Hej,
Ik ben een erge fan van de best buy guides en voor mij wordt het langzaam tijd voor een nieuwe pc!
Ik heb daarom eerst eens gekeken naar de november best buy guide!
Hierop wil ik eigenlijk een paar zaken goed aanpassen!
Ik heb nog niks dus ik start met een handje vol met geld en ik wil eindigen met een mooie moordmachine!
Waarom gebruik ik een pc?
Uiteraard voor de standaard zaken zoals word, excel, internet browsen en msn!
Verder doe ik soms een beetje aan photoshop dit is niet te tellen in een maand soms doe ik het meer andere maand helemaal niks.
En ik game wel aardig wat!
Ik speel heel veel Call of Duty 4 / MW2 en de nieuwe Black Ops! En wat Fifa!
Ik wil eigenlijk een nieuw systeem om me voor te bereiden op Guild Wars 2 (wat ook geen zware koek wordt)
En verder speel ik af en toe wel wat andere spelletjes maar ik speel geen zware games zoals Crysis!
Mijn gekozen systeem!
Ik heb gekozen voor naar mijn een gevoel echt een overclock systeem!
Ik doe eigenlijk helemaal niet aan overclocken maar ik wil wel graag dat alles vloeiend loopt!
Ik heb gekozen om geen extra processorkoeler te kopen! Als ik toch niet of minimaal doe overclocken dan moet naar mijn gevoel de standaard processorkoeler voldoende zijn!
Hier komt hij:
Processor Intel Core i7 950 Socket 1366
Processorkoeling Boxed
Moederbord Asus Rampage 2 Extreme
Geheugen G.Skill Dimm 8Gb DDR3-1333
Solid State Drives OCZ Agility 2 E 2,5zoll SSD 60Gb
Harde schijf Western Digital WD10EURS 1Tb
Videokaart Twijfel geval zie hieronder
Voeding Corsair HX750W
Toelichting
Processor heb ik hetzelfde gelaten als de best buy guide!
Processorkoeling zoals hierboven heb toegelicht wil ik standaard houden
Voor het moederbord wil ik gaan voor de Asus Rampage 2 Extreme. Ik heb hier hele goede dingen over gehoord en sommige zeggen mij zelfs dat het een van de betere is op dit moment.
Ik koop mijn onderdelen in Duitsland wil ik als enigste toevoeging geven hierop!
Het geheugen wil ik gaan voor 8Gb ipv 6gb.het verschil in kosten is slechts 10 - 15 euro en ik ga zowiezo voor een 64bits windows 7.
Solid State Drives heb ik gekozen om slechts 60 Gb te pakken! Het enigste wat hier op hoort te komen is Windows. De rest zal worden geïnstraleerd op de harde schijf.
De harde schijf heb ik gekozen voor een Western Digital. Ik heb mij laten vertellen (geef mij feedback als dit niet aan de orde is) dat Samsungs soms raar kunnen doen en in tegenstelling tot Western Digital een
''slechter'' merk is dan Western Digital op gebied van Harde Schijven.
De voeding wil ik hetzelfde laten als de Best Buy Guide! Eventueel heb ik de vraag ik of met deze setup zou kunnen overstappen naar een minder wattage voeding? Of is deze voeding gewoon aan te raden!
De Videokaart
Hierover was ik een beetje aan het twijfelen. Ik wil zowiezo niet gaan voor een SLI en ik heb zowel ervaring met Nvidea als met ATI. Ik heb bij beide geen problemen ondervangen en heb dus niet echt een voorkeur voor merk.
Ik ben dus eigenlijk een beetje de Best Buy Guide gevolgd met de keuze voor de Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCIE. Maar omdat ik geen zware spellen speel naar mijn gevoel en ik zowiezo niet ga voor een sli was ik een twijfelen om een goedkopere variant te kiezen namelijk de Sapphire HD 6850 1GB PCIE.
Zouden jullie me met deze keuze kunnen helpen?
De Case
Natuurlijk moet ik ook een Case hebben en ik heb geen voorkeur voor mooi uitziende met lichtjes en raam of een gewoon zwarte. De keuze op zwart wil ik wel graag zo houden! Ook ben ik niet zo een fan van deurtjes!
Het belangrijkste voor mij is dat de case genoeg koeling bied aan de apparatuur en ik weet niet wat voor voordelen een case nog meer kan hebben!
Verder zou ik echt niet weten wat voor case ik moet pakken! De Asus Rampage 2 Extreme is een groot moederbord en daar heb je een E-ATX case voor nodig. De lancool van de best buy guide leek mij interessant! Maar ik weet niet of dit een E-ATX case is!
Hebben jullie hiervoor misschien suggesties? Als het toevallig een goede case is met een deurtje dan ga ik niet dood hoor!
Slot
Ik hoop dat jullie weten waar ik heen wil gaan!
Het belangrijkste wat ik uit deze post wil halen is een antwoord op
- mijn motivatie voor de standaard processor koeler ipv een extra
- De keuze voor een grafische kaart
- De E-ATX Case
- De Voeding
Als er nog andere opmerkingen zijn over mijn samenstelling hoor ik die graag!
De laatste toevoeging die ik nog wil mede delen. Over apparatuur zoals boxen, beeldscherm en een DVD speler graag niks van aantrekken. Dat zijn de kleine standaard dingen die ik niet als zeer belangrijk zie als keuze op dit moment!
Bedankt!