Hoi! Hier een gamer die wat let's plays will gaan maken op een nieuw systeem, en advies zoekt over de eisen die ik eraan moet stellen. Ik heb even de thread for de voorlopige BBG juli 2011 gelezen, en maar ik struikel al bij of ik voor budget-gaming of mainstream-gaming moet gaan...
Ik hoef niet te genieten van de beste graphics. Ik speel zelden nieuwe games, en als ik ze als speel neem ik genoegen met medium of zelfs low settings. Dus wat betreft gamen leek mij het budgetssysteem voldoende. Maar zoals ik al zei wil ik wat opnames gaan maken - let's plays en dergelijke. Nogmaals niet noodzakelijk om dat de nieuwste games mooi uit de verf komen, als het maar geen diashow show wordt.
Mijn vragen:
Is de voorlopige BBG juli 2011 een goed beginpunt? Budget of gaming?
Neem ik een SSD - ik las ergens dat ze langzaam schrijven en niet nuttig zijn voor in-game recording; beter een hoge rpm harddisk?
Componenten - GPU? CPU? Welke zijn meer geschikt voor opnames, lichte editing, video encoding, enz.?
Dat waren de dringende vragen denk ik. Ander adviezen, verwijzingen, of zelfs jfgi's zijn ook hartelijk welkom!
Hoe dan ook is mijn budget 1000eu voor systeem+randapp, dus ik hoop dat daar best wat mogelijk mee is. Tegelijk is het ook fijn als het met minder kan - prijs/kwaliteit verhouding is belangrijk voor mij. Maar goed, ik weet dus niets over opnames maken.... ik heb vooral ervaring met 'nieuwe' spelletjes op oude systemen en oude spelletjes op nieuwe systemen
Alvast bedankt!
Arash