[BBG aanschaf] Gamesysteem Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 114 ... 197 Laatste
Acties:
  • 470.540 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerjanlubbers
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-06-2017
budget 400euro (maar eigenlijk kan ik alle games al op Ultra High spelen )
TweakerXs schreef op zondag 15 mei 2011 @ 20:14:
[...]

belangrijkste vraag.... wat is je budget voor deze onderdelen..
anders zou ik zeggen vervang je processor (en daarbij wss je moederbord) en grafische kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abeltje130
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-03-2024
@ninja tuna
i5 2500k natuurlijk
@gerjanlubbers
waarom wil je dan upgraden?
@jo... niet alleen asus maakt gebruik van een graphical interface op de bios/uefi
msi en gigabyte hebben volgens mij allebij ten minste 1 bord met grafische bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-09 19:09
NinjaTuna schreef op zondag 15 mei 2011 @ 20:19:
[...]
een i7-2500(k, als je wilt overklokken)
Doet die eens opzoeken in de pricewatch. Indien gevonden, you get a cake.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
  • Laatst online: 21-04 10:19
BeefHazard schreef op zondag 15 mei 2011 @ 20:22:
Doet die eens opzoeken in de pricewatch. Indien gevonden, you get a cake.
ja leuk :P
sorry mijn fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
  • Laatst online: 19-09 13:12
Abeltje130 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 20:22:
@ninja tuna
i5 2500k natuurlijk
@gerjanlubbers
@jo... niet alleen asus maakt gebruik van een graphical interface op de bios/uefi
msi en gigabyte hebben volgens mij allebij ten minste 1 bord met grafische bios.
Gigabyte niet, en dat van MSI is niet zo mooi :p Asrock heeft het ook, maar is ook niet zo mooi.

[ Voor 5% gewijzigd door Jo... op 15-05-2011 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
MSI is prachtig hoor. Kun je zelfs games in spelen :)

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
Wat is er zo heel fijn aan eyecandy bios... Als je er niet in komt heb je het ook niet nodig.
BeefHazard schreef op zondag 15 mei 2011 @ 20:25:
Lol, f*ck windows, ik doe bf3 lekker in me bios.

edit: oe, het ziet er wel heel nice uit ja

[ Voor 6% gewijzigd door NinjaTuna op 15-05-2011 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerjanlubbers
Abeltje130 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 20:22:
@ninja tuna
i5 2500k natuurlijk
@gerjanlubbers
weet eigenlijk niet had wat geld gespaard en dacht miss kan ik mijn pc wat upgraden , maar kan zelf niets bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Ja, zoiets idd. Wel handig van MSI: Winki 3. Een in je BIOS geintegreerd OS. Kun je snel even mee internetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
BeefHazard schreef op zondag 15 mei 2011 @ 20:25:
En wat is het nut ervan? Ik vind de UEFI van Asus nog steeds de mooiste en de handigste, een scherm met alle informatie op :) En natuurlijk is er ook nog de Advanced mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
BeefHazard schreef op zondag 15 mei 2011 @ 20:28:
Ja, zoiets idd. Wel handig van MSI: Winki 3. Een in je BIOS geintegreerd OS. Kun je snel even mee internetten :)
Alweer: lol

ik vind het geen koopargument, kan aan mij liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abeltje130
hoevaak zal je nou echt die uefi gebruiken?
echt zoiets wat je de eerste dag gebruikt, en vervolgens nooit meer.
behalve voor overklokken dan.

[ Voor 12% gewijzigd door Abeltje130 op 15-05-2011 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
dat bedoel ik
en waarom wil jij een prachtig menu om te overklokken, het resultaat is hetzelfde..

[ Voor 76% gewijzigd door NinjaTuna op 15-05-2011 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
NinjaTuna schreef op zondag 15 mei 2011 @ 20:42:
dat bedoel ik
en waarom wil jij een prachtig menu om te overklokken, het resultaat is hetzelfde..
Het is makkelijker, want je kunt navigeren met de muis. En vooral dat overview scherm van Asus zeg maar is handig, omdat je daar alle belangrijke zaken kunt zien zoals de temperaturen, de bootdrives, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
Jo... schreef op zondag 15 mei 2011 @ 20:49:
[...]

Het is makkelijker, want je kunt navigeren met de muis. En vooral dat overview scherm van Asus zeg maar is handig, omdat je daar alle belangrijke zaken kunt zien zoals de temperaturen, de bootdrives, ...
dat klinkt wel handig ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejvandekaa
  • Laatst online: 01-02 10:37
Ten eerste mijn laatste pc had een P5N-E sli. de A8N was van die daarvoor.

Ten tweede bedankt voor alle adviezen, maar wat ik me afvraag, ik wil nog wel eens wat downloaden en dat betekend dat mijn PC dus de gehele dag aan staat/an het lezen en schrijven is. is dat een probleem voor zo'n SSD schijf?, vooral aangezien ik hem liefst wel 2-3 jaar wil houden.

en laatste, wat betreft de opmerking van Ninja Tuna (hieronder),
wat betreft dat video bewerken, misschien kwam dat iets te zwaar over. het gaat alleen om vacantie films en veel meer dan knip en plak heb ik (nog) niet gedaan (het gaat waarschijnlijk om films van mijn mobiel). en ik kon dat zonder moeite op mijn oude pc doen (alhoewel somige handelingen meen ik wel wat veel tijd kost?). Is die 8 Gb intern geheugen dan echt nodig en wat vogt dat toe aan gamen?

Evertjan van de kaa
NinjaTuna schreef op zondag 15 mei 2011 @ 20:19:
[...]

...
Kwa geheugen kom je denk ik uit op zo'n acht gb voor je videobewerking en gaming. RAM scheelt onderling niet zoveel aan prestaties wordt gezegd dus kijk maar wat goedkoop is.
....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

offtopic:
Uefi of niet is gewoon een kwestie van smaak. Mij maakt het niet uit, zolang het maar functioneel is.
CR9 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 16:11:
Ik heb een mATX game systeem samengesteld

Moederbord : pricewatch: Asus P8H67-M Pro v3.0

CPU: pricewatch: Intel Core i5 2500 Boxed

Kast pricewatch: Lian Li PC-V354B

GPU: pricewatch: Sapphire HD6950 2GB GDDR5 PCI-E

Geheugen: pricewatch: Mushkin DDR3 PC3-8500 7-7-7-20 Essentials vanwege de lage timings.

Is een aparte CPU koeler nodig?

Mijn budget is 700 euro. Ik heb al randapparatuur en een voeding(OCZ 500 watt) en een harde schijf(Samsung 1TB)
Ik ga er HD video's mee bewerken en spellen zoals CoD en Crysis ermee spelen.
Ik heb niet echt voorkeuren alles wat bang for buck is goed

Zouden jullie er iets aan veranderen of niet?
Het zou mooi zijn als je hier een wenslijstje van maakt. Rechtsboven bij de producten staat een linkje "Voeg toe aan wenslijst". Voeg al je producten toe aan jouw wenslijst, ga daarna naar die wenslijst toe (Pricewatch-->wenslijst), en klik op "Genereer RML", ctrl+a, ctrl+c, ctrl+v ;) . Verder kies je voor een mobo met een P67 chipset, maar een CPU met een gelockte multiplier. De verschillen tussen de chipsets:

P67H67Z68
Onboard graphicsneejaja
Overklokkenjaneeja

Zoals je ziet is Z68 eigenlijk de goede eigenschappen van de H67+P67. Een moederbord met een P67 chipset is over het algemeen duurder. Voor de rest ziet het er goed uit. Je moet dus of een H67 mobo nemen, of een K processor.

[ Voor 0% gewijzigd door Beatboxx op 15-05-2011 20:58 . Reden: Tabel foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
ejvandekaa schreef op zondag 15 mei 2011 @ 20:55:

Ten tweede bedankt voor alle adviezen, maar wat ik me afvraag, ik wil nog wel eens wat downloaden en dat betekend dat mijn PC dus de gehele dag aan staat/an het lezen en schrijven is. is dat een probleem voor zo'n SSD schijf?, vooral aangezien ik hem liefst wel 2-3 jaar wil houden.

wat betreft dat video bewerken, misschien kwam dat iets te zwaar over. het gaat alleen om vacantie films en veel meer dan knip en plak heb ik (nog) niet gedaan (het gaat waarschijnlijk om films van mijn mobiel). en ik kon dat zonder moeite op mijn oude pc doen (alhoewel somige handelingen meen ik wel wat veel tijd kost?). Is die 8 Gb intern geheugen dan echt nodig en wat vogt dat toe aan gamen?

Evertjan van de kaa

[...]
Ja, dat is een probleem voor een SSD. Als je van plan bent te downloaden, beter nog een HDD kopen en dan je bestanden daar naartoe downloaden.

Voor de geïnteresseerden in een Asus moederbord: hier een filmpje waar alle software/UEFI getoond wordt.

[ Voor 6% gewijzigd door Jo... op 15-05-2011 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
ejvandekaa schreef op zondag 15 mei 2011 @ 20:55:

Evertjan van de kaa
Je moet met de prijs per gb er nog helemaal niet aan willen denken een ssd te gebruiken voor data opslag. Als je een ssd van 64 gb neemt, zet je er je os op en de programma's waarvan je wilt dat ze snel starten (zie het grote ssd topic voor mensen die pro zijn in ssd's :P)

8 gig is inderdaad een beetje veel als het gaat om knip en plak ;), je zult wel toekunnen met 4 tot 6 gb en als dat niet genoeg is, kun je er altijd nog bij prikken.

Volgens mij ben je niet zo heel veeleisend. Kun je misschien zeggen of je van plan bent te overklokken en een paar titels noemen die je speelt/wil gaan spelen? En of je die spellen dan op max uber mega graphics settings wilt spelen of dat je een paar levels anti aliasing minder ook goed vindt.
BTW, je wilt je scherm gaan vervangen door iets dat full-hd is (als je 20" dat nog niet is, denk het niet)? Of nog hoger? Een hogere resolutie betekent dat je GPU een stuk harder moet werken.

[ Voor 9% gewijzigd door NinjaTuna op 15-05-2011 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twinkie89
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:58
Van lurker naar poster !
Ik hang al stiekem wekenlang in dit forum rond, "inspiratie" opdoen voor m'n nieuwe game bak. Nu leek het me een mooie tijd om alles aan te schaffen, vandaar dat ik nog even hier navraag of ik geen domme fouten gemaakt heb.
Al dit moois gaat een thuis vinden in een CM Sniper Black Edition. Alle randapparatuur heb ik al, en Windows 7 (x64) kan ik gratis krijgen via m'n studievereniging (Informatie management studie). Ik speel op een 1080p reso.
Dit is waar ik aan zat te denken:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 42,-€ 42,-
1Samsung SH-S223C Zwart€ 15,76€ 15,76
1Prolimatech Megahalems CPU-Cooler Rev B.€ 45,30€ 45,30
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 169,80€ 169,80
1XFX Black Edition 850W€ 113,35€ 113,35
1Crucial m4 64GB 64GB€ 99,-€ 99,-
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9€ 75,90€ 75,90
1Gainward GeForce GTX 570 1280MB Phantom€ 292,90€ 292,90
1Gigabyte GA-Z68X-UD3P-B3€ 155,20€ 155,20
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.009,21

De uitleg per onderdeel:

HDD: Deze schijnt toch beter te zijn dan de WD Caviar Black 1tb hoorde ik hier? (iig goedkoper)
Goedkoop DVD brandertje, toch altijd 1tje nodig
Prolimatech Megahalems: Ik heb hier nog 2 S-Flex 800RPM fans (SFF21D) liggen, die samen met dit koelertje voor uitstekende prestaties moeten zorgen, zonder teveel lawaai te maken, lijkt me zo?
RAM: de Megahalems zouden moeten passen met deze geheugenreepjes.
Processor: met de i5 kan je eigenlijk niet mis, wel? ;) (Ik bewerk amper foto's of video)
SSD: Crucial's M4 is hier meerdere malen aangeraden.

De Geforce GTX 570 Phantom heb ik gekozen vanwege de goede (stille koeling) en dikke prestaties. Ik wil op het moment nog geen SLI/Crossfire draaien, maar dit wel in de toekomst gaan doen. Vandaar dat ik een 850W voeding heb gekozen (XFX voedingen zijn hier zo populair, en deze is nog modulair ook !)
Ik wil ook nog kunnen overclocken (CPU + GPU), dus 850W leek me wel zo handig. Ook komen er nog een stuk of 3 HDD's en een SSD in te hangen.

Ik heb ook een Z68 moederbord gekozen, omdat ik SSD caching wil proberen, het klinkt ideaal voor mijn pc gebruik en zelfs als het niet werkt zoals ik graag heb, gebruik ik de SSD wel als bootschijf. Verder was dit bord ook niet echt veel duurder dan vergelijkende p67 mobo's..
Dit gigabyte moederbord had ook nog eens de luxe Realtek ALC889 audio codec, waardoor ik wat beter kan genieten van m'n geluid. (en hij is stoer zwart :) )

Ik dacht eigenlijk dat ik best een behoorlijk systeempje bij elkaar heb gevonden, daarom zoek ik hier eigenlijk confirmatie, en even navragen of ik niks over het hoofd heb gezien. :P

Edit:
Oh ! Enneh: Stroomkosten van een te krachtige voeding boeien niet, ik heb toch een all-inclusive studentenkamer :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

ejvandekaa schreef op zondag 15 mei 2011 @ 19:37:
Ik ben nieuw op dit forum en op zoek naar een nieuwe game pc.

Ik ben niet echt een tweaker maar gebruik wel altijd de tweakers site als informatie bron wanneer ik een nieuwe computer samenstel/nodig heb. mijn hudige computer (alweer 3,5 jaar oud) heeft het afgelopen woensdag begeven (de fan' draaiden wel maar verder gebeurde er niets. op advies de batterij van het moederbord verwijderd om zo het moederbord te resetten maar nu start helemaal niets meer op). Mijn hudige computer bestond uit een processor (weet niet precies meer welke, meen dual core), p8n-sli moederbord en een 8800gt video card. en eigenlijk voldeet die prima (ondanks de ferquente crashes aan het eind). maar ik verwachte eigenlijk hem na 3 jaar te moeten vervangen.

Het doel van mijn nieuwe PC is voor 60 % gamen, 30 % media en 10% overig (internet, office en vakantie films monteren). ik wil hem natuurlijk het liefts zo lang moelijk mee laten gaan en toch de nieuwste game kunnen spelen. Wat games ligt mijn voorkeur voornamelijk bij strategische/tactische spellen als anno 1404/civ 5. alhoewel een first person shooter of RPG op zijn tijd ook leuk kan zijn.
Overige criteria zijn temperatuur (mijn hudige systeem kon heel erg heet worden) geluid en geld(zeker niet meer dan 700 euro). (natuurlijk lefst een zo lage temperatuur en zo min mogelijk geluid gecombineerd met een lage prijs)

Wat mag het systeem gaan kosten? bij voorkeur onder de 700 (inclusief een 100 euro SSD)euro
Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naa je nieuwe bak?
Monitor (monitor wil ik op termijn wel vervangen naar een groter type. nu meen ik 20 inch), muis, toetsenbord, harde schrijf
Wat denk je allemaal nodig te hebben? (SSD bijvoorbeeld iets?)
ik denk dus aan het best buy guide voor mei game systeem
Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
moet zeker 2-3 jaar mee gaan (lees komende 2-3 jaar de nieuwste spellen kunnen spelen), niet te veel warmte ontwikkelen (hudig systeem was dat echt een probleem), niet te veel geluid (alhoewel dat bij hudig systeem geen probleem was)
Wat voor soort gamer ben je?
voornamelijk strategische/tactische economische spellen, met zo nu en dan een first person shooter of RPG (ik ben ook wel geintereseerd in online gamen maar heb daar geen ervaring mee)

Mijn vragen:
is het game systeem van de best buy guide voor mei wat voor mij?, het zag er op zich wel goed uit maar ik ben (zoals ik al zei) niet echt een tweaker, ik heb dat bij de vorige niet gedaan en verwacht dat nu ook niet te doen.

wat is het nut van een SSD drive in je systeem (misschien wordt dat al elders uitgelegt)

ik was ook op zoek naar een prestatie/prijs grafiek van de recente video kaarten (ik had deze maand een soortgelijke grafiek gezien van processoren).

Tenslotte zit er veel verschil tussen moederborden, en tussen de verschillende bedrijven die ze maken (asus etc)

mijn voorkeur (voor een deel omdat ik dat bijna altjd gehad heb) gaat uit naar intel en asus.

Evertjan van de Kaa
#ProductPrijsSubtotaal
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 17,99€ 17,99
1Antec One Hundred€ 43,05€ 43,05
2Scythe Slip Stream SY1225SL12LM-P, 120mm€ 8,63€ 17,26
1XFX Pro 550W€ 50,18€ 50,18
1G.Skill Ripjaws F3-10666CL9D-8GBRL€ 64,14€ 64,14
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 91,70€ 91,70
1Asrock 870 Extreme3€ 71,30€ 71,30
1XFX HD 6950 XXX 1024 MB DDR5 Dual Mini-DisplayPort (HD-695X-ZDDC)€ 200,-€ 200,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 696,62

omdat ninja zo graag wil dat ik uitleg geef, geef ik even uitleg.
Okée ik heb voor de 955 gekozen omdat deze een heerlijke prijs prestatie neerzet, en zoals je al zegt, de programma's die je gaat draaien zijn niet zo heel zwaar. Toch heb ik voor de 8gb gekozen omdat je misschien in de toekomst wel iets zwaarders gaat draaien, en de prijs van de 8gb is nu ook heel erg gunstig.
Het moederboard is gewoon een lekker ding, kan ik niets meer over vertellen.
De videokaart is ''goedkoop'' maar wel goed en vind ik hem daarom op zn plaats in jouw systeem. Echter kan je hier niet 3 jaar lang hoogste details mee spelen maar zeg nou zelf, over 1,5 kan je er altijd een extra ding bij prikken als je denkt van, hmmm ik wil eigenlijk liever een beetje hoger gamen.
Ook heb ik dit ssdtje gekozen omdat je hiermee lekker snel opstart. Zn schrijfsnelheid is niet zo heel hoog, maar programma's opstarten en je pc opstarten kan deze wel erg goed! :)

[ Voor 6% gewijzigd door Frozen op 15-05-2011 22:13 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
Ik vroeg me eigenlijk af of als ik de XFX 750W Black Edition koop, ik er nog garantie op krijg. Aangezien deze volgens mij uit productie genomen zijn. Ik vind er namelijk niets meer over op hun site. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Jo... schreef op zondag 15 mei 2011 @ 22:00:
Ik vroeg me eigenlijk af of als ik de XFX 750W Black Edition koop, ik er nog garantie op krijg. Aangezien deze volgens mij uit productie genomen zijn. Ik vind er namelijk niets meer over op hun site. Iemand hier ervaring mee?
Geef eens een reden waarom je daar geen garantie meer op zou hebben? Als dat ding stuk zou gaan moeten ze jou een vergelijkbare voeding geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
Stef602 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 22:02:
[...]

Geef eens een reden waarom je daar geen garantie meer op zou hebben? Als dat ding stuk zou gaan moeten ze jou een vergelijkbare voeding geven :)
Doet logitech ook
Twinkie89 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 21:56:
Edit:
Oh ! Enneh: Stroomkosten van een te krachtige voeding boeien niet, ik heb toch een all-inclusive studentenkamer :9
En geld zat...
Verder lijkt het er op dat je er over na hebt gedacht, het enige wat ik me ZOU kunnen bedenken (bij de mugen wel zo) is dat die Megahalem niet past met je geheugen? Geen idee hoor! Zou kunnen.

[ Voor 44% gewijzigd door NinjaTuna op 15-05-2011 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Van lurker naar poster !
Ik hang al stiekem wekenlang in dit forum rond, "inspiratie" opdoen voor m'n nieuwe game bak. Nu leek het me een mooie tijd om alles aan te schaffen, vandaar dat ik nog even hier navraag of ik geen domme fouten gemaakt heb.
Al dit moois gaat een thuis vinden in een CM Sniper Black Edition. Alle randapparatuur heb ik al, en Windows 7 (x64) kan ik gratis krijgen via m'n studievereniging (Informatie management studie). Ik speel op een 1080p reso.
Dit is waar ik aan zat te denken:

#ProductPrijsSubtotaal
1Prolimatech Megahalems CPU-Cooler Rev B.€ 45,30€ 45,30
1XFX Black Edition 850W€ 113,35€ 113,35
1Gainward GeForce GTX 570 1280MB Phantom€ 292,90€ 292,90
1Gigabyte GA-Z68X-UD3P-B3€ 155,20€ 155,20
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.009,21

De uitleg per onderdeel:

HDD: Deze schijnt toch beter te zijn dan de WD Caviar Black 1tb hoorde ik hier? (iig goedkoper)
Goedkoop DVD brandertje, toch altijd 1tje nodig
Prolimatech Megahalems: Ik heb hier nog 2 S-Flex 800RPM fans (SFF21D) liggen, die samen met dit koelertje voor uitstekende prestaties moeten zorgen, zonder teveel lawaai te maken, lijkt me zo?
RAM: de Megahalems zouden moeten passen met deze geheugenreepjes.
Processor: met de i5 kan je eigenlijk niet mis, wel? ;) (Ik bewerk amper foto's of video)
SSD: Crucial's M4 is hier meerdere malen aangeraden.

De Geforce GTX 570 Phantom heb ik gekozen vanwege de goede (stille koeling) en dikke prestaties. Ik wil op het moment nog geen SLI/Crossfire draaien, maar dit wel in de toekomst gaan doen. Vandaar dat ik een 850W voeding heb gekozen (XFX voedingen zijn hier zo populair, en deze is nog modulair ook !)
Ik wil ook nog kunnen overclocken (CPU + GPU), dus 850W leek me wel zo handig. Ook komen er nog een stuk of 3 HDD's en een SSD in te hangen.

Ik heb ook een Z68 moederbord gekozen, omdat ik SSD caching wil proberen, het klinkt ideaal voor mijn pc gebruik en zelfs als het niet werkt zoals ik graag heb, gebruik ik de SSD wel als bootschijf. Verder was dit bord ook niet echt veel duurder dan vergelijkende p67 mobo's..
Dit gigabyte moederbord had ook nog eens de luxe Realtek ALC889 audio codec, waardoor ik wat beter kan genieten van m'n geluid. (en hij is stoer zwart :) )

Ik dacht eigenlijk dat ik best een behoorlijk systeempje bij elkaar heb gevonden, daarom zoek ik hier eigenlijk confirmatie, en even navragen of ik niks over het hoofd heb gezien. :P

Edit:
#ProductPrijsSubtotaal
1Thermalright Venomous X Retail Incl. Fan and Fan holder€ 41,65€ 41,65
1XFX Black Edition 750W€ 93,55€ 93,55
2Club3D CGAX-68724O€ 159,99€ 319,98
1MSI P67A-GD65 (B3)€ 137,80€ 137,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 997,67

hupsakee, 2x 6870 overclocked edition. Heerlijke prijs/kwaliteit, presteert erg lekker!
en ik heb nog ff wat andere dingesen veranderd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
Stef602 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 22:06:
[...]

#ProductPrijsSubtotaal
1Thermalright Venomous X Retail Incl. Fan and Fan holder€ 41,65€ 41,65
1XFX Black Edition 750W€ 93,55€ 93,55
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 997,67

hupsakee, 2x 6870 overclocked edition. Heerlijke prijs/kwaliteit, presteert erg lekker!
en ik heb nog ff wat andere dingesen veranderd :)
Misschien is uitleg welkom :P ook bij die andere post ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

NinjaTuna schreef op zondag 15 mei 2011 @ 22:07:
[...]

Misschien is uitleg welkom :P ook bij die andere post ;)
haha ik werk andersom :D als mensen vragen hebben kunnen ze vragen :) :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
dat had ik wel begrepen ja :P maartoch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twinkie89
@ Stef602:

Is een XFX Black Edition 750W voldoende voor een overclocked CPU en 2x GPU (ook eventueel met overclock?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
Twinkie89 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 22:12:
@ Stef602:

Is een XFX Black Edition 750W voldoende voor een overclocked CPU en 2x GPU (ook eventueel met overclock?)
Hij weet volgens mij waar hij het over heeft :P
Ik denk dat je er van uit kunt gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Twinkie89 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 22:12:
@ Stef602:

ik wil het nog wel even voor je checken ;)
Die dingen trekken max 250w, 250x2 = 500, dan nog eens 200 voor de rest zitten we op 700. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Frozen op 15-05-2011 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twinkie89
Stef602 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 22:14:
[...]

ik wil het nog wel even voor je checken ;)
Ik zie beide crossfire en ati eigenlijk niet zo zitten op het moment. De reden dat ik een nieuwe bak nodig heb, is omdat ik over een 6 weken een zomerlan heb, waar ik natuurlijk even wil patsen met m'n nieuwe spul ! :P
Maar ieder jaar komen veruit de meeste problemen van ATI kaarten, nVidia dingen doen het altijd, vreemd genoeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abeltje130
Twinkie89 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 22:17:
[...]

Maar ieder jaar komen veruit de meeste problemen van ATI kaarten, nVidia dingen doen het altijd, vreemd genoeg..
wat is dat nou voor onzin?
beide merken zijn gewoon hartstikke betrouwbaar, er zit echt 0,0 verschil in kwaltieit tussen die merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

[...]

Ik zie beide crossfire en ati eigenlijk niet zo zitten op het moment. De reden dat ik een nieuwe bak nodig heb, is omdat ik over een 6 weken een zomerlan heb, waar ik natuurlijk even wil patsen met m'n nieuwe spul ! :P
Ik vind dat een bullshit argument, amd maakt op dit moment de beste videokaarten.
Trouwens, als je graag wil pronken neem je een leuke vriendin mee ;)
Gaan zij op hun pc spelen, jij met haar! Krijg je veel meer aanzien!

[ Voor 11% gewijzigd door Frozen op 15-05-2011 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vertel dat aan de mensen die een G80 of G92 kaart hebben die kapot gaat doordat Nvidia slechte soldeersel heeft gebruikt. Ze geven je niet eens extra garantie er voor. Vertel dat aan de mensen waarvan de driver er voor zorgde dat hun videokaart door brande. Zo groen is het gras niet aan de groene kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twinkie89
Stef602 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 22:18:
[...]

Ik vind dat een bullshit argument, amd maakt op dit moment de beste videokaarten.
Trouwens, als je graag wil pronken neem je een leuke vriendin mee ;)
Gaan zij op hun pc spelen, jij met haar! Krijg je veel meer aanzien!
Abeltje130 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 22:18:
[...]

wat is dat nou voor onzin?
beide merken zijn gewoon hartstikke betrouwbaar, er zit echt 0,0 verschil in kwaltieit tussen die merken.
Ja, ik weet hoe stom dit klinkt, maar vraag het bij iedereen op de lan na. ATI doet altijd moeilijk. Zeker bij oudere spellen.. =/
(Overigens heb ik zowel nVidia als ATI kaarten gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Twinkie89 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 22:25:
[...]

[...]

Ja, ik weet hoe stom dit klinkt, maar vraag het bij iedereen op de lan na. ATI doet altijd moeilijk. Zeker bij oudere spellen.. =/
psst..! kijk eens wat rein net schreef ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twinkie89
Stef602 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 22:26:
[...]

psst..! kijk eens wat rein net schreef ;)
Heh. Mja.. alles kan kapot >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abeltje130
[...]

[...]

volgens mij moet jij eens een andere LAN-groep zoeken, want je zit op het moment opgescheept met een stelletje beunhazen.
Ati heeft ook wel z'n foutjes gehad, maar nvidea heeft er net zo veel, of meer gehad.
Overgens heeft ati alleen maar foutjes met drivers, geen doorgebrande gtx 590's bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[...]

En dat is statistisch gezien relevant omdat? Van hoeveel is het echt oude ervaring? Van hoeveel is het een pebcak probleem? Op beide is het antwoord waarschijnlijk heel veel. Het meeste is de schuld van de eigenaren zelf. Zeker nu de drivers om het even zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Twinkie89 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 22:27:
[...]

Heh. Mja.. alles kan kapot >:)
en je zei net ook iets van ''vreemd genoeg doen die nvidia dingen het altijd''.
Ga jij maar eens je pc aanzetten zonder dat er stroom op staat ;) kijken hoeveel frames per second ze dan halen }) :Y)

Kortom: WE'LL TEACH FANBOYS THE LESSON! (8>
nee maar, je kan naar mijn mening beter voor die 2 ati kaarten gaan. Wat is de mening van rein over dat systeem? (zie http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/36039970)

[ Voor 25% gewijzigd door Frozen op 15-05-2011 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abeltje130
Stef602 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 22:28:
[...]

en je zei net ook iets van ''vreemd genoeg doen die nvidia dingen het altijd''.
Ga jij maar eens je pc aanzetten zonder dat er stroom op staat ;) kijken hoeveel frames per second ze dan halen }) :Y)
waarschijnlijk kun je dan 3dmark 11 op 80+ fps spelen op extreme preset.
(ik ga het proberen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Abeltje130 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 22:29:
[...]

waarschijnlijk kun je dan 3dmark 11 op 80+ fps spelen op extreme preset.
(ik ga het proberen)
Dat zal hij zeker halen ja! :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twinkie89
Ach.. in de eerste post staat: "Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?"

Dus nu weten jullie waarom ik een beetje voorkeur voor nVidia heb (ik zeg niet dat ze het perfect doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Twinkie89 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 22:31:
Ach.. in de eerste post staat: "Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?"

Dus nu weten jullie waarom ik een beetje voorkeur voor nVidia heb (ik zeg niet dat ze het perfect doen).
voorkeur mag je altijd hebben, maar wij hebben ook voorkeuren! hahahahaha
Nu ga ik weer lief doen :). Laten we even afwachten op wat rein van het systeem vind. 2nd opinions :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abeltje130
Stef602 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 22:31:
[...]

Dat zal hij zeker halen ja! :F
het resultaat:
http://4.bp.blogspot.com/...wgkwj4Ptc/s1600/zwart.jpg
ik zou het iedereen aanraden!
je scores schieten omhoog!

edit: ja ik houd mn mond al weer ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Abeltje130 op 15-05-2011 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Abeltje130 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 22:33:
[...]

het resultaat:
http://4.bp.blogspot.com/...wgkwj4Ptc/s1600/zwart.jpg
ik zou het iedereen aanraden!
je scores schieten omhoog!

edit: ja ik houd mn mond al weer ;)
Zeer nette scores die je net post! kben blij dat er mensen zijn, waarvan hun videokaarten het beeldscherm zo mooi zwart kunnen maken! het lijkt net echt! 8)7

Komop rein, geef ff je mening over het systeem :D

@twinkie
http://www.legitreviews.com/article/1488/18/

[ Voor 10% gewijzigd door Frozen op 15-05-2011 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twinkie89
Stef602 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 22:35:
[...]

Zeer nette scores die je net post! kben blij dat er mensen zijn, waarvan hun videokaarten het beeldscherm zo mooi zwart kunnen maken! het lijkt net echt! 8)7

@twinkie
http://www.legitreviews.com/article/1488/18/
Idd mooie zwartwaarden !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stef602 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 22:32:
[...]

voorkeur mag je altijd hebben, maar wij hebben ook voorkeuren! hahahahaha
Nu ga ik weer lief doen :). Laten we even afwachten op wat rein van het systeem vind. 2nd opinions :)
De 6870OC is al wel weer een heel stuk gestegen in prijs, lijkt me de 5850 voor 114 een goedkopere betere keuze (2 wel te verstaan). Verder top! pricewatch: Club3D HD5850 1024MB GDDR5 PCI-E

Vs GXT570
http://www.anandtech.com/bench/Product/306?vs=303
Vs HD6870 xfire
http://www.anandtech.com/bench/Product/301?vs=303
Stef602 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 22:35:
Rustig aan! :P. Ik hoop dat van de week mijn Antec KüHLER H2O 620 komt :D.

Beetje laat maar:
Edit:
Een dikke voeding heeft niet super veel te maken met het verbruik (Misschien bij dat ie door de lage belasting wat inefficienter is bij idle, maar verder). Het is geen lamp.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2011 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twinkie89
Dank je, 750W van XFX moet dan toch genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
Hebben ze je nu overgehaald tot amd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twinkie89
NinjaTuna schreef op zondag 15 mei 2011 @ 22:44:
Hebben ze je nu overgehaald tot amd :p
Nog niet helemaal :X
Ik wil namelijk ook een beetje stille kaarten in idle (ook geen vliegtuig motoren naast m'n hoofd bij load).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abeltje130
Twinkie89 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 22:45:
[...]

Nog niet helemaal :X
Ik wil namelijk ook een beetje stille kaarten in idle (ook geen vliegtuig motoren naast m'n hoofd bij load).
gelukkig staat AMD voor je klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

@ rein Deze? pricewatch: Antec H2O 620 :o
Hoe ver wil je wel niet overclocken joh!

5ghz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stef602 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 22:49:
@ rein Deze? pricewatch: Antec H2O 620 :o
Hoe ver wil je wel niet overclocken joh!

5ghz?
Nee 4 Ghz, maar ik vind het gewoon mooi ding, ruimte om het socket, voor in de kast monteren voor directe koude lucht. Slechte prijs prestatie verhouding (Had nu 5 euro betaald om mijn oude mugen 1 te her gebruiken, maar die kan niet zo goed tegen de warmte die de i5 750 genereerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2011 @ 22:51:
[...]

Nee 4 Ghz, maar ik vind het gewoon mooi ding, ruimte om het socket, voor in de kast monteren voor directe koude lucht. Slechte prijs prestatie verhouding (Had nu 5 euro betaald om mijn oude mugen 1 te her gebruiken, maar die kan niet zo goed tegen de warmte die de i5 750 genereerd).
ik weet wel wat ik had gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stef602 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 22:53:
[...]

ik weet wel wat ik had gedaan...
Door klokken naar 5Ghz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

iedereen klokt zn 2500k naar 4,2 :o ik zou hem naar 4,2 klokken als ie nog stable was!
Maarja ik ben sowieso niet van de overclocks XD :$ ik vind het zonde... 1x iets slopen en doei geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-09 20:26

epic_gram

undercover moderator

Stef602 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 22:55:
[...]

iedereen klokt zn 2500k naar 4,2 :o ik zou hem naar 4,2 klokken als ie nog stable was!
Maarja ik ben sowieso niet van de overclocks XD :$ ik vind het zonde... 1x iets slopen en doei geld :)
als je een beetje oplet is het vrijwel onmogelijk om iets te slopen ;)

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twinkie89
[...]

Gewoon RMA proberen en je voordoen als een totale idioot die niks van computers weet. Werkt nog beter in een echte winkel. Dan kun je naar de balie lopen en je kapotte product op de toonbank gooien, ernaar wijzen en zeggen: "Dies kapot, doettet niet meer" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Haha, maar ik heb een i5 750. Die worden een stuk heter. Al is 4,2Ghz wel te doen. Nou, zo veel kan je niet slopen als je de voltage van je CPU niet verhoogt tot je bios hem rood kleurd (de makkelijke uitleg ;)). Ze zijn beveiligd voor temperatuur dus daar kan niet zo veel mis gaan, zelfs al zou je koeler niet zo goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2011 @ 22:57:
[...]

Haha, maar ik heb een i5 750. Die worden een stuk heter. Al is 4,2Ghz wel te doen. Nou, zo veel kan je niet slopen als je de voltage van je CPU niet verhoogt tot je bios hem rood kleurd (de makkelijke uitleg ;)). Ze zijn beveiligd voor temperatuur dus daar kan niet zo veel mis gaan, zelfs al zou je koeler niet zo goed zijn.
nouja toch doe ik het niet :)
weetje wat heerlijk is, ff met furmark je kaartjes ff naar 78 graden brengen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twinkie89
Stef602 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 23:04:
[...]

nouja toch doe ik het niet :)
weetje wat heerlijk is, ff met furmark je kaartjes ff naar 78 graden brengen :D
Ik kan m'n huidige 7950GT naar 100 graden brengen, gewoon door het UT3 hoofdmenu te openen.. geen kachel meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejvandekaa
NinjaTuna schreef op zondag 15 mei 2011 @ 21:17:
[...]

Je moet met de prijs per gb er nog helemaal niet aan willen denken een ssd te gebruiken voor data opslag. Als je een ssd van 64 gb neemt, zet je er je os op en de programma's waarvan je wilt dat ze snel starten (zie het grote ssd topic voor mensen die pro zijn in ssd's :P)

8 gig is inderdaad een beetje veel als het gaat om knip en plak ;), je zult wel toekunnen met 4 tot 6 gb en als dat niet genoeg is, kun je er altijd nog bij prikken.

Volgens mij ben je niet zo heel veeleisend. Kun je misschien zeggen of je van plan bent te overklokken en een paar titels noemen die je speelt/wil gaan spelen? En of je die spellen dan op max uber mega graphics settings wilt spelen of dat je een paar levels anti aliasing minder ook goed vindt.
BTW, je wilt je scherm gaan vervangen door iets dat full-hd is (als je 20" dat nog niet is, denk het niet)? Of nog hoger? Een hogere resolutie betekent dat je GPU een stuk harder moet werken.
In mijn geval komen op de SSD dus OS en games :)

Ik denk niet te gaan overklokken. ik zou graag de mogelijkheid hebben maar als het goed werkt...
wel zou ik in principe (natuurlijk) de spellen op het beste nivo spelen (maar om zo veel meer te betalen...).

Spellen die ik speel (wil gaan spelen): civilization en zij'n opvolgers, anno 1404 en opvolgers, diablo 3, command and conquer, en eigenlijk een van de nieuwe RPG of first person shooters maar daar moet ik nog kijken welke.

Mijn scherm is nu een samsong syncmaster 930 bf en die doet het nog goed maar is 9 inch (meer dan 3 jaar oud denk ik). maar ik dacht misschien binnenkort naar een groter scherm te gaan, waarschijnlijk 24 inch (groter is beter?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

ejvandekaa schreef op zondag 15 mei 2011 @ 23:05:
[...]

Ik denk niet te gaan overklokken. ik zou graag de mogelijkheid hebben maar als het goed werkt...
wel zou ik in principe (natuurlijk) de spellen op het beste nivo spelen (maar om zo veel meer te betalen...).

Spellen die ik speel (wil gaan spelen): civilization en zij'n opvolgers, anno 1404 en opvolgers, diablo 3, command and conquer, en eigenlijk een van de nieuwe RPG of first person shooters maar daar moet ik nog kijken welke.

Mijn scherm is nu een samsong syncmaster 930 bf en die doet het nog goed maar is 9 inch (meer dan 3 jaar oud denk ik). maar ik dacht misschien binnenkort naar een groter scherm te gaan, waarschijnlijk 24 inch (groter is beter?)
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/36039929

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twinkie89
Bedankt voor het advies iedereen, ik ga nog even rondkijken naar die 6870 CF opstelling (en aftermarket coolers erop).
Toch maar een nachtje erop slapen. Bai !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerjanlubbers
Bekijk myReact van gerjanlubbersBekijk de gallery van gerjanlubbersBerichten: 5
Reg. datum: 15 mei 2011
--------------------------------------------------------------------------------
ik zou graag voor mijn PC wat onderdelen willen kopen maar wat zou ik kunnen vervangen ?

de spellen die ik graag speel zijn :

COD games
BFBC2
MEDAL OF HONOR
WOW
BF2
asisans creed
rockstar games

mijn game PC :

Processor AMD Athlon(tm) x4 640
Graphic ATI Radeon HD 5770
OS Windows 7 Ultimate
hard disk : samsung HD103SJ SCSI disk Device (1000GB)
hard disk : ST350032 0AS SCSI Disk Device (500,10 GB)
moeder bord : ASUSTeK Computer INC. M2N32-SLI DELUXE 1.XX

RAM :
Slot 'DIMM_A1' has 2048 MB
Slot 'DIMM_B1' has 2048 MB
Slot 'DIMM_A2' has 1024 MB
Slot 'DIMM_B2' is Empty

budget 400euro , welke onderdelen zou ik kunnen vervangen waardoor ik nog beter kan gamen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
ejvandekaa schreef op zondag 15 mei 2011 @ 23:05:

Ik heb nu 23" (samsung syncmaster 2333hd) waar ik zeer tevreden mij ben, 27" kan ik me echt niets bij voorstellen, omdat ik dan niet het hele scherm meer in een keer kan overzien, dus groter is naar mijn idee op een korte afstand niet beter.

Als je een nieuwe fps op max wil kunnen spelen, denk ik dat de crossfire oplossing van stef een goeie is, ook al houd ik wel van NVIDIA...
Twinkie89 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 23:05:
Ik kan m'n huidige 7950GT naar 100 graden brengen, gewoon door het UT3 hoofdmenu te openen.. geen kachel meer nodig.
Mijn slap medion aftreksel van een gt220 wordt 105/105 graden in bfbc2 en dan loopt ie bij lange na niet zo snel als stock (ik heb hem een tijd overgeklokt gehad, zelfs toen kwam ie niet in de buurt van de stock specs en raakte ie oververhitting met de recente warme dagen...)

[ Voor 29% gewijzigd door NinjaTuna op 16-05-2011 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejvandekaa
Ik overweeg toch om voor de best buy guide mei game computer te gaan. Ik wil alleen eigenlijk liever een asus moederboard. ik zoek dus een vervanger van asus voor het "Asrock P67 Pro3 (B3)" moederbord in de buy guide. Daarnaast had ik gelezen dat er problemen waren met de SATA verbindingen op die moederborden. Is dit probleem inmiddels opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IIsnickerII
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-06 14:41

IIsnickerII

Docent Software Dev

Hoi tweakers.

ik heb momenteel dit systeem voor ogen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Hitachi Deskstar 7K3000 HDS723020BLA642, 2TB€ 82,61€ 82,61
1Cooler Master HAF X€ 154,90€ 154,90
1Intel Core i7 970 Boxed€ 460,53€ 460,53
1Cooler Master Silent Pro Gold 1000W€ 161,-€ 161,-
1OCZ Agility 3 SATA III 2.5" SSD 60GB€ 115,-€ 115,-
1Kingston HyperX KHX1600C8D3K4/8GX€ 129,-€ 129,-
1Asus Rampage III Extreme€ 298,-€ 298,-
1Club3D HD6950 2GB GDDR5 PCI-E€ 226,40€ 226,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.643,20

Er zit een asus rampage III extreme tussen, maar omdat dit zo nogal een dure pc gaat worden, zeggen mijn vrienden dat ik misschien beter een asus rampage III Gene kan nemen. ik weet zelf dat de Gene wat minder poorten heeft dan de extreme, maar verschilt het verder nog van prestaties?

Verder heb ik er ook gewoon 1 videokaart in zitten. is het het wel waard om er een tweede in te zetten? Ik kan eventueel ook het geheugen uitbreiden als dat nodig is. Ik wil verder ook nog wat investeren in een mooi waterkoelingssysteem. maar dat heb ik al uitgezocht.

mijn budget is 2000 euro.

als je verder nog tips hebt voor mijn configuratie dan hoor ik het wel :)

[ Voor 4% gewijzigd door IIsnickerII op 16-05-2011 10:56 ]

Kast: Cooler Master Q330L V2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU Cooler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MEM: Corsair Vengeance 2x 16GB @ 6000MHz | GPU: XFX Speedster MERC 6800XT | SSD: Samsung 980 PRO 1TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

IIsnickerII schreef op maandag 16 mei 2011 @ 10:32:
Hoi tweakers.

Ik snap het niet...
[BBG aanschaf] Gamesysteem (volledige eerste post)
Asus Rampage III Extreme Vs Gene

Iets met motivatie en wat je zelf al hebt uitgezocht; ik zie namelijk persoonlijk geen enkele reden om zo'n systeem aan te schaffen en kan dus al helemaal niet beoordelen of voor jouw situatie het betreffende moederbord wel/niet handig of snel genoeg is.

En zie ook niet geheel de motivatie om een inferieure SSD (SATA300) op een moederbord te hangen met een snellere interface; zeker niet gezien de geringe opslagruimte die dat ding biedt.

[ Voor 15% gewijzigd door MAX3400 op 16-05-2011 10:38 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 16:55
MAX3400 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 10:35:
[...]

Ik snap het niet...

Iets met motivatie en wat je zelf al hebt uitgezocht; ik zie namelijk persoonlijk geen enkele reden om zo'n systeem aan te schaffen en kan dus al helemaal niet beoordelen of voor jouw situatie het betreffende moederbord wel/niet handig of snel genoeg is.

En zie ook niet geheel de motivatie om een inferieure SSD (SATA300) op een moederbord te hangen met een snellere interface; zeker niet gezien de geringe opslagruimte die dat ding biedt.
Ben het volkomen met je eens. in de BBG staat het best buy guide systeem en daarin hebben ze een Sandy Bridge systeem genomen. Dat is een veel betere prijs/kwaliteit verhouding. Dus mijn tip: neem een SB i5 2500k/ i7 2600k en een ander moederbord en je bent plus minus 400/500 euro goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IIsnickerII

IIsnickerII

Docent Software Dev

MAX3400 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 10:35:
[...]

Ik snap het niet...

De reden voor dit systeem is dat ik ten minste nog 3 jaar door kan met dit systeem voordat het weer verouderd is. daarnaast kan ik met een zelfgebouwd systeem makkelijk hardware vervangen zodat het alsnog bij de tijd blijft. ik zie eerder niet in waarom ik dit systeem niet zal kopen. ik post het natuurlijk op dit forum omdat ik een gamer ben, en graag wil genieten van de beste graphics en de hoogste FPS. dat is toch best te begrijpen :|

daarnaast heb ik een HAFX als kast, met een groot gapend raam erin. het moet er natuurlijk wel een beetje mooi uitzien van binnen. en daarom ging mijn voorkeur naar de rampage.

daarnaast zit ik al een maand achter deze kwestie en heb met verschillende gesprekken en voorbeelden al proberen een discussie te maken met bekenden van mij, en ik kan uit die gesprekken mijn antwoord niet halen. Geloof het of niet, ik heb hier al heel wat tijd in gestoken, dus met motivatie zit het wel goed.

Edit:

De SSD is enkel voor Windows. er komt verder niets op te staan.

[ Voor 8% gewijzigd door IIsnickerII op 16-05-2011 10:43 ]

Kast: Cooler Master Q330L V2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU Cooler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MEM: Corsair Vengeance 2x 16GB @ 6000MHz | GPU: XFX Speedster MERC 6800XT | SSD: Samsung 980 PRO 1TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

IIsnickerII schreef op maandag 16 mei 2011 @ 10:41:
[...]

De reden voor dit systeem is dat ik ten minste nog 3 jaar door kan met dit systeem voordat het weer verouderd is. daarnaast kan ik met een zelfgebouwd systeem makkelijk hardware vervangen zodat het alsnog bij de tijd blijft. ik zie eerder niet in waarom ik dit systeem niet zal kopen. ik post het natuurlijk op dit forum omdat ik een gamer ben, en graag wil genieten van de beste graphics en de hoogste FPS. dat is toch best te begrijpen :|
Dat is? 1024x768 op een 14" beeldscherm of heb je een QuadHD scherm thuis en wil je 8000fps hebben en is dat dan Hartenjagen of Flight Simulator 14? Wij ruiken niet wat jij speelt noch wat je thuis hebt staan of met je PC wil gaan doen.
daarnaast zit ik al een maand achter deze kwestie en heb met verschillende gesprekken en voorbeelden al proberen een discussie te maken met bekenden van mij, en ik kan uit die gesprekken mijn antwoord niet halen. Geloof het of niet, ik heb hier al heel wat tijd in gestoken, dus met motivatie zit het wel goed.
Nogmaals, wij weten jouw motivatie, gesprekken, discussies en twijfels niet. Maar je legt het ons ook niet voldoende uit om een beter inzicht te kunnen krijgen.

En ja, zoals hierboven en in de BBG's al vaker wordt genoemd; waarom pak je niet een socket-1155 machine en bespaar je "even" 150 Euro alleen al op de CPU?

/edit: de SSD is duidelijk maar pak dan een SATA-600 model; scheelt je theoretisch de dubbele doorvoersnelheid.

[ Voor 4% gewijzigd door MAX3400 op 16-05-2011 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IIsnickerII

IIsnickerII

Docent Software Dev

ik heb een iiyama prolite E2409HDS (24") wat dus een relatief groot scherm is. hij draait op een resolutie van 1920 x 1080. De games die ik momenteel speel zijn League of Legends, Aion en CoD MW2. de voorkeur van verbetering gaat uit naat Aion, sinds de nieuwe graphical update uit komt, en ik graag alles op max wil kunnen draaien.

Met gesprekken bedoel ik eenvoudige discussies waarbij ik en een vriend van mij elkaar uitleggen welk van de twee beter is. ik zeg dat ik de Extreme wil omdat deze, naast dat hij er vet uit ziet, ook genoeg poorten heeft voor uitbreiding. die vriend zegt dan terug dat ik met de huidige configuratie er voorlopig wel mee door kan. en dat ik dan beter een 100 euro goedkoper model kan nemen, en dat geld moet investeren in meer geheugen, betere SSD, waterkoeling of nog een videokaart. daar kwam dus niets uit over specificaties en technische termen. ik ben absoluut geen expert op moederbord gebied, dus daarom vraag ik het de profs.

[ Voor 8% gewijzigd door IIsnickerII op 16-05-2011 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 10:05
i7-970 heeft mindere prestaties dan, en is 150 euro duurder dan een 2600K... Ik zou het wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IIsnickerII

IIsnickerII

Docent Software Dev

SytseHartvelt schreef op maandag 16 mei 2011 @ 10:55:
i7-970 heeft mindere prestaties dan, en is 150 euro duurder dan een 2600K... Ik zou het wel weten.
dat betekend dat ik een 1155 socket moederbord moet aanschaffen. een Asus IV model moet het dan worden.

http://tweakers.net/price...-iv-extreme-%2830%29.html

deze misschien?
maar die is wel gelijk duurder dan de gene, goedkoper dan de rampage extreme en de processor is gelijk ook goedkoper. dit kan een oplossing zijn! alleen nog even kijken of de rest van de onderdelen wel aansluiten.

[ Voor 5% gewijzigd door IIsnickerII op 16-05-2011 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

IIsnickerII schreef op maandag 16 mei 2011 @ 10:32:
Hoi tweakers.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 970 Boxed€ 460,53€ 460,53
1Asus Rampage III Extreme€ 298,-€ 298,-
1Club3D HD6950 2GB GDDR5 PCI-E€ 226,40€ 226,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.643,20

Er zit een asus rampage III extreme tussen, maar omdat dit zo nogal een dure pc gaat worden, zeggen mijn vrienden dat ik misschien beter een asus rampage III Gene kan nemen. ik weet zelf dat de Gene wat minder poorten heeft dan de extreme, maar verschilt het verder nog van prestaties?

Verder heb ik er ook gewoon 1 videokaart in zitten. is het het wel waard om er een tweede in te zetten? Ik kan eventueel ook het geheugen uitbreiden als dat nodig is. Ik wil verder ook nog wat investeren in een mooi waterkoelingssysteem. maar dat heb ik al uitgezocht.

mijn budget is 2000 euro.

als je verder nog tips hebt voor mijn configuratie dan hoor ik het wel :)
#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Storm Sniper (Zwart)€ 132,-€ 132,-
1XFX Black Edition 750W€ 89,21€ 89,21
1OCZ Vertex 3 Max IOPS SATA III 2.5" SSD 120GB€ 239,-€ 239,-
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9€ 75,10€ 75,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.222,88

;)? betere videokaarten (deze presteren meet dan 1,5x van jouw kaart)
goedkoper moederboardje. (deze is meer dan genoeg)
een i5 2500k :) (als je wil gamen, wil je ook graag zwaar videobewerken enzo, neem dan de 2600k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

:( :( Ik had al bijna dezelfde samengesteld... HDD trouwens een 2TB WD Black maar voor de rest zo goed als hetzelfde.

En ja, dan zitten we al 400 Euro goedkoper en sneller dan het voorgestelde systeem van de vorige pagina :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IIsnickerII

IIsnickerII

Docent Software Dev

Het is nu dit. en ik bespaar all STUKKEN meer :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 247,90€ 247,90
1Club3D CGAX-69748F€ 288,-€ 288,-
1Asus Maximus IV Extreme (3.0)€ 279,60€ 279,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.473,77

ik blijf wel bij de i7 omdat ik inderdaad nog wat wil gaan doen in lifestream, videobewerking en opnames. daarnaast heb ik door het andere moederbord ook de videokaart moeten aanpassen. de kans groot dat dit het gaat worden. maar ik wacht nog even op verder commentaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 13:50

yzx

Stef602 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 11:04:
[...]

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Storm Sniper (Zwart)€ 132,-€ 132,-
1XFX Black Edition 750W€ 89,21€ 89,21
1OCZ Vertex 3 Max IOPS SATA III 2.5" SSD 120GB€ 239,-€ 239,-
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9€ 75,10€ 75,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.222,88

;)? betere videokaarten (deze presteren meet dan 1,5x van jouw kaart)
goedkoper moederboardje. (deze is meer dan genoeg)
een i5 2500k :) (als je wil gamen, wil je ook graag zwaar videobewerken enzo, neem dan de 2600k.
Zodra hij hoger dan Full HD resolutie gaat zal die 6950 beter gaan ;)

Edit ik snap niet die extreme mobo, unless da je flink gaat OCen :D
Of doe je het lijk mij "wow vet, hebben" ?

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

yzx schreef op maandag 16 mei 2011 @ 11:15:
[...]

Edit ik snap niet die extreme mobo, unless da je flink gaat OCen :D
Of doe je het lijk mij "wow vet, hebben" ?
Ik ook niet; iedereen zo zijn eigen smaak over "vet / cool / mooi eruit zien"

voorbeeldje wat ik mooi vind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IIsnickerII

IIsnickerII

Docent Software Dev

ik ga nog al eens naar LAN party's. ik wil wel even laten zien dat ik teveel tijd en geld heb. :P
ik ga het systeem ook regelmatig aanpassen wanneer ik in een situatie terrecht kom dat ik best duurdere onderdelen aan kan schaffen. maar dan kijk ik meer in de richting van meer geheugen of een betere videokaart. maar ik denk dat meerdere tweakers dit doen. overklokken moet ik nog even bekijken. ik moet dat eerst even leren op een oud systeempje denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

MAX3400 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 11:20:
[...]

Jaaa is mooi ;) maar heb GPU zwart met rode streepjes en de ander volledig zwart en alles zwart en dan nog wat rood op het moederbord is wel naish (lees : mooi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IIsnickerII

IIsnickerII

Docent Software Dev

yzx schreef op maandag 16 mei 2011 @ 11:24:
[...]

Jaaa is mooi ;) maar heb GPU zwart met rode streepjes en de ander volledig zwart en alles zwart en dan nog wat rood op het moederbord is wel naish (lees : mooi)
dan zullen de asus game moederborden er wel mooi bijpassen. of heb je die ook? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

IIsnickerII schreef op maandag 16 mei 2011 @ 11:30:
[...]

dan zullen de asus game moederborden er wel mooi bijpassen. of heb je die ook? :)
Het is wat offtopic maar als je een case met window bestelt en alles "moet er vet uitzien", ga dan allicht in je eigen smaak eens kijken naar onderdelen in dezelfde kleuren of juist contrasterende kleuren. Ook het apart aanschaffen van bijvoorbeeld SATA-kabels in kleur X of sleeving in kleur Y kan een wereld van verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

MAX3400 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 11:33:
[...]

Het is wat offtopic maar als je een case met window bestelt en alles "moet er vet uitzien", ga dan allicht in je eigen smaak eens kijken naar onderdelen in dezelfde kleuren of juist contrasterende kleuren. Ook het apart aanschaffen van bijvoorbeeld SATA-kabels in kleur X of sleeving in kleur Y kan een wereld van verschil maken.
Ja dat wel en is zeer leuk.

Maar zoeen moederbord als hij niet gaat OCen of diehard gamen vindt ik dan beetje overdreven om hem te kopen "just for the looks"

edit
Ja maar ik heb nu CF setje en is toch het heel moederbord bedekt :P
Mijn mobo heeft wel meer rood en sticketjes erop ;) heb de crosshair IV formula (AM3)

[ Voor 17% gewijzigd door yzx op 16-05-2011 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IIsnickerII

IIsnickerII

Docent Software Dev

MAX3400 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 11:33:
[...]

ja dat was ook het idee. veel rood, met een tikkie zwart wordt het thema. rode lampen. UV gevoelig vloeistof die rood gloeit als het met UV in aanraking komt. rood en zware kabels (waar mogelijk). word echt vet!

Edit: Ik ben een diehard gamer, ik steek al mijn vrije tijd erin. Ik ben ook van plan battlefield 3 te kopen, en dat spel ziet er monsterlijk uit. ik wil het allemaal voorlopig op max houden. en er komen in de toekomst vast nog meer spellen uit die ik graag op max wil spelen. skyrim is ook al een voorbeeld!

Edit 2: Ik kom er net achter dat de i7 2600K maar vier cores heeft terwijl de i7 990x er zes heeft. dat is natuurlijk op te maken uit het prijsverschil, maar in hoeverre gaat dit mijn snelheid beïnvloeden?

[ Voor 28% gewijzigd door IIsnickerII op 16-05-2011 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Afbeeldingslocatie: http://media.bestofmicro.com/Y/S/282484/original/metro%202033%201680.png

Bwa die 500euro extra of hoevel is is geef ik er niet aan, heb ik liever die 1100T daar op de laatste plaats op 4,5ghz :P

En deze is de AMD zelfs 'veel' beter :P
Afbeeldingslocatie: http://media.bestofmicro.com/Y/U/282486/original/metro%202033%202560.png

Jah min fps is more importent dan avg/max voor mij

Bij F1 is de amd dan weer ruk ;)

Maar 2600k vs 990 is miniem tijdens het gamen

[ Voor 39% gewijzigd door yzx op 16-05-2011 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IIsnickerII

IIsnickerII

Docent Software Dev

haha, inderdaad. nu staat mijn keuze vast. een 1366 is veel te duur vergeleken een prijs-kwaliteits verhouding. dit is voorlopig mijn configuratie, tenzij er nog iets moois uitkomt voordat ik het geld bij elkaar heb.

Bedankt allemaal!

[ Voor 4% gewijzigd door IIsnickerII op 16-05-2011 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

IIsnickerII schreef op maandag 16 mei 2011 @ 11:35:
[...]
Edit 2: Ik kom er net achter dat de i7 2600K maar vier cores heeft terwijl de i7 990x er zes heeft. dat is natuurlijk op te maken uit het prijsverschil, maar in hoeverre gaat dit mijn snelheid beïnvloeden?
Ondanks dat je al zegt dat je eruit bent, is de vraag hoever je je hebt ingelezen in games en het gebruik van GPU en/of CPU per game. Civ5 doet bijvoorbeeld veel meer met de CPU terwijl veel shooters bijvoorbeeld de GPU belasten.

Aan de andere kant; factor 3 in geld tegen factor 1.5 in cores; ik zou het wel weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IIsnickerII

IIsnickerII

Docent Software Dev

cod is duidelijk een game die zwaar is op je GPU, Aion is zwaar op beiden (vooral op seiges) en gaat alleen nog maar zwaarder worden op de GPU na de volgende update, en Leauge of legends is weer zwaar op je CPU. ik heb eigenlijk dus van alles wat nodig. het punt is dat ik nu een pc nodig heb om mee te beginnen. mocht ik vinden dat een onderdeel niet goed genoeg presteerd, vervang ik hem later gewoon. duur grapje zullen de meeste zeggen, maar ik heb het er voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 17:54
990x is gewoon weggegooid geld... totaal overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gediminas
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-09 21:36

Gediminas

recovering stagiair marketing
Beste mensen,
Ik ben nog opzoek naar een goedkope behuizing met goede cablemanagement mogelijkheden. Het liefst niet duurder dan 50-60 euro. Iemand een tip?
EDIT:
Het liefst niet groter dan een Midi-tower.
Het liefst alles managen
Het liefst onzichtbaar achter backplane.
En met de voeding plaatsing beneden.

Dacht zelf namelijk de Sharkoon T9 Economy?

[ Voor 39% gewijzigd door Gediminas op 16-05-2011 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Gediminas schreef op maandag 16 mei 2011 @ 13:29:
Beste mensen,
Ik ben nog opzoek naar een goedkope behuizing met goede cablemanagement mogelijkheden. Het liefst niet duurder dan 50-60 euro. Iemand een tip?
En dit hoort in dit topic want?

- definieer hoe groot de case moet zijn?
- wat wil je managen? SATA? PSU? alles?
- onzichtbaar achter backplane of zichtbaar wrapped "aan de voorkant"?
- en welke had je zelf al bekeken maar bevallen/voldoen niet?

[ Voor 6% gewijzigd door MAX3400 op 16-05-2011 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 16:55
MAX3400 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 11:20:
[...]

Kwijl, zoiets ga ik ook hebben als ik vanavond mijn build klaar heb :) heb een Corsair Obsidian 650D kast met Sabertooth P67, H60 en Noiseblocker fully black casefans :)

I love a fully black look :D

[ Voor 3% gewijzigd door rickjehh op 16-05-2011 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Gediminas schreef op maandag 16 mei 2011 @ 13:29:
Beste mensen,
Ik ben nog opzoek naar een goedkope behuizing met goede cablemanagement mogelijkheden.

...

Dacht zelf namelijk de Sharkoon T9 Economy?
Even inhoudelijk; geen idee wat er allemaal aan componenten in een case moet maar als je een full-length GPU hebt en ook nog 6 HDD's, heb je nog wel eens kans dat in dat soort kastjes ze elkaar bijna raken of de kabels in de knoop komen met elkaar.

Op zich ziet die T9 er wel netjes uit; als alles past, waarom niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben voor mezelf een beetje aan het rondneuzen voor een nieuwe PC, budget tussen de €700 - 900,-
Alle benodigde randapparatuur heb ik al en ook van HDD's ben ik voorzien.
Nu heb ik het volgende in elkaar geplakt:
#ProductPrijsSubtotaal
1Fractal Design Define R3 (Zwart)€ 86,90€ 86,90
1Noctua NH-D14€ 66,90€ 66,90
1Seasonic X-560€ 113,89€ 113,89
1G.Skill Ripjaws F3-10666CL9D-8GBRL€ 66,07€ 66,07
1MSI R6950 Twin Frozr II/OC€ 216,70€ 216,70
1Gigabyte GA-P67A-UD4€ 164,82€ 164,82
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 885,08

Ik weet dat de voeding goedkoper kan, maar deze is volledig modulair en erg stil. Ook de dikke Noctua koeler is niet strikt noodzakelijk, maar die vind ik gewoon mooi.
Ik game op 2048x1152 en AA e.d. boeit me niet zo, het lijkt me dat deze videokaart daar prima voor is.
Zie ik verder nog dingen over het hoofd, of gooi ik geld weg bij bepaalde componenten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gediminas
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-09 21:36

Gediminas

recovering stagiair marketing
MAX3400 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 14:15:
[...]

Even inhoudelijk; geen idee wat er allemaal aan componenten in een case moet maar als je een full-length GPU hebt en ook nog 6 HDD's, heb je nog wel eens kans dat in dat soort kastjes ze elkaar bijna raken of de kabels in de knoop komen met elkaar.

Op zich ziet die T9 er wel netjes uit; als alles past, waarom niet :)
Maximale lengte voor grafische kaarten, volgens Sharkoon zelf, is 30 cm. Meer dan zat.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2011 @ 14:20:
Zie ik verder nog dingen over het hoofd, of gooi ik geld weg bij bepaalde componenten?
Vervang je moederbord door pricewatch: Gigabyte GA-Z68X-UD4-B3 of zoek een andere P67 uit want het bord wat je nu hebt is geen B3-revisie en heeft dus de bekende Sandy Bridge bug aan boord :)

Verder; je GPU is dual slot maar met mooie exhaust; desondanks weet ik niet precies wat het effect gaat zijn als je daar vlak onder een voeding gaat monteren; mogelijk een kast zoeken (Corsair Obsidian ofzo) waarbij PSU & GPU in aparte compartimenten zitten?

/edit: je GPU trekt maximaal 190W uit het stopcontact; nou is de Seasonic best netjes toegerust maar als je de CPU overklokt, komt daar ook nog eens 120W bij... Mogelijk paar HDD's en fans, en dan kan je aardig voor gaas gaan?

[ Voor 22% gewijzigd door MAX3400 op 16-05-2011 14:30 ]

Pagina: 1 ... 114 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voordat je hier je systeem of vraag post, zijn er wat zaken die gelezen of gedaan moet hebben. Lees de topicstart voor je je bericht typt!