Ben je superman ofzo? hoe ga je het verschil van 0,357 nanoseconde in latency merken in games?Beatboxx schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 16:49:
[...]
Processorkeuze: ik verwijs je graag door naar dit topic.
RAM: Ik raad je sowieso aan om te checken die geheugens in de QVL van je mobo staan. Ik ben ook geen held met geheugen, maar ik weet nog net wel dat die van 1866 MHz jouw betere prestaties gaan leveren als je gamed(correct me if I'm wrong)
Weet ik, maar mijn antwoord is dus ook dat je op alles kan gaan letten want ik heb geen glazen bol waarop ik de prijzen voor in maart kan voorspellen. Nu een lijst samenstellen heeft dus geen zin, behalve dat je het een richtlijn kan geven tot je budget, maar daarom zei ik al dat het budget op zich prima isVerwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 15:42:
[...]
Daarom vroeg ik ook , waar moet ik op letten, ik kom in maart terug
Ik zou zelf voor optie 2 gaan, het AMD systeem.
[ Voor 4% gewijzigd door rows op 25-01-2011 17:39 ]
You're absolutely wrong. QVL heb je helemaal niets aan. Gewoon a-merk geheugen kopen is prima.Beatboxx schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 16:49:
[...]
RAM: Ik raad je sowieso aan om te checken die geheugens in de QVL van je mobo staan. Ik ben ook geen held met geheugen, maar ik weet nog net wel dat die van 1866 MHz jouw betere prestaties gaan leveren als je gamed(correct me if I'm wrong)
Idd 1866, ga je absoluut niet merken dat is klinklare inzin. Het is alleen leuk als je gaat benchen. Ik zou niet hoger gaan dan 1600, want dat is zonde geld.
Het topic waar je naar verwijst zit een slotje op, want dat was niet echt steekhoudend
Hoi iedereen!
Ik ben nieuw op de Tweakers forum maar lurk hier al regelmatig als ik ergens hulp bij nodig heb. Nu ben ik op een punt gekomen dat ik het nergens kan vinden dus ik dacht, laat ik de vraag maar eens posten.
Ik heb een bureau met een 32" inch HDTV en ik wil daar een budget-gamesysteem aan hangen om daar op te kunnen gamen. Ik heb geen ruimte voor een monitor. Nu vraag ik me af, moet de computer hiervoor krachtiger zijn dan voor een normale monitor? Zo ja, wat is de goedkoopst mogelijke optie? Ik ben verder nooit verder gekomen dan eens met een programmatje een computer virtueel in elkaar te zetten, dus ik durf geen suggestie neer te zetten omdat ik er gewoon nog veel te weinig vanaf weet.
Hoop dat dit een degelijke eerste post is :-)
EDIT: Nog wat vergeten ondanks dat ik de starttopic gelezen heb. Het budget is dus zo goedkoop mogelijk en qua gamer speel ik alleen SC2, WoW en DC Universe Online sinds kort.
Ik ben nieuw op de Tweakers forum maar lurk hier al regelmatig als ik ergens hulp bij nodig heb. Nu ben ik op een punt gekomen dat ik het nergens kan vinden dus ik dacht, laat ik de vraag maar eens posten.
Ik heb een bureau met een 32" inch HDTV en ik wil daar een budget-gamesysteem aan hangen om daar op te kunnen gamen. Ik heb geen ruimte voor een monitor. Nu vraag ik me af, moet de computer hiervoor krachtiger zijn dan voor een normale monitor? Zo ja, wat is de goedkoopst mogelijke optie? Ik ben verder nooit verder gekomen dan eens met een programmatje een computer virtueel in elkaar te zetten, dus ik durf geen suggestie neer te zetten omdat ik er gewoon nog veel te weinig vanaf weet.
Hoop dat dit een degelijke eerste post is :-)
EDIT: Nog wat vergeten ondanks dat ik de starttopic gelezen heb. Het budget is dus zo goedkoop mogelijk en qua gamer speel ik alleen SC2, WoW en DC Universe Online sinds kort.
[ Voor 10% gewijzigd door LaurensFTW op 25-01-2011 18:08 ]
Zelfs met de nieuwste beste kaarten haal je geen 150fps op max settings. Die zijn nieuwer, en nog duurder.Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 16:19:
[...]
Huh wat bedoel je?
Mijn videokaart is toch gewoon prima? Ik had hem voor 250 euro gekocht ofzo 2 jaartjes geleden..
Maar het systeem zelf zal het wel gewoon goed doen ik bedoel 150fps enzo of dat ook niet?
Verwijderd
Totdat je geheugen niet werkt.rows schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 17:45:
[...]
You're absolutely wrong. QVL heb je helemaal niets aan. Gewoon a-merk geheugen kopen is prima.
Idd 1866, ga je absoluut niet merken dat is klinklare inzin. Het is alleen leuk als je gaat benchen. Ik zou niet hoger gaan dan 1600, want dat is zonde geld.
Het topic waar je naar verwijst zit een slotje op, want dat was niet echt steekhoudend
Verwijderd
Even een kort vraagje tussendoor (weet niet goed waar ik de vraag moet stellen): Ben dus op zoek naar een een HDMI kabel van 5meter, zoals jullie weten zit er zeer veel verschil in prijsklasse... Ik vraag mij dan ook af: zit er een verschil tussen een kabel met een snelheid van 5Gbit/s en één van 10 Gbit/s? Alleszins qua prijs wel..
Je videokaart gaat dit gigantisch bottlenecken.. Zou je verder kunnen vertellen over welk spel met welke resolutie op welke instellingen je het over hebt? Mijn glazen bol zit helaas bij de RMAVerwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 15:09:
Ik wil een nieuwe pc in elkaar zetten met de grafische kaart die ik al 2 jaar heb (hij was toen 230 euro dus hij is (nog?) redelijk goed lijkt me)
ik heb nu een voeding van 460W maar dat is te weinig (?)
# Product Prijs Subtotaal 2 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 47,- € 94,- 1 Cooler Master CM 690 II € 64,90 € 64,90 1 Cooler Master Hyper 212 Plus € 23,66 € 23,66 1 Asus EN8800GTS/HTDP/512M € 0,- € 0,- 1 XFX PRO650W € 71,99 € 71,99 1 Corsair XMS3 CMX6GX3M3A1600C9 € 57,27 € 57,27 1 AMD Phenom II X6 1055T € 155,90 € 155,90 1 Asrock 870 Extreme3 € 72,09 € 72,09 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 539,81
Kan ik met dit systeem 250fps steady krijgen in games of niet?
en is dit een goede samenstelling of niet?
Meh misschien als hij een gtx 580 in 3 way sli kan zetten... maakt hij een kans:)powerpuck schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 18:33:
[...]
Zelfs met de nieuwste beste kaarten haal je geen 150fps op max settings. Die zijn nieuwer, en nog duurder.
of als de 6990 uitkomt..... 3/4 way crossfireX meh dan moet het wel.... lukken...
Maar 150fps op welke games? op Pacman haal je dat vast wel yh....
EDIT: ik bedoelde 3 gtx 580's!
[ Voor 3% gewijzigd door Brodo op 25-01-2011 20:34 ]
6GB kits zijn niet echt geschikt voor AM3, het KAN werken, maar het kan ook NIET werkenVerwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 15:09:
Ik wil een nieuwe pc in elkaar zetten met de grafische kaart die ik al 2 jaar heb (hij was toen 230 euro dus hij is (nog?) redelijk goed lijkt me)
ik heb nu een voeding van 460W maar dat is te weinig (?)
# Product Prijs Subtotaal 2 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 47,- € 94,- 1 Cooler Master CM 690 II € 64,90 € 64,90 1 Cooler Master Hyper 212 Plus € 23,66 € 23,66 1 Asus EN8800GTS/HTDP/512M € 0,- € 0,- 1 XFX PRO650W € 71,99 € 71,99 1 Corsair XMS3 CMX6GX3M3A1600C9 € 57,27 € 57,27 1 AMD Phenom II X6 1055T € 155,90 € 155,90 1 Asrock 870 Extreme3 € 72,09 € 72,09 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 539,81
Kan ik met dit systeem 250fps steady krijgen in games of niet?
en is dit een goede samenstelling of niet?
I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670
Zou ik overigens wel knap vinden met schermen die tot max 120Hz gaan.revivespirit schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 19:59:
[...]
Meh misschien als hij een gtx 480 in 3 way sli kan zetten... maakt hij een kans:)![]()
![]()
of als de 6990 uitkomt..... 3/4 way crossfireX meh dan moet het wel.... lukken...
Maar 150fps op welke games? op Pacman haal je dat vast wel yh....
Dat kan net zo makkelijk gebeuren als het wel in de QVL staat. De geheugen chips willen ook nog wel eens veranderen per batch van dezelfde serie, dus daar sta je dan met je QVL (als jij je mem al in de QVL lijst kan vinden).
[ Voor 36% gewijzigd door rows op 25-01-2011 20:29 ]
Dat forum over de processorkeuze is gesloten, dus daar kan ik geen discussie voeren/volgen over dat onderwerp.Beatboxx schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 16:49:
[...]
Qua geheugen is het volgensmij zo dat dat vooral bij Asus moederborden het geval is. Die willen nog wel eens werken met 'apart' OCZ/GEIL geheugen. Bij andere merken werken meestal alle geheugenmodules wel.
rows schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 17:45:
[...]
You're absolutely wrong. QVL heb je helemaal niets aan. Gewoon a-merk geheugen kopen is prima.
Ok dat ga ik niet merkenbladerash schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 17:01:
[...]
Ben je superman ofzo? hoe ga je het verschil van 0,357 nanoseconde in latency merken in games?
Ligt eraan welk spel hij bedoel, dat heeft hij volgensmij nog niet gezegd. Als hij het bijv. over COD4 heeft, komt hij zeker wel in de buurt met een goed getweakte config.powerpuck schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 18:33:
[...]
Zelfs met de nieuwste beste kaarten haal je geen 150fps op max settings. Die zijn nieuwer, en nog duurder.
Verwijderd
Ik heb samen met hulp van iemand met meer ervaring dit (game)systeem samengesteld. Maar zoals gezegd heb ik hier niet veel ervaring mee en hoop ik van jullie dan ook reacties op dit systeem te krijgen.
Seagate Barracuda 7200.12 SATA 1TB
Intel 2500K Boxed
OCZ ModXstream Pro 600W
Lian Li PC-7B Plus II
Asus P8H67-M EVO
Samsung SH-S223C
CLUB3D Radeon HD6950
OCZ DDR3 PC3-10666 Gold Low-Voltage Triple Channel
Ik wil voor mijn systeem niet veel meer betalen dan €900,- excl. monitor. Dit systeem kan ik bij Afuture bestellen voor €867,- dus ik zit bijna op mijn budget. Ik hoop snel reacties te krijgen.
Alvast Bedankt
Intel 2500K Boxed
OCZ ModXstream Pro 600W
Lian Li PC-7B Plus II
Asus P8H67-M EVO
Samsung SH-S223C
CLUB3D Radeon HD6950
Ik wil voor mijn systeem niet veel meer betalen dan €900,- excl. monitor. Dit systeem kan ik bij Afuture bestellen voor €867,- dus ik zit bijna op mijn budget. Ik hoop snel reacties te krijgen.
Alvast Bedankt
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2011 21:20 ]
Ik zou die sowieso die seagate vervangen door een samsung f3Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 21:19:
Ik heb samen met hulp van iemand met meer ervaring dit (game)systeem samengesteld. Maar zoals gezegd heb ik hier niet veel ervaring mee en hoop ik van jullie dan ook reacties op dit systeem te krijgen.
Intel 2500K Boxed
OCZ ModXstream Pro 600W
Lian Li PC-7B Plus II
Asus P8H67-M EVO
Samsung SH-S223C
CLUB3D Radeon HD6950
Alvast Bedankt
pricewatch: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
54,85 bij afuture
Ten tweede, Lian Li? Is een duur merk....(en naar mijn mening maken ze vaak de prijs niet helemaal goed met wat ze leveren maarja)
pricewatch: Cooler Master CM 690 II Advanced < NIET bij afuture verkrijgbaar, maar binnen 24 uur thuisbezorgd bij azerty: 82,61 euro
^is ook een prima case.
Ow en ik zou, liever geen ocz ram nemen, omdat OCZ binnenkort stopt met het maken van ram en dit zou als je ooit problemen met je ram zou krijgen misschien vervelde situaties kunnen opleveren.
(corsair en kingston geven volgens mij op alle ram modules levenslang garantie net als OCZ)
en ram:
pricewatch: Kingston HyperX KHX1333C7D3K3/6GX ( 72,15 incl bezorgkosten bij afuture)
das 1333 triple channel.... Is misschien iets beter vergeleken met 1066..:)
[ Voor 4% gewijzigd door Brodo op 25-01-2011 21:54 ]
Ik volg dit topic al een weekje of zo en het is eindelijk tijd om mijn systeem eens te posten. Mijn huidige desktop is een E6600 met Nvidia 9600GT, die overigens bij een vriend staat. Ik zelf gebruik een Vaio notebook met T4300 CPU en Radeon HD 4570. Beide systemen (desktop uiteraard iets beter) draaien spellen zoals Civ5 en Forged Alliance wel, maar niet echt soepel.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 1500 euro, maar met goede prijs/prestatie verhouding, dus het hele budget hoeft niet op (liefst niet).
Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naa je nieuwe bak? (monitor, tobo, muis, enz.) Bij een monitor is het type of iig het noemen van de resolutie wel handig.
Alle externe meuk. Monitor is een 24" Benq op 1920x1080 resolutie.
Wat denk je allemaal nodig te hebben? (SSD bijvoorbeeld iets?)
Niets specifiek, gewoon weer een snelle bak waar ik geen problemen met spellen ga hebben.
Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Ik ga niet overklokken. Heb geen intressie in CF of SLI voorlopig (een kaart moet voldoende zijn).
Wat voor soort gamer ben je?
Sim (Civ5), RTS (Forged Alliance), RPG (Dragon Age, Mass Effect) etc.
Ik heb van dit topic (en andere bronnen begrepen) dat voor spellen het nauwelijks uit maakt of je een i5-2500 of een i7-2600 neemt, dus hou ik het bij een i5-2500. Om dat ik niet van plan ben om te overklokken (en ook geen drie week wil wachten of 50 euro extra betalen) kies ik niet voor een "K" serie. Verder wil ik voor een videokaart niet de hoofdprijs betalen. Rond de 250 euro is echt het maximum zo'n beetje.
Het HDD dock is omdat ik sommige schijven eens in de maand of zo (voor backups etc) even wil gebruiken maar niet permanent in de kast wil hebben (ondanks dat die er plenty ruimte voor heeft).
Affijn, omdat ik al een tijdje zit te sleutelen lijkt mij niks mis met deze configuratie... of niet?
Max 1500 euro, maar met goede prijs/prestatie verhouding, dus het hele budget hoeft niet op (liefst niet).
Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naa je nieuwe bak? (monitor, tobo, muis, enz.) Bij een monitor is het type of iig het noemen van de resolutie wel handig.
Alle externe meuk. Monitor is een 24" Benq op 1920x1080 resolutie.
Niets specifiek, gewoon weer een snelle bak waar ik geen problemen met spellen ga hebben.
Ik ga niet overklokken. Heb geen intressie in CF of SLI voorlopig (een kaart moet voldoende zijn).
Sim (Civ5), RTS (Forged Alliance), RPG (Dragon Age, Mass Effect) etc.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 47,- | € 47,- |
1 | Sony Optiarc AD-7260S Zwart | € 16,99 | € 16,99 |
1 | Fractal Design Define R3 (Zwart) | € 89,10 | € 89,10 |
1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 34,- | € 34,- |
1 | Intel Core i5 2500 Boxed | € 178,90 | € 178,90 |
1 | Seasonic M12II 620W | € 82,- | € 82,- |
1 | OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 120GB | € 183,50 | € 183,50 |
1 | Kingston HyperX Blu KHX1600C9AD3B1K2/4G | € 40,50 | € 40,50 |
1 | Sharkoon SATA QuickPort PRO | € 33,- | € 33,- |
1 | Sapphire HD6950 2GB GDDR5 PCI-E | € 247,- | € 247,- |
1 | Asus P8P67 PRO | € 152,- | € 152,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.103,99 |
Ik heb van dit topic (en andere bronnen begrepen) dat voor spellen het nauwelijks uit maakt of je een i5-2500 of een i7-2600 neemt, dus hou ik het bij een i5-2500. Om dat ik niet van plan ben om te overklokken (en ook geen drie week wil wachten of 50 euro extra betalen) kies ik niet voor een "K" serie. Verder wil ik voor een videokaart niet de hoofdprijs betalen. Rond de 250 euro is echt het maximum zo'n beetje.
Het HDD dock is omdat ik sommige schijven eens in de maand of zo (voor backups etc) even wil gebruiken maar niet permanent in de kast wil hebben (ondanks dat die er plenty ruimte voor heeft).
Affijn, omdat ik al een tijdje zit te sleutelen lijkt mij niks mis met deze configuratie... of niet?
Hoef je niets aan te veranderen, prima configuratie. Enige is dat je ook zou kunnen voor de 6950 1GB die nu uit is (of binnenkort uitkomt?) of anders wellicht een GTX560 mocht die op een mooie prijs uitkomen mocht je iets minder aan een videokaart uit willen geven.
[ Voor 67% gewijzigd door PatrickH89 op 25-01-2011 22:42 ]
Helaas is mijn trouwe laptop een maandje geleden gesneuvelt. Aangezien ik nu niet zoveel met mijn laptop zou reizen (op af en toe bij mijn moeder langs na) en ik een low-low-budget (Emachines E525) hebt geërfd van mijn vader overwoog ik dus weer om te kijken naar een desktopje om mij van mijn behoeften te voorzien! Ik heb zelf wat in elkaar geflanst maar ik heb veel twijfels omdat alle reviews elke keer andere producten vergelijken en er niet echt een duidelijk overzicht is. Ik zou hulp bij mijn keuzes zeer waarderen!
Vragenlijstje:
Ik heb een redelijk budget hiervoor over, omdat deze kast een lange lange tijd mee zal moeten gaan. Het systeem waar ik op kwam was 1900 euro, dus ongeveer in dat gebied.
Nope, laptop is neem ik aan niet compatible met desktops
Alhoewel ik wel de 250GB harde schijf van mijn laptop er nog in wil hangen om gegevens terug te winnen.
Aangezien een van de zwaarste taken die ik met mijn nieuwe systeem wil doen Flight Simulator X is, denk ik dat een snelle harde schijf, veel videogeheugen en genoeg processor-geweld de meest belangrijke eisen zijn. Zie onderstaand lijstje voor wat ikzelf in gedachten had.
Ik heb qua hardware niet echt voorkeuren. Wat ik fijn zou vinden is dat het een wat stillere machine is, zodat het evt ook aan kan staan als ik slaap. Daarnaast prefereer ik een zwarte kast die niet al te veel GAMURRRRR schreeuwt. Subtieler is fijner
.
Ik doe een beetje van alles, voornamelijk shooters en (MMO)RPG's. Ik probeer echter graag nieuwere games uit en ik geniet intens van eyecandy. Daarnaast doe ik veel Flight Simulator X om mijn toekomst als piloot een beetje zekerder te maken =D.
Dit is wat ik zelf al bij elkaar verzamelt had:
Ik heb hier nog een kast, voeding en monitor bij nodig. Ik dacht qua videokaarten zelf eerst aan 2x R6950 CF, maar toen bleek de GTX580 super efficient te zijn met relatief weinig warmte/geluid-productie, en er komt ook een Twin Frozr variant van deze, zodat ik eventueel later er nog een tweede bij kan doen als het niet voldoende blijkt te zijn. Maar de GTX580 heeft "maar" 1.5GB eigen geheugen en 2xR6950 zou 4GB bij elkaar zijn, waar Flight Simulator meen ik heel veel voordeel uit kan trekken. Toch neig ik iets meer naar de GTX580 Twin Frozr II van MSI.
Een simpel Wireless netwerk kaartje moet er ook nog bij als het past =D. Het liefst wel eentje die een stevige verbinding kan behouden door 2 muren heen.
Monitor is bedoelt voor games, aangezien ik films op mijn tv ga kijken. Kleurweergave etc is belangrijk, maar in mindere mate. Ook hoeft hij niet full HD. Lage responstijd en lage inputlag is belangrijker =D.
Ik hoop dat jullie iets kunnen vinden wat bij mijn eisen past, ik zou het zeer op prijs stellen
.
Vragenlijstje:
Ik heb een redelijk budget hiervoor over, omdat deze kast een lange lange tijd mee zal moeten gaan. Het systeem waar ik op kwam was 1900 euro, dus ongeveer in dat gebied.
Nope, laptop is neem ik aan niet compatible met desktops
Aangezien een van de zwaarste taken die ik met mijn nieuwe systeem wil doen Flight Simulator X is, denk ik dat een snelle harde schijf, veel videogeheugen en genoeg processor-geweld de meest belangrijke eisen zijn. Zie onderstaand lijstje voor wat ikzelf in gedachten had.
Ik heb qua hardware niet echt voorkeuren. Wat ik fijn zou vinden is dat het een wat stillere machine is, zodat het evt ook aan kan staan als ik slaap. Daarnaast prefereer ik een zwarte kast die niet al te veel GAMURRRRR schreeuwt. Subtieler is fijner
Ik doe een beetje van alles, voornamelijk shooters en (MMO)RPG's. Ik probeer echter graag nieuwere games uit en ik geniet intens van eyecandy. Daarnaast doe ik veel Flight Simulator X om mijn toekomst als piloot een beetje zekerder te maken =D.
Dit is wat ik zelf al bij elkaar verzamelt had:
2 | Western Digital Caviar Black WD6402AAEX, 640GB | € 56,- | € 112,- |
1 | Logitech Illuminated Keyboard (Qwerty) | € 56,- | € 56,- |
1 | Roccat Kone[+] | € 66,- | € 66,- |
1 | Steelseries SteelSeries 4HD | € 14,- | € 14,- |
1 | Intel Core i7 2600K | € 283,15 | € 283,15 |
1 | Samsung SH-B083L (8x, SATA-150, dual-layer, Zwart, Retail) | € 77,04 | € 77,04 |
1 | Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB | € 98,67 | € 98,67 |
1 | OCZ Gold DDR3 PC3-10666 | € 79,90 | € 79,90 |
1 | MSI R6950 Twin Frozr II/OC | € 281,- | € 281,- |
1 | Asus MB P8P67 EVO | € 165,60 | € 165,60 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.233,36 |
Ik heb hier nog een kast, voeding en monitor bij nodig. Ik dacht qua videokaarten zelf eerst aan 2x R6950 CF, maar toen bleek de GTX580 super efficient te zijn met relatief weinig warmte/geluid-productie, en er komt ook een Twin Frozr variant van deze, zodat ik eventueel later er nog een tweede bij kan doen als het niet voldoende blijkt te zijn. Maar de GTX580 heeft "maar" 1.5GB eigen geheugen en 2xR6950 zou 4GB bij elkaar zijn, waar Flight Simulator meen ik heel veel voordeel uit kan trekken. Toch neig ik iets meer naar de GTX580 Twin Frozr II van MSI.
Een simpel Wireless netwerk kaartje moet er ook nog bij als het past =D. Het liefst wel eentje die een stevige verbinding kan behouden door 2 muren heen.
Monitor is bedoelt voor games, aangezien ik films op mijn tv ga kijken. Kleurweergave etc is belangrijk, maar in mindere mate. Ook hoeft hij niet full HD. Lage responstijd en lage inputlag is belangrijker =D.
Ik hoop dat jullie iets kunnen vinden wat bij mijn eisen past, ik zou het zeer op prijs stellen
Het werkt wel maar niet in dual channel.Snobbieh schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 20:17:
[...]
6GB kits zijn niet echt geschikt voor AM3, het KAN werken, maar het kan ook NIET werken
Verwijderd
Ik speel voornamelijk COD4 (ik heb black ops gekocht maar hij pakt hem gewoon niet, ik heb 10fps ofzo en ik heb halfuur gespeelt en daarna weer in de kast gelegd ik vond het allemaal te sloom gaan, hele tijd ook met slomotion lopen enzo, met mijn nieuwe pc plan ik dit wel te kunnen spelen), ik heb een gamers config (windowed mode, 1600x1... (weet niet precies maar het is iig 1600, heb een 24" scherm) sync every frame uit, voor de rest heel erg ziek getweakete config, ik zie niet eens welke kleur wapens zijn (ze zijn allemaal zwart)) waarmee ik met mijn pc nu 125fps steady heb.. (ook al dropt hij om de halv eminuut naar 80/90 voor een paar seconde) (Ik heb nu een Pentium D en 2GB ram....... dat zegt genoeg)bladerash schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 16:40:
[...]
Asus EN8800GTS/HTDP/512M <-- was snel, is traag. Videokaarten halveren zowat in prijs elk jaar, dus reken maar uit watie nu waard is. Een jaar geleden zat de GTX460 op diezelfde prijs, 2 jaar geleden de GTX260.. dus je kaart is wel wat ouder dan 2 jaar als je hem had gekocht voor 250, of je was verschrikkelijk afgezet.
8800GTS < 8800GTX < HD4850 < HD5750 .. en de HD5750 kost nu nieuw ~90 euro.. zelfs hiermee haal je bij lange na geen 150fps met de nieuwste games. Laat staan een 8800GTS.. Je kaart zou ik qua prestaties waarderen op ongeveer GTS450.. misschien zelfs lager.
Ik wou met zelfde config 250+ fps steady halen, want als ik xfire recording aanzet dropt de fps naar 5-6 nu dus ik kan nooit filmpjes opnemen..
Een vriend van mij heeft een 9600GT, en hij haalt max 1500fps, en hij heeft 333 steady... En hij pc is voor de rest slechter dan die ik nu wil kopen.. Dus ik dacht met mijn 8800GTS haal ik dat ook zoiezo, maar blijkbaar niet dus?
Maar oke ik heb dus een nieuwe videokaart ook nodig gok ik.. Na alle posts te lezen? Mijn pc budget was zoiezo al 400 euro, maar nu heb ik al 500 euro en ik heb ook nog een voeding nodig, en nu ook een nieuwe videokaart? Wat is de beste oplossing en ook niet nog eens 200 euro duurder uit komen?
En over de ram, waarom zou 3x2GB niet werken (4x2GB wel?)? Is 2x2GB beter dan bij AM3? Want ik wil echt dat alles heel vloeiend loopt want ik heb nu 2GB en hij is zo ongelooflijk sloom (ja oke ik heb ook een bagger processor) en opstarten duurt 5 minuten en allemaal dat soort gezeik..
Bedankt voor de vele antwoorden
Alejwz,
waarom gebruik je een config waar je wapens zwart zijn? Dat klinkt meer als skins en dat wordt als cheaten beschouwt. Windowed mode helpt (bij mij althans) niks aan de fps. Op wat voor resolutie speelt je vriend? Doet ie goed, 1500 fps halen met een 9600GT. Hoeveel fps haal jij als je met zijn config speelt?
PS: voor de beterweters hier komen zeggen dat alles boven de 60fps niet uitmaakt etc etc. Het maakt WEL uit met COD4!
waarom gebruik je een config waar je wapens zwart zijn? Dat klinkt meer als skins en dat wordt als cheaten beschouwt. Windowed mode helpt (bij mij althans) niks aan de fps. Op wat voor resolutie speelt je vriend? Doet ie goed, 1500 fps halen met een 9600GT. Hoeveel fps haal jij als je met zijn config speelt?
PS: voor de beterweters hier komen zeggen dat alles boven de 60fps niet uitmaakt etc etc. Het maakt WEL uit met COD4!
Nee met zulke lage instellingen hoeft een videokaart maar vrij weinig te doen en is het vooral de CPU.Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 23:13:
[...]
Een vriend van mij heeft een 9600GT, en hij haalt max 1500fps, en hij heeft 333 steady... En hij pc is voor de rest slechter dan die ik nu wil kopen.. Dus ik dacht met mijn 8800GTS haal ik dat ook zoiezo, maar blijkbaar niet dus?
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Verwijderd
Is het belangrijk om op het 'batchnummer' te letten bij de processoren (2500K)? Zit er ergens daarin dan ook nog verschil?
rossinl schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 01:16:
Had een 2600K bij Komplett staan sinds vorige week (...) inmiddels is mijn 2600K vanuit Zercom onderweg! Enige shop met voorraad nu lijkt het. Heb een L042B076, schijnt goed te klokken dus ben benieuwd!
DylanE schreef op maandag 24 januari 2011 @ 15:52:
[...]
het was de tot nu toe begeerde batch: L042B076
De combinatie tussen de 2500K en het H67 chipset mis ik even...Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 21:19:
Intel 2500K Boxed
OCZ ModXstream Pro 600W
Lian Li PC-7B Plus II
Asus P8H67-M EVO
Samsung SH-S223C
CLUB3D Radeon HD6950
Het lijkt me logischer dat je of voor de 2500 gaat, of voor een P67 chipset.
Dan is dit de beste oplossing vriendVerwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 23:13:
Maar oke ik heb dus een nieuwe videokaart ook nodig gok ik.. Na alle posts te lezen? Mijn pc budget was zoiezo al 400 euro, maar nu heb ik al 500 euro en ik heb ook nog een voeding nodig, en nu ook een nieuwe videokaart? Wat is de beste oplossing en ook niet nog eens 200 euro duurder uit komen?
1 | Cooler Master Elite 310 | € 30,- | € 30,- |
1 | AMD Athlon II X3 450 | € 67,59 | € 67,59 |
1 | Seasonic SS-400ET Bronze | € 51,28 | € 51,28 |
1 | GeIL Value PLUS GVP34GB1600C9DC | € 37,88 | € 37,88 |
1 | Gigabyte GA-MA770T-UD3 | € 61,99 | € 61,99 |
1 | Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE | € 148,18 | € 148,18 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 460,91 |
Met bezorgkosten en andere prijzen bij andere winkels kom je wel op ~500 euro denk ik.
Zelf heb ik een Athlon X2 250, Geil1333CL9 en HD5770.
Ik kan black ops prima spelen op 1920x1080 zonder eyecandy.
Voor jou heb ik van alle 3 net iets meer neergezet. Dus hiermee ga je zeker geen problemen hebben met black ops. Wel heb ik een standaard kast erin gedaan maar dat is iets persoonlijks, je mag zelf een andere uitkiezen.
Verwijderd
Moederbord:Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 21:19:
Intel 2500K Boxed
OCZ ModXstream Pro 600W
Lian Li PC-7B Plus II
Asus P8H67-M EVO
Samsung SH-S223C
CLUB3D Radeon HD6950
Alvast Bedankt
Wil je gaan overclocken? Zo ja, dan heb je een P67 chipset moederbord nodig. Op een H67 chipset moederbord kan niet worden overgeklokt. De H-serie chipset is bedoeld voor mensen die gebruik willen maken van de geïntegreerde grafische processor.
Hier vind je een lijst met P67 moederborden die SATA 600 en USB3.0 hebben: http://tweakers.net/price...gXBinkhrno-Zf59s3loa9cygc
Geheugen:
Wat je nu hebt is Triple Channel. Dit werkt niet samen met de H67/P67 moederborden. Kies in plaats daarvan voor deze 8GB DDR 1600mhz pricewatch: Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9 geheugen set.
Voeding:
Wil je in de toekomst Crossfire gaan draaien en/of gaan overclocken of wil je dat niet gaan doen? Er zijn betere voedingen te vinden dan die je nu hebt uitgekozen.
Maar dan met de Antec HCG-400
[ Voor 73% gewijzigd door -The_Mask- op 26-01-2011 00:59 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Er is niks mis met de Seasonic, de Antec is er namelijk op gebaseerd, het uiterlijk is dan ook het grote verschil tussen beide het innerlijk niet.Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 01:03:
[...]
bladerash heeft een neusje voor ongeteste voedingen.
AMD Nieuwsdiscussie
Maar dan is de seasonic goedkoper-The_Mask- schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 01:07:
[...]
Er is niks mis met de Seasonic, de Antec is er namelijk op gebaseerd, het uiterlijk is dan ook het grote verschil tussen beide het innerlijk niet.
Verwijderd
Geheugen van Geil is veel duurder dan voor wat het in de PW staat. Dan kun je beter deze nemen pricewatch: Corsair XMS CMX4GX3M2A1600C9 Nou ja veel
als je meer spullen bij Afuture koopt niet, maar anders wel.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2011 01:18 ]
Ja, precies. Idlejbkappirossi schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 07:16:
[...]
valt wel mee hoor mijn hx750 maakt IDLE meer lawaai dan mn 5970

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
Kan allemaal, als je de juiste keuzes maakt:Touchdomex schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 16:37:
[...]
Maar dat zou beteken dat ik als ik Crossfire wil gaan gebruiken ik een duurder moederbord zou moeten uitzoeken wat dus betekent dat ik mijn budget nog verder oprek?Sorry maar ik blijf het liefste toch echt onder de 500 euro. Waar ik liever geld steek in veelzijdigheid dan in snelheid...
Huidige systeem was een jaar of 4 geleden ook mid-range en waar ik in de tussentijd alleen maar 1 bankje ram van 1GB en een Ati Radeon 3870 heb bijgeplaatst.
Mocht ik toch noodgedwongen over de 500 euro gaan dan doe ik dat zo min mogelijk en dan is toch een X6 met goede voeding goedkoper dan een i5 met een goede voeding... Het is niet veel maar toch genoeg om imho eerder naar een X6 te neigen dan een i5....
1 | be quiet! Pure Power L7 430W | € 45,75 | € 45,75 |
1 | Transcend 8GB DDR3 Dual/Triple Channel Kit | € 64,50 | € 64,50 |
1 | AMD Phenom II X6 1055T | € 155,90 | € 155,90 |
1 | Asrock 870 Extreme3 | € 74,- | € 74,- |
1 | Sapphire HD5770 1GB GDDR5 PCIE | € 99,90 | € 99,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 487,05 |
Geschikt voor CF en Sixcore. Met een wat zwaardere voeding, alhoewel je daar misschien geen CF mee kan draaien; wat trouwens met die Seasonic al helemaal niet gaat lukken. Oja, weet niet hoe je CF wil gaan draaien; maar je oude HD3870 icm met een HD5770 gaat iig zeker niet werken. Daar heb je minstens een HD5750 voor nodig.
nee!, dit maakt absoluut niks uit! want je kunt aan het nummer niet zien of je een goeie batch hebt.Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 00:43:
Is het belangrijk om op het 'batchnummer' te letten bij de processoren (2500K)? Zit er ergens daarin dan ook nog verschil?
Ze praten altijd over een ''goede batch'' niet nummer, want zo heeft elk nummer zijn goede en slechte batches.
jou HX620 is volgensmij een Seasonic en de HX750 een CWT, maar het kan ook aan jou oren liggen.Madrox schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 06:11:
[...]
Ja, precies. IdleMisschien heb je wel een brakke fan in je HX750, heb hier de HX620 en die hoor ik idle echt niet.
Ik heb mij HX750 gisteren nog los gehad om hem te ontstoffen, maar er zat bijna niks in.
En er zit een yate loon 14cm in
het is ook niet veel maar ik hoor hem wel
[ Voor 39% gewijzigd door jbkappirossi op 26-01-2011 07:58 ]
Laatst heb ik aardig wat items op Gamekings(HWW) en hardware.info (TV) gekeken en raak steeds meer geinteresseerd in het bouwen/upgraden/overclocken van PC's (niet dat dat al echt lukt dat laatste, maar toch
)
Ik wil mijn PC dus een beetje gaan upgraden, tenzij mensen mij hier aanraden om dat nog niet te doen
(misschien dat het verschil voor de prijs te klein is, of dat er nieuwe dingen binnenkort komen)
Nu stel ik deze vraag hier, omdat ik weinig verstand heb met bottlenecks van een systeem totaal.
En wat het beste zou zijn om mijn performance te boosten met bijvoorbeeld met al 1 nieuw onderdeel.
Mijn huidige systeem:
* Wat mag het systeem/onderdelen gaan kosten?
Dat hangt af wat er vervangen mag/moet gaan worden
Een speurtocht naar 2ehands spullen vind ik ook niet erg!
* Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Niet echt...
* Wat voor soort gamer ben je?
Verschilt per periode, als ik een game leuk vind dan is het echt hardcore... maar laatst gestopt met WoW en zit beetje in een 'game put'! Wachtend op een nieuw geniaal spel
Verder kijk ik regelmatig HD films en multitask aardig wat!
Ik wil mijn PC dus een beetje gaan upgraden, tenzij mensen mij hier aanraden om dat nog niet te doen

Nu stel ik deze vraag hier, omdat ik weinig verstand heb met bottlenecks van een systeem totaal.
En wat het beste zou zijn om mijn performance te boosten met bijvoorbeeld met al 1 nieuw onderdeel.
Mijn huidige systeem:
* Wat mag het systeem/onderdelen gaan kosten?
Dat hangt af wat er vervangen mag/moet gaan worden
Een speurtocht naar 2ehands spullen vind ik ook niet erg!
* Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Niet echt...
* Wat voor soort gamer ben je?
Verschilt per periode, als ik een game leuk vind dan is het echt hardcore... maar laatst gestopt met WoW en zit beetje in een 'game put'! Wachtend op een nieuw geniaal spel
Verder kijk ik regelmatig HD films en multitask aardig wat!
[ Voor 196% gewijzigd door Beukgevaar op 26-01-2011 08:53 ]
Verwijderd
Ik denk dat ik er wel zo'n beetje uit ben qua systeem. Ik zelf had aan het volgende gedacht.
Zoals jullie zien mist hier nog een voeding,en dat is ook waar ik niet echt uit kom.
Ik wou zelf gaan voor de Couger S550 waar ik positieve verhalen over gehoord en gelezen heb, maar aangezien er goedkopere zijn ben ik ook wel benieuwd naar een goed alternatief.
Wat ik mij verder afvraag is dat als ik in de toekomst eventueel crossfire mocht gaan draaien of 550w toereikend is of niet. Hier verschillen de meningen nogal over geloof ik.
Verder zijn alle tips en/of aanmerkingen op het systeem van harte welkom.
Bij voorbaat dank.
1 | Cooler Master CM 690 II Advanced | € 79,14 | € 79,14 |
1 | Creative Inspire T3130 | € 34,- | € 34,- |
1 | Cooler Master Hyper TX3 | € 13,90 | € 13,90 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 34,52 | € 34,52 |
1 | AMD Phenom II X6 1055T | € 155,90 | € 155,90 |
1 | Asrock 870 Extreme3 | € 72,09 | € 72,09 |
1 | Club3D HD 6850 1024MB GDDR5 PCI-E | € 162,- | € 162,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 615,54 |
Zoals jullie zien mist hier nog een voeding,en dat is ook waar ik niet echt uit kom.
Ik wou zelf gaan voor de Couger S550 waar ik positieve verhalen over gehoord en gelezen heb, maar aangezien er goedkopere zijn ben ik ook wel benieuwd naar een goed alternatief.
Wat ik mij verder afvraag is dat als ik in de toekomst eventueel crossfire mocht gaan draaien of 550w toereikend is of niet. Hier verschillen de meningen nogal over geloof ik.
Bij voorbaat dank.
Eerste bestelling geplaasts, alleen mobo, processor en kast nog nodig voor een compleet systeem 
Ik kies toch maar voor de sandy bridge i5 2500 ivm levertijden en dat de stockkoeler wellicht volstaat voor deze milde OC (budget is namelijk echt op dan, hd scherm stellen we dan maar 2 maanden uit en ik heb ondertussen wel weer echt een pc nodig.)
Vroeg mij alleen af waarom dat dit Gigabyte mobo pricewatch: Gigabyte GA-P67A-UD3 (t.o.v. vergelijkbare modellen) zo goedkoop is?
Vergelijkbare modellen zijn vaak toch een stuk duurder daarom ben ik een wantrouwig. Want hij heeft in mijn ogen alle toeters en bellen (usb 3.0 en crossfire)
Iemand die dit wantrouwen weg kan nemen of een andere suggestie heeft
edit
Over dit mobo wordt o.a. het volgende gezegd, maar ik snap niet wat ze hiermee bedoelen :
As for Gigabyte GA-P67A-UD3, Intel P67 Express chipset will allow distributing the 16 PCI express 2.0 lanes supported by the CPU between the two graphics card slots, but this particular mainboard model cannot do it. Are these drawbacks? - No way! In fact, they turned into unique advantages of these products!
New processors are very overclocking-friendly, and you wouldn’t want to give that up, but at the same time you have no intention of building a multi-card graphics sub-system. In this case Gigabyte GA-P67A-UD3 is worth checking out, because it is going to be one of the most affordable products on Intel P67 Express.
http://www.xbitlabs.com/a...-ga-p67a-ud3_6.html#sect0
Zou iemand mij dit kunnen uitleggen, want het lijkt alsof crossfire dan niet optimaal werkt.
Als crossfire niet werkt is dit mobohttp://tweakers.net/pricewatch/275129/msi-p67s-c43.html#tab:info dan niet een betere keus voor 30 euries minder???
Overige systeem eigenschappen
r6850 cyclone
4 gb 1333 ram
1 TB hdd
i5 2500
voeding 530 watt
Eisen mobo:
Toekomst wellicht ooit crossfire (niet noodzakelijk)
USB 3.0 niet noodzakelijk
p67 voor de 400mhz overklok op de SB
Ik wil graag een gigabyte omdat ik voor de marketing op het gebied van degelijkheid val.
Alvast bedankt
Ik kies toch maar voor de sandy bridge i5 2500 ivm levertijden en dat de stockkoeler wellicht volstaat voor deze milde OC (budget is namelijk echt op dan, hd scherm stellen we dan maar 2 maanden uit en ik heb ondertussen wel weer echt een pc nodig.)
Vroeg mij alleen af waarom dat dit Gigabyte mobo pricewatch: Gigabyte GA-P67A-UD3 (t.o.v. vergelijkbare modellen) zo goedkoop is?
Vergelijkbare modellen zijn vaak toch een stuk duurder daarom ben ik een wantrouwig. Want hij heeft in mijn ogen alle toeters en bellen (usb 3.0 en crossfire)
Iemand die dit wantrouwen weg kan nemen of een andere suggestie heeft
edit
Over dit mobo wordt o.a. het volgende gezegd, maar ik snap niet wat ze hiermee bedoelen :
As for Gigabyte GA-P67A-UD3, Intel P67 Express chipset will allow distributing the 16 PCI express 2.0 lanes supported by the CPU between the two graphics card slots, but this particular mainboard model cannot do it. Are these drawbacks? - No way! In fact, they turned into unique advantages of these products!
New processors are very overclocking-friendly, and you wouldn’t want to give that up, but at the same time you have no intention of building a multi-card graphics sub-system. In this case Gigabyte GA-P67A-UD3 is worth checking out, because it is going to be one of the most affordable products on Intel P67 Express.
http://www.xbitlabs.com/a...-ga-p67a-ud3_6.html#sect0
Zou iemand mij dit kunnen uitleggen, want het lijkt alsof crossfire dan niet optimaal werkt.
Als crossfire niet werkt is dit mobohttp://tweakers.net/pricewatch/275129/msi-p67s-c43.html#tab:info dan niet een betere keus voor 30 euries minder???
Overige systeem eigenschappen
r6850 cyclone
4 gb 1333 ram
1 TB hdd
i5 2500
voeding 530 watt
Eisen mobo:
Toekomst wellicht ooit crossfire (niet noodzakelijk)
USB 3.0 niet noodzakelijk
p67 voor de 400mhz overklok op de SB
Ik wil graag een gigabyte omdat ik voor de marketing op het gebied van degelijkheid val.
Alvast bedankt
[ Voor 33% gewijzigd door eL_Jay op 26-01-2011 12:35 ]
Heb niks met mijn oren te maken en alles met dat de ene fan niet de andere hoeft te zijn; ze maken er heel veel; dacht je dat die allemaal even perfect waren ?jbkappirossi schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 07:52:
[...]
jou HX620 is volgensmij een Seasonic en de HX750 een CWT, maar het kan ook aan jou oren liggen.
Ik heb mij HX750 gisteren nog los gehad om hem te ontstoffen, maar er zat bijna niks in.
En er zit een yate loon 14cm inhttp://lh4.ggpht.com/_qph.../G8fMK-wOd4k/DSC00023.JPG
het is ook niet veel maar ik hoor hem wel
Heb negen casefans in de pc, waaronder drie yateloons. Worden aangestuurd met d efancontroller. Hoor ik de pc ? Jazeker, als het muisstil is de kamer en je er aandacht aan schenkt (lees: naar gaat zitten luisteren). Voor mij is dat stil.
Als ik ga gamen, blijft mijn pc zo stil. Wat je van een pc met een HD6950 CF opstelling meestal niet kan zeggen.
[ Voor 6% gewijzigd door Madrox op 26-01-2011 12:36 ]
even simplistisch beredeneerd: hoe meer fans, hoe minder rpm (per fan) voor dezelfde totale cfm, hoe stiller de pc?
Ik heb momenteel een 32" lcd tv als scherm bij mijn gamesysteem, is opzich prima te doen, maar aan de andere kant is een 23-24" scherm ook wel prettig. Heeft iemand tips voor een goede 23 of 24 inch "gamescherm" voor een budget van grofweg 150-220 euro? Zelf lijken de volgende schermen mij wel aantrekkelijk:
Iiyama E2472HD-B1 24" voor €200
Samsung Syncmaster BX2450 24" voor €225
Samsung Syncmaster BX2431 24" voor €200
Het liefst heb ik een 24" maar als er voor minder geld een net zo goede 23" te koop is dan wil ik dat ook overwegen. Zijn er verder nog interessante opties voor dit budget? Ik neig momenteel het sterkst naar die BX2431. Ik kan van veel schermen uit bijv. de pricewatch vrijwel geen review vinden.
Iiyama E2472HD-B1 24" voor €200
Samsung Syncmaster BX2450 24" voor €225
Samsung Syncmaster BX2431 24" voor €200
Het liefst heb ik een 24" maar als er voor minder geld een net zo goede 23" te koop is dan wil ik dat ook overwegen. Zijn er verder nog interessante opties voor dit budget? Ik neig momenteel het sterkst naar die BX2431. Ik kan van veel schermen uit bijv. de pricewatch vrijwel geen review vinden.
[ Voor 8% gewijzigd door NoepZor op 26-01-2011 12:59 ]
De wijzen komen uit het Oosten!
Verwijderd
Nee sorry ik heb het verkeerd uitgelegd, de camo van mijn wapens zijn standaard (dus red tiger, blue tiger etc. zie ik allemaal niet, de wapens zijn gewoon allemaal van de standaard kleur, ik speel bijna alleen op promod live, dus camo's boeien me vrij weinig) En ik gebruikte dit voorbeeld vooral om te zeggen hoe laag de graphics staan in mijn config. Ik zal even de resolutie cheken... oke 1600x900 is het, in windowed mode (anders rekken de pixels uit en dat vind ik lelijk) Die vriend van mij die 1500fps haalt heeft een config met hogere graphics dan die van mij.. En ik heb niet met zijn config gespeeld maar waarschijnlijk scheelt het niet veel (ik heb op veel verschillende getweakte configs gespeeld voordat ik voor deze koos, en bij allemaal zat mijn fps rond de 80/90 en was nooit echt steady) Ik wil dus met hetzelfde config dat ik nu gebruik gewoon 250 + fps steady halen want bij COD4 kan je sommige jumps enzo helemaal niet doen als je geen 250fps hebt (strafejumpen bv is erg moeilijk zonder 250fps)Awsom schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 00:06:
Alejwz,
Ah ja, maar ik wil toch echt een X6, ik plan om deze pc lang te gaan gebruiken, ik wil niet over 2 jaar weer een nieuwe pc kopen, daarom heb ik meteen een X6 erin gedaan... En het winkelmandje dat ik nu heb is 530 euro volgens mij, en ik mis alleen nog de grafische kaart.. Maar ik krijg 19% btw terug dus het mag wel op 600 uitkomen aangezien ik dan toch +-120 euro terug krijgbladerash schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 00:54:
[...]
Dan is dit de beste oplossing vriend
# Product Prijs Subtotaal 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 47,- € 47,- 1 Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 16,99 € 16,99 1 Cooler Master Elite 310 € 30,- € 30,- 1 AMD Athlon II X3 450 € 67,59 € 67,59 1 Seasonic SS-400ET Bronze € 51,28 € 51,28 1 GeIL Value PLUS GVP34GB1600C9DC € 37,88 € 37,88 1 Gigabyte GA-MA770T-UD3 € 61,99 € 61,99 1 Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE € 148,18 € 148,18 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 460,91
Met bezorgkosten en andere prijzen bij andere winkels kom je wel op ~500 euro denk ik.
Zelf heb ik een Athlon X2 250, Geil1333CL9 en HD5770.
Ik kan black ops prima spelen op 1920x1080 zonder eyecandy.
Voor jou heb ik van alle 3 net iets meer neergezet. Dus hiermee ga je zeker geen problemen hebben met black ops. Wel heb ik een standaard kast erin gedaan maar dat is iets persoonlijks, je mag zelf een andere uitkiezen.
Dus wat is een goede kaart bij een Phenom II X6 met dat moederbord? (En kan het evt met een voeding minder dan 650W?) En hoeveel geheugen is aanbevolen? (Ik dacht ik koop meteen 6 of 8 zodat hij echt helemaal soepel loopt, goede oplossing? of toch echt gewoon 4 kopen? Ik ga expres een Win7 64 bit erop gooien zoadt ik meer dan 3.2gb ram kan gebruiken)
Kan het niet laten om te klagen over je mobo + processor :xVerwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 21:19:
Intel 2500K Boxed
OCZ ModXstream Pro 600W
Lian Li PC-7B Plus II
Asus P8H67-M EVO
Samsung SH-S223C
CLUB3D Radeon HD6950
Alvast Bedankt
Waarom koop je een 2500K (unlocked multiplier) en koop je een H67 (dat je geen overclock mogelijkheden biedt) :x
pricewatch: Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C8
^ Ram
pricewatch: MSI N580GTX Twin Frozr II/OC^Videokaart,
Ik zou er eerst 1 nemen, en misschien later er nog 1 bij pluggen als het nodig blijkt te zijn:)
Monitor:
Zelf zou ik deze:
pricewatch: LG Flatron W2486L-PF
Aanraden...
En als kast:
pricewatch: Lian Li PC-V2120
Harde schijven:
Bedoelt voor degene met het budget van 1900 euro (waarvan ik de post niet kan vinden)
^ Ram
pricewatch: MSI N580GTX Twin Frozr II/OC^Videokaart,
Ik zou er eerst 1 nemen, en misschien later er nog 1 bij pluggen als het nodig blijkt te zijn:)
Monitor:
Zelf zou ik deze:
pricewatch: LG Flatron W2486L-PF
Aanraden...
En als kast:
pricewatch: Lian Li PC-V2120
Harde schijven:
Bedoelt voor degene met het budget van 1900 euro (waarvan ik de post niet kan vinden)

[ Voor 15% gewijzigd door Brodo op 26-01-2011 15:06 ]
Verwijderd
Nee ik ben nu ook gegaan voor de Sabertooth, mede door dit probleem. Hierdoor ga ik wel gedeeltelijk over mijn budget heen maar dat heb ik er wel voor over.Snobbieh schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 14:48:
[...]
Kan het niet laten om te klagen over je mobo + processor :x
Waarom koop je een 2500K (unlocked multiplier) en koop je een H67 (dat je geen overclock mogelijkheden biedt) :x
1 | NZXT Phantom | € 126,74 | € 126,74 |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 58,- | € 58,- |
1 | Sony Optiarc AD-7260S Zwart | € 17,- | € 17,- |
1 | Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) | € 84,90 | € 84,90 |
1 | Corsair Hydro Series H50 | € 62,34 | € 62,34 |
1 | Intel Core i5 2500K Boxed | € 193,- | € 193,- |
1 | Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C8 | € 105,50 | € 105,50 |
2 | Sapphire HD6950 2GB GDDR5 PCI-E | € 247,- | € 494,- |
1 | MSI P67A-GD65 | € 151,- | € 151,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.292,48 |
Heb nog even wat beter rondgekeken, gekozen voor de i5 2500K. Hier moet nog een voeding bij maar dat vraag ik wel in het voeding topic
Dit systeem wat ik hierboven hebt zal het gewoon doen met elkaar? Ik heb een ander moederbord gekozen omdat deze betere overclock prestaties zal bieden (o.a. OC GENIE) en hij erg goed uit een test van hwinfo kwam.
PS: Met 2x HD6950, hoeveel beeldschermen kan ik daar mee aansturen? 2, 4 of 6?
Als je beetje google'd (toms hardware etc) dan zie je dat de Sabertooth je zo net als goed GEEN extra's krijgt van de Sabertooth, behalve zijn looks.Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 15:15:
[...]
Nee ik ben nu ook gegaan voor de Sabertooth, mede door dit probleem. Hierdoor ga ik wel gedeeltelijk over mijn budget heen maar dat heb ik er wel voor over.
Zou je dan beter niet kijken voor een iets goedkoper (P8P67-Pro ofzo?)
Het is maar een tip hoor
Wat jij wilt, behou je eigen config maar en stop er een HD6850 in. Als budget niet toereikend is, dan een HD5770. Als je echt onder de 600 euro wilt uitkomen, dan game je maar met je eigen 8800GTS erin. Videokaarten van ~70 euro hebben ongeveer dezelfde prestatie als een 8800GTS van 3-4 jaar geleden.Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 14:45:
Ah ja, maar ik wil toch echt een X6, ik plan om deze pc lang te gaan gebruiken, ik wil niet over 2 jaar weer een nieuwe pc kopen, daarom heb ik meteen een X6 erin gedaan... En het winkelmandje dat ik nu heb is 530 euro volgens mij, en ik mis alleen nog de grafische kaart.. Maar ik krijg 19% btw terug dus het mag wel op 600 uitkomen aangezien ik dan toch +-120 euro terug krijg
Dus wat is een goede kaart bij een Phenom II X6 met dat moederbord? (En kan het evt met een voeding minder dan 650W?) En hoeveel geheugen is aanbevolen? (Ik dacht ik koop meteen 6 of 8 zodat hij echt helemaal soepel loopt, goede oplossing? of toch echt gewoon 4 kopen? Ik ga expres een Win7 64 bit erop gooien zoadt ik meer dan 3.2gb ram kan gebruiken)
4GB is zat, pc's met te veel geheugen worden op één of andere manier weer 1-2% trager. Neem een moederbord met 4 slotjes, heb je er 2 vrij voor als je in de toekomst echt meer geheugen nodig hebt. Dan kan je ze er gewoon bij prikken.
En waarom kan het niet met een voeding van minder dan 650W?
Als de CPU een theoretische max heeft van 125W, de videokaarten onder de 150W zitten en je voor de rest ~50W kunt optellen. Waar kom je dan op uit?
Ja ik speel zelf ook cod dus snap hoe het werkt qua fps enzo. Maar volgensmij hoort jou 8800GTS absoluut niet onder te doen voor zijn 9600GT? Dat kan aan mij liggen natuurlijk.. Maar probeer eens met zijn cfg te spelen en zeg eens hoeveel fps je dan haalt, er zijn namelijk een aantal commands die je fps enorm verbeterenVerwijderd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 14:45:
[...]
Nee sorry ik heb het verkeerd uitgelegd, de camo van mijn wapens zijn standaard (dus red tiger, blue tiger etc. zie ik allemaal niet, de wapens zijn gewoon allemaal van de standaard kleur, ik speel bijna alleen op promod live, dus camo's boeien me vrij weinig) En ik gebruikte dit voorbeeld vooral om te zeggen hoe laag de graphics staan in mijn config. Ik zal even de resolutie cheken... oke 1600x900 is het, in windowed mode (anders rekken de pixels uit en dat vind ik lelijk) Die vriend van mij die 1500fps haalt heeft een config met hogere graphics dan die van mij.. En ik heb niet met zijn config gespeeld maar waarschijnlijk scheelt het niet veel (ik heb op veel verschillende getweakte configs gespeeld voordat ik voor deze koos, en bij allemaal zat mijn fps rond de 80/90 en was nooit echt steady) Ik wil dus met hetzelfde config dat ik nu gebruik gewoon 250 + fps steady halen want bij COD4 kan je sommige jumps enzo helemaal niet doen als je geen 250fps hebt (strafejumpen bv is erg moeilijk zonder 250fps)
[...]
Verwijderd
Heb je een linkje naar die review?Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 10:08:
Ik denk dat ik er wel zo'n beetje uit ben qua systeem. Ik zelf had aan het volgende gedacht.
# Product Prijs Subtotaal 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 47,- € 47,- 1 Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 16,99 € 16,99 1 Cooler Master CM 690 II Advanced € 79,14 € 79,14 1 Creative Inspire T3130 € 34,- € 34,- 1 Cooler Master Hyper TX3 € 13,90 € 13,90 1 Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G € 34,52 € 34,52 1 AMD Phenom II X6 1055T € 155,90 € 155,90 1 Asrock 870 Extreme3 € 72,09 € 72,09 1 Club3D HD 6850 1024MB GDDR5 PCI-E € 162,- € 162,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 615,54
Bij voorbaat dank.
Verwijderd
Beste Tweakers,
Ik heb een tijdje geleden ook al een setup gepost heb toen alleen besloten om te wachten op de Sandy Bridge en op de GTX560Ti.
Nu zijn deze beide op de markt verschenen en heb ik zelf 2 systemen samen gesteld waarvan ik denk dat het behoorlijk close is. Ik zou graag jullie visie hierop hebben om tot het juiste besluit te komen.
Budget = 800 euro
PC gaat gebruikt worden voor games (Shogun 2 TW, Shooters), HD films, powerpoint, word enz
PC gaat aangesloten worden op een HD LED TV 32" en eventueel nog op een 24" HD scherm (keuze 560, 6950?)
SSD vind ik op dit moment nog niet nodig misschien dat die er in de toekomst nog bijkomt.
Overklokken doe ik ook niet aan vandaar de "normale" 2500 CPU
De systemen:
HD6950
En de 560
Mijn twijfels zitten hem voornamelijk op de videokaart en op het moederbord. Voor de videokaart heb ik de afweging Intel + NVidia > Intel + Ati?
En de mogelijkheid om er meerdere schermen erop aan te sluiten Eyefinity ga ik in de nabije toekomst nog geen gebruik van maken.
Alvast bedankt
Ik heb een tijdje geleden ook al een setup gepost heb toen alleen besloten om te wachten op de Sandy Bridge en op de GTX560Ti.
Nu zijn deze beide op de markt verschenen en heb ik zelf 2 systemen samen gesteld waarvan ik denk dat het behoorlijk close is. Ik zou graag jullie visie hierop hebben om tot het juiste besluit te komen.
Budget = 800 euro
PC gaat gebruikt worden voor games (Shogun 2 TW, Shooters), HD films, powerpoint, word enz
PC gaat aangesloten worden op een HD LED TV 32" en eventueel nog op een 24" HD scherm (keuze 560, 6950?)
SSD vind ik op dit moment nog niet nodig misschien dat die er in de toekomst nog bijkomt.
Overklokken doe ik ook niet aan vandaar de "normale" 2500 CPU
De systemen:
HD6950
1 | Cooler Master HAF 912 Plus | € 69,95 | € 69,95 |
1 | Lite-On IHOS104 (4x, SATA-150, dual-layer, Zwart, OEM) | € 48,20 | € 48,20 |
1 | XFX PRO650W | € 71,99 | € 71,99 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 35,- | € 35,- |
1 | Sapphire HD6950 1GB GDDR5 PCI-E | € 229,- | € 229,- |
1 | MSI P67S-C43 | € 93,- | € 93,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 773,04 |
En de 560
1 | Lite-On IHOS104 (4x, SATA-150, dual-layer, Zwart, OEM) | € 48,20 | € 48,20 |
1 | XFX PRO650W | € 71,99 | € 71,99 |
1 | Gigabyte GV-N560SO-1GI | € 228,38 | € 228,38 |
1 | Gigabyte GA-PH67A-UD3 | € 99,57 | € 99,57 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 778,99 |
Mijn twijfels zitten hem voornamelijk op de videokaart en op het moederbord. Voor de videokaart heb ik de afweging Intel + NVidia > Intel + Ati?
En de mogelijkheid om er meerdere schermen erop aan te sluiten Eyefinity ga ik in de nabije toekomst nog geen gebruik van maken.
Alvast bedankt
In principe wel. Ze draaien hier zo rond de 800/900 rpm geloof ikmitsumark schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 12:46:
even simplistisch beredeneerd: hoe meer fans, hoe minder rpm (per fan) voor dezelfde totale cfm, hoe stiller de pc?
Intel+nvidia of intel+ati maakt niets uit...
ik zou toch voor de 6950 gaan, mede omdat je deze videokaart kan flashen tot een (bijna)6970.
Dit geeft dus veel waar voor je geld..
Waarom die Gtx 560? deze is nergens meer serieus te verkrijgen....
ik zou toch voor de 6950 gaan, mede omdat je deze videokaart kan flashen tot een (bijna)6970.
PV Output | 4440Wp | 12x370Wp | OZO | Helmond
Waarom 2 verschillende moederborden waarvan eentje met 1x pci-e16 en de ander met 2x pci-e 16x?
Wil je nog crossfire/SLI ofniet?
Hoi,
Ik ben voor een vriend een nieuw systeem aan het samenstellen! Het doel is flink gamen met een budget, het liefst 600 euro max 750. Ook een beetje toekomstbestendig, het liefst gaat de pc een jaartje of 5 weer mee.
Dit is wat ik zelf in gedachten had:
Inclusief verzendkosten zal dit denk ik zo rond de 780 euro uitkomen; ik denk dat er nog wel wat bespaard kan worden op de voeding, kast en koeler. De cpu gaat hard genoeg (toch?), en bij AMD wat meer bang voor buck. Ik dacht eerst misschien aan de X4 955 BE maar deze lijkt me inmiddels al een beetje verouderd, en deze biedt ook veel waar voor zijn geld.
Voeding, kast en koeler heb ik gekozen omdat ik ze zelf ook heb, maar alternatieven zijn uiteraard welkom. De cpu koeler heb ik gekozen omdat deze gewoon erg goed koelt en stil is, en als de cpu in de toekomst licht overgeklokt zou moeten worden dan is dat met deze koeler ook geen probleem. Alle randapparatuur is verder wel gewoon aanwezig.
Alle verbeteringen zijn welkom :)!
Ik ben voor een vriend een nieuw systeem aan het samenstellen! Het doel is flink gamen met een budget, het liefst 600 euro max 750. Ook een beetje toekomstbestendig, het liefst gaat de pc een jaartje of 5 weer mee.
Dit is wat ik zelf in gedachten had:
1 | Antec Sonata Elite | € 82,90 | € 82,90 |
1 | be quiet! Straight Power BQT E7-CM-480W | € 74,90 | € 74,90 |
1 | AMD Phenom II X6 1055T | € 155,70 | € 155,70 |
1 | Asrock 870 Extreme3 | € 74,- | € 74,- |
1 | Sapphire HD6950 1GB GDDR5 PCI-E | € 229,- | € 229,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 749,50 |
Inclusief verzendkosten zal dit denk ik zo rond de 780 euro uitkomen; ik denk dat er nog wel wat bespaard kan worden op de voeding, kast en koeler. De cpu gaat hard genoeg (toch?), en bij AMD wat meer bang voor buck. Ik dacht eerst misschien aan de X4 955 BE maar deze lijkt me inmiddels al een beetje verouderd, en deze biedt ook veel waar voor zijn geld.
Voeding, kast en koeler heb ik gekozen omdat ik ze zelf ook heb, maar alternatieven zijn uiteraard welkom. De cpu koeler heb ik gekozen omdat deze gewoon erg goed koelt en stil is, en als de cpu in de toekomst licht overgeklokt zou moeten worden dan is dat met deze koeler ook geen probleem. Alle randapparatuur is verder wel gewoon aanwezig.
Alle verbeteringen zijn welkom :)!
[ Voor 6% gewijzigd door patshad op 26-01-2011 18:32 ]
Verwijderd
Oke check. Ik bedoel de GTX560Ti heb ik de verkeerde in de lijst gezet.turkishfb schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 17:53:
Intel+nvidia of intel+ati maakt niets uit...
Weet ik nog niet maar aangezien het prijsverschil nihil is en de Gigabyte 2 pci-e 16x en USB 3.0 is dat de betere keuze met het oog op de toekomst neem ik aan?bladerash schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 18:05:
[...]
Waarom 2 verschillende moederborden waarvan eentje met 1x pci-e16 en de ander met 2x pci-e 16x?
Wil je nog crossfire/SLI ofniet?
Post is verplaatst van Basis systemen, omdat het momenteel meer hier hoort denk ik. Mijn doel is om een snelle pc te hebben waar ik goed op kan internetten en programmeren en die de komende 4 jaar goed mee kan.
Budget is ongeveer 1750,00 euro inclusief verzenden en ik heb al een toetsenbord en muis, de rest moet over.
Ik ben er nog steeds niet uit wat ik nu precies wil hebben. Ik heb onderstaand systeem samengesteld is deze een beetje goed? Hij mag wel iets duurder, maar alleen als het echt een grote vooruitgang is.
Ik zit momenteel nog te twijfelen tussen 1 x 24" monitor of 2 x 22" monitoren
Verder twijfel ik wat over het geheugen, is dit niet de bottleneck?
En is deze voeding goed of kan ik beter een be quiet voeding nemen? En hoeveel watt is voor mij het beste?
Als laatst zit ik te twijfelen tussen AMD of INTEL, ik lees regelmatig dat INTEL sneller is, maar maakt dit zoveel verschil en in hoeverre merk ik een 6 core tegenover een 4 core processor.
Als ik voor INTEL zou gaan vervang ik alleen de processor en moederbord (lijkt mij) en deze vervang ik dan door onderstaanden.
Budget is ongeveer 1750,00 euro inclusief verzenden en ik heb al een toetsenbord en muis, de rest moet over.
Ik ben er nog steeds niet uit wat ik nu precies wil hebben. Ik heb onderstaand systeem samengesteld is deze een beetje goed? Hij mag wel iets duurder, maar alleen als het echt een grote vooruitgang is.
Ik zit momenteel nog te twijfelen tussen 1 x 24" monitor of 2 x 22" monitoren
Verder twijfel ik wat over het geheugen, is dit niet de bottleneck?
En is deze voeding goed of kan ik beter een be quiet voeding nemen? En hoeveel watt is voor mij het beste?
Als laatst zit ik te twijfelen tussen AMD of INTEL, ik lees regelmatig dat INTEL sneller is, maar maakt dit zoveel verschil en in hoeverre merk ik een 6 core tegenover een 4 core processor.
1 | Creative SoundBlaster X-Fi Titanium HD | € 143,19 | € 143,19 |
4 | Samsung EcoGreen F4EG, 2TB | € 72,- | € 288,- |
1 | Samsung Syncmaster 2443BW | € 220,09 | € 220,09 |
1 | Sony Optiarc BD-5300S Blu-ray Disc Writer Zwart | € 106,65 | € 106,65 |
1 | Scythe Bay Rafter 2.5 | € 3,71 | € 3,71 |
1 | Antec HCG-520 | € 65,- | € 65,- |
1 | Crucial RealSSD C300 2.5" 128GB | € 199,- | € 199,- |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G | € 71,91 | € 71,91 |
1 | AMD Phenom II X6 1090T Black Edition | € 202,90 | € 202,90 |
1 | Asus Crosshair IV Formula | € 172,90 | € 172,90 |
1 | Asus EAH5770/2DI/512MD5 | € 99,- | € 99,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.683,49 |
Als ik voor INTEL zou gaan vervang ik alleen de processor en moederbord (lijkt mij) en deze vervang ik dan door onderstaanden.
1 | Asus P8P67 DELUXE | € 195,- | € 195,- |
De Gigabyte is sneller, goedkoper en van betere kwaliteit.Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 18:49:
[...]
Oke check. Ik bedoel de GTX560Ti heb ik de verkeerde in de lijst gezet.
Dag beste tweakers!
Allereerst wil ik even melden dat ik vrij weinig verstand heb van hardware (Ik heb wel een klein beetje rondgekeken en ik doe mijn best om te leren).
Mijn budget bedraagt 900-950 maximaal.
Ik heb al wat rondgekeken op sites waar ik me eigen PC in elkaar kan zetten.
(Aangezien ik niet heel erg veel verstand ervan heb, hebben wat vrienden mij een beetje geholpen.)
Mijn EISEN:
- Game PC voor de nieuwste games op HIGH
- SSD harde schijf vind ik wel leuk om te hebben (Als ik hoor hoe snel windows ervan af start.)
- Mag wel een jaar of 4 mee
- Ik hou van snelheid
Dit is het resultaat:
Ik mis hier nog een wisselframe voor de 2,5 inch SSD kaart.
Maar ook een fan voor in de behuizing zelf heb ik nog niet. Ik ben ook wel een beetje bang of dit niet overhit raakt? Ik heb mijn PC in mijn slaapkamer staan waar het toch altijd best warm is.
Wat is jullie mening hierover? Voldoet dit aan mijn eisen?
Raakt dit niet overhit?
Moet ik hiervoor Windows 64-bit installeren?
Kan dit goedkoper?
Ik hoop dat er iemand is die mij wat verduidelijking kan geven hierover!
In ieder geval bedankt!!
Allereerst wil ik even melden dat ik vrij weinig verstand heb van hardware (Ik heb wel een klein beetje rondgekeken en ik doe mijn best om te leren).
Mijn budget bedraagt 900-950 maximaal.
Ik heb al wat rondgekeken op sites waar ik me eigen PC in elkaar kan zetten.
(Aangezien ik niet heel erg veel verstand ervan heb, hebben wat vrienden mij een beetje geholpen.)
Mijn EISEN:
- Game PC voor de nieuwste games op HIGH
- SSD harde schijf vind ik wel leuk om te hebben (Als ik hoor hoe snel windows ervan af start.)
- Mag wel een jaar of 4 mee
- Ik hou van snelheid
Dit is het resultaat:
1 | Eminent EM1105 4+1 Port PCI Card USB 2.0 | € 8,29 | € 8,29 |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB | € 36,- | € 36,- |
1 | Asus DRW-24B3ST Zwart | € 19,99 | € 19,99 |
1 | Cooler Master Elite 310 | € 30,46 | € 30,46 |
1 | Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 | € 29,30 | € 29,30 |
1 | Corsair TX650W | € 73,36 | € 73,36 |
1 | Corsair Nova V64 64GB | € 104,- | € 104,- |
1 | AMD Phenom II X6 1090T Black Edition | € 202,90 | € 202,90 |
1 | Asus Crosshair IV Formula | € 172,90 | € 172,90 |
1 | Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE | € 156,84 | € 156,84 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 869,04 |
Ik mis hier nog een wisselframe voor de 2,5 inch SSD kaart.
Maar ook een fan voor in de behuizing zelf heb ik nog niet. Ik ben ook wel een beetje bang of dit niet overhit raakt? Ik heb mijn PC in mijn slaapkamer staan waar het toch altijd best warm is.
Wat is jullie mening hierover? Voldoet dit aan mijn eisen?
Raakt dit niet overhit?
Moet ik hiervoor Windows 64-bit installeren?
Kan dit goedkoper?
Ik hoop dat er iemand is die mij wat verduidelijking kan geven hierover!
In ieder geval bedankt!!
Verwijderd
Beste Tweakers,
Aangezien ik ondertussen m'n laptop beu ben, ben ik op zoek naar een nieuwe desktop (laptop = meh).
Tussen de 700 en 850 - excl. monitor, muis, toetsenbord, headset/speakerset etc. Dus echt de kast itself.
Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naa je nieuwe bak?
Momenteel heb ik nog een 17" ergens - deze zal na een maandje of 2 geupgrade worden naar een 24". (nog even wachten op de cash
)
Wil sowieso een SSD en goede videokaart (2GB) & genoeg geheugen!
En ja, ik weet dat vele een SSD overbodig vinden, vooral met dit budget. Maar ik wil 'm toch - aangezien ik twee linker handen heb en geen idee van hardware op zich, is het geen optie om deze later te kopen en er dan nog in te pleuren
(en nee, geen zin om vrienden in te schakelen om m'n kast te fixxen!)
Qua videokaart een ATI! (Heb een haat tegenover Nvidia ontwikkelt nadat 4 videokaarten het begaven in een tijdsbestek van 1.5 jaar) Verder niet echt
Shooterfanaat - CoD Black Ops ligt al te wachten!
Verder - alvast bedankt voor het kijken en reageren.
Aangezien ik ondertussen m'n laptop beu ben, ben ik op zoek naar een nieuwe desktop (laptop = meh).
Tussen de 700 en 850 - excl. monitor, muis, toetsenbord, headset/speakerset etc. Dus echt de kast itself.
Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naa je nieuwe bak?
Momenteel heb ik nog een 17" ergens - deze zal na een maandje of 2 geupgrade worden naar een 24". (nog even wachten op de cash
Wil sowieso een SSD en goede videokaart (2GB) & genoeg geheugen!
En ja, ik weet dat vele een SSD overbodig vinden, vooral met dit budget. Maar ik wil 'm toch - aangezien ik twee linker handen heb en geen idee van hardware op zich, is het geen optie om deze later te kopen en er dan nog in te pleuren
Qua videokaart een ATI! (Heb een haat tegenover Nvidia ontwikkelt nadat 4 videokaarten het begaven in een tijdsbestek van 1.5 jaar) Verder niet echt
Shooterfanaat - CoD Black Ops ligt al te wachten!
Verder - alvast bedankt voor het kijken en reageren.
En je hebt jezelf nooit achter je oren gekrabt van "Goh, het zou weleens aan mij kunnen liggen?"Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 19:20:
Heb een haat tegenover Nvidia ontwikkelt nadat 4 videokaarten het begaven in een tijdsbestek van 1.5 jaar
Als ik je verhaal zo lees, denk ik dat je het beste af met een Playstation.

Nvidia, staat er om bekend snel stuk te gaan bij de 8800 serie, zie topics die hierover gaan en ik heb het zelf ook meegemaakt met een 8800GTX. Geloof me daar hoef je niets voor te doen.
Verwijderd
Nou, ik postte mijn eigen systeem (met behoud van mijn Cooler Master (Elite power volgens mij ofzo) 460W, en ik kreeg reacties dat dat niet genoeg was voor een X6 en een 8800GTS... ? Ik had zoiezo ook zo'n test met zo'n link gedaan waar je alles kan aanvinken wat je hebt en dan kan uitrekenen hoeveel watt je nodig hebt en ik kwam uit op max 467 (opzich maken die 7 niet echt uit, maar alsnog) En me pa zei ja maar als je een nieuwe nodig hebt dan ga je niet een 500W kopen want als je dan weer ooit gaat upgraden heb je ook weer een nieuwe voeding kopen dus ik dacht ik zet er eentje in van 600/650W erin, zodat ik die nooit meer (of althans, in de komende 5 jaar ofzo) te upgraden..bladerash schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 15:24:
[...]
Wat jij wilt, behou je eigen config maar en stop er een HD6850 in. Als budget niet toereikend is, dan een HD5770. Als je echt onder de 600 euro wilt uitkomen, dan game je maar met je eigen 8800GTS erin. Videokaarten van ~70 euro hebben ongeveer dezelfde prestatie als een 8800GTS van 3-4 jaar geleden.
4GB is zat, pc's met te veel geheugen worden op één of andere manier weer 1-2% trager. Neem een moederbord met 4 slotjes, heb je er 2 vrij voor als je in de toekomst echt meer geheugen nodig hebt. Dan kan je ze er gewoon bij prikken.
En waarom kan het niet met een voeding van minder dan 650W?
Als de CPU een theoretische max heeft van 125W, de videokaarten onder de 150W zitten en je voor de rest ~50W kunt optellen. Waar kom je dan op uit?
Oh oke, dan doe ik er wel 4GB in.. Een collega van mijn pa (die zich bezighoudt met de computers enzo daar) raadde 8GB aan..
Budget van 600/650 is wel prima, ik krijg toch 19% btw terug dus dan wordt het alsnog betaalbaar voor mij.. Welke merk HD6850/HD5770? En is zo'n ati kaart echt beter dan een nvidia? Want voor deze 8800GTS had ik ook een ati kaart en ik vond nvidia echt veel fijner, maargoed dat lag waarschijnlijk aan de baggere kwaliteit van die ati kaart en dus de weinig hulpprogramma's enzo
Wat hierboven ook is gezegd, ligt het niet aan mijn Pentium D en mijn 2GB geheugen? Dat mijn processor 'te slecht' is voor mijn grafische kaart (kan dat?)Awsom schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 15:26:
[...]
Ja ik speel zelf ook cod dus snap hoe het werkt qua fps enzo. Maar volgensmij hoort jou 8800GTS absoluut niet onder te doen voor zijn 9600GT? Dat kan aan mij liggen natuurlijk.. Maar probeer eens met zijn cfg te spelen en zeg eens hoeveel fps je dan haalt, er zijn namelijk een aantal commands die je fps enorm verbeteren
Hoeveel fps haal jij zoiezo en met pc setupje?
Kijk hier dan maar eens naar: reviews: GTX 560 Ti: de strijd om mainstreammarkt brandt losVerwijderd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 19:34:
[knip]
Hoeveel fps haal jij zoiezo en met pc setupje?
bevat de laatste benchmarks van de performance tot high end kaarten op dit moment.
Dan zie je hoe de kaarten tov elkaar presteren en ook met fps erbij.
Dat een 460W voeding niet genoeg is om een X6 en 8800GTS te ondersteunen, is stierenpoep.
Hier: reviews: GTX 560 Ti: de strijd om mainstreammarkt brandt los
In furmark wordt wattages getrokken die onder normale omstandigheden onhaalbaar zijn. Geteste systeem heeft ook nog eens een i7 OC @3,8Ghz aan boord. Je 8800GTS zit qua verbruik op het niveau van een HD6870.
En xbitlabs doet het nog eens over: http://www.xbitlabs.com/a...e-gtx-560-ti_4.html#sect0
Je kan beter kijken naar voeding van hoge kwaliteit in plaats van hoge wattage. Als je je oude voeding mee wilt nemen dan moet je alleen rekening mee houden dat het inmiddels een beetje is versleten.
Het is idd zo dat je processor & ram slecht zijn. Dat moet je als eerste vervangen, eerst kijken hoe dat gaat. Maar je als denkt dat je daarna wel 100+ fps kunt halen, kan je het wel vergeten. De 8800GTS is daar te traag voor.
Weet iemand toevallig of de kasten van 'Alienware' ofwel 'Asus Predator' los te koop zijn?
Ik toch iemand door voor looks gaat, maar wordt niet echt hitsig van de huidige kasten
(en van casemodding bak ik al helemaal niks)
Ik toch iemand door voor looks gaat, maar wordt niet echt hitsig van de huidige kasten
Verwijderd
Hallo,
ik zoek een goeie pc voor gamen, eigenlijk alleen voor Wolfenstein ET niet echt een high quality game maar toch,
mijn budget is rond de 500euro en wil dan graag monitor en toetsenbord erbij hebben iemand sugessties?
ik zoek een goeie pc voor gamen, eigenlijk alleen voor Wolfenstein ET niet echt een high quality game maar toch,
mijn budget is rond de 500euro en wil dan graag monitor en toetsenbord erbij hebben iemand sugessties?
Verwijderd
Een bijzonder toetsenbord voor het gamen heb je niet nodig. Toetsenborden met een draad reageren het snelst. Een goede gamingmuis voor een gunstige prijs is de Logitech MX518 Optical Gaming Mouse.Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 20:15:
Hallo,
Zorg ervoor dat je een redelijk deel van je budget uitgeeft aan een videokaart. Op een gaming pc van 500 euro kun je daar maar beter zeker 100 euro aan uitgeven.
Zoiets..Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 20:15:
Hallo,
1 | Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB | € 36,- | € 36,- |
1 | LG E2240S | € 125,- | € 125,- |
1 | Cooler Master Elite 310 Oranje, Zwart | € 30,46 | € 30,46 |
1 | Logitech UltraX Premium Keyboard (Qwerty) | € 15,27 | € 15,27 |
1 | AMD Athlon II X3 445 | € 62,80 | € 62,80 |
1 | Fortron FSP350-60HHN | € 30,- | € 30,- |
1 | Kingston HyperX Blu KHX1600C9D3B1K2/4GX | € 39,15 | € 39,15 |
1 | MSI 870-C45 | € 57,82 | € 57,82 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 496,40 |
Verwijderd
En met een HD5770 of met een HD6850 zou dit wel lukken? En met deze kaart en een X6 zou 460W ook genoeg zijn?bladerash schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 20:02:
[...]
Kijk hier dan maar eens naar: reviews: GTX 560 Ti: de strijd om mainstreammarkt brandt los
bevat de laatste benchmarks van de performance tot high end kaarten op dit moment.
Dan zie je hoe de kaarten tov elkaar presteren en ook met fps erbij.
Dat een 460W voeding niet genoeg is om een X6 en 8800GTS te ondersteunen, is stierenpoep.
Hier: reviews: GTX 560 Ti: de strijd om mainstreammarkt brandt los
In furmark wordt wattages getrokken die onder normale omstandigheden onhaalbaar zijn. Geteste systeem heeft ook nog eens een i7 OC @3,8Ghz aan boord. Je 8800GTS zit qua verbruik op het niveau van een HD6870.
En xbitlabs doet het nog eens over: http://www.xbitlabs.com/a...e-gtx-560-ti_4.html#sect0
Je kan beter kijken naar voeding van hoge kwaliteit in plaats van hoge wattage. Als je je oude voeding mee wilt nemen dan moet je alleen rekening mee houden dat het inmiddels een beetje is versleten.
Het is idd zo dat je processor & ram slecht zijn. Dat moet je als eerste vervangen, eerst kijken hoe dat gaat. Maar je als denkt dat je daarna wel 100+ fps kunt halen, kan je het wel vergeten. De 8800GTS is daar te traag voor.
Bedankt voor de handige links trouwens!
Goedeavond mede tweakers,
Ik ben van een plan een nieuw mid/high gamesysteem aan te gaan schaffen, m'n huidige systeem heeft zijn jaren nu wel uitbetaald
Budget
€ 1400/1500,- (monitor, toetsenbord & muis al tot mn beschikking).
Doel
Dit systeem zal vooral bedoeld zijn voor het spelen van FPS games; denkende hierbij aan de volgende games COD: Black ops, BF II Vietnam, Counter-Strike, Home front (binnekort), etc.
Daarnaast zal er waarschijnlijk ook Guild wars II en Diablo 3 op moeten kunnen draaien.
Vraag / twijfelpunten
- Videokaart
Mijn gevoel zegt Nvidia omdat ik hier nog echt nooit problemen mee heb gehad, vriend van me heeft
in de afgelopen jaren 3 ATI kaarten er doorheen gegamed. (artifacts, ec).
Dus daarom in de systeem samenstelling gekozen voor Nvidia
Daarnaast is de vraag kan ik beter de ies goedkopere MSI versie pakken of toch beter by asus blijven.
- Moederbord,
Asus blijf ik in iedergeval bij altijd goede ondersteuning en eigenlijk nooit echt grote problemen ondervonden
met betrekking tot moederborden. Alleen kan ze goed gebruik worden om de i2600k een beetje te
tweaken?
Daarnaast zijn alle adviezen welkom
Systeem
Ik hoor graag wat jullie mening over dit systeem is, alvast bedankt voor jullie tijd en reacties.
Mvg
Youri
Ik ben van een plan een nieuw mid/high gamesysteem aan te gaan schaffen, m'n huidige systeem heeft zijn jaren nu wel uitbetaald
Budget
€ 1400/1500,- (monitor, toetsenbord & muis al tot mn beschikking).
Doel
Dit systeem zal vooral bedoeld zijn voor het spelen van FPS games; denkende hierbij aan de volgende games COD: Black ops, BF II Vietnam, Counter-Strike, Home front (binnekort), etc.
Daarnaast zal er waarschijnlijk ook Guild wars II en Diablo 3 op moeten kunnen draaien.
Vraag / twijfelpunten
- Videokaart
Mijn gevoel zegt Nvidia omdat ik hier nog echt nooit problemen mee heb gehad, vriend van me heeft
Daarnaast is de vraag kan ik beter de ies goedkopere MSI versie pakken of toch beter by asus blijven.
- Moederbord,
Asus blijf ik in iedergeval bij altijd goede ondersteuning en eigenlijk nooit echt grote problemen ondervonden
met betrekking tot moederborden. Alleen kan ze goed gebruik worden om de i2600k een beetje te
tweaken?
Daarnaast zijn alle adviezen welkom
Systeem
1 | Cooler Master HAF X | € 149,90 | € 149,90 |
1 | Intel Core i7 2600K | € 281,91 | € 281,91 |
1 | Cooler Master GX 750W | € 77,90 | € 77,90 |
1 | Asus ENGTX570/2DI/1280MD5 | € 329,99 | € 329,99 |
1 | Asus SABERTOOTH P67 | € 164,- | € 164,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.390,70 |
Ik hoor graag wat jullie mening over dit systeem is, alvast bedankt voor jullie tijd en reacties.
Mvg
Youri
Prima systeem, zeker als je echt een Nvidia wilt...
en anders kan de 6950 nog een optie zijn,,,
alleen de vraag is nu, ben je bereid te wachten op de 2600k -_-
PV Output | 4440Wp | 12x370Wp | OZO | Helmond
Mja da is de 2de vraag zie dat bij alle resellers, de levertijd langer is als 10dagenturkishfb schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 21:31:
Prima systeem, zeker als je echt een Nvidia wilt...
@ hierboven en daarboven
De 2600K is moeilijk leverbaar en als ik jouw was zou ik echt naar de 2500K gaan kijken.
Ik ben zelf op het moment zwaar aan het twijfelen want ik wil eigenlijk gewoon de dikke I7. Het blijkt dat de 2500K alleen 2MB minder L3 cache heeft, 100Mhz langzamer is en geen hyperthreading heeft. Dit betekend eigenlijk niets voor gameprestaties. Sommige benchmarks is de 2500K zelfs iets beter
Ff zoeken zou ik doen. Vanuit de 2500K gekeken is de 2600K 50% duurder en eigenlijk -5 tot 10% slechter/beter.
Lees : Wel de game benchmarks bekijken, in encryptie/rendering/benchmarkprogrammas als 3Dmark programmas lijkt de 2600K een stuk beter, maar in games weer totaal niet..
Je kunt zeggen waar heb je het over.. Maar die als je dat geld in een andere kaart steekt o.i.d. heb je misschien wel veel meer voor je geld. Laat je gedachten hierover aub weten want ik twijfel dus !
Succesz
De 2600K is moeilijk leverbaar en als ik jouw was zou ik echt naar de 2500K gaan kijken.
Ik ben zelf op het moment zwaar aan het twijfelen want ik wil eigenlijk gewoon de dikke I7. Het blijkt dat de 2500K alleen 2MB minder L3 cache heeft, 100Mhz langzamer is en geen hyperthreading heeft. Dit betekend eigenlijk niets voor gameprestaties. Sommige benchmarks is de 2500K zelfs iets beter
Lees : Wel de game benchmarks bekijken, in encryptie/rendering/benchmarkprogrammas als 3Dmark programmas lijkt de 2600K een stuk beter, maar in games weer totaal niet..
Je kunt zeggen waar heb je het over.. Maar die als je dat geld in een andere kaart steekt o.i.d. heb je misschien wel veel meer voor je geld. Laat je gedachten hierover aub weten want ik twijfel dus !
Succesz
[ Voor 13% gewijzigd door BastiaanCM op 26-01-2011 22:04 ]
1 | NZXT Phantom | € 126,74 | € 126,74 |
1 | Corsair Hydro Series H50 | € 62,34 | € 62,34 |
1 | Silverstone Strider PSU 750W (SST-ST75F-P) | € 109,10 | € 109,10 |
1 | MSI N580GTX Twin Frozr II/OC | € 445,77 | € 445,77 |
1 | MSI P67A-GD65 | € 151,- | € 151,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.346,36 |
Zit toch weer te twijfelen tussen 2xHD6950 en 1xGTX580 +GTX460 (die ik al heb)
Een GTX580 is in de meeste benchmarks nog beter dan 2xHD6950. Ik heb dan echter wel 'maar' 1.5GB videogeheugen (+1GB van GTX460? Of telt dat niet als physx kaart
Intel vs AMD en 4 vs 6 cores moet je zelf maar in wat benchmarks nalezen, persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar Intel, maar dat is ben ik bang merkloyaliteit (*schaam*). Je zou wel kunnen kijken of je met niet-games en specifiek zaken als programmeren en compileren, geen groot voordeel zou hebben bij 2600(K) met hyperthreading.thriller schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 19:05:
# Product Prijs Subtotaal 1 Creative SoundBlaster X-Fi Titanium HD € 143,19 € 143,19 4 Samsung EcoGreen F4EG, 2TB € 72,- € 288,- 1 Samsung Syncmaster 2443BW € 220,09 € 220,09 1 Cooler Master HAF 912 Plus € 69,95 € 69,95 1 Scythe Mugen 2 Rev. B € 34,- € 34,- 1 Sony Optiarc BD-5300S Blu-ray Disc Writer Zwart € 106,65 € 106,65 1 Scythe Bay Rafter 2.5 € 3,71 € 3,71 1 Antec HCG-520 € 65,- € 65,- 1 Crucial RealSSD C300 2.5" 128GB € 199,- € 199,- 1 Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G € 71,91 € 71,91 1 AMD Phenom II X6 1090T Black Edition € 202,90 € 202,90 1 Asus Crosshair IV Formula € 172,90 € 172,90 1 Asus EAH5770/2DI/512MD5 € 99,- € 99,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 1.683,49
Wel vraag ik me af waarom je bepaalde keuzes maakt:
- 140 euro voor een geluidskaart welke marginaal beter is dan een goedkopere geluidskaart of de onboard geluidskaart. Zeker als je eventueel gebruik zou kunnen maken van een digitale aansluiting (geef bijvoorbeeld de helft van je geluidsbudget uit aan een redelijke speakerset);
- Blu-ray brander is echt onzin, tenzij je heel specifiek gebruik ervan gaat maken. Films branden is niet de moeite. Opslag heb je zo te zien zat. Enige wat je eraan hebt is backups;
- Videokaart is matig. Ga je niet gamen en geen heftige 3d zaken doen, prima, maar anders zou ik daar wat budget heenschuiven;
- Voeding is nu ws. prima, maar zou je een dikkere videokaart nemen, even kijken naar de daadwerkelijke prestaties van de voeding, of even vragen in BBG aanschaf Voedingen.
Tenslotte, als je interesse hebt in GPGPU (algemeen programmeren voor je gpu) dan zou ik een nVidia kaart nemen. AMD Accelerate is zo-zo, nVidia CUDA is goed èn veel populairder op dit moment.
Als antwoord op je eerste vraag zou ik de eerste link maar doornemen, test is gedaan op back ops.Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 21:06:
[...]
En met een HD5770 of met een HD6850 zou dit wel lukken? En met deze kaart en een X6 zou 460W ook genoeg zijn?
Bedankt voor de handige links trouwens!
reviews: GTX 560 Ti: de strijd om mainstreammarkt brandt los
460W is meer dan zat. Ik zou eerst de 8800GTS in je nieuwe systeem stoppen, als je er wel prima mee kan gamen dan hou je dat gewoon. Zo niet, kan je achteraf alsnog een nieuwe kaart aanschaffen. Je moet alleen geen wonderen verwachten van de 8800GTS, deze is qua performance lang geleden al afgezakt naar mainstream.
Of als je wél gaat gamen, maar dat niet per sé op hoogste settings hoeft maar medium-high ook goed is dan is een HD5770 prima.mtsr schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 22:25:
- Videokaart is matig. Ga je niet gamen en geen heftige 3d zaken doen, prima, maar anders zou ik daar wat budget heenschuiven;
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Tsja, hij overweegt wel een prachtige 24" 1920*1200 monitor, zonde om dan eventueel op een lagere resolutie of met veel mindere settings te moeten gamen.bwerg schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 22:36:
[...]
Of als je wél gaat gamen, maar dat niet per sé op hoogste settings hoeft maar medium-high ook goed is dan is een HD5770 prima.
PS Prachtig scherm, 2443BW, ik heb hem ook staan en bevalt goed!.
[ Voor 7% gewijzigd door mtsr op 26-01-2011 22:52 ]
Verwijderd
Amd geeft hier aan de prijzen van de videokaarten (waaronder mijn wenslijstvullende 6950) te gaan verlagen. Wanneer kan ik dit eigenlijk verwachten?
Verwijderd
Ah ja ik zie hetbladerash schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 22:26:
[...]
Als antwoord op je eerste vraag zou ik de eerste link maar doornemen, test is gedaan op back ops.
reviews: GTX 560 Ti: de strijd om mainstreammarkt brandt los
460W is meer dan zat. Ik zou eerst de 8800GTS in je nieuwe systeem stoppen, als je er wel prima mee kan gamen dan hou je dat gewoon. Zo niet, kan je achteraf alsnog een nieuwe kaart aanschaffen. Je moet alleen geen wonderen verwachten van de 8800GTS, deze is qua performance lang geleden al afgezakt naar mainstream.
Maar mijn pa zat vandaag weer te zeuren, dat opzich ik eerst mijn pc opnieuw moet installeren om te kijken of alles soepeler loopt (windows opzichzelf is heel traag nu, blijkbaar omdat ik er teveel programma's op heb staan, heel veel hiervan bagger en die gewoon wegkunnen).. Maar mijn pa beweert ook dat een Pentium D (Dual core 2.79Ghz) eigenlijk een prima (mainstream) pc is... niet een game wonder pc, maar ook niet de slechtste.. Wat ik dan niet snap, is waarom ik met deze pc en de 8800GTS geen black ops kan spelen (alles werkt in slomotion). Ik heb voor de volgende 2 redenen 'een nieuwe pc nodig': 1. Alles sneller laten werken want ik ben mijn systeem nu best wel zat hoe traag het loopt en 2. Black Ops en andere games vloeiend op kunnen spelen. Is een nieuw systeem kopen dan de beste optie? Of is het mogelijk om mijn Pentium D met 2GB ram snel te krijgen door geen bagger progrmma's geinstalleerd te hebben? Zo niet (en dat ik dan een nieuw systeem nodig heb) Wat is dan de beste keuze? Want een X6 is dan meteen een groot verschil, een X4 zou ook prima zijn werk kunnen doen? In plaats van een gfx kaart van 250 euro zou ik ook opweg kunnen met een gfx kaart van 100/150 euro? Door het praatje met mijn pa vandaag ben ik een beetje onzeker geworden over wat ik nu precies wil (1. mijn pc behouden en proberen hem sneller te maken door alles te herinstalleren 2. nieuw (erg budget) game systeem 3. gewoon goed gamesysteem)
Help/Tips?
Een pentium D kan black ops gewoon heeeel slecht trekken. Het is een ontzettend oude cpu, waar een cpu van vandaag rondjes om rent. Hoewel een 8800GTS ook geen grafisch wonder meer is, zou deze black ops op het laagst wel aan moeten kunnen ( als je een fatsoenlijke cpu zou hebben). Ik denk dat het voor jou het beste is om een volledig nieuwe pc aan te schaffen, je kunt voor 500/600 euro al heel ver komen
Verwijderd
Heb even jullie hulp nodig
Zonet onderstaand bericht gekregen van de persoon die mijn pc assembleert..
Het Asrock P67 Extreme4 moederbord blijkt toch een probleemgeval te zijn qua levering . Ik heb navraag gedaan bij de drie grootste ASRock distributeurs maar er is geen leveringstermijn gekend
Is een Asus P8P67 ook goed of een ander board dat je goed vindt ? Let op : het hele ASRock gamma is totaal uitgeput.
Dit vind ik jammer, ik vond het Asrock P67 Extreme4 een ideaal moeder bord, het voldeed perfect aan mijn eisen. Helaas... Iemand suggesties voor een gelijkwaardige vervanger?
Het Asrock P67 Extreme4 moederbord blijkt toch een probleemgeval te zijn qua levering . Ik heb navraag gedaan bij de drie grootste ASRock distributeurs maar er is geen leveringstermijn gekend
Is een Asus P8P67 ook goed of een ander board dat je goed vindt ? Let op : het hele ASRock gamma is totaal uitgeput.
Dit vind ik jammer, ik vond het Asrock P67 Extreme4 een ideaal moeder bord, het voldeed perfect aan mijn eisen. Helaas... Iemand suggesties voor een gelijkwaardige vervanger?
Verwijderd
Dit probeerde ik mijn pa ook wijs te maken, maar het enige wat hij zei was "weet je het heel zeker? Het is uiteindleijk toch jouw geld" waardoor ik nu heel erg aan het twijfelen ben haha:PAwsom schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 23:23:
Een pentium D kan black ops gewoon heeeel slecht trekken. Het is een ontzettend oude cpu, waar een cpu van vandaag rondjes om rent. Hoewel een 8800GTS ook geen grafisch wonder meer is, zou deze black ops op het laagst wel aan moeten kunnen ( als je een fatsoenlijke cpu zou hebben). Ik denk dat het voor jou het beste is om een volledig nieuwe pc aan te schaffen, je kunt voor 500/600 euro al heel ver komen
Maar zal ik dan een systeempje kopen met een X6 of een X4? En dan een gewoon normale grafische kaart of eentje met behoorlijk wat kracht (maar niet te duur is)? Wat zou de beste oplossing zijn?
Absoluut twee HD6950's, is veel sneller dat handje vol games dat niemand bijna speelt waar je echt wat aan PhysX hebt zijn nu niet echt interessant.Awsom schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 22:24:
Een GTX580 is in de meeste benchmarks nog beter dan 2xHD6950. Ik heb dan echter wel 'maar' 1.5GB videogeheugen (+1GB van GTX460? Of telt dat niet als physx kaart) Tegenover 4GB van 2xHD6950. Ga ik dit erg merken als ik 2 1920x1080 schermen aan wil sturen? Ook gamen op één daarvan moet zonder problemen gaan...
AMD Nieuwsdiscussie
en dan de bios flash doen, dan het je twee keer 6970
460W zegt zo weinig gare 460W voeding (waar er nog al wat van zijn) is idd lang niet genoeg.bladerash schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 20:02:
[...]
AMD Nieuwsdiscussie
i.v.m. een financiële meevaller heb ik sinds de vorige keer mijn systeem flink aangepast. Ik heb hier een nieuwe configuratie gemaakt en ik denk dat ik ga wachten met een videokaart kopen tot de nieuwe AMD Radeon 6990 of GTX 595.
Ik denk dat het meeste wel goed zit maar twijfel misschien nog aan de voeding/geheugen. Voor de voeding dacht ik misschien aan een iets zwaardere zodat ik als ik in de toekomst misschien XF of SLI wil gaan gebruiken geen nieuwe aan hoef te schaffen en met geheugen dacht ik toch dat ik met 8GB iets meer future proof ben? Maar misschien heb ik nog iets over het hoofd gezien give your thoughts. (Ondersteund dit systeem eigenlijk wel XF/SLI?)
Zo niet is
dan iets?
1 | Samsung Syncmaster BX2450 | € 225,- | € 225,- |
1 | Aerocool XPredator Evil Black Edition (EN56472) | € 112,67 | € 112,67 |
1 | Nexus Tranquillity RX-8500 | € 104,50 | € 104,50 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G | € 69,20 | € 69,20 |
1 | Asrock P67 Pro3 | € 97,79 | € 97,79 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 938,07 |
Ik denk dat het meeste wel goed zit maar twijfel misschien nog aan de voeding/geheugen. Voor de voeding dacht ik misschien aan een iets zwaardere zodat ik als ik in de toekomst misschien XF of SLI wil gaan gebruiken geen nieuwe aan hoef te schaffen en met geheugen dacht ik toch dat ik met 8GB iets meer future proof ben? Maar misschien heb ik nog iets over het hoofd gezien give your thoughts. (Ondersteund dit systeem eigenlijk wel XF/SLI?)
Zo niet is
1 | Asus P8P67-M PRO | € 120,10 | € 120,10 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 120,10 |
dan iets?
[ Voor 12% gewijzigd door Extace666 op 27-01-2011 01:15 ]
Tuurlijk wel, een HKC bijvoorbeeld... Daar ga je op een gegeven moment meer dan genoeg van hebben.-The_Mask- schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 00:14:
[...]
460W zegt zo weinig gare 460W voeding (waar er nog al wat van zijn) is idd lang niet genoeg.
Een paar post boven jou meld iemand vier doorgefikte Nvidia's. Je voorkeur is gebaseerd op een nauwe blik van de werkelijkheid, lijkt meTeckniq schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 21:12:
Goedeavond mede tweakers,
Vraag / twijfelpunten
- Videokaart
Als je meer zekerheid wil, koop je artikelen die A, al een tijdje op de markt zijn en B, waar je dan liefst zo min mogelijk "horror" verhalen over googled. Dan zit je safer dan altijd het allernieuwste kopen.
[ Voor 27% gewijzigd door Madrox op 27-01-2011 06:42 ]
Zou ik eerder een tweede GTX460 ernaast prikken, draai je tenminste SLi ipv die paar procent die je verdient met een PhysX-kaart. Heb je ook GTX580 Plus snelheden en het bespaart je ook nog flink wat geld. Nee, ik zou het wel weten.Awsom schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 22:24:
# Product Prijs Subtotaal 1 NZXT Phantom € 126,74 € 126,74 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 47,- € 47,- 1 Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 17,- € 17,- 1 Corsair Hydro Series H50 € 62,34 € 62,34 1 Intel Core i7 2600K € 281,91 € 281,91 1 Silverstone Strider PSU 750W (SST-ST75F-P) € 109,10 € 109,10 1 Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C8 € 105,50 € 105,50 1 MSI N580GTX Twin Frozr II/OC € 445,77 € 445,77 1 MSI P67A-GD65 € 151,- € 151,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 1.346,36
Een GTX580 is in de meeste benchmarks nog beter dan 2xHD6950. Ik heb dan echter wel 'maar' 1.5GB videogeheugen (+1GB van GTX460? Of telt dat niet als physx kaart) Tegenover 4GB van 2xHD6950. Ga ik dit erg merken als ik 2 1920x1080 schermen aan wil sturen? Ook gamen op één daarvan moet zonder problemen gaan...
Je hebt al een suggestie, maar ik denk dat dat beter kan:Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 20:15:
Hallo,
1 | BenQ G2222HDL | € 118,- | € 118,- |
1 | AOpen ES45F | € 40,- | € 40,- |
1 | Cooler Master Hyper TX3 | € 13,90 | € 13,90 |
1 | Logitech UltraX Premium Keyboard (Qwerty) | € 15,27 | € 15,27 |
1 | AMD Athlon II X4 640 | € 84,91 | € 84,91 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/4G | € 33,70 | € 33,70 |
1 | Asus M4A78LT-M LE | € 43,32 | € 43,32 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 496,- |
Quadcore ipv triplecore
1TB harddisk ipv 500GB
Met stillere cpu koeler ipv boxed (die bij de cpu geleverd word).
Wat je mist is USB3.0, dat zit niet op dit Asus bordje. Als je het niet gebruikt het, zal het echter niets uitmaken.
Tsja, heel leuk hoor, dat SLI, maar aangezien er nog steeds een behoorlijk percentage games is waarin het matig of zelfs niet werkt, zou mijn voorkeur uitgaan naar een single gpu opstelling. Bovendien kun je dan alsnog tot SLI upgraden...Madrox schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 06:46:
[...]
Zou ik eerder een tweede GTX460 ernaast prikken, draai je tenminste SLi ipv die paar procent die je verdient met een PhysX-kaart. Heb je ook GTX580 Plus snelheden en het bespaart je ook nog flink wat geld. Nee, ik zou het wel weten.
Verwijderd
Nieuw pctje gisteren besteld 
Gaat draaien met 2x pricewatch: Samsung Syncmaster 2443BW, dus moet aardig te doen wezen.
Gaat vooral flink mee getest worden
1 | Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB | € 79,- | € 79,- |
1 | Cooler Master CM 690 II Advanced | € 79,14 | € 79,14 |
1 | Thermalright Venomous X Retail Incl. Fan and Fan holder | € 55,20 | € 55,20 |
2 | Scythe Slip Stream SY1225SL12M, 120mm | € 6,50 | € 13,- |
1 | Seasonic M12D-850 80+ Silver Label | € 124,95 | € 124,95 |
2 | Sapphire HD6950 2GB GDDR5 PCI-E | € 245,- | € 490,- |
1 | MSI P67A-GD65 | € 149,75 | € 149,75 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.578,94 |
Gaat draaien met 2x pricewatch: Samsung Syncmaster 2443BW, dus moet aardig te doen wezen.
Gaat vooral flink mee getest worden
In de pricewatch zie ik er nog een aantal op voorraad staan, o.a. bij Azerty.Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 23:36:
Heb even jullie hulp nodigZonet onderstaand bericht gekregen van de persoon die mijn pc assembleert..
De Asus vindt ik echt een wat minder bordje, dan zou ik zelf al snel naar de pro neigen van deze Asus planken, maar die is ook weer wat duurder (€150)
Ach, dat valt best mee. Veel spellen waar het niet werkt, zijn ouder en draaien zowiezo al snel genoeg en bij nieuwere spellen draait het in zo'n 90% van de gevallen goed. Maar goed, het is altijd nog beter dan er een GTX580 naastprikken en de GTX460 voor Physics gebruiken. Want dat is al helemaal zonde, Physics word maar zelden gebruikt en ik vind de GTX460 eigenlijk te goed om alleen daarvoor in te zetten.mtsr schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 07:39:
[...]
Tsja, heel leuk hoor, dat SLI, maar aangezien er nog steeds een behoorlijk percentage games is waarin het matig of zelfs niet werkt, zou mijn voorkeur uitgaan naar een single gpu opstelling. Bovendien kun je dan alsnog tot SLI upgraden...
Buiten dat, ik geef advies aan hem; hij zit aan een dual GPU setup te denken. Voor jou en mij kan het advies weer anders zijn
Welke "edit" knopjbkappirossi schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 07:11:
Madrox is de Edit knop Kapot?

Heb hier wel een "Any" key
[ Voor 17% gewijzigd door Madrox op 27-01-2011 08:55 ]
Weet iemand toevallig of de kasten van 'Alienware' ofwel 'Asus Predator' los te koop zijn?
Ik toch iemand door voor uiterlijk gaat, maar wordt niet echt hitsig van de huidige kasten
(en van casemodding bak ik al helemaal niks)
Ik toch iemand door voor uiterlijk gaat, maar wordt niet echt hitsig van de huidige kasten
Nee, gelukkig nietBeukgevaar schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 08:54:
Ik toch iemand door voor uiterlijk gaat, maar wordt niet echt hitsig van de huidige kasten(en van casemodding bak ik al helemaal niks)
Misscien is dit wat voor je ?
http://www.freezinghardwa...yclone_-_rood__zwart.html
Aerocool en Nxzt hebben wel kasten die daar op lijken.
[ Voor 18% gewijzigd door Madrox op 27-01-2011 09:06 ]
Verwijderd
Woon in België en denk dat mijn PC-winkel geen onderdelen uit NL laat overkomen, maar zal het hem eens zeggenrows schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 08:29:
[...]
In de pricewatch zie ik er nog een aantal op voorraad staan, o.a. bij Azerty.
De Asus vindt ik echt een wat minder bordje, dan zou ik zelf al snel naar de pro neigen van deze Asus planken, maar die is ook weer wat duurder (€150)
Toevallig was er gisteren trouwens een review over mobo's op Tweakers: reviews: Roundup: vijf P67-moederborden getest. Daar komt de asus toch tamelijk goed uit mijns inziens...
Heb gekozen voor een HD6950 grafische kaart, en ben van plan om er later nog eens zo'n kaart in te prikken. Het mobo ondersteund enkel CrossfireX en geen SLI, maar voor mij is dat niet erg zeker? Of heb ik het hier verkeerd?

Oke ik heb mijn systeem iets aangepast. Is dit wat?
Belangrijk is of het allemaal past bij elkaar en of het snel is. Zijn er onderdelen die de rest ophouden?
Blu-ray brander en goede geluidskaart vindt ik trouwens belangrijk.
1 | Creative SoundBlaster X-Fi Titanium HD | € 149,- | € 149,- |
4 | Samsung EcoGreen F4EG, 2TB | € 72,- | € 288,- |
1 | Samsung Syncmaster 2443BW | € 220,09 | € 220,09 |
1 | Sony Optiarc BD-5300S Blu-ray Disc Writer Zwart | € 106,66 | € 106,66 |
1 | Cooler Master Silent Pro Gold 600W | € 104,50 | € 104,50 |
1 | Crucial RealSSD C300 2.5" 128GB | € 199,- | € 199,- |
1 | Asus EAH5850/G/2DIS/1GD5 | € 169,95 | € 169,95 |
1 | Asus P8P67 DELUXE | € 193,- | € 193,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.921,56 |
Belangrijk is of het allemaal past bij elkaar en of het snel is. Zijn er onderdelen die de rest ophouden?
Blu-ray brander en goede geluidskaart vindt ik trouwens belangrijk.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voordat je hier je systeem of vraag post, zijn er wat zaken die gelezen of gedaan moet hebben. Lees de topicstart voor je je bericht typt!
Voordat je hier je systeem of vraag post, zijn er wat zaken die gelezen of gedaan moet hebben. Lees de topicstart voor je je bericht typt!