• Peetz0r
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 20-09 10:16
Ik heb had een LG Viewty, en heb daaruit het scherm gehaald volgens deze guide.
Nu vraag ik me af of het mogelijk is om deze aan te sluiten op mijn computer (vga/dvi/hdmi/s-video/composiet).
Ik heb alle onderdelen van de Viewty nog liggen. Als het goed is werkt alles zelfs nog.
Ik heb een soldeerbout, en ben niet bang om 'm te gebruiken alhoewel de onderdelen van m'n telefoon wel iets kleiner zijn dan die van mijn led-vu-meter-kitje van vorig jaar...
En als het kan, wat is er dan voor nodig?

• job
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 08:50
De elektronica faq zegt er het volgende over: EL FAQ
Wellicht dat de faq wat ouder is, maar het gaat zeker wel op. De meeste lcd's kan je niets mee zonder controller. En die controller zit nog op je telefoon. Sommigen kan je wel aansturen.. maar voor welke huidige telefoons dit geldt moet je zelf zien uit te vinden.

[Voor 62% gewijzigd door job op 14-10-2010 22:39]

• Peetz0r
Ik heb de controller van de telefoon nog liggen. Ik zou de telefoon op zich nog wel in elkaar kunnen zetten en kijken of ik misschien de hele telefoon in m'n casemod kan plakken. Maar dan moet ik nog software (voor de viewty :x) zien te vinden die niet vastloopt, en data kan laten zien van mijn PC.

Edit:
Hey, het werkt. Alleen heb ik nergens een werkende simkaart liggen.
Weet iemand toevallig of en hoe je de software op de LG Viewty zover krijgt dat hij een X server draait?
Of verwacht ik nu te veel van mijn oude telefoon. Als hij plaatjes kan weergeven die hij via usb ontvangt en die per seconde vernieuwt ben ik al blij :D

Edit:
EFS Media Builder (software die ik ooit gebruik heb om een configuratiebestandje aan te passen) werkt niet in wine. Dus ik mag rebooten naar windows. Hmmm.

Edit:
En ook dat werkt. Maar hoe skip ik de batterij en sim check, en zorg ik dat hij iets gaat weergeven?
Zitten hier toevallig flash-op-de-lg-viewty experts?

[Voor 56% gewijzigd door Peetz0r op 15-10-2010 00:46]

• tafkaw
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 23-09 22:58
SIM kaart kun je wel dummies voor bij DX krijgen. Batterij kan er gewoon in en een USB charge cable gebruiken om die vol te houden. Viewer kan je doen met een simpele website die je via WiFi binnen krijgt.

• JapyDooge
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 24-09 16:21

JapyDooge

NoxiousPluK

LG Viewty.. Daar heb ik ook wel eens wat aan gemod.
Dat ding kan fullscreen flash draaien, kun je geen flash appje maken wat plaatjes laat zien?
Probleem is.. Hoe wil je de data er heen sturen?
Het ding heeft geen wifi en de USB interface geeft alleen toegang tot de MicroSD kaart, op het moment dat die gemount is is 'ie vanaf je telefoon niet bereikbaar.

Een X server er op draaien.. Ik vrees dat dat niet gaat lukken helaas.

• tafkaw
microSD naar SD converter bouwen en zo'n WiFi SD kaartje daarin doen is geen optie?

• JapyDooge

JapyDooge

NoxiousPluK

Hmm vraag me af of dat gaat werken, daarnaast zit dat slot dacht ik intern (achter de accu) dus gaat een lastig klusje worden :D

• alex3305
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 22-09 16:46
Bluetooth.. Of kun je daar niet op surfen?

• Peetz0r
Als ik wat plastic weg snijdt zit het microSD slot niet meet achter de accu.
Flash (lite 2) is wel het makkelijkst. Bluetooth is erg instabiel op de Viewty.
SIM haal ik wel uit een locale telefoonwinkel.

Edit: bestaat er zoiets als een usb kabel die such voor doet als microSD kaart. Dus dat ik ernaar kan schrijven zonder dat ik hem hoef te unmounten.
Of via de EFS media builder, maar die is er niet voor Linux.

[Voor 34% gewijzigd door Peetz0r op 16-10-2010 16:24]

• tafkaw
P.E.T.E.R. schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 16:13:
Als ik wat plastic weg snijdt zit het microSD slot niet meet achter de accu.
Flash (lite 2) is wel het makkelijkst. Bluetooth is erg instabiel op de Viewty.
SIM haal ik wel uit een locale telefoonwinkel.

Edit: bestaat er zoiets als een usb kabel die such voor doet als microSD kaart. Dus dat ik ernaar kan schrijven zonder dat ik hem hoef te unmounten.
Of via de EFS media builder, maar die is er niet voor Linux.
MicroSD naar SD convertertje:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.27001

SD kaart met ingebouwde USB connector:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5091

Weet alleen niet hoe leuk die telefoon het vind als de SD kaart tegelijk gemount is op je pc via USB en in de telefoon...

[Voor 17% gewijzigd door tafkaw op 16-10-2010 17:10]

• Peetz0r
Bestaat er een microSD versie van die bij een nederlandse winkel te krijgen is?
DX heeft leuke underpriced dingetjes, maar niet echt een fijne winkel.

• tafkaw
P.E.T.E.R. schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 17:46:
[...]
Bestaat er een microSD versie van die bij een nederlandse winkel te krijgen is?
DX heeft leuke underpriced dingetjes, maar niet echt een fijne winkel.
Je kan toch de SD naar USB kaart in de converter die ik erboven heb gepost stoppen. En ik vind DX juist erg fijn, redelijk snel en geen shipping...

• Peetz0r
Gr0wLiThE schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 17:53:
[...]

Je kan toch de SD naar USB kaart in de converter die ik erboven heb gepost stoppen. En ik vind DX juist erg fijn, redelijk snel en geen shipping...
Ik kan niet met iDeal betalen, ik kan ze niet bellen en ze hoeven zich niet te houden aan de nederlandse regels.
Maarja... Het kost ongeveer niks...

• Singular1ty
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 12-09 11:37

Singular1ty

EV Evangelist

Ik heb laatst bij dealextreme een setje koperen RAM koelblokjes gekocht, het komt per luchtpost linea recta uit Hong Kong en je betaald geeneens verzendkosten. Duurde wel een week of 2-3 voor ik ze in huis had maar de shop is verder prima. Ziet er allemaal misschien elcheapo uit maar je krijgt netjes status updates via mail en je kan betalen met PayPal. Was dus geen enkel probleem.

• TRAXION
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 21-09 12:32
En een ontplofte condensator ;)

• Peetz0r
Een half uur geleden vond ik een SIMkaart die ik pas in de zomer weer nodig heb, en op kreeg hem zover dat de batterij bleef zitten.

Maar na een tijdje vond hij ineens dat de batterij er niet in zat.

http://peter-server.homelinux.net/viewty/IMAG0003.jpg

• JapyDooge

JapyDooge

NoxiousPluK

Tsja.. Blijft lastig dit. Ik heb nog 2 Viewty's in half defecte staat liggen (1 met display stuk, andere connectors stuk) en ik moet zeggen. Het waren leuke telefoontjes maar de bouwkwaliteit is ruk.
Is het niet veel makkelijker om goedkoop een klein LCD schermpje te scoren?

• Peetz0r
JapyDooge schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 10:17:
Tsja.. Blijft lastig dit. Ik heb nog 2 Viewty's in half defecte staat liggen (1 met display stuk, andere connectors stuk) en ik moet zeggen. Het waren leuke telefoontjes maar de bouwkwaliteit is ruk.
Is het niet veel makkelijker om goedkoop een klein LCD schermpje te scoren?
Bouwkwaliteit was juist prima (bij mij). Ik heb die telefoon minstens 100 keer laten vallen in anderhalf jaar, soms van 2 meter op steen, en anders dan wat krasjes bleef hij heel.
Maarja, er zat geen glas of bewegende delen (uitschuifbaar tobo e.d.) in.
De software was iig totaal ruk. Flash voor een telefoon-os.
Op een Qualcomm MSM6280...

• JapyDooge

JapyDooge

NoxiousPluK

De mijne draaide een alternatieve interface, zo was het best aardig te doen :P

Ze zaten wel vrij stevig in elkaar, maar de connectors en sommige interne delen alsmede gevoeligheid voor stof in het apparaat: meh.
Alhoewel er 2 versies van de Viewty zijn, de 2e editie schijnt er een stuk minder last van te hebben.

• Peetz0r
JapyDooge schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 09:18:
De mijne draaide een alternatieve interface, zo was het best aardig te doen :P

Ze zaten wel vrij stevig in elkaar, maar de connectors en sommige interne delen alsmede gevoeligheid voor stof in het apparaat: meh.
Alhoewel er 2 versies van de Viewty zijn, de 2e editie schijnt er een stuk minder last van te hebben.
Dan zal ik wel de 2e hebben. De KU990i ofzo. Nee, ik heb gewoon de KU990. Achja.

Maar de batterij herkent hij dus niet. Vaag...

• JapyDooge

JapyDooge

NoxiousPluK

Mja er zijn van de KU990 ook twee revisies :P dus zou inderdaad kunnen dat het niet exact dezelfde zijn.

Overigens heb ik dus nog 2 accu's liggen, die beide niet meer perfect zijn maar goed genoeg als dummy :P

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Zoiets dus :P (andere telefoon, zelfde principe) ? http://hackaday.com/2010/...-auxiliary-linux-display/

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

• Peetz0r
Precies, alleen heb ik geen idee wat voor controller mijn schermpje heeft, en waar die zit.

• JapyDooge

JapyDooge

NoxiousPluK

Hmm staan er geen typenummers oid op het display?
Het is waarschijnlijk wel door LG zelf gefabriceert maar mogelijk ook verkocht aan andere toestelbakkers.
Dan zou er een datasheet te vinden moeten zijn met wat geluk.

Edit: Ik heb een beetje gezocht, het typenummer schijnt 'LG-LD04' te zijn, echter is er verdacht weinig te vinden onder die naam en zeker geen datasheet. :P

Mogelijk is de connector en aansturing van het scherm wel semistandaard zodat er een andere controller ook werkt?

[Voor 38% gewijzigd door JapyDooge op 20-10-2010 09:42]

• Peetz0r
JapyDooge schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 09:33:
Hmm staan er geen typenummers oid op het display?
Het is waarschijnlijk wel door LG zelf gefabriceert maar mogelijk ook verkocht aan andere toestelbakkers.
Dan zou er een datasheet te vinden moeten zijn met wat geluk.

Edit: Ik heb een beetje gezocht, het typenummer schijnt 'LG-LD04' te zijn, echter is er verdacht weinig te vinden onder die naam en zeker geen datasheet. :P

Mogelijk is de connector en aansturing van het scherm wel semistandaard zodat er een andere controller ook werkt?
Op de achterkant staat bij mij alleen dit:
8Y679417CL Geprint met zo'n lopende-band-matrix-printer. Het staat zelfs een beetje scheef van de snelheid.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee