[BBG aanschaf] Gamesysteem Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 157 ... 197 Laatste
Acties:
  • 470.546 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-09 12:08
Een vraagje over het soon to be gamesysteem wat ik aan het samenstellen ben.
Ik probeer overal een goede prijs-kwaliteit verhouding in te vinden, en ben dan ook niet op zoek naar het allerbeste van het beste. Wanneer het solide prestaties neerzet voor de eerstkomende 2/3 jaar dan ben ik al dik tevreden.

Nu wil ik graag een sandy bridge systeem met een i5-2500K samenstellen, en een Z68 moederbord. Dit laatste omdat ik graag een beetje aan het milieu wil denken en de discrete videokaart dus uit wil schakelen als ik gewoon windows aan het draaien ben of niks grafisch intensiefs doe.
Daar heb ik dit moederbord voor uitgezocht, en ik ben benieuwd of deze voor zijn prijs goed genoeg is voor mijn wensen.
http://tweakers.net/price...ck-z68-pro3.html#tab:info
Dat wil zeggen, of ik hiermee kan verwachten dat rare problemen met warmte, slechte onderdelen, bottlenecks in snelheid van het moederbord uit gaan blijven.

Dit is mijn wenslijst, voor de rest van de onderdelen:
Wenslijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2011 @ 13:47:
[afbeelding]

Goede prijs? Heb er 0,0 verstand van. Overweeg nog een tweede (zelfde) videokaart erin... Is dat handig?
Lees even een beetje terug.
Daar staat ditzelfde al 10 keer...

Geen i7 2600, neem een i5 2500k.
Geen 6970, neem een 6950 2GB

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09 13:12
Struikrover schreef op zondag 10 juli 2011 @ 15:25:
Een vraagje over het soon to be gamesysteem wat ik aan het samenstellen ben.
Ik probeer overal een goede prijs-kwaliteit verhouding in te vinden, en ben dan ook niet op zoek naar het allerbeste van het beste. Wanneer het solide prestaties neerzet voor de eerstkomende 2/3 jaar dan ben ik al dik tevreden.

Nu wil ik graag een sandy bridge systeem met een i5-2500K samenstellen, en een Z68 moederbord. Dit laatste omdat ik graag een beetje aan het milieu wil denken en de discrete videokaart dus uit wil schakelen als ik gewoon windows aan het draaien ben of niks grafisch intensiefs doe.
Daar heb ik dit moederbord voor uitgezocht, en ik ben benieuwd of deze voor zijn prijs goed genoeg is voor mijn wensen.
http://tweakers.net/price...ck-z68-pro3.html#tab:info
Dat wil zeggen, of ik hiermee kan verwachten dat rare problemen met warmte, slechte onderdelen, bottlenecks in snelheid van het moederbord uit gaan blijven.

Dit is mijn wenslijst, voor de rest van de onderdelen:
Wenslijst
Volgens wat reviews scheelt het overschakelen naar onboard graphics ongeveer 2w.
Als je dan toch aan het milieu denkt, neem dan een efficiëntere voeding, zoals de AX series van Corsair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga een game systeem bouwen voor onze buren die niet heel erg veel verstand hebben van pc's. Het budget is ongeveer € 525, daar is denk ik wel een leuk systeem van te bouwen. Het toetsenbord, muis, beeldscherm enz hebben ze al, die nemen ze dus mee. Ze willen games spelen zoals GTA IV en Call of Duty. Ze gamen op een resolutie van 1440x900, dus dat valt mee. Ik heb al een beetje zitten kijken op Tweakers en andere site's en het volgende is er uit gekomen. Weet iemand trouwens een mooie zwarte (< € 50) behuizing waar cable management opties in zitten? Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden, ik hoor het wel. ;)

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 44,65€ 44,65
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 17,45€ 17,45
1Thermaltake V3 Black Edition€ 39,27€ 39,27
2Scythe Slip Stream SY1225SL12M, 120mm€ 5,95€ 11,90
1XFX Pro 550W€ 54,70€ 54,70
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 23,04€ 23,04
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 89,25€ 89,25
1Gigabyte GA-990XA-UD3€ 88,41€ 88,41
1Club3D HD 6850 1024MB GDDR5 PCI-E€ 127,84€ 127,84
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 496,51

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
Jo... schreef op zondag 10 juli 2011 @ 15:29:
[...]

Volgens wat reviews scheelt het overschakelen naar onboard graphics ongeveer 2w.
Als je dan toch aan het milieu denkt, neem dan een efficiëntere voeding, zoals de AX series van Corsair.
Goeie tip, mag ik een linkje naar die review van je? Ik sta open voor suggesties en 2Watt is wel heel weinig inderdaad.
Over die voeding: daar heb je wel een punt. Hoewel het wel binnen mijn budget moet liggen. Ik ga daar nog even over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09 13:12
Struikrover schreef op zondag 10 juli 2011 @ 15:31:
[...]

Goeie tip, mag ik een linkje naar die review van je? Ik sta open voor suggesties en 2Watt is wel heel weinig inderdaad.
Over die voeding: daar heb je wel een punt. Hoewel het wel binnen mijn budget moet liggen. Ik ga daar nog even over nadenken.
Goh, is al vrij lang geleden dat ik het gelezen heb. Ik dacht wel dat er bij één van de Z68 mobo's een review was te vinden waar dit in stond, en als je op Virtu zoekt met Google, vind je mogelijk ook wat. (Ik zie al wat resultaten zo te zien als ik de volgende zoekopdracht gebruik: "Virtu Sandy Bridge")

En waarom neem je nog eens extra koelpasta? Bij de Mugen 2 zit er ook al bij. En de Intel 320 is niet echt een snelle SSD, misschien eens naar de Crucial M4 64GB kijken?

[ Voor 11% gewijzigd door Jo... op 10-07-2011 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
Dat is ook zo, ik vroeg het omdat ik dacht dat je misschien een specifieke voor me had. Even google opstarten dan.
Trouwens, in jouw ogen, als ik geen Z68 moederbord moet nemen om die specifieke reden, wat is dan het beste bordje om te kopen? Ik wil het liefst eentje die gewoon goed presteert, exotische aansluitingen hoeven niet per definitie. Liefst had ik eentje die niet gericht is op overklokken maar wel goede kwaliteit is voor max 125 euro.

EDIT: Goed om te weten, de koelpasta gaat eraf :+ . En wat betreft de SSD: ik ben tot de conclusie gekomen dat ik graag minstens 80GB wil hebben. Ik weet uit het Intel topic dat de 320 een doorontwikkelde Postville is, en dat hij stabiel is. Crucial is dat ook inderdaad, maar 120GB is me nog wat te duur. En snelheid is relatief, de specs van de 320 blijven misschien wat achter ten opzichte van bijvoorbeeld de vertex3, maar ik ben er van overtuigd dat ik dat verschil echt niet ga merken.

[ Voor 35% gewijzigd door Struikrover op 10-07-2011 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2011 @ 15:30:
Ik ga een game systeem bouwen voor onze buren die niet heel erg veel verstand hebben van pc's. Het budget is ongeveer € 525, daar is denk ik wel een leuk systeem van te bouwen. Het toetsenbord, muis, beeldscherm enz hebben ze al, die nemen ze dus mee. Ze willen games spelen zoals GTA IV en Call of Duty. Ze gamen op een resolutie van 1440x900, dus dat valt mee. Ik heb al een beetje zitten kijken op Tweakers en andere site's en het volgende is er uit gekomen. Weet iemand trouwens een mooie zwarte (< € 50) behuizing waar cable management opties in zitten? Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden, ik hoor het wel. ;)
Ik zou zeggen, hier is een hele lijst met dé geschikte kasten. :)
Er zitten mooie bij, maar ook een paar die ik echt niet aanraad zoals de Antec Three Hundred, wat een troep kast...

Zelf vind ik voor dat budget deze een hele mooie kast, maar of de kleur groen ze aanstaat....?
pricewatch: Sharkoon T9 Value green edition

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
Ik kwam nog iets raars tegen:

In de tweakers review van 8 mainstream videokaarten, deze dus staat onderaan die pagina
De drie-slots koelers van Asus bewijzen zich met name in deze test, aangezien de fans slechts amper harder gaan draaien
Als ik vervolgens in de benchDB ga kijken naar die videokaart zie ik dat het hier gaat om het model met 1GB videogeheugen, zoals hier te zien is.
Het aparte is echter dat dit model in de pricewatch staat zonder drieslots, maar met een tweeslots koeler:

pricewatch: Asus EAH6950 DCII/2DI4S/1GD5

Nog los van het feit dat de drieslots koeler eigenlijk maar 2 slots in beslag neemt en alleen samen met de kaart een drieslots item is, staat ook op de website van de fabrikant dat het hier een andere koeler betreft dan omschreven in de review:

http://www.asus.com/Graph...es/EAH6950_DCII2DI4S1GD5/

Het lijkt ook alsof dit een koeler is die zijn lucht de kast in blaast in plaats van uit, en dat lijkt me wel een significant verschil maken t.o.v. de koeler die een slot meer heeft.
Ik ben van plan om zo'n Asus 6950 aan te schaffen, en kijkend naar mijn videoresolutie heb ik genoeg aan 1GB videogeheugen, maar als alleen de 2GB versie met de 'goede' koeler komt dan denk ik dat ik die maar moet kopen.

Kan iemand voor opheldering zorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-09 18:23
Ik post het hier ook maar ff, aangezien de multimedia bbg variant amper wordt bekeken geloof ik ;)

Ik zit al enige tijd te twijfelen over een aan te schaffen systeem...kies ik een amd systeem of intel, puur voor het afspelen van media, of ga ik toch nog een beetje gamen, wil ik het in htpc vorm of een midi tower waardoor er iets meer mogelijkheden zijn? En zo zijn er nog tig overwegingen.

Ik heb nu een variant met een kleine toren bedacht.
De bedoeling is met name films bekijken (streamen vanaf NAS), wat games kunnen spelen (echter niet zo vaak en met name games als fifa, tennisspellen, misschien beetje cod en een adventure of wat) en diverse office taken.
Crossfire gaat niet gebeuren en enorm hoge settings is ook niet nodig. Als het maar een beetje ok oogt op een 42"plasma.

De bedoeling is wel dat het in de huiskamer komt te staan (de led-fan vervang ik als het als te irritant wordt ervaren ;)).

Ik heb gekozen voor een bescheiden processor en videokaart. De 8 GB heb ik gekozen omdat het mobo maar 2 sloten heeft en deze 8gb nu wel erg goedkoop is.
De corsair voeding is gekozen obv prijs en deze heeft in ieder geval 1 pci-e connector.
De videokaart is gekozen obv budget en deze zou volgens een review redelijk stil zijn.

Wat denken jullie er van? Zijn er verbeteringen mogelijk? Is dit stil genoeg om in de woonkamer te kunnen plaatsen? (geluid zal altijd via versterker de kamer ingeslingerd worden, dus licht hoorbare fans zou niet zo'n probleem moeten zijn denk ik).

#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda Green 5900.3, 1.5TB€ 50,50€ 50,50
1Sharkoon AL-2€ 42,70€ 42,70
1Intel Core i3 2100€ 91,70€ 91,70
1Corsair Builder CX430 V2€ 36,12€ 36,12
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G€ 43,49€ 43,49
1Sapphire Radeon HD 6770 1GB GDDR5€ 94,70€ 94,70
1MSI H67MA-E35€ 50,-€ 50,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 409,21

Het is niet echt een gamesysteem, dat weet ik, maar ik wil toch wel de mogelijkheid houden een beetje te kunnen gamen.
Ik wil ook niet te veel uitgeven, dit is wel een mooi bedrag. 50,- meer mag.
Graag jullie input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
Als je 50 euro meer te besteden hebt en je wilt nog wat leuker gamen, vooral op je grote TV, kun je overwegen de volgende videokaart te nemen in plaats van degene die je nu hebt:

pricewatch: HIS HD 6850 1GB GDDR5 PCIe

Deze is door zijn dubbelslots uitvoering ook koel en stil, mocht je daar ruimte voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
Het is wel dat ik niet enorm veel game en de nadruk op films zal liggen. Ik had de 6850 niet geselecteerd omdat ik het idee heb dat die net wat teveel herrie zal maken om comfortabel in de woonkamer te kunnen hebben. valt dit mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

R_W

paulus_01, ik zou deze kast nemen: http://www.fractal-design...roduct&category=2&prod=58

Klein, stil en mooi (imo). 84 euro kost 'ie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
R_W schreef op zondag 10 juli 2011 @ 16:30:
paulus_01, ik zou deze kast nemen: http://www.fractal-design...roduct&category=2&prod=58

Klein, stil en mooi (imo). 84 euro kost 'ie.
Thanks voor je suggestie. Lelijk is ie zeker niet, maar een beetje overkill wel denk ik voor mijn eisen. Ook is deze ruim 10cm dieper dan wat ik had uitgezocht en vind ik die fanopening aan de bovenkant ook niet heel mooi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Niet online

R_W

Als je geluid belangrijk vindt zou ik iig niet gaan voor een kast met een opening aan de voorkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blehz
  • Laatst online: 26-08 21:53
Struikrover schreef op zondag 10 juli 2011 @ 16:07:
Ik kwam nog iets raars tegen:

In de tweakers review van 8 mainstream videokaarten, deze dus staat onderaan die pagina
[...]

Als ik vervolgens in de benchDB ga kijken naar die videokaart zie ik dat het hier gaat om het model met 1GB videogeheugen, zoals hier te zien is.
Het aparte is echter dat dit model in de pricewatch staat zonder drieslots, maar met een tweeslots koeler:

pricewatch: Asus EAH6950 DCII/2DI4S/1GD5

Nog los van het feit dat de drieslots koeler eigenlijk maar 2 slots in beslag neemt en alleen samen met de kaart een drieslots item is, staat ook op de website van de fabrikant dat het hier een andere koeler betreft dan omschreven in de review:

http://www.asus.com/Graph...es/EAH6950_DCII2DI4S1GD5/

Het lijkt ook alsof dit een koeler is die zijn lucht de kast in blaast in plaats van uit, en dat lijkt me wel een significant verschil maken t.o.v. de koeler die een slot meer heeft.
Ik ben van plan om zo'n Asus 6950 aan te schaffen, en kijkend naar mijn videoresolutie heb ik genoeg aan 1GB videogeheugen, maar als alleen de 2GB versie met de 'goede' koeler komt dan denk ik dat ik die maar moet kopen.

Kan iemand voor opheldering zorgen?
Die 1GB lijkt me wel 2 slots, en ik dacht ook gelezen te hebben dat die in de kast blaast.
Ik zou persoonlijk 3 slots vermijden, er zijn kaarten met betere koelers voor dezelfde prijs (of een beetje meer) dan de Asus kaarten. Zelfs de prestaties zijn wat beter. (reviews: http://www.techpowerup.com/reviewdb/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
paulus_01 schreef op zondag 10 juli 2011 @ 16:24:
Het is wel dat ik niet enorm veel game en de nadruk op films zal liggen. Ik had de 6850 niet geselecteerd omdat ik het idee heb dat die net wat teveel herrie zal maken om comfortabel in de woonkamer te kunnen hebben. valt dit mee?
Dat moet je zelf bepalen. Hier in ieder geval een review met de geluidswaardes:
http://www.techpowerup.co...IS/Radeon_HD_6850/27.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
R_W schreef op zondag 10 juli 2011 @ 16:43:
Als je geluid belangrijk vindt zou ik iig niet gaan voor een kast met een opening aan de voorkant.
Hoor je dat goed dan?
Zou koeling dan geen issue worden?

Alternatief is (ja, ik ga voor aluminium ;)) pricewatch: MS-Tech CM-0510

Maar ik vind die sharkoon wel mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brodo
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
paulus_01 schreef op zondag 10 juli 2011 @ 17:11:
[...]

Hoor je dat goed dan?
Zou koeling dan geen issue worden?

Alternatief is (ja, ik ga voor aluminium ;)) pricewatch: MS-Tech CM-0510

Maar ik vind die sharkoon wel mooier.
Geluid valt reuze mee, je moet gewoon goeie fans hebben :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
revivespirit schreef op zondag 10 juli 2011 @ 17:14:
[...]

Geluid valt reuze mee, je moet gewoon goeie fans hebben :*)
dus gewoon die sharkoon kast doen en paar fans er bij?

nog tips qua fans (bestel ze dan zoiezo pas als ik het systeem al heb, aangezien zercom, 4 launch etc hier vlakbij is ;)) kan ik iig kijken of het meevalt of niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abeltje130
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-03-2024
paulus_01 schreef op zondag 10 juli 2011 @ 17:22:
[...]

dus gewoon die sharkoon kast doen en paar fans er bij?

nog tips qua fans (bestel ze dan zoiezo pas als ik het systeem al heb, aangezien zercom, 4 launch etc hier vlakbij is ;)) kan ik iig kijken of het meevalt of niet ;)
Als geluid echt een issue is, kun je naar low rpm Scythe Gentle typhoon's kijken, heerlijk stil met een goede luchtverplaatsing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
Abeltje130 schreef op zondag 10 juli 2011 @ 17:45:
[...]

Als geluid echt een issue is, kun je naar low rpm Scythe Gentle typhoon's kijken, heerlijk stil met een goede luchtverplaatsing!
Geluid is enkel een issue als het de 5.1 installatie overstijgt.

Ik denk dat het wel mee zal vallen of niet? Of het moet heel irritant resoneren of iets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_De_Beer
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-09 14:15
Ik denk dat er maar vrij weinig kasten zijn die een stereo installatie overtreffen qua geluid (op een redelijk niveau)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abeltje130
teunisg schreef op zondag 10 juli 2011 @ 13:46:
Wat mag het systeem gaan kosten?
ca. €1250,-

Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naa je nieuwe bak? (monitor, tobo, muis, enz.) Bij een monitor is het type of iig het noemen van de resolutie wel handig.
een 1920 x 1080 beeldscherm, muis, toetsenbord en speakers zijn er al...

Wat denk je allemaal nodig te hebben? (SSD bijvoorbeeld iets?)

een game pc met inderdaad ook een SSD. M.u.v. grafische kaart(en) wil ik met dit systeem 5 jaar verder kunnen.

Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Wel overklokken. USB 3.0. CrossFire X. Qua videokaart wilde ik eerst voor een pricewatch: MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC gaan (en later een tweede bijplaatsen) maar deze momenteel niet verkrijgbaar. Daarna viel mijn oog op deze kaart http://www.techpowerup.co.../HD_6870_PCS_Plus/31.html in CrossFire, maar ook die is niet te vinden. Tenslotte voor deze gekozen: http://www.kitguru.net/co...thermal-design-review/21/ .

Wat voor soort gamer ben je?

Met name strategische games: Civilization series Total War series , Company of Heroes , Hearts of Iron series , etc. en straks Battlefield 3. Verder af en toe een shooter of racegame...

Waar ga je de pc voor gebruiken?
Naast gaming zal de pc ook gebruikt gaan worden om veel te internetten (waarbij regelmatig meer dan 50 vensters tegelijk open staan) en muziek luisteren....

Als basis heb ik de BBG juli 2011 [URL=""]reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie juli 2011[/URL] genomen en daaruit de meeste onderdelen overgenomen. Afwijking hierop is
de processorkoeler Scyte Mugen 2 i.p.v. de Zalman pricewatch: Zalman CNPS10X Performa. Nergens heb ik kunnen vinden wat de voordelen zijn van de Zalman t.o.v. de Mugen 2. Een punt van twijfel voor mij het de keuze van het moederbord.....

wenslijst:
#ProductPrijsSubtotaal
1Microsoft Windows 7 Home Premium (UK OEM 64bit)€ 84,49€ 84,49
1Cooler Master CM 690 II Advanced€ 79,50€ 79,50
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 34,-€ 34,-
1Fractal Design Silent Series , 120mm€ 9,40€ 9,40
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 171,-€ 171,-
1XFX Black Edition 750W€ 98,89€ 98,89
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 177,-€ 177,-
1G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL€ 66,50€ 66,50
2MSI R6870 HAWK€ 164,95€ 329,90
1Gigabyte GA-Z68X-UD7-B3€ 277,70€ 277,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.390,48

vragen:
1) Sommige towers hebben USB 3.0 aan de voorkant, andere niet. Welke tower adviseren jullie in geval van front USB 3.0? Note: de behuizing moet wel ruimte bieden aan langere videokaarten en goede airflow hebben. Zit hier wat bij http://tweakers.net/price.../416/281238;262733;281076? Loont het überhaupt om extra geld uit te geven voor een UB 3.0 aansluiting aan de voorzijde?
2) Gezien het feit dat ik (op den duur) van alles wil gaan overklokken en CrossFire X draai, is een 750 W voeding dan inderdaad een goede keuze. Of volstaat een 650W al?
3) Wat betreft de door mij gekozen RAM, is dit wel de 1,5 V versie? Passen deze reepjes wel onder de ventilator van de Mugen?
4) Moederbord vind ik erg moeilijk om te kiezen, het exemplaar dat nu in mijn wenslijst staat is duidelijk te duur.. Welk moederbord bevelen jullie aan voor CrossFire X en makkelijke overklokmogelijkheden? Eventueel lange kaarten in de toekomst moeten er ook op passen.
5) De losse 120 mm ventilator heb ik overgenomen uit de BBG juli 2011 omdat ik met een dubbele videokaart wil gaan werken. Wijst het zich vanzelf waar deze ventilator gemonteerd zal kunnen worden? Wat zou een goede plek zijn?
6) Heeft iemand nog op- of aanmerkignen over deze wenslijst?
7) Welke ervaringen hebben jullie met assemblage van het systeem bij Azerty en/of Salland?

Alvast heel erg bedankt voor jullie reactie!
1) De kast met beste airflow is ongfetwijfeld de haf 932, en imo ook nog vrij stil.
Verder ondesteunt die kast ook nog 360 rads, voor eventuele waterkoeling later.
2) 650w volstaat.
3) Ja hoor, die zijn1.5v & passen eronder
4)De pricewatch: Asrock P67 Extreme4 is prima.
5) Elk van deze kasten heeft al genoeg airflow om je kaarten te koelen.
6) Misschien 2x low-rpm scythe gentle typhoon's voor op je mugen, daarmee haal je een heel klein beetje betere temps, maar vooral minder geluidsproductie
7) Volgens stef is azerty bagger (toch?, of was het iemand anders.)

@paulus
nee dan niet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascaldv
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 22:56
Gezien m'n mobo langzaam aan het overlijden is heb ik vannacht even zitten knutselen op het volgende lijstje:

main hd: WD Caviar Black WD1002FAEX
geheugen: Team Xtreem Dark 1600 MHz ( PC3-12800 ) CL9
mobo: ASRock Z68 Pro3
cpu koeler: Scythe Mugen 3
cpu: Intel Core i5 2500K / 3.3 GHz
power: ZALMAN ZM600-HP
case: Arctic Silentium T11

Ik gebruik mijn huidige OCS Vertex2 SSD die kan ik dan als cache gebruiken begreep ik. Ook mijn Nvdia 260GTX en dvd brander komen uit mijn huidige pc.

Zat meer te kijken naar de wijde range aan geheugen snelheden. Heb toen maar 1600 Mhz gepakt omdat ik dat tegenkwam in de best buy gids. Waarom Team? Goede ervaringen mee voor overclocken. Maar iemand die toevallig een korte opmerking kan maken over de geheugensnelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
wenslijst: HTPC Intel

afgezien van bovengenoemde comments qua geluid (wat ik denk dus redelijk mee zal vallen), iemand nog andere op- of aanmerkingen op deze samenstelling?
- Voeding ok?
- Kaart ok om gemiddeld mee te gamen, e.d.?
- Mobo ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theburninglink
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-08 20:43
Gamesysteem samengesteld op basis van de BBG mei editie en wat hulp van abeltje130 :) Zal vooral gebruikt worden voor Battlefield 3 en Crysis 2.

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 54,-€ 54,-
1Cooler Master CM 690 II€ 75,10€ 75,10
1Cooler Master Hyper 212 Plus€ 21,95€ 21,95
1MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC€ 253,87€ 253,87
1Asrock P67 Pro3€ 97,68€ 97,68
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 789,24

Iemand die misschien op of aanmerkingen heeft?

'I reject your reality and substitute my own'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 09:31

Knaak

It's me, Mario!

Alleen jammer dat de Twin Frozr echt nergens te krijgen is binnen een normaal termijn :( Verder wel mooie build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassissss
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-08 13:59
theburninglink schreef op zondag 10 juli 2011 @ 20:11:
Gamesysteem samengesteld op basis van de BBG mei editie en wat hulp van abeltje130 :) Zal vooral gebruikt worden voor Battlefield 3 en Crysis 2.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock P67 Pro3€ 97,68€ 97,68
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 789,24

Iemand die misschien op of aanmerkingen heeft?
Zeker. Waarom kies je voor de 6950 VC en niet een 560 van MSI? Scheelt je zo'n 50€ en lever geen noemenswaardige vermindering op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassissss
Ik was zelf van plan om het volgende systeem in elkaar te bouwen:

#ProductPrijsSubtotaal
1NZXT Phantom€ 127,14€ 127,14
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 63,08€ 63,08
1MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC€ 194,03€ 194,03
1Asus P8Z68-V€ 137,-€ 137,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 843,05

En dan nog een klein SSD'tje om gebruik te maken van het SSD caching.
Iemand die een idee heeft welke SSD ik het best kan nemen (goedkoop maar niet crappy) of nog aanmerkingen/suggesties heeft voor het systeem?
Edit: Ik wil er skyrim op kunnen spelen en ben van plan om in de toekomst te gaan kijken of ik wat kan overclocken. Ohja en struikel niet over de kast, dat is gewoon een investering want ik vind em er gewoon gruwelijk uitzien.

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abeltje130
Cassissss schreef op zondag 10 juli 2011 @ 20:36:
[...]

Zeker. Waarom kies je voor de 6950 VC en niet een 560 van MSI? Scheelt je zo'n 50€ en lever geen noemenswaardige vermindering op.
6950 is wel wat sneller, verder heeft die ook 2048mb aan video ram, en kan misschien unlockt worden naar een 6970.
TF III is ook stiller & koeler als de hawk of twin frozr ii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:38
Een MSI ga je niet meer flashen naar een 6970. Dat kon als je veel geluk had bij de eerste batches, maar als je hem nu nog moet kopen krijg je echt niet meer zo'n model. Sure, de kans zal er zijn, maar ik schat hem niet hoger dan 1% en om daar nou een kaart voor te kopen.. Zijn evengoed prachtige kaarten, though.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stef602 schreef op zondag 10 juli 2011 @ 03:14:
[...]

je hebt gewoon 8gb hoor... maar dat ram loopt op 1,65v dus ik weet niet wie jou geholpen heeft... maarja...

Ga maar voor deze: pricewatch: G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL
(houd je er wel rekening mee dat die kaart 3-slots is en je geen crossfire kan draaien?)
Daar heb ik geen rekening mee gehouden, ik weet niet eens wat je bedoelt. Past mijn video kaart dus niet op mijn moederboord? Wat bedoel je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al een systeem samengesteld, nu heb ik zelf geen ervaring met het in elkaar zetten van computers. Heeft iemand voor mij een site die relatief goedkoop en betrouwbaar is met het in elkaar zetten van computers? Informatique ken ik maar die heeft geen MSI TF III.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abeltje130
Siempie schreef op zondag 10 juli 2011 @ 20:55:
Een MSI ga je niet meer flashen naar een 6970. Dat kon als je veel geluk had bij de eerste batches, maar als je hem nu nog moet kopen krijg je echt niet meer zo'n model. Sure, de kans zal er zijn, maar ik schat hem niet hoger dan 1% en om daar nou een kaart voor te kopen.. Zijn evengoed prachtige kaarten, though.
heb je ook nog een bron dat het enkel de eerste batch is?

@reinoutvk
Je kaart beslaat 3 sloten, als je dan Crossfire wilt, zitten ze óf heel dicht tegen elkaar, óf het kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:38
Abeltje130 schreef op zondag 10 juli 2011 @ 21:15:
[...]

Ik zei:

- Met geluk bij de eerste batches. Dus niet alleen de eerste batch.

- Sure, de kans is er. Dus het kan nog steeds.

- Ik schat de kans niet hoger dan 1%. Schatten, geen feit.

Dus: van mij ga je geen bron krijgen, maar tenzij jij mij een bron kan geven waarin staat dat je zelfs nu nog een grote kans hebt op zo'n model, dan blijft het het ene woord tegen het andere en dan ga ik er gewoon vanuit dat de kans dat je nu nog zo'n model krijgt, echt heel erg klein is. Je vind ook bijna nooit in reviews (en als je het vind: alleen bij de eerste batches) dat het kan en elke Twin Frozr die ik heb gezien kon het niet. En dus: 50 euro meer uitgeven aan een heel kleine kans is imo niet zo slim. Dan zou ik gewoon 3 staatsloten kopen met kans op de jackpot. Is ook een kleine kans en heel wat leuker als je wint :D

Edit: Zoals je waarschijnlijk weet, kan je zelfs aan het modelnummer al zien of het gaat lukken of niet. En aangezien ik die persoonlijk alleen heb gezien bij de allereerste batches, is dat voor mij nog een reden dat het nu niet meer gaat lukken.

[ Voor 18% gewijzigd door Ample Energy op 10-07-2011 21:21 ]

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abeltje130
@Siempie
Je zei: 'Dat kon als je veel geluk had bij de eerste batches, maar als je hem nu nog moet kopen krijg je echt niet meer zo'n model.'
Dus met geluk bij de eerste batches, kan het dan zonder geluk bij andere batches?
Niet erg duidelijk hé :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassissss
Ik ben van plan om het volgende systeem in elkaar te bouwen:

#ProductPrijsSubtotaal
1NZXT Phantom€ 127,14€ 127,14
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 63,08€ 63,08
1Asus P8Z68-V€ 137,-€ 137,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 843,05

En dan nog een klein SSD'tje om gebruik te maken van het SSD caching.
Heeft iemand nog aanmerkingen/suggesties voor dit systeem?
Ik wil er skyrim op kunnen spelen en ben van plan om in de toekomst te gaan kijken of ik wat kan overclocken. Ohja en struikel niet over de kast, dat is een investering want ik vind em er gewoon gruwelijk uitzien.

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abeltje130
@casis
XFX 450w i.p.v 550w, 450w is al voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassissss
Abeltje130 schreef op zondag 10 juli 2011 @ 22:18:
@casis
XFX 450w i.p.v 550w, 450w is al voldoende.
En als ik later (als mn VC out of date is) wil upgraden naar Crossfire/SLI?
Is het dan nog steeds een goed idee om naar 450w te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
blehz schreef op zondag 10 juli 2011 @ 16:43:
[...]

Die 1GB lijkt me wel 2 slots, en ik dacht ook gelezen te hebben dat die in de kast blaast.
Ik zou persoonlijk 3 slots vermijden, er zijn kaarten met betere koelers voor dezelfde prijs (of een beetje meer) dan de Asus kaarten. Zelfs de prestaties zijn wat beter. (reviews: http://www.techpowerup.com/reviewdb/)
Waarom zou ik een drieslots videokaart moeten vermijden? Ik ga hoogstwaarschijnlijk verder niks in de PCI-lanes stoppen en zelfs als ik dat wel zou willen dan kan ik er toch nog 2 in kwijt. De kaart koelt verder waarschijnlijk een stuk beter dan een tweeslots kaart, en dat komt de warmte en geluidsproductie weer ten goede (zie reviews). Ik weet dat MSI's kaart ook erg goed is, maar daar is de prijs dan ook naar, en ik zit mijn systeem al echt naar de max de pushen qua budget. Bovendien is die kaart ook meer op overclockers gericht, iets wat ik met mijn kaart sowieso niet van plan ben.

Nogmaals een andere vraag dan: Is dit moederbord volgens jullie geschikt om mijn gamesysteem / workstation (Wishlist) mee uit te rusten?
pricewatch: Asrock Z68 Pro3
Ik denk dat ik een Z68 wil om de videokaart uit te schakelen bij licht gebruik, wat het stroomverbruik een beetje ten goede komt en zorgt voor minder warmteproductie en geluid bij idlen. Anders dan dat zou ik net zo goed een H68 en een normale i5 kunnen nemen, ben niet van plan om over te klokken.

[ Voor 3% gewijzigd door Struikrover op 10-07-2011 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abeltje130
Cassissss schreef op zondag 10 juli 2011 @ 22:23:
[...]

En als ik later (als mn VC out of date is) wil upgraden naar Crossfire/SLI?
Is het dan nog steeds een goed idee om naar 450w te gaan?
Ik denk dat het met gtx 560 ti's in SLI beter is om voor een 650w te gaan, nvidia kaarten zijn over het algemeen niet echt zuinig.

@struikrover
Die 3 slots asus kaarten in SLI/Crossfire zijn geen goed idee, er was zelfs een tweaker die daardoor zijn gtx 580 had gefrituurd :|

[ Voor 16% gewijzigd door Abeltje130 op 10-07-2011 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abeltje130 schreef op zondag 10 juli 2011 @ 21:15:
[...]

@reinoutvk
Je kaart beslaat 3 sloten, als je dan Crossfire wilt, zitten ze óf heel dicht tegen elkaar, óf het kan niet.
Aha, bedankt voor de uitleg. Als ik dan crossfire zou draaien zou ik 4 video kaarten hebben. Ik wacht wel een tijdje en koop dan de 2 voordeligste die beter zijn op dat moment ter vervanging van mijn huidige kaart. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
Abeltje130 schreef op zondag 10 juli 2011 @ 22:39:
[...]

Ik denk dat het met gtx 560 ti's in SLI beter is om voor een 650w te gaan, nvidia kaarten zijn over het algemeen niet echt zuinig.

@struikrover
Die 3 slots asus kaarten in SLI/Crossfire zijn geen goed idee, er was zelfs een tweaker die daardoor zijn gtx 580 had gefrituurd :|
Je begrijpt me verkeerd, ik doelde op het feit dat de lanes ver genoeg uit elkaar staan om nog een PCI x1, x2 of x4 kaartje er bij te stoppen, zoals een geluidskaart of een TV tuner ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiliaanR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-09 20:48

MiliaanR

Just for fans.

Ik ben van plan om een nieuw systeem te kopen, speciaal voor gaming. Maar mijn vraag is eigenlijk meer zal ik nu wel een een nieuw systeem laten bouwen of zal ik nog even een maand of drie wachten?
Ik heb ergens gelezen dat AMD nieuwe CPU's gaat maken (Bulldozer) en dat ATI binnen kort komt met de 7000 serie, of kan ik als ik toch wel een redelijk systeem wil hebben beter gaan voor Intel met NVidea. Ik denk wel dat ik een redelijk budget heb (1000 Euro) maar dan is ook nog de vraag of de dure Intel + NVidea wel beter zijn dan AMD+ATI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er mis met Intel+ATI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abeltje130
Struikrover schreef op zondag 10 juli 2011 @ 22:50:
[...]

Je begrijpt me verkeerd, ik doelde op het feit dat de lanes ver genoeg uit elkaar staan om nog een PCI x1, x2 of x4 kaartje er bij te stoppen, zoals een geluidskaart of een TV tuner ;)
Ah op die fiets, ik zie nu ook dat je mobo geen crossfire/sli ondersteunt :p
beter lezen dus :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
En 3 maanden later komt de opvolger van iets anders, en 3 maanden later van weer iets anders.

Als je je aankoopbeslissing uit wil stellen omdat de 'opvolger van' er aan gaat komen, dan kun je nooit meer iets kopen ;)

Ander vraagje, ik had deze voeding pricewatch: Corsair Builder CX430 V2 uitgekozen voor een combi met een i3-2100 een een hd6770. Is dit een redelijke voeding en zou ik niet naar een lager wattage moeten kijken?

[ Voor 40% gewijzigd door paulus_01 op 10-07-2011 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teunisg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-12-2023
Abeltje130 schreef op zondag 10 juli 2011 @ 17:59:
[...]

1) De kast met beste airflow is ongfetwijfeld de haf 932, en imo ook nog vrij stil.
Verder ondesteunt die kast ook nog 360 rads, voor eventuele waterkoeling later.
2) 650w volstaat.
3) Ja hoor, die zijn1.5v & passen eronder
4)De pricewatch: Asrock P67 Extreme4 is prima.
5) Elk van deze kasten heeft al genoeg airflow om je kaarten te koelen.
6) Misschien 2x low-rpm scythe gentle typhoon's voor op je mugen, daarmee haal je een heel klein beetje betere temps, maar vooral minder geluidsproductie
7) Volgens stef is azerty bagger (toch?, of was het iemand anders.)
Abeltje, hartelijk dank voor je uitgebreide reactie...
hieronder mijn aangepast wenslijst...

#ProductPrijsSubtotaal
1Microsoft Windows 7 Home Premium (UK OEM 64bit)€ 84,49€ 84,49
1Cooler Master HAF932 Advanced€ 119,-€ 119,-
1Fractal Design Silent Series , 120mm€ 9,40€ 9,40
2Scythe Gentle Typhoon D1225C12B1AP-11, 120mm€ 10,50€ 21,-
1XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan)€ 69,50€ 69,50
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 177,-€ 177,-
1G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL€ 66,50€ 66,50
2MSI R6870 HAWK€ 164,95€ 329,90
1Asrock P67 Extreme4€ 127,90€ 127,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.271,79

1) de HAF932 is inderdaad een heel mooie kast, maar ook ietsje duurder. Aan het eind ga ik kijken of het binnen mijn budget gaat passen...
2) aangepast
3) heel mooi!
4) Wat betreft deze Asrock P67 Extreme4, passen daar later wel 2 langere videokaarten op? Zitten op dit plaatje die witte en blauwe kapjes aan de rechterkant daarvoor niet in de weg? Hier trouwens nog een leuke vergelijking van een aantal moederborden op een rijtje....
5) dank!
6) bedoel je deze Scythe Gentle Typhoon? Deze 2 zouden dan de standaard ventilator van de Mugen kunnen vervangen? Een andere ventilator is verder niet nodig?
7) Stef602, had jij inderdaad bij Azerty laten assembleren? Zo ja, hoe zijn je ervaringen? Iemand ervaring met Salland?

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Niet online

R_W

Als alternatief kun je ook kijken naar de HAF 912 Plus voor 60,-: pricewatch: Cooler Master HAF 912 Plus

Ik zou niet de 500RPM versie pakken, die verplaatst nauwelijks lucht. Ga minimaal voor de 800RPM maar als je ze als CPU fan gaat gebruiken moet je nog hoger gaan, want het moederbord schaalt die toch wel naar beneden als je CPU idle is. Deze zou ik nemen: pricewatch: Scythe Gentle Typhoon D1225C12B4AP-14, 120mm

[ Voor 56% gewijzigd door R_W op 10-07-2011 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarJ16
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-02-2024
Ik ben van plan om binnenkort een nieuw systeem aan te gaan schaffen. Ik volg dit topic al een tijdje en heb dit systeem samengesteld.

Er wordt vooral veel mee gegamed. Spellen zoals, CoD, Battlefield 3 wil ik graag op max kunnen spelen.

Randapparatuur zoals monitor (Full HD), muis en toetsenbord heb ik nog liggen.

Het budget is €900 en in de toekomst zit al in de planning om een 2e 6950 erin te zetten.

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master CM Storm Enforcer€ 79,90€ 79,90
1Arctic Cooling Freezer 13 Pro€ 26,35€ 26,35
1Cooler Master Megaflow Red, 200mm€ 11,72€ 11,72
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB€ 96,-€ 96,-
1Sapphire HD6950 Dirt3 Edition€ 221,-€ 221,-
1MSI P67A-GD45 (B3)€ 109,-€ 109,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 890,06

Nog een korte toelichting:

Ik heb voor de Cooler Master CM Storm Enforcer gekozen omdat ik die er erg mooi ziet zien (ja, de meningen verschillen erover). Daarnaast zit er een window in en usb3.0 aansluitingen op de voorkant.

De Arctic Cooling Freezer 13 Pro is vanwege die ik erg mooi aan de bovenkant vind. Ik weet dat hier de Scythe Mugen Rev. B wordt aangeraden maar ik vind die te groot en lomp.

De enige twijfels die ik heb is over het mobo. Vaak wordt hier als je voor Crossfire wilt gaan de ASrock p67 extreme4 aangeraden, terwijl deze MSI ook gewoon in crossfire x8/x8 aan kan.

De rest spreekt allemaal voor zich.

Wat is jullie idee erover en zou ik nog wat kunnen aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

paulus_01 schreef op zondag 10 juli 2011 @ 22:59:
En 3 maanden later komt de opvolger van iets anders, en 3 maanden later van weer iets anders.

Als je je aankoopbeslissing uit wil stellen omdat de 'opvolger van' er aan gaat komen, dan kun je nooit meer iets kopen ;)

Ander vraagje, ik had deze voeding pricewatch: Corsair Builder CX430 V2 uitgekozen voor een combi met een i3-2100 een een hd6770. Is dit een redelijke voeding en zou ik niet naar een lager wattage moeten kijken?
Dat is waar maar zoals wij weten komt eind dit jaar of volgend jaar de nieuwe chipset x78 series..
Die worden een betere opvolger van de x58 series. :)
Dus dan zou het zonde zijn om mijn x58 systeempje met i7 te upgraden naar een x68 serie. ;)

En zo kunnen wij nog wel ff doorgaan, zoals de nieuwe 28nm chip die in de volgende serie videokaarten komen, die zijn weer een stuk zuiniger qua energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teunisg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-12-2023
R_W schreef op zondag 10 juli 2011 @ 23:06:
Als alternatief kun je ook kijken naar de HAF 912 Plus voor 60,-: pricewatch: Cooler Master HAF 912 Plus

Ik zou niet de 500RPM versie pakken, die verplaatst nauwelijks lucht. Ga minimaal voor de 800RPM maar als je ze als CPU fan gaat gebruiken moet je nog hoger gaan, want het moederbord schaalt die toch wel naar beneden als je CPU idle is. Deze zou ik nemen: pricewatch: Scythe Gentle Typhoon D1225C12B4AP-14, 120mm
Hartelijk dank, R_W,
die kast is wel iets kleiner, maar ik neem hem in overweging....
dank voor je tip over die fans, ik heb mijn lijstje ermee aangepast!
mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abeltje130
@teunisg
Gaat prima op dat moederbord ;)
500rpm fans(die jij zei) zijn wel erg low RPM, ik heb zelf de 1150 rpm's erop zitten, en die zijn onhoorbaar(in een HAF 922)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiliaanR
  • Laatst online: 09-09 20:48

MiliaanR

Just for fans.

Als ik nou een AMD 965 koop plus een AMD3 Socket moederbord, kan ik dan in die socket ook een Bulldozer (AMD3+) plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
MiliaanR schreef op maandag 11 juli 2011 @ 11:39:
Als ik nou een AMD 965 koop plus een AMD3 Socket moederbord, kan ik dan in die socket ook een Bulldozer (AMD3+) plaatsen?
Dan dien je dus ook een am3+ mobo te hebben. Zijn er inmiddels ook volop. Check de pricewatch:
http://tweakers.net/price...HyRvV0Inh2rfY59xE75xJtdYf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abeltje130
MiliaanR schreef op maandag 11 juli 2011 @ 11:39:
FYI, het is gewoon AM3 en AM3+, niet AMD3 en AMD3+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abeltje130 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 13:40:
[...]

FYI, het is gewoon AM3 en AM3+, niet AMD3 en AMD3+ ;)
Dan is het nog altijd AM3 of AM3+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abeltje130
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2011 @ 14:08:
[...]

Dan is het nog altijd AM3 of AM3+ :+
Meen je dat nou?
:F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 22:12

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Ik heb een korte vraag nav het high end game systeem. Ik vind een strakkere kast mooi, en de in de BBG van 2011 wordt dan deze aangeraden: pricewatch: Fractal Design Define R3 (Zwart)
Het kiezen van een behuizing is zeer persoonlijk: de een houdt van strak en de ander geeft de voorkeur aan wat meer tierelantijntjes. We kiezen vooral voor de Coolermaster CM 690 II Advanced omdat deze kast al tijden de populairste behuizing uit de Pricewatch is; er zijn veel positieve reviews en ervaringen te vinden en hij is ook nog eens schappelijk geprijsd. Voor wie een strakke en stille behuizing op prijs stelt is de Fractal Design Define R3 een goede keuze.
Gaat deze kast werken met alle hardware die in de BBG (highend gaming) wordt aangeraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abeltje130
apNia schreef op maandag 11 juli 2011 @ 14:26:
Ik heb een korte vraag nav het high end game systeem. Ik vind een strakkere kast mooi, en de in de BBG van 2011 wordt dan deze aangeraden: pricewatch: Fractal Design Define R3 (Zwart)

[...]

Gaat deze kast werken met alle hardware die in de BBG (highend gaming) wordt aangeraden?
Ja hoor gaat prima, misschien 1 extra fan kopen voor op de zijkant, aangezien het 2 videokaarten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Oh ja dat was eigenlijk mijn tweede vraag, ik denk dat 1 videokaart volstaat in mijn setup. Ik ben geen hele heavy gamer, dus ivm budget wil ik het voorlopig bij 1 videokaart houden. Is dat te doen?

edit: waarom trouwens een extra fan? koeling is minder in die Fractal dan in die Cooler Master?

[ Voor 19% gewijzigd door apNia op 11-07-2011 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abeltje130
apNia schreef op maandag 11 juli 2011 @ 14:30:
Oh ja dat was eigenlijk mijn tweede vraag, ik denk dat 1 videokaart volstaat in mijn setup. Ik ben geen hele heavy gamer, dus ivm budget wil ik het voorlopig bij 1 videokaart houden. Is dat te doen?

edit: waarom trouwens een extra fan? koeling is minder in die Fractal dan in die Cooler Master?
Ik heb zelf ook een 6950 (wel een standaard overgeclockte), en ben nog geen spel tegengekomen dat onsbeelpaar is op 1920x1080 alles maxed out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

waarom raden ze dan 2 videokaarten aan? (geen hardwareheld hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abeltje130
apNia schreef op maandag 11 juli 2011 @ 15:10:
waarom raden ze dan 2 videokaarten aan? (geen hardwareheld hier)
Omdat 60fps wel lekkerder speelt als 30fps, en je kan er dan langer alles maxed out mee blijven spelen.
Ook voor hoge resoluties (2560x1600 ofzo) is het beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

OK duidelijk allemaal :)
In reviews zie ik overigens dat de Nvidia kaart iets beter uit de 3DMark test komt (en ook eindresultaat 9.3 vs 9.5), dus ik denk dat ik daar een van neem. Voor het geval ik de verkeerde keuze maak, is er een reden toch voor die Radeon te gaan?

[ Voor 6% gewijzigd door apNia op 11-07-2011 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abeltje130
apNia schreef op maandag 11 juli 2011 @ 15:19:
OK duidelijk allemaal :)
In reviews zie ik overigens dat de Nvidia kaart iets beter uit de 3DMark test komt (en ook eindresultaat 9.3 vs 9.5), dus ik denk dat ik daar een van neem. Voor het geval ik de verkeerde keuze maak, is er een reden toch voor die Radeon te gaan?
De radeon is naar een 6970 te unlocken, heeft 2gb aan geheugen(handig voor eyefinity of hoge resoluties), en je krijgt er een gratis dirt 3 bij :)
Ohja, en een 6950 of 6970 schaalt een stuk beter als SLI met 560's

[ Voor 5% gewijzigd door Abeltje130 op 11-07-2011 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:52

Osxy

Holy crap on a cracker

Nee fout, de Dirt 3 editie kan 99% zeker niet unlocked worden.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abeltje130
Osxy schreef op maandag 11 juli 2011 @ 15:23:
Nee fout, de Dirt 3 editie kan 99% zeker niet unlocked worden.
Ik dacht dat ie dual-bios had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Oeh ik ben niet echt een overclocker hoor, zo ver ga ik niet :)
Denk dan dat ik alles bestel van het high end gamesysteem met de Nvidia kaart (1x) en misschien toch maar die Cooler Master kast, als dat stomme blauwe lichtje maar uit kan ;)

Iemand nog verder tips waar ik rekening mee moet houden? (is nogal een aanschaf)

In ieder geval onwijs bedankt voor jullie hulp, wordt echt onwijs gewaardeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesN
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-08 10:09
Het voeding topic is een beetje dood, dus ik probeer het toch maar hier.
Dit moet mijn systeem worden, maar het enige waar ik nog over zit te twijfelen is de voeding. Ik wil over een tijdje gaan overclocken tot ong 4ghz(dan komt er ook een andere koeler).
De voeding moet modulair zijn, en het liefst zo goedkoop mogelijk(weinig te schaften momenteel).
Mijn voornaamste vraag is eigenlijk hoe veel watt ik nodig heb. Ik denk dat 520 voldoende is?
En er komt hoogstwaarschijnlijk geen tweede kaart bij.
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 42,-€ 42,-
1Cooler Master CM 690 II Advanced€ 79,50€ 79,50
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 22,99€ 22,99
1XFX AMD Radeon HD 6970€ 276,-€ 276,-
1MSI P67A-GD65 (B3)€ 136,-€ 136,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 744,94

Maar wat is er dus op tegen om deze voeding er in te hangen?(Aangezien 650 Watt in principe iets te veel is) Gaat dan mijn energie rekening omhoog, of is dit slecht voor de componenten..
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 69,50

Dankje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abeltje130
@MeesN
Niks, voedingen zijn juist effiecient op ong 50% load, en daar zit je met OC wel tegenaan, dus het is eigenlijk perfect, alleen duurder als een 450w bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesN
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-08 10:09
Oh oke, mooizo! Dankjewel.
Dan ga ik maar bestellen denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danieluitdokkum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 13:35
Abeltje130 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 15:14:
Omdat 60fps wel lekkerder speelt als 30fps
Is dit nou echt zo? 30 fps is al 25% meer fps dan een film. Daarbij heb ik nooit het idee dat ik te weinig fps zie. Wat zie je dan nog voor een verschil tussen 30 en 60 fps??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-11-2023
danieluitdokkum schreef op maandag 11 juli 2011 @ 15:53:
[...]

Is dit nou echt zo? 30 fps is al 25% meer fps dan een film. Daarbij heb ik nooit het idee dat ik te weinig fps zie. Wat zie je dan nog voor een verschil tussen 30 en 60 fps??
Ja, dit is duidelijk merkbaar. 30FPS is eigenlijk nodig om een game vloeiend te maken en bij sommige games is dit eigenlijk nog te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abeltje130
danieluitdokkum schreef op maandag 11 juli 2011 @ 15:53:
[...]

als je bv. mw2 eerst op 60fps speelt en vervolgens op 30, merk je dacht echt wel hoor, het voelt fijner aan je ogen, en alles gaat gewoon net eventjes wat vloeiender.

[ Voor 3% gewijzigd door Abeltje130 op 11-07-2011 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook van plan binnekort een nieuw systeem aan te gaan schaffen met een waarde van rond de 1650 euro.

Ik ben vandaag ook door verwezen naar een pagina waar de mensen van tweakers zelf de beste components hebben vastgesteld naar een bepaald bedrag. Aangezien ik 1650 euro heb en de totaal prijs 872 euro is kan ik er best wel wat bij nemen!

Dus ik zou graag aan jullie willen vragen welke cruciale componenten ik erbij kan nemen om zo langer van mijn pc build te kunnen genieten!

Dus!

prijs: 1650 euro +/-
Gebruik: Game

Ik weet niet of er voor sommige games andere onderdelen beter worden geacht of iets in die geest maar ik speel vrijwel elk soort game zolang het maar leuk is. Als ik selectief moet zijn dan kies ik toch voor rpg's zoals the elderscrolls serie, Shooters zoals battlefield series en RTS games ala Total war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abeltje130
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2011 @ 16:00:
Ik ben ook van plan binnekort een nieuw systeem aan te gaan schaffen met een waarde van rond de 1650 euro.

Ik ben vandaag ook door verwezen naar een pagina waar de mensen van tweakers zelf de beste components hebben vastgesteld naar een bepaald bedrag. Aangezien ik 1650 euro heb en de totaal prijs 872 euro is kan ik er best wel wat bij nemen!

Dus ik zou graag aan jullie willen vragen welke cruciale componenten ik erbij kan nemen om zo langer van mijn pc build te kunnen genieten!

Dus!

prijs: 1650 euro +/-
Gebruik: Game

Ik weet niet of er voor sommige games andere onderdelen beter worden geacht of iets in die geest maar ik speel vrijwel elk soort game zolang het maar leuk is. Als ik selectief moet zijn dan kies ik toch voor rpg's zoals the elderscrolls serie, Shooters zoals battlefield series en RTS games ala Total war.
Waar heb je het nu over?
Het high end gamesysteem?
Bij die 800 en nogwat euro zitten geen videokaarten, dus gewoon het high end gamesysteem nemen met 2x 6950 of 2x 560's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Abeltje130 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 15:55:
[...]

als je bv. mw2 eerst op 60fps speelt en vervolgens op 30, merk je dacht echt wel hoor, het voelt fijner aan je ogen, en alles gaat gewoon net eventjes wat vloeiender.
Is er een optie om 100FPS te krijgen? Omdat mijn TV 100Hz aankan, en ik me afvroeg waarom hij alleen maar 60FPS/Hz gebruikt... Mijn videokaart is een 470GTX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abeltje130
HardCoreGamer schreef op maandag 11 juli 2011 @ 16:15:
[...]

Is er een optie om 100FPS te krijgen? Omdat mijn TV 100Hz aankan, en ik me afvroeg waarom hij alleen maar 60FPS/Hz gebruikt... Mijn videokaart is een 470GTX.
Volgens mij gebruiken TV's zo iets als 100hz flow motion o.i.d, terwijl tv 24fps is, en ze plakken daar dan net zo veel van dezelfde frames tussen dat je 100 'neppe' fps hebt, maar dit weet ik niet zeker :X
Maar je kan het proberen, en dan met FRAPS kijken hoeveel je FPS je videokaart uitspuugt op je TV.

[ Voor 9% gewijzigd door Abeltje130 op 11-07-2011 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zet de discussie hier voort, ik had een apparte thread aangemaakt wat niet toegelaten is:

Ik ben van plan mij een van dezer dagen een goede & complete HIGH-END gaming pc aan te schaffen. Mijn config is gebaseerd via een artikel op een andere site, maar toch heb ik nog een paar bijkomstige vragen en wil ik graag jullie mening weten.. Deze PC is bedoelt om toch 3 jaar mee te gaan zonder al te veel kosten te doen. Buiten gamen zal deze ook voor fotobewerking dienen.. Huidig systeem had het moeilijk met de 21 megapixel RAWs, maar dat zal bij deze ook geen probleem zijn normaal.. Ook wou ik graag een zo stil mogelijk systeem (zonder al te gekke bijkomstige kosten)..

Ik zal mijn vragen bundelen om het overzichtelijk te houden:
  • Zijn er onderdelen bij die jullie overbodig (duur) vinden?
  • Zijn er onderdelen die jullie zeker zouden vervangen?
  • Kan ik er zeker van zijn dat deze config Battlefield 3 op het max zal kunnen draaien (1920x1080)?
  • Is het slim om nu zo veel te investeren in die grafische kaart, of kan ik beter nu ééntje kopen met betere prijs/kwaliteit en later upgraden?
  • Verder las ik dat deze config ideaal was om de overclocken.. Is dit makkelijk te doen? Is dit aan te raden?
Volledig Config:
CPU:
INTEL Core i7 2600K (3.4 ghz, 8 mb, s1155, 95 watt, boxed) 269,90 €

Koeler:
SCYTHE Mugen 3 (s775, sAM2, s1366, sAM3, s1156, s1155) 39,50 €

Moederbord:
ASROCK P67 Extreme4 v3 139,90 €

Grafische kaart:
(2x Crossfire) SAPPHIRE RADEON HD6950 (800 mhz, 1024 mb, DDR5, 5000 mhz, 256 bit, 11, fan) 422,64 €

Voeding:
ANTEC TruePower TP-750 (750 watt, atx, sli ready, modular) 118,86 €

Geheugen
G.SKILL 8GBRL (8192 mb, 1600 mhz, CL9, 1.5 v, non-ecc, unbuffered, kit of 2) 77,18 €

Case:
COOLERMASTER CM 690 II (black, no psu, atx) 69,50 €

Harde schijf:
MICRON Crucial M4 (128 gb, sata/300, 415 mbps, 260 mbps) 188,18 €
EN
WESTERN DIGITAL Caviar Green (1500 gb, sata/600, 7200 rpm, 64 mb, 3.5") 68,45 €

MICROSOFT Windows 7 Home Premium OEM (64, OEM, EN, SP1) 98,49 €

Varia:
NEC DVD ReWriter AD-7260S (24x, sata, black) 19,50 €

Totaal (ongeveer) €1500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit aan te denken een nieuwe pc aan te schaffen.

ik heb zelf al 1 TB schijf liggen.
weet niet of handig is een ssd bij te plaatsen?
of gaat dit toch te snel vol zitten als je er games op wil installeren ?

doel:gamen.
toekomst:
wil ik gaan overklokken.
misschien een 2e video kaart plaatsen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung SH-S223C Zwart€ 18,90€ 18,90
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G€ 43,99€ 43,99
1Sapphire HD 6950 1GB GDDR5 PCI-E€ 192,-€ 192,-
1Asus P8Z68-V€ 134,-€ 134,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 689,69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

niet goed gelezen n/m

[ Voor 92% gewijzigd door apNia op 11-07-2011 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:53
apNia schreef op maandag 11 juli 2011 @ 16:37:
Oh nog 1 kleine vraag, die kast uit de BBG (pricewatch: Cooler Master CM 690 II Advanced) heeft geen ingang voor USB's of audio aan de voorkant. Is daar wat aan te doen, of moet ik dan echt naar een andere kast kijken?
Deze aansluitingen zijn wel gewoon aanwezig hoor, maar ze zitten bovenop de kast. Net als de externe harddisk bay.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theburninglink
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-08 20:43
Ik heb nu de volgende opstelling:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock P67 Pro3€ 96,65€ 96,65
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 788,71

Nu moet hier nog een netwerkkaart bij en windows 7, kan iemand mij vertellen waar ik bij een netwerkkaart op moet letten? En wat is beter bij windows, 32 of 64 bit?

'I reject your reality and substitute my own'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:46
theburninglink schreef op maandag 11 juli 2011 @ 16:55:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock P67 Pro3€ 96,65€ 96,65
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 788,71

Nu moet hier nog een netwerkkaart bij en windows 7, kan iemand mij vertellen waar ik bij een netwerkkaart op moet letten? En wat is beter bij windows, 32 of 64 bit?
Netwerkkaart lijkt me overbodig ;)
LAN - PCIE x1 Gigabit LAN 10/100/1000 Mb/s
- Realtek RTL8111E
- Supports Wake-On-LAN
- Supports LAN Cable Detection
- Supports Energy Efficient Ethernet 802.3az
- Supports PXE

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-09 06:33
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2011 @ 16:30:

toekomst:
wil ik gaan overklokken.

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 689,69
Als ik jou was ( als je budget dat toelaat) zou ik een ssd als opstart schijf gebruiken . je windows 7 erop + je belangrijken programma,s ,documenten, foto,s etc. En de games naar je 1 TB disk.

Deze keus lijkt mij het beste voor je . verder goeie keuze qua hardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoAG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-11-2024
theburninglink schreef op maandag 11 juli 2011 @ 16:55:

Aangezien je voor 8GB aan werkgeheugen hebt moet je de 64bits versie van windows hebben, 32 zal ook werken maar dan gebruik je maar 4 van de 8 gb, en das een beetje zonde...

Incompl te

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elzo_
  • Laatst online: 13-05-2024
Ik zou graag wat meningen willen horen over dit systeem;

Alienware M17x R3 Stealth Black
Intel® Core™ i7 Processor 2720QM (2.20Ghz, 6MB, 4C)
Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands
2GB GDDR5 AMD® Radeon™ HD 6990M
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
320 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
17,3-inch WideFHD (1.920 x 1.080) witte led lcd-beeldscherm
Dvd+/-rw-station (dvd/cd lezen en schrijven)
Intel Wireless LAN 6300 3x3 (802.11a/b/g/n) Card - EUR

Totaal wordt zo`n €1640.55

Hier voeg ik zelf nog 8Gb geheugen aan toe en een 120Gb SSD intel 510 serie.
Dan wordt het totaal zo`n €1920

Dus... Meningen! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abeltje130
@Elzo_
laptop?
Niet het topic voor laptops ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elzo_
  • Laatst online: 13-05-2024
Ah...
Ik zag gamesysteem staan en dacht die moet ik hebben! :p

Zal het opnieuw posten in gaminglaptops.

Thx! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Abeltje130 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 15:24:
[...]

Ik dacht dat ie dual-bios had.
Ja heeft hij maar dit is een echte 6950 chip en niet een naar beneden getunede 6970 chip.

Overclocken kan overigens wel als een beest met de grid 3 editie vanwege de betere koeler.(10-12º lager dan de normale reference koeler)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Niet online

R_W

Osxy schreef op maandag 11 juli 2011 @ 18:35:
Overclocken kan overigens wel als een beest met de grid 3 editie vanwege de betere koeler.(10-12º lager dan de normale reference koeler)
Hoe verhoudt de Twin Frozr III zich tot reference/Dirt 3 editie? (Neem aan dat je met Grid 3, Dirt 3 bedoelde.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r
  • Laatst online: 30-07 14:25

HaX0r

n00b

Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2011 @ 16:30:

toekomst:
wil ik gaan overklokken.

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 689,69
Met een SSD laden je spellen veel sneller. Heb je dus spellen waarbij er veel laad momenten zijn is het aan te raden om deze op je SSD te zetten. Neem bijvoorbeeld The Witcher 2 en Skyrim. Daar zitten heel veel laad momenten in. Maar de meeste RTS games bijvoorbeeld laden maar 1x de map. Als je een schijf neemt van ongeveer 128gb heb je genoeg ruimte voor je OS en je programma's en ook wat voor een aantal heavy load spellen.

Ik raad je deze aan:
Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB
pricewatch: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB

Pas echt op met de aanschaf van een SSD want het is nog vrij nieuwe technologie en de meesten zijn niet
echt betrouwbaar als het aankomt op verbruik en prestatie.

Niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

R_W schreef op maandag 11 juli 2011 @ 19:09:
[...]

Hoe verhoudt de Twin Frozr III zich tot reference/Dirt 3 editie? (Neem aan dat je met Grid 3, Dirt 3 bedoelde.)
Ehm ja idd.

Twin Frozr zelfde verhaal als de Dirt 3 editie alleen dan nog iets betere koeling.

Vzviw. zijn er geen 6950's meer die te unlocken zijn, niet nieuw tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopgunFred
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-05-2023
Goede avond,

ik zoek een nieuw 1155 socket moederbord.

Vereisten zijn een snelle POST time.

Gigabyte is nogal trage post time vind ikzelf.

Hopenlijk kunnen jullie me wat merken aan de hand doen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

TopgunFred schreef op maandag 11 juli 2011 @ 19:50:
Goede avond,

ik zoek een nieuw 1155 socket moederbord.

Vereisten zijn een snelle POST time.

Gigabyte is nogal trage post time vind ikzelf.

Hopenlijk kunnen jullie me wat merken aan de hand doen :).
heb je zelf al eens gezocht? kijk eens bij de tweakers reviews of hardware.info

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand? :(
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2011 @ 16:18:
Ik zet de discussie hier voort, ik had een apparte thread aangemaakt wat niet toegelaten is:

Ik ben van plan mij een van dezer dagen een goede & complete HIGH-END gaming pc aan te schaffen. Mijn config is gebaseerd via een artikel op een andere site, maar toch heb ik nog een paar bijkomstige vragen en wil ik graag jullie mening weten.. Deze PC is bedoelt om toch 3 jaar mee te gaan zonder al te veel kosten te doen. Buiten gamen zal deze ook voor fotobewerking dienen.. Huidig systeem had het moeilijk met de 21 megapixel RAWs, maar dat zal bij deze ook geen probleem zijn normaal.. Ook wou ik graag een zo stil mogelijk systeem (zonder al te gekke bijkomstige kosten)..

Ik zal mijn vragen bundelen om het overzichtelijk te houden:
  • Zijn er onderdelen bij die jullie overbodig (duur) vinden?
  • Zijn er onderdelen die jullie zeker zouden vervangen?
  • Kan ik er zeker van zijn dat deze config Battlefield 3 op het max zal kunnen draaien (1920x1080)?
  • Is het slim om nu zo veel te investeren in die grafische kaart, of kan ik beter nu ééntje kopen met betere prijs/kwaliteit en later upgraden?
  • Verder las ik dat deze config ideaal was om de overclocken.. Is dit makkelijk te doen? Is dit aan te raden?
Volledig Config:
CPU:
INTEL Core i7 2600K (3.4 ghz, 8 mb, s1155, 95 watt, boxed) 269,90 €

Koeler:
SCYTHE Mugen 3 (s775, sAM2, s1366, sAM3, s1156, s1155) 39,50 €

Moederbord:
ASROCK P67 Extreme4 v3 139,90 €

Grafische kaart:
(2x Crossfire) SAPPHIRE RADEON HD6950 (800 mhz, 1024 mb, DDR5, 5000 mhz, 256 bit, 11, fan) 422,64 €

Voeding:
ANTEC TruePower TP-750 (750 watt, atx, sli ready, modular) 118,86 €

Geheugen
G.SKILL 8GBRL (8192 mb, 1600 mhz, CL9, 1.5 v, non-ecc, unbuffered, kit of 2) 77,18 €

Case:
COOLERMASTER CM 690 II (black, no psu, atx) 69,50 €

Harde schijf:
MICRON Crucial M4 (128 gb, sata/300, 415 mbps, 260 mbps) 188,18 €
EN
WESTERN DIGITAL Caviar Green (1500 gb, sata/600, 7200 rpm, 64 mb, 3.5") 68,45 €

MICROSOFT Windows 7 Home Premium OEM (64, OEM, EN, SP1) 98,49 €

Varia:
NEC DVD ReWriter AD-7260S (24x, sata, black) 19,50 €

Totaal (ongeveer) €1500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassissss
Neem de SCYTHE Mugen 2 Rev. B. Goedkoper en koelt minstens net zo goed.
Ik ga zelf voor dit geheugen: Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile, scheelt een paar euro en hoef je je ook geen zorgen te maken of het past met je heatspreaders.
Verder mooi systeempje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassissss
Beste mensen,

Ik ben van plan om een game-systeem in elkaar te zetten voor ongeveer €900,-
Ik ben vooral fan van RPG's en wacht vol verwachting op Skyrim, wil in de toekomst ook kijken of ik wat kan overclocken.
Zelf had ik het volgende systeem in gedachten:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 42,-€ 42,-
1Cooler Master CM 690 II€ 65,90€ 65,90
1XFX Pro 450W€ 44,90€ 44,90
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB€ 92,-€ 92,-
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 62,70€ 62,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 857,98

Nu had ik nog wel een paar vraagjes:

1. Is 450W genoeg?
2. De Samsung spinpoint is "maar" een SATA 300 drive en ik wil gebruik gaan maken van SSD caching, beter een SATA 600 HDD nemen? Zo ja, welke?
3. Is de M4 SSD de beste keuze of beter een C300 nemen?
4. Is de CM 690 II Advanced een toevoeging of gewoon die eurotjes besparen?
5. Nog andere dingen waar jullie denken dat ik dit systeem kan verbeteren?
Pagina: 1 ... 157 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voordat je hier je systeem of vraag post, zijn er wat zaken die gelezen of gedaan moet hebben. Lees de topicstart voor je je bericht typt!