Graag zou ook ik een beter gamesysteem aanschaffen. Mijn huidige systeem is eigelijk prima ware het niet dat deze telkens uitvalt door een (schijnbaar) onoplosbaar probleem.
Ik heb al even rondgesnuffeld bij de pricewatch maar ik kom er niet uit. Ik heb er niet genoeg kaas van gegeten om het systeem onderdeeltje voor onderdeeltje in mijn eentje in elkaar te zetten dus ik moet een webshop hebben die ook de installatie regelt. En het liefst een van de goedkopere webshops, want ik zie dat er erg veel verschil in prijzen zit, soms scheelt het wel 30-40%
- Wat mag het systeem gaan kosten?
900 a 1000 euro is eigelijk wel het maximale wat ik er aan uit wil geven.
- Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe bak?
De monitor (1920x1080), speakers, muis en toetsenbord. Een besturingssysteem is ook niet nodig.
- Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
HDD hoeft niet meer dan 1TB te zijn, 1 hdd is uiteraard ook voldoende. 4 GB geheugen is ook goed genoeg want aan meer heb je eigelijk toch niks

qua videokaart ben ik de HD6870 gewend, het liefst heb ik er een die beter is of in ieder geval niet onder doet aan die kaart. Mijn huidige processor is een i7 860 @ 2.80 GHz. Ook daar heb ik liever een nóg betere versie van. Qua voeding wil ik er eentje die het allemaal prima aan kan. Behuizing heb ik geen voorkeur in, als alles er maar in past, en het liefst
geen big tower of iets dergelijks, want dat past niet
- Wat verder aanwezig moet zijn
Dvd drive, netwerk- en geluidskaart (tenzij dit al aanwezig is op het moederbord, maar dat weet ik niet zeker eigelijk), installatie vooraf en levering aan huis
- Wat voor soort gamer ben je?
Voornamelijk casual, al zijn er ook momenten dat ik er urenlang achterelkaar mee bezig kan zijn.
[
Voor 13% gewijzigd door
GlenSpey op 23-04-2011 12:06
]