Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelfrikandel
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-09 11:38
Er zullen gerust tweakers nu zijn die zeggen:
Ga eens reviews lezen etc, en die moet ik ook gelijk geven,
zij het niet dat ik in mijn mening niet echt het antwoord vond dat ik zocht.
Ik heb alle benchmarks bekeken, maar heb niet genoeg inzicht om hieruit
een definiteif besluit te trekkken. Hopelijk kan iemand mij dan ook een duidelijk antwoord geven. >:)

Ik wil nl. weten of ik het erg ga merken wanneer ik een 2500K, of een 2600K draai.
En dus ook, of ik genoeg heb aan een 2500K, of dat het een miskoop zal worden.
De CPU gebruik ik slechts voor gamen, en beetje daily use/internet etc.
Ik gebruik wel photoshop enzo, maar niet extreem. Overclocken ga ik ook
vrijwel niet, maar aangezien ik die €20 wel kan missen, is een "K" iets voor de toekomst...

Meer info geef ik graag,
maar ik kijk eerst even of iemand hierop een antwoord heeft! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Je gaat niet overklokken en wel een K versie kopen? Het enige voordeel van K is dat de multiplier unlocked is; zonder K versie kan je praktisch niet overklokken. Je zegt dat je Reviews hebt gelezen, geloof ik geen snars van. Als je de eerste review die je vindt als je googled, vertelt je dat het verschil in FPS niet veel meer bedraagt dan een frame per twee seconde. Die frame ga jij niet merken. Als jij graag €70 meer betaalt voor die halve frame, vooral doen

[ Voor 5% gewijzigd door Beatboxx op 25-01-2011 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:02
Als je toch niet aan videobewerking, etc doet gewoon de 2500 (K) halen. Simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:33
Ik kan je vooralsnog niet helpen in je keuze, maar let wel op dat de K-processoren momenteel erg moeilijk aan te komen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Beatboxx schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 15:56:
Je gaat niet overklokken en wel een K versie kopen? Het enige voordeel van K is dat de multiplier unlocked is; zonder K versie kan je praktisch niet overklokken. Je zegt dat je Reviews hebt gelezen, geloof ik geen snars van. Als je de eerste review die je vindt als je googled, vertelt je dat het verschil in FPS niet veel meer bedraagt dan een frame per twee seconde. Die frame ga jij niet merken. Als jij graag €70 meer betaalt voor die halve frame, vooral doen
Mee eens, duidelijk kan niet.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Persoonlijk sluit ik mij toch wel aan bij de mensen hier boven en denk ik voor de toepassingen waarvoor je de pc wilt gaan gebruiken dat je met de i5 2500K al ruim voldoende hebt voor puur dagelijks gebruik en gamen. Het verschil met de i7 2600K is vooral dat de i7 HT heeft een 2 Mb meer aan L3 cachegeheugen hetgeen je vooral gaat merken bij bv videobewerking en zware grafische toepassingen.

Wel wil ik er een kanttekening bij plaatsen dat wanneer je met bv Crossfire of SLI ( dubbele videokaarten ) wilt gaan werken dat het P en H67 platform niet direct ideaal is. Punt is namelijk dat dit platform maar 16 lanes ondersteund in in feite je videokaarten dan niet op volle kracht kunnen werken doordat ze maar 8 lanes per kaart ter beschikking hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Beatboxx schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 15:56:
Enige wat ik hieraan toe te voegen heb is dat ik wil opmerken dat je ons *niets* vertelt over exact wat je bedoelt met "gamen" (welke games? welke resoluties? welke minimale framerates?), dus we kunnen je met de beste wil in de wereld geen antwoord geven.

Daarom, en omdat de inzet die je zegt te hebben gedaan op geen enkele manier uit je topicstart blijkt, gaat dit topic dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.