Ik begin echt mijn geduld te verliezen inmiddels.
En dan niet omdat we moeten wachten; dat vind ik op zich niet eens erg. Maar het totale gebrek aan communicatie irriteert me enorm.
De leverdata wordt continu uitgesteld met een aantal weken. We worden aan het lijntje gehouden.
Volgens mij weten de retailers gewoon geen realistische leverdatum. Kan ik ze niet kwalijk nemen (ze zijn afhankelijk van Samsung en hun importeurs), maar
zeg dat dan gewoon. Zet dan alsjeblieft op je website: levertijd onbekend.
Door "4 weken" op hun website te zetten hebben ze menig van ons overtuigd het toestel te pre-orderen, ze triggeren onze "thirst for technology". Nu zitten we week op week te wachten terwijl zij gewoon de leverdatum vooruit schuiven.
Als er toen ik bestelde geen "levertijd: 5-7 werkdagen" had gestaan; had ik niet besteld. Toen werd het gewijzigd naar "4 weken", toen dacht ik: "tsja, jammer, maar dat is zo voorbij, ik wacht wel".
Nu zijn we inmiddels 3 weken verder, en staat de levertijd nog steeds op 4 weken bij mijn winkel (belsimpel.nl). Andere winkels geven andere data heb ik van jullie begrepen, maar die zijn inmiddels ook al 3x opgeschoven dus die vertrouw ik eerlijk gezegd ook niet echt.
Dus voorlopig tasten we volledig in het duister. For all we know krijgen we het toestel pas met kerst.
Ik stuurde een mailtje naar belsimpel.nl met de vraag waarom de levertijd 3 weken geleden op "4 weken" stond, en inmiddels nog steeds; en of ze een realistische leverdatum konden noemen.
Krijg ik terug:
De leverindicatie op onze website is vrij nauwkeurig. Op basis van de laatste bekende gegevens, passen wij dan ook onze website aan. U krijgt een bevestiging van ons, als het pakket bij ons binnen is. Ik ga ervan uit u zo volledig geïnformeerd te hebben.
Rot op, dat is toch geen antwoord droplul. Dus ik meteen teruggestuurd:
bedankt voor je antwoord, toch denk ik dat je me niet helemaal begrepen denk ik.
Je zegt namelijk dat de leverindicatie vrij nauwkeurig is, maar dit blijkt dus niet zo te zijn.
3 weken geleden stond deze namelijk op "4 weken"; nu staat deze nog steeds op 4 weken. Zo wordt het iedere keer uitgesteld.
Als jullie geen eerlijke levertermijn weten van jullie leverancier; zeg dat dan. Ik neem jullie niks kwalijk; maar dan weet ik in ieder geval waar ik wel of niet aan toe ben en kan ik eventueel annuleren.
Ben benieuwd hoe hij daarop reageert. Maar waarschijnlijk weer met zo'n nikszeggend antwoord.