Toon posts:

Hulp bij aanschaf nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:
  • 205 views

• Double O Seven
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 27-09-2010
Hallo daar,

zouden jullie mij met het volgende kunnen helpen

Ik ben van plan om een nieuwe pc te kopen. Ik heb vernomen dat je het beste via bijv. Alternate of Informatique een nieuwe kunt samenstellen. Alleen heb ik geen idee wat tegenwoordig een beetje gangbaar is. :? De bedoeling is om de pc voornamelijk te gebruiken voor:

- bewaren, afspelen en beheren muziek (mp3 enz.);
- bewaren, afspelen en (simpele) bewerking van foto’s
- bewaren, afspelen en (simpele) bewerking van (mini-dv) filmpjes
- overige zaken (word, Excel, internetten, branden van cd’s en dvd’s
enz.).

Ik heb begrepen dat er tegenwoordig o.a. Duo 2 en Quad processors zijn en de zgn. i7 types van Intel.

Wat raden jullie me aan en waar kan ik het beste mijn nieuwe pc aanschaffen? Mijn budget is ± 450 euro.

Ik heb al een voorbeeldconfig (Informatique):
113548 AMD Phenom II X2 545, 3.0GHz, 7MB, AM3, 80W, Box 82,00
116077 Samsung SpinPoint F1 750GB, 7200rpm, 32MB, SATA 64,00
123370 Eminent EM1059 Interne CardReader 3.5" Zwart 16,00
123820 Gigabyte GeForce 9600 GT 512MB, HDMI, DVI, PCIe 92,00
130785 Kingston ValueRam 4GB(2x2) DDR2 800MHz C5 49,00
350243 Antec NSK4480B II MiniTower, Zwart, 380W, ATX 89,00
350268 Gigabyte M85M-US2H, AM3, GF8200, 2xDDR2, HDMI, ATX 70,00
662134 LG GH22NS 22x DVDRW, Zwart, SATA, oem 23,00
8 producten Totaalbedrag 485,00

Alvast bedankt voor jullie reactie!!!!!!!!

Cheerz,
007 8)

• bwerg
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Hiervoor is de BBG gemaakt, het budget- of basissysteem lijkt me prima geschikt voor zaken die jij wilt doen. Let alleen wel op dat daar nog geen OS bij zit, windows 7 kost bijv. ~75 euro. Als je nu nog tegen vragen aanloopt kan je die stellen in het BBG-aanschaftopic. ;)
Belangrijkste punten (die ook in de BBG staan):
- athlon II is lekker goedkoop en toch snel (triplecore is bijvoorbeeld maar ~60 euro, dualcores zijn ~40-50 euro)
- spinpooint F3 is een nieuwere versie van de F1
- de midrange-ati kaarten doen het erg goed
- kast kan evt. goedkoper of met betere voeding (al zijn kasten wel heel persoonlijk natuurlijk)
- moederbord kan je ook nog wel een minstens een tientje op besparen zonder kwaliteit te verliezen

Waar je je pc het beste aan kan schaffen: als je hier op T.net een winkelmandje samenstelt kan je ook zien welke winkels welke producten op voorraad hebben en hoe duur etc. dus dat raad ik je zeker aan ;) (liefst bij een winkel met goede recenties uiteraard)

[Voor 25% gewijzigd door bwerg op 13-11-2009 14:31]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Double O Seven
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 27-09-2010
Oké, bedankt. Ik ga er dit weekend mee aan de slag.

M.vr.gr.
007

• GENETX
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 19-10 20:46
Welkom op GoT!

Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat componenten uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?. Ook de BBG ([BBG] Best Buy Guide topicoverzicht) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua componenten.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goed systeem. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee