Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 375443

Topicstarter
Hallo.

Ik word nu al enige tijd lastiggevallen door iemand per telefoon. De telefoontjes worden vooral 's nachts gepleegd en er worden dan lelijke dingen gezegd of gewoon helemaal niks. Ik heb al eens aangifte hier tegen gedaan en ik moest toen alle tijden noteren maar er is verder niks mee gedaan door de politie. Ook heb ik mijn provider gebeld en het enige wat zij konden doen is het blokkeren van geheime nummers. Nu is dit niet mogelijk vanwege mijn werk. Na een tijdje heb ik een ander nummer genomen maar daar begon het ook weer op. Ik heb wel een vermoeden wie dit is maar zeker weten doe ik het niet. Ik slaap er slecht van want ik vind het nu gewoon eng worden. Ik woon ook op mezelf en alleen. Kan ik hier nog meer tegen doen als ik al heb gedaan?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 375443 op 26-10-2010 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-08-2024
Inprincipe moet de telefoonmaatschappij gewoon kunnen zien waar de telefoontjes vandaan komen.
Ook al is dit nummer "geheim" kunnen ze dat gewoon domweg zien. Dit kunnen ze dus ook gewoon blokkeren.

Wat dus ook kan is de informatie opvragen wie jou steeds belt en dan met de uitdraai van hun (die kunnen ze gewoon per post naar je sturen) naar de politie gaan.

Succes :)

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ze sturen dus geen gegevens op van diegene naar mij want dan schenden ze zijn privacy:O. Er is in principe ook nog niks gebeurd volgens de politie (hij heeft me nog niet verkracht) dus kunnen ze niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-04 11:24
Ik zou eens contact opnemen met je rechtsbijstands verzekering of eventueel met de advocaat van je werkgever. Het is onduidelijk of het ook een gsm betreft van je werkgever anders zou je zeker eens bij hun kunnen aankloppen.

De telefoon provider heeft inderdaad het nummer van de beller wel. Deze zijn ook opvraagbaar door justitie. En ik zou dan ook echt aangifte doen. (Mocht je dit nog niet gedaan hebben) Heb je al wel aangifte gedaan dan zal ik nogmaals aangifte doen. Mocht de persoon in kwestie zijn activiteiten uitbreiden in de toekomst dan liggen er in ieder geval al twee aangiftes.

[ Voor 3% gewijzigd door raymonvdm op 26-10-2010 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-04 14:29
Wat verstaan we onder 's nachts in dit geval? Als het alleen tussen 12 en 6 is bijvoorbeeld kun je natuurlijk de telefoon gemakkelijk uitzetten. Kan ie de voicemail vol hijgen.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
teh_twisted schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 08:19:
Wat dus ook kan is de informatie opvragen wie jou steeds belt en dan met de uitdraai van hun (die kunnen ze gewoon per post naar je sturen) naar de politie gaan.
Jij denkt dat ze dat soort informatie zo maar verstrekken? :?

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:55

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Is het niet handig als je gewoon een nieuwe mobielnummer gaat nemen en dit nieuwe nummer bij je vrienden en familie bekent maakt en met klem aangeeft deze niet door te spelen aan anderen (zelfs niet bekenden)?

Bereikbaar zijn voor het werk hoeft niet op je privé mobiele telefoon, dan levert je baas maar een zakelijke mobiele telefoon. Dus ik zou je nieuwe nummer niet bekent maken op je werk.

Anders een apart nummer voor je werk en je kunt via een dualsim telefoon daar op bereikbaar zijn.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Anoniem: 375443 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 08:33:
Ze sturen dus geen gegevens op van diegene naar mij want dan schenden ze zijn privacy:O. Er is in principe ook nog niks gebeurd volgens de politie (hij heeft me nog niet verkracht) dus kunnen ze niet zoveel.
aangifte doen, met dat papier naar je netwerk. je netwerk 'moet'/'zal' die gesprekken vervolgens blokkeren

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Bij welke provider ben je aangesloten?

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainsz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-04 19:17
Ik dacht dat het bij telfort zo was dat je gestalkt wordt, je alleen het tijdstip en datum hoeft door te geven en het nummer wordt geblokkeerd. Jij ontvangt niet het nummer van de stalker (mag ook niet), maar de provider zou het voor je verder moeten regelen.

De stalker moet je wel minimaal drie keer gebeld hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Brainsz op 26-10-2010 09:02 ]

Computers are useless. They can only give you answers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Brainsz schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 09:01:
Ik dacht dat het bij telfort zo was dat je gestalkt wordt, je alleen het tijdstip en datum hoeft door te geven en het nummer wordt geblokkeerd. Jij ontvangt niet het nummer van de stalker (mag ook niet), maar de provider zou het voor je verder moeten regelen.

De stalker moet je wel minimaal drie keer gebeld hebben.
jij moet kunnen aan tonen dat het hinderlijk is, als ik jou 3x heb gebeld op een dag is niets vreemds aan. DOe ik dat 3x om 4u in de nacht dan is 't ander verhaal. Daarlagns blijft politie papiertje een vereiste

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tss68nl
  • Laatst online: 17-03 12:41
Je hoeft toch ook geen informatie terug te krijgen over wie het is?

Procedure is als volgt:
- Je meldt het bij je provider
- Je krijgt van je -provider- (dus niet de politie) de opdracht om de tijden te noteren, en dit moet meer dan gezet aantal keren binnen 2 weken voorkomen.
- Deze lijst stuur je naar je provider, en die gaan een brief versturen naar degene die de telefoontjes pleegt waarin hij/zij gesommeerd wordt te stoppen.
- Gebeurt dit vervolgens niet, dan kan met wederom bewijsmateriaal van de hernieuwde telefoontjes, de politie worden ingeschakeld die hem/haar een huisbezoek gaan brengen.

De verkortte route naar aangifte bij de politie werkt dus niet. Eerst je provider. Eerst bewijs en een poging hem/haar tot stoppen te manen. Dan pas aangifte doen.

De politie gaat tegenwoordig echt geen bewijs meer verzamelen of mensen waarschuwen. Ze worden pas ingeschakeld als jij kan bewijzen dat je er alles aan hebt gedaan om het zelf op te lossen, en je ze op een presenteerblaadje aangeeft (of je provider in dit geval) waar ze moeten zijn.

ps. De telefoontjes die je opschrijft moeten allemaal opgenomen zijn (daadwerkelijk verbinding gemaakt). Dus over laten gaan en niet opnemen is geen geldige registratie!

[ Voor 7% gewijzigd door tss68nl op 26-10-2010 09:21 ]

KNX Huisautomatisering - DMX Lichtsturing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb het al meerdere malen doorgegeven. De telefoontjes blijken echter elke keer van een verschillend nummer te komen. Ik zit bij vodafone. Waar ik een bang voor ben is dat hij het doet met prepaid kaartjes die hij niet laat registreren.

Het is geen telefoon van mijn werk maar een prive telefoon. Ik zet tegenwoordig wel 's nachts mijn telefoon uit maar ik slaap er gewoon slecht van omdat ik er wel constant aan denk en bang ben dat hij een keer op de stoep staat bij mij.

Ik zou het liefst wel willen weten wie het is natuurlijk, zodat ik diegene kan vermijden e.d. Zoals ik al zei, ik heb wel een vermoeden maar ik weet het niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticG
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-04 10:50
Word je gebeld door een annoniem nummer of zie je de nummers op je scherm?

Er zijn voor de meeste (smart)phones applicaties dat je bepaalde nummers of annonieme nummers kan blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

En anonieme nummers blokkeren kan dus niet voor der werk...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-04 16:32
Als je bang bent dat hij voor je deur komt te staan, dan zou ik camera ophangen, een die eventueel reageert op beweging. Dan voel je je misschien al wat veiliger.
Het is inderdaad zo geregeld dat je in Nederland eerst wat moet overkomen voor ze wakker schieten.
Maar ik zou zeker met wat tijdstippen nog eens aangifte gaan doen, wie weet zit er iemand anders die wat behulpzamer is.
En is het op je werk niet zo te regelen dat ze je bellen met nummer herkenning aan?
Dan zou je de onbekende nummers kunnen laten blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-04 18:44

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Dit topic in combinatie met haar eerdere "keylogger" topic, doet mij vermoeden dat de "stalker" in kwestie wel wat meer dingen in zijn hoed heeft.

*knip* niet doen

[ Voor 23% gewijzigd door pven op 26-10-2010 15:34 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218213

je hebt een vermoeden wie het is ?

is die persoon verliefd op je?

heeft die persoon een verleden met dit soort gevallen? of ken je hem daar niet goed genoeg voor?

zit het in je kennissen kring? of is het een collega van je werk?

stalken kan veel oorzaken hebben , het ligt aan de situatie hoe dit het beste kan aanpakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-04 18:44

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

*weg* het is hier de HK niet

[ Voor 73% gewijzigd door pven op 26-10-2010 11:15 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-04 21:17
Sowieso, ook gezien je keylogger topic:

1. PC direct opnieuw installeren
2. Al je wachtwoorden (MSN / mail) veranderen
3. Geen anderen op je PC laten / geen attachments openen / USB sticks ook voorzichtig mee zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Is het niet een idee om bij het opnemen gewoon een compleet andere stem te laten horen en kijken hoe de persoon reageert? Ik zou sowieso kijken of je de mogelijkheid hebt op je telefoon om een gesprek op te nemen (bewijs).

Laatste vraag: Herken je de stem van de persoon aan de andere kant niet toevallig als je goed luistert (wellicht moet je wat niet zo fijne mededelingen aanhoren)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-04 13:11
Zet eens een hele hoge harde pieptoon als hij nog es belt, uit het geschreeuw moet je de stem kunnen opmaken... eventueel neem je het op met een microfoon, en dan kun je het nog een paar keer horen bij twijfel. de hoge toon is makkelijk eruit te filteren. net als die ander stem, zorgt ervoor dat hij verbaasd is, en dan hopen dat hij 'heu?' of iets zegt.
Neem eer stukje uit harry potter op en speel dat af, of kabouter wesley, dan maak je van je angst nog wat humor ook. Kijken hoe hij reageert. een lach is ook meestal een gemakkelijk herkenningspunt. zeker zo iets plotselings, kan hij zijn stem niet meer verdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-04 22:54

Yor

Yor1313#2571

Op zich vervelend, zo een stalker. Maar als je het echt vervelend vindt, kun je misschien eens de zoekfunctie in dit forum gebruiken, er lopen meerdere topics waarin uitgebreide adviezen, tips & trucs staan:

prepaid stalker

Telefonische stalker

Wat doen tegen stalker?

last van stalker

Wat te doen met stalkende meid?

Dit zijn er zo maar een paar van...

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Laatst online: 23:10

E-Vix

Nu met sneeuw!

Als je denkt te weten wie het is kan je ook deze persoon er rechtstreeks mee proberen te confronteren. Spreek deze persoon op zijn gedrag aan, stuur hem een mail, brief wat dan ook waarin je zegt dat je weet dat hij het is, dat hij er mee moet ophouden, en dat er al een aangifte bij de politie over ligt. In het ergste geval is hij het niet, en zal hij denken "Huh? WTF? Waar heeft ze het over?". Is het hem wel, dan gaat hij er wel over gaan nadenken.
Je kan ook de volgende keer dat hij belt opnemen en hem door zijn gehijg er op aanspreken. "Hé [naam]. Ik weet dat je het bent. Hou er nu maar mee op.". Het nadeel daarvan is wel dat als hij het niet is, hij zal denken dat je radeloos bent en er zal juist mee door gaan.

Buiten dat, als hij belt niet ophangen. Ze zijn er op uit om je gek / bang te maken en door op te hangen geef je ze alleen maar voldoening. Gewoon (als je telefoon het ondersteund) de microfoon uit zetten en hem weg leggen. Dat kost de andere partij alleen maar zijn beltegoed.

Ik ben zelf ooit een paar dagen lang door mijn ex-vriendin gestalkt en ik weet dat je er behoorlijk radeloos van kan worden (200+ telefoontjes per dag, 100 SMSjes, 20 voicemailberichten). Als je het negeert dan worden ze het meestal vanzelf zat. Een andere keer werd ik constant door de zelfde persoon gebeld. Ik heb toen telkens opgenomen en de telefoon weggelegd.

In ieder geval veel sterkte met dit. Ik hoop dat je er met alle adviezen die hier gegeven zijn uit kunt komen, en ik hoop dat die mafketel je met rust zal gaan laten.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb echt al van alles geprobeerd. Ik denk dat het een ex vriendje is maar de dingen die door hem worden gezegd kloppen niet. Ik bedoel hiermee dat de stemmen en de tonen verschillen. Het is alsof hij gewoon woorden uit een film ofzo heeft opgenomen, achter elkaar heeft geplakt en het afspeelt. Als iemand anders of ik reageer aan de telefoon krijgen we ook nooit antwoord.

Ik heb al meerdere gesprekken opgenomen met een voice recorder maar niks helpt. Dit is mijn derde nieuwe nummer al. Hij heeft er exact 3,5 week over gedaan om erachter te komen.

Op mijn werk zijn alle telefoonnummers zijn daar gewoon afgeschermd.

Sorry ik probeerde die topics te bekijken maar ik heb geen toegang tot die topics.

Ik denk dat ik straks maar even camera's ga proberen op te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 375037

Als je een vermoeden hebt van wie je stalker kan zijn maar je wil het graag zeker weten en je hebt zijn nummer kan je op het moment dat hij jou belt hem eens bellen. Ook al heeft hij ingesteld dat hij 2 oproepen tegelijk kan ontvangen.... kan hij nooit een tweede oproep ontvangen op het moment dat jij hem nog niet aan de lijn heb. Beetje onduidelijk verhaal dus

Stalker belt jou, dan neem je nog niet op. Bel je hem met een andere telefoon terwijl hij jou nog steeds aan het bellen is en jij nog NIET hebt opgenomen. Krijg je dan voicemail oid en je belt hem 2 sec later nog eens en hij gaat dan wel over. Worden je vermoedens al een beetje bevestigd. Probeer dit een aantal keren. Uiteraard kan hij ook een ander sim kaartje gebruiken om jou lastig te vallen dus het is totaal geen bewijs oid om naar de politie te brengen maar voor jezelf misschien wel een stukje zekerheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:51
Slim, ware het niet dat hij met een ander nummer belt... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-03 15:30
Anoniem: 375037 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:19:
Als je een vermoeden hebt van wie je stalker kan zijn maar je wil het graag zeker weten en je hebt zijn nummer kan je op het moment dat hij jou belt hem eens bellen. Ook al heeft hij ingesteld dat hij 2 oproepen tegelijk kan ontvangen.... kan hij nooit een tweede oproep ontvangen op het moment dat jij hem nog niet aan de lijn heb. Beetje onduidelijk verhaal dus

Stalker belt jou, dan neem je nog niet op. Bel je hem met een andere telefoon terwijl hij jou nog steeds aan het bellen is en jij nog NIET hebt opgenomen. Krijg je dan voicemail oid en je belt hem 2 sec later nog eens en hij gaat dan wel over. Worden je vermoedens al een beetje bevestigd. Probeer dit een aantal keren. Uiteraard kan hij ook een ander sim kaartje gebruiken om jou lastig te vallen dus het is totaal geen bewijs oid om naar de politie te brengen maar voor jezelf misschien wel een stukje zekerheid?
En hoe is jouw relatie met chantal precies? Ik zag dat jullie al eerder problemen hebben gehad met afgeluisterde computers e.d. dan is het natuurlijk niet moeilijk om een nieuw telefoonnummer te achterhalen. Ik zou persoonlijk bij het begin beginnen en eerst de computers door iemand met verstand van zaken opnieuw laten installeren, oude accounts van bijv hyves, facebook. e.d. afsluiten, nieuwe accounts maken met nieuwe wachtwoorden en zo stap voor stap alles opnieuw opzetten. Dan nog zorgen dat de mensen die je nieuwe nummer hebben dit niet doorspelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou de camera's zijn opgehangen door een vriend van me. Mijn laptop ga ik zo wegbrengen en na laten kijken. Ik wil wel een nieuw nummer nemen maar ik heb dit nummer echt nog maar 5 weken ofzo en ben gewoon bang dat het toch weer uitlekt. Hij moet gewoon nokken hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-04 16:32
Dan moet je een nieuw nummer nemen en dat eerst eens aan een of twee personen geven, en als je daar geen gekke telefoontjes op krijgt, de volgende.
Het niet direct openbaar maken bij iedereen. Misschien kom je er dan ook achter wie het nummer lekt naar welke persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Laatst online: 30-04 15:50
Frijns.Net schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 17:17:
Dan moet je een nieuw nummer nemen en dat eerst eens aan een of twee personen geven, en als je daar geen gekke telefoontjes op krijgt, de volgende.
Het niet direct openbaar maken bij iedereen. Misschien kom je er dan ook achter wie het nummer lekt naar welke persoon.
My thoughts exactly ...

Desnoods neem je gewoon een 2de nummer enkel en alleen om dit uit te testen. Gebruik dit nummer, geef dit aan enkele mensen maximum en kijk of het uitlekt. Zo niet, geef het aan de volgende mensen enzovoort.

Dan kan je het aantal mensen vernauwen en kan je zo achterhalen wie het nummer doorspeeld of wie het is, het kan namelijk zijn dat er iemand is die je vertrouwd maar dat toch deze stalker is :).

De enige manier is om consequent te werk te gaan en geen short cuts nemen. Als je dit doet, ga je weten wie het is, anders ga je steeds twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

teh_twisted schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 08:19:
Inprincipe moet de telefoonmaatschappij gewoon kunnen zien waar de telefoontjes vandaan komen.
Ook al is dit nummer "geheim" kunnen ze dat gewoon domweg zien. Dit kunnen ze dus ook gewoon blokkeren.
Niet dus. Enige tijd terug had ik een dergelijke vraag van een klant van ons. Ik heb vervolgens contact opgenomen met het telefoniebeheer alhier en zij vertelden mij dat óók de telecomproviders geheime nummers niet kunnen zien. Een geheim nummer word namelijk vanaf de eerste telefooncentrale afgeschermd, niet de laatste vóórdat het de andere telefoon bereikt.
Dat kan alleen als je het toestelnummer weet en die weet je niet bij een geheim nummer.
Anoniem: 375443 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 08:33:
En ook dat klopt, alleen de politie kan een dergelijk verzoek indienen. En anders is er een huiszoekingsbevel er nog... ;)

Hoeveel van die gesprekken heb je opgenomen? Als je een X aantal gesprekken hebt opgenomen, die sterk hetzelfde van aard zijn, heb je voor de politie een wat sterkere zaak. Het is dan duidelijk dat hij vaker belt en als hij dat dan doet, kan de politie ook helpen met het traceren van het toestelnummer die jou belt. Zji weten dan de locatie waarvandaan jij dan steeds gebeld word, wellicht word er dan ook een boel duidelijk.

Ook het feit dat je meerdere keren een nieuw nummer hebt aangevraagd zou ik daarbij ook aankaarten, want dan moet het toch wel iets groters zijn als waar de politie je nu mee afscheept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het gedeeltelijk verspreiden van je telefoonnummer is inderdaad wel een hele goede. Ik zou idd ook helemaal gek en bang worden. Een vriendin van me wordt ook gestalkt. Wel op een andere manier maar dat heeft ook met haar ex te maken. Echt om gek van te worden. Haar laptop is inmiddels helemaal opnieuw geinstalleerd enz. Misschien ook wel een tip voor jou...

Mocht je echt bang worden om 's avonds de deur uit te gaan neem dan een mini busje deo mee en dan een goed geparfumeerde. Het gevoel dat je die bij je hebt scheelt al een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04 15:44
CptChaos schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 17:50:
[...]
Niet dus. Enige tijd terug had ik een dergelijke vraag van een klant van ons. Ik heb vervolgens contact opgenomen met het telefoniebeheer alhier en zij vertelden mij dat óók de telecomproviders geheime nummers niet kunnen zien. Een geheim nummer word namelijk vanaf de eerste telefooncentrale afgeschermd, niet de laatste vóórdat het de andere telefoon bereikt.
No way. Providers moeten namelijk ook de gesprekken verrekenen. En zonder nummer is dat wat lastig. Daarnaast, als iemand 112 belt kunnen die ten allen tijde het nummer zien. En dat zou niet kunnen als deze bewering klopt.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-04 13:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Een abuse-team van de provider kan weldegelijk de nummers achterhalen. Het is wel dat er voldoende bewijs moet zijn alvorens deze in actie komen.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens01
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-10-2022
Wat ongelooflijk naar zeg.

De telefoonprovider heeft overigens gewoon inzicht in welke nummers je belt en door welke je gebeld wordt, onbekend nummer voor jou of niet. Maak een logboekje (zodat je houvast hebt met bewijs), doe daarmee aangifte en met die aangifte ga je naar je telefoonprovider met het verzoek om dat nummer te blacklisten en ook diegene aan de andere kant te informeren dat er aangifte is gedaan van stalking. Op die manier komen zij niet in de knel met privacywetgeving en heb jij toch wat je wilt, vrij zijn van stalking.

Als het dan overigens nog doorgaat dan gewoon nogmaals naar de politie gaan en met klem verzoeken om een vervolging van degene die je aan het stalken is, zodra dat in de pocket is (je weet dan wie het is hopelijk) een contactverbod aanvragen bij de civiele rechter. Goed voorbeeld hiervan van een uitspraak is

www.rechtspraak.nl/ljn.asp?ljn=AZ3272

Wees wel voorbereid dat een dergelijke procedure tijd en geld gaat kosten, nog afgezien dat het emotioneel erg zwaar is, maar die keus is aan jou.

Sterkte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-04 12:10

_Christiaan_

Master of SOG

d33n schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 15:42:
[...]

En hoe is jouw relatie met chantal precies? Ik zag dat jullie al eerder problemen hebben gehad met afgeluisterde computers e.d. dan is het natuurlijk niet moeilijk om een nieuw telefoonnummer te achterhalen. Ik zou persoonlijk bij het begin beginnen en eerst de computers door iemand met verstand van zaken opnieuw laten installeren, oude accounts van bijv hyves, facebook. e.d. afsluiten, nieuwe accounts maken met nieuwe wachtwoorden en zo stap voor stap alles opnieuw opzetten. Dan nog zorgen dat de mensen die je nieuwe nummer hebben dit niet doorspelen. :)
Ze zijn hetzelfde denk ik ;)

Uit algemeen beleid:
Accountmisbruik
Rel-accounts, clone-accounts, accountsharing etc.
Reactie: het account wordt geblokkeerd.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Blijkbaar is het belangrijk om te weten dat Chantal mijn bovenbuurvrouw is? Je druk maken om de bovenbuurvrouw van een vriendin van je ex vriendin...Misschien is het beter om dit prive te bespreken Chris in plaats van op een openbaar forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:13
Anoniem: 375037 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 10:13:
Misschien is het beter om dit prive te bespreken Chris in plaats van op een openbaar forum
Niet mee eens. Je bespreekt wel een delicaat onderwerp als stalking op een openbaar forum, waarom dan geheimzinnig doen over een medetweaker die toevallig boven jou woont.

Er is iig iemand die kan proberen jou wat extra in de gaten te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik bedoelde dit niet over Chantal maar wel over Chris. Ik zal het hele verhaal hier niet uit gaan leggen want het is te lang en het is de privekwestie van een vriendin en niet van mijzelf.

Helaas ken ik Chantal niet goed genoeg om haar echt in de gaten te houden. Ik wist bijvoorbeeld ook niet dat dit allemaal speelde bij haar en ik ben ook niet vaak in het huis waar chantal mijn bovenbuurvrouw is. Maar ze kan altijd bij ons terecht natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-04 12:10

_Christiaan_

Master of SOG

Anoniem: 375037 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 10:13:
Blijkbaar is het belangrijk om te weten dat Chantal mijn bovenbuurvrouw is? Je druk maken om de bovenbuurvrouw van een vriendin van je ex vriendin...Misschien is het beter om dit prive te bespreken Chris in plaats van op een openbaar forum
Laat me raden, Chantal en jij internetten op dezelfde internetaansluiting? :')

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Dit topic gaat even op slot ...

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.