Ik heb nu dus mijn Saitek Cyborg V.1 joystick

Korte review

De bouwkwaliteit lijkt me erg goed, het is wel allemaal plastic maar dat is ook niet zo raar. Het is op zich wel stevig plastic en het voelt robuust aan.
Hij ziet er ook nog eens best nice uit
Verder heb je één knop bij je wijsvinger, 5 knoppen bij je duim, een knop bij je pink en nog eens een POV-hat met 8 posities. Verder natuurlijk ook een X-as, een Y-as, een Z-as (draaien van de stick) en een trottle-hendeltje.
Het voetje is afkoppelbaar zodat je hem snel kunt opbergen.
De software die je ervoor kunt downloaden werkt erg makkelijk. Zo kun je de X- en Y-as als muis laten fungeren, ook in Windows. Je kunt ook aan elke knop een toetsactie of zelfs een hele macro koppelen.
Ik heb gemerkt dat je voor games het beste de joystick kunt instellen in de game zelf, en niet de muis-acties koppelen aan de joystick via de de software. Dat eerste speelt gewoon stukken fijner, ik weet niet precies hoe het komt. Lijkt me iets van acceleration of zo.
Ik dacht eerst dat BFBC2 (Dat speel ik het meest, dus daar heb ik hem eerst in getest) mijn joystick niet herkende, omdat de controls mappen niet werkte. Toen bleek het dat ik mijn - ook aangesloten - gamepad moest loskoppelen, toen werkte het ineens perfect

Ook het gashendeltje werkt prima, en ook op de manier zoals het hoort.
In BFP4F heb ik het nog niet getest, maar dat zal ook vast wel werken.
Het is trouwens wel even wennen hoor, vliegen met een joystick. Al merk ik dat je er enorm veel fijner en makkelijker mee kunt circle strafen of andere rare manoeuvres uitvoeren. Maar met richten moet ik toch nog wel even oefenen, want ik merk dat ik - nu nog- echt veel nauwkeuriger schiet in een helicopter met de muis.