Toon posts:

[Voeding keuze] is 850 Watt genoeg voor deze set-up?

Pagina: 1
Acties:
  • 287 views

• DeKaerften
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
Dag mede-tweakers,

Voor een nieuwe PC is ook een nieuwe voeding nodig, mijn huidige 650 Watt Corsair zal niet gaan voldoen voor een intel i7 970 + een Nvidia gtx 480. (Getest door hardware.info op respectievelijk 264W en 414W onder load).

Nu is mijn vraag: is een 850W voeding (b.v. de tx850w van corsair) genoeg om deze set-up van stroom te voorzien of moet ik richting de kilowatt voedingen?

Behalve de cpu en de gpu zijn er ook nog twee samsung spinpoint hardeschijven en een corsair C300 ssd.

Mijn zoektochten door GoT en Google hebben me niet overtuigd dat 850W genoeg is, dus misschien dat jullie hier nog iets zinnigs over kunnen zeggen.

• Malantur
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 20:28

Malantur

BBG'er

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• tweakG5
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 25-09 16:08
Ja

• job
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 23:35
Kijk hier eens: Welke voeding heb ik nodig? Deel 19
Daar staat genoeg informatie om tot een besluit te komen.

• -The_Mask-
  • Registratie: november 2007
  • Niet online
GuitarWeed schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 14:29:
Voor een nieuwe PC is ook een nieuwe voeding nodig, mijn huidige 650 Watt Corsair zal niet gaan voldoen voor een intel i7 970 + een Nvidia gtx 480. (Getest door hardware.info op respectievelijk 264W en 414W onder load).
Dit snap ik niet, je zegt dat het niet werkt. Maar geeft wel aan dat een hele PC met GTX480 maar 414 Watt neemt.

Overigens zou ik een GTX480 sowieso niet nemen, maar dat is een ander verhaal. :p

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• tweakG5
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 25-09 16:08
-The_Mask- schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 14:33:
[...]

Dit snap ik niet, je zegt dat het niet werkt. Maar geeft wel aan dat een hele PC met GTX480 maar 414 Watt neemt.

Overigens zou ik een GTX480 sowieso niet nemen, maar dat is een ander verhaal. :p
Nee de gtx neem 414 watt op en de core i7 264 onder load

• Redblader
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 00:48
tweakG5 schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 14:37:
[...]

Nee de gtx neem 414 watt op en de core i7 264 onder load
Nou ik denk eerder dat ze daarmee het hele systeem bedoelen en niet de losse onderdelen, aangezien zelfs een GTX 480 geen 414 watt verbruikt.

• MicGlou
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 23-09 21:46
Een 460 verbruikt ongeveer maximaal 160watt onder load op als deze standaard geclocked is... de cpu gaat op maximale load net iets over de 200watt heen. Je huidige voeding is dus meer dan voldoende voor die cpu+gpu.., in het ergste geval verbruiken ze bij elkaar maximaal 400 watt, je zou er zelfs zonder problemen een 2e 460 voor SLI in kunnen prikken.

Sterker nog, een grotere voeding zal minder efficiënt zijn en meer energie verbruiken voor dezelfde setup...

• MicGlou
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 23-09 21:46
Even snel wat reviews opgezocht waarbij wordt vermeld dat een i7 970 als deze heel hard gepushed wordt net even over de 200watt heen tikt... een maximaal gemeten waarde heb ik het dan over.

En wat het nou precies verbruikt is niet eens belangrijk, tis alleen maar om aan te tonen dat zelfs in het allerergste geval de huidige voeding meer dan voldoende is... een voeding met wat minder wattage zou zelfs efficiënter zijn. Ofwel die 850watt waar de TS naar vraagt is pure overkill en zal hem in principe alleen maar een hogere elektriciteitsrekening opleveren omdat een dergelijke voeding dan ver onder zijn efficiëntie werkt.

[Voor 40% gewijzigd door MicGlou op 24-10-2010 15:22]

• -The_Mask-
  • Registratie: november 2007
  • Niet online
MicGlou schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 15:16:
[...]

Even snel wat reviews opgezocht waarbij wordt vermeld dat een i7 970 als deze heel hard gepushed wordt net even over de 200watt heen tikt... een maximaal gemeten waarde heb ik het dan over.
Met beste overklok vergeet je nog te melden. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• DeKaerften
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
Ok, dan heb ik de testresultaten van hardware.info verkeerd geinterpreteerd. Bedankt voor de info, ik weet genoeg :)

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 25-09 10:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum: [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 25

Voortaan *even* de moeite doen om topics die al openstaan te bekijken voor je je eigen vraag hier dumpt :o

Soittakaa Paranoid!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee