Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10-06 15:53
Daarom, waarom wil zune die nieuwe cc niet accepteren?
Alternatief: een pre paid cc uit de USA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-06 07:57
Domino schreef op maandag 07 november 2011 @ 22:07:
Vast, maar een oude nl cc werkte wel met datzelfde zune account.
Dat is het vreemde eraan.
of het werkt of niet is niet relevant als je support wilt hebben dan zijn er diverse opties, maar een NL cc aan een UK adres koppelen gaat support niet voor je op kunnen lossen als het dan ineens niet meer werkt. vandaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Ok, dus ik ben (populair gezegd) de sjaak? Er is een situatie ontstaan welke Microsoft heeft toegestaan / gedoogt maar nu niet meer.

Is mijn angst gegrond dat ik straks wellicht al mijn apps en games, welke nu aangekocht zijn, misschien kwijt ben? Zitten die gekoppeld aan mijn Live of Zune account?

Ik snap er sowieso geen bal van dat Microsoft het ooit heeft toegelaten om mijn NL live account te koppelen aan een US Zune account. Viel me gisteren ook pas op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Domino schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 07:55:
Ok, dus ik ben (populair gezegd) de sjaak? Er is een situatie ontstaan welke Microsoft heeft toegestaan / gedoogt maar nu niet meer.

Is mijn angst gegrond dat ik straks wellicht al mijn apps en games, welke nu aangekocht zijn, misschien kwijt ben? Zitten die gekoppeld aan mijn Live of Zune account?

Ik snap er sowieso geen bal van dat Microsoft het ooit heeft toegelaten om mijn NL live account te koppelen aan een US Zune account. Viel me gisteren ook pas op.
Jij schetst precies de reden waarom we vorig jaar niet gelanceerd zijn. Geen ondersteuning voor de NL marketplace. Dat weerhield echter de winkels niet om de toestellen toch te verkopen waarbij we hebben gevraagd of de winkeliers de kopers hiervoor wilde waarschuwen (nogmaals, MS verkoopt geen toestellen)

Je hebt toen je de telefoon in gebruik nam een land uitgekozen waar je niet woonde (kunnen we niet voorkomen) een NL live id bestaat niet. een NL zune of xbox account wel. Je hebt je liveid nu gekoppeld aan een Zune account die UK is volgens mij.

Als je nu naar de NL marketplace wilt dan zul je dus een NL account moeten gebruiken,

De meeste mensen is het trouwens niet gelukt om een CC te koppelen, diegene die het wel is gelukt hebben de trucendoos moeten openhalen, dus het is echt niet zo dat men in alle onschuld/naiviteit zomaar een NL cc hebben kunnen koppelen aan een US/UK account, dat was bijna altijd een bewuste workaround.

Dus ja, als je je account veranderd ben je helaas je aankopen kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
@matthijs

Sorry dat ik dit zomaar tegen jou als persoon ventileer, het is niet persoonlijk bedoeld natuurlijk :).

Maar Microsoft mag hier best eens naar kijken, wat nu als ik ga emigreren? Dan ontstaat hetzelfde probleem. Het is sowieso maar een rare beperking dat je de lokalisatie van het Zune account niet kan veranderen. Zelfs buiten dat, het is niet eens de lokalisatie van het Zune account, maar het Microsoft Billing account wat daaraan gekoppeld is (en dat is weer wel mijn live id).

Maar buiten dit hele verhaal, heb jij (of iemand anders), ervaringen met pre paid credit cards?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125883

Prepaid credit cards werken niet. Ik heb zelf zo'n Entropay Visa, en dat is dus 20$ weggesmeten geld. Het komt er gewoon niet door als geldige credit card.

Ondertussen is het me na veel sukkel gelukt om mijn Miles & More MasterCard te koppelen aan m'n nieuwe Belgische liveid. Er bleek een stuk van mijn adres om Address Line 2 te moeten staan *zucht*

Die Entropay ga ik nog eens opnieuw proberen op m'n US account, maar ik vrees ervoor. Op answers.microsoft.com wordt meerdere keren gesuggereerd dat het niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Domino schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 09:09:
@matthijs

Sorry dat ik dit zomaar tegen jou als persoon ventileer, het is niet persoonlijk bedoeld natuurlijk :).

Maar Microsoft mag hier best eens naar kijken, wat nu als ik ga emigreren? Dan ontstaat hetzelfde probleem. Het is sowieso maar een rare beperking dat je de lokalisatie van het Zune account niet kan veranderen. Zelfs buiten dat, het is niet eens de lokalisatie van het Zune account, maar het Microsoft Billing account wat daaraan gekoppeld is (en dat is weer wel mijn live id).

Maar buiten dit hele verhaal, heb jij (of iemand anders), ervaringen met pre paid credit cards?
Ja, we zeuren hier als MS NL al heel lang over bij het productteam, verhuizen is nou niet echt een raar scenario. Ik verwacht zelf dat dit met win8 wel gefixed gaat worden. (fingers crossed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Matthijs Hoekstra schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 10:26:
[...]

Ja, we zeuren hier als MS NL al heel lang over bij het productteam, verhuizen is nou niet echt een raar scenario. Ik verwacht zelf dat dit met win8 wel gefixed gaat worden. (fingers crossed)
Win8 en zelfs nog met twijfel... Super fijn dat MS NL hier op hamert, maar het had er al wel in moeten zitten. Los van de verhuizing, had het ook moeten kunnen (van mijn part maar eenmalig) om de "oude" WP7 gebruikers te laten verhuizen (migreren) naar een NL account.
Ok, MS heeft zelf de telefoons niet verkocht, maar een miljarden bedrijf kan toch wel een beetje service leveren? :)

Vind dit erg slordig van MS, maar begrijp dat dit niet jouw verantwoordelijkheid is.

Sowieso slaat het landen systeem nergens op. Bijna de helft (ok, een beetje overdreven) van mijn Marketplace is gevuld met spaanse en franse boeken van € 8,00 per stuk. En die komen er per dag 10 keer bij, het maximum aantal apps dat per dag mag worden ge-upload. Als ze die nou eens even filteren dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
WingsOfFury schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 12:15:
[...]

Win8 en zelfs nog met twijfel... Super fijn dat MS NL hier op hamert, maar het had er al wel in moeten zitten. Los van de verhuizing, had het ook moeten kunnen (van mijn part maar eenmalig) om de "oude" WP7 gebruikers te laten verhuizen (migreren) naar een NL account.
Ok, MS heeft zelf de telefoons niet verkocht, maar een miljarden bedrijf kan toch wel een beetje service leveren? :)

Vind dit erg slordig van MS, maar begrijp dat dit niet jouw verantwoordelijkheid is.

Sowieso slaat het landen systeem nergens op. Bijna de helft (ok, een beetje overdreven) van mijn Marketplace is gevuld met spaanse en franse boeken van € 8,00 per stuk. En die komen er per dag 10 keer bij, het maximum aantal apps dat per dag mag worden ge-upload. Als ze die nou eens even filteren dan...
Nee, het 'oude' WP7' scenario is zo klein dat is geen reden om veel engineering en test effort te investeren.

Het landen systeem is gedaan omdat ontwikkelaars zelf willen bepalen waar welke apps uitgebracht moeten en mogen worden. Vaak ook juridische redenen voor.

Wat voor service bedoel je nu dan? Men gaat voor een 'paar' gebruikers geen dingen bouwen/maken. Let wel op, bijna niemand heeft hier nu last van. (in verhouding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kunnen ze het dan gewoon niet toelaten dat je zelf de taal van de Marketplace kunt kiezen?

Al mijn elektronische spullen zijn in het Engels ingesteld. Mijn WP7 toestel dus ook. Maar de gebruiker wordt verplicht om de door Microsoft gekozen taal te gebruiken in de Marketplace.
In België is dat zeer storend, omdat we met 3 officiële talen zitten en de voertaal dus absoluut niet het Frans is. En wat voor de mensen die gewoon in een land werken waar ze de taal niet meester zijn en gewoon alles in het Engels doen?
Ik vind dat je toch op z'n minst voor eender welke marketplace je Engels moet kunnen selecteren als taal voor de storefront/ui of hoe het ook genoemd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Mooie kans voor Microsoft om een tot andere inzichten te komen zo.

Ik heb nu een probleem. Eerlijk is eerlijk, (gedeeltelijk) zelf veroorzaakt.
Neemt niet weg dat er wel degelijk wat gaten in de bedrijfsvoering zitten zoals Microsoft WP7 nu op de markt heeft gezet.

Ik ga iig niet van Zune account wisselen en wederom alle apps aankopen, loopt al aardig in de papieren. Dat doe ik alleen als ik alle apps mee zou kunnen nemen. Dus het verdien model (voor Microsoft) met de app market is hierbij voor mij afgelopen, ik kan niets meer afrekenen, al hangt mijn leven ervan af.

Een ander probleem is dat mijn account, volgens de mail die ik net van Microsoft kreeg, de status 'suspended' kan krijgen. Wat dat dan precies inhoud weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Anoniem: 125883 schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 13:52:
Kunnen ze het dan gewoon niet toelaten dat je zelf de taal van de Marketplace kunt kiezen?

Al mijn elektronische spullen zijn in het Engels ingesteld. Mijn WP7 toestel dus ook. Maar de gebruiker wordt verplicht om de door Microsoft gekozen taal te gebruiken in de Marketplace.
In België is dat zeer storend, omdat we met 3 officiële talen zitten en de voertaal dus absoluut niet het Frans is. En wat voor de mensen die gewoon in een land werken waar ze de taal niet meester zijn en gewoon alles in het Engels doen?
Ik vind dat je toch op z'n minst voor eender welke marketplace je Engels moet kunnen selecteren als taal voor de storefront/ui of hoe het ook genoemd wordt.
eens, taal aanpassen zou logisch zijn, is ook feedback die we aan het team hebben gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05-06 18:16

EektheMan

DPC

@Hoshimaru
Ik wil ook graag een WP7 aanschaffen, maar mede door de problemen met de taalinstellingen op mijn HD2 WM6.5 ben ik er huiverig voor. Is het jou gelukt om de taal op NL te krijgen?
Ook bij mij stellen alle producten van MS zich in Belgie stug standaard in het Frans in. Erg vreemd daar er misschien maar 35% het Frans onder de knie heeft en die 35% is nog het minst kapitaalkrachtig om een >100 Euro toestel aan te schaffen (hier in Brussel in ieder geval). Echt een zeer vreemde keuze. Zo ff de frustratie weggeschreven ;-)

Is het af te raden om WP7 op mijn HD2 te plaatsen om de localisatie te testen? Krijg ik dan problemen zodra ik apps wil gaan kopen op mijn nieuwe toestellen (ie alles en voor eeuwig in het Frans)?

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb me de vraag eigenlijk nooit gesteld om m'n telefoon in't Nederland te krijgen. Ik zet ze onmiddellijk in het Engels. Met WM6.5 heb ik niet zoveel taalproblemen gehad. Ik heb m'n omnia 2 zelfs zover gekregen da'k er Japans mee kon typen en lezen (wat bij WP7 overigens zonder enige hack of ander geknoei kan).

Ik ben zelf ook aan't twijfelen of ik nu m'n BE account erop ga gebruiken. Als de marketplace in het engels te forceren valt wil ik wel mijn sms'jes enzo laten verloren gaan... tja, en als ik offline navigatie wil met een kaart van Japan, zal't wel moeten. No bling bling €€$$ op mijn US account mogelijk. *Grmbl...*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Matthijs Hoekstra schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:09:
[...]

eens, taal aanpassen zou logisch zijn, is ook feedback die we aan het team hebben gegeven.
Het kan voor de helft. Uit nieuwsgierigheid heb ik even mijn tel in het Engels ingesteld;
Categories
New
Top (is in NL Aanbevolen, volgens mij)
Featured
More

Zo zijn een paar dingen vertaald, echter de categorien niet. Er staat wel heel leuk bovenaan "All", maar daarna komen:
Muziek + video
Kinderen + gezin
Nieuws + weer
etc. etc.

Maar de Belgen kunnen toch wel gewoon hun taal op "Nederlands (Belgie)" zetten? Misschien zijn dan de categorien in het Frans, maar hoe vaak gebruik je die nou?
Pagina: 1 2 Laatste