Klopt, maar dat was de vraag niet
Verwijderd
Maar dat bedoel ik eigenlijk wel
Is er een merkbaar verschil in de prestaties tijdens het gamen, ook toekomstgericht gezien?
Aangezien ik er nog niet veel verstand van heb, vraag ik het hier, benchmarks etc zeggen me nog niet zo veel
Aangezien ik er nog niet veel verstand van heb, vraag ik het hier, benchmarks etc zeggen me nog niet zo veel
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2011 18:40 ]
Neen, er is geen merkbaar verschil in games.Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 18:39:
Maar dat bedoel ik eigenlijk welIs er een merkbaar verschil in de prestaties tijdens het gamen, ook toekomstgericht gezien?
Als je niet gaat overclocken, dan hoef je ook niet de Mugen 2. Er zit een standaard cooler van intel er bij. Ok een aftermarket cooler is stiller en de temps zijn lager, maar als je niet overclockt, zie ik het nut er van niet inbertp1 schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 15:40:
[...]
als je niet gaat overklokken kun je beter de i5 2500 nemen, maar het is echt geweldig makkelijk, gewoon de multiplier verhogen (gewoo 1 getalletje veranderen), en evt de voltage aanpassen, maar dat moet niet als je niet heel hoog gaat
http://www.google.be/#scl...e1e9a6fd&biw=1600&bih=838
verder ziet het er een heel mooi systeem uit, maar:
- je voeding is maar in 1 winkel leverbaar, en dan nog duur ook. De xfx pro 650w is een goed en goedkoper alternatief
- je ram loopt op 1.65 volt, het zal zo ook wel werken, maar het is toch aan te raden 1.5v modules te nemen (bv corsair vengeance low profiles (voor onder de mugen ook te kunnen passen))
Dat kan altijd achteraf gekocht worden als je je bekeert tot overclocker
Kan je dat geld in je grafische kaart steken of sparen voor een SSD
Al doende leert men, al draaiende keert men.
Dan zou ik toch nog overwegen naar een Hyper 212 plus nemen. Een tientje duurder, maar de prestaties zijn wel beter.Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 19:28:
Of een goedkopere stille koeler nemen ala TX3?
Verwijderd
Maar niet nodig toch? Ik ga niet overclocken en dit scheelt al E30,- op de processor en E30,- op de koeling.
Geld kan ik eventueel in een 2e videokaart stoppen.
Bedankt voor de adviezen, ik ga hem vanavond bestellen!
Geld kan ik eventueel in een 2e videokaart stoppen.
Bedankt voor de adviezen, ik ga hem vanavond bestellen!
Ik heb in mijn pc de standaard intel koeler gebouwd (is echter wel voor de i3 2100) en ik moet zeggen, deze is nagenoeg onhoorbaar (wel ff de fan draadjes goed vrij van de fan bladen maken
).
Heb wel 2 120mm fans aan de voorkant en 1 aan de achterkant.
Een andere koeler kan altijd nog, ik zou eerst de standaard intel koeler gebruiken en als dat niet bevalt heb je nog legio opties over.
Heb wel 2 120mm fans aan de voorkant en 1 aan de achterkant.
Een andere koeler kan altijd nog, ik zou eerst de standaard intel koeler gebruiken en als dat niet bevalt heb je nog legio opties over.
Verwijderd
Sja, geluid is altijd redelijk persoonlijk (wat iemand storend vind). Maar de intel stock koeler staat niet bekend om zijn goeie acoustische eigenschappen.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2011 21:52 ]
Verwijderd
Hallo iedereen,
Zelf ben ik al jaren een fanatieke gamer als ook een computerfanaat/liefhebber. Laatst kwam er een maat naar me toe en die zei dat hij twijfelde om een laptop of een desktop te gaan kopen voor een budget van (een schatting) rond de 700 euro. Ik heb hem hierop gevraagd wat hij ermee van plan was en hij zei dat hij erop wou gaan gamen, maar daarnaast ook de standaard dingen. Ik vroeg hem erop of het per definitie portable moet zijn, want dan sluit je een desktop al uit natuurlijk! dit was niet nodig volgens hem, want hij had zijn Iphone.
Prima! Ik dus rondgesnuffeld en met name de BBG van de (?) afgelopen maand heeft me goed geholpen. Echter ik heb hem over kunnen halen dat een pc, zo rond de 700 - 750 euro Future proof zou zijn voor zijn activiteiten aan games en eisen.
De bedoeling is dat hij de desktop (voorlopig) aansluit op zijn LCD Tv, dmv een HDMI Kabel. Ik gok dat hij het verschil toch niet zal zien, maar mocht de reactietijd (xx/ms) van zijn tv hem ergeren dan hebben we opties achter de hand, van het kopen van een scherm tot een voorlopige scherm (geen full hd) die beneden ergens staat!
De rest echter is wel helemaal "nieuw"..
Na wat zoek en graafwerk kwam dit uit mijn bevindingen rollen;
AMD systeem
Intel systeem
Ik twijfel alleen nog vanwege een aantal dingen! Dit is natuurlijk duurder dan 700 Euro als je een besturingssysteem erbij rekent. Op welke delen heb ik alternatieven? (Vraag 1)
Tevens vroeg ik me af of het verschil tussen de AMD en de INTEL daadwerkelijk zo groot is, gezien sandy bridge etc? De benchmarks op o.a. passmark gaven de Intel een veel duidelijkere (m.n. door de sandy bridge) voorsprong en voorzover ik heb kunnen lezen op de GOT forum is het antwoord van AMD vooralsnog niet op de markt (Bulldozer).
In hoeverre is de Intel (gevoelsmatige winnaar) dus ook daadwerkelijk beter? Iets als video bewerken gaat hij never nooit doen. (vraag 2)
Ook de Moederborden heb ik onderzocht via benchmarkreviews en mijn vraag is dan ook of deze beter zijn (dan BBG) of dat ik goedkopere alternatieven heb? Met name Usb poorten aantallen zijn wel van belang.(Vraag 3)
Ook vroeg ik me af in hoeverre het verschil in Videokaarten nou echt uitmaakt? Via Passmark kwam ik bij de Intel systeem op een andere OC kaart uit en hoe veel verschil zit er nou tussen beide kaarten en welke is aan te raden? Tevens is de vraag of de Intel kaart ook aan te raden is op de andere configuratie? (vraag 4)
En als laatste in hoeverre dit dus echt future proof is en of deze configuratie aan te raden is, met waar zo nodig goedkopere alternatieven om de budget grens van 700-750 niet te overschrijden? (vraag 5)
Ik hoop dat ik genoeg onderzoek heb gedaan om het beantwoorden te vergemakkelijken. Tot slot nog even de vragen bij de openingspost;
Richtprijs rond de 700-750 Eu.
SSD of iets dergelijks is voorlopig te duur en niet nodig.
Voorkeuren is met name een future proof systeem, dat over X aantal jaar, op verminderde graphics vooralsnog de dingen doet wat hij hoort te doen. Dus een waardevolle investering.
Voornamelijk FPS en niet al te high end spellen! (maar moet bij voorbaat he twel kunnen!
Ik hoop dat dit genoeg is.. Ik hoor graag de reacties erop met wat onderbouwing zodat ik ook mijn kennis kan vergroten!
Alvast bedankt,
Mustafa
Zelf ben ik al jaren een fanatieke gamer als ook een computerfanaat/liefhebber. Laatst kwam er een maat naar me toe en die zei dat hij twijfelde om een laptop of een desktop te gaan kopen voor een budget van (een schatting) rond de 700 euro. Ik heb hem hierop gevraagd wat hij ermee van plan was en hij zei dat hij erop wou gaan gamen, maar daarnaast ook de standaard dingen. Ik vroeg hem erop of het per definitie portable moet zijn, want dan sluit je een desktop al uit natuurlijk! dit was niet nodig volgens hem, want hij had zijn Iphone.
Prima! Ik dus rondgesnuffeld en met name de BBG van de (?) afgelopen maand heeft me goed geholpen. Echter ik heb hem over kunnen halen dat een pc, zo rond de 700 - 750 euro Future proof zou zijn voor zijn activiteiten aan games en eisen.
De bedoeling is dat hij de desktop (voorlopig) aansluit op zijn LCD Tv, dmv een HDMI Kabel. Ik gok dat hij het verschil toch niet zal zien, maar mocht de reactietijd (xx/ms) van zijn tv hem ergeren dan hebben we opties achter de hand, van het kopen van een scherm tot een voorlopige scherm (geen full hd) die beneden ergens staat!
De rest echter is wel helemaal "nieuw"..
Na wat zoek en graafwerk kwam dit uit mijn bevindingen rollen;
AMD systeem
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 41,90 | € 41,90 |
1 | Sony Optiarc AD-7260S Zwart | € 18,- | € 18,- |
1 | Aerocool RS-9 | € 47,45 | € 47,45 |
1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 33,90 | € 33,90 |
1 | Microsoft Wireless Optical Desktop 1000 | € 18,- | € 18,- |
1 | Sharkoon SHA550-12A | € 43,30 | € 43,30 |
1 | G.Skill Ripjaws F3-10666CL9D-8GBRL | € 43,80 | € 43,80 |
1 | HP 22-in-1 (Zwart) Media Card Reader (AR941AA) | € 19,99 | € 19,99 |
1 | AMD Phenom II X6 1090T Black Edition | € 137,- | € 137,- |
1 | Gigabyte GA-990FXA-UD3 | € 114,50 | € 114,50 |
1 | MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC | € 198,- | € 198,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 715,84 |
Intel systeem
1 | Intel Core i5 2500K Boxed | € 173,- | € 173,- |
1 | G.Skill Ripjaws F3-10666CL9D-8GBRL | € 43,80 | € 43,80 |
1 | MSI R6850 Cyclone 1GD5 Power Edition/OC | € 140,70 | € 140,70 |
1 | Asrock P67 Pro3 | € 85,60 | € 85,60 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 665,64 |
Ik twijfel alleen nog vanwege een aantal dingen! Dit is natuurlijk duurder dan 700 Euro als je een besturingssysteem erbij rekent. Op welke delen heb ik alternatieven? (Vraag 1)
Tevens vroeg ik me af of het verschil tussen de AMD en de INTEL daadwerkelijk zo groot is, gezien sandy bridge etc? De benchmarks op o.a. passmark gaven de Intel een veel duidelijkere (m.n. door de sandy bridge) voorsprong en voorzover ik heb kunnen lezen op de GOT forum is het antwoord van AMD vooralsnog niet op de markt (Bulldozer).
In hoeverre is de Intel (gevoelsmatige winnaar) dus ook daadwerkelijk beter? Iets als video bewerken gaat hij never nooit doen. (vraag 2)
Ook de Moederborden heb ik onderzocht via benchmarkreviews en mijn vraag is dan ook of deze beter zijn (dan BBG) of dat ik goedkopere alternatieven heb? Met name Usb poorten aantallen zijn wel van belang.(Vraag 3)
Ook vroeg ik me af in hoeverre het verschil in Videokaarten nou echt uitmaakt? Via Passmark kwam ik bij de Intel systeem op een andere OC kaart uit en hoe veel verschil zit er nou tussen beide kaarten en welke is aan te raden? Tevens is de vraag of de Intel kaart ook aan te raden is op de andere configuratie? (vraag 4)
En als laatste in hoeverre dit dus echt future proof is en of deze configuratie aan te raden is, met waar zo nodig goedkopere alternatieven om de budget grens van 700-750 niet te overschrijden? (vraag 5)
Ik hoop dat ik genoeg onderzoek heb gedaan om het beantwoorden te vergemakkelijken. Tot slot nog even de vragen bij de openingspost;
Richtprijs rond de 700-750 Eu.
SSD of iets dergelijks is voorlopig te duur en niet nodig.
Voorkeuren is met name een future proof systeem, dat over X aantal jaar, op verminderde graphics vooralsnog de dingen doet wat hij hoort te doen. Dus een waardevolle investering.
Voornamelijk FPS en niet al te high end spellen! (maar moet bij voorbaat he twel kunnen!
Ik hoop dat dit genoeg is.. Ik hoor graag de reacties erop met wat onderbouwing zodat ik ook mijn kennis kan vergroten!
Alvast bedankt,
Mustafa
Ben ik het helemaal met je eens, maar dat wil niet zeggen dat je daarom maar direct een scythe mugen of cm 212 moet aanschaffen. Je kunt het altijd proberen.Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 21:50:
Sja, geluid is altijd redelijk persoonlijk (wat iemand storend vind). Maar de intel stock koeler staat niet bekend om zijn goeie acoustische eigenschappen.
Ik heb ook eerst even de stock koeler afgewacht en bij de 1e keer het systeem starten schrok ik me kapot...wat een herrie, dacht dat ie elk moment op zou stijgen. De koeler een kwartslag draaien en de draden beter vrij maken rond de bladen scheelde in mijn geval dag en nacht.
En hoewel iedereen een andere tolerantie tav geluid heeft, kan ik me amper voorstellen dat iemand met de geluidsproductie die mijn systeem nu maakt moeite zal hebben.
Mijn pc staat in de woonkamer vlakbij de tv.
Wel heb ik hem nog niet echt op full load gehad.
Verwijderd
True, maar een i3 2100 is wel wat anders dan een core i5, welke toch wat meer hitte produceerd. Ben het helemaal met je eens dat proberen kan, waar ik nog wel een maar bij wil zetten dat je dan wel nog een keer weer moet sleutelen aan je pc. Met een TX3 ben je voor een 10tje verzekerd van een stillere koeler. (Zijn er al nieuwe freezers van 15 euro? (dual vs quad core)
Als je een Tweaker bent, dan vind je sleutelen aan je pc totaal niet ergVerwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 22:00:
True, maar een i3 2100 is wel wat anders dan een core i5, welke toch wat meer hitte produceerd. Ben het helemaal met je eens dat proberen kan, waar ik nog wel een maar bij wil zetten dat je dan wel nog een keer weer moet sleutelen aan je pc. Met een TX3 ben je voor een 10tje verzekerd van een stillere koeler. (Zijn er al nieuwe freezers van 15 euro? (dual vs quad core)
Het geeft dan weer een soort van wauw effect, dat je bij de aankoop van je systeem hebt
Systeem vrijdag besteld bij 3 winkels vandaag alles geleverd en geassembleerd thuis voor de eerste keer. Heb alleen het vermoeden dat de mugen nog niet helemaal goed zit maar hij werkt dat is het voornaamste, de temps in de bios van de cpu is 57 graden niet echt koel.
Welk programma kan ik gebruiken voor in windows?
Dit is mijn systeem:
Dit is mijn systeem:
1 | Fractal Design Define R3 (Grijs) | € 87,90 | € 87,90 |
1 | Fractal Design Silent Series , 120mm | € 7,90 | € 7,90 |
1 | Microsoft Wireless Desktop 3000 USB BlueTrack | € 38,80 | € 38,80 |
1 | Intel Core i7 2600K Boxed | € 247,- | € 247,- |
1 | Corsair HX750W | € 117,81 | € 117,81 |
1 | Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB | € 165,- | € 165,- |
1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9B Low Profile Blue | € 50,62 | € 50,62 |
1 | MSI GTX570 Twin Frozr III Power Edition/OC | € 299,29 | € 299,29 |
1 | Asus P8Z68-V | € 131,60 | € 131,60 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.239,72 |
Realtemp.michelv5 schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 22:26:
Systeem vrijdag besteld bij 3 winkels vandaag alles geleverd en geassembleerd thuis voor de eerste keer. Heb alleen het vermoeden dat de mugen nog niet helemaal goed zit maar hij werkt dat is het voornaamste, de temps in de bios van de cpu is 57 graden niet echt koel.
Dit is mijn systeem:
# Product Prijs Subtotaal 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 41,90 € 41,90 1 Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 18,- € 18,- 1 Fractal Design Define R3 (Grijs) € 87,90 € 87,90 1 Scythe Mugen 2 Rev. B € 33,90 € 33,90 1 Fractal Design Silent Series , 120mm € 7,90 € 7,90 1 Microsoft Wireless Desktop 3000 USB BlueTrack € 38,80 € 38,80 1 Intel Core i7 2600K Boxed € 247,- € 247,- 1 Corsair HX750W € 117,81 € 117,81 1 Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB € 165,- € 165,- 1 Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9B Low Profile Blue € 50,62 € 50,62 1 MSI GTX570 Twin Frozr III Power Edition/OC € 299,29 € 299,29 1 Asus P8Z68-V € 131,60 € 131,60 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 1.239,72
Realtemp is volgens mij veel te oud...
Pak een programma zoals AIDA64 wordt nog geupdate.
[ Voor 61% gewijzigd door -The_Mask- op 04-08-2011 22:42 ]
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Oke hartelijk dank, is 58 graden die de bios aan geeft te warm of normaal?
Deze versie is toch nog vrij recent.-The_Mask- schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 22:41:
Realtemp is volgens mij veel te oud...
Even een vraag, ik heb een 2tb harde schijf (samsung spinpoint f4 hd) erbij gekocht bij mijn ssd. Maar windows ziet deze schijf niet en alleen de ssd.
In bios is hij wel te zien.
Uh ja, dat probleem had ik ook, ik moest de schijf eerst nog even formatteren als ik het me goed herinner. Het is via iets ingebouwd te doen via Windows, maar ben de naam ff kwijt, en ben nu niet op PC dus kan het niet opzoeken. Ik dacht dat het schijfbeheer ofzo heette.michelv5 schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 23:13:
Even een vraag, ik heb een 2tb harde schijf (samsung spinpoint f4 hd) erbij gekocht bij mijn ssd. Maar windows ziet deze schijf niet en alleen de ssd.
even kijken of de schijf in de bios wel wordt herkend.
zo ja: in windows schijfbeheer opstarten en kijken of je hem kunt formatteren/partitioneren.
58 graden in de bios lijkt me erg hoog, zeker omdat ie dan al een 'tijdje' niet 100% belast wordt.
probeer anders even prime95 of OCCT, deze geven je cpu 100% load en geven gelijk de temperatuur.
zo ja: in windows schijfbeheer opstarten en kijken of je hem kunt formatteren/partitioneren.
58 graden in de bios lijkt me erg hoog, zeker omdat ie dan al een 'tijdje' niet 100% belast wordt.
probeer anders even prime95 of OCCT, deze geven je cpu 100% load en geven gelijk de temperatuur.
Haha, wat heb ik een goed geheugenmitsumark schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 23:23:
even kijken of de schijf in de bios wel wordt herkend.
Overigens zei hij al dat de schijf zichtbaar was in de BIOS, dus dan moet hij het idd even via schijfbeheer formatteren.
Het gekke is dat ik hem via schijfbeheer geformatteerd heb ik wist wat je bedoelde jo in je eerste post. Alleen in deze computer is hij nog niet zichtbaar? Heeft iemand nu nog tips? Er staat dat de partitie in orde is en primair en bij de ssd staat opstart schijf en dergelijke
Ik wil namelijk niet gelijk allemaal bestanden op me ssd opslaan en dergelijke.
[ Voor 13% gewijzigd door michelv5 op 04-08-2011 23:37 ]
Ik dacht dat ik mijn schijf al zag na het formatteren, maar als niemand het nu weet zal ik morgen wel eens kijken. Misschien dat je ook nog moet partitioneren.michelv5 schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 23:30:
Het gekke is dat ik hem via schijfbeheer geformatteerd heb ik wist wat je bedoelde jo in je eerste post. Alleen in deze computer is hij nog niet zichtbaar? Heeft iemand nu nog tips? Er staat dat de partitie in orde is en primair en bij de ssd staat opstart schijf en dergelijke
Ik zie niet in wat dit te maken heeft met een BBG topic.
Heb inmiddels wat aanpassingen gemaakt en waarschijnlijk onderstaande morgen aanschaffen:
- Voeding omlaaggegooid naar 650W, goed zo of beter ook nog terug naar 550W?
- Het mobo was inderdaad wat te uitgebreid, had Z68 niet echt nodig aangezien ik toch al een aparte SSD erbij doe, maar kies wel bewust voor een Gigabyte bord voor de Realtek ALC889 audiocodec.
- 140mm casefan toegevoegd voor de bovenkant + een CPU koeling.
- DDR3-1333 geheugen omgewisseld voor -1600 met een 1.5V voltage.
Goed zo / nog suggesties?
2 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 41,90 | € 83,80 |
2 | Lite-On IHAS124 Zwart | € 16,62 | € 33,24 |
1 | Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) | € 80,- | € 80,- |
1 | Sharkoon Scorpio 1000 | € 62,75 | € 62,75 |
1 | Scythe Slip Stream 140mm , 1200RPM, 140mm | € 7,55 | € 7,55 |
1 | XFX PRO650W | € 73,45 | € 73,45 |
1 | OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 60GB | € 77,90 | € 77,90 |
2 | G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL | € 54,90 | € 109,80 |
1 | Sapphire HD6950 Dirt3 Edition | € 219,90 | € 219,90 |
1 | Gigabyte GA-P67A-D3-B3 | € 91,11 | € 91,11 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.120,40 |
- Het mobo was inderdaad wat te uitgebreid, had Z68 niet echt nodig aangezien ik toch al een aparte SSD erbij doe, maar kies wel bewust voor een Gigabyte bord voor de Realtek ALC889 audiocodec.
2 dingen.Sannae schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 00:08:
Heb inmiddels wat aanpassingen gemaakt en waarschijnlijk onderstaande morgen aanschaffen:
# Product Prijs Subtotaal 2 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 41,90 € 83,80 2 Lite-On IHAS124 Zwart € 16,62 € 33,24 1 Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) € 80,- € 80,- 1 Sharkoon Scorpio 1000 € 62,75 € 62,75 1 Scythe Mugen 2 Rev. B € 33,90 € 33,90 1 Scythe Slip Stream 140mm , 1200RPM, 140mm € 7,55 € 7,55 1 Intel Core i7 2600K Boxed € 247,- € 247,- 1 XFX PRO650W € 73,45 € 73,45 1 OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 60GB € 77,90 € 77,90 2 G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL € 54,90 € 109,80 1 Sapphire HD6950 Dirt3 Edition € 219,90 € 219,90 1 Gigabyte GA-P67A-D3-B3 € 91,11 € 91,11 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 1.120,40
1. Ik zou toch een Z68 moederbord nemen ivm SSD caching.
2. Ik zou niet voor de OCZ vertex 2 gaan maar voor de Crucial M4 64GB.
SSD caching is nutteloos want zijn SSD is groot genoeg om OS + programma' s op te zetten.ikheetkoen schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 00:11:
[...]
2 dingen.
1. Ik zou toch een Z68 moederbord nemen ivm SSD caching.
2. Ik zou niet voor de OCZ vertex 2 gaan maar voor de Crucial M4 64GB.
Verwijderd
Wat moet je met 16GB RAM in een game-PC? Ik heb 8GB en gebruik niet meer dan 3.5 ooit.Sannae schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 00:08:
De Crucial SSD is iets groter, betrouwbaarder en niet merkbaar langzamer. Misschien kun je zelfs voor de 128GB gaan als je op het geheugen bespaard.
Mijn Program Files (x86) is nu zonder moeite 65GB groot, maar heb dan ook wel een volle Adobe suite en verscheidene games er op.Jo... schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 00:18:
[...]
SSD caching is nutteloos want zijn SSD is groot genoeg om OS + programma' s op te zetten.
//Edit: lol, Steam = 34.9 GB. Komt door de FakeFactory HL2 mod
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2011 00:26 ]
Het is niet puur een game PC, hij is ook bedoeld voor grafisch design (Photoshop, Maya/Max, ZBrush, After Effects). 16GB is idd wel veel van het goede, maar 8GB vind ik dan eigenlijk weer te weinig. Misschien dat ik anders voor 3x4GB ga, maar voor de prijs maakt het niet veel uitVerwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 00:19:
[...]
Wat moet je met 16GB RAM in een game-PC? Ik heb 8GB en gebruik niet meer dan 3.5 ooit.
De Crucial SSD is iets groter en betrouwbaar. Misschien kun je zelfs voor de 128GB gaan als je op het geheugen bespaard.
Als ik naar de Crucial kijk zie ik dat de leessnelheid bijna 2x zo snel is als van de OCZ, maar de schrijfsnelheid is juist bijna 3x zo traag?
OCZ:
HDD leessnelheid 285MB/s
HDD schrijfsnelheid 275MB/s
Crucial:
HDD leessnelheid 415MB/s
HDD schrijfsnelheid 95MB/s
Mijn program files folder is op dit moment 22GB, ook idd met een Adobe suite en wat Autodesk programma's. Dus met rond de 60GB zal dat allemaal wel passen
Er zijn wel belangrijkere dingen bij SSD' s dan die twee snelheden. Ik ga het nu niet allemaal uitleggen, maar dmv van Google is er al heel wat over te vindenSannae schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 00:51:
[...]
Het is niet puur een game PC, hij is ook bedoeld voor grafisch design (Photoshop, Maya/Max, ZBrush, After Effects). 16GB is idd wel veel van het goede, maar 8GB vind ik dan eigenlijk weer te weinig. Misschien dat ik anders voor 3x4GB ga, maar voor de prijs maakt het niet veel uit
Als ik naar de Crucial kijk zie ik dat de leessnelheid bijna 2x zo snel is als van de OCZ, maar de schrijfsnelheid is juist bijna 3x zo traag?
OCZ:
HDD leessnelheid 285MB/s
HDD schrijfsnelheid 275MB/s
Crucial:
HDD leessnelheid 415MB/s
HDD schrijfsnelheid 95MB/s
Mijn program files folder is op dit moment 22GB, ook idd met een Adobe suite en wat Autodesk programma's. Dus met rond de 60GB zal dat allemaal wel passen
Indd. Ik zou persoonlijk voor de Crucial gaan.Jo... schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 01:11:
[...]
Er zijn wel belangrijkere dingen bij SSD' s dan die twee snelheden. Ik ga het nu niet allemaal uitleggen, maar dmv van Google is er al heel wat over te vinden
Niet geschoten is altijd mis.
Oke, dan ga ik daarvoor en ga morgen wel eens googlenHaX0r schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 01:28:
[...]
Indd. Ik zou persoonlijk voor de Crucial gaan.
Bedankt
Verschil AMD/Intel word pas merkbaar zodra je genoeg grafisch geweld naar je processor stuurt en je een hoge resolutie draaid. Ik kom van een X4 955 die mijn 6870 crossfire bottleneckte. Daar werd ik zenuwachtig van en ben geupgrade naar een i5 2500K en daar heb ik bepaald geen spijt vanVerwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 21:51:
Voor een single 6870 voldeed de X4 955 trouwens prima!
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Het heeft weinig met persoonlijke voorkeur te makenHaX0r schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 01:28:
[...]
Indd. Ik zou persoonlijk voor de Crucial gaan.
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Ik had precies hetzelfde, in BIOS was de schijf gewoon te zien, alleen niet zichtbaar bij Deze Computer. Je moet inderdaad in schijfbeheer iets aanpassen, maar volgens mij heb ik hem niet geformatteerd. Ik zit nu niet achter eigen pc en kan de precieze locatie in schijfbeheer niet herinneren. Maar volgens mij moest je ergens in het schijfbeheer de schijf initialiseren en een stationsletter aan de schijf toekennen, daarna is hij zichtbaar bij Deze Computer.michelv5 schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 23:30:
AMD is wat goedkoper dan Intel, dus als je maat aan een budget gebonden zit is AMD het beste om te nemen. Je zou al kunnen besparen op de processor, die hexacore gaat niks toevoegen bij het gamen. Neem een Phenom II X4 955 of 965, die zijn 30 à 40 € goedkoper dan de 1090T.Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 21:51:
Als hij er voornamelijk op gaat gamen gaat hij zoals ik hierboven zei heel tevreden zijn met AMDIn hoeverre is de Intel (gevoelsmatige winnaar) dus ook daadwerkelijk beter? Iets als video bewerken gaat hij never nooit doen. (vraag 2)
Ook hier kan nog bespaard worden. Neem een Asrock moederbord, deze zijn goedkoper en bieden zelfde kwaliteit. Je zou kunnen overwegen een AM3+ mobo te nemen, daar kan dan evt. in de toekomst een Bulldozer processor op. Bijvoorbeeld: pricewatch: Asrock 970 Extreme4Ook de Moederborden heb ik onderzocht via benchmarkreviews en mijn vraag is dan ook of deze beter zijn (dan BBG) of dat ik goedkopere alternatieven heb? Met name Usb poorten aantallen zijn wel van belang.(Vraag 3)
Of anders gewoon een AM3 mobo: pricewatch: Asrock 870 Extreme3
Die videokaart die je bij het AMD systeem had gezet is prima (heb 'em zelf ookOok vroeg ik me af in hoeverre het verschil in Videokaarten nou echt uitmaakt? Via Passmark kwam ik bij de Intel systeem op een andere OC kaart uit en hoe veel verschil zit er nou tussen beide kaarten en welke is aan te raden? Tevens is de vraag of de Intel kaart ook aan te raden is op de andere configuratie? (vraag 4)
Volgens mij is 'ie zo behoorlijk future proof, kan ie wel een aantal jaartjes mee voort.En als laatste in hoeverre dit dus echt future proof is en of deze configuratie aan te raden is, met waar zo nodig goedkopere alternatieven om de budget grens van 700-750 niet te overschrijden? (vraag 5)
Overigens zou ik de voeding nog veranderen naar een pricewatch: XFX Pro 450W Deze staat goed aangeschreven.
Sssshhht! Nu hoeft hij niet meer te googlen.thewizard2006 schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 08:33:
[...]
Het heeft weinig met persoonlijke voorkeur te makenDe vertex 2 is van de vorige generatie, de laatste versies zijn "rete traag", vertex heeft vaker last van verminderde snelheid na een bepaalde tijd en nog wel wat zaken. Het is puur gezond verstand.
Niet geschoten is altijd mis.
googelen? gewoon de laatste paar pagina's van dit topic lezen... Maar dat schijnt soms best lastig te zijn.HaX0r schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 10:18:
[...]
Sssshhht! Nu hoeft hij niet meer te googlen.
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
imo merk je MINDER tussen X4 955 / 2500k wanneer je de resolutie omhoog schroeft.westergas schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 07:01:
[...]
Verschil AMD/Intel word pas merkbaar zodra je genoeg grafisch geweld naar je processor stuurt en je een hoge resolutie draaid. Ik kom van een X4 955 die mijn 6870 crossfire bottleneckte. Daar werd ik zenuwachtig van en ben geupgrade naar een i5 2500K en daar heb ik bepaald geen spijt vanMijn beide 6870's draaide met de X4 955 op zo'n 60-70% nu pakken ze 95-100% usage.
Voor een single 6870 voldeed de X4 955 trouwens prima!
ik draai X4 955 (OC) met 6950 crossfire en beide kaarten draaien 95-99% load (op instellingen waarop ze bedoeld zijn en worden gebruikt).
als ik de resolutie en/of settings omlaag schroef gaat de load inderdaad ook omlaag naar 50-70%, maar dan heb je dus gewoonweg een gpu overkill.
ik denk dan ook niet dat ik met een 2500k opeens 10% meer fps haal t.o.v. de 955 op een 6040x1200 resolutie.
(terwijl het verschil op 1920x1080 wel meer dan 10% kan zijn)
[ Voor 8% gewijzigd door mitsumark op 05-08-2011 13:05 ]
Wat die resolutie betreft heb je gelijk, hoe hoger de resolutie, des te kleiner het verschil. My bad!mitsumark schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 13:03:
[...]
imo merk je MINDER tussen X4 955 / 2500k wanneer je de resolutie omhoog schroeft.
ik draai X4 955 (OC) met 6950 crossfire en beide kaarten draaien 95-99% load (op instellingen waarop ze bedoeld zijn en worden gebruikt).
als ik de resolutie en/of settings omlaag schroef gaat de load inderdaad ook omlaag naar 50-70%, maar dan heb je dus gewoonweg een gpu overkill.
ik denk dan ook niet dat ik met een 2500k opeens 10% meer fps haal t.o.v. de 955 op een 6040x1200 resolutie.
(terwijl het verschil op 1920x1080 wel meer dan 10% kan zijn)
Wat ik wel uit eigen ervaring kan zeggen is dat de X4 (géén OC) wel degelijk een bottleneck is/kan zijn voor een 6870cfx setup. Dit zal zeer afhangen van het soort spel en dan zelfs nog welke scene in dat spel maar de theoretische bottleneck is een feit. Een scene/spel dat veel van de CPU vraagt krijgt de X4 beslist op zijn knieën waardoor de GPU usage bij mij niet boven de 60-70% uit kwam.
Als de CPU het wat rustiger heeft zal de bottleneck van de X4 niet of nauwelijks aanwezig zijn.
Bij de 2500K gaat de GPU usage pas omlaag als de 60FPS is bereikt (v-sync aan).
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Eens, als je de ~€130 extra probleemloos kunt missen zeker voor een 2500k gaan.
Zit je echter met een bepaald budget, kun je (afhankelijk van de setup en toepassing) die €130 vaak beter uitgeven aan de gpu (of een ssd).
Zit je echter met een bepaald budget, kun je (afhankelijk van de setup en toepassing) die €130 vaak beter uitgeven aan de gpu (of een ssd).
Na jaren gamen op consoles wil ik toch weer eens terug op de pc gaan gamen, o.a. omdat ik SWTOR wil gaan spelen, en das lastig op een console 
Het volgende lijkt mij een aardig systeem om te gaan bestellen:
De 5870 is misschien niet meer de "beste" keuze maar deze heb ik al in mijn bezit (goedkoop kunnen overnemen van een collega).
Motivatie om voor de CM Silencio 550 te gaan:
+ Stille kast
+ Mooi design
+ Hotswap HDD
- Minder goede airflow
Om het gebrek aan airflow wat te compenseren wil ik 3x de be Quiet 120mm fans (Air flow @ 12V (CFM, m3/h)50,5; 85,8) gebruiken i.c.m. de Nesteq NFS-2208D fancontroller. Deze fancontroller heeft de optie om automatisch in stappen van 10 graden (vanaf 45 graden en hoger) de fans een stap sneller te laten draaien. Hierdoor heb je een stille pc als de gpu niet / nauwelijks gestressed word (mooi icm met Z68 en Lucid Virtu-software) en bij het gamen extra koeling kan leveren door de 120mm fans harder te laten draaien en hiermee(hopelijk) kan voorkomen dat de GPU fan al te hard gaat draaien.
Vragen:
- Wat is jullie verwachting hiervan? Gaat dit voldoende koeling opleveren?
- Wat denken jullie van deze samenstelling?
1 | Cooler Master Silencio 550 | € 69,05 | € 69,05 |
1 | Nesteq NFS-2208D | € 26,- | € 26,- |
3 | be quiet! SilentWings PWM (120MM) | € 13,09 | € 39,27 |
1 | Intel Core i5 2500 Boxed | € 161,99 | € 161,99 |
1 | OCZ ModXStream Pro 600W | € 58,25 | € 58,25 |
1 | Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB | € 90,- | € 90,- |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G | € 37,75 | € 37,75 |
1 | Gigabyte GV-R587OC-1GD | € 189,96 | € 189,96 |
1 | Gigabyte GA-Z68AP-D3 | € 94,11 | € 94,11 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 826,28 |
De 5870 is misschien niet meer de "beste" keuze maar deze heb ik al in mijn bezit (goedkoop kunnen overnemen van een collega).
+ Stille kast
+ Mooi design
+ Hotswap HDD
- Minder goede airflow
Om het gebrek aan airflow wat te compenseren wil ik 3x de be Quiet 120mm fans (Air flow @ 12V (CFM, m3/h)50,5; 85,8) gebruiken i.c.m. de Nesteq NFS-2208D fancontroller. Deze fancontroller heeft de optie om automatisch in stappen van 10 graden (vanaf 45 graden en hoger) de fans een stap sneller te laten draaien. Hierdoor heb je een stille pc als de gpu niet / nauwelijks gestressed word (mooi icm met Z68 en Lucid Virtu-software) en bij het gamen extra koeling kan leveren door de 120mm fans harder te laten draaien en hiermee(hopelijk) kan voorkomen dat de GPU fan al te hard gaat draaien.
Vragen:
Verwijderd
Voeding van OCZ schijnt rare pieken (of welke andere technische term welke ik vergeten ben) te hebben, XFX of Corsair word altijd aangeraden.PBaBa schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 16:07:
Na jaren gamen op consoles wil ik toch weer eens terug op de pc gaan gamen, o.a. omdat ik SWTOR wil gaan spelen, en das lastig op een console
# Product Prijs Subtotaal 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 41,90 € 41,90 1 Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 18,- € 18,- 1 Cooler Master Silencio 550 € 69,05 € 69,05 1 Nesteq NFS-2208D € 26,- € 26,- 3 be quiet! SilentWings PWM (120MM) € 13,09 € 39,27 1 Intel Core i5 2500 Boxed € 161,99 € 161,99 1 OCZ ModXStream Pro 600W € 58,25 € 58,25 1 Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB € 90,- € 90,- 1 Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G € 37,75 € 37,75 1 Gigabyte GV-R587OC-1GD € 189,96 € 189,96 1 Gigabyte GA-Z68AP-D3 € 94,11 € 94,11 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 826,28
+ Stille kast
+ Mooi design
+ Hotswap HDD
- Minder goede airflow
Vragen:
Wil je in toekomst Crossfire draaien? Anders zou ik lekker 450 tot 500 watt voeding nemen.
Waarom neem je geen 2500K?
Case die er op 't eerste zicht op lijkt is de Fractal Design Define R3, kan je misschien ook eens naar kijken.PBaBa schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 16:07:
# Product Prijs Subtotaal 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 41,90 € 41,90 1 Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 18,- € 18,- 1 Cooler Master Silencio 550 € 69,05 € 69,05 1 Nesteq NFS-2208D € 26,- € 26,- 3 be quiet! SilentWings PWM (120MM) € 13,09 € 39,27 1 Intel Core i5 2500 Boxed € 161,99 € 161,99 1 OCZ ModXStream Pro 600W € 58,25 € 58,25 1 Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB € 90,- € 90,- 1 Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G € 37,75 € 37,75 1 Gigabyte GV-R587OC-1GD € 189,96 € 189,96 1 Gigabyte GA-Z68AP-D3 € 94,11 € 94,11 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 826,28
+ Stille kast
+ Mooi design
+ Hotswap HDD
- Minder goede airflow
Vragen:
Ik zou als ik jou was ook eens kijken naar een aftermarket koeler, die zijn meestal stiller en koelen beter dan de intel stock koeler.
Omdat het zo makkelijk is om over te klokken, zou je beter de i5-2500K nemen, deze is amper duurder, maar kan wel overgeklokt worden.
Je moederbord is niet echt crossfire compatibel dus ik vermoed dat je in de toekomst ook geen Crossfire wil, dan kan je even goed een 450w-550w XFX voeding nemen.
Bedankt voor je informatie.Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 16:26:
[...]
Voeding van OCZ schijnt rare pieken (of welke andere technische term welke ik vergeten ben) te hebben, XFX of Corsair word altijd aangeraden.
Wil je in toekomst Crossfire draaien? Anders zou ik lekker 450 tot 500 watt voeding nemen.
Waarom neem je geen 2500K?
Pieken m.b.t. OCZ ben ik helaas niet tegen gekomen tijdens het zoeken naar informatie

Zal eens op zoek gaan.
Bedankt voor je reactie.Jo... schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 16:33:
[...]
Case die er op 't eerste zicht op lijkt is de Fractal Design Define R3, kan je misschien ook eens naar kijken.
Ik zou als ik jou was ook eens kijken naar een aftermarket koeler, die zijn meestal stiller en koelen beter dan de intel stock koeler.
Omdat het zo makkelijk is om over te klokken, zou je beter de i5-2500K nemen, deze is amper duurder, maar kan wel overgeklokt worden.
Je moederbord is niet echt crossfire compatibel dus ik vermoed dat je in de toekomst ook geen Crossfire wil, dan kan je even goed een 450w-550w XFX voeding nemen.
Was inderdaad aan het twijfelen tussen deze 2 behuizingen.
Hotswap HDD, iets mooier design (persoonlijk) en prijsverschil gaven de doorslag voor de CM.
Ben in eerste instantie niet van plan om te OCen, vandaar de boxed cooler.
Geen crossfire inderdaad.
Voedingen ga ik nakijken...
Let er wel op dat een xfx 450 watt een redelijk korte 8 pin moederbord connector heeft, dus achterom gaat niet lukken in een define r3PBaBa schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 18:17:
[...]
Bedankt voor je informatie.
Pieken m.b.t. OCZ ben ik helaas niet tegen gekomen tijdens het zoeken naar informatie![]()
Zal eens op zoek gaan.
Even tussendoor, is 43-46C gemiddeld bij een x4 955 normaal in idle?.. moet er wel bij zeggen dat het inderdaad in een define r3 zit en de casefans redelijk low staan (50%)
Krijg haast het idee dat de mugen 2 er niet goed op zit oid.. hij hangt wel een beetje naar beneden maar het is dan ook een zware cooler.. (heb m nu met een tiewrapje aan de case zitten zodat ie er na mijn idee zeker niet afflikkerd
Hallo allemaal,
Ik ben van plan een nieuwe pc te kopen sinds mijn laptop niet meer naar behoeven functioneert.
Wat ik voornamelijk met mijn pc doe is; downloaden, internetten, word/excel en ook gamen. Ik ben niet op zoek naar een high end systeem. Maar wel iets waar ik nu redelijk goed mee kan komen met de huidige games en in de toekomst misschien het een en ander kan upgraden zonder een heel nieuw systeem te hoeven kopen.
Mijn budget is rond de 500€. Nu heb ik die BBG bekeken en stond dit systeem.
Dit is net iets boven mijn budget. Wat zou ik hier aan moeten veranderen om rond de 500€ uit te komen en nog steeds goed games te kunnen doen? Is dit haalbaar of moet ik dan echt mijn budget vergroten? Graag u hulp en advies.
Mvg,
Cvynt
( PS. Het is geen vereiste om alle spellen van nu op high te spelen, daarvoor wil ik later wel gaan upgraden)
Ik ben van plan een nieuwe pc te kopen sinds mijn laptop niet meer naar behoeven functioneert.
Wat ik voornamelijk met mijn pc doe is; downloaden, internetten, word/excel en ook gamen. Ik ben niet op zoek naar een high end systeem. Maar wel iets waar ik nu redelijk goed mee kan komen met de huidige games en in de toekomst misschien het een en ander kan upgraden zonder een heel nieuw systeem te hoeven kopen.
Mijn budget is rond de 500€. Nu heb ik die BBG bekeken en stond dit systeem.
1 | Sony Optiarc AD-7260S Zwart | € 17,- | € 17,- |
1 | Cooler Master CM 690 II | € 65,99 | € 65,99 |
1 | Cooler Master Hyper 212 Plus | € 21,95 | € 21,95 |
1 | XFX Pro 550W | € 54,90 | € 54,90 |
1 | Corsair XMS3 CMX4GX3M2B1600C9 | € 25,92 | € 25,92 |
1 | AMD Phenom II X4 955 Black Edition | € 91,- | € 91,- |
1 | Asrock 970 Extreme4 | € 82,80 | € 82,80 |
1 | Sapphire HD 6950 1GB GDDR5 PCI-E | € 201,85 | € 201,85 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 603,31 |
Dit is net iets boven mijn budget. Wat zou ik hier aan moeten veranderen om rond de 500€ uit te komen en nog steeds goed games te kunnen doen? Is dit haalbaar of moet ik dan echt mijn budget vergroten? Graag u hulp en advies.
Mvg,
Cvynt
( PS. Het is geen vereiste om alle spellen van nu op high te spelen, daarvoor wil ik later wel gaan upgraden)
1 | Cooler Master CM 690 II | € 65,99 | € 65,99 |
1 | XFX Pro 450W | € 44,90 | € 44,90 |
1 | Corsair XMS3 CMX4GX3M2B1600C9 | € 25,92 | € 25,92 |
1 | Asus M5A78L-M/USB3 | € 52,17 | € 52,17 |
1 | Asus EAH6870 DC/2DI2S/1GD5 | € 148,80 | € 148,80 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 487,68 |
Met dit systeem kun je alle spellen prima op high spelen en kun je de CPU ook nog upgraden naar een toekomstige Bulldozer CPU en de videokaart kan ook altijd nog vervangen worden door een toekomstige videokaart. Overigens is dit systeem niet echt geschikt voor overklokken, maar als je dat niet van plan was is het een prima systeem.
AMD Nieuwsdiscussie
Heel erg bedankt voor de supersnelle reactie!
Dit systeem valt perfect binnen mijn budget, ik ga hem meteen bestellen. Ik was inderdaad niet van plan om te gaan overklokken, aangezien ik een behoorlijke leek ben in dit soort dingen.
Alleen uit nieuwsgierigheid. Is dit systeem niet geschikt om te gaan overklokken door de voeding en niet voldoende koeling?
Cvynt
Dit systeem valt perfect binnen mijn budget, ik ga hem meteen bestellen. Ik was inderdaad niet van plan om te gaan overklokken, aangezien ik een behoorlijke leek ben in dit soort dingen.
Alleen uit nieuwsgierigheid. Is dit systeem niet geschikt om te gaan overklokken door de voeding en niet voldoende koeling?
Cvynt
Vandaag het grootste deel van mijn onderdelen opgehaald bij het postkantoor, ik heb al 1 tegenvaller.
Het doosje / tasje van de assemblage onderdelen voor mijn Cooler Master Advanced 690 ii mist..
Iemand enig idee of dit los te koop is?
Het doosje / tasje van de assemblage onderdelen voor mijn Cooler Master Advanced 690 ii mist..
Iemand enig idee of dit los te koop is?
[ Voor 3% gewijzigd door Leanotsoynus op 05-08-2011 19:52 ]
Overklokken moet normaal wel lukken, enkel zal de processor wat te warm worden met de stock koeler van AMD. De grafische kaart heeft een vrij goede koeler, dus dat zou niet zo'n probleem vormen qua hitte. Voeding voldoet ook voor een overklokCvynt schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 19:41:
Cvynt
Verwijderd
Koeling, de voeding is voldoet makkelijk. Je zou voor ~25 euro een 212 er bij kunnen doen en hem een beperkte overclock geven (Zeg 3,6/3,8Ghz).Cvynt schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 19:41:
Cvynt
1 | Cooler Master CM 690 II Advanced | € 79,50 | € 79,50 |
1 | Zalman CNPS10X Performa | € 29,90 | € 29,90 |
1 | XFX Black Edition 750W | € 98,89 | € 98,89 |
1 | Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB | € 164,- | € 164,- |
1 | G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL | € 52,81 | € 52,81 |
1 | MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC | € 264,26 | € 264,26 |
1 | Asus P8Z68-V | € 131,- | € 131,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.052,26 |
2 weken geleden heb ik dit systeem besteld en alles is binnen behalve de XFX 750W
Ben er van op de hoogte dat dit een erg populaire voeding is en moeilijk leverbaar is.
Nou zoek ik een alternatief voor deze voeding omdat ik een mail heb binnen gekregen dat ze verwachten dat die over een week binnenkomt.
Heb al 2 van zulke mailtjes gehad en heb geen zin om daarop te wachten, toen ik de bestelling plaatste werd er een wachtijd van 1 tot 5 werkdagen aangegeven.
Mijn vakantie loopt bijna af en voor die tijd wil ik mij computer voor elkaar hebben
Ben aan het twijfelen tussen de Crosair HX850W en de Crosair HX750W
Wat zou de beste keus zijn met de optie in de toekomst mijn chip, videokaart te overklokken en voor een dubbele videokaart, beeldscherm te gaan ?
Als jullie een betere voedig weten hoor ik het ook graag
mijn monitor is een Acer GD245HQbid
Alvast bedankt!
Hebben ze ook geen XFX Pro 750W? Overigens is 650w ook wel voldoende, je zou dan ook kunnen kijken naar XFX Pro 650W of XFX XXX 650W moest je een modulaire voeding willen.soulsolide schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 20:36:
# Product Prijs Subtotaal 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 41,90 € 41,90 1 Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 17,- € 17,- 1 Cooler Master CM 690 II Advanced € 79,50 € 79,50 1 Zalman CNPS10X Performa € 29,90 € 29,90 1 Intel Core i5 2500K Boxed € 173,- € 173,- 1 XFX Black Edition 750W € 98,89 € 98,89 1 Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB € 164,- € 164,- 1 G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL € 52,81 € 52,81 1 MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC € 264,26 € 264,26 1 Asus P8Z68-V € 131,- € 131,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 1.052,26
2 weken geleden heb ik dit systeem besteld en alles is binnen behalve de XFX 750W
Ben er van op de hoogte dat dit een erg populaire voeding is en moeilijk leverbaar is.
Nou zoek ik een alternatief voor deze voeding omdat ik een mail heb binnen gekregen dat ze verwachten dat die over een week binnenkomt.
Heb al 2 van zulke mailtjes gehad en heb geen zin om daarop te wachten, toen ik de bestelling plaatste werd er een wachtijd van 1 tot 5 werkdagen aangegeven.
Mijn vakantie loopt bijna af en voor die tijd wil ik mij computer voor elkaar hebben
Ben aan het twijfelen tussen de Crosair HX850W en de Crosair HX750W
Wat zou de beste keus zijn met de optie in de toekomst mijn chip, videokaart te overklokken en voor een dubbele videokaart, beeldscherm te gaan ?
Als jullie een betere voedig weten hoor ik het ook graag
mijn monitor is een Acer GD245HQbid
Alvast bedankt!
Hallo iedereen,
Ik heb het volgende lijstje opgesteld, het gaat alleen om de pc zelf, randapparatuur heb ik al.
Het is om op te kunnen gamen, alles een beetje vloeiend kunnen draaien, bfbc2 en bf3 straks, dit alles gaat op 1080p(u2311h ftw!!)
hebben jullie nog leuke tips, besparingen of andere suggesties?
Ik hoor graag van jullie, commentaar is welkom!
Budget is btw 500-600
Ik heb het volgende lijstje opgesteld, het gaat alleen om de pc zelf, randapparatuur heb ik al.
Het is om op te kunnen gamen, alles een beetje vloeiend kunnen draaien, bfbc2 en bf3 straks, dit alles gaat op 1080p(u2311h ftw!!)
1 | Zalman Z9 Plus | € 52,90 | € 52,90 |
1 | Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB | € 89,- | € 89,- |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 20,33 | € 20,33 |
1 | Asrock 870 Extreme3 | € 72,63 | € 72,63 |
1 | Club3D CGAX-68724O | € 146,10 | € 146,10 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 575,76 |
Budget is btw 500-600
Zit er veel verschil tussen de XFX 750W en de XFX PRO 750W?Jo... schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 21:07:
[...]
Hebben ze ook geen XFX Pro 750W? Overigens is 650w ook wel voldoende, je zou dan ook kunnen kijken naar XFX Pro 650W of XFX XXX 650W moest je een modulaire voeding willen.
En tussen de 850 ??
De pro is namelijk wel op vooraad
En zou wel graag een modulaire voeding willen, maar is niet noodzakelijk
[ Voor 12% gewijzigd door soulsolide op 05-08-2011 21:37 ]
Voor zo'n budget lijkt mij een SSD een beetje overbodig. Voorals als het alleen om gamen gaat, dan kan je beter dat geld in een betere graka stoppen. Ga bijvoorbeeld voor de HD 6950 pricewatch: Sapphire HD6950 Dirt3 Edition.FransvB schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 21:19:
Hallo iedereen,
# Product Prijs Subtotaal 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 41,90 € 41,90 1 Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 17,- € 17,- 1 Zalman Z9 Plus € 52,90 € 52,90 1 XFX Pro 450W € 44,90 € 44,90 1 Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB € 89,- € 89,- 1 Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G € 20,33 € 20,33 1 AMD Phenom II X4 955 Black Edition € 91,- € 91,- 1 Asrock 870 Extreme3 € 72,63 € 72,63 1 Club3D CGAX-68724O € 146,10 € 146,10 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 575,76
Budget is btw 500-600
Qua mobo kan je beter voor deze gaan pricewatch: Asrock 970 Extreme4 is maar 10 euro duurder en je kan er later upgraden naar een bulldozer.
mobo is goed idee, maar is die 6950 niet een beetje overkill voor 1 scherm van 1080p? miss kan ik dan beter voor goedkope 1gb versie gaan?http://tweakers.net/price...3/club3d-cgax-69524f.htmlElmarJ16 schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 22:15:
Voor zo'n budget lijkt mij een SSD een beetje overbodig. Voorals als het alleen om gamen gaat, dan kan je beter dat geld in een betere graka stoppen. Ga bijvoorbeeld voor de HD 6950 pricewatch: Sapphire HD6950 Dirt3 Edition.
Qua mobo kan je beter voor deze gaan pricewatch: Asrock 970 Extreme4 is maar 10 euro duurder en je kan er later upgraden naar een bulldozer.
en ssd overbodig in de zin van hdd niet grootste bottleneck?
wat is een beter systeem voor dezelfde prijs alleen zonder ssd?
[ Voor 0% gewijzigd door FransvB op 05-08-2011 22:30 . Reden: typo ]
HDD zal bottleneck zijn, maar een SSD zal geen betere prestaties leveren in games buiten wat snellere laadtijden. Als je dus enkel gaat gamen is een SSD overbodig, ga je nog andere dingen doen, biedt het een grote meerwaarde. Met de HD6870 ga je games als BF3 wel vloeiend kunnen spelen, enkel niet maxed out waarschijnlijk.FransvB schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 22:27:
[...]
mobo is goed idee, maar is die 6950 niet een beetje overkill voor 1 scherm van 1080p? miss kan ik dan beter voor goedkope 1gb versie gaan?http://tweakers.net/price...3/club3d-cgax-69524f.html
en ssd overbodig in de zin van hdd niet grootste bottleneck?
wat is een beter systeem voor dezelfde prijs alleen zonder ssd?
Verwijderd
Ik zoek wat hulp/advies voor het samenstellen van mijn gaming pc,
ik heb een budget van ong 800-900 euro,
dit is de setup die ik van een vriend van me gekregen heb:
Asus EAH6850 DirectCu
Intel Core i5 2500 Sandy bridge
Cooler Master GX750 750W
Cooler Master Elite 430 zwart zonder voeding
Asus P8P67 PRO
Samsung HM500JI 500 GB
Corsair DIMM 6 GB DDR-1333
LG DH-18NS --> Opticaldrive
Randapparatuur : keyboard en scherm (16:9 19''+)
dingen die ik er in wil zien:
-mogelijkheid om in de toekomst crossfire te steken
-1TB geheugen is overbodig voor mij, 500 GB is meer dan genoeg, SSD is ook niet nodig, HDD is meer dan genoeg voor mij
-ik wil wel als ik 800 euro betaal voor een pc dat die zowat alle games kan draaien, (niet perse op max settings)
-ik beschouw mijzelf als een ijverige gamer die toch wel elke avond op zen pc/ps3 zit, dus ik zoek wel een goede pc
hopelijk krijg ik hier goede hulp, ik ben al een paar forums afgegaan
ik heb de items die ik vond in een tabel gezet, de resterende vond ik helaas niet ...
hopelijk vind ik hier hulp ;D
thx
Asus EAH6850 DirectCu
Cooler Master GX750 750W
Asus P8P67 PRO
Samsung HM500JI 500 GB
-1TB geheugen is overbodig voor mij, 500 GB is meer dan genoeg, SSD is ook niet nodig, HDD is meer dan genoeg voor mij
-ik wil wel als ik 800 euro betaal voor een pc dat die zowat alle games kan draaien, (niet perse op max settings)
-ik beschouw mijzelf als een ijverige gamer die toch wel elke avond op zen pc/ps3 zit, dus ik zoek wel een goede pc
ik heb de items die ik vond in een tabel gezet, de resterende vond ik helaas niet ...
1 | Samsung Spinpoint M7 HM500JI, 500GB SATA-300, 8MB, 5400rpm | € 41,- | € 41,- |
1 | Cooler Master Elite 430 Window (Zwart) | € 39,15 | € 39,15 |
1 | Corsair 8GB DDR3 SODIMM Memory kit, 1066MHz | € 40,53 | € 40,53 |
1 | Cooler Master GX 750W | € 79,17 | € 79,17 |
1 | Asus EAH6850 DC/2DIS/1GD5 | € 154,- | € 154,- |
1 | Asus P8P67-M PRO (3.0) | € 109,50 | € 109,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 636,35 |
thx
500GB schijf kost net zoveel als een 1TB. De versie die je hebt genomen is overigens een laptop hardeschijf en dus een compleet niet goede keuze.Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 23:13:
# Product Prijs Subtotaal 1 Samsung Spinpoint M7 HM500JI, 500GB SATA-300, 8MB, 5400rpm € 41,- € 41,- 1 Cooler Master Elite 430 Window (Zwart) € 39,15 € 39,15 1 Corsair 8GB DDR3 SODIMM Memory kit, 1066MHz € 40,53 € 40,53 1 Intel Core i5 2500K Boxed € 173,- € 173,- 1 Cooler Master GX 750W € 79,17 € 79,17 1 Asus EAH6850 DC/2DIS/1GD5 € 154,- € 154,- 1 Asus P8P67-M PRO (3.0) € 109,50 € 109,50 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 636,35
thx
Sodimm = laptop geheugen. Je moet een DDR3 8G 1333mhz hebben in of 4x2GB of 2x4GB
750 watt voeding is iet wat overdone voor een enkele videokaart
Moederbord zou ik ook nog even naar kijken als ik jouw was.
En ik zou die vriend overigens niet vertrouwen om het te laten bouwen. Hij heeft nogal aparte keuzes gemaakt.
Ik zeg lees de afgelopen posts na en kijk wat ze kiezen. Het zal veel neerkomen op:
i5 2500(k) processor
P8P67 moederbord (dan wel een deluxe/pro/evo versie)
8G DDR3 1333 memory
GTX560/HD6950 videokaart.
500 Watt A merk voeding (lees bovenstaande posts goed door)
Kast is smaak
I don't hate you, I nothing you
Verwijderd
die harddrive was een foutje, blijkbaar stond in die lijst van de site alleen de laptop versie, sorry daarvoor, had ik moeten opmerken...
zijn de vorige posts volledig afgemaakte pcs? of allemaal suggesties?
want als ze allemaal al afgemaakt zijn, dan kies ik er gewoon een daar uit....
zijn de vorige posts volledig afgemaakte pcs? of allemaal suggesties?
want als ze allemaal al afgemaakt zijn, dan kies ik er gewoon een daar uit....
ja de pro versie is niet modulair (alle kabels zitten er dus al aan) en de xfx black edition 750w is wel modulair en heeft 4x pcie weet niet of de gewonen pro versie dat heeft!soulsolide schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 21:35:
[...]
Zit er veel verschil tussen de XFX 750W en de XFX PRO 750W?
En tussen de 850 ??
De pro is namelijk wel op vooraad
En zou wel graag een modulaire voeding willen, maar is niet noodzakelijk
Verwijderd
ik zag deze setup staan en die beviel me wel, ziet er een goede uit, kan iemand zeggen of deze compleet is en zal werken?
dingen die nog in de lijst staan maar die ik niet nodig heb:
-Microsoft Wireless optical desktop 1000
-HP 22-in-1 (Zwart) Media Card Reader
en in de plaats van de case (aerocool) in de lijst zou ik de coolermaster elite 430 willen
hopelijk is het duidelijk
1 | G.Skill Ripjaws F3-10666CL9D-8GBRL | € 41,95 | € 41,95 |
1 | AMD Phenom II X6 1090T Black Edition | € 137,- | € 137,- |
1 | Gigabyte GA-990FXA-UD3 | € 114,50 | € 114,50 |
1 | MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC | € 198,09 | € 198,09 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 713,08 |
dingen die nog in de lijst staan maar die ik niet nodig heb:
-Microsoft Wireless optical desktop 1000
-HP 22-in-1 (Zwart) Media Card Reader
en in de plaats van de case (aerocool) in de lijst zou ik de coolermaster elite 430 willen
Lees eerst de startpost eens voordat je hier om advies gaat vragen. Wat is je budget? Wat gaat er allemaal op gedaan worden? Hoeveel beeldschermen op welke resolutie? Dan kunnen we je wat meer helpenVerwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 23:43:
ik zag deze setup staan en die beviel me wel, ziet er een goede uit, kan iemand zeggen of deze compleet is en zal werken?
# Product Prijs Subtotaal 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 41,90 € 41,90 1 Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 17,- € 17,- 1 Aerocool RS-9 € 47,45 € 47,45 1 Scythe Mugen 2 Rev. B € 33,90 € 33,90 1 Microsoft Wireless Optical Desktop 1000 € 18,- € 18,- 1 Sharkoon SHA550-12A € 43,30 € 43,30 1 G.Skill Ripjaws F3-10666CL9D-8GBRL € 41,95 € 41,95 1 HP 22-in-1 (Zwart) Media Card Reader (AR941AA) € 19,99 € 19,99 1 AMD Phenom II X6 1090T Black Edition € 137,- € 137,- 1 Gigabyte GA-990FXA-UD3 € 114,50 € 114,50 1 MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC € 198,09 € 198,09 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 713,08
de producten waar een 0 bij staat heb ik niet nodig en dus uit de lijst gehaald, ook zou ik idpv de case in de lijst de coolermaster elite 430 black willen
Verwijderd
kijk een paar posts naar boven, ik heb daar al is gevraagd, toen kreeg ik als advies om rond te kijken of een setup me beviel, en toen vond ik deze, sorry als ik verwarring schepElmarJ16 schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 23:48:
[...]
Lees eerst de startpost eens voordat je hier om advies gaat vragen. Wat is je budget? Wat gaat er allemaal op gedaan worden? Hoeveel beeldschermen op welke resolutie? Dan kunnen we je wat meer helpen
Samsung Spinpoint F3 1TB nemen, HD6950 nemen, XFX pro 650w nemen, asus p8z68-v nemen, G.Skill ripjaws 8GB nemen, optioneel cooler master hyper 212 nemen.Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 23:13:
Ik zoek wat hulp/advies voor het samenstellen van mijn gaming pc,
Asus EAH6850 DirectCu
Cooler Master GX750 750W
Asus P8P67 PRO
Samsung HM500JI 500 GB
# Product Prijs Subtotaal 1 Samsung Spinpoint M7 HM500JI, 500GB SATA-300, 8MB, 5400rpm € 41,- € 41,- 1 Cooler Master Elite 430 Window (Zwart) € 39,15 € 39,15 1 Corsair 8GB DDR3 SODIMM Memory kit, 1066MHz € 40,53 € 40,53 1 Intel Core i5 2500K Boxed € 173,- € 173,- 1 Cooler Master GX 750W € 79,17 € 79,17 1 Asus EAH6850 DC/2DIS/1GD5 € 154,- € 154,- 1 Asus P8P67-M PRO (3.0) € 109,50 € 109,50 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 636,35
thx
Sorry dat ik zo kort ben maar typen op smartphone gaat niet zo makkelijk.
Verwijderd
euhm is dat alles dat ik nodig heb? a nee, de CPU, is de CPU van de lijst goed genoeg? heb ik dan alles?Jo... schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 00:07:
[...]
Samsung Spinpoint F3 1TB nemen, HD6950 nemen, XFX pro 650w nemen, asus p8z68-v nemen, G.Skill ripjaws 8GB nemen, optioneel cooler master hyper 212 nemen.
Sorry dat ik zo kort ben maar typen op smartphone gaat niet zo makkelijk.
Dingen die ik niet noemde houden uit je eerste lijst. Stel anders even wenslijstje samen met mijn aanpassingen, dan kijk ik of het goed is, en of er niets ontbreekt.Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 00:10:
[...]
euhm is dat alles dat ik nodig heb? a nee, de CPU, is de CPU van de lijst goed genoeg? heb ik dan alles?
Verwijderd
mag ik de volledige naam van de grafische kaart? er zijn er veel die HD6950 noemen...Jo... schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 00:13:
[...]
Dingen die ik niet noemde houden uit je eerste lijst. Stel anders even wenslijstje samen met mijn aanpassingen, dan kijk ik of het goed is, en of er niets ontbreekt.
Er zijn dan ook veel prima HD6950's, is maar net welke eisen je hebt.
AMD Nieuwsdiscussie
Sapphire Dirt 3 editie is wel goed. (wegens koeling en prijs en beschikbaarheid, en je krijgt er Dirt 3 bij denk ik)Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 00:16:
[...]
mag ik de volledige naam van de grafische kaart? er zijn er veel die HD6950 noemen...
[ Voor 14% gewijzigd door Jo... op 06-08-2011 00:19 ]
Verwijderd
die heb ik genomenJo... schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 00:18:
[...]
Sapphire Dirt 3 editie is wel goed. (wegens koeling en prijs en beschikbaarheid, en je krijgt er Dirt 3 bij debk ik)
edit: ik vind de coolermaster elite 430 case niet op de pricewatch...
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2011 00:21 ]
Je had die toch ook aan je vorige wenslijstjes kunnen toevoegen?Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 00:19:
[...]
die heb ik genomenbijna klaar met de lijst, als die klopt ben ik hier klaar denk ik ;d
edit: ik vind de coolermaster elite 430 case niet op de pricewatch...
Overigens kan je ook eens kijken naar de Cooler Master CM690 II, populaire en goede, ruime behuizing.
Verwijderd
sorry voor de dubbele post maar ik probeer dit nog een beetje overzichtelijk te houden...
ik heb mijn originele tabel genomen en de delen van jo er in gestoken en vervangen....
het enige dat nog mist op de lijst volgens mij is de case, die vond ik voor de een of andere reden niet meer...
kan iemand checken of alles er in zit? thx
ik heb mijn originele tabel genomen en de delen van jo er in gestoken en vervangen....
het enige dat nog mist op de lijst volgens mij is de case, die vond ik voor de een of andere reden niet meer...
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 692,06 |
Welkom 
Een aftermarket cooler (scythe mugen 2 o.i.d.) en een case en je hebt zo ongeveer alles.
Oh, en een dvd brander (sony optiarc bijv)
Een aftermarket cooler (scythe mugen 2 o.i.d.) en een case en je hebt zo ongeveer alles.
CD lezer ontbreekt nog. En behuizing, maar dat wist je al.Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 00:25:
sorry voor de dubbele post maar ik probeer dit nog een beetje overzichtelijk te houden...
# Product Prijs Subtotaal 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 41,90 € 41,90 1 Intel Core i5 2500K Boxed € 173,- € 173,- 1 XFX PRO650W € 73,45 € 73,45 1 G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL € 52,81 € 52,81 1 Sapphire HD6950 Dirt3 Edition € 219,90 € 219,90 1 Asus P8Z68-V € 131,- € 131,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 692,06
Overigens als je wil overklokken of een stil systeem wil neem je best ook nog een aftermarket koeler.
Verwijderd
juist, die waren ik nog vergetenpaulus_01 schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 00:29:
Welkom
EDIT: na nog wat zoeken vind ik die case nog steeds niet, maar dit is tog wel de laatste lijst denk ik:
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 742,96 |
[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2011 00:33 ]
Wow als ik wist dat ssd zo awesome was had ik er vorig jaar eentje in mijn school laptop gedaan.
Visual studio is zo opgestart en vanaf slaap stand kan mijn kop niet eens draaien van links naar recht en ik kan inloggen(sluit laptop nooit echt af heeft wel eens 2 maanden lang constant aan gestaan was bezig een 80 gig aan tutorials en shit binnen te halen op een 1.5mb lijn
)
Visual studio is zo opgestart en vanaf slaap stand kan mijn kop niet eens draaien van links naar recht en ik kan inloggen(sluit laptop nooit echt af heeft wel eens 2 maanden lang constant aan gestaan was bezig een 80 gig aan tutorials en shit binnen te halen op een 1.5mb lijn
Verwijderd
oke ik heb eindelijk die case gevonden,
voor ik mijn laatste wishlist opstel voor allerlaatste controle voor ik alles bestel,
heb ik voor internet-toegang een aparte kaart nodig of zit dat automatisch in het moederbord ofzo?
als ik deze vraag beantwoord krijg ben ik bijna klaar met jullie tijd te gebruiken ;D
thx!!
voor ik mijn laatste wishlist opstel voor allerlaatste controle voor ik alles bestel,
heb ik voor internet-toegang een aparte kaart nodig of zit dat automatisch in het moederbord ofzo?
als ik deze vraag beantwoord krijg ben ik bijna klaar met jullie tijd te gebruiken ;D
thx!!
Als je naar de specs van het moederbord zou kijken zou je zien dat er
Je kunt er dus een kabel inprikken, als je draadloos wilt zul je daar wel nog iets voor moeten kopen als een pci kaart of usb dongelding.
staat.Verbinding (Ethernet) - Ethernet 1Gbps
Je kunt er dus een kabel inprikken, als je draadloos wilt zul je daar wel nog iets voor moeten kopen als een pci kaart of usb dongelding.
Verwijderd
allright dankje ;DNinjaTuna schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 10:22:
Als je naar de specs van het moederbord zou kijken zou je zien dat er
[...]
staat.
Overigens geldt voor (denk ik) alle moderne moederborden dat de netwerkkaart er al op zit.
Verwijderd
ik hoop het, ik zit nu al een stuk over men budget, ik wil nu niet zo een kaart hoeven te kopenNinjaTuna schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 10:47:
Overigens geldt voor (denk ik) alle moderne moederborden dat de netwerkkaart er al op zit.
oke dit is dus mijn laatste setup, dit wordt em, kan iemand die er echt veel van weet aub checken of deze setup 100% zal werken? k wil geen 1000 euro uitgeven aan een rig dat niet werkt ... enorm bedankt op voorhand
1 | Cooler Master Elite 430 (Zwart) | € 38,82 | € 38,82 |
1 | G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL | € 52,35 | € 52,35 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 781,32 |
THXTHXTHXTHXTHX
[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2011 10:51 ]
Waarom zou het niet werken 
Alles is compatible.
Zonder windows kan je alleen weinig, dus dat mist nog.
Alles is compatible.
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Verwijderd
ja daarvoor tel ik er in me hoofd altijd 200 euro bij ;pOsxy schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 11:08:
Waarom zou het niet werken
Alles is compatible.
dus alles is in orde? dan kan ik gaan bestellen
ik zou jullie allemaal graag bedanken voor jullie hulp, van alle fora dat ik ben afgegaan heb ik hier de meeste hulp gekregen en in de kortste tijd, dankje
Ik ben bezig met het samenstellen van een gamePC. Ik ga er natuurlijk op gamen, ik weet nog niet exact welke games. Sowieso Black Ops, BBC2, Dirt, F1 2011(als die uit is), maar ook FSX, FS11(als die ooit komt). Kortom, van alles wat. Verder ga ik er mee programmeren en video editten.
De voeding is erg duur, net zoals het moederbord. Er moet nog een tobo bij en een muis. Windows 7 64bits ultimate heb ik hier op een CD'tje liggen, da's dus geen probleem. Qua voeding dacht ik misschien aan de pricewatch: Seasonic M12II 520W of de pricewatch: Corsair Professional Gold AX650 aangezien de GTX 580 volgens deze review 360W slurpt onder load. 100W erbij voor de processor, 20 voor de HDD's, zitten we met uitbreidingsmogelijkheden tegen de 500W aan... Wat adviseren jullie? Misschien de pricewatch: Corsair HX850W voor als ik nog een keer SLI wil?
Verder is het moederbord inderdaad behoorlijk aan de prijs, maar ik wil de optie hebben om over 2 jaar nog een GTX 580 erin te stoppen. Verder moeten er nog tenminste 2 HDD's bij kunnen. Adviseren jullie iets anders? En wat lijkt jullie handig qua tobo en muis?
1 | Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB | € 59,60 | € 59,60 |
1 | Dell Ultrasharp U2410 | € 390,20 | € 390,20 |
1 | Cooler Master CM 690 II Advanced | € 79,50 | € 79,50 |
1 | Corsair Hydro Series H100 | € 88,50 | € 88,50 |
1 | Seasonic X-760 80+ Gold Hybrid silent fan control | € 152,- | € 152,- |
1 | OCZ Vertex 3 Max IOPS SATA III 2.5" SSD 120GB | € 226,75 | € 226,75 |
1 | Kingston HyperX KHX1600C9D3K2/8G | € 47,01 | € 47,01 |
1 | Asus ENGTX580 DCII/2DIS/1536MD5 | € 408,50 | € 408,50 |
1 | Asrock Fatal1ty P67 Professional (B3) | € 158,50 | € 158,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.857,56 |
De voeding is erg duur, net zoals het moederbord. Er moet nog een tobo bij en een muis. Windows 7 64bits ultimate heb ik hier op een CD'tje liggen, da's dus geen probleem. Qua voeding dacht ik misschien aan de pricewatch: Seasonic M12II 520W of de pricewatch: Corsair Professional Gold AX650 aangezien de GTX 580 volgens deze review 360W slurpt onder load. 100W erbij voor de processor, 20 voor de HDD's, zitten we met uitbreidingsmogelijkheden tegen de 500W aan... Wat adviseren jullie? Misschien de pricewatch: Corsair HX850W voor als ik nog een keer SLI wil?
Verder is het moederbord inderdaad behoorlijk aan de prijs, maar ik wil de optie hebben om over 2 jaar nog een GTX 580 erin te stoppen. Verder moeten er nog tenminste 2 HDD's bij kunnen. Adviseren jullie iets anders? En wat lijkt jullie handig qua tobo en muis?
Wat ik me vooral af vraag is of die videokaart echt 400 euro waard is, of dat je beter 2 andere videokaarten in crossfire of SLI kan zetten voor minder geld en meer performance. Ook lijkt me 520W wel te weinig voor het systeem.
Verder is er ook nog de vraag of je niet liever een i5 2500K ipv een i7 2600K wil omdat bij gamen de performance ongeveer gelijk is. (Ook heb je de boxed variant, die is inclusief stock cooler, gekozen, een niet boxed variant is weer een tientje minder meestal, je kiest immers toch nog een apparte cooler).
Verder is die dell ultra sharp een super mooi beeldscherm, maar wel erg duur, als je dat geld er niet voor over hebt kun je voor 100,- minder ook wel een goed beeldscherm vinden.
Verder is er ook nog de vraag of je niet liever een i5 2500K ipv een i7 2600K wil omdat bij gamen de performance ongeveer gelijk is. (Ook heb je de boxed variant, die is inclusief stock cooler, gekozen, een niet boxed variant is weer een tientje minder meestal, je kiest immers toch nog een apparte cooler).
Verder is die dell ultra sharp een super mooi beeldscherm, maar wel erg duur, als je dat geld er niet voor over hebt kun je voor 100,- minder ook wel een goed beeldscherm vinden.
Windows kost slechts 80 euro hé, alleszins als je de home premium versie neemt.Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 11:10:
[...]
ja daarvoor tel ik er in me hoofd altijd 200 euro bij ;p
dus alles is in orde? dan kan ik gaan bestellen
ik zou jullie allemaal graag bedanken voor jullie hulp, van alle fora dat ik ben afgegaan heb ik hier de meeste hulp gekregen en in de kortste tijd, dankje
Dus als je werkelijke budget 1000 euro was, en Windows eigenlijk maar 80 euro gaat kosten, heb je eventueel nog budget voor een SSD.
Met dat geld heeft hij al bijna een 27" scherm met een WQHD resolutieroy-t schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 11:59:
Wat ik me vooral af vraag is of die videokaart echt 400 euro waard is, of dat je beter 2 andere videokaarten in crossfire of SLI kan zetten voor minder geld en meer performance. Ook lijkt me 520W wel te weinig voor het systeem.
De videokaart is inderdaad best duur voor wat je krijgt. Voor dat geld heb je al 2x een HD6950 welke betere prestaties leveren.
Overigens is de Vertex 3 niet echt betrouwbaar, en degradeert hij vrij snel. Je zou dus ook eens kunnen kijken naar de Crucial M4.
HyperX geheugen is als ik me niet vergis 1.65V? Kijk anders eens naar Corsair Vengeance (Low Profile) of G.Skill Ripjaws.
Ik weet ook niet of de Corsair H100 wel in de Cooler Master CM690 II Advanced past, ik dacht ergens gelezen te hebben van niet.
Moederbord is ook vrij duur, iets als het Asus P8Z68-V is ook al geschikt voor Crossfire bijvoorbeeld.
Zoals Roy-T ook al zei is de i7-2600K niet echt een meerwaarde als je enkel gaat gamen, dan kun je evengoed de i5-2500K nemen.
[ Voor 58% gewijzigd door Jo... op 06-08-2011 12:37 ]
Verwijderd
neen tog niet, ik ben er achter gekomen dat windows 7 idd maar rond de 80 euro kost (terwijl op de site van windows er duidelijk 200 staat), dus heb ik die ongeveer 150 euro resterend budget gegeven aan een degelijke monitorJo... schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 12:28:
[...]
Windows kost slechts 80 euro hé, alleszins als je de home premium versie neemt.
Dus als je werkelijke budget 1000 euro was, en Windows eigenlijk maar 80 euro gaat kosten, heb je eventueel nog budget voor een SSD.
ik denk niet dat ik als gamer genoeg zou genieten van een SSD, opstarttijden kunnen me niets schelen en de prijs is gewoon te hoog als je het mij vraagt
Ja, maar is de OEM versie die ze bij webshops verkopen, en dat is goedkoper.Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 12:37:
[...]
neen tog niet, ik ben er achter gekomen dat windows 7 idd maar rond de 80 euro kost (terwijl op de site van windows er duidelijk 200 staat), dus heb ik die ongeveer 150 euro resterend budget gegeven aan een degelijke monitor
ik denk niet dat ik als gamer genoeg zou genieten van een SSD, opstarttijden kunnen me niets schelen en de prijs is gewoon te hoog als je het mij vraagt
Als je enkel gaat gamen maakt het inderdaad weinig uit, maar als je nog andere dingen gaat doen, is het echt wel een grote meerwaarde. Al is een goed beeldscherm ook belangrijk natuurlijk
Verwijderd
wat betekend OEM mss?Jo... schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 12:39:
[...]
Ja, maar is de OEM versie die ze bij webshops verkopen, en dat is goedkoper.
Als je enkel gaat gamen maakt het inderdaad weinig uit, maar als je nog andere dingen gaat doen, is het echt wel een grote meerwaarde. Al is een goed beeldscherm ook belangrijk natuurlijk
want ik ga hem wss ook gebruiken voor school (word, powerpoint etc.)
Lees dit, maar het wil eigenlijk gewoon zeggen dat die Windows bedoelt is voor fabrikanten om op hun PC's te zetten, die ze dan doorverkopen aan de consument. Of dus aan mensen die zelf hun PC samenstellenVerwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 12:41:
[...]
wat betekend OEM mss?
want ik ga hem wss ook gebruiken voor school (word, powerpoint etc.)
Wel, voor school kan zo'n SSD wel handig zijn. Alles start namelijk veel sneller op, en alles laadt sneller enzo. Het kan je in totaal toch wel heel wat tijd besparen. Eens een SSD, wil je nooit meer terug naar een HDD
Wat voor een monitor heb je trouwens nu?
Nou, dit is dus mijn definitieve lijstje(denk ik)
Tegen de tijd dat ik wil upgraden van processor is er al zoveel nieuws dat ik ook een nieuw mobo neem, ik denk dat dit wel wat moois opleverd zo, lekker goedkoop, en performance genoeg op dit moment...
btw bij deze club3d graka krijg je via club3d ook dirt3.
Hebben jullie nog opmerkingen of is het bestellen die zooi?
1 | Sony Optiarc AD-7260S Zwart | € 17,50 | € 17,50 |
1 | Zalman Z9 Plus | € 52,90 | € 52,90 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 20,33 | € 20,33 |
1 | Asrock 870 Extreme3 | € 72,63 | € 72,63 |
1 | Club3D CGAX-69524F | € 186,81 | € 186,81 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 527,97 |
Tegen de tijd dat ik wil upgraden van processor is er al zoveel nieuws dat ik ook een nieuw mobo neem, ik denk dat dit wel wat moois opleverd zo, lekker goedkoop, en performance genoeg op dit moment...
Verwijderd
ik heb atm een laptop, dus eigenlijk geen ;pJo... schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 12:47:
[...]
Lees dit, maar het wil eigenlijk gewoon zeggen dat die Windows bedoelt is voor fabrikanten om op hun PC's te zetten, die ze dan doorverkopen aan de consument. Of dus aan mensen die zelf hun PC samenstellen
Wel, voor school kan zo'n SSD wel handig zijn. Alles start namelijk veel sneller op, en alles laadt sneller enzo. Het kan je in totaal toch wel heel wat tijd besparen. Eens een SSD, wil je nooit meer terug naar een HDD
Wat voor een monitor heb je trouwens nu?
en laadtijden kunnen me eig niet veel schelen, die halve seconde dat men documentje sneller opengaat is het mij niet waard om een SSD te betalen
Het kan wel meer dan een halve seconde zijn, maar dat terzijdeVerwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 12:50:
[...]
ik heb atm een laptop, dus eigenlijk geen ;p
en laadtijden kunnen me eig niet veel schelen, die halve seconde dat men documentje sneller opengaat is het mij niet waard om een SSD te betalen
Als je geen monitor hebt, heb je dat natuurlijk wel nodig!
Hier kan je voor Advies vragen.
Ziet er goed uit voor een gamesysteem. Overklokken van processor zit er wel niet echt in zonder aftermarket koeler, maar als je dat niet van plan was is dat geen probleem. Je wil ook geen upgrademogelijkheden, dus het is prima dan.FransvB schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 12:49:
Nou, dit is dus mijn definitieve lijstje(denk ik)
# Product Prijs Subtotaal 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 41,90 € 41,90 1 Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 17,50 € 17,50 1 Zalman Z9 Plus € 52,90 € 52,90 1 XFX Pro 450W € 44,90 € 44,90 1 Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G € 20,33 € 20,33 1 AMD Phenom II X4 955 Black Edition € 91,- € 91,- 1 Asrock 870 Extreme3 € 72,63 € 72,63 1 Club3D CGAX-69524F € 186,81 € 186,81 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 527,97
[ Voor 76% gewijzigd door Jo... op 06-08-2011 13:22 ]
oke, thnx, koeler kan k er altijd nog opzetten als het te sloom wordt, en als ssd's over een jaartje beter geprijsd zijn dat er nog bij, tnx voor advies @iedereen!Jo... schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 12:57:
Ziet er goed uit voor een gamesysteem. Overklokken van processor zit er wel niet echt in zonder aftermarket koeler, maar als je dat niet van plan was is dat geen probleem. Je wil ook geen upgrademogelijkheden, dus het is prima dan.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voordat je hier je systeem of vraag post, zijn er wat zaken die gelezen of gedaan moet hebben. Lees de topicstart voor je je bericht typt!
Voordat je hier je systeem of vraag post, zijn er wat zaken die gelezen of gedaan moet hebben. Lees de topicstart voor je je bericht typt!