En laat nou net één van je belangrijkste factoren, je budget, er één zijn die je niet vermeld hebt...Ashy schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 09:15:
[...]
Dat klopt, het is voor mij echter wel belangrijk dat de prijs tegen die tijd niet zal gaan stijgen. Uiteraard kan een videokaart of processor op dat moment nog vervangen worden door een ander model. Het is echter alleen zo dat nieuwe technologie vaak ook met een hogere prijs gepaard gaat. Uitzonderingen daar gelaten uiteraard. Mijn idee was dan ook dat dit systeem straks een beetje in prijs is gezakt tegen de tijd dat het januari is. Mocht het zo zijn dat de reeks Sandy Bridge betaalbaar zijn, dan zal ik mijn 'wenslijst' uiteraard herzien.
Overigens: als nieuwe tech alsmaar duurder zou worden, dan kostte een cpu nu meerdere duizenden €€. In 2006 kocht ik een Atlhon64 X2 4400+ voor (uit mijn hoofd) €420. Nu kost een high-end cpu de helft. Nieuwe tech wordt niet duurder, maar neemt juist de markpositie van oude tech over. Mensen zullen alltijd 'ogeveer €xxx' uit willen geven aan een grafische kaart, dus moet je zorgen dat je in dat prijssegment blijft vernieuwen.
Er is juist geen zinnig woord te zeggen over de prijzen van spullen die jij nu in je lijst hebt staan.