• Zak aarde
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-03 13:01
Dat zou denk ik ook beter zijn. Ik kan iig zelf de titel niet aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justdowner
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:03
Ik ben vandaag ik een KPN winkel geweest met mijn WP7 en een medewerker gaf aan dat ze geinstrueerd zijn om klanten te vertellen dat er voor huidige toestellen geen update met Nederlandse taal komt, ook niet in April. Telefoons die dan verkocht worden zullen wel Nederlands ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zak aarde
Het is als bedrijf beter om eerst 'Nee' te zeggen wat later alsnog een 'Ja' kan worden, dan eerst 'misschien' te zeggen en daarbij valse hoop te wekken bij de klant. Als het dan alsnog 'Nee' blijkt te zijn, heb je een namelijk een teleurgestelde klant. Het is onwaarschijnlijk dat er een taalupdate komt, al denken ze er bij Samsung NL anders over. Ik denk wel dat zodra het mogelijk is WP7 images te maken en vervangen, het als tweaker niks meer zal voorstellen om zelf je taal te veranderen dmv een nieuwe image. Officiele ondersteuning van een taalupdate blijft gewoon afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80466

Zak aarde schreef op zondag 28 november 2010 @ 15:03:
Het is als bedrijf beter om eerst 'Nee' te zeggen wat later alsnog een 'Ja' kan worden, dan eerst 'misschien' te zeggen en daarbij valse hoop te wekken bij de klant. Als het dan alsnog 'Nee' blijkt te zijn, heb je een namelijk een teleurgestelde klant. Het is onwaarschijnlijk dat er een taalupdate komt, al denken ze er bij Samsung NL anders over. Ik denk wel dat zodra het mogelijk is WP7 images te maken en vervangen, het als tweaker niks meer zal voorstellen om zelf je taal te veranderen dmv een nieuwe image. Officiele ondersteuning van een taalupdate blijft gewoon afwachten.
Punt is natuurlijk wel dat je een feature als Bing niet zelf kan beinvloeden en het is wel noodzakelijk dat Microsoft voor Bing een keer een normale NL versie uitbrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zak aarde
Ik heb inmiddels maar mijn Windows Live ID verwijderd en opnieuw aangemaakt. Ik had hem namelijk ingesteld op de VS als locatie en dat valt zoals gezegd in de OP niet te veranderen. Daar ik deze of volgende week 'n Omnia 7 zal ontvangen en een Zune Pass wil nemen was ik gedwongen een NL account aan te maken dus mijn oude te verwijderen. Vervelende consequentie is het verliezen van mijn afspeelgeschiedenis à 16.000 plays sinds Januari 2008.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323791

justdowner schreef op zondag 28 november 2010 @ 12:35:
Ik ben vandaag ik een KPN winkel geweest met mijn WP7 en een medewerker gaf aan dat ze geinstrueerd zijn om klanten te vertellen dat er voor huidige toestellen geen update met Nederlandse taal komt, ook niet in April. Telefoons die dan verkocht worden zullen wel Nederlands ondersteunen.
Nu begrijp ik beter,ook al past het misschien niet helemaal in dit topic, de boosheid van van 't Hek jegens telefoonaanbieders als ik de tekst lees: ...een medewerker gaf aan dat ze geinstrueerd zijn om klanten te vertellen dat er voor huidige toestellen geen update met Nederlandse taal komt, ook niet in April. Telefoons die dan verkocht worden zullen wel Nederlands ondersteunen.die mi erg arrogant en afstandelijk overkomt zo van: Ze hebben gewoon pech gehad en moeten maar wachten totdat wij zin en tijd hebben om de boel te gaan updaten.

zulk gedrag doe je toch niet met zo een nieuwe telefoon? |:( Dan wacht je toch even met de release? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als nu in het voorjaar de nederlandse diensten beschikbaar worden, en ik heb een account aangemaakt in de UK, kan ik dan wel alle diensten gaan gebruiken of moet ik dan weer eerst de boel resetten (=alles kwijt) en dan de boel weer gaan vullen met mijn nederlandse account?

Hoe gaat dalijk een UK account werken i.c.m. bijvoorbeeld een nederlandse creditcard? Andersom werkt niet, dus waarom zou het dan ineens wel werken?

Ik krijg vanmorgen mijn Omnia 7 binnen, maar heb weinig zin om halverwege volgend jaar opnieuw alles te gaan instellen!

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_JRP
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-05 08:11
Een ander Live account gebruiken voor zaken als Marketplace en Xbox Live vereist inderdaad een factory reset van je telefoon.
Zaken als contacten en dergelijke kan je op moment wel al koppelen aan een tweede live (of google) account waardoor je die dan in 1x mee kan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:11

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Zak aarde schreef op donderdag 02 december 2010 @ 15:12:
Ik had hem namelijk ingesteld op de VS als locatie en dat valt zoals gezegd in de OP niet te veranderen.
Staat niet in de OP :? Heb sinds vandaag een Omnia 7, en ik heb ook VS ingesteld. Beter resetten en UK kiezen dan maar?

.edit: ik ben eigenlijk sowieso niet geïnteresseerd in een Nederlandse marketplace. Zou er een probleem zijn om 'm gewoon definitief op de VS te houden, of denken jullie dat er wel interessante Nederlandse diensten komen die dan niet te gebruiken zijn?

[ Voor 27% gewijzigd door .oisyn op 03-12-2010 21:36 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
.oisyn schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 17:51:
[...]

Staat niet in de OP :? Heb sinds vandaag een Omnia 7, en ik heb ook VS ingesteld. Beter resetten en UK kiezen dan maar?

.edit: ik ben eigenlijk sowieso niet geïnteresseerd in een Nederlandse marketplace. Zou er een probleem zijn om 'm gewoon definitief op de VS te houden, of denken jullie dat er wel interessante Nederlandse diensten komen die dan niet te gebruiken zijn?
Ik verwacht niet dat er veel verschillen tussen die marketplaces zijn. Meen mij te herinneren dat er ergens aangegeven was dat het in feite 1 grote marketplace is. Waar ik wel bang voor ben is dat een VS account i.c.m. een nederlandse credit card niet gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik verwacht niet dat er veel verschillen tussen die marketplaces zijn
Mja, als ik momenteel kijk naar MS' "marketplace" voor vista en win7 desktop gadgets, dan ga je Amerikaanse gadgets dus niet vinden met een Nederlandse locale (zelfs niet als ze gratis zijn). Ik hoop niet dat dat met de WP7 marketplace ook het geval gaan zijn. Ik las geloof ik ergens dat je als developer de apps voor elke lokale marketplace apart moest aanbieden. Daarentegen, het WP platform natuurlijk staat of valt natuurlijk met de verkrijgbare apps, dus ze zorgen er maar beter voor de meeste apps wel globaal verkrijgbaar zijn.

Maar goed, laat ik sowieso maar resetten. Ik heb de telefoon pas een dag, dus nu staat er toch niet zo heel veel op :). Daarnaast dacht ik dat ik met mijn Neteller debit card wel Amerikaanse aankopen kon doen, maar ik lees net dat dat Brits is, niet Amerikaans 8)7

.edit: hmm, als ik een cc probeer toe te voegen krijg ik een windows live error. En ook het connecten naar m.hotmail.com is me niet gelukt sinds ik de telefoon heb (gistermorgen), had 'm tijdelijk op m.google.com gezet. Als ik inlog op dat Live ID (wat ik speciaal voor m'n telefoon op de PC heb aangemaakt) dan blijkt ook dat ik nog nooit ingelogd ben geweest (persoonlijke gegevens lijken niet te zijn ingevuld). Kunnen jullie syncen met m.hotmail.com op de telefoon?

.edit2: probleem gevonden en opgelost door even handmatig op de PC naar de verschillende diensten te surfen.

[ Voor 28% gewijzigd door .oisyn op 05-12-2010 01:18 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoccoS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-06 18:43
.oisyn schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 23:03:
[...]

Mja, als ik momenteel kijk naar MS' "marketplace" voor vista en win7 desktop gadgets, dan ga je Amerikaanse gadgets dus niet vinden met een Nederlandse locale (zelfs niet als ze gratis zijn).
Als je naar de desktop gadgets gaat staat er bovenaan het overzicht "filteren op : Nederlands". Als je dat zet op filteren op: Alle talen" dan zie je gewoon alle desktop gadgets staan, daar hoef je de locale van je Windows niet voor aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dat is nieuw, dat kon eerst nog niet. Ik had ze er een mailtje over gestuurd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenbui
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-05 15:00
Wat ik me nu afvraag, wat is verstandig om te doen. Mijn Live ID staat ingesteld op the Netherlands, maar mijn Zune Account op the United States. Dit heb ik natuurlijk gedaan om tot de marketplaats toegang te krijgen.

Als ik mijn Zune Account weggooi, kan ik dan nog wel m'n huidige Live ID gebruiken om een nieuw account aan te maken? Redelijk irritant dat je je location niet kan wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 614

Dit heb ik ongeveer week geleden zelf gedaan. Precies via die stappen.
En dat werkt vlekkeloos. Met een Fortis CC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Villains
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-12-2020
Anoniem: 614 schreef op maandag 27 december 2010 @ 23:50:
[...]

Dit heb ik ongeveer week geleden zelf gedaan. Precies via die stappen.
En dat werkt vlekkeloos. Met een Fortis CC.
Werkt voor mij niet met een ABN CC. Echter ik heb gewoon ingesteld dat mijn 1e live account een UK account is, en mijn 2e live account is een NL account, die ik dus ook gebruik voor hotmail. Maar ik kan wel een cc toevoegen, maar hij accepteert hem niet. :( Geen zin om hem te resetten tbh, al mijn smsjes/muziek enzoo kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Villains schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 03:13:
[...]

Werkt voor mij niet met een ABN CC. Echter ik heb gewoon ingesteld dat mijn 1e live account een UK account is, en mijn 2e live account is een NL account, die ik dus ook gebruik voor hotmail. Maar ik kan wel een cc toevoegen, maar hij accepteert hem niet. :( Geen zin om hem te resetten tbh, al mijn smsjes/muziek enzoo kwijt.
Ik kreeg sowieso direct een foutmelding dat ik geen creditcard kan toevoegen en dat ik het later nog eens moest proberen. Ik kreeg dus nog niet eens de kans om een CC nummer in te voeren. Mijn primair live account staat op de UK, maar ondanks dat no-way om die cc toe te voegen.

Kan het er mee te maken hebben dat mijn toestel aan een zune account gehangen heeft dat op Nederland ingesteld is?

[ Voor 7% gewijzigd door PaT op 28-12-2010 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldoni
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-11-2024
ppaddo schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 07:47:
[...]

Ik kreeg sowieso direct een foutmelding dat ik geen creditcard kan toevoegen en dat ik het later nog eens moest proberen. Ik kreeg dus nog niet eens de kans om een CC nummer in te voeren. Mijn primair live account staat op de UK, maar ondanks dat no-way om die cc toe te voegen.

Kan het er mee te maken hebben dat mijn toestel aan een zune account gehangen heeft dat op Nederland ingesteld is?
Heb je ook de System locale en Region format op UK gezet? Zodra ik dat deed kon ik wel CC gegevens invoeren maar helaas een CC via de Rabo werkt ook niet ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
goldoni schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 09:13:
[...]

Heb je ook de System locale en Region format op UK gezet? Zodra ik dat deed kon ik wel CC gegevens invoeren maar helaas een CC via de Rabo werkt ook niet ;(
Dat ga ik checken zodra ik mijn Omnia 7 terug heb! Zo uit mijn hoofd weet ik dat even niet.
MAAR:
Stel nu dat het lukt om een cc te koppelen aan het engelse ID en de update naar NL komt beschikbaar, ben je dan niet al je aangekochte apps kwijt als je dan je NL live account als primair account in gaat stellen?

[ Voor 22% gewijzigd door PaT op 28-12-2010 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldoni
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-11-2024
ppaddo schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 09:15:
[...]

Dat ga ik checken zodra ik mijn Omnia 7 terug heb! Zo uit mijn hoofd weet ik dat even niet.
MAAR:
Stel nu dat het lukt om een cc te koppelen aan het engelse ID en de update naar NL komt beschikbaar, ben je dan niet al je aangekochte apps kwijt als je dan je NL live account als primair account in gaat stellen?
Ik meen ergens gelezen te hebben dat je dan idd de gekochte apps kwijt bent :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

MAAR:
Daar is nog geen zekerheid over te geven, maar ik ga daar wel vanuit. Als het wel kan, valt het mee.
En dan nog, ik zal max rond de 20euro uitgeven aan apps. Dus dat is wel te overzien :)
Het enige zou zijn als een navigatie app er eerder is als de nederlandse ondersteuning (NL ID + NL CC)
Dan zal ik wachten met kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Villains
[...]

MAAR:
1e gedeelte is bevestigd, anders kan je idd niet CC toevoegen, had ik namelijk ook.

Ennn, 2e gedeelte zou ook best balen zijn, maar waarom zou je NL account persee als eerste zetten? NL taalondersteuning biedt ie toch ook gewoon als je 'm als 2e hebt staan enzo, maakt toch geen ene reet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Villains schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 15:17:
[...]

1e gedeelte is bevestigd, anders kan je idd niet CC toevoegen, had ik namelijk ook.

Ennn, 2e gedeelte zou ook best balen zijn, maar waarom zou je NL account persee als eerste zetten? NL taalondersteuning biedt ie toch ook gewoon als je 'm als 2e hebt staan enzo, maakt toch geen ene reet uit?
Zo had ik het nog niet bekeken. Iets om in 't achterhoofd te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Villains schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 15:17:
[...]

Dat vraag ik mij af. In de Zune software kan (kon?) je ook niet voor Nederlands als taal kiezen als je de VS als land had ingesteld. Ach eerst maar wachten of we uberhaupt een update krijgen naar NL, dat is ook lang nog niet duidelijk.

Volgens mij staat deze link er nog niet zo lang:
http://www.microsoft.com/...meet/windows-phone-7.mspx

En de Zune NL site lijkt al af:
Windows Phone 7 Marketplace en applicaties
Anoniem: 286529 schreef op donderdag 30 december 2010 @ 10:17:
Jongens een bevestiging dat micrsoft bezig is met de nederlandse localisatie van de zune marketplace en wellicht de hele nederlandse localisatie van wp7:

http://www.zune.net/nl-NL...nter/zunepass/default.htm

raar dat dit gewoon online bereikbaar is trouwens.

ik kwam hier via de zune app op mijn pctje.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 614 op 30-12-2010 10:59 ]

Anoniem: 614 schreef op donderdag 30 december 2010 @ 10:56:
Volgens mij staat deze link er nog niet zo lang:
http://www.microsoft.com/...meet/windows-phone-7.mspx

En de Zune NL site lijkt al af:

[...]
Kom op zeg! Quote van die site:

Windows Phone 7 toestellen die nu verkocht worden kunnen in de toekomst waarschijnlijk niet ge-update worden naar Nederlands (Engels, Spaans, Italiaans, Duits en Frans - inclusief bijbehorende keyboards zijn standaard beschikbaar op alle Windows Phone 7 toestellen). De fabrikanten moeten hier echter uitsluitsel over geven.

Daar moet ondertussen toch wel wat over bekend zijn bij Microsoft of de fabrikanten zelf?!? Waarom zo'n enorm voorbehoud blijven maken? Ik snap dat het dan alleen maar kan meevallen, maar toch!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-06 09:05

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Mijn toestel moet binnen een week binnenkomen (Omnia 7), en nu wil ik even alles voor mezelf op een rijtje hebben zodat ik weet van hoe en wat.

Als ik het goed begrijp moet ik dus mijn telefoon registreren met een account die bijv GB als land heeft. Kan ik dan een Live.nl account gebruiken waarvan ik het land wijzig of moet ik een nieuwe maken?
Ik geloof dat ik had gelezen dat Xbox Live een ander adres gebruikt, klopt dit? Zo ja, kan ik deze later ook wijzigen of accounts toevoegen?
Zijn er nog andere dingen die ik moet weten?

Normaal krijg ik mijn antwoorden wel door te lezen, maar ik van de startpost erg onduidelijk in dit topic, deze richt zich niet op andere settings maar wat je kan doen met je NL accounts.

Misschien nog voor extra duidelijkheid. Ik gebruik een live.nl adres voor mijn Xbox 360 account, ik weet dat daarmee niet op het Xbox gebeuren kan, maar kan ik het land van mijn email veranderen om deze nog wel te kunnen gebruiken voor de marketplace, zodat wanneer we alles eindelijk hier in NL hebben dat ik alles op 1 account heb, of heb ik geen andere keuze om dan tegen die tijd de boel te veranderen?

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is eigenlijk heel simpel. Zodra je je toestel voor het eerst opstart vraagt ie of je een live id heb of dat je er een wil aanmaken. Als je dan kiest voor aanmaken, dan moet je inderdaad een GB of US account aanmaken. Zorg ervoor dat de rest van de settings ook op dat land komen te staan en je ben eigenlijk klaar. daarna kan je zoveel accounts als je wil toevoegen van ieder land.

Hoe het verder gaat met het xbox account weet ik niet aangezien ik niet zo'n console heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Ik vind dit nog een vaag verhaal.

Kan ik dan met mijn huidige live.nl dan de marketplace op of niet, oftewel als ik iets koop komen die dan op dat account te staan of op het nieuwe account?

Hoe dan ook wil ik wanneer de NL support er is over op mijn live.nl account, ik wil dus weten of ik daar nu al iets mee kan of niet, want anders moet ik gewoon een nieuw account maken.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_JRP
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-05 08:11
De markteplace en Xbox live zijn op dit moment niet te gebruiken met een NL account. Je kan je NL account alleen gebruiken voor zaken als contactpersonen, mail, calender etc.

Zodra er ondersteuning komt voor Nederland en je wilt je NL account gebruiken voor marketplace en Xbox Live dan moet je je telefoon reseten naar fabrieksinstellingen en dan inloggen met je NL account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Oke helder, straks maar is een account aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenbui
Is het niet mogelijk om een Amerikaanse pre-paid credit card te kopen en deze te gebruiken voor je Live account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Jawel, maar de billinglocatie is achter dan niet meer te veranderen... Dus op het moment dat de Nederlandse diensten beschikbaar komen, kan je je account niet meer koppelen met bijvoorbeeld een Nederlandse creditcard.

Prepaid credit card: https://www.3v.ie/

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenbui
Ginz schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 19:52:
Jawel, maar de billinglocatie is achter dan niet meer te veranderen... Dus op het moment dat de Nederlandse diensten beschikbaar komen, kan je je account niet meer koppelen met bijvoorbeeld een Nederlandse creditcard.

Prepaid credit card: https://www.3v.ie/
Ok, duidelijk. Maar als ik mijn telofoon reset naar factory instellingen zodra de Nederlandse marketplace er is, kan ik dan m'n huidige (nu gekoppeld aan m'n telefoon) Live account gebruiken, of moet ik een nieuwe aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Nu online

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Pfff... Dacht het wel, als je dan de locatie instellingen moet het volgens mij lukken.

Maar zodra je de prepaid creditcard methode ga gebruiken, krijg je een US billing locatie. En aangezien je die kan je niet meer wijzigen, kan je niet meer terug naar een NL CC.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenbui
Ginz schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 21:12:
Pfff... Dacht het wel, als je dan de locatie instellingen moet het volgens mij lukken.

Maar zodra je de prepaid creditcard methode ga gebruiken, krijg je een US billing locatie. En aangezien je die kan je niet meer wijzigen, kan je niet meer terug naar een NL CC.
Wat een gezeur met dat "location" systeem. Met andere woorden, als ik ooit in de USA heb gewoond en ik verhuis naar NL, kan ik m'n blilling locatie niet meer wijzigen.

Waarom doet Microsoft zo moeilijk over dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Regenbui schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 21:53:
[...]

Wat een gezeur met dat "location" systeem. Met andere woorden, als ik ooit in de USA heb gewoond en ik verhuis naar NL, kan ik m'n blilling locatie niet meer wijzigen.

Omdat ze een achterlijk marketplace systeem hebben waarbij ze creditcards blokkeren van bepaalde landen ivm rechten of zo.
Het zou echter veel logischer zijn dat ze zoals talloze on line webshops creditcards vanuit alle landen meteen zouden accepteren en dan betaalde marketplace content die qua rechten alleen voor bepaalde landen toegestaan is zouden filteren. Dan zou je bijvoorbeeld nu wel gewoon met een Nederlandse CC apps kunnen kopen.

Deze flauwekul hadden we ook al met de windows mobile market place en de Zune market place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Anoniem: 80466 schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 22:58:
[...]

Omdat ze een achterlijk marketplace systeem hebben waarbij ze creditcards blokkeren van bepaalde landen ivm rechten of zo.
Het zou echter veel logischer zijn dat ze zoals talloze on line webshops creditcards vanuit alle landen meteen zouden accepteren en dan betaalde marketplace content die qua rechten alleen voor bepaalde landen toegestaan is zouden filteren. Dan zou je bijvoorbeeld nu wel gewoon met een Nederlandse CC apps kunnen kopen.

Deze flauwekul hadden we ook al met de windows mobile market place en de Zune market place.
Nog liever zie ik Paypal-integratie. Ik heb namelijk geen creditcard, wel een Paypal-account die rechtstreeks gekoppeld is aan mijn bankrekening.
Paypal is wereldwijd en regelt dan de koppeling met banken in zo'n beetje alle (Westerse) landen. Microsoft zou dus door Paypal-betalingen mogelijk te maken vele internationale klanten de mogelijkheid bieden om te betalen zonder daarbij afspraken te moeten maken met honderden nationale partijen en de integratie daarvan, zoals iDeal.

[ Voor 7% gewijzigd door HyperioN op 01-01-2011 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Nu online

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Regenbui schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 21:53:
[...]

Klopt helaas.

En omdat MS zelf ook inziet dat dit inderdaad niet echt makkelijk is, lijkt het mij dat MS hier wel iets mee gaat doen. Die heeft namelijk niet alleen effect op de Windows Phone, maar ook op andere MS diensten zoals Xbox Live. En jouw voorbeeld is inderdaad ook iets waardoor je al gebruiker een nieuwe MSN/Live/WP7/Xbox account moet aanmaken en zo dus ook al je achievents verlies...

Alleen verwacht ik niet dat MS die binnen een korte termijn openstelt.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Villains
Er was toch ook een idee over de betalingen overdragen op de telefoonrekening/beltegoed? Of was dit slecht een gerucht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Nu online

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Nee, geen gerucht... Wilt Microsoft echt. Maar tussen iet willen en iets ten uitvoer brengen zit een groot verschil

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Ik denk dat gezien de tijd dat dit ook de manier is om zulke dingen te doen, het is immers niet alleen iets wat Microsoft wilt, maar ik ga er vanuit dat alle partijen dit willen, door het aanschaffen van iets makkelijk en toegankelijk voor iedereen te maken zal de verkoop omhoog schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Villains
Ginz schreef op maandag 03 januari 2011 @ 01:23:
Nee, geen gerucht... Wilt Microsoft echt. Maar tussen iet willen en iets ten uitvoer brengen zit een groot verschil
Nou, beetje iets roepen wat men zou willen gaat nergens over, als men het achteraf ook niet in de praktijk brengt (tenzij het niet kan ofc). Net zo leuk als de politiek ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Anoniem: 80466 schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 22:58:
[...]

(...)

Kansloos geflame/getroll. Hoe vaak verhuis je nou werkelijk in je leven naar een ander land. Het valt allemaal best wel mee. Je kan beter klagen over het gebrek aan andere features dan het niet kunnen veranderen van je billingland. Echt trollen om niks dit. Ik denk dat 99,9% van de gebruikers hier geen last van zal hebben.

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 03-01-2011 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 18:30:
[...] Hoe vaak verhuis je nou werkelijk in je leven naar een ander land. Het valt allemaal best wel mee. Je kan beter klagen over het gebrek aan andere features dan het niet kunnen veranderen van je billingland. Echt trollen om niks dit. Ik denk dat 99,9% van de gebruikers hier geen last van zal hebben.
Verhuizen is 1 ding.
Zakelijk is dat trouwens best veelvuldig voorkomend en dat is een belangrijke markt omdat expats vaak pioneers zijn voor een internationaal product dat nog niet in alle talen beschikbaar is.

Echter wat veel voorkomt is dat veel elementen van de marketplace wereldwijd beschikbaar zijn (apps) terwijl de landgebonden creditcard mensen verhindert om deze producten te kopen omdat bepaalde andere (gelicensieeerde) producten zoals films nog niet voor dat land beschikbaar zijn. Door het toelaten van alle creditcards kunnen wereldwijd alle wereldwijd beschikbare producten gewoon verkocht worden en hoeven alleen producten waarwoor (licentie) restricties gelden in bepaalde landen uitgefilterd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Anoniem: 69767 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 18:30:
[...]

Kansloos geflame/getroll. Hoe vaak verhuis je nou werkelijk in je leven naar een ander land. Het valt allemaal best wel mee. Je kan beter klagen over het gebrek aan andere features dan het niet kunnen veranderen van je billingland. Echt trollen om niks dit. Ik denk dat 99,9% van de gebruikers hier geen last van zal hebben.
Ik denk dat dit percentage een stuk hoger ligt en nog veel hoger zal gaan liggen. Ze proberen je immers vast te zetten, jou gamertag, zune tag enz enz die je jaren geleden heb gemaakt is nu nog steeds hetzelfde, ik heb mijn gamertag nu 4,5 jaar, sommige nog wel veel langer, de bedoeling is dat je die blijft gebruiken, van Xbox, naar Xbox 360, naar WP7, mogelijk zelfde account voor je marketplace/Zune enz, doordat je niet alleen je achievements, download lists enz erop heb staan, maar ook betaalde content, zal je normaal gezien niet wisselen van account, hij word dan ook steeds meer waard, ik heb 2 van die digitale accounts (Xbox Live en Steam - die laatste maakt niet uit waar je bent) en daar heb ik inmiddels honderden euro's aan content op staan, sommige mensen nog wel veel meer, je moet zulke accounts altijd mee kunnen nemen.

Microsoft moet gewoon een manier vinden dat je dit allemaal kan veranderen en dat ze op een andere manier een controle uitvoeren, als ik bijvoorbeeld op een site van een Amerikaanse zender een filmpje wil kijken dan kan die me ook goed vertellen dat ik uit een ander land kom, dat kan Microsoft ook heel goed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenbui
Oke, het is me een beetje onduidelijk, dus ik hoop dat iemand hier meer uitleg over kan geven:

- Waar kan ik zien wat mijn location is van m'n Live account? Staat dit onder "account overview --> account details"?
- Welke locatie instellingen zijn buiten deze nog meer belangrijk, mbt dat ik later toegang kan krijgen tot de Nederlandse market place en gewoon m'n NL CC kan gebruiken.
- Een hele leuke tool die onderstaande link, maar als ik m'n billing location een keer instel, dan zit ik hier voor altijd aan verboneden?

http://www.thewindowsclub...h-wp7-marketplace-enabler

Thanks btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperik
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Regenbui schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 22:22:
Oke, het is me een beetje onduidelijk, dus ik hoop dat iemand hier meer uitleg over kan geven:

- Waar kan ik zien wat mijn location is van m'n Live account? Staat dit onder "account overview --> account details"?
- Welke locatie instellingen zijn buiten deze nog meer belangrijk, mbt dat ik later toegang kan krijgen tot de Nederlandse market place en gewoon m'n NL CC kan gebruiken.
- Een hele leuke tool die onderstaande link, maar als ik m'n billing location een keer instel, dan zit ik hier voor altijd aan verboneden?

Thanks btw
Nog makkelijker

start> control panel> region and language> location tab> van "Nederland" naar "United states"

Klaar!

Als je Engelse Hotmail/live account gebruikt gewoon Engeland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Hyperik schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 18:42:
[...]

Nog makkelijker

start> control panel> region and language> location tab> van "Nederland" naar "United states"

Klaar!

Als je Engelse Hotmail/live account gebruikt gewoon Engeland.
dit heeft volgens mij geen invloed op je account hoor. Als ik in zune wil inloggen en ik hem be account op US staan dan kan ik met me NL account niet inloggen. Ik moest ook heel lang zoeken, maar het staat volgens mij inderdaad bij account details en daar kun je het ook veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:57
Regenbui schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 22:22:

Thanks btw
Voor de marketplace etc is de billing relatie relevant. Die kun je zien door in te loggen op https://billing.microsoft.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoccoS
  • Laatst online: 03-06 18:43
Slecht nieuws: ik lees net op de twitter van Vincent Evers dat hij op WMC in Barcelona opgepikt heeft dat de NL versie van WP7 pas voor Q4 2011 gepland staat.

[ Voor 26% gewijzigd door RoccoS op 16-02-2011 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

RoccoS schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 21:33:
Slecht nieuws: ik lees net op de twitter van Vincent Evers dat hij op WMC in Barcelona opgepikt heeft dat de NL versie van WP7 pas voor Q4 2011 gepland staat.
:X

Misschien willen providers de 'major' update van Q3 afwachten voor dat ze WP7 hier willen uitbrengen?

• Tr4nnel
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-06 13:28
RoccoS schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 21:33:
Dit is inderdaad slecht nieuws. Ik wil heel graag een WP7, maar ik ga echt niet meer wachten tot oktober... Ik heb eigenlijk niet echt zin in allemaal amerikaanse accounts om maar apps etc te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390443

Heeft iemand al een koppeling kunnen maken met Visa CC en marketplace? Ik heb zowel met UK region als US region instellingen een poging gewaagd maar ik krijg het niet voor elkaar. Ook via Zune lukt het niet, maar ik wil me er niet bij neerleggen dat het niet kan :+

iemand nog tips en/of tricks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390443 schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 13:55:
Heeft iemand al een koppeling kunnen maken met Visa CC en marketplace? Ik heb zowel met UK region als US region instellingen een poging gewaagd maar ik krijg het niet voor elkaar. Ook via Zune lukt het niet, maar ik wil me er niet bij neerleggen dat het niet kan :+

iemand nog tips en/of tricks?
Heb je deze stappen en dit adres in Engeland gebruikt?
http://blog.tomverhoeff.n...andse-creditcard-beknopt/
Het enige struikelblok is volgens mij bij welke bank je CC hebt.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 614 op 26-02-2011 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390443

Anoniem: 614 schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 14:57:
[...]

Heb je deze stappen en dit adres in Engeland gebruikt?
http://blog.tomverhoeff.n...andse-creditcard-beknopt/
Het enige struikelblok is volgens mij bij welke bank je CC hebt.
Ja ik heb via dat stappenplan gewerkt en een aantal (kloppende) adressen in Engeland geprobeerd. Ook geprobeerd om de marketplace van de US te gebruiken met een adres uit de US, maar dat werkte ook niet. Krijg een foutmelding dat de CC informatie niet klopt. Via Zune betaalde apps aanschaffen lukt ook niet, dan krijg ik dezelfde foutmelding.

Mijn CC is van Visa, via de ANWB. Misschien is dat laatste het probleem?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-05 16:52

Gé Brander

MS SQL Server

Anoniem: 390443 schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 16:17:
[...]
Mijn CC is van Visa, via de ANWB. Misschien is dat laatste het probleem?!
Klopt, mijn Visa CC van de ANWB werkt ook niet, mijn ING card werkt ook niet, maar er zijn berichten dat de ING card het wel doet. Misschien heeft dat te maken met dat ik een Postbank card had, en dat het nu ING heet, en dat voorheen ING cards het wel doen.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CC van ABN AMRO is de beste kans.
Met m'n Fortis, wat overgaat naar 1 bedrijf met de ABN AMRO naam, kan ik betaalde apps kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkommeren
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-06 18:47
Met mijn ING (NL) cc en een UK adres van een vriend is het mij gelukt een dikke maand terug :)

Werkt nog steeds prima (Zune pass, verschillende games gekocht), alleen CC is bijna verlopen, ben benieuwd of de nieuwe die ik heb gekregen het ook doet :)

Had de creditcard trouwens gekregen bij mijn studentenrekening, weet niet of dat uitmaakt. Hij is zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:57

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Dan ook maar dit topic reanimeren:

Vandaag vanaf mijn telefoon een app gekocht en toen mijn Nederlandse MasterCard gekoppeld aan mijn UK Live account (met dummy adres in London) en het werkte nu wel, een paar maanden nog niet...

Via Zune apps of content kopen werkt nu ook vanaf de pc thuis. :)

Zo te zien aan de andere reacties in het algemene WP7 discussie draadje zijn Nederlandse CC's nu te koppelen aan UK Zune accounts. En omdat Zune ook "weet" wat je direct vanaf je WP7 telefoon koopt is alles mooi in sync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gauchov6 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 21:06:
Zo te zien aan de andere reacties in het algemene WP7 discussie draadje zijn Nederlandse CC's nu te koppelen aan UK Zune accounts. En omdat Zune ook "weet" wat je direct vanaf je WP7 telefoon koopt is alles mooi in sync.
Het werkt nu ook met US billing adressen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09-2024
Waarom moeilijk doen met een UK Live ID terwijl je ook gewoon je creditcard kunt koppelen aan een NL Live ID?

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Omdat NL nog geen marketplace heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09-2024
Als ik het zo lees gaat het om het koppelen van je creditcard aan je Live ID?
De marketplace staat hier toch los van?

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Daar gaat het ook om. En als je de hele topic had gelezen dan had je ook begrepen waarom we de CC willen koppelen aan een Live ID, namelijk om dingen te kunnen kopen in de WP7 marketplace.

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 28-06-2011 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Piels schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 13:49:
De marketplace staat hier toch los van?
Welke marketplace je krijgt is afhankelijk van je billing adres bij je Live ID (onzinnige keuze van MS, maar ja)
Aangezien er nog geen NL marketplace beschikbaar is heeft iedereen in Nederland een fake billing adres bij de Live ID van de Windows Phone hoofdaccount. (meestal in UK of US).
Helaas wilde Microsoft eerst geen creditcards koppelen als je credit card uit een ander land kwam als je billing adres. Dus kon je wel een US marketplace koppelen maar kon je er dan niks kopen.
Nu is die creditcontrole vervallen/versoepeld en kun je wel een Nederlandse creditcard koppelen en gewoon spullen kopen in de market place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 21:13
Anoniem: 80466 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 17:26:
Welke marketplace je krijgt is afhankelijk van je billing adres bij je Live ID (onzinnige keuze van MS, maar ja)
Aangezien er nog geen NL marketplace beschikbaar is heeft iedereen in Nederland een fake billing adres bij de Live ID van de Windows Phone hoofdaccount. (meestal in UK of US).
Helaas wilde Microsoft eerst geen creditcards koppelen als je credit card uit een ander land kwam als je billing adres. Dus kon je wel een US marketplace koppelen maar kon je er dan niks kopen.
Nu is die creditcontrole vervallen/versoepeld en kun je wel een Nederlandse creditcard koppelen en gewoon spullen kopen in de market place.
Maar tot hoever gaat dit later consequenties brengen als er wel een NL marketplace en telefoons uitkomen? Laatste wat ik wil is mijn Live ID om zeep helpen (of niet meer NL bruikbaar maken), zelfs met een 2de Live ID account vraag ik me af of je je CC wel op 2 verschillende accounts kan koppelen.

Ik blijf ik twijfel om nu al een WP7 toestel te kopen, prijzen liggen nu al net onder de 300 euro, verwacht dat de telecombedrijven er weer doodleuk de volle mep voor durven te vragen icm met telefoonabbo's. Nu is het nog maar een paar maandjes, andere kant kan ik die ook nog wel uitzitten.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

zelfs met een 2de Live ID account vraag ik me af of je je CC wel op 2 verschillende accounts kan koppelen.
Het zou wel héél erg suf zijn als MS gaat controleren of een enkele CC aan verschillende Live ID's is gekoppeld. Dat is toch best een veelvoorkomend scenario? Man en vrouw met hun eigen Live ID die op dezelfde CC zitten.

Het probleem is meer dat je met een 2e Live ID geen marketplace aankopen kunt doen. Je kunt wel een extra Live ID instellen, maar dat is niet veel anders als bijv. een Google account - gewoon voor mail, contacten en agenda. En je kunt een Live ID niet van land veranderen. Dus als je nu aankopen doet en je wilt later switchen naar een nieuw NL Live ID account, dan ben je je aankopen kwijt (of althans, natuurlijk niet kwijt, maar je kunt er niet gebruik van maken op een aan een NL Live ID gekoppelde telefoon).

Zelf wacht ik het nog even af. Ik heb er nu wel spijt van dat ik een UK account heb, US aankopen lijken vooralsnog een stuk goedkoper (zoals $2,99 tov £2,49 (= $3,99) voor Angry Birds). Of ik een NL account wil hangt een beetje af van hoeveel specifieke NL diensten er komen.

[ Voor 57% gewijzigd door .oisyn op 29-06-2011 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 21:13
.oisyn schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 15:21:
Het zou wel héél erg suf zijn als MS gaat controleren of een enkele CC aan verschillende Live ID's is gekoppeld. Dat is toch best een veelvoorkomend scenario? Man en vrouw met hun eigen Live ID die op dezelfde CC zitten.

Het probleem is meer dat je met een 2e Live ID geen marketplace aankopen kunt doen. Je kunt wel een extra Live ID instellen, maar dat is niet veel anders als bijv. een Google account - gewoon voor mail, contacten en agenda. En je kunt een Live ID niet van land veranderen. Dus als je nu aankopen doet en je wilt later switchen naar een nieuw NL Live ID account, dan ben je je aankopen kwijt (of althans, natuurlijk niet kwijt, maar je kunt er niet gebruik van maken op een aan een NL Live ID gekoppelde telefoon).

Zelf wacht ik het nog even af. Ik heb er nu wel spijt van dat ik een UK account heb, US aankopen lijken vooralsnog een stuk goedkoper (zoals $2,99 tov £2,49 (= $3,99) voor Angry Birds). Of ik een NL account wil hangt een beetje af van hoeveel specifieke NL diensten er komen.
Laat ik het zo zeggen, ik kom het regelmatig voor bij diverse 'koppel je CC' diensten waar je dus je CC maar aan 1 account/ID/email kan koppelen.

Maar een 2de ID is dus ook niet verstandig, was het nu enkel voor het koppelen van je CC, maar landkeuze van je LiveID is dus ook nodig voor bezoeken van marketplace an sich?

In principe wacht ik wel af, zit initieel toch met de activatie als ik WP7 toch op mijn HD2 wil laten draaien, naast de vraag of 'US specifieke' apps ook beschikbaar komen in de nederlandse marketplace (zoals Ebay app op android, die uit gaat van Duitsland/Benelux).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

SinergyX schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 15:52:
[...]

Laat ik het zo zeggen, ik kom het regelmatig voor bij diverse 'koppel je CC' diensten waar je dus je CC maar aan 1 account/ID/email kan koppelen.
Laat ik het dan zo zeggen: ik heb 2 Live ID's, een voor Messenger + Xbox 360 (lang lang geleden aangemaakt) en eentje voor WP7. Beide hebben dezelfde CC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-05 16:52

Gé Brander

MS SQL Server

Mijn vrouw en ik hebben beide een eigen account (zij Hotmail.com en ik Live.com) en beide maken gebruik van dezelfde CC. Geen enkel probleem en ik zie ook helemaal niet in waarom daar een probleem van gemaakt zou gaan worden.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
je kunt je cc aan zoveel accounts koppelen als je wilt. Daar zit geen limiet aan. Alleen sommige banken willen dat je een NL adres hebt voor een NL cc koppeling. Met een US liveid of een UK liveid lukt het dus niet altijd omdat je daarmee geen NL adres kunt opgeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Volgens mij lag dat aan Microsoft (of aan hun payment service provider), en niet aan de banken zelf. Hoe kan het anders dat het van de een op andere dag ineens wel voor iedereen geaccepteerd wordt? Van welke bank de CC af komt kun je gewoon aan het nummer zien. Op wikipedia staat een mooie lijst.

[ Voor 41% gewijzigd door .oisyn op 29-06-2011 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glandur
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-06 08:54
Hoi allemaal,
Ik heb een vraagje over Windows Phone 7. Ik ben namelijk van plan om de Samsung Omnia 7 te kopen, maar wil eerst wat meer weten over het OS.
-Hoe zit het met de NL versie van WP7 (en dan bedoel ik niet het NL woordenboek, want die komt bij de Mango update)? Ik weet dat deze er nog niet is, maar lees er tegenstrijdige berichten over. Dat Samsung zelf een NL versie zou uitbrengen (weet de bron niet meer helaas). Maar als ik verder ga lezen, zie ik dat de huidige versies niet kunnen worden geupdated naar de Nederlandse versie. Hoe zit dit?
-Hoe zit het met het gebruik van Marketplace met een NL account? Wordt dit ook mogelijk met de Mango update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Misschien moet je deze topic gewoon even doorlezen ipv je al honderd keer beantwoorde vragen maar in de topic te posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125883

Je kunt Entropay ook aan het lijstje toevoegen van oplossingen die niet werken.
Ik had er deze week eentje aangemaakt en 20,00$ opgezet omdat er uit veel reacties blijkt dat het werkt met oa. PSN, Wii, xBox en bij sommigen zelfs Zune.

Nu blijkt dat ik er toch niks mee kan aanvangen. Ik heb een US Hotmail account van 1996 waar al vanalles en nog wat bij is gekomen. Als billing address heb ik het adres van mijn Borderlinx PObox gebruikt, zodat ik tenminste een geldig adres in de States kon voorleggen. Nu is die VCC ook een ongeldige credit card. Error occured while adding your credit card in Zune en via de smartphone blijkt de CC zelfs niet geldig te zijn.

Dus die Entropay kun je ook al schrappen. Ik ga zien of ik die 20,00$ aan mezelf kan factureren via Paypal, zodat ik ze toch niet kwijt ben, buiten de 0,99$ transactiekost om de VCC te laden, wanneer ik m'n account daar afsluit.

Mijn Miles & More MasterCard werkt trouwens ook niet (ism Brussels Airlines) en die van Fortis (be) ervoor ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qurius
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-06 18:05
Ben benieuwd dan, ik ga een dezer dagen mijn Argenta mastercard afhalen, die ik voor een deel ook gevraagd heb voor dit soort zaken, dus ik hoop dat ik daar wat mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zeg... ik mag precies geen applicaties kopen?
Om te proberen toch maar een Belgisch LiveID aangemaakt en bijpassend Zune.net account. Wanneer ik mijn Miles & More CC wil toevoegen krijg ik doodleuk hetzelfde als bij mijn US account: "Error. Please try again soon."

Dat is toch geen manier van zaken doen!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:18
Ik heb eenzelfde soort probleem.

Vorig jaar eens een NL cc op een US adres geregistreerd. Nu is die verlopen en krijg met geen mogelijkheid de nieuwe cc toegevoegd.

@matthijs: weet jij hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Zal eens kijken wat ik kan vinden. Heb wel gezien dat de 'anti fraude' regels zijn aangescherpt. Wellicht heb je daar last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Ik hoop het niet, hangen namelijk de nodige apps aan het account.
En er staat nog een charge open die Microsoft niet kan innen omdat de oude cc is vervallen :+

Wat ook wel vreemd is, ik heb een nl live id maar is international zune account.
Nooit eerder opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Domino schreef op maandag 07 november 2011 @ 21:16:
Ik hoop het niet, hangen namelijk de nodige apps aan het account.
En er staat nog een charge open die Microsoft niet kan innen omdat de oude cc is vervallen :+

Wat ook wel vreemd is, ik heb een nl live id maar is international zune account.
Nooit eerder opgevallen.
ah ok, dat verklaard ook het een en ander. Ondersteuning is alleen op NL account (kun je checken op billing.microsoft.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Vast, maar een oude nl cc werkte wel met datzelfde zune account.
Dat is het vreemde eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Domino schreef op maandag 07 november 2011 @ 22:07:
Ik had een UK live account en dat werkte destijds ook met een NL CC. Dus zo vreemd is dat blijkbaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Daarom, waarom wil zune die nieuwe cc niet accepteren?
Alternatief: een pre paid cc uit de USA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Domino schreef op maandag 07 november 2011 @ 22:07:
of het werkt of niet is niet relevant als je support wilt hebben dan zijn er diverse opties, maar een NL cc aan een UK adres koppelen gaat support niet voor je op kunnen lossen als het dan ineens niet meer werkt. vandaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Ok, dus ik ben (populair gezegd) de sjaak? Er is een situatie ontstaan welke Microsoft heeft toegestaan / gedoogt maar nu niet meer.

Is mijn angst gegrond dat ik straks wellicht al mijn apps en games, welke nu aangekocht zijn, misschien kwijt ben? Zitten die gekoppeld aan mijn Live of Zune account?

Ik snap er sowieso geen bal van dat Microsoft het ooit heeft toegelaten om mijn NL live account te koppelen aan een US Zune account. Viel me gisteren ook pas op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Domino schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 07:55:
Ok, dus ik ben (populair gezegd) de sjaak? Er is een situatie ontstaan welke Microsoft heeft toegestaan / gedoogt maar nu niet meer.

Is mijn angst gegrond dat ik straks wellicht al mijn apps en games, welke nu aangekocht zijn, misschien kwijt ben? Zitten die gekoppeld aan mijn Live of Zune account?

Ik snap er sowieso geen bal van dat Microsoft het ooit heeft toegelaten om mijn NL live account te koppelen aan een US Zune account. Viel me gisteren ook pas op.
Jij schetst precies de reden waarom we vorig jaar niet gelanceerd zijn. Geen ondersteuning voor de NL marketplace. Dat weerhield echter de winkels niet om de toestellen toch te verkopen waarbij we hebben gevraagd of de winkeliers de kopers hiervoor wilde waarschuwen (nogmaals, MS verkoopt geen toestellen)

Je hebt toen je de telefoon in gebruik nam een land uitgekozen waar je niet woonde (kunnen we niet voorkomen) een NL live id bestaat niet. een NL zune of xbox account wel. Je hebt je liveid nu gekoppeld aan een Zune account die UK is volgens mij.

Als je nu naar de NL marketplace wilt dan zul je dus een NL account moeten gebruiken,

De meeste mensen is het trouwens niet gelukt om een CC te koppelen, diegene die het wel is gelukt hebben de trucendoos moeten openhalen, dus het is echt niet zo dat men in alle onschuld/naiviteit zomaar een NL cc hebben kunnen koppelen aan een US/UK account, dat was bijna altijd een bewuste workaround.

Dus ja, als je je account veranderd ben je helaas je aankopen kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
@matthijs

Sorry dat ik dit zomaar tegen jou als persoon ventileer, het is niet persoonlijk bedoeld natuurlijk :).

Maar Microsoft mag hier best eens naar kijken, wat nu als ik ga emigreren? Dan ontstaat hetzelfde probleem. Het is sowieso maar een rare beperking dat je de lokalisatie van het Zune account niet kan veranderen. Zelfs buiten dat, het is niet eens de lokalisatie van het Zune account, maar het Microsoft Billing account wat daaraan gekoppeld is (en dat is weer wel mijn live id).

Maar buiten dit hele verhaal, heb jij (of iemand anders), ervaringen met pre paid credit cards?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Prepaid credit cards werken niet. Ik heb zelf zo'n Entropay Visa, en dat is dus 20$ weggesmeten geld. Het komt er gewoon niet door als geldige credit card.

Ondertussen is het me na veel sukkel gelukt om mijn Miles & More MasterCard te koppelen aan m'n nieuwe Belgische liveid. Er bleek een stuk van mijn adres om Address Line 2 te moeten staan *zucht*

Die Entropay ga ik nog eens opnieuw proberen op m'n US account, maar ik vrees ervoor. Op answers.microsoft.com wordt meerdere keren gesuggereerd dat het niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Domino schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 09:09:
@matthijs

Sorry dat ik dit zomaar tegen jou als persoon ventileer, het is niet persoonlijk bedoeld natuurlijk :).

Maar Microsoft mag hier best eens naar kijken, wat nu als ik ga emigreren? Dan ontstaat hetzelfde probleem. Het is sowieso maar een rare beperking dat je de lokalisatie van het Zune account niet kan veranderen. Zelfs buiten dat, het is niet eens de lokalisatie van het Zune account, maar het Microsoft Billing account wat daaraan gekoppeld is (en dat is weer wel mijn live id).

Maar buiten dit hele verhaal, heb jij (of iemand anders), ervaringen met pre paid credit cards?
Ja, we zeuren hier als MS NL al heel lang over bij het productteam, verhuizen is nou niet echt een raar scenario. Ik verwacht zelf dat dit met win8 wel gefixed gaat worden. (fingers crossed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Matthijs Hoekstra schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 10:26:
[...]

Ja, we zeuren hier als MS NL al heel lang over bij het productteam, verhuizen is nou niet echt een raar scenario. Ik verwacht zelf dat dit met win8 wel gefixed gaat worden. (fingers crossed)
Win8 en zelfs nog met twijfel... Super fijn dat MS NL hier op hamert, maar het had er al wel in moeten zitten. Los van de verhuizing, had het ook moeten kunnen (van mijn part maar eenmalig) om de "oude" WP7 gebruikers te laten verhuizen (migreren) naar een NL account.
Ok, MS heeft zelf de telefoons niet verkocht, maar een miljarden bedrijf kan toch wel een beetje service leveren? :)

Vind dit erg slordig van MS, maar begrijp dat dit niet jouw verantwoordelijkheid is.

Sowieso slaat het landen systeem nergens op. Bijna de helft (ok, een beetje overdreven) van mijn Marketplace is gevuld met spaanse en franse boeken van € 8,00 per stuk. En die komen er per dag 10 keer bij, het maximum aantal apps dat per dag mag worden ge-upload. Als ze die nou eens even filteren dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
WingsOfFury schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 12:15:
[...]

Win8 en zelfs nog met twijfel... Super fijn dat MS NL hier op hamert, maar het had er al wel in moeten zitten. Los van de verhuizing, had het ook moeten kunnen (van mijn part maar eenmalig) om de "oude" WP7 gebruikers te laten verhuizen (migreren) naar een NL account.
Ok, MS heeft zelf de telefoons niet verkocht, maar een miljarden bedrijf kan toch wel een beetje service leveren? :)

Vind dit erg slordig van MS, maar begrijp dat dit niet jouw verantwoordelijkheid is.

Sowieso slaat het landen systeem nergens op. Bijna de helft (ok, een beetje overdreven) van mijn Marketplace is gevuld met spaanse en franse boeken van € 8,00 per stuk. En die komen er per dag 10 keer bij, het maximum aantal apps dat per dag mag worden ge-upload. Als ze die nou eens even filteren dan...
Nee, het 'oude' WP7' scenario is zo klein dat is geen reden om veel engineering en test effort te investeren.

Het landen systeem is gedaan omdat ontwikkelaars zelf willen bepalen waar welke apps uitgebracht moeten en mogen worden. Vaak ook juridische redenen voor.

Wat voor service bedoel je nu dan? Men gaat voor een 'paar' gebruikers geen dingen bouwen/maken. Let wel op, bijna niemand heeft hier nu last van. (in verhouding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kunnen ze het dan gewoon niet toelaten dat je zelf de taal van de Marketplace kunt kiezen?

Al mijn elektronische spullen zijn in het Engels ingesteld. Mijn WP7 toestel dus ook. Maar de gebruiker wordt verplicht om de door Microsoft gekozen taal te gebruiken in de Marketplace.
In België is dat zeer storend, omdat we met 3 officiële talen zitten en de voertaal dus absoluut niet het Frans is. En wat voor de mensen die gewoon in een land werken waar ze de taal niet meester zijn en gewoon alles in het Engels doen?
Ik vind dat je toch op z'n minst voor eender welke marketplace je Engels moet kunnen selecteren als taal voor de storefront/ui of hoe het ook genoemd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Mooie kans voor Microsoft om een tot andere inzichten te komen zo.

Ik heb nu een probleem. Eerlijk is eerlijk, (gedeeltelijk) zelf veroorzaakt.
Neemt niet weg dat er wel degelijk wat gaten in de bedrijfsvoering zitten zoals Microsoft WP7 nu op de markt heeft gezet.

Ik ga iig niet van Zune account wisselen en wederom alle apps aankopen, loopt al aardig in de papieren. Dat doe ik alleen als ik alle apps mee zou kunnen nemen. Dus het verdien model (voor Microsoft) met de app market is hierbij voor mij afgelopen, ik kan niets meer afrekenen, al hangt mijn leven ervan af.

Een ander probleem is dat mijn account, volgens de mail die ik net van Microsoft kreeg, de status 'suspended' kan krijgen. Wat dat dan precies inhoud weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Anoniem: 125883 schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 13:52:
Kunnen ze het dan gewoon niet toelaten dat je zelf de taal van de Marketplace kunt kiezen?

Al mijn elektronische spullen zijn in het Engels ingesteld. Mijn WP7 toestel dus ook. Maar de gebruiker wordt verplicht om de door Microsoft gekozen taal te gebruiken in de Marketplace.
In België is dat zeer storend, omdat we met 3 officiële talen zitten en de voertaal dus absoluut niet het Frans is. En wat voor de mensen die gewoon in een land werken waar ze de taal niet meester zijn en gewoon alles in het Engels doen?
Ik vind dat je toch op z'n minst voor eender welke marketplace je Engels moet kunnen selecteren als taal voor de storefront/ui of hoe het ook genoemd wordt.
eens, taal aanpassen zou logisch zijn, is ook feedback die we aan het team hebben gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05-06 18:16

EektheMan

DPC

@Hoshimaru
Ik wil ook graag een WP7 aanschaffen, maar mede door de problemen met de taalinstellingen op mijn HD2 WM6.5 ben ik er huiverig voor. Is het jou gelukt om de taal op NL te krijgen?
Ook bij mij stellen alle producten van MS zich in Belgie stug standaard in het Frans in. Erg vreemd daar er misschien maar 35% het Frans onder de knie heeft en die 35% is nog het minst kapitaalkrachtig om een >100 Euro toestel aan te schaffen (hier in Brussel in ieder geval). Echt een zeer vreemde keuze. Zo ff de frustratie weggeschreven ;-)

Is het af te raden om WP7 op mijn HD2 te plaatsen om de localisatie te testen? Krijg ik dan problemen zodra ik apps wil gaan kopen op mijn nieuwe toestellen (ie alles en voor eeuwig in het Frans)?

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb me de vraag eigenlijk nooit gesteld om m'n telefoon in't Nederland te krijgen. Ik zet ze onmiddellijk in het Engels. Met WM6.5 heb ik niet zoveel taalproblemen gehad. Ik heb m'n omnia 2 zelfs zover gekregen da'k er Japans mee kon typen en lezen (wat bij WP7 overigens zonder enige hack of ander geknoei kan).

Ik ben zelf ook aan't twijfelen of ik nu m'n BE account erop ga gebruiken. Als de marketplace in het engels te forceren valt wil ik wel mijn sms'jes enzo laten verloren gaan... tja, en als ik offline navigatie wil met een kaart van Japan, zal't wel moeten. No bling bling €€$$ op mijn US account mogelijk. *Grmbl...*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Matthijs Hoekstra schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:09:
[...]

eens, taal aanpassen zou logisch zijn, is ook feedback die we aan het team hebben gegeven.
Het kan voor de helft. Uit nieuwsgierigheid heb ik even mijn tel in het Engels ingesteld;
Categories
New
Top (is in NL Aanbevolen, volgens mij)
Featured
More

Zo zijn een paar dingen vertaald, echter de categorien niet. Er staat wel heel leuk bovenaan "All", maar daarna komen:
Muziek + video
Kinderen + gezin
Nieuws + weer
etc. etc.

Maar de Belgen kunnen toch wel gewoon hun taal op "Nederlands (Belgie)" zetten? Misschien zijn dan de categorien in het Frans, maar hoe vaak gebruik je die nou?
Pagina: 1 2 Laatste