• lockie1978
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 24-04 12:05

"Fable III" is the latest installment to the action-packed and critically acclaimed Xbox 360
exclusive franchise that has sold more than six million copies. Fans new and returning will
now embark on an epic adventure, where the race for the crown is only the beginning of a
spectacular journey. Five decades have passed since the events of "Fable II," and Albion has
matured into an industrial revolution, but the fate of the kingdom is at peril.

In "Fable III," you will be called upon to rally and fight alongside your people, ascend to the
seat of power, and experience the true meaning of love and loss while defending your throne.
In your quest to seize power and defend your kingdom, the choices you make will change
the world around you, for the greater good or your own personal gain.

Who will you become? A rebel without a cause, the tyrant you rebelled against, or the
greatest ruler to ever live?

Fable 3 is vanzelfsprekend de derde game in de Fable-reeks. Deze action role-playing
game wordt ontwikkeld door Lionhead Studios en zal worden uitgegeven door Microsoft
Game Studios. Momenteel staat de game gepland voor 26 oktober op de Xbox 360.
Het is nog afwachten op een releasedatum voor de PC-versie.

In Fable III kruipt de gamer in de rol van de zoon of dochter van de held uit deel twee. De eerste
helft van de game beslaat de weg naar de troon van Albion, waar een tiran vanaf gejaagd moet
worden. Tijdens de klim naar de macht zal de speler steun van volgelingen moeten krijgen en
verschillende facties samen zien te smeden.

Zodra de speler eenmaal de troon van Albion heeft bestegen, kan de kersverse heerser zich tot
verlicht despoot of gevreesde tiran ontwikkelen. Naast uitvoerende zaken - krijgt de bevolking te
eten of wordt er een kasteel gebouwd - kan ook worden rechtgesproken: de speler kan een
oordeel vellen over allerlei zaken, van het stelen van brood tot zaken die heel Albion aangaan.
Elke keuze heeft volgens Molyneux invloed op het verloop van het verhaal.

De speler heeft als koning/koningin een butler. De stem van de butler is die van John Cleese.
Andere bekende Britten die meewerken aan Fable III zijn komiek Stephen Fry, acteur Ben
Kingsley en presentator Jonathan Ross.

• Noisia
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 24-09 11:48
ik ben er nu een tweetal dagen zoet mee en ik moet zeggen dat het erg leuk is. Fable 2 had meer sfeer maar de verhaallijn van Fable 3 kent wel een paar spannende momenten.

Verder spelen de keuzes een grotere rol dan in deel 1 en 2.

Ik heb 1 probleempje kunnen "ontdekken": De gulden lijn die je van punt naar punt leidt heeft een voorkeur voor de main-quest. Zo is het lastig om side-quests snel te voltooien.

Niet gehinderd door enige kennis van zaken

• Dennahz
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

Ik wou hier nog niet reageren, want het spel is nog niet uit, maarreh: erg tof! Het is (nog) wat simpeler dan deel 2. Weet niet of dat echt positief is.

Ben nog niet zo ver, dus misschien dat het uiteindelijk nog wel moeilijker gaat worden, maar tot nu toe is het best makkelijk. De graphics zijn ook best tof! Alleen de filmpjes tussendoor vallen wel tegen als je bijv een persoon of zo ziet.

Verder speelt het lekker vlot en zit er ook een tof verhaal in!

Heb overigens het idee dat niemand echt met dit spel bezig is, want ik vind bijna nergens topics en posts hierover? :p

En ja, ik ga het spel ook zeker kopen, want zulke games moet je legaal hebben. Kon gewoon niet wachten ! :)

[Voor 9% gewijzigd door Dennahz op 28-10-2010 08:43]

Twitter

• zAo
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 23-09 12:47

zAo

GPLv2 Fanboy

Dennahz schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 07:15:
Heb overigens het idee dat niemand echt met dit spel bezig is, want ik vind bijna nergens topics en posts hierover? :p
Ik ben gisteren begonnen en ben pas 1,5 uur opweg. Echte quests zijn er dus nog niet geweest, maar ben zeker wel begonnen :)

Ik ben meer van het Hack'n'Slash dan het RPG, daarom heb ik deel 1 ook 3x uitgespeeld en heb ik 2 nooit uitgespeeld.

Worden jullie niet helemaal gek van die vele laadtijden?

• lockie1978
de laadtijden vallen mij redelijk mee, moet je voor de grap eens fallout new vegas gaan spelen haha :-) Maar die heb ik dan ook net uitgespeeld, dus het kan zijn dat ik daardoor deze laadtijden mee vind vallen .

• mat.hi.as
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 01:13
Erg leuk spel, gewoon de oude Fable eigenlijk, met leuke humor.
Noisia schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 03:29:
Ik heb 1 probleempje kunnen "ontdekken": De gulden lijn die je van punt naar punt leidt heeft een voorkeur voor de main-quest. Zo is het lastig om side-quests snel te voltooien.
Naar de Map, en dan Y (op de Xbox), voor de questlist, dan kan je zelf kiezen wat je gaat doen.

• netblade
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 00:36

netblade

Sunrise

Weet iemand of deze al te koop is bij een Media Markt? Die willen nog wel eens 'te vroeg' zijn met het neerleggen van de binnengekomen games.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

• pclinde
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 15-09 22:08

pclinde

Pom-The-Pug-Lover

Ik heb hem bij Dixons gehaald vandaag voor 50 euro in andere shops in Rotterdam, O.a. Media Martk, E-plaza, freerecordshop en futurezone worden ze pas de 29ste verkocht ( bijna nu ) maar nog even wachten tot de openingstijden van de winkels x'D.

Heerlijke game maar de bugs zijn soms wat irritant.

Hardware reviews met buitenfotografie, de Intratuin zal jaloers zijn.

• mat.hi.as
Ik weet niet waar ik nu ongeveer ben, maar het is wel erg makkelijk. Bosses verslaan zonder dat ze mij hebben geraakt (en enkel mn gun gebruikt, 10 schoten ongeveer). De sfeer is wel enorm goed, ik had af en toe echt wtf momenten, maar het is geen uitdaging. De bugs, zeker met name quests etc zijn erg vervelend. De economy is eigenlijk nog steeds zo goed/slecht als dat het was, ik krijg nu iedere 5 minuten genoeg geld om er niet meer na over te hoeven denken.

edit: Nice frontpage :)

• lockie1978
haha thnx :-) ik vond m zelf eigenlijk wat karig :P missen we nog info?

• ReCreator
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Ja vandaag komt ie binnen via bol.com!
Heb de Ultimate besteld, omdat ik toch wel fan ben van de franchise :)

Even kijken wanneer ik het kan spelen, want heb niet heel veel tijd ;) Maar goed, dan heb ik em iig al binnen.

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

• Deurdouwer
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 16:49

Deurdouwer

XBL: Deurdouwer

Ik krijg hem vandaag ook binnen :D Jammer genoeg heb ik vandaag en morgen niet zoveel tijd, zodat ik zondag pas echt kan beginnen met spelen.

Als er mensen zijn die willen helpen met de online achievements (weapon trading enz) voeg me gerust eens toe. GT (Xbox): Deurdouwer

Ik douw en kom er deur.

• mat.hi.as
lockie1978 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 08:12:
[...]

haha thnx :-) ik vond m zelf eigenlijk wat karig :P missen we nog info?
Ik bedoelde de frontpage van tweakers, maar de FP is ook goed hoor;)

Op het moment vind ik niet dat er echt iets aan toegevoegd moet worden.

En vooral, druk bezig met het (waarschijnlijk) laatste stukje.

• lockie1978
mat.hi.as schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 09:42:
[...]

Ik bedoelde de frontpage van tweakers, maar de FP is ook goed hoor;)

Op het moment vind ik niet dat er echt iets aan toegevoegd moet worden.

En vooral, druk bezig met het (waarschijnlijk) laatste stukje.
hahah oeps :+ tijd voor weekend merk ik alweer

• LinuX-TUX
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 24-09 13:53
Hier een depressieve aanhanger :'(

Had een pre-order uitstaan bij een winkel voor de COLLECTORS edition, gisteravond op weg naar de universiteit krijg ik een belletje "ja uh, wegens overweldig*blablablabla* is er niet meer"

... Is er niet meer -O- ? Ik bestel hem vooruit, ze leggen m'n spel in de schappen en om een uurtje of 6 denken ze, hee, kijk, deze meneer had gevraagd om hem vast te houden....AAAAAAAAAAA.

Vriendin zou hem op gaan halen, heeft ze gedaan, normale versie :'(

Afijn, gaat om het spel zelf, heb ik me gister mezelf mee in slaap gehuild :Y)

Morgen maar even voor gaan zitten, heb gister wel een sneak peak gedaan, moet nog even wennen aan de nieuwe manier van communicatie/interactie met andere personen. Vond het in 2 toch net wat vlotter / directer, nu zitten er fade-in/outs bij...duurt te lang. MAAAAR praten met de hond is wel cool.

[Voor 20% gewijzigd door LinuX-TUX op 29-10-2010 10:02]

• mat.hi.as
Nee, ja, nee. Het einde, beetje jammer. (mwa, hier ga ik uitleggen wat ik van het spel vond, dus redelijk wat spoilerrs :))

spoiler:
Je wordt koning, dat weten we allemaal, maar keuzes die je moet maken, maken achteraf helemaal niet uit. Je moet in een jaar tijd 6.5 miljoen coins krijgen, maar de tijd loopt raar. Zo zit er ongeveer 30 dagen tijd tussen 2 dagen (tijd tot aanval en tijd dat je koning bent, maar wanneer je weer gewoon weer kan rondlopen, kan het dag en nacht worden zonder dat er iets gebeurd met de tijd. Ik krijg nu 70k iedere 5minuten, dus dat geld lukt wel, maar daarom heb ik af en toe slechte keuzes gemaakt, omdat het soms teveel geld scheelde, en ik dacht dat ik het niet zou halen en iedereen dood zou gaan.

Maar ook de Road to Rule is een beetje jammer, Toen ik het spel begon te spelen zag het er vet coowl uit, met een enorm lange rij, met schatkisten (toen dacht ik nog dat deze gratis zouden zijn, nummer :+ ), maar alsnog, het was vet. Nu ben ik bij het einde en valt het tegen. Een beetje upgrades, jeej, maar geen echt coole dingen, op de nieuwe spells na (spells weaven is wel weer geniaal). Het is ook best duur, maar gelukkig maar, dan heb je nog een reden om door te spelen, en sidequest te doen. Ik heb nu nog ruim 300 seals nodig, terwijl ik best veel quests heb gedaan, dus er is behoorlijk wat nodig om de grandmaster achievement te halen.

Jammer vind ik ook de aantal jobs, 3 maar, waarvan ze allemaal op elkaar lijken (knopje indrukken op het juiste moment, beetje Guitar Hero gebeuren). Het is lekker verdienen, zeker in het begin, maar nu is het useless. In de tijd dat je de goldmultiplier op 10 heb gekregen, krijg je weer je huur binnen, wat veel meer is dan je luit. In Fable 2 waren het er een stuk meer, en ook leuker uitgewerkt, zoals het biertappen en houthakken. Je meost op het juiste moment een knopje indrukken, in plaats van 14 verschillende achter elkaar. Als ze dit nu een beetje gemixt hadden, verschillende manieren om een job te completen, per job. Daarnaast is het ook best handig dat het zo is dat je pas bij de Road to Rule het volgende level kan halen, zodat je niet in het begin al teveel geld kan krijgen door enkel en alleen te gaan houthakken (A).

Achteraf is het een leuk spel, ik moet nu alleen nog Albion redden, dat ga ik ook zeker doen :) (de eerste keer dat ik Fable 'goed' speel), al moet dat wel na het weekend :(. Veel plezier allemaal met de game

• LinuX-TUX
mat.hi.as schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:05:
Nee, ja, nee. Het einde, beetje jammer. (mwa, hier ga ik uitleggen wat ik van het spel vond, dus redelijk wat spoilerrs :))

...
Heb je spoiler met moeite kunnen weerstaan, maaruh, hoelang heb jij dat spel dan al?

• mat.hi.as
LinuX-TUX schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:36:
[...]

Heb je spoiler met moeite kunnen weerstaan, maaruh, hoelang heb jij dat spel dan al?
Sinds maandag. Heb hem wel gekocht ondertussen. Ook een poster via eBay, geniaal spel (toch wel :P) :)

• Bulls
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 07-02 14:38

Bulls

Chump has no hands

Heeft het spel ook multiplayer?

• Iusedto
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 19:09
Main quest line schijnt maar 12 uur te duren ?
Is wel weinig voor een RPG imo

FUMES et CARNES

• mat.hi.as
De main quest is inderdaad vrij kort, maar er zijn aardig wat (grappige) sidequest, die zeker de moeite waard zijn om te doen. Eigenlijk worden ze een beetje verplicht, omdat het spel te kort wordt. Dat is vrij jammer, ook de revolutie is veel te kort imo.

Multiplayer is niet aanwezig. Je kan wel het spel co-op spelen, ook via Live, maar dan zijn er geen extra opties beschikbaar.

• Rockvee2
  • Registratie: april 2008
  • Niet online
Ik ben al 12 uur bezig maar ben zeker nog niet op de helft. Heb al 40 keer in de grond gegraven voor een schat :)

• NLRev0lution
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 19:51
Iusedto schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 00:53:
Main quest line schijnt maar 12 uur te duren ?
Is wel weinig voor een RPG imo
Assassins Creed 2 heb ik in 6 uur uitgespeeld (nee niet alleen het hoofdverhaal gevolgd), is ook veeeel te kort naar mijn idee.

Ik heb Fable III gisteren gehaald en ik moet zeggen dat het wel mooi is, het is in ieder geval een stuk ruimer opgezet.

Maar: ben nu met een side quest bezig, The game, Save the princess. Volgens mij moet ik richting 1 of andere toren lopen (daar sta ik voor in ieder geval) maar ik kan daar helemaal niks.

Iemand een idee?

[Voor 33% gewijzigd door NLRev0lution op 30-10-2010 14:14]

PSN/XBL/Steam: NLRev0lution | twitch.tv/nlrev0lution

• mat.hi.as
spoiler:
Dat is een sidequest waarmee je inderdaad naar dat kasteel moet lopen. Er staat een mannetje (kartonnen figuurtje) voor een hek, daarmee moet je praten. Dan gaat het hek openen, en als je richting het kasteel loopt, moet er iets triggeren waardoor het kasteel 'evil' wordt, en er wolven komen. Pas als die allemaal dood zijn, gaat de deur open en kan je verder. Waarschijnlijk zit je bij die wolven, en zit er eentje ergens achter oid.

• v8power67
  • Laatst online: 00:49

v8power67

Psn: Mausosaurus

spel is in mijn ogen geniaal, heb nooit een fabel gespeeld maar heb hem al een week en vermaak me meer dan uitstekend met deze game. eerst keer wou ik hem alleen even testen, en ineens had ik er al 8 uur opzitten in 1 dag!! :P heb er nu denk ik al 20 uur inzitten en nog steeds niet uitgespeeld en vermaak me prima. graphics zijn niet super mooi maar oog voor detail is bizar. en die zon door de bomen !!! ultiem!!
ga weer lekker verder ermee nu ;)

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• NLRev0lution
mat.hi.as schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 16:55:
spoiler:
Dat is een sidequest waarmee je inderdaad naar dat kasteel moet lopen. Er staat een mannetje (kartonnen figuurtje) voor een hek, daarmee moet je praten. Dan gaat het hek openen, en als je richting het kasteel loopt, moet er iets triggeren waardoor het kasteel 'evil' wordt, en er wolven komen. Pas als die allemaal dood zijn, gaat de deur open en kan je verder. Waarschijnlijk zit je bij die wolven, en zit er eentje ergens achter oid.
alles al gedaan, denk dat ik maar opnieuw begin.. dag 9 uur speeltijd :(:p

• mat.hi.as
Wat gebeurd er als je aan een andere quest begint, of als je ergens anders heen teleporteert? Ik denk trouwens dat dat allebei niet kan, maar je kan het proberen. Anders is het echt zonde dat je overnieuw moet beginnen denk ik, want ik ben het ondertussen wel zat om met iedereen vriendjes te worden :P

• NLRev0lution
Het is opgelost! join een sessie van een vriend, save je game daar. ga dan terug naar je eigen game en je kan weer verder. Omdat het algemeen bekend is dat het gebeurt: ben nu koning geworden :D (ong. 12 uur gespeeld)

• LinuX-TUX
LinuX-TUX schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 10:00:
Hier een depressieve aanhanger :'(

Had een pre-order uitstaan bij een winkel voor de COLLECTORS edition, gisteravond op weg naar de universiteit krijg ik een belletje "ja uh, wegens overweldig*blablablabla* is er niet meer"

... Is er niet meer -O- ? Ik bestel hem vooruit, ze leggen m'n spel in de schappen en om een uurtje of 6 denken ze, hee, kijk, deze meneer had gevraagd om hem vast te houden....AAAAAAAAAAA.

Vriendin zou hem op gaan halen, heeft ze gedaan, normale versie :'(

Afijn, gaat om het spel zelf, heb ik me gister mezelf mee in slaap gehuild :Y)

Morgen maar even voor gaan zitten, heb gister wel een sneak peak gedaan, moet nog even wennen aan de nieuwe manier van communicatie/interactie met andere personen. Vond het in 2 toch net wat vlotter / directer, nu zitten er fade-in/outs bij...duurt te lang. MAAAAR praten met de hond is wel cool.
Gisterochtend om 11:15 een telefoontje gemist, om half 4 's middags even terug gebelt. Waren de jongens van GameStart (Schiedam), ze hadden onverwachts toch nog 2 binnen gekregen. Initiele levering hadden ze ook minder Collector Items binnen gekregen dan dat ze bestelt hadden, ze worden dus heel mondjesmaat uitgegeven. Afijn, ik mocht zonder problemen de normale in komen leveren voor de collectors item (met bijbetaling welliswaar, maar afijn) :Y)

Geluk dat ik nog niet de online content kaartje had verziekt met krasstrip :Y)

• Slaapje
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 20:48
Ik vind het toch wel een erg fijn spel. Heb nu de eerste volledige missie afgerond en een beetje rond gewandeld. De sfeer is imo gewoon top, heerlijke wereld om in rond te lopen, het spel is zoals ik het nu zie wel erg makkelijk maar dat is ook wel eens lekker voor de afwisseling :)

To dare is to do

• ReCreator
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Ik heb zaterdag een paar uurtjes gedaan en gisteren ook nog. Na 10 uur was ik klaar met de mainquest, en een paar sidequests. Erg vet spel, met leuke twists zoals we gewend zijn.
Ging trouwens in het eindgevecht voor het eerst dood... dag achievement! Jammer, volgende keer beter.

De reden dat het spel zo kort is snap ik nu ook wel. Je wilt hem eigenlijk minimaal 3x uitspelen. Ik ga nu eerst verder met alle sidequests, en tussendoor ga ik een nieuw spel beginnen waarbij ik hele andere keuzes maak.

spoiler:
Alles goed kiezen en beloftes nakomen is uiteindelijk ook niet het beste!

[Voor 9% gewijzigd door ReCreator op 01-11-2010 08:43]

• uchiha tijntje
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23:48

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

ReCreator schreef op maandag 01 november 2010 @ 08:41:
Ik heb zaterdag een paar uurtjes gedaan en gisteren ook nog. Na 10 uur was ik klaar met de mainquest, en een paar sidequests. Erg vet spel, met leuke twists zoals we gewend zijn.
Ging trouwens in het eindgevecht voor het eerst dood... dag achievement! Jammer, volgende keer beter.

De reden dat het spel zo kort is snap ik nu ook wel. Je wilt hem eigenlijk minimaal 3x uitspelen. Ik ga nu eerst verder met alle sidequests, en tussendoor ga ik een nieuw spel beginnen waarbij ik hele andere keuzes maak.

spoiler:
Alles goed kiezen en beloftes nakomen is uiteindelijk ook niet het beste!
Ik wilde ook die achievement hebben... Dus iedere keer had ik 15 potions ofzo bij me :P. Vind het ook een erg leuk spel. Heb er nu redelijk veel tijd in zitten. Heb de mainquest uitgespeeld. Vond het leuk hoe ze de keuzes hebben uitgewerkt aan het einde van het spel. Nu op zoek naar alle collectibles... Met name dat wapens verzamelen is wat minder, aangezien je die gewoon nooit in je uppie kan halen... Je moet ruilen via xbox live. Ik heb er op dit moment een redelijk aantal. Zodra ik het maximale heb (26 naar mijn weten), zal ik ze hier posten en wellicht kunnen we dan samen alle wapens verzamelen :)

Gamertag: VAS taijyn

• pclinde

pclinde

Pom-The-Pug-Lover

Ik heb hem helemaal uitgespeeld nu met achievements bezig ;D Zaterdag om half 4 heb ik hem uitgespeeld. Ik heb trouwens wel die achievement zonder 1x k.o te gaan :D Kwam ik pas achter toen ik hem uitspeelde had ook nooit extra potions gekocht.

• mat.hi.as
Kloteachievement. Net ook voor het eerst doodgegaan, was niet aan het opletten. Altijd genoeg potions bij me etc. Pfft, beetje jammer.

Edit; nog iets van 10 ugly enemies doodmaken, dan heb ik alle extra's op mn Casanova :)

[Voor 25% gewijzigd door mat.hi.as op 01-11-2010 12:53]

• ReCreator
  • Niet online

ReCreator

-geen-

pclinde schreef op maandag 01 november 2010 @ 12:16:
Ik heb hem helemaal uitgespeeld nu met achievements bezig ;D Zaterdag om half 4 heb ik hem uitgespeeld. Ik heb trouwens wel die achievement zonder 1x k.o te gaan :D Kwam ik pas achter toen ik hem uitspeelde had ook nooit extra potions gekocht.
Ik kwam er ook pas achter nadat ik hem had uitgespeeld... anders had ik wel iets meer eten meegenomen. Maar goed, komt de volgende keer wel, dan speel ik sowieso anders, want had nu nog dezelfde wapens als waarmee je begint, en had niet alle krachten geupped, wilde gewoon zsm klaar zijn.

Misschien begin ik nu wel een nieuw karakter waarmee ik voor de achievements ga :) meteen vanaf het begin anders aanpakken.

• pclinde

pclinde

Pom-The-Pug-Lover

ReCreator schreef op maandag 01 november 2010 @ 13:39:
[...]

Ik kwam er ook pas achter nadat ik hem had uitgespeeld... anders had ik wel iets meer eten meegenomen. Maar goed, komt de volgende keer wel, dan speel ik sowieso anders, want had nu nog dezelfde wapens als waarmee je begint, en had niet alle krachten geupped, wilde gewoon zsm klaar zijn.

Misschien begin ik nu wel een nieuw karakter waarmee ik voor de achievements ga :) meteen vanaf het begin anders aanpakken.
Misschien een keer online samen achievements verzamelen :D?

• NLRev0lution
Heb het spel gisteren ook uitgespeeld. inderdaad vermakelijk maar het er wel even de pest in toen ik vast zat... zal in mijn volgende vakantie wel is even starten met het halen van achievements.
Nu ik bovenstaande lees heb ik de achievement ook niet gehaald (0 x dood/KO) jammer jammer...

• mat.hi.as
Hmm, niet leuk. Zojuist uitgespeeld, maar ik heb alle mogelijke moeite gedaan om genoeg geld te hebben om het leger groot genoeg te maken. Ik heb echt af en toe slechte beslissingen genomen, om maar genoeg geld te hebben. Dat had ik ook, de schatkist + personal samen, maar ik vanaf dag 112 ofzo kon ik niks meer doneren, waardoor ik niet iedereen heb gered, en dus de achievement niet heb. Dan maar een compleet slechte run, en iedereen doodmaken :)

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

mat.hi.as schreef op maandag 01 november 2010 @ 22:51:
Hmm, niet leuk. Zojuist uitgespeeld, maar ik heb alle mogelijke moeite gedaan om genoeg geld te hebben om het leger groot genoeg te maken. Ik heb echt af en toe slechte beslissingen genomen, om maar genoeg geld te hebben. Dat had ik ook, de schatkist + personal samen, maar ik vanaf dag 112 ofzo kon ik niks meer doneren, waardoor ik niet iedereen heb gered, en dus de achievement niet heb. Dan maar een compleet slechte run, en iedereen doodmaken :)
Ik heb tijdens mijn king zijn 1 slechte beslissing genomen die me anders echt teveel geld zou kosten. Ik had een erg groot vastgoed imperium opgebouwd waarbij ik ruim 150k ofzo per tick binnenhaalde, dus had niet zo heel veel problemen om het benodigde geld binnen te halen. Dit met name door alle prijzen gewoon op high of highest te zetten. Als ik voornamelijk beslissingen neem die geld kosten, moet dat geld ook ergens vandaan komen natuurlijk...

• rgarretsen
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 20:32
Zelf nu ook 2x uitgespeeld, 1ste maal gewoon zonder al te veel op te letten zodat ik voor me 2e char weet wat ik allemaal moet doen.

Leuk spel!

Alleen met me 2e char had ik genoeg geld om iedereen te redden maar omdat ik ff niet oplette kon ik dit niet meer in de schatkist donaten en hij kent maar 1 save point helaas :)

Dan maar weer een 3e char maken.

Enige irritante wat ik nu wel vind is dat als je huizen koopt je ze moet repareren, zeker als je 6.500.000 bij elkaar wil sparen zul je dus 1x of 2x in het spel alle huizen moeten repareren zodat je huur blijft ontvangen.

Tip, repareer voordat je verkoopt, de kosten voor repairen zijn lager dan de increase in verkoop waarde.

Als je alles goed wil doen met dit spel (heb ik het nog niet eens over wapens verzamelen en demon doors) ben je echt gewoon minstens de driedubbele tijd kwijt.

Omgevingen zijn weer geweldig en de muziek geeft echt sfeer en er is weer genoeg humor aanwezig voor de oplettende speler.

Vanavond weer opnieuw beginnen met een 3e char. (bedenk me ook net dat ik nooit huizen nieuw interieur heb gegeven, dat doet ook de waarde stijgen).

PSN: RONALD_Oo

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Ik wil deze week het overgrote deel van de achievements binnen harken, dus met name verzamelen van keys, vinden van gnomes, vinden van boeken, etc. Ben al een flink eind op weg. Nog 10 gnomes en 10 sleutels ofzo. Dan heb ik ook genoeg om de laatste kist on the road to rule te openen. Moet nog 80 'credits' verzamelen.

Dan maar eens gaan zitten voor het verzamelen van alle wapens en kleding. Is er iemand gestart als vrouwelijke character? Zodat we wat kleertjes kunnen ruilen :+

Edit: wat ik wel wat jammer vind is de map. Die is te globaal en geeft niet je eigen positie weer, waardoor het soms even zoeken is naar een bepaalde cave...

[Voor 14% gewijzigd door uchiha tijntje op 02-11-2010 13:48]

• mat.hi.as
Die hele map is wel jammer ja. Ook niet gedetailleerd genoeg enzo. Zo dacht ik bij Mistpeak valleys dat de monorail rechtsonderin was, maar dit is dus helemaal niet het geval :P Maar agh, er zijn ergere dingen.
Wat zeg je dat rustig, dat je doel met je tweede character verpest is :P

spoiler:
Moet je trouwens voor de achievement Henry VIII pas trouwen met 6 mannetjes/vrouwtjes als je koning bent, of kan dat ook al daarvoor?

[Voor 46% gewijzigd door mat.hi.as op 02-11-2010 15:39]

• mr_scruffy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 26-04-2015
Aah wat een heerlijk spel weer. Doe al lekker lang over mijn 1ste char. Ben ook zeker niet van plan om de main quest snel uit te spelen. Te veel te doen O+ .

Welk nut heeft het om de prijzen in winkels of huurprijzen te verhogen/verlagen? (afgezien van meer verdienen :z )

• mat.hi.as
Good or evil, uiteraard.

• mr_scruffy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 26-04-2015
Ja dat ook uiteraard. Maar heeft het een verder effect op de huizenprijzen/winkelprijzen o.i.d.? Lijkt mij dat een waarde van een kraam of kwaliteit van goederen beinvloedt worden door de winsten die het maakt. of dat je door de huur te verhogen er meer bedelaars er in de regio rondlopen. Of blijft het beperkt tot een simpele good en evil en meer geld in de pocket?

• mat.hi.as
Dat heb ik niet uitgeprobeerd. Ik ben te lui om bij ieder huis/winkel die ik koop de prijs te veranderen, ik vind het al jammer dat er geen knopje, 'repair all' is. Ik denk eigenlijk dat het er niet is, aangezien dit best wel goed mooie candy is, en dus wel zou worden gepromote.

• Iusedto
  • Laatst online: 19:09
Ben nu een paar dagen bezig en vind dit dus werkelijk een van de leukste games die ik de afgelopen jaren gespeeld hebt.
Deze komt na de X-com serie, Myth 2 , Fallout 1 en 2, Max Payne en Demon Souls in mijn mijn all time favorites list.

Nog nooit een Fable game gepseeld maar deze is heerlijk. Veel humor, heel veel "verborgen" humor waarvoor je waarschijnlijk wat ouder moet zijn.
Ben me gek aan het questen, fetchen en wat al niet meer en de main quest lijn kan me bijna gestolen worden.
Hoop dat ik deze game nooit uitspeel want ik wil niet meer weg :)

FUMES et CARNES

• Cobiwan
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
hmm je maakt de prijzen van winkels even hoog, doet ze weer omlaag en alle winkeliers haten je alsnog :P

• lockie1978
Sj44k13 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 12:58:
hmm je maakt de prijzen van winkels even hoog, doet ze weer omlaag en alle winkeliers haten je alsnog :P
spoiler:
haha ah jo, zolang ze maar blij met je zijn als je eenmaal koning bent :P dan zijn ze denk ik best blij met je personal funds :-)

• mat.hi.as
spoiler:
Hoewel het veel belangrijker is wat voor keuzes je maakt voor het gebied. Zo had ik slecht gekozen voor Aurora, omdat het me teveel kostte (1.2 miljoen ofzo?), en dat had ik toen nog echt niet :P. Maar iedereen in Aurora haatte me, ook al deed ik allemaal quests en maakte vriendjes etc, niks hielp echt. Alleen de mensen waarmee ik ging dansen werden wat blijer, maar om nou 100 keer wat te gaan fetchen...

Nu wilde ik nog wat zeggen, maar ben het vergeten

• DennZo
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 29-01-2012
Hmm, op het einde toch een beetje te simpel. Ik heb het dan over de keuzes die je moet maken. Ik kon iedereen pleasen omdat ik serieus een fortuin gespaard had (25mln). Hoefde dus niet echt mijn keuzes te overwegen, terwijl dat volgens mij juist wel de intentie van de keuzes is?

• mat.hi.as
Tsjah, door dat fortuin was het inderdaad een eitje. Zeker als je het spel snel doorloopt, kan je never nooit goed zijn en iedereen redden. Helaas krijg je precies dezelfde keuzes met hetzelfde geldbedrag wanneer je alles hebt lopen opsparen, waardoor dat een stuk makkelijker is.

Als je evil speelt, kan je dan het benodigde geldbedrag verzamelen door alle slechte dingen te kiezen?

• ArgantosNL
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 23-09 14:24
mat.hi.as schreef op woensdag 03 november 2010 @ 23:11:
Tsjah, door dat fortuin was het inderdaad een eitje. Zeker als je het spel snel doorloopt, kan je never nooit goed zijn en iedereen redden. Helaas krijg je precies dezelfde keuzes met hetzelfde geldbedrag wanneer je alles hebt lopen opsparen, waardoor dat een stuk makkelijker is.

Als je evil speelt, kan je dan het benodigde geldbedrag verzamelen door alle slechte dingen te kiezen?
Als je evil bent trek je zo veel mogelijk geld uit de schatkist en laat idereen maar lekker doodgaan })

heeft iemand anders die chickenbane uit die kist in je personlijke schatkamer gebruikt?

• nFo
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 24-09 06:29
Maar hoe veel miljoen heb je ongeveer nodig om iedereen happy te maken ?
Ben nu de princess van het kasteel. *O*
Ik heb nu ongeveer 11 miljoen dacht ik.

Oh ja, en hoe val nou af dan ? Want weight staat nog steeds dik in het rood ? -O-

• lockie1978
Volgens mij kom je met de 10 miljoen gold een heel end :-)

• ArgantosNL
nFo schreef op donderdag 04 november 2010 @ 11:55:
Maar hoe veel miljoen heb je ongeveer nodig om iedereen happy te maken ?
Ben nu de princess van het kasteel. *O*
Ik heb nu ongeveer 11 miljoen dacht ik.

Oh ja, en hoe val nou af dan ? Want weight staat nog steeds dik in het rood ? -O-
rood is laag groen is hoog.

je bent dus als zo licht als het kan :+

• estorino
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 16:15
Ik heb hem sinds vorige week in huis, maar pas 2u gespeeld. Ik had gisteren twee tentamens, die zijn nu achter de rug, dus dit weekend ga ik er lekker veel uren in stoppen, zin in! :) Fable 2 is een van mijn all-time favoriete 360 games, dus dat komt wel goed.

https://www.strava.com/athletes/10490675

• nietsissimpel
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 05-01-2013
Beste tweakers en fable fans,

Ik heb nog nergens hier iets over gevonden, dus hoopte ik dat jullie mede-tweakers meer informatie kunnen bieden. Na vele Fable III intervieuws gehoord te hebben was ik nieuwsgierig naar het 'Create your own weapon idea'. Ik was ook redelijk tevreden met mijn wapen, maar ik vroeg me nu af, wat zijn de andere mogelijkheden?

Sinds enkel het 'Hero weapon' enige uitleg geeft over zijn uiterlijk, kopieer ik dat maar even. (Al is het meer uit het hoofd, sinds ik het verhaal weer opnieuw ben begonnen.)

-After killing so many hollow men, your hilt has become slighly boney.
-Because you killed so many Mercaneries, your weapon has a metalic shine.

En de andere ben ik al vergeten O-)

Maar, wat zijn jullie al tegengekomen? Want ik vond niet altijd het lemmet goed samenging met het gevest.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Nah, achievementhoer die ik ben wil ik toch de 1000 van 1000... Gezien met name de achievements voor het verzamelen van alle legendary wapens op basis van geluk is (je krijgt er max 26 random per playthrough) bij deze het verzoek om te kijken of we met de tweakers samen wel alle 50 bij elkaar krijgen, zodat we ze allemaal bij iemand kunnen verzamelen en dan verder kunnen delen, zodat iedereen de achievement kan krijgen... :)

Ik heb de volgende wapens (dikgedrukt)

Swords

Avo's Lamentation
Beadle's Cutlass
The Casanova
The Love Sword
The Merchants Bodyguard
Mr Stabby
Really Sharp Pair of Scissors
Slimquick
Souldrinker
The Splade
The Swing Sword
Thunderblade

Hammers

Aurora's Shield
Dragonebone Hammer
Faerie Hammer of the Moon King
Hammer of Wilmageddon

Jack's Hammer
Lunarium Pounder
Mallet's Mallet
Scythe's Warhammer
Sorrow's Fist
Tannar's Glory
The Tenderiser
Trollblight
The TYPO

Pistols

The Barnumificator
Bloodcraver
The Bonesmasher
Briar's Blaster
Chickenbane
Desert Fury
Dragonstomper .48
Gnomewrecker
Holy Vengeance

The Ice Mainden
Mirian's Mutilator
Reaver Industries Perforator
Tee Killer Shooter

Rifles

Arkwright's Flintlock
Defender of the Faith
The Equaliser
Facemelter
The Hero's Companion
Marksman 500
Ol' Malice
The Sandgoose
Scattershot
The Shrieking Pilgrim
Simmons's Shotgun
Skorm's Justice
Swift Irregular

Dus als mensen zich geroepen voelen om de achievement te halen, dan kunnen we in ieder geval een lijstje maken met wie welke wapens heeft :+

Edit:

En ik moet nog de volgende 2 outfits hebben:

Queen's Suit (5 Items)
Women's Masquerade Suit (6 Items)
Chef's Hat (1 Item)

Dus als iemand die heeft en even voor een paar minuutjes kwijt wil :P

Edit 2: Heb nu 27 wapens. Dus komen er steeds wat meer bij :)

[Voor 7% gewijzigd door uchiha tijntje op 06-11-2010 12:11]

• DennZo
  • Laatst online: 29-01-2012
Swift Irregular
Thunderblade

Deze heb ik sowieso, want dat zijn mijn main wapens die ik full gemaxt heb.
Anderen moet ik nog even kijken. Zijn trouwens wel 2 ideale wapens volgens mij.
Swift heeft +/- een power van 96 als je 'm helemaal upgrade.

EDIT: Iemand interesse om co-op te spelen? Dat moet namelijk wil je zo'n muur passeren.

[Voor 15% gewijzigd door DennZo op 04-11-2010 22:19]

• lockie1978
haha gister toch wel de grappigste bug tegengekomen in tijden... (of is het de koningin die vreemd gaat??)

ik een vrouw ontmoet en versierd toen ik koning was en uiteraard het bed in gedoken, wat denk je? ik blank, zij blank en een donker kind :-)

• Deurdouwer
  • Laatst online: 16:49

Deurdouwer

XBL: Deurdouwer

Goed initiatief om die Legendary Weapons te ruilen. Ik zal eens moeten kijken welke wapens ik zelf heb (nog niet veel, heb het spel nog niet uit en heb dus ook nog niet echt de moeite genomen om op verkenning uit te gaan). Zodra ik alles uit heb gespeeld ga in rond neuzen om alle collectibles te krijgen.

En ja hoor, als iemand co-op wil spelen (voor de achievements :P of voor de lol) dan mag je me altijd toevoegen.

Ik douw en kom er deur.

• ArgantosNL
Kan iemand misschien in de TS een lijst zetten met de mensen die dit spel spelen.
en eventueel een wapenlijst met wie welke wapens heeft? misschien wel handig voor het ruilen.

Heeft btw iemand al eens wapens geruilt met iemand, verdwijnd het wapen dan uit je persoonlijke inventory. Dat zou betekenen als je alle wapens wil hebben dat je enkel alleen de wapens kan ruilen die in de shops te krijgen zijn.

edit:

ik moet nog een heel stel goude en zilvere sleutels om wapens te verzamelen en een lijst te maken met de wapens die ik heb.

[Voor 14% gewijzigd door ArgantosNL op 05-11-2010 11:32]

• osmosis
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 24-09 12:53
sinds kort heb ik deze game ook.
en wat een toffe game zeg ! sommige momenten lig ik me dubbel. wat een droge zooi :P
daarnaast vind ik ook dat in deze game de quests erg leuk zijn !
ze hebben in iedergeval heel veel tijd gestoken in die kleine dingetjes die het net even extra leuker maken.

dit is toch één van de beste games die ik sinds tijden gespeeld heb =D
andere keren dat ik zo vol was van een game : hl1 , maxpayne 1 &2 , gta3 , red alert 2 , oblivion
komt dus sowieso in me top 5

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Heb nu alle achievements behalve de wapens en kleren. Volgens mij kun je kleren ruilen als je getrouwd bent ofzo? Want anders zie ik niet precies hoe je kleren kunt ruilen? Iemand een idee?

Want heb nu alleen geen zin/tijd meer om nu door het spel te rushen als vrouw... Zeker niet nu black ops dinsdag komt :P. Dus voeg me maar toe: VAS taijyn.

De wapens die ik op dit moment heb staan een paar posts hierboven. Ik zal in de loop van dit weekend nog wel meer guns verzamelen via de shops van andere spelers.

[Voor 4% gewijzigd door uchiha tijntje op 06-11-2010 14:05]

• vlutje
  • Laatst online: 14-05 21:53
Had het spel zelf (main quests) in minder dan 8 uur uitgespeeld, viel me erg tegen, had zelf maar 1 of 2x last van een bug, maar was me veel te easy, dan opnieuw opstaan vind ik maar niets, maakt het veel te makkelijk

• Kaasje123
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 24-09 08:50
uchiha tijntje schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 13:49:
Heb nu alle achievements behalve de wapens en kleren. Volgens mij kun je kleren ruilen als je getrouwd bent ofzo? Want anders zie ik niet precies hoe je kleren kunt ruilen? Iemand een idee?

Want heb nu alleen geen zin/tijd meer om nu door het spel te rushen als vrouw... Zeker niet nu black ops dinsdag komt :P. Dus voeg me maar toe: VAS taijyn.

De wapens die ik op dit moment heb staan een paar posts hierboven. Ik zal in de loop van dit weekend nog wel meer guns verzamelen via de shops van andere spelers.
Jij bent er dus ook nog steeds niet achter hoe je kleren moet ruilen? (We hebben een kind samen Anna ;) )

Ik kan nergens vinden hoe je kleren ruilen moet. Overigens staat er bij de weapons specifiek dat ze niet allemaal in jouw wereld verschijnen bij de kleren niet dus ik vermoed toch op 1 of andere manier dat je ze zelf moet vinden.

Beetje nare achievements zijn dit. Ook teveel verzamel achievements naar mijn smaak en omdat ik zo stom ben geweest niet te noteren welke boeken ik al opgepakt heb weet ik me god niet meer welke ik nog moet hebben. En ik heb geen zin om heel albion weer te moeten doorkruisen. Ik denk dat ik het maar bij 900 punten laat :+

[Voor 13% gewijzigd door Kaasje123 op 06-11-2010 22:01]

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Kaasje123 schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 21:56:
[...]
Jij bent er dus ook nog steeds niet achter hoe je kleren moet ruilen? (We hebben een kind samen Anna ;) )

Ik kan nergens vinden hoe je kleren ruilen moet. Overigens staat er bij de weapons specifiek dat ze niet allemaal in jouw wereld verschijnen bij de kleren niet dus ik vermoed toch op 1 of andere manier dat je ze zelf moet vinden.

Beetje nare achievements zijn dit. Ook teveel verzamel achievements naar mijn smaak en omdat ik zo stom ben geweest niet te noteren welke boeken ik al opgepakt heb weet ik me god niet meer welke ik nog moet hebben. En ik heb geen zin om heel albion weer te moeten doorkruisen. Ik denk dat ik het maar bij 900 punten laat :+
Ehm, de boeken zijn makkelijk af te vinken. Je hebt vast wel een lijst met alle boeken die er zijn in Albion. In de library kun je alle boeken vinden met titel die je al hebt. Dus die kun je dan ook meteen afvinken :).

Edit: ik lees toch echt iedereen praten over het ruilen van kleren, maar kan gewoon niet vinden hoe men dat doet... Wapens, geld, meubels, etc, das geen probleem, maar kleren :S

Gevonden! :), Bij wapens, maar dan met LB en RB wisselen naar kleding.... Maar moet nog steeds een chefs hat vinden, want die is het meest zeldzaam.... Verder dus nog de queen en masquerade ding....

[Voor 14% gewijzigd door uchiha tijntje op 07-11-2010 00:05]

• Kaasje123
uchiha tijntje schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 23:11:
[...]

Ehm, de boeken zijn makkelijk af te vinken. Je hebt vast wel een lijst met alle boeken die er zijn in Albion. In de library kun je alle boeken vinden met titel die je al hebt. Dus die kun je dan ook meteen afvinken :).

Edit: ik lees toch echt iedereen praten over het ruilen van kleren, maar kan gewoon niet vinden hoe men dat doet... Wapens, geld, meubels, etc, das geen probleem, maar kleren :S

Gevonden! :), Bij wapens, maar dan met LB en RB wisselen naar kleding.... Maar moet nog steeds een chefs hat vinden, want die is het meest zeldzaam.... Verder dus nog de queen en masquerade ding....
Als je ooit de chefshat gevonden hebt laat het mij maar weten dan geef ik je de queens en masquerade kledingonderdelen (zolang ik ze daarna natuurlijk terugkrijg :P )

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Kaasje123 schreef op zondag 07 november 2010 @ 13:01:
[...]

Als je ooit de chefshat gevonden hebt laat het mij maar weten dan geef ik je de queens en masquerade kledingonderdelen (zolang ik ze daarna natuurlijk terugkrijg :P )
Ik ga nu weer ff proberen om hem te krijgen.... Echt jammer dat het vinden van die chef hat zo random moet zijn. Daarnaast zijn al mijn chefs straight... dus kan ook niet met ze trouwen :+

• Pkunk
  • Laatst online: 23-09 21:51
Iemand enig idee waarom alle villagers mij haten? Ik doe alleen brave dingen, de huur van al m'n huizen staat op medium. Ik draag de Queen outfit en heb het hero sword.. De interwebs zeggen dat het waarschijnlijk een glitch is

Hallo met Tim

• Kaasje123
Pkunk schreef op zondag 07 november 2010 @ 17:22:
Iemand enig idee waarom alle villagers mij haten? Ik doe alleen brave dingen, de huur van al m'n huizen staat op medium. Ik draag de Queen outfit en heb het hero sword.. De interwebs zeggen dat het waarschijnlijk een glitch is
Geen idee. Om 1 of andere rede haten de mensen in Bowerstone market mij. Ik heb nooit iemand gekilled alle huurprijzen staan op normal en ik heb alleen maar de goede keuzes gemaakt. Nu ik het spel uit heb en als koningin alle goede keuzes gemaakt heb staan ze allemaal op neutral bij mij terwijl overal waar ik anders kom ik frienships met de bewoners heb. Zal wel 1 of andere bug zijn inderdaad. Niet dat het nu nog wat uit maakt overigens. Zodra je het spel uit hebt gespeeld kan je toch niet zoveel meer doen behalve nog wat achievements proberen te scoren.

• FreqAmsterdam
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 00:51
Ik heb hem al uitgespeeld. Vond het zwaar tegenvallen. Het is te makkelijk, te kort, geen boeiend verhaal en onlogisch.

Ik had geen idee dat ik tegen de 'final boss' aan het vechten was. Hij was zo makkelijk dat ik dacht, nee dit kan het einde nog niet zijn. Bovendien was ik nog helemaal niet zo lang bezig met het spel. Ook vind ik het een beetje raar dat alle moraal goede keuzes geld kosten en alle moraal slechte keuzes geld opleveren.

Grafisch is het ook niet bijzonder (dat boeit me niet heel erg maar ach, het zijn nu alle nadelen die zich opstapelen). De quests zijn repetitief (nouja, zoveel quests zijn er ook weer niet). Geld krijgen gaat veel te makkelijk en de jobs zijn totaal niet boeiend.

Wat een dom spel zeg. Misschien een veredelde dc voor deel 2 maar zeker geen standalone game.

Diep triest. |:(

[Voor 19% gewijzigd door FreqAmsterdam op 08-11-2010 15:33]

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Toch apart dat smaken zoveel kunnen verschillen :) Vond het een van de leukere en vermakelijke games van afgelopen tijd :).
FreqAmsterdam schreef op maandag 08 november 2010 @ 15:31:
Ik had geen idee dat ik tegen de 'final boss' aan het vechten was. Hij was zo makkelijk dat ik dacht, nee dit kan het einde nog niet zijn.
Gezien het feit dat het hele spel gewoon makkelijk is kon je dit wel enigszins verwachten. En als je het verhaal bekeek kon je toch wel afleiden dat het de final boss was?
FreqAmsterdam schreef op maandag 08 november 2010 @ 15:31:
Bovendien was ik nog helemaal niet zo lang bezig met het spel.
Heb je enkel de mainstory line gespeeld of ook sidemissies gedaan? :P Want na het afronden van sidemissies, krijg je nog meer sidemissies, etc. etc.

• FreqAmsterdam
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 00:51
Ja, het viel misschien wel te verwachten maar het eindigde gewoon zo abrupt. Ik had verwacht dat er nog een heel gedeelte kwam waarin je de duisternis zou bevechten maar dat was dus maar een heel klein stukje. Nadat ik de final boss in een minuut had verslagen was ik dan ook verbaasd dat het al afgelopen was.

Ik heb wel wat sidequests gedaan ja. Maar op een gegeven moment had ik geen zin meer. Erg gek allemaal, met Fable 2 heb ik me een stuk langer kunnen vermaken.

• Kaasje123
FreqAmsterdam schreef op maandag 08 november 2010 @ 16:31:

Ik heb wel wat sidequests gedaan ja. Maar op een gegeven moment had ik geen zin meer. Erg gek allemaal, met Fable 2 heb ik me een stuk langer kunnen vermaken.
Dat is inderdaad gek want sommige nadelen die je opnoemt zoals het makkelijk aan geld komen was bij deel 2 volgens mij nog veel erger omdat geld ook binnenkwam als je niet speelde.

Achja het was inderdaad erg makkelijk allemaal. Zelfs de niet 1 keer af gaan achievement was een eitje, maar desondanks heb ik me enorm vermaakt met dit spel. :) Humor was geweldig en de sfeer vond ik toch erg goed dankzij de mooie omgevingen en mooie luchten. :)

• HanslH
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 16-09 12:17
Uitgespeeld. Stephen Fry rules! Nog eens spelen maar dan alle evil keuzes maken :)
Grootste frustratie : gnomes zoeken in mistpeak valley.
Grootste meevaller : verslaan van quest end-bosses.
Al dat geneuzel van relaties aangaan, kinderen krijgen en huizen meubileren vind ik maar niks. Geen f****ing "the sims" voor mij ;P

Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8

• CptMeatball
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 17:40
Geweldig spel maar de Co-op is verschrikkelijk overrated. Maak een goede co-op of maak er geen. Wat heeft een co-op voor nut als er bij de Guest-speler geen quest progress wordt opgeslagen. Heb je heel het spel co-op uitgespeeld kan je alsnog alles opnieuw doen. Ook shops die je als guest niet kan gebruiken, Lionhead snapt gewoon niet hoe ze een goede Co-op moeten maken.

Mijn V&A Advertenties!

• Slaapje
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 20:48
Hmm eerste deel vond ik erg leuk, daarna begon ik de interesse te verliezen. Toch maar uitgespeeld en het einde vond ik echt heel slecht. Jammer

To dare is to do

• NLRev0lution
Iusedto schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 23:15:
Ben nu een paar dagen bezig en vind dit dus werkelijk een van de leukste games die ik de afgelopen jaren gespeeld hebt.
Deze komt na de X-com serie, Myth 2 , Fallout 1 en 2, Max Payne en Demon Souls in mijn mijn all time favorites list.

Nog nooit een Fable game gepseeld maar deze is heerlijk. Veel humor, heel veel "verborgen" humor waarvoor je waarschijnlijk wat ouder moet zijn.
Ben me gek aan het questen, fetchen en wat al niet meer en de main quest lijn kan me bijna gestolen worden.
Hoop dat ik deze game nooit uitspeel want ik wil niet meer weg :)
probeer dan ook deel 1 en deel 2 van Fable :), vooral deel 2.

Greets

• Rik027
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 23-09 20:09
Voor mensen die last hebben van de glitch dat Jasper niet meer praat: ik denk dat ik gevonden heb waarom niet. Bij mij praatte ie ook niet meer, maar toen ik de armory in liep begon hij ineens midden in een zin te praten. Blijkbaar had hij de zin in de armory niet afgemaakt en zei ie daarom niks meer ofzo. Heel vreemd...

XBL: Sgt Rik NL

• rusteloos
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 29-10-2012
Beste Fablings,

Kan iemand mij uitleggen wat de Co-op in Fable III inhoud?
Het is me na het lezen van een aantal reviews nog niet helemaal duidelijk.
Ik speel weinig games en als ik speel doe ik dat samen met mijn vriendin.
Inmiddels hebben we samen Resident evil 5, Fairytale Fights & Borderlands gespeelt.
Kan je in Fable III samen de single player content spelen (van begin tot eind)
Zoja hoe moet ik dat zien want volgens mij wordt splitscreen niet ondersteunt. Is de 2de speler een volwaardig speler, hoe zit dat met levelen (als je überhaupt leveled) ?
Bedankt!

SPECS: Intel Core i8-1080 @ 8 x 6666MHz, 12GB DDR3-3200, 3DFX DOOVOO 7, GTX-ultra-CrossDressed 4GB, Aureal Vorte-1 A3D, 2x WD T-Rex SSD 1TB RAIDX, 80" Samsung 1200HZ UHDV 3D AMOLED-HYBRID, Apple iDon't, Windows PX Pro SP3

• Hari-Bo
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 15:38

Hari-Bo

F5 addict

Heeft er iemand al trucs oid om snel geld te kunnen genereren, want ik speel nu opnieuw als 'good guy'. Maar deze keuzes voor je koningrijk zijn aan de duren kant en zit inmiddels aan een staatsschuld van 1,2 miljoen. Ik heb nu bijna alle winkels gekocht maar verdien 70k per keer.

kokenmetvuur.nl

• Rik027
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 23-09 20:09
Ik laat gewoon mijn xbox even aan om wat geld te verdienen. heb net 3 dingen op de agenda gedaan en bijna 5 miljoen in de staatskas gestort want dat had ik nog. ik krijg iets meer dan 80k per keer, heb eigenlijk alle huizen en winkels gekocht. heb denk ik 2 of 3 open staan omdat die op not for sale staan, denk dat daar nog missies voor zijn (zodat je degene die de missie start niet uit zn huis kunt zetten). Het werkt wel, ik zie wel als ik aan tekorten tegenkom met mn goeie keuzes want ben daarin nog niet ver.

XBL: Sgt Rik NL

• KingKoning
  • Laatst online: 24-09 11:55
rusteloos schreef op woensdag 17 november 2010 @ 14:21:
Beste Fablings,

Kan iemand mij uitleggen wat de Co-op in Fable III inhoud?
(...)
Co-Op houdt in principe in dat je als 2e speler een 'wereld' van een andere speler kan joinen.
Stel jij start in je 1tje een game, dan kan je vriendin (zowel local als via live) jouw wereld joinen. Jullie kunnen dan samen quests doen en eventueel zelfs trouwen en kinderen krijgen. Het blijft echter jouw wereld. Je kan de 2e speler op ieder moment kicken en opnieuw laten joinen zonder dat dit effecten heeft op jouw spelwereld. Je kan als 2e speler echter wel geld en 'guild seales' (vergelijkbaar met xp) unlocken dus het heeft wel nog enigzins nut om andere werelden te joinen. Ook unlock je gewoon achievements als je samen quests doet. Je zou dus ook gewoon de hele game co-op kunnen doen.

In de basis komt het er dus op neer dat je werelden van anderen kan joinen en hun kan helpen en/of daar geld verdienen.

wat mij echter irriteert aan local co-op is dat het geen split-screen is. Player 1 kan de camera bewegen wat voor player 2 nogal is frustraties oplevert.....
Rik027 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 18:26:
Ik laat gewoon mijn xbox even aan om wat geld te verdienen. heb net 3 dingen op de agenda gedaan en bijna 5 miljoen in de staatskas gestort want dat had ik nog. ik krijg iets meer dan 80k per keer, heb eigenlijk alle huizen en winkels gekocht. heb denk ik 2 of 3 open staan omdat die op not for sale staan, denk dat daar nog missies voor zijn (zodat je degene die de missie start niet uit zn huis kunt zetten). Het werkt wel, ik zie wel als ik aan tekorten tegenkom met mn goeie keuzes want ben daarin nog niet ver.
Ik heb zelf gister al mijn huizen verkocht en heb nu alleen nog maar businesses. Ik heb het idee dat die huizen je op de lange termijn amper geld opleveren omdat je ze constant moet repareren. En ookal zou het me iets meer opleveren, het irriteert me om ze constant te moeten repairen....

In general: Ik ben nu vlak voor het eindgevecht (nog 150 dagen ofzo, maar hij sprong van 260 naar 150...) maar tot nu toe vind ik het toch een beetje tegenvallen. Vooral omdat je zo van hot naar her kan teleporten en de wereld ook vrij klein lijkt. Vergeleken met Fable 2 mis ik gewoon een stukje exploration wat mijn insziens sowieso een essentieel onderdeel is van een RPG en mis ik specifiek ook Oakvale en die toren (Spire?) die je overigens wel op de achtergrond ziet vanuit een van de dorpjes. Misschien komt er nog wat dmv DLC maar de basis vind ik wel wat minder dan Fable 2. Het feit dat je beslissingen moet nemen als koning is leuk gevonden maar ik had graag wat minder sims-aspecten en wat meer quests en exploration gehad....

Desondanks wel een vermakelijke game hoor maar Fable 2 vond ik simpelweg beter....

• rusteloos
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 29-10-2012
KingKoning schreef op maandag 22 november 2010 @ 13:34:
[...]

Co-Op houdt in principe in dat je als 2e speler een 'wereld' van een andere speler kan joinen.
Stel jij start in je 1tje een game, dan kan je vriendin (zowel local als via live) jouw wereld joinen. Jullie kunnen dan samen quests doen en eventueel zelfs trouwen en kinderen krijgen. Het blijft echter jouw wereld. Je kan de 2e speler op ieder moment kicken en opnieuw laten joinen zonder dat dit effecten heeft op jouw spelwereld. Je kan als 2e speler echter wel geld en 'guild seales' (vergelijkbaar met xp) unlocken dus het heeft wel nog enigzins nut om andere werelden te joinen. Ook unlock je gewoon achievements als je samen quests doet. Je zou dus ook gewoon de hele game co-op kunnen doen.

In de basis komt het er dus op neer dat je werelden van anderen kan joinen en hun kan helpen en/of daar geld verdienen.

wat mij echter irriteert aan local co-op is dat het geen split-screen is. Player 1 kan de camera bewegen wat voor player 2 nogal is frustraties oplevert.....
Smokey hartelijk dank voor je input. Ik ga maar is van de week de demo downloaden (mits die er is) anders wordt even zoeken naar coop gameplay footage.

SPECS: Intel Core i8-1080 @ 8 x 6666MHz, 12GB DDR3-3200, 3DFX DOOVOO 7, GTX-ultra-CrossDressed 4GB, Aureal Vorte-1 A3D, 2x WD T-Rex SSD 1TB RAIDX, 80" Samsung 1200HZ UHDV 3D AMOLED-HYBRID, Apple iDon't, Windows PX Pro SP3

• KingKoning
rusteloos schreef op maandag 22 november 2010 @ 19:33:
[...]

Smokey hartelijk dank voor je input. Ik ga maar is van de week de demo downloaden (mits die er is) anders wordt even zoeken naar coop gameplay footage.
ja dat is denk ik makkelijker. De 'look and feel' is moeilijk te omschrijven nl. Ik heb het zelf ook met mijn vriendin gespeeld en het is wel goed te doen als je je over het cameraprobleem heen kan zetten. Persoonlijk zou ik split-screen een stuk beter vinden. Maar goed, het is in prinicpe denk ik meer gemaakt voor co-op via live dan echt local dus misschien moeten we dat als bonus zien :+

• NeoPhythe
  • Laatst online: 21-01-2011
hmmm komt dr nog een fable 3 voor de pc ? hoor ik niks meer over :(

• CHeff
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 23:47

CHeff

Allemaal gekkigheid

Als het goed is, is die nog steeds in ontwikkeling. Q1 2011 zou die wel eens kunnen uitkomen.

• EcoR
  • Registratie: juli 2008
  • Niet online
Vandaag 2e hands Fable 3 Limited Edition op de kop weten te tikken. Ben net begonnen en heb nu eindelijk ook een pistool, voelde toch een beetje kaal zo zonder wapens :). De sfeer zit er weer goed in en heb me al kostelijk vermaakt met de variant van Guitar Hero, ook al verpest ik het steeds bij 6x multiplyer. Ben benieuwd hoe dit verder gaat lopen.

• Micha_Janssen
  • Laatst online: 16-12-2010
Noisia schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 03:29:
ik ben er nu een tweetal dagen zoet mee en ik moet zeggen dat het erg leuk is. Fable 2 had meer sfeer maar de verhaallijn van Fable 3 kent wel een paar spannende momenten.

Verder spelen de keuzes een grotere rol dan in deel 1 en 2.

1 ding, main Q voltooien, werken, gearen, SIDE Q's

:P

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik vind het echt een mooi spel ik heb mijn tanden er nog niet in kunnen zetten.

ik zat bij de skip van fable, fable: lost chapters naar 2 steeds met de gedachten, "Oja! dat was dat en aar gebeurde toen dat."

Ik vond het verhaal lijn vrij mooi maar heel erg kort ik ben geloof ik langer met 1 bezig geweest dat met 2, ik vond fable 2 zijn graphics echt te mooi voor woorden. ik hoop als ik eidnelijk 3 heb dat dit niet gaat tegen vallen.

zal wel niet door de vele afbeeldingenen en Game art die ik bekeken heb .

• KingKoning
Micha_Janssen schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 13:42:
[...]

ik zat bij de skip van fable, fable: lost chapters naar 2 steeds met de gedachten, "Oja! dat was dat en aar gebeurde toen dat."
dat is precies de reden dat ik het zo jammer vind dat vooral oakvale maar ook de spire (alleen op de achtergrond) niet in 3 zitten....

• Bartaz
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 24-09 14:12

Bartaz

Likes cookies!

Degenen die dit deel gespeeld hebben: Is dit deel slechter dan deel 2? Want die vond ik al minder vergeleken bij The Lost Chapters, maar wil hem graag proberen.
Maar vind 'm in z'n huidige prijsklasse denk ik de prijs niet waard.

Kan iemand daar iets over toelichten?

• Graveheart
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 17:04

Graveheart

Say what?

Subitele kick omhoog, mede omdat vandaag de DLC uitkomt.

Zijn er nog mensen die bezig zijn met de kleding & wapens achievements?
Ik ben zelf nog op zoek naar een hele sloot wapens, en misschien dat iemand hier nog wat wapens nodig heeft die ik toevallig heb?

Voeg me maar toe op Live, gamertag ; Mr Graveheart

• kaluro2
  • Laatst online: 26-05 19:28

kaluro2

Kaluro.650

Fable 3 is ook uit voor de PC nu en ik moet zeggen.. wat een irritant spel.
"Hou E vast voor 3-4 seconden voordat je ook maar een actie kan doen".
Ik heb alleen de eerste 45 min gespeeld maar dusver is het zo irritant.

Er zit geen 'pace' in de game, geen snelheid! De besturing is ook echt drie keer niks, een slechte poort.
Het toetsenbord/muis moet de controller knoppen en stroeve bewegingen maar imiteren.
Tenzij je een controller hebt is er geen beginnen aan.

Waarom moet ik de E knop 4 seconden vasthouden alvorens mijn actie wordt gedaan?
Waarom kan ik niet gewoon eenmalig op de E drukken?

Heeft niemand hier problemen mee, qua irritaties? De traaaaaaaaaaaaaaage voortgang?

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

• pasta
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 15-09 01:11

pasta

Ondertitel

Nee hoor, da's net zo frustrerend op de console. :P

Signature

• Metalbuster
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 09-09 11:07
kaluro2 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 10:45:
Fable 3 is ook uit voor de PC nu en ik moet zeggen.. wat een irritant spel.
"Hou E vast voor 3-4 seconden voordat je ook maar een actie kan doen".
Ik heb alleen de eerste 45 min gespeeld maar dusver is het zo irritant.

Er zit geen 'pace' in de game, geen snelheid! De besturing is ook echt drie keer niks, een slechte poort.
Het toetsenbord/muis moet de controller knoppen en stroeve bewegingen maar imiteren.
Tenzij je een controller hebt is er geen beginnen aan.

Waarom moet ik de E knop 4 seconden vasthouden alvorens mijn actie wordt gedaan?
Waarom kan ik niet gewoon eenmalig op de E drukken?

Heeft niemand hier problemen mee, qua irritaties? De traaaaaaaaaaaaaaage voortgang?
Zit niet zo overdreven te zeuren, het is zeker geen perfecte port maar op de PC is het qua besturing prima te doen. Het is inderdaad vervelend om bepaalde knoppen 4sec in te drukken.

Voor de rest een zeer matig spel met irritante questen zonder diepgang. De sfeer uit deeltje 1 is ver te zoeken en de verhaallijn is ook maar bijzonder matig. Je hebt helemaal niet meer het idee dat je 1 of andere stoere held bent zoals je dat in deel 1 had.

• Zeror
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 24-09 14:48

Zeror

Ik Henk 'm!

Wat een schijtservice is dat Games for WIndows LIVE zeg.... :/ :/
Ik maak een nieuw Live account aan (had die nog niet) en ik log in. Krijg ik een melding dat ie mijn profiel niet kan vinden en de boel wordt afgesloten. Er zat ergens ook nog iets van een melding tussen dat ie een update niet kon uitvoeren ofzo, want ik zou niet verbonden zijn met het internet, what???? :S

Waarom zoveel gedoe om alleen al te kunnen inloggen. Ik wil gewoon een spelletje spelen, maar op deze manier heb ik er eigenlijk al geen zin meer in....

Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323
Stem op 👍: 'Henk' knop (uitproberen?) | Betrouwbare reviews in PW

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kaluro2
  • Laatst online: 26-05 19:28

kaluro2

Kaluro.650

Metalbuster schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 18:02:
[...]

Zit niet zo overdreven te zeuren, het is zeker geen perfecte port maar op de PC is het qua besturing prima te doen. Het is inderdaad vervelend om bepaalde knoppen 4sec in te drukken.

Voor de rest een zeer matig spel met irritante questen zonder diepgang. De sfeer uit deeltje 1 is ver te zoeken en de verhaallijn is ook maar bijzonder matig. Je hebt helemaal niet meer het idee dat je 1 of andere stoere held bent zoals je dat in deel 1 had.
Heb je combat zonder sticky targetting (default) al eens geprobeerd? strafen oid zit er niet in, loop je naar achteren toe dan draait je character om! met zijn gezicht richting de cam. als je naar links drukt, strafed hij niet naar links maar draait hij naar links :p...

Ik zal straks sticky targetting eens proberen. en inderdaad in deel 1 had je het gevoel alsof je god was. no nonsense exploration killing questing en evolving. kon doen wat je wil en wanneer je het wilde. Dat was een zeer geslaagd concept wat mij betreft.

Deel 2 heb ik nooit geprobeerd(geen pc versie van?) en deel 3 heb ik nog niet verder kunnen spelen vanwege de slow pace, maar dit zal ook deels aan mij liggen.

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Harsh Critic
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 24-09 08:49
Ik verwachtte helemaal niets van Fable 3 op de PC maar het is ENORM meegevallen. Echt een leuk spel, heerlijke sfeer. Natuurlijk is het geen Witcher 2 of Elder Scrolls 5 maar dat moet je er ook niet van verwachten! Daarom vind ik het zeuren van alle tekortkomingen wat betreft diepgang precies dat, gezeur. Grafisch vind ik het op maximum heel erg meevallen. De lichteffecten en omgeving textures zijn echt wel een heel stuk beter dan de consoleversie. Enigste wat ik nogal irritant vond was het 'blur' effect. Vooral tijdens cutscenes was alles nogal wazig. Gelukkig is het meeste hiervan te verhelpen door effect detail op reasonable te zetten.

Voor de rest, erg mooie wereld, mooie muziek, grappig verhaal en erg goede voice acting. John Cleese en Stephen Fry in één game, geweldig. =P
Pagina: 1 2 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee