[BBG aanschaf] Gamesysteem Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 164 ... 197 Laatste
Acties:
  • 470.517 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 08:28
en als ik jou was had ik niet de v8 genomen maar de mugen die is goedkoper ziet er wat minder mooi uit maar coolt beter en stiller maar goed dat is mijn mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snobbieh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 07:14
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 23:02:
alleen nu nog de vraag welke moederbord twijvels twijvels,, wil wel gelijk een goede met de meeste funcite;s

[...]
In dezelfde prijsklasse hebben ze allemaal dezelfde functie's en kunnen ze allemaal SLI/Crossfire.
Een hogere prijsklasse (€250+) heeft meer functie's (speciale OC Tools, x16/x16 CrossFire/SLI ipv x8/x8, ...)
Enige verschillen die je kan hebben is de chip die gebruikt wordt voor de extra S-ATA poorten, chip voor extra USB poorten, gebruikte chip voor LAN/Geluid.

Verder hebben ze ook nog verschillende power phase designs.

Hier kan je zeer gemakkelijk de verschillende moederborden vergelijken en kijken wat voor extra's ze hebben etc. ;)

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broabander
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-08 22:04
Beste Tweakers,

Even een kort vraagje voordat ik mij hier veel verder in ga verdiepen:

Ik heb op het moment een drie jaar oude Dell inspiron 530. Klein beetje geupgrade t.o.v. standaard:

Intel Core 2 Duo E8400 3.0ghz
Foxconn g33m02 moederboard (micro-ATX, Dell versie, onoverclockbare BIOS)
4gb ddr2 RAM
Ati Radeon HD3650 256mb
500g HDD
Standaard Dell kast, niet heel groot dus
Vista 64bit

Opzich niet heel slecht voor een huis-tuin-keuken PC van 3 jaar oud denk ik, maar hij word wat stroperig af en toe, vrij intensief studentengebruik met veel multimedia, downloaden, internetten maar verder ook veel Office e.d.

Nu zou ik hem toch wat (low-budget, €3-400 max) willen upgraden dmv een nieuw moederboard (micro-ATX) van ASUS (asus p5g41td-m-pro) waarop die E8400 kan en dan een beetje omhoog clocken naar 3,6-4,0ghz, 8GB ddr3 RAM (Kingston ValueRAM 2x4GB), Ati Radeon HD5770 o.i.d. (moet ik nog even kijken), Windows 7, nieuwe HDD van 1TB omdat 500gb echt te weinig is, en dat is het wel zo'n beetje. Gewoon zodat hij weer een jaar of 2-3 mee kan, totdat ik een echt nieuwe kan gaan bouwen.

Schiet ik hier volledig naast en is dit nooit haalbaar of past het allemaal niet in die Dell kast of is het nog een redelijke optie? En waar heb ik nog niet aan gedacht?

Oh ja, en voordat ik het vergeet, heb ik een 23" Dell (hoofd)scherm op 1920x1280, een PB 23" scherm (komt nog, zelfde resolutie) en een 42" Panasonic plasma (full HD) die tegelijk aangesloten moeten worden.
Alvast bedankt voor de feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_De_Beer
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-09 14:15
Klein vraagje, kun je 2 verschillende videokaarten verbinden dmv crossfire? Op google krijg ik heel veel uiteenlopende antwoorden, de ene zegt van wel, de andere zegt van niet, en weer een andere zegt dat het kan als ze allebei evenveel geheugen hebben etc, kan iemand iets bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09 13:12
Bas_De_Beer schreef op zondag 17 juli 2011 @ 00:48:
Klein vraagje, kun je 2 verschillende videokaarten verbinden dmv crossfire? Op google krijg ik heel veel uiteenlopende antwoorden, de ene zegt van wel, de andere zegt van niet, en weer een andere zegt dat het kan als ze allebei evenveel geheugen hebben etc, kan iemand iets bevestigen?
Meestal niet. Als ze dezelfde grafische chip hebben zoals de HD6850 en de HD6870 bijvoorbeeld, dan wel.
Kijk ook eens hier.

[ Voor 13% gewijzigd door Jo... op 17-07-2011 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_De_Beer
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-09 14:15
Jo... schreef op zondag 17 juli 2011 @ 00:50:
[...]

Meestal niet. Als ze dezelfde grafische chip hebben zoals de HD6850 en de HD6870 dan wel.
Ik heb nu een HD6950 en kan gratis aan een HD6970 komen van m'n vader, maar ik moet dan meteen mijn moederbord en voeding upgraden, dus ik weet nog niet zeker of het het waard is..

En dankje voor die chart, het werkt dus wel :)

[ Voor 6% gewijzigd door Bas_De_Beer op 17-07-2011 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
Bas_De_Beer schreef op zondag 17 juli 2011 @ 00:53:
[...]

Ik heb nu een HD6950 en kan gratis aan een HD6970 komen van m'n vader, maar ik moet dan meteen mijn moederbord en voeding upgraden, dus ik weet nog niet zeker of het het waard is..

En dankje voor die chart, het werkt dus wel :)
Dat klopt, al zal de HD6970 slechts even snel zijn als de HD6950. Ik denk wel dat de geheugengrootte gelijk moet zijn, dus daar wel even op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

R_W

Broabander schreef op zondag 17 juli 2011 @ 00:36:
Nu zou ik hem toch wat (low-budget, €3-400 max) willen upgraden dmv een nieuw moederboard (micro-ATX) van ASUS (asus p5g41td-m-pro) waarop die E8400 kan en dan een beetje omhoog clocken naar 3,6-4,0ghz, 8GB ddr3 RAM (Kingston ValueRAM 2x4GB), Ati Radeon HD5770 o.i.d. (moet ik nog even kijken), Windows 7, nieuwe HDD van 1TB omdat 500gb echt te weinig is, en dat is het wel zo'n beetje. Gewoon zodat hij weer een jaar of 2-3 mee kan, totdat ik een echt nieuwe kan gaan bouwen.

Schiet ik hier volledig naast en is dit nooit haalbaar of past het allemaal niet in die Dell kast of is het nog een redelijke optie? En waar heb ik nog niet aan gedacht?
DDR3 is in mijn ogen niet de moeite waard om je moederbord te upgraden. Je gaat nu geld investeren waar je echt weinig profijt van gaat hebben. Voor 3-400 kun je veel verder upgraden:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 2400€ 147,73€ 147,73
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G€ 43,85€ 43,85
1Sapphire Radeon HD 6770 1GB GDDR5€ 95,80€ 95,80
1Asrock H67M-GE€ 77,35€ 77,35
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 364,73

Evt kun je ook de i3-2100 als je het nog goedkoper wil. Op deze manier haal je een veel snellere processor in huis en zit je nog ruim binnen je budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barthezz Brick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-12-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 23:02:
alleen nu nog de vraag welke moederbord twijvels twijvels,, wil wel gelijk een goede met de meeste funcite;s

[...]
Waarom dan niet de Asus P8Z68-V of de Pro beste van 2 werelden! Ondersteund zowel alle P als H functies!
nieuws: Cebit: Asus toont Z68-moederbord

De Asus P8Z68-V is zelfs al te koop vanaf +-€130,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F.West98 schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 22:53:
twijfels twijfels....
1st gen of 2nd gen Intel nemen. Dus dit systeem:
[..]

of dit systeem:
[..]

Voor de volledigheid maar even een SSD en GPU bijgevoegd, deze ga ik later kopen, ik begin met een cheap kaartje ala 20 euro.

Ik ben EVGA-ziek, die moet erin zitten. Liefst thema donkerblauw, (diepblauw) en zwart.
Zijn er op/aanmerkingen en welke moet ik kiezen als ik voor de snelheid wil, voor de snelheid NA overclocken? Ik kom er niet uit... (budget excl die ssd en videokaart is ook max, dus rond 700 euro, excl gpu (ligt nog wel ergens))

btw, geheugenkaart is omdat ik die nodig heb en dus maar mee bestel :P
Ik zeg: "Geen van beide."
s1366 zou ik sowieso niet meer in investeren, maar je s1155 systeem is, wat mij betreft, alles behalve optimaal.
Lees de startpost even en beantwoord de vragen daar, dan kunnen we je gericht helpen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2011 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snobbieh schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 22:37:
[...]

Better play safe :) Degradatie van de voeding en als hij begint te overclocken zit je wel makkelijk aan die 550W...
Dit is echt een onzin, al zou een voeding zo snel degraderen, wat sowieso niet zo is. Maar bij een fatsoenlijke voedingen zijn de meeste componenten gewoon goed voor dubbel zoveel vermogen dan dat de fabrikant opgeeft. De voeding zal dit alleen nooit kunnen leveren door een OPP en OCP die veel strakker zijn afgesteld.
Een goede 450W voeding bevat dus vaak componenten die tot wel 900W kunnen leveren, alleen de voeding schakeld zichzelf al uit bij bijvoorbeeld 500W. Dus wat maakt het uit dat de voeding minder kan leveren 800W is nog steeds ver onder de 500W of 450W. (is een voorbeeld maar zo werkt het wel in de praktijk bij een fatsoenlijke voeding)

Zou mensen ook willen adviseren de TS te lezen zoals ook in de topicwarning staat. Dan zien ze dat ze voor specifieke vragen over de voeding, SSD, Monitor en videokaart veel beter in een ander topic kunnen zijn. Krijg hier namelijk het gevoel dat iedereen elkaar wat napraat alle systemen lijken ook opelkaar wat toch wel vreemd is omdat bijna iedereen andere eisen heeft.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arashmickey
  • Laatst online: 12-06 21:07
Eej beste tweakers, ik ben nog steeds een pc-tje in elkaar aan het zetten voor wat let's plays (opnames van gameplay met eigen commentaar erbij). De let's plays worden vooral van oudere spelletjes. Hoge grafische prestaties tijdens het spelen zijn voor mij niet van belang.

Wat ik wel wil vermijden is dat de pc gaat haperen gedurende het opnemen; ik wil dat de video vloeiend blijft. Ik heb eventueel nog 200 - 300 euro over voor betere onderdelen als deze setup niet genoeg is. Ook ben ik best bereid geld uit te geven als het mij heel veel tijd scheelt, bijvoorbeeld mbt. video encoding.

TL;DR : Ik heb een PC nodig om makkelijk Let's Plays te maken, geen hoge grafische eisen.

Ik ben niet van plan te overclocken of binnenkort te upgraden.

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 42,-€ 42,-
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 17,45€ 17,45
1Cooler Master CM 690 II Advanced€ 79,50€ 79,50
1Creative Inspire A220€ 23,-€ 23,-
1Zalman CNPS10X Performa€ 29,95€ 29,95
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 22,99€ 22,99
1AMD Phenom II X4 965 Black Edition€ 104,13€ 104,13
1Asrock 870 Extreme3€ 69,01€ 69,01
1MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC€ 196,-€ 196,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 584,03

Eventueel komt er nog een harde schijf of ssd bij. Is deze kast een beetje in orde? Zodra ik jullie zegen heb ga ik hem gauw bestellen.

Cheers&beers
Arash

PS bedankt voor alle steun die mij is/wordt geboden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 13:50

yzx

-The_Mask- schreef op zondag 17 juli 2011 @ 11:49:
[...]

Zou mensen ook willen adviseren de TS te lezen zoals ook in de topicwarning staat. Dan zien ze dat ze voor specifieke vragen over de voeding, SSD, Monitor en videokaart veel beter in een ander topic kunnen zijn. Krijg hier namelijk het gevoel dat iedereen elkaar wat napraat alle systemen lijken ook opelkaar wat toch wel vreemd is omdat bijna iedereen andere eisen heeft.
Omdat iedereen een i5 2500k neemt met 6870's en als ze iets anders doen wordt dat meeestal i7 2600k met een 6950 of Nividia varriant

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVliegNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-07 19:03
SuperVliegNL schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 17:51:
Hallo :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Syncmaster 2443BW€ 198,90€ 198,90
1Fractal Design Define R3 (Zwart)€ 87,44€ 87,44
1Scythe Mugen 3€ 37,90€ 37,90
2Fractal Design Silent Series , 120mm€ 8,69€ 17,38
1Logitech Illuminated Keyboard (Qwerty)€ 54,99€ 54,99
1Logitech G500€ 39,95€ 39,95
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 173,03€ 173,03
1G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL€ 64,61€ 64,61
1Sapphire HD6950 Dirt3 Edition€ 219,90€ 219,90
1Asrock P67 Extreme4€ 126,47€ 126,47
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.020,57

Ik neem 2 HDD's mee van me oude systeem, SSD komt later wel wanneer ze wat goedkoper worden. Ook neem ik een voeding van CooMas RealPower M 520W ATX2 mee, voldoet deze nog?
Ik neem dit moederbord om in de toekomst nog een 2e graphische kaart erbij te voegen.

Systeem is simpelweg om mee te gamen.

Wat vinden jullie van dit systeem?
Kan er nog ergens op bezuinigd worden?

Ik ben geen Radeon of Nvidia freak, ik wil gewoon het beste voor mijn doeleinden..zit ik in de goede richting?

Hoor graag en bedankt!
Excuus dat ik mezelf kopieer.

Ik ben toch wel heel benieuwd of ik beter voor 2x 6870 kan gaan en of mijn voeding het gaat trekken?

Bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

@arash : welke formaat ga je die videos naar converteren? , en je mist een voeding (?) neem de 550W van XFX

@SuperVlieg: als je in de toekomst een 2de 6950 bijsteekt, pak over een half jaar dan zou ik voor de 6870 gaan en dan over een jaar ofzo de 7xxx series er in steken, en de voeding tja je kunt beter een XFX 550W nemen daarvoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar de sabertooth is ook zeker niet slecht in combinatie met de i7 2600 volgens mij, maar welk moederbord is gelijkwaardig aan de saberthooth en toch een stuk goedkoper
Snobbieh schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 23:55:
[...]

In dezelfde prijsklasse hebben ze allemaal dezelfde functie's en kunnen ze allemaal SLI/Crossfire.
Een hogere prijsklasse (€250+) heeft meer functie's (speciale OC Tools, x16/x16 CrossFire/SLI ipv x8/x8, ...)
Enige verschillen die je kan hebben is de chip die gebruikt wordt voor de extra S-ATA poorten, chip voor extra USB poorten, gebruikte chip voor LAN/Geluid.

Verder hebben ze ook nog verschillende power phase designs.

Hier kan je zeer gemakkelijk de verschillende moederborden vergelijken en kijken wat voor extra's ze hebben etc. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 22:12

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Nog een kleine vraag, ik heb net m'n spullen binnen van de high def gaming kast uit de BBG, nou zit daar deze kast bij en wordt deze extra ventilator aangeraden. Er zitten in die kast echter al 3 ventilatoren die fluisterstil zijn. Waarom is deze ventilator dan aangeraden? Is het weggegooid geld? Zo nee, moet ik 'm er bij zetten (er is volgens mij haast geen plek meer voor) of een van de huidige ventilatoren vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arashmickey
Oh ja een voeding, dank je yxz. Ik dacht zelf aan een modulaire voeding zoals een OCZ ModXStream Pro 600W. ... alhoewel, vroeger was ik Han Solo, misschien heb ik het nog niet verleerd ;)

Betreft het formaat, ik weet niet of ik de vraag goed begrijp. Hooguit 720p youtube filmpjes... denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en nog iets welke moederbord type p67 of de z68?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2011 @ 12:59:
en nog iets welke moederbord type p67 of de z68?
Je toont wel erg weinig inzet, met een beetje opzoekwerk weet je wat de voordelen van de Z68 chipset zijn, en dan kan je zelf wel besluiten wat je nodig hebt.
Als alternatief voor dat Sabertooth zou je bijvoorbeeld het Asrock P67 Extreme4 mobo kunnen nemen, naar mijn weten ongeveer dezelfde functies, maar is wel goedkoper. Vergelijk zelf dus ook een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

arashmickey schreef op zondag 17 juli 2011 @ 12:48:
Oh ja een voeding, dank je yxz. Ik dacht zelf aan een modulaire voeding zoals een OCZ ModXStream Pro 600W. ... alhoewel, vroeger was ik Han Solo, misschien heb ik het nog niet verleerd ;)

Betreft het formaat, ik weet niet of ik de vraag goed begrijp. Hooguit 720p youtube filmpjes... denk ik.
Bedoelde meer het .mp4 of .Xvid ofzo :p want sommige van deze worden ondersteuned door AMD dus ga je sneller over je CPU & GPU converteren :)
Anders zou ik bij de Nvidia keuze blijven om zeker te spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jo... schreef op zondag 17 juli 2011 @ 13:03:
[...]

Je toont wel erg weinig inzet, met een beetje opzoekwerk weet je wat de voordelen van de Z68 chipset zijn, en dan kan je zelf wel besluiten wat je nodig hebt.
Als alternatief voor dat Sabertooth zou je bijvoorbeeld het Asrock P67 Extreme4 mobo kunnen nemen, naar mijn weten ongeveer dezelfde functies, maar is wel goedkoper. Vergelijk zelf dus ook een beetje!
oke ik zal beter zoeken, net een kort stukje gelezen dus het is mogelijk om je huidige videokaart te laten samenwerken met de i7 cpiu, met een z68 moederbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickertNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 20:38
Broabander schreef op zondag 17 juli 2011 @ 00:36:
Beste Tweakers,

Even een kort vraagje voordat ik mij hier veel verder in ga verdiepen:

Ik heb op het moment een drie jaar oude Dell inspiron 530. Klein beetje geupgrade t.o.v. standaard:

Intel Core 2 Duo E8400 3.0ghz
Foxconn g33m02 moederboard (micro-ATX, Dell versie, onoverclockbare BIOS)
4gb ddr2 RAM
Ati Radeon HD3650 256mb
500g HDD
Standaard Dell kast, niet heel groot dus
Vista 64bit

Opzich niet heel slecht voor een huis-tuin-keuken PC van 3 jaar oud denk ik, maar hij word wat stroperig af en toe, vrij intensief studentengebruik met veel multimedia, downloaden, internetten maar verder ook veel Office e.d.

Oh ja, en voordat ik het vergeet, heb ik een 23" Dell (hoofd)scherm op 1920x1280, een PB 23" scherm (komt nog, zelfde resolutie) en een 42" Panasonic plasma (full HD) die tegelijk aangesloten moeten worden.
Alvast bedankt voor de feedback!
ik zou als ik jou was een beetje uitkijken met het upgraden van deze machine aangezien dell met een aantal machines nog al wat apparte aansluitingen enzo heeft.
dat is mijn ervaring althans met dell weet niet of dat ondertussen al veranderd is.
ik denk dat je beter voor 400 euro zelf een goedkope machine bij elkaar kunt bouwen. als het niet echt een dikke game pc hoeft te worden dan kan je voor 400 al best wat leuks bouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers,

Ik zit sinds kort op kamers en heb mijn pc bij mijn ouderlijk huis achter moeten laten. Nu zit ik al 3 maanden met een laptop van 2 jaar oud, en ben nu toch tot de conclusie gekomen dat ik echt een goede game pc moet hebben. Het enige wat ik al heb is een goede muis, voor de rest heb ik dus echt alles nog nodig, dus ook toetsenbord, geluid, beeldscherm etc.

Ik gebruik mijn pc eigenlijk puur voor gamen en internet. Op dit moment speel ik alleen de wat minder zware online spellen. Ik wil met mijn nieuwe pc zeker alle nieuwe online shooters op een goed niveau kunnen spelen. Mijn verstand van computers is echter zeer gering, daarom wilde ik kijken of jullie mij een goed idee kunnen geven wat ik het beste kan halen. Het geluid hoeft niet van de beste kwaliteit te zijn, wel wil ik het liefst een 21-23 inch beeldscherm hebben.

Mijn budget zit tussen de 1000-1200 euro, maar zou iets hoger kunnen zijn als jullie denken dat ik voor dit geld geen pc kan halen die aan mijn eisen voldoet.

Dus mijn vraag is: kunnen jullie voor mij een lijst samenstellen? Ik weet dat het eigenlijk de bedoeling is dat ik zelf een voorstel doe, maar weet dus eigenlijk vrijwel niets af van welke onderdelen goed op elkaar zijn afgestemd etc.

Bedankt alvast voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, dat kunnen we niet. Lees de BBG en kies één van de systemen die daarin besproken worden.

Lees de startpost mensen!

:)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2011 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nouja, ik heb wel bij pricewatch beetje rond zitten zoeken, maar ik weet niet eens wat ik nu allemaal nodig heb. Dus ik denk als ik hier een lijst ga posten er een halve pc uit gaat komen. Maar ik zal nog eens gaan kijken en mijn best doen er iets relevants uit te persen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theburninglink
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-08 20:43
@Joep, ik zou zeggen kijk naar de BBG van juli en mei, zie je meteen wat tegenwoordig vaak in computers gaat en stel op basis daarvan jouw eigen systeem samen. Pas dan kunnen de tweakers hier jou helpen door advies te geven.

[ Voor 31% gewijzigd door theburninglink op 17-07-2011 13:21 ]

'I reject your reality and substitute my own'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-08 19:20
Na de BBG van juli te hebben doorgenomen en wat adviezen te hebben ingewonnen in dit en andere BBG aanschaf topics, sta ik nu op het punt het volgende te bestellen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 80,-€ 80,-
1Cooler Master CM 690 II Advanced€ 79,50€ 79,50
1Cooler Master Hyper 212 Plus€ 21,95€ 21,95
1XFX Pro 450W€ 44,90€ 44,90
1Kingston SSDNow V+100 SVP100S2/96G (stand-alone drive) 96GB€ 112,90€ 112,90
1G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL€ 64,61€ 64,61
1AMD Phenom II X4 965 Black Edition€ 104,13€ 104,13
1Asrock 970 Extreme4€ 79,69€ 79,69
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 825,68

Ik haal de producten bij 3 winkels (Azerty, Afuture, Mycom) en kom dan totaal, incl verzendkosten, uit op € 859,-
Niet gek toch? ;)

Iedereen bedankt voor de adviezen, mocht iemand nog een last minute aanpassing op deze lijst hebben dan hou ik me altijd aanbevolen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2011 @ 13:19:
nouja, ik heb wel bij pricewatch beetje rond zitten zoeken, maar ik weet niet eens wat ik nu allemaal nodig heb. Dus ik denk als ik hier een lijst ga posten er een halve pc uit gaat komen. Maar ik zal nog eens gaan kijken en mijn best doen er iets relevants uit te persen.
moederbord,voeding,CPU(=processor),RAM(=geheugen),videokaart, behuizing, CPU koeler, dvd driveje, euhm en dan nog harde schijven/SSD, dat is zo een beetje de interne zaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arashmickey
@yzx

Aha! Zover was ik nog niet. Ik dacht ik begin het simpel zoals minecraft+fraps. Aangezien ik het allemaal nog niet weet, Nvidia dan maar. Ik snuffel ik nog wat in reviews en pricewatch voor de juiste voeding en dan is het tijd voor ORDERS! Nog eens bedankt!

cheers&beers,
Arash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste post op dit forum, bear with me.

Wil al een jaar of zo een nieuwe PC aanschaffen. Werk nu nog op een zeer oude Dell waarvan het eigenlijk een wonder is dat het nog doet wat ik wil dat het doet, maar hij wordt toch te sloom voor me.

Computer gaat voornamelijk gebruikt worden voor films, muziek, internet, photoshop, videobewerking en af en toe wat gegame. Hoeft van mij dus niet 4 videokaarten in Crossfire en een enorme SSD schijf te hebben; daar heb ik ook geen geld voor. Budget ligt rond de 600 euro. Toetsenbord, muis en speakers heb ik nog, OS waarschijnlijk wel maar hoeft verder niet in mijn budget meegenomen te worden. Ik ga voorlopig nog mijn twee oude monitors gebruiken, die draaien allebei op 1280x1024. Daar hou ik het nog wel even mee vol, pas als ik meer geld heb ga ik investeren in nieuwe monitors.

Na een aantal weken verschillende setups maken op Alternate en de BBG te bekijken ben ik op het volgende systeempje uitgekomen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Sony Optiarc AD-5260S Zwart€ 15,20€ 15,20
1Cooler Master HAF 912 Plus€ 60,95€ 60,95
1OCZ ModXStream Pro 600W€ 58,25€ 58,25
1GeIL Black Dragon GB38GB1333C9DC€ 54,90€ 54,90
1AMD Phenom II X6 1090T Black Edition€ 136,26€ 136,26
1Asrock 870 Extreme3€ 69,01€ 69,01
1Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE€ 136,65€ 136,65
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 573,22

Wat is hier de algemene reactie op? Zijn er onderdelen die niet goed met elkaar werken, of zijn er betere alternatieven?

Dan iets puur technisch; dit is de eerste keer dat ik een systeem in elkaar zet. Heb wel ervaring met onderdelen vervangen e.d. , maar nog nooit met een lege kast begonnen. De kast heeft voorop twee USB dingen, eSATA, ledjes en knoppen. Ik neem aan dat dit via een paar kabeltjes met het moederbord wordt verbonden? Ook de eSATA?

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Neem een XFX 450W voeding dat is meer dan genoeg zolang je geen 2de kaart erin steekt, ook zou ik voor een 6870 gaan is 10 euro meer maar is het waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yzx schreef op zondag 17 juli 2011 @ 13:37:
Neem een XFX 450W voeding dat is meer dan genoeg zolang je geen 2de kaart erin steekt, ook zou ik voor een 6870 gaan is 10 euro meer maar is het waard :)
Is 450W ook genoeg als ik eventueel zou gaan overklokken? of kan dat uberhaupt niet met deze mobo/processor? Wat is precies het voordeel van 6870, gewoon sneller en beter of nog een bepaald ander aspect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2011 @ 13:39:
[...]

Is 450W ook genoeg als ik eventueel zou gaan overklokken? of kan dat uberhaupt niet met deze mobo/processor? Wat is precies het voordeel van 6870, gewoon sneller en beter of nog een bepaald ander aspect?
Neem dan maar 550W als je wilt OCen :) en de 6870 is gewoon sneller

Als je gaat OCen neem dan een Mugen2 Rev B erbij anders gaat het niet zo goed gaan dmv hitte

[ Voor 10% gewijzigd door yzx op 17-07-2011 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arashmickey
apNia schreef op zondag 17 juli 2011 @ 12:41:
Nog een kleine vraag, ik heb net m'n spullen binnen van de high def gaming kast uit de BBG, nou zit daar deze kast bij en wordt deze extra ventilator aangeraden. Er zitten in die kast echter al 3 ventilatoren die fluisterstil zijn. Waarom is deze ventilator dan aangeraden? Is het weggegooid geld? Zo nee, moet ik 'm er bij zetten (er is volgens mij haast geen plek meer voor) of een van de huidige ventilatoren vervangen?
Ik ga voor dezelfde behuizing, dus ik heb even naar jouw vraag gekeken. Hier vond ik in een review:
http://www.overclockerscl...er_cm690ii_advanced/3.htm
Cooler Master has included one 120mm and two 140mm case fans. All are made by Cooler Master and have a 3-pin power connector with a dual headed power adapter attached to it. One of the 140mm fans is a clear fan with blue LED lighting; this fan sits in the front and the LED lights can be turned on or off with a button on the top bezel. The non-LED 140mm and 120mm fans are exhaust fans that are located at the back and top of the case. The 120mm case fan is rated at 1200RPM and pushes 44 CFM with a sound level of 19.8dBA, the two larger fans are 1200RPM and are rated at 17dBA. It is nice to see all of the fans rated under 20dBA.
Ik hoop dat dit jou helpt.

[ Voor 29% gewijzigd door arashmickey op 17-07-2011 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yzx schreef op zondag 17 juli 2011 @ 12:10:
[...]

Omdat iedereen een i5 2500k neemt met 6870's en als ze iets anders doen wordt dat meeestal i7 2600k met een 6950 of Nividia varriant
Nee omdat alleen dit wordt geadviseerd. Iedereen moet een Core i5 2500k nemen, allemaal HD6870's CrossFire, allemaal een XFX voeding en ga zo maar door.
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2011 @ 13:39:
[...]

Lees de TS!

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

arashmickey schreef op zondag 17 juli 2011 @ 13:46:
[...]

Ik ga voor dezelfde behuizing, dus ik heb even naar jouw vraag gekeken. Hier vond ik in een review:
http://www.overclockerscl...er_cm690ii_advanced/3.htm

[...]

Ik hoop dat dit jou helpt.
Hey arasmickey, bedankt voor je research :)
Wat ik me juist afvroeg is waarom de BBG een extra fan aanraadt. Ik heb deze gekocht, maar de kast LIJKT voldoende gekoeld te worden eigenlijk. Het enige wat gaat loeien (bij gamen) is de grafische kaart of de CPU fan (moet ik binnenkort ff uitvogelen waar het geluid vandaan komt). Maar met de standaard ventilatie lijkt niks mis. Met andere woorden, waarom raadt de BBG het überhaupt aan deze fan te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arashmickey
Grappig... Ik zat de review na te lezen, en plots besefte ik dat het deze info jou niet helpt. Wellicht is die fan idd voor iets anders dan stilte - extra cooling of zo. Ik weet het niet, maar veel succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

apNia schreef op zondag 17 juli 2011 @ 14:15:
[...]

Hey arasmickey, bedankt voor je research :)
Wat ik me juist afvroeg is waarom de BBG een extra fan aanraadt. Ik heb deze gekocht, maar de kast LIJKT voldoende gekoeld te worden eigenlijk. Het enige wat gaat loeien (bij gamen) is de grafische kaart of de CPU fan (moet ik binnenkort ff uitvogelen waar het geluid vandaan komt). Maar met de standaard ventilatie lijkt niks mis. Met andere woorden, waarom raadt de BBG het überhaupt aan deze fan te kopen?
Extra airflow

Gebruik je de stock CPU koeler? Zo niet dan is het je GPU, snel uitvinden? Stress je GPU eens door furmark en kijk dan met MSI afterburner hoe je fan gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

yzx - bij starcraft gaat ie al loeien, binnenkort krijg ik de CPU fan uit de BBG, nu zit de stock cooler er nog op...

Net even testje gerunned, en het lijkt toch m'n grafische kaart te zijn (nvidia), die zo loeit. Moet 'm overigens ook ff 1 plek naar beneden verhuizen, als ik 3D spullen run komt er een soort buzz over m'n boksen. Vermoed dat het signaal "lekt" naar m'n audio ofzo.

[ Voor 7% gewijzigd door apNia op 17-07-2011 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

apNia schreef op zondag 17 juli 2011 @ 14:25:
yzx - bij starcraft gaat ie al loeien, binnenkort krijg ik de CPU fan uit de BBG, nu zit de stock cooler er nog op...

Net even testje gerunned, en het lijkt toch m'n grafische kaart te zijn (nvidia), die zo loeit. Moet 'm overigens ook ff 1 plek naar beneden verhuizen, als ik 3D spullen run komt er een soort buzz over m'n boksen. Vermoed dat het signaal "lekt" naar m'n audio ofzo.
Er bestaan aftermarket koelers voor GPU's die helpen goed als je zoeen jet ventilator er op hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Nou ik vraag me dan vooral af hoe de placement van m'n grafische kaart moet zijn:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZI8NC.jpg

Hij kan nog iets naar beneden, maar zit dan met die 2 koelers op de kaart heel dicht op de voeding. Nou is dat wel om lucht binnen te krijgen, maar is dat voldoende?

(ik wil dit doen omdat bij 3D applicaties ik een "brom" door m'n speakers krijg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Ik denk dat het eerder aan je speakers ligt als ze brommer :P

Ik zie dat je een TF2 hebt, vind je die dan luid? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:04
Oke mijn game systeem onderdelen zijn binnen en zojuist geassembleerd!

Afbeeldingslocatie: http://hmdlive.com/images/pc_001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://hmdlive.com/images/pc_002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://hmdlive.com/images/pc_003b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://hmdlive.com/images/pc_003.jpg

Afbeeldingslocatie: http://hmdlive.com/images/pc_004.jpg

Eerst had ik de cpu koeler boven het geheugen gedaan maar toen stak hij teveel de kast uit dus daarom maar aan de andere kant gedaan. De Corsair Vengeance modules passen net naast het grote koelblok van de Mugen 2.

Ik had even over het hoofd gezien dat er geen IDE aansluiting meer is dus moet ik nog even mijn optische stations vervangen met sata modellen maar dat komt van de week wel. Grappig genoeg kon ik mijn oude Windows 7 installatie booten zonder enige problemen. Drivers erop en gassen maar. Uiteraard ga ik hem nog even opnieuw installeren zodra ik mijn sata stations heb.

Volgende maand gaat de nVidia GTX 260 nog vervangen worden door een Asus GTX 580 Matrix. De 80GB Intel SSD wordt mogelijk nog een 250GB versie uit de nieuwe 510 series.

Ik ben van Core 2 Q6600, 6GB, GTX 260 nu dus naar i7 2600K, 16GB, GTX 580 *O*

Heerlijk systeem!! :D

[ Voor 8% gewijzigd door Sir_Hendro op 17-07-2011 16:54 ]

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

yzx schreef op zondag 17 juli 2011 @ 14:40:
Ik denk dat het eerder aan je speakers ligt als ze brommer :P

Ik zie dat je een TF2 hebt, vind je die dan luid? :o
TF2? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

De koeler op je grafische kaart :P

@Sir : mooi mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik heb geen idee yzx, ik ben niet geen bright light als het op hardware aankomt. Deze zat standaard op m'n MSI kaart :)
En ja, hij wordt echt best luid als ik games opstart :)

Vragen blijven staan though,
1) Is het slim m'n kaart naar beneden te verhuizen ivm te dicht op de koeling voeding?
2) Moet ik nog wel een extra fan installeren? Of is het eigenlijk een beetje een overbodige aanschaf geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

apNia schreef op zondag 17 juli 2011 @ 14:52:
Ik heb geen idee yzx, ik ben niet geen bright light als het op hardware aankomt. Deze zat standaard op m'n MSI kaart :)
En ja, hij wordt echt best luid als ik games opstart :)

Vragen blijven staan though,
1) Is het slim m'n kaart naar beneden te verhuizen ivm te dicht op de koeling voeding?
2) Moet ik nog wel een extra fan installeren? Of is het eigenlijk een beetje een overbodige aanschaf geweest?
Nee, laat hem daar maar staan, en die extra fan kun je die opzei instaleren? Zo ja laat ie versie lucht naar binnen blazen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Je bedoelt aan de kap die je er af haalt? Is dat niet fucking irritant met dat kabeltje steeds? :)

offtopic:
Als iemand weet waardoor het buzzende geluid door m'n speakers kan komen tijdens 3D games hoor ik dat graag, anders ff ander topic over aanmaken. Is wel offtopic namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

apNia schreef op zondag 17 juli 2011 @ 15:10:
Je bedoelt aan de kap die je er af haalt? Is dat niet fucking irritant met dat kabeltje steeds? :)

offtopic:
Als iemand weet waardoor het buzzende geluid door m'n speakers kan komen tijdens 3D games hoor ik dat graag, anders ff ander topic over aanmaken. Is wel offtopic namelijk :)
Nee ik bedoelde eerder in je zeipaneel :P welke case heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ja dat bedoel ik ook, zijpaneel. Ik heb deze kast. Dat wordt denk ik irritant met 'm er steeds op/af te halen ivm kabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

apNia schreef op zondag 17 juli 2011 @ 15:16:
Ja dat bedoel ik ook, zijpaneel. Ik heb deze kast. Dat wordt denk ik irritant met 'm er steeds op/af te halen ivm kabeltje.
Doe je je kist zovaak open dan? :+
Ik zou heb ik de onderste plaatsen zodat die verse lucht aan je GPU geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Onderop in m'n kast, of de onderste inlaat van m'n zijpaneel? (hij kan namelijk ook op de bodem van m'n kast gemonteerd worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

apNia schreef op zondag 17 juli 2011 @ 15:21:
Onderop in m'n kast, of de onderste inlaat van m'n zijpaneel? (hij kan namelijk ook op de bodem van m'n kast gemonteerd worden)
Onderste aan de zijpaneel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Bedankt yzx, je bent een lieverd O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:31

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2011 @ 10:55:
[...]

Ik zeg: "Geen van beide."
s1366 zou ik sowieso niet meer in investeren, maar je s1155 systeem is, wat mij betreft, alles behalve optimaal.
Lees de startpost even en beantwoord de vragen daar, dan kunnen we je gericht helpen :)
ik heb zelf het meeste al uitgezocht, ik heb er voor de volledigheid een gpu en SSD bij gedaan om dingen als: "er moet een gpu bij" te voorkomen. Dus als je het systeem excl SSD en GPU ziet (heb er nog wel een tijdelijke liggen), wat is er dan mis mee? @V8 cooler: tis een casemod met window, en dus wil ik wel looks 8)
@SSD en GPU: die ga ik nog later uitzoeken, die zijn idd niet optimaal.
Snobbieh schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 22:58:
[...]

Als je meer een "toekomst" gerichte computer wil, dan zou ik voor de Sandy Bridge gaan. SB doet het veel beter in gaming en alle daagse dingen. Ook heb je het voordeel dat het sneller video's kan renderen. Ik heb zelf ook nog zitten twijfelen tussen X58 en P67 en ben toch gegaan voor de P67, en geen enkel haartje op mijn lichaam heeft er spijt van ;)

EDIT: Als je dan toch EVGA ziek bent (zijn we met 2 :P), kan je toch even goed ook nog voor een EVGA nVidia graka gaan, niet? :)
Nu je het zegt :P Zie ik dat er ook EVGA cheap-kaartjes zijn :+
Die zoek ik dus nog uit, moet wel mooi zijn he ;)

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snobbieh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 07:14
F.West98 schreef op zondag 17 juli 2011 @ 16:00:
[...]

ik heb zelf het meeste al uitgezocht, ik heb er voor de volledigheid een gpu en SSD bij gedaan om dingen als: "er moet een gpu bij" te voorkomen. Dus als je het systeem excl SSD en GPU ziet (heb er nog wel een tijdelijke liggen), wat is er dan mis mee? @V8 cooler: tis een casemod met window, en dus wil ik wel looks 8)

[...]

Nu je het zegt :P Zie ik dat er ook EVGA cheap-kaartjes zijn :+
Die zoek ik dus nog uit, moet wel mooi zijn he ;)
Mijn GTX 570 is nu ook niet een van de mooiste, maar ben tevreden over de prestatie's, en dat is toch wel het belangrijkste :D

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrim
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:18
Ik heb m'n nieuw te bouwen systeem bijna af, maar misschien hebben jullie nog suggesties?
De resolutie van het scherm is 1920*1080, en ik speel vooral Crysis (2), C&C 3 en wat oudere GTA versies. In de toekomst komt hier BF3 bij, dus DX11 features moeten goed draaien. Het budget is ongeveer 750 euro totaal, maar mocht het echt veel opleveren dan kan ik er wel ietsje overheen. Verder is het belangrijk dat de voeding modulair is.
Tot nu toe heb ik dit:

#ProductPrijsSubtotaal
1Philips 222E2SB€ 99,-€ 99,-
1Thermaltake Dokker VM600M1W2Z€ 46,95€ 46,95
2Cooler Master SickleFlow 120 Red LED 120mm, 120mm€ 5,83€ 11,66
1Logitech UltraX Premium Keyboard (Qwerty)€ 16,86€ 16,86
1Creative Fatal1ty Gaming Headset€ 25,-€ 25,-
1Club3D CGAX-68724O€ 146,10€ 146,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 547,46

Er zit inderdaad geen cpu, ram en dvd drive in, omdat ik er tijdelijk een goedkope tweedehands cpu in zet tot de release van Bulldozer. Ram en een dvd drive zijn niet zo belangrijk omdat ik daarvan toch de goedkoopste pak van de webshop die ik uiteindelijk kies. Het gaat dus om de 'hoofd'onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F.West98 schreef op zondag 17 juli 2011 @ 16:00:
[...]

Het hangt een beetje af van je eisen, daarom zei ik ook lees de startpost, maar voeding, CPU, videokaart, SSD, HDD, moederbord en CPU-koeler zou ik allemaal een andere voor kiezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:31

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2011 @ 17:35:
[...]

Het hangt een beetje af van je eisen, daarom zei ik ook lees de startpost, maar voeding, CPU, videokaart, SSD, HDD, moederbord en CPU-koeler zou ik allemaal een andere voor kiezen ;)
Voeding: Gevraagd bij voeding-BBG
CPU: Ik wil overclocken en veel kracht hebben
SSD: Komt pas later (lezen is een vak ;) ) dus die ga ik nog vragen in SSD-BBG, maar tot nu toe raadden ze de 320 aan, want daar was iets speciaals mee... (maar wat :P en suggesties zijn welkom)
GPU: Snel een gekozen, ga ik nog zoeken, zelfde als SSD
HDD: 2x1TB is veel duurder, welke 2TB dan?
mobo: I like EVGA en nu die mogelijkheid er is I want
CPU-koeler: V8 heeft wel mooie look, I know, scythe Mugen 2 rev B is beter, maar deze is mooier ;) Als je een mooie en goede suggestie hebt, graag :)

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broabander
  • Laatst online: 20-08 22:04
R_W schreef op zondag 17 juli 2011 @ 04:27:
[...]

DDR3 is in mijn ogen niet de moeite waard om je moederbord te upgraden. Je gaat nu geld investeren waar je echt weinig profijt van gaat hebben. Voor 3-400 kun je veel verder upgraden:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 2400€ 147,73€ 147,73
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G€ 43,85€ 43,85
1Sapphire Radeon HD 6770 1GB GDDR5€ 95,80€ 95,80
1Asrock H67M-GE€ 77,35€ 77,35
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 364,73

Evt kun je ook de i3-2100 als je het nog goedkoper wil. Op deze manier haal je een veel snellere processor in huis en zit je nog ruim binnen je budget.
Maar dan kom ik dus wel aan meer dan 3-400, want dan moet er nog W7 en een nieuwe HDD bij, vandaar dat ik dacht: misschien red ik het er nog een paar jaar mee als ik m'n processor recycle ;)

Nieuw moederboard was niet zozeer voor het geheugen meer omdat deze huidige Dell niet (ja, misschien softwarematig) overclockbaar is en dat zou dan toch wel moeten om ipv een nieuwe processor te fungeren.

Want ik kan ook wel nu een nieuwe gaan bouwen en goed, maar dat kost natuurlijk weer €1000+, of ik doe nog een paar jaar met deze in huidige toestand en erger me over een jaar kapot :P vandaar dat ik op zoek ben naar een soort van gouden middenweg ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Broabander op 17-07-2011 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassissss
  • Laatst online: 21-08 13:59
Best heren,

Wil binnenkort een nieuw systeem gaan kopen maar ik ben nu een beetje aan het twijfelen wat te doen.
Ik had bedacht dat het volgende systeem het ging worden:
#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master CM 690 II€ 65,90€ 65,90
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 33,90€ 33,90
1XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan)€ 69,55€ 69,55
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB€ 92,-€ 92,-
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 64,26€ 64,26
1Asus P8Z68-V€ 133,-€ 133,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 887,09

Nu bedacht ik mij dat n de toekomst de 560 mss niet helemaal genoeg zou zijn en gasten op dit forum zag zeggen dat 2x6870 super bang for bucks is.
Mn max budget is 950€ dus dan zou ik mn caching SSD ook ditchen en die dan later (als ie waarschijnlijk ook goedkoper is) alsnog kopen.
Ik wil graag Witcher 2, Dragon age II en in de toekomst Skyrim enz. spelen. Naast mn standaard 22" beeldscherm heb ik een 32" HDTV die ik graag op mn kaart wil aansluiten.
De 2 6870 zijn 1,5 keer zo duur, gaan ze ook 1,5 keer zo lang mee (futureproof)?
Wat is volgend jullie de beste optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r
  • Laatst online: 30-07 14:25

HaX0r

n00b

Cassissss schreef op zondag 17 juli 2011 @ 19:59:
Best heren,

Wil binnenkort een nieuw systeem gaan kopen maar ik ben nu een beetje aan het twijfelen wat te doen.
#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master CM 690 II€ 65,90€ 65,90
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 33,90€ 33,90
1XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan)€ 69,55€ 69,55
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB€ 92,-€ 92,-
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 64,26€ 64,26
1Asus P8Z68-V€ 133,-€ 133,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 887,09

Nu bedacht ik mij dat n de toekomst de 560 mss niet helemaal genoeg zou zijn en gasten op dit forum zag zeggen dat 2x6870 super bang for bucks is.
Mn max budget is 950€ dus dan zou ik mn caching SSD ook ditchen en die dan later (als ie waarschijnlijk ook goedkoper is) alsnog kopen.
Ik wil graag Witcher 2, Dragon age II en in de toekomst Skyrim enz. spelen. Naast mn standaard 22" beeldscherm heb ik een 32" HDTV die ik graag op mn kaart wil aansluiten.
De 2 6970 zijn 1,5 keer zo duur, gaan ze ook 1,5 keer zo lang mee (futureproof)?
Ik zou inplaats van de pricewatch: Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile voor de pricewatch: G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL gaan. Die heeft een kleiner formaat en is betrouwbaarder. Hij kan in bijna alle combinaties gebruikt worden.

Je gaat absoluut niet 1,5 keer langer mee met de 6970. Persoonlijk heb ik dit wel gedaan maar ik weet dat het verschil dat dat gaat uitmaken niet heel veel groter zal zijn. Ik had echter het budget en waarom zou je dan niet voor het besten van het besten gaan, ook al is het minder bang for buck? Ik heb deze: pricewatch: Asus EAH6970 DCII/2DI4S/2GD5 . Als je het budget hebt en schijt hebt aan de kleine winst bij static renderen bij de nvidea kaart zou ik daar voor gaan.

Verder ziet het er prima uit! ;)

Edit:SSD later kopen is een hele goede. Skyrim is toch nog niet uit. Waarom heb ik daar niet aan gedacht!? :S

Niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaX0r schreef op zondag 17 juli 2011 @ 20:15:
[...]

Ik zou inplaats van de pricewatch: Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile voor de pricewatch: G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL gaan. Die heeft een kleiner formaat en is betrouwbaarder. Hij kan in bijna alle combinaties gebruikt worden.
Betrouwbaarder, heb je cijfers? Lijkt me onzin.
Ze zijn ook niet kleiner trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassissss
  • Laatst online: 21-08 13:59
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2011 @ 20:23:
[...]

Maakt dus niet uit?
Of is er nog wel een verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blehz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-08 21:53
ik vraag me toch af waarom altijd die 3 slots Asus kaart hier altijd wordt genomen/aangeprezen?
Ga voor een 6950 PE/OC en unlock de shaders, het verschil ga je niet merken ;)

2x 6870 kan je overwegen, maar crossfire werkt niet altijd en dat is iets dat mij toch heeft doen besluiten om gewoon 1 kaart te nemen.
Weet dat die 560 maar 1GB geheugen heeft en waarschijnlijk minder lang zal meegaan als een 2GB kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cassissss schreef op zondag 17 juli 2011 @ 19:59:
Best heren,

[..]

De 2 6870 zijn 1,5 keer zo duur, gaan ze ook 1,5 keer zo lang mee (futureproof)?
In de toekomst is niets genoeg ;)
Met een pricewatch: MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC kun je eerst prima gamen.
Een pricewatch: MSI N560GTX-Ti Hawk is een stukje sneller en duurder, dan heb je ook al bijna een pricewatch: Sapphire HD6950 Dirt3 Edition
Als je meer wilt uitgeven kun je voor 2x pricewatch: XFX HD 6870 1024 MB DDR5 Black Edition gaan, maar voor één monitor is dat wellicht een beetje overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r

HaX0r

n00b

Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2011 @ 20:23:
[...]

Wellicht een foute woordkeuze dit slaat op wat daarachter staat. ;) Welke zou jij nemen?
Hij is niet kleiner maar wel minder hoog? Dat is toch kleiner?

[ Voor 9% gewijzigd door HaX0r op 17-07-2011 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

blehz schreef op zondag 17 juli 2011 @ 20:26:
ik vraag me toch af waarom altijd die 3 slots Asus kaart hier altijd wordt genomen/aangeprezen?
Ga voor een 6950 PE/OC en unlock de shaders, het verschil ga je niet merken ;)

2x 6870 kan je overwegen, maar crossfire werkt niet altijd en dat is iets dat mij toch heeft doen besluiten om gewoon 1 kaart te nemen.
Weet dat die 560 maar 1GB geheugen heeft en waarschijnlijk minder lang zal meegaan als een 2GB kaart
Tegenwoordig werkt CFX altijd, gewoon wachten op de patch van de game en/of de driver van AMD

@Icec_old, niet zoeen grote overkill

[ Voor 3% gewijzigd door yzx op 17-07-2011 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barthezz Brick
Ik ben juist voor 2x 6870 gegaan omdat het in mijn ogen veel voor "weinig"geld is! Welke 6870 je neemt moet je zelf weten!

Met 2x 6870 kun je nog een hele tijd vooruit, maar hoelang is gissen inderdaad want het kan snel gaan in de wereldje!

Maar games als BF3 moeten toch wel op max out gespeeld kunnen worden met 2x 6870! En anders heb ik een kut aankoop gedaan ;)

Ben juist voor deze opstelling gegaan omdat hij door veel mensen werd aangeraden inplaats van een 6950!

[ Voor 48% gewijzigd door Barthezz Brick op 17-07-2011 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertjan94
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-04 21:37
Theregiment schreef op zondag 17 juli 2011 @ 21:35:
Ik ben juist voor 2x 6870 gegaan omdat het in mijn ogen veel voor "weinig"geld is! Welke 6870 je neemt moet je zelf weten!

Met 2x 6870 kun je nog een hele tijd vooruit, maar hoelang is gissen inderdaad want het kan snel gaan in de wereldje!

Maar games als BF3 moeten toch wel op max out gespeeld kunnen worden met 2x 6870! En anders heb ik een kut aankoop gedaan ;)

Ben juist voor deze opstelling gegaan omdat hij door veel mensen werd aangeraden inplaats van een 6950!
Uitendelijk is een single card + de optie voor een tweede kaart het meest futureproof, een enkele 6950 kan nu (bijna) alle games maxed out spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaX0r schreef op zondag 17 juli 2011 @ 20:32:
[...]

Wellicht een foute woordkeuze dit slaat op wat daarachter staat. ;) Welke zou jij nemen?
Hij is niet kleiner maar wel minder hoog? Dat is toch kleiner?
Maakt eigenlijk niets uit welke je kiest, hangt van de prijs af en eventueel welke je mooier vind.
Minder hoog zijn die G.Skill ook niet volgens mij, hij heeft gekozen voor de Low Profile variant van de Corsairs.
yzx schreef op zondag 17 juli 2011 @ 20:49:
[...]

Tegenwoordig werkt CFX altijd, gewoon wachten op de patch van de game en/of de driver van AMD

@Icec_old, niet zoeen grote overkill
Dus CrossfireX werkt niet altijd, anders hoefde je niet te wachten.
De ondersteuning is wel een stuk beter dan vroeger.

Ik zei ook nergens dat het grote overkill was ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2011 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oops, dubbel...

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2011 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r

HaX0r

n00b

Robbertjan94 schreef op zondag 17 juli 2011 @ 22:03:
[...]

Uitendelijk is een single card + de optie voor een tweede kaart het meest futureproof, een enkele 6950 kan nu (bijna) alle games maxed out spelen?
Absoluut. Een enkele 6970 met 2GB beslaat echter 3 slots dus je kan er niks bijprikken. Best jammer. Zou graag 2x een 6970 2GB hebben draaien. Ook goed voor bitcoins? Ik heb ook maar weer wat gehoord hoor. Maar tegen die tijd koop je gewoon weer een ziek singlecard die die games wel weer kan draaien. En verkoop je je oude. Als je dit een beetje snel doet kan je nog een goed bedrag voor je kaart krijgen. In principe betaal je dan dus weinig voor nieuwe hardware. Dit moet je echter wel steeds blijven doen anders wordt je hardware te oud voor verkoop en betaal je weer de volle mep.

Ik heb dit vroeger gedaan en heb nu 3 jaar pauze daarvan genomen. Heb ik erg veel spijt van. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:47

Osxy

Holy crap on a cracker

HaX0r schreef op zondag 17 juli 2011 @ 22:10:
[...]

Absoluut. Een enkele 6950 met 2GB beslaat echter 3 slots dus je kan er niks bijprikken. Best jammer. Zou graag 2x een 6950 2GB hebben draaien. Ook goed voor bitcoins? Ik heb ook maar weer wat gehoord hoor. Maar tegen die tijd koop je gewoon weer een ziek singlecard die die games wel weer kan draaien. En verkoop je je oude. Als je dit een beetje snel doet kan je nog een goed bedrag voor je kaart krijgen. In principe betaal je dan dus weinig voor nieuwe hardware. Dit moet je echter wel steeds blijven doen anders wordt je hardware te oud voor verkoop en betaal je weer de volle mep.

Ik heb dit vroeger gedaan en heb nu 3 jaar pauze daarvan genomen. Heb ik erg veel spijt van. :(
Hoe kom je daarbij? Mijn Sapphire 6950 2GB Dirt 3 editie is toch echt maar 2 slots.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaX0r schreef op zondag 17 juli 2011 @ 22:10:
[...]

Absoluut. Een enkele 6950 met 2GB beslaat echter 3 slots dus je kan er niks bijprikken. Best jammer.
Ehm, volgens mij is er slechts één HD6950 die 3 slots inneemt: pricewatch: Asus EAH6950 DCII/2DI4S/2GD5
De rest is gewoon 2 slots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barthezz Brick
Robbertjan94 schreef op zondag 17 juli 2011 @ 22:03:
[...]

Klopt maar ik had nu meer waar voor mijn geld voor een 50e meer dan met maar 1 6950! Maar je hebt gelijk nu 1 6950 en later nog 1 6950 is sneller maar niet super veel en op sommige games dus helemaal niet.. dus wat is slim? Ik ben voor de 2x 6870 dual fan black edition gegaan omdat ik 1. niet op zulke hoge resoluties game (1620x1050) en 2 ik het niet ga merken of ik op 150fps game of op 130fps, bijwijze van spreken!

Check: http://www.anandtech.com/bench/Product/299?vs=301

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 09:31

Knaak

It's me, Mario!

Twin frozr 3 is ook 3 slots, aangezien de fans 5mm uitsteken kan dit problemen opleveren met 2 videokaarten tegen elkaar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r

HaX0r

n00b

Osxy schreef op zondag 17 juli 2011 @ 22:12:
[...]

Hoe kom je daarbij? Mijn Sapphire 6950 2GB Dirt 3 editie is toch echt maar 2 slots.
Heb het hier ook over 6970.
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2011 @ 22:13:
[...]

Ehm, volgens mij is er slechts één HD6950 die 3 slots inneemt: pricewatch: Asus EAH6950 DCII/2DI4S/2GD5
De rest is gewoon 2 slots.
En die zal je dan maar net hebben. 8)7 Welke had ik beter kunnen nemen? Mocht ik CF willen draaien met 2 6970's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brodo
  • Niet online
Wacht.. waarom zie ik hier geen gtx 570's maar wel 6970's? Fanboys of gewoon? Want om zomaar de een over de andere aan te bevelen slaat nergens op.. je moet echt kijken naar individuele games en dan nog is het verschil maar een paar fps ;)

MARRRRR van wat ik gehoord heb schalen de 69**'s beter in cf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:47

Osxy

Holy crap on a cracker

HaX0r schreef op zondag 17 juli 2011 @ 22:45:
[...]

Heb het hier ook over 6970.

[...]

En die zal je dan maar net hebben. 8)7 Welke had ik beter kunnen nemen? Mocht ik CF willen draaien met 2 6970's?
Je poste anders toch echt 6950 ;)

Overigens zijn er genoeg 6970's die gewoon 2 slot zijn. Je zal er alleen specifiek rekening mee moeten houden.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

revivespirit schreef op zondag 17 juli 2011 @ 22:59:
Wacht.. waarom zie ik hier geen gtx 570's maar wel 6970's? Fanboys of gewoon? Want om zomaar de een over de andere aan te bevelen slaat nergens op.. je moet echt kijken naar individuele games en dan nog is het verschil maar een paar fps ;)

MARRRRR van wat ik gehoord heb schalen de 69**'s beter in cf ;)
A) CFX scaled beter dan SLI, vooral de AMD 6xxx series
B) AMD is meestal zuiniger & meer prijs to performance dan Nvidia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brodo
  • Niet online
yzx schreef op zondag 17 juli 2011 @ 23:05:
[...]

Meh B klopt niet bij de 570/6970, zou je ook kunnen zeggen dat nvidia minder driver problemen had/heeft ;)

Mja van wat ik gehoord heb, single, ook al is het verschil klein, 570>6970 onder 1900x1200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r

HaX0r

n00b

Osxy schreef op zondag 17 juli 2011 @ 23:00:
[...]

Je poste anders toch echt 6950 ;)

Overigens zijn er genoeg 6970's die gewoon 2 slot zijn. Je zal er alleen specifiek rekening mee moeten houden.
Ow faal, mijn excuses. Heb het aangepast. ;)

Maar welke zouden dus het beste zijn voor een CF opstelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Theregiment schreef op zondag 17 juli 2011 @ 22:14:
[...]

Klopt maar ik had nu meer waar voor mijn geld voor een 50e meer dan met maar 1 6950! Maar je hebt gelijk nu 1 6950 en later nog 1 6950 is sneller maar niet super veel en op sommige games dus helemaal niet.. dus wat is slim? Ik ben voor de 2x 6870 dual fan black edition gegaan omdat ik 1. niet op zulke hoge resoluties game (1620x1050) en 2 ik het niet ga merken of ik op 150fps game of op 130fps, bijwijze van spreken!

Check: http://www.anandtech.com/bench/Product/299?vs=301
Dat vooral, en tegen de tijd dat je nieuwe grafische macht & kracht nodig hebt kun je een 7870 in CFX zetten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brodo
  • Niet online
HaX0r schreef op zondag 17 juli 2011 @ 23:07:
[...]

Ow faal, mijn excuses. Heb het aangepast. ;)

Maar welke zouden dus het beste zijn voor een CF opstelling?
Lightnings ;D 2 slots, gebinned =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
yzx schreef op zondag 17 juli 2011 @ 23:05:
[...]

Inderdaad.
Echt gewoon 1.9 en zelfs 2.043 scaling met de 6950 2GB.

Ziekelijk gewoon :P
Ben altijd Nvidia fanboy geweest maar sinds 4870 niet anders dan AMD meer gehad.

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

revivespirit schreef op zondag 17 juli 2011 @ 23:10:
[...]

Lightnings ;D 2 slots, gebinned =)
Lekker duur doen? :z

@Dutch: gister nog een 256mb 5700XL nvidia vast gehad :P wat een fat ding was mich dat

[ Voor 22% gewijzigd door yzx op 17-07-2011 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brodo
  • Niet online
Hehehe het zijn de beste kom op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertp1
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Arrim schreef op zondag 17 juli 2011 @ 17:22:
Ik heb m'n nieuw te bouwen systeem bijna af, maar misschien hebben jullie nog suggesties?
De resolutie van het scherm is 1920*1080, en ik speel vooral Crysis (2), C&C 3 en wat oudere GTA versies. In de toekomst komt hier BF3 bij, dus DX11 features moeten goed draaien. Het budget is ongeveer 750 euro totaal, maar mocht het echt veel opleveren dan kan ik er wel ietsje overheen. Verder is het belangrijk dat de voeding modulair is.
Tot nu toe heb ik dit:

#ProductPrijsSubtotaal
1Philips 222E2SB€ 99,-€ 99,-
1Thermaltake Dokker VM600M1W2Z€ 46,95€ 46,95
2Cooler Master SickleFlow 120 Red LED 120mm, 120mm€ 5,83€ 11,66
1Logitech UltraX Premium Keyboard (Qwerty)€ 16,86€ 16,86
1Creative Fatal1ty Gaming Headset€ 25,-€ 25,-
1Club3D CGAX-68724O€ 146,10€ 146,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 547,46

Er zit inderdaad geen cpu, ram en dvd drive in, omdat ik er tijdelijk een goedkope tweedehands cpu in zet tot de release van Bulldozer. Ram en een dvd drive zijn niet zo belangrijk omdat ik daarvan toch de goedkoopste pak van de webshop die ik uiteindelijk kies. Het gaat dus om de 'hoofd'onderdelen.
die headset heeft echt een beroerde geluidskwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

revivespirit schreef op zondag 17 juli 2011 @ 23:13:
[...]

Hehehe het zijn de beste kom op :+
Nee hoor dat zijn de LCS 6970's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brodo
  • Niet online
yzx schreef op zondag 17 juli 2011 @ 23:17:
[...]

Nee hoor dat zijn de LCS 6970's ;)
:? LCS??? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

bertp1 schreef op zondag 17 juli 2011 @ 23:16:
[...]

die headset heeft echt een beroerde geluidskwaliteit
Dan is het tijd voor meneer bert om een nieuwe geluidskaart te kopen ;) want ik vind juist dat ze super kwaliteit geluid geven!

@revive
http://www.powercolor.com/global/techzone.asp?id=48

[ Voor 10% gewijzigd door Frozen op 17-07-2011 23:22 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brodo
  • Niet online
Die hebben toch niet al die extra vrm's ed? Zijn ze gebinned zoals de lightnings?=/
Volgens mij hadden we t namelijk over de beste KAART niet koeling :*)

en ja sorry, ik ben een beetje moe... Geen zin om dat kasteel van text door te spitten voor iets wat jullie me hier in 2 zinnen kunnen vertellen :+

EDITJE: stef hoe zit het met je vertex 3 max iops? Doet die van jou het ook nog flitsend?

[ Voor 25% gewijzigd door Brodo op 17-07-2011 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

revivespirit schreef op zondag 17 juli 2011 @ 23:22:
[...]

Die hebben toch niet al die extra vrm's ed? Zijn ze gebinned zoals de lightnings?=/
Ze zullen beter OCen dan de lighnings :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

revivespirit schreef op zondag 17 juli 2011 @ 23:22:
[...]

maar als je gaat kijken naar 6950's wil je graag wel degene met de beste cooling of etc. (waar je naar zoekt, dus coolers zijn weldegelijk aan de orde)

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brodo
  • Niet online
@allebij, mwah, je kan apart een waterblok kopen... of als je echt te veel geld hebt soort van plastic achtig materiaal uitzoeken wat warmte goed geleid en je hele pc in een aquarium met een paar mooie pompen hangen :*)

Nee even serieus, Ja nja... watercooling.. past dat in het budget? Zo ja ga ervoor =)
Stef nog even, hoe doet je ssd het nu? Want je zei iets over hogere degradatie graad.. Ik heb namelijk dezelfde en volgens mij doet hij het nog goed.. Is er nog een tootlje om de degradatie tegen te gaan?

EDIT: @ yzx je moet wel pompen en reservoirs ed aanschaffen 8)

[ Voor 31% gewijzigd door Brodo op 17-07-2011 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

revivespirit schreef op zondag 17 juli 2011 @ 23:25:
@allebij, mwah, je kan apart een waterblok kopen... of als je echt te veel geld hebt soort van plastic achtig materiaal uitzoeken wat warmte goed geleid en je hele pc in een aquarium met een paar mooie pompen hangen :*)

Nee even serieus, Ja nja... watercooling.. past dat in het budget? Zo ja ga ervoor =)
Die kosten evenveel als je lightnighs misschien 20euro meer, had ze overlaatst gevonden. Zijn niet meer in stock in die Duitse winkel :P De 6990 LCS kost 730 euro

Meestal als je zoeentje koopt heb je dat al Revive ;) of 2,3,4 :o

[ Voor 5% gewijzigd door yzx op 17-07-2011 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertp1
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Stef602 schreef op zondag 17 juli 2011 @ 23:21:
[...]

Dan is het tijd voor meneer bert om een nieuwe geluidskaart te kopen ;) want ik vind juist dat ze super kwaliteit geluid geven!

@revive
http://www.powercolor.com/global/techzone.asp?id=48
meen je dat nu? mijn pa had die ooit mee naar huis genomen van by alternate en toen ik die vergeleek met een sony mdr v150, wat ook al allesbehalve state of the art is, heb hem alleen getest voor muziek en dat was gewoon zwakke geluidskwaliteit, zowel met pc, gsm als hifi installatie, heb een custom hp pc waarvan ik niet weet welke geluidschip in het mobo steekt, maar hij doet het toch fijntjes met andere koptelefoons
Pagina: 1 ... 164 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voordat je hier je systeem of vraag post, zijn er wat zaken die gelezen of gedaan moet hebben. Lees de topicstart voor je je bericht typt!