IkBenHarrie schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 01:10:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 42,- | € 42,- |
1 | Cooler Master CM 690 II Advanced | € 80,77 | € 80,77 |
1 | Intel Core i5 2500K Boxed | € 172,90 | € 172,90 |
1 | XFX PRO650W | € 71,75 | € 71,75 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 32,64 | € 32,64 |
1 | MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC | € 249,95 | € 249,95 |
Bekijk collectie
Importeer producten | Totaal | € 650,01 |
Oke, heb tot nu toe dus dit systeem. Zal dit keer wat specifieker zijn over hoe en wat enz
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal € 900
Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naa je nieuwe bak? (monitor, tobo, muis, enz.) Bij een monitor is het type of iig het noemen van de resolutie wel handig.
Heb hier 2 monitoren staan met 1680x1050 resolutie en met 1920x1080 resolutie. Zullen beiden apart worden gebruikt dus niet 2 tegelijk ( 1 voor ps3, 1 voor pc). Heb ook nog een externe HDD van 1tb(merk eventjes kwijt zal ik nog editen) Verder niks aan componenten van mijn oude PC die ik zal gaan gebruiken. Heb zelf wel natuurlijk een toetsenbord en muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben? (SSD bijvoorbeeld iets?)
Dacht zelf dus een redelijk snelle processor nodig te hebben maar blijkt dus dat i5 voldoende is. Zit dus te twijfelen tussen crossfire of single videokaart. Verder natuurlijk een goed moederbord maar aangezien ik hier niet bijster veel vanaf weet zou ik hier dus graag wat hulp willen krijgen.
Misschien toch een i7 als het budget het toelaat ( ik weet het, eigenwijs maar ja zo zit in nu eenmaal in elkaar, het spijt mij)
Weet niet of 4gb ram geheugen genoeg zal zijn, lijkt mij wel maar ook met oog op de toekomst misschien toch investeren in 8gb.
Ben vergeten de extra koeling toe te voegen maar aangezien de Scythe Mugen 2 Rev. B behoorlijk populair is en deze dus een goede prijs/kwaliteit verhouding heeft valt mijn eerste keuze dus ook op deze koeling
Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Denk dan toch dat mijn voorkeur uit gaat naar crossfire als mijn budget dat maar toelaat.
Vraag me dan dus af of ik met crossfire wel die 650 watt nodig heb en hoeveel ik anders nodig zou hebben als het toch een single videokaart wordt.
Wat voor soort gamer ben je?
Game redelijk veel. Wil SC2 4vs4 op ultra met minstens 30 fps kunnen spelen. Speel ook nog een MMORPG ( geen wow

) en af en toe wat l4d2, super meat boy, darksiders, counterstrike en cod4. Belangrijkste punt is het 30 FPS van SC2 bij een 4 vs 4 match ( wat redelijk intens kan worden)
Ook nog het opnemen van de games met fraps moet soepeltjes verlopen
Zal ook nog af en toe een sandbox draaien. Oh en in de achtergrond draait natuurlijk skype,xfire,steam,ts3, en nog meer van die standaard zooi. Zal wss9 vd 10 keer ook nog is5-10 firefox tabbladen open hebben staan( nare gewoonte van telkens een nieuw tabblad te openen) weet niet of dit veel uitmaakt eigenlijk nooit bij stil gestaan
Denk dat dit het dan wel zo'n beetje is, kan misschien wat informatie vergeten zijn maar het is in ieder geval meer dan de vorige keren, het spijt mij dat ik toen niet zo precies ben geweest. Had toen niet erg veel tijd en heb toen maar gewoon eventjes snel wat gepost.
Oja ben vergeten te zeggen, dat ik hem wel ga overclocken, hoe en wat weet ik nog niet precies( eerste x :-P ) zal wel goed komen. Maar het zal dus geen hele zware ovrclock zijn.