Verwijderd schreef op maandag 11 april 2011 @ 22:50:
@exbloder. 8gb geheugen is niet echt nodig en de harde schijf kan ook 20 euro goedkoper. Als je dan ook een goedkopere voeding neemt (Een XFX van rond de 500 W ofzo) kan je makkelijk een 120 gb SSD halen. Deze stille voeding is hoe dan ook erg vreemd, want een HAF 922 maakt redelijk wat lawaai.
Zoals michelv5 al zei, die 8gb ram is toch wel nodig naar de toekomst toe volgens mij

Voor de voeding zou ik dan een ander exemplaar nemen van
+ 800-850 watt(een XFX zoals stef602 zei), om er later nog een tweede gtx 570 bij te steken.
Keuze voor die bepaalde harde schijf is eerder door de Sata-600 aansluiting, ik heb gehoord dat dit toch wel een vrij groot verschil is. Voor een SSD met Sata-600 is er wel geen budget meer

Stef602 schreef op maandag 11 april 2011 @ 22:38:
[...]
cooler master maakt slechte voedingen.
en naar mijn mening kan je beter een 5850 Crossfire nemen (2 kaarten dus)
http://www.anandtech.com/bench/Product/303?vs=306
ze rennen rondjes om die 570 en zelfs een 580 kunnen ze nog bijhouden!
en aangezien je +- 100 euro over hebt, kan je er misschien nog 1 bijstoppen

(als je moederboard dat aan kan)
overigens, had de vertex 2 geen problemen? waardoor hij sneller kapot gaat, en langzamer is geworden?
Na het zien van die link overweeg ik inderdaad om voor twee 5850's te gaan, maar langs de andere kant heb ik veel gehoord over driverproblemen(zijn die er nu nog?)met de 5xxx serie in Crossfire, en dat de kaarten vrij warm worden(te verhelpen door fan in de zijkant bij te zetten). Mijn voorkeur gaat zoiezo uit naar Nvidia(enkel deze kaarten gehad, nog nooit problemen gehad) maar twee 570's in sli hebben wel heel wat stroom nodig, meer dan 800 volgens wat ik gelezen heb.
Over die problemen bij de Vertex 2: ik heb enkel gelezen over problemen als je raid gebruikt, en een of ander probleem met windows(valt te verhelpen door eerst windows op de andere harde schijf te zetten en daarna de ssd naar nieuwe firmware te flashen, voor zover ik weet). Weet je misschien of deze problemen ook van toepassing zijn op de OCZ Agility 2 harde schijven, al heb ik gehoord dat deze een stuk trager is dan de Vertex 2 op sommige vlakken?
Ik ga morgen zeker rondzoeken om die grafische kaart, voeding en SSD te vervangen, van de rest ben ik al vrij zeker(correct if wrong).