Toon posts:

Game pc !! vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 731 views

• xscreamo
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 17-10-2010
Hallo,

Ik ben is bezig geweest een game pc samen te stellen, Ik wil deze pc ook weer doorverkopen.
Mijn vraag was dan ook is dit een goede configuratie, en hoe veel ik hier voor zou kunnen vragen.

Intel core i5-760
Moederbord: Asus rampage III Extreme
Videocard: ATI Radeon HD 5870
G.skill F3 ramgeheugen: 4gb
voeding tagan BZ 900W
Samsung ecogreen 2 tb
Kast: cooler master HAF 922
LG blu-ray brander

Bedankt voor eventuele reacties

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 12:40
Waarschijnlijk heb je deze stickies gemist:

*LET OP* - Wat moet ik kopen

Best Buy Guide overzichtstopic, waarvan voor jou ws dit topic het meest relevant is: [BBG] Gamesysteem november 2010

• XeNeRgY
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
Ik begrijp uit je verhaal dat je de pc al hebt? En nu wilt doorverkopen? Dat is wat anders dan degene hierboven denkt te begrijpen uit je post. Oftewel: je verhaal is niet geheel duidelijk. Ik neem overigens aan dat je geen pc gaat kopen nu en gelijk wilt weten voor hoeveel je deze weer door kunt verkopen?

• thijsloyez
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 16-08 03:44
Volgens mij bedoelt hij, een pc zelf samenstellen en kopen, om hem dan weer door te verkopen met winst ? Zal zeer moeilijk zijn denk ik.

• xscreamo
ik heb de pc nog niet, maar ik wil hem dus zo samen stellen en doorverkopen.
mijn vraag is dus hoe veel ik voor deze confugiratie zou kunnen vragen.

• xscreamo
thijsloyez schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 14:03:
Volgens mij bedoelt hij, een pc zelf samenstellen en kopen, om hem dan weer door te verkopen met winst ? Zal zeer moeilijk zijn denk ik.
ja inderdaad, ik zie namelijk veel game pc's in winkels die eigelijk niet zo heel erg goed zijn daarom wil ik goede game pc's door verkopen.

• Tukk
  • Laatst online: 11:16

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Je hebt dus wel een plan voor het geld uitgeven, maar het verdienplan is er nog niet?

Je mag er voor vragen wat een gek er voor wil geven, basiscursus economie. Heb je al een klant? Wat wil die er voor geven? Of zoek je nog een klant, denk dan goed na voodat je al geld gaat uitgeven.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Nielson
XeNeRgY schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 14:00:
Ik begrijp uit je verhaal dat je de pc al hebt? En nu wilt doorverkopen? Dat is wat anders dan degene hierboven denkt te begrijpen uit je post. Oftewel: je verhaal is niet geheel duidelijk. Ik neem overigens aan dat je geen pc gaat kopen nu en gelijk wilt weten voor hoeveel je deze weer door kunt verkopen?
Had inderdaad begrepen dat 'ie 'm eerst samen wilde stellen, zelf gebruiken en daarna weer verkopen. Maar voor 't geval het een bestaande pc is en ts 'm wil doorverkopen is er een andere guide: Howto: prijsbepaling (oude) hardware
xscreamo schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 14:05:
ik heb de pc nog niet, maar ik wil hem dus zo samen stellen en doorverkopen.
mijn vraag is dus hoe veel ik voor deze confugiratie zou kunnen vragen.
De bedoeling is dus winst maken op het assembleren? Dan even kijken wat een gemiddelde webshop hiervoor vraagt, denk rond de €50,- waarbij je vaak ook nog extra garantie krijgt op 't complete systeem.

[Voor 25% gewijzigd door Nielson op 17-10-2010 14:10]

• bwerg
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Als het allemaal nieuw spul is, tel gewoon de waarde van die onderdelen op waarvoor ze in de pricewatch staan? Als je het assembleert doe je er nog een paar tientjes bovenop (maar is natuurlijk een kwestie van vraag en aanbod, als toevallig niemand hem hoeft ben je de sjaak). Is het dan trouwens geen beter idee om een briefje "pc nodig? Ik wil hem wel voor je bestellen en bouwen!" ergens op te hangen (of dat ergens op internet te zetten), nu moet je maar gokken dat iemand dat systeem wilt en je er winst op kan maken. Als je het van tevoren afspreekt weet je meteen waar je aan toe bent.

[Voor 13% gewijzigd door bwerg op 17-10-2010 14:10]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• xscreamo
Ik wil hem zeg maar eerst zelf samen stelllen en dan voor eigen gebruik en ondertussen op marktplaats zetten of eventuele andere verkoop sites. en als ik hem dan heb verkocht weer 1 samen te stellen en weer hetzelfde te doen.

maar is dit een goede samenstelling en ik zou graag willen weten hoe veel jullie denken wat hij waard zou kunnen zijn.

• Tukk
  • Laatst online: 11:16

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

xscreamo schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 14:10:
Ik wil hem zeg maar eerst zelf samen stelllen en dan voor eigen gebruik en ondertussen op marktplaats zetten of eventuele andere verkoop sites. en als ik hem dan heb verkocht weer 1 samen te stellen en weer hetzelfde te doen.

maar is dit een goede samenstelling en ik zou graag willen weten hoe veel jullie denken wat hij waard zou kunnen zijn.
Maar.... Wij zijn jouw klanten niet. Wij weten de kosten van de hardware en kunnen het zelf wel bouwen. Je klanten zijn n00bs die je bij komen bestellen, die zijn hele andere prijzen gewend.

Kijk anders eens bij de Media Markt of een andere pc-zaak. Ga goed onder die prijs zitten vraag dat. Dat is IMHO een betere manier om geld te verdienen dan kijken naar je kosten en een paar tientjes meer vragen.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Tribledragon
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 21-09 21:24
Zoals hierboven aangegeven is het beter eerst een klant te zoeken.

Hierdoor kan je een pc 100% naar zijn wensen en budget bouwen. Hiervoor kan je dan bijvoorbeeld een vast tarief in % of vast bedrag voor rekenen.

Je hebt niet het risico dat je de pc niet voor je gewenste bedrag kan verkopen.

Als je hier op tweakers de PC wil verkopen moet je je voorstellen dat mensen denken ik kan hem goedkoper zelf samenstellen waarom zou ik hem dan "2ehands" kopen. Dus wil je winst maken moet je echt geluk hebben met iemand die precies dat wil wat jij aanbied, het niet zelf in elkaar wil zetten en bereid is er meer voor te betalen dan de onderdelen los.

Zou samengevat eens goed nadenken over je plan hoe je winst wil maken. Er zitten risico's aan het plan zoals ik het nu mezelf voorstel.

Samsung R710 Q9000 geforce 130m

• XeNeRgY
  • Niet online
Wat doe je met mensen die na aankoop van 'jouw pc' problemen hebben met de software / hardware?

• 26779
  • Registratie: september 2021
  • Niet online
Op zich zijn het goede onderdelen. De voeding misschien wat aan de zware kant. Ik zou eerder voor een 450 - 550W variant gaan. Tagan is op zich een prima A merk dus je mag verwachten dat het vermogen wat er op staat ook daadwerkelijk stabiel geleverd kan worden.

• Nielson
xscreamo schreef op zondag 17 oktober 2010:
ja inderdaad, ik zie namelijk veel game pc's in winkels die eigelijk niet zo heel erg goed zijn daarom wil ik goede game pc's door verkopen.
en
maar is dit een goede samenstelling..
Je vind de game pc's in de winkel niet zo goed maar je hebt zelf geen benul wat wel goed is? Om te beginnen zou ik een goedkoper mainboard nemen en pak er dan meteen één waar de cpu wel op past. Die 900W voeding slaat natuurlijk helemaal nergens op.
en ik zou graag willen weten hoe veel jullie denken wat hij waard zou kunnen zijn
De waarde van de losse onderdelen en dan nog wat eraf omdat 't tweedehands is.

[Voor 6% gewijzigd door Nielson op 17-10-2010 14:18]

• xscreamo
Tukk schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 14:13:
[...]

Maar.... Wij zijn jouw klanten niet. Wij weten de kosten van de hardware en kunnen het zelf wel bouwen. Je klanten zijn n00bs die je bij komen bestellen, die zijn hele andere prijzen gewend.

Kijk anders eens bij de Media Markt of een andere pc-zaak. Ga goed onder die prijs zitten vraag dat. Dat is IMHO een betere manier om geld te verdienen dan kijken naar je kosten en een paar tientjes meer vragen.
ja idd dat bedoel ik maar die pc die ik hier boven heb samen gesteld kun je niet in winkels vinden met die onderdelen die ik er in heb. voor een goede game pc bij mediamarkt betaal je ongeveer 1,700 euro.
deze pc heb ik samen gesteld voor 1.300 euro via pricewatch. ik wilde er ongeveer 1.500 voor vragen. is dat redelijk

• grapefruit
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 02-09 12:45
xscreamo schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 14:10:
Zoals andere mensen al hebben gezegd: kijk even in de pricewatch en bedenk zelf hoeveel je wil rekenen voor het assembleren.

[Voor 10% gewijzigd door grapefruit op 17-10-2010 14:18]

• xscreamo
@ tukk

ja idd dat bedoel ik maar die pc die ik hier boven heb samen gesteld kun je niet in winkels vinden met die onderdelen die ik er in heb. voor een goede game pc bij mediamarkt betaal je ongeveer 1,700 euro.
deze pc heb ik samen gesteld voor 1.300 euro via pricewatch. ik wilde er ongeveer 1.500 voor vragen. is dat redelijk

• mace
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 18-09 13:16

mace

Sapere Aude

Ja dat is redelijk.

Bedenk je wel dat als die pc kuren krijgt dat mensen heel lastig kunnen gaan doen, jij hebt immers die
PC gemaakt dus dan is het jouw schuld. (Dat is tenminste de algemene perceptie van mensen die er geen verstand van hebben)

Voor je het weet zit je elke avond bij iemand thuis om spyware te verwijderen. :P

• Nielson
xscreamo schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 14:28:
@ tukk

Waarom post je tweemaal hetzelfde? Maar zoals gezegd, het is wel logisch dat je deze samenstelling zo niet in de winkels vindt want de onderdelen zijn niet eens compatible. Verder mis je nog een OS in je lijstje.

• Avalaxy
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 16-09 23:39
Ik zie hier meerdere keren geopperd worden om pc's te bouwen op basis van vraag en daar geld voor te vragen. Dit is zover ik weet illegaal omdat je belasting af hoort te dragen over diensten die je verleent. Je dient je dan dus als eenmanszaak te registreren.

En dan hoor je idd ook alleen maar legale software mee te leveren.

[Voor 11% gewijzigd door Avalaxy op 17-10-2010 14:33]

• Tribledragon
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 21-09 21:24
Het is gewoon toegestaan om bij te klussen en af en toe hand en spandiensten te verrichten en hiervoor een geldelijke vergoeding te krijgen.

Hetgeen hier aanbevolen word is totaal NIET illegaal.

Wel is het een feit als hij dit dient op te geven op zijn belastingaangifte onder overige inkomsten.

Hou inderdaad rekening met de software welke je als je de pc doorverkoopt legaal moet zijn. Mensen die een pc tegen die prijs kopen verwachten dat alles in orde is.

Ondertussen heb ik gelezen dat je het systeem wil gebruiken en dus als werkelijk 2ehands door verkoopt. Besef dus dat je dan inderdaad zoals al meerdere malen vermeld is geluk moet hebben dat je hem verkoopt. Hier op tweakers denken de mensen anders als op marktplaats. Als het even duur of goedkoper is om hem samen te stellen bij een webwinkel losse onderdelen en of assemblage... dan zal hij niet snel (hier) verkocht worden.

[Voor 31% gewijzigd door Tribledragon op 17-10-2010 17:14]

Samsung R710 Q9000 geforce 130m

• SilencerNL
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 10:09

SilencerNL

No remorse

Vergeet je niet een besturingssysteem erbij te doen?

Don't dream your life, live your dreams!

• Bas.
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 12:59
Valt niemand de keuze cpu <-> mobo op?:P

Ik zou die setup in jou topicstart niet bestellen, een Socket 1156 cpu in een 1366 socket proppen gaat nogal lastig ;) Je zou het moederbord kunnen vervangen naar een Maximus III Formula of de Maximus III Extreme.

[Voor 9% gewijzigd door Bas. op 17-10-2010 17:19]

• V-Power
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 22-09 14:31
Een pc bouwen, eerst zelf gebruiken en tegelijkertijd te koop zetten werkt niet.
Niet als je winst wil gaan maken iig.
Want zodra jij de pc gebruikt is hij eigenlijk al '2e hands', hoe nieuw hij ook is.
Houd ook rekening met de afschrijving van de hardware. Gebruik de PC 2 maand en de componenten zijn al een behoorlijk stuk in waarde gedaalt.

Daar bij zal er behoorlijk weinig markt zijn voor game-pc's die jij voor 1.500,00 euro wil verkopen.
Veel gamers die een pc zoeken op dit budget hebben de kennis zelf 1 te bouwen of gaan opzoek naar een tweaker die dit gratis voor ze doet.

Een ander punt van aandacht: heb je veel ervaring met het bouwen van systemen? Gezien je vragen over de configuratie neem ik aan dat je dit niet vaak doet?
Een pc bouwen kan vrij simpel, echter met een slecht kabelmanagement en dergelijke kan dit in de toekomst vergaande gevolgen hebben (oververhitting door slechte airflow), en hier wordt jij op aangekeken.

Mijn advies: lees dit alles even rustig door en denk even serieus na of dit echt is wat je wil.
Gezien de risico's die aan deze handelswijze vastzitten.

nog een laatste toevoeging: een pc inkopen voor 1.300 en verkopen voor 1.500: gaat hem niet worden.
Als ik 200,00 tussen elke pc weg zou knijpen zou ik inmiddels een BMW M6 rijden ;)

• XeNeRgY
  • Niet online
Persoonlijk krijg ik toch een beetje een vreemd gevoel van dit topic. TS wil blijkbaar geld verdienen door pc's te bouwen en door te verkopen maar heeft waarschijnlijk niet nagedacht over een besturingssysteem, garantie en pc problemen waarbij hij gecontacteerd zal worden. Daarnaast is de gekozen pc incompatible qua onderdelen, hetgeen voor mij vragen op roept op het gebied van de kwaliteit van assemblage etc. Ik vind dat als je zelfbouw pc's verkoopt, je bovenstaande allemaal perfect geregeld hebt en heel goed weet hoe assemblage etc. werkt want anders ga je jezelf veel problemen op de hals halen!

• DaMarcus
  • Registratie: juli 2005
  • Nu online

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica