Dan moet je niet een nieuwe monopolie positie voor VW creëren door merken bij voorbaat uit te sluiten, want dan doen kosten er niet meer toe. Wie weet is auto's bij de één en busjes bij de ander wel veel goedkoper. En waarom zou je dat niet doen? Ik lees dat onderhoud al bij de merken zelf wordt afgesloten. Zo lang daar contracten voor liggen is dat toch geen probleem?PWM schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 11:34:
Ik zie het probleem niet echt
De politie kocht vroegah in per regio, waardoor in Nederland alle merken vertegenwoordigd zijn. Leuk voor de diversiteit, niet voor de kosten. Er moet gewoon ingekocht worden per merk, dat is een stuk goedkoper. Je hebt dan behalve korting op de wagens, een veel overzichtelijkere onderhoudsploeg, en je hebt ook 1 centraal magazijn met onderdelen voor alle auto's. Kosten technisch dus erg slim om 1 merk te doen.
Geef me een goede reden voor een MPV t.o.v. een station?De politie heeft gewone auto's nodig (Golf) auto's met veel ruimte (Passat), mpv's (Touran) en natuurlijk busjes (T5). Probeer die maar eens bij merken weg te halen.
Onderhoud wordt erbij gerekend... Dus ik neem aan problemen ook. Je doet nu net alsof Renaults om de haverklap stilvallen. Dat slaat natuurlijk nergens op. Mijn vader rijdt al 25 jaar Renault en tja met een 10 jaar oude Renault 19 heeft hij laatst stilgestaan, met de Laguna daarentegen nog nooit. Garage vervangt dan misschien sneller/vaker onderdelen, maar dat zit in de prijs...Audi? Mercedes? Kunnen niet voldoen in alle 4 de segmenten die de politie wil. Renault? Leuk, maar als je het hebt over betrouwbaarheid zijn die, eenvoudig aantoonbaak, minder goed dan Volkswagen.
Renault lease is ook een stuk goedkoper dan een VW en de leasemaatschappij speelt echt niet voor sinterklaas. Onderhoud zit in de prijs verwerkt... Dus dat zal wel loslopen...
Als het echt zo'n probleem was zou de leasemaatschappij veel hogere bedragen rekenen, want die draaien uiteindelijk op voor onderhoud, maar ook wegslepen indien van toepassing.
Dat hoeft dus niet...Hoeveel merken zijn er die al deze segmenten af dekken?
Het valt alleen maar kostenverhogend uit...
Geef een goede reden dit bij één merk te willen afsluiten...
Ja, want andere merken hebben dat niet, maar daar sluit je contracten voor af. Binnen x uur vervanging bijvoorbeeld, dus daar hoeft de politie zich niet druk om te maken.Wom schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 11:38:
Vind het eigenlijk wel een logische keuze. Een groot dealernetwerk en veel onderdelen kennis "in den landen". Lijkt me dat het redelijk eenvoudig is het wagenpark te supporteren, er is altijd wel een VW-dealer en/of servicepunt in de buurt. Daarnaast zijn de running costs van VW's prima te noemen.
Ze hoeven alleen relevante eisen te stellen die er toe doen... Ze moeten zich dan niet druk gaan maken over servicepunten en running costs... Nee enkel om het bedrag dat ze betalen voor het onderhoud...
Waar heb je een Passat dan voor nodig?PWM schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 11:40:
Behalve dat Volvo geen busje heeft, hebben ze ook geen MPV, hebben ze geen Golf klasse (met deuren achter, wat nodig is) en een Passat is behalve goedkoper dan een V70 ook nog eens veel ruimer.
Volvo heeft er eigenlijk gewoon niet zoveel te zoeken, net zoals Mercedes.
Hoe meer ik er over nadenk, hoe slimmer de keuze voor VW eigenlijk is
V70 is trouwens echt niet minder ruim dan een Passat...
Waar heb je een MPV voor nodig?
Waarom kun je busjes niet bij de één halen en auto's bij de ander is mijn vraag...Gunner schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 11:41:
Alles?
Je moet wel goed lezen. Nogmaals, Volvo heeft geen busjes in hun assortiment. Waarom schrijven ze zich in voor deze aanbesteding? Dat is toch bij voorbaat gedoemd om te mislukken?
Je verkleind nu onnodig je zoekveld, waardoor de kans groot is dat je te veel gaat betalen.