heeft ook zeker niet de meeste cuda cores (slechts 96), maar hij kost ook maar 85 euro. Volgens de link die ik eerder gaf, is bij de CPU die ik heb uitgezocht toch al de bottleneck (zij gebruiken een vergelijkbare amd x4). Dus tenzij ik een veel duurdere CPU aanschaf, lijkt het niet veel zin te hebben om een duurdere GPU te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325840

Cuda in CS5 wordt over het algemeen verkeerd begrepen: "gebruik je photoshop? Oh, dan moet je cuda kaart nemen." Maar als het om Premiere gaat is Cuda wel essentieel te noemen. Dus dan echt Nvidia kaartje nemen. En evt. even die hack eroverheen halen. Berekeningen zoals filters worden er overigens nog steeds niet mee gedaan maar wel het navigeren van video's en dat helpt echt enorm.

@Tomvanlimpt: 600 euro ga je het niet mee redden. Als je intensief photoshop gebruikt moet je gewoon 2600K nemen. En zoals The Mask zegt, past beter in workstation topic. Of kijk eens naar een 2e hands i5/i7 1156 systeempje.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 325840 op 05-02-2011 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Mijn vrouw is nodig toe aan een nieuwe pc. Het huidige (medion) systeem is een jaar of 7 oud en de te bewerken photoshop documenten worden steeds groter. Het doel van een nieuwe pc is het gewoon een stuk soepeler laten lopen van de huidige zaken wat voornamelijk photoshop bewerken is. Het beestje is nu een half uur bezig met van alles en nog wat voordat er gewerkt kan worden. Nu zal een nieuwe installatie van windows wellicht soelaas bieden maar een nieuw verbeterd systeem is natuurlijk nooit weg.

• Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 500 Euro, liever 400, ik weet dat dit geen budget is voor een profi vormgever maar we zoeken niet naar de ultieme oplossing maar gewoon een flinke verbetering van de huidige situatie.
• Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naa je nieuwe bak? Welke?
Ja, maar dat beperkt zich tot de randapparatuur, muis, toetsenbord, monitor, etc..
• Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Compleet systeem; kast, voeding, moederbord, processor, geheugen, videokaart (mits niet op het moederbord), harddisk, CD/DVD Brander

• Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Ik neig naar intel omdat ik altijd intel processoren heb gehad. (ik realiseer me dat dit niet echt een valide rede is maar toch...),
Ik heb in het verleden een stuk Asus moederbord gehad, dus dat merk wordt hem ook niet. Nu heb ik de Asrock in gedachten omdat dit moederbord een onboard video kaart heeft, wat kosten bespaart. Eventueel kunnen we dan later nog upgraden met een videokaart. Het bordje heeft 4 geheugen slots waarvan er dus 2 worden gebruikt met 4GB aan intern geheugen. Zodat we dat later kunnen upgraden. Volgens mij heeft photoshop meer aan extra geheugen dan een iets snellere processor.
Voor de rest komen de componenten uit de januari BBG, waar ik tweakers dan maar op vertrouw...
• Wat voor soort programma's wil je draaien?
Photoshop CS2, 3d studio Max (af en toe voor het renderen van stills), en de reguliere office internet zaken, maar hoofdzakelijk Photoshop dus.

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 47,-€ 47,-
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 16,-€ 16,-
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 84,70€ 84,70
1AOpen ES45H€ 42,-€ 42,-
1Intel Core i3 550€ 100,90€ 100,90
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 35,-€ 35,-
1Asrock H55DE3€ 73,24€ 73,24
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 398,84

Vragen:
Is de onboard videokaart snelgenoeg voor photoshop? In hoeverre is een aparte videokaart nuttig?
Ik lees dat de Core i3 ook iets kan met een geïntegreerde videokaart. Hoe werkt dit? waar moet ik op googlen?
Zitten er geen conflicterende componenten in de configuratie?
Overige opmerkingen ter verbetering zijn welkom.

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
Pin0 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 15:52:
Mijn vrouw is nodig toe aan een nieuwe pc. Het huidige (medion) systeem is een jaar of 7 oud en de te bewerken photoshop documenten worden steeds groter. Het doel van een nieuwe pc is het gewoon een stuk soepeler laten lopen van de huidige zaken wat voornamelijk photoshop bewerken is. Het beestje is nu een half uur bezig met van alles en nog wat voordat er gewerkt kan worden. Nu zal een nieuwe installatie van windows wellicht soelaas bieden maar een nieuw verbeterd systeem is natuurlijk nooit weg.

• Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 500 Euro, liever 400, ik weet dat dit geen budget is voor een profi vormgever maar we zoeken niet naar de ultieme oplossing maar gewoon een flinke verbetering van de huidige situatie.
• Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naa je nieuwe bak? Welke?
Ja, maar dat beperkt zich tot de randapparatuur, muis, toetsenbord, monitor, etc..
• Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Compleet systeem; kast, voeding, moederbord, processor, geheugen, videokaart (mits niet op het moederbord), harddisk, CD/DVD Brander

• Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Ik neig naar intel omdat ik altijd intel processoren heb gehad. (ik realiseer me dat dit niet echt een valide rede is maar toch...),
Een amd systeem zou wel goedkoper zijn, gezien je budget.
Ik heb in het verleden een stuk Asus moederbord gehad, dus dat merk wordt hem ook niet. Nu heb ik de Asrock in gedachten omdat dit moederbord een onboard video kaart heeft, wat kosten bespaart. Eventueel kunnen we dan later nog upgraden met een videokaart. Het bordje heeft 4 geheugen slots waarvan er dus 2 worden gebruikt met 4GB aan intern geheugen. Zodat we dat later kunnen upgraden. Volgens mij heeft photoshop meer aan extra geheugen dan een iets snellere processor.
Voor de rest komen de componenten uit de januari BBG, waar ik tweakers dan maar op vertrouw...[/li]
• Wat voor soort programma's wil je draaien?
Photoshop CS2, 3d studio Max (af en toe voor het renderen van stills), en de reguliere office internet zaken, maar hoofdzakelijk Photoshop dus.
Vragen:
Is de onboard videokaart snelgenoeg voor photoshop? In hoeverre is een aparte videokaart nuttig?
De huidige onboard videokaarten zijn snelgenoeg, maar bij de nieuwe photoshop is er wel ondersteuning voor videokaart acceleratie. Dat zou het renderen ietsje sneller maken.
Ik lees dat de Core i3 ook iets kan met een geïntegreerde videokaart. Hoe werkt dit? waar moet ik op googlen?
Door een moederbord te kiezen die gebruik maakt van de IGP van de core i3. Zoals je gekozen Asrock.
Zitten er geen conflicterende componenten in de configuratie?
Overige opmerkingen ter verbetering zijn welkom.
EDIT
#ProductPrijsSubtotaal
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 84,70€ 84,70
1AOpen ES45H€ 42,-€ 42,-
1AMD Athlon II X3 445€ 61,-€ 61,-
1Asus M4A78LT-M LE€ 43,32€ 43,32
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 329,02

Misschien de CPU nog veranderen naar een X4 variant.

[ Voor 32% gewijzigd door karstnl op 08-02-2011 17:30 ]

• ikke26
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:18
Ik ben een nieuw systeem voor iemand aan het samenstellen en ben uitgekomen op de volgende samenstelling:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung SH-S223C Zwart€ 15,-€ 15,-
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 34,-€ 34,-
1AMD Athlon II X3 445€ 60,-€ 60,-
1be quiet! Pure Power L7 430W€ 44,85€ 44,85
1Asus M4A89GTD PRO/USB3€ 110,85€ 110,85
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 406,60

Gaat dit werken, en kan ik het nog beter samenstellen?
Graag niet compleet andere systemen posten, maar als je een tip hebt het component noemen + motivatie waarom je dat vindt.

Eisen systeem:
- supersnel internetten, en alles wat daarbij komt kijken
- af en toe wat 5-15 mp fotootjes licht bewerken
- moet stil zijn.
- moet goed office kunnen draaien e.d.
- moet lekker lang mee kunnen gaan
- budget ca. 400-525
- Hoeft niet geschikt voor gaming te zijn.
- Af en toe wat films (bluray rips), en dvd's kijken
kort samengevat: een snelle, stille, op de toekomst voorbereide, allround pc.

Besturingssysteem:
Op het systeem komt waarschijnlijk Ubuntu of een variant daarop te draaien.

Motivaties:

Processor:
Ik heb deze AMD gekozen omdat deze in het allround pc advies van HWI staat, erg populair is, en goed geprijsd is

Moederbord:
Ik heb dit ASUS moederbord o.a. genomen omdat er de zwaarste onboard videokaart in zit die AMD heeft + 128mb sideport geheugen voor IGP, en omdat deze sata3 en USB3 heeft. Ook is dit een ATX bord, dus lekker veel ruimte.

Voeding:
Deze voeding wordt o.a. geadviseerd in een v.d. pc adviezen van HWI, en is erg populair in de prijsvergelijker. Deze voeding is ook lekker stil.

Kast:
Ik heb deze CoolerMaster genomen omdat het een strakke, degelijke kast is. Deze heeft standaard geluidsisolatie aan boord waarmee het geluid word gedempt. Dit is een niet al te dure kast, waardoor deze niet al te zwaar op het budget drukt.

Geheugen:
Ik heb 4GB 1333mhz geheugen genomen omdat dit genoeg is voor de doeleinden waarvoor de pc gebruikt gaat worden. Dit kan altijd nog uitgebreid worden. Ik zit alleen nog te twijfelen of ik niet voor één geheugenbankje moet gaan zodat er later nog veel ruimte over is, ook al denk ik niet dat deze pc ooit zoveel geheugen nodig zal hebben. Ik heb deze specifieke kit genomen omdat het populairst is in de pricewatch

Optische drive:
Hierbij heb ik het PC advies v. HWI gevolgd. Zijn er nog suggesties voor betere drives, dan hoor ik deze graag (met motivatie erbij).

HDD:
Ook hier heb ik het pc advies gevolgd.

CPU Koeler:
Ik heb voor een losse koeler gekozen, zodat de pc lekker stil wordt. De Mugen is lekker groot, en er zit een grote fan op voor de koeling, dus goede temps en lage dB-waardes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamianW
  • Laatst online: 12-06 16:30
Voor mijn vader heb ik twee systemen snel in mekaar gezet van ongeveer dezelfde waarde: nu heb ik het probleem dat ik niet weet welke beter is of stabieler en of de componenten passen. Hierbij heb ik dus jullie hulp nodig.

De systemen zijn als volgt:

Het AMD-systeem:

club3d hd5450 noiseless edition
amd phenom 2 x2 550
gigabyte ga-ma770t-ud3
samsung spinpoint f3 1 gb
kingston valueram 4 gb ddr3
sony optiarc
bequiet Pure Power 300w
Cooler master elite 334
windows 7 home premium

= 460 euro

Het Intel-systeem:
intel core i3-550
gigabyte h55-ud3h
samsung spinpoint f4 320gb
kingston valueram 4gb ddr3
sony optiarc
bequiet pure power 300w
cooler master elite 334
windows 7 home premium

= 483 euro

Ook wil ik graag weten welke meer future proof is. en of de keuze voor een quadcore verstandiger is.

Er wordt vooral zaken als office en email en internet mee gebruikt en exact etc. de prijs moet inclusief windows 7 home premium onder de 500 euro zitten.

alsvast bedankt voor de medewerking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
DamianW schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 15:44:
Voor mijn vader heb ik twee systemen snel in mekaar gezet van ongeveer dezelfde waarde: nu heb ik het probleem dat ik niet weet welke beter is of stabieler en of de componenten passen. Hierbij heb ik dus jullie hulp nodig.

De systemen zijn als volgt:

Het AMD-systeem:

club3d hd5450 noiseless edition
amd phenom 2 x2 550
gigabyte ga-ma770t-ud3
samsung spinpoint f3 1 gb
kingston valueram 4 gb ddr3
sony optiarc
bequiet Pure Power 300w
Cooler master elite 334
windows 7 home premium

= 460 euro

Het Intel-systeem:
intel core i3-550
gigabyte h55-ud3h
samsung spinpoint f4 320gb
kingston valueram 4gb ddr3
sony optiarc
bequiet pure power 300w
cooler master elite 334
windows 7 home premium

= 483 euro

Ook wil ik graag weten welke meer future proof is. en of de keuze voor een quadcore verstandiger is.

Er wordt vooral zaken als office en email en internet mee gebruikt en exact etc. de prijs moet inclusief windows 7 home premium onder de 500 euro zitten.

alsvast bedankt voor de medewerking
Ik zou de AMD systeem nemen.. het kleine verschil in prestatie van cpu ga je niet veel van merken bij officen, emailen en internetten.. Echter is de IGP van intel verschrikkelijk slecht. Steeds meer programma's maken gebruik van de gpu om de prestaties een boost te geven, waaronder ook Internet Explorer 9, Google Chrome en Firefox. Aan een HD5450 heb je veel meer plezier van.

Niks is future proof, zelfs de duurste computers niet. Over 2 jaar heb je een computer met dezelfde prestatie voor de helft van het geld. Over 4 jaar is dat een kwart schaart het al bij de low end systemen. Misschien houd je met een betere systeem 2 jaar langer uit, maar dat kost al gauw het dubbele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamianW
  • Laatst online: 12-06 16:30
ik heb toch voor het laatste systeem gekozen aangezien de benchmark verschillen toch nog wel aardig waren tussen die processors, daarbij kost die grafische kaart ook helemaal niks mee en kan ik die er altijd nog bij plakken als het nodig is. Ik denk dat je hiermee gerust nog wel een 5 jaar mee kan doen.

toch bedankt voor de reactie;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibaultvdb
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-06 12:41
ik heb dit samengesteld voor een vriend, hij wil vooral basic programma's draaien, snel kunnen opstarten, photoshop vlot draaien, full HD films afspelen (mkv), en hier en daar eens een spel zoals call of duty ...
ben ik iets vergeten, of zijn er dingen die beter kunnen? scherm en muis heeft hij al.

#ProductPrijsSubtotaal
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 16,90€ 16,90
1Fractal Design Define R2€ 95,85€ 95,85
1Logitech Media Keyboard 600 (Azerty)€ 15,46€ 15,46
1be quiet! Pure Power L7 350W€ 37,25€ 37,25
1Corsair XMS CMX4GX3M2A1600C9€ 43,-€ 43,-
1AMD Phenom II X6 1090T Black Edition€ 173,50€ 173,50
1Asrock 870 Extreme3€ 72,59€ 72,59
1Sapphire HD5770 1GB GDDR5 PCIE€ 97,-€ 97,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 598,55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:18
Beetje overkill voor de taken die je noemt, zo'n X6 1090T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibaultvdb
Zou een tragere processor en een ssd een betere optie zijn
? Zo ja welke processor en ssd raden jullie dan aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-06 17:52
Ik ben op het moment ook bezig om een pc in elkaar te zetten.
Dit systeem is voornamelijk bedoelt voor internetten, muziek luisten en films afspelen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 48,95€ 48,95
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 83,50€ 83,50
1Cooler Master Elite 334€ 34,51€ 34,51
1be quiet! Pure Power L7 430W€ 44,58€ 44,58
1OCZ Gold DDR3 PC3-8500 Low Voltage Dual Channel€ 31,49€ 31,49
1Eminent EM1059€ 10,26€ 10,26
1AMD Phenom II X4 925 Boxed€ 118,-€ 118,-
1Gigabyte GA-890GPA-UD3H€ 119,-€ 119,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 490,29

Zijn er eventueel zaken die anders kunnen ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
MdO82 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 15:08:
Ik ben op het moment ook bezig om een pc in elkaar te zetten.
Dit systeem is voornamelijk bedoelt voor internetten, muziek luisten en films afspelen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 48,95€ 48,95
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 83,50€ 83,50
1Cooler Master Elite 334€ 34,51€ 34,51
1be quiet! Pure Power L7 430W€ 44,58€ 44,58
1OCZ Gold DDR3 PC3-8500 Low Voltage Dual Channel€ 31,49€ 31,49
1Eminent EM1059€ 10,26€ 10,26
1AMD Phenom II X4 925 Boxed€ 118,-€ 118,-
1Gigabyte GA-890GPA-UD3H€ 119,-€ 119,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 490,29

Zijn er eventueel zaken die anders kunnen ?
Het kan stukken goedkoper voor de dingen die jij bent van plan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:35
Oke, mijn vader is toe aan een nieuw stil systeem. Een super-basisstysteem, met een budget van 675 euro. Er hoeft geen scherm gekocht te worden, die is nog geen half jaar oud, enkel speakers want deze zijn wel aan vervanging toe.

Wat belangrijk is:
- hij is niet hoorbaar
- hij is snel met opstarten en dagelijks gebruik met weinig tot geen laadtijden
- er kan met gemak op gephotoshopt worden, en enkele andere desgin programma's van Adobe
- geen cheap geluid wat nu eigenlijk het geval is

Wat ik nu heb:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB€ 34,95€ 34,95
1Recom RC-MC1€ 42,-€ 42,-
1Logitech Z323€ 36,70€ 36,70
1Scythe Shuriken Rev. B€ 21,94€ 21,94
2Scythe Gentle Typhoon D1225C12B1AP-11, 120mm€ 9,-€ 18,-
1Scythe Gentle Typhoon D1225C12B4AP-14, 120mm€ 10,90€ 10,90
1Scythe Kama Flow 2 80mm - 1400RPM, 80mm€ 6,84€ 6,84
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 199,99€ 199,99
1Seasonic S12II-Bronze 330W€ 43,90€ 43,90
1Intel Postville X25-V SSDSA2MP040G2K5 40GB€ 78,65€ 78,65
1Corsair XMS CMX4GX3M2A1600C9€ 40,09€ 40,09
1Asus P8H67-M Pro€ 88,52€ 88,52
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 622,48

Ik ben voor een i5 Sandy Bridge systeem gegaan, de doorslag was uiteindelijk de on cpu videochip die krachtig genoeg is voor mijn vaders bezigheden. Daarnaast ben ik voor een Asus mobo gegaan Micro-ATX, met Corsair 1600 gehuigen. Ik vind het belangrijk dat er snel geheugen in zit, dit geeft een extra boost aan de pc en het nodige renderwerk gaat met sprongen vooruit. Echter ben ik niet helemaal zeker of dit mobo wel helemaal geschikt is voor dit geheugen en moet ik misschien nog aanpassen.

Een Seasonic voeding van nog geen 45 euro vond ik een mooie deal. Het merk van de voeding vind ik belangrijk, Nexus, Seasonic, Thermaltake en Corsair maken goede zuinige voedingen. Het budget is echter niet hoger dan 50 euro. Is er nog een beter alternatief voor deze?

Een Intel Postiville 40gb SSD moet de bootdrive worden en de disk voor Adobe en Office. Leek mij genoeg ruimte en genoeg snelheid. Alleen komt OCZ met nieuwe SSD's in Maart, is het de moeite waard om daarop te wachten?

Een 500gb Samsung F3 is meer dan genoeg opslagruimte.

De kast is een HTPC, gewoon smaak.

De CPU koeler is de Scythe Shuriken Rev. B geworden: hij is niet al te hoog en bovendien heeft hij een heel goed koelvermogen. Dit word nog gestimuleerd met de uiterst stille Gentle Typhoon 1450rmp die ik erop wil zetten.

2 Gentle Typhoon's van 800rpm moet voor een lekker briesje zorgen: 1 aan de zijkant van de kast IN en 1 aan de andere zijkant UIT. En aan de achterkant een stille Kama Flow UIT.

Tevens worden nog wat case isolatie materialen en fan dempers gekocht bij ikbenstil voor een nog stiller eindresultaat, en een tubetje Arctic Silver. Dit kost ook bij elkaar 50 euro.

Suggesties zijn heel erg welkom, en ik wil graag wat meningen horen over dit systeempje :)

• thibaultvdb
Ik heb dit samengesteld voor een vriend. Hij wilt niet echt gamen, maar wel bv full HD video kunnen afspelen (MKV). Scherm en muis heeft hij al.

#ProductPrijsSubtotaal
1Fractal Design Define Mini€ 89,-€ 89,-
1Logitech Deluxe 250 Keyboard€ 6,96€ 6,96
1AMD Athlon II X3 450€ 65,10€ 65,10
1be quiet! Pure Power L7 300W€ 33,90€ 33,90
1OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 60GB€ 99,-€ 99,-
1Asrock 890GM PRO3€ 78,19€ 78,19
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 471,05

Anoniem: 303104

Tweakers, een vriend van mij heeft mij gevraagd om een nieuwe computer voor hem in elkaar te flansen. Hij heeft nu al een computer, maar die wilt niet echt meer en het is tijd voor een nieuwe. We hebben al een kast, voeding, scherm, toetsebord, muis, boksen etc.

•Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 250 euro

•Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe bak? Welke?
•Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Alle randapparatuur is aanwezig.
Het gaat dus om
-moederbord, processor, videokaart, geheugen.
*Voeding is aanwezig (van 350w)
*harde schrijf is aanwezig (zou eventueel wel een upgrade kunnen gebruiken indien het budget dit toestaat)
•Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Ik heb een AMD systeem gekozen een tijd geleden omdat die goedkoper was, maar verder heb ik niet echt een voorkeur.

•Wat voor soort programma's wil je draaien?
Het gaat puur om basic gebruik. Internetten, hd filmpjes kijken, geen uren laad tijd etc.

Ik weet dat het budget niet groot is maar ik dacht dat je hiervan toch wel een redelijk systeem van in elkaar kunt zetten(uiteraard zonder scherm en alles).

Mijn excuses dat ik niet met een voorstel kom, maar dat zou toch alleen maar kopieer werk zijn zonder dat ik eigenlijk weet waarom ik die keuzes maak.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibaultvdb
thibaultvdb schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 17:56:
Ik heb dit samengesteld voor een vriend. Hij wilt niet echt gamen, maar wel bv full HD video kunnen afspelen (MKV). Scherm en muis heeft hij al.

#ProductPrijsSubtotaal
1Fractal Design Define Mini€ 89,-€ 89,-
1Logitech Deluxe 250 Keyboard€ 6,96€ 6,96
1AMD Athlon II X3 450€ 65,10€ 65,10
1be quiet! Pure Power L7 300W€ 33,90€ 33,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 471,05
Is dit klaar om te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 396827

Beste Tweakers,

Zo eens in de zes a zeven jaar koop ik een nieuwe PC en dan wil ik graag ook iets goeds in huis hebben. Maar ik volg de ontwikkelingen op het gebied van hardware niet, dus als iemand mij een beetje kan helpen, doe ik vast een betere koop.

Ik schrijf veel teksten en daarom stel ik een stil systeem op prijs. Daarnaast wil ik binnenkort ook kleine filmpjes gaan editen voor Facebook. Die filmpjes zijn kort en de resolutie is laag, maar de bronbestanden zijn op zich wel weer fors (vers ingeladen HD). Dit is wat ik op het oog heb om bij MyCom te bestellen.

1082185 Kingston HyperX Gen DDR3,1600-4GB KIT 1 € 49,9 (RAM)
1109728 Intel Core i5-2500, s1155 1 € 194,98 (CPU)
221268 Cooler Master Sileo 500 1 € 66,95 (Kast
257931 Asus P7P55D-E,s1156 1 € 119,98 (Moederbord)
292980 Seagate Barracuda 1TB 2x € 52,98 (Harde schijven)
309551 Corsair CX 500WATT 1 € 54,98 (Voeding)
Totaalbedrag: € 592,83 (incl. BTW)

Wat vinden jullie er van? Ik ben benieuwd.

ps. Als besturingssysteem zit ik aan Ubuntu te denken, want een volledige windowsversie is me voorlopig even te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Je mist een hamer waarmee je de CPU in het mobo kan slaan. :Y

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik hoopte dat eigenlijk zonder hamer te kunnen doen. Maar ik begrijp dat dat niet gaat lukken? Denk je dan dat zo'n grote rubberen haringhamer van de camping groot genoeg is, of heb ik echt een voorslaghamer nodig, waarmee ze ook wel muurtjes omver tikken?

on topic: past een s1155 processor dan niet in een s1156 moederbord?

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 396827 op 19-02-2011 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Anoniem: 396827 schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 10:39:

Wel met de voorslaghamer. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:35
Ik hoopte dat eigenlijk zonder hamer te kunnen doen. Maar ik begrijp dat dat niet gaat lukken? Denk je dan dat zo'n grote rubberen haringhamer van de camping groot genoeg is, of heb ik echt een voorslaghamer nodig, waarmee ze ook wel muurtjes omver tikken?

Natuurlijk niet! 1155, 1156, 1366, het staat allemaal voor het aantal pinnetjes die er aan de onderkant van je processor zitten, en op het socket van je moederbord. De nieuwe 1155 socket neemt daarnaast ook nog nieuwe chipsets mee: de H67 en de P67. De H-serie is bedoelt voor als je de on-processor videochip wilt gebruiken, de P-serie is ingericht op een externe videokaart, en je krijgt dan ook geen beeld zonder videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamaha301
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-04 14:00

als je maar hard genoeg slaat met die hamer gaat het wel passen, maar werken is iets heel anders. Om die s1155 processor aan de praat te krijgen heb je we degelijk een s1155 moederbord nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, dank voor reacties so far. Ik ga nog even puzzelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 396849

hallo allemaal,

ik wil games gaan spelen maar heb geen idee wat ik nodig heb
ik wil de nieuwe call of duty black ops gaan spelen.
nu heb ik deze pc gezien *spam*

en deze *spam*

kan iemand mij vertellen of de prijs goed is en welke ik het besta kan nemen?

Alvast bedankt!

Groeten mark

[ Voor 17% gewijzigd door zeef op 19-02-2011 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakura
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-05 16:59
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium Dual-Core E6500€ 60,90€ 60,90
1Hitachi Deskstar 7K1000.B HDT721016SLA380, 160GB€ 29,99€ 29,99
1Antec One Hundred€ 45,82€ 45,82
1MSI G31TM-P35€ 35,82€ 35,82
1Kingston ValueRAM KVR667D2N5/2G€ 24,18€ 24,18
1MSI N8400GS-D512H€ 27,20€ 27,20
1Chieftec A-80 (CTG-500-80P-B)€ 45,-€ 45,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 283,91

dit mischien handig als basis systeem om te oefenen met assemblage en gewoon als basis voor school met een iets grotere schijf dan ed beetje upgraden dus gewoon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-06 11:03
krakura schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 23:02:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium Dual-Core E6500€ 60,90€ 60,90
1Hitachi Deskstar 7K1000.B HDT721016SLA380, 160GB€ 29,99€ 29,99
1Antec One Hundred€ 45,82€ 45,82
1MSI G31TM-P35€ 35,82€ 35,82
1Kingston ValueRAM KVR667D2N5/2G€ 24,18€ 24,18
1MSI N8400GS-D512H€ 27,20€ 27,20
1Chieftec A-80 (CTG-500-80P-B)€ 45,-€ 45,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 283,91

dit mischien handig als basis systeem om te oefenen met assemblage en gewoon als basis voor school met een iets grotere schijf dan ed beetje upgraden dus gewoon :P
Wat ben je nou allemaal van plan? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakura
zou iemand voor mij een systeem samenstellen wat ongeveer gelijk is met HP DV7-1230ED het is voor mijn broertje en hoeft niet speciaal te zijn gewoon beetje op youtube moet wel kunnen en ook habbo en dat soort dingen.
We hebben geen onderdelen voor de nieuwe pc.
Windows 7 graag erop 64Bit versie home premium (zon 80euro dacht ik)
4GB ram is genoeg
een HDD van 500gb-1tb is meer dan genoeg en een SSD is niet nodig.
een DVD brander erin is wel nodig.
de videokaart moet beter zijn als de HD 3650 maar hoeft geen super ding te zijn laten en moet ongeveer WoW op minimaal kunnen draaien.

Randapperatuur:
Een monitor Tft of LCD maakt niet uit wel graag rond de 100euro klein beetje erboven mag eronder is ook geen probleem
ook graag een standaard laser muis en normaal wired toetsenbordje is ook genoeg.

niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
krakura schreef op zondag 20 februari 2011 @ 12:35:
zou iemand voor mij een systeem samenstellen wat ongeveer gelijk is met HP DV7-1230ED het is voor mijn broertje en hoeft niet speciaal te zijn gewoon beetje op youtube moet wel kunnen en ook habbo en dat soort dingen.
We hebben geen onderdelen voor de nieuwe pc.
Windows 7 graag erop 64Bit versie home premium (zon 80euro dacht ik)
4GB ram is genoeg
een HDD van 500gb-1tb is meer dan genoeg en een SSD is niet nodig.
een DVD brander erin is wel nodig.
de videokaart moet beter zijn als de HD 3650 maar hoeft geen super ding te zijn laten en moet ongeveer WoW op minimaal kunnen draaien.

Randapperatuur:
Een monitor Tft of LCD maakt niet uit wel graag rond de 100euro klein beetje erboven mag eronder is ook geen probleem
ook graag een standaard laser muis en normaal wired toetsenbordje is ook genoeg.

niels
Wat is je budget?.. mja.. aan de hand van wat je aangaf:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB€ 35,-€ 35,-
1LG E2240S€ 128,95€ 128,95
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 15,-€ 15,-
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 79,95€ 79,95
1MS-Tech CA-0300 Viper SE€ 46,53€ 46,53
1Logitech Z323€ 33,65€ 33,65
1Keysonic KSK-8004U€ 11,-€ 11,-
1Sharkoon FireGlider€ 20,-€ 20,-
1AMD Athlon II X3 445€ 60,-€ 60,-
1Fortron FSP350-60HHN€ 29,30€ 29,30
1Kingston HyperX Blu KHX1600C9D3B1K2/4GX€ 37,90€ 37,90
1MSI 870-C45€ 56,72€ 56,72
1Sapphire HD 5670 512MB GDDR5 PCI-E€ 64,47€ 64,47
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 618,47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakura
chim0 schreef op zondag 20 februari 2011 @ 11:04:
[...]

Wat ben je nou allemaal van plan? 8)7
een goede pc hebben als gamesysteem en een kleine pc als extra backup en om te oefenen met assembleren want ik ken mezelf en ga hoe dan ook iets fout doen weet niet wat en hoe maarja er gaat iets fout :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
krakura schreef op zondag 20 februari 2011 @ 13:49:
een goede pc hebben als gamesysteem en een kleine pc als extra backup en om te oefenen met assembleren want ik ken mezelf en ga hoe dan ook iets fout doen weet niet wat en hoe maarja er gaat iets fout :P
Maar waarom zo'n gare samenstelling, zelfs voor die prijs is het slecht.
Een E6500 terwijl een E5800 sneller en goedkoper is. DDR2 terwijl DDR3 beter en goedkoper is. 160GB terwijl 500GB maar 5 euro meer is. Geforce 8400GS van 4 jaar geleden waar je ook een 2x snellere HD5450 voor in de plaats had kunnen zetten voor dezelfde prijs. Als laatst maakt de Chieftec 500W voeding de belachelijkheid ervan compleet.
Voor dezelfde prijs, heb je ook dit:
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB€ 35,-€ 35,-
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 15,-€ 15,-
1Cooler Master Elite 310€ 32,36€ 32,36
1AMD Athlon II X2 250 Boxed€ 48,90€ 48,90
1Fortron FSP350-60HHN€ 29,30€ 29,30
1G.Skill F3-10666CL9S-4GBRL€ 37,39€ 37,39
1MSI 870-C45€ 56,72€ 56,72
1MSI R5450-MD512D3H/LP€ 29,05€ 29,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 283,72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 396827 schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 11:45:
Ok, dank voor reacties so far. Ik ga nog even puzzelen.
Zo, de man met de hamer is een stap verder. Ik ben benieuwd wat jullie van de samenhang van het onderstaande lijstje vinden in combinatie met mijn wensen. Die zijn
  • stil
  • voorlopig nog niet verouderd/makkelijk te upgraden
  • lichte vorm van video-editing is mogelijk
Nogmaals dank, ook voor de eerdere hints. :D

#ProductPrijsSubtotaal
2Seagate Barracuda 7200.12 ST31000528AS, 1TB€ 44,66€ 89,32
1Intel Core i5 2500 Boxed€ 176,41€ 176,41
1Corsair Builder CX500€ 47,85€ 47,85
2Corsair VS2GB1333D3€ 18,90€ 37,80
1Asus P8H67€ 108,-€ 108,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 519,28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
Anoniem: 396827 schreef op zondag 20 februari 2011 @ 23:04:
Nogmaals dank, ook voor de eerdere hints. :D
Om hem nog ietsje stiller te maken, is een andere koeler ook wel aan te raden.

[ Voor 6% gewijzigd door karstnl op 20-02-2011 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

karstnl schreef op zondag 20 februari 2011 @ 23:46:
[...]

Om hem nog ietsje stiller te maken, is een andere koeler ook wel aan te raden.
In deze kast zitten toch standaard al koelers? Als ik daar nog een koeler bij zet, zal het toch alleen maar meer geluid gaan maken? Of bedoel je dat ik beter voor een geheel andere kast kan gaan met een andere koeler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
Anoniem: 396827 schreef op zondag 20 februari 2011 @ 23:55:

In deze kast zitten toch standaard al koelers? Als ik daar nog een koeler bij zet, zal het toch alleen maar meer geluid gaan maken? Of bedoel je dat ik beter voor een geheel andere kast kan gaan met een andere koeler?
Ik denk dat hij bedoeld een andere cpu koeler. Dus dat je de boxed koeler vervangt door een stillere cooler master, scythe.. ect..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dft2
  • Laatst online: 21:26
Hallo allemaal,

Graag wat advies bij aanschaf van een nieuw systeem. Hoewel ik geen tweaker of gamer ben en dus eigenlijk geen zware eisen heb (voornamelijk internet, muziek, office, fotobewerking), is het wel de bedoeling dat dit systeem de nodige jaren meegaat, en dus 'future-proof'is. Dit ter vervanging van mijn bijna antieke Athlon 1200 systeem. Budget max E 500,-.

Ik heb twee samenstellingen gemaakt, de eerste is een SFF systeem, de andere een meer standaard u-ATX systeem. Graag jullie op- en aanmerkingen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Conceptronic C300Ri€ 18,65€ 18,65
1Western Digital Caviar Blue 6Gb/s WD5000AAKX, 500GB€ 31,18€ 31,18
1LG GH22NS50 Zwart€ 14,99€ 14,99
1HKC 4673GD Mini Tower (mATX, 430W PSU)€ 35,60€ 35,60
1Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB€ 99,-€ 99,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 36,90€ 36,90
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 112,50€ 112,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 427,01

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Blue WD5000AAKS, 500GB€ 32,-€ 32,-
1Sony NEC Optiarc AD-7700S€ 23,50€ 23,50
1Silverstone SG05€ 77,13€ 77,13
1Corsair CMSO4GX3M2A1333C9€ 37,81€ 37,81
1OCZ Onyx SATA II 2.5" SSD 64GB€ 89,90€ 89,90
1AMD Phenom II X4 945 (C3, 95W) Boxed€ 113,89€ 113,89
1Asus M4A88T-I Deluxe€ 108,30€ 108,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 482,53

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadetmahoney
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-06 21:34
Momenteel heb ik in huis alleen twee laptops en een NAS staan. De bedoeling is dat ik zo een desktop heb staan die:
  • Snel opstart (!!) (Mss een SSD?)
  • Moeiteloos Photoshop CS5 draait
  • Een grote muziekbibliotheek vlekkeloos behandelt vanaf de NAS
  • Goed films afspeelt
  • Aardig stil is
  • Het liefst een kleine kast
  • Opslagruimte is er voldoende op de NAS.
Games, of andere zware applicaties komen eigenlijk niet voor.
Op dit moment heb ik aan apparatuur dus nog helemaal niks, maar voor toetsenbord, muis en beeldscherm kijk ik nog wel even ergens anders. ;)
Het budget is ongeveer €500,-. Ik hoop dat jullie me hiermee een beetje op weg kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dft2
  • Laatst online: 21:26
@cadetmahoney, lijkt sterk op mijn eisen. Zie het SSF systeem in mijn post hierboven dat ik heb samengesteld, voldoet misschien ook wel aan jouw eisen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 397876

Het budget is circa 580 euro.
Alle componenten zijn nieuw.

Hardware eisen:
- via HDMI aangesloten op een HDMI-TV
- zo stil mogelijk
- fatsoenlijke opslagcapaciteit
- een mooie kast (dit mag geld kosten)

Functie:
Naast het gebruik van office toepassingen zal de computer gebruikt worden om muziek en videos af te spelen op de televisie. Er zullen geen games op gespeeld worden en er zal geen videobewerking plaatsvinden.

Geinspireerd door deze best buy guides dacht ik zelf aan de aanschaf van het volgende systeem. Ik vraag mij hierbij met name af of de videokaart en processor voldoen. En wellicht of iemand een (nog) mooiere kast weet.

#ProductPrijsSubtotaal
2Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 46,-€ 92,-
1Cooler Master CM 690 II€ 60,48€ 60,48
1Cooler Master Hyper 212 Plus€ 21,95€ 21,95
1AMD Athlon II X3 450€ 58,91€ 58,91
1Antec HCG-400€ 55,04€ 55,04
1Asrock 870 Extreme3€ 72,59€ 72,59
1Asus EAH5570 SILENT/DI/1GD2€ 61,17€ 61,17
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 475,04

Heeft iemand hierover een mening?

[ Voor 77% gewijzigd door Anoniem: 397876 op 27-02-2011 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
Anoniem: 397876 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 19:59:
Het budget is circa 580 euro.
Alle componenten zijn nieuw.

Hardware eisen:
- via HDMI aangesloten op een HDMI-TV
- zo stil mogelijk
- fatsoenlijke opslagcapaciteit
- een mooie kast (dit mag geld kosten)

Functie:
Naast het gebruik van office toepassingen zal de computer gebruikt worden om muziek en videos af te spelen op de televisie. Er zullen geen games op gespeeld worden en er zal geen videobewerking plaatsvinden.

Geinspireerd door deze best buy guides dacht ik zelf aan de aanschaf van het volgende systeem. Ik vraag mij hierbij met name af of de videokaart en processor voldoen. En wellicht of iemand een (nog) mooiere kast weet.

[knip]

Heeft iemand hierover een mening?
Misschien is dit wat qua kast: pricewatch: MS-Tech CA-0300 Stingray SE
Ligt echter grotendeels aan persoonlijk voorkeur.

Tenzij passief echt een must is, heb je meer aan een videokaart met snelle GDDR5 geheugen, GDDR2 is echt troep.
pricewatch: Sapphire HD5570 512MB GDDR5 PCI-E

2TB schijf is goedkoper: pricewatch: Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 397876

bladerash schreef op zondag 27 februari 2011 @ 23:31:
[...]

Misschien is dit wat qua kast: pricewatch: MS-Tech CA-0300 Stingray SE
Ligt echter grotendeels aan persoonlijk voorkeur.

Tenzij passief echt een must is, heb je meer aan een videokaart met snelle GDDR5 geheugen, GDDR2 is echt troep.
pricewatch: Sapphire HD5570 512MB GDDR5 PCI-E

2TB schijf is goedkoper: pricewatch: Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB
Bedankt voor je input.

Ik zat zelf ook te twijfelen over de noodzaak van een passieve koeling op de GPU. Met name omdat er toch al behoorlijk wat fans inzitten die toch al geluid maken is het misschien een beetje zinloos om dan één fan weg te laten. Helemaal wanneer het niet eens de meest lawaaierige fan is.

Meerdere harde schijven hebben wel de voorkeur om makkelijker data verlies tegen te gaan, maar voor het budget is het misschien wel handig.

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 397876 op 28-02-2011 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibaultvdb
Ik heb dit samengesteld voor een vriend. Hij wilt niet echt gamen, maar wel bv full HD video kunnen afspelen (MKV). Scherm en muis heeft hij al. Hebben jullie hier enige commentaar op? (edit aangepast om op alternate.be te bestellen)

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 46,-€ 46,-
1MS-Tech CA-0200€ 32,-€ 32,-
1Microsoft Wired Keyboard 600€ 11,35€ 11,35
1AMD Athlon II X4 640€ 77,90€ 77,90
1Asrock 890GM PRO3€ 79,50€ 79,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 434,90

[ Voor 5% gewijzigd door thibaultvdb op 28-02-2011 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterdg
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-03 22:02
Beste Tweakers,

voor mijn opa wil ik een budgetsysteem samenstellen. Hij werkt eigenlijk alleen met Word, Excel, Outlook en e-mail.
budget is ongeveer 200 á 250 euro (excl OS).

randapparatuur is niet nodig.

zelf had ik even iets samengesteld:
http://azerty.nl/winkelma...D=1&product%5B267731%5D=1

wat vinden jullie hiervan en hebben jullie nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Anoniem: 397876 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 00:26:
Ik zat zelf ook te twijfelen over de noodzaak van een passieve koeling op de GPU. Met name omdat er toch al behoorlijk wat fans inzitten die toch al geluid maken is het misschien een beetje zinloos om dan één fan weg te laten. Helemaal wanneer het niet eens de meest lawaaierige fan is.
Ik zou toch liever een stille kaart hebben dan een stille case-fan. Die kleine fannetjes zijn het irritantst. Overigens is een GDDR3-kaart van dat kaliber ook prima.

@thibaultvdb: lijkt me wel prima, enkel zijn er van de nieuwe vertex 2-SSD's nieuwe 25-nm-varianten uitgebracht die aanzienlijk slechter presteren. De vergelijking met concurrenrende SSD's heb ik nu niet in mijn hoofd maar misschien iets om na te kijken.

@peterdg: voor kast+voeding zou ik een Aopen nemen, zijn van best redelijke kwaliteit voor die prijs (vooral voor de voeding is een beetje kwaliteit wel leuk). Verder prima, al zou ik gewoon een 500GB-schijf nemen, misschien niet nodig maar ook niet duurder. :P

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:59

BPP

Mijn oude snelheidsmonster (amd athlon 64 3500+) _/-\o_ begint wat kuren te vertonen. Nu heb ik als student weinig te makken, en ben ik dus voor een goedkoop alternatief aan het zoeken. Qua snelheid heb ik weinig problemen gehad met deze computer. Ik ben dus voor een bedrag om en nabij de 300 euro aan het zoeken voor een goedkope alternatief.

Nu zag ik deze hier staan....

http://www.dragoncomputer...com_virtuemart/Itemid,26/

Is het wat voor dit geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Is niet heel duur, maar je krijgt een gare voeding erbij dus is het niks. ;)
Voor 300 euro moet prima een fatsoenlijke PC samen zijn te stellen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-06 13:50
Ik heb net een budget-PC op V&A gezet. Is nog wel een goed ding met een Athlon II X4 620 en 8GB geheugen. Zoek maar op: M5201.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
BeefHazard schreef op zondag 06 maart 2011 @ 21:28:
Ik heb net een budget-PC op V&A gezet. Is nog wel een goed ding met een Athlon II X4 620 en 8GB geheugen. Zoek maar op: M5201.
Dit is niet de plek om reclame te maken voor je 2e hands computer.
Voor jou is het misschien wel goed, maar het komt zeker niet in de buurt van een BestBuy. Dus hoort het ook niet in een BBG. Nieuwprijs is trouwens 500 euro. Je moet 75% ervan nemen ~375euro als je uberhaupt kans wilt maken het te verkopen.

Voor 500 euro heb je trouwens iets wat op alle fronten beter is.

#ProductPrijsSubtotaal
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 78,95€ 78,95
1Thermaltake V3 Black Edition€ 35,72€ 35,72
1Antec Earthwatts EA-380D Green€ 42,35€ 42,35
1GeIL Value PLUS GVP38GB1333C9DC€ 64,21€ 64,21
1AMD Phenom II X4 840 Boxed€ 86,91€ 86,91
1MSI 870-C45€ 53,55€ 53,55
1Sapphire HD 5670 512MB GDDR5 PCI-E€ 64,90€ 64,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 489,49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibaultvdb
Geen opmerkingen? Dan bestel ik hem.
thibaultvdb schreef op maandag 28 februari 2011 @ 21:41:
Ik heb dit samengesteld voor een vriend. Hij wilt niet echt gamen, maar wel bv full HD video kunnen afspelen (MKV). Scherm en muis heeft hij al. Hebben jullie hier enige commentaar op? (edit aangepast om op alternate.be te bestellen)

#ProductPrijsSubtotaal
1MS-Tech CA-0200€ 32,-€ 32,-
1Microsoft Wired Keyboard 600€ 11,35€ 11,35
1AMD Athlon II X4 640€ 77,90€ 77,90
1Asrock 890GM PRO3€ 79,50€ 79,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 434,90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399752

Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo goedkoop mogelijk (waarbij levensduur wel een rol speelt. liever een paar cent extra als dat op lange termijn voordeel opleverd). Hou een max aan van 300 euries.
•Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naa je nieuwe bak? Welke?
Ik heb een muis, en toetsenbord. (en een TV)
In ieder geval een HDMI (Full HD) output. Hij wordt namelijk op een TV aangesloten. PC gaat gebruikt worden om te downloaden en videobestanden af te spelen op de TV. (en sporadisch misschien een game op TV)
Neen. (Al is een stijlvolle kast wel leuk)
VLC player (ik geloof dat die blu-ray bestanden af kan spelen?) Anders een ander programma wat dat wel kan.

(offtopic: ik heb een laptop waarvan het kabeltje naar de stroom input kaduuk is. Aan de ene kant is het een 4 punts aansluiting die op een intern laptopcomponent aangesloten wordt, aan de andere kant een vrouwtje stekker waar je je adapter op aansluit. Iemand enig idee hoe dit heet? Dan kan het bestellen en solderen. Eindeloos lang googelen had geen zin en mijn lokale elektronicaboer heeft het niet op voorraad. Lees: levertijd 14 dagen.)
Edit: wat voor merk maakt niet uit voor het vrouwtje stekkertje, ik heb er een universele adapter voor.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 399752 op 14-03-2011 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-06 10:23
thibaultvdb schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 16:56:
Geen opmerkingen? Dan bestel ik hem.

[...]
Waarschijnlijk wil hij er ook windows op, maar het lijkt me een prima systeempje.
Anoniem: 399752 schreef op maandag 14 maart 2011 @ 20:57:
Zo goedkoop mogelijk (waarbij levensduur wel een rol speelt. liever een paar cent extra als dat op lange termijn voordeel opleverd). Hou een max aan van 300 euries.
In ieder geval een HDMI (Full HD) output. Hij wordt namelijk op een TV aangesloten. PC gaat gebruikt worden om te downloaden en videobestanden af te spelen op de TV. (en sporadisch misschien een game op TV)
VLC player (ik geloof dat die blu-ray bestanden af kan spelen?) Anders een ander programma wat dat wel kan.
lijkt me een goeie voor het [BBG aanschaf] HTPC topic. Heb je een voorstel wat je zou willen kopen? Of wil je gewoon van de BBG uitgaan?
(offtopic: ik heb een laptop waarvan het kabeltje naar de stroom input kaduuk is. Aan de ene kant is het een 4 punts aansluiting die op een intern laptopcomponent aangesloten wordt, aan de andere kant een vrouwtje stekker waar je je adapter op aansluit. Iemand enig idee hoe dit heet? Dan kan het bestellen en solderen. Eindeloos lang googelen had geen zin en mijn lokale elektronicaboer heeft het niet op voorraad. Lees: levertijd 14 dagen.)
Edit: wat voor merk maakt niet uit voor het vrouwtje stekkertje, ik heb er een universele adapter voor.
Ligt eraan om watvoor laptop het gaat. Als die elektronicaboer het kan bestellen zou ik dat gewoon doen. Als je zelf ergens online bestelt kost het je ook zo 2 weken. Andere optie is om gewoon een kabel direct op je moederbord te solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte808
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:46

Neophyte808

Gadget inspector

krakura schreef op zondag 20 februari 2011 @ 13:49:
[...]

Uhh... als jij die kleine pc alleen gaat gebruiken om het assembleren te oefenen, zou ik gewoon alle onderdelen van Vraag & Aanbod kopen. Daar vind je bijvoorbeeld "upgrade sets" (een zelf samengesteld "pakket" van processor+moederbord+geheugen) voor een zacht prijsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399752

lijkt me een goeie voor het [BBG aanschaf] HTPC topic. Heb je een voorstel wat je zou willen kopen? Of wil je gewoon van de BBG uitgaan?
Heb deze vraag verplaatst naar het topic dat je voorstelt.
Ligt eraan om watvoor laptop het gaat. Als die elektronicaboer het kan bestellen zou ik dat gewoon doen. Als je zelf ergens online bestelt kost het je ook zo 2 weken. Andere optie is om gewoon een kabel direct op je moederbord te solderen.
Akkoord, ik bestel het bij hem. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 344306

Ik ben van plan om een PC te kopen met een budget rond de €450. Hieronder zie je de lijst met onderdelen die ik zelf heb uitgekozen. Is dit een stabiele pc en kan ik er meer uithalen met mijn budget?

Een vraag gericht op de processor:
Ik heb gekozen voor een AMD Phenom II X4 840 Boxed deze heeft 3,2 Ghz, is dit een betere CPU dan een 955 black edition aangezien de 840 net pas uit is gekomen?

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 45,-€ 45,-
1MS-Tech CA-0200€ 33,70€ 33,70
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 36,78€ 36,78
1AMD Phenom II X4 840 Boxed€ 88,90€ 88,90
1Asrock 890GM PRO3€ 79,30€ 79,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 400,83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
Nee de Phenom 955 is beter want die heeft L3 cache wat een 840 niet heeft. De 840 is eigenlijk een Athlon X4 640. Verder je is systeem wel redelijk uitgebalanceerd, ook goed om een beetje mee te gamen. Full HD ga je niet halen, dan zou er een HD5770 in moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Qua prijs/prestatie is een 840 trouwens wel prima, als je kijkt naar de prijzen van de athlon II X4's.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Anoniem: 344306 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 19:59:
Ik ben van plan om een PC te kopen met een budget rond de €450. Hieronder zie je de lijst met onderdelen die ik zelf heb uitgekozen. Is dit een stabiele pc en kan ik er meer uithalen met mijn budget?
Wat ga je er mee doen? Als je geen games draait dan is de videokaart waarschijnlijk nogal nutteloos. Wel veel games dan is een HD5770 misschien een betere keuze.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
-The_Mask- schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 22:26:
[...]

Wat ga je er mee doen? Als je geen games draait dan is de videokaart waarschijnlijk nogal nutteloos. Wel veel games dan is een HD5770 misschien een betere keuze.
Ligt ook aan de monitor. Als je geen full hd hebt maar 1280x1024, dan is de HD5670 goed genoeg voor alle games die erop komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Denk niet dat een moderne zware game op het hoogst speelbaar gaat zijn met een HD5670 op 1280x1024 zelfs zonder AA of AF.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-The_Mask- schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 22:26:
[...]

Ik ben van plan om de pc te gebruiken om te internetten microsoft office, foto bewerking en misschien in de toekomst HD-films kijken d.m.v. een HDMI kabel naar mijn tv. Voldoet de videokaart om 1080P films af te spelen?

Ik heb nu een 955 Black edition erin gezet deze moet dus beter zijn dan de 840.
De bedoeling is dat de pc rond de 5 jaar mee moet kunnen.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 109,90€ 109,90
1Asrock 890GM PRO3€ 79,30€ 79,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 421,83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
De IGP op het moederbord voldoet ook prima voor het kijken van het meeste full HD materiaal.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, ik kan dus opmaken dat dit systeem in balans is, dat alle onderdelen goed zullen samenwerken en dat ik er ongeveer 5 jaar mee vooruit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
Anoniem: 344306 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 23:55:
Ok, ik kan dus opmaken dat dit systeem in balans is, dat alle onderdelen goed zullen samenwerken en dat ik er ongeveer 5 jaar mee vooruit kan?
Hij bedoelt dat je de videokaart weg kunt laten, aan de ingebouwde videochip op je Asrock moederbord, een HD4290, heb je genoeg. De videokaart is echt voor als je ook een beetje wilt gamen en veel multitasking doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ooh ok, dan is het dus een beetje dubbel op. Ik heb dan nu een ander moederbord gekozen zonder videochip die gelijk die een standaard ATX formaat heeft.
Is dit een goed moederbord voor dit systeem want ik ben wel van plan om foto's te bewerken e.d. ??
Dit moederbord bezit een AMD 870 chip, is dit een betere chip dan een AMD 770??

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock 870 Extreme3€ 74,79€ 74,79
1Sapphire HD 5670 512MB GDDR5 PCI-E€ 65,32€ 65,32
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 417,74

[ Voor 86% gewijzigd door Anoniem: 344306 op 17-03-2011 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:47
Voor een kameraad wil ik een oude HP OEM pc nieuw leven inblazen. Hiervoor heb ik een aantal onderdelen geselecteerd. Het is de bedoeling dat het in de originele kast komt, en alle randapparatuur is ook al aanwezig.
Het budget is ongeveer €300. Hiervoor is het de bedoeling dat het een redelijk future-proof systeem wordt.
Vandaag heb ik de kast open gehad, de voeding voldoet totaal niet, geeft te weinig vermogen en de voeding voor het moederbord is een 20-pins, dus dat wordt hem sowieso niet. Daarom heb ik de Corsair gepakt, en mijn criteria hiervoor waren dat hij voldoende vermogen kan leveren en de dat de processor gevoed wordt met een 8 pins kabel, zodat overklokken ook nog tot de mogelijkheden behoort.

Ik heb zelf een tijdje geleden ook een pc in elkaar gezet, dus ik heb wel enige kennis van zaken. Voordat we tot bestellen overgaan wil ik voor m'n maat wel eerst even weten of het wel 100% werkt, voor de zekerheid.

Ik ben tot het volgende systeem gekomen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB€ 33,06€ 33,06
1Corsair Builder CX430€ 37,02€ 37,02
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 37,50€ 37,50
1Gigabyte GA-880GMA-UD2H€ 80,60€ 80,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 298,08

Ik heb voor AMD gekozen omdat dit platform met dit budget het meest te bieden heeft. Verder moet de processorkracht redelijk zijn, omdat er ook nog programma's als SolidWorks op komen te draaien. Eventueel kan er later nog overgegaan worden tot aanschaf van een SSD of een losse videokaart.

Mijn vraag is dus: is dit 100% compatible, gaat het werken en is dit een uitgebalanceerd systeem?

Verder heb ik nog mijn twijfels over of het aansluiten van de power-on knop, power- en hdd-led, usb poorten en audio poorten. Zo zitten de kabeltjes van de power-on en de bijbehorende ledjes van de power en hdd, aan elkaar, en de connectors van die kabels die op de moederbord header moeten, zitten allemaal aan elkaar. Het is dus één grote stekker. Normaal gesproken zijn alle kabeltjes los van elkaar, en kan je ze afzonderlijk op het moederbord drukken.
Zoiets als dit dus: http://www.cartft.com/sup...4/C134_Bilder/c134_16.jpg
Nu kan dat dus niet, want je drukt alle kabels in één keer op het moederbord. Het past dus ook op maar één manier.
Het ziet er zegmaar zo uit: http://i51.tinypic.com/m74xz6.jpg
Waar ik de header met rood heb omlijnd, daar gaat de stekker in één keer in. Zo te zien werkt het moederbord op dat plaatje ook volgens dat systeem.
Nu weet ik dus niet zeker of dit ook net zo werkt op het Gigabyte moederbord. Als op alle moederborden de plek van de aansluiting van de power led, hdd led, power on etc. op dezelfde plek zitten, zou het toch moeten werken lijkt mij?
Wanneer het niet zo zou werken, kan ik hiervoor met enkele tweaks die kabeltjes splitsen en dan aansluiten of moet ik een andere oplossing verzinnen (nieuwe kast bijvoorbeeld)?
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd.

[ Voor 22% gewijzigd door MartijnLoarne op 17-03-2011 22:52 ]

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phpkid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-12-2021
Wat vinden jullie van dit systeem?
http://dl.dropbox.com/u/615485/pc17maart.PNG

Zal gebruikt worden voor: netbeans, eclipse, photoshop, (games), cubase en films

[ Voor 34% gewijzigd door phpkid op 19-03-2011 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
Anoniem: 399752 schreef op maandag 14 maart 2011 @ 20:57:
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB€ 32,20€ 32,20
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 16,99€ 16,99
1AOpen H425D€ 24,23€ 24,23
1AMD Athlon II X2 250 Boxed€ 47,66€ 47,66
1be quiet! System Power 300W 80plus€ 31,-€ 31,-
1Corsair CMV4GX3M2A1333C9€ 32,96€ 32,96
1MSI 880GM-E41€ 57,50€ 57,50
1Sapphire HD5570 512MB GDDR5 PCI-E€ 55,25€ 55,25
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 297,79

Meer zit er niet in voor 300 euro.. Aangezien je em op de tv wilt aansluiten, een mini-tower en een losse videokaart voor af en toe een game.
phpkid schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 01:37:
Wat vinden jullie van dit systeem?
http://dl.dropbox.com/u/615485/pc17maart.PNG

Zal gebruikt worden voor: netbeans, eclipse, photoshop, (games), cubase en films
Te veel voeding, te weinig videokaart.
Doe van de voeding ~20 euro eraf naar een ~400W ofzo van Seasonic of Antec. De Antec EarthWatts 380W green bijvoorbeeld, want je systeem komt amper boven 200watt onder load.
Heb je 20 euro om je videokaart op te waarderen naar een HD5770. Die is ruim 2x sneller en beter om mee te gamen.

[ Voor 76% gewijzigd door bladerash op 19-03-2011 03:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
phpkid schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 01:37:
Voeding kan beter, goede 350/400W is een veel betere keuze dan een matige 600W en een videokaart zoals een HD5770 is ook een betere koop.

[ Voor 3% gewijzigd door -The_Mask- op 19-03-2011 09:48 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phpkid
Ik ga idd voor de hd5770 gaan, maar die voeding heb ik gekozen omdat ze een van de goedkoopste is op alternate en redelijk goed uit reviews komt. Er is ook weinig keus:
https://www.alternate.be/...no=TN6O13&cmd=change&cn=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Keuze is idd niet reuze, maar de Corsair CX430W of Antec High Current Gamer 400W zijn betere keuzes. Beide zijn goedkoper. Als je niet gaat overklokken moet de Corsair ook wel voldoen, was je dat wel van plan dan is de Antec een betere keuze. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phpkid
Kan ik nu best 32 of 64 bit windows nemen? Ik heb gehoord dat de 64 nog dikwijls crashed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
phpkid schreef op zondag 20 maart 2011 @ 12:21:
Kan ik nu best 32 of 64 bit windows nemen?
64
Ik heb gehoord dat de 64 nog dikwijls crashed
Als de PC stuk is wel ja, maar dat heb je dan waarschijnlijk ook met elk ander OS.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175556

Beste tweakers,

Mijn ouders zijn toe aan een nieuwe pc dus heb ik mezelf opgeofferd om er een mooi doe het zelf projectje van te maken. Hij zal gebruikt worden om te surfen, outlook en andere office programma's dus het hoeft niet zwaar te zijn maar wel windows 7 kunnen draaien. Nu vermoed (weet) ik dat dit niet zo'n probleem zal zijn met de budget pc uit de bbg:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 44,99€ 44,99
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 16,75€ 16,75
1AOpen ES45H€ 41,97€ 41,97
1AMD Athlon II X2 260€ 53,40€ 53,40
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 37,-€ 37,-
1Asrock 880GMH/USB3 R2.0€ 64,90€ 64,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 259,01

Ook al is de bbg nog maar 3 weken oud vroeg ik me af of dat sommige hier nog iets op aan te merken hebben voordat ik tot aanschaf over ga. Mijn budget is maximaal 300 euro en alles wat eronder zit is mooi meegenomen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Is nog steeds prima, als het goedkoper moet kun je nog wat besparen op het moederbord als USB 3.0 geen vereiste is.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dan dat je bij zoiets uitkomt?

Voor dat prijsverschil is usb 3.0 in de toekomst wel handig. Vooral omdat ik hem geleerd heb om altijd regelmatig backups (van foto's e.d.) te maken :) Moet ik wel 3.0 externe opslag hebben maar dat is van latere zorg

hartelijk dank in ieder geval, altijd fijn om even bevestiging te hebben

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 175556 op 24-03-2011 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wilde net bestellen maar ik zag dat de kast niet op voorraad was bij azerty.

Ik zit er aan te denken om zoiets te nemen. Zit het verschil slechts in het uiterlijk? Ondersteuning van de moederborden is hetzelfde en de voeding ook dus dit moet geen enkel probleem zijn, correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 396577

Anoniem: 175556 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 23:04:

Ik zit er aan te denken om zoiets te nemen. Zit het verschil slechts in het uiterlijk? Ondersteuning van de moederborden is hetzelfde en de voeding ook dus dit moet geen enkel probleem zijn, correct?
Nee, zolang de form factors overeenkomen met de hardware die erin moet zit je goed ;) Soms willen sommige behuizingen wel is te dun zijn of te kort zodat bepaalde processor koelers of videokaarten er niet in passen. Maar jij hebt geen aparte videokaart een ook geen aparte koeler (je gebruikt gewoon de boxed cooler). =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Anoniem: 175556 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 23:04:

Verschil is idd het uiterlijk, wat betreft het moederbord: pricewatch: Asus M4A78LT-M

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij is besteld, dit is em geworden

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 44,99€ 44,99
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 16,75€ 16,75
1AOpen ES45F€ 41,96€ 41,96
1AMD Athlon II X2 260€ 53,40€ 53,40
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 37,-€ 37,-
1Asus M4A78LT-M€ 48,84€ 48,84
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 242,94

bedankt voor de hulp.

Aangezien het mijn eerste doe het zelf projectje is, zal ik me nu wenden tot mijn grote vriend google ;)
Pagina: 1 ... 7 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor we beginnen:
•Wat mag het systeem gaan kosten?