I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670
Wat is er mis met gigabyte? Zijn juist vaak super stabiel.Snobbieh schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 12:21:
Omdat ik mijn moederbord mag vervangen door de B3 revisie, zit ik te twijfelen. Ik wil geen Gigabyte P67 meer (onstabiel als je lichte overclock doet, veel boot loops en dan BIOS crash,...
Ik vraag mij nu af, waarom neemt niemand een MSI moederbord hier? Deze zien er ook degelijk uit...
En over MSI, die vragen gewoon te veel voor wat je er voor krijgt.
Als je hun Super6 software of hun eigen functie's gebruikt om een kleine overclock te doen, dan is die niet stabiel en krijg je vaak "overclock error" maar ook een bios boot loop (pc start op, 3seconden later gaat pc af en dan opnieuw een boot, ...) en dan crasht de BIOS compleet... Dat vind ik toch echt wel droevig.thomasie schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 12:23:
[...]
Wat is er mis met gigabyte? Zijn juist vaak super stabiel.
En over MSI, die vragen gewoon te veel voor wat je er voor krijgt.
De MSI's zijn toch redelijk goedkoop als je kijkt naar de featureset en deze vergelijkt met andere merken?
Ah, my bad inderdaad, verkeerd gepost en verkeerd gelezen in jouw postthomasie schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 12:21:
[...]
Hij heeft alleen geen sandy bridge proc in zijn config, maar een dragon. Verder zeg ik nergens dat hij CF gaat draaien.
Elke voeding degradeert, ook de volgens sommige heilige XFX dingen, en als je je voeding 2 à 3 jaar gebruikt dan kan het heel goed dat er ongeveer 10% van het vermogen van de voeding afgaat. Verder zou je die 550Watt nog wat langer kunnen gebruiken, ook na upgrades.
Ik vind het prima dat je zegt dat het voor overklokken enzo wat krap is als je 450W hebt, en als je dat kunt onderbouwen is daar ook niks mis mee. Maar vooral de cijfers die je geeft voor randapparatuur zijn erg buiten proportie. Het mooie is dat als je die wattages niet gewoon een keer opzoekt maar het met nattevingerwerk blijft doen, dit ook steeds epischer wordt tot een HDD op het laatst 20W verbruikt en een DVD brander toch zeker wel 50W

Ik blijf er bij, 'voor de toekomst' een grote headroom op je voeding heeft alleen zin als je in de toekomst ook daadwerkelijk gaat overclocken of crossfire / SLI gaat draaien. Waarom? Omdat videokaarten en processoren in de toekomst alleen maar zuiniger bij dezelfde prestaties worden.
Een HDD kan idd geen 15W gebruiken, maar wel 10. Een DVD brander gebruikt met gemak 30W. Verder zeg ik niet dat een HDD 20W gebruikt een DVD brander 50W...Struikrover schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 12:34:
[...]
Ah, my bad inderdaad, verkeerd gepost en verkeerd gelezen in jouw post. De X4 955 is inderdaad een redelijke stroomslurper, op 3.7GHz kan het hele systeem zo'n 400W uit het stopcontact trekken. Dan heb je echter wel een vrij absurde setup, met die videokaart...
Ik vind het prima dat je zegt dat het voor overklokken enzo wat krap is als je 450W hebt, en als je dat kunt onderbouwen is daar ook niks mis mee. Maar vooral de cijfers die je geeft voor randapparatuur zijn erg buiten proportie. Het mooie is dat als je die wattages niet gewoon een keer opzoekt maar het met nattevingerwerk blijft doen, dit ook steeds epischer wordt tot een HDD op het laatst 20W verbruikt en een DVD brander toch zeker wel 50W.
Ik blijf er bij, 'voor de toekomst' een grote headroom op je voeding heeft alleen zin als je in de toekomst ook daadwerkelijk gaat overclocken of crossfire / SLI gaat draaien. Waarom? Omdat videokaarten en processoren in de toekomst alleen maar zuiniger bij dezelfde prestaties worden.
Laten we maar ophouden voordat een mod ons schopt omdat we vrij offtopic discussieren
De Hawk is duidedelijk 2-3 dB luider dan de Black Edition dual fan van XFX, en 2-3dB is toch al luid
http://images.hardwarecan...DUP/HD6870-ROUNDUP-94.jpg
Maar hij is wel 5graden koeler
En waar jij vandaan haalt dat hij beter is? De XFX is standaard uit de fabriek de snelste 6870 die er is.
[ Voor 5% gewijzigd door yzx op 14-07-2011 12:57 ]
Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III
Ik ben redelijk nieuw hier, dus bij voorbaat excuses als ik overbodige vragen stel
Ik ben, na zo'n 5 jaar, toe aan een nieuwe game pc. Heb de laatste paar dagen eens wat op tweakers rondgekeken en ben uitgekomen op de BBG's. Erg handig!
Mijn (voorlopige) wenslijst ziet er als volgt uit (flink gebaseerd op het game pc systeem uit de BBG van juli 2011):
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 42,- | € 42,- |
1 | Cooler Master CM 690 II Advanced | € 79,50 | € 79,50 |
1 | Cooler Master Hyper 212 Plus | € 21,95 | € 21,95 |
1 | XFX Pro 550W | € 54,90 | € 54,90 |
1 | G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL | € 66,- | € 66,- |
1 | AMD Phenom II X6 1090T Black Edition | € 136,26 | € 136,26 |
1 | Gigabyte GA-970A-UD3 | € 82,90 | € 82,90 |
1 | MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC | € 194,75 | € 194,75 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 678,26 |
Ik heb niet echt een max budget, maar geen zin om € 1500 uit te geven aan een über dikke bak.
Dus ik vind rond de € 800,- wel genoeg.
Ik wil gewoon lekker van de nieuwste games genieten zonder dat m'n pc gaat reutelen
Dan moet je denken aan games zoals Skyrim, die op mijn huidige pc waarschijnlijk niet lekker zal draaien.
Hij heeft al problemen met CoD Black Ops, hoewel ik heb gehoord dat die game sowieso slecht draait op de pc..
Ik ben niet van plan te gaan overclocken aangezien ik daar totaal geen ervaring mee heb. Maar wie weet in de toekomst...
Wat ik nog niet in de lijst heb gezet is een SSD. Ik zou wel graag een 128 GB erin willen plempen, maar ja das toch weer circa € 150,- erbij... En of ik er nou heel veel voordeel bij haal weet ik niet.
Randapparatuur heb ik nog wel, dus die laat ik buiten beschouwing.
Hoewel: ik heb een breedbeeld monitor en speel games op resolutie 1440x900. Is deze monitor dan nog wel geschikt voor bovenstaande lijst?
Hebben jullie nog verbeterpunten voor mijn lijstje? Op- en aanmerkingen zijn welkom!
Ik zie dat een AM3+ bordje hebt, ga je upgraden naar de BD's? Neem dan een Phenom ii X4 processor.
Een hexa core is goed als je photoshopt/videobewerkingen enz. Als je dit niet doet en puur voor gaming gaat, quad is plenty
[ Voor 44% gewijzigd door yzx op 14-07-2011 13:01 ]
De MSI hawk is vooral onder full load erg koel, ook heeft hij allerlei extra's voor overklokken. Dus die zou je wat verder moeten krijgen...yzx schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 12:57:
@Thomasie :
De Hawk is duidedelijk 2-3 dB luider dan de Black Edition dual fan van XFX, en 2-3dB is toch al luid
http://images.hardwarecan...DUP/HD6870-ROUNDUP-94.jpg
Maar hij is wel 5graden koeler
En waar jij vandaan haalt dat hij beter is? De XFX is standaard uit de fabriek de snelste 6870 die er is.
Heb je prima gedaan met de BBG!Mr_Size schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 12:58:
Beste mensen,
Ik ben redelijk nieuw hier, dus bij voorbaat excuses als ik overbodige vragen stel
Ik ben, na zo'n 5 jaar, toe aan een nieuwe game pc. Heb de laatste paar dagen eens wat op tweakers rondgekeken en ben uitgekomen op de BBG's. Erg handig!
Mijn (voorlopige) wenslijst ziet er als volgt uit (flink gebaseerd op het game pc systeem uit de BBG van juli 2011):
# Product Prijs Subtotaal 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 42,- € 42,- 1 Cooler Master CM 690 II Advanced € 79,50 € 79,50 1 Cooler Master Hyper 212 Plus € 21,95 € 21,95 1 XFX Pro 550W € 54,90 € 54,90 1 G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL € 66,- € 66,- 1 AMD Phenom II X6 1090T Black Edition € 136,26 € 136,26 1 Gigabyte GA-970A-UD3 € 82,90 € 82,90 1 MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC € 194,75 € 194,75 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 678,26
Ik heb niet echt een max budget, maar geen zin om € 1500 uit te geven aan een über dikke bak.
Dus ik vind rond de € 800,- wel genoeg.
Ik wil gewoon lekker van de nieuwste games genieten zonder dat m'n pc gaat reutelen
Dan moet je denken aan games zoals Skyrim, die op mijn huidige pc waarschijnlijk niet lekker zal draaien.
Hij heeft al problemen met CoD Black Ops, hoewel ik heb gehoord dat die game sowieso slecht draait op de pc..
Ik ben niet van plan te gaan overclocken aangezien ik daar totaal geen ervaring mee heb. Maar wie weet in de toekomst...
Wat ik nog niet in de lijst heb gezet is een SSD. Ik zou wel graag een 128 GB erin willen plempen, maar ja das toch weer circa € 150,- erbij... En of ik er nou heel veel voordeel bij haal weet ik niet.
Randapparatuur heb ik nog wel, dus die laat ik buiten beschouwing.
Hoewel: ik heb een breedbeeld monitor en speel games op resolutie 1440x900. Is deze monitor dan nog wel geschikt voor bovenstaande lijst?
Hebben jullie nog verbeterpunten voor mijn lijstje? Op- en aanmerkingen zijn welkom!
Ziet er goed uit. Weet je echter zeker dat je niet gewoon een modulaire voeding wil? Ik een stuk makkelijker met kabel management.
Als je Skyrim gaat spelen heb je zeker veel baat bij een SSD. Daar komen weer een heleboel laad momenten in en met een SSD gaat dat gewoon een stuk sneller.
Je monitor is gewoon geschikt, is alleen jammer dat je dan een zware videokaart hebt voor zo'n klein beeldscherm.
Wellicht kan je voor dit moederbord gaan. Scheelt je wat geld.
pricewatch: Asrock 870 Extreme3
Niet geschoten is altijd mis.
ThanksHaX0r schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:15:
[...]
Heb je prima gedaan met de BBG!
Ziet er goed uit. Weet je echter zeker dat je niet gewoon een modulaire voeding wil? Ik een stuk makkelijker met kabel management.
Als je Skyrim gaat spelen heb je zeker veel baat bij een SSD. Daar komen weer een heleboel laad momenten in en met een SSD gaat dat gewoon een stuk sneller.
Je monitor is gewoon geschikt, is alleen jammer dat je dan een zware videokaart hebt voor zo'n klein beeldscherm.
Wellicht kan je voor dit moederbord gaan. Scheelt je wat geld.
pricewatch: Asrock 870 Extreme3
goede moederbord tip!
Ik ben behoorlijk n00b, maar als ik het goed begrijp is het verschil tussen een modulaire en een niet-modulaire voeding dat bij de laatste je met de overbodige kabels in je kast zit? Zo'n groot probleem is dit toch niet? Of is dit nadelig voor koeling en/of air flow? Wat is een suggestie voor een modulaire voeding?
Ik ga trouwens het geheel zelf in elkaar zetten, wordt mn eerste keer, moet ik dan nog ergens op letten met zo'n modulaire voeding?
Wat betreft de monitor (wellicht niet geschikt voor dit topic, maar ik vraag het toch): welke zou je aan raden?
Verwijderd
Qua compenten kan ik niks meenemen naar mijn nieuwe computer.
Ik wil hem gaan gebruiken voor gamen vooral voor FPS en racegames op 1080p.
Ik heb ook wat gelezen over overclocken dit lijkt mij wel wat. Ik moet alleen nog even kijken hoe of wat en of ik het wel wil.
1 | Sony Optiarc AD-7260S Zwart | € 17,45 | € 17,45 |
1 | Cooler Master Centurion 5 II | € 49,95 | € 49,95 |
1 | Cooler Master Hyper 212 Plus | € 21,95 | € 21,95 |
1 | Intel Core i5 2500K Boxed | € 171,35 | € 171,35 |
1 | XFX Pro 450W | € 44,90 | € 44,90 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G | € 43,99 | € 43,99 |
1 | MSI R6870 HAWK | € 164,95 | € 164,95 |
1 | Asrock P67 Pro3 | € 87,20 | € 87,20 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 643,74 |
Dit is wat ik nu heb. Is het hiermee mogelijk om op 1080p op hoogste graphics te gamen met games zoals Call of Duty, Battlefield, F1 2010?
Graag tips/comments
Graag gedaan!Mr_Size schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:26:
[...]
Thanks
goede moederbord tip!
Ik ben behoorlijk n00b, maar als ik het goed begrijp is het verschil tussen een modulaire en een niet-modulaire voeding dat bij de laatste je met de overbodige kabels in je kast zit? Zo'n groot probleem is dit toch niet? Of is dit nadelig voor koeling en/of air flow? Wat is een suggestie voor een modulaire voeding?
Ik ga trouwens het geheel zelf in elkaar zetten, wordt mn eerste keer, moet ik dan nog ergens op letten met zo'n modulaire voeding?
Wat betreft de monitor (wellicht niet geschikt voor dit topic, maar ik vraag het toch): welke zou je aan raden?
Juist. Dat dacht ik al, vandaar dat ik dat vroeg.
Je hoeft gewoon minder moeite te doen omdat je niet alles hoeft weg te werken. Je heb alleen de kabels die je daadwerkelijk gebruikt.
Dit is een prima modulaire van 550W:
pricewatch: OCZ Fatal1ty 550W
Ik heb niet echt verstand van huidige monitors maar heb me er een poosje geleden in verdiept voor mezelf.
Toen ben ik op deze uitgekomen. Goede prijs kwaliteit verhouding en genoeg ingangen:
pricewatch: Samsung Syncmaster BX2431
Maar ik zou aangeven dat je over die zit te denken. En dan vragen om advies in het desbetreffende topic.
Prima fan:Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:49:
Heeft iemand hier nog een advies voor goede 120mm intake en 120 mm exhaust fans?
pricewatch: Fractal Design Silent Series , 120mm
@Haakontje
Goed zoeken, kan je waarschijnlijk wel vinden.
Maar volgens mij staat Alternate niet zo goed bekend om hun assemblage.
Zou dat eerder bij Salland laten doen.
[ Voor 20% gewijzigd door HaX0r op 14-07-2011 14:02 ]
Bedankt voor de tips weer.HaX0r schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:44:
[...]
Graag gedaan!
Juist. Dat dacht ik al, vandaar dat ik dat vroeg.
Je hoeft gewoon minder moeite te doen omdat je niet alles hoeft weg te werken. Je heb alleen de kabels die je daadwerkelijk gebruikt.
Dit is een prima modulaire van 550W:
pricewatch: OCZ Fatal1ty 550W
Ik heb niet echt verstand van huidige monitors maar heb me er een poosje geleden in verdiept voor mezelf.
Toen ben ik op deze uitgekomen. Goede prijs kwaliteit verhouding en genoeg ingangen:
pricewatch: Samsung Syncmaster BX2431
Maar ik zou aangeven dat je over die zit te denken. En dan vragen om advies in het desbetreffende topic.
Voeding ziet er goed uit, ik lees wel dat er wat korte kabels bij zitten, zou dat een probleem kunnen vormen voor mijn configuratie?
Voor de monitor ga ik inderdaad mijn licht elders op het forum opsteken
Graag gedaan weer.Mr_Size schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 14:03:
[...]
Bedankt voor de tips weer.
Voeding ziet er goed uit, ik lees wel dat er wat korte kabels bij zitten, zou dat een probleem kunnen vormen voor mijn configuratie?
Ik heb niet alle dimensions, lengtes en afmetingen en kan niet in de toekomst kijken.
Wellicht een 8ball er op naslaan?
Veel plezier en succes met je eerste systeem!
HaX0r schrijft wel dat dat een prima voeding is, maar -The_Mask- vertelt mij in het voedingen topic toch iets anders:Mr_Size schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 14:03:
[...]
Bedankt voor de tips weer.
http://gathering.tweakers...message/36397138#36397138
Ik zou het nog een keer in overweging nemen. Deze voeding is dan wel weer gegarandeerd awesome:
http://tweakers.net/price...e-toughpower-xt-575w.html
Het is inderdaad geen top voeding, maar wel prima. Die voeding is weer gelijk 25W en €25,- extra.Struikrover schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 14:10:
[...]
HaX0r schrijft wel dat dat een prima voeding is, maar -The_Mask- vertelt mij in het voedingen topic toch iets anders:
Ik zou het nog een keer in overweging nemen. Deze voeding is dan wel weer gegarandeerd awesome:
Als jij zegt dat die gegarandeerd awesome is zou ik voor die gaan. Dat kan ik niet bij die OCZ.
Tja, ik ga sowieso het aanschaf voedingen gedeelte ook maar ff checken denk ikStruikrover schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 14:10:
[...]
HaX0r schrijft wel dat dat een prima voeding is, maar -The_Mask- vertelt mij in het voedingen topic toch iets anders:
Verwijderd
nee want joun onderdelen gebruiken neit al het vermogen van je voedingMiliaanR schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 14:33:
Als je een te hoog Wattage hebt in je voeding dan gaat er niks kapot toch? En wat betekent overkill?
en overkill is teveel kracht voor wat je ermee doet
In men originele setup ging ik voor de MSI gaan maar ik heb niet direct een idee welke gigabyte hierbij in de buurt komt. Welke denken jullie?
Het is spijtig dat de actie enkel geld op Z68 chipset borden aangezien ik zowiezo een CF opstelling van 2 6870 erin ga steken...
1 | Gigabyte GA-Z68X-UD4-B3 | € 171,- | € 171,- |
1 | Gigabyte GA-Z68X-UD7-B3 | € 280,- | € 280,- |
1 | Gigabyte GA-Z68XP-UD3 | € 138,10 | € 138,10 |
1 | Gigabyte GA-Z68XP-UD4 | € 183,90 | € 183,90 |
1 | Gigabyte GA-Z68XP-UD5 | € 234,60 | € 234,60 |
1 | MSI P67A-GD65 (B3) | € 136,- | € 136,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.143,60 |
Nog een kleine bijvraag: doen jullie de assemblage zelf of laten jullie dit doen?
Ik ben IT'er van opleiding, dus het zou me wel moeten lukken. Ik heb enkel schrik voor esd en slecht kabelmanagement...
Assembleren is echt niet moeilijk. Tegenwoordig, afhankelijk van je behuizing natuurlijk, is cable management ook niet zo moeilijk meer. Er zit vaak een hele ruimte voor kabels achter het moederbord.djt006 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 20:13:
Een winkel bij me in de buurt doet een actie op Gigabyte moederborden.
In men originele setup ging ik voor de MSI gaan maar ik heb niet direct een idee welke gigabyte hierbij in de buurt komt. Welke denken jullie?
Het is spijtig dat de actie enkel geld op Z68 chipset borden aangezien ik zowiezo een CF opstelling van 2 6870 erin ga steken...
# Product Prijs Subtotaal 1 Gigabyte GA-Z68X-UD4-B3 € 171,- € 171,- 1 Gigabyte GA-Z68X-UD7-B3 € 280,- € 280,- 1 Gigabyte GA-Z68XP-UD3 € 138,10 € 138,10 1 Gigabyte GA-Z68XP-UD4 € 183,90 € 183,90 1 Gigabyte GA-Z68XP-UD5 € 234,60 € 234,60 1 MSI P67A-GD65 (B3) € 136,- € 136,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 1.143,60
Nog een kleine bijvraag: doen jullie de assemblage zelf of laten jullie dit doen?
Ik ben IT'er van opleiding, dus het zou me wel moeten lukken. Ik heb enkel schrik voor esd en slecht kabelmanagement...
En ESD is statische elektriciteit, of sla ik de plank nu compleet mis?
Ik heb ergens gehoord, dat je voeding kan aansluiten, maar niet opzetten, en die gewoon even aanraken, en weg is statische elektriciteit. (Wel aansluiten op een geaard stopcontact natuurlijk)
Overigens zitten de meeste genoemde moederborden wel in een andere prijsklasse dan dat van MSI hé, of ze moesten een enorme korting geven.
Misschien is dit ook nog een leuk bordje voor de portemonnee: pricewatch: Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3djt006 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 20:13:
# Product Prijs Subtotaal 1 Gigabyte GA-Z68X-UD4-B3 € 171,- € 171,- 1 Gigabyte GA-Z68X-UD7-B3 € 280,- € 280,- 1 Gigabyte GA-Z68XP-UD3 € 138,10 € 138,10 1 Gigabyte GA-Z68XP-UD4 € 183,90 € 183,90 1 Gigabyte GA-Z68XP-UD5 € 234,60 € 234,60 1 MSI P67A-GD65 (B3) € 136,- € 136,- Bekijk collectie
Verder is dit een goed filmpje (Er zijn er ook genoeg andere te vinden hoor):
YouTube: Bouw je eigen PC computer - stap voor stap handleiding 2011 - YouTube
Wat is nu eigenlijk het verschil tussen:djt006 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 20:13:
GA-Z68XP-UD4
GA-Z68X-UD4-B3
Ik vind ze dus niet he
Dat had je best in de specs kunnen vinden...
Verwijderd
1 | Fractal Design Define R3 (Grijs) | € 87,90 | € 87,90 |
1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 33,90 | € 33,90 |
1 | Fractal Design Silent Series , 120mm | € 9,40 | € 9,40 |
1 | XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan) | € 69,90 | € 69,90 |
1 | Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB | € 169,- | € 169,- |
1 | Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9 | € 54,30 | € 54,30 |
1 | Sapphire HD6950 Dirt3 Edition | € 223,90 | € 223,90 |
1 | Asrock P67 Pro3 | € 87,20 | € 87,20 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 966,30 |
Mobo (andere opties hoor ik graag) gekozen omdat ik geen CF ga gebruiken. Wat ik me wel afvraag is hoeveel snelheids voordeel ik ga hebben aan de 6950 i.p.v. bijvoorbeeld de 6870? Of kan ik beter zo'n 70 euro besparen?
De XFX dual fan is sowieso stiller en koeler onder load! De reviews die ik heb gelezen scheelde dat behoorlijk veel daarom ben ik ook voor de XFX dual fan Black edition gegaan uit eindelijk!thomasie schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:10:
[...]
De MSI hawk is vooral onder full load erg koel, ook heeft hij allerlei extra's voor overklokken. Dus die zou je wat verder moeten krijgen...
Vervelend he als ze over je vraag heen lezen iedere keerProfoundValue schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:58:
Ik ben van plan om mijn setup te gaan kopen via Alternate (aangezien dat van alle online shops qua locatie nog 'redelijk' te doen is als je met het OV gaat) aan te gaan schaffen, nu zou ik graag willen dat zij alles assembleren zodat ik zeker weet dat ik thuis een systeem afgeleverd krijg dat gewoon goed in elkaar zit en waarin alles werkt. Mijn vraag is nu, waar kan ik deze optie evt. aanvinken bij Alternate, want ik kan het namelijk nergens vinden??
Gr Bart
http://www.hwcompare.com/...d-6870-vs-radeon-hd-6950/Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 21:35:
Gebruik van de PC is gamen en dagelijkse dingtjes..
# Product Prijs Subtotaal 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 42,- € 42,- 1 Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 17,45 € 17,45 1 Fractal Design Define R3 (Grijs) € 87,90 € 87,90 1 Scythe Mugen 2 Rev. B € 33,90 € 33,90 1 Fractal Design Silent Series , 120mm € 9,40 € 9,40 1 Intel Core i5 2500K Boxed € 171,35 € 171,35 1 XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan) € 69,90 € 69,90 1 Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB € 169,- € 169,- 1 Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9 € 54,30 € 54,30 1 Sapphire HD6950 Dirt3 Edition € 223,90 € 223,90 1 Asrock P67 Pro3 € 87,20 € 87,20 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 966,30
Mobo (andere opties hoor ik graag) gekozen omdat ik geen CF ga gebruiken. Wat ik me wel afvraag is hoeveel snelheids voordeel ik ga hebben aan de 6950 i.p.v. bijvoorbeeld de 6870? Of kan ik beter zo'n 70 euro besparen?
in mijn ogen verschillen ze niet zoveel
http://www.anandtech.com/bench/Product/293?vs=290
Die zocht ikyzx schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 21:58:
@Theregiment als je een bench site pakt neem dan een goede
http://www.anandtech.com/bench/Product/293?vs=290
Maar dan nog schelen ze niet heel veel onderling op crysis na dan! Dan is het nog steeds je eigen keuze of je er 70e aan wil spenderen!
[ Voor 15% gewijzigd door Barthezz Brick op 14-07-2011 22:12 ]

Totaalprijs: € 1.114,28 ex. verzendkosten
Het rare vond ik wel dat ik bij de PC Builder werd gedwongen om een voeding van 600W of hoger aan te schaffen, ik neem aan omdat 450W waarschijnlijk net aan zal werken en ik met een 600W zeker goed zit?
Enfin, ik heb uiteindelijk voor de XFX 650W XXX Edition gekozen.
Ik heb echt zin om de pc te bestellen
Nice! Heb je de inelkaar zet knop al gevondenProfoundValue schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 22:47:
Dit is het systeempje wat ik tussen nu en een aantal dagen wil gaan bestellen bij Alternate:
[afbeelding]
Het rare vond ik wel dat ik bij de PC Builder werd gedwongen om een voeding van 600W of hoger aan te schaffen, ik neem aan omdat 450W waarschijnlijk net aan zal werken en ik met een 600W zeker goed zit?
Verwijderd
1 | Corsair Obsidian 650D | € 139,- | € 139,- |
1 | XFX Pro 550W | € 54,90 | € 54,90 |
1 | OCZ Vertex 3 Max IOPS SATA III 2.5" SSD 120GB | € 233,90 | € 233,90 |
1 | Mushkin Silverline 8GB DDR3 PC3-10666 9-9-9-24 | € 48,99 | € 48,99 |
1 | Asus P8P67 PRO (REV.3.1) | € 140,- | € 140,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 864,04 |
Eindelijk na lang wachten(In de Hemelsvaart-week besteld!!) is mijn SSD aangekomen, de rest moet ik nog bestellen/ kan ik nog veranderen.
Eigenlijk zit ik erover te denken om gewoon een systeem te bouwen met gewoon 1 goede videokaart, enige suggesties voor een leuk moederbord hiervoor?
Ik wil HD video's goed gaan bewerken, ik heb gegoogled en eigenlijk overal lees ik dat de i5 beter is voor gamers (ik ben ook een gamer, maar...), maar ik wil ook HD videos goed bewerken en goed en snel kunnen renderen. Van wat ik overal lees leent de i7 zich hier toch beter voor, onder andere vanwege de Hyperthreading.R_W schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 22:56:
Haakontje: Als ik jou was zou ik de i5-2500K nemen en goedkoper Kingston 1333MHz RAM en van dat geld een Crucial m4 64GB halen. Een SSD ga je veeel meer profijt van hebben dan Hyperthreading of iets sneller geheugen.
Dat RAM geheugen, tsja van wat ik daarover las is het wel zo dat mijn RAM word teruggeschaald, wat wel zo is (van wat ik las) tikt het RAM geheugen wel in een strakker tempo waardoor ik toch wel een beetje snelheidswinst behaal.
Die SSD setup dat wil ik later pas gaan doen, ik kan altijd nog een SSD nemen, die dingen zijn nu echt nog achterlijk duur en ik wil mezelf niet onnodig op nog hogere kosten jagen.
Off-topic: Er bestaat een "quote" knopje voor ietsR_W schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 22:56:
Haakontje: Als ik jou was zou ik de i5-2500K nemen en goedkoper Kingston 1333MHz RAM en van dat geld een Crucial m4 64GB halen. Een SSD ga je veeel meer profijt van hebben dan Hyperthreading of iets sneller geheugen.
On-topic:
Als je beetje terug gaat, lees je dat hij het systeem voornamelijk nodig heeft voor:
Videobewerking, audio bewerking en gaming.
Voor de eerste 2 heeft hij VEEL meer profijt aan een snellere HT processor en sneller geheugen. Moest het louter voor gaming zijn, dan zou hij idd beter een i5 nemen.
Mijn opinie is dus dat hij de 2600K en het geheugen moet houden en als hij er nood aan heeft, kan hij later een SSD kopen. Dan zijn er ondertussen betere SSD's, en zijn ze tevens goedkoper...
Ziet er verder prima uit, en met de 650W ga je nu wel zeker toekomenProfoundValue schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 22:47:
Dit is het systeempje wat ik tussen nu en een aantal dagen wil gaan bestellen bij Alternate:
[afbeelding]
Ga je videobewerkingen doen met Adobe Premiere? Anders zou ik persoonlijk een kleine aanpassing doen.
Ik denk eraan om voorlopig videobewerking te gaan doen met Sony Vegas en Adobe After Effects, maar ik zou graag willen horen wat voor aanpassing er zou moeten worden gedaan voor Adobe PremiereSnobbieh schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 23:08:
[...]
Off-topic: Er bestaat een "quote" knopje voor iets
On-topic:
Als je beetje terug gaat, lees je dat hij het systeem voornamelijk nodig heeft voor:
Videobewerking, audio bewerking en gaming.
Voor de eerste 2 heeft hij VEEL meer profijt aan een snellere HT processor en sneller geheugen. Moest het louter voor gaming zijn, dan zou hij idd beter een i5 nemen.
Mijn opinie is dus dat hij de 2600K en het geheugen moet houden en als hij er nood aan heeft, kan hij later een SSD kopen. Dan zijn er ondertussen betere SSD's, en zijn ze tevens goedkoper...
[...]
Ziet er verder prima uit, en met de 650W ga je nu wel zeker toekomen![]()
Ga je videobewerkingen doen met Adobe Premiere? Anders zou ik persoonlijk een kleine aanpassing doen.
Een NVidia GTX560 of GTX570ProfoundValue schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 23:10:
[...]
Ik denk eraan om voorlopig videobewerking te gaan doen met Sony Vegas en Adobe After Effects, maar ik zou graag willen horen wat voor aanpassing er zou moeten worden gedaan voor Adobe Premiere
Ik heb nu al een videokaart van 212 euro, die kaarten zijn al helemaal achterlijk duur en wat voor voordeel leveren ze nou eigenlijk op?
Als je echt gebruik gaat maken van het Adobe pakket voor videobewerking enzovoort, zou ik opteren voor een nVidia kaart. Ik heb mijn GTX 570 ook om die reden gekocht (anders was het ook een AMD hoorProfoundValue schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 23:10:
[...]
Ik denk eraan om voorlopig videobewerking te gaan doen met Sony Vegas en Adobe After Effects, maar ik zou graag willen horen wat voor aanpassing er zou moeten worden gedaan voor Adobe Premiere
Adobe CS pakketen hebben namelijk versnellingen op nVidia kaarten dankzij hun CUDA.
Als je even googled en op youtube een beetje rondkijkt, vind je al snel genoeg video's die een vergelijking maken tussen een niet-CUDA en een CUDA kaart ( "Adobe Premiere on nvidia" kan je bv googlen).
Moest je dan toch kiezen voor nVidia, dan zou je toch binnen je budget kunnen blijven en dan kan je voor de GTX 560 Ti gaan, die ook geweldige performance geeft voor de prijs!
GTX560 is rond de 200euroProfoundValue schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 23:12:
[...]
Ik heb nu al een videokaart van 212 euro, die kaarten zijn al helemaal achterlijk duur en wat voor voordeel leveren ze nou eigenlijk op?
Ze hebben CUDA cores, die helpen bij het bewerken in adobe
Maar 212 euro voor een ECHT goede kaart om te gamen is toch niet zoveel?ProfoundValue schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 23:12:
[...]
Ik kan me nog goed herinneren ooit m'n hele spaarvarken kapot te hebben geslagen om een 8800Ultra a 650 euro te kunnen betalen.
Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.
Ok, ik zag niet staan dat je wilde gaan videobewerken dus ik ging er vanuit dat het puur gamen was. Hyperthreading geeft zo'n 30% extra performance in videobewerken dus ga voor jezelf na of dat dat het verschil in prijs waard is.ProfoundValue schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 23:07:
[...]
Ik wil HD video's goed gaan bewerken, ik heb gegoogled en eigenlijk overal lees ik dat de i5 beter is voor gamers (ik ben ook een gamer, maar...), maar ik wil ook HD videos goed bewerken en goed en snel kunnen renderen. Van wat ik overal lees leent de i7 zich hier toch beter voor, onder andere vanwege de Hyperthreading.
Toen ik postte, stond er nog geen post 'tussen'. Ik ging er vanuit dat quoten ongewenst is als je op een post direct boven je reageert, maar omdat dit topic soms zo snel gaat is het misschien verstandiger sowieso te quoten.Snobbieh schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 23:08:
[...]
Off-topic: Er bestaat een "quote" knopje voor iets
Ik denk als je het nooit hebt gehad die extra performance dat je het niet kunt missen, je kunt het proberen, het ligt aan jouw welke keuze je wilt makenProfoundValue schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 23:29:
Maar ga ik nou echt enorm veel merken qua performance in gaming en bij videobewerking dat ik mijn HD6950 nu overboord zou moeten gooien en direct voor een GTX560 of GTX570 zou moeten gaan?
Daarnaast wil ik bovenop deze setup ook nog 2 beeldschermen kopen en wil ik dat nog doen, dan zit ik nu echt al aan de max van mijn budget
[ Voor 79% gewijzigd door ProfoundValue op 14-07-2011 23:59 ]
ging over dat je zei, als jullie vinden dat ik, dan...:
Lees ook eens wat goede reviews door van beide kaarten en weeg dan de voors en tegens in combinatie met jouw wensen door en kijk hoe de uitslag voor jou uitvalt.
Niemand hier kan zeggen wat goed voor jou is, het is slechts advies en tipt je de goede kant op.....;)
Kon het niet laten om het nu allemaal maar te bestellen
1 | Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (NL, OEM, 64-Bit) | € 73,29 | € 73,29 |
1 | Cooler Master CM 690 II | € 65,90 | € 65,90 |
3 | Scythe Gentle Typhoon D1225C12B3AP-13, 120mm | € 10,90 | € 32,70 |
1 | Scythe Slip Stream SY1225SL12LM-P, 120mm | € 7,55 | € 7,55 |
1 | Arctic Silver Silver 5 - 3.5 Gram | € 5,50 | € 5,50 |
1 | XFX Black Edition 750W | € 98,89 | € 98,89 |
1 | Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB | € 92,- | € 92,- |
1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 62,46 | € 62,46 |
2 | XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-687A-ZDFC) | € 148,80 | € 297,60 |
1 | Asus P8Z68-V | € 133,- | € 133,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.074,14 |
[ Voor 92% gewijzigd door Barthezz Brick op 15-07-2011 00:31 ]
Veel plezier ermee! Misschien kan je wat leuke reviews schrijven over je nieuwe hardware.
Verwijderd
ik zat eraan te denken de volgende onderdelen allemaal te kopen:
http://azerty.nl/winkelma...amp;product%5B252298%5D=1
Ik heb een paar vragen:
1. Is dit goede apparatuur(om bijvoorbeeld Arkham City, of Battlefield 3 op medium minimaal aan te kunnen)?
2. Is dit genoeg om te kopen? Moet ik niet andere dingen kopen, zoals een moederbord(geen idee hoe stuff in elkaar werkt).
3. Past alles wel bij elkaar. Als ik dit allemaal koop, werkt de computer wel? Is de videokaart sterk genoeg om de rest aan te kunnen, en is de voeding sterk om de videokaart aan te kunnen.
'I reject your reality and substitute my own'
Wat theburninglink zegt. Ik zal je echter alvast verklappen dat je wel een moederboord nodig gaat hebben.
Wellicht beginnen met de laatste BBG lezen? Maar eerst dit:
http://www.icer.nl/tutori...oe_werkt_een_computer.php
Zou ook gewoon even googlen enzo.
Verwijderd
-Thermaltake V3 Black Edition, 44,07 euro
-XFX Core Edition PRO550W 57,40 euro
-XFX Radeon HD 6770 108,48 euro
-Dvdbrander heb ik wel duizenden thuis liggen
-Samsung Spinpoint F3 Desktop Class HD103SJ. 45,67 euro
-Kingston Valueran(4 GB). 24,89 euro
-Asus M5A78L-M/USB3. 63,93 euro
-AMD Phenom II X4 955 3,2 Ghz. 96 euro
Wat is je budget? Want die videokaart is niet bepaald een krachtpatser. Ik denk dat je blijer zou worden van minstens een HD 6850 om games als battlefield 3 straks goed op minimaal medium te kunnen spelen.Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 02:34:
Bedankt gozers, ik post hier ff het lijstje(ben op iPhone, dus gaat dr nogal slordig uitzien)
-Thermaltake V3 Black Edition, 44,07 euro
-XFX Core Edition PRO550W 57,40 euro
-XFX Radeon HD 6770 108,48 euro
-Dvdbrander heb ik wel duizenden thuis liggen
-Samsung Spinpoint F3 Desktop Class HD103SJ. 45,67 euro
-Kingston Valueran(4 GB). 24,89 euro
-Asus M5A78L-M/USB3. 63,93 euro
-AMD Phenom II X4 955 3,2 Ghz. 96 euro
Ik heb je lijstje even in RML van de pricewatch omgezet, voor zover onderdelen beschikbaar waren:
1 | Thermaltake V3 Black Edition | € 39,27 | € 39,27 |
1 | XFX Pro 550W | € 54,75 | € 54,75 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 22,99 | € 22,99 |
1 | AMD Phenom II X4 955 Black Edition | € 89,25 | € 89,25 |
1 | Asus M5A78L-M/USB3 | € 58,- | € 58,- |
1 | Asus DC/2DI/1GD5 | € 108,40 | € 108,40 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 414,66 |
Ik zou je aanraden om met deze setup allereerst te kijken of je niet een iets betere videokaart kunt kopen. Zoals ik zei is een HD6850 wel een stukje beter dan die 6770, en dat ga je zeker merken. Ook kun je nog wel iets bezuinigen op je voeding door een 400 of 450W exemplaar te nemen. Zeker bij die videokaart gaat je systeem nooit meer dan 200W trekken bij normaal gebruik, dus 400W is dan al ruim genoeg eigenlijk. Bij een HD6850 idem, 400 of 450W voeding.
[ Voor 8% gewijzigd door Struikrover op 15-07-2011 08:15 ]
lees de startpost van het topic eens door, zoals al gemeld. Met deze informatie kan men weinig.
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
En in alle eerlijkheid: ondanks dat sommige shops een goede waardering in de shopreviews hebben denk ik dat er wel een aantal bij zitten die een mindere aftersales afdeling hebben, iets wat ik ook wel belangrijk vind. Zijn er hier en daar nog een paar winkels die je in dat aspect liever wilt vermijden?
Voor losse onderdelen bestel ik gewoon waar het het goedkoopst is en waar ik toch ervan uit kan gaan dat het daadwerkelijk wordt opgestuurd.Struikrover schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 08:22:
Hoe bestellen jullie je hardware eigenlijk? Ga je daadwerkelijk voor het allergoedkoopste qua verzendkosten, wat het systeem berekent? Of probeer je een trade-off te maken tussen aan de ene kant zo goedkoop mogelijk en aan de andere kant zoveel mogelijk spullen bij 1 webshop vandaan?
En in alle eerlijkheid: ondanks dat sommige shops een goede waardering in de shopreviews hebben denk ik dat er wel een aantal bij zitten die een mindere aftersales afdeling hebben, iets wat ik ook wel belangrijk vind. Zijn er hier en daar nog een paar winkels die je in dat aspect liever wilt vermijden?
Voor een compleet nieuw desktop bestel ik alles in 1x bij mijn favo shop.
Binnenkort ga ik een systeem aanschaffen, zal op basis van goedkoopste combi zijn.Struikrover schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 08:22:
Hoe bestellen jullie je hardware eigenlijk? Ga je daadwerkelijk voor het allergoedkoopste qua verzendkosten, wat het systeem berekent? Of probeer je een trade-off te maken tussen aan de ene kant zo goedkoop mogelijk en aan de andere kant zoveel mogelijk spullen bij 1 webshop vandaan?
Zercom, 4launch, pcstraat en mycom is allemaal in Eindhoven en daardoor voor mij heel dichtbij.
Als ze daar de onderdelen als goedkoopst hebben haal ik het daar.
Echter, zijn ze duurder, dan ga ik voor een andere webshop en laat ik het sturen. In mijn geval is er 1 shop met bijna alle onderdelen goedkoper dan de hierboven genoemde bedrijven en zijn de verzendkosten in totaal (bij 1 bestelling) nog geen 5 euro.
Daarnaast heb ik nog een kortingsbon van 10euro van mycom, dus daar ga ik ook maar ff langs voor wat geheugen.
Als ik iets los koop is het bijna altijd zercom of 4 launch. Daar heb ik 0,0 verzendkosten en daardoor zijn zij 9/10 keer het goedkoopst.
Ik heb zelf als videokaart de 6790 uitgekozen.Struikrover schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 08:15:
[...]
Wat is je budget? Want die videokaart is niet bepaald een krachtpatser. Ik denk dat je blijer zou worden van minstens een HD 6850 om games als battlefield 3 straks goed op minimaal medium te kunnen spelen.
Ik heb je lijstje even in RML van de pricewatch omgezet, voor zover onderdelen beschikbaar waren:
# Product Prijs Subtotaal 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 42,- € 42,- 1 Thermaltake V3 Black Edition € 39,27 € 39,27 1 XFX Pro 550W € 54,75 € 54,75 1 Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G € 22,99 € 22,99 1 AMD Phenom II X4 955 Black Edition € 89,25 € 89,25 1 Asus M5A78L-M/USB3 € 58,- € 58,- 1 Asus DC/2DI/1GD5 € 108,40 € 108,40 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 414,66
Ik zou je aanraden om met deze setup allereerst te kijken of je niet een iets betere videokaart kunt kopen. Zoals ik zei is een HD6850 wel een stukje beter dan die 6770, en dat ga je zeker merken. Ook kun je nog wel iets bezuinigen op je voeding door een 400 of 450W exemplaar te nemen. Zeker bij die videokaart gaat je systeem nooit meer dan 200W trekken bij normaal gebruik, dus 400W is dan al ruim genoeg eigenlijk. Bij een HD6850 idem, 400 of 450W voeding.
Is toch 25, 30 euro goedkoper als de 6850 en qua performance scheelt het (procentueel) niet zo veel.
Is ook een Barts gpu, overklokbaar.
Dat zou ook een optie kunnen zijn.
Dat wil ik zeker wel doenHaX0r schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 01:52:
@Theregiment
Veel plezier ermee! Misschien kan je wat leuke reviews schrijven over je nieuwe hardware.
Maar denk dat ik wel een fatsoenlijk prijs/kwaliteits systeem in elkaar heb geknutseld. 2x 6870 Black edition moet voldoende zijn om battlefield 3 op max te kunnen spelen en met terug werkende kracht de komende +-5jaar wel vooruit te kunnen. Games op Medium zien er meestal ook nog wel oke uit
Zouden jullie een blik willen werpen op onderstaande en daarop een reactie willen geven?
Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- €1000
Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe bak? Welke?
* Beeldscherm Samsung Syncmaster 206BW. (Overweeg binnenkort de LG D2342P 3D aan te schaffen)
* Toetsenbord, muis en boxen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
* Gamen,
* Via terminalserver sessie inloggen op het werk.
* Films en dergelijke streamen naar m’n PS3
Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
* Met name snelheid tijdens het laden van het OS/games, vandaar de keuze voor het z68 moederbord.(SRT met SSD)
* Ik zal niet direct gaan overklocken maar ik wil de mogelijkheid niet uitsluiten. Daarom heb ik de keuze gemaakt voor de 2500K boxed ipv de 2500 boxed.
Wat voor soort gamer ben je?
* Inmiddels een casual gamer maar dat heeft ook te maken met het feit dat mijn inmiddels 4 jaar oude pc niet alles meer trekt. Speel voornamelijk FPS.
Vanwege jarenlange driverproblemen met ATI wil ik nu een keer een NVIDIA kaart proberen..
De keuze voor de voeding is gedaan op basis van een tijdschrift. (waarvan ik de naam niet meer weet, maar deze kwam als beste koop uit de bus)
Ik heb de afgelopen 3 weken een crashcourse hardware gehad en ben weer enigszins op de hoogte.
Wat ik graag van de ‘die hard’ kenners wil weten of men ergens verbeteringen ziet ten aanzien van de eerder genoemde voorkeuren om toe te passen op het systeem.
Hoor het graag.
Bvd
1 | Lite-On IHAS124 Zwart | € 16,62 | € 16,62 |
1 | Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) | € 80,- | € 80,- |
1 | Scythe Gouriki 3 600W | € 65,90 | € 65,90 |
1 | OCZ Agility 3 SATA III 2.5" SSD 60GB | € 95,95 | € 95,95 |
1 | G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL | € 64,61 | € 64,61 |
1 | MSI N560GTX-Ti Hawk | € 215,- | € 215,- |
1 | Asus P8Z68-V | € 133,- | € 133,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 984,23 |
Je voeding zou wat minder heftig kunnen, je trekt immers met overclock van je videokaart en CPU maximaal 400W ongeveer (CPU stock max 95, GPU stock max 170) met je hele systeem. 450W zou hier, nogmaals
Verwijderd
De Scythe Gouriki kan ik geen degelijke review van vinden, de XFX Pro 550W is bewezen goed
Over OCZ gaan allerhande spookverhalen en ik heb hier ook tweakers ook al de nodige problemen gespot, de Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB is dan een betere keuze.
+1 je was me voorVerwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 09:49:
Geen rare dingen op zich, alleen zou ik een andere voeding en andere SSD kiezen.
De Scythe Gouriki kan ik geen degelijke review van vinden, de XFX Pro 550W is bewezen goed
Over OCZ gaan allerhande spookverhalen en ik heb hier ook tweakers ook al de nodige problemen gespot, de Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB is dan een betere keuze.
Verwijderd
Ik zou er persoonlijk €20,- voor over hebben
De verkrijgbaarheid is misschien wel iets om in de gaten te houden.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2011 10:14 ]
Wat mag het systeem gaan kosten?
+-500 euro. Ik ben van plan het bij een computerzaak te laten assembleren, waarschijnlijk bij 4launch omdat die afstand nog met de auto te overbruggen is.
(ivm garantie ed.)
Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe bak?
(monitor, tobo, muis, enz.)
Heb alleen de pc zelf nodig, voor de rest heb ik alles. Benq G2420HD scherm, MX518, G18, Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer en een degelijke 5.1 set van Creative (weet het type even niet).
Bij een monitor is het type of iig het noemen van de resolutie wel handig.
Monitor is 24"; en ik wil graag op de max resolutie (1920x1080) kunnen spelen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben? (SSD bijvoorbeeld iets?)
SDD wil ik op dit moment nog niet kopen. Ben wel van plan deze over een tijdje aan te schaffen, wanneer deze meer doorontwikkeld en goedkoper zijn.
Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Ik ben niet van plan te gaan overclocken of CF te gaan gebruiken. Deze PC dient als vervanging van mijn 4 jaar oude pc en moet ongeveer net zo lang meegaan. Ik gebruik hem voornamelijk om internetten, films kijken en te gamen (COD, BF, AC, Skyrim).
1 | Recom Powerstation Evo Case | € 49,80 | € 49,80 |
1 | XFX Pro 450W | € 44,90 | € 44,90 |
1 | AMD Phenom II X4 955 Black Edition | € 89,25 | € 89,25 |
1 | Asrock 770 Extreme3 | € 61,40 | € 61,40 |
1 | XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort Black Edition Dual Fan (HD-687A-ZDBC) | € 160,34 | € 160,34 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 488,13 |
Wat vinden jullie van het mobo, ik twijfel tussen het bovenstaande en de http://tweakers.net/price...a78l-m-usb3.html#tab:info.
De kast heb ik gekozen omdat hij standaard voorzien is van 4 fans en de prijs vrijwel gelijk is aan de Thermaltake V3 BE bij 4launch.
Graag hoor ik op- of aanmerkingen!
Verwijderd
Lijkt me nog beter. AM3+, dus klaar voor de nieuwe generatie CPUs.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2011 11:01 ]
Ga er mee aan de slag.
Thanks voor de tip, ik ga inderdaad lekker gamen, die Phenom X4 965 processor is behoorlijk goedkoper zie ikyzx schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:00:
Ik zou immo een leuker monitor halen als je toch het budget hebt ipv een SSD, die kan je later zo bij steken want die worden goedkoper met de dag
Ik zie dat een AM3+ bordje hebt, ga je upgraden naar de BD's? Neem dan een Phenom ii X4 processor.
Een hexa core is goed als je photoshopt/videobewerkingen enz. Als je dit niet doet en puur voor gaming gaat, quad is plenty
Heb wel het gigabyte moederbord omgeruild voor de Asrock Extreme 970 4, ook AM3+ en net wat goedkoper..
Systeem dient voornamelijk om te gamen. Ik ben later van plan om te overklokken en wil mogelijkheid tot Crossfire openhouden. €750 is het absolute maximum, dus ik vrees dat een koeler net buiten het budget valt. Wellicht dat er later eentje aan toegevoegd wordt.
1 | XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan) | € 69,55 | € 69,55 |
1 | Sapphire HD6950 Dirt3 Edition | € 223,90 | € 223,90 |
1 | Asrock P67 Extreme4 | € 126,47 | € 126,47 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 739,61 |
Tja, aangezien je aangeeft dat je al zowat aan je max budget zit lijkt me dat jouw lijst niet meer veel beter kan. Extra koeler kopen kan altijd nog als je gaat overclocken.Jenthex schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 11:29:
Ik had hier een tijdje geleden al een eerste idee van mijn niewe computer gepost. Nu sta ik op het punt deze te bestellen. Ik zou graag nog een laatste check hier willen uitvoeren.
Systeem dient voornamelijk om te gamen. Ik ben later van plan om te overklokken en wil mogelijkheid tot Crossfire openhouden. €750 is het absolute maximum, dus ik vrees dat een koeler net buiten het budget valt. Wellicht dat er later eentje aan toegevoegd wordt.
# Product Prijs Subtotaal 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 42,- € 42,- 1 Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 17,45 € 17,45 1 Cooler Master CM 690 II € 65,90 € 65,90 1 Intel Core i5 2500K Boxed € 171,35 € 171,35 1 XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan) € 69,55 € 69,55 1 Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G € 22,99 € 22,99 1 Sapphire HD6950 Dirt3 Edition € 223,90 € 223,90 1 Asrock P67 Extreme4 € 126,47 € 126,47 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 739,61
pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 430WJenthex schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 11:29:
Ik had hier een tijdje geleden al een eerste idee van mijn niewe computer gepost. Nu sta ik op het punt deze te bestellen. Ik zou graag nog een laatste check hier willen uitvoeren.
# Product Prijs Subtotaal 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 42,- € 42,- 1 Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 17,45 € 17,45 1 Cooler Master CM 690 II € 65,90 € 65,90 1 Intel Core i5 2500K Boxed € 171,35 € 171,35 1 XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan) € 69,55 € 69,55 1 Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G € 22,99 € 22,99 1 Sapphire HD6950 Dirt3 Edition € 223,90 € 223,90 1 Asrock P67 Extreme4 € 126,47 € 126,47 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 739,61
Weer een tientje bespaard, en niet ingeboet aan kwaliteit
Akkoord, maar is deze niet iets te krap voor twee HD 6950's en een overgeklokte CPU?Struikrover schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 12:13:
[...]
pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 430W
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 10:59:
Asrock 970 Extreme4
Lijkt me nog beter. AM3+, dus klaar voor de nieuwe generatie CPUs.
Ik twijfel omdat het verschillende chipsets zijn en ik weet niet of dit heel veel uitmaakt. AM3+ is voor mij niet belangrijk omdat dit systeem 4 jaar mee moet gaan, en tegen die tijd vast wel AM4 cpu's hebt;)Struikrover schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 11:01:
Waarom twijfel je over die moederborden? Is er een specifieke reden waarom je een micro-ATX bord zou willen? Hij heeft natuurlijk wel minder aansluitingen...
Hoe zit het trouwens met de audio kanalen op de mobo's van tegenwoordig? Scheelt de kwaliteit veel met geluidskaarten als die van X-fi serie?
In mijn (morgen word hij afgeleverd) game machine heb ik gelijk 16GB ram gedaan omdat 8GB modules nog te duur zijn.
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Niet iedereen moet maxed out met 64xMSSAA spelenVerwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 12:29:
Een gamesysteem heeft geen levensduur van 4 jaar, in ieder geval niet zonder upgrades.
Verwijderd
Tenzij het niet binnen het budget past, maarja ik ken de prijzen niet en zou ook voor het Am3+tjje gaanVerwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 12:52:
Als ik nu moest kiezen tussen een verouderd of een actueel moederbord, dan zou ik het wel weten.
Verwijderd
Inderdaad. Huidige config staat in mijn sig en die draait al bijna 4 jaar zo zonder aanpassingen. Nou ja, GPU & CPU coolers aangepast vorig jaar maar verder niets. Ben nu dus in de running voor een nieuw systeem, wordt waarschijnlijk wel een SLI zodat ik het iets makkelijker 4 jaar volhoud.yzx schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 12:38:
[...]
Niet iedereen moet maxed out met 64xMSSAA spelener zijn er nog genoeg met een 8800GT
In dat geval:Struikrover schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 12:13:
[...]
pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 430W
pricewatch: XFX Pro 450W
Weer een 15 euro bespaard voor nagenoeg dezelfde voeding:
In case you haven't caught on yet.... this power supply is a Seasonic S12II. It's one we've reviewed a couple times before under different brands and with different wattages
http://www.jonnyguru.com/...eviews&op=Story3&reid=224
Mijn systeem:
1 | Microsoft Windows 7 Professional (NL OEM 64bit) | € 113,05 | € 113,05 |
1 | Corsair Obsidian 650D | € 139,- | € 139,- |
1 | Intel Core i7 2600K Boxed | € 247,90 | € 247,90 |
1 | XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan) | € 69,55 | € 69,55 |
1 | Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB | € 169,- | € 169,- |
1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9B Low Profile Blue | € 61,86 | € 61,86 |
2 | Sapphire HD6950 Dirt3 Edition | € 219,90 | € 439,80 |
1 | Asrock P67 Extreme4 | € 126,47 | € 126,47 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.459,98 |
ps. wil er iemand een Dirt3 key, zoals je ziet heb ik er twee gekregen....
pps. ik heb het systeem al gekocht en in elkaar gezet, misschien was het wat verwarrend.
VOor de rest is het een goed systeem
En freebies mogen altijd jah
[ Voor 26% gewijzigd door yzx op 15-07-2011 13:34 ]
goed lezen heyzx schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 13:33:
Ga je video bewerking enz doen? Zo niet neem een 2500k is evensnel als een 2600k in games misschien 1-2% trager.
VOor de rest is het een goed systeem
En freebies mogen altijd jah![]()
volgens mij heeft hij het systeem al
*edit* @ ozo: misschien kun je wat benchjes draaien en die posten
[ Voor 9% gewijzigd door paulus_01 op 15-07-2011 13:42 ]
Achja tis nog vroeg voor mijpaulus_01 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 13:40:
[...]
goed lezen he
volgens mij heeft hij het systeem al
*edit* @ ozo: misschien kun je wat benchjes draaien en die posten
Zou de benches van 6950 in CFX willen zien de Sapphires die hij heeft omdat veel mensen die tegenwoordig kopen
Dit topic is gesloten.
Voordat je hier je systeem of vraag post, zijn er wat zaken die gelezen of gedaan moet hebben. Lees de topicstart voor je je bericht typt!