Zelfbouw NAS

Pagina: 1
Acties:
  • 409 views

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10 22:18
Ik ben van plan om een eigen NAS te bouwen maar ik heb een probleem met het vinden van de juiste behuizing.

De behuizing die ik zoek dient 8 harde schijven te huisvesten. Nu kan ik een tower behuizing aanschaffen maar ik ben op zoek naar iets dat zo compact mogelijk is. Hoe kleiner hoe beter.

Iets als het volgende zou geweldig zijn (zonder display):
Afbeeldingslocatie: http://www.legitreviews.com/images/news/2010/qnap_ts859.jpg

Iemand enig advies voor iets vergelijkbaars en betaalbaar?

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-12 23:39
Zo klein als die Qnap ga je niet vinden denk ik. Wat een beetje in de buurt komt is de Li Lian PC-V354. Daar kan 7 x 3.5" en 1 x 5.25" in, dus 8 x 3.5" gaat wel lukken. Echter een mATX mobo vinden met 8 SATA-aansluitingen gaat je denk ik niet lukken. B.v. de MSI H55M-GD65 heeft 7 x SATA. Maar goed, het gebrek aan SATA-aansluitingen kan je oplossen door een SATA-controller erin te zetten.

Ik ben zelf ook aan het rondkijken naar een NAS of zelfbouwserver en neig toch wel steeds meer naar een grote NAS. Met zelfbouw ga ik mezelf erg veel gedoe op de hals halen vrees ik. Zo'n NAS is een kwestie van aansluiten, disks erin, even configureren en gaan. Dat is toch wel erg handig.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-12 08:04

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica