• scaper
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 14:02
Ik ben gister begonnen met het serieus overclocken van mijn proc.
(voorheen heb ik dit met software laten doen van het moederbord)

ben in bezit van
- Asus maximus formula III
- scythe mugen 2 rev.b.
- i5 760

Nu is mijn vraag wat zijn zo de gemiddelde temps van idle en full stressed.
aangezien ik nu idle 50-55 graden heb en full stressed 90-99 graden
lijkt me dit erg warm.

Alles op stock blijft het ook dezelfde temp

ideeën?

i9 9900K @ 5.0 Ghz @ NZXT x72 | ASUS ROG MAXIMUS XI HERO | 32 GB DDR4 G.Skill Trident-z @ 3200 Mhz | ASUS RTX 2080 8GB OC | Samsung Evo 840 | Crucial MX300 | Corsair Crystal 460X

• sebasss2
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 30-08 07:47

sebasss2

[Tweakers2] Clan member

ik denk dat je beter even kunt kijken of je cooler goed vast zit? anders zou ik miss even nieuwe koelpasta aanbrengen of even dit nachecken. Want deze temps zijn niet egt normaal te noemen. Vooral de idle temps zouden rond de 30 graden moeten zijn miss nog koeler.

Wat is trouwens je vcore die je op je cpu hebt gezet of heb je deze op auto gezet?

• scaper
ik heb ze eerst altijd stock gehad maar evengoed hetzelfde.(bij het overclocken 1.4) maar ik kan met niet voorstellen dat de koeler niet goed zit want daar heb ik echt wel goed op gelet. maar nieuwe koelpasta zou misschien het klusje kunnen klaren.

i9 9900K @ 5.0 Ghz @ NZXT x72 | ASUS ROG MAXIMUS XI HERO | 32 GB DDR4 G.Skill Trident-z @ 3200 Mhz | ASUS RTX 2080 8GB OC | Samsung Evo 840 | Crucial MX300 | Corsair Crystal 460X

• Fid3lity
  • Laatst online: 07-08 20:10

Fid3lity

Spectre X

Eerste punt, je geeft te weinig settings. Hoe staan je voltage's enzo ingesteld, op welke clock draai je nu? Ten tweede is hier een specifiek subforum voor, individuele requests worden niet gewaardeerd. Het volgende topic moet je even doorlezen om te zien waar jou fout zou kunnen zitten:

LGA1156 Core i5/i7 Overclock topic - deel 1

Succes! :Y)

• scaper
Het gaat niet om de settings aangezien ik zonder overclocken dus op standaard mijn temps ook zo heet worden.

• Fid3lity
  • Laatst online: 07-08 20:10

Fid3lity

Spectre X

scaper schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 08:53:
Het gaat niet om de settings aangezien ik zonder overclocken dus op standaard mijn temps ook zo heet worden.
Dan is het gewoon een kwestie van: verkeerde montage koeler. Dat is al veel vaker voorbij gekomen, dus het zou me niks verbazen. Kijk daar vanmiddag, of wanneer je ook tijd hebt, even naar, komt helemaal goed :Y)

• TFDev
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 14-09 22:36
Blue-Tiger schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 08:56:
[...]

Dan is het gewoon een kwestie van: verkeerde montage koeler. Dat is al veel vaker voorbij gekomen, dus het zou me niks verbazen. Kijk daar vanmiddag, of wanneer je ook tijd hebt, even naar, komt helemaal goed :Y)
Toevallig gisteravond ook een mugen rev b gemonteerd, maar dat is wel niet zo simpel. Ik denk eerder dat de koelpasta vergeten is ofzo als ik t zo lees? :P Bij mij heb ik zelfs met de fan verkeerdom :') op stockspeeds 25 graden max onder load (wel op de cores dan he, de cpu is 40).

[Voor 3% gewijzigd door TFDev op 13-10-2010 12:33]

• Herman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 23:23
Er zijn meerdere oorzaken te bedenken. Hoe lees jij je temps uit? Vergelijk Coretemp, speedfan etc. eens met elkaar. Soms geven ze totaal andere waarden. Wat zijn trouwens de idle-temps in de bios?

Als bovenstaande niet helpt, zal het inderdaad waarschijnlijk door een verkeerde montage komen. Op het internet staan veel goede tips om een CPU te monteren. Ook de hoeveelheid koelpasta steekt best nauw. Niet te veel, maar ook niet te weinig ;) .

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• scaper
Eergister de mugen opnieuw geinstalleerd met nieuwe koelpaste. dit ben ik vorige keer neit vergeten, en de hoeveelheid ben ik zeker van dat dit goed is.

Ik lees de temps uit met core temp, real temp en bios en daar draaien ze idle allemaal 45-50 graden het is gedaald sinds het opnieuw monteren maar wordt nog steeds veel te warm onder de stress test..

• Ray187
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 20-09 15:52
veel te warm. Idle zou de 760 niet boven de 28 gr moeten komen. iig niet bij mij. Hoe is de airflow van je kast? Als ik me 760 @ 4ghz zet dan is hij wel 44gr in idle

• scaper
Airflow is prima. heb de p183 met aan de voorzeide 2 extra fans.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee