Toon posts:

700 euro beltegoed vervallen door fout tmobile

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• karakedi
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 01:36
Met deze topic wil ik mijn onvrede over Tmobile bekend maken en wil ik graag tips hoe ik verder moet handelen. Helaas ben ik geen Youp van 't Hek, dus hoef ik ook geen telefoontje te verwachten. Ik zal de gebeurtenissen volgens chronologische volgorde vertellen.
Eerst even een korte samenvatting. Door een fout van tmobile is mijn abonnement te vroeg overgezet naar prepaid, waardoor mijn flex beltegoed van ruim 700 euro is komen te vervallen. Ondanks eerdere toezegging weigeren ze deze bedrag te crediteren of met een andere passende oplossing te komen.

-4 september 2010: Neem contact op met de klantenservice om mijn abonnement per 9 oktober op te zeggen en om te zetten naar prepaid. De KS bevestigt de opzegging.
-17 september 2010: De abonnement wordt eerder dan 9 oktober omgezet. De flex beltegoed van ruim 700 euro komt te vervallen.
-17 september 2010: Na inloggen op mytmobile merk ik dat mijn abonnement eerder is omgezet naar prepaid. Ik neem gelijk contact op met de klantenservice. De medewerker erkent de fout en heractiveert het abonnement per 21 oktober. Hierbij verzoek het beltegoed toe te voegen en laat het noteren in het systeem.
-21 september 2010: Abonnement is heractiveerd maar het beltegoed is nog niet toegevoegd. De KS adviseert mij een dag te wachten.
-23 september 2010: Neem nogmaals contact op met KS. De eerstelijns medewerker meldt mij dat de flex beltegoed niet kan worden toegevoegd door beperking van het systeem. Ik wordt doorverbonden met de afdeling special care. Na de situatie uitgelegd te hebben, wordt mij toegezegd door de vriendelijke mevrouw dat het vervallen beltegoed zal worden gecrediteerd op mijn bankrekening. Een van de redenen hiervoor is dat het abonnement per 9 oktober wordt beeindigd. Deze mevrouw (naam laat ik achterwege wegens privacy) zegt dat zij de laatste factuur gaan afwachten, voordat ze het crediteren.
Dit laat ik noteren in het systeem en verder verzoek ik deze toezegging schriftelijk te bevestigen.
-16 oktober 2010: De laatste factuur is inmiddels binnen en het abonnement is beeindigd.
-21 oktober 2010: Het blijft stil vanuit tmobile. De mevrouw van de special care heeft nog steeds geen contact opgenomen, dus besluit ik contact op te nemen. Na gesprek met de KS krijg ik het volgende te horen.
Beste meneer wij zullen het vervallen beltegoed niet crediteren, omdat het abonnement is beeindigd en er is nooit een toezegging gedaan om het tegoed te crediteren.
Hoewel ik het tegenargument inbreng dat ik tussen de periode van 17 september en 9 oktober niet over mijn tegoed kon beschikken door hun fout en dat mij een creditatie is toegezegd, blijft zij bij haar standpunt. Ze meldt mij ook dat ik het tegoed nooit zou kunnen opmaken. Maar mocht het het beltegoed niet kunnen opmaken, dan had ik het abonnement altijd kunnen verlengen en de opzegging annuleren. Aangezien mij eerder is toegezegd dat het zou worden gecrediteerd, was er dus ook geen behoefte om te verlengen of het abonnement te beeindigen.
Ik merk dat deze medewerker voor mij niks kan betekenen. Op het eind van het gesprek vraagt zij of ik nog andere vragen heb. Gefrustreerd bedank ik haar voor haar "hulp" en wens haar een prettige dag. Zij wenst mij dit ook.

Zoals jullie lezen, ben ik door toedoen van van tmobile 700 euro kwijtgeraakt. Tevens zijn zij niet bereid om de overeengekomen afspraak na te komen.

Verder erger ik mij aan het argument dat zij niks voor mij kunnen doen, omdat het abonnement is beeindigd. Ondanks het beeindiging van het abonnement heeft tmobile verplichtingen tegenover de klant en de klant tegenover Tmobile. Als ik na het beeindigen van mijn abonnement een nafactuur krijgt, bijvoorbeeld voor kosten in het buitenland, is de klant het verplicht te betalen. Ze kan niet weigeren te betalen, omdat het factuur na het beeindigen van abonnement is verstuurd.

Deze verhaal heb ik ook op de forum van tmobile gezet, maar het blijft stil vanuit tmobile. Ook heb ik getwitterd naar de webcare team, maar een reactie hoef ik niet te verwacht. Ik ben van plan deze situatie in meerdere fora te zetten, zoals kassa, radar en consumentenbond. Het is al geplaatst op telecomvergelijker.

Inmiddels heb ik een aangetekende brief gestuurd en via track en trace heb ik gezien dat het is ontvangen. Als zij niet met een passende oplossing komen, ben ik van plan het geschil voor te leggen aan geschillencommissie telecom. Tot slot vraag ik mij af, of de rechtsbijstand iets voor mij kan betekenen.

Tot slot zal ik tips en hulp van medetweakers waarderen

[Voor 4% gewijzigd door karakedi op 27-10-2010 23:43]

• ROFLASTC
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 19-09 16:11

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ff gauw: Is het zo dat elk gesprek met de klantenservice wordt opgenomen (voor de zogeheten studie doeleinden) of is dat niet het geval. Zo ja. De datum waarop je telefonisch de toezegging kreeg opvragen, me dunkt.

Verder denk ik dat als je op jouw brief geen reactie krijgt dat je over moet gaan op de middelen die je al noemde. Maar als er geen duidelijke toezegging is, hetzij via een bandje of iets dat in een PC staat is het jouw woord tegen dat van hun. Ansich kan je weer van voren af aan beginnen door te wijzen op het te vroeg omzetten van jouw abbo.

And it goes BRAAAAAPP!

• Yippie
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 21-09-2018
Ondanks dat ik begrijp dat je erg gefrustreerd bent, gaat het hier om een fout.
Voorzover ik uit je verhaal op kan maken, sta je in je gelijk, maar ik heb geen inzage in de gebeurtenissen zoals door jou aangehaald.

Waar ik wat meer moeite mee heb, is waarom je je verhaal wereldkundig gaat maken, en aan het eind schrijft dat je een aangetekende brief hebt verstuurd.

Dat laatste is een goed idee, met copy bankafschrift en andere gerelateerde zaken.
In de brief stel je ze in gebreken, en geeft ze een redelijke termijn om te reageren.

Als eea dan ook nog niet naar tevredenheid wordt opgelost, dan zou ik me verhaal eventueel posten in allerlei topics.
Nu heb je denk ik gehandeld uit woede/frustratie, wat mogelijk niet bevordelijk zal zijn om tot het voor jou gewenste resultaat te komen.

Zoals zo vaak in dit soort gevallen, gaat het er om dat je bij de juiste afdeling komt.
Dat zijn de mensen die de rechten hebben om eea anders aan te pakken.
Je zou kunnen beginnen door een klacht in te dienen bijv.

Advies, zet het op papier, laat het even inzakken, en bepaal de volgende dag hoe je je plan van aanpak uit gaat werken, en zet dan pas actie's uit. Advies vragen/ info inwinnen is natuurlijk altijd een goed idee, maar handiger om vooraf te doen.

Noteer voor de rest alles wat je doet, met wie je spreekt, tijd & datum dat je hebt gebelt met KS en andere afdelingen wellicht.

ps: de actualiteit rond de Youp vs Tmobilegate kan zelfs in je voordeel werken, zie T-mobile zegt sorry tegen Youp en hier het officiele persbericht
offtopic:
dit is niet om je af te vallen, en is een welgemeende poging je te helpen. Hoop dat je het wel kan waarderen, en wellicht er toch nog wat aan hebt

[Voor 9% gewijzigd door Yippie op 27-10-2010 23:21]

• karakedi
@Yippie: Ik zat bij de juiste afdeling namelijk special care. Ik had een gesprek van tmobile gemist, dat was toen ook een aanleiding om contact met de KS op te nemen. De gemiste oproep was van special care en de boodschap van haar werd tijdens het laatste gesprek bekend gemaakt door de eerstelijns medewerker.

Helaas ben ik geen Joup Yippe. Ik hoef dus geen excusses te verwachten van de directeur. En ik zal ook geen schade toebrengen van een paar ton.

@ROFLASTC: De data van de gesprekken heb ik, maar de kans is groot dat deze gesprekken niet zijn opgenomen.

[Voor 14% gewijzigd door karakedi op 27-10-2010 23:21]

• BvDorp
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 09-08 01:04
Met bovenstaande reactie(EDIT: @Yippie) ben ik het helaas niet eens. T-mobile is een boevenbedrijf, dat de 1e lijn KS zodanig vormgegeven heeft dat niets, maar dan ook niets opgepakt wordt. Problemen worden afgedaan met een beroep op de beperkingen van het systeem en dit dwingt een hoop mensen achter de KS om met allerlei smoesjes en drogredenen te komen. Zoals in dit geval het gegeven dat die 700 aan beltegoed niet opgemaakt had kunnen worden; daar gaat dit geschil niet over.

Bij een eerder akkefietje met T-mobile kreeg ze het voor elkaar een aangetekende brief van mijn kant, met een ingebrekestelling, simpelweg 'niet in hun systeem terug te zien'. Mijn advies: stuur direct de zwaardere brieven, waarin je bijvoorbeeld geld eist, en wellicht kom je dan eindelijk bij de goede afdeling terecht. En neem gesprekken in het vervolg op; de meeste mobieltjes voorzien hierin.

Een bedrijf dat op deze manier haar klantcontact blijft vormgeven, heeft de morele verplichting failliet te gaan. Hier ben je niet voor gemaakt.

• itsalex
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online
Tmobile heeft echt zijn zaakjes niet in orde. Laatst ook met een 4 abonnementen die in juli dit jaar waren opgezegd en toch vrolijk door factureren. Dus ik maar even bellen van waar zijn jullie mee bezig. Reactie van KS was "ja u heeft opgezegd maar we zullen het doorzetten naar een andere afdeling". Uiteindelijk zou ik nog 2 maanden abokosten terugkrijgen van Tmobile maar uitbetalen ho maar. We hebben toen gedreigd na 1 maand en binnen 2 dagen stond het op onze rekening. Het gaat daar naar alle kanten constant mis. Hoeveel gezeur ik heb gehad met deze 4 abo was echt niet normaal meer.

Hoewel Vodafone kan er ook wel wat van maar tot nu toe gaat het wel ok. Dataabo eraf gooien en kwam er een rekening binnen van 200 euro alleen voor data. Foutje en dan moet de klant bewijzen dat die wel een abo ervoor heeft.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Cadezo
  • Registratie: februari 2006
  • Niet online
Volgens mij moet je nu gewoon eerst even de reactie op je brief afwachten en kan je nu verder weinig doen... Het ligt er natuurlijk wel aan wat je in je brief hebt gezet, je zegt alleen dat hij aangetekend verzonden is.

Je kunt natuurlijk even contact opnemen met je rechtsbijstandverzekeraar, om te kijken of zij iets voor je kunnen doen. Wij weten natuurlijk niet welke situaties zijn gedekt bij jouw polis.

• Yippie
karakedi schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 23:20:
@Yippie: Ik zat bij de juiste afdeling namelijk special care. Ik had een gesprek van tmobile gemist, dat was toen ook een aanleiding om contact met de KS op te nemen. De gemiste oproep was van special care en de boodschap van haar werd tijdens het laatste gesprek bekend gemaakt door de eerstelijns medewerker.

Helaas ben ik geen Joup Yippe. Ik hoef dus geen excusses te verwachten van de directeur. En ik zal ook geen schade toebrengen van een paar ton.

knip
Je bent geen Youp, maar je kan ze er wel op wijzen, dat ze publiekelijk bekend maken dat ze beter hun best gaan doen. Je belangrijkste taak is dat ze inzien en bevestigen dat ze een fout hebben gemaakt.

Zodra je zover bent, vraag je ze met een passende oplossing te komen.
Zoals de zaken er nu voor staan, denk ik dat je het beste een klacht in kan dienen.
Vraag een casenr/referentie aan, en geef ze de tijd om het goed af te handelen.
Geef ook aan dat je ze een brief hebt gestuurd waar je ze in gebreke stelt bij het opstellen van je klacht.

[Voor 34% gewijzigd door Yippie op 27-10-2010 23:32]

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 00:01
-4 september 2010: Neem contact op met de klantenservice om mijn abonnement per 9 oktober op te zeggen en om te zetten naar prepaid. De KS bevestigt de opzegging.
-17 september 2010: De abonnement wordt eerder dan 9 oktober omgezet. De flex beltegoed van ruim 700 euro komt te vervallen.
Je 700 euro beltegoed is dus drie weken eerder vervallen dan anders het geval was geweest. Dan zou het wel netjes zijn dat ze deze extra gemaakte kosten zouden vergoeden.

• karakedi
In mijn aangetekende brief heb ik verzocht om de afspraak na te komen of met een andere passend oplossing te komen. Ook heb ik gevraagd om binnen 30 dagen te reageren, zodat ik het geschil eventueel kan voorleggen bij de GCT.

@Nielson
Omdat het beltegoed was vervallen, heb ik het abonnement niet gebruikt. Straks komen zij nog met een factuur omdat ik mijn bundel heb overschreden. Ik was van plan om het abonnement tijdens mijn vakantie te gebruiken. Doordat ik niet beschikking had over mijn beltegoed, heb ik risico niet genomen om het abonnement tijdens mijn vakantie te gebruiken

@Cadezo: bij de gct moet je je geschil binnen 30 dagen aanmelden. Denk dat tmobile gebruik gaat maken vertragingstactieken.

[Voor 56% gewijzigd door karakedi op 27-10-2010 23:33]

• karakedi
..

[Voor 98% gewijzigd door karakedi op 27-10-2010 23:31]

• Ruud
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 19-09 15:47
Je strooit nogal met krachtige termen... Diefstal, ordinair, leugenaar, stelen.

Doe dit gerust niet, Tmobile is hier niet van gediend en de mensen die er over gaan beslissen in de toekomst, ook niet.

Verder vind ik het jammer dat alles meteen aan de grote klok gehangen wordt terwijl je nog niet eens een reactie op papier hebt ontvangen. Ik denk dat het, gezien je aanpak, verstandiger is dat je aanspraak gaat maken op een rechtsbijstandverzekering.

• karakedi
Ik zal vragen om een titel change aan een moderator de zware termen heb ik weggehaald.

[Voor 44% gewijzigd door karakedi op 27-10-2010 23:56]

• Yippie
@ Ruud, dat probeer ik de TS dus ook duidelijk te maken.

Tevens moet je de feiten zoals omschreven moeten kunnen bewijzen, en behalve een paar telefoongespreken, en de naam van de "special care" mederwerker die een toezegging gedaan zou hebben, heb je niet veel bewijs.

Je kan het hard spelen, omdat je van mening bent dat je in je gelijk staat, of je kan je welwillend en medewerking tonen door de dialoog open te houden. Blijf beleefd, en denk goed na voor je wat zegt of schrijft. Denk dat je met het laatste de beste kans op voor jou het gewenste resultaat hebt.

Wellicht dat je nog bruikbare tips van het Jurisch Loket kan krijgen, met name over het juridische gedeelte.
karakedi schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 23:27:
In mijn aangetekende brief heb ik verzocht om de afspraak na te komen of met een andere passend oplossing te komen. Ook heb ik gevraagd om binnen 30 dagen te reageren, zodat ik het geschil eventueel kan voorleggen bij de GCT.

@Nielson
Omdat het beltegoed was vervallen, heb ik het abonnement niet gebruikt. Straks komen zij nog met een factuur omdat ik mijn bundel heb overschreden. Ik was van plan om het abonnement tijdens mijn vakantie te gebruiken. Doordat ik niet beschikking had over mijn beltegoed, heb ik risico niet genomen om het abonnement tijdens mijn vakantie te gebruiken

@Cadezo: bij de gct moet je je geschil binnen 30 dagen aanmelden. Denk dat tmobile gebruik gaat maken vertragingstactieken.
Niet handig om dit in je startpost te vermelden ?

[Voor 37% gewijzigd door Yippie op 27-10-2010 23:52]

• robin84
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 21:39
[b][message=34926582,noline]
@Nielson
De systemen van T-Mobile kennende is het inderdaad niet zo dat ze direct 700 euro tegoed bij kunnen schrijven, of niet wilen. Het lijkt mij dan ook logisch dat zij het zouden verrekenen met de laatste factuur, hier zijn geen extra belkosten op gemaakt waardoor je er eigenlijk zelf geen gebruik van hebt gemaakt.

Heb je dan wel een factuur of bonnetjes van het bedrag wat je in de vakantie(of de resterende periode) hebt opgemaakt? Hiermee zou je nog kunnen aantonen dat dit hun fout is. In mijn opinie lijkt dit er alleen op dat door een storing bij het OV je abonnement niet gekoppeld staat en jij besluit dan maar een auto te huren, waarna je de kosten declareert bij de NS. Aangezien jij recht had op het vervoer van plaats A naar plaats B.

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 22:08

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Ik heb de titel even aangepast, op verzoek van de topicstarter. Verder zou ik eenieder willen verzoeken om een beetje constructief mee te denken over de case van de topicstarter. Laten we er geen T-mobile bash-topic van maken, want dan zit er heel snel een slotje op.

Je eigen ervaringen met T-mobile delen mag, voor zover dat nuttig is om de TS tips te geven over hoe hij deze kwestie het beste kan aanpakken. Op zichzelf staande rants voegen niets toe aan dit topic en verpesten enkel de sfeer.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• karakedi
@robin84
Ik heb geen facturen ofzo. Maar mij gaat er om dat ik het beltegoed of een deel ervan terug krijgt. De fijnste oplossing is dat het abonnement wordt heractiveert met het beltegoed en dat ik de mogelijkheid krijg om ieder moment op te zeggen met in achtneming van een maand opzegtermijn.

Maar we wachten de reactie af.

• Pirate-Bozz
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:55
Het grote punt bij dit soort zaken is meestal het bewijs, vraag daarom altijd bij dit soort toezeggingen een bevestiging per mail en post. Dit geldt niet alleen bij telco's maar ook bij bijvoorbeeld nutsbedrijven, deze hebben er ook een handje van om te vertragen totdat de klant het maar laat gaan.

• beany
  • Laatst online: 00:30

beany

Meeheheheheh

Pirate-Bozz schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 11:09:
Het grote punt bij dit soort zaken is meestal het bewijs, vraag daarom altijd bij dit soort toezeggingen een bevestiging per mail en post. Dit geldt niet alleen bij telco's maar ook bij bijvoorbeeld nutsbedrijven, deze hebben er ook een handje van om te vertragen totdat de klant het maar laat gaan.
Ja, pffff lekker!

Je zit aan de telefoon, er wordt een toezegging gedaan en je zegt 'mag ik dat op papier?' ze antwoorden 'ja tuurlijk, het gaat vandaag nog op de post naar u toe!'.

Vervolgens zit je ALTIJD tot sint-juttemis te wachten tot die toezegging op papier door de postbode bij je wordt bezorgd.

Wikipedia geeft als uitleg bij sint-juttemis het volgende: Wanneer men spreekt van met of op sint-juttemis bedoelt men gewoonlijk nooit.

• Yippie
@Bombaci

Voor de duidelijkheid, gaat het hier om het zelfde abbo, waar je het in deze post over hebt ?
B0MBACI in "Youp van 't Hek versus T-mobile!"

Indien ja, dan lijkt met daar wel relevante informatie instaan, bijv. dat je een jaarcontract hebt, die je na 1 maand opzegt vanwege verminderde of geen internet dekking.

My bad, gaat om 2 verschillende personen/usernames.

[Voor 8% gewijzigd door Yippie op 29-10-2010 01:14]

• TheFes
  • Laatst online: 21:59
Heeft T-Mobile geen facturen online staan, dan heb je een factuur van voor de verdwijning van de 700 euro en daarna. Op die manier kun je laten zien dat er 700 euro verdwenen is, zonder dat jij hiervoor gebeld en gesmst hebt.

Verder zou ik nog eens met de KS bellen, en vragen of ze je door kunnen verbinden met die dame van Special Care en haar de kwestie eens voorleggen.

• Cadezo
  • Niet online

Je hebt de website van De Geschillencommissie Telecommunicatie niet goed gelezen:
Wordt de klacht niet opgelost, dan moet u het geschil aan de Commissie voorleggen binnen 30 dagen na ontvangst van de schriftelijke reactie van het telecombedrijf, dan wel binnen 30 dagen na het verstrijken van de datum waarop het telecombedrijf aangegeven heeft te zullen reageren.

• karakedi
@the_fes
De laatste facturen heb ik opgestuurd gekregen. Uit deze factoren blijkt dat die 700 euro is verdwenen. De eerstelijns medewerkers verbinden je niet zo maar door met de special care afdeling, laat staan dezelfde persoon.

@Cadezo
bedankt voor de info. Had de site niet goed gelezen.

• The-Source
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 23:26
Nu heb ik niet elke reply volledig door gelezen dus misschien een beetje dubbel;
Maar zover ik weet doet elke provider bij abbo wijziging/ opzegging, toch een bevestiging toekomen van deze wijziging? En daarin staat toch ook een datum van of de aanvraag of de datum van ingang.
Aangezien je een opzegtermijn hebt van een maand zou het gewoon weg niet binnen de maand gewijzigd kunnen worden en normaal gesproken bij opzegging houden ze je vaak aan de eerste volle maand.
Dus ze zijn in strijd met hun eigen algemenen voorwaarden. Misschien kun je ze daar ook even op wijzen.

Wat betekenen foto's nou echt
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn V&A adv.
Meater - Ultieme kerntemperatuur meter

• Murcielago
  • Laatst online: 21:35
Ik heb het even vlug doorgelezen, maar volgens mij wil je dus een abonnement met 700 euro aan niet opgemaakte belminuten actief laten worden, om het vervolgens alsnog een paar dagen geleden te laten omzetten naar een prepaid abonnement.

Nu is het hartstikke vervelend dat die 700 euro aan belminuten 3 weken te vroeg opgeheven zijn en dat er alleen een abonnement zonder die 700 euro geactiveerd kan worden. Dan vraag ik mij het volgende af: Wordt dit beltegoed overgezet naar je prepaid abonnement?
Als dit niet het geval is, waar gaat het dan over? Want dan zal t-mobile hooguit de gemaakt belkosten van die 3 weken kunnen crediteren. Die 700 euro aan belminuten is natuurlijk wat anders dan 700 euro cash op je bankrekening. Volgens mij is het echt too good to be true dat je dat geld gecrediteerd zou krijgen.

PSN: djmurcielago

• Jrz
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 18-09 10:46
Murcielago schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 01:35:
Ik heb het even vlug doorgelezen, maar volgens mij wil je dus een abonnement met 700 euro aan niet opgemaakte belminuten actief laten worden, om het vervolgens alsnog een paar dagen geleden te laten omzetten naar een prepaid abonnement.

Nu is het hartstikke vervelend dat die 700 euro aan belminuten 3 weken te vroeg opgeheven zijn en dat er alleen een abonnement zonder die 700 euro geactiveerd kan worden. Dan vraag ik mij het volgende af: Wordt dit beltegoed overgezet naar je prepaid abonnement?
Als dit niet het geval is, waar gaat het dan over? Want dan zal t-mobile hooguit de gemaakt belkosten van die 3 weken kunnen crediteren. Die 700 euro aan belminuten is natuurlijk wat anders dan 700 euro cash op je bankrekening. Volgens mij is het echt too good to be true dat je dat geld gecrediteerd zou krijgen.
Niet helemaal waar.. beltegoed kan gezien worden als elektronisch geld.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss....

• W00fer
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
Ik werk zelf bij een T-Mobile dealer, en krijg wekelijks klanten met tientallen of honderden euro's flex tegoed binnen. Mijn standaardvraag is dan altijd: hoe krijg je dat ooit op?
Zelfs als je de telefoon dagen open laat staan komt het niet op. Je kunt er niets meer mee. Bovendien, je betaalt toch voor het abonnement maandelijks, dus het tegoed wordt alleen maar meer.
Als je het op prepaidkaartje zet (wat 9/10) niet goed gaat, dan vervliegt het, omdat men er niet meer naar omkijkt "omdat het er toch wel is".

9/10 klanten ziet na verhaal van onze kant wel in dat het zinloos opgebouwd tegoed is, en dat wanneer je iets wilt van een telecommaatschappij (bijvoorbeeld een gratis nieuw toestel) dat je weer naar een nieuw abonnement moet. Je tegoed kan dan nooit mee. Flex stopt T-mobile mee.
Eerst kon je dat nog verlengen, maar zelfs dat gaat niet meer. Iedereen wordt gemigreerd naar Relax, met betalen per seconde maar onbeperkt houdbaar tegoed.
De meesten laten het tegoed dan ook vervallen. Ik heb ooit 2 klanten doorgestuurd met 100 en 350 euro tegoed, naar T-mobile zelf, en zij kregen het niet voor elkaar om het tegoed om te zetten.

Ik denk zelf dat dit een verloren zaak is.

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 17-09 16:01
Murcielago schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 01:35:

Hij zegt zelf ook dat hij het ook niet erg vind als die 700 euro weer op een abbo komt, tijdelijk. Dat zou een oplossing zijn die beide partijen het minste geld kost, lijkt mij. Moet T-Mobile natuurlijk wel een poging doen om dat op die manier in te passen.
Vraag me trouwens af waar Meneer WebCare is.

LinkedIn
BlackIntel

• Pogostokje
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 23:10

Pogostokje

* twiet *

Niet helemaal waar.. beltegoed kan gezien worden als elektronisch geld.
Nee, beltegoed is een tegoed om te bellen (en andere dingen als SMS). Dat is wat anders dan een financieel tegoed wat je, bij wijze van spreken, kunt laten overboeken naar je bankrekening.

@TS, elk bedrijf maakt fouten en voor jezelf is het probleem wat jij hebt altijd het ergste van allemaal. Callcenter medewerkers schrikken heus niet van een opmerking als "ik ga de media zoeken", want dat roept elke klant die van mening is dat hij niet krijgt wat hij wil. Een TV programma gaat heus geen item maken van jouw situatie, er zijn op elk moment bij elk bedrijf zo veel van dit soort situaties dat zoiets niemand aanspreekt. Bovendien is het voor een buitenstaander helemaal niet zo interessant en de kans is aanwezig dat je een iets eenzijdig verhaal vertelt.

Je bereikt veel meer wanneer je de normale procedures volgt: dus een klacht indienen. Daar zijn bedrijven op ingespeeld, dan volg je hun procedures. Ga je daar buiten dan kom je in grijs gebied en laten we eerlijk zijn, de mensen aan de telefoon maken heus de regels niet.

In dit specifieke geval snap ik niet wat je wilt bereiken. Je abbo is te vroeg stopgezet. Dat tegoed was je anders na 3 weken evengoed kwijt als ik het goed begrijp. Je hebt in die 3 weken geen noemenswaardige kosten gemaakt die van je beltegoed konden worden afgeschreven. Wat zou er in dit geval moeten gebeuren volgens jou?

[Voor 3% gewijzigd door Pogostokje op 29-10-2010 02:08]

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• MrAngry
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 21:23
Ik heb mooi nog 55% kunnen cashen via thoorn.nl anders. (zie ook: 460 euro tegoed op mijn t-mobile abbo.. en nu?) Ga je nu je klanten anders adviseren?

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

• karakedi
De punt is niet of ik die 700 euro zou kunnen opmaken in de drie weken. Het gaat mij erom dat ik niet over mijn beltegoed kon beschikken over een periode van 17 september t/m 9 oktober. Aangezien ik geen beltegoed meer had, heb ik het abonnement weinig gebruikt. Voor de periode vanaf 17 september heb ik nog tegoed gekregen van 11 euro.
Verder is mij toegezegd om het beltegoed te crediteren, daarom heb ik de opzegging niet geannuleerd en/of het abonnement verlengd. Deze toezegging heb ik niet uit mijn duim gezogen. Omdat ik verbaasd was over deze toezegging, heb ik nogmaals gevraagd of er een creditering zou plaatsvinden om zeker te zijn dat ik haar goed heb begrepen. Zij bevestigde mijn vraag. Verder heb ik ook om een schriftelijke bevestiging gevraagd. Ik ben geen laks persoon die ruim 700 euro aan beltegoed zomaar laat verdwijnen.

T-mobile is op 2 punten te kort geschoten:
Ten eerste is mijn abonnement eerder omgezet. Hierbij is mijn recht ontnomen om gebruik te maken van mijn beltegoed. Ik kon wel meer dan die 11 euro gaan bellen en vervolgens vragen om het te verrekenen. Maar de kans was groot dat tmobile deze overschrijding niet zou verrekenen en extra zou factureren.
Het punt is niet dat ik in 3 weken het tegoed niet zou kunnen opmaken. Of het abonnement nog 3 dagen zou duren, 3 weken, 3 maanden of 3 jaar. Dat maakt niks uit. Het punt is dat tmobile ruim 700 euro van beltegoed van de mij heeft laten verdwijnen.
Ten tweede is tmobile zijn afspraak niet nagekomen. Bij elke contact heb ik aangegeven dat ik het beltegoed op welke manier dan ook wou behouden. Dit heb ik ook in het systeem laten noteren. Toen ik werd doorverbonden met de special care is mij toegezegd dat het tegoed zou worden gecrediteerd. Er werden geen andere manieren oplossingen geboden.

Voor de mensen die zeggen dat ik het beltegoed niet in 3 weken zou kunnen opmaken, vraag ik mij af of zij het ook normaal zouden vinden als een vergelijkbaar gebeurtenis zou plaatsvinden als er nog een looptijd van een jaar zou zijn. Geen een zou het normaal vinden, omdat je een jaar hebt om die tegoed te gebruiken. Maar wat maakt het nou uit of ik nu een jaar heb of 3 weken om het beltegoed te gebruiken. Misschien zou mijn belgedrag in de 3 weken (waarvan 2 weken in het buitenland) vergelijkbaar zijn met het belgedrag van een persoon in 1 jaar. Eind september/ begin oktober was ik op vakantie in turkije. Door dagelijks te bellen met mijn vriendin voor een uur, smsen en internetten zou ik die beltegoed makkelijk in de drie weken kunnen opmaken. Bellen kost 1,25, sms en 0,50 en internet 5 euro per MB. Ik had deze beltegoed gespaard om te gebruiken tijdens mijn vakanties. Lekker bellen, smsen en internetten, zonder dat je zorgen hoeft te maken voor hoge kosten.

• Jrz
Pogostokje schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 02:07:
[...]

Nee, beltegoed is een tegoed om te bellen (en andere dingen als SMS). Dat is wat anders dan een financieel tegoed wat je, bij wijze van spreken, kunt laten overboeken naar je bankrekening.
Monday, December 01, 2003
Mobiele operators erkennen op GTIAD dat beltegoed werkt als elektronisch geld

en

Zie verder ook het artikel in de Volkskrant (registratie nodig) hierover. Meest saillante uitspraak hierin komt van Orange:
'We beschouwen het beltegoed als een soort bankrekening', zegt een woordvoerder van Orange. 'Een bank dwingt je toch ook niet elk jaar geld bij te storten om te voorkomen dat je rekening en je tegoed verloren gaan.'

• Murcielago
  • Laatst online: 21:35
Dus het komt er op neer dat je eerst al wist dat je die 700 euro kwijt zou raken. Toen bleek dat je die 700 euro drie weken eerder kwijt was, werd je abonnement weer geactiveerd. Je ging het zelfs minder gebruiken omdat alle extra minuten bij jou in rekening werden gebracht. Je ging er namelijk van uit dat je dat niet gecrediteerd zou krijgen.

Tegelijkertijd ging je er wel van uit dat je die 700 euro terug zou krijgen omdat je dat telkens werd toegezegd, mooie beloftes en tegelijkertijd hebben al die medewerkers een mooi weerstandsgesprek ontlopen om jou te vertellen dat je dat tegoed niet zou terugkrijgen. Sterker nog, toen je werd verteld dat je je tegoed terug zou krijgen wilde je je abonnement ineens weer verlengen.

Oftewel, als we kijken naar je houding voordat het te vroeg werd beeindigd, dan maakt deze situatie niet uit en is hooguit een creditering van je gesprekskosten die normaal gesproken van je beltegoed af ging noodzakelijk. Niet meer, niet minder.

Want ik vind het hoogst onwaarschijnlijk dat iemand beltegoed terugkrijgt als het abonnement wordt opgeheven. En volgens mij is dat ook wat al jaren standaardregel is in de telecomwereld.

@Jrz, het klinkt niet logisch, en je haalt een quote uit 2003 aan. In de telecomwereld is 2003 eeuwen geleden. Het gaat er dan ook om wat de situatie op dit moment is.

PSN: djmurcielago

• BiLo
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 17:38

BiLo

PSN: toiletcleaner

Je snapt toch wel dat als je abonnement afloopt, je totaal geen recht meer hebt op die 700 euro?

Ook al zou je je abonnement overzetten naar prepaid komt dat tegoed te vervallen.

Ook bij beeindiging van je abonnement komt dit tegoed te vervallen. Je neemt immers geen dienst meer van hun af.

Ik heb zelf bij T-mobile gewerkt. En wat medewerkers je ook toezeggen.. bovenstaand zijn gewoon de regels.

Ik kan begrijpen dat je het beltegoed gespaart hebt om dit in een vakantie op te maken, maar 700 euro daar kom je toch nooit door heen? Al zit je in Verweggistan.

edit: Hoe moeilijk is het trouwens om gewoon ff je voorwaarden op te zoeken? Dan zie je gelijk dat je geen poot hebt om op te staan :/

[Voor 10% gewijzigd door BiLo op 29-10-2010 10:58]

Ryzen 3700x | AMD Radeon 6700XT | Gigabyte X570 AORUS Pro | 32GB 3466Mhz C16 | 960 EVO 250GB | RM650x | Prusa BEAR V2 MK3 | Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

• Jrz
DylanE schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 10:53:
Ik heb zelf bij T-mobile gewerkt. En wat medewerkers je ook toezeggen.. bovenstaand zijn gewoon de regels.
Dat is een mondelinge overeenkomst.

• BiLo

BiLo

Bij mij komt het over alsof deze jongen geld heeft geroken, er word hem verteld dat het bedrag gecrediteerd gaat worden en dat gebeurt vervolgens niet. En nu is het T-mobile die hem 700 euro afhandig heeft gemaakt.

Maar we praten hier niet over 700 euro, we praten hier over 700 euro BELTEGOED. T-mobile is fout geweest dat klopt, het is niet juist dat deze jongen eerder is afgesloten dan de einddatum, hier zal ook een passende oplossing voor gevonden moeten worden. Bijv. een prepaid kaart met €700 euro welke 3 weken geldig is. Precies waar hij nog recht op heeft..

Ryzen 3700x | AMD Radeon 6700XT | Gigabyte X570 AORUS Pro | 32GB 3466Mhz C16 | 960 EVO 250GB | RM650x | Prusa BEAR V2 MK3 | Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

• karakedi
Ik wist dat ik het beltegoed zou vervallen als het abonnement naar prepaid zou worden omgezet. Ken de voorwaarden van tmobile wel. Maar ik was het van plan om het te gebruiken tijdens mijn vakantie. Deze mogelijkheid is mij ontnomen, door het eerder om te zetten.

Tevens is mij toegezegd het vervallen beltegoed te crediteren. Door deze toezegging heb ik het abonnement ook niet verlengd of de opzegging geannuleerd. ALs ze hadden gezegd dat het abonnement actief moest blijven voor het bijschrijven van het te goed, had ik de opzegging geannuleerd.

@Murcielage: Stel je voor dat ik het abonnement wel zou gebruiken tijdens mijn vakantie en ik maak kosten van paar honderd euro. En tmobile besluit de kosten niet te verrekenen met het vervallen beltegoed en ook niet te crediteren. Dan zou ik die paar honderd euro moeten betalen en was mijn tegoed ook nog eens vervallen. Het minder bellen heb gedaan om risico te vermijden.

@DylanE: Als het voor 100 euro was, was ik er ook achter aan gegaan. De hoogte van hetbeltegoed maakt mij niks uit. Wil gewoon mijn beltegoedterug op een of ander manier. Als ze het vervallen beltegoed toevoegen aan prepaid ben ik opzich tevreden, maar dan zou ik iets meer willen, omdat de tarieven van prepaid hoger liggen. 15 cent p/m tegen 30 p/m

Als ik jullie reactie bekijk, krijg het ik het indruk dat jullie het normaal vinden dat het beltegoed zomaar vervalt. Ik vraag mij af, of jullie ook zouden reageren, als de abonnement nog een looptijd van een jaar zou hebben.

• BiLo

BiLo

Volgens mij had je nog niet eerder vermeldt dat het abonnement nog een looptijd van een jaar had. Dan wordt het helemaal een vreemd verhaal.. Waarom zou je als je nog 700 euro beltegoed hebt uberhaubt je abonnement opzeggen?

Of mis ik hier nu iets?

edit: Je bent dan je € 700,- kwijt plus dat je daarbovenop nog je resterende abonnementskosten moet betalen en daar komt nog bij dat je dat doet voordat je op vakantie gaat? Ik heb natuurlijk geen zicht op jou financiele situatie, maar dit lijkt me in geen enkele situatie een goede keuze

[Voor 36% gewijzigd door BiLo op 29-10-2010 12:04]

• JohnKimble
  • Laatst online: 22-03-2011

JohnKimble

Meest populaire Tweaker 2010

*snip*

[Voor 94% gewijzigd door Mig29 op 14-11-2010 13:10]

Disagree with me? That's dumb 'cause I'm Kimble and I'm AWESOME

• BiLo

BiLo

.

[Voor 100% gewijzigd door Mig29 op 14-11-2010 13:10]

• JohnKimble
  • Laatst online: 22-03-2011

JohnKimble

Meest populaire Tweaker 2010

*snip*

[Voor 94% gewijzigd door Mig29 op 14-11-2010 13:10]

Disagree with me? That's dumb 'cause I'm Kimble and I'm AWESOME

• JvS
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 23:31

JvS

Ik heb hem zelf ook

Waarom wil je perse eerst een reactie afwachten? Je kunt dit toch gewoon kenbaar maken bij de geschillencomissie? Ik kan me niet voorstellen dat een antwoord van een bedrijf binnen 30 dagen een vereiste is voor de consument om een geschil kenbaar te maken. Dan kan een bedrijf dat gewoon niet reageert dus nooit aangepakt worden.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

JohnKimble schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:02:
Gewoon naar het kantoor van T-mobile gaan, beetje intimideren/dreigen. Dan luisteren ze opeens wel.
Ja dat denk ik ook. Dit is echt heel verstandig. En niet te vergeten heel stoer om te roepen op internet!

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 00:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mijn 2de zaak tegen/met T-mobile ging over soortgelijke situatie. Mijn abbo werd vroegtijdig omgezet waardoor ik bijna 1200 belminuten kwijtraakte (zeg een 300 euro). Dus moest ik dus gaan bellen op mijn 2de abboment en ben ver buiten mijn bundel gegaan (dat was een 100minuten bundel), daar kwam dus een enorme factuur achteraan.

Per saldo, de belkosten die ik heb gemaakt in die periode op mijn 2de abbo zijn volledig gecrediteerd plus 2 maanden bundelvergoeding (30 euro in totaal). Ik heb nooit aanspraak kunnen maken op die 1200 minuten (300 euro), enkel alle kosten vergoed gekregen die ik in die periode heb gemaakt.

Je kan mij niet vertellen dat jij de intentie had om 700 euro in een krappe 1,5 maand te gaan opbellen, zelfs met 0,25 p/minuut zou dat gaan om bijna 3000 belminuten. Al vraag ik me af hoe je uberhaubt 700 euro beltegoed kan opbouwen, zelfs met 24 maanden praten we over 30 euro in de maand uitgaande dat je nooit zou hebben gebeld.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• BiLo

BiLo

.

[Voor 99% gewijzigd door Mig29 op 14-11-2010 13:11]

• Cadezo
  • Niet online
JvS schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:11:
[...]
Waarom wil je perse eerst een reactie afwachten? Je kunt dit toch gewoon kenbaar maken bij de geschillencomissie? Ik kan me niet voorstellen dat een antwoord van een bedrijf binnen 30 dagen een vereiste is voor de consument om een geschil kenbaar te maken. Dan kan een bedrijf dat gewoon niet reageert dus nooit aangepakt worden.
De bedoeling van de Geschillencommissie is om een geschil te beslechten nadat je er zelf met de andere partij niet uitkomt. Je moet dus wel eerst een beetje inzet tonen om het geschil onderling op te lossen en dus niet direct naar de Geschillencommissie stappen...

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja dat is logisch. Maar als je binnen dertig dagen een geschil moet aanmelden, en ze hebben niet binnen dertig dagen gereageerd, dan is er toch niets aan de hand? JIj hebt je best gedaan. De tegenpartij niet.

Ik snap niet waarom je bang bent dat ze gaan vertragen... Dat is voor de geschillencomissie geen reden om jouw verzoek niet in behandeling te nemen. Voor die procedure doet het er in elk geval niet toe dus is het ook niet iets wat je moet vermelden (het lijkt alsof je daarmee zit om die reden). Het is natuurlijk wl irritant dat ze niet reageren.

Ik vind het ook een beetje gek. Je mag niet direct, maar moet wel binnen 30 dagen bij de GCT zijn? Klinkt nogal onzinnig (en kan me dat ook niet echt voorstellen). En wie bepaalt de startdatum van een 'geschil'. Klinkt allemaal zo vaag... Kan me niet voorstellen dta het zo werkt (want onwerkbaar).

[Voor 21% gewijzigd door JvS op 29-10-2010 12:31]

• karakedi
@DylanE dat van het jaar gaf ik als voorbeeld. Mijn inziens moet het niet uitmaken of het abonnement nog 3 weken of een jaar looptijd heeft.

In mijn aangetekend brief heb ik verzocht om de afspraak na te komen of met een andere oplossing te komen.
Andere oplossing zijn mijninziens:
-abonnement heractiveren en beltegoed toevoegen
-het vervallen beltegoed toevoegen als prepaid te goed

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Even opgezocht:
Wordt de klacht niet opgelost, dan moet u het geschil aan de Commissie voorleggen binnen 30 dagen na ontvangst van de schriftelijke reactie van het telecombedrijf, dan wel binnen 30 dagen na het verstrijken van de datum waarop het telecombedrijf aangegeven heeft te zullen reageren.
Dus het is heel envoudig. T-mobile kan niet de boel tegenhouden door niet te reageren. Er zijn drie mogelijkheden:

- t mobile reageert niet op tijd volgens hun eigen voorwaarden: Je kunt je geschil kenbaar maken
- t mobile reageert op tijd en wijst af: Je kunt een geschil kenbaar maken. Dán starten de 30 dagen.
- t mobile reageert op tijd en geeft je gelijk: Niets aan de hand

Niets om je druk om te maken dus.

• --help
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 17-08 15:29
DylanE schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 11:22:
Bij mij komt het over alsof deze jongen geld heeft geroken, er word hem verteld dat het bedrag gecrediteerd gaat worden en dat gebeurt vervolgens niet. En nu is het T-mobile die hem 700 euro afhandig heeft gemaakt.

Maar we praten hier niet over 700 euro, we praten hier over 700 euro BELTEGOED. T-mobile is fout geweest dat klopt, het is niet juist dat deze jongen eerder is afgesloten dan de einddatum, hier zal ook een passende oplossing voor gevonden moeten worden. Bijv. een prepaid kaart met €700 euro welke 3 weken geldig is. Precies waar hij nog recht op heeft.
En we hebben een winnaar :9 !

• BiLo

BiLo

karakedi schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:30:
@DylanE dat van het jaar gaf ik als voorbeeld. Mijn inziens moet het niet uitmaken of het abonnement nog 3 weken of een jaar looptijd heeft.

In mijn aangetekend brief heb ik verzocht om de afspraak na te komen of met een andere oplossing te komen.
Andere oplossing zijn mijninziens:
-abonnement heractiveren en beltegoed toevoegen
-het vervallen beltegoed toevoegen als prepaid te goed
aha, dan zou jou eerste optie in dit geval de juiste zijn.. Los van hoe coulant ze daarboven nog willen zijn.

Succes ermee iig

edit: typo

• Cadezo
  • Niet online
JvS schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:35:
Even opgezocht:
[...]
Dus het is heel envoudig. T-mobile kan niet de boel tegenhouden door niet te reageren. Er zijn drie mogelijkheden:

- t mobile reageert niet op tijd volgens hun eigen voorwaarden: Je kunt je geschil kenbaar maken
- t mobile reageert op tijd en wijst af: Je kunt een geschil kenbaar maken. Dán starten de 30 dagen.
- t mobile reageert op tijd en geeft je gelijk: Niets aan de hand

Niets om je druk om te maken dus.
Dat heb ik ook al gequoted op pagina 1 en de TS heeft daar zelfs al op gereageerd...

De (huidige) Algemene Voorwaarden consumenten van T-Mobile stellen dat ze binnen 30 dagen na ontvangst van de klacht schriftelijk inhoudelijk zullen reageren, tenzij redelijkerwijs dat niet mogelijk is.
13. Reclames, klachten en geschillen
13.3 Een geschil wordt door de Geschillencommissie slechts in behandeling
genomen, indien de Klant zijn klacht eerst schriftelijk
aan T-Mobile heeft voorgelegd. T-Mobile zal binnen 30 dagen na
ontvangst van de klacht schriftelijk inhoudelijk reageren, tenzij
dat redelijkerwijs niet mogelijk is.
In dat geval zal aan de Klant
binnen die termijn schriftelijk kenbaar worden gemaakt wanneer
de inhoudelijke reactie uiterlijk aan hem wordt meegedeeld.
13.4 Binnen 30 dagen na ontvangst van de inhoudelijke reactie van
T-Mobile, dan wel binnen 30 dagen na het verstrijken van de
datum waarop volgens het bepaalde in het derde lid had moeten
worden gereageerd, kan de Klant het geschil aanhangig maken
bij de Geschillencommissie. Het geschil moet uiterlijk binnen
3 maanden na ontstaan daarvan worden voorgelegd aan de
Geschillencommissie.

• Pogostokje
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 23:10

Pogostokje

* twiet *

Jrz schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 09:28:
[...]
Monday, December 01, 2003
Mobiele operators erkennen op GTIAD dat beltegoed werkt als elektronisch geld
en
Zie verder ook het artikel in de Volkskrant (registratie nodig) hierover. (...)
Ik ken de artikelen niet evenmind als de context waarin die uitspraken gedaan zijn. De uitspraak van Orange lijkt mij eerder te slaan op de vragen over de houdbaarheid van beltegoed. Als het inderdaad 2003 betreft praat je bovendien over iets wat 7 jaar oud is: een eeuwigheid in deze markt.

Wat ik wel weet is dat op dit moment geen enkele provider je de mogelijkheid biedt om wanneer jij dat zelf wilt je beltegoed te laten uitkeren op een bankrekening.
Vanuit de kant van de bedrijven is dat eenvoudig te begrijpen, daar hoef je geen econoom voor te zijn. Een beetje begrip van de kosten van een telecombedrijf is voldoende. Het opgebouwde saldo zal daarnaast altijd omgerekend worden in minuten/sms'jes/MB of weet ik wat en dat is minder waard dan het saldo in euro's. Anders zou er verlies gemaakt worden.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• muppet99
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 22:49
Graag even weer resumerend...
In het overzicht van t mobile stond er dat je 700Euro aan beltegoed had? Hoeveel bedragen jouw abonnementskosten? En hoeveel verbruikte je daarvan op gemiddelde basis. Het is namelijk zo dat je die 700 euro met een korreltje zout mag nemen. Het aantal belminuten wat resterend was, had een geldelijke waarde gehad van 700 Euro, mits:
1. Je de minuten had gekocht voor het minst gunstige tarief. Gezien het feit dat je omdat je een zware bundel hebt/had leveren de minuten dus minder op.
2. In hoeveel tijd heb je dat bedrag opgebouwd? En met welk maandbedrag...

Feit blijft dat als tmobile heeft toegezegd dat ze het beltegoed mee zouden nemen, dat er wel coulance vanuit hun kant mag worden verwacht. Maar de vertaling naar 700 Euro op de rekening is iets te krap door de bocht.

Carpe Diem

• SPee
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 00:18
Orange had in het begin wel dat het restante beltegoed van een abo kon worden omgezet naar prepaid (heb ik gebruik van gemaakt ;) ). Echter, de laatste jaren hadden ze dat ook gewijzigd, zodat het niet meer kon. Bij T-Mobile is het niet anders. Bij switchen vervalt dus de beltegoed (@TS dus ook in jouw situatie na die 9 okt).

Waar het hier om gaat is het te vroeg afsluiten van een telefoonnr, terwijl je hier nog gebruik van zou kunnen/willen maken. Zeer zuur dat dit net voor de vakantie is gebeurd.
Dat je hierdoor mogelijk extra belkosten had kunnen maken (hebt gemaakt), is dan toe te rekenen aan T-Mobile. Dat zou je in overleg ook terug kunnen vragen.
Voor het terugvragen van de 700 EUR, dat gaat niet lukken (ook niet voor je prepaid). Zeker zuur als je nog sites voor beltegoed cashen wou gebruiken om zo een deel van terug te krijgen in geld (ook gedaan ;) ).
Als T-Mobile al je wil compenseren, zal dat waarschijnlijk alleen zijn voor die gemiste maand. Dus hooguit dat je een maand aan beltegoed zal krijgen.

let the past be the past.

• karakedi
Ik had een abonnement van 25 euro p/m flex 25 voor een jaar. De overige gedeelte is migreerd van orange destijd.

@SPee. Opzich begrijjp ik jou redenatie. Maar tmobile heeft mij toegezegd dat het tegoed zou worden gecrediteerd en zij waren ook op de hoogte dat het abonnement binnenkort zou eindigen.
Als zij mij op hoogte hadden gesteld dat ze het niet meer op mijn rekening zou crediteren, maar verrekenen met het abonnement, dan zou ik de opzegging kunnen annuleren en eventueel verlegen. Door de eerdere toezegging is mij deze mogelijkheid ook ontnomen. Ik ging er vanuit dat het netjes geregeld was en tmobile zijn woord zou houden.
Ook heb ik een schriftelijk bevestiging gevraagd van de creditatie. In de brief zouden mij op hoogte kunnen stellen hoe een eventuele creditatie/verrekening zou plaatsvinden. Ik ben een beetje aan het lijntje gehouden door tmobile. Ze hebben niet duidelijk gecommuniceerd hoe het tegoed zou worden gecrediteerd/verrekend.

• burne
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

*knip*

Reageer on-topic, of reageer niet en op de man spelen is al helemaal niet nodig.

[Voor 117% gewijzigd door Orion84 op 29-10-2010 21:26]

I don't like facts. They have a liberal bias.

• karakedi
*knip*

Hier hebben we dus de http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif Topicreport functie voor uitgevonden :)

[Voor 93% gewijzigd door Orion84 op 29-10-2010 21:26]

• robbinonline
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 19-09 09:06

robbinonline

http://goo.gl/OKn06A

Bij kpn/hi is het ook nog zo hoor. Ga je van prepaid over naar abonnement en heb je meer dan 5 euro beltegoed word dit gecrediteerd op je eerste factuur.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

• mad-dog
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 22:41
robbinonline schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 00:52:
Bij kpn/hi is het ook nog zo hoor. Ga je van prepaid over naar abonnement en heb je meer dan 5 euro beltegoed word dit gecrediteerd op je eerste factuur.
Maar hier hebben we het ook over echt geld

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 18-07 00:08
Over de discussie dat de topicstarter nooit 700 euro in 3 weken kan opgebruiken: er zijn speciale diensten waarbij je een duur nummer belt en je een gedeelte van de gesprekskosten gecrediteerd krijgt op je bankrekening. Daar kan je een leuk bedrag aan overhouden. :)

• karakedi
Vandaag ben ik opgebeld door tmobile. Ze gaven zelf toe dat zij fout zaten en dat zij het beltegoed kan crediteren. Tevens heeft deze dame beloofd een factuur op te maken en schriftelijk te bevestigen.
Het probleem lag tussen de afdeling special care en financiele administratie. Hoewel special care heeft gevraagd om een creditatie, heeft afdelinge financiele administratie deze verzoek niet uitgevoed. Hun argument was dat ik het beltegoed nooit zou opkrijgen en dat bij migratie van abonnement en beltegoed het tegoed kwam te vervallen. De afdeling financiele zaken heeft niet gekeken waarom de beltegoed destijds vervallen was. Nu wacht ik de betaling en de factuur af. Hou jullie op hoogte als deze binnen zijn.
Hopelijk komen ze deze keer wel hun afspraken na.

Het kwalijke aan deze zaak vind ik dat ik er achteraan moest gaan. Als ik mij erbij had neergelelegd. Zou ik niks van deze tegoed terugzien. Een aangetekende brief doet dus wonderen.

• nare man
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
En dan heb je nog mazzel dat ze hun eigen fout inzien. In veel gevallen helpt ook een aangetekende brief niets.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

• JapyDooge
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 21:14

JapyDooge

NoxiousPluK

@karakedi, fijn dat het toch nog goedgekomen is; althans; waar het oplijkt zover.
Ik heb in het verleden al eens een akkefietje gehad met T-Mobile waar ze zich niet aan hun afspraken hebben gehouden, dat heeft mij een BKR notering opgeleverd waardoor ik nu nog niet fatsoenlijk een huis kan kopen / auto kan huren / lening / telefoonabbo / noem maar op :{ gewoon een dikke A-notering en T-Mobile stuurt me doodleuk door naar BKR, echter moet T-Mobile zoiets zelf annuleren.

T-Mobile :r stelletje boeven

• tss68nl
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 27-08 12:48
karakedi schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 23:00:
...
Zoals jullie lezen, ben ik door toedoen van van tmobile 700 euro kwijtgeraakt. Tevens zijn zij niet bereid om de overeengekomen afspraak na te komen.
Sorry maar ik vind je redenatie een beetje krom. Jij had dus tussen 17 September en 9 Oktober voor 700 euro gebeld? Dat noem ik nog eens een flinke telefoonrekening iedere maand. En dan ga je nu naar prepaid? Niet echt een logische stap.

Dat doet mij vermoeden dat je in die periode misschien wel hebt moeten bellen, maar dat het wel mee valt qua wat je kwijt bent. Ik zou een schappelijke vergoeding vragen op basis van je normale belgedrag. Die volledige 700 euro vergoed krijgen gaat echt nergens over...

KNX Huisautomatisering - DMX Lichtsturing

• alex3305
  • Laatst online: 18-09 09:19
tss68nl schreef op woensdag 03 november 2010 @ 17:38:
[...]

Sorry maar ik vind je redenatie een beetje krom. Jij had dus tussen 17 September en 9 Oktober voor 700 euro gebeld? Dat noem ik nog eens een flinke telefoonrekening iedere maand. En dan ga je nu naar prepaid? Niet echt een logische stap.

Dat doet mij vermoeden dat je in die periode misschien wel hebt moeten bellen, maar dat het wel mee valt qua wat je kwijt bent. Ik zou een schappelijke vergoeding vragen op basis van je normale belgedrag. Die volledige 700 euro vergoed krijgen gaat echt nergens over...
Je kunt gemakkelijk in twee weken tijd 700 euro verbellen. Stel dat je 20 cent per minuut betaald, dan houdt dit het volgende in:

700 euro / 0.20 cent = 3500 minuten
14 dagen * 24 uur * 60 minuten = 20160 minuten

Hij heeft het opgespaard en staat dus in goed recht om dit geld naar eigen inzicht te besteden. Houdt dat ook in dat jij maar 100 euro per week mag besteden van de bank omdat je dat normaal ook doet 8)7?

Overigens vind ik het redelijk netjes dat T-Mobile jouw klacht in behandeling heeft genomen. Komt naar mijn weten redelijk weinig voor. Zoals een voormalig helpdeskmedewerkster van T-Mobile onlangs tegen mij zei, toen ik zei dat ik klachten in zou blijven dienen wanneer een probleem niet opgelost wordt:
Dan negeren we die klant gewoon, zijn we er het snelste vanaf.
Duss...

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

het is helemaal niet relevant wat het nominale belgedrag is. Als je drie weken eerder dan afgekondigd het bedrag laat vervallen is dat niet goed. zoals hier al aangegeven zou je er een vakantie mee kunnen bellen en de rest daarna crediteren via een 0900 nummer. T-mobile ontneemt die mogelijkheid en zal om die reden moeten compenseere. Wat nominaal gebruikt wordt doet er niet toe...

• karakedi
Wat maakt het uit dat ik nog 3 weken had om het tegoed te gebruiken. ALs je bijvoorbeeld nog 3 weken nog te leven zou hebben en je hebt nog een vermogen van 10.000 euro. Deze 10.000 euro wordt van je afgepakt, dan zul jij ook niet zeggen. Ik had toch maar 3 weken te leven. Die 10.000 euro had jij ook in 3 weken kunnen besteden.

Er is al veel geschreven of ik in 3 weken het tegoed zou hebben kunnen opmaken. Ik ging er vanuit dat ik het op zou kunnen maken tijdens mijn vakantie. Mocht het niet het geval zijn, dan zou ik het opzeggen kunnen annuleren en gaan verlengen.
Het feit blijft dat ik die beltegoed kwijt was door toedoen van tmobile.

Maar ik heb geleerd dat je niet te vroeg moet juichen. Als ze het bedrag op mijn rekening staat, dan pas is het opgelost.

• bwerg
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

DylanE schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 10:53:
Je snapt toch wel dat als je abonnement afloopt, je totaal geen recht meer hebt op die 700 euro?

Ook al zou je je abonnement overzetten naar prepaid komt dat tegoed te vervallen.

Ook bij beeindiging van je abonnement komt dit tegoed te vervallen. Je neemt immers geen dienst meer van hun af.

...

edit: Hoe moeilijk is het trouwens om gewoon ff je voorwaarden op te zoeken? Dan zie je gelijk dat je geen poot hebt om op te staan :/
Dat is wat veel mensen (iedereen, behalve de medewerkers van T-mobile?) nou stoort bij dit soort zaken. Het bedrijf bepaalt de regeltjes wel even, en als er een probleem is dan bepaalt wederom het bedrijf wel even wat er gebeurt. Een ondergemiddeld slim aambeeld kan inzien dat deze regeltjes niet opgaan als het abbonement wordt opgezegd op een moment wanneer dat volgens het contract helemaal niet de bedoeling is. Tevens is het verwijzen naar de algemene voorwaarden ook niet echt nuttig (en wordt toch vaak gedaan), aangezien die helemaal niet relevant zijn.

[Voor 8% gewijzigd door bwerg op 03-11-2010 19:29]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• alex3305
  • Laatst online: 18-09 09:19
Daarom zijn vaak zaken in de Nederlandse wet niet 100% waterdicht en letterlijk geregeld. Open voor interpretatie is het keyword daarbij :D.

• YellowOnline
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 27-06 20:15

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

700 euro beltegoed... ik kan er gewoon niet bij dat evenveel is als wat ik op 5 jaar betaal :s

Intel i7 8700K | G.Skill SniperX 3200MHz 2x8GB | MSI Z370 PC Pro | Gainward GTX 1070 | Fractal Design Define XL | LG BH10LS30 | Cherry MX Red | Logitech G500 | Thermaltake Smart M850W | Logitech X-530 | LG 34UM58 | Samsung EVO 500GB | 2x Seagate 4TB

• Erwinvz1
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 10-09 09:03
karakedi schreef op woensdag 03 november 2010 @ 19:03:
Wat maakt het uit dat ik nog 3 weken had om het tegoed te gebruiken. ALs je bijvoorbeeld nog 3 weken nog te leven zou hebben en je hebt nog een vermogen van 10.000 euro. Deze 10.000 euro wordt van je afgepakt, dan zul jij ook niet zeggen. Ik had toch maar 3 weken te leven. Die 10.000 euro had jij ook in 3 weken kunnen besteden.

Er is al veel geschreven of ik in 3 weken het tegoed zou hebben kunnen opmaken. Ik ging er vanuit dat ik het op zou kunnen maken tijdens mijn vakantie. Mocht het niet het geval zijn, dan zou ik het opzeggen kunnen annuleren en gaan verlengen.
Het feit blijft dat ik die beltegoed kwijt was door toedoen van tmobile.

Maar ik heb geleerd dat je niet te vroeg moet juichen. Als ze het bedrag op mijn rekening staat, dan pas is het opgelost.
Misschien mooie toevoeging:
http://www.thoorn.nl/
Je kan dus een deel omzetten naar weer normaal cash geld....

• karakedi
Het beltegoed krijg ik gecrediteerd op mijn rekening. Dus geen behoefte aan 0900 nummer.

• Darkster
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 28-04-2011
YellowOnline schreef op woensdag 03 november 2010 @ 21:45:
700 euro beltegoed... ik kan er gewoon niet bij dat evenveel is als wat ik op 5 jaar betaal :s
ik snap dat ook niet dat je 700 euro aan beltegoed kunt verzamelen.

dan moet die tijdens zijn orange periode het duurste abbo hebben gehad en nooit hebben zitten bellen?

• Yippie
karakedi schreef op donderdag 04 november 2010 @ 13:59:
Het beltegoed krijg ik gecrediteerd op mijn rekening. Dus geen behoefte aan 0900 nummer.
In harde €´s ??
Dan snap ik wel je reactie van eerst zien dan geloven naast het feit hoe eea tot nu toe is gelopen.

Wat voor abbo had je dan, en hoe is dat berekent, bijv. 300 belmin p/m staat gelijk aan € 0,22 per min of zo?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

karakedi schreef op donderdag 04 november 2010 @ 13:59:
Zo! Dat is wel echt een geweldig voordelige uitkomst die de stoutste dromen overtreft!

Netjes hoor, gefeliciteerd.
Yippie schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 01:09:
[...]

In harde €´s ??
Dan snap ik wel je reactie van eerst zien dan geloven naast het feit hoe eea tot nu toe is gelopen.

Wat voor abbo had je dan, en hoe is dat berekent, bijv. 300 belmin p/m staat gelijk aan € 0,22 per min of zo?
Bij Orange bleef vroeger AL het beltegoed staan. Dus als je een abonnement had waarmee je 30 euro per maand over hield (dure telefoon willen hebben, laag belgedrag), dan ben je in 2 jaar op 700 euro, die zet je weer om in een prepaid en klaar.

[Voor 48% gewijzigd door JvS op 05-11-2010 08:07]

• karakedi
Inmiddels is de creditnota ontvangen. Nu alleen het uitbetalen nog.

• SeatRider
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 16-09 16:40

SeatRider

Hips don't lie

Ja zegt ie!

Dat is ideaal zeg. Ik sluit een 2 jaar abo af met een mooie smartphone. Betaal 2 jaar lang 29,95 per maand. Na 2 jaar niet bellen heb ik een beltegoed van 718,80. Dat laat ik terug uitbetalen. Netto heb ik nu een gratis smartphone!!!!!1111one

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Nextron
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 00:22

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Dit is dus niet de standaard procedure bij T-Mobile. Daarnaast bestaat deze vorm van flex-abonnementen niet meer, althans niet voor nieuwe abonnementen.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

• karakedi
SeatRider lees eerst het verhaal voordat je reageert. Het punt is dat zij mij te vroeg hebben afgesloten, waardoor ik geen beschikking had over mijn flex tegoed.

• SeatRider
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 16-09 16:40

SeatRider

Hips don't lie

Ik heb het hele topic gelezen. Ik vind niet dat een paar weken vroegtijdig afsluiten cash uitbetalen van al je tegoed rechtvaardigt :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Kharay1977
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 02-04-2014
Ik heb het hele topic ook gelezen en zowel topicstarter als topic posters vergeten één ding.

Mijn eerste vraag aan het bedrijf zou meteen zijn geweest: Maar wáárom ben ik dan eerder overgezet? Wie heeft die fout gemaakt en waarom?

Want dáár is het mis gegaan en nergens anders. En ik ben er een die altijd heel graag wilt weten waarom de dingen zijn zoals ze zijn, waarom fouten worden gemaakt. En wie die fouten heeft gemaakt. En de garantie dat die fouten niet (al te vaak) zullen worden herhaald.

• NMe
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 03:29

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Kharay1977 schreef op zondag 14 november 2010 @ 19:05:
Ik heb het hele topic ook gelezen en zowel topicstarter als topic posters vergeten één ding.

Mijn eerste vraag aan het bedrijf zou meteen zijn geweest: Maar wáárom ben ik dan eerder overgezet? Wie heeft die fout gemaakt en waarom?

Want dáár is het mis gegaan en nergens anders. En ik ben er een die altijd heel graag wilt weten waarom de dingen zijn zoals ze zijn, waarom fouten worden gemaakt. En wie die fouten heeft gemaakt. En de garantie dat die fouten niet (al te vaak) zullen worden herhaald.
En wat heb je eraan als je dat weet? Er is een fout gemaakt en op basis daarvan heb je in bepaalde mate recht op restitutie. Dat zal nooit en te nimmer die volle 700 euro op de bankrekening van de topicstarter zijn, maar het kan ook zeker niet een dikke vinger vanuit T-Mobile zijn. Wat heb je eraan als je weet waarom het fout is gegaan en wie het gedaan heeft? T-Mobile heeft een fout gemaakt en T-Mobile moet een passende oplossing bieden. Meer is er niet nodig.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• HaTe
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 18-09 23:26

HaTe

haat niet

F4T4L_3RR0R schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 17:56:
Over de discussie dat de topicstarter nooit 700 euro in 3 weken kan opgebruiken: er zijn speciale diensten waarbij je een duur nummer belt en je een gedeelte van de gesprekskosten gecrediteerd krijgt op je bankrekening. Daar kan je een leuk bedrag aan overhouden. :)
offtopic:
Ik heb gezocht, maar ik kan niet zo'n soort dienst vinden? Ik heb ook altijd tegoed over en wil er best wel een deel van terug
//edit: Ik heb een DM gehad met een aantal diensten! Ook als je op Google zoekt naar "beltegoed omzetten" vind je genoeg websites.

[Voor 11% gewijzigd door HaTe op 14-11-2010 20:01]

Specs

• Mig29
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2014

Mig29

Sowieso schrijf je zo!

Let er wel heel goed op dat je telco dat betreffende nummer niet op een verboden lijst heeft staan. Dan betaal je namelijk alsnog voor die minuten.

Bovenstaande op basis van mijn geheugen, maar imo het nakijken waard.

The answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything

• karakedi
Net heb ik mijn bankrekening gecheckt. Tmobile heeft het vevallen tegoed gecrediteerd. In totaal heeft tmobile 830 euro gestort, was vergeten rekening te houden met de btw. Al goed eind goed.

• Bart
  • Laatst online: 19-09 12:24
Hehe dat is wel erg mooi meegenomen en dit topic mag wel ingelijst worden. Dit zal niet vaak voor komen denk ik. Gefeliciteerd dan maar! :)

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

• Bartske
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 19-09 12:53

Bartske

Valar Morghulis

karakedi schreef op zondag 14 november 2010 @ 23:08:
Net heb ik mijn bankrekening gecheckt. Tmobile heeft het vevallen tegoed gecrediteerd. In totaal heeft tmobile 830 euro gestort, was vergeten rekening te houden met de btw. Al goed eind goed.
Dan is T-Mobile zeker op de goede weg na het Youp incident!

"A tale is never so good that ale won't make it better."

• karakedi
Vond het wel van jammer van tmobile dat ze niet gelijk hun afspraak zijn nagekomen.Maar uiteindelijk is het goedgekomen.

• bwerg
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Wow. Dat is wel heel netjes. Heb je überhaupt zo veel geld uitgegeven aan dit abonnement? :p
Kharay1977 schreef op zondag 14 november 2010 @ 19:05:
Miscommunicatie tussen afdelingen, beperkingen van het administratief systeem, laksheid. Kortom, bureaucratie. Tenminste, dat is het in 99,9% van de gevallen bij dit soort bedrijven wel. Dat merk je wel als je ze belt voor een (niet-standaard) probleem, als het systeem niet op jouw probleem berekend is en er geen procedures voor zijn duurt het 100 jaar om iets op te lossen.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• karakedi
Sommige mensen vroegen zich af hoe ik aan deze beltegoed ben gekomen. Even de berekening

480 euro = 18 maanden orange 30
325 euro = 13 maanden tmobile flex 25
815 euro

Daarnaast heb ik nog 15 euro extra gecrediteerd gekregen voor de aangetekende brief.

Op de vraag wat ik er voor heb betaald:
225 euro = 18 maanden orange 30 voor 12,50
325 euro = 13 maanden tmobiel flex 25
550 euro

Daarnaast had ik een nokia 6500 gekregen bij de orange abonnement, die hebt ik voor 200 verkocht en later verlengt met een nokia 6700 verkocht voor 135 euro.

Als ik de balans opmaak
opbrengst 830+ 200 + 135= 1065
kosten 225 + 325 550-
500 euro

Uiteindelijk heeft het mij 515 euro opgeleverd.

• robbinonline
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 19-09 09:06

robbinonline

http://goo.gl/OKn06A

Heel erg netjes afgehandeld, kan niet anders zeggen.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

• Kharay1977
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 02-04-2014
bwerg schreef op maandag 15 november 2010 @ 01:06:
Wow. Dat is wel heel netjes. Heb je überhaupt zo veel geld uitgegeven aan dit abonnement? :p

[...]

Miscommunicatie tussen afdelingen, beperkingen van het administratief systeem, laksheid. Kortom, bureaucratie. Tenminste, dat is het in 99,9% van de gevallen bij dit soort bedrijven wel. Dat merk je wel als je ze belt voor een (niet-standaard) probleem, als het systeem niet op jouw probleem berekend is en er geen procedures voor zijn duurt het 100 jaar om iets op te lossen.
Uiteraard is dat het geval in 99.9% van de gevallen, maar, de vraag stellen laat meteen aan het bedrijf in kwestie zien dat je toch wakker bent gebleven. En het wijst ze dus meteen op hun eigen verantwoordelijkheid in dezen. Aangezien het de provider was die de fout maakte, niet de klant.

• karakedi
Leert tmobile het nooit?

Zaterdag heeft mijn pa zijn abo opgezegd. Per 19 december zal het worden beeindigd en omgezet naar prepaid. Ben net gaan inloggen in zijn account, is het nu al omgezet naar prepaid :S stelletje koekenbakkers.

• Viper®
  • Niet online
Haha,

Zo te lezen precies dezelfde situatie :D

https://ftx.com/#a=Viper | Crypto trading | Growatt 6000TL3-S 6615WP(21x315) ZZW(212graden)35helling

• karakedi
Enige verschil is dat er weinig tegoed op zat, aangezien mijn pa het actief gebruikte.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee