Een iets zuiniger CPU is natuurlijk geen geweldig upgradepad, laat staan prijstechnisch interressant.
Ik heb van dichtbij meegemaakt hoe hard de s939 platform werd gedropt door AMD toen AM2 uitkwam. En aangezien de opvolger daarvoor alweer klaar staat met de AM3+, die zoals ik al zei niet meer AM3, 2+ of 2 compatible is. Ben ik een beetje huiverig om nu nog in AM3 te stappen.
Over het algemeen gaan de AMD platformen minstens zo lang, zoniet langer mee als bij Intel. Bovendien snap ik je huiver niet, als je zegt dat je met dit systeem 3 a 5jr wil doen. Geen enkel platform is zolang bestendig, ook niet bij Intel.
De i7 is vooralsnog het paradepaardje van Intel en ik heb nog niks gehoord over enige opvolgers. (Die vast wel op de plank staat voor als de bulldozer de i7 met de grond gelijk maakt, maar dat terzijde)
Doet er niet niet toe. Je zet de i7 950 tegenover de AMD 1090T. Die zijn aan elkaar gewaagt, punt.
Ik gebruik nu een Acer AL2416W, de goedkoopste 24" die ik toendertijd kon vinden, en ik heb er nooit problemen mee gehad. Kijkhoek en bleeding stoor ik me niet zo aan. En bleeding is afaik opgelost als ik die full-led pak. Ik wil sowieso toch eens de Mediamarkt/Bcc/paradigit etc binnenlopen en kijken en vergelijken. Maar zo op papier ben ik nog niet overtuigd van de meerwaarde, ook al is iedereen lovend.
Ik zou zeggen, bekijk ze beide eens in met eigen ogen. Behalve kijkhoek geeft IPS ook betere kleuren en zwarter zwart. Je geeft meer geld uit aan een paar inch extra, zodat je de onvolkomenheden van TN nog beter kan zien, met een lagere resolutie. Tja, ik snap dat niet. IK zie alleen maar verlies.
Hier komt de 24inch Acer niet zo goed uit de verf, waar HP met het IPS scherm zeer goed beoordeelt word, krijgt de Acer slechts "satisfying".
http://www.prad.de/en/monitore/reviews.htmlIk wil toch de 6900 series afwachten en zoals ik al zei is een CF opstelling zeker niet uitgesloten. Daarbij houdt ik er mee rekening dat zeker een GPU niet de volle tijd zal mee kunnen draaien. Mijn 8800GTS was een monster kaart toen ik 'm kocht en nu kon ie nog net in de subtop meedraaien. En dat is al na 3 jaar.
Dat kan natuurlijk, maar negen van de tien keer komt er dan niks meer van terecht. Laat je zien dat het NU al kan, binnen je budget. Je hebt dan een systeem wat qua gaming rondjes draait om jouw Intel pc, vanaf dag 1. En je kan daar zeker langer mee vooruit, zonder iets aan je pc te hoeven veranderen. Wat je doet bepaal je zelf.
De Lian Li vind ik oerlelijke kasten (nu heb ik vast op een aantal tenen getrapt

). Ik heb bewust de Cosmos 1000 gepakt en niet de S of een andere mooie kast. Ten eerste om zijn geluids isolerende kwaliteiten. Noem me 1 kast die het beter kan, ik heb er namelijk nog geen gevonden. Verder vind ik het gewoon een mooie ruime kast, die je best vol trots op je bureau durft te plaatsen

.
Smaken verschillen nou eenmaal. Iig beperk ik mijn keus niet op "stille kasten", waar in de meeste gevallen geluidsisolerend materiaal gebruikt word. Materiaal, dat je voor een paar euro bij elke bouwmarkt kan halen, en je elke kast stiller kan maken. Niet voor iedereen weggelegt, een beetje huisvlijt, maar het kan en het vergroot je keuze.
Verder heb ik de performance van die ssd misschien niet nu nodig nee, maar zoals veel dingen in computerland kan dat van de ene op de andere dag veranderen. Die schijf wil ik gaan gebruiken als boot/games schijf en dan wil ik de beste performance die voor die prijs te halen valt. En aangezien de X2 versie zojuist is uitgekomen, is er een kans dat de prijs van deze revodrive wellicht nog zal gaan zakken. De 'conventionele' schijf gaat gebruikt worden als download/data schijf. Wellicht is 1 zo'n WD Black of Samsung F1 nog een mogelijkheid als Apps/Games schijf die de performance van een SSD niet nodig hebben.
Zoiets had ik al begrepen. En het is een beetje overbodig; heb zelf nml. ook een SSD icm hdd-raid. De meeste tijd zit je te wachten op het bios, zit daar nog een raid-bios tussen komt die tiid er ook nog eens bij. Het opstarten heeft nog altijd wat tijd nodig, maar binnen 60secs op de desktop (zware software config) vind ik zeer netjes. Buiten dat, ik gebruik "suspend to disk"; de pc gaat helemaal uit en dan doet het er al helemaal niet toe, ik sta binnen 10 secs op de dekstop; ten alle tijden.
De retro word trouwens niet overal met open armen ontvangen:
http://www.bit-tech.net/h...-revodrive-review-120gb/8
[
Voor 7% gewijzigd door
Madrox op 03-11-2010 21:52
]