Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
bedoel je niet HD69xxx? en opzich zit ik ook te denken aan w8en echter heb ik wel zsm behoeft aan nieuw systeem aangezien mijn oude instabiel is geworden.-The_Mask- schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 22:42:
Over twee weken hebben we bijna alweer de nieuwe ATi HD59xx kaarten, dus ik zou gewoon nog even wachten want over een paar weken is de nu samengestelde PC al weer verouderd.
[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/1674671.png[/img]
Ik denk persoonlijk niet dat het extreem veel uit zal maken de I5 750 is anzich ook al een best snelle processor en zover ik gezien/gelezen heb vormt de I7 architectuur niet zo'n extreme update t.o.v de latere I5's.nb1 schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 22:52:
Hoi, Ik heb een kleine vraag. Ik heb nu een i5 750 @ 4GHz en 2 hd5850 krijg ik nog een redelijk prestatie verschil in games voor de meerprijs van een i7 860/870.
Kan het natuurlijk fout hebben.
Anoniem: 381873
Deze maand wil ik graag een game pc aanschaffen, alleen heb ik hier weinig tot geen verstand van! Vandaar dat ik bij deze om jullie adviezen vraag.
Het budget dat ik hiervoor wil uitgeven ligt rond de €1000,-
op-aanmerkingen;
-Beeldscherm hoeft er niet perse bij, ik heb namelijk al een HP w228h (tenzij jullie iets veel beters weten voor weinig)
-Toetsenbord en muis heb ik al.
-een 2.1 geluidssetje heb ik ook al in bezit.
Alvast bedankt!
Ja typo.
Cayman wordt deze maand nog gelanceerd.en opzich zit ik ook te denken aan w8en echter heb ik wel zsm behoeft aan nieuw systeem aangezien mijn oude instabiel is geworden.
AMD Nieuwsdiscussie
Ik ken ati inmiddels een beetje met hun high end kaarten, dat ie deze maand komt wil niet garanderen dat hij ook echt koopbaar wordt-The_Mask- schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 23:27:
[...]
Ja typo.
[...]
Cayman wordt deze maand nog gelanceerd.
Dan is kans groter dat ik de loterij win dan dat ik de kaart kan kopen
Anoniem: 381873 schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 23:18:
Beste Tweakers,
Deze maand wil ik graag een game pc aanschaffen, alleen heb ik hier weinig tot geen verstand van! Vandaar dat ik bij deze om jullie adviezen vraag.
op-aanmerkingen;
-Beeldscherm hoeft er niet perse bij, ik heb namelijk al een HP w228h (tenzij jullie iets veel beters weten voor weinig)
Alvast bedankt!
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 48,- | € 48,- |
1 | Sony Optiarc AD-7260S Zwart | € 16,- | € 16,- |
1 | Cooler Master CM 690 II Advanced | € 74,02 | € 74,02 |
1 | Cooler Master Hyper 212 Plus | € 23,78 | € 23,78 |
1 | Seasonic M12II 520W | € 79,- | € 79,- |
1 | Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB | € 120,- | € 120,- |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 54,84 | € 54,84 |
1 | AMD Phenom II X6 1055T | € 157,99 | € 157,99 |
1 | Asrock 870 EXTREME3 | € 72,23 | € 72,23 |
2 | XFX HD 6850 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-685X-ZNFC) | € 157,02 | € 314,04 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 959,90 |
Misschien wat te snel
AMD Nieuwsdiscussie
Ik ben van plan om tegen nieuwjaar een geheel nieuwe bak te kopen. Onder andere omdat recent m'n 8800 gts is overleden en omdat ik niet tevreden ben met de upgrade die ik 2 jaar terug heb gedaan. De case voldoet niet en is erg luidruchtig (Some Sharkoon met een 25cm sidefan), hij niet geheel stabiel is en omdat ik het gevoel heb dat door de samenhang van oude en nieuwe onderdelen hij lang niet op de top van z'n kunnen presteert.
Omdat ik het verder zat ben om continue te blijven updaten, wil ik een monsterbak kopen waar ik de komende 3 tot 5 jaar zeker mee zoet ben (misschien nog wel langer) en alleen de gpu wellicht een upgrade nodig heeft.
Wat mag het systeem gaan kosten?
* Budget is tegen de 2k aan, als het kan minder uiteraard, maar dat zie ik nog niet echt.
Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe bak? Welke?
* Genoeg componenten, maar behalve dan m'n huidige 24" in pivot als 2e monitor, gaan er geen mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
* Alles dus, behalve boxjes.
Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
* Voorkeur gaat naar een i7 platform, omdat ie op het gebied van stock performance toch in mijn ogen het beste uit de bus komt. En op korte termijn verwacht ik niet dat Intel zijn high-end platform zal laten vallen. AMD heeft op het moment de beste bang-for-buck maar kan op het moment niet genoeg bang leveren voor de langere termijn. Misschien komt daar met de bulldozer verandering in, maar ik ben nogal ongeduldig en kan daar niet op wachten
* SATA3 en USB3 zijn een must
* High-Performance SSD
* Stil
* Full-LED, Full-HD, 27" Monitor
Wat voor soort gamer ben je?
Op de pc speel ik vooral games die niet ik niet lekker op de console vind spelen. Alle FPS (behalve Halo), Strategy (SupCom, Civ, SoaSE, WiC, etc), RPG (Fallout, TES, prolly Rage, Dragon Age, ME etc.)
Ik heb zelf een lijstje samengesteld, voor zowel AMD als i5 en i7, maar gezien mijn voorkeur zal ik de i7 posten. Lijstje zijn toch hetzelfde op de Mobo en Proc na.
1 | Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB | € 77,29 | € 77,29 |
1 | Acer S273HLbmii | € 395,19 | € 395,19 |
1 | Cooler Master Cosmos 1000 | € 167,10 | € 167,10 |
1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 32,49 | € 32,49 |
1 | Zalman ZM-MFC1 Plus (Zilver) | € 24,45 | € 24,45 |
1 | Logitech Gaming Keyboard G510 | € 79,90 | € 79,90 |
1 | Logitech VX Revolution | € 51,82 | € 51,82 |
1 | Intel Core i7 950 | € 242,90 | € 242,90 |
1 | OCZ RevoDrive PCI-Express SSD 120GB | € 273,- | € 273,- |
1 | Corsair XMS CMX8GX3M2A1333C9 | € 121,50 | € 121,50 |
1 | Asus Sabertooth X58 | € 174,- | € 174,- |
1 | Asus EAH6870/2DI2S/1GD5 | € 218,14 | € 218,14 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.936,78 |
Zit eigenlijk ook de 6900 Series van AMD af te wachten, als de prijs en de benchmarks gunstig zijn ga ik wellicht naar de 6970. 6850 in CF is ook een mogelijkheid.
Thoughts?
zozo duur systeempje! ik zou idd de 69xx afwachten, en volgens mij is je voeding overkill (misschien niet als je er later nog een 69xx bij zet). Maar ik zou het even door anderen laten berekenen. die hebben er namelijk meer verstand van dan ik.jaquesparblue schreef op woensdag 03 november 2010 @ 00:30:
Hoi,
Ik ben van plan om tegen nieuwjaar een geheel nieuwe bak te kopen. Onder andere omdat recent m'n 8800 gts is overleden en omdat ik niet tevreden ben met de upgrade die ik 2 jaar terug heb gedaan. De case voldoet niet en is erg luidruchtig (Some Sharkoon met een 25cm sidefan), hij niet geheel stabiel is en omdat ik het gevoel heb dat door de samenhang van oude en nieuwe onderdelen hij lang niet op de top van z'n kunnen presteert.
Omdat ik het verder zat ben om continue te blijven updaten, wil ik een monsterbak kopen waar ik de komende 3 tot 5 jaar zeker mee zoet ben (misschien nog wel langer) en alleen de gpu wellicht een upgrade nodig heeft.
Wat mag het systeem gaan kosten?
* Budget is tegen de 2k aan, als het kan minder uiteraard, maar dat zie ik nog niet echt.
Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe bak? Welke?
* Genoeg componenten, maar behalve dan m'n huidige 24" in pivot als 2e monitor, gaan er geen mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
* Alles dus, behalve boxjes.
Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
* Voorkeur gaat naar een i7 platform, omdat ie op het gebied van stock performance toch in mijn ogen het beste uit de bus komt. En op korte termijn verwacht ik niet dat Intel zijn high-end platform zal laten vallen. AMD heeft op het moment de beste bang-for-buck maar kan op het moment niet genoeg bang leveren voor de langere termijn. Misschien komt daar met de bulldozer verandering in, maar ik ben nogal ongeduldig en kan daar niet op wachtenEn aangezien dat op het niet backwards-compatible AM3+ platform uitkomt, is een tijdelijke cpu geen optie.
* SATA3 en USB3 zijn een must
* High-Performance SSD
* Stil
* Full-LED, Full-HD, 27" Monitor
Wat voor soort gamer ben je?
Op de pc speel ik vooral games die niet ik niet lekker op de console vind spelen. Alle FPS (behalve Halo), Strategy (SupCom, Civ, SoaSE, WiC, etc), RPG (Fallout, TES, prolly Rage, Dragon Age, ME etc.)
Ik heb zelf een lijstje samengesteld, voor zowel AMD als i5 en i7, maar gezien mijn voorkeur zal ik de i7 posten. Lijstje zijn toch hetzelfde op de Mobo en Proc na.
# Product Prijs Subtotaal 1 Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB € 77,29 € 77,29 1 Acer S273HLbmii € 395,19 € 395,19 1 Cooler Master Cosmos 1000 € 167,10 € 167,10 1 Scythe Mugen 2 Rev. B € 32,49 € 32,49 1 Zalman ZM-MFC1 Plus (Zilver) € 24,45 € 24,45 1 Logitech Gaming Keyboard G510 € 79,90 € 79,90 1 Logitech VX Revolution € 51,82 € 51,82 1 Intel Core i7 950 € 242,90 € 242,90 1 Seasonic M12II 520W € 79,- € 79,- 1 OCZ RevoDrive PCI-Express SSD 120GB € 273,- € 273,- 1 Corsair XMS CMX8GX3M2A1333C9 € 121,50 € 121,50 1 Asus Sabertooth X58 € 174,- € 174,- 1 Asus EAH6870/2DI2S/1GD5 € 218,14 € 218,14 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 1.936,78
Zit eigenlijk ook de 6900 Series van AMD af te wachten, als de prijs en de benchmarks gunstig zijn ga ik wellicht naar de 6970. 6850 in CF is ook een mogelijkheid.
Thoughts?
Ben ik niet helemaal met je eens. De AMD 1090T is zo'n 40 euro goedkoper en levert gemiddeld dezelfde prestaties. Soms wint intel, soms AMD. Er is geen beste. Verder denk ik niet er nog veel vooruitgang komtjaquesparblue schreef op woensdag 03 november 2010 @ 00:30:
* Voorkeur gaat naar een i7 platform, omdat ie op het gebied van stock performance toch in mijn ogen het beste uit de bus komt. En op korte termijn verwacht ik niet dat Intel zijn high-end platform zal laten vallen. AMD heeft op het moment de beste bang-for-buck maar kan op het moment niet genoeg bang leveren voor de langere termijn.
op het i7 platform, misschien wat efficiency updates maar ik vermoed niets wereldschokkends.
Full-led is mooi, maar als je bij een TN-paneel blijft, zit je nog altijd met zeer slechte inkijkhoeken. Vooral op een 27inch paneel ga je dit rap merken. Volgens bij ben je met een goed IPS scherm beter af; dan maar een paar inch minder, maar als je toch al zoveel geld wil neerleggen voor een paneel; doe het dan meteen goed: IPS = superieur.* Full-LED, Full-HD, 27" Monitor
En als je er 3 a 5jr tegenaan wil, heb je aan die enkele videokaart ook niet veel. Of een supersnelle, of CF/SLi is dan de optie. Zo zou ik het doen:
2 | Western Digital Caviar Black WD1001FALS, 1TB | € 63,70 | € 127,40 |
1 | HP ZR24w | € 358,50 | € 358,50 |
1 | Lian Li PC-B25F | € 141,02 | € 141,02 |
1 | Zalman ZM-MFC1 Plus (Zwart) | € 25,25 | € 25,25 |
1 | Logitech Gaming Keyboard G510 | € 79,90 | € 79,90 |
1 | Logitech VX Revolution | € 51,82 | € 51,82 |
1 | Corsair HX750W | € 118,85 | € 118,85 |
2 | Corsair Nova V64 64GB | € 101,54 | € 203,08 |
2 | Corsair CMX4GX3M2A1600C7 | € 68,53 | € 137,06 |
1 | AMD Phenom II X6 1090T | € 202,70 | € 202,70 |
1 | Asus Crosshair IV Formula | € 169,- | € 169,- |
2 | XFX HD 6850 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-685X-ZNFC) | € 157,02 | € 314,04 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.977,11 |
Veel meer game performance. Heb je PCIe SSD kaart eruit gehaald, beetje prijzig en of je nou echt al doe performance nodig hebt ? Twee SSD's geven je al plenty speed, denk ik. Daarbij past er nu 2x een 1TB harddisk in; die je in RAID-0 ook wat meer performance geeft. Doe dat rustig in het software, mocht je RAID-lvls willen "mixen". Bijv 2x 500MB in RAID-0 en 2x500 in RAid-1. De prestaties zijn idem aan "bios" raid.
Op de kast heb ik wat bezuinigt, Lian Li is levenslange kwaliteit; de kasten tijdloos en oerdegelijk.
Wat zijn je eisen , qua gaming. Super FPS, alles op MAX ?Anoniem: 381873 schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 23:18:
Beste Tweakers,
op-aanmerkingen;
Alvast bedankt!
(the mask zet nml. idd een behoorlijk rap systeem neer, misschien iets teveel van het goede)
[ Voor 5% gewijzigd door Madrox op 03-11-2010 04:56 ]
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.
Op de lange termijn heb ik liever wat efficiency updates dan helemaal geen updates. Ik heb van dichtbij meegemaakt hoe hard de s939 platform werd gedropt door AMD toen AM2 uitkwam. En aangezien de opvolger daarvoor alweer klaar staat met de AM3+, die zoals ik al zei niet meer AM3, 2+ of 2 compatible is. Ben ik een beetje huiverig om nu nog in AM3 te stappen. De i7 is vooralsnog het paradepaardje van Intel en ik heb nog niks gehoord over enige opvolgers. (Die vast wel op de plank staat voor als de bulldozer de i7 met de grond gelijk maakt, maar dat terzijde)Madrox schreef op woensdag 03 november 2010 @ 04:52:
[...]
Ben ik niet helemaal met je eens. De AMD 1090T is zo'n 40 euro goedkoper en levert gemiddeld dezelfde prestaties. Soms wint intel, soms AMD. Er is geen beste. Verder denk ik niet er nog veel vooruitgang komt
op het i7 platform, misschien wat efficiency updates maar ik vermoed niets wereldschokkends.
Ik gebruik nu een Acer AL2416W, de goedkoopste 24" die ik toendertijd kon vinden, en ik heb er nooit problemen mee gehad. Kijkhoek en bleeding stoor ik me niet zo aan. En bleeding is afaik opgelost als ik die full-led pak. Ik wil sowieso toch eens de Mediamarkt/Bcc/paradigit etc binnenlopen en kijken en vergelijken. Maar zo op papier ben ik nog niet overtuigd van de meerwaarde, ook al is iedereen lovend.Full-led is mooi, maar als je bij een TN-paneel blijft, zit je nog altijd met zeer slechte inkijkhoeken. Vooral op een 27inch paneel ga je dit rap merken. Volgens bij ben je met een goed IPS scherm beter af; dan maar een paar inch minder, maar als je toch al zoveel geld wil neerleggen voor een paneel; doe het dan meteen goed: IPS = superieur.
Ik wil toch de 6900 series afwachten en zoals ik al zei is een CF opstelling zeker niet uitgesloten. Daarbij houdt ik er mee rekening dat zeker een GPU niet de volle tijd zal mee kunnen draaien. Mijn 8800GTS was een monster kaart toen ik 'm kocht en nu kon ie nog net in de subtop meedraaien. En dat is al na 3 jaar.En als je er 3 a 5jr tegenaan wil, heb je aan die enkele videokaart ook niet veel. Of een supersnelle, of CF/SLi is dan de optie.
De Lian Li vind ik oerlelijke kasten (nu heb ik vast op een aantal tenen getrapt<lijstje>
Veel meer game performance. Heb je PCIe SSD kaart eruit gehaald, beetje prijzig en of je nou echt al doe performance nodig hebt ? Twee SSD's geven je al plenty speed, denk ik. Daarbij past er nu 2x een 1TB harddisk in; die je in RAID-0 ook wat meer performance geeft. Doe dat rustig in het software, mocht je RAID-lvls willen "mixen". Bijv 2x 500MB in RAID-0 en 2x500 in RAid-1. De prestaties zijn idem aan "bios" raid.
Op de kast heb ik wat bezuinigt, Lian Li is levenslange kwaliteit; de kasten tijdloos en oerdegelijk.
Verder heb ik de performance van die ssd misschien niet nu nodig nee, maar zoals veel dingen in computerland kan dat van de ene op de andere dag veranderen. Die schijf wil ik gaan gebruiken als boot/games schijf en dan wil ik de beste performance die voor die prijs te halen valt. En aangezien de X2 versie zojuist is uitgekomen, is er een kans dat de prijs van deze revodrive wellicht nog zal gaan zakken. De 'conventionele' schijf gaat gebruikt worden als download/data schijf. Wellicht is 1 zo'n WD Black of Samsung F1 nog een mogelijkheid als Apps/Games schijf die de performance van een SSD niet nodig hebben.
Anoniem: 381935
Binnenkort wil ik dus ook een nieuwe game pc kopen, denken jullie dat het beter is een maandje te wachten (eind dec dus) of event begin januarie om een leuke gamebak te kopen? Of nu dat de prijzen ''laag'' zijn raad je aan om het nu te kopen ?
Het budget ligt op de 800-850 eur en wil graag Nvidia in SLI erin hebben (Of is ATI tegenwoordig weer marktleiden en ondersteunt die net als Nvidia 3d technologie? )
Beeldschermen / geluid / toetsenbord en muis heb ik allemaal al. en eventueel zet ik mn twee net nieuwe 1.5tb harde schijven er ook in. Het zou zonde zijn die in mn oude pc te laten zitten. (en t scheelt weer +- 80eur op een nieuwe)
Iemand ideeen?
gr
Michel.
Er zijn zat topics te vinden waar de voor/tegen argumenten voor nVidia/ATi gegeven worden. Lees anders een keer de laatste Best Buy Guide door, en zie wat daar besproken wordt.
Als je dan een beetje gezien hebt wat er is, en wat je wilt, kunnen we prima advies geven over de onderdelen. Als je echt helemaal niets weet wordt het toch lastig.
Wat is bijvoorbeeld een 'leuke gamebak'? Welke spelletjes speel je? Welke resolutie? Speel je voor de gameplay (met lagere settings) of speel je voor de eyecandy (met hoge graphics)?
ATi is op het moment wel marktleider. De 6850 en 6870 kaarten zijn nu gewoon de beste prijs/prestatie die er te vinden is. Ze hebben echter nog geen 3d ondersteuning. Nu plaats ik hier in jouw geval wel mijn vraagtekens bij, want waarom wil je met een redelijk goedkope bak van 800 euries 3d games/apps gaan draaien? Daar heb je wel een wat duurdere machine voor nodig. Niet te vergeten een 120Hz monitor, en een 3d bril setje.
Of het verstandig is om te wachten? Sja. Dat moet je zelf weten. Er komen in Q1/Q2 van 2011 een hoop leuke goodies uit waar je wel rekening mee kan houden als de PC (in ieder geval het mobo) lang mee moet. Denk aan PCI-e 3.0 of de Sandy Bridge processor lijn van Intel. Ook komen de nieuwe SandForce-2000 Controlled SSD's waarschijnlijk op de markt. Misschien kan je doorsparen en in februari iets meer uitgeven.
Maak je eigen keuzes, dat kunnen wij niet voor jou doen.
Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.
ik ga deze of volgende week een gamepc bestellen ( bij alternate.be) Na serieus wa zoekwerk (lang wachten op de BBG
1 | Cooler Master Real Power M620 | € 83,- | € 83,- |
1 | Corsair XMS CMX4GX3M2A1600C9 | € 61,09 | € 61,09 |
1 | Club3D HD 6870 1024MB GDDR5 PCI-E | € 203,49 | € 203,49 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 739,60 |
De koeler is ter vervanging van de scythe mugen aangezien alternate die niet meer levert.
Hier zoek ik dan later (over 6-8 maanden) een tweede 6870 bij te kopen , en al veel vroeger een SSD.
Budget is 700- 900 euro , speel vooral schooters
Scherm heb ik al ( Iiyama ProLite E2407HDS-B1 )
Kan ik hier weer eens 3 jaar mee verder ( alle games op FullHD en gfx ) ?
Wat zou de beste SSD zijn?
Ik heb mijn glazen bol thuis laten liggen vandaag, sorry!svperhmn_ schreef op woensdag 03 november 2010 @ 10:14:
Kan ik hier weer eens 3 jaar mee verder ( alle games op FullHD en gfx ) ?
Waar ik zelf tegen aangelopen ben is dat mijn PC van 2/2,5 jaar geleden, die toen redelijk in het 'enthousiast' hokje geplaatst kan worden (zelfde als jouw set-up nu) toch achter de feiten gaat aanlopen, en ik speel nog steeds op 'maar' 1680*1050. In de meeste gevallen is het voldoende om de schaduwen en AA/AF uit te knikkeren, want daar merk ik persoonlijk toch niet zo heel veel van, maar het zijn niet meer de max graphics dan natuurlijk.
Dat bakje zal prima draaien, zeker met een latere toevoeging van een SSD, en zeker met een tweede kaart ernaast (iets wat ik nog niet heb naast mijn GTX260). Maar of je over 3 jaar nog steeds alles op en top kan spelen? Niet te zeggen, want: wat doet de game industrie? Misschien worden de spelletjes allemaal niet zo heel veel zwaarder en kan je nog prima mee. Maar misschien worden spellen binnen twee jaar exponentieel zwaarder door bijvoorbeeld extra functies in DX11 of misschien al DX12? Dat kan ik je zo niet zeggen
Ik heb mijn huidige pc 6 jaar geleden gekocht , in 2007 heb ik dan graka ,geheugen processor en moederbord gerefresht zodat ik tot nu heel goed ben gesteld met men pc. Dit hoop ik met deze ook nog eens te doen aangezien 1000 ( 1200 met scherm) toch geen kleine investering is.
Heb je soms raad ivm de SSD's , ik heb al wat gelezen en gevonden dat sommige SSD niet goed draaien met AMD stuff...
[ Voor 14% gewijzigd door svperhmn_ op 03-11-2010 10:54 ]
Nixy schreef op woensdag 03 november 2010 @ 10:14:
We zijn hier nog steeds geen vraagbaak. We vinden het niet erg om te helpen, maar een beetje inzet is toch wel gewenst.
1 | Lancool PC-K58 Zwart | € 65,- | € 65,- |
1 | XFX PRO650W | € 76,45 | € 76,45 |
2 | HIS HD 6850 1GB GDDR5 PCIe | € 168,34 | € 336,68 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 817,93 |
Dit is de lijst van de BBG van deze maand zoals hij voor mij zou worden, en dan kom ik op 817euro uit. Vergeet ik dan nog iets belangsrijks daar en heeft een SSD een hele grote toegevoegde waarde ?
Is er een Nvidia kaart die vergelijkbaar is in prijs/kwaliteit ? of zou bijvoorbeeld 1x GTX 470 beter zijn dan twee HD 8650 ?
Tevensch over t gebruik van de pc , ik wil diablo 3 als ie uit is op max op mn 52'' tv draaien met alles op zn hoogste . Damn game zit ik nu al veel te lang op te wachten
en verder werk ik verdomd veel met premiere pro en after effects.
gr.
[ Voor 72% gewijzigd door Anoniem: 381935 op 03-11-2010 10:58 ]
Dit is op zich een prima systeem, waar je goed spelletjes mee zal kunnen spelen.Anoniem: 381935 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 10:55:
[...]
# Product Prijs Subtotaal 1 Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 16,- € 16,- 1 Lancool PC-K58 Zwart € 65,- € 65,- 1 Scythe Mugen 2 Rev. B € 32,49 € 32,49 1 XFX PRO650W € 76,45 € 76,45 1 Corsair XMS CMX4GX3M2A1600C9 € 61,09 € 61,09 1 AMD Phenom II X6 1055T € 157,99 € 157,99 1 Asrock 870 EXTREME3 € 72,23 € 72,23 2 HIS HD 6850 1GB GDDR5 PCIe € 168,34 € 336,68 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 817,93
Kan jij aan een 8650 komen? Doe mij er ook 2! Die kaarten uit de toekomst moeten beter zijn dan alles wat we nu hebbenAnoniem: 381935 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 10:55:
Is er een Nvidia kaart die vergelijkbaar is in prijs/kwaliteit ? of zou bijvoorbeeld 1x GTX 470 beter zijn dan twee HD 8650 ?
Als je echter een 6850 bedoelt kan je deze review eens doorlezen
Leuk dat je TV 52 inch is, maar dat zegt nog niets over de resolutieAnoniem: 381935 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 10:55:
Tevensch over t gebruik van de pc , ik wil diablo 3 als ie uit is op max op mn 52'' tv draaien met alles op zn hoogste . Damn game zit ik nu al veel te lang op te wachten
en verder werk ik verdomd veel met premiere pro en after effects.
gr.
Anoniem: 341436
Als je alleen kijkt naar games spelen, welke combo van processor en videokaart kun je nu dan het beste gaan?
Advies is zeer welkom!
Ga het deze maand eens aan kijken en wat research doen. Misschien dat 2x 6870 tegen die tijd ongeveer t zelfde kost als nu 2x 6850. zo niet dat het +- 2 tientjes scheelt ofzo.
2 | Western Digital Caviar Black WD1002FAEX, 1TB | € 73,18 | € 146,36 |
1 | NZXT Phantom | € 136,85 | € 136,85 |
1 | Antec Big Boy 200, 200mm | € 16,46 | € 16,46 |
1 | Scythe Slip Stream 140mm , 1700RPM, 140mm | € 7,53 | € 7,53 |
1 | XFX PRO650W | € 75,45 | € 75,45 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G | € 104,33 | € 104,33 |
1 | AMD Phenom II X6 1055T | € 156,99 | € 156,99 |
1 | Gigabyte GeForce GTX 470 | € 255,20 | € 255,20 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.019,89 |
Veranderingen t.o.v. mijn vorige versie:
- Moederbord gewijzigd naar Asrock 870 Extreme3 (ivm lagere prijs en staat tevens in de Tweakers Best Buy Gamesysteem)
- Koeler gewijzigd naar Scythe Mugen 2 Rev.B (tot iets beter dan de eerdere Scythe, prijs gelijk)
- Voeding gewijzigd naar XFX Core Edition Pro 650W (binnenkant van Seasonic = kwaliteit, maar met een veel lagere prijs)
- 2 koelers toegevoegd zodat ik alles (7x) in de NZXT kast heb gevuld (koelers kunnen aan- uitgezet worden via knopjes)
Ik ga het systeem kopen van een deel van mijn 13e maand dus er kan nog iets veranderen de komende 2 maanden. Mogelijk dus een vervanging van de GTX470 voor een meer recente.
Een iets zuiniger CPU is natuurlijk geen geweldig upgradepad, laat staan prijstechnisch interressant.jaquesparblue schreef op woensdag 03 november 2010 @ 09:30:
[...]
Op de lange termijn heb ik liever wat efficiency updates dan helemaal geen updates.
Over het algemeen gaan de AMD platformen minstens zo lang, zoniet langer mee als bij Intel. Bovendien snap ik je huiver niet, als je zegt dat je met dit systeem 3 a 5jr wil doen. Geen enkel platform is zolang bestendig, ook niet bij Intel.Ik heb van dichtbij meegemaakt hoe hard de s939 platform werd gedropt door AMD toen AM2 uitkwam. En aangezien de opvolger daarvoor alweer klaar staat met de AM3+, die zoals ik al zei niet meer AM3, 2+ of 2 compatible is. Ben ik een beetje huiverig om nu nog in AM3 te stappen.
Doet er niet niet toe. Je zet de i7 950 tegenover de AMD 1090T. Die zijn aan elkaar gewaagt, punt.De i7 is vooralsnog het paradepaardje van Intel en ik heb nog niks gehoord over enige opvolgers. (Die vast wel op de plank staat voor als de bulldozer de i7 met de grond gelijk maakt, maar dat terzijde)
Ik zou zeggen, bekijk ze beide eens in met eigen ogen. Behalve kijkhoek geeft IPS ook betere kleuren en zwarter zwart. Je geeft meer geld uit aan een paar inch extra, zodat je de onvolkomenheden van TN nog beter kan zien, met een lagere resolutie. Tja, ik snap dat niet. IK zie alleen maar verlies.Ik gebruik nu een Acer AL2416W, de goedkoopste 24" die ik toendertijd kon vinden, en ik heb er nooit problemen mee gehad. Kijkhoek en bleeding stoor ik me niet zo aan. En bleeding is afaik opgelost als ik die full-led pak. Ik wil sowieso toch eens de Mediamarkt/Bcc/paradigit etc binnenlopen en kijken en vergelijken. Maar zo op papier ben ik nog niet overtuigd van de meerwaarde, ook al is iedereen lovend.
Hier komt de 24inch Acer niet zo goed uit de verf, waar HP met het IPS scherm zeer goed beoordeelt word, krijgt de Acer slechts "satisfying". http://www.prad.de/en/monitore/reviews.html
Dat kan natuurlijk, maar negen van de tien keer komt er dan niks meer van terecht. Laat je zien dat het NU al kan, binnen je budget. Je hebt dan een systeem wat qua gaming rondjes draait om jouw Intel pc, vanaf dag 1. En je kan daar zeker langer mee vooruit, zonder iets aan je pc te hoeven veranderen. Wat je doet bepaal je zelf.Ik wil toch de 6900 series afwachten en zoals ik al zei is een CF opstelling zeker niet uitgesloten. Daarbij houdt ik er mee rekening dat zeker een GPU niet de volle tijd zal mee kunnen draaien. Mijn 8800GTS was een monster kaart toen ik 'm kocht en nu kon ie nog net in de subtop meedraaien. En dat is al na 3 jaar.
Smaken verschillen nou eenmaal. Iig beperk ik mijn keus niet op "stille kasten", waar in de meeste gevallen geluidsisolerend materiaal gebruikt word. Materiaal, dat je voor een paar euro bij elke bouwmarkt kan halen, en je elke kast stiller kan maken. Niet voor iedereen weggelegt, een beetje huisvlijt, maar het kan en het vergroot je keuze.De Lian Li vind ik oerlelijke kasten (nu heb ik vast op een aantal tenen getrapt). Ik heb bewust de Cosmos 1000 gepakt en niet de S of een andere mooie kast. Ten eerste om zijn geluids isolerende kwaliteiten. Noem me 1 kast die het beter kan, ik heb er namelijk nog geen gevonden. Verder vind ik het gewoon een mooie ruime kast, die je best vol trots op je bureau durft te plaatsen
.
Zoiets had ik al begrepen. En het is een beetje overbodig; heb zelf nml. ook een SSD icm hdd-raid. De meeste tijd zit je te wachten op het bios, zit daar nog een raid-bios tussen komt die tiid er ook nog eens bij. Het opstarten heeft nog altijd wat tijd nodig, maar binnen 60secs op de desktop (zware software config) vind ik zeer netjes. Buiten dat, ik gebruik "suspend to disk"; de pc gaat helemaal uit en dan doet het er al helemaal niet toe, ik sta binnen 10 secs op de dekstop; ten alle tijden.Verder heb ik de performance van die ssd misschien niet nu nodig nee, maar zoals veel dingen in computerland kan dat van de ene op de andere dag veranderen. Die schijf wil ik gaan gebruiken als boot/games schijf en dan wil ik de beste performance die voor die prijs te halen valt. En aangezien de X2 versie zojuist is uitgekomen, is er een kans dat de prijs van deze revodrive wellicht nog zal gaan zakken. De 'conventionele' schijf gaat gebruikt worden als download/data schijf. Wellicht is 1 zo'n WD Black of Samsung F1 nog een mogelijkheid als Apps/Games schijf die de performance van een SSD niet nodig hebben.
De retro word trouwens niet overal met open armen ontvangen:
http://www.bit-tech.net/h...-revodrive-review-120gb/8
[ Voor 7% gewijzigd door Madrox op 03-11-2010 21:52 ]
Alvast bedankt!
1 | Intel Xeon X3440 | € 190,22 | € 190,22 |
1 | Lite-On IHAS224 Zwart | € 21,39 | € 21,39 |
1 | Antec Sonata III 500 | € 100,- | € 100,- |
1 | G.Skill Ripjaws F3-10666CL9D-4GBRL | € 67,60 | € 67,60 |
1 | Asus P7P55D-E Pro | € 151,75 | € 151,75 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 578,96 |
They call it a "Royale" with cheese!
Ja, maar ik zou gewoon voor de i5 760 gaan en Kingston ValueRAM. Verder kan je moederbord ook goedkoper (tenzij je CFX/SLI wilt) en je brander kan ook beter (Sony 7260).tinpo schreef op woensdag 03 november 2010 @ 15:14:
Mijn vraag is is alles compatible? Ik maak me zorgen over de cpu, officieel wordt ie nl niet ondersteund. Mijn huidige vga kaart wordt gerecycled.
Welke videokaart gaat het om?
Anoniem: 131459
1 | Corsair VX550W | € 61,93 | € 61,93 |
1 | Kingston HyperX KHX1333C9D3UK2/4GX | € 83,36 | € 83,36 |
1 | Asus M4A89GTD PRO/USB3 | € 115,11 | € 115,11 |
1 | Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE | € 163,- | € 163,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 652,17 |
Toen zat ik het volgende nog te bekijken;
1 | Kingston HyperX KHX1333C9D3UK2/4GX | € 83,36 | € 83,36 |
1 | Asus M4A89GTD PRO/USB3 | € 115,11 | € 115,11 |
2 | Asus EAH5670/DI/1GD5 | € 88,90 | € 177,80 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 666,97 |
Nu twijvel ik weer. Zoals eerder gezegd, mijn huidige pc is 5 jaar oud en kan al een tijd nieuwe spellen niet meer op de laagste settings spelen. Ik ben dus niet het type die altijd het nieuwste van het nieuwste moet hebben en altijd op de hoogste settings moet draaien.
Levert het een prestatie winst op met een dubbele videokaart?
Snap je keus niet zo goed, terwijl je voor hetzelfde geld een supersnelle 1090T op 3.2Ghz kan halen met een mooi moederbord. 100% compatible.tinpo schreef op woensdag 03 november 2010 @ 15:14:
Mijn vraag is is alles compatible? Ik maak me zorgen over de cpu, officieel wordt ie nl niet ondersteund. Mijn huidige vga kaart wordt gerecycled.
Alvast bedankt!
# Product Prijs Subtotaal 1 Intel Xeon X3440 € 190,22 € 190,22 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 48,- € 48,- 1 Lite-On IHAS224 Zwart € 21,39 € 21,39 1 Antec Sonata III 500 € 100,- € 100,- 1 G.Skill Ripjaws F3-10666CL9D-4GBRL € 67,60 € 67,60 1 Asus P7P55D-E Pro € 151,75 € 151,75 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 578,96
AMD Nieuwsdiscussie
Zou wel een andere voeding halen, ding is niet echt goed te noemen maar sowieso veel te duur.svperhmn_ schreef op woensdag 03 november 2010 @ 10:14:
Beste tweakers,
ik ga deze of volgende week een gamepc bestellen ( bij alternate.be) Na serieus wa zoekwerk (lang wachten op de BBG) en raad ben ik bij deze setup uitgekomen:
AMD Nieuwsdiscussie
mja ik wou zobiezo boven 600 , de XFX650 isser niet bij alternate.be enige voorstellen ?-The_Mask- schreef op woensdag 03 november 2010 @ 15:45:
[...]
Zou wel een andere voeding halen, ding is niet echt goed te noemen maar sowieso veel te duur.
OCZ ModXStream Pro 700W die misschien ?
[ Voor 7% gewijzigd door svperhmn_ op 03-11-2010 16:36 ]
Eisen:Madrox schreef op woensdag 03 november 2010 @ 04:52:
Wat zijn je eisen , qua gaming. Super FPS, alles op MAX ?
(the mask zet nml. idd een behoorlijk rap systeem neer, misschien iets teveel van het goede)
-Zo future-proof mogelijk ( voor het budget van €1000,-)
-Weinig tot geen geluid wil ik uit de kast horen komen.
-Ik wil hem door alternate in elkaar laten zetten, hou er dus s.v.p. rekening mee dat de onderdelen daar beschikbaar zijn.
-Alles op max settings en ik speel spellen zoals; CoDBO / CoDMW2 / BFBC2 / Mafia 2 / GTA IV.
Een 4870 hij voldoet nog aan mijn eisen.chim0 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 15:21:
[...]
Ja, maar ik zou gewoon voor de i5 760 gaan en Kingston ValueRAM. Verder kan je moederbord ook goedkoper (tenzij je CFX/SLI wilt) en je brander kan ook beter (Sony 7260).
Welke videokaart gaat het om?
@Madrox
Ik ben ook van plan the gaan experimenteren met snow leopad erop. En i5 760 heeft geen ht, i7 860 is te duur, x3440 heeft ht paar tientjes duurder maar vind het wel waard. Niet dat ik perse ht nodig hebt wil het gewoon hebben
@-The_Mask-
Oke, bedankt voor de bevestiging.
Niet als je hier en daar wat bespaart want dan heb je wel die mooie i7 860.
1 | Xigmatek Asgard II | € 31,- | € 31,- |
1 | Intel Core i7 860 | € 228,81 | € 228,81 |
1 | be quiet! Pure Power L7 530W | € 57,50 | € 57,50 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 51,99 | € 51,99 |
1 | Asus P7P55 LX | € 81,81 | € 81,81 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 515,11 |
[ Voor 85% gewijzigd door chim0 op 03-11-2010 19:03 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Bedoel je die LX of wat? Heb gewoon een willekeurige gepakt, kan net zo goed een andere zijn.-The_Mask- schreef op woensdag 03 november 2010 @ 19:11:
Niet elk mobo wordt een even goed succes met Snow Leopard.
Ik zou sowieso NOOIT crossfire 5670's nemen, het is nooit een goed idee om low-end game kaarten in crossfire te zetten, als het kan is het 9/10 beter te gaan voor een enkele kaart.Anoniem: 131459 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 15:27:
In het vorige forum heb ik al een bericht gepost en heb aan de hand van die opmerkingen het volgende samengesteld.
# Product Prijs Subtotaal 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 48,- € 48,- 1 Cooler Master Hyper 212 Plus € 23,78 € 23,78 1 Corsair VX550W € 61,93 € 61,93 1 Kingston HyperX KHX1333C9D3UK2/4GX € 83,36 € 83,36 1 AMD Phenom II X6 1055T € 156,99 € 156,99 1 Asus M4A89GTD PRO/USB3 € 115,11 € 115,11 1 Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE € 163,- € 163,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 652,17
Toen zat ik het volgende nog te bekijken;
# Product Prijs Subtotaal 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 48,- € 48,- 1 Cooler Master Hyper 212 Plus € 23,78 € 23,78 1 Corsair VX550W € 61,93 € 61,93 1 Kingston HyperX KHX1333C9D3UK2/4GX € 83,36 € 83,36 1 AMD Phenom II X6 1055T € 156,99 € 156,99 1 Asus M4A89GTD PRO/USB3 € 115,11 € 115,11 2 Asus EAH5670/DI/1GD5 € 88,90 € 177,80 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 666,97
Nu twijvel ik weer. Zoals eerder gezegd, mijn huidige pc is 5 jaar oud en kan al een tijd nieuwe spellen niet meer op de laagste settings spelen. Ik ben dus niet het type die altijd het nieuwste van het nieuwste moet hebben en altijd op de hoogste settings moet draaien.
Levert het een prestatie winst op met een dubbele videokaart?
verder denk ik dat een 6850 waarschijnlijk zelfs sneller is als 2x een 5670 en het kost ook nog minder.
Verder zou je bij het eerste systeem een goedkoper moederbord kunnen nemen pricewatch: Asrock 870 EXTREME3
En dan het geld dat je bespaard stoppen in een 6870 die hoe dan ook een stuk sneller is als 2x een 5670.
Gewoon algemeen, je moet het mobo echt uitzoeken om comptabiliteit met Snow Leopard.
Twee HD5670's zijn een stuk langzamer dan een HD6850.
AMD Nieuwsdiscussie
-ipv laten assembleren ga ik toch pc zelf in elkaar zetten, weer eens wat nieuws.
-ga eerst werken met mijn oude 9800GTX kaart tot de nieuwe kaarten van eind november uitzijn.
verder alleen nog een vraagje die als volgt luidt:
het onderstaand systeem wil ik atm bestellen, hier komen uiteindelijk 2 high end kaarten bij (denk aan 2x6970 als de 6970 geen dual gpu wordt en anders 1x6970 en 1x6870).
zit ik nu goed met me onderdelen? mobo niet te laag ofzo etc en alles compatibel?
De voeding is 1000watt omdat ik toekomstig misschien nog voor 3de kaart of whatever ga en niet wil hoeven nadenken van o shit miss trekt voeding het niet + ik betaal me stroom rekening toch niet
1 | Antec Dark Fleet DF85 | € 150,99 | € 150,99 |
1 | Antec TruePower Quattro 1000 | € 144,70 | € 144,70 |
1 | OCZ Vertex 2 SATA II 3.5" SSD 120GB | € 184,- | € 184,- |
1 | OCZ DDR3 PC3-12800 Intel i7 Triple Channel Rev.2 | € 135,65 | € 135,65 |
1 | Asus P6X58D-E | € 184,19 | € 184,19 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.122,92 |
Alvast hartelijk bedankt en zowieso bedankt voor alle eerdere hulp en advies,
Mystic_WolfZ
Heb er rekening mee gehouden ;-)Anoniem: 381873 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 17:23:
[...]
Eisen:
-Zo future-proof mogelijk ( voor het budget van €1000,-)
-Weinig tot geen geluid wil ik uit de kast horen komen.
-Ik wil hem door alternate in elkaar laten zetten, hou er dus s.v.p. rekening mee dat de onderdelen daar beschikbaar zijn.
-Alles op max settings en ik speel spellen zoals; CoDBO / CoDMW2 / BFBC2 / Mafia 2 / GTA IV.
1 | Corsair TX650W | € 70,36 | € 70,36 |
1 | OCZ Onyx SATA II 2.5" SSD 64GB | € 89,90 | € 89,90 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 51,99 | € 51,99 |
1 | AMD Phenom II X6 1090T | € 202,70 | € 202,70 |
2 | Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE | € 163,55 | € 327,10 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 984,79 |
Maar ik weet dat Asus P7P55D-E Pro wel werkt met SL.-The_Mask- schreef op woensdag 03 november 2010 @ 19:11:
Niet elk mobo wordt een even goed succes met Snow Leopard.
@chim0
true!
[ Voor 4% gewijzigd door tinpo op 03-11-2010 21:30 ]
Die voeding & processor koeler staan niet op alternate, weet je hier goede alternatieven voor ( die niet teveel herrie maken )Madrox schreef op woensdag 03 november 2010 @ 21:16:
[...]
Heb er rekening mee gehouden ;-)
# Product Prijs Subtotaal 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 48,- € 48,- 1 Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 16,- € 16,- 1 Cooler Master CM 690 II Advanced € 74,02 € 74,02 1 Scythe Mugen 2 Rev. B € 32,49 € 32,49 1 Corsair TX650W € 70,36 € 70,36 1 OCZ Onyx SATA II 2.5" SSD 64GB € 89,90 € 89,90 1 Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G € 51,99 € 51,99 1 AMD Phenom II X6 1090T € 202,70 € 202,70 1 Asrock 870 EXTREME3 € 72,23 € 72,23 2 Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE € 163,55 € 327,10 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 984,79
en 1 vraagje; als ik die ssd erbij neem, in welk(e) opzicht(en) worden daardoor de prestaties beter?
Thx voor je snelle reacties!
Anoniem: 310568
het betreft een AMD Phenom II 955 BE linkje
maar het geheugen is 1600 (Kingston HyperX KHX1600C8D3T1K2/4GX).linkje
nu begrijp ik dat deze cpu op een maximum van 1333 draait (zonder OC). Zal dit problemen opleveren met de stabiliteit of niet? (ook niet op lange termijn omdat het geheugen permanent ondergeklokt draait)?
De SSD gebruik je het beste als je OS-disk en voor je programma's, terwijl je spellen en multi-media bestanden op de harddisk zet. Je OS zal veel rapper reageren en je systeem word overal stiller, daar de harddisk nu vaak niet veel te doen heeft. Installie/de-installatie gaat ook sneller en verder hoef je je SSD nooit te drefragmenteren.Anoniem: 381873 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 21:45:
[...]
Die voeding & processor koeler staan niet op alternate, weet je hier goede alternatieven voor ( die niet teveel herrie maken )
en 1 vraagje; als ik die ssd erbij neem, in welk(e) opzicht(en) worden daardoor de prestaties beter?
Thx voor je snelle reacties!
De voeding staat er wel degelijk:
https://www.alternate.nl/...rsair/CMPSU-650TX/233913/?
De Koeler is niet op voorraad, als vervanging daarvoor kan je deze overwegen:
https://www.alternate.nl/...er/Hyper_212_Plus/348472/?
Is ook een prima koeler, alleen iets minder stil en als je zwaar wil overklokken ben je toch beter af met de Scythe of iets daarboven, maar dat word weer een stuk duurder.
Nee. De CPU en geheugen kunnen asynchroon draaien, ook denk ik niet dat je geheugen automatisch op 1600mhz zal draaien, tenzei je zelf in de settings gaat wroeten van het bios.Anoniem: 310568 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 21:53:
alles geleverd. Nu voor ik alles begin open te trekken had ik nog 1 vraagje
![]()
het betreft een AMD Phenom II 955 BE linkje
maar het geheugen is 1600 (Kingston HyperX KHX1600C8D3T1K2/4GX).linkje
nu begrijp ik dat deze cpu op een maximum van 1333 draait (zonder OC). Zal dit problemen opleveren met de stabiliteit of niet? (ook niet op lange termijn omdat het geheugen permanent ondergeklokt draait)?
[ Voor 27% gewijzigd door Madrox op 03-11-2010 22:02 ]
2 | Western Digital Caviar Black WD2001FASS, 2TB | € 135,22 | € 270,44 |
1 | Samsung Syncmaster 2443BW | € 220,09 | € 220,09 |
1 | Lite-On iHAS524 Zwart | € 23,52 | € 23,52 |
1 | Corsair Graphite 600T | € 140,81 | € 140,81 |
1 | Logitech G110 Gaming Keyboard (Qwerty) | € 64,90 | € 64,90 |
1 | Corsair HX750W | € 118,85 | € 118,85 |
1 | OCZ Vertex 2 SATA II 3.5" SSD 90GB | € 149,- | € 149,- |
1 | Corsair Dominator GT CMT6GX3M3A1600C7 | € 187,- | € 187,- |
1 | Asus Rampage III Extreme | € 310,13 | € 310,13 |
2 | Palit GeForce GTX 460 Sonic (1024MB GDDR5) | € 147,30 | € 294,60 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.054,73 |
Hier de twijfel gevallen:
Videokaart: Een dubbele kaart:(SLI/Crossfire)
Een enkele kaart: Nvidia 580/AMD 69xx serie (Afwachten dus nog even)
De voeding: Corsair HX750W of toch HX850W als ik toch een SLI/Crossfire opstelling neem.
Harde schijf: SSD 90/120 GB (Ze zijn even snel maar die 120 ga ik nooit gebruiken denk ik voor windows)
2 x 5400 of 2x 7200 (ze komen apart te draaien, dus geen RAID taferelen)
CPU koeler: Scythe Mugen 2 Rev. B,Noctua NH-D14,Thermalright Venomous X.(montage gemak?)
Omdat me huidige systeem 6 jaar oud is ben ik benieuwd of SLI/Crossfire geen problemen gaat geven naarmate de pc ouder wordt.
De pc ga ik zelf assembleren
Ik weet dat het veel twijfels zijn, maar zou iemand mij misschien verder kunnen helpen tot de afronding?
voor jouw systeem zou ik zoizo wachten op de 69xxWR. schreef op woensdag 03 november 2010 @ 22:24:
Ik heb me wenslijst al een tijdje klaar maar met enige twijfels...
# Product Prijs Subtotaal 2 Western Digital Caviar Black WD2001FASS, 2TB € 135,22 € 270,44 1 Samsung Syncmaster 2443BW € 220,09 € 220,09 1 Lite-On iHAS524 Zwart € 23,52 € 23,52 1 Corsair Graphite 600T € 140,81 € 140,81 1 Scythe Mugen 2 Rev. B € 32,49 € 32,49 1 Logitech G110 Gaming Keyboard (Qwerty) € 64,90 € 64,90 1 Intel Core i7 950 € 242,90 € 242,90 1 Corsair HX750W € 118,85 € 118,85 1 OCZ Vertex 2 SATA II 3.5" SSD 90GB € 149,- € 149,- 1 Corsair Dominator GT CMT6GX3M3A1600C7 € 187,- € 187,- 1 Asus Rampage III Extreme € 310,13 € 310,13 2 Palit GeForce GTX 460 Sonic (1024MB GDDR5) € 147,30 € 294,60 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 2.054,73
Hier de twijfel gevallen:
Videokaart: Een dubbele kaart:(SLI/Crossfire)
Een enkele kaart: Nvidia 580/AMD 69xx serie (Afwachten dus nog even)
De voeding: Corsair HX750W of toch HX850W als ik toch een SLI/Crossfire opstelling neem.
Harde schijf: SSD 90/120 GB (Ze zijn even snel maar die 120 ga ik nooit gebruiken denk ik voor windows)
2 x 5400 of 2x 7200 (ze komen apart te draaien, dus geen RAID taferelen)
CPU koeler: Scythe Mugen 2 Rev. B,Noctua NH-D14,Thermalright Venomous X.(montage gemak?)
Omdat me huidige systeem 6 jaar oud is ben ik benieuwd of SLI/Crossfire geen problemen gaat geven naarmate de pc ouder wordt.
De pc ga ik zelf assembleren![]()
Ik weet dat het veel twijfels zijn, maar zou iemand mij misschien verder kunnen helpen tot de afronding?
Zoals altijd een super BBG om als uitgangs punt te gebruiken bij het aanschaffen van een nieuw systeem. Ik zit er ook aan te denken om eens een nieuw systeem weer aan te schaffen en bij het meeste kom ik er wel uit behalve bij de case. Aangezien ik behoorlijk wat spul erin wil doen zit ik te denken aan een big tower welke a. goede koeling mogelijkheden heeft en 2 een side window heeft met daarin ook een fan gewoon voor de looks en welke dan niet in de weg zit met een dual gpu opzet En natuurlijk ook breed genoeg is om en flinke cpu koeler te plaatsen. Alleen ik zie werkelijk waar door de bomen het bos niet meer. Wat raden jullie aan voor een case? Ik kwam zelf de Antec Twelve Hundred en de Coolermaster HAF X tegen en die lijken me wel aardig in ieder geval qua looks/indeling. Maar deze cases schijnen ook min punten te hebben. Wat raden jullie aan?
|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |
mijn persoonlijke keus, en als hij groot genoeg is, de antec 900 IIWilliam/Ax3 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 22:35:
Hallo,
Zoals altijd een super BBG om als uitgangs punt te gebruiken bij het aanschaffen van een nieuw systeem. Ik zit er ook aan te denken om eens een nieuw systeem weer aan te schaffen en bij het meeste kom ik er wel uit behalve bij de case. Aangezien ik behoorlijk wat spul erin wil doen zit ik te denken aan een big tower welke a. goede koeling mogelijkheden heeft en 2 een side window heeft met daarin ook een fan gewoon voor de looks en welke dan niet in de weg zit met een dual gpu opzet En natuurlijk ook breed genoeg is om en flinke cpu koeler te plaatsen. Alleen ik zie werkelijk waar door de bomen het bos niet meer. Wat raden jullie aan voor een case? Ik kwam zelf de Antec Twelve Hundred en de Coolermaster HAF X tegen en die lijken me wel aardig in ieder geval qua looks/indeling. Maar deze cases schijnen ook min punten te hebben. Wat raden jullie aan?
Als je e ht een grote case wil en het mag wat kosten, dan is de Corsair Obsidian serie misschien wel een idee.William/Ax3 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 22:35:
Hallo,
Hij geeft een conflict aan ?!?Madrox schreef op woensdag 03 november 2010 @ 22:00:
[...]
De voeding staat er wel degelijk:
https://www.alternate.nl/...rsair/CMPSU-650TX/233913/?
De Koeler is niet op voorraad, als vervanging daarvoor kan je deze overwegen:
https://www.alternate.nl/...er/Hyper_212_Plus/348472/?
Is ook een prima koeler, alleen iets minder stil en als je zwaar wil overklokken ben je toch beter af met de Scythe of iets daarboven, maar dat word weer een stuk duurder.
"De gewenste grafische kaarten vereisen een voeding met twee aparte 12 volt circuits. Selecteert u alstublieft een andere voeding of verwijder één van de grafische kaarten."
Foutje in de PC Builder van Alternate. Ziet wel vaker conflicten die er in werkelijkheid niet zijn. Al is het wel een goeie leidraad om even na te kijken. Laten we zeggen dat die PC Builder een beetje overbezorgd isAnoniem: 381873 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 23:22:
[...]
Hij geeft een conflict aan ?!?
"De gewenste grafische kaarten vereisen een voeding met twee aparte 12 volt circuits. Selecteert u alstublieft een andere voeding of verwijder één van de grafische kaarten."
Oke! Nou bedankt voor alle hulp! Zonder jullie zou er nooit wat goeds van zijn gekomenBlue-Tiger schreef op woensdag 03 november 2010 @ 23:24:
[...]
Foutje in de PC Builder van Alternate. Ziet wel vaker conflicten die er in werkelijkheid niet zijn. Al is het wel een goeie leidraad om even na te kijken. Laten we zeggen dat die PC Builder een beetje overbezorgd is
Waar hangt dat vanaf dan? Chipset? BIOS? Chipset is dan hetzelfde.tinpo schreef op woensdag 03 november 2010 @ 21:26:
[...]
Maar ik weet dat Asus P7P55D-E Pro wel werkt met SL.
Je gaat je HD4870 gebruiken en gaat toch geen CFX doen dus kan je net zo goed het goedkoopste P55 bord nemen en die i7 860.@chim0
true!
AMD Nieuwsdiscussie
Naja, ik heb er geen verstand van. Gewoon Windows 7 erop knallen, is het beste!
[ Voor 12% gewijzigd door chim0 op 04-11-2010 00:11 ]
Oude onderdelen:
1 | Creative X-Fi XtremeMusic | € 0,- | € 0,- |
1 | Samsung Syncmaster B2430H | € 189,21 | € 189,21 |
1 | Antec LifeStyle Sonata II Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Logitech Mouse MX Revolution Laser Cordless | € 0,- | € 0,- |
1 | Cooler Master Real Power M620 | € 83,- | € 83,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 272,21 |
Op basis van de BBG, zou ik de volgende onderdelen willen aanschaffen:
1 | Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE | € 163,55 | € 163,55 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 550,35 |
In mijn oude pc zit ook nog een:
1 | XFX GeForce 9600GT 512MB DDR3 Standard | € 0,- | € 0,- |
Levert de Sapphire HD 6850 een grote winst op in verhouding tot de Geforce 9600gt? Anders gesteld, is het nodig dat ik die nu vervang?
Graag jullie reactie. Zijn er onderdelen uit mijn oude pc die ik hierboven heb genoemd die ik beter niet mee kan nemen? Is dit systeem voldoende gezien mijn eisen? Zijn de onderdelen compatible? Ik wil binnen afzienbare tijd nog een ssd aanschaffen. Wat levert mij een extra gpu op qua prestaties?
[ Voor 4% gewijzigd door Thuron op 04-11-2010 00:38 ]
Drivers o.a. ja, is geen Windows welke overal wel drivers voor heeft.chim0 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 00:10:
OK, maar hebben we het dan over drivers of over hardware?
Is soms wel handig bij professionele Apple only software voor o.a. videobewerking.Naja, ik heb er geen verstand van. Gewoon Windows 7 erop knallen, is het beste!
Maar er is wel veel info via Google te vinden en o.a. ook op http://wiki.osx86project.org
[ Voor 10% gewijzigd door -The_Mask- op 04-11-2010 00:36 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Misschien een Phenom II X6 1075T of 1090T nemen zijn in prijs verlaagt en met een unlocked multiplier is het simpeler overklokken.Thuron schreef op donderdag 04 november 2010 @ 00:24:
Graag jullie reactie.
Voeding is niet je van het maar zal wel voldoen.Zijn er onderdelen uit mijn oude pc die ik hierboven heb genoemd die ik beter niet mee kan nemen?
Lijkt mij wel.Is dit systeem voldoende gezien mijn eisen?
Zo te zien welZijn de onderdelen compatible?
Geen probleemIk wil binnen afzienbare tijd nog een ssd aanschaffen.
Als de game goede CrossFire ondersteuning heeft en alles staat zwaar ingesteld kun je bijna dubbele fps verwachten.Wat levert mij een extra gpu op qua prestaties?
AMD Nieuwsdiscussie
Geinig. Maak je geen zorgen, de TX650 kan die videokaarten met gemak aan. Merk er zelf niks van, daar ik nooit d epc builder(s) gebruik van sites, maar gewoon de artikelen bij elkaar zoek en in het winkelwagentje "gooi".Anoniem: 381873 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 23:22:
[...]
Hij geeft een conflict aan ?!?
Anoniem: 172410
Vergeet ook niet dat winkels er belang bij hebben dat mensen zwaardere voedingen e.d. gaan kopenBlue-Tiger schreef op woensdag 03 november 2010 @ 23:24:
Foutje in de PC Builder van Alternate. Ziet wel vaker conflicten die er in werkelijkheid niet zijn. Al is het wel een goeie leidraad om even na te kijken. Laten we zeggen dat die PC Builder een beetje overbezorgd is
Een enorm grote winst!Thuron schreef op donderdag 04 november 2010 @ 00:24:
Levert de Sapphire HD 6850 een grote winst op in verhouding tot de Geforce 9600gt? Anders gesteld, is het nodig dat ik die nu vervang?
Uiteraard, uiteraard. Goed opgemerkt!Anoniem: 172410 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 02:45:
[...]
Vergeet ook niet dat winkels er belang bij hebben dat mensen zwaardere voedingen e.d. gaan kopen
Anoniem: 131459
Dan moet dit hem wordenRedblader schreef op woensdag 03 november 2010 @ 19:30:
[...]
Ik zou sowieso NOOIT crossfire 5670's nemen, het is nooit een goed idee om low-end game kaarten in crossfire te zetten, als het kan is het 9/10 beter te gaan voor een enkele kaart.
verder denk ik dat een 6850 waarschijnlijk zelfs sneller is als 2x een 5670 en het kost ook nog minder.
Verder zou je bij het eerste systeem een goedkoper moederbord kunnen nemen pricewatch: Asrock 870 EXTREME3
En dan het geld dat je bespaard stoppen in een 6870 die hoe dan ook een stuk sneller is als 2x een 5670.
1 | Kingston HyperX KHX1333C9D3UK2/4GX | € 83,- | € 83,- |
1 | Asrock 870 EXTREME3 | € 71,41 | € 71,41 |
1 | Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCIE | € 201,94 | € 201,94 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 647,05 |
Ik ben een systeem aan het samenstellen. Kast, monitor, luidsprekers enzo heb ik nog.
Gaan 'm gebruiken voor games (RTS/FPS), photoshop en videobewerken. Moet zegmaar wel enigszins wat kunnen. Budget is een euro of 800.
Op basis van de BBG ben ik op het volgende uitgekomen:
2 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 48,- | € 96,- |
1 | HIS HD 6850 1GB GDDR5 PCIe | € 168,34 | € 168,34 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 661,77 |
2 hd's in raid 1 (persoonlijke paranoia). En ik wil graag een SSD, maar welke??? Inmiddels wel duidelijk dat er SSD en AMD niet direct de beste combi is... Iemand tips? (Of opmerkingen?)
OCZ Vertex II 60GBMilosh schreef op donderdag 04 november 2010 @ 08:44:
Hallo allemaal,
Ik ben een systeem aan het samenstellen. Kast, monitor, luidsprekers enzo heb ik nog.
Gaan 'm gebruiken voor games (RTS/FPS), photoshop en videobewerken. Moet zegmaar wel enigszins wat kunnen. Budget is een euro of 800.
2 hd's in raid 1 (persoonlijke paranoia). En ik wil graag een SSD, maar welke??? Inmiddels wel duidelijk dat er SSD en AMD niet direct de beste combi is... Iemand tips? (Of opmerkingen?)
En vergeet de dvd drive niet!
Tja, het standaard riedeltje he.. 1055T, 4GB ValueRAM en een HD6850Milosh schreef op donderdag 04 november 2010 @ 08:44:

Deze config is al miljoenen malen voorbij gekomen dus ik vraag me af waarom mensen dit soort mandjes nog uberhaupt posten als ze weten dat dat toch geadviseerd gaat worden
Dat is natuurlijk niet heel gek in een topic [BBG aanschaf] Gamesysteem november - december 2010....chim0 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 08:59:
[...]
Tja, het standaard riedeltje he.. 1055T, 4GB ValueRAM en een HD6850
Deze config is al miljoenen malen voorbij gekomen dus ik vraag me af waarom mensen dit soort mandjes nog uberhaupt posten als ze weten dat dat toch geadviseerd gaat worden

Het gaat me om de SSD niet om de rest... maar begrijp dat je daarvoor al was afgehaakt.
Als SSD één van deze nemen want met de rest werkt TRIM niet op AMD chipsets (zie ook topicwarning bij reply) > http://tweakers.net/price.../674/259383;255401;255402Het gaat me om de SSD niet om de rest... maar begrijp dat je daarvoor al was afgehaakt.
[ Voor 41% gewijzigd door chim0 op 04-11-2010 11:10 ]
1 | Antec TruePower TP-650 | € 93,01 | € 93,01 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K3/6G | € 77,50 | € 77,50 |
1 | Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCIE | € 201,94 | € 201,94 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 762,65 |
Nog 2 vraagjes voor ik bestel:
- Kan ik niet beter een Coolermaster Hyper TX3 nemen aangezien Geluidsproductie van weinig belang (PC staat niet in slaapkamer en kan mij niet voorstellen dat hij het tv geluid overstemd) is en ik ook niet ga overclocken ?
- Is dit geheugen goed aangezien ik veel HyperX zie nemen
De CoolerMaster CM690 II Advanced doet het altijd goed, en laat er nou vorige week eentje zijn uitgebracht met een Window. In totaal kunnen 8-10 Fans geplaatst worden in de kast voor optimale airflow.William/Ax3 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 22:35:
Hallo,
CoolerMaster CM690 II Advanced (Window Edition)
AMD Phenom II X4 965BE - Sapphire HD6850 1GDDR5 - Kingston HyperX Gen 8GB DDR3 1600Mhz - ASrock 870 Extreme3
- TX3 kan prima, zal wel hoorbaar op full load maar niet echt storend.svperhmn_ schreef op donderdag 04 november 2010 @ 10:57:
Nog 2 vraagjes voor ik bestel:
- Kan ik niet beter een Coolermaster Hyper TX3 nemen aangezien Geluidsproductie van weinig belang (PC staat niet in slaapkamer en kan mij niet voorstellen dat hij het tv geluid overstemd) is en ik ook niet ga overclocken ?
- Is dit geheugen goed aangezien ik veel HyperX zie nemen
- Ik zou voor 4gig geheugen gaan (geen tri-kit):
pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G
[ Voor 12% gewijzigd door Dnomaid op 04-11-2010 11:56 ]
Anoniem: 381987
Ik zit aan een zelfde soort systeem te denken. Alleen vraag me af of de processor het maximale uit de 2 kaarten haalt...Of dat het een bottleneck is?Madrox schreef op woensdag 03 november 2010 @ 21:16:
[...]
Heb er rekening mee gehouden ;-)
# Product Prijs Subtotaal 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 48,- € 48,- 1 Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 16,- € 16,- 1 Cooler Master CM 690 II Advanced € 74,02 € 74,02 1 Scythe Mugen 2 Rev. B € 32,49 € 32,49 1 Corsair TX650W € 70,36 € 70,36 1 OCZ Onyx SATA II 2.5" SSD 64GB € 89,90 € 89,90 1 Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G € 51,99 € 51,99 1 AMD Phenom II X6 1090T € 202,70 € 202,70 1 Asrock 870 EXTREME3 € 72,23 € 72,23 2 Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE € 163,55 € 327,10 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 984,79
En is dat een goede voeding?
En ik lees terug dat je 8-10 fans kan doen in die kast, is er standaard ook al een goede koeling, of zou ik wat extra fans der bij moeten nemen?
TW staat er nog niet bijchim0 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 09:38:
[...]
Als SSD één van deze nemen want met de rest werkt TRIM niet op AMD chipsets (zie ook topicwarning bij reply) > http://tweakers.net/price.../674/259383;255401;255402
Is zeker een goeie voeding, want de kabels zijn extra lang voor Full Tower behuizingen dus bij de CM690 II Adv zou deze zeker geen probleem zijn.Anoniem: 381987 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 15:15:
[...]
Ik zit aan een zelfde soort systeem te denken. Alleen vraag me af of de processor het maximale uit de 2 kaarten haalt...Of dat het een bottleneck is?
En is dat een goede voeding?
En ik lees terug dat je 8-10 fans kan doen in die kast, is er standaard ook al een goede koeling, of zou ik wat extra fans der bij moeten nemen?
Je zou er eventueel nog 2~3 extra fans in kunnen bouwen als je 2 videokaarten erin drukt.
AMD Phenom II X4 965BE - Sapphire HD6850 1GDDR5 - Kingston HyperX Gen 8GB DDR3 1600Mhz - ASrock 870 Extreme3
1 | Lancool PC-K58 Zwart | € 65,- | € 65,- |
1 | Scythe Shuriken Rev. B | € 21,94 | € 21,94 |
1 | Intel Core i7 870 | € 239,- | € 239,- |
1 | Asus P7P55 LX | € 80,96 | € 80,96 |
2 | MSI R6850-PM2D1GD5 | € 147,26 | € 294,52 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 901,96 |
Ik zat ook naar dit systeem te kijken wat vinden jullie hiervan?
1 | Antec Three Hundred | € 53,49 | € 53,49 |
1 | Scythe S-Flex SFF21D, 120mm | € 12,55 | € 12,55 |
1 | Sharkoon FireGlider | € 20,- | € 20,- |
1 | OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 60GB | € 104,89 | € 104,89 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 51,85 | € 51,85 |
1 | AMD Phenom II X4 955 Black Edition | € 122,- | € 122,- |
1 | Asrock 890FX Deluxe3 | € 118,87 | € 118,87 |
2 | HIS HD 6850 1GB GDDR5 PCIe | € 168,34 | € 336,68 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 995,82 |
ik heb mijn inspiratie opgedaan bij de BGG's van september en november. Ik zit nog te twijfelen of ik een x6 core neem en miss een HD6870 ipv 6850, ik game op 1080p. Alle benodigde randapparatuur heb ik al beschikbaar.
edit: ik wil een stille pc dus zou ik misschien nog een aparte kaart koeler moeten kopen?
Hyundai Ioniq Electric 28kWh
Ik denk dat die unlockte een welkome aanvulling is of niet? Of is die 30 euro extra naar een 1090T het nog waard?
[ Voor 12% gewijzigd door Bolletje op 04-11-2010 17:13 ]
Hyundai Ioniq Electric 28kWh
AMD Nieuwsdiscussie
Prijs verschil is niet heel groot dus ik had het wel gedaan.Trokken schreef op donderdag 04 november 2010 @ 16:56:
ik heb mijn inspiratie opgedaan bij de BGG's van september en november. Ik zit nog te twijfelen of ik een x6 core neem
Dan moet je ook een betere voeding en een HD6850 heeft een betere prijs/prestatie dus die zou ik houdenen miss een HD6870 ipv 6850
Eén HD6850 kan alles als makkelijk aan, laat staan twee.ik game op 1080p.
Zou eerder kijken naar gewoon een stille versie, verlies je ook geen garantie.edit: ik wil een stille pc dus zou ik misschien nog een aparte kaart koeler moeten kopen?
AMD Nieuwsdiscussie
Ik ben al een tijd op zoek naar een nieuwe Game PC om alle nieuwe games te spelen (black ops enz) ik kijk al een tijd mee op het forum van BGG Game systeem om mij een beetje te oriënteren. Ik heb zoals je hieronder ook ziet al een lijstje gemaakt alleen zou ik graag wat advies krijgen over onder andere processor koeler, ssd schif en voeding ik vraag mij namelijk af of de ssd goed werkt met de andere onderdelen en of de voeding goed is en voldoende stroom levert om later een 2de videokaart er naast te zetten. Van de processor koeler weer ik eigenlijk niks van, ik heb deze gezien in iemand anders lijstje. Vedder zijn tips van harte welkom want ik ben nog maar een beginner. ik hoop dat julie mij kunnen helpen.
Mijn budget is tot ongeveer €1000,- maar ik wil het bij alternate gaan kopen en ik heb gezien dat het daar iets duurder is dan de prijzen hier onder. en ik moet ook ergens nog een Windows 7 cd vandaan halen en daar wil ik ook geld voor overhouden.
1 | Cooler Master CM 690 II Advanced | € 75,- | € 75,- |
1 | OCZ Agility 2 SATA II 3.5" SSD 90GB | € 149,- | € 149,- |
1 | Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCIE | € 209,- | € 209,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 876,48 |
alvast bedankt!!
Ik gok voorbereiding op de BBG discussie voor januari-februari 2011Trokken schreef op donderdag 04 november 2010 @ 19:20:
ik heb eerlijk gezegd geen idee waarover je het hebt
1 | Lancool PC-K58 Zwart | € 56,50 | € 56,50 |
1 | Scythe Shuriken Rev. B | € 21,94 | € 21,94 |
1 | Intel Core i7 870 | € 239,- | € 239,- |
1 | Asus P7P55 LX | € 80,96 | € 80,96 |
2 | MSI R6850-PM2D1GD5 | € 147,26 | € 294,52 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 893,46 |
Wat vinden jullie van dit systeem of zouden jullie toch voor een 1090t gaan met asrock extreme 3?
AMD Nieuwsdiscussie
Is de 1090t wel snel genoeg om het maximale uit deze kaarten te halen?-The_Mask- schreef op donderdag 04 november 2010 @ 21:43:
Sowieso want CrossFire met dit mobo wordt geen succes.
Makkelijk, maar waarom 2 HD6850 in crossfire? Over een klein maand komt de HD69xx serie, die is misschien goedkoper(qua performance) en waarschijnlijk ook zuiniger. Wat weer resulteert in een goedkopere voeding.Anoniem: 381987 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 22:22:
[...]
Is de 1090t wel snel genoeg om het maximale uit deze kaarten te halen?
Dat gaat wel wat mee vallenkarstnl schreef op donderdag 04 november 2010 @ 22:28:
Over een klein maand komt de HD69xx serie, die is misschien goedkoper(qua performance) en waarschijnlijk ook zuiniger.
AMD Nieuwsdiscussie
- Ik weet inmiddels dat mijn huidige CM voeding (Zie tabel) mijn systeem wel zal trekken. Toch twijfel ik om een andere voeding te nemen omdat een goede stabiele voeding heel belangrijk is. Ik had de Corsair Builder CX430 o.a. op het oog. Ik spaar deze kosten natuurlijk liever uit, maar mocht een andere voeding nou veel stiller zijn e.d. overweeg ik het graag. Ik hoop dat iemand mij de doorslag kan geven!
- Als tweede werd mij aangeraden om de CM TX3 als alternatieve processorkoeler te nemen. Ik ben echter niet van plan om te gaan oc'en (geen ervaring), doe ik er dan mijn voordeel mee om deze erbij te nemen? Qua geluid e.d. of maakt dit bij gewoon gebruik weinig uit met de boxed amd cooler?
- Mijn laatste vraag gaat over de 6850. In de BBG wordt de kaart van HIS aangeraden (ik heb de lovende review ook gelezen). Maar wat is nou het verschil tussen de kaarten van de verschillende aanbieders? Snelheid is bij de meeste hetzelfde, alleen de koeler en prijs is anders
1 | Logitech Wireless Mouse M510 | € 29,- | € 29,- |
1 | Cooler Master Extreme Power Plus 460W | € 39,- | € 39,- |
1 | AMD Phenom II X4 955 Black Edition | € 122,- | € 122,- |
1 | Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE | € 159,27 | € 159,27 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 536,53 |
Ze komen waarschijnlijk niet meer in de buurt van de prijs/prestatie van de HD6850, maar qua idle komt er wel direct een kleine 15 watt extra bij. Al weet ik natuurlijk nog niet de precieze 6950 idle stroomverbruik.

Bij de HD5000 serie was het zo dat een tweede kaart in CrossFire bijna volledig uitgeschakeld werd, ik verwacht dat dat eigenlijk bij de HD6000 serie niet anders is. Dus er komt dan niet nog eens een 15 Watt bij.karstnl schreef op donderdag 04 november 2010 @ 22:35:
[...]
Ze komen waarschijnlijk niet meer in de buurt van de prijs/prestatie van de HD6850, maar qua idle komt er wel direct een kleine 15 watt extra bij. Al weet ik natuurlijk nog niet de precieze 6950 idle stroomverbruik.
AMD Nieuwsdiscussie
Nou naar mijn mening is zo'n bagger voeding niet echt aan te raden met zo'n systeem. Hij zal het ook amper aan kunnen en de vraag is of de spanningen wel binnen de ATX normen blijven.Evant87 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 22:34:
- Ik weet inmiddels dat mijn huidige CM voeding (Zie tabel) mijn systeem wel zal trekken.
De TX3 zal wel stiller zijn.- Als tweede werd mij aangeraden om de CM TX3 als alternatieve processorkoeler te nemen. Ik ben echter niet van plan om te gaan oc'en (geen ervaring), doe ik er dan mijn voordeel mee om deze erbij te nemen? Qua geluid e.d. of maakt dit bij gewoon gebruik weinig uit met de boxed amd cooler?
Waarschijnlijk niet echt, ik zou dan ook de goedkoopste halen.- Mijn laatste vraag gaat over de 6850. In de BBG wordt de kaart van HIS aangeraden (ik heb de lovende review ook gelezen). Maar wat is nou het verschil tussen de kaarten van de verschillende aanbieders? Snelheid is bij de meeste hetzelfde, alleen de koeler en prijs is andersIs er nou een wezenlijk verschil in geluidsproductie tussen de kaarten?
AMD Nieuwsdiscussie
http://www.guru3d.com/art...-6870-crossfirex-review/4, in deze review was het verschil 10 watt. Niet veel maar toch, weet wel dat hij de HD4000 serie het energie verbruik ook al redelijk terug ging bij idle.-The_Mask- schreef op donderdag 04 november 2010 @ 22:39:
[...]
Bij de HD5000 serie was het zo dat een tweede kaart in CrossFire bijna volledig uitgeschakeld werd, ik verwacht dat dat eigenlijk bij de HD6000 serie niet anders is. Dus er komt dan niet nog eens een 15 Watt bij.
Zoals de The Mask zegt, een beter voeding nemen en voor wat meer stilte dan is de TX3 het wel waard. Persoonlijke keuze.Evant87 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 22:34:
In het vorige topic al een reactie geplaatst met onderstaand systeem, waarvan ik nu inmiddels wel weet dat het goed zit met de onderdelenRest mij nog een paar zaken waar ik over twijfel:
[ Voor 5% gewijzigd door karstnl op 04-11-2010 22:48 ]
Volstaat de Corsair Builder CX430? die ik eerder al op het oog had.
btw, heb de TX3 ook maar aan mijn bestelling toegevoegd, hoe stiller hoe beter
[ Voor 6% gewijzigd door Evant87 op 04-11-2010 23:16 ]
Een be quiet PP L7 530W of wellicht de 350W variant. Al is voeding niet echt mijn sterke kant. Hierover zou je beter bij het welke voeding heb ik nodig topic vragen kunnen stellen. Verder als je aan houdt hoe stiller hoe beter, misschien is kijken naar de Mugen2.Evant87 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 23:12:
@ -The_Mask- & karstnl, Bedankt voor jullie reactie! Ik ben blij dat ik het toch nog maar gevraagd heb wat betreft de voeding. Welke voeding raden jullie mij aan? Ik weet dat Crosair, Seasonic en Be Quiet goede voedingen hebben door het lezen van de BBG topicsMaar wat is voor mijn systeem de beste (goedkoopste) keuze? Ik ben niet van plan om in de toekomst crossfire te gaan draaien, hooguit tegen die tijd een nieuwe videokaart.
btw, heb de TX3 ook maar aan mijn bestelling toegevoegd, hoe stiller hoe beter
Die 10 Watt is niet alleen de videokaart, zo'n 2 Watt voor de voeding, nog 2 Watt voor het moederbord waarschijnlijk. Videokaart extra zal zelf dan op zo'n 5 Watt uitkomen, al moet je natuurlijk het extra verbruik van het mobo wel meetellen. Maar het verschil is iig zo klein dat je het nooit op je energie rekening zal zien.karstnl schreef op donderdag 04 november 2010 @ 22:47:
[...]
http://www.guru3d.com/art...-6870-crossfirex-review/4, in deze review was het verschil 10 watt.
Corsair CX430W is eigenlijk een 350 Watt voeding, houd ook niet echt over.
AMD Nieuwsdiscussie
Dit topic is gesloten.
Voordat je hier je systeem of vraag post, zijn er wat zaken die gelezen of gedaan moet hebben. Lees de topicstart voor je je bericht typt!