Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.
Zo klein als die Qnap ga je niet vinden denk ik. Wat een beetje in de buurt komt is de Li Lian PC-V354. Daar kan 7 x 3.5" en 1 x 5.25" in, dus 8 x 3.5" gaat wel lukken. Echter een mATX mobo vinden met 8 SATA-aansluitingen gaat je denk ik niet lukken. B.v. de MSI H55M-GD65 heeft 7 x SATA. Maar goed, het gebrek aan SATA-aansluitingen kan je oplossen door een SATA-controller erin te zetten.
Ik ben zelf ook aan het rondkijken naar een NAS of zelfbouwserver en neig toch wel steeds meer naar een grote NAS. Met zelfbouw ga ik mezelf erg veel gedoe op de hals halen vrees ik. Zo'n NAS is een kwestie van aansluiten, disks erin, even configureren en gaan. Dat is toch wel erg handig.
Ik ben zelf ook aan het rondkijken naar een NAS of zelfbouwserver en neig toch wel steeds meer naar een grote NAS. Met zelfbouw ga ik mezelf erg veel gedoe op de hals halen vrees ik. Zo'n NAS is een kwestie van aansluiten, disks erin, even configureren en gaan. Dat is toch wel erg handig.
Losse aankoopadviestopics zijn niet meer toegestaan, zie daarvoor ook het CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? door te nemen. Dat is een aanrader, in het verleden is soortgelijk topic ook voorzien van een slotje.
Nu gaat bovenstaande niet helemaal op voor jouw topic omdat het enkel om een behuizing. Ik denk dat als je gaat rondsnuffelen in Het grote DIY RAID NAS topic deel 3 je een eind kan komen
Nu gaat bovenstaande niet helemaal op voor jouw topic omdat het enkel om een behuizing. Ik denk dat als je gaat rondsnuffelen in Het grote DIY RAID NAS topic deel 3 je een eind kan komen
Dit topic is gesloten.
![]()