Van lurker naar poster !
Ik hang al stiekem wekenlang in dit forum rond, "inspiratie" opdoen voor m'n nieuwe game bak. Nu leek het me een mooie tijd om alles aan te schaffen, vandaar dat ik nog even hier navraag of ik geen domme fouten gemaakt heb.
Al dit moois gaat een thuis vinden in een CM Sniper Black Edition. Alle randapparatuur heb ik al, en Windows 7 (x64) kan ik gratis krijgen via m'n studievereniging (Informatie management studie). Ik speel op een 1080p reso.
Dit is waar ik aan zat te denken:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 42,- | € 42,- |
1 | Samsung SH-S223C Zwart | € 15,76 | € 15,76 |
1 | Prolimatech Megahalems CPU-Cooler Rev B. | € 45,30 | € 45,30 |
1 | Intel Core i5 2500K Boxed | € 169,80 | € 169,80 |
1 | XFX Black Edition 850W | € 113,35 | € 113,35 |
1 | Crucial m4 64GB 64GB | € 99,- | € 99,- |
1 | Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9 | € 75,90 | € 75,90 |
1 | Gainward GeForce GTX 570 1280MB Phantom | € 292,90 | € 292,90 |
1 | Gigabyte GA-Z68X-UD3P-B3 | € 155,20 | € 155,20 |
Bekijk collectie
Importeer producten | Totaal | € 1.009,21 |
De uitleg per onderdeel:
HDD: Deze schijnt toch beter te zijn dan de WD Caviar Black 1tb hoorde ik hier? (iig goedkoper)
Goedkoop DVD brandertje, toch altijd 1tje nodig
Prolimatech Megahalems: Ik heb hier nog 2 S-Flex 800RPM fans (SFF21D) liggen, die samen met dit koelertje voor uitstekende prestaties moeten zorgen, zonder teveel lawaai te maken, lijkt me zo?
RAM: de Megahalems zouden moeten passen met deze geheugenreepjes.
Processor: met de i5 kan je eigenlijk niet mis, wel?

(Ik bewerk amper foto's of video)
SSD: Crucial's M4 is hier meerdere malen aangeraden.
De Geforce GTX 570 Phantom heb ik gekozen vanwege de goede (stille koeling) en dikke prestaties. Ik wil op het moment nog geen SLI/Crossfire draaien, maar dit wel in de toekomst gaan doen. Vandaar dat ik een 850W voeding heb gekozen (XFX voedingen zijn hier zo populair, en deze is nog modulair ook !)
Ik wil ook nog kunnen overclocken (CPU + GPU), dus 850W leek me wel zo handig. Ook komen er nog een stuk of 3 HDD's en een SSD in te hangen.
Ik heb ook een Z68 moederbord gekozen, omdat ik SSD caching wil proberen, het klinkt ideaal voor mijn pc gebruik en zelfs als het niet werkt zoals ik graag heb, gebruik ik de SSD wel als bootschijf. Verder was dit bord ook niet echt veel duurder dan vergelijkende p67 mobo's..
Dit gigabyte moederbord had ook nog eens de luxe Realtek ALC889 audio codec, waardoor ik wat beter kan genieten van m'n geluid. (en hij is stoer zwart

)
Ik dacht eigenlijk dat ik best een behoorlijk systeempje bij elkaar heb gevonden, daarom zoek ik hier eigenlijk confirmatie, en even navragen of ik niks over het hoofd heb gezien.
Edit:
Oh ! Enneh: Stroomkosten van een te krachtige voeding boeien niet, ik heb toch een all-inclusive studentenkamer