[BBG aanschaf] Gamesysteem Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 197 Laatste
Acties:
  • 470.401 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Ashy schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 09:15:
[...]

Dat klopt, het is voor mij echter wel belangrijk dat de prijs tegen die tijd niet zal gaan stijgen. Uiteraard kan een videokaart of processor op dat moment nog vervangen worden door een ander model. Het is echter alleen zo dat nieuwe technologie vaak ook met een hogere prijs gepaard gaat. Uitzonderingen daar gelaten uiteraard. Mijn idee was dan ook dat dit systeem straks een beetje in prijs is gezakt tegen de tijd dat het januari is. Mocht het zo zijn dat de reeks Sandy Bridge betaalbaar zijn, dan zal ik mijn 'wenslijst' uiteraard herzien.
En laat nou net één van je belangrijkste factoren, je budget, er één zijn die je niet vermeld hebt...

Overigens: als nieuwe tech alsmaar duurder zou worden, dan kostte een cpu nu meerdere duizenden €€. In 2006 kocht ik een Atlhon64 X2 4400+ voor (uit mijn hoofd) €420. Nu kost een high-end cpu de helft. Nieuwe tech wordt niet duurder, maar neemt juist de markpositie van oude tech over. Mensen zullen alltijd 'ogeveer €xxx' uit willen geven aan een grafische kaart, dus moet je zorgen dat je in dat prijssegment blijft vernieuwen.
Er is juist geen zinnig woord te zeggen over de prijzen van spullen die jij nu in je lijst hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixy
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 27-08 14:41
Ashy schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 09:15:
[...]

Dat klopt, het is voor mij echter wel belangrijk dat de prijs tegen die tijd niet zal gaan stijgen. Uiteraard kan een videokaart of processor op dat moment nog vervangen worden door een ander product. Het is echter alleen zo dat nieuwe technologie vaak ook met een hogere prijs gepaard gaat. Uitzonderingen daar gelaten uiteraard. Mijn idee was dan ook dat dit systeem straks een beetje in prijs is gezakt tegen de tijd dat het januari is.
Dit zijn speculaties, en is met geen mogelijkheid te bevestigen tot het moment daar is dat er prijswijzigingen aangekondigd/doorgevoerd zijn.

Ja, het zal zo zijn dat net na de release de Sandybridge processoren iets duurder zijn dan een maandje of twee erna. De prijzen hebben gewoon eventjes nodig om op een acceptabel niveau voor Intel te komen. Ook is het zo dat de HD6900 kaarten weer wat duurder zullen zijn dan de huidinge HD6800 kaarten. Reken maar op 350+ voor de HD6950 en makkelijk 400/450+ voor de HD6970.

Om nog even terug te komen op de Sandybridge processoren: deze komen op een ander platform dan het huidige socket1366 / X58 platform. Het heeft dus geen nut nu om zo'n bord te kopen met een CPU, en later te upgraden daarnaartoe. Dat gaat niet werken.

Of het te zeggen is of het systeem dat je nu samenstelt goedkoper zal zijn na de introductie van andere componenten? Ik weet het niet. Het kan zijn dat AMD de prijzen naar beneden bijstelt om toch nog wat te concurreren, maar de prijzen liggen al vrij laag, dus het kan zo maar zijn dat de prijzen niet zakken tot dat AMD haar Bulldozer lijn CPU's uitbrengt.

Computer hardware is gewoon lastig. Iets nu kopen en het is morgen outdated. Nu niet kopen om te wachten op iets nieuws is iets wat je kan blijven doen. Want dan ga je nu wachten tot januari voor Sandybridge, en dan tot april omdat Bulldozer dan komt (geen echte release datum, is voorbeeld!). Daarna ga je weer wachten tot juli omdat er dan een betere Sandybridge processor uitkomt, etc. etc. Je kan blijven wachten.

Maakt dit je keuze makkelijker? Nee. Maar het is niet veilig om te zeggen dat de prijzen dusdanig gaan zakken dat het het wachten waard is :9

Ik denk persoonlijk dat de Sandybridge processoren op ongeveer dezelfde prijs binnen komen als de huidige i5's en i7's. Daarbij denk ik dat de moederborden echter duurder worden dan de huidige X58 bordjes. Helemaal als je dalijk gaat voor een nieuw bord met PCI-e 3.0, geintegreerde USB3 en SATA3 support ;)
Maar daar moet je dan ook weer op wachten :>

Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ubilosis
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-07 14:38
Madrox, bedankt voor je reactie!, aansluitend heb ik nog snel een 2 vragen!
Madrox schreef op maandag 15 november 2010 @ 18:51:
[...]

Waarom niet gewoon de vanilla Club-3D, scheet toch gauw 15/20 euro. Tenzei de oc editie betere koeling heeft, zie ik weinig meerwaarde.
Dit is omdat ik toch wat budget overhad en ik lees dat de overclocked versie een hogere GPU clock heeft? (820 ipv 775?)

Zodoende dacht ik, waarom niet? Kan er natuurlijk naast zitten?
Madrox schreef op maandag 15 november 2010 @ 18:51:
[...]

Alleen als je Crossfire wil gaan draaien (2 videokaarten in tandem). Anders heb je aan een goede 450watter al genoeg. Je kan ook de Lacool PC-K58 overwegen; die zal ook prima passen op dat plekje vermoed ik.
Scheelt ook zo'n 15 euro.
Ik had de kaart eigenlijk uitgezocht om over een jaar of 2 weer een nieuwe te kopen en deze van de hand te doen (net als ik momenteel doe). Als ik de voeding vervang voor een 430 watt? Dan zou hij er als volgt uit zien:

#ProductPrijsSubtotaal
2Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 44,-€ 88,-
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 15,98€ 15,98
1Cooler Master CM 690 II Advanced€ 77,25€ 77,25
1Antec Earthwatts EA-430D Green€ 55,40€ 55,40
1Kingston HyperX KHX1600C9D3K3/6GX€ 86,95€ 86,95
1AMD Phenom II X6 1055T€ 154,50€ 154,50
1Asrock 870 EXTREME3€ 74,26€ 74,26
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 552,34

Ik heb er zoals je kan zien nog een 2e TB schijf bij gedaan, red de voeding dit dan nog steeds? Ook heeft deze voeding een uitlaat naar achteren zo te zien? Dit helpt weer bij het eenvoudiger koelen van de kast? Als ik alles bij Azerty bestel heeft het een levertijd van minder dan 3 dagen, en kost het systeem mij 613 euro nog iets. Ruim binnen budget dus.

Kan ik hier de komende 2 jaar weer mee vooruit en misschien nog belangrijker, sluit alles op elkaar aan?

Alvast weer bedankt!!

EDIT: Dat waren meer dan 2 vragen, sorry! 8)7

[ Voor 0% gewijzigd door Ubilosis op 16-11-2010 09:50 . Reden: Meer vragen! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:54
Edmin schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 09:34:
[...]

En laat nou net één van je belangrijkste factoren, je budget, er één zijn die je niet vermeld hebt...

Overigens: als nieuwe tech alsmaar duurder zou worden, dan kostte een cpu nu meerdere duizenden €€. In 2006 kocht ik een Atlhon64 X2 4400+ voor (uit mijn hoofd) €420. Nu kost een high-end cpu de helft. Nieuwe tech wordt niet duurder, maar neemt juist de markpositie van oude tech over. Mensen zullen alltijd 'ogeveer €xxx' uit willen geven aan een grafische kaart, dus moet je zorgen dat je in dat prijssegment blijft vernieuwen.
Er is juist geen zinnig woord te zeggen over de prijzen van spullen die jij nu in je lijst hebt staan.
Mijn fout inderdaad. Het zou wel handig geweest zijn als ik mijn budget erbij had gezet. De originele post zal ik meteen even aanpassen.( +/- € 1350 )

Over het alsmaar duurder worden van hardware; hiermee doelde ik eigenlijk meer op het feit dat wanneer je de nieuwste hardware wilt hebben, daar ook vaak voor betaald natuurlijk. Je hebt ook gelijk dat men het prijssegment zal blijven vernieuwen. De i7 950 was bij introductie natuurlijk wel wat duurder dan hij nu is. Dit heeft wellicht ook te maken met het feit dat de Sandy Bridge eraan zit te komen, maar dit neemt niet weg dat het nu dus aantrekkelijk is om een i7 950 te kopen, waar deze voorheen veel duurder was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Nixy schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 09:38:
[...]
Daarbij denk ik dat de moederborden echter duurder worden dan de huidige X58 bordjes. Helemaal als je dalijk gaat voor een nieuw bord met PCI-e 3.0, geintegreerde USB3 en SATA3 support ;)
Maar daar moet je dan ook weer op wachten :>
Ben je mal... Ook voor SB komen er H-varianten op de chipset, net als nu bij P55 het geval is. SB is qua positionering te vergelijken met Clarkdale. Boven SB zal Intel op termijn nog s2011 systemen neer gaan zetten. Als de moederborden van SB al meer dan €200 moeten gaan kosten, dan zullen die planken al helemaal rampzalig duur zijn. Intel kan dan wel fluiten naar zijn klantjes en dat gebeurt dus echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Ubilosis schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 09:43:
Madrox, bedankt voor je reactie!, aansluitend heb ik nog snel een 2 vragen!
Ik heb er zoals je kan zien nog een 2e TB schijf bij gedaan, red de voeding dit dan nog steeds? Ook heeft deze voeding een uitlaat naar achteren zo te zien? Dit helpt weer bij het eenvoudiger koelen van de kast? Als ik alles bij Azerty bestel heeft het een levertijd van minder dan 3 dagen, en kost het systeem mij 613 euro nog iets. Ruim binnen budget dus.

Kan ik hier de komende 2 jaar weer mee vooruit en misschien nog belangrijker, sluit alles op elkaar aan?
Je voeding is te licht en je geheugen is een triple channel kit, bestemd voor Bloomfield Core i7 cpu's.

Bovendien vergeet je nu alsnog om die grafische kaart bij te plaatsen.

edit:
#ProductPrijsSubtotaal
1Antec TruePower TP-650€ 70,63€ 70,63
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 51,90€ 51,90
1Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE€ 154,80€ 154,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 687,32

Deze voeding is weer zwaarder dan nodig, maar de prijs is dusdanig goed dat hij net zo duur is als minder goede 550W voedingen.

[ Voor 68% gewijzigd door Edmin op 16-11-2010 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YbonG
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-09 15:30
zou iemand hier nog even naar kunnen kijken? lijkt overgeslagen te zijn, hoogstwaarschijnlijk niet expres!

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/35039128

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinr1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-09 09:35

kevinr1

Dude?

Toch nog even een paar vragen over mijn samengestelde systeem.
Doe dit namelijk voor de 1ste keer en wil dit niet fout doen.

Hier mijn lijst:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 44,-€ 44,-
1Lancool PC-K58 Zwart€ 65,-€ 65,-
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 33,55€ 33,55
1Antec TruePower TP-750€ 109,47€ 109,47
1Corsair CMV4GX3M2A1333C9€ 53,50€ 53,50
1AMD Phenom II X6 1090T€ 199,-€ 199,-
1Asrock 890FX Deluxe4€ 135,35€ 135,35
2Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCIE€ 208,73€ 417,46
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.057,33

1: Past mijn Ram geheugen nog wel op mijn moederbord met de Scythe Mugen 2 Rev. B
Heb namelijk naar de "Productreviews" gekeken op de Scythe Mugen 2 Rev. B en zag dat deze moeilijk te installeren zijn. Ook nog even hier gekeken: http://www.scythe-eu.com/...s/2037-mugen-2-rev-b.html
En weet niet zeker of dit allemaal gaat passen.

2: Is de voeding niet teveel Watt ( Kan het niet minder met dezelfde prestaties, ik overclock totaal niet )? En zal de energierekening zeer hoog worden met zo'n voeding?

3: Als alles (juist) in elkaar zit, moet ik dan nog mijn moederbord installeren ( flashen )? Of is dit al gebeurd.

Bij voorbaat bedankt allemaal!

Life is meant to be experienced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
YbonG schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 09:59:
zou iemand hier nog even naar kunnen kijken? lijkt overgeslagen te zijn, hoogstwaarschijnlijk niet expres!

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/35039128
Als je een goede zoekt:
pricewatch: Nexus Tranquillity RX-8500

Natuurlijk veel te zwaar. Ik heb zelf 5-6 jaar geleden ook voor een zware voeding gekozen (overigens ook een nexus) en daar geen spijt van gehad.
Die RX8500 heeft alles wat je wilt: genoeg kabels, stil, modulair, zeer krachtig.

De Antec Truepower is natuurlijk een goedkoper alternatief.
De HX-serie van Corsair is ook goed, maar duurder. Voor de prijs van hx650 heb je ook die nexus.

Spullen nu al bestellen: kan best, maar doe dan alleen de weinig kritische produkten: Kast, voeding, dvd-brander, processorkoeler, normale harde schijf.
De ssd is een twijfelgeval: daar gaat de ontwikkeling snel, dus wachten is dan een optie.

Processor, moederbord gaat zo snel: wacht je 4 weken, dan kan er weer een andere oplossing zijn.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ubilosis
Ed_L bedankt voor je (snelle!!) reactie!,

Hmm.,. is die 2 gig extra wel de moeite waard voor wat ik er mee wil doen? Ik heb hem nu terug geschroeft naar 4gb, deze komt direct uit de BBG.

EDIT: Je had je post weer aangepast zag ik!, het iets snellere geheugen is een 10 euro meer, die 10 euro zal ik niet missen, is het wel de moeite waard als het geld niet echt uitmaakt?

Ik heb de voeding aangepast naar een 500w Antec, de videokaart kan ik nog steeds niet toevoegen aan m´n inventaris, zodoende geen idee hoe ik hem erbij krijg. Hij ziet er vervolgens zo uit:

EDIT: Ik zal die voeding nemen, weet ik zeker dat ik goed zit.
#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair XMS CMX4GX3M2A1600C9€ 59,96€ 59,96
1Club3D HD 6850 Overclock 1024MB PCI-E€ 173,50€ 173,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 714,08

Plus de Club 3D HD6850 Overclocked, a 179,17, met verzendkosten etc zou ik dan op totaal 761,35 komen. (Was idd niet zo slim om de videokaart te vergeten, ach, ´t was vroeg).

EDIT: Die videokaart is niet dezelfde prijs, maar het ging meer omdat hij er zo dan bijstond neem ik aan?
EDIT 2: Zojuist zag ik dat de videokaart is toegevoegd, vreemd genoeg staat de Azerty versie er nog niet bij? maar hij staat iig nu wel in het lijstje.

Zou dit wel werken zo?

Alvast weer bedankt!

[ Voor 12% gewijzigd door Ubilosis op 16-11-2010 11:41 . Reden: Reactie van Ed erbij verwerkt! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixy
Edmin schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 09:50:
[...]

Ben je mal... Ook voor SB komen er H-varianten op de chipset, net als nu bij P55 het geval is. SB is qua positionering te vergelijken met Clarkdale. Boven SB zal Intel op termijn nog s2011 systemen neer gaan zetten. Als de moederborden van SB al meer dan €200 moeten gaan kosten, dan zullen die planken al helemaal rampzalig duur zijn. Intel kan dan wel fluiten naar zijn klantjes en dat gebeurt dus echt niet.
Ik ben mal, ja! Iets te vaak van de trap gevallen als kindje zijnde denk ik ;)

Echter ben ik het ondertussen wel gewend dat een nieuw mobo/socket vaak voor (tijdelijk) hogere prijzen zorgt. Wat ik echter niet zeker weet, maar iemand wellicht wel: de intel X58 chipsets hebben nog geen standaard SATA3.0 en USB3.0 ondersteuning, en gebruiken hiervoor apparte chips welke PCI-e lanes opslurpen. Is het zo dat de borden hierdoor duurder zijn dan als intel deze zou verwerken in hun eigen southbridge (als deze uberhaubt nog in die vorm gaat bestaan op de nieuwe chipsets)? Ik dacht namelijk dat de borden voor Sandybridge duurder gaan zijn juist omdat Intel die ondersteuning in gaat bouwen in hun eigen chips, i.p.v. third party (Marvell en NEC bijvoorbeeld). Maar mijn redenatie is waarschijnlijk niet goed geweest. Dit kan de reden zijn dat de X58 borden dus zo stom prijzig zijn.

Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een kort vraagje.

Kingston ValueRam 3x2GB DDR3 PC10666 CL9.0 (KVR1333D3N9K3/6G) geheugen is toch triple channel? Kreeg net bericht van een computerwinkel dat ik, met dit geheugen, gekozen had voor dualchannel. Dat leek me echter niet correct, maar aangezien een 'expert' dit zegt twijfel ik als leek weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:34

aex351

I am the one

Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 11:38:
Even een kort vraagje.

Kingston ValueRam 3x2GB DDR3 PC10666 CL9.0 (KVR1333D3N9K3/6G) geheugen is toch triple channel? Kreeg net bericht van een computerwinkel dat ik, met dit geheugen, gekozen had voor dualchannel. Dat leek me echter niet correct, maar aangezien een 'expert' dit zegt twijfel ik als leek weer.
Het zijn gewoon 3 geheugen modules. Het heeft verder niets te maken met triple of dual channel. Dat is afhankelijk van de moederbord.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

is tripple channel, 3 x 2gb modules

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixy
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 11:38:
Even een kort vraagje.

Is een kitje van 3 reepjes. Dat kan niet in dualchannel werken :) Dualchannel kan alleen met een even aantal reepjes. Tripplechannel alleen met aantallen deelbaar door 3(reepjes).

Edit:
Tripplechannel werkt dan ook alleen maar als het moederbord + CPU(geheugencontroller) het ondersteund. Als je een tripplechannel setje op een AMD/Ander-dan-socket1366 mobo prikt zal het singlechannel draaien.

[ Voor 15% gewijzigd door Nixy op 16-11-2010 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:34

aex351

I am the one

Nixy schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 11:43:
Is een kitje van 3 reepjes. Dat kan niet in dualchannel werken :) Dualchannel kan alleen met een even aantal reepjes. Tripplechannel alleen met aantallen deelbaar door 3(reepjes).
Heb je mijn reactie niet gelezen? Wat je nu zegt is namelijk onzin. Van die 3 geheugen modules kan je er best 2 van nemen om ze in geschikte moederbord als dual channel te laten werken.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinr1

kevinr1

Dude?

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/35039806

Misschien werd mijn post overgeslagen, maar iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nixy schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 11:43:
[...]

Edit:
Tripplechannel werkt dan ook alleen maar als het moederbord + CPU(geheugencontroller) het ondersteund. Als je een tripplechannel setje op een AMD/Ander-dan-socket1366 mobo prikt zal het singlechannel draaien.
Het komt inderdaad in een systeem met een i7-core en een moederbord met 1366 socket. Apart dat de leverancier dan beweert dat het dualchannel is. Misschien heeft hij het verkeerd gezien (2x3 ipv 3x2). Maar dat is mooi, het voorgestelde vervangende triple channel geheugen was toch weer een stuk duurder.
Bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42
kevinr1 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 10:08:
Toch nog even een paar vragen over mijn samengestelde systeem.
Doe dit namelijk voor de 1ste keer en wil dit niet fout doen.

Hier mijn lijst:

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair CMV4GX3M2A1333C9€ 53,50€ 53,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.057,33

1: Past mijn Ram geheugen nog wel op mijn moederbord met de Scythe Mugen 2 Rev. B
Ja.
Heb namelijk naar de "Productreviews" gekeken op de Scythe Mugen 2 Rev. B en zag dat deze moeilijk te installeren zijn. Ook nog even hier gekeken: http://www.scythe-eu.com/...s/2037-mugen-2-rev-b.html
Dat heeft vooral met de bevestiging te maken, niet de omgeving. Gaat passen.
2: Is de voeding niet teveel Watt ( Kan het niet minder met dezelfde prestaties, ik overclock totaal niet )? En zal de energierekening zeer hoog worden met zo'n voeding?
De TP 650 is meer dan genoeg.
3: Als alles (juist) in elkaar zit, moet ik dan nog mijn moederbord installeren ( flashen )? Of is dit al gebeurd.
Er zit altijd een bios op, alleen zul je zelf een nieuwer bios moeten flashen als je dat nodig vind. Flashen is in principe niet verplicht.
Nixy schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 10:59:
[...]
Ik ben mal, ja! Iets te vaak van de trap gevallen als kindje zijnde denk ik ;)

Echter ben ik het ondertussen wel gewend dat een nieuw mobo/socket vaak voor (tijdelijk) hogere prijzen zorgt. Wat ik echter niet zeker weet, maar iemand wellicht wel: de intel X58 chipsets hebben nog geen standaard SATA3.0 en USB3.0 ondersteuning, en gebruiken hiervoor apparte chips welke PCI-e lanes opslurpen. Is het zo dat de borden hierdoor duurder zijn dan als intel deze zou verwerken in hun eigen southbridge (als deze uberhaubt nog in die vorm gaat bestaan op de nieuwe chipsets)?
Onzin. De X58 plankjes zijn altijd duur geweest. Heeft vooral te maken met het feit dan meer geld voor hun highend chipset wil zien. Daar komen dan de extra kosten van triplechannel ontwerp en meer PCIe lanes bij.
Ubilosis schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 10:38:
Ed_L bedankt voor je (snelle!!) reactie!,

Hmm.,. is die 2 gig extra wel de moeite waard voor wat ik er mee wil doen? Ik heb hem nu terug geschroeft naar 4gb, deze komt direct uit de BBG.
Nee.
EDIT: Je had je post weer aangepast zag ik!, het iets snellere geheugen is een 10 euro meer, die 10 euro zal ik niet missen, is het wel de moeite waard als het geld niet echt uitmaakt?
Nee.
Plus de Club 3D HD6850 Overclocked, a 179,17, met verzendkosten etc zou ik dan op totaal 761,35 komen. (Was idd niet zo slim om de videokaart te vergeten, ach, ´t was vroeg).
Die paar MHz hogere klok voegt weinig toe, ik zou liever de 1055T vervangen voor de 1090T.
Het gaat werken
Quacka schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 10:23:
[...]
Als je een goede zoekt:
pricewatch: Nexus Tranquillity RX-8500

Natuurlijk veel te zwaar. Ik heb zelf 5-6 jaar geleden ook voor een zware voeding gekozen (overigens ook een nexus) en daar geen spijt van gehad.
Die RX8500 heeft alles wat je wilt: genoeg kabels, stil, modulair, zeer krachtig.

De Antec Truepower is natuurlijk een goedkoper alternatief.
De HX-serie van Corsair is ook goed, maar duurder. Voor de prijs van hx650 heb je ook die nexus.
De Nexus is stiller omdat de fans langzamer draaien bij hoog vermogen, hij word dan ook warmer, heeft minder koel capaciteit en ik lees bij bouweenpc dat hij dan ook minder stabiel is dan de TX850 van Corsair. De HX-serie
is nog beter dan de TX, de Corsairs zijn dus beter toegerust voor het zware werk, de Nexus voor stilte.

[ Voor 25% gewijzigd door Madrox op 16-11-2010 12:57 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixy
aex351 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 11:46:
[...]

Heb je mijn reactie niet gelezen? Wat je nu zegt is namelijk onzin. Van die 3 geheugen modules kan je er best 2 van nemen om ze in geschikte moederbord als dual channel te laten werken.
Ja, als je 2 reepjes van het setje van 3 neemt kan je die in dualchannel laten draaien. Als je echter die 3e erbij zet is het geen dualchannel meer maar singlechannel -of- tripplechannel, als je geheugencontroller dit ondersteund. Mijn vraag is dan echter: waarom zou je 3 reepjes kopen om het in dualchannel te draaien? Ik denk dat er gewoon een klein misverstand is ontstaan.

Zoals ik al zei: dualchannel kan alleen werken met een -even- aantal reepjes.

[ Voor 5% gewijzigd door Nixy op 16-11-2010 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragor
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02 11:04
Als upgrade van mijn systeem wil ik dit waarschijnlijk gaan kopen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 950€ 238,-€ 238,-
1Corsair HX750W€ 121,20€ 121,20
1Kingston HyperX KHX1600C9D3K3/6GX€ 86,95€ 86,95
1Asus P6X58D-E€ 191,17€ 191,17
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 670,87

Ik heb tot nu toe eigenlijk alleen nog maar AMD systemen gehad, maar wil nu een keer voor Intel gaan.
Ik neem mee uit mijn huidige pc:
  • OCZ Vertex II 120Gb
  • 3x Sata Harddisks
  • Geforce GTX 285 (volgensmij nog vrij goede videokaart, wordt misschien later geupgrade)
  • Cooler Master CM 690 II Advanced
Ik wil ermee:
- Gamen, vooral RPG's (zou ik Diablo 3 halen met de GTX 285?)
- Programmeren
- Virtual Machines kunnen draaien (denk niet dat ik er meer dan 4 nodig zal hebben)

Verder heb ik normaal gesproken altijd gewone Kingston geheugenreepjes gehaald van ca. 35 euro ofzo.
Ik heb dus geen idee of die Kingston HyperX reepjes een groot verschil zullen maken.

Is deze voeding misschien een beetje overkill? Zou pricewatch: be quiet! Pure Power L7 530W een goed alternatief zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
YbonG schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 04:28:
Nog even een lopen kijken naar mijn huidige setup, terwijl ik ongeduldig wacht op mn geld/ATI.

dit was na advies de setup:
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 47,-€ 47,-
1XFX PRO650W€ 75,45€ 75,45
1Crucial RealSSD C300 2.5" 128GB€ 224,35€ 224,35
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 786,49

plus een nieuwe HD69xx kaart (beginnen met 1, eventueel later na een prijsdaling nog een 2e), Budget was ~1000 euro voor alleen een systeem, geen monitor/toebehoren.

nu een paar vraagjes/dingen waar ik mee zat:
1) De voeding is niet modulair, wat ik toch wel heel erg fijn vind werken. dus ik zoek eigenlijk naar een modulair alternatief. de volgende voedingen heb ik hier voorbij zien komen:
#ProductPrijsSubtotaal
Neem gewoon deze.
de 750Watt is eigenlijk iets te duur (en te overkill?), maar in het 600-650W segment weet ik niet zo goed welke ik dan zou moeten kiezen, de Corsair is duur vergeleken met de coolermaster en al helemaal vergeleken met de Antec, vanwaar dit relatief grote prijsverschil?
Corsair gebruikt in de HX serie hoogwaardige componenten, kost geld.
2) Geheugen. ik heb eerder te horen gekregen dat 8GB weinig meerwaarde bied (hoewel ik redelijk tempted ben om het toch te doen gezien de prijzen). nu vroeg ik mij af of het niet waard is om sneller geheugen met lagere latencys te nemen (bvb 1600/cas7), of merk ik dit verschil niet? en is het dan nog compatible met het moederbord?
Als je niet overklokt maakt het niets uit. Waarom 8GB erin stoppen, terwijl je niet eens weet of je het ook nodig hebt. Let wel; geheugen wat je niet gebruikt = nutteloos geheugen. Ga eerst eens meten, terwijl je je normale dingen doet, of je geheugengebruik ruim boven de 4GB grens komt. Kan met taakbeheer/prestaties.
3) Heeft het nut om vast onderdelen te gaan bestellen (gezien de levertijd van sommige producten) terwijl ik op de videokaarten wacht, of is dit niet slim voor het geval er in de tussentijd nieuwe alternatieven uitkomen?
Als je er nog niks mee kan, kan je beter wachten.
Dragor schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 13:07:
- Gamen, vooral RPG's (zou ik Diablo 3 halen met de GTX 285?)
- Programmeren
- Virtual Machines kunnen draaien (denk niet dat ik er meer dan 4 nodig zal hebben)
Ja. Als ikhet kan met mijn HD5750 kan jij het ook. Gewoon AA lager zetten. Of game-setting op medium bijv.
Verder heb ik normaal gesproken altijd gewone Kingston geheugenreepjes gehaald van ca. 35 euro ofzo.
Ik heb dus geen idee of die Kingston HyperX reepjes een groot verschil zullen maken.
Geheugen op dezelfde klok maakt nooit een groot verschil. Denk aan 1% range, vrijwel niets dus.
Is deze voeding misschien een beetje overkill? Zou pricewatch: be quiet! Pure Power L7 530W een goed alternatief zijn?
Ja, is genoeg.

[ Voor 7% gewijzigd door Madrox op 16-11-2010 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Dragor schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 13:07:
Natuurlijk was die corsair overkill. De Be Quiet voldoet natuurlijk.

Ik vind het alleen een vreemde vergelijking: een voeding van boven de 100 euro vergelijken met een voeding die de helft kost :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
Quacka schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 13:15:
[...]

Natuurlijk was die corsair overkill. De Be Quiet voldoet natuurlijk.

Ik vind het alleen een vreemde vergelijking: een voeding van boven de 100 euro vergelijken met een voeding die de helft kost :s
Hij vergelijkt niet, hij vraagt of het overkill is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ubilosis
Ha Madrox, nogmaals bedankt!
Madrox schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 12:39:

[...]
Die paar MHz hogere klok voegt weinig toe, ik zou liever de 1055T vervangen voor de 1090T.
Het gaat werken
Dan ben ik er uit denk, dan upgrade ik de CPU naar een 1090T, dat wordt dan wel de black edition zo te zien en dat andere geheugen + videokaart! Madrox en Ed_L, bedankt voor jullie hulp! _/-\o_

Ik zal laten weten hoe het uiteindelijk loopt!

Geleerde lessen zijn dat de overclocked kaart en het sneller geheugen beide niet nuttig zijn voor mijn wensen? Dat blijft neem ik aan ook zo als ik de 1090 neem, of heeft het dan wel meer nut?

Nogmaals dank aan allen die mee gelezen heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
Ubilosis schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 13:26:
Dan ben ik er uit denk, dan upgrade ik de CPU naar een 1090T, dat wordt dan wel de black edition zo te zien en dat andere geheugen + videokaart! Madrox en Ed_L, bedankt voor jullie hulp! _/-\o_

Ik zal laten weten hoe het uiteindelijk loopt!

Geleerde lessen zijn dat de overclocked kaart en het sneller geheugen beide niet nuttig zijn voor mijn wensen? Dat blijft neem ik aan ook zo als ik de 1090 neem, of heeft het dan wel meer nut?

Nogmaals dank aan allen die mee gelezen heeft!
Licht overklokte GPU's hebben doorgaans niet veel nut. Het word pas interressanter als ze ook de koeling stiller hebben gemaakt. Dan koop je extra stilte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:11
mijn 1e onderdeel is binnen! de SSD..nu wachten op de rest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ubilosis
Madrox schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 13:29:
[...]

Licht overklokte GPU's hebben doorgaans niet veel nut. Het word pas interressanter als ze ook de koeling stiller hebben gemaakt. Dan koop je extra stilte.
Mja, dan heeft het geen nut er 30 euro voor uit te geven, er staat nergens dat hij ook stiller is gemaakt (iig niet op de club3d website danwel de enkele review site die ik er over heb kunnen vinden).

Madrox, nogmaals: _/-\o_

Scheelt weer in de portemonnee en kan ik toch nog een NAS er bij halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
Ubilosis schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 13:51:
[...]

Mja, dan heeft het geen nut er 30 euro voor uit te geven, er staat nergens dat hij ook stiller is gemaakt (iig niet op de club3d website danwel de enkele review site die ik er over heb kunnen vinden).

Madrox, nogmaals: _/-\o_

Scheelt weer in de portemonnee en kan ik toch nog een NAS er bij halen!
Heee, dat hadden we niet afgesproken :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

#ProductPrijsSubtotaal
1LG GH22NS50 Zwart€ 15,47€ 15,47
1Xigmatek Asgard€ 32,-€ 32,-
1Cooler Master GX 750W€ 77,90€ 77,90
1TakeMS CardReader 64in1 metal housing black€ 5,97€ 5,97
1AMD Phenom II X4 965 Black Edition€ 139,-€ 139,-
1Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCIE€ 208,73€ 208,73
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 649,23

Heb zojuist een computer samengesteld, alleen twijfel ik (heb dit nog niet eerder zo gedaan) of het allemaal wel werkt met elkaar? Een vriend van mij had ook een laten samenstellen maar daar werkte die niet lekker bij.
Zullen deze componenten met elkaar gaan werken?

O ja, die 965 ben ik nog over aan het twijfelen, voor hetzelfde geld kun je een 1055t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ubilosis
Madrox schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 14:06:
[...]

Heee, dat hadden we niet afgesproken :o
Haha,., mijn excuses, veranderd het advies nu enigzins? Ik zal hier verder niet over de NAS beginnen, aangezien dat niet hier thuis hoort, stiekem verklap ik wel dat het zeer wss de D-Link DNS-323 vanwege de goede ervaringen die ik hoor van mensen in m'n vriendenkring. Misschien toch nog maar 2 van die 1TB schijfjes erbij.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 14:15:
#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master GX 750W€ 77,90€ 77,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 649,23

Heb zojuist een computer samengesteld, alleen twijfel ik (heb dit nog niet eerder zo gedaan) of het allemaal wel werkt met elkaar? Een vriend van mij had ook een laten samenstellen maar daar werkte die niet lekker bij.
Zullen deze componenten met elkaar gaan werken?

O ja, die 965 ben ik nog over aan het twijfelen, voor hetzelfde geld kun je een 1055t
Nuja, een klein beetje meer. De 955 is weer een beetje goedkoper, die heeft de betere bang/buck.
Die Voeding raad ik je af, ze zijn slechts stabiel tot zo'n 500/550 watt en zowiezo van twijfelachtige kwaliteit.
Zo kan het ook:
#ProductPrijsSubtotaal
1Antec TruePower TP-650€ 68,88€ 68,88
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 50,82€ 50,82
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 654,63

Eventueel de 955 nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar weet je zekerdat het goed zit met de samenstelling van de componenten? Dat zon systeem gewoon werkt? Of is dat een kwestie van hopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinr1

kevinr1

Dude?

Nog even dit:

Is het niet goedkoper beter om deze te nemen: pricewatch: Asrock 870 EXTREME3
Dan de: pricewatch: Asrock 890FX Deluxe4

Scheelt geld, en ik gebruik echt niet alle functies.
Of zal het dan niet passen met mijn ram geheugen, voeding, processor etc ...

Hier m'n lijstje

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair CMV4GX3M2A1333C9€ 53,37€ 53,37
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.016,61

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 18:45
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 15:37:
Maar weet je zekerdat het goed zit met de samenstelling van de componenten? Dat zon systeem gewoon werkt? Of is dat een kwestie van hopen
Niks hopen, dit gaat werken. Zet je het zelf in elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij had ik dat al aangegeven aan je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 15:37:
Het ziet er goed uit. Dit zou moeten werken.
kevinr1 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 15:39:
Nog even dit:

Is het niet goedkoper beter om deze te nemen: pricewatch: Asrock 870 EXTREME3
Dan de: pricewatch: Asrock 890FX Deluxe4

Scheelt geld, en ik gebruik echt niet alle functies.
Of zal het dan niet passen met mijn ram geheugen, voeding, processor etc ...
Nee, kan je gewoon nemen.

[ Voor 50% gewijzigd door Madrox op 16-11-2010 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn systeem wel rond, maar nu heeft de voeding die ik op het oog had een langere levertijd dan de rest van het systeem. Wil dat niet, dus nu moet ik nog even verder zoeken. Belangrijke vraag daarbij hoeveel watt heb je nodig om (in de toekomst) twee GPU's te draaien? Het is zeker niet zo makkelijk dat als er 2 aansluitingen voor een GPU op zitten hij meteen genoeg wattage heeft?

En al vaker gevraagd op het forum, maar ik kan de desbetreffende post niet vinden. Als je niet OC'ed dan is een aparte koeler toch niet noodzakelijk behalve eventueel voor de geluidsproductie? (i7-950). Is het aan te raden of is het eigenlijk niet echt nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0_0
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-09-2024

0_0

Dit gaat hem worden:

#ProductPrijsSubtotaal
1Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120m€ 5,-€ 5,-
1Intel Core i5 760 Boxed€ 163,74€ 163,74
1be quiet! Pure Power L7 430W€ 45,76€ 45,76
1Asus P7P55D-E LX€ 98,35€ 98,35
1Asus EAH5770 CUcore/G/2DI/1GD5€ 116,-€ 116,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 571,65

Ter controle nog enkele vraagjes:
1. Past alles?
2. Is de 430w voeding voldoende?
3. Is de standaard I5 koeling voldoende, of moet ik een aparte aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 15:01

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:35:
Heb mijn systeem wel rond, maar nu heeft de voeding die ik op het oog had een langere levertijd dan de rest van het systeem. Wil dat niet, dus nu moet ik nog even verder zoeken. Belangrijke vraag daarbij hoeveel watt heb je nodig om (in de toekomst) twee GPU's te draaien? Het is zeker niet zo makkelijk dat als er 2 aansluitingen voor een GPU op zitten hij meteen genoeg wattage heeft?

En al vaker gevraagd op het forum, maar ik kan de desbetreffende post niet vinden. Als je niet OC'ed dan is een aparte koeler toch niet noodzakelijk behalve eventueel voor de geluidsproductie? (i7-950). Is het aan te raden of is het eigenlijk niet echt nodig?
Nee. Aantal stekkers zegt niets over of een voeding het aan kan. Het hangt af van wat voor gpu's je gaat draaien maar 650w a 700w is al gauw het minimum (van een goed merk voeding dan). Als je iets met GTX480's van plan bent moet je daar minstens 150w boven gaan zitten.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Aangezien ik een defect heb in mijn systeem (Moederbord/Processor liggen tussen 6 plankjes), heb ik besloten om een nieuw systeem aan te schaffen,
Ik heb een budget van maximaal 1700,- euro.

Even wat informatie waar hij vooral voor gebruikt gaat worden:
Ik luister veel muziek, en ik kijk veel films, dus een grote HDD is een must.
Ik speel onder andere World of Warcraft, Call of Duty: MW2, Misch black-ops in de toekomst?
Ook moet ik de spellen in 2011 uit komen ook nog kunnen spelen ;-)
Verder ben ik iemand die heel erg op de Graphics let van de spellen, (Dus speel het liefst op Ultra-High).
Ik speel op 1920 x 1080.

Ik heb zelf al het een en ander wat ik ga gebruiken,
  • Muis/Toetsenbord
  • Scherm
  • Speakers/Headset etc. heb ik al.
  • Kast heb ik al (Lanboy Air)
Het maakt mij niet uit wat voor processor erin gaat, AMD of Intel schijnt bijna even goed te zijn dus..
Of er een, twee of drie videokaarten in gaan maakt mij ook niet uit, zolang ze maar goed presteren.
En misschien een leuke SSD erin(Misschien twee? Raid0 <3)

En nog wat belangrijks: Het word zomers erg warm in de kamer waar de PC zal komen te staan, dus een goede koeling is een must!(Het was afgelopen zomer rond de 50 graden in mijn kamer, echter lig ik dan wel in het zwembad, maar hij moet ook goed kunnen koelen dus.(Misschien waterkoeling erin?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasonSub
  • Laatst online: 06-06-2024
Bedankt voor alle reacties ! :)

ben er nu bijna uit :D

als ik de 1055 over clock heb ik dan eigenlijk de 1090? Of werkt het zo niet ?

Heb het 2.1 geluid setje weg gehaald om het budget te halen.
Is er nog een onderdeel waarop ik wat kan besparen zonder veel prestatie verlies?

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Syncmaster P2450H€ 178,-€ 178,-
1Logitech UltraX Premium Keyboard (Qwerty)€ 15,22€ 15,22
1HIS HD 6850 1GB GDDR5 PCIe€ 168,34€ 168,34
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 873,55

Zoals gewoonlijk, alvast bedankt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
JasonSub schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 18:18:
Bedankt voor alle reacties ! :)

ben er nu bijna uit :D

als ik de 1055 over clock heb ik dan eigenlijk de 1090? Of werkt het zo niet ?
ja, zo kan je dat zien. De proc's zijn los van de snelheid exact gelijk aan elkaar als het gaat om cache etc..
Heb het 2.1 geluid setje weg gehaald om het budget te halen.
Is er nog een onderdeel waarop ik wat kan besparen zonder veel prestatie verlies?
is prima zo. :)
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Syncmaster P2450H€ 178,-€ 178,-
1Logitech UltraX Premium Keyboard (Qwerty)€ 15,22€ 15,22
1HIS HD 6850 1GB GDDR5 PCIe€ 168,34€ 168,34
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 873,55

Zoals gewoonlijk, alvast bedankt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:35:

Alle boxed cpu's met koeler draaien gewoon, out of da box. Als dat niet goed zou werken, is het nogal onzinnig om er een koeler bij te doen; nietwaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wooohooo mijn onderdelen zijn ook allemaal binnen en gereed om af te halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Madrox, ik twijfel opeens over de voeding,omdat ik veranderd ben van 2 x 6850 naar 2 x 6870..voeding kan dit toch wel aan toch?
Ik had dit besteld:
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung EcoGreen F3EG, 2TB€ 80,17€ 80,17
1Samsung Syncmaster 2443BW€ 224,05€ 224,05
1Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB€ 109,-€ 109,-
1Corsair CMX4GX3M2A1600C7€ 74,38€ 74,38
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.435,07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
@ Ritchie, ga je ook OC'en? Waterkoeling heeft alleen zin als je de radiator in een kamer hangt die koeler is. daarbij is echt goede waterkoeling duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
Dacuuu schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 19:01:
Madrox, ik twijfel opeens over de voeding,omdat ik veranderd ben van 2 x 6850 naar 2 x 6870..voeding kan dit toch wel aan toch?
Ik had dit besteld:
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung EcoGreen F3EG, 2TB€ 80,17€ 80,17
1Corsair CMX4GX3M2A1600C7€ 74,38€ 74,38
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.435,07
geen enkel probleem ;) Ik zeg bestellen die hap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
@rows,
had ik al gedaan. maar als het netjes in de verpakking zit, heb je meer kans dat het terug mag denk ik. maar dat is niet nodig dus !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
Dacuuu schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 19:07:
@rows,
had ik al gedaan. maar als het netjes in de verpakking zit, heb je meer kans dat het terug mag denk ik. maar dat is niet nodig dus !
Je hebt met deze voeding genoeg overcapaciteit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:48:
Het maakt mij niet uit wat voor processor erin gaat, AMD of Intel schijnt bijna even goed te zijn dus..
Of er een, twee of drie videokaarten in gaan maakt mij ook niet uit, zolang ze maar goed presteren.
Zou ik eerder een hdd array maken, hebben die tenminste ook nog wat performance. 1 ssd is al zeer snel.

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB€ 77,29€ 77,29
1Corsair Hydro Series H50€ 61,54€ 61,54
1OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 120GB€ 188,-€ 188,-
1Corsair CMX6GX3M3C1600C7€ 110,95€ 110,95
1Asus P6X58D-E€ 189,13€ 189,13
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.407,82

Met watergekoelde CPU en alles wat je verlangde. Eventueel maak je er een AMD 1090t systeem van, word het zo rond de 100 euro goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:48:
Hallo,
Aangezien ik een defect heb in mijn systeem (Moederbord/Processor liggen tussen 6 plankjes), heb ik besloten om een nieuw systeem aan te schaffen,
Ik heb een budget van maximaal 1700,- euro.

Even wat informatie waar hij vooral voor gebruikt gaat worden:
Ik luister veel muziek, en ik kijk veel films, dus een grote HDD is een must.
Ik speel onder andere World of Warcraft, Call of Duty: MW2, Misch black-ops in de toekomst?
Ook moet ik de spellen in 2011 uit komen ook nog kunnen spelen ;-)
Verder ben ik iemand die heel erg op de Graphics let van de spellen, (Dus speel het liefst op Ultra-High).
Ik speel op 1920 x 1080.

Ik heb zelf al het een en ander wat ik ga gebruiken,
  • Muis/Toetsenbord
  • Scherm
  • Speakers/Headset etc. heb ik al.
  • Kast heb ik al (Lanboy Air)

En nog wat belangrijks: Het word zomers erg warm in de kamer waar de PC zal komen te staan, dus een goede koeling is een must!(Het was afgelopen zomer rond de 50 graden in mijn kamer, echter lig ik dan wel in het zwembad, maar hij moet ook goed kunnen koelen dus.(Misschien waterkoeling erin?)
#ProductPrijsSubtotaal
2Samsung EcoGreen F3EG, 2TB€ 80,17€ 160,34
1Thermalright Silver Arrow€ 73,50€ 73,50
1Corsair AX750€ 138,75€ 138,75
1Kingston HyperX KHX1600C9D3K3/6GX€ 86,99€ 86,99
1MSI X58A-GD65€ 192,89€ 192,89
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.511,91

Dit is een voorbeeld hoe het zou kunnen. Let wel, ik heb een erg dure voeding en proc koeler bijgevoegd, met als uitganspunt stilte. Zeker wanneer het warmer is zal de voeding en Proc koeler harder gaan blazen en dus ook meer lawaai maken. Wanneer jou dit niets uitmaakr kan je nog €100,- hierop besparen! ;)

Edit zie Madrox hoerboven voor een andere config. Alleen mijn proc koeler zal beter koelen dan de Corsair, maar daar betaal je dan ook voor. De voeding die Madrox aangeeft kan je idd gebruiken als stilte je minder interesseerd ipv de voeding die ik in mijn config noem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnyR
  • Laatst online: 28-04 09:56
Dit gaat hem worden
#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair XMS CMX4GX3M2A1600C9€ 59,72€ 59,72
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 736,87

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

DonnyR schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 19:25:
Dit gaat hem worden
#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair XMS CMX4GX3M2A1600C9€ 59,72€ 59,72
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 736,87
Top. Veel plezier ermee! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, ik laat het dan in elkaar zetten bij het bedrijf waar ik bestel. Wordt of Zercom of Azerty
rows schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 15:39:
[...]

Niks hopen, dit gaat werken. Zet je het zelf in elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn eerst zelf samengestelde pc
#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Gladiator 600€ 49,-€ 49,-
1Corsair TX850W€ 102,91€ 102,91
2Corsair XMS3 TW3X4G1333C9€ 56,32€ 112,64
1Asus M4A89GTD PRO/USB3€ 115,-€ 115,-
2Diamond DIAMOND ATI Radeon HD5770 PCIE 1024MB GDDR5€ 150,92€ 301,84
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 929,41

Heb echt talloze video's bekeken en berichten gelezen over de verschillende onderdelen. Maar twijfel toch over een paar dingen. Ben namelijk geen super techneut!

Wat ik ermee wil:
Eerste jaar wil ik dit nog niet gaan doen, maar ik wil graag overclocken! Verder wil ik de nieuwe games op high gaan spelen. Komend jaar 2011 wil ik ook graag nog redelijk mee gaan. Verder ben ik een multitask fan, dus meerdere programma's + games aan moet geen probleem zijn!
Computer moet een niet super veel herrie gaan maken
Verder gebruik ik eerst de hardeschijf nog van deze computer + videokaart 9500gs. Dan na twee maanden ga ik de twee videokaarten kopen.

Is dit een goed samenwerkend systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ik denk dat een HD6850 of HD6870 een betere keuze is dan twee HD5770's. De HD6870 zal niet veel langzamer zijn (àls 'ie het al is) en is vooral een stuk goedkoper, en later evt. nog verder te upgraden met een tweede kaart. Verder weet ik niet hoe ver je overklok- en upgrade-plannen zijn, maar eventueel kan je wel met een lichtere voeding aan.

Wat is je HDD trouwens, wel een beetje een recente?

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 19:53:
Mijn eerst zelf samengestelde pc
#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Gladiator 600€ 49,-€ 49,-
1Corsair TX850W€ 102,91€ 102,91
2Corsair XMS3 TW3X4G1333C9€ 56,32€ 112,64
2Diamond DIAMOND ATI Radeon HD5770 PCIE 1024MB GDDR5€ 150,92€ 301,84
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 929,41

Heb echt talloze video's bekeken en berichten gelezen over de verschillende onderdelen. Maar twijfel toch over een paar dingen. Ben namelijk geen super techneut!

Wat ik ermee wil:
Eerste jaar wil ik dit nog niet gaan doen, maar ik wil graag overclocken! Verder wil ik de nieuwe games op high gaan spelen. Komend jaar 2011 wil ik ook graag nog redelijk mee gaan. Verder ben ik een multitask fan, dus meerdere programma's + games aan moet geen probleem zijn!
Computer moet een niet super veel herrie gaan maken
Verder gebruik ik eerst de hardeschijf nog van deze computer + videokaart 9500gs. Dan na twee maanden ga ik de twee videokaarten kopen.

Is dit een goed samenwerkend systeem?
Redelijk. Die Gladiator kast lijkt me niet helemaal geschikt voor highend CF/Sli. Verder zie ik dat je nog last heb van een "Diamond" syndroom. Want 150 euro voor een HD5770 is way overpriced, en Diamond is niet meer de Diamond van vrroeger, eerder gekristaliseerd glas. Die TX850 is niet slecht, maar voor dat geld; wil je dan niet modulair ?

Waarom eigenljik 8GB, voor gaming niet nodig. Bovendien prik je die er later zou bij, mocht je het toch nodig hebben. De Kingstons zijn net zo goed, heatspreaders is puur sier.

#ProductPrijsSubtotaal
2XFX HD 6850 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-685X-ZNFC)€ 159,40€ 318,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 918,84

Amper duurder, modulaire voeding, veel snellere graphics en een betere kast.

[ Voor 27% gewijzigd door Madrox op 16-11-2010 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Madrox bedankt voor je uitgebreide bericht!

Ik ga na deze maand dit systeem kopen zonder videokaart nog, dan plug in mijn 9500gs erin, dit kan ook?
Daarna 1 6850 erin en dan later nog een tweede. Dit is voor mij kwa geld op dit moment de beste oplossing. Als ik mijn tweede videokaart ga kopen koop ik ook nog een ssd. Weer wat sneller

@Bwerg ik heb nu een wd6400aacs, kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 20:57:
@Madrox bedankt voor je uitgebreide bericht!

Ik ga na deze maand dit systeem kopen zonder videokaart nog, dan plug in mijn 9500gs erin, dit kan ook?
Daarna 1 6850 erin en dan later nog een tweede. Dit is voor mij kwa geld op dit moment de beste oplossing. Als ik mijn tweede videokaart ga kopen koop ik ook nog een ssd. Weer wat sneller

@Bwerg ik heb nu een wd6400aacs, kan dit?
Ja, dat kan. De hdd kan ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké super bedankt voor je bericht madrox. Ik dacht altijd hoe meer ram hoe beter en toch iets sneller omdat de je minder de hardeschijf nodig hebt. Kan er compleet naast zitten.

Verder ben ik geen extreme overclocker, ik wil er een beetje mee omprutsen heb er niet zoveel ervaring mee, maar wil toch wel wat optie's hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 21:16:
Oké super bedankt voor je bericht madrox. Ik dacht altijd hoe meer ram hoe beter en toch iets sneller omdat de je minder de hardeschijf nodig hebt. Kan er compleet naast zitten.

Verder ben ik geen extreme overclocker, ik wil er een beetje mee omprutsen heb er niet zoveel ervaring mee, maar wil toch wel wat optie's hebben.
Ja, je zit er naast. Weet nog dat ik van 8GB terug ben gegaan naar 4GB, omdat het systeem met 4GB sneller aanvoelde en/of ik totaal geen verschil merkte. Nu, meer geheugen betekent ook dat er meer geadresseerd moet worden, dat levert een vertraging op. Feit was, dat ik gewoonweg met 4GB meer dan genoeg geheugen had; waar de hdd ook al amper benut werd. Tja, dan gaat 4GB extra je 0% voordeel geven. Eerder onder nul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien slimmer om een 1600 ram geheugen te nemen? Nu is het een 1333 of maakt dit ook niet zo veel uit>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 22:08:
Misschien slimmer om een 1600 ram geheugen te nemen? Nu is het een 1333 of maakt dit ook niet zo veel uit>
Marginaal. Hoog geklokt geheugen is vooral interressant voor diehard overklokkers. Als het minder dan 10 euro scheelt, ach, waarom niet. Maar verwacht er geen wonderen van. Trouwens; 1333 CAS7 geheugen is net zo snel als 1600 CAS 9 geheugen. 1333 CAS 9 het "traagst" en het meest verkochte. (kingston value..etc.).
CAS en KLOK, dat maakt de snelheid. De een wil je hoog (klok) en de ander laag (CAS).
Maar goed, dat is de theorie. In de praktijk levert het weinig op.

[ Voor 5% gewijzigd door Madrox op 16-11-2010 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, hier ben ik weer.

Is dit dan eindelijk mijn finale versie, of schoppen jullie deze ook weer aan gort? :) Ik heb nog wel een vraagje. Stel op termijn wil ik toch een HD6850 en een AMD X6 kan ik dan nog uit met deze voeding?

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 55,09€ 55,09
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 81,52€ 81,52
1Xigmatek Asgard II€ 31,-€ 31,-
1AMD Athlon II X4 640€ 89,44€ 89,44
1be quiet! L7 350W€ 37,25€ 37,25
1Asrock M3A770DE€ 51,71€ 51,71
1Sapphire Vapor-X HD5770 1GB GDDR5 PCIE€ 132,99€ 132,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 545,80

De prijzen van Informatique, Azerty en Salland liggen heel dicht bij elkaar. Inclusief in elkaar zetten Azerty € 620, Informatique € 595 en Salland € 605. Zou het nut hebben om ze een offerte op te laten stellen en alle 3 de shops in 1 e-mail versturen ;) ? Dat is inclusief het in elkaar flansen van deze systemen (tussen de 49,99 en 54,99 per pc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s1ck
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 19:16
Goedendag mensen van het goede leven (mag ik hopen in iedergeval ^^)

Ik ben binnenkort van plan om mijn current systeem een flinke upgrade te geven.

- Wat ga ik ermee doen?
Voornamelijk een spelletje spele, films bekijken en wat all-round school werk.

- Wat is mijn budget?
Ik weet niet wat een nieuw moederbord, processor, geheugen en misschien extra koeling gaat kosten. Maar het liefst onder de 500€.

- Welke nieuwe componenten heb ik nodig?
Een nieuw moederbord, ddr3 geheugen, een moederbord, koeling(?) en misschien een nieuwe hdd (Heb nu een 5400 rpm 320gb). Intel/AMD maakt niet uit, wil het liefst wel een keer AMD proberen.

-Wat heb ik nu?

Mijn current build is:
E8400 @ 3.7
GTX460 1GB
4GB Kingston
P35 Gigabyte moederbord
550 Corsair Watt
Antec 900, standaard koeling en processor koeling is een Arctic Freezer Pro rev2.

Ik hoop dat ik hier voldoende informatie heb achter gelaten, zo niet hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 22:24:
Hallo, hier ben ik weer.

Is dit dan eindelijk mijn finale versie, of schoppen jullie deze ook weer aan gort? :) Ik heb nog wel een vraagje. Stel op termijn wil ik toch een HD6850 en een AMD X6 kan ik dan nog uit met deze voeding?

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 55,09€ 55,09
1Xigmatek Asgard II€ 31,-€ 31,-
1AMD Athlon II X4 640€ 89,44€ 89,44
1be quiet! L7 350W€ 37,25€ 37,25
1Sapphire Vapor-X HD5770 1GB GDDR5 PCIE€ 132,99€ 132,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 545,80

De prijzen van Informatique, Azerty en Salland liggen heel dicht bij elkaar. Inclusief in elkaar zetten Azerty € 620, Informatique € 595 en Salland € 605. Zou het nut hebben om ze een offerte op te laten stellen en alle 3 de shops in 1 e-mail versturen ;) ? Dat is inclusief het in elkaar flansen van deze systemen (tussen de 49,99 en 54,99 per pc).
Ik vind de voeding mager voor eventuele toekomstige upgrades en de 5770, die je hebt uitgekozen scheelt erg weinig met de Hawk uitvoering die toch echt iets beter is. Lukt het niet dan is dit natuurlijk ook een prima kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
Hallo, hier ben ik weer.

Ben bang dat dat net teveel is. Dan wil je toch liever een heel goede 450watter of een 500/530 watt van een redelijk merk. Zou gewoon de goedkoopste HD5770 nemen:
pricewatch: Sapphire HD5770 1GB GDDR5 PCIE
pricewatch: be quiet! Pure Power L7 430W
Deze bijv.
Niet geschoten = altijd mis ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Madrox op 16-11-2010 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Herman

FP ProMod
(...)
Ik heb nog wel een vraagje. Stel op termijn wil ik toch een HD6850 en een AMD X6 kan ik dan nog uit met deze voeding?
(...)
Een voeding zal op termijn een lagere maximale belasting krijgen. Dan zou het op termijn kunnen zijn dat de stroompieken de voeding overbelasten. Ik denk dat je nu nog wel met 375 Watt kunt doen, en ook na een eventuele upgraid ook nog wel. Maar om safe te zitten, en wat marge te houden zou ik voor meer wattage kiezen. Helemaal als je er later nog een paar HDD in zet. Ik zou voor de zekerheid 450 watt nemen. (A merk uiteraard)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt dit is hem dan:
#ProductPrijsSubtotaal
1OCZ Vertex SATA II 2.5" SSD 30GB€ 67,76€ 67,76
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 986,60

Heb nog een ssd schijf toegevoegd, nu heb ik alles. Dit werkt wel die ssd toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee, over de voeding is iedereen het blijkbaar eens. Een stapje hoger.
De graka nog niet: de 1 zegt hawk, de ander zegt goedkoopste 5770. Helpt het nog om af te wijken van saphire? verwachten jullie trouwens niet dat binnenkort ook aan het verbruik van computers eisen gaan worden gesteld, waardoor het vermogen van die voedingen drastisch naar beneden kan? Denk aan het einde van de gloeilamp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 23:02:
Bedankt dit is hem dan:
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 986,60

30gb is wel aan de kleine kant, je kan beter voor een 60 gb gaan als je budget dat toelaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 23:09:
Okee, over de voeding is iedereen het blijkbaar eens. Een stapje hoger.
De graka nog niet: de 1 zegt hawk, de ander zegt goedkoopste 5770. Helpt het nog om af te wijken van saphire? verwachten jullie trouwens niet dat binnenkort ook aan het verbruik van computers eisen gaan worden gesteld, waardoor het vermogen van die voedingen drastisch naar beneden kan? Denk aan het einde van de gloeilamp?
Ben bang van niet. Idle gebruik wellicht, maar load zeker niet. De HD5770 met default koeling is al een leuk setje,
daarvan afwijken kost meestal meer en is naa rmijn smaal niet erg zinvol tenzei je heel stil wil; neem dan volledig passief bijv. Welk merk je neemt maakt in de regel ook al niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
Bedankt dit is hem dan:
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 986,60

Nee. Alle VERTEX II modellen gebruiken de sandforce controller, die hebben een probleem met de AMD chipset.
Kijk uit naar een crucial, Intel of Kingston, die hebben die controller niet. 30Gb is idd wel krap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WalnootX
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Bedankt dit is hem dan:
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 986,60

Ik zou dit doen:
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 983,34

Processor heeft een betere prijs/prestatie verhouding.
De Sandforce controller die o.a. in de VERTEX II zit, werkt niet goed i.c.m. een AMD chipset.(zoals velen al aangeven en ook staat aangeven onderaan)
Daarom een Crucial C300 64 GB SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poeh hé, na nachtenlang lezen, vergelijken en vooral moedeloos worden uiteindelijk dan toch een (naam mijn mening) lekker dik systeem in elkaar kunnen flansen.

Kast kan ik niet vinden in de pricewatch dus bij deze een linkje: CM Storm Sniper Black Edition Mesh Version

EDIT: Kast vanuit de pricewatch toegevoegd aan de lijst, echter zover ik zie niet de 'Mesh' version. Volgens mij minder koeling... Kan aan mij liggen? 8)7

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung SH-S223C Zwart€ 19,71€ 19,71
1Cooler Master Sniper AMD Black Edition€ 144,80€ 144,80
1Scythe Yasya€ 34,85€ 34,85
1Intel Core i7 950€ 242,70€ 242,70
1Cooler Master Silent Pro Gold 1000W€ 179,-€ 179,-
1Corsair Dominator GT CMT6GX3M3A2000C8€ 171,-€ 171,-
1Gigabyte GA-X58A-UD3R€ 179,-€ 179,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.203,06

Ik ben eigenlijk wel een hardcore gamer dus tel er fictief nog zo'n ± € 500,- bij op voor de GPU. Tot nu toe staat de HD 5970 bovenaan het lijstje maar wil toch graag nog even de HD 6950 en HD 6970 afwachten. Wachten op de HD 6990 gaat me simpelweg te lang duren dus die laat ik verder buiten beschouwing. ;)

De 1000watt voeding lijkt idd overkill, maar heb hiervoor gekozen omdat ik waarschijnlijk met dit systeem wel ga beginnen met overclocken (niet gelijk maar in de toekomst wel) en CrossFire is ook een serieuze optie. Dus vandaar de 'extreme' voeding. :)

Ben zeer benieuwd wat jullie vinden van deze setup en wat eventuele verbeterpunten zijn. Barst maar los, schop m'n setup verrot! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:56
@mike, je moederbord ondersteunt crossfire toch? waarom dan een 5970 en niet een dubbele 6870? volgens mij is de laatste optie sneller en goedkoper. Maar goed, als die eenmaal uit is wil je weer wachten op sandy bridge :)

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haarbal schreef op woensdag 17 november 2010 @ 02:02:
@mike, je moederbord ondersteunt crossfire toch? waarom dan een 5970 en niet een dubbele 6870? volgens mij is de laatste optie sneller en goedkoper. Maar goed, als die eenmaal uit is wil je weer wachten op sandy bridge :)
True, maar ben erg benieuwd naar de 6950/6970 en natuurlijk de prijskaartjes daarvan. Als alleen de 6970 al over de 5970 gaat zal dat hem wss gaan worden. En dan heb ik nog steeds de optie om bijvoorbeeld eind volgend jaar een extra 6970 in m'n kast te proppen en vervolgens nog steeds behoorlijk hardcore high end te gamen. Natuurlijk zal de 6990 de overtreffende trap worden maar ik ben ongeduldig en vind het wachten tot eind november al killing.

Daarbij komt dat de 5970 inmiddels in prijs verlaagd is en het niet lang zal duren voordat ook webshops deze prijsverlaging zullen toepassen.

Ik weet alleen niet of de 5970 in CF opstelling een goede keuze zal zijn, staat me iets van bij dat ik daar meer negatieve berichten over gelezen heb dan positieve berichten...

Mijn GPU keuze hangt dus eigenlijk af van wat de 6950 en 6970 gaan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strokjer2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-05 12:37
Is dit een redelijk systeem voor minimaal 1,5 jaar?
Ik zit voornamelijk met de keuze van de LCD's wil eigenlijk zo smal mogelijke randen. Iemand ervaring?

Heb specifiek gekozen voor 4 core ipv 6 core.. voornamelijk de hogere Single CPU speed, overkill voor gamen. Wil deze ook gelijk gaan Oc'en...

Gebruik:

-Gamen
-Office
-Films

Op dit moment zitten de volgende artikelen in mijn winkelmandje:

Artikel Productomschrijving
32118 Scythe Mugen 2 Rev. B
34032 AMD Phenom II x4 965
35527 Asus M4A89GTD PRO/USB3
32446 Corsair DDR3 6GB 1600 XMS3 Kit3 CL8 (TR3X6G1600C8D)
33717 Samsung HD103SJ Spinpoint F3 1TB (Sata II, 7200rpm, 32mb)
36134 2X Asus EAH6850 DC/2DIS/1GD5
32330 2X LG L227WTP-PF (22", 2ms, DVI-D/D-Sub)

Totaal: € 1256,35
netto totaal € 1055,76
btw 19% € 200,59

Wil van mijn oude pc de 600W voeding (ANTEC) en Intell SSD overnemen. En eventueel een 3de LCD later bij kopen, maar zal even met Samsung 226BW moeten doen als mijn 3de scherm.

Ik zit voornamelijk met de keuze van de LCD's wil eigenlijk zo smal mogelijke randen. Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Strokjer2 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 02:48:
Is dit een redelijk systeem voor minimaal 1,5 jaar?
Je hebt een moederbord dat aan dualchannel doet maar een geheugensetje dat voor triplechannel bedoeld is. Dat is zonde van het geld/de snelheid. Dan zou ik eerder voor 4 GB gaan, of als je erg goede redenen hebt voor meer te gaan voor 8 GB.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2010 03:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zojuist heb ik dan een offerte aangevraagd bij 3 shops, voeding en graka nog aangepast. Ik ben benieuwd en laat uiteraard het eindresultaat weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 02:19:
[...]

True, maar ben erg benieuwd naar de 6950/6970 en natuurlijk de prijskaartjes daarvan. Als alleen de 6970 al over de 5970 gaat zal dat hem wss gaan worden. En dan heb ik nog steeds de optie om bijvoorbeeld eind volgend jaar een extra 6970 in m'n kast te proppen en vervolgens nog steeds behoorlijk hardcore high end te gamen. Natuurlijk zal de 6990 de overtreffende trap worden maar ik ben ongeduldig en vind het wachten tot eind november al killing.

Daarbij komt dat de 5970 inmiddels in prijs verlaagd is en het niet lang zal duren voordat ook webshops deze prijsverlaging zullen toepassen.

Ik weet alleen niet of de 5970 in CF opstelling een goede keuze zal zijn, staat me iets van bij dat ik daar meer negatieve berichten over gelezen heb dan positieve berichten...

Mijn GPU keuze hangt dus eigenlijk af van wat de 6950 en 6970 gaan doen...
Bij die Storm sniper betreft het al vaak de Mesh uitvoering zoals hij in de pricewatch staat. Vraag het wel goed na voordat je op de bestelknop drukt! Ik kan het weten, want ik heb ook de Mesh uitveoring van deze kast en hij is super :P

Met jouw budget zou ik zeker wachten op de 69xx uitvoering volgende maand van AMD. Welke resolutie doet jouw monitor?

Voeding is niet goed en kan absoluut beter. In principe moet een hele goede 850 Watt voldoende zijn. Heeft ook te maken met de uiteindelijke keus voor jouw graka.

ga je OC'en? Want jouw geheugen is ook belachelijk duur(ook tov het mobo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinr1

kevinr1

Dude?

Als ik een monitor koop, deze bijvoorbeeld:

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 224,05

Samen met deze video kaart:

- Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCIE

Kan ik dan een HDMI kabel gebruiken? Of geeft een DVI kabel dezelfde kwaliteit / snelheid?
Hoe moet ik dat precies zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-09 10:21
'Just to be sure' ;)
Deze upgrade (videokaart, kast, voeding etc heb ik verder), ok?

#ProductPrijsSubtotaal
1Crucial RealSSD C300 2.5" 128GB€ 226,-€ 226,-
1AMD Phenom II X6 1090T€ 201,-€ 201,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 561,22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reddevil schreef op woensdag 17 november 2010 @ 09:06:
'Just to be sure' ;)
Deze upgrade (videokaart, kast, voeding etc heb ik verder), ok?

#ProductPrijsSubtotaal
1Crucial RealSSD C300 2.5" 128GB€ 226,-€ 226,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 561,22
Niks meer aan doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
kevinr1 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 09:03:
Als ik een monitor koop, deze bijvoorbeeld:

Samen met deze video kaart:

- Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCIE

Kan ik dan een HDMI kabel gebruiken? Of geeft een DVI kabel dezelfde kwaliteit / snelheid?
Hoe moet ik dat precies zien?
Zelfde kwaliteit. HDMI kan audio + video signaal doorgeven, DVI normaal niet. Ik zeg normaal, want het kan wel via DVI, maar niet alle DVI. Anyway, het videosipgnaal is bij beide super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:03
Onderstaande pc samengesteld. Nog op en aanmerkingen?

#ProductPrijsSubtotaal
1Xigmatek Utgard Midi Tower - black Window€ 69,-€ 69,-
1Intel Core i7 870€ 236,15€ 236,15
1OCZ Fatal1ty 750W€ 91,87€ 91,87
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G€ 97,-€ 97,-
1Asrock P55 Extreme€ 89,76€ 89,76
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 870,06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 01:52:
Ik ben eigenlijk wel een hardcore gamer dus tel er fictief nog zo'n ± € 500,- bij op voor de GPU. Tot nu toe staat de HD 5970 bovenaan het lijstje maar wil toch graag nog even de HD 6950 en HD 6970 afwachten. Wachten op de HD 6990 gaat me simpelweg te lang duren dus die laat ik verder buiten beschouwing. ;)
Dat is een optie.
De 1000watt voeding lijkt idd overkill, maar heb hiervoor gekozen omdat ik waarschijnlijk met dit systeem wel ga beginnen met overclocken (niet gelijk maar in de toekomst wel) en CrossFire is ook een serieuze optie. Dus vandaar de 'extreme' voeding. :)
Hij is extreem en zou wellicht een tandje minder mogen zijn.
Ben zeer benieuwd wat jullie vinden van deze setup en wat eventuele verbeterpunten zijn. Barst maar los, schop m'n setup verrot! :+
Je vind de Sniper schijnbaar een mooie kast maar ik wil toch een andere kast onder de aandacht brengen:
De SilverStone Fortress FT02B, wat ik persoonlijk een mooiere kast vind maa veel belangrijker; deze kast
levert topprestaties qua koeling mede dankzei het slim ingedeelde interrieur. Is allemaal hier te lezen. Ook zie ik de noodzaak niet voor dat Dominator geheugen; het bederft bovendien je mogelijkheden voor een cpu-koeler met die vinnen; koeling die zich nog nooit bewezen heeft. Als het ander is, laat maar weten (met link) :>
Daarom een 'normaal" setje, wat vrijwel zo snel is, eens tuk goedkoper en van normale proporties.
Een Scythe Mugen 2 past er nu wel makkelijk in, dat type wat je zelf kiest schijnt een drama te zijn qua montage, voor AMD en Intel. Ook maakt die meer herrie als de Mugen. Als laatste het moederbord vervangen, ik lees nogal wat over issue's met deze Gigabyte; EIST problemen, sound click/buzz en C1e issue's.

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Black WD1001FALS, 1TB€ 74,90€ 74,90
1Samsung SH-S223C Zwart€ 19,71€ 19,71
1Silverstone Fortress FT02B€ 192,50€ 192,50
1Intel Core i7 950€ 242,70€ 242,70
1Cooler Master Silent Pro Gold 1000W€ 179,-€ 179,-
1Corsair XMS3 CMX6GX3M3A2000C9€ 125,-€ 125,-
1Asus P6X58D-E€ 189,13€ 189,13
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.244,49

Dan krijg je zoiets.
vinpower schreef op woensdag 17 november 2010 @ 09:53:
Onderstaande pc samengesteld. Nog op en aanmerkingen?

#ProductPrijsSubtotaal
1Xigmatek Utgard Midi Tower - black Window€ 69,-€ 69,-
1Intel Core i7 870€ 236,15€ 236,15
1OCZ Fatal1ty 750W€ 91,87€ 91,87
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G€ 97,-€ 97,-
1Asrock P55 Extreme€ 89,76€ 89,76
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 870,06
Neem een Antec TP 650/750 of wat ander ipv die Fatalist OCZ. Je mag al blij zijn als die stabiel blijft op 700 watt.

[ Voor 23% gewijzigd door Madrox op 17-11-2010 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleng
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-07-2020
Kort vraagje mannen!

Ik zie hier (correct me if i'm wrong) nog niet bijster veel de revodrive worden besproken (pricewatch: OCZ RevoDrive PCI-EXPRESS SSD 80GB). Okay, ik geef toe, je moet kunnen booten vanaf pcie, maar de revodrive is echt een beest vergeleken met de wat meer conventionele ssd's en niet vreselijk veel duurder.

review:
http://hothardware.com/Re...ler-PCIE-SSD-Performance/

Waarom hier niet voor kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rows schreef op woensdag 17 november 2010 @ 08:53:
[...]

Bij die Storm sniper betreft het al vaak de Mesh uitvoering zoals hij in de pricewatch staat. Vraag het wel goed na voordat je op de bestelknop drukt! Ik kan het weten, want ik heb ook de Mesh uitveoring van deze kast en hij is super :P

Met jouw budget zou ik zeker wachten op de 69xx uitvoering volgende maand van AMD. Welke resolutie doet jouw monitor?

Voeding is niet goed en kan absoluut beter. In principe moet een hele goede 850 Watt voldoende zijn. Heeft ook te maken met de uiteindelijke keus voor jouw graka.

ga je OC'en? Want jouw geheugen is ook belachelijk duur(ook tov het mobo)
Salland (spam?) heeft de CM Storm 2 keer staan, zowel 'normaal' als de Mesh. De Mesh version staat momenteel in het winkelmandje dus dat zal wel goed zitten :)

Wachten op de 69xx ga ik sowieso doen :) Monitor doet 1920x1200.

850 watt? Dat lijkt mij niet voldoende icm met OC én CF. CF ligt toch in de planning voor de toekomst...
Geheugen had ik zelf idd mijn twijfels over, evt de XMS 3?
Madrox schreef op woensdag 17 november 2010 @ 10:00:
[...]

Dat is een optie.

[...]

Hij is extreem en zou wellicht een tandje minder mogen zijn.

[...]

Je vind de Sniper schijnbaar een mooie kast maar ik wil toch een andere kast onder de aandacht brengen:
De SilverStone Fortress FT02B, wat ik persoonlijk een mooiere kast vind maa veel belangrijker; deze kast
levert topprestaties qua koeling mede dankzei het slim ingedeelde interrieur. Is allemaal hier te lezen. Ook zie ik de noodzaak niet voor dat Dominator geheugen; het bederft bovendien je mogelijkheden voor een cpu-koeler met die vinnen; koeling die zich nog nooit bewezen heeft. Als het ander is, laat maar weten (met link) :>
Daarom een 'normaal" setje, wat vrijwel zo snel is, eens tuk goedkoper en van normale proporties.
Een Scythe Mugen 2 past er nu wel makkelijk in, dat type wat je zelf kiest schijnt een drama te zijn qua montage, voor AMD en Intel. Ook maakt die meer herrie als de Mugen. Als laatste het moederbord vervangen, ik lees nogal wat over issue's met deze Gigabyte; EIST problemen, sound click/buzz en C1e issue's.
1. Dus je zegt dat de voeding wel wat minder mag? Wat zou jij aanraden in je achterhoofd houdend dat ik zal gaan OC'en en CF zal gaan gebruiken? Bij mijn weten loop je dan met 850 watt al snel op het randje... 8)7

2. De Sniper vind ik idd een toffe kast en deze heeft ook een prima airflow dus die blijft (bijna) zeker staan. :>

3. Zoals ik in mijn vorige post al zei, en jij nu in je lijstje aangeeft, gewoon voor de XMS 3 kiezen dus?

4. De Yasya is mijn door Salland aangeraden, schijnt hetzelfde te presteren als de Mugen 2 maar is beter leverbaar. Als jij zegt dat de Mugen de betere keuze is zal ik dit aanpassen. :)

5. Ik lees juist alleen maar goede ervaringen over de Gigabyte... :?

Ik zal me er vanavond / vannacht nog maar eens in verdiepen (o.a. kast) want heb nog wel ff tijd voordat Ati met de 69xx op de proppen komt :z

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2010 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 20:32
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 12:09:
Wachten op de 69xx ga ik sowieso doen :) Monitor doet 1920x1200.

850 watt? Dat lijkt mij niet voldoende icm met OC én CF. CF ligt toch in de planning voor de toekomst...
Geheugen had ik zelf idd mijn twijfels over, evt de XMS 3?
Met een 69xx voor een 1920*1200 scherm, ben je al erg goed voorzien.
Ik zie niet veel winst in een toekomstige CF opstelling met 1 WUXGA scherm, zeker niet als je kijkt naar prijs-prestatie.
Waarom niet het geld van de 2e GPU in je zak houden en bewaren voor de volgende generatie GPU's?

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Baserk schreef op woensdag 17 november 2010 @ 12:23:
[...]

Met een 69xx voor een 1920*1200 scherm, ben je al erg goed voorzien.
Ik zie niet veel winst in een toekomstige CF opstelling met 1 WUXGA scherm, zeker niet als je kijkt naar prijs-prestatie.
Waarom niet het geld van de 2e GPU in je zak houden en bewaren voor de volgende generatie GPU's?
Omdat er na dit systeem een nieuwe monitor of 2e monitor op het verlanglijstje staat (ergens volgend jaar).
Daarbij, ik ben nogal een 'ik wil 'het beste' hebben' mannetje dus of het nu 2 keer een 69xx gaat worden of 1 keer een 5970 (ligt aan het prijsverschil), veel geld voor een GPU ben ik sowieso kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik wil al een tijdje een nieuw systeem aanschaffen, maar ik heb geen idee gehad waar ik moest kijken. Het liefst koop ik gewoon een kant en klare pc, maar de enige echte kant en klare high end gaming systemen die ik heb gevonden zijn van merken als dell(alienware) en daar betaal je teveel voor een naam.
Dus nu wil ik een pc in elkaar laten zetten, maar ik heb geen idee welke onderdelen erin moeten :( Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

- Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal €2000,-

- Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naa je nieuwe bak? Welke?
De randapparatuur heb ik al. (muis, toetsenbord, headset, monitor)

- Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Ik wil klaar zijn voor 3D, zodat ik straks als ik in 3D wil spelen alleen een bril en een nieuwe monitor hoef aan te schaffen.
Ook zou het fijn zijn als mijn pc een beetje stil is, zodat hij 's nachts gewoon aan kan blijven als ik er naast aan het slapen ben :)

- Wat voor soort gamer ben je?
Ik ben een heel fanatieke gamer en speel voornamelijk Starcraft II op het moment. In het verleden heb ik ook veel shooters gespeeld en ik denk dat ik dat op deze pc ook nog wel ga doen.

Ik hoop dat dit genoeg info is, als er nog vragen zijn hoor ik het graag.
Bij voorbaat dank voor het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:18
#ProductPrijsSubtotaal
1Sony Optiarc AD-5260S Zwart€ 15,05€ 15,05
1Logitech Comfort Wave 450€ 19,95€ 19,95
1Logitech MX518 Optical Gaming Mouse€ 28,-€ 28,-
1Cooler Master Silent Pro M850€ 116,95€ 116,95
1OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 60GB€ 106,-€ 106,-
1GeIL Black Dragon GB34GB1600C9DC€ 60,-€ 60,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.112,89

Hierbij komt dan nog een spinpoint F3 1TB die ik al heb.
Het vervangt: e6750 (3,6ghz) met hd4890.

Budget: 1000 euro excl win7 en input devices.

Doelen:
- gamen op een 3x portrait eyefinity opstelling (res: 3240x1920).
- snel in windows, met name internet.

Vragen:
- gaat de cpu (overclocked) een (ernstige) bottleneck vormen voor de 2x 6870? is een phenom x6 anders zn geld waard? (core i7 950 setup kost al gauw 250 euro meer incl duurder mobo en 6gb tripple channel geheugen).
- kan ik met een goedkopere videokaar setup toch goed gamen op de hoge resolutie?
- mobo wel ok? het is de goedkoopste met volgens mij alle functies die ik nodig heb...
edit: ik lees net dat de trim van de ssd hierop niet werkt, andere opties?
- kast krijgt goede reviews, uiteraard zijn er betere (en vooral duurdere) kasten, maar deze is groot genoeg en geeft voldoende airflow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Shiit, nu zie ik opeens dat de harddisk die ik heb besteld 5400 toeren is..is dit een groot probleem?
Heb wel een SSD voor windows op te installeren.. Kan er desnoods ook nog wel een 1TB 7200 toeren schijf bijhangen..
In dit lijstje dus:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung EcoGreen F3EG, 2TB€ 81,67€ 81,67
1Corsair CMX4GX3M2A1600C7€ 74,95€ 74,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.439,14

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dacuuu schreef op woensdag 17 november 2010 @ 13:42:
Shiit, nu zie ik opeens dat de harddisk die ik heb besteld 5400 toeren is..is dit een groot probleem?
Nee aantal toeren zegt overigens ook lang niet alles over de prestaties.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinr1

kevinr1

Dude?

Dacuuu schreef op woensdag 17 november 2010 @ 13:42:
Heb wel een SSD voor windows op te installeren.. Kan er desnoods ook nog wel een 1TB 7200 toeren schijf bijhangen..
In dit lijstje dus:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung EcoGreen F3EG, 2TB€ 81,67€ 81,67
1Corsair CMX4GX3M2A1600C7€ 74,95€ 74,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.439,14
Als ik jou was zou ik deze moederbord nemen:

Asrock 870 EXTREME3
Voor € 75,-

Scheelt wat tientjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
kevinr1 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 13:53:
[...]

Als ik jou was zou ik deze moederbord nemen:

Asrock 870 EXTREME3
Voor € 75,-

Scheelt wat tientjes
Ik heb alles al besteld...misschien was dat beter geweest, maar heb dit 2 dagen terug besteld, dus vind het nu wel best :+ veel verschil met die 2 mobo's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 12:09:
[...]

1. Dus je zegt dat de voeding wel wat minder mag? Wat zou jij aanraden in je achterhoofd houdend dat ik zal gaan OC'en en CF zal gaan gebruiken? Bij mijn weten loop je dan met 850 watt al snel op het randje... 8)7
Ik denk dat je met CF niet snel aan 850 Watt gaat komen.
Zie onderstaande test voor een SLI-setup van 2x een 580GTX

http://www.guru3d.com/article/geforce-gtx-580-sli-review/14

Max dus 719W. Elders een andere test gevonden met max 777W. Verschil zal de efficientie van de voeding zijn.
Vergis je hier niet in: Het gaat hier om wat uit de muur wordt getrokken. Dat is dus altijd meer.
Reken je van 719W terug, met een 90% efficiente voeding, dan kom je dus uit op een verbruik van 660W voor het totale systeem.

Maar goed: ik zou in jouw geval ook voor een zware voeding gaan. Maar het is dus niet dat je systeem 850W gaat vragen aan je voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinr1

kevinr1

Dude?

@ Dacuu,

Waar heb jij alles toevallig dan besteld?
Wil ook zo'n systeem bestellen, maar weet niet waar.

Want al wil ik ergens bestellen ben ik bang dat het niet aankomt of dat het stuk is.
En aangezien het namelijk veel onderdelen zijn bestel ik het liefst in 1X goed.

Dus waar heb jij ze besteld? Wanneer komen ze binnen.
En misschien wil je mij een DM sturen hoe alles is aangekomen. Zou ik op prijs stellen.

Bij voorbaat bedankt hea!

Pagina: 1 ... 10 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voordat je hier je systeem of vraag post, zijn er wat zaken die gelezen of gedaan moet hebben. Lees de topicstart voor je je bericht typt!