ACM schreef op maandag 14 juli 2014 @ 08:01:
Het lijkt me in ieder geval zinvol om dat zsm te ontmantelen, is alle data al overgeheveld van die server naar een eigen omgeving? Aka, kan ik dat contract (al) opzeggen?
De data is nog niet overgeheveld. Begin Augustus heb ik tijd om naar Groningen te rijden om de machine uit het rack te halen.
De 2U die we bij DuoCast gebruiken voor de server zullen we voor een eventuele vervangende server niet meer gebruiken. Voor een nieuwe machine is er de wens voor een VPS.
Als machine is opgehaalt kan wat mij betreft het contract opgezegt worden. 1 september zou met de huidige verwachtingen een opzegdatum kunnen zijn.
ACM schreef op maandag 14 juli 2014 @ 08:01:
Desalniettemin zou Tweakers (ik in ieder geval wel) het wel op prijs stellen als je daarover contact opneemt... ik heb net nog een factuur van 500 euro zitten goedkeuren voor iets dat blijkbaar al een tijdje geleden is uitgezet
[...]
Als je iemand vindt die het (voor jullie en ons) gratis wil sponsoren is dat natuurlijk ook voor ons gunstiger. Maar dat zegt nog niet dat we helemaal niks (meer) willen doen

Tof dat Tweakers in principe open staat om een server voor DPC te blijven sponsoren. In een DM van Pim werd het idee gewekt dat Tweakers het bestaan van de server was vergeten:
Pim schreef op woensdag 04 juni 2014 20:48
Vergeet niet dat iedereen bij Tweakers waarschijnlijk vergeten is dat die bak draait en dat zij betalen. Dikke kans dat wanneer je een slapende hond wakker maakt de server opgedoekt gaat worden en de kosten op jullie komen.
Omdat ik ook van het beheer van de server af wil, en daar al helemaal de kosten niet voor wil dragen, heb ik geen slapende honden gewerkt. Het kost me een volle tank bezine om heen en weer te rijden naar Groningen, dat is al een kostenpost waar ik niet erg blij van word.
Pim had een tijdje geleden (eind 2012) aangeven het beheer van de DPC server niet meer te willen/kunnen doen. Daarop vroeg SandStar of ik dat over zou willen nemen omdat ze geen geschikte andere kandidaat konden vinden. Omdat de verwachte commitment minimaal was heb ik het beheer overgenomen. Samen met iisschots ben ik technisch contactpersoon voor de server.
Nu dat de server EOL is wil ik dus ook graag van het beheer af. Ik heb de tijd niet om mij over een nieuwe server te ontfermen, en zoals blijkt uit de tijd die het kostte om naar de Joomla hack te kijken is dat voor de oude server ook al het geval. Ik ben bereid de data veilig te stellen voor hen die nog wel tijd kunnen en willen besteden aan DPC infrastructuur, maar daar houd het voor mij wel bij op. De toekomst van de dutchpowercows.org infrastructuur laat ik graag aan de community over, maar ik vrees dat de commitment er niet is om dat in stand te houden. Ik zie graag dat het tegendeel bewezen wordt.